abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121354761
Sinds afgelopen zomer heb ik een gitaar set met een Squier Strat en een Fender versterker. Sinds een week of twee begint de versterker op willekeurige momenten uit te vallen. Na een tijdje komt het geluid wel terug (en gaat het powerlampje weer aan).

Het rare is dat als ik de versterker uit zet de speaker nog een *plop* geluidje maakt.. Voor de rest is alle spanning van de versterker af (gecheckt met een spanningsmeter). Aan de voeding ligt het niet, die heeft geen draadbreuk of iets dergelijks. Aan en uit zetten helpt soms.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe het zit met de Squier/Fender garantie? Maakt het uit dat ik de versterker uit zo'n starterspakket heb (als ik eventueel een nieuwe zou kunnen hosselen)?

Het gaat hier om een G-Dec Junior.
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:41:13 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_121355313
Geaard stopcontact ?
Buizen versterker ?
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_121355369
Technisch heb ik er weinig verstand van, maar in elk geval kun je aanspraak maken op garantie en daar voor is niet van belang dat je het in een set hebt gekocht :)
pi_121355489
quote:
8s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:41 schreef genakt het volgende:
Geaard stopcontact ?
Buizen versterker ?
Ja, een geaard stopcontact. Nee, geen buizenversterker.
pi_121355653
Trouwens, wanneer heb je de set gekocht?
pi_121355970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, wanneer heb je de set gekocht?
Half juni, bij de Feedback. Volgens de site heb ik twee jaar garantie. Nu maar hopen dat er geen addertje onder het gras zit :) .
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:56:58 #7
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_121355986
Die versterkers uit die pakketten zijn meestal erg kut. Als je het al een tijd terug gekocht hebt zal ik lekker kijken naar iets fatsoenlijks :)
pi_121356052
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:56 schreef BroodjeHamKaas het volgende:

[..]

Half juni, bij de Feedback. Volgens de site heb ik twee jaar garantie. Nu maar hopen dat er geen addertje onder het gras zit :) .
Als het minder dan zes maanden geleden is heb je vrijwel altijd recht op gratis reparatie of vervanging. Neem snel contact op met de verkoper.

Waarschijnlijk komt het, als je twee jaar garantie van de verkoper hebt, sowieso wel goed. Gewoon even bellen.

Oh en wat Dribbel zegt is meestal wel waar, maar voor een beginner is het dikke prima. :P
pi_121356649
Een transistor-versterker gaat normaliter erg lang mee, dus dit lijkt me een fabrikagefout of een slecht exemplaar (even ervan uitgaand dat je er niet mee hebt lopen smijten of een blik cola eroverheen hebt geflikkerd ofzo). Gewoon garantie-geval dus, hoe dan ook. Dat ie in een pakket zat is niet relevant.
pi_121357731
Bedankt voor de reacties. Bel morgen wel even met Feedback! Ben het eens met het feit dat het niet de beste versterker is, maar er zitten wel kekke effecten op ^O^
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:40:24 #11
125915 Dribbel_
pi_121357828
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:37 schreef BroodjeHamKaas het volgende:
Bedankt voor de reacties. Bel morgen wel even met Feedback! Ben het eens met het feit dat het niet de beste versterker is, maar er zitten wel kekke effecten op ^O^
Ik kan het even voor je checken, ik werk bij Feedback. Wanneer heb je hem gekocht, dan kan ik het morgen gelijk even voor je checken zodra ik er 's ochtends ben :)

Half juni, ik zie het al my bad. Als je kan doorgeven om welk pakket het precies gaat laat ik je morgen gelijk weten wat de opties zijn :)
pi_121358072
Condensatoren even nakijken.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_121358201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:40 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik kan het even voor je checken, ik werk bij Feedback. Wanneer heb je hem gekocht, dan kan ik het morgen gelijk even voor je checken zodra ik er 's ochtends ben :)

Half juni, ik zie het al my bad. Als je kan doorgeven om welk pakket het precies gaat laat ik je morgen gelijk weten wat de opties zijn :)
Nouja, in elk geval moeten jullie kosteloos de versterker repareren of vervangen tenzij je aan kunt tonen dat het de schuld van TS is. :D
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:50:56 #14
125915 Dribbel_
pi_121358266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, in elk geval moeten jullie kosteloos de versterker repareren of vervangen tenzij je aan kunt tonen dat het de schuld van TS is. :D
Dit is gewoon een gevalletje garantie, het gaat er meer om of het gerepareerd gaat worden door ons zelf, een nieuwe gegeven wordt (mits op voorraad) of dat het terug naar de fabriek gaat. Daar kan ik zo blind nog even niks over zeggen. Maar we gaan het zeker oplossen :)
pi_121358308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:50 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dit is gewoon een gevalletje garantie, het gaat er meer om of het gerepareerd gaat worden door ons zelf, een nieuwe gegeven wordt (mits op voorraad) of dat het terug naar de fabriek gaat. Daar kan ik zo blind nog even niks over zeggen. Maar we gaan het zeker oplossen :)
Klopt. Maar ik bedoel meer dat TS heel erg sterk staat in dit geval. Wel leuk dat je echt in een muziekwinkel werkt, ik had eerder al posts van je langs zien komen dat ik dacht van hmmm. :D
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:42:57 #17
125915 Dribbel_
pi_121360141
Heb je toevallig je factuur nummer nog. Die kan je in een PM zetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')