quote:Een ritje naar Den Haag lijkt ons nog niet zo zinvol, maar we kunnen alvast wel met zijn allen de petitie van de KNAC tekenen. Die gaan weliswaar over auto's, maar waarom zouden wij ons hier niet bij aansluiten? Gewoon krachten verenigen.
http://www.knac.nl/petitie/
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,quote:
Bron,quote:De voornaamste reden voor deze afschaffing is dat er veel relatief jonge, maar vuile oldtimers uit het buitenland geimporteerd worden die niet gebruikt worden als hobby, maar voor dagelijks gebruik, omdat deze auto's door de vrijstelling van wegenbelasting goedkoper zijn dan andere auto's. De oldtimer-eigenaren die deze auto's echter als hobby hebben worden hier van de dupe en zullen hun auto misschien af moeten staan omdat deze niet meer betaalbaar wordt.
daarom wat nieuwe regeltjes voor import.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
vriend, ik ben het 100% met je eensquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.
En ik geef m'n giften op bij de belastingaangifte.
En begin een eenmansbedrijf om aftrekposten te kunnen aanvoeren voor m'n Adsense inkomsten.
Tsja, je kan idd alles als misbruik zien terwijl je gewoon gebruik maakt van legale regels.
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:02 schreef Evienne het volgende:
De slecht onderhouden stinkbakken waar men claimt deze regeling voor af te schaffen, rijden over 5 jaar echt niet meer rond.
Meh, ze wilden in de eerste instantie toch de oldtimerregeling afschaffen voor auto's gebouwd na '87? Dan had dat best gewerkt. Óf ze sterven vanzelf uit, óf men onderhoudt de huidige oldtimer beter teneinde de bijkomende voordeeltjes te behouden. En de bron in Duitsland is ook niet onuitputtelijk. Strengere keuring voor import was ook nog een optie misschien.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
klopt alles van voor 1978 kun je met blauwe platen krijgenquote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
Die zou naar mijn mening nog een jaar moeten rondrijden met MRB tot geldig vrijstellingsjaar, in dit geval vanaf 2013.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?
Het datum waarop een auto in nederland terechtgekomen is is nog willekeuriger dan naar het bouwjaar kijken. Laten we daar maar niet voor kiezen.
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:05 schreef T42 het volgende:
[..]
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)
meeste vw T1 busjes komen ook uit het buitenland omdat ze hier al op de sloop zijn beland of verrot zijn.
menig t-fordje is ook import
Mijne wel. .quote:
Wellesquote:
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffenquote:
Het is de schuld van de buitenlandersquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:02 schreef StateOfMind het volgende:
Bij mij in de buurt barst het van de geïmporteerde pré-1986 Mercedes 190D's en de 250D's. De een in nog slechtere staat dan de ander en ze worden afgeragd door de eigenaren.
En letterlijk allemaal zijn ze van een Ali/Mohammed/etcetera (jaja slechte buurt helaas).
Erg jammer dat het door deze groep verpest wordt voor de liefhebbers.
Elke maf rijdt in een DAF!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |