Jep. De E46 is met de verschijning van het nieuwe model geen auto meer waar veel geld voor betaald wordt.quote:Op maandag 17 december 2012 22:11 schreef Hyperdude het volgende:
Als je nu een E46 koopt, kan je ´m, volgens mij, beter helemaal oprijden. Die van mij heeft bijna 3 ton gelopen. Er is weinig mis mee, maar ik koop zelf ook geen auto met 3 ton op de teller; iig. niet voor een redelijke prijs.
Als iemand dat nu biedt voor m'n 320d krijgen ze er een taart bij . Want ondanks dat ie in prima staat is en voor een diesel de tellerstand behoorlijk laag is, leveren die krengen echt geen fluit meer op.quote:Op maandag 17 december 2012 22:08 schreef Maharbal het volgende:
Als iemand 8,5k/9k zou bieden op m'n ci nu zou ik hevig gaan twijfelen.
Ik zou 't er van z'n lang zal ze leven niet voor betalen. Alles bij elkaar dus 10k, daarvoor koop je bijna een E91 in goede staat.quote:Op maandag 17 december 2012 22:05 schreef daNpy het volgende:
Tjah soms moet je keuze's maken. Was wel een fijne auto.
Vandaag wezen kijken bij een 325i Touring uit 2003. Nette auto, alleen het interieur was blauw
Een velg en de achterruit beschadigd, verder niks echt geks voor een auto van bijna 10jr.
Alleen de prijs kwam (incl nieuwe banden, beurt, apk enz) nog op 9k.
En dan wil ik er nog een trekhaak onder hebben (volgens verkoper 800 euro).
Op een of andere manier vind ik dat toch veel geld. De km stand was 185dkm en binnen 1 a 2 jaar staat hij over de 2 ton en dan is hij een stuk minder waard en schrijf je dus enorm af op een tweedehands auto. Terwijl je voor 11-12k een E91 hebt van 2005 of nieuwer met een km stand tussen 150 en 200 dkm.
Je vergelijkt dan ook een 320d met een 325ci. Sowieso is een coupe altijd meer waard, benzine helemaal. Maar nee, dat verwacht ik inderdaad nooit meer te krijgen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als iemand dat nu biedt voor m'n 320d krijgen ze er een taart bij . Want ondanks dat ie in prima staat is en voor een diesel de tellerstand behoorlijk laag is, leveren die krengen echt geen fluit meer op.
Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou 't er van z'n lang zal ze leven niet voor betalen. Alles bij elkaar dus 10k, daarvoor koop je bijna een E91 in goede staat.
Voor een E46 van de facelift zou ik hooguit nog 6 of 7k neertellen. En dan moet ie nog in goede staat zijn en de tellerstand ook nog goed. Alleen voor een 330d met een tellerstand rond anderhalve ton en een zesbak zou ik meer betalen, maar dan zit je wel al op het model van na half 2003.
En een 4cylinder, mocht dat voor jou iets uitmakenquote:Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat.
Zitten ze rond of onder de 7 klopt er vaak iets niet, dat zijn meestal de import auto's met een "lage" km stand.
Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
Veel rammels en piepjes.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
Je hebt niets aan een coupe zeker?quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:35 schreef daNpy het volgende:
Net wezen kijken bij een 320i aut. Nette auto, M-pakket en leer. Geen trekhaak.
Gebruikssporen (uiteraard) aanwezig, verder niets geks. Vraagprijs 6.945,00 euro.
Ik vind dat raar. Coupé ok, maar diesel is met de stijgende brandstofprijzen steeds eerder rendabel, alleen wil men dat kennelijk niet zien.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je vergelijkt dan ook een 320d met een 325ci. Sowieso is een coupe altijd meer waard, benzine helemaal. Maar nee, dat verwacht ik inderdaad nooit meer te krijgen.
Ik zou nu ook neigen naar een E91, maar dan geen vierpitter.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat.
Zitten ze rond of onder de 7 klopt er vaak iets niet, dat zijn meestal de import auto's met een "lage" km stand.
Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
Het prijsverschil met diesel blijft te klein om het voor mensen die niet voor hen weg onderweg zijn, of er ver vanaf wonen rendabel te zijn. Dan kun je beter LPG rijden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind dat raar. Coupé ok, maar diesel is met de stijgende brandstofprijzen steeds eerder rendabel, alleen wil men dat kennelijk niet zien.
Ik kijk ook regelmatig in Duitsland maar zie er niet echt staan wat ik zoek.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:42 schreef Flycoo het volgende:
Heb mijn e46 330d touring uit duitsland gehaald begin 2012. Scheelde toen redelijk veel met NL. Vooral de staat van de auto's in NL vond ik opmerkelijk slecht. Hij is uit eind 2004 met een handgeschakelde 6 bak (wilde ik graag) en dat was nog moeilijker. Helemaal met een acceptabele km stand(<200000)
Wat was je ongeveer kwijt?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:42 schreef Flycoo het volgende:
Heb mijn e46 330d touring uit duitsland gehaald begin 2012. Scheelde toen redelijk veel met NL. Vooral de staat van de auto's in NL vond ik opmerkelijk slecht. Hij is uit eind 2004 met een handgeschakelde 6 bak (wilde ik graag) en dat was nog moeilijker. Helemaal met een acceptabele km stand(<200000)
Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het prijsverschil met diesel blijft te klein om het voor mensen die niet voor hen weg onderweg zijn, of er ver vanaf wonen rendabel te zijn. Dan kun je beter LPG rijden.
Vraagprijs was 7500.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat was je ongeveer kwijt?
[..]
Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen.
Ik rij 25 K/jaar met benzine.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat was je ongeveer kwijt?
[..]
Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen.
Waarom de 320/318? Qua wegenbelasting en verbruik?quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
* spectrumanalyser droomt van een e92
320 of 318, rood of bruin dakota leder ...
hopelijk in 2013
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |