Jep. De E46 is met de verschijning van het nieuwe model geen auto meer waar veel geld voor betaald wordt.quote:Op maandag 17 december 2012 22:11 schreef Hyperdude het volgende:
Als je nu een E46 koopt, kan je ´m, volgens mij, beter helemaal oprijden. Die van mij heeft bijna 3 ton gelopen. Er is weinig mis mee, maar ik koop zelf ook geen auto met 3 ton op de teller; iig. niet voor een redelijke prijs.
Als iemand dat nu biedt voor m'n 320d krijgen ze er een taart bij . Want ondanks dat ie in prima staat is en voor een diesel de tellerstand behoorlijk laag is, leveren die krengen echt geen fluit meer op.quote:Op maandag 17 december 2012 22:08 schreef Maharbal het volgende:
Als iemand 8,5k/9k zou bieden op m'n ci nu zou ik hevig gaan twijfelen.
Ik zou 't er van z'n lang zal ze leven niet voor betalen. Alles bij elkaar dus 10k, daarvoor koop je bijna een E91 in goede staat.quote:Op maandag 17 december 2012 22:05 schreef daNpy het volgende:
Tjah soms moet je keuze's maken. Was wel een fijne auto.
Vandaag wezen kijken bij een 325i Touring uit 2003. Nette auto, alleen het interieur was blauw
Een velg en de achterruit beschadigd, verder niks echt geks voor een auto van bijna 10jr.
Alleen de prijs kwam (incl nieuwe banden, beurt, apk enz) nog op 9k.
En dan wil ik er nog een trekhaak onder hebben (volgens verkoper 800 euro).
Op een of andere manier vind ik dat toch veel geld. De km stand was 185dkm en binnen 1 a 2 jaar staat hij over de 2 ton en dan is hij een stuk minder waard en schrijf je dus enorm af op een tweedehands auto. Terwijl je voor 11-12k een E91 hebt van 2005 of nieuwer met een km stand tussen 150 en 200 dkm.
Je vergelijkt dan ook een 320d met een 325ci. Sowieso is een coupe altijd meer waard, benzine helemaal. Maar nee, dat verwacht ik inderdaad nooit meer te krijgen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als iemand dat nu biedt voor m'n 320d krijgen ze er een taart bij . Want ondanks dat ie in prima staat is en voor een diesel de tellerstand behoorlijk laag is, leveren die krengen echt geen fluit meer op.
Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou 't er van z'n lang zal ze leven niet voor betalen. Alles bij elkaar dus 10k, daarvoor koop je bijna een E91 in goede staat.
Voor een E46 van de facelift zou ik hooguit nog 6 of 7k neertellen. En dan moet ie nog in goede staat zijn en de tellerstand ook nog goed. Alleen voor een 330d met een tellerstand rond anderhalve ton en een zesbak zou ik meer betalen, maar dan zit je wel al op het model van na half 2003.
En een 4cylinder, mocht dat voor jou iets uitmakenquote:Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat.
Zitten ze rond of onder de 7 klopt er vaak iets niet, dat zijn meestal de import auto's met een "lage" km stand.
Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
Veel rammels en piepjes.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
Je hebt niets aan een coupe zeker?quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:35 schreef daNpy het volgende:
Net wezen kijken bij een 320i aut. Nette auto, M-pakket en leer. Geen trekhaak.
Gebruikssporen (uiteraard) aanwezig, verder niets geks. Vraagprijs 6.945,00 euro.
Ik vind dat raar. Coupé ok, maar diesel is met de stijgende brandstofprijzen steeds eerder rendabel, alleen wil men dat kennelijk niet zien.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je vergelijkt dan ook een 320d met een 325ci. Sowieso is een coupe altijd meer waard, benzine helemaal. Maar nee, dat verwacht ik inderdaad nooit meer te krijgen.
Ik zou nu ook neigen naar een E91, maar dan geen vierpitter.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat.
Zitten ze rond of onder de 7 klopt er vaak iets niet, dat zijn meestal de import auto's met een "lage" km stand.
Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
Het prijsverschil met diesel blijft te klein om het voor mensen die niet voor hen weg onderweg zijn, of er ver vanaf wonen rendabel te zijn. Dan kun je beter LPG rijden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind dat raar. Coupé ok, maar diesel is met de stijgende brandstofprijzen steeds eerder rendabel, alleen wil men dat kennelijk niet zien.
Ik kijk ook regelmatig in Duitsland maar zie er niet echt staan wat ik zoek.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:42 schreef Flycoo het volgende:
Heb mijn e46 330d touring uit duitsland gehaald begin 2012. Scheelde toen redelijk veel met NL. Vooral de staat van de auto's in NL vond ik opmerkelijk slecht. Hij is uit eind 2004 met een handgeschakelde 6 bak (wilde ik graag) en dat was nog moeilijker. Helemaal met een acceptabele km stand(<200000)
Wat was je ongeveer kwijt?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:42 schreef Flycoo het volgende:
Heb mijn e46 330d touring uit duitsland gehaald begin 2012. Scheelde toen redelijk veel met NL. Vooral de staat van de auto's in NL vond ik opmerkelijk slecht. Hij is uit eind 2004 met een handgeschakelde 6 bak (wilde ik graag) en dat was nog moeilijker. Helemaal met een acceptabele km stand(<200000)
Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het prijsverschil met diesel blijft te klein om het voor mensen die niet voor hen weg onderweg zijn, of er ver vanaf wonen rendabel te zijn. Dan kun je beter LPG rijden.
Vraagprijs was 7500.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat was je ongeveer kwijt?
[..]
Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen.
Ik rij 25 K/jaar met benzine.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat was je ongeveer kwijt?
[..]
Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen.
Waarom de 320/318? Qua wegenbelasting en verbruik?quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
* spectrumanalyser droomt van een e92
320 of 318, rood of bruin dakota leder ...
hopelijk in 2013
Mja, tenzij er een dikke reparatie aan zit te komen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is vrijwel altijd de goedkoopste optie.
zonder hemel erheen gaan en direct vastzettenquote:Op woensdag 19 december 2012 08:11 schreef jitzzzze het volgende:
iemand een goed idee hoe je een hemel mee neemt?
hij gaat zeker niet passen achterin een touring?quote:Op woensdag 19 december 2012 08:16 schreef rival het volgende:
[..]
zonder hemel erheen gaan en direct vastzetten
aanhangertje of busje en dan gewoon lekker plat leggen?
ik gok van niet... en als je hem moet buigen of iets blijft het nooit mooi natuurlijk...quote:Op woensdag 19 december 2012 08:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
hij gaat zeker niet passen achterin een touring?
Aanhanger en busje heb ik niet.
dat is waar.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:51 schreef rival het volgende:
[..]
ik gok van niet... en als je hem moet buigen of iets blijft het nooit mooi natuurlijk...
Hier 35K/jaar benzine door het prijsverschil (belgie 1.48 voor euro 95 shell tegenover 1.40 diesel) is het omslagpunt ook veel hoger geworden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik rij 25 K/jaar met benzine.
Geen centje spijt van.
Niet zo moeilijk denken, hemel erin tegen de oude hemel aan, paar touwtjes eromheen met de deuren open dattie blijft hangen, tadaaquote:Op woensdag 19 december 2012 08:11 schreef jitzzzze het volgende:
iemand een goed idee hoe je een hemel mee neemt?
fuck he, dat is echt slimquote:Op woensdag 19 december 2012 12:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk denken, hemel erin tegen de oude hemel aan, paar touwtjes eromheen met de deuren open dattie blijft hangen, tadaa
simpele oplossingenquote:Op woensdag 19 december 2012 12:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk denken, hemel erin tegen de oude hemel aan, paar touwtjes eromheen met de deuren open dattie blijft hangen, tadaa
Maar reken niet op centenquote:Op woensdag 19 december 2012 13:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahahaha k zal je zo mn rek nr pm'en
Heb je wel een punt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, tenzij er een dikke reparatie aan zit te komen.
Punt is dat je niet altijd voor goedkoop wil gaan, maar ook voor plezier. Vandaag stiekem nog eens zitten gluren naar een E91 330d HE. Jammer genoeg wordt zelf klussen aan de auto daarbij ook wat lastiger en heb je vaker de dealer nodig ivm elektronica, maar het is wel een gave kar hoor. Met een chipaanpassing probleemloos richting 270pk : ....
Dus ik moet of een 5 serie fixen, of de hemel ter plekke vervangen of Mitchell zijn oplossing toepassenquote:Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je wel een punt.
Echter heb ik nu het standpunt dat sneller/meer PK's op autogebied steeds onzinniger begint te worden. Ik rij lekker door in mijn 330i tot ie de geest geeft.
Hierna ga ik motorisch downgraden; bv. naar een F11 520d. Een grote actieradius/lager verbruik vind ik nuttiger dan in de begrenzer rijden. En qua rij-ervaring worden die nwe. auto's ook niet beter. Alleen maar zwaarder en indirecter.
Laatst een stukkie in een Subaru BRZ gereden. die zou ik kopen als ik geen ruimte nodig had.
Licht en direct. en maar 25000 dollars. http://www.subaru.com/vehicles/brz/index.html
back on topic
Hemel van een 1 past in de bagageruimte van een 3.
Hemel van een 3 past in de bagageruimte van een 5.
Hemel van een 5 past in de bagageruimte van een 7.
Hemel van een 7 past in een Mercedes truck
Al jaren de basis van het modelbeleid van BMW"
Mja, daar twijfel ik bij m'n 320d nu ook aan. Maar aangezien ik misschien ook de brandstofpomp wel verwacht, twijfel ik of het niet slimmer is om die 1.500+ euro in een andere auto te steken. Maar ja, dan gooi ik wel weer al het onderhoud van deze kar weg. En die reparatie hoeft niet per se te komen. Anderzijds, komt ie wel, dan moet ik nog drie jaar doorrijden om het bedrag er een beetje uit te rijden.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je wel een punt.
Echter heb ik nu het standpunt dat sneller/meer PK's op autogebied steeds onzinniger begint te worden. Ik rij lekker door in mijn 330i tot ie de geest geeft.
Hierna ga ik motorisch downgraden; bv. naar een F11 520d. Een grote actieradius/lager verbruik vind ik nuttiger dan in de begrenzer rijden. En qua rij-ervaring worden die nwe. auto's ook niet beter. Alleen maar zwaarder en indirecter.
Die gaat het ook wel worden, tenzij ik me dit weekend erg ga vervelenquote:
Koplampglas en hemel + stijlen vervangen.quote:Op zondag 23 december 2012 18:06 schreef Hyperdude het volgende:
Zie nu dat er hiero idd.
http://www.bmwtis.com/
betaald moet worden.
Wil je iets simpels weten?
Zoek ik het wel even op.
Bosch H1. Ja, daar heb ik wel opgelet. Dat glas zit met een paar klemmetjes vast toch?quote:Op zondag 23 december 2012 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
Koplampglas ie een eitje.
Als je maar even hebt opgelet welk merk koplamp je hebt.
Laat nog wel weten of het gelukt is.quote:Op zondag 23 december 2012 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
Koplampglas ie een eitje.
Als je maar even hebt opgelet welk merk koplamp je hebt.
Downloaden is wel het beste.
Als het niet lukt kan ik wel wat screenprintjes fixen
Ooh, dus die platte losmaken en dan ben je er al. De lenzen blijven toch in het achterste gedeelte van de koplamp zitten?quote:Op zondag 23 december 2012 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, van die platte dingen.
Demontage koplamp; eerst de richtingaanwijzer loswippen. ff goed lezen wat er midden op het plaatje staat.
[ afbeelding ]
glas loshalen
[ afbeelding ]
Ik wilde alleen eventjes een doekje met wat APC over de lenzen halen, en door het nieuwe glas aan de binnenkant. Vochtprobleem is eenvoudig op te lossen door de kapjes achter het grootlicht niet te monteren.quote:Op zondag 23 december 2012 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ja.
Alleen het glas hoef je te vervangen.
Boel was bij mij wel goed smerig en vochtig. Lamphuizen hebben toen een nachtje op de radiator gelegen
Stom dat die het niet doetquote:Op zondag 23 december 2012 18:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Deze: http://tis.spaghetticoder.org
Downloaden lukt wel, maar installeren op Windows 8 ho maarquote:Op zondag 23 december 2012 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
Koplampglas ie een eitje.
Als je maar even hebt opgelet welk merk koplamp je hebt.
Downloaden is wel het beste.
Als het niet lukt kan ik wel wat screenprintjes fixen
Levensgevaarlijk om ze te rijden op een openbare weg..quote:Op zondag 23 december 2012 19:55 schreef Impry het volgende:
[ afbeelding ]
Video gemaakt voor Driving-Fun.com waarin de nieuwe M135i vergeleken wordt met de 1M en mijn 130i:
Hier het volledige artikel: http://www.driving-fun.co(...)ad-and-the-ugly.aspx
[ afbeelding ]
zo :xquote:
Ik vind het een leuk filmpje, maar ik sluit me wel aan bij de rest. Zo rijden op de openbare weg is onverantwoord. Huur dan een circuit of gebruik een privé terrein waar geen ander verkeer komt.quote:Op maandag 24 december 2012 11:45 schreef Impry het volgende:
Ach, het is een overzichtelijk stuk eenrichtingsverkeer. Enige waar je je twijfels bij kunt hebben is de drift op 4:04 waar ander verkeer de weg op komt. Maar dat ziet er ook uit alsof het dichterbij is.
Ach, ze moeten het zelf weten. Ik ben gelukkig geen agent die er iets van moet vinden.quote:Op maandag 24 december 2012 12:32 schreef daNpy het volgende:
Ah, de moraalridders zijn gearriveerd.
Lange voettocht geweest naar de Kerststal?
wel, want angel eyes.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:13 schreef jitzzzze het volgende:
Twee vragen, de eerste uit nieuwsgierigheid de tweede op need to know basis.
1: Angel eyes op een e36, to do or not to do? Waarom wel/niet?
Dat had ik dus ook al gedaan, ik heb het helemaal doorgelezen Volgens mij hoeft een airbag niet te werken, dus tegen die tijd maar het lampje uit het dashboard halen?quote:Op maandag 31 december 2012 10:03 schreef Hyperdude het volgende:
Nee, man
Origineel rules
mbt tot airbag: wat precies de regeltjes zijn weet ik niet. Mijn E36 had standaard geen airbag; lijkt mij sterk dat een airbag dan verplicht is. Aan de andere kant: als het er op zit moet het werken, heb ik ook wel eens gehoord.
Lees anders zelf : http://www.rdw.nl/SiteCol(...)sen%2001-04-2011.pdf
Staat het hele woord airbag niet in genoemd, of moet ik op plofzak oid. zoeken?
Niet, want aftermarket ziet er bijna altijd pauper uit.quote:Op maandag 31 december 2012 09:47 schreef rival het volgende:
[..]
wel, want angel eyes.
er zijn wel veel verschillende je hebt echt mooie en heel lelijke.
voor de E36 heb je hele mooi setjes die jij niet van originele ogen kan onderscheiden.....quote:Op maandag 31 december 2012 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niet, want aftermarket ziet er bijna altijd pauper uit.
Doe maar een plaatje.quote:Op maandag 31 december 2012 12:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
Echt niet. Hahahaha
Mijn angel eyes zijn echt de shit. Fucking mooi. ...
Welke setjes zijn dat dan?quote:Op maandag 31 december 2012 12:12 schreef rival het volgende:
[..]
voor de E36 heb je hele mooi setjes die jij niet van originele ogen kan onderscheiden.....
ja wij kenners weten dat bij bepaalde modellen bepaalde dingen niet horen, maar verder ogen sommige setjes gewoon erg OEM. (mooie heldere en volledige rondjes)
ik weet niet welke mooi zijn en welke niet... ik weet wel dat ik soms erg mooie zie op een E36 en soms ook weer niet...quote:
Whehequote:Op maandag 31 december 2012 13:27 schreef rival het volgende:
[..]
ik weet niet welke mooi zijn en welke niet... ik weet wel dat ik soms erg mooie zie op een E36 en soms ook weer niet...
Is goed man, ik hoor het welquote:Op maandag 31 december 2012 14:09 schreef rival het volgende:
[..]
Mijn maatje heeft ze in zijn E36 zitten, ik zal hem wel even het merk vragen!
Het enige wat niet OEM aan mijn wagen is, zijn twee 17cm speakers in de kofferbak. 'Cadeautje' van de vorige eigenaar.quote:Op maandag 31 december 2012 14:12 schreef Andyy het volgende:
Een vriend van mij houdt zijn E36 gewoon mooi origineel zoals het hoort, hij had ook de mogelijkheid om angels eyes er in te zetten en Brembo remmen, maar das allemaal zo pauper
ja je remmen verbeteren.. wat een pauperquote:Op maandag 31 december 2012 14:12 schreef Andyy het volgende:
Brembo remmen, maar das allemaal zo pauper
Nu wel TIS draaiend gekregen Ben erachter gekomen dat TIS niet kan omgaan met een 64 bits systeem. Dus heb ik een virtuele installatie van XP aangeslingerd en daar de TIS op geïnstalleerd. En dat werkt prima, maar nu nog de taal zien te veranderen. Mijn Duits is wel redelijk, maar niet zo goed dat ik de hele TIS begrijpquote:Op zondag 23 december 2012 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
Geen wonder.
E36 is uit 1991, toen bestond Windows 3.1 nog niet eens.
Rode Brembo remklauwen onder een 316i, das best pauper ja.quote:Op maandag 31 december 2012 14:33 schreef rival het volgende:
[..]
ja je remmen verbeteren.. wat een pauper
Nice, nu een Engelse versie draaiend uit 2007 Nu op zoek naar een Nederlandsequote:Op maandag 31 december 2012 18:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nu wel TIS draaiend gekregen Ben erachter gekomen dat TIS niet kan omgaan met een 64 bits systeem. Dus heb ik een virtuele installatie van XP aangeslingerd en daar de TIS op geïnstalleerd. En dat werkt prima, maar nu nog de taal zien te veranderen. Mijn Duits is wel redelijk, maar niet zo goed dat ik de hele TIS begrijp
Ik wel, kan elke 2 km de velgen weer schoon gaan makenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:34 schreef Hyperdude het volgende:
Het gaat niet om de kleur.
[ afbeelding ]
Beste wensen enzo...
Nb.
Heb weinig klachten over de BMW klauwen. Schijven kan wel beter.
Daar zit inderdaad wel verschil in, zo produceerde mijn oude TWR blokken best wat stof. De nieuwe Bosch die er nu onder zitten duidelijk minder.quote:
Daar let ik niet zo op.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik wel, kan elke 2 km de velgen weer schoon gaan maken
Maar dat is zo bij alle E9x modellen had ik gelezen.
Bij de F3x is het veel minder erg
Ligt eraan wat het moet opbrengen?quote:Op maandag 31 december 2012 14:33 schreef daNpy het volgende:
Heeft er nog iemand interesse in een pasklare set versterker, subwoofer en kabels?
Zo in te bouwen in een E46 sedan zonder knippen, solderen of gaten boren.
Zo 20 pk extra, zonder moeitequote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij ook.
1 kg. extra als je de 200 km/u grens kunt doorbreken.
Staat redelijk horizontaal, of lijkt dat zo?
¤ 400,-quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ligt eraan wat het moet opbrengen?
Geen lelijk dopje meer, ik heb zojuist een nieuwe antenne gevonden op MPquote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:40 schreef jitzzzze het volgende:
In mijn zoektocht naar een dop om een antennegat af te dichten kwam ik deze prachtige antenne tegen, en die wilde ik jullie niet onthouden:
[ afbeelding ]
Dopje nog niet gevonden trouwens, iemand een idee?
Dan wens ik je succes met verkopen . Ik heb 't niet nodig en ben er niet naar op zoek. Voor een klein prijsje is het te overwegen, maar dit is compleet uit de richting. Het zal 't vast waard zijn hoor, maar niet voor mijquote:
I know, alleen de kabel was al 117 euro en de versterker heb ik uit de USA laten komenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan wens ik je succes met verkopen . Ik heb 't niet nodig en ben er niet naar op zoek. Voor een klein prijsje is het te overwegen, maar dit is compleet uit de richting. Het zal 't vast waard zijn hoor, maar niet voor mij
iemand die bezig is met het vergroten van zijn veiligheid, wat pauperquote:Op maandag 31 december 2012 19:05 schreef Andyy het volgende:
[..]
Rode Brembo remklauwen onder een 316i, das best pauper ja.
Hij heeft het niet gedaan omdat hij het ook pauper vond. Het is net zoiets als je remklauwen rood verfenquote:Op woensdag 2 januari 2013 08:45 schreef rival het volgende:
[..]
iemand die bezig is met het vergroten van zijn veiligheid, wat pauper
je remmen verbeteren is hetzelfde als met een spuitbusje in de weer gaan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hij heeft het niet gedaan omdat hij het ook pauper vond. Het is net zoiets als je remklauwen rood verfen
quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hij heeft het niet gedaan omdat hij het ook pauper vond. Het is net zoiets als je remklauwen rood verfen
stalen remleidingen, schroefset, geboorde schijven.... ik gok dat dit allemaal niet zo standaard is en dus best nut heeft btwquote:
idd..quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:43 schreef rival het volgende:
[..]
stalen remleidingen, schroefset, geboorde schijven.... ik gok dat dit allemaal niet zo standaard is en dus best nut heeft btw
dan heb ik nog twee nieuwe NGK bougies in bmw verpakking voor je liggen. vreemdgenoeg kwam bmw met ngk en bosch aanzetten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:00 schreef Hyperdude het volgende:
Dingen moeten volgens mij iets van 90K kms volhouden.
Ik heb steeds NGK
Ik denk dat dit je verklaring is. Je rijd er te weinig kilometers mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dan heb ik nog twee nieuwe NGK bougies in bmw verpakking voor je liggen. vreemdgenoeg kwam bmw met ngk en bosch aanzetten.
ik maak veel korte ritjes, en de auto heeft lange tijd geen onderhoud gehad. een andere verklaring heb ik nog niet, voor waarom ze verkoold zijn.
+1quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik denk dat dit je verklaring is. Je rijd er te weinig kilometers mee.
filmpje?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat vonden jullie van het filmpje van de olie, castrol vs bmw longlife
Maar dat is OEM, weer een heel ander verhaal En stiekem zijn dat ook Brembo'squote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:34 schreef Hyperdude het volgende:
Het gaat niet om de kleur.
[ afbeelding ]
Beste wensen enzo...
Nb.
Heb weinig klachten over de BMW klauwen. Schijven kan wel beter.
Daar stond die stekker die je moest inpluggen zeker? Voor beter verbruik, beter geluid etc Ik had 'm ook al gezien vanmorgenquote:Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
http://www.daydealers.nl/(...)sid=2&4dkn=promo2web
hahahaha
Prima kar . Wel wat kwaaltjes, maar als je zelf niet te beroerd bent om af en toe wat te sleutelen, heb je er een leuke auto aanquote:
Heel veel draait om het onderhoud, dus als er historie bij zit is dat altijd een pluspunt. Je zou ook nog een aankoopkeuring kunnen overwegen.quote:Op zondag 13 januari 2013 09:15 schreef LoggedIn het volgende:
Ik zat van de week nog eens te kijken naar een e90 325i (of mss een e60 525i.. Dat is echt zon prachtding ) met <= 100k km.. Maar wat ben je kwijt aan onderhoud bij zon ding Ik heb tot nu toe alleen goedkopere, oudere auto's gehad waar onderhoud wellicht wat minder precies kwam Dus ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten.
En hoe veilig is het om zon ding tweedehands te kopen?
Alleen op standje "Orkaan"quote:Op zondag 13 januari 2013 10:33 schreef Gokhan03 het volgende:
Sinds enkele dagen blaast mn blower alleen op stand 4. Op stand 1,2 en 3 blijft hij uit. Vervarmen doet hij wel.
Komt dit door de kachelweerstand?
Gaat om deze draaiknoppen.
[ afbeelding ]
Ja het is echt kansloos nu. Als hij uit staat dan zijn alle ramen beslagen, standje 4 ben je meteen doofquote:
Hmmm ok. Bij mn oude E39 had ik climate control en daar had de kachelweerstand ook de geest gegeven. Toen blies dat ding ene keer hard en andere keer langzaam. Stand maakte niet uitquote:Maar inderdaad, dit kan door je kachelweerstand komen. Of je draaiknopjes zijn defect, er zijn wel meer oorzaken te noemen. Even met de multimeter aan de slag dus.
I know, standje orkaan is echt kut. Ik zet hem nooit harder dan standje 1, dat is echt genoeg.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja het is echt kansloos nu. Als hij uit staat dan zijn alle ramen beslagen, standje 4 ben je meteen doof
[..]
Hmmm ok. Bij mn oude E39 had ik climate control en daar had de kachelweerstand ook de geest gegeven. Toen blies dat ding ene keer hard en andere keer langzaam. Stand maakte niet uit
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een E91 325.quote:Op zondag 13 januari 2013 09:15 schreef LoggedIn het volgende:
Ik zat van de week nog eens te kijken naar een e90 325i (of mss een e60 525i.. Dat is echt zon prachtding ) met <= 100k km.. Maar wat ben je kwijt aan onderhoud bij zon ding Ik heb tot nu toe alleen goedkopere, oudere auto's gehad waar onderhoud wellicht wat minder precies kwam Dus ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten.
En hoe veilig is het om zon ding tweedehands te kopen?
Denk dat het gewoon de weerstand is, deze beperkt in stand 1/2/3 namelijk een deel van de stroom en in stand 4 lust hij gewoon door.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja het is echt kansloos nu. Als hij uit staat dan zijn alle ramen beslagen, standje 4 ben je meteen doof
[..]
Hmmm ok. Bij mn oude E39 had ik climate control en daar had de kachelweerstand ook de geest gegeven. Toen blies dat ding ene keer hard en andere keer langzaam. Stand maakte niet uit
En de conclusie is? Die van BMW is slechter?quote:
Ik woon in Duitsland, dus voor mij zou het wel de meest logische optie zijn Uit Nederland zou ik wel een heel klein beetje bpm teug kunnen krijgen, maar volgens mij krijg je in Duitsland minder kilometers voor hetzelfde geld..quote:Op zondag 13 januari 2013 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een E91 325.
Opvallend is dat de meeste wel dealer onderhouden zijn en het boekje netjes is afgestempeld.
Er zitten echter ook nog wel wat imports bij. Ik kijk ook in Duitsland, maar in de prijsklasse waarin ik zoek <15k) heeft dat geen nut.
Als ik particulier ga kopen zou ik wel een aankoopkeuring doen (ca 300 euro, Dekra/ANWB).
die conclusie trek jij. zelf weet ik het niet, ik ben benieuwd naar jullie meningen/conclusies.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:31 schreef invine het volgende:
[..]
En de conclusie is? Die van BMW is slechter?
Ik heb ook geen idee, lijkt wel of er meer troep in die van bmw blijft hangen maar of dat perse slechter is..quote:Op zondag 13 januari 2013 22:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
die conclusie trek jij. zelf weet ik het niet, ik ben benieuwd naar jullie meningen/conclusies.
en of het waar is, of het nuttig is. ik weet echt niet meer dan dat ik zelf bmw longlife olie gebruik. de conclusie dat BMW slechter is, durf ik niet uit te spreken.
Dat kan jij!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
• Zelf de schokbrekers vervangen. Dat kost minder, maar kan ik dat wel?
Na alle gedane reparaties durf ik een boel aan, ben alleen nog op zoek naar een how to.quote:
bovenin zitten er inderdaad 2 moeren op schroefdraad. en onderin 1 bout.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:15 schreef jitzzzze het volgende:
Yes, hij is dus blijkbaar lek. Is me nooit opgevallen, de wagen zwalkt niet als een stadsbus. Veert niet overdreven weinig/veel. Maar toch zit er vocht in. Ik weet ook helemaal niet hoe oud deze zijn. Wel dat de stofhoes bij beiden niet meer vastzit bovenin.
Dus stappenplan is:
• Auto op brug.
• Wiel eraf.
• Assteun onder draagarm.
• Onderste bout losmaken van schokbreker.
• Auto stukje verder omhoog.
• Bovenin losdraaien. Is dat schroefdraad?
• En dan in omgekeerde volgorde alles weer in elkaar zetten.
Nog andere zaken die je moet doen? Of die je kan doen als je er toch bent?
ik keek ff op youtube daar zag ik niks...quote:Op maandag 14 januari 2013 11:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Na alle gedane reparaties durf ik een boel aan, ben alleen nog op zoek naar een how to.
Dit is idd het makkelijkste.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:21 schreef rival het volgende:
[..]
weer vastzetten kan je het beste bovenin vastschroeven.
als je de assteun onder je draagarm op de grond zet kan je met de brug omhoog en omlaag de schokdemper mooi recht voor het onderste gat krijgen om daarna die laatste bout erin te krijgen..
En alles kan je vanuit die wielkast doen?quote:Op maandag 14 januari 2013 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit is idd het makkelijkste.
In principe is de steun niet nodig want de draagarm kantelt niet naar beneden.
Uitlijnen hoeft ook niet, je maakt niets los wat in die mate met de wielstand te maken heeft.
Dus je moet de bekleding van de wielkasten weghalen, draadeinde van de demper erdoorheen en dan twee moeren erop?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:34 schreef daNpy het volgende:
De demper zit in de kofferbak vast aan de bovenzijde.
En de draagarmen vallen niet naar beneden omdat ze strak in de rubbers zitten en de stabilisatorstang ze omhoog houdt
Ik moest lachenquote:Op maandag 14 januari 2013 12:41 schreef daNpy het volgende:
Ja alleen om ze eerst te demonteren andersom
moet zeker lukken!quote:Op maandag 14 januari 2013 12:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Maar dit klusje heb je in drie uurtjes toch wel voor elkaar? Beide kanten natuurlijk.
Al zo vaak gedaan, zet hem tegenwoordig in 1 keer goed tussen de 2 kolomsquote:Op maandag 14 januari 2013 12:58 schreef daNpy het volgende:
Ligt eraan hoe lang je erover doet de auto op de brug te zetten.
Maar als je alleen bent he? Kan je dan niet beter eerst de bovenkant losmaken? Want dan pleurt ie niet op de grondquote:
Nou, heb net twee demper gekaufd. Morgen lekker knutselenquote:Op maandag 14 januari 2013 15:05 schreef daNpy het volgende:
Ja kan ook.
Bij mn Golf moest ik de demper eerst ophangen anders was het nog moeilijker. Maar daar kon ik er redelijk bij met 1 hand in de koffer en de andere in de wielkast.
in je kofferbak moet je dat losdraaien. onder de bekleding.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:19 schreef jitzzzze het volgende:
Bonusvraag, hoe kom je eigenlijk bij de moertjes aan de bovenkant? Hoe zit die bekleding van de wielkasten bevestigd?
Mijn vraag was eigenlijk hoe ik onder de bekleding komquote:Op maandag 14 januari 2013 15:33 schreef rival het volgende:
[..]
in je kofferbak moet je dat losdraaien. onder de bekleding.
lostrekken..... zit er in geklemt.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Mijn vraag was eigenlijk hoe ik onder de bekleding kom
Ik ga wel even kijken, komt vast wel goed.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:36 schreef rival het volgende:
[..]
lostrekken..... zit er in geklemt.
(wacht, dat is bij de auto's zo die ik tegen kom. check voor de zekerheid op zwarte dopjes en draaidopjes die het misschien op zijn plaats houden )
's Morgens om 6 uur met de föhn op de knietjes in de straat, dat zullen de buren vast waarderenquote:
quote:Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef rival het volgende:
pak hem in met zo'n glimmend dekentje die mensen op hun vooruit leggen tegen het bevriezen
Eerst naar werk, ga pas na mijn werk het fixen.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:18 schreef daNpy het volgende:
Je hoeft toch enkel naar de garage? Of ga je eerst naar je werk?
Aha, en die bekleding trek je er zo af?quote:Op maandag 14 januari 2013 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
Bovenop de wielkasten, onder een dikke laag geluiddempingspul in mijn geval.
Ik bedoelde de harde 'schaal' die daar nog overheen zitquote:Op maandag 14 januari 2013 19:21 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb een kleine kruis-incisie gemaakt. Zie foto.
Als je klaar bent; netjes hechten en klaar.
Is dat een subwoofer/speaker?quote:Op maandag 14 januari 2013 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
Zo zit ie bij een E46 T
[ afbeelding ]
Dat roept de mijne ook Alhoewel er eerst twee nieuwe schokbrekers is moeten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:00 schreef Impry het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoor hem de hele tijd roepen: "Driften, driften, dwars, dwars!!"
Ik ga hem straks dus maar even een rondje uitlaten.
Heb geen RWD meer, nog ergerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:01 schreef rival het volgende:
Zondag mijn motor eruit gehaald.... ligt er eindelijk sneeuw, kan ik niks
veel schade?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:35 schreef Andyy het volgende:
Een klootzak heeft tegen de auto gereden zonder wat achter te laten.
Maargoed, wel veel driftplezier
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:35 schreef Andyy het volgende:
Een klootzak heeft tegen de auto gereden zonder wat achter te laten.
Maargoed, wel veel driftplezier
Harmann Karton idd.quote:
Ziet eruit als OEM.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:31 schreef daNpy het volgende:
Ah ok.
Lekker nuttig dat ie de koffer in wijst
Zie de eerdere foto van Hyper.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
Fototje?
Zou zeggen de 2 kleine namelijk, tenzij die alleen het rubber vast houden en de middelste de demper weer in het rubber monteerd.
Dat lijkt mij ook, het rubber zou theoretisch gewoon kunnen blijven zitten lijkt me.quote:
Zo zit het bij mn Golf wel iigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, het rubber zou theoretisch gewoon kunnen blijven zitten lijkt me.
Bij een touring is het geluid inderdaad niet om over naar huis te schrijvenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef daNpy het volgende:
Bij een touring heb je denk ik meer aan alleen speakers in de deuren.
Achterin is laadruimte en te variabel om fatsoenlijk geluid uit te kunnen halen.
Ik ga het zo wel proberenquote:
In de voordeur zit een grotere ronde 16 cm ofzo, een kleine ronde en een tweetertje.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef daNpy het volgende:
Bij een touring heb je denk ik meer aan alleen speakers in de deuren.
Achterin is laadruimte en te variabel om fatsoenlijk geluid uit te kunnen halen.
Daarom heb ik ook een dikke benzineslurper.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bij een touring is het geluid inderdaad niet om over naar huis te schrijven
...
Nou, zolang ze niet stuk zijn laat ik ze lekker zitten. Zo werkt dat een beetje met oude wagen; alleen vervangen wat echt stuk is.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:27 schreef Hyperdude het volgende:
Maar de vooras is meer gedoe . Ga je die ook nog doen?
Veel langer verder 100000 km kom je, volgens mij, niet met een setje dempers.
Daarom moet je ook een nieuwe kopen. Zijn de reparaties relatief goedkoper.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, zolang ze niet stuk zijn laat ik ze lekker zitten. Zo werkt dat een beetje met oude wagen; alleen vervangen wat echt stuk is.
I know, maar daar is de auto niet naar om preventief van alles gaan vervangen. Daarvoor is ie (relatief) te oud en teveel km's voor op de teller.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom moet je ook een nieuwe kopen. Zijn de reparaties relatief goedkoper.
Maar ff serieus:Je kan ze beter wel vervangen voordat ze vast vriezen.
Heel herkenbaar. Bij mij was er ook eentje overleden en de andere er een heel eind aan. Sowieso is per paar vervangen altijd slimmer, heb ik begrepen, dus dat maar gedaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:52 schreef jitzzzze het volgende:
Nou, het zit eronder Het is echt niet moeilijk. Het meeste tijd kost het om de hele kofferbak bekleding weg te halen. Echt alles moet eruit om die twee stukken weg te kunnen halen die om de wielkasten zitten.
De ene demper, die vastgevroren zat, was niet meer lek. Hij was echt overleden, de enige demping kwam van een laag wat die erin stond Ik zou er wel mee door de APK komen, er was namelijk niets meer om te lekken De andere was ook niet ver van overlijden, een paar maandjes hooguit.
Maar wat een verschil met rijden zeg Dat twee van die eenvoudige, niet al te dure onderdelen, zo'n verschil maken In vergelijking met vorige week is het echt een verschil van dag en nacht. Ik heb allemaal hobbels gevoeld waarvan ik niet eens wist dat ze er waren. Mijn wagen ligt echt merkbaar een heel stuk strakker op de weg, de algehele vering is stugger geworden en de trillingen in het onderstel zijn zo goed als weg. Ook is de achterkant een stukje hoger op zijn wielen gekomen.
Nu is het nog steeds stuiteren op de weg, maar wel op een leuke manier
Daarom. Ik ben ook blij dat ik alles tot nu toe zelf kan doen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:08 schreef Hyperdude het volgende:
Geef je groot gelijk.
Is al duur genoeg.
Ik zou het ook liever anders zien, maar zolang een auto nog de allerslechtste investering is die je kan doen en ik geen Dagobert ben blijft het zo.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:34 schreef daNpy het volgende:
Dan hebben jullie toch een andere mening als mij
Zaken aan je as/wielen altijd links en rechts vervangen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Bij mij was er ook eentje overleden en de andere er een heel eind aan. Sowieso is per paar vervangen altijd slimmer, heb ik begrepen, dus dat maar gedaan.
Auto stuitert een stuk minder en houdt nu weer grip. Moest in het begin wel enorm wennen en dacht bijna dat ik er sportversies onder had gekregen . Nu ben ik wel weer gewend.
Hoeveel was je in totaal kwijt als ik vragen mag? Topmounts en stofhoezen ook vervangen?
Valt inderdaad ook wel mee. Had het voor 240 kunnen laten doen, maar of ik dan ook monroe's eronder had gekregen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh, dat valt mee. Ik heb stofhoezen en alles erbij vervangen. Zat op 300 euro, maar bij gebrek aan kennis en tijd kon ik weinig anders dan 't uitbesteden aan de garage. Viel me nog mee, eerlijk gezegd.
Ik ben dan ook enorm blij met een werkplaatsquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's wel het nadeel: ik heb geen idee welk merk er bij mij onder zit. Ik hoop gewoon dat ze weer een ton mee gaan, dan zie ik wel weer verder.
Klussen aan de auto vind ik ook zeker geen straf om te doen. Maar ik moet wel de tijd hebben om wat te klungelen en wat te ontdekken. Die tijd had ik nu niet. En het werd me buiten te koud om goed te klussen. Dan maak ik andere keuzes. Jammer geld van 't arbeidsloon, maar soit.
Ik ben enorm blij met frisse lucht in de zomer en een temperatuur rond 18 graden .quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben dan ook enorm blij met een werkplaats
Dat is ook mooi jaquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik ben enorm blij met frisse lucht in de zomer en een temperatuur rond 18 graden .
Waar ik ook blij van word: net definitieve verzekeringspapieren binnen. Overzetten naar andere verzekeraar met nagenoeg dezelfde voorwaarden (eigen risico zelfs nul!) scheelt me 325 euro per jaar (zelfs met de verhoogde belasting). Makkelijk verdiend .
En alvast voor een jaar vooruit betaald. Niet zozeer ivm die assurantiebelasting, maar wel zodat ik er vanaf ben. Mooi jaartje geen last van dus
I know, maar voor een 318tds met een onbekend aantal ton op de teller vind ik hem wel aan de prijs.quote:
Fucking nice om te hebbenquote:Hij is in het bezit van voldoende apk.
Klusje van een half uurtje.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Terwijl het vervangen van zo'n LCD-display goed te doen zou moeten zijn.
En dan is dat nog n X1.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:23 schreef Andyy het volgende:
Met de X1 staat bij tractie controle uit de auto wel slip toe, maar houdt hij hem wel onder bedwang voor je zodat je niet al te grote hoeken maakt (als je rustig aan doet, als je smijt maakt hij alsnog grote hoeken). Best tof opzich, heb in de meest flauwe en lange bochten hem in een kleine drifthoek kunnen houden, best tof gevoel
En DSC uit en left foot braking terwijl je drift werkt erg goed om 'm nog langer in drifts te houden
Geef mij maar weer een verse laag sneeuw
De gaten voor de boutjes zijn wel gelijk. Maar of je naaf ook dezelfde diameter heeft is wel het uitzoeken waard. En je zal moeten kijken of je velgmaten (et waarde, diameter en overige afmetingen) wel toepasbaar zijn op de 3 serie.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:12 schreef Oksel het volgende:
Op m'n 118d staat nu 230k, nooit iets aan gehad. Verwacht binnenkort zaken als koppeling / remschijven, en weet dat er rechts voor speling ergens in zit (400 EUR). Verder zal ik per jaar +/- 700 EUR minder aan brandstof uit gaan geven, en verwacht ik dat ik m'n 118d niet meer kwijtraak als er over een jaar 300k op staat.
Denk er aan hem in te wisselen voor een verse 320D met max. 125k op de teller. 2008-2009 auto.
Heb nu dit op het oog:
Endpreis:
¤ 12.590,-
Karosserieform: Limousine (5 Sitze)
Kilometerstand: 116.500 km
Erstzulassung: 06/2008
Leistung: 130 kW (177 PS)
Kraftstoff: Diesel(Rußpartikelfilter)
Verbrauch: 4,8 l/100 km(kombiniert)
HU/AU: 06/2013
Außenfarbe: Black Sapphire Metallic Metallic
Innenausstattung: Stoff Schwarz
Kan met Duits kenteken rijden. Zal 'm ook weer laten chippen, zuiniger en sneller, je gaat dan naar 215! PK. Da's niet mis. Hoop nog max. 5500 EUR bij te hoeven betalen als ik m'n 1 serie inruil.
Kan ik mn 1-serie velgen gewoon onder de 3 plakken? Weet iemand dat? Heb nog een set Runflat zomerbanden op alu-velgen liggen..
Daar reed ik dus ook. Door de zijwind ging de auto van links naar rechts, ik voelde de voorkant en achterkant onafhankelijk van elkaar wegglijdenquote:Op maandag 21 januari 2013 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Reed net over de A7, overal bordjes met 50 km Gewoon 100 hoor in het iQtje
Ik heb 185 bandjes. Echt perfect, ook geen winterbanden.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh niets van gemerkt Wilde eerst nog winterbanden kopen maar dat is echt niet nodig als je al 175 bandjes hebt.
Dan heb je het ergste gemist inderdaad. Ik reed rechtdoor en door een windvlaag werd mijn auto een halve meter naar rechts gezet. Dat was echt heel mafquote:Op maandag 21 januari 2013 20:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah ja ik reed er vanaf Hoorn op, dat stukje was eventjes een beetje smerig maar hield snel op. Na Purmerend kon je gewoon door. Tegenovergestelde richting reden wel veel auto's, misschien daarom 50 en stond onze kant ook meteen op 50. Niemand reed 50
Inderdaad, ik haalde kort daarna een opa in in een Mercedes. Ik zag de wilde paniek in z'n gezicht, die reed niet harder dan 40. Ik hield het bij 70, reed bij het eerste slippertje 110 ofzo. Opa deed zeker 130, denk wel meer. Die moet goed geschrokken zijnquote:Op maandag 21 januari 2013 20:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Naja als je maar recht blijft staan haha
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd ja, als je je voorkant wat voelt zwabberen in de regen. Niet bijzonder comfortabel bij 140quote:Op maandag 21 januari 2013 20:16 schreef Andyy het volgende:
Dat had ik ook een keer icm aquaplanen, gebeurde tegelijk volgens mij, was een halve baan opgeschoven daardoor
Was best laat en een paar sec later had ik pas door wat er gebeurd was
Dat is de enige oplossing. Gas los, weinig sturen en de auto laten herstellen. Werkt in deze omstandigheden ook erg goed. Maar je hebt ook van die jokers die vol op de rem trappen; dan ga je dus rechtsaf de sloot in.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:18 schreef Andyy het volgende:
Het moment om gas terug te nemen
Of de middelste baan nemen waar niet de vrachtwagens overheen denderen
Wel nice, die camera live op je nav beeldschermquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |