abonnement Unibet Coolblue
pi_118663237
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het vermoeden is 2014 maar eigenlijk is er nog niets bekend, behalve deze aankondiging.
Een collega van mij vertelde dat er misschien wel een vergoeding tegenover staat. Dat was toen het grijs kenteken werd afgeschaft wel namelijk. Iedereen die een grijs kenteken reed kreeg een bepaald bedrag van de overheid.
History became legend, legend became myth.
pi_118663368
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet! Er waren in 2010 410.000 oldtimers in Nederland. En ik kan je vertellen dat motorrijtuigenbelasting meer is dan 5 euro per jaar...
in 2011 nog geen 250.000 van voor 87, dus dat snap ik niet.

http://www.bovagrai.info/auto/2012/1.12.html
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_118663392
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:02 schreef valek het volgende:

[..]

Een collega van mij vertelde dat er misschien wel een vergoeding tegenover staat. Dat was toen het grijs kenteken werd afgeschaft wel namelijk. Iedereen die een grijs kenteken reed kreeg een bepaald bedrag van de overheid.
Joop Stolze kan dan wel stoppen met zijn loodsje :')
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:08:33 #29
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118663426
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:06 schreef powerflux het volgende:

[..]

in 2011 nog geen 300.000 van voor 87, dus dat snap ik niet.
Sloopregeling.
pi_118663492
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:08 schreef lipjes het volgende:

[..]

Sloopregeling.
heb ge-edit, het is nog minder.

Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_118663894
Nou gelukkig hoef ik maar per kwartaal 74 te dokken.
Dat heb ik wel over voor een van de eerste Golf 2 GTI'tjes...

Sommige mensen worden hier wel hard mee gepakt bijvoorbeeld de mensen met een oldtimer diesel, hun zullen veel verlies erop draaien met de verkoop of als ze hem houden met de belasting..
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:12:54 #32
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118665987
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies. Elke oldtimer bezitter moet (minstens) 1 auto hebben waarvoor gewoon MRB wordt betaald. De 'dagelijkse' auto dus. Of deze nou 30jr of ouder is, of nieuw en sowieso MRB plichtig maakt geen worst uit.

Dan houd je de goedkoop-rijders buiten en voor degenen die het daadwerkelijk als liefhebberij hebben veranderd er weinig (tenzij ze alleen maar oldtimers hebben, dan wordt er dus 1 MRB plichtig)
koop je een eendje of andere auto vaan 400kg of minder ;) en dan rijd je nog in je 190D
pi_118666138
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat haal je er sowieso niet uit, maar dat weet je met een oldtimer.
Wel kut inderdaad dat ze net nu die regeling gaan afschaffen.
Jawel, want de aanschafprijs was niet hoog (wegens de roest) en normaal gesproken zou de roest wegslijpen en opnieuw lassen en netjes spuiten juist waarde-verhogend moeten zijn. :P En een nieuwe APK had het ding al sinds enkele weken (samen met een grote beurt) dus op zich zou het zelfs een kleine bescheiden winst opgeleverd hebben. ;) Maar nu dus niet. :(

Waar je vandaan haalt waarom je het er niet uit zou halen met een oldtimer vraag ik me af. Ik werk al enige jaren in de oldtimer-branche en zie juist het tegenovergestelde. :)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:21:02 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118666340
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:06 schreef powerflux het volgende:

[..]

in 2011 nog geen 250.000 van voor 87, dus dat snap ik niet.

http://www.bovagrai.info/auto/2012/1.12.html
Ik ook niet. Hoe dan ook, het is meer dan 2 miljoen euro per jaar.
censuur :O
pi_118666628
Ik heb een Jaguar XJ12 naast mijn gewone auto voor de hobby (LPG). Als ik belasting zou moeten gaan betalen o.b.v. huidige tabel, zou ik 2200 euro per jaar kwijt zijn. En dat terwijl ik 'm alleen gebruik voor rally's en leuke ritjes.

De import Mercedessen hebben het verpest voor de rest. Mensen die goedkoop willen rijden in een diesel als hun eerste auto. Ik hoop dat men met een geldig compromis komt, bijvoorbeeld zoals eerder hier genoemd;

- MRB vrijstelling op basis van oldtimer verzekering (kilometers gemaximeerd)
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer als tweede auto

Of een combinatie ervan.

Petitie behouden MRB vrijstelling oldtimers hier: http://www.knac.nl/petitie/ (site overbelast op dit moment)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:29:11 #36
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118666687
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn dagelijkse oldtimer een verzekering met onbeperkt aantal kilometers weten los te peuteren. Gewoon netjes met het voor ons zo belangrijke artikel m.b.t. taxatiewaarde ipv dagwaarde op de polis vermeld. Uiteraard betaal ik wel wat meer dan bij een "7.000 kilometer per jaar" verzekering, maar dat is ook het geval bij niet-oldtimers.

Ja ik ben een misbruiker van de regeling. Ik rijd ruim 20.000 per jaar. Oh wacht, als de regeling niet bestond/wordt afgeschaft blijf ik dat in dezelfde auto doen. Jammer van die 18 euro per maand maar ik zal er niet wakker van liggen.
jij heb er maar 1 :')

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:18 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Uitgaande van de 40-100 keer hogere NOx-uitstoot zijn die kilometers dan wel vergelijkbaar met 60.000 tot 150.000 kilometers van een nieuwe auto.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot liefhebber van oldtimers, maar gooi de discussie niet op de geringe milieuschade die ze zouden veroorzaken want dat is simpelweg niet waar.
ik rij nu in een auto met belasting (nog 2 maandjes en dan is die ook belasting vrij)
maar die heeft van alles wat schoon is (en kapot kan :') )
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:29:42 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118666710
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:02 schreef valek het volgende:

[..]

Een collega van mij vertelde dat er misschien wel een vergoeding tegenover staat. Dat was toen het grijs kenteken werd afgeschaft wel namelijk. Iedereen die een grijs kenteken reed kreeg een bepaald bedrag van de overheid.
nooit gehad... en ik reed toen in een T3 uit 1986 diesel
pi_118666808
Maat van mij baalt ook als een stekker. Net een Landrover 109 Series III uit 78 volledig gerestaureerd. 1750Kg en Diesel. Dat gaat een duur grapje worden :{
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:39:10 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118667164
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:27 schreef Nucky het volgende:
Ik heb een Jaguar XJ12 naast mijn gewone auto voor de hobby (LPG). Als ik belasting zou moeten gaan betalen o.b.v. huidige tabel, zou ik 2200 euro per jaar kwijt zijn. En dat terwijl ik 'm alleen gebruik voor rally's en leuke ritjes.

De import Mercedessen hebben het verpest voor de rest. Mensen die goedkoop willen rijden in een diesel als hun eerste auto. Ik hoop dat men met een geldig compromis komt, bijvoorbeeld zoals eerder hier genoemd;

- MRB vrijstelling op basis van oldtimer verzekering (kilometers gemaximeerd)
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer als tweede auto

Of een combinatie ervan.

Petitie behouden MRB vrijstelling oldtimers hier: http://www.knac.nl/petitie/ (site overbelast op dit moment)
heb alleen probleem dat mijn 1e auto ook ouder word :')
en ik voor woon/werk geen auto nodig heb..
pi_118667390
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:27 schreef Nucky het volgende:
Ik heb een Jaguar XJ12 naast mijn gewone auto voor de hobby (LPG). Als ik belasting zou moeten gaan betalen o.b.v. huidige tabel, zou ik 2200 euro per jaar kwijt zijn. En dat terwijl ik 'm alleen gebruik voor rally's en leuke ritjes.

De import Mercedessen hebben het verpest voor de rest. Mensen die goedkoop willen rijden in een diesel als hun eerste auto. Ik hoop dat men met een geldig compromis komt, bijvoorbeeld zoals eerder hier genoemd;

- MRB vrijstelling op basis van oldtimer verzekering (kilometers gemaximeerd)
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer als tweede auto

Of een combinatie ervan.

Petitie behouden MRB vrijstelling oldtimers hier: http://www.knac.nl/petitie/ (site overbelast op dit moment)
Hoe kom je uit op 2200e? Of bedoel je voor beide wagens samen? :P
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_118667530
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:44 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Hoe kom je uit op 2200e? Of bedoel je voor beide wagens samen? :P
Gewicht van de auto + LPG installatie + Noord Brabant
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:56:36 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118667933
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:29 schreef T42 het volgende:

[..]

jij heb er maar 1 :')
En als dagelijkse auto ook nog :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:57:53 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118667971
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

En als dagelijkse auto ook nog :')
daar heb ik mijn niksan sunny automatic uit 1987 voor
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:06:16 #44
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_118668346
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:29 schreef T42 het volgende:

ik rij nu in een auto met belasting (nog 2 maandjes en dan is die ook belasting vrij)
maar die heeft van alles wat schoon is (en kapot kan :') )
editje

Zie de tabel die ik hieronder heb gepost. De gemiddelde auto uit 1987 is behoorlijk meer vervuilend per kilometer dan de gemiddelde auto van nu. De techniek schrijdt voort.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bananenvlaflip op 31-10-2012 15:40:55 ]
pi_118668427
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:06 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan de tabel?
Op welke tabel doel je?
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:08:59 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118668474
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:27 schreef Nucky het volgende:
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer verzekering (kilometers gemaximeerd)
Net zoals er nu mensen frauderen door een 7000 km/jaar verzekering zwaar te misbruiken, zal dit niet controleerbaar zijn. En dus niet worden ingevoerd.
quote:
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer als tweede auto
Dus een belastingvrije Aygo en daarna een 2 ton wegende 30 jaar oude diesel? Dat doet niets af aan de milieuargumenten dus zal ook niet gebeuren.

Het enige compromis wat ik zo kan bedenken, zou zijn auto's waar 30 jaar lang belasting voor betaald is in Nederland vrij te stellen. Dat sluit alle import-auto's uit. Maar dat zal wel niet mogen van de EU.
Het geeft leuk aan hoe zinloos het is dat de vorige regering had bedacht de 25 jaar regeling jaarlijks een jaartje op te rekken, en dat nog tijdens het oprekken de nieuwe lichting ambtenaartjes alweer wat anders wil.
censuur :O
pi_118669314
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Net zoals er nu mensen frauderen door een 7000 km/jaar verzekering zwaar te misbruiken, zal dit niet controleerbaar zijn. En dus niet worden ingevoerd.

[..]

Dus een belastingvrije Aygo en daarna een 2 ton wegende 30 jaar oude diesel? Dat doet niets af aan de milieuargumenten dus zal ook niet gebeuren.

Het enige compromis wat ik zo kan bedenken, zou zijn auto's waar 30 jaar lang belasting voor betaald is in Nederland vrij te stellen. Dat sluit alle import-auto's uit. Maar dat zal wel niet mogen van de EU.
Het geeft leuk aan hoe zinloos het is dat de vorige regering had bedacht de 25 jaar regeling jaarlijks een jaartje op te rekken, en dat nog tijdens het oprekken de nieuwe lichting ambtenaartjes alweer wat anders wil.
Goed punt. KM stand is bij oldtimers moeilijk te controleren. En makkelijk te manipuleren. Ben wel benieuwd wat die milieu argumenten precies zijn trouwens. Maak het maar meetbaar zou ik zeggen en hang daar een bepaald tarief aan.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:38:38 #48
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_118669736
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:07 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Op welke tabel doel je?
Excuus, dacht ik ik die al had gepost. Bij deze.

Hier is duidelijk zichbaar dat hoewel de co2 uitstoot groeit in de loop der jaren (door meer voertuigkilometers), de uitstoot van andere schadelijke stoffen zoals CO, NOx en fijnstof (PM10) enorm is afgenomen. Dat is toch de verdienste van de technische ontwikkelingen op het gebied van verbrandingsmotoren.

Bij de parkemissiefactoren is zichtbaar wat de gemiddelde uitstoot per voertuigkilometer is.

Ik heb me hier zelf nogal om verbaasd, omdat ik dacht dat de impact van wat schonere emissies van wegverkeer weinig invloed op het geheel zou hebben. De werkelijkheid is anders, zoals ik eerder postte is het wegverkeer de oorzaak van 20% van de totale emissies in Nederland, en het blijkt dus dat er in de afgelopen 20-25 jaar een behoorlijke teruggang is in de uitstoot van diverse enge stofjes.

Dit alles wijst dus uit dat het dagelijks verbruik van de wat oudere auto wel degelijk een behoorlijk effect op het milieu heeft. Ik draag de ecomobielen van vandaag de dag geen warm hart toe, maar het is simpelweg zo dat oudere auto's wel degelijk behoorlijk meer vervuilend zijn.
pi_118669965
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het vermoeden is 2014 maar eigenlijk is er nog niets bekend, behalve deze aankondiging.
Vanaf 1 januari 2014, zie de begroting in het regeerakkoord. Dus dat betekent dat we nog 14 maanden belastingvrij kunnen rondkarren. ;(
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:48:00 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118670133
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:28 schreef Nucky het volgende:

[..]

Goed punt. KM stand is bij oldtimers moeilijk te controleren. En makkelijk te manipuleren. Ben wel benieuwd wat die milieu argumenten precies zijn trouwens. Maak het maar meetbaar zou ik zeggen en hang daar een bepaald tarief aan.
Zie het vorige topic. Of Google even. TNO: http://www.tno.nl/content(...)item_id=201207310032
Als je een moderne dieselauto met 200 euro per kwartaal motorrijtuigenbelasting als uitgangspunt neemt, en dat gaat extrapoleren naar een 30 jaar oude diesel die 80 keer zo veel NOx uitstoot zit je op 16000 euro per kwartaal :P
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')