Ahh op die manier, maar dan gaat toch alsnog om kracht?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Je hebt al kracht in je handen, ze zijn niet van pudding gemaakt, je moet alleen leren hoe je die kracht moet gebruiken.
Ik geef het op.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh op die manier, maar dan gaat toch alsnog om kracht?Omdat je het moet leren gebruiken?
Dat maak ik hier uit op in ieder geval
Nee, dat is gewoon een beroerde afstelling van je gitaar.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Snaren die te hoog liggen en dus harder werken = kracht.
Nee, dat is techniek. Een klassieke gitaar speelt nou eenmaal heel anders dan een elektrische.quote:Barre akkoorden op een gemiddelde spaanse gitaar = harder werken dan op elektrisch = kracht.
Nee, techniek, afstelling en het juiste gereedschap gaat het om.quote:Of zit ik nou uit m`n nek te lullen lijkt me niet toch?Techniek + Kracht lijkt mij de key.
Ja en? Dat maakt toch niet uit? Als je een glas oppakt of wanneer je een deur open doet, gebruik je beide keren je handen op een totaal verschillende manier en beide gaan zonder problemen mag ik aannemen...quote:Je gebruikt je vingers tenslotte op een compleet andere manier dan wanneer je bijvoorbeeld achter de computer zit te typen, toch?
Dat is het grote probleem. Je leest wat je wilt wat er staat en niet wat er echt staat.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh op die manier, maar dan gaat toch alsnog om kracht?Omdat je het moet leren gebruiken?
Dat maak ik hier uit op in ieder geval
Until The End Of The World van U2? Crazy Little Thing Called Love van Queen?.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:31 schreef Under_Score het volgende:
weet iemand nog leuke solo's om te oefenen? niet té snel maar leuken om een goede techniek te oefenen
Die van U2 is vrij simpel (want het is tenslotte The Edge)quote:Op maandag 7 januari 2013 15:53 schreef Under_Score het volgende:
die van hotel california wou ik inderdaad nog oefenendie anderen zal ik eens beluisteren en zien wat voor mij haalbaar is
ik wou eigenlijk niet hardop zeggen dat ik een schurfthekel heb aan U2..quote:Op maandag 7 januari 2013 16:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die van U2 is vrij simpel (want het is tenslotte The Edge)
Mocht je van U2 wat anders willen doen dan raad ik Unknown Caller aan, die solo is simpel maar wel heel fijn.
maargoed, ik weet niet hoe lang je gitaar speelt.
Ahhquote:Op maandag 7 januari 2013 16:20 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik wou eigenlijk niet hardop zeggen dat ik een schurfthekel heb aan U2..
quote:Op maandag 7 januari 2013 16:28 schreef Under_Score het volgende:
ja dat mag ook wel als je voor een ton aan effecten voor je versterker plugt.
U2 een zeikband noemen en zeggen dat je er een grafhekel aan hebt maar wel Hold Me Kiss Me Thrill Me spelenquote:Op maandag 7 januari 2013 16:33 schreef Under_Score het volgende:
geen idee, ik kom niet veel verder dan sunday bloody sunday, en misschien nog een beetje hold me kiss me etc... en als ik in een goede bui ben nog angel of harlem maar daar houd het echt wel op.
bijna net zo'n zeikband als coldplay *ril*
Je bent in ieder geval niet de enigequote:Op maandag 7 januari 2013 16:20 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik wou eigenlijk niet hardop zeggen dat ik een schurfthekel heb aan U2..
Ja, ik ben eigenlijk ook dom geweest dat ik er uberhaupt op in ben gegaan, het is alleen maar mierenneuken nuquote:
Er zijn er maar weinig die het niet hebben.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval niet de enige
En tóch is hun laatste tour de best opbrengende tour óóit, hmm.. leg me dat dan eens uitquote:Op maandag 7 januari 2013 17:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Er zijn er maar weinig die het niet hebben.
Dat was bijwijze vanquote:Op maandag 7 januari 2013 17:29 schreef brother52 het volgende:
Nee, ik ben gestopt me dingen aan jou uitleggen. Je doet er toch niks mee.
Jij zocht toch nog leuke elementen, ik kwam net nog een Alternative 8 tegen SDquote:Op maandag 7 januari 2013 17:29 schreef brother52 het volgende:
Nee, ik ben gestopt me dingen aan jou uitleggen. Je doet er toch niks mee.
SH15 toch? Niet echt wat ik op dit moment zoek, ben meer op zoek naar actieve elementen.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Jij zocht toch nog leuke elementen, ik kwam net nog een Alternative 8 tegen SD
Nothing's changedquote:Op maandag 7 januari 2013 17:40 schreef Braddie het volgende:
De tyfus trouwens, veel plezier verder met gitaarspelen allemaal, en veel plezier met dit hele topic.
De ballen.
quote:
Jawel hoor, nieuw jaar = nieuwe kansen, ik ben hier pleite.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:21 schreef -Menn0- het volgende:
Ik kwam weer even kijken, nieuw jaar = nieuwe kansen enzo.
Maar
[..]
Nothing's changed
[..]
Braddie toch, je bent hier over een paar weken gewoon weer terug. Geen dingen beloven die je niet kan waarmakenquote:Op maandag 7 januari 2013 18:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jawel hoor, nieuw jaar = nieuwe kansen, ik ben hier pleite.
Ik wens julie een fijn gitaar jaar, en een fijn leven buiten en op dit forum!
quote:Op maandag 7 januari 2013 18:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Laat maar, ik heb een txt bestandje met posts van Braddie wanneer hij belooft nooit meer terug te komen, ik zit nu op 11. Bij de 15 zal ik een compilatie maken
Het schijnt dat ze dat met de nieuwe serie (81x en zo) redelijk goed hebben opgelost.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Yesh, Dan gaan voor de 81/60, gebruik tegewnoordig de 60 in de neck 90% van de tijd ook voor m'n ritme partijen, dik gelijk en genoeg definitie en wordt niet te wollig wat je snel met de hals positie hebt.
Denk dat je daar ook voorall voor de naam betaald maar ze zien er wel vet uitquote:Op maandag 7 januari 2013 19:18 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil een James Hetfield setje in mijn aanstaande LTD
In dit geval vind ik het wel okéquote:Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Denk dat je daar ook voorall voor de naam betaald maar ze zien er wel vet uit
Valt op zich nog wel mee. Ongeveer even duur als een setje blackouts.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Denk dat je daar ook voorall voor de naam betaald maar ze zien er wel vet uit
Ik bedoel juist dat er geen probleem mee isquote:Op maandag 7 januari 2013 19:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze dat met de nieuwe serie (81x en zo) redelijk goed hebben opgelost.
Jammer dat ik ze nergens kan testen want die Blackouts lijken me een erg goed alternatief voor een setje EMG-x'en. Qua prijs maakt het ook geen ene donder uit...
Snap ik maar luister maar eens naar de verschillen tussen bijvoorbeeld een 85 en een 85x. Die 85x klinkt weer net wat strakkerquote:Op maandag 7 januari 2013 20:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik bedoel juist dat er geen probleem mee is
Normaal geeft je hals element een dikker geluid maar wat minder strak, maar met die EMG geen last van
Straks eens wat YT videos kijkenquote:Op maandag 7 januari 2013 20:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Snap ik maar luister maar eens naar de verschillen tussen bijvoorbeeld een 85 en een 85x. Die 85x klinkt weer net wat strakker
Ben de halve avond al filmpjes van pups aan het kijken.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Straks eens wat YT videos kijken
Logisch dat ze een stap vooruit gaan ja
Ja dat blijft lastig hoor, het hangt van zoveel dingen af. En youtube filmpjes geven een impressie maar je moet het toch echt in je eigen gitaar hebben om te horen hoe het klinkt.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ben de halve avond al filmpjes van pups aan het kijken.
Op de site van EMG staan ook geluidsfragmenten. Die vind ik net een beetje betrouwbaarder dan YT.
Helaas staat de 60x er niet bij.
Zo'n setje JH klinkt ook niet verkeerd.
Niet de beste geluidskwaliteit maar laat wel mooi het verschil horen.
Al heb ik wel sterk het idee dat hij niet dezelfde settings gebruikt...
Dat is een behoorlijk heftige upgrade.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand hier toevallig interesse in Komplete Elements 7. Ik doe een upgrade naar Ultimate 8 dus deze blijft liggen.
Orginele software.
Yep, maar ik kan nu 8 ultimate als werknemer bestellen voor 130 euro, ipv 950. Dus ik ben gek als ik dat niet doe natuurlijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk heftige upgrade.
Ja, zoiets kun je niet laten lopen.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Yep, maar ik kan nu 8 ultimate als werknemer bestellen voor 130 euro, ipv 950. Dus ik ben gek als ik dat niet doe natuurlijk.
Nu wil ik ze zekerquote:Op maandag 7 januari 2013 22:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ben de halve avond al filmpjes van pups aan het kijken.
Op de site van EMG staan ook geluidsfragmenten. Die vind ik net een beetje betrouwbaarder dan YT.
Helaas staat de 60x er niet bij.
Zo'n setje JH klinkt ook niet verkeerd.
Niet de beste geluidskwaliteit maar laat wel mooi het verschil horen.
Al heb ik wel sterk het idee dat hij niet dezelfde settings gebruikt...
Als ik dat zo hoor zou ik nevernooit die set of gitaar willen hebben. Het is dat ik hem heb gehad met een vergelijkbare set en dat het superlekker klinkt, maar dit geluid is geowon kutquote:Op maandag 7 januari 2013 23:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nu wil ik ze zeker![]()
Misschien nog een setje voor de Les Paul... Of een gewoon 81/60 setje...
Wat is er mis met zijn geluid? Zijn 'light overdrive' heeft meer distortion dan een gemiddelde metalband. En zijn geluid is echt een dichtgeslibte brij...
De samples op de site van EMG klinken behoorlijk beter.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als ik dat zo hoor zou ik nevernooit die set of gitaar willen hebben. Het is dat ik hem heb gehad met een vergelijkbare set en dat het superlekker klinkt, maar dit geluid is geowon kut
Daar heeftie personeel voorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Iedere keer dat ik ze zocht stonden ze er wel. Maar gewoon in de gaten houden. Scheelt dat ze behoorlijk solderless zijn en makkelijk erin te zetten
Ga jij eens wat vroeger naar je bedquote:
Neuhquote:
Je hebt ook een duimplectrum.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:43 schreef Breekfast het volgende:
Beginners vraagje: Ik merk dat ik het veel fijner vind om slaggitaar stukken zonder plectrum te spelen. Maar bij solo's of met het spelen van enkele noten is een plectrum fijner, aangezien de tonen dan een stuk scherper zijn. Bij stukken met zowel slaggitaar stukken als solo's/enkele noten heb ik dus een beetje een probleem.
Als ik met een plectrum akkoorden speel dan komt het er nogal horkerig uit en sla ik de noten te hard aan voor mijn gevoel. Als ik reactie daarop houd ik het plectrum minder hard vast, zodat hij wat speling krijgt en de noten er wat subtieler uitkomen. Maar dan heb ik na een paar gespeelde akkoorden het plectrum niet meer goed vast.
Iemand anders die dit probleem ooit heeft gehad of het herkent? Mijn gitaarleraar zei dat je het plectrum snel tussen je middelvinger en ringvinger kan leggen als je overstapt naar slaggitaar. Maar zijn er ook niet iets van plak dingen voor op je gitaar of zo zodat je hem daar snel op kan plakken?
Of is dat heel onhandig en kan ik beter gewoon blijven oefenen om die akkoorden er soepel uit te krijgen met plectrum?
Wat zijn daar grofweg de eisen voor? In een band spelen die af en toe wat (kleine) inkomsten genereert is zeker niet genoeg?quote:
Ben bang van nietquote:Op woensdag 9 januari 2013 08:34 schreef Aikara het volgende:
[..]
Wat zijn daar grofweg de eisen voor? In een band spelen die af en toe wat (kleine) inkomsten genereert is zeker niet genoeg?
Maar is 'wat geld verdienen' genoeg, of moet je in je levensonderhoud kunnen voorzien met muziek maken?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:05 schreef BurnaBoy het volgende:
Het heeft te maken met dat je spullen koopt voor je werk. Dus je band moet sowieso een bedrijf zijn.
En bij bedrijven hoef je alleen maar belasting te betalen over toegevoegde waarde. En je bedrijf ontvangt btw omdat het optredens verkoopt. Die btw kun je verrekenen met de btw die je betaalt over je inkopen. En je koopt dus materiaal als gitaren in enzo.
Zo zal het wel in globale lijnen lopen.
Dus je moet wel wat geld verdienen met je band.
Je moet je natuurlijk inschrijven als bedrijf ook bij de KVK dat kost ook geld. En je betaald dan ook belasting over je inkomens. Maar het lijkt me niet dat je een minimum bedrag moet verdienen ouzo maar dat durf ik niet zeker te zeggen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:36 schreef Aikara het volgende:
[..]
Maar is 'wat geld verdienen' genoeg, of moet je in je levensonderhoud kunnen voorzien met muziek maken?
Waarschijnlijk is er wel een minimum bedrag waarbij het zinvol word om btw af te gaan trekken maar die is niet vastgelegd ofzo. Hangt helemaal af van de situatie.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je moet je natuurlijk inschrijven als bedrijf ook bij de KVK dat kost ook geld. En je betaald dan ook belasting over je inkomens. Maar het lijkt me niet dat je een minimum bedrag moet verdienen ouzo maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Levensonderhoud hoeft sowieso niet.
Het is Belasting Toegevoegde Waardequote:Op woensdag 9 januari 2013 12:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Volgens mij gaat het zo dat je btw kan aftrekken van wat je betaald.
Ja precies zoals ik hier boven al zei. Als je nog niet veel ermee verdiend dan kan je beter lekker je gage zwart uitlaten betalen door de kroegbaas.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:31 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er wel een minimum bedrag waarbij het zinvol word om btw af te gaan trekken maar die is niet vastgelegd ofzo. Hangt helemaal af van de situatie.
Om het even simpel te maken.
Stel dat je een optreden van 800 euro hebt verkocht als band. En daar gaat nog 20% btw over. Dan betaalt de huurder 1000 euro. 200 daarvan is dus BTW die niet van jouw is maar naar de belasting moet.
Die 200 euro kun je dus verrekenen met de BTW die je betaalt hebt om dat mogelijk te maken.
Dus over dat ene concert van 1000 euro kun je dus voor 1000 euro ook spullen halen. En de btw die je eigenlijk aan de belasting moest geven mag je nu gewoon houden.
En als je dat dan weer verdeelt over 4 personen moet je vrij veel omzet draaien wil je de leuke spullen kunnen kopen zonder btw te betalen.
Hoe bedoel je andere kleur nek?quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:41 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, heren... kunnen jullie hier mee over zeggen? Naar aanleiding van eerdere tips zit ik te kijken naar een Blade strat model. Nu zijn er 2 mogelijkheden, ik kan een 1999 Blade Texas Standard (met VSC en nog de oude fender headstock) kopen voor 350 of een nieuwere Blade Texas Standard Pro voor 2 tientjes minder...
Eigenlijk zien ze er beiden bijna identiek uit qua features en looks (behalve kleur van de nek) en vind het vrij lastig info te vinden over de verschillen tussen de standard en standard pro modellen.
Uiteindelijk zullen het beiden prima gitaren zijn, maar hoor toch graag jullie mening (als iemand hier teovallig meer van weet)
Ondertussen ook blade guitars zelf gemailed hierover btw.
Idd maple (de pro) tegen Rosewood (de TE2 uit 99). Qua voorkeu, geen idee eigenlijk... Allebei proberen is niet echt een optie. Zijn per stuk anderhalf uur heen (en terug) dus dat is iets te.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je andere kleur nek?
De een is maple en de andere rosewood?
Dan is het maar net waar je voorkeur ligt. Het speelt wat anders en de klank is anders. Voor de rest zullen ze vrij identiek zijn denk ik. Is de standard pro niet gewoon de opvolger van de standard?
In elk geval is het beide keren een erg mooie prijs.
Er is sowieso al vrij weinig over Blade te vinden. Heb je de mogelijkheid om op beide te spelen?
Geen muziekwinkel in de buurt waar je het verschil tussen maple en rosewood kunt proberen door 2 fenders uit het rek te pakken?quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:34 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Idd maple (de pro) tegen Rosewood (de TE2 uit 99). Qua voorkeu, geen idee eigenlijk... Allebei proberen is niet echt een optie. Zijn per stuk anderhalf uur heen (en terug) dus dat is iets te.
Als ik hier kijk naar de TE-2:quote:Zou idd goed kunnen dat de Standard Pro de opvolger is van die Standard, maar daar probeer ik dus oa wat meer duidelijkheid over te krijgen...Maar dat valt inderdaad niet meeGelukkig zijn ze bij Blade zelf zeer behulpzaam, dankzij hen ben ik uberhaupt achter het model van 1 van de gitaren gekomen
Nee, maar hij had het er al eens over gehad dat hij wat compacter wilde spelen. En nu zonder bandje heeft hij zo'n grote combo niet nodig, staat alleen maar in de weg.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:30 schreef brother52 het volgende:
Is hij dan helemaal gekapt met bassen?
Dat klopt, maar "in het echt" is het niet bepaald een klein versterkertje. Maar inderdaad, het is geen 8x10 kastquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:48 schreef brother52 het volgende:
Ja, 150 watt voor thuis is ook een beetje overkill.
Voor een basversterker vind ik hem trouwens al vrij compact.
Bij Feedback in Rotterdam hebben we in de outlet nog een stapel interfaces liggen van 130 voor 15 euro. Bijna gratis dus. Prima spul om thuis wat te beginnen met opnemen. Ik kan straks wel ff voor je kijken om welke het precies gaat. Zowel de USB als Firewire versie is erquote:Op donderdag 10 januari 2013 09:56 schreef genakt het volgende:
Ik wil een redelijke apperatuur om op gitaar spelen en wat andere dingen op te nemen. ( Thuisgebruik )
Iemand hier advies ?
Graagquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bij Feedback in Rotterdam hebben we in de outlet nog een stapel interfaces liggen van 130 voor 15 euro. Bijna gratis dus. Prima spul om thuis wat te beginnen met opnemen. Ik kan straks wel ff voor je kijken om welke het precies gaat. Zowel de USB als Firewire versie is er
Interface heb ik al maar heb liever microfoonquote:
Tof.quote:
Zou tijd wordenquote:Op donderdag 10 januari 2013 18:55 schreef -Menn0- het volgende:
Voor de bitches die het willen horen, nieuwe cover op m'n jijbuis kanaal!
Zit op m'n telefoon, kan hem slecht posten....
heb een keer over zon ampeg kist mogen spelen in een klein zaaltje. Heerlijke overkill!quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat klopt, maar "in het echt" is het niet bepaald een klein versterkertje. Maar inderdaad, het is geen 8x10 kast(wat een belachelijke dingen zijn dat trouwens)
15 euro? Doe mij er ook maar eentje danquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |