abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 24 oktober 2012 @ 09:58:20 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_118364630

Welkom in hét centrale topic voor alle productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen.

quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W.

Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
Culinaire toppers van IKEA
quote:
TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.

Tarieven voor normaal transport:
0 - 50kg > transport 29.- | etagekosten 10.-
50 - 100kg > transport 39.- | etagekosten 20.-
100 - 300kg > transport 59.- | etagekosten 30.-
300 - 500kg > transport 79.- | etagekosten 40.-
En elke volgende staffel van 200 kilo is +20.-
De voorwaarden bij IKEA Delft kunnen afwijken.

Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:
IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag:

Koopzondagen
IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur.
IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur.
IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:
Vragen?

Anna staat iedere dag voor je klaar!

En als Anna het niet weet, vraag je het hier aan één van de medewerkers!

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:03:12 #2
373682 WinterJas
voor als het koud is.
pi_118364755
Even met betrekking tot dat bed (kromme bedzijkanten)
Ik kan je via het filiaal een formulier toesturen (op je mail adres) waarop je je klacht kunt invullen en eventueel direct foto's kunt toevoegen. Dan kan er een expert naar kijken en die kan bepalen in hoeverre dit garantie/productie/kwaliteit betreft.
pi_118364991
Gooi ik mijn vraag er nog even in..

De VIDJA lamp, was er in Groningen alleen maar in de kleur Magenta te krijgen. De witte was volgens de site alleen in Heerlen te krijgen. Gaat hij eruit, of is het gewoon even toeval?

ik zie trouwens op de site wel gewoon op voorraad staan, maar hij was er afgelopen week alleen in de kleur magenta te vinden...
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:14:04 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_118365059
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:03 schreef WinterJas het volgende:
Even met betrekking tot dat bed (kromme bedzijkanten)
Ik kan je via het filiaal een formulier toesturen (op je mail adres) waarop je je klacht kunt invullen en eventueel direct foto's kunt toevoegen. Dan kan er een expert naar kijken en die kan bepalen in hoeverre dit garantie/productie/kwaliteit betreft.
Ik heb inmiddels het online formulier gevonden waar ik ook meteen foto's kan toevoegen. Dat ga ik straks thuis (want nog even foto's maken) even goed invullen. Bedoel jij die die je via de algeme vragen onderaan een pagina kunt vinden?

Denk je dat ik uberhaupt kans maak? Als je naar de binnenkant van de zijbalk kijkt, zie je aan de uiteinden gewoon echt het hout helemaal naar binnen staan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:21:06 #5
373682 WinterJas
voor als het koud is.
pi_118365279
Bij normaal gebruik is dat lijkt me niet dat je zijkanten krom trekken. In dat geval zou het om een productiefout kunnen gaan.Daarbij heb je zeker recht op een vergoeding. Het scheelt als je nog aankoopbewijzen (of eventueel afschrift van je aankoop) kunt overleggen.

Staat het bed misschien in een hele vochtige of juist vochtarme ruimte of een ruimte met grote temperatuurverschillen? Dat zou een reden kunnen zijn (mocht je een ander bed gaan aanschaffen, dan zou je misschien hetzelfde kunnen meemaken) Succes!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:00:59 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_118368666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:21 schreef WinterJas het volgende:
Bij normaal gebruik is dat lijkt me niet dat je zijkanten krom trekken. In dat geval zou het om een productiefout kunnen gaan.Daarbij heb je zeker recht op een vergoeding. Het scheelt als je nog aankoopbewijzen (of eventueel afschrift van je aankoop) kunt overleggen.

Staat het bed misschien in een hele vochtige of juist vochtarme ruimte of een ruimte met grote temperatuurverschillen? Dat zou een reden kunnen zijn (mocht je een ander bed gaan aanschaffen, dan zou je misschien hetzelfde kunnen meemaken) Succes!
Heb afschriften en aankoopbewijzen enzo allemaal netjes bewaard.

Het bed staat gewoon in onze slaapkamer, waar de verwarming nooit aan staat en de deur bijna altijd op een kier... Geen bijzondere verschillen dus. De laminaatvloer blijft wel netjes liggen enzo, dus zo bijzonder vochtig of vochtarm kan het dan niet zijn, denk ik.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_118371160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heb afschriften en aankoopbewijzen enzo allemaal netjes bewaard.

Het bed staat gewoon in onze slaapkamer, waar de verwarming nooit aan staat en de deur bijna altijd op een kier... Geen bijzondere verschillen dus. De laminaatvloer blijft wel netjes liggen enzo, dus zo bijzonder vochtig of vochtarm kan het dan niet zijn, denk ik.
Heb je de vier uitschuifbare metalen verbindingsstukken wel goed bevestigd? (stap 7 & 8 in de montageinstructie). Die moeten er normaal gesproken voor zorgen dat de zijkanten recht blijven.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:41:43 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_118380544
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:12 schreef Royyy het volgende:

[..]

Heb je de vier uitschuifbare metalen verbindingsstukken wel goed bevestigd? (stap 7 & 8 in de montageinstructie). Die moeten er normaal gesproken voor zorgen dat de zijkanten recht blijven.
Jawel, net nog even gecheckt, maar ze zitten echt goed...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:17:57 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_118394464
Wat een waardeloos systeem is dat wegen van stof ook! :(
Vorig jaar in de haast dus toch weer eens bekocht! :(

Er staat 1,50m op de sticker (en dus ook betaald) terwijl m'n lap maar 95cm is!
Voortaan als ik stof meeneem doe ik dat als ik alle tijd heb en laat alles gewoon nameten als ik het niet eens ben met de weegschaal..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_118402103
quote:
8s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:17 schreef E.T. het volgende:
Wat een waardeloos systeem is dat wegen van stof ook! :(
Vorig jaar in de haast dus toch weer eens bekocht! :(

Er staat 1,50m op de sticker (en dus ook betaald) terwijl m'n lap maar 95cm is!
Voortaan als ik stof meeneem doe ik dat als ik alle tijd heb en laat alles gewoon nameten als ik het niet eens ben met de weegschaal..
Moeten jullie dat nog door een medewerker laten wegen?
In de vestiging hier doe je dat als klant zelf :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_118403469
Bedoel je dat de medewerkster de schaal een beetje omlaagdrukt?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:01:41 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_118405823
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:40 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Moeten jullie dat nog door een medewerker laten wegen?
In de vestiging hier doe je dat als klant zelf :?
Medewerker destijds :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:04:19 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_118405868
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:29 schreef Teslynd het volgende:
Bedoel je dat de medewerkster de schaal een beetje omlaagdrukt?
De gewichten per meter van de stof kloppen heel vaak niet. Heb al vaker dingen na laten meten en dat het best een eind scheelt.. en ook al eens een medewerker getroffen die zelf al een eind naar beneden bijstelde, handmatig.
Maar haast en niet goed opletten gebeurt me niet nog een keer ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_118411320
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:04 schreef E.T. het volgende:

[..]

De gewichten per meter van de stof kloppen heel vaak niet. Heb al vaker dingen na laten meten en dat het best een eind scheelt.. en ook al eens een medewerker getroffen die zelf al een eind naar beneden bijstelde, handmatig.
Maar haast en niet goed opletten gebeurt me niet nog een keer ;)
Ik heb het tot nog toe steeds andersom gehad. Nu 4 keer stof gekocht en de grootste afwijking was dat er iets meer dan 2 meter op de sticker stond terwijl ik ruim 4,5 meter had gekocht. Ik heb toen nogmaals gewogen op de andere weegschaal die ook ong. 2 meter aangaf. Daarna heb ik besloten dat als zij hun apparatuur niet op orde hebben ik ze niet wijzer ga maken.
Ik ben dan ook weer zo dat ik niet ga mekkeren als ik eens in het restaurant een grotere portie balletjes afreken dan ik daadwerkelijk op mijn bord heb liggen. Beetje geven en nemen.
pi_118415024
Ik zit met een IKEA-vraag waar ik via Anna geen antwoord op krijg, dus ik dacht: wie weet heeft er op Fok wel iemand een antwoord. Ik ben namelijk op zoek naar nieuwe bedbodems voor 2 tromso-hoogslapers (de 90 cm uitvoering), aangezien de oude dusdanig doorgezakt zijn dat je de middenbalken in je rug voelt drukken. Weet iemand of deze ook los te koop zijn (het liefst in de oude grijze kleur, maar de witte zijn eventueel ook wel prima)? Hoeveel zou dit dan ongeveer kosten per bed?

Eigenlijk zou het mooiste zijn als ik mijn gewone houten lattenbodems (sultan mane) die ik nog heb liggen zou kunnen gebruiken, maar dit haalt denk ik de hele stevigheid uit de hoogslapers, of niet? Deze gewoon boven op de oude metalen bedbodems leggen is geen optie, want dan steekt het boven de rand uit. Ze zouden dus echt in plaats van de oude komen te liggen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een oplossing weet (behalve nieuwe hoogslapers aanschaffen ;)) ?
pi_118430736
Toen ik stof voor mijn gordijnen kocht was het gewoon van; hoeveel meter heb je ?
En werd er niets gewogen oid, gewoon stickertje erop.
pi_118432692
Ik heb een paar maanden geleden goedkoop hout keukengerei gekocht (lepel, vork en spatel), en dat kan ik nu niet meer vinden op de site. (en ook geen idee meer hoe het heet, maar Mixa SKU is 961.276.06 )

Is http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10092928/ daar nu de opvolger van? (ik heb liever hout)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_118452883
Ik ben al een hele week in het oog aan het houden wanneer deze zitbank (Dansbo donkergrijs) beschikbaar is in Heerlen.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29902155/#/S69896992

Iedere dag hetzelfde liedje "niet op voorraad". :'(

Gisteren om 23u zouden er vandaag 4 stuks op voorraad zijn, vandaag om 7u30 niets meer.

Ik ben benieuwd naar morgen, er zouden dan 3 stuks op voorraad zijn... maar ik ben geen fan om ikea winkels bezoeken op de meest drukke dagen. :+
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:26:50 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118458729
Overmorgen zouder er volgens je link 6 aanwezig moeten zijn....
Nou kan ik niet inschatten hoever Heerlen voor jou al is, maar in Breda zouden er 11 op voorraad zijn, en in Eindhoven 10.

Voor mij is het allemaal "het zuiden" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:01:55 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_118460045
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:26 schreef Leandra het volgende:
Overmorgen zouder er volgens je link 6 aanwezig moeten zijn....
Nou kan ik niet inschatten hoever Heerlen voor jou al is, maar in Breda zouden er 11 op voorraad zijn, en in Eindhoven 10.

Voor mij is het allemaal "het zuiden" :')
Heerlen-Eindhoven is ongeveer een uur rijden als je goed doorrijdt. Breda is nog eens 3 kwartier verder...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:04:48 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118460170
Ja, ik zag het net.... ik weet ook niet of Tush nog onder Heerlen woont of boven Heerlen.
Ik ben niet zo vast qua Ikea, ik rij ook rustig naar de Ikea in Amsterdam als ze daar iets wel hebben wat ze in Delft, Utrecht, Amersfoort of Duiven niet hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:12:18 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_118460444
Ik heb daar ook niet zo'n moeite mee, maar met een bank (die eventueel bezorgd moet worden) kan het natuurlijk een ander verhaal zijn...

Gelukkig zit ik tussen Eindhoven en Breda in en hebben ze altijd wel ergens op voorraad wat ik nodig heb :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:27:13 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118461050
Nou nee, juist met een bank die bezorgd moet worden maakt dat tegenwoordig niets meer uit, vroeger ging het op afstand, maar tegenwoordig maakt dat voor de prijs van het bezorgen niets meer uit.

Als je zelfs met een aanhanger moet gaan rijden maakt het natuurlijk wel uit, maar afgezien van de extra brandstof zal dat zelfs niet hangen op die ¤ 2,50 die je voor ieder uur meer dan 3 uur extra kwijt bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118465725
Zondag zouden er normaal 6 stuks aanwezig zijn. "fingers crossed!"

Ik ga proberen om tegen 10u30 al in Heerlen te zijn, hopelijk zijn we de drukte dan net wat voor. :D
Ik heb speciaal een camionette voorzien, vandaar dat ik geen zin heb om daar veel kilometers mee rond te gaan rijden. Ik woon links van Heerlen, op een uurtje rijden.
pi_118476472
Nou had ik vorig jaar op de website het vloerkleed Alvine gezien, die ik helemaal geweldig vond. Maar overal uitverkocht en niet meer leverbaar, dus ik dacht dat ie uit het assortiment was. Maar hij staat nog steeds op de website. Nu was ik een maand of twee geleden bij de ikea in Amersfoort en daar hadden ze hem :o maar omdat ik hem nu nog niet kwijt kan dus niet meegenomen. Hij stond ook weer op voorraad op de website. Ik helemaal blij. Kijk ik nu: weer overal uitverkocht en niet leverbaar ;(
Tap tap tap
pi_118488837
O+ Ikea O+

CherryLips ik heb dat nu met een salontafeltje, dat ik een keer in de winkel zag en dat nu nergens meer terug te vinden, alsof ik het me verbeeld heb 8)7

Ik moet eens opzoek gaan of IKEA ook zoiets heeft als een ouderwets... Ik weet niet eens hoe je dat noem. Vroeger zag je heel veel om bedden dat er zo'n hele ombouw met planken en kastjes en god weet wat omheen zat. Meestal in van dat hele lelijke eiken :r Maar dat moet toch ook hip en 2012 bestaaan?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_118490518
Vraagje, hoe doe je bij IKEA plinten van laminaat in juiste hoeken maken zodat ze op elkaar aansluiten in een meerhoekige kamer? Heeft IKEA een soort van kniptang om hoekjes te knippen zoals bij Gamma? Die van Gamma vind ik echt goedkoop rotzooi, misschien dat die van IKEA degelijker is? Wat kost plinten bij IKEA?

Bij Gamma 4.59, vind ik best duur, ik kreeg wel korting van 20% dus dat heeft wel wat gescheeld.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118490622
We hebben zowel de plak plinten als de opstaande plinten met een verstekzaag hoeken gegeven. De staande plinten waarschijnlijk wel met een fatsoenlijke verstekzaag, maar de plakplinten gaan heel goed met een simpel setje.

De goedkoopste plakplinten waren 2,49 per stuk. Bij de staande plinten waren we voor ondervloer + plinten nagenoeg evenveel kwijt als voor het hele laminaat zelf. Die zijn overal relatief duur.
pi_118490685
Verstekzaag gaat hier moeilijk omdat ik het nergens kan vastzetten. De berging heeft wel een stevige vaste werkbank maar dan moet ik telkens 5 verdiepingen op en neer. Ik heb ook niet zo een uitklapbare werktafel van black&decker. Heb ik de centjes ook niet voor.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:37:33 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118491123
Ze hebben voor de kvartal gordijnroedes wel een verstekbak en -zaag.



Maar hoe degelijk het is kan ik niet inschatten....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118497385
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:37 schreef Leandra het volgende:
Ze hebben voor de kvartal gordijnroedes wel een verstekbak en -zaag.

[ afbeelding ]

Maar hoe degelijk het is kan ik niet inschatten....
Ook bij deze is de vraag, waar en hoe ga ik het vastzetten....
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118498396
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:07 schreef Kloonhommel het volgende:
Vraagje, hoe doe je bij IKEA plinten van laminaat in juiste hoeken maken zodat ze op elkaar aansluiten in een meerhoekige kamer? Heeft IKEA een soort van kniptang om hoekjes te knippen zoals bij Gamma? Die van Gamma vind ik echt goedkoop rotzooi, misschien dat die van IKEA degelijker is? Wat kost plinten bij IKEA?

Bij Gamma 4.59, vind ik best duur, ik kreeg wel korting van 20% dus dat heeft wel wat gescheeld.
Bedoel je de hogere plinten of de plakplinten?
De plakplinten kun je inderdaad gewoon doen met een speciale schaar, die IKEA volgens mij niet heeft. Hogere plinten met een zaagje...

En waarom wil je een verstekbak vastzetten? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_118501480
We hebben de verstekzaag regelmatig gewoon op de grond gehad, zowel de fatsoenlijke als de kleine. Plinten houd je met een hand vast met de verstekbak en met de andere hand zaag je. Als het uitkwam ook wel eens gewoon op de tafel, maar de meerderheid van de tijd ben je toch al aan het rondkruipen om te meten enzo en zaagden we gewoon ter plekke.
pi_118502168
Omdat de verstekbak te makkelijk over de vloer heen schuift (=krassen op mijn laminaat), ik heb zo eentje die op die van dat linkje lijkt die net gepost is door Leandra geloof ik maar dan wat groter en van het merk stanley.

Anyways, ik heb besloten het met een lijmtang (met rubber voetjes) aan eettafel vast te maken, er zitten toch al tig krassen op en juist om die reden zit er nu een tafellaken over de hele tafel heen. (de tafel krast zo snel, dat als je alleen maar ernaar kijkt hij al gaat krassen maar uit geldgebrek nog geen andere tafel gekocht, hij is verder wel lekker groot en stevig).

Ik had destijds een andere verstekbak moeten kopen, zo een houten ding met rubber aan onderkant een een ingebouwde klem maar ja...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118505010
Je kan er ook viltjes onder plakken. Kan je m ook op de grond gebruiken
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:06:30 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_118507112
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:11 schreef JohnB52 het volgende:
Je kan er ook viltjes onder plakken. Kan je m ook op de grond gebruiken
Jups, 1 euro ofzo bij een bouwmarkt of bij de ikea :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_118511692
Ja glijviltjes, die wil hij graag.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:24:28 #38
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118512574
rubberen doppen tegen het glijden ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118528669
Zo, twee kleine expeditje in elkaar gezet (2x2), nu zere duimen van die ellendige imbus :') Maar ze staan mooi. Overigens gisteren al veel leuke kerstspullen gezien bij de Ikea Breda!
I had a signature once. It was awful.
pi_118541538
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:32 schreef zoeperzazke het volgende:
Overigens gisteren al veel leuke kerstspullen gezien bij de Ikea Breda!
Ik vind het juist enorm tegenvallen. In Barendrecht tenminste. Wat lieve gebreide hartjes maar de rest maar erg matig. Wel tof houten speelgoed. O+ Maarja, daar schijn ik te oud voor te zijn. 9.gif
pi_118541980
Houten speelgoed? Nieuw? Of die treintjes, telraam en kralending?
pi_118542616
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:43 schreef JohnB52 het volgende:
Houten speelgoed? Nieuw? Of die treintjes, telraam en kralending?
Die dingen ja. O+ Ik weet het niet, kwam nooit bij de ikea.
  maandag 29 oktober 2012 @ 07:58:22 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_118566069
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die dingen ja. O+ Ik weet het niet, kwam nooit bij de ikea.
Die zijn niet nieuw :)

En in Breda vond ik heel veel hetzelfde als vorig jaar... Beetje jammer :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_118579133
Gister bij de Ikea een grote PAX kast gekocht en een Kivik bank (15% korting). jeetje zeg, bijna 500 kilo kast! Maar straks wel lekker de ruimte!
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_118597573
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60188570/

heyhoihallo, past dit in een boedelbak? Ik zie nergens de afmetingen van het pakket namelijk? Is het twee keer 90, wat logisch lijkt?
pi_118601232
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:20 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60188570/

heyhoihallo, past dit in een boedelbak? Ik zie nergens de afmetingen van het pakket namelijk? Is het twee keer 90, wat logisch lijkt?
Met gemak
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:26:37 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118602088
Ik heb bodems van 90*220 in zo'n aanhangwagen van Ikea gehad, dus 200 lang moet zeker lukken.

Bij de productinformatie:
quote:
Goed om te weten

Bestaat uit twee 90 cm brede matrasbodems.
Excl. poten, worden apart verkocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118609313
Heb toch een vraagje over mijn net aangekochte PAX. Ik heb een hoekelement er in. Wat me echter op valt is dat die veeeel minder diep is dan de andere kasten. Heb ik nou een te ondiepe hoekkast meegenomen of hoort dit zo?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_118609366
Dit hoort zo. Zat een logisch verhaal achter, maar dat ben ik even kwijt.

Alhoeweel... Definieer veeeeeeeeeeeeeel. Het is niet zo dat dat ding maar 20 cm diep is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_118610298
nou ja, ik vind het gek dat de zijkanten qua diepte niet gelijk lopen, dan zou hij namelijk ook nog prima in de hoek passen.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_118610986
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:00 schreef mark_dabomb het volgende:
nou ja, ik vind het gek dat de zijkanten qua diepte niet gelijk lopen, dan zou hij namelijk ook nog prima in de hoek passen.
De Pax hoekkast kan zowel in combinatie met de ondiepe pax kaste van 37cm diep als met de reguliere paxkasten van 60cm diep gebruikt worden. In het laatste geval staat de kast een stukje van de muur af. Er zitten geloof ik in de handleiding van die plaatjes bij met de verschillen vormen waarin je de kast kan opstellen in combinatie met diepe en ondiepe kasten.

Ik heb zelf nog een laatste ikea meubel klusje om te doen, namelijk het ophangen van een tweetal Besta kasten van 120*64*20. Daarna ben ik voorlopig weer klaar met de Ikea verwacht ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nenaunir op 30-10-2012 09:39:52 ]
pi_118612557
O zo, eigenlijk wel zonde want zo benut je de ruimte niet optimaal (er zit een hoop loze ruimte achter de hoekkast).
Hoor ik die Griekse melodie...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:34:33 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118612687
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:30 schreef mark_dabomb het volgende:
O zo, eigenlijk wel zonde want zo benut je de ruimte niet optimaal (er zit een hoop loze ruimte achter de hoekkast).
Als ik kijk hoeveel moeite het nu al kost om iets van de bovenste planken af te pakken uit de 236 hoge kast, dan heb je al een trappetje nodig om iets achteruit een hoek te pakken op die hoogte.
En dan ben ik 1.77 lang, dus niet eens heel klein ofzo.
Mezelf kennende zou ik die hoek gebruiken om dingen achter te leggen die ik wel wil bewaren (voor de heb) maar die ik niet nodig heb, dingen zoals het horloge van opa enzo.

Moet je bij een verhuizing alleen niet de kast laten staan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118612751
En je krijgt het er nooit achter weg want je zet de 50cm of 100 cm delen natuurlijk wel tegen de muur aan. Dan kom je nooit meer in de loze ruimte achter je hoekkast.
Hoor ik die Griekse melodie...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:41:38 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118612893
Sommige dingen hoef je er ook niet achter weg te hebben.... zo heb ik al 20 jaar een "muntenverzameling" bij mijn ouders op zolder liggen, ligt daar prima en wordt ondertussen niet minder waard, maar door waar hij ligt blijft hij wel lekker compleet ;)

Overigens zou je ook een deel van de achterwand weg kunnen laten, kun je er wel bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:00:21 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_118613394
Als je kinderen hebt: gewoon een luikje maken onderin die hoek kast, zodat je dat open kan klappen en de sinterklaas- en verjaardagscadeautjes daar verstoppen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:03:24 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118613495
En dan vergeet je dat je ze daar verstopt hebt :D
Zo vroeg mijn moeder een keer of ik blij was met een bepaald kerstcadeau.... had ik nooit gehad, maanden later kwam ze het ingepakt en wel tegen op zolder :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118758328
Hoooi. Ik heb een probleem. Ik heb een hoofdeinde (bekkestua) gekocht bij de boxpring set, maar of ik kan de handleiding niet meer vinden, of die zat er niet bij, maar ik heb werkelijk geen enkel idee hoe ik alles aan elkaar krijg en bevestig.

Tweede vraag - staat het hoofdeinde ook op pootjes?
  vrijdag 2 november 2012 @ 22:30:31 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118758737
Op de Belgische productpagina staat een link naar de montagehandleiding.
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/70192067/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118759105
Ah top, thanks! Ik had al gezocht, maar kon het niet vinden. Dank!
pi_118760593
Vandaag in Eindhoven geweest, vorige week in Breda, bij beiden de kerstafdeling bezocht. Afgelopen zondag was ik in Ikea Hogneul en het leek alsof ze daar veel meer kerstspullen hebben. Kan dat kloppen? En is dat in iedere Belgische Ikea zo? Dan rijd ik nog eens naar Wilrijk, dat is ook niet zo ver vanaf hier.
pi_118761293
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 07:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Heb toch een vraagje over mijn net aangekochte PAX. Ik heb een hoekelement er in. Wat me echter op valt is dat die veeeel minder diep is dan de andere kasten. Heb ik nou een te ondiepe hoekkast meegenomen of hoort dit zo?
Pythagoras :)
pi_118764446
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vandaag in Eindhoven geweest, vorige week in Breda, bij beiden de kerstafdeling bezocht. Afgelopen zondag was ik in Ikea Hogneul en het leek alsof ze daar veel meer kerstspullen hebben. Kan dat kloppen? En is dat in iedere Belgische Ikea zo? Dan rijd ik nog eens naar Wilrijk, dat is ook niet zo ver vanaf hier.
Nee normaal gesproken niet. Wel kan het zijn dat alles wat breder uitgezet is. Wellicht wat meer inspiratie erbij of IKEA FOOD producten erbij wat ook al snel een paar pallets zijn.

Wel is IKEA België al een paar leading in kerst. Daar werden opstellingen uitgeprobeerd en zo.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_118767641
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:04 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee normaal gesproken niet. Wel kan het zijn dat alles wat breder uitgezet is. Wellicht wat meer inspiratie erbij of IKEA FOOD producten erbij wat ook al snel een paar pallets zijn.

Wel is IKEA België al een paar leading in kerst. Daar werden opstellingen uitgeprobeerd en zo.
Dat zou wel kunnen, dat het daar allemaal ruimer is. Het zag er daar een stuk mooier uit dan Breda bijvoorbeeld. Eindhoven zat er een beetje tussenin.
pi_118790543
Ik wil die ikea ps easy chair kopen, maar dat ding is nooit op voorraad. Ook nooit geweest volgens mij. Komt dat ding nog?
pi_118791435
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:55 schreef milpek het volgende:
Ik wil die ikea ps easy chair kopen, maar dat ding is nooit op voorraad. Ook nooit geweest volgens mij. Komt dat ding nog?
Welke? Heb je een linkje?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_118791543
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:06 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat zou wel kunnen, dat het daar allemaal ruimer is. Het zag er daar een stuk mooier uit dan Breda bijvoorbeeld. Eindhoven zat er een beetje tussenin.
Het is natuurlijk ook maar net hoeveel ruimte je er als vestiging voor wilt vrijmaken he...
Best veel ruimte voor niet altijd hele commerciele artikelen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_118792130
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:20 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Welke? Heb je een linkje?
Jep. Deze: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10204902/
pi_118792278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:55 schreef milpek het volgende:
Ik wil die ikea ps easy chair kopen, maar dat ding is nooit op voorraad. Ook nooit geweest volgens mij. Komt dat ding nog?
quote:
Die is volgens mij ooit alleen bedoeld als Tuin artikel. Maar daar heeft sowieso een leverprobleem op gezeten staat mij bij. De kans dat die nog gaat komen is erg klein.
(vooral omdat er overal staat dat die niet verkrijgbaar is ipv niet leverbaar)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_118792364
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:41 schreef Bartjebart het volgende:

[..]


[..]

Die is volgens mij ooit alleen bedoeld als Tuin artikel. Maar daar heeft sowieso een leverprobleem op gezeten staat mij bij. De kans dat die nog gaat komen is erg klein.
(vooral omdat er overal staat dat die niet verkrijgbaar is ipv niet leverbaar)
Ah dat klinkt logisch, wel erg jammer. Eens in de zoveel tijd kijk ik even of hij er al is. Waarom halen ze het niet van de site?
pi_118901285
Ik ben op zoek naar het rechte pax hoekelement, zoals hier in de 2011 folder op pagina 10, blz 18 https://secure.ikea.com/m(...)KEABE_Pax2011_nl.pdf

Zit die niet meer in het assortiment, of alleen in belgie? Want ik zie alleen dat gekke schuine hoekelement waar hierboven ook over wordt gesproken...of kijk ik met mn ogen dicht :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:47:18 #72
126620 Krln
Belg in Breda
pi_118902457
Goedeavond,

ik wil graag 2 kleine Lack planken ophangen om de speakers op te zetten. Zijn http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70103622/, kleintjes, 30x26cm.
Staat dat ze max 3kg kunnen dragen echter de speaker weegt 6kg. Kan ik deze gebruiken en zo ja enige tips?

Dank
pi_118902837
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:47 schreef Krln het volgende:
Goedeavond,

ik wil graag 2 kleine Lack planken ophangen om de speakers op te zetten. Zijn http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70103622/, kleintjes, 30x26cm.
Staat dat ze max 3kg kunnen dragen echter de speaker weegt 6kg. Kan ik deze gebruiken en zo ja enige tips?

Dank
Jawel joh. Die drie kilo staat er zomaar.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_118902869
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:28 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik ben op zoek naar het rechte pax hoekelement, zoals hier in de 2011 folder op pagina 10, blz 18 https://secure.ikea.com/m(...)KEABE_Pax2011_nl.pdf

Zit die niet meer in het assortiment, of alleen in belgie? Want ik zie alleen dat gekke schuine hoekelement waar hierboven ook over wordt gesproken...of kijk ik met mn ogen dicht :)
Bedoel je de kast zelf of de kledingroede?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:54:21 #75
126620 Krln
Belg in Breda
pi_118902931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Jawel joh. Die drie kilo staat er zomaar.
ik snap dat het er niet zomaar staat. Misschien met sterkere plugs. Bedankt voor je sarcasme. Als je ergens anders een plank van 30cm vindt, wil ik wel een link.
pi_118903287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:54 schreef Krln het volgende:

[..]

ik snap dat het er niet zomaar staat. Misschien met sterkere plugs. Bedankt voor je sarcasme. Als je ergens anders een plank van 30cm vindt, wil ik wel een link.
Ja sorry hoor, maar je vraagt toch echt of het kan...

Misschien dat het wel werkt als je er nog een console onder doet. Anders ben ik toch bang dat het niet houdt. De Kwantum bijvoorbeeld verkoopt ook dat soort plankjes maar dan met dezelfde ophanging als de bredere LACK planken (die metalen buisjes). Wellicht dat die een hogere draagkracht hebben.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:04:08 #77
126620 Krln
Belg in Breda
pi_118903469
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar je vraagt toch echt of het kan...

Misschien dat het wel werkt als je er nog een console onder doet. Anders ben ik toch bang dat het niet houdt. De Kwantum bijvoorbeeld verkoopt ook dat soort plankjes maar dan met dezelfde ophanging als de bredere LACK planken (die metalen buisjes). Wellicht dat die een hogere draagkracht hebben.
Ik weet het, maar ik ben ook maar een meisje zonder kluskennis. Ik ga er van uit dat die plank 3.2 kg ook houdt. Misschien houden ze een marge aan, weet ik het. Ik ga iets anders zoeken. Wandbeugels kan natuurlijk ook, maar die zijn snel 50 euro. Ik kijk verder. Dank.
pi_118903633
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:04 schreef Krln het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik ben ook maar een meisje zonder kluskennis. Ik ga er van uit dat die plank 3.2 kg ook houdt. Misschien houden ze een marge aan, weet ik het. Ik ga iets anders zoeken. Wandbeugels kan natuurlijk ook, maar die zijn snel 50 euro. Ik kijk verder. Dank.
Nee joh. Als je een console/plankdrager bij IKEA uitzoekt dan betaal je er maar een paar euro voor. De wandplankjes van de bouwmarkt zijn ongeveer net zo duur als die van IKEA
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:11:29 #79
126620 Krln
Belg in Breda
pi_118903888
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee joh. Als je een console/plankdrager bij IKEA uitzoekt dan betaal je er maar een paar euro voor. De wandplankjes van de bouwmarkt zijn ongeveer net zo duur als die van IKEA
Consoles en plankdragers zijn idd niet duur, maar ik wil een onzichtbare bevestiging. En veel plankjes met onzichtbare bevestiging van ong 30 cm zijn er niet te vinden. Ook niet bij bouwmarkt. Dan worden het dus van die echte speakerbeugels, die zijn wel duurder.
pi_118904115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:11 schreef Krln het volgende:

[..]

Consoles en plankdragers zijn idd niet duur, maar ik wil een onzichtbare bevestiging. En veel plankjes met onzichtbare bevestiging van ong 30 cm zijn er niet te vinden. Ook niet bij bouwmarkt. Dan worden het dus van die echte speakerbeugels, die zijn wel duurder.
Oh zo. Dat had ik niet precies begrepen.
Maar ik heb ze afgelopen zomer wel gekocht hoor! Met die metalen beugels erin.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_118905954
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Bedoel je de kast zelf of de kledingroede?
Ik bedoel de kast zelf :)
pi_118939519
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:52 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

Ik bedoel de kast zelf :)
Dat is er alleen zoals dat nu op internet staat nog te krijgen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_118942177
Oh jammer! Want dan hou je flink wat loze ruimte over achter dat hoekstuk... Op zoek naar een andere oplossing dan maar :) ty
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:43:43 #84
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119031258
Hoi! Vraagje, ik ben op zoek naar gordijnen, en nou zag ik ze wel op de ikea site staan, maar zijn er dan nog meer verschillende soorten in de winkel? Aanbod op de site is wat bedroevend....
En kan iemand me vertellen hoe de kwaliteit is? beetje dikke stoffen, of van dat spul waar je zo doorheen kijkt?
pi_119031360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:43 schreef PureEvil het volgende:
Hoi! Vraagje, ik ben op zoek naar gordijnen, en nou zag ik ze wel op de ikea site staan, maar zijn er dan nog meer verschillende soorten in de winkel? Aanbod op de site is wat bedroevend....
En kan iemand me vertellen hoe de kwaliteit is? beetje dikke stoffen, of van dat spul waar je zo doorheen kijkt?
Eh nee normaal gesproken staan alle artikelen op de website.
En de kwaliteit verschilt per gordijn. Die kun je wellicht het beste kunnen bekijken in de winkel.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_119048056
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:43 schreef PureEvil het volgende:
Hoi! Vraagje, ik ben op zoek naar gordijnen, en nou zag ik ze wel op de ikea site staan, maar zijn er dan nog meer verschillende soorten in de winkel? Aanbod op de site is wat bedroevend....
En kan iemand me vertellen hoe de kwaliteit is? beetje dikke stoffen, of van dat spul waar je zo doorheen kijkt?
Ik heb twee stuks Merete gordijnen hier hangen. Wit en paars. De witte laten veel licht door. Hangen in de woonkamer, en is dus niet zo erg. De paarste hangen in de slaapkamer en maken het goed donker.
pi_119155882
Krijg ik een berichtje of ik zin heb om zondag naar de ikea te gaan... natuurlijk!
pi_119156139
Op zondag :o
Tap tap tap
pi_119157271
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:11 schreef CherryLips het volgende:
Op zondag :o
Ja... lef hebben he :D
pi_119157514
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:02 schreef douche-eendje het volgende:
Krijg ik een berichtje of ik zin heb om zondag naar de ikea te gaan... natuurlijk!
^O^
En ik vind zondags best meevallen :@ :D
pi_119157961
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:08 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

^O^
En ik vind zondags best meevallen :@ :D
Haarlem is geloof ik nooit zo heel druk :)
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:44:15 #92
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119158675
Je moet er op zulke dagen ook met een antropologische gedachtengang naar toe gaan :P
pi_119158979
En niet als je daadwerkelijk je keuken wilt plannen ofzo :P
Tap tap tap
pi_119159331
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:52 schreef CherryLips het volgende:
En niet als je daadwerkelijk je keuken wilt plannen ofzo :P
Ik huur via de woningbouw, die hebben mij een nieuwe keuken cadeau gedaan onder het mom van renovatie *)
Moet nog even een kapstok, schoenenrekje en klein stellingkastje hebben. En wat prullaria.
pi_119159650
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik huur via de woningbouw, die hebben mij een nieuwe keuken cadeau gedaan onder het mom van renovatie *)
Moet nog even een kapstok, schoenenrekje en klein stellingkastje hebben. En wat prullaria.
En ik moet hem zelf kopen ;(
Tap tap tap
pi_119160021
Ik mocht zelfs de kleuren zelf uitzoeken. Gelukkig maar, anders had ik nu zwarte deurtjes, zwart aanrechtblad en grijze tegels gekregen. Soort rouwvertrekje. Hij was kwaad dat ik zulke kleuren weigerde.
pi_119160677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:27 schreef Teslynd het volgende:
Ik mocht zelfs de kleuren zelf uitzoeken. Gelukkig maar, anders had ik nu zwarte deurtjes, zwart aanrechtblad en grijze tegels gekregen. Soort rouwvertrekje. Hij was kwaad dat ik zulke kleuren weigerde.
Even verder offtopic: hier witte kastjes met leuke greepjes en een grijzig blad :)

Maarja, harde betonnen muren dus staande kapstok kopen bij de ikea. En een matching schoenenrek *)
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:51:28 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_119160802
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Even verder offtopic: hier witte kastjes met leuke greepjes en een grijzig blad :)

Maarja, harde betonnen muren dus staande kapstok kopen bij de ikea. En een matching schoenenrek *)
Of een goede boor bij een bouwmarkt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:54:52 #99
373682 WinterJas
voor als het koud is.
pi_119160907
Persoonlijk vind ik zondagen bij ikea (breda) erg druk. Zelfs met 9 reguliere en 5 zelfscankassa's zijn de wachtrijen bijna niet weg te werken.. pff.
pi_119161115
Wat is eigenlijk het nut van die zelfscankassa's? Het lijkt mij namelijk helemaal niet zo snel te gaan. Bij de normale kassa lopen mensen net zo snel weg als bij 4 van die zelfscandingen.
pi_119161260
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:01 schreef Myraela het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van die zelfscankassa's? Het lijkt mij namelijk helemaal niet zo snel te gaan. Bij de normale kassa lopen mensen net zo snel weg als bij 4 van die zelfscandingen.
Die zelfscankassa's staat er 1 rij voor 4 zelfscandingeses. En dat vind ik wel fijn. Voor je gevoel gaat het sneller. Minder wachten ofzo.
pi_119161441
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Of een goede boor bij een bouwmarkt...
Ja nee dat is al geprobeerd. Er zitten ook kiezelstenen in het beton :')
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:14:48 #103
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119161521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:05 schreef Puala het volgende:

[..]

Die zelfscankassa's staat er 1 rij voor 4 zelfscandingeses. En dat vind ik wel fijn. Voor je gevoel gaat het sneller. Minder wachten ofzo.
Ja, en het gaat wel degelijk veel sneller!
Ook natuurlijk omdat het publiek dat gebruik maakt van die zelfscankassa's zichzelf uitselecteert: het zijn doorgaans de wat vlottere types die geen knoppen- of apparatenangst hebben die er gebruik van maken. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:15:33 #104
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_119161554
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja nee dat is al geprobeerd. Er zitten ook kiezelstenen in het beton :')
Dat en staal, hier ook het probleem :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_119161581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja, en het gaat wel degelijk veel sneller!
Ook natuurlijk omdat het publiek dat gebruik maakt van die zelfscankassa's zichzelf uitselecteert: het zijn doorgaans de wat vlottere types die geen knoppen- of apparatenangst hebben die er gebruik van maken. ;)
Klopt. Je ziet veel mensen twijfelen en dan toch maar veilig voor de kassa's kiezen.
pi_119161595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:05 schreef Puala het volgende:

[..]

Die zelfscankassa's staat er 1 rij voor 4 zelfscandingeses. En dat vind ik wel fijn. Voor je gevoel gaat het sneller. Minder wachten ofzo.
Voor het gevoel misschien wel ja. En het is meer je eigen verantwoordelijkheid, dus je kunt niet op de IKEA haten als het iets langer duurt.

Maar als ik naast de zelfscankassa zit, dan gaat mijn rij net zo snel of sneller als de zelfscankassa. Wat eigenlijk raar is, omdat er daar dus meer mensen tegelijk bezig kunnen zijn, maar het schiet meestal gewoon niet op. Om één of andere reden snappen veel mensen het systeem niet en kunnen ze het niet gewoon allemaal stapsgewijs doorlopen, maar zitten ze van te voren al met de familypas te zoeken waar die doorheen moet, of raken ze bij de vraag of ze een tas erbij willen helemaal in de war.

Dan nog de moeite met het vinden van sommige barcodes en de controle soms. Als het rustig is en de wat jongere mensen er meteen aan de slag kunnen is het wel handig. Maar als het druk is loopt het gewoon spaak op de mensen die er niets van snappen.
pi_119161734
Mjah ik probeer dus die drukke momenten te mijden. Dan lukt het wel.. Maar het kan wel, zal er eens op letten de volgende keer.
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:25:58 #108
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119161889
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:20 schreef Puala het volgende:
Mjah ik probeer dus die drukke momenten te mijden. Dan lukt het wel.. Maar het kan wel, zal er eens op letten de volgende keer.
Haha, ik kom echt nooit bij de Ikea als ik vermoed dat het druk is. Altijd 's avonds om een uur of zes-zeven, dan zit 'het volk' immers grotendeels aan de warme dis thuis.

Ik vind die zelfscankassa's dus echt een uitkomst. Ja, de eerste keer moet je er even aan wennen, maar als je eenmaal weet hoe het werkt loopt het als een trein. Wat ik trouwens vaak zie is dat mensen gewoon een beetje staan te suffen als er al een kassa vrij is, ik attendeer ze daar altijd op als ze voor mij in de rij staan. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119165404
Het volk zit om n uur of 6 half 7 in t ikea restaurant aan de balletjes met jam :-)
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:20:15 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119165595
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:01 schreef Myraela het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van die zelfscankassa's? Het lijkt mij namelijk helemaal niet zo snel te gaan. Bij de normale kassa lopen mensen net zo snel weg als bij 4 van die zelfscandingen.
Ik ben altijd sneller bij de zelfscankassa. Maar..... ik kom ook vaak op momenten dat het niet heel druk is, hoef bijna nooit in de rij te staan voor de zelfscan, en zo wel dan hoogstens 2 of 3 mensen voor me, dus die zijn ook zo weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:21:57 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119165662
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:16 schreef Myraela het volgende:

[..]

Voor het gevoel misschien wel ja. En het is meer je eigen verantwoordelijkheid, dus je kunt niet op de IKEA haten als het iets langer duurt.

Maar als ik naast de zelfscankassa zit, dan gaat mijn rij net zo snel of sneller als de zelfscankassa. Wat eigenlijk raar is, omdat er daar dus meer mensen tegelijk bezig kunnen zijn, maar het schiet meestal gewoon niet op. Om één of andere reden snappen veel mensen het systeem niet en kunnen ze het niet gewoon allemaal stapsgewijs doorlopen, maar zitten ze van te voren al met de familypas te zoeken waar die doorheen moet, of raken ze bij de vraag of ze een tas erbij willen helemaal in de war.

Dan nog de moeite met het vinden van sommige barcodes en de controle soms. Als het rustig is en de wat jongere mensen er meteen aan de slag kunnen is het wel handig. Maar als het druk is loopt het gewoon spaak op de mensen die er niets van snappen.
Dat is echt iets voor de eerste paar keer, als je de zelfscan meer dan 3 keer hebt gebruikt dan is het appeltje-eitje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119166831
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja nee dat is al geprobeerd. Er zitten ook kiezelstenen in het beton :')
Slagboormachine huren of lenen. Ik heb er één geleend en die gaat overal doorheen. Wel de juiste (beton)boor gebruiken. Die heeft zo'n "beitelkop".

[ Bericht 4% gewijzigd door tokeledokio op 13-11-2012 15:56:47 ]
éérst de gebruiksaanwijzing lezen
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:54:44 #113
373682 WinterJas
voor als het koud is.
pi_119167125
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:01 schreef Myraela het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van die zelfscankassa's? Het lijkt mij namelijk helemaal niet zo snel te gaan. Bij de normale kassa lopen mensen net zo snel weg als bij 4 van die zelfscandingen.
Het heeft een aantal functies. Zoals je zelf al aangeeft zijn er 4 kassa's op de plaats van normaal gesproken 2 kassa's, en is er maar 1 medewerker nodig om de kassa's te bemannen. Daarnaast is aan de transactietijden af te lezen dat de wachttijd daadwerkelijk korter is. (Ook al is dit in de beleving van de klant niet altijd zo)
Dan is een van de redenen ook dat het toevoegt aan het "een dagje uit voor het hele gezin" concept. Dat laatste is soms best vervelend als er op een drukke zondagmiddag een peuter van 2, met de motoriek die daarbij hoort een volle kar staat te "scannen".
pi_119167266
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:47 schreef tokeledokio het volgende:

[..]

Slagboormachine huren of lenen. Ik heb er één geleend en die gaat overal doorheen. Wel de juiste (beton)boor gebruiken. Die heeft zo'n "beitelkop".
Ik koop wel mooi een staande kapstok, kan ik hem nog verplaatsen ook.
pi_119176514
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Even verder offtopic: hier witte kastjes met leuke greepjes en een grijzig blad :)

Maarja, harde betonnen muren dus staande kapstok kopen bij de ikea. En een matching schoenenrek *)
Die krijg je echt wel in de muur.


Ik gebruik daar n simpeler klopboormachine voor van de Aldi. Was iets van 40 euro. Werkt prima.
pi_119182266
Het is mij nooit gelukt. Met diezelfde klopboor jaren later kon iemand anders het wel: je moet zelf voldoende kracht hebben voor boren in beton.
  zaterdag 17 november 2012 @ 14:10:07 #117
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_119311539
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_119349743
Een paar jaar terug heb ik een TERMOSFAR-lamp gekocht. Dit is een systeem van 5 lampjes aan een lang snoer. Zie link. Nu ben ik verhuisd en wil de lamp weer ophangen maar nu blijkt het snoer waar de lampjes aan hangen te kort te zijn. Weet iemand waar ik een nieuw snoer kan kopen en of ik dit bij IKEA kan kopen?
pi_119350105
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:59 schreef Teslynd het volgende:
Het is mij nooit gelukt. Met diezelfde klopboor jaren later kon iemand anders het wel: je moet zelf voldoende kracht hebben voor boren in beton.
Zo, probleem opgelost zonder boormachine... :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met mn pols is het momenteel al heel wat dat ik de schroefjes erin kan draaien :X laat staan een gat ergens in boren.
  maandag 19 november 2012 @ 23:03:20 #120
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119410003
Heeft iemand een MALM bed? Ik ben benieuwd naar het verschil in hoogte tussen vloer en zijbalk van de lage MALM en hoge MALM. Hoeveel cm zijn beide? (met andere woorden, wat kan ik er nog allemaal onder proppen?)

Confidence through competence
  dinsdag 20 november 2012 @ 01:03:23 #121
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119414129
^^ Ik heb zelf een aantal maanden geleden een Malm-bed, met dat handige tafeltje, gescoord op MP... voor 50 euro. In prima staat. ;) Ben er heel tevreden mee, maar wel een beetje jammer dat die berken-versie wel vrij rap verkleurt/vergeelt.
Ik neem aan dat ik de lage versie heb, want ik heb net eventjes de hoogte tussen vloer en onderkant van de zijkant opgemeten en die bedraagt 12 cm.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 20 november 2012 @ 07:56:45 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_119415869
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik heb zelf een aantal maanden geleden een Malm-bed, met dat handige tafeltje, gescoord op MP... voor 50 euro. In prima staat. ;) Ben er heel tevreden mee, maar wel een beetje jammer dat die berken-versie wel vrij rap verkleurt/vergeelt.
Ik neem aan dat ik de lage versie heb, want ik heb net eventjes de hoogte tussen vloer en onderkant van de zijkant opgemeten en die bedraagt 12 cm.
Er is maar een versie... en die ruimte is idd erg laag. Er past geen dekenlade ofzo onder. Bij mij liggen er gitaarhoezen onder die we nooit gebruiken (koffers zijn handiger, maar die passen er dus niet onder, dus staan in de studeerkamer) en een extra dekbed in zo'n zachte plastic hoes.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_119415884
Ze hebben er een lade onder, maar daar kun je eigenlijk ook weer net niets mee. Ik heb die lade dus wel, maa die schuift niet soepel uit en er past eigenlijk ook maa weinig in.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_119416099
Bij mij is het 20 cm... (met geodriehoek gemeten... kon het meetlint niet vinden).
  dinsdag 20 november 2012 @ 08:38:47 #125
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_119416277
Weet iemand hoe dat vaak gaat met de kerstbomenactie van Ikea? Kun je nog enigszins uitkiezen of is het toeval hebben?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 20 november 2012 @ 09:01:04 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_119416524
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 07:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ze hebben er een lade onder, maar daar kun je eigenlijk ook weer net niets mee. Ik heb die lade dus wel, maa die schuift niet soepel uit en er past eigenlijk ook maa weinig in.
Onder een malm een dekenlade?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_119417039
Hoi,

Ik ben op zoek naar een praktische inrichting van mijn spoelkastje.. Alleen kan ik niet direct op ikea.nl iets vinden dat speciaal voor spoelkastjes is.. En nee ik wil geen plankje, iemand een idee?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119417526
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 07:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ze hebben er een lade onder, maar daar kun je eigenlijk ook weer net niets mee. Ik heb die lade dus wel, maa die schuift niet soepel uit en er past eigenlijk ook maa weinig in.
Eej, heb jij ook een Malm? :D
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:02:52 #129
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119420651
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 07:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Er is maar een versie... en die ruimte is idd erg laag. Er past geen dekenlade ofzo onder. Bij mij liggen er gitaarhoezen onder die we nooit gebruiken (koffers zijn handiger, maar die passen er dus niet onder, dus staan in de studeerkamer) en een extra dekbed in zo'n zachte plastic hoes.
Er zijn twee versies, een lage standaard versie en een extra hoge versie (alleen zwartbruin):



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69849849/

^ Laag



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59889505/

^ Hoog

Blijkbaar, als ik op de antwoorden boven moet af gaan (dank!) is de lage versie 12 cm van de vloer tot aan de zijbalk en de hoge versie 20 cm.
Confidence through competence
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:08:19 #130
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119420841
En dan nog een vraag over de MALM :@ Hier en daar heb ik in reviews gelezen dat de harde uitstekende zijkant bij bepaalde posities met bepaalde acties in bed niet zo handig zijn (lees: geschaafde schenen voor de vrouw de volgende dag).

Wat is jullie ervaring ermee?
Confidence through competence
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:08:22 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_119420843
Ah, vandaar... Ik zag het plaatje van de berkenkleurige en ging er vanuit dat de vraagsteller die bedoelde. Daar is maar één versie van :)

En van de zijkant heb ik nooit last... vreemde positie ook :?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:09:37 #132
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119420883
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Tink89 het volgende:

En van de zijkant heb ik nooit last... vreemde positie ook :?
:o

woef? :?
Confidence through competence
pi_119420903
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

:o

woef? :?
wtf man.... leg er dan een dekentje onder ofzo
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:11:00 #134
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119420932
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:10 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

wtf man.... leg er dan een dekentje onder ofzo
Dat schijnt dus niet te helpen als ik op de reviews af moet gaan :')_! Vandaar de vraag hier aan de ervaringsdeskundigen.
Confidence through competence
pi_119420946
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat schijnt dus niet te helpen als ik op de reviews af moet gaan :')_! Vandaar de vraag hier aan de ervaringsdeskundigen.
en ik kan me niet voorstellen dat dat specifiek in reviews staat, anders graag een link :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119420981
Ik heb altijd de pech dat als ik iets bij IKEA koop het beschadigd is. Laatste artikel was weer een ladekast van 129 euro waar een kras in een paneel zat. Mijn man zei, maak je niet druk joh, het zit aan de binnenkant, je ziet er niets van van. Ja doei hè, ik wil dat het gewoon in orde is. Dus terug gebracht. Dan sta je ook weer 20 minuten te wachten voordat je aan de beurt bent.
pi_119421022
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:12 schreef Mylene het volgende:
Ik heb altijd de pech dat als ik iets bij IKEA koop het beschadigd is. Laatste artikel was weer een ladekast van 129 euro waar een kras in een paneel zat. Mijn man zei, maak je niet druk joh, het zit aan de binnenkant, je ziet er niets van van. Ja doei hè, ik wil dat het gewoon in orde is. Dus terug gebracht. Dan sta je ook weer 20 minuten te wachten voordat je aan de beurt bent.
je kunt ook bij goossens o.i.d. een ladekast kopen van 800 euro, daar komen ze het gewoon weer ophalen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:15:25 #138
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119421096
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:11 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

en ik kan me niet voorstellen dat dat specifiek in reviews staat, anders graag een link :)
't is niet dat ik alle links opsla waar ik de sexkwaliteit in MALM bedden categoriseer; o.a. hier staan wat aandachtspunten en Google maar voor andere threads.

-edit- toch gevonden:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090526213356AA7KTEN

't is het internet. Er staat alles op.
Confidence through competence
pi_119421749
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Stereotomy het volgende:
En dan nog een vraag over de MALM :@ Hier en daar heb ik in reviews gelezen dat de harde uitstekende zijkant bij bepaalde posities met bepaalde acties in bed niet zo handig zijn (lees: geschaafde schenen voor de vrouw de volgende dag).

Wat is jullie ervaring ermee?
Uhh... dan doe je iets verkeerd??
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:40:28 #140
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119421833
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Uhh... dan doe je iets verkeerd??
Op mijn huidig bed kan het, vroeg me dus af of het met de MALM ook kon. Maar om dat in de showroom te gaan uitproberen....

Maar eh, geen last van dus?
Confidence through competence
pi_119421906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Op mijn huidig bed kan het, vroeg me dus af of het met de MALM ook kon. Maar om dat in de showroom te gaan uitproberen....

Maar eh, geen last van dus?
Nee haha. Misschien verder op bed, of allebei op bed... of niet aan de zijkant, maar aan de achterkant?
Of gewoon een ander standje natuurlijk.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:43:10 #142
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119421921
Achterkant? Oef, die plank in je buik....
Confidence through competence
pi_119422027
Een rand die verder uitsteekt dan je matras lijkt mij iig niet echt lekker.
pi_119422181
Dit topic ontspoort
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119422188
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:47 schreef Myraela het volgende:
Een rand die verder uitsteekt dan je matras lijkt mij iig niet echt lekker.
Dan word je wel creatiever met standjes zo te horen O-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119422230
Ik wil zo'n hoofdboard met ruimte erin, dat is ook van Malm toch? Maar ik heb geen Malm dus dan moet ik het misschien zelf gaan knutselen ofzo :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119422373
Oh nee, een Brimnes :)



Mn eigen bed maar eens opmeten :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:04:19 #148
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119422504
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:55 schreef tombolafan het volgende:
Ik wil zo'n hoofdboard met ruimte erin, dat is ook van Malm toch? Maar ik heb geen Malm dus dan moet ik het misschien zelf gaan knutselen ofzo :')
MALM heeft dat ook :)



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40109418/
Confidence through competence
pi_119422681
quote:
Maar als je daar je bed tegenaan zet kan je daar toch niks meer inzetten? :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119422703
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:09:56 #151
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119422742
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:08 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Maar als je daar je bed tegenaan zet kan je daar toch niks meer inzetten? :o
quote:
Confidence through competence
pi_119422753
Oooooooh handig! :D

Maar dan moet ik eerst eens kijken of er wel genoeg ruimte naast mn bed is om ze uit te trekken :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:26:11 #153
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119423343
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:10 schreef tombolafan het volgende:
Oooooooh handig! :D

Maar dan moet ik eerst eens kijken of er wel genoeg ruimte naast mn bed is om ze uit te trekken :')
Goed punt :P Die ruimte heb ik dus niet als ik een Malm zou aanschaffen. Dus ik denk dat ik alleen een wandplank aan de muur schroef boven het hoofdbord. Maarja, dan zit je aan de zijkant met zo'n gat.
Confidence through competence
pi_119423602
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Goed punt :P Die ruimte heb ik dus niet als ik een Malm zou aanschaffen. Dus ik denk dat ik alleen een wandplank aan de muur schroef boven het hoofdbord. Maarja, dan zit je aan de zijkant met zo'n gat.
Ja dat probleem heb ik ook :Y
Ik zat ook te denken aan een Mandal systeem maar dan mag je bed weer maar 160 breed zijn :(

Ik denk dat het toch die Brimnes wordt ooit :P
Of toch kijen of die malm past en hoever hij uitgeschoven kan :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119427182
ik repost mijn eerdere vraag nog maar eens: Iemand een idee voor een handige inrichting van een ikea spoelkastje? Ik wil geen plank, maar wel iets anders, weet alleen niet wat :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:56:08 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_119428800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Goed punt :P Die ruimte heb ik dus niet als ik een Malm zou aanschaffen. Dus ik denk dat ik alleen een wandplank aan de muur schroef boven het hoofdbord. Maarja, dan zit je aan de zijkant met zo'n gat.
Wat voor gat? Als je hem zonder dat uitschuifdeel koopt, staat hij gewoon strak tegen de muur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:59:04 #157
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119428897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat voor gat? Als je hem zonder dat uitschuifdeel koopt, staat hij gewoon strak tegen de muur.
Als ik een plankje boven het hoofdeind van de MALM wil hebben, bedoelde ik. Als het plankje bv. 20 cm breed wordt, moet m'n bed 20 cm van de muur af geschoven worden. En dan heb je een gat aan de zijkant.
Confidence through competence
pi_119431300
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:01 schreef RanTheMan het volgende:
ik repost mijn eerdere vraag nog maar eens: Iemand een idee voor een handige inrichting van een ikea spoelkastje? Ik wil geen plank, maar wel iets anders, weet alleen niet wat :)
??? Je hebt een IKEA spoelkastje en je wilt deze indelen. Je bedoelt dat je onder de gootsteen een IKEA kastje hebt welke je wilt indelen. Voor het opbergen van wattes is dan de vraag.

Doe even welk kastje je bedoelt type nummer foto naam wat dan maar ook. En waar wil je het nou eigenlijk voor inrichten.
Jeroentje.
pi_119431694
Ben ik nu zo gek of zijn er gewoon niet zoveel opties voor een spoelbakkastje? Of je neemt er eentje met een plank, wat je dus niet wilt. Of je neemt er eentje met lades. Probleem opgelost?

En wat bedoel je met inrichting, Wat wil je dan allemaal kwijt in dat kastje? Neem aan dat niet iedereen dezelfde dingen daaronder zet. Persoonlijk bij mij hangt het prullenbakje bij mij aan de binnenkant van mijn kastdeurtje. En dan aan de binnenkant staat gewoon een beetje troep, afwasmiddel, sponsjes, glasspoelmiddel voor de vaatwas, product voor de vaatwas...
pi_119437600
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:02 schreef lezzer het volgende:

[..]

Eej, heb jij ook een Malm? :D
Kom je een keer slapen? O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_119440322
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als ik een plankje boven het hoofdeind van de MALM wil hebben, bedoelde ik. Als het plankje bv. 20 cm breed wordt, moet m'n bed 20 cm van de muur af geschoven worden. En dan heb je een gat aan de zijkant.
Je kan het plankje ook hoger hangen? Is wel weer lastiger wat vanaf pakken als je in bed ligt.
Op de rand van de malm kun je ook wel iets kwijt (telefoon bijv.)
pi_119440601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Kom je een keer slapen? O+
:9~ *;
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:18 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Je kan het plankje ook hoger hangen? Is wel weer lastiger wat vanaf pakken als je in bed ligt.
Op de rand van de malm kun je ook wel iets kwijt (telefoon bijv.)
Trust me, als je je omdraait flikkert het er af :{
-of bedoel je het hoofdeinde?-
pi_119440805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:24 schreef lezzer het volgende:

[..]

:9~ *;

[..]

Trust me, als je je omdraait flikkert het er af :{
-of bedoel je het hoofdeinde?-
Zelf heb ik em altijd op de zijkant... valt ie nooit af. Je slaapt te wild?
Bij het hoofdeinde lijkt me dat ie er eerder af valt.. wegens wiebelen.
pi_119447646
Ik bedoel de zijkant :P
Als je dan je deken over de rand hebt hangen bijvoorbeeld, en je draait, dan *klont*.
  woensdag 21 november 2012 @ 00:05:50 #165
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119451747
MALM is niet zo hoog, kan ie wel hebben
Confidence through competence
pi_119454163
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:34 schreef lezzer het volgende:
Ik bedoel de zijkant :P
Als je dan je deken over de rand hebt hangen bijvoorbeeld, en je draait, dan *klont*.
Kleinere deken?
Ik heb een 140 cm brede malm.. en deken van 200 cm... als we er met zn tweeen in liggen en draaien komt die deken niet over de rand.
pi_119494018
Wie heeft er hier een HEMNES tv-meubel ? (2 lades of 3 lades maakt niet uit)
Ik zou graag de afmeting willen weten van de openingen die aan de voorkant zitten.
Ben bang dat mijn versterker er niet inpast namelijk.
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_119611780
Vraagje met betrekking tot het bezorgen.
Een vriendin vertelde mij dat er je binnen 48 uur moet laten bezorgen.
Klopt dit? Ik kan pas over een weekje of 4/5 laten bezorgen.
  zondag 25 november 2012 @ 19:40:07 #169
3185 Adelante
To let it go now
pi_119612094
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:32 schreef musicfreakyme het volgende:
Vraagje met betrekking tot het bezorgen.
Een vriendin vertelde mij dat er je binnen 48 uur moet laten bezorgen.
Klopt dit? Ik kan pas over een weekje of 4/5 laten bezorgen.
Dan betaal je opslagkosten bij de transporteur.

Of je moet het rechtstreeks uit het centraal magazijn laten verzenden, maar dat kan niet voor alle artikelen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_119612983
:Y
Ik heb 15 euro moeten betalen voor de opslag en heb 4-5 dagen moeten overbruggen.
In ieder geval klopte de informatie die ik via de telefoon kreeg (¤1.50 per dag opslag) niet met wat de medewerker in de vestiging vertelde (vaste prijs).
pi_119613123
Oh oke! Dat kon ik zo snel nergens vinden in de voorwaarden.
Bedankt voor jullie reacties :)
pi_119631385
Ik heb nu zo'n fijne PAX kast tegen de muur gemonteerd, maar onderaan de muur zitten plinten. De bovenkant van de kast heb ik strak tegen de muur geschroefd, zodat er geen speling is, maar je raadt het al. Hij staat dus scheef, logisch. Hebben jullie hier een handige oplossing voor? Stukje ertussen aan de bovenkant zodat hij niet scheef staat, maar toch strak. Of de schuine kier wegwerken met kit ofzo? Het stoort met niet dat hij scheef staat, maar die kier stoort me wel.
pi_119631482
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:41 schreef milpek het volgende:
Ik heb nu zo'n fijne PAX kast tegen de muur gemonteerd, maar onderaan de muur zitten plinten. De bovenkant van de kast heb ik strak tegen de muur geschroefd, zodat er geen speling is, maar je raadt het al. Hij staat dus scheef, logisch. Hebben jullie hier een handige oplossing voor? Stukje ertussen aan de bovenkant zodat hij niet scheef staat, maar toch strak. Of de schuine kier wegwerken met kit ofzo? Het stoort met niet dat hij scheef staat, maar die kier stoort me wel.
Ik heb hier de plint verwijderd voor ik de (overigens niet-ikea) kast neergezet heb :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119631552
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik heb hier de plint verwijderd voor ik de (overigens niet-ikea) kast neergezet heb :P
Hmm dat zou inderdaad het mooist zijn, maar dat durf ik eigenlijk niet. Hoe moet ik dat doen? Ben niet erg handig, maar dat was al duidelijk denk ik.
pi_119631595
Oh vraagje, geen idee of iemand hier dat weet:

Ik heb in april Slätten-laminaat gekocht. Nu pas kan ik het gaan leggen, ik kreeg alleen ineens de zenuwen dat ik niet genoeg had... Dus ik naar Ikea, maar het Slätten-laminaat dat daar lag leek mij een andere kleur... Was geen ander dus toch maar naar beneden om het te halen, maar het leek me echt te rood. De Slätten-afdekplintjes echter waren een andere kleur, en die leken veel meer op mijn laminaat...

Thuis aangekomen (met een proefstaaltje uit de winkel) bleek dat ik inderdaad een andere kleur heb...

Is de nieuwe (lelijkere, rodere) kleur ipv de vorige (eikenachtig ofzo) gekomen en komt die oude niet meer? (en moet ik dan snel de plintjes halen voordat die ook weggaan??) Of is het gewoon wisselend? :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119631658
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 10:47 schreef milpek het volgende:

[..]

Hmm dat zou inderdaad het mooist zijn, maar dat durf ik eigenlijk niet. Hoe moet ik dat doen? Ben niet erg handig, maar dat was al duidelijk denk ik.
Ik had de mazzel dat mijn kast tegen een muur kwam die ongeveer zo breed was als de kast, en heb hem dus helemaal eraf gehaald. Je kan (bij spijkers) met de klauwkant van een hamer hem eraf wrikken, bij schroeven gewoon de schroeven eruit en bij klikplinten eraf klikken en dan de klikbevestiging losschroeven, dan de kast neerzetten, dan de plinten op maat zagen en aan de zijkanten van de kast weer erop timmeren/schroeven
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119634513
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:41 schreef milpek het volgende:
Ik heb nu zo'n fijne PAX kast tegen de muur gemonteerd, maar onderaan de muur zitten plinten. De bovenkant van de kast heb ik strak tegen de muur geschroefd, zodat er geen speling is, maar je raadt het al. Hij staat dus scheef, logisch. Hebben jullie hier een handige oplossing voor? Stukje ertussen aan de bovenkant zodat hij niet scheef staat, maar toch strak. Of de schuine kier wegwerken met kit ofzo? Het stoort met niet dat hij scheef staat, maar die kier stoort me wel.
Inkeping in de kast maken.

Aan de onderkant van de kast plakplintjes.

Of zoals iemand anders al zei: de plinten van de muur halen. Eerst aftekenen waar de kast staat. En dat gedeelte afzagen. Wel bewaren. Wie weet heb je t ooit weer nodig!
pi_119634569
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 12:27 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Inkeping in de kast maken.

Aan de onderkant van de kast plakplintjes.

Of zoals iemand anders al zei: de plinten van de muur halen. Eerst aftekenen waar de kast staat. En dat gedeelte afzagen. Wel bewaren. Wie weet heb je t ooit weer nodig!
Aan de onderkant plakplintjes? Dan zou ik ze aan de bovenkant doen, anders is het aan de onderkant NOG dikker wat er tussen kast en muur zit toch? :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119635670
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 12:27 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Inkeping in de kast maken.

Aan de onderkant van de kast plakplintjes.

Of zoals iemand anders al zei: de plinten van de muur halen. Eerst aftekenen waar de kast staat. En dat gedeelte afzagen. Wel bewaren. Wie weet heb je t ooit weer nodig!
Bedankt voor de reacties trouwens. Inkeping in de kast vind ik link bij een ikea kast. De plinten van de muur is inderdaad de mooiste optie, maar kan ik dat zonder schade gewoon van de muur halen. Ze lijken nogal stevig vast te zitten, al zie ik geen schroeven. Ik ga eerst die plinten proberen. Ik zal even melden wat het resultaat is.
pi_119636718
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:10 schreef milpek het volgende:
Inkeping in de kast vind ik link bij een ikea kast.
Bij de Benno's hebben ze die al heel handig 'ingebouwd'.
Ik denk dat ik er een wandplaat achter zou zetten die even dik is als je plint. Eventueel in een leuk contrasterend kleurtje. Oh...het is een Pax, geen Expedit. Laat maar dan. :+
pi_119636742
Weer wat nieuw IKEA-spul rijker.... maar wat een slechte handleidingen zeg. De handleiding voor de VALLVIK klopt iig niet. Heb uren lopen prutsen omdat die handleiding niet duidelijk was.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_119636754
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:30 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Aan de onderkant plakplintjes? Dan zou ik ze aan de bovenkant doen, anders is het aan de onderkant NOG dikker wat er tussen kast en muur zit toch? :@
Aan de onderkant. Niet aan de achterkant :)
pi_119636836
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:10 schreef milpek het volgende:

[..]

Bedankt voor de reacties trouwens. Inkeping in de kast vind ik link bij een ikea kast. De plinten van de muur is inderdaad de mooiste optie, maar kan ik dat zonder schade gewoon van de muur halen. Ze lijken nogal stevig vast te zitten, al zie ik geen schroeven. Ik ga eerst die plinten proberen. Ik zal even melden wat het resultaat is.
Heb je geen foto van je situatie?

Je kan tussen de plint en de muur een plamuurmes steken en dan zachtjes met n hamer er op tikke.

Hoop wel dat je muur recht is, anders heb je alsnog n kier!
  maandag 26 november 2012 @ 18:26:03 #184
3185 Adelante
To let it go now
pi_119645948
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:49 schreef tombolafan het volgende:
Oh vraagje, geen idee of iemand hier dat weet:

Ik heb in april Slätten-laminaat gekocht. Nu pas kan ik het gaan leggen, ik kreeg alleen ineens de zenuwen dat ik niet genoeg had... Dus ik naar Ikea, maar het Slätten-laminaat dat daar lag leek mij een andere kleur... Was geen ander dus toch maar naar beneden om het te halen, maar het leek me echt te rood. De Slätten-afdekplintjes echter waren een andere kleur, en die leken veel meer op mijn laminaat...

Thuis aangekomen (met een proefstaaltje uit de winkel) bleek dat ik inderdaad een andere kleur heb...

Is de nieuwe (lelijkere, rodere) kleur ipv de vorige (eikenachtig ofzo) gekomen en komt die oude niet meer? (en moet ik dan snel de plintjes halen voordat die ook weggaan??) Of is het gewoon wisselend? :P
SLÄTTEN is tussentijds van kleur veranderd, niets aan te doen helaas en als je nog plintjes kunt verkrijgen zou ik dat zeker doen :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_119654134
Als ik op de website zie dat iets in een andere vestiging wel op voorraad is, kan ik dat dan op laten sturen naar een vestiging in mijn buurt? Het gaat om iets kleins, dus niet een halve woonkamer en ook niet waard om het halve land voor door te crossen...
pi_119658140
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:22 schreef Inu het volgende:
Als ik op de website zie dat iets in een andere vestiging wel op voorraad is, kan ik dat dan op laten sturen naar een vestiging in mijn buurt? Het gaat om iets kleins, dus niet een halve woonkamer en ook niet waard om het halve land voor door te crossen...
Nee helaas heeft IKEA geen onderlinge goederenstromen :(
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_119658587
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 18:26 schreef Adelante het volgende:

[..]

SLÄTTEN is tussentijds van kleur veranderd, niets aan te doen helaas en als je nog plintjes kunt verkrijgen zou ik dat zeker doen :Y
Wel in het nadeel dan! :o

Ik vind die vorige veel mooier :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119658772
Oh en Inu, misschien woont iemand in dit topic in de buurt van een ikea die het wel heeft, en wil die het opsturen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 27 november 2012 @ 08:24:23 #189
319308 Tink89
To live is to dance
pi_119664761
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:54 schreef tombolafan het volgende:
Oh en Inu, misschien woont iemand in dit topic in de buurt van een ikea die het wel heeft, en wil die het opsturen?
Precies, wat zoek je en in welke vestiging? Ik kom regelmatig in Breda en Eindhoven en m'n moeder in Heerlen!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_119666154
Oh, ja, dat kan misschien idd, maar dan voel ik me altijd zo bezwaard :D :X

Het gaat om deze pantoffels: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70236405/. En ze zijn op voorraad in Amersfoort, Groningen en Heerlen. Maar alleen als iemand die toch al in de Ikea is en ze ziet zou ik wel blij zijn met een paar L/XL, maar vooral niet speciaal hiervoor naar de Ikea gaan :)
pi_119667286
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 09:59 schreef Inu het volgende:
Oh, ja, dat kan misschien idd, maar dan voel ik me altijd zo bezwaard :D :X

Het gaat om deze pantoffels: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70236405/. En ze zijn op voorraad in Amersfoort, Groningen en Heerlen. Maar alleen als iemand die toch al in de Ikea is en ze ziet zou ik wel blij zijn met een paar L/XL, maar vooral niet speciaal hiervoor naar de Ikea gaan :)
Ik woon ongeveer aan de andere kant van het land tov die vestigingen, helaas...

Ik moet vrijdag of zaterdag wel nog naar Ikea, als ik er ben en ze blijken ze toch te hebben dan kijk ik wel ff hier of je al hebt, anders kleine moeite *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119667401
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 18:26 schreef Adelante het volgende:

[..]

SLÄTTEN is tussentijds van kleur veranderd, niets aan te doen helaas en als je nog plintjes kunt verkrijgen zou ik dat zeker doen :Y
Ik heb de plintjes laten halen BTW, helemaal de perfecte kleur *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119668425
Iemand bekend met deze ladekasten?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60159836/


En dan doel ik vooral op stevigheid. Kunnen er wat zwaardere dingen in de lades worden gelegd? Wil 'm namelijk aanschaffen voor in de huiskamer. Meer als dressoir zegmaar..
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:00:54 #194
373682 WinterJas
voor als het koud is.
pi_119670556
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:49 schreef tombolafan het volgende:
Oh vraagje, geen idee of iemand hier dat weet:

Ik heb in april Slätten-laminaat gekocht. Nu pas kan ik het gaan leggen, ik kreeg alleen ineens de zenuwen dat ik niet genoeg had... Dus ik naar Ikea, maar het Slätten-laminaat dat daar lag leek mij een andere kleur... Was geen ander dus toch maar naar beneden om het te halen, maar het leek me echt te rood. De Slätten-afdekplintjes echter waren een andere kleur, en die leken veel meer op mijn laminaat...

Thuis aangekomen (met een proefstaaltje uit de winkel) bleek dat ik inderdaad een andere kleur heb...

Is de nieuwe (lelijkere, rodere) kleur ipv de vorige (eikenachtig ofzo) gekomen en komt die oude niet meer? (en moet ik dan snel de plintjes halen voordat die ook weggaan??) Of is het gewoon wisselend? :P
Heb je het laminaat al liggen? Mocht het nog in de verpakking zitten en je hebt de bon (met family kaartnummer er op) nog, kun je het eventueel ook terugbrengen en ander laminaat halen.
pi_119672866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:00 schreef WinterJas het volgende:

[..]

Heb je het laminaat al liggen? Mocht het nog in de verpakking zitten en je hebt de bon (met family kaartnummer er op) nog, kun je het eventueel ook terugbrengen en ander laminaat halen.
Ik heb het al half liggen, maar sowieso wil ik het niet ruilen, vind deze veel mooier dan de nieuwe slatten :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119702693
Gaat het metalen karlstad voetenbank frame onder de karlsfors voetenbank passen?
  woensdag 28 november 2012 @ 18:07:37 #197
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_119718708
Zijn de ovens alleen bedoeld als inbouw voor de keukens van Ikea?
Ik heb hier een 'unit' en zowel de oven als de kookplaat zijn 2 losse units..
De oven kan er zeg maar uitgehaald worden :)

Nu heeft mijn oven de geest gegeven en geld voor een volledige nieuwe unit heb ik nu even niet ;)
De apparatuur die er nu inzit is van een 1 of ander C-merk namelijk :{

En heeft iemand ervaring met de Lagan oven? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_119718971
quote:
17s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zijn de ovens alleen bedoeld als inbouw voor de keukens van Ikea?
Ik heb hier een 'unit' en zowel de oven als de kookplaat zijn 2 losse units..
De oven kan er zeg maar uitgehaald worden :)

Nu heeft mijn oven de geest gegeven en geld voor een volledige nieuwe unit heb ik nu even niet ;)
De apparatuur die er nu inzit is van een 1 of ander C-merk namelijk :{

En heeft iemand ervaring met de Lagan oven? :)
mijn ouders hebben een paar jaar geleden gewoon een ikea oven in hun standaard keukenblok gezet. Ik zou wel even opmeten ;)
pi_119729964
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:23 schreef milpek het volgende:
Gaat het metalen karlstad voetenbank frame onder de karlsfors voetenbank passen?
Volgens mij wel, de KARLSFORS banken zijn volgens mij namelijk de KARLSTAD banken, maar dan in het leer.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 29 november 2012 @ 08:35:05 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_119737655
quote:
17s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zijn de ovens alleen bedoeld als inbouw voor de keukens van Ikea?
Ik heb hier een 'unit' en zowel de oven als de kookplaat zijn 2 losse units..
De oven kan er zeg maar uitgehaald worden :)

Nu heeft mijn oven de geest gegeven en geld voor een volledige nieuwe unit heb ik nu even niet ;)
De apparatuur die er nu inzit is van een 1 of ander C-merk namelijk :{

En heeft iemand ervaring met de Lagan oven? :)
Heb een paar maanden geleden een Lagan in een gewoon keukenkastje gebouwd. Niks aan de hand :D

En Lagan is prima, alleen echt superbasic en hij heeft lang (15-20 minuten) om goed voor te verwarmen. Achteraf gezien had ik beter een a-merk tweedehandse kunnen kopen, denk ik, maarjah...

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_119738099
Doen de andere ovens er ook zo lang over om voor te verwarmen..?
Tap tap tap
pi_119739802
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft iemand een MALM bed? Ik ben benieuwd naar het verschil in hoogte tussen vloer en zijbalk van de lage MALM en hoge MALM. Hoeveel cm zijn beide? (met andere woorden, wat kan ik er nog allemaal onder proppen?)

[ afbeelding ]
Ik had de lage en met behulp van lage bakken kon er best wat onder. Ik zou er wel alleen spullen onder proppen die je niet zo vaak gebruikt, want om erbij te kunnen moest je de lattenbodems eruit halen. Ik zou dus voor de hogere aan. :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_119739845
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Stereotomy het volgende:
En dan nog een vraag over de MALM :@ Hier en daar heb ik in reviews gelezen dat de harde uitstekende zijkant bij bepaalde posities met bepaalde acties in bed niet zo handig zijn (lees: geschaafde schenen voor de vrouw de volgende dag).

Wat is jullie ervaring ermee?
Breed genoeg bed kopen. Met die van 1.80m breed nooit problemen gehad.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 29 november 2012 @ 10:32:37 #204
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119739911
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:28 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik had de lage en met behulp van lage bakken kon er best wat onder. Ik zou er wel alleen spullen onder proppen die je niet zo vaak gebruikt, want om erbij te kunnen moest je de lattenbodems eruit halen. Ik zou dus voor de hogere aan. :P
haha, je kon ze er wel onder schuiven, maar je kreeg ze er niet meer uit? :P
Confidence through competence
pi_119739964
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

haha, je kon ze er wel onder schuiven, maar je kreeg ze er niet meer uit? :P
Zelfs om ze eronder te krijgen moesten de lattenbodems eruit. Het ging wel (ik had er alleen zooi liggen die ik niet vaak nodig had, zoals m'n kerstspul) , maar ik zou echt de hogere kiezen om die reden. Het was enorm irritant en je kon er niet goed onder stofzuigen omdat het zo laag was. Ook dan moest je de lattenbodem eruit halen (wat ik dus ook nooit deed ... :@ )
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 29 november 2012 @ 10:59:35 #206
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119740623
Klinkt alsof de hogere een betere optie wordt. Maar zelfs de hogere heeft maar een gat van 20cm, wat al laag is vergeleken met andere bedden heb ik het idee.
Confidence through competence
pi_119741369
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:02 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij wel, de KARLSFORS banken zijn volgens mij namelijk de KARLSTAD banken, maar dan in het leer.
Ok ga het proberen, bedankt!
pi_119742461
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:59 schreef Stereotomy het volgende:
Klinkt alsof de hogere een betere optie wordt. Maar zelfs de hogere heeft maar een gat van 20cm, wat al laag is vergeleken met andere bedden heb ik het idee.
Klopt. Misschien anders de Hemnes of de DUKEN of NYVOLL? Volgens mij zijn die hoger.

Heeft iemand trouwens ervaring met de slaapbank HAGALUND? Ik overweeg om 'm aan te schaffen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 29 november 2012 @ 11:59:05 #209
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119742506
Ik heb zelf alleen de Solsta cheapass ding. Die is crap, omdat je benen op hard hout liggen en de rest van je lichaam op zachte kussens. :)
Confidence through competence
pi_119742600
Hij zou ook alleen bedoeld zijn voor logees, zelf heb ik een gewoon bed. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_119744407
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:02 schreef Ewelina het volgende:
Hij zou ook alleen bedoeld zijn voor logees, zelf heb ik een gewoon bed. :)
Dat doe je je logees ook niet aan toch ? ;)
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_119748322
Zo balen dat Ikea die roestbruine Kivik hoes niet meer heeft. Ik wil graag een reserve hebben, is daar nog aan te komen?
pi_119772139
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:07 schreef kaos- het volgende:

[..]

Dat doe je je logees ook niet aan toch ? ;)
Als ie fatsoenlijk ligt wel. Daarom vraag ik ervaringen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:37:16 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_119774401
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:07 schreef kaos- het volgende:

[..]

Dat doe je je logees ook niet aan toch ? ;)
Joh, mijn logees doen het met een luchtbed...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_119784859
Ik ben op zoek naar een pak van het slatten laminaat, precies die lichte kleur die net uit het assortiment is. Ik weet dat er in sommige filialen nog wel wat van ligt. Is er iemand die toevallig naar de ikea gaat dit weekend of volgende week die zou willen kijken of het er ligt? En als het kan zelf evt. 2 pakken zou willen kopen?
pi_119788668
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:42 schreef Puala het volgende:
Ik ben op zoek naar een pak van het slatten laminaat, precies die lichte kleur die net uit het assortiment is. Ik weet dat er in sommige filialen nog wel wat van ligt. Is er iemand die toevallig naar de ikea gaat dit weekend of volgende week die zou willen kijken of het er ligt? En als het kan zelf evt. 2 pakken zou willen kopen?
Bedoel je het laminaat in eikenkleur? Ik heb nog een volle pak liggen, dus als je in de de buurt van Deventer woont :)
pi_119788693
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:52 schreef Draadjes het volgende:

[..]

Bedoel je het laminaat in eikenkleur? Ik heb nog een volle pak liggen, dus als je in de de buurt van Deventer woont :)
k ga je een PM sturen O+ Heldin O+
pi_119791762
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:42 schreef Puala het volgende:
Ik ben op zoek naar een pak van het slatten laminaat, precies die lichte kleur die net uit het assortiment is. Ik weet dat er in sommige filialen nog wel wat van ligt. Is er iemand die toevallig naar de ikea gaat dit weekend of volgende week die zou willen kijken of het er ligt? En als het kan zelf evt. 2 pakken zou willen kopen?
Ik heb 2 pakken over?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_119862105
Ik wilde inloggen op de site, kreeg een foutmelding en nu krijg ik een mail dat m'n account is geblokkeerd -O- . De mail ging ook niet helemaal goed geloof ik, want ipv m'n naam staat er {1}
Tap tap tap
  zondag 2 december 2012 @ 23:08:30 #220
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119862193
Dit weekend een hele middag op matrassen en lattebodems gelegen bij de lokale IKEA vestiging. Wat is dat moeilijk zeg, een bed uitzoeken.

Ik denk dat ik zowel op een binnenveringsmatras, latex als gewoon schuim prima kan slapen. En zoveel verschil merk ik niet tussen 17 of 40+ latten....

Wel leuk dat je zo lang mag liggen zonder dat er meteen een hijgende verkoper naast je komt liggen.
Confidence through competence
pi_119863148
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 23:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik wilde inloggen op de site, kreeg een foutmelding en nu krijg ik een mail dat m'n account is geblokkeerd -O- . De mail ging ook niet helemaal goed geloof ik, want ipv m'n naam staat er {1}
Inderdaad raar. Ik heb geprobeerd een profiel aan te maken, en dan krijg ik de melding dat mijn e-mailadres al geregistreerd is. Als ik dan gewoon probeer in te loggen, krijg ik de melding dat mijn e-mail niet geregistreerd is.
  maandag 3 december 2012 @ 00:48:36 #222
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119865614
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
Dit weekend een hele middag op matrassen en lattebodems gelegen bij de lokale IKEA vestiging. Wat is dat moeilijk zeg, een bed uitzoeken.

Ik denk dat ik zowel op een binnenveringsmatras, latex als gewoon schuim prima kan slapen. En zoveel verschil merk ik niet tussen 17 of 40+ latten....
Zolang je geen ernstige rug- of spierklachten hebt maakt het volgens mij allemaal niet zoveel uit.
Dat je bij IKEA een middagje op alle matrassen mag blijven liggen is natuurlijk een leuke marketing-truc, maar volgens mij ontdek je pas na een maandje of drie (of zo) of een bedje je werkelijk bevalt of niet. Wat volgens mij voor alle IKEA-producten geldt, is dat het spul uit de duurdere categorie echt value-for-money is, oftewel goed spul voor een redelijke prijs. Nou moet ik wel bekennen dat ik makkelijk praten heb, want ik heb een ruggegraat van beton. :P
De aller-goedkoopste matrassen en lattenbodems moet je echt laten liggen, tenzij dat het enige is wat je kunt betalen, want het is zooi. ;)

Overigens heeft IKEA een behoorlijk goede retourneer-regeling, mocht het matras/lattenbodem dat je hebt aangeschaft je uiteindelijk toch niet bevallen. Zeker als je meteen even lid wordt van IKEA-Family, wat GRATIS is. Altijd doen dus.

quote:
Wel leuk dat je zo lang mag liggen zonder dat er meteen een hijgende verkoper naast je komt liggen.
Een van de voornaamste redenen waarom IKEA zo succesvol is, volgens mij. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 3 december 2012 @ 00:52:51 #223
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119865711
Nouja, idd die lattenbodem van losse massief houten latten vastgebonden met een touwtje lijkt me wel een beetje te...
Confidence through competence
  maandag 3 december 2012 @ 00:55:38 #224
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119865781
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:52 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, idd die lattenbodem van losse massief houten latten vastgebonden met een touwtje lijkt me wel een beetje te...
Die valt dus echt onder de 'vermijd te allen tijden'-IKEA-producten inderdaad. Een RAMP.
Valt in no-time uit elkaar, tenzij je iedere avond je bed bestijgt als ware je de echte Prinses op de Erwt. :P
Mijn vriendje is er een keer keihard doorheen gezakt, hij is niet zo subtiel dus dacht-ie na uit de hand gelopen kroegbezoek eens even lekker op z'n bedje neer te ploffen.

KRAK!!! hahaha

Niet kopen dus!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119866658
Ik heb er ook slechte ervaringen mee... het zakte telkens door :')
Nosce te ipsum.
  maandag 3 december 2012 @ 02:23:07 #226
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119866930
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 01:57 schreef AlexanderC het volgende:
Ik heb er ook slechte ervaringen mee... het zakte telkens door :')
Je matras, of je lattenbodem?
Die houtje-touwtje lattenbodem van IKEA is dus echt bras, maar dat ding kost ook geen drol.
Alle waard naar zijn geld.

Wat betreft matrassen - jo, ik heb 15 jaar op een sultan-binnenveringsmatras van IKEA doorgebracht. De hardste versie. Geen klachten. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119867042
Ik bedoel de lattenbodem , inclusief mijn matras en ikzelf :')

bij mij kwam dat vooral doordat die latten net iets te smal waren. Ik vond dat maar vaag... bed van ikea en lattenbodem van ikea: het zou gewoon moeten passen.
Nosce te ipsum.
pi_119869694
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 02:31 schreef AlexanderC het volgende:
Ik bedoel de lattenbodem , inclusief mijn matras en ikzelf :')

bij mij kwam dat vooral doordat die latten net iets te smal waren. Ik vond dat maar vaag... bed van ikea en lattenbodem van ikea: het zou gewoon moeten passen.
Dat probleem hadden wij ook met een niet-Ikeabed + bodem. Uiteindelijk de bodem maar vastgeschroefd, probleem opgelost.
pi_119873992
Toen mij ontviel dat je de matras (binnen een maand) terugbrengen kan, dus dat ik niet al te lang hoefde na te denken welke de juiste zou zijn, werd er direct gezegd van niet. Je moest een goede reden hebben voor terugbrengen en je kon niet de een na de ander proberen.

Het bezwaar van de duurdere springverenmatrassen is dat het pocketvreing is. Elke veer in een hoesje - dat laadt erg op en je bed verandert dan een beetje in een soort accu.Ik vraag me nu dus af, of er overal alleen pocketvering te krijg is in het duurdere segment.
pi_119880085
Mensen, van de week was ik bij iemand die een soort planken in de gang had hangen, met een opstaand randje. Je kon er bijvoorbeeld foto's in zetten e.d. Heeft iemand enig idee welk product dat is van de Ikea? Er werd specifiek bijgezegd dat het van de Ikea kwam, maar niet welk product het is :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119880460
Ribba heet het. Is een houder voor schilderijen :)
  maandag 3 december 2012 @ 15:01:58 #232
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_119880737
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:54 schreef Puala het volgende:
Ribba heet het. Is een houder voor schilderijen :)
Ik wil ook nog zoiets voor in huis :) Weet ik ook gelijk de naam makkelijker zoeken.
pi_119880798
Die latjes verkopen ze overal :) gamma, Karwei, Praxis, Xenos, enz :)
Tap tap tap
pi_119881479
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:54 schreef Puala het volgende:
Ribba heet het. Is een houder voor schilderijen :)
Ja, geweldig! Dank!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119889161
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Zolang je geen ernstige rug- of spierklachten hebt maakt het volgens mij allemaal niet zoveel uit.
Dat je bij IKEA een middagje op alle matrassen mag blijven liggen is natuurlijk een leuke marketing-truc, maar volgens mij ontdek je pas na een maandje of drie (of zo) of een bedje je werkelijk bevalt of niet. Wat volgens mij voor alle IKEA-producten geldt, is dat het spul uit de duurdere categorie echt value-for-money is, oftewel goed spul voor een redelijke prijs. Nou moet ik wel bekennen dat ik makkelijk praten heb, want ik heb een ruggegraat van beton. :P
De aller-goedkoopste matrassen en lattenbodems moet je echt laten liggen, tenzij dat het enige is wat je kunt betalen, want het is zooi. ;)

Overigens heeft IKEA een behoorlijk goede retourneer-regeling, mocht het matras/lattenbodem dat je hebt aangeschaft je uiteindelijk toch niet bevallen. Zeker als je meteen even lid wordt van IKEA-Family, wat GRATIS is. Altijd doen dus.

[..]

Een van de voornaamste redenen waarom IKEA zo succesvol is, volgens mij. :Y
Eh je mag enkel je matras eenmalig retourneren binnen 1 tot 3 maanden.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_119889233
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 23:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik wilde inloggen op de site, kreeg een foutmelding en nu krijg ik een mail dat m'n account is geblokkeerd -O- . De mail ging ook niet helemaal goed geloof ik, want ipv m'n naam staat er {1}
Dat inloggen is wel vaker een probleem als ze de site aan het updaten zijn. :{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_119889262
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
Dit weekend een hele middag op matrassen en lattebodems gelegen bij de lokale IKEA vestiging. Wat is dat moeilijk zeg, een bed uitzoeken.

Ik denk dat ik zowel op een binnenveringsmatras, latex als gewoon schuim prima kan slapen. En zoveel verschil merk ik niet tussen 17 of 40+ latten....

Wel leuk dat je zo lang mag liggen zonder dat er meteen een hijgende verkoper naast je komt liggen.
Het verschil tussen een latex en een binnen-/pocketveringmatras is dat die eerste wat warmer is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 3 december 2012 @ 18:47:30 #238
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119889334
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:45 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het verschil tussen een latex en een binnen-/pocketveringmatras is dat die eerste wat warmer is.
Ja, dat zijn een van de grotere verschillen die zeker door iedereen als merkbaar kunnen worden ervaren.

Maar bijvoorbeeld het verschil tussen 17 en 42 latten onder een gemiddeld matras? Ik heb het idee dat die 42 speciaal voor de pocketverenmatrassen zijn gemaakt voor meer ondersteuning, maar dat je er weinig van merkt bij stevige latex- of schuimrubbermatrassen.
Confidence through competence
pi_119938417
Misschien dat een Ikea-wiz dit even snel weet te benoemen.... anders moet ik maar even langsgaan of wat langer zoeken op de website. Maar ze hebben van die leuke kleine kastjes, ze hingen in zo'n proefopstelling van 'kijk eens wat je kan doen op zoveel m2'. Donkerkleurig hout, 30 bij 50 ofzo, met een klikdeurtje wat dan naar beneden openklapt (deed me een beetje denken aan die caravankastjes van vroeger), prijs was geloof ik iets van 29 of 39 euro. Weet iemand hoe die dingen heten?

Was geen Besta. Ik zou zeggen iets met een L of iets met een V ;)

Lijkt wel het Ikea-raadspel _O-
pi_119938576
*O* Plundra *O*
pi_119938674
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:30 schreef Jill-RMC het volgende:
Misschien dat een Ikea-wiz dit even snel weet te benoemen.... anders moet ik maar even langsgaan of wat langer zoeken op de website. Maar ze hebben van die leuke kleine kastjes, ze hingen in zo'n proefopstelling van 'kijk eens wat je kan doen op zoveel m2'. Donkerkleurig hout, 30 bij 50 ofzo, met een klikdeurtje wat dan naar beneden openklapt (deed me een beetje denken aan die caravankastjes van vroeger), prijs was geloof ik iets van 29 of 39 euro. Weet iemand hoe die dingen heten?

Was geen Besta. Ik zou zeggen iets met een L of iets met een V ;)

Lijkt wel het Ikea-raadspel _O-
Mijn eerste gedachte is deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S79852563/

Maar daar klopt de prijs niet bij..
pi_119939049
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:34 schreef Puala het volgende:

[..]

Mijn eerste gedachte is deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S79852563/

Maar daar klopt de prijs niet bij..
Nee, was geen keukenspul. Maar het idee is wel redelijk hetzelfde. Alleen dan in een egale kleur. Zo stom, had het nog speciaal opgeschreven. Briefje is nergens meer te vinden natuurlijk.

ik ga wel ff door de catalogus klikken, misschien spot ik m.
pi_119939170
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:41 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Nee, was geen keukenspul. Maar het idee is wel redelijk hetzelfde. Alleen dan in een egale kleur. Zo stom, had het nog speciaal opgeschreven. Briefje is nergens meer te vinden natuurlijk.

ik ga wel ff door de catalogus klikken, misschien spot ik m.
Bij wat voor ruimte hing het? Op de site staan ook vaak van die proefopstellingen :)
pi_119939987
In zo'n mini appartementje van 42m2 dacht ik. Geloof dat ze in de huiskamer hingen.
Begin nu te twijfelen of het toch niet de Besta was, al kan ik daar niets bij vinden wat qua prijs overeenkomt. Weet zeker dat ik toen heb gezegd van 'kijk eens hoe leuk, en als je er drie neemt zit je toch nog onder (of rond) de 100 euro'.
pi_119940148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:33 schreef Puala het volgende:
*O* Plundra *O*
Is het weer zover :o
Tap tap tap
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:02:13 #246
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119940168
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:43 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eh je mag enkel je matras eenmalig retourneren binnen 1 tot 3 maanden.
Nou, je zou toch na een maandje of twee wel door moeten hebben of je matras je bevalt of niet, dacht ik zo. Ik vind die voorwaarde alleszins redelijk.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119940186
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Is het weer zover :o
Het is weer bijna PLUNDRA bij IKEA! Van donderdag 6 t/m maandag 24 december krijg je korting tot wel 70% op geselecteerde PLUNDRA producten. En IKEA FAMILY leden ontvangen daar tot en met zondag 9 december nog eens 10% korting bovenop!

Ja *O* En ik ga net verhuizen dus ik ben heel blij *O* Ik heb in Utrecht al een afzuigkap gespot die ik wel tof vind *O*
pi_119940221
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Het is weer bijna PLUNDRA bij IKEA! Van donderdag 6 t/m maandag 24 december krijg je korting tot wel 70% op geselecteerde PLUNDRA producten. En IKEA FAMILY leden ontvangen daar tot en met zondag 9 december nog eens 10% korting bovenop!

Ja *O* En ik ga net verhuizen dus ik ben heel blij *O* Ik heb in Utrecht al een afzuigkap gespot die ik wel tof vind *O*
Ik ga ook verhuizen deze maand *O* Van de week gooien ze de vloer erin en dan kan ik los *O*
Vrijdag of zaterdag naar de Ikea dus *O*
Tap tap tap
pi_119940244
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ga ook verhuizen deze maand *O* Van de week gooien ze de vloer erin en dan kan ik los *O*
Vrijdag of zaterdag naar de Ikea dus *O*
*O* ikea *O*
pi_119940316
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:58 schreef Jill-RMC het volgende:
In zo'n mini appartementje van 42m2 dacht ik. Geloof dat ze in de huiskamer hingen.
Begin nu te twijfelen of het toch niet de Besta was, al kan ik daar niets bij vinden wat qua prijs overeenkomt. Weet zeker dat ik toen heb gezegd van 'kijk eens hoe leuk, en als je er drie neemt zit je toch nog onder (of rond) de 100 euro'.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20134051/
met
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80103481/#/00134429
Maar dat zijn volgens mij gewone scharnieren, niet om omhoog of omlaag te klappen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:07:35 #251
3185 Adelante
To let it go now
pi_119940383



Gaan er nog FOK!kers naar de feestweek van IKEA Duiven volgende week?

www.ikea.nl/duiven
facebook: Facebook.com/IKEADuiven
twitter: @IKEA_Duiven
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_119940450
Zo reteirritant dat je tegenweoordig met bijna alle prijsvragen en dergelijke altijd weer Facebook moet hebben.
pi_119940453
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:05 schreef wyccie het volgende:

[..]

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20134051/
met
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80103481/#/00134429
Maar dat zijn volgens mij gewone scharnieren, niet om omhoog of omlaag te klappen.
Ik vind Plundra een goede reden om even te gaan aankomende week :P Zit me echt ernstig te irriteren aan die kastjes en dat ik er gewoon niet op kan komen/zeker weet :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:14:26 #254
3185 Adelante
To let it go now
pi_119940676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:09 schreef wyccie het volgende:
Zo reteirritant dat je tegenweoordig met bijna alle prijsvragen en dergelijke altijd weer Facebook moet hebben.
Wij hadden ook een brochure in de bus waar je achterop met knip- en plakwerk je woonwens kon inzenden naar IKEA. Ik vind facebook dan persoonlijk handiger :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:16:18 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119940759
Nee, niet naar Duiven, vandaag wel Ikea Amersfoort twee keer gezien (de klantenservice....)
Vanmorgen ging ik op m'n bed zitten en krak... daar ging m'n Sultan Atna van 90*220 ;(

Nou heb ik vanaf de aankoop al een paar keer gevraagd of het niet mogelijk is in het midden ook een paar poten te plaatsen, maar men houdt iedere keer vol dat dat niet nodig is, terwijl 4 poten voor een frame van 220 lang behoorlijk beperkt is, en twee poten halverwege wel zo prettig zou zijn.

Maar goed, eerst gebeld en de situatie uitgelegd, door wat omstandigheden volgende week was het niet handig om te wachten tot het via de transportservice geregeld kon worden, dus bij Ikea een boedelbak en een verse Sultan Atna geregeld, naar huis gebracht, de kapotte Sultan Atna in de boedelbak gedaan en terug naar Ikea.
Het kostte al met al een paar uur, en de inzet van mijn vader en oudste zoon, maar op wat extra benzine en een hoop tijd na heeft het me niets gekost.

Dus weer een pluim voor Ikea dat ze dat zo netjes opgelost hebben *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119941133
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:14 schreef Adelante het volgende:
Wij hadden ook een brochure in de bus waar je achterop met knip- en plakwerk je woonwens kon inzenden naar IKEA. Ik vind facebook dan persoonlijk handiger :P
Knutselen vind ik leuk om te doen. :P

Passen de stoelhoezen van Henriksdal ook op de Harry stoel?
pi_119949125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:09 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Ik vind Plundra een goede reden om even te gaan aankomende week :P Zit me echt ernstig te irriteren aan die kastjes en dat ik er gewoon niet op kan komen/zeker weet :')
En dan ineens kom je ze tegen

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30205175/
pi_119949146
Ik wilde vrijdag naar Plundra maar dan gaat het blijkbaar een beetje kloteweer worden :')
Tap tap tap
pi_119950334
Oh echt? Sneeuw? Nou dan zal t niet druk zijn:-)

Had gehoopt dat ze n bed in de aanbieding hadden, maar helaas!
pi_119950857
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:41 schreef JohnB52 het volgende:
Oh echt? Sneeuw? Nou dan zal t niet druk zijn:-)

Had gehoopt dat ze n bed in de aanbieding hadden, maar helaas!
Is er een folder ofzo die ik heb gemist?
Tap tap tap
pi_119958771
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:25 schreef wyccie het volgende:

[..]

Knutselen vind ik leuk om te doen. :P

Passen de stoelhoezen van Henriksdal ook op de Harry stoel?
Nee die rugleuning is dunner en smaller.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_119958783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:41 schreef JohnB52 het volgende:
Oh echt? Sneeuw? Nou dan zal t niet druk zijn:-)

Had gehoopt dat ze n bed in de aanbieding hadden, maar helaas!
In de winkel vaak nog meer aanbiedingen en pas vlak voor de Plundra meer aanbiedingen op internet.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_119971160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:36 schreef Bartjebart het volgende:
Nee die rugleuning is dunner en smaller.
Ah, nu zie ik het ook. Jammer. :+
pi_119998615
Iemand ervaring met MÅNSTAD Hoekslaapbank met opberger? Ik was er helemaal enthousiast over omdat hij er makkelijk in gebruik uit zag, maar toen sprak ik iemand en die zei dat hij niet voor dagelijks gebruik als bed bedoeld is?
pi_119999011
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:59 schreef Panic. het volgende:
Iemand ervaring met MÅNSTAD Hoekslaapbank met opberger? Ik was er helemaal enthousiast over omdat hij er makkelijk in gebruik uit zag, maar toen sprak ik iemand en die zei dat hij niet voor dagelijks gebruik als bed bedoeld is?
Voor een incidentele logee perfect, maar ik zou er niet dagelijks op slapen nee :X
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120003938
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:10 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Voor een incidentele logee perfect, maar ik zou er niet dagelijks op slapen nee :X
Oh niet? ;( Jammer, want het leek mij nog zo'n mooi systeem.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:22:09 #267
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_120013916
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:59 schreef Panic. het volgende:
Iemand ervaring met MÅNSTAD Hoekslaapbank met opberger? Ik was er helemaal enthousiast over omdat hij er makkelijk in gebruik uit zag, maar toen sprak ik iemand en die zei dat hij niet voor dagelijks gebruik als bed bedoeld is?
Ik heb er wel is op geslapen bij een vriendin, maar dat slaapt echt voor geen meter. Veel te hard :(
  zondag 9 december 2012 @ 14:56:45 #268
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_120107886
In februari gaan wij verhuizen naar een leuk nieuwbouwhuisje met vloerverwarming. Alle vloeren zijn van beton. We zijn aan het kijken naar welke (betaalbare) vloer we er in gaan leggen, en Tundra staat vrij eenzaam in de lijst, voornamelijk op prijs.

Grote vraag is nu: welke ondervloer moet er onder? Ik zie een soort dikke folie van Niva voor ¤ 1,- per m2, maar ook tegels van 3,59 per m2. Scheelt nogal een boel. Dan is er ook nog een Sparra folie die weer op beton onder de NIVA ondervloer zou moeten?

Ik snap er geen fluit meer van... Eis is dat de vloerverwarming blijft werken. Geluid maakt niet veel uit, we hebben geen boven of onder-buren (3 verdiepingen eengezinswoning).

Wie kan me uitleggen hoe Ikea het allemaal bedacht heeft? De site is daar niet duidelijk in.


[edit]Ik snap nu al iets meer: die folie voor het beton komt eerst, en MOET. Dan komt een ondervloer, dat kan die goedkope dikke folie van NIVA zijn. En dan komt het laminaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door Khadgar op 09-12-2012 15:03:54 ]
pi_120109601
Ook bij eengezinswoningen moet je op het geluid letten, als de boel niet goed geïsoleerd is dan horen je buren je op hakken lopen, stoelen verschuiven als je aan tafel gaat, etc :)
Tap tap tap
  zondag 9 december 2012 @ 18:58:11 #270
67385 ROG
Go on, say it.
pi_120117103
Weet iemand alle namen/kleuren van de gestoffeerde Kramfors banken (uit assortiment helaas..)?

Er is een grijs, zit er iets in die buurt? Bruin wat er op kan lijken?
pi_120118950
Zijn er nog mensen die de KIVIK banken hebben gekocht?
Wij hebben er 2 gekocht ( een 2 zitter en een 2 zitter met chaiselongue ) afgelopen maand en wat ons erg opvalt is dat de kussens bij lange na niet zo zacht zijn zoals die uit de showroom in de winkel. We hadden de banken gekocht vanwege de super zachte kussens, maar ze zijn juist best hard blijkt nu.
Ze beginnen wel iets zachter te worden en dat zal met de tijd ook wel beter worden, maar hoelang gaat dat duren? Of moet ik ze eerst 1,5 jaar lang in de showroom van de Ikea gaan zetten voordat ze zo zacht worden als de showmodellen? :P

Ik zou bijna zeggen dat we de verkeerde kussens hebben, maar dat lijkt me sterk gezien we 2 banken hebben gekocht ;)
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_120132469
Is er iemand die weet wat er met de KASSETT serie (voor in de expedit kasten) aan de hand is?

Ik zoek deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80115460/ maar die lijken in heel Nederland uitverkocht?
  zondag 9 december 2012 @ 23:36:04 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120133188
Ik denk dat je deze moet hebben.... andere kleurserie ofzo, en daardoor een ander nummer?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40224319/#/10224325
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120133621
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:36 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je deze moet hebben.... andere kleurserie ofzo, en daardoor een ander nummer?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40224319/#/10224325
HELD!!!
  zondag 9 december 2012 @ 23:57:27 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120134309
YW
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120260423
Gaat Lindmon 100x250 + 120-250 uit het assortiment?
pi_120261263
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:45 schreef metallicattim het volgende:
Zijn er nog mensen die de KIVIK banken hebben gekocht?
Wij hebben er 2 gekocht ( een 2 zitter en een 2 zitter met chaiselongue ) afgelopen maand en wat ons erg opvalt is dat de kussens bij lange na niet zo zacht zijn zoals die uit de showroom in de winkel. We hadden de banken gekocht vanwege de super zachte kussens, maar ze zijn juist best hard blijkt nu.
Ze beginnen wel iets zachter te worden en dat zal met de tijd ook wel beter worden, maar hoelang gaat dat duren? Of moet ik ze eerst 1,5 jaar lang in de showroom van de Ikea gaan zetten voordat ze zo zacht worden als de showmodellen? :P

Ik zou bijna zeggen dat we de verkeerde kussens hebben, maar dat lijkt me sterk gezien we 2 banken hebben gekocht ;)
Wji hebben een 2,5 zits en er zit toch traagschuim in als toplaag in de kussens? Die vormen naar hoe je zit, bevalt ons in ieder geval prima.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_120332743
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:45 schreef metallicattim het volgende:
Zijn er nog mensen die de KIVIK banken hebben gekocht?
Wij hebben er 2 gekocht ( een 2 zitter en een 2 zitter met chaiselongue ) afgelopen maand en wat ons erg opvalt is dat de kussens bij lange na niet zo zacht zijn zoals die uit de showroom in de winkel. We hadden de banken gekocht vanwege de super zachte kussens, maar ze zijn juist best hard blijkt nu.
Ze beginnen wel iets zachter te worden en dat zal met de tijd ook wel beter worden, maar hoelang gaat dat duren? Of moet ik ze eerst 1,5 jaar lang in de showroom van de Ikea gaan zetten voordat ze zo zacht worden als de showmodellen? :P

Ik zou bijna zeggen dat we de verkeerde kussens hebben, maar dat lijkt me sterk gezien we 2 banken hebben gekocht ;)
Wij hebben ze ook gekocht. We hebben de Kivik serie in leer uitgezocht, die moet dus bezorgd worden. We hebben er ondertussen spijt van dat we de Kivik gekocht hebben. Geen zitervaring want Ikea heeft nu al twee keer de levering uitgesteld. We hebben dus als de nieuwe afleverdatum WEER niet doorgaat, straks met kerstmis gasten die ik op de vloer moet laten zitten omdat ik geen banken heb. :X De oude banken worden vandaag gehaald door nieuwe eigenaar. Ook heel erg k*t met iedere keer weer opnieuw vrij vragen, dat gaat niet zo makkelijk in deze kersttijd. En ja, we hebben ruim op tijd besteld.
Ik koop nooit weer iets bij Ikea dat ik niet gelijk mee kan nemen, heb ik mijzelf beloofd. Uiteraard met ikea hierover gebeld maar daar wordt doodleuk verwezen naar de leveringsvoorwaarden. Het schijnt dat de levertijd met 100% verlengd mag worden zonder compensatie of bv leenbank en jij gewoon mag stikken, ondanks dat men je de keuze bied om zelf de leverdatum te kiezen. Waardeloos. Zorg als Ikea dat je de boel voor elkaar hebt, of bied gewoon niet die leverdag keuze aan zodat je als klant alles er omheen gaat plannen.
Die kussens, daar schrik ik van. Dat kan er dan ook nog wel bij. :r :r :r
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_120333812
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 07:32 schreef verita het volgende:

Ik koop nooit weer iets bij Ikea dat ik niet gelijk mee kan nemen, heb ik mijzelf beloofd. Uiteraard met ikea hierover gebeld maar daar wordt doodleuk verwezen naar de leveringsvoorwaarden. Het schijnt dat de levertijd met 100% verlengd mag worden zonder compensatie of bv leenbank en jij gewoon mag stikken, ondanks dat men je de keuze bied om zelf de leverdatum te kiezen. Waardeloos. Zorg als Ikea dat je de boel voor elkaar hebt, of bied gewoon niet die leverdag keuze aan zodat je als klant alles er omheen gaat plannen.
Die kussens, daar schrik ik van. Dat kan er dan ook nog wel bij. :r :r :r
Huh? Waar staat dat dan? Ik vind het namelijk wel errrug knudde van de Ikea als de leveringsvoorwaarden zo zijn. In de algemene voorwaarden staat:

quote:
Voor alle goederen geldt een leveringstermijn van acht weken. Deze termijn kan eventueel verlengd worden indien zulks uitdrukkelijk bij de bestelling wordt overeengekomen.
Bij overschrijden van de leveringstermijn kan de klant zijn bestelling kosteloos annuleren en bovendien een vergoeding vragen voor de schade die hierdoor ontstaat (doch nooit voor onrechtstreekse schade, zie A.9.).
Er staat niets over het verlengen, wel over het annuleren als je ze dan niet meer wil. Meestal heb je daar niet zoveel aan, want ergens anders bestellen is ook vaak een levertijd van 6 of 8 weken.
  zaterdag 15 december 2012 @ 22:03:06 #280
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_120353992
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 07:32 schreef verita het volgende:

[..]

Wij hebben ze ook gekocht. We hebben de Kivik serie in leer uitgezocht, die moet dus bezorgd worden. We hebben er ondertussen spijt van dat we de Kivik gekocht hebben. Geen zitervaring want Ikea heeft nu al twee keer de levering uitgesteld. We hebben dus als de nieuwe afleverdatum WEER niet doorgaat, straks met kerstmis gasten die ik op de vloer moet laten zitten omdat ik geen banken heb. :X De oude banken worden vandaag gehaald door nieuwe eigenaar. Ook heel erg k*t met iedere keer weer opnieuw vrij vragen, dat gaat niet zo makkelijk in deze kersttijd. En ja, we hebben ruim op tijd besteld.
Ik koop nooit weer iets bij Ikea dat ik niet gelijk mee kan nemen, heb ik mijzelf beloofd. Uiteraard met ikea hierover gebeld maar daar wordt doodleuk verwezen naar de leveringsvoorwaarden. Het schijnt dat de levertijd met 100% verlengd mag worden zonder compensatie of bv leenbank en jij gewoon mag stikken, ondanks dat men je de keuze bied om zelf de leverdatum te kiezen. Waardeloos. Zorg als Ikea dat je de boel voor elkaar hebt, of bied gewoon niet die leverdag keuze aan zodat je als klant alles er omheen gaat plannen.
Die kussens, daar schrik ik van. Dat kan er dan ook nog wel bij. :r :r :r
Hmm, bij welke vestiging heb je dit besteld?

Daarbij moeten de kussens van KIVIK inderdaad even inzitten voordat je ongeveer het "showroomcomfort" bereikt inderdaad. Vertel ik persoonlijk altijd wel aan de klant in het verkoopproces als er een opmerking over komt. Bij de vestiging waar ik werk staan ook 2 KIVIK's naast elkaar, waarvan er 1 ouder is. En het verschil is inderdaad duidelijk merkbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door bladerdeegroller op 15-12-2012 22:14:50 ]
  zondag 16 december 2012 @ 10:30:37 #281
151515 verita
Happy days
pi_120366206
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 22:03 schreef bladerdeegroller het volgende:

[..]

Hmm, bij welke vestiging heb je dit besteld?

Daarbij moeten de kussens van KIVIK inderdaad even inzitten voordat je ongeveer het "showroomcomfort" bereikt inderdaad. Vertel ik persoonlijk altijd wel aan de klant in het verkoopproces als er een opmerking over komt. Bij de vestiging waar ik werk staan ook 2 KIVIK's naast elkaar, waarvan er 1 ouder is. En het verschil is inderdaad duidelijk merkbaar.
De vestiging is denk ik niet interessant, we hebben contact gehad met diverse mensen van de klantenservice en nadat we geklaagd hadden, is dit (100% overschrijding van de levertermijn zonder compensatie en zonder leenbank valt nog binnen het beleid) gezegd toen we teruggebeld werden door de dagverantwoordelijke. Zou je het echt willen weten dan kan ik je pm sturen.

Ik wil maar 1 ding: mijn meubels op tijd. Zit echt met de handen in het haar. :N

De banken worden toch nog steeds geleverd met memoryfoam of is dat ook niet zo?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_120376212
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 10:30 schreef verita het volgende:

[..]

De vestiging is denk ik niet interessant, we hebben contact gehad met diverse mensen van de klantenservice en nadat we geklaagd hadden, is dit (100% overschrijding van de levertermijn zonder compensatie en zonder leenbank valt nog binnen het beleid) gezegd toen we teruggebeld werden door de dagverantwoordelijke. Zou je het echt willen weten dan kan ik je pm sturen.

Ik wil maar 1 ding: mijn meubels op tijd. Zit echt met de handen in het haar. :N

De banken worden toch nog steeds geleverd met memoryfoam of is dat ook niet zo?
Je kan altijd nog een leenbankje regelen tegen redelijk vergoeding bij de plaatselijke kringloop. Na de tijd gewoon weer inleveren.
Jeroentje.
pi_120534345
Hebben de IKEA-medewerkers hier al klachten gehad over koekenpan TROVÄRDIG? Ik heb vanmiddag de 28-centimeter variant gekocht, en na gebruik zat mn inductieplaat onder de krassen ;( :(

pi_120615391
Vandaag 2 van deze rookmelders gekocht.

Nou staat er ergens in de handleiding:
quote:
Installatie voor onderlinge koppeling
Na de installatie moet het alarm getest worden door de testknop minstens 5 seconden ingedrukt worden. Het alarm van de gekoppelde melders hoort nu af te gaan.
Maar ik lees zo nergens in dezelfde handleiding hoe je deze melders met elkaar kunt koppelen. Kan dat überhaupt?
  zaterdag 22 december 2012 @ 00:04:37 #285
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_120621370
is die oleby 3zits bank wat ? die is nu in de aanbieding bij de vestiging in Duiven... maar ik kan 'm op de website zelf niet terugvinden. oude collectie oid ?
pi_120622246
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 00:04 schreef Elusive het volgende:
is die oleby 3zits bank wat ? die is nu in de aanbieding bij de vestiging in Duiven... maar ik kan 'm op de website zelf niet terugvinden. oude collectie oid ?
Nee uit het zo genoemde "free range assortiment". Normaal is het een keuzeassortiment waaruit een winkel zelf kan kiezen of zij dat product éxtra voeren naast het normale assortiment om éxtra klanten te trekken. De winkel koopt dit dan, vaak eenmalig in een grote partij, in bij een dochterbedrijf van IKEA. Alleen soms moeten de voorraden bij die dochteronderneming uitverkocht worden en dan krijgen de winkels deze verdeeld. De OLEBY banken liggen al een tijdje in de winkels. Is volgens mij gebruikt voor de midsommar activiteit dit jaar.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 22 december 2012 @ 00:30:32 #287
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_120622325
ah zo, thanks!
morgen gewoon maar eens ff gaan kijken en zitten
pi_120716014
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:59 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag 2 van deze rookmelders gekocht.
[ afbeelding ]
Nou staat er ergens in de handleiding:

[..]

Maar ik lees zo nergens in dezelfde handleiding hoe je deze melders met elkaar kunt koppelen. Kan dat überhaupt?
Zal wel niet dus?
pi_120716868
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zal wel niet dus?
Aangezien het nergens in de productomschrijving op internet staat zou ik daar niet vanuit gaan.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_120718268
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Aangezien het nergens in de productomschrijving op internet staat zou ik daar niet vanuit gaan.
Puur uit nieuwsgierigheid maar eens nagevraagd.

De chat op de site vertelde me dat het wel kon maar dat ze dat het niet kon uitleggen en dat ik beter naar de winkel kon gaan of Ikea kon bellen die mij het zouden kunnen uitleggen.

De telefoniste had het eerst over dat het waarschijnlijk een vertaalfout was (je weet wel dat buitenlandse tekst naar Nederlands vertalen niet altijd helemaal goed gaat) of dat het zo staat omdat je de melder als het ware aan elkaar koppelt (batterij, cover etc.). En later had ze het over dat het waarschijnlijk nog een handleiding is van een eerder type waar het wel kon.

Dus niet mogelijk, maar ook niet erg voor zo'n goedkoop meldertje. Heb de 2 net even opgehangen in gang en overloop met dubbelzijdig tape.
pi_120752813
Wat n schande, ikea Delft is gewoon dicht morgen! ;-)
pi_120753050
IKEA Barendrecht is wel open.
pi_120753109
Ik had t gezien ja, toevallig kom ik daar langs, en heb nog n paar Samla bakken nodig voor al t speelgoed van mn dochter, maar of ik ook zin heb om door de drukte heen te persen?
  dinsdag 25 december 2012 @ 12:41:57 #294
3185 Adelante
To let it go now
pi_120754240
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:00 schreef Myraela het volgende:
IKEA Barendrecht is wel open.
Op de dag van de Heer? :o

:P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_120757204
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:41 schreef Adelante het volgende:

[..]

Op de dag van de Heer? :o

:P
Na 2 vreetdagen zijn de banken doorgezakt, de tafels versleten en het bestek is in een pan stoofvlees verdwenen. Nood breekt wet.
pi_120758642
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:41 schreef Adelante het volgende:

[..]

Op de dag van de Heer? :o

:P
Ik mag niet van mn vrouw 8)
  dinsdag 25 december 2012 @ 20:14:44 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120764008
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:50 schreef JohnB52 het volgende:
Wat n schande, ikea Delft is gewoon dicht morgen! ;-)
En ook als enige..... ik gok dat ze een hoop personeel hebben dat met kerst naar huis gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120767601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ook als enige..... ik gok dat ze een hoop personeel hebben dat met kerst naar huis gaat.
Huh?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 25 december 2012 @ 22:58:02 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120768662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Huh?
Volgens de Ikea-site is Delft de enige Ikea die morgen dicht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120769081
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens de Ikea-site is Delft de enige Ikea die morgen dicht is.
Ja dat begreep ik. Maar hoezo hebben ze een hoop personeel dat met kerst naar huis gaat?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_120769222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja dat begreep ik. Maar hoezo hebben ze een hoop personeel dat met kerst naar huis gaat?
Hoeven ze eens een keer niet in de Ikea te slapen ;-)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')