abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 december 2012 @ 22:31:11 #1
377964 quer
Villain: The Worst Guy
pi_120439674


Voorafgaande delen:

Topicreeks: BMW fantopic

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87 118i
Impry, E87 130i

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, e36 323i
• Gkhn, E30 320i
• Catch22-, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
fer, E30 320i Baur TC2
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
RPG, E36 316i
• jitzzzze, E36 318tds touring
• Teamlead, E36 318tds
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
Xtr3mE, E46 318ci
mitchelll0181 E46 318i
Maharbal, E46 325i
SingleCoil E46 325ic
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 320td
• Vuurmuis, E46 325ci
Hyperdude, E46 330i
• Boegschroef, E92 320d, E30 320i
Nelisb, E90 320d
• Moody, E92 335i
Driftkikkerrrrr e30 318i.

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
Rizkant, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, E60 525d
• tong_poh, E60 535d

6-serie:
• HFdude, E64 (645i CI S)

7-serie:
YoshiBignose, E23 732i
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740iL
• Alicey & SingleCoil, E38 740iL

8-serie:
-

X:
• lezzer, E83 X3 2.0d
von_Preussen, E70 X5 3.0d

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i

M
• Okeuj, E92 M3

Motorrad
Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS

Onderdelen
Meer onderdelen

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.



So nasty that it's probably somewhat of a travesty having me
  maandag 17 december 2012 @ 22:32:03 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120439729
Schrijft wel snel af dus, die qualität :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120441695
Het staat echt al jaren fout, maar ik heb een 325ci, niet i :P
pi_120445966
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:11 schreef Hyperdude het volgende:
Als je nu een E46 koopt, kan je ´m, volgens mij, beter helemaal oprijden. Die van mij heeft bijna 3 ton gelopen. Er is weinig mis mee, maar ik koop zelf ook geen auto met 3 ton op de teller; iig. niet voor een redelijke prijs. :P
Jep. De E46 is met de verschijning van het nieuwe model geen auto meer waar veel geld voor betaald wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:08 schreef Maharbal het volgende:
Als iemand 8,5k/9k zou bieden op m'n ci nu zou ik hevig gaan twijfelen.
Als iemand dat nu biedt voor m'n 320d krijgen ze er een taart bij :D. Want ondanks dat ie in prima staat is en voor een diesel de tellerstand behoorlijk laag is, leveren die krengen echt geen fluit meer op.

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:05 schreef daNpy het volgende:
Tjah soms moet je keuze's maken. Was wel een fijne auto.

Vandaag wezen kijken bij een 325i Touring uit 2003. Nette auto, alleen het interieur was blauw :X
Een velg en de achterruit beschadigd, verder niks echt geks voor een auto van bijna 10jr.
Alleen de prijs kwam (incl nieuwe banden, beurt, apk enz) nog op 9k.
En dan wil ik er nog een trekhaak onder hebben (volgens verkoper 800 euro).

Op een of andere manier vind ik dat toch veel geld. De km stand was 185dkm en binnen 1 a 2 jaar staat hij over de 2 ton en dan is hij een stuk minder waard en schrijf je dus enorm af op een tweedehands auto. Terwijl je voor 11-12k een E91 hebt van 2005 of nieuwer met een km stand tussen 150 en 200 dkm.
Ik zou 't er van z'n lang zal ze leven niet voor betalen. Alles bij elkaar dus 10k, daarvoor koop je bijna een E91 in goede staat.
Voor een E46 van de facelift zou ik hooguit nog 6 of 7k neertellen. En dan moet ie nog in goede staat zijn en de tellerstand ook nog goed. Alleen voor een 330d met een tellerstand rond anderhalve ton en een zesbak zou ik meer betalen, maar dan zit je wel al op het model van na half 2003.
Schip ahoy!
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 08:49:28 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120450149
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

Als iemand dat nu biedt voor m'n 320d krijgen ze er een taart bij :D. Want ondanks dat ie in prima staat is en voor een diesel de tellerstand behoorlijk laag is, leveren die krengen echt geen fluit meer op.
Je vergelijkt dan ook een 320d met een 325ci. Sowieso is een coupe altijd meer waard, benzine helemaal. Maar nee, dat verwacht ik inderdaad nooit meer te krijgen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:24:19 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120450182
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:22 schreef Piet__Piraat het volgende:

Ik zou 't er van z'n lang zal ze leven niet voor betalen. Alles bij elkaar dus 10k, daarvoor koop je bijna een E91 in goede staat.
Voor een E46 van de facelift zou ik hooguit nog 6 of 7k neertellen. En dan moet ie nog in goede staat zijn en de tellerstand ook nog goed. Alleen voor een 330d met een tellerstand rond anderhalve ton en een zesbak zou ik meer betalen, maar dan zit je wel al op het model van na half 2003.
Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat.

Zitten ze rond of onder de 7 klopt er vaak iets niet, dat zijn meestal de import auto's met een "lage" km stand.

Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120450637
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat.

Zitten ze rond of onder de 7 klopt er vaak iets niet, dat zijn meestal de import auto's met een "lage" km stand.

Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
En een 4cylinder, mocht dat voor jou iets uitmaken ;)
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:08:27 #9
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120452966
Ja dat maakt uit want er mag dus geen 1600kg meer achter ;)

In principe was ik wel content geweest met een 2.2 of 2.5 6 cilinder van de E46, maar hoelanger ik erover nadenk hoe meer ik richting een E91 nijg....
Dat wordt alleen nog ff extra sparen en de komende tijd een goedkoop autootje rijden :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120457207
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:35:59 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120457711
Net wezen kijken bij een 320i aut. Nette auto, M-pakket en leer. Geen trekhaak.
Gebruikssporen (uiteraard) aanwezig, verder niets geks. Vraagprijs 6.945,00 euro.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 december 2012 @ 13:46:08 #12
145146 Andyy
pi_120458011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef daNpy het volgende:

[..]
Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
Veel rammels en piepjes.
pi_120459497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:35 schreef daNpy het volgende:
Net wezen kijken bij een 320i aut. Nette auto, M-pakket en leer. Geen trekhaak.
Gebruikssporen (uiteraard) aanwezig, verder niets geks. Vraagprijs 6.945,00 euro.
Je hebt niets aan een coupe zeker? :+
pi_120469925
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je vergelijkt dan ook een 320d met een 325ci. Sowieso is een coupe altijd meer waard, benzine helemaal. Maar nee, dat verwacht ik inderdaad nooit meer te krijgen.
Ik vind dat raar. Coupé ok, maar diesel is met de stijgende brandstofprijzen steeds eerder rendabel, alleen wil men dat kennelijk niet zien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ze staan bijna allemaal voor meer dan 8 te koop. Sommige dus niet eens in fatsoenlijke staat.

Zitten ze rond of onder de 7 klopt er vaak iets niet, dat zijn meestal de import auto's met een "lage" km stand.

Een E91 heb je vanaf 11k, maar daar ben ik nog niet bij wezen kijken. Ken het model ook niet zo goed qua kwaaltjes e.d. Ze hebben wel een 6 bak wat volgens mij weer een voordeel is.
Alleen de 320 is weer een 2 liter, die maar 1400kg mag trekken?
Ik zou nu ook neigen naar een E91, maar dan geen vierpitter.

http://suchen.mobile.de/a(...)categories=EstateCar
Duitsland. Onderhandelen, import, voor 7k staat dat ding makkelijk voor de deur. En da's niet de goedkoopste ofzo. Die hebben allemaal tellerstanden ruim boven 200k.
Schip ahoy!
pi_120472198
Heb mijn e46 330d touring uit duitsland gehaald begin 2012. Scheelde toen redelijk veel met NL. Vooral de staat van de auto's in NL vond ik opmerkelijk slecht. Hij is uit eind 2004 met een handgeschakelde 6 bak (wilde ik graag) en dat was nog moeilijker. Helemaal met een acceptabele km stand(<200000)
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:02:38 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120473518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:55 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik vind dat raar. Coupé ok, maar diesel is met de stijgende brandstofprijzen steeds eerder rendabel, alleen wil men dat kennelijk niet zien.

Het prijsverschil met diesel blijft te klein om het voor mensen die niet voor hen weg onderweg zijn, of er ver vanaf wonen rendabel te zijn. Dan kun je beter LPG rijden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:03:56 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120473610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:42 schreef Flycoo het volgende:
Heb mijn e46 330d touring uit duitsland gehaald begin 2012. Scheelde toen redelijk veel met NL. Vooral de staat van de auto's in NL vond ik opmerkelijk slecht. Hij is uit eind 2004 met een handgeschakelde 6 bak (wilde ik graag) en dat was nog moeilijker. Helemaal met een acceptabele km stand(<200000)
Ik kijk ook regelmatig in Duitsland maar zie er niet echt staan wat ik zoek.
Of ze staan ver weg en dan wordt het ook een dure grap met op en neer rijden/ophalen enz.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120474090
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:42 schreef Flycoo het volgende:
Heb mijn e46 330d touring uit duitsland gehaald begin 2012. Scheelde toen redelijk veel met NL. Vooral de staat van de auto's in NL vond ik opmerkelijk slecht. Hij is uit eind 2004 met een handgeschakelde 6 bak (wilde ik graag) en dat was nog moeilijker. Helemaal met een acceptabele km stand(<200000)
Wat was je ongeveer kwijt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het prijsverschil met diesel blijft te klein om het voor mensen die niet voor hen weg onderweg zijn, of er ver vanaf wonen rendabel te zijn. Dan kun je beter LPG rijden.
Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen.
Schip ahoy!
pi_120474652
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat was je ongeveer kwijt?

[..]

Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen.
Vraagprijs was 7500.
Wat af gekregen.
Dan nog een stukje bpm. Totale kosten incl paar keer op en neer en bpm ong 8500 - 9000 eur.

Incl volledige geschiedenis, dekra keuring, verzekering etc.

Heb nog gekeken naar de e91 maar daar kwam ik een stukje boven budget uit. (voor een 330 incl zelfde opties)

En ja je moet wat grotere afstanden afleggen om te kijken, maar dat vond ik wel leuk eigenlijk.
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:21:13 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_120474846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat was je ongeveer kwijt?

[..]

Mja, ik denk dat dat meevalt. Op basis van brandstof, mrb en verzekering ligt het omslagpunt diesel vs. benzine al gauw rond 15k. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat makkelijk halen.
Ik rij 25 K/jaar met benzine.
Geen centje spijt van. :P

Ik heb mijn huidige auto toevallig bij de plaatselijke BMW-boer gehaald. Maar diverse malen een auto in Duitsland gescoord. Keuze/aanbod is veel groter. Nooit een onoplosbaar probleem gehad. Ook niet met BMW-garantie over de grens (Audi-garantie ook geen problemen).
Prijsvoordeel is uiteindelijk kleiner dan je misschien had verwacht;maar de jacht op zich is ook leuk. Zoals Flycoo al schrijft. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 18-12-2012 20:26:21 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_120475785
Ik vond dat ook wel wat hebben ja, al heb ik uiteindelijk een vrij basale versie gekocht.

9k voor een 330d is nog een hoop geld, vind ik. Misschien voorlopig maar even doorrijden met wat ik heb :P
Schip ahoy!
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:13:10 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_120478818
Dat is vrijwel altijd de goedkoopste optie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_120480302
* spectrumanalyser droomt van een e92
320 of 318, rood of bruin dakota leder ...
hopelijk in 2013 :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:44:43 #24
182073 invine
blablabla etc.
pi_120481377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
* spectrumanalyser droomt van een e92
320 of 318, rood of bruin dakota leder ...
hopelijk in 2013 :)
Waarom de 320/318? Qua wegenbelasting en verbruik?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:47:06 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120486102
Wegenbelasting van een 325 en 320 zijn gelijk...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 december 2012 @ 23:08:49 #26
145146 Andyy
pi_120487463
Verzekering denk ik?
pi_120489126
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is vrijwel altijd de goedkoopste optie.
Mja, tenzij er een dikke reparatie aan zit te komen.

Punt is dat je niet altijd voor goedkoop wil gaan, maar ook voor plezier. Vandaag stiekem nog eens zitten gluren naar een E91 330d HE. Jammer genoeg wordt zelf klussen aan de auto daarbij ook wat lastiger en heb je vaker de dealer nodig ivm elektronica, maar het is wel een gave kar hoor. Met een chipaanpassing probleemloos richting 270pk :9

Helaas is de aanschafprijs nog wat hoog... een fatsoenlijk exemplaar uit de E91-beginjaren moet gewoon 17k of meer kosten. Import via Duitsland begint van 15k inclusief, maar dan heb je de 'schrale' exemplaren zonder navi of multifunctioneel stuurwiel, of een behoorlijke tellerstand al.
Dit is wel een nette, al vind ik 'm verdacht goedkoop. En ik mis het schuifdak.
Schip ahoy!
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 08:11:52 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120496253
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:11 schreef jitzzzze het volgende:
iemand een goed idee hoe je een hemel mee neemt?
zonder hemel erheen gaan en direct vastzetten :')

aanhangertje of busje en dan gewoon lekker plat leggen?
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 08:34:50 #30
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120496471
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:16 schreef rival het volgende:

[..]

zonder hemel erheen gaan en direct vastzetten :')

aanhangertje of busje en dan gewoon lekker plat leggen?
hij gaat zeker niet passen achterin een touring? :'(

Aanhanger en busje heb ik niet.
pi_120496659
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

hij gaat zeker niet passen achterin een touring? :'(

Aanhanger en busje heb ik niet.
ik gok van niet... en als je hem moet buigen of iets blijft het nooit mooi natuurlijk...
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 09:23:28 #32
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120497199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:51 schreef rival het volgende:

[..]

ik gok van niet... en als je hem moet buigen of iets blijft het nooit mooi natuurlijk...
dat is waar.

Is het moeilijk/veel werk om de hemel te vervangen?
pi_120501913
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik rij 25 K/jaar met benzine.
Geen centje spijt van. :P

Hier 35K/jaar benzine door het prijsverschil (belgie 1.48 voor euro 95 shell tegenover 1.40 diesel) is het omslagpunt ook veel hoger geworden.

Ik ben nu in ieder geval goedkoper uit per maand dan met mijn vorige diesel. (e92 320D t.o.v e89 Z4 3.5 benz)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_120502488
Wtf is die benzine goedkoop daar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:37:47 #35
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_120503215
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:11 schreef jitzzzze het volgende:
iemand een goed idee hoe je een hemel mee neemt?
Niet zo moeilijk denken, hemel erin tegen de oude hemel aan, paar touwtjes eromheen met de deuren open dattie blijft hangen, tadaa
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 12:52:03 #36
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120503701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:37 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk denken, hemel erin tegen de oude hemel aan, paar touwtjes eromheen met de deuren open dattie blijft hangen, tadaa
fuck he, dat is echt slim :@

Komen die dakrials toch nog eens van pas.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:06:59 #37
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_120504245
;) Hahahaha k zal je zo mn rek nr pm'en :P
pi_120506621
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:37 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk denken, hemel erin tegen de oude hemel aan, paar touwtjes eromheen met de deuren open dattie blijft hangen, tadaa
simpele oplossingen O+
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 19:16:58 #39
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 19 december 2012 @ 19:31:37 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_120519297
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:39 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mja, tenzij er een dikke reparatie aan zit te komen.

Punt is dat je niet altijd voor goedkoop wil gaan, maar ook voor plezier. Vandaag stiekem nog eens zitten gluren naar een E91 330d HE. Jammer genoeg wordt zelf klussen aan de auto daarbij ook wat lastiger en heb je vaker de dealer nodig ivm elektronica, maar het is wel een gave kar hoor. Met een chipaanpassing probleemloos richting 270pk : ....
Heb je wel een punt.
Echter heb ik nu het standpunt dat sneller/meer PK's op autogebied steeds onzinniger begint te worden. Ik rij lekker door in mijn 330i tot ie de geest geeft.
Hierna ga ik motorisch downgraden; bv. naar een F11 520d. Een grote actieradius/lager verbruik vind ik nuttiger dan in de begrenzer rijden. En qua rij-ervaring worden die nwe. auto's ook niet beter. Alleen maar zwaarder en indirecter.

Laatst een stukkie in een Subaru BRZ gereden. die zou ik kopen als ik geen ruimte nodig had. :)
Licht en direct. en maar 25000 dollars. http://www.subaru.com/vehicles/brz/index.html

back on topic

Hemel van een 1 past in de bagageruimte van een 3.
Hemel van een 3 past in de bagageruimte van een 5.
Hemel van een 5 past in de bagageruimte van een 7.
Hemel van een 7 past in een Mercedes truck

Al jaren de basis van het modelbeleid van BMW" :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 20:09:50 #41
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120521352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb je wel een punt.
Echter heb ik nu het standpunt dat sneller/meer PK's op autogebied steeds onzinniger begint te worden. Ik rij lekker door in mijn 330i tot ie de geest geeft.
Hierna ga ik motorisch downgraden; bv. naar een F11 520d. Een grote actieradius/lager verbruik vind ik nuttiger dan in de begrenzer rijden. En qua rij-ervaring worden die nwe. auto's ook niet beter. Alleen maar zwaarder en indirecter.

Laatst een stukkie in een Subaru BRZ gereden. die zou ik kopen als ik geen ruimte nodig had. :)
Licht en direct. en maar 25000 dollars. http://www.subaru.com/vehicles/brz/index.html

back on topic

Hemel van een 1 past in de bagageruimte van een 3.
Hemel van een 3 past in de bagageruimte van een 5.
Hemel van een 5 past in de bagageruimte van een 7.
Hemel van een 7 past in een Mercedes truck

Al jaren de basis van het modelbeleid van BMW" :P
Dus ik moet of een 5 serie fixen, of de hemel ter plekke vervangen of Mitchell zijn oplossing toepassen ;(
  woensdag 19 december 2012 @ 20:42:00 #42
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_120523457
Lastige keuze ... ~O>
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 20:47:17 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120526683
Mooie oplossing van mitch :D
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb je wel een punt.
Echter heb ik nu het standpunt dat sneller/meer PK's op autogebied steeds onzinniger begint te worden. Ik rij lekker door in mijn 330i tot ie de geest geeft.
Hierna ga ik motorisch downgraden; bv. naar een F11 520d. Een grote actieradius/lager verbruik vind ik nuttiger dan in de begrenzer rijden. En qua rij-ervaring worden die nwe. auto's ook niet beter. Alleen maar zwaarder en indirecter.
Mja, daar twijfel ik bij m'n 320d nu ook aan. Maar aangezien ik misschien ook de brandstofpomp wel verwacht, twijfel ik of het niet slimmer is om die 1.500+ euro in een andere auto te steken. Maar ja, dan gooi ik wel weer al het onderhoud van deze kar weg. En die reparatie hoeft niet per se te komen. Anderzijds, komt ie wel, dan moet ik nog drie jaar doorrijden om het bedrag er een beetje uit te rijden.
Schip ahoy!
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 22:06:08 #45
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  FOK!fotograaf woensdag 19 december 2012 @ 23:53:01 #46
145146 Andyy
pi_120535149
Ik dacht dat ik een fucking verpauperde F10 zag gister, bleek het bij een 2e keer kijken een Alpina B7 te zijn.
Toch vind ik de bumpers voor erg pauper
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 15:24:24 #47
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120599218
Blijkbaar heeft mijn koplamp besloten om een steentje terug te koppen. Met als resultaat dat er een gat in het koplampglas zit :( Allemaal glassplinters in het glas en water natuurlijk :(

Gelukkig heeft Meneer BMW en Meneer Bosch hem zo gemaakt dat je zonder al te veel moeite het glas kan vervangen.

Nu maar een stukje tape erover gedaan om het ergste vocht buiten te houden.
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 17:56:09 #48
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 23 december 2012 @ 17:57:56 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_120678663
Wat bedoel u?
Doet het hier gewoon ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 18:00:36 #50
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 23 december 2012 @ 18:01:51 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_120678829
Zijn toch genoeg anderen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')