abonnement Unibet Coolblue
pi_117953038
En weer verder over kinderwagens enzo.. :)

Laatste post:
quote:
Je kunt het hier ook proberen: http://www.stofnestje.nl/c-988109/bugaboo-onderdelen/
Hier heb ik een keer kwijtgeraakte gordeltjes en een parasolletje gekocht, werd netjes en snel bezorgd.
pi_117953161
Dankjewel Poemojn en Bitterend.
Ik had de eigenaresse van het Stofnestje al gemaild over het rode stoeltje dat ze verkoopt, ik heb dezelfde kleur bekleding. Maar het is het oude logo, dus dan zal het niet passen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_117953266
Twinkly je hebt dm :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118270569
Opvouwbaar kinderwagenwiegje van de duo Easywalker. Gelukkig dat ik ergens las dat het kon want anders zou het nooit passen in de auto.

Met een meidenkwartet
pi_118276119
Lijkt me heel handig! Maar wel heel erg roze zeg....
Zitten de kindjes naast elkaar?
pi_118277548
Ja, naast elkaar.
De kinderwagen zelf (zitgedeeltes waar je toch het langst mee doet) zijn straks zwart, dus alleen bakjes zijn roze.
Met een meidenkwartet
pi_118297552
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:02 schreef Cathmar het volgende:
Ja, naast elkaar.
De kinderwagen zelf (zitgedeeltes waar je toch het langst mee doet) zijn straks zwart, dus alleen bakjes zijn roze.
ja dat is waar. Bakjes zijn sowieso kleiner dan van een normale kinderwagen toch?
pi_118297645
Dat is toch bij alle wagen bakken?

Bij onze mura kon dat ook.
pi_118297825
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:25 schreef het-is-mij het volgende:
Dat is toch bij alle wagen bakken?

Bij onze mura kon dat ook.
dat je ze in kunt klappen?
pi_118297905
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:25 schreef het-is-mij het volgende:
Dat is toch bij alle wagen bakken?

Bij onze mura kon dat ook.
Onze mutsy bak kan echt niet opgevouwen worden.
pi_118297999
Hier ook niet hoor :N
ook een mutsy trouwens.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:51:42 #12
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118299236
Onze bak van de Mutsy kan wel plat!
De 4-rider. Echt handig ja!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118306043
Onze bak van de mura kregen we zelfs ingeklapt geleverd, die moesten we zelf nog spannen. Bij ons ging 1 prima in de auto, dus nooit weer ingeklapt, maar als er twee kinders in de buik zitten heb je een ander vooruitzicht inderdaad :) Hoe breed is je wandelwagen dan wel niet? Kom je dan je eigen voordeur wel in en uit?
pi_119607698
Ook al is er al 34 dagen niet gepost, het is toch echt het topic waar het het beste in past. Misschien net het zetje om het topic weer nieuw leven in te blazen! :%

• Weet iemand hier of je de buggy van de Quinny Moodd op het onderstel van een Quinny Buzz kunt zetten?
• Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Quinny in het bos? Duikt het voorwiel de plassen in?
• Is hier wel eens iemand met de Quinny klem komen te zitten in de supermarkt?

Alle andere opmerkingen over de Quinny zijn ook welkom :)

En over de nieuwe Mutsy: ik zie helemaal geen vering. Dat lijkt me in de binnenstad misschien wat stuiteren. De verkoper zei dat de luchtbanden toch de grootste vering geven. Hoe denken jullie hierover? :?
pi_119608129
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:55 schreef Suikertante het volgende:
Ook al is er al 34 dagen niet gepost, het is toch echt het topic waar het het beste in past. Misschien net het zetje om het topic weer nieuw leven in te blazen! :%

• Weet iemand hier of je de buggy van de Quinny Moodd op het onderstel van een Quinny Buzz kunt zetten?
• Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Quinny in het bos? Duikt het voorwiel de plassen in?
• Is hier wel eens iemand met de Quinny klem komen te zitten in de supermarkt?

Alle andere opmerkingen over de Quinny zijn ook welkom :)

En over de nieuwe Mutsy: ik zie helemaal geen vering. Dat lijkt me in de binnenstad misschien wat stuiteren. De verkoper zei dat de luchtbanden toch de grootste vering geven. Hoe denken jullie hierover? :?
mijn schoonzus heeft een quinny met 3 wielen en de luchtband rijdt niet in de Hema ed.
pi_119609817
Oh dat is snert zeg.. Nu je het zegt heb ik zoiets wel eens eerder gehoord maar ik wist niet dat het over de Quinny ging. Dank!!
pi_119610091
Ik heb ook een Quinny Speedy maar die rijdt prima in bos en winkel
pi_119611770
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 18:52 schreef mrien het volgende:
Ik heb ook een Quinny Speedy maar die rijdt prima in bos en winkel
3 wielen of 4 wielen?
  zondag 25 november 2012 @ 19:35:13 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119611903
Driewiel quinny speedy hier en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad in winkel of bos. Zelfs met het zijspan eraan paste ik nog gemakkelijk bij de meeste winkels naar binnen. :Y
***
pi_119611976
Ik vind zelfs met een normale buggy een winkel in vreselijk. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119613211
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

3 wielen of 4 wielen?
3
pi_119613300
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind zelfs met een normale buggy een winkel in vreselijk. :D
Dit ja :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119616271
De speedy ben ik nog helegaar niet tegengekomen! Die ga ik even opzoeken. Heb alleen nog de buzz en de moodd live gezien.

Winkelen met een draagzak lijkt me ook fijn, maar goed, nu ik nog kan kiezen lijkt het me wel fijn om er een supermarkt (of Hema) mee in te kunnen!
pi_119616397
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:08 schreef Suikertante het volgende:
De speedy ben ik nog helegaar niet tegengekomen! Die ga ik even opzoeken. Heb alleen nog de buzz en de moodd live gezien.

Winkelen met een draagzak lijkt me ook fijn, maar goed, nu ik nog kan kiezen lijkt het me wel fijn om er een supermarkt (of Hema) mee in te kunnen!
Oh maar het is heel onhandig als je kleding wilt kopen voor jezelf en je moet steeds je kind afknopen enzo. Dus je ontkomt er toch niet aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119616555
En voorover bukken om iets uit de onderste schappen te pakken vond ik ook altijd een beetje eng. Dat doe je met kind op rug al iets makkelijker.
Suikertante, je kan beter voor jezelf bedenken wat je kwijt wil zijn en hoe je de wagen wilt gebruiken (welk terrein), dan bedenken hoe klein hij op te vouwen moet zijn en een keuze maken tussen luchtbanden en harde banden. Dan heb je daarmee een lijstje waarmee je je keuze mooi kan inperken. Succes er mee!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119619269
Tico ik heb echt zó geen beeld van hoe het allemaal gaat worden. Ik heb daar nog helemaal niet aan gedacht!
Mefke we hebben er al best veel over nagedacht maar nog geen keuze gemaakt. We hebben alleen online ingelezen en in de winkel gekeken en ik dacht nu: de ervaringsdeskundigen maar eens vragen!

• 1: hij moet altijd eerst twee trappen af en daarna weer twee trappen op (wenteltrappen), dus hij moet of licht, of handig draagbaar zijn. (ik heb ook een hele lichte bij de Babydump opgevouwen en die was qua vorm echt onhandelbaar, er staken allemaal dingen uit waardoor ik hem per se met twee handen moest vasthouden)
• 1b: ons appartement is 62 m2 en daar wonen we straks met baby en vier katten én we werken thuis O+ , dus liever niet de allergrootste.
• 2: het budget is niet écht een issue, we krijgen een mega-enorme bijdrage, maar als we een fijne via Marktplaats kunnen vinden vind ik dat prima. dan kunnen we met de rest nog iets anders doen.
• 3: luchtbanden lijken me wel het handigst aangezien ik in het oude centrum van Utrecht woon waar per straat vijf soorten straatstenen worden gebruikt
• (4: ik wil eigenlijk niet dat als ik even van een verharde weg af moet ik meteen een probleem heb, ik zou er best graag mee over een bospaadje kunnen wandelen)

Ik heb het gevoel dat deze punten samen ongeveer alle mogelijkheden opsommen die een wagen kan hebben :') We zijn met een lijstje namen naar de Babydump gegaan. Maar het bleek toch dat we op sommige die we van tevoren hadden opgeschreven afknapten toen we ze live zagen. Gewoon hoe ze eruit zagen of hoe ze voelden tijdens het rijden.
We kwamen uiteindelijk bij een Quinny Moodd en een Mutsy 4 rider uit.

Nu zijn we eigenlijk nog verder van huis dan vóór we naar de Babydump gingen :')
  zondag 25 november 2012 @ 22:01:26 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119619531
Maar hoe wil je in je eentje met baby die wagen de trap op en af krijgen dan? Als in waar laat je de baby in de tussen tijd?

Wij wonen op 60m2 en hebben hem standaard achterin in de auto liggen (en wij hebben een lift ;) )
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119619709
Onze auto kan denk ik maar de helft van de tijd voor de deur staan, dus dat is bij ons geen optie. Mij lijkt dus bak met baby eruit en naar boven tillen, bak neerzetten, naar beneden lopen, onderstel ophalen. Er is wel een halletje beneden. Er zitten vijf appartementen met relaxte mensen in ons huis, dus ik kan dat onderstel ook wel een uurtje of wat beneden laten staan, maar dat kan niet als vaste plek dienen.
We hebben geen lift helaas, maar het is dan ook een heel mooi oud grachtenpand. O+
pi_119621549
Wat voor kinderwagen heb je eigenlijk, Laziness?
  zondag 25 november 2012 @ 22:43:02 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119622295
Een Easywalker Qtro
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119622343
het is geen optie om, dmv haken oid onderstel in halletje beneden te hangen? En kindje in bak naar boven tillen wordt em niet, vrees ik. Is een bugaboo bee niet wat? Of bestaat die niet meer?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119625821
Die bee vind ik wel tof maar lijkt me zo ongeschikt voor van de weg af? En is die cocoon nou wel geschikt om de kleine lang in de laten liggen? Sowieso kun je die niet echt als reiswieg gebruiken.

Nu ik erover nadenk lijkt het me inderdaad wat onrealistisch om de wieg met baby tegelijk naar boven te tillen. Dus dat wordt drie keer lopen. Hoewel ik denk dat ik geen uren in de stad loop dus boodschappen doen kan misschien ook met de maxicosy erop? Of moet dat echt zo min mogelijk?
Dan kan die wieg misschien wel achterin de auto blijven.

De easywalker qtro ga ik ook eens opzoeken.

En haken aan de muur, ik wil dat eigenlijk niet. Het zijn gewoon koopappartementen in een oud pand, het is een beetje gek om dan iets persoonlijks in de gang te hangen. Daarbij zou ik niet weten waar eigenlijk.. Het is erg smal. Heb er wel eerder over nagedacht inderdaad.
pi_119626372
Wij hebben de Mutsy 4 rider en een bovenhuis. Fijn ding maar niet zo klein op te vouwen. Ook bij ons is bewaren in de auto de bedoeling maar het onderstel staat nu in ons eigen smalle halletje. Dat gaat goed.

Reiswieg is nu in gebruik als wiegje. Heeft wel een vrij hard matrasje trouwens vind ik. Met reiswieg is ie pas 1x buiten geweest, boodschappen tot nu toe gedaan met maxi cosi (want met de auto) of draagzak. Geen problemen in gangpaden en zo.

Sjouwen met reiswieg (of mc) zou mij te zwaar zijn. Vind nu de mc met 4,5 kg kind en 1 trap al best zwaar, dat doe ik echt niet tot hij een half jaar of ouder is. Ik zou dus toch voor bewaren in de auto gaan en voor het laatste stukje een draagdoek of -zak in jouw geval.

Qua vering, wat bedoel je precies? Bij het oefenrijden in de winkel op zo'n parcours merkten wij duidelijk verschil tussen de soorten banden. Wij hebben dus gekozen voor lucht want meer vering, met bos etc in het achterhoofd.
pi_119626707
Waarom niet met bak omhoog dan? Hebben wij ook met allebei de kinderen gedaan. (2,5 trap)
Lotte!
Noah!
pi_119627408
In jouw situatie zal een draagdoek echt veel beter passen. Of een andere ergonomische drager.


quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:14 schreef mefke79 het volgende:
En voorover bukken om iets uit de onderste schappen te pakken vond ik ook altijd een beetje eng. Dat doe je met kind op rug al iets makkelijker.

Je moet dan ook niet voorover buigen, maar gewoon door je knieën gaan als je je kind voren draagt. Maar dat weten zwangere vrouwen vast wel. Die hebben een paar maanden ervaring opgedaan immers ;)

quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 00:26 schreef Linda2205 het volgende:
Waarom niet met bak omhoog dan? Hebben wij ook met allebei de kinderen gedaan. (2,5 trap)
Misschien dat een grachtenpand niet echt brede trappen heeft?
pi_119628335
Ja suiker ik zou ook kijken voor n draagdoek/zak. En n maxi cosi in de auto zetten.
Wij hebben de maxi cosi mura 4. Onderstel staat achter in de auto en auto staat voor de deur. Alleen voor langere uitjes gebruiken we de bak. Anders klikken we gewoon de maxi cosi op t onderstel. Die kun je wel met baby erin de trap op dragen.
pi_119628867
Dit is eigenlijk wat ik bedoelde.. Dat ik in de stad meestal een draagzak zal gebruiken maar voor lange wandelingen en als we in Friesland zijn (vaak) wil ik wel een kinderwagen. En als we ergens heen gaan waar hij dan in de wagen kan slapen. En als ik dan toch een kinderwagen koop wil ik natuurlijk de unicorn onder de kinderwagens ;) misschien is dat nu eigenlijk mijn probleem, ik moet (toch) keuzes maken!

Als ik alles in de auto moet laten liggen dan is de drempel nog groter om de wagen mee te nemen. Maar het is inderdaad misschien wel het fijnste..
pi_119628886
Oh en qua vering, zag ik bij wel andere wagens nog vering in de wielophanging, bij de mutsy niet.
En qua bak dragen, ik begreep hier dat dat te zwaar was, maar daar verschillen bij nader inzien de meningen dus over :D
pi_119628898
Wacht. Jullie geven allemaal adviezen en ik moet nu gewoon een knoop doorhakken!

Onderstel en wieg in de auto (kan natuurlijk best een keer een uitzondering gemaakt) en dan moet de wagen dus wel lekker in het bos kunnen!
Nu dit even met vriend overleggen :)

(sorry voor t spammen :@ )

[ Bericht 16% gewijzigd door Suikertante op 26-11-2012 08:33:43 ]
pi_119629082
Wij hebben inderdaad smalle steile trappen dus het is best een uitdaging met één hand een maxi cosi naar boven te sjouwen met kind erin en niet tegen de muur te stoten. Met de reiswieg is dat helemaal lastig want die is groter.

Qua gewicht kan het wel, maar als het met kind te zwaar wordt zal je een keertje extra moeten lopen. Is dat erg? Dat moet je zelf bepalen.

Suikertante, het is me eigenlijk niet duidelijk waar je nu precies over twijfelt. Of je wel of geen wagen wil of gaat het om het merk/type? Wat betreft dat eerste: je hebt denk ik vrij duidelijk voor ogen wat je met een kinderwagen wil. Het is aan jou of jij vindt dat dat gebruik de aanschaf rechtvaardigt of niet.

Edit: Voor mij is het dat wel, de reiswieg is al vijf weken in gebruik als wiegje waar kind 's nachts in slaapt, voor boodschappen met de auto gebruik ik mc en onderstel en voor korte tripjes voor een boodschapje in de buurt, naar t centrum of, op termijn, het kdv pak ik de draagzak.
Hele echte wandelingen hebben we nog niet gemaakt maar daar zou ik (afhankelijk van de afstand en ondergrond) de kinderwagen of draagzak voor gebruiken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mineola op 26-11-2012 08:42:16 ]
pi_119629439
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:55 schreef Suikertante het volgende:
Die bee vind ik wel tof maar lijkt me zo ongeschikt voor van de weg af? En is die cocoon nou wel geschikt om de kleine lang in de laten liggen? Sowieso kun je die niet echt als reiswieg gebruiken.

Klopt, bee is echt een stads kinderwagen, hij is niet voor offroad gemaakt.

De cocoon is wel geschikt ja, de stoel kan plat en de cocoon is lekker warm (fleece erin).
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119629462
Met een smalle trap: Zijn er geen kinderwagens die je makkelijk inklapt zodat ze weinig ruimte innemen? Dan vouw je gewoon t ding open, haalt kind op van boven en legt t erin..

Verder geen verstand van wagens, ik heb nog zo'n kekke gevalletje uit de jaren 90. Bakbeest die lastig opvouwt en geen draaiwielen heeft. Ideaal voor grote babies (gelukkig want ik had een beer van een knul, die pastte echt niet in die nieuwerwetse kleine bakkies :')) :P
  maandag 26 november 2012 @ 09:08:22 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119629541
Suiker, de Qtro klapt zeker niet het kleinste op en is ook niet de lichtste denk ik. Tevens is de bak één van de grootste juist. Maar dat vond ik juist een pluspunt omdat mijn lange kind dan echt tot zes maanden plat in de bak kon liggen want ik erg belangrijk vind voor het ruggetje.
Maar wij hebben een lift dus ik had ook niet de noodzaak om alles wat jij zoekt te zoeken al wonen we net zo klein.
De eerste tijd stond het onderstel in de gangkast trouwens en de bak ook. Toen hij over ging op de buggyinzet is het gevaarte naar de achterbak van de auto verplaatst. De auto staat altijd voor de flat. Dan droeg ik hem met maxi cosi heen en weer tussen auto en flat.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119629713
Onze bgb onderstel staat onder het etenstafel :') en de buggyinzet naast de box...we wonen 50m2 verdeeld over 2 etages :D misschien was het handiger als ik de bee had genomen ipv de cameleon maar ja ik wou idd in het box kunnen wandelen! dan maar zo!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119629836
Mineola, er komt sowieso een kinderwagen! Ik weet nog niet welke, dat is dus de vraag. Niet helemaal duidelijk gesteld dus, pardon, maar heb wel heel veel info gekregen dus ben toch blij :s)

Ik geloof ook als ik jullie reacties lees dat iedereen wel blij is met het bezig van een wagen. De een neemt hem mee naar boven en de ander laat hem liever beneden/in de auto.

Merk dat het toch erg belangrijk is voor ons dat hij van de weg af kan. We wandelen graag en zijn veel in Friesland en op de Wadden. Het opvouwbare formaat is dan eigenlijk minder belangrijk, zeker met de overweging een deel in de auto te laten liggen en in de stad voornamelijk met een draagzak te banjeren.

Dus de prioriteiten zijn gesteld, nu nog de wagen erbij vinden.. we moeten denk ik maar weer een keer gaan kijken, want we hebben de vorige keer toch best wel op het formaat gelet.
  maandag 26 november 2012 @ 09:33:57 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119629890
Bitterend :D
Wij hebben dan het voordeel dat de zitting van stof is en we sinds de buggyinzet dus alles in 1x opklappen.
De bak staat nu werkeloos in de berging om het wellicht ooit nog eens te vullen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119629896
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 08:13 schreef Suikertante het volgende:
Oh en qua vering, zag ik bij wel andere wagens nog vering in de wielophanging, bij de mutsy niet.
En qua bak dragen, ik begreep hier dat dat te zwaar was, maar daar verschillen bij nader inzien de meningen dus over :D
Wij hebben de 4-rider. De luchtbanden zijn heerlijk maar het grote nadeel is wel dat hij niet heel erg klein opklapt. Althans de duwstang steekt nog best een stuk uit zeg maar.
De bak de trap op tillen zou ik persoonlijk niet doen. De bak is behoorlijk breed en wil je hem, met kindje, goed kunnen tillen zou je hem met beide handen moeten dragen.Niet alleen ivm grootte maar ook ivm het gewicht.
Zonder handen een wenteltrap op met een bak die makkelijk overal tegenaan stoot lijkt mij niet het meest veilige om te doen. Zeker niet als je dit altijd moet doen als je naar buiten wil gaan.
pi_119629923
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:33 schreef laziness het volgende:
Bitterend :D
Wij hebben dan het voordeel dat de zitting van stof is en we sinds de buggyinzet dus alles in 1x opklappen.
De bak staat nu werkeloos in de berging om het wellicht ooit nog eens te vullen.
De bak staat achter de wasmachine/droger :')
Ik baal soms dat die dingen rond slingeren overal! maar laten in de auto is geen optie dan kunnen de boodschappen niet meer in _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 26 november 2012 @ 09:37:32 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119629942
Boodschappen op de achterbank :P Dat doen wij.
We nemen het gevaarte ook nog mee op vakantie. Om vervolgens alleen maar de boba te gebruiken :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119629946
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:03 schreef ohnee het volgende:
Met een smalle trap: Zijn er geen kinderwagens die je makkelijk inklapt zodat ze weinig ruimte innemen? Dan vouw je gewoon t ding open, haalt kind op van boven en legt t erin..

Verder geen verstand van wagens, ik heb nog zo'n kekke gevalletje uit de jaren 90. Bakbeest die lastig opvouwt en geen draaiwielen heeft. Ideaal voor grote babies (gelukkig want ik had een beer van een knul, die pastte echt niet in die nieuwerwetse kleine bakkies :')) :P
Is de Recaro (of hoe schrijf je dat) niet heel klein/smal opvouwbaar. Dacht dat NTS en Enfermera hem hebben.
  maandag 26 november 2012 @ 09:38:18 #51
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_119629956
Als ik dit alles zo lees met wat je wilt en wat je nodig hebt dat ik dat je het beste af bent met de recaro babyzen of iets wat daar op lijkt. Het gemak van het inklappen en tillen (hij is niet heel zwaar) het smalle voor in de winkels en de wielen voor in het bos.
pi_119630186
De Recaro Babyzen vonden we er op papier supergoed uit zien én we vonden hem heel mooi, maar dacht echt de duurste van allemaal? We wilden hem wel graag bekijken maar bij de Babydump hadden ze er nog nooit van gehoord. En op Marktplaats stonden er toen nul.

De Mutsy scoort ondanks dat hij niet klein opvouwt nog steeds hoog hier, want hij draagt wel fijn. Boven naast onze eigen voordeur durf ik hem wel te laten staan, wij hebben het allerlaatste appartement ( :') ) dus dan hoeft niemand er langs.

Klopt het trouwens dat die Quinny Speedi echt enorm is of lijkt dat alleen zo op het filmpje? Het verschil lijkt hier echt enorm met de Moodd als je ze bekijkt in verhouding tot die vrouw:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119630573
Suiker al eens naar de mima xari gekeken? Die hebben wij na heeeel veel wikken en wegen en vergelijken gekocht. Zolang de bak er op zit, moet je hem in 2 stukken naar boven dragen (bak kan helemaal plat), maar vanaf het zitje er op zit, kan 't in 1 stuk. De bak kan je dan opbergen in het zitje, dus daar hoef je geen plekje voor te vinden. Ik vind 'm qua vering aangenaam op het ruwere stadsparcours (hier ook allesbehalve kinderwagenvriendelijk) dus hij lijkt mij ook wel een wandeling in het bos aan te kunnen (geen MTB-parcours natuurlijk) :). Bij m'n 1ste kindje had ik een Stokke, maar ik vind deze qua comfort (vering) voor de baby echt zoveel beter!
pi_119630665
Nee, ik ga even een demofilmpje kijken!
(moet jij niet iets héél anders doen dan Fok!ken vandaag? :% )
pi_119630796
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:13 schreef Suikertante het volgende:
Nee, ik ga even een demofilmpje kijken!
(moet jij niet iets héél anders doen dan Fok!ken vandaag? :% )
:D
I Wish :)
pi_119630833
Hij ziet er wel superfunctioneel uit, maar ik vind hem zo superspacy :@
Nu is het uiterlijk niet het belangrijkste natuurlijk, misschien moet ik hem eens in het echt zien!
pi_119630883
Ik denk dat het zo kijkt suikertante, volgens mij is de quinny Speedi niet zo enorm
De buzz is wel kleiner, dat wel
pi_119630915
Ik vond m net iets retro hebben met die kap :D!
Zal ik wat "echte" foto's maken van die van ons?
pi_119632168
Lief Liza maar ik denk dat ik nu een mooi lijstje heb om nog eens naar de winkel te gaan en live te gaan kijken! En daar zit de Xari ook bij hoor!
De Recaro moet ik ook echt eens live zien lees ik weer.

Bedankt voor alle tips en ervaringen! Ik houd jullie op de hoogte.. ^O^
pi_119632193
succes :)
  maandag 26 november 2012 @ 12:11:34 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119634062
Hier ligt de buggy in mijn auto, voor door de week en bezoekjes her en der. In de auto van mijn man ligt altijd de kinderwagen, voor lange wandelingen en bezoekjes in het weekend. Tevens in beide auto's iets om te dragen en thuis hangt de Wompat.

Als ik thuis een blokje om ga, dan pak ik de Wompat of ik haal de bugy uit de auto.

Zo hebben we dus geen rondslingerend spul in huis, ik vind het ideaal.

Hier overigens de Urban Jungle kinderwagen en de Maxi-Cosi Mila buggy, bevallen beide goed.
  maandag 26 november 2012 @ 13:31:15 #62
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119636301
Suiker, wij hebben de Mima Xari een jaar lang gehad en ik vind het helaas geen aanrader. De reiswieg klap je echt niet zo snel in en de kap is een regelrecht drama. Wij hebben nu de bugaboo donkey ivm tweede op komst, wat een verademing! Luchtbanden FTW!

Succes met je zoektocht!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 26 november 2012 @ 13:36:48 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119636434
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:51 schreef Suikertante het volgende:
De Recaro Babyzen vonden we er op papier supergoed uit zien én we vonden hem heel mooi, maar dacht echt de duurste van allemaal? We wilden hem wel graag bekijken maar bij de Babydump hadden ze er nog nooit van gehoord. En op Marktplaats stonden er toen nul.

De Mutsy scoort ondanks dat hij niet klein opvouwt nog steeds hoog hier, want hij draagt wel fijn. Boven naast onze eigen voordeur durf ik hem wel te laten staan, wij hebben het allerlaatste appartement ( :') ) dus dan hoeft niemand er langs.

Klopt het trouwens dat die Quinny Speedi echt enorm is of lijkt dat alleen zo op het filmpje? Het verschil lijkt hier echt enorm met de Moodd als je ze bekijkt in verhouding tot die vrouw:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De speedy is groot. :Y En zwaar iig. Ik vond het al heel irritant als ik het onderstel naar de auto moest tillen. Eig. net te zwaar om met 1 hand te doen en dan denk ik ook net te lang zeg maar bij traplopen.
Als je hem regelmatig naar boven moet tillen zou ik het niet doen.

Vrienden van ons hebben vlgs mij de maxicosi kinderwagen (geen idee of dat nog en naam heeft) maar dat onderstel kan iig heel klein gemaakt worden. :Y
***
pi_119638573
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:31 schreef __Isis__ het volgende:
Suiker, wij hebben de Mima Xari een jaar lang gehad en ik vind het helaas geen aanrader. De reiswieg klap je echt niet zo snel in en de kap is een regelrecht drama. Wij hebben nu de bugaboo donkey ivm tweede op komst, wat een verademing! Luchtbanden FTW!

Succes met je zoektocht!
O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119638620
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:11 schreef Juud79 het volgende:
Hier ligt de buggy in mijn auto, voor door de week en bezoekjes her en der. In de auto van mijn man ligt altijd de kinderwagen, voor lange wandelingen en bezoekjes in het weekend. Tevens in beide auto's iets om te dragen en thuis hangt de Wompat.

Als ik thuis een blokje om ga, dan pak ik de Wompat of ik haal de bugy uit de auto.

Zo hebben we dus geen rondslingerend spul in huis, ik vind het ideaal.

Hier overigens de Urban Jungle kinderwagen en de Maxi-Cosi Mila buggy, bevallen beide goed.
Sja om een tweede auto te kopen om onze rondslingerende spul op te bergen is ook wat... :D ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 26 november 2012 @ 15:05:28 #66
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119639098
Wij hebben inderdaad de BabyZen. Voor zover ik weet is BabyPark een van de grotere ketens die het merk Recaro mag verkopen. Er zijn ook kleinere speciaalzaken (o.a. in Weert, Limburg, Bambino, topzaak!!) die deze wagen mogen verkopen, maar dat zou je even uit moeten zoeken.
Ook in Duitsland is hij te krijgen, en iets goedkoper dan in NL.
Op MP zul je em denk ik voorlopig nog niet vinden aangezien het nog een vrij nieuwe wagen is (uit m'n hoofd; Hij is pas halverwege 2011 in NL geïntroduceerd meen ik).

Wij zijn super tevreden over de BabyZen. Hij is inderdaad super makkelijk en klein inklapbaar. Ook de kinderwagenbak is opvouwbaar zonder dat het de stevigheid beïnvloed.
Het enige probleem war we nu hebben is dat de verlichting niet meer werkt, de kabel naar de duwstang is door het klapmechanisme kapot geschuurd. Maar één telefoontje naar de importeur en er is een compleet nieuwe duwstang onderweg.

Maar ik ben het met velen eens, het is een vreselijk dure wagen, maar voor ons is hij elke cent waard!
pi_119639331
Hmm ik heb hem gegoogeld maar de buggy inzet kan hij ook naar jou toe? facing parents en niet facing forward bedoel ik?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 26 november 2012 @ 16:41:29 #68
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119642372
De buggy-inzet inderdaad niet Bitterend, maar je kunt de wandelwagenbak wel zo instellen dat deze in de zitpositie staat, facing parents.
pi_119643972
Ik wou net zeggen, ga eens bij babypark kijken. Die in Gouda heeft echt megaveel wagens en de Recaro ook volgens mij. En ze hebben een leuk parcours om te oefenen. Onze mutsy komt daar ook vandaan.
  maandag 26 november 2012 @ 17:43:36 #70
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119644598
Ik heb de recaro ook bij de prenatal (megastore) gezien! :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119644971
Mineola dat is toevallig, ik moest vriend vandaag ophalen in Leiden en stelde dus voor om even via Gouda terug naar Utrecht te rijden. Maar hij had zijn kluskleren aan en voelde zich vies :( Terwijl maandagmiddag natuurlijk de uitgelezen dag is! Nu gaan we een ander keertje.
  maandag 26 november 2012 @ 18:11:27 #72
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119645494
Prenatal Leiderdorp Suiker!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119645606
Ah, een rondje babywinkels in het westen O+ Ik ga zo eens een datum plannen!
Ik ben eigenlijk heel blij dat ik alles zo graag vroeg wil doen. Ik ben nu al aan het piepen en ik denk dat als ik dit in februari pas was gaan regelen ik echt een beetje stress zou hebben.
pi_119650434
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:41 schreef NotTheSame het volgende:
De buggy-inzet inderdaad niet Bitterend, maar je kunt de wandelwagenbak wel zo instellen dat deze in de zitpositie staat, facing parents.
Maar dan moet je met 6 maanden je baby facing de wereld zetten :{
Maarja ik ben misschien raar..hier zit ze nog steeds facing mama :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 26 november 2012 @ 20:17:40 #75
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119650573
Ik heb dat wel gedaan want de easywalker qtro kan ook niet anders. Je zet de zitting dan toch nog helemaal plat dus zoveel meer dan de lucht zien ze nog niet.
Maar daar zal ieder zijn voorkeur in hebben ook.

Nieuwste easywalker june kan wel ook andersom volgens mij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119650760
Dat klopt, maar dat is echt een klein ding joh! Heeeeel handzaam maar ik moest gewoon lachen toen mijn vriend ermee ging lopen. Bijna een poppenwagen!
pi_119650852
Die June ziet er idd niet verkeerd uit!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 26 november 2012 @ 20:25:38 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119650990
De June voldoet wat meer aan het uiterlijk wat mensen nu schijnen te willen.
De vorige modellen waren wat robuster van vorm.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119651110
De nieuwe cameleon3 sahara O+ :9~
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 26 november 2012 @ 20:30:50 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119651288
Hij blijft te laag in mijn ogen. En die kleine wieltjes zonder luchtbanden? Ik vind het niet ideaal op andere terreinen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119651531
Klopt, de voorwielen zijn gewoon rubber, de achterwielen ook trouwens zijn schuimbanden!

In ruige terrein kan je de duwenstang boven de grotere wielen zetten dat gaat beter...maar eigenlijk is het beste de all terrein wielen te gebruiken (10inch lucht banden)

Is hij echt lager dan andere kinderwagens? behalve de stokke dan die weet ik dat ie veel hoger is
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 26 november 2012 @ 20:36:25 #82
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119651603
De bak ligt veel lager en is echt diep bukken ja. Niet fijn voor een vent van 1.94m

Je kan dus van banden wisselen begrijp ik? Daar ben ik te lui voor geloof ik :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119651683
De bak hebben we 3x gebruikt :D toen ze zo klein was vond ze het niks aan..ze wou alleen gedragen worden...maar idd als je 1.94 dan is het laag :P
maar voor 5-6 maanden... :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119651770
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef laziness het volgende:

Je kan dus van banden wisselen begrijp ik? Daar ben ik te lui voor geloof ik :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 26 november 2012 @ 20:40:02 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119651774
Ligt er maar aan hoe intensief je hem gebruikt. Als er zoveel keus is waarom zou je denk ik dan.

Maar ook in het buitenland is de bugaboo enorm populair.
In Zwitserland is het een statussymbool zelfs :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119651959
Ja in Engeland ook hoor..sommige dames collectioneren ze }:|
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 26 november 2012 @ 20:43:45 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119652032
Echt? Wat moet je er mee en de kosten? :X
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119652191
Ja vraag me ook af! er is ook een hele handel in het "customizen" van de zonnekappen :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119652342
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 01:03 schreef athlonkmf het volgende:
In jouw situatie zal een draagdoek echt veel beter passen. Of een andere ergonomische drager.

[..]

Je moet dan ook niet voorover buigen, maar gewoon door je knieën gaan als je je kind voren draagt. Maar dat weten zwangere vrouwen vast wel. Die hebben een paar maanden ervaring opgedaan immers ;)

mag jij mij uitleggen hoe ik a) iets uit een winkelwagentje pak door op mijn hurken te gaan zitten b) hoe ik uberhaupt op mijn hurken kom zonder bekkenbodemspieren :P

Tuurlijk, je let heus wel op met een baby voorop, maar het is en blijft gewoon lastig om veel boodschappen te doen met kindje voorop terwijl je in een wagen ook gewoon wat boodschappen kan gooien.

Ik vind die bugaboo's niet eens mooi en inderdaad veel te laag. En leuk, dat je kappen kan wisselen, maar in de praktijk zou ik dat weinig doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119652817
Ik heb in de zomer de kap gewisseld. De gewone was veel te heet als ie helemaal uitgeklapt was. Werd broeierig! dus heb een breezy erop gezet met gaas aan de zijkanten..kon het lekker door luchten.. :)
Goed, ieder zijn ding :D :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119653135
De Cameleon is de enige waar ik eigenlijk echt ervaring mee heb (ivm neefje) en ik vind het een superfijne wagen eigenlijk. Hij is alleen wat grof in het uiterlijk vind ik. Nu vind ik het maar niks als de baby zo superhoog ligt zoals bijv in de Stokke dus misschien is het me daarom niet opgevallen dat dat hier wat laag is.

Ik heb met de Cameleon trouwens ook in Zuid Limburg over onverharde paadjes, heuveltjes en natgeregende modderige weilanden gebanjerd en dat ging prima hoor! Wist helemaal niet dat het geen luchtbanden waren trouwens.. Wat me trouwens wel opviel is dat hij in de winkel veel lomper stuurde dan de meeste andere wagens.

Maar die sahara kleur?! Bah! :D

(de June is trouwesn echt nog een derde kleiner!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 26-11-2012 21:37:14 ]
pi_119653323
Suikertante: de cameleons die voor 2007 zijn gemaakt hadden luchtbanden ;)

Haha ik vind de sahara erg chique :+ maar zelf heb ik een hele zwarte met turquoise kap
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119653485
Hmm.. ik weet alleen dat mijn schoonzus hem twee jaar geleden heeft gekocht en het was een showmodel dus goedkoper. Maar vermoed wel dat hij van na 2007 is dan..
Zwart met turquoise is mooi! O+
pi_119653761
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:49 schreef mefke79 het volgende:

[..]

mag jij mij uitleggen hoe ik a) iets uit een winkelwagentje pak door op mijn hurken te gaan zitten b) hoe ik uberhaupt op mijn hurken kom zonder bekkenbodemspieren :P
a1) je zei onderste schrappen. Maar dingen uit een winkelwagen graaien is makkelijk. Gewoon aan de zijde van de winkelwagen staan.
a2) je zal dan geen winkelwagen gebruiken, maar vaker een mandje. Want als je alleen winkelt met een wandelwagen, dan zal je ook niet een winkelwagen er bij nemen.
b) dan heb je een ander probleem denk ik. Niet iedereen zijn hun bekkenbodemspieren kwijt ;)
  maandag 26 november 2012 @ 21:42:33 #95
27084 Pissie
Like duh....
pi_119655095
Heeft iemand hier ervaring met de kinderwagens van Joolz?

Wij zijn ons vast een btje aan het oriënteren (bijna 11wkn zwanger nu) en vinden deze toch wel heel mooi en hij lijkt ons ook erg gemakkelijk in het gebruik.
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_119655272
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:15 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

a1) je zei onderste schrappen. Maar dingen uit een winkelwagen graaien is makkelijk. Gewoon aan de zijde van de winkelwagen staan.
a2) je zal dan geen winkelwagen gebruiken, maar vaker een mandje. Want als je alleen winkelt met een wandelwagen, dan zal je ook niet een winkelwagen er bij nemen.
b) dan heb je een ander probleem denk ik. Niet iedereen zijn hun bekkenbodemspieren kwijt ;)
ach ja, ieder zijn ding he. Ik kan het niet zonder af en toe te bukken, ook met kind voorop (en achterop ook trouwens).

En ik wist niet dat er ook kappen zijn van gaas, dat is wel handig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119665057
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:42 schreef Pissie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de kinderwagens van Joolz?

Wij zijn ons vast een btje aan het oriënteren (bijna 11wkn zwanger nu) en vinden deze toch wel heel mooi en hij lijkt ons ook erg gemakkelijk in het gebruik.
Ik vind hem handig, maar gezien bekkenproblemen, trappen en dat soort hebben wij m weinig gebruikt, meer draagdoek.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 november 2012 @ 09:30:05 #98
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119665591
Grappig dat je dat zegt Vanyel want ik heb door bekkenproblemen juist weinig de draagdoek gebruikt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 november 2012 @ 09:33:55 #99
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119665655
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:43 schreef __Isis__ het volgende:
Ik heb de recaro ook bij de prenatal (megastore) gezien! :Y
Klopt, ik wist dat er sinds een paar maanden nog een grote winkelketen was die Recaro mocht verkopen. Maar mijn geheugen liet mij weer eens in de steek ;)!
  dinsdag 27 november 2012 @ 09:35:37 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119665694
B
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:14 schreef Suikertante het volgende:
Ah, een rondje babywinkels in het westen O+ Ik ga zo eens een datum plannen!
Ik ben eigenlijk heel blij dat ik alles zo graag vroeg wil doen. Ik ben nu al aan het piepen en ik denk dat als ik dit in februari pas was gaan regelen ik echt een beetje stress zou hebben.
Babypark heeft ook een winkel in Kesteren he, ik weet niet of dat dichterbij is voor jullie?
Die in Gouda is bij mij om de hoek. :D
***
pi_119665764
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:42 schreef Pissie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de kinderwagens van Joolz?

Wij zijn ons vast een btje aan het oriënteren (bijna 11wkn zwanger nu) en vinden deze toch wel heel mooi en hij lijkt ons ook erg gemakkelijk in het gebruik.
Vriendin van me raadde mij die aan omdat het erg klein opvouwt dus weinig ruimte in beslag neemt en omdat hij makkelijk in hoogte verstelbaar is. Daarnaast zou het een heel makkelijke wagen zijn om in buggy stand aan een tafel in bijv een restaurant bij te schuiven.
Zelf verder geen ervaring mee :)
Sarcasme. Herken het.
pi_119667249
Ik heb nog nooit een grote Prénatal gezien eigenlijk! Eens kijken op de website.
En Gouda is toch nog dichterbij dan Kesteren, omdat de snelweg zo om loopt! Maar ik vind autorijden niet vervelend gelukkig :)
  dinsdag 27 november 2012 @ 10:54:50 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119667391
De MegaStores in Den Haag heeft een prenatal warenhuis :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119667750
Ik ben geloof ik nog maar één keer uit de auto geweest in Den Haag :@
Er staat op de website dat er hier in Utrecht ook eentje zit! Praktisch náást de Babydump waar we wél zijn geweest :')
pi_119679419
Wij zijn zaterdag bij Babypark in Kesteren geweest, ook op jacht naar de wagen! Jullie hadden mij al tips gegeven in Z&G want wij zoeken een wagen die zeer compact inklapbaar is en die niet alleen geschikt is voor de stad. We wonen dichtbij een bos waar we waarschijnlijk regelmatig te vinden zullen zijn.

Het lijstje die wij sowieso gingen bekijken:
- Bugaboo Cameleon 3
- Maxi Cosi Mura
- Recaro Babyzen

En we hebben gekozen voor de Bugaboo. Hij is wel laag maar hij liep zo goddelijk! En hij is heerlijk licht en makkelijk inklapbaar. De Recaro vond ik niet heel fijn lopen en was qua uiterlijk niet onze smaak. Ik vond de verlichting wel geniaal ;)
Uiteindelijk stonden we te twijfelen tussen de Bugaboo en de Maxi Cosi en het gewicht heeft de uiteindelijke keus gegeven. Ik las later achteraf op internet dat het frame van de bugaboo iets van 9,6 kilo was en van de Mura 16 ofzo iets. Heel veel verschil in ieder geval. En de Bugaboo liep zoveel lekkerder, vonden mijn man en zus eveneens. We hebben hem nog niet besteld want pas bijna 14 weken maar het is fijn om eruit te zijn. We hebben trouwens achter iedere wagen eventjes gelopen en ik vond de Stokke ook heel fijn lopen maar dat is gewoon niet mijn stijl wagen dus die viel sowieso af. En van veel andere wagens vond ik ze erg lomp aanvoelen, zwaar en stug in de bochten.
E.
pi_119684856
Sparkling O+ je zal geen spijt hebben van je keus! het is echt een top wagen! en hij rijdt inderdaad heeeerlijk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119686462
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 09:30 schreef laziness het volgende:
Grappig dat je dat zegt Vanyel want ik heb door bekkenproblemen juist weinig de draagdoek gebruikt.
Mijn kind was niet zo snel 12 meter en 20 kilo ;)

Met kind en bak en onderstel anderhalve trap af was voor mij echt ondoenlijk. Kind van 3,5/4kg heel stevig knopen en dan even naar de winkel was veel beter te doen (niet dat ik dan niet halverwege de heenweg alweer waggelde als oma duck, maar ik kwam tenminste beneden!).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:17:54 #108
27084 Pissie
Like duh....
pi_119691965
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 09:38 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Vriendin van me raadde mij die aan omdat het erg klein opvouwt dus weinig ruimte in beslag neemt en omdat hij makkelijk in hoogte verstelbaar is. Daarnaast zou het een heel makkelijke wagen zijn om in buggy stand aan een tafel in bijv een restaurant bij te schuiven.
Zelf verder geen ervaring mee :)
Goed om te horen, precies hetgeen jij omschrijft is dus ook waar wij zo enthousiast over zijn. Moeten binnenkort maar eens een rondje babystores gaan doen om ermee te gaan rijden en irl te zien of hij idd zo handig is als dat hij lijkt te zijn.

Dat je er zelf geen ervaring mee hebt komt omdat je nog niet op zoek bent naar een wagen of uiteindelijk niet gekozen voor de Joolz?
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_119692109
Ik hoor ook alleen positieve geluiden over de Joolz! (maar ik vind hem zelf niet zo mooi :@ )
pi_119696388
Wij gaan waarschijnlijk voor de Joolz Day Earth. We vinden hem heerlijk rijden en ik vind 'm ook heel mooi met dat bruine leer eraan O+ We twijfelden ook nog over de Bugaboo Cameleon, maar bij de Joolz ligt je kindje wat hoger, dat vinden wij wel fijn.
pi_119703500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:17 schreef Pissie het volgende:

[..]

Goed om te horen, precies hetgeen jij omschrijft is dus ook waar wij zo enthousiast over zijn. Moeten binnenkort maar eens een rondje babystores gaan doen om ermee te gaan rijden en irl te zien of hij idd zo handig is als dat hij lijkt te zijn.

Dat je er zelf geen ervaring mee hebt komt omdat je nog niet op zoek bent naar een wagen of uiteindelijk niet gekozen voor de Joolz?
Ik ben nu 4 maanden zwanger, dus net even te vroeg voor een wagen ;) En we vonden de joolz lelijk :@ Ik hou niet zo van die ultramoderne dingen.. Wat dat betreft vind ik de mutsy mooier.
Sarcasme. Herken het.
pi_119703550
Joh ik ben ook net vier maanden zwanger, en ik neus ook!
Voor mijn vriend en ik dezelfde leuk vinden.. en als je hem nieuw wilt waarschuwen ze voor een levertijd van 3 maanden. Dus dan hebben we nog 2 maanden om tot een beslissing te komen. En een dag buiten het weekend plannen om te gaan kijken is hier knap lastig (en in het weekend wil ik eigenlijk niet..)
pi_119705059
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:20 schreef Suikertante het volgende:
Ik hoor ook alleen positieve geluiden over de Joolz! (maar ik vind hem zelf niet zo mooi :@ )
:o
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_119705350
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:09 schreef Suikertante het volgende:
Er staat op de website dat er hier in Utrecht ook eentje zit! Praktisch náást de Babydump waar we wél zijn geweest :')
Niet ernaast maar wel dichtbij :) en veel groter dan die in de stad.
In Amersfoort zit ook een mega prenatal vlakbij Ikea.
pi_119715697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:56 schreef Suikertante het volgende:
Joh ik ben ook net vier maanden zwanger, en ik neus ook!
Voor mijn vriend en ik dezelfde leuk vinden.. en als je hem nieuw wilt waarschuwen ze voor een levertijd van 3 maanden. Dus dan hebben we nog 2 maanden om tot een beslissing te komen. En een dag buiten het weekend plannen om te gaan kijken is hier knap lastig (en in het weekend wil ik eigenlijk niet..)
Dit! Ook pas 14 weken en afgelopen zaterdag al druk wezen rondkijken. Er is zoveel te krijgen, vind het heerlijk om te kijken en te testen. Zeker nu ik nog zo soepel ben dat ik alles kan. Wie weet hoe dat over een paar maanden is.
E.
pi_119715974
De voorpret is minstens net zo leuk he ;) O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119716262
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:52 schreef Mineola het volgende:

[..]

Niet ernaast maar wel dichtbij :) en veel groter dan die in de stad.
In Amersfoort zit ook een mega prenatal vlakbij Ikea.
In Utrecht zit een prenatal letterlijk om de hoek. :) Vriend was t al zat dat shoppen in de babydump en wilde niet de prenatal binnen :(. En heb hier geen prenatal verdullemie.
En ik vind ons bakbeest ook niet supermooi ofzo, maar ik vind m wel handig en fijn rijden (ondanks dat ik m moet optillen om een bocht te maken :P). Ik zou eerst kijken naar wat je wilt. Moet hij klein op te vouwen zijn? Grote bak of kleine bak? 4 wielen of 3? Stadskar of meer een voor lange wandelingen door het bos. En dan pas kijken naar hoe de wagen eruitziet.
pi_119716999
Hè? Het boeit niet zo, maar de grote prenatal zit naast het Ikea-afhaalpunt voor grote spullen, en babydump zit toch een stuk terug in een van de zijstraten? Het is wel dezelfde meubelboulevard ja maar ernaast of om de hoek zou ik het niet noemen, t is echt wel een paar 100 meter.
pi_119717092
Wij liepen er langs volgens mij toen we teruggingen naar de auto? Of ben ik nu heel ernstig in de war. :@ Nouja enniewee, het zit iig vlakbij elkaar.
  woensdag 28 november 2012 @ 21:36:56 #120
27084 Pissie
Like duh....
pi_119728722
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:56 schreef Suikertante het volgende:
Joh ik ben ook net vier maanden zwanger, en ik neus ook!
Voor mijn vriend en ik dezelfde leuk vinden.. en als je hem nieuw wilt waarschuwen ze voor een levertijd van 3 maanden. Dus dan hebben we nog 2 maanden om tot een beslissing te komen. En een dag buiten het weekend plannen om te gaan kijken is hier knap lastig (en in het weekend wil ik eigenlijk niet..)
Ik ben bijna 3 maanden zwanger en ook en al lekker aan het neuzen voor kinderwagens en kamertjes dus wat dat betreft kun je er niet vroeg genoeg mee beginnen, vast ideetjes op doen en weten hoeveel we moeten gaan sparen ;)

Voorlopig lijkt het toch wel de Joolz Day (niet de Earth) te gaan worden, we hebben hem alleen nog maar van een afstandje gezien en nog niet mee gereden, maar vinden hem wel echt super mooi en praktisch. Snel maar eens naar de Babydump ofzo en dan goed Marktplaats in de gaten houden of we daat toevallig een mooie 2e hands voorbij zien komen, dat scheelt zo weer de helft qua kosten...
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_119734430
Ik had er eerst trouwens helemaal geen zin in, maar toen we het zagen spartelen en toen het een jongetje was en toen we verliefder werden op het jongetje kregen we er allebei(!) ineens zin in om eens te gaan kijken bij de babydump. Wel op een maandag. Als je er tegenop ziet is de maandag een aanrader!
  zondag 2 december 2012 @ 12:18:22 #122
27084 Pissie
Like duh....
pi_119838112
Wij zullen het toch van het weekend of vd avond moeten hebben om ons te gaan oriënteren en eens wat uit te gaan proberen. We werken beide door de weeks.

Maar zag net dat er hier vlakbij, in Amersfoort een heel groot Prenatal warenhuis zit, die is elke avond tot 9 uur open en zelfs op zaterdag tot 8 dus dan moeten we toch wel eens een tijdstip kunnen vinden waarop het wat rustiger is lijkt me. En anders een mooie besteding van 2e kerstdag dit jaar... ;)

Merk dat wij ook allebei al zin hebben in het op zoek gaan naar spullen voor de kleine.
Maar eerst maar eens woensdag de 12wkn echo afwachten, dan mogen we van onszelf.
En we gaan beginnen met het shoppen van babyspul bij een collega van m'n vriend op zolder, die heeft nog van alles staan voor ons vertelde hij. :)
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
  zondag 2 december 2012 @ 12:19:44 #123
27084 Pissie
Like duh....
pi_119838144
M'n vriend heeft vd week overigens bij een collega de Joolz Day in het eggie in gebruik gezien en hij kwam vol verhalen en mega enthousiast thuis van z'n werk. Dus de kans dat het die gaat worden wordt wel steeds groter... ^O^
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_120019307
Leuk topic dit.

M'n vrouw en ik hebben vandaag ook wat baby zaken bezocht en gaan voor de Bugaboo cameleon 3 all black.
+ reed lekker
+ wieg kan helemaal plat, ideaal in de kofferbak van de auto. Wieg, frame plat en nog ruimte overhebben voor meer spullen
+frame + beschermkap worden ook gebruikt voor de stoel, dus niet de hele wieg die na 6 maanden op zolder komt te staan
+ overal in Europa service diensten, Indien een probleem met bv hrt frame tijdens vakantie is dat gauw op te lossen
+ de hoogte ook prettig, als we bv ergens lunchen hoeft de kleine niet uit de wieg en kan je vanaf je stoel de fles geven.

Ben benieuwd. We zijn pas 13 weken zwanger maar gaan morgen bestellen.
Kopen alles in een keer, zoals kamertje, kinderwagen, campingbedje, badje, eigenlijk gewoon alles. Hierdoor gaat er nog aardig wat van de prijs af.
Tevens geen aanbetaling en levering wanneer wij willen. We laten het dus half maart binnenkomen en betalen dan ook.
Lijkt ons prima 3 maand voor de uitgerekende datum.
pi_120373105
Nou, wij zijn eruit hoor. Sterker nog, de helft staat al in de woonkamer!
We zijn nog een keer naar de winkel geweest en uiteindelijk ging het toch tussen de Quinny Moodd of Buzz en de Bugaboo Cameleon. Ik zag echt op tegen de Cameleon want ik vind hem gewoon niet leuk. Ik vind de bak te diep en te laag, ik vind hem niet mooi.. maar ik vind het wel superhandig dat die stang de andere kant op kan op wat ruwer terrein.

Vriend wil echter ook wat en die was echt vanaf dag één al verliefd op de Quinny. Toen we even op MP keken zagen we dat hier om de hoek onze lievelingskleur Moodd te koop stond en hij is nog als nieuw! Dus die hebben we vanmorgen opgehaald. Reiswieg net besteld, dus die komt wat later. Rúim op tijd, maar ik ben er heel blij mee! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120381095
Mooie wagen Suiker! En wat toevallig dat hij precies op MP stond joh :D
E.
pi_120383596
Nou! Die kans konden we niet laten liggen! Met nieuwe reiswieg zijn we nog steeds 450 euro goedkoper uit, alleen hebben we dan geen gratis maxicosi erbij. Maar die vinden we ook wel ergens :)
  zondag 16 december 2012 @ 19:34:59 #128
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120385767
Mooie wagen! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 16 december 2012 @ 22:39:35 #129
27084 Pissie
Like duh....
pi_120396974
Mooie wagen Suiker! Hoeveel ruim op tijd is ruim op tijd trouwens in jouw geval?

Wij zijn er ook volledig uit welke we willen... het gaat bij ons echt de Joolz Day worden en dan in Antraciet met een zilveren frame. Nu nog even goed op MP zoeken naar een mooie 'aanbieding' en dan maar eens kijken of we de gelukkigen kunnen worden. Gelukkig staan ze er regelmatig op in het antraciet dus dat zou toch moeten gaan lukken lijkt me.
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_120398825
21 weken :)
Omdat we nog niet wisten of we voor nieuw en tweedehands gingen en ze in de winkel zeiden dat de levertijd kon oplopen tot 3 maanden kreeg ik de kriebels. Dat er dan net een om de hoek staat...!
pi_120398933
Wel fijn dat jullie eruit zijn trouwens! In het begin vielen we steeds op verschillende, terwijl we verder gelukkig wel op een lijn zitten :)
pi_120472388
Is hier iemand anders met een Quinny Moodd die voor mij wil kijken naar de adapters waarmee je de reiswieg of maxicosi op het onderstel kunt plaatsen?
Ik heb ze besteld bij Quinny maar volgens mij heb ik twee rechter gekregen. Aan de binnenkant staat er ook een R in en ze zijn identiek (dus niet in spiegelbeeld)..
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:17:24 #133
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_121076633
Nou ben ik echt geen fan van Joolz, maar dit vind ik super O+



En Stokke heeft het licht gezien en heeft nu normale kinderwagenbakken! *O*


Maar, als ik nu gewoon een nieuwe wagen zou mogen halen, zou ik gewoon weer voor de Mutsy gaan. Maar dan de Team Caribbean ipv de team Brown die we nu hebben. :Y


(Deze kleur was er 3 jaar geleden niet }:| )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_123451276
HELP!!

Ik ben al 5 maanden zwanger en heb een nieuwe kinderwagen nodig.
In winkels en op webshops zijn er keuzes genoeg, maar ik weet niet welke ik moet kiezen.
De kinderwagen die ik zou willen kopen moet een 3in1 zijn, max. budget 500 euro :-(
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:44:28 #135
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_123451335
Al poging gedaan om met een verkoper te praten hierover en eens uit te proberen in de winkel?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_123452344
neen, want voor mijn eerste baby hadden we een kinderwagen van quinny gekocht op aanraden van de verkoper in de winkel. Dat was weggegooid geld, na 3 maanden gebruik had ik het op marktplaats gezet. Nu zoek ik iets dat andere moeders mij ook kunnen aanraden ipv getrainde verkopers.
pi_123452498
Wij hebben een mutsy transporter was ¤400,- gebruik hem nu 2 1/2 jaar en ben er nog steeds super blij mee!
pi_123453060
Hier een Maxi Cosi Mura 4. Heerlijke wagen!
Een oud model gekocht in de babywinkel dus zat een flinke korting op.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:31:27 #139
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_123453107
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef annevhoudt het volgende:
neen, want voor mijn eerste baby hadden we een kinderwagen van quinny gekocht op aanraden van de verkoper in de winkel. Dat was weggegooid geld, na 3 maanden gebruik had ik het op marktplaats gezet. Nu zoek ik iets dat andere moeders mij ook kunnen aanraden ipv getrainde verkopers.
Wat zijn je eisen dan?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_123453321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:15 schreef Rixtje het volgende:
Wij hebben een mutsy transporter was ¤400,- gebruik hem nu 2 1/2 jaar en ben er nog steeds super blij mee!
nu staat deze op 319,- wel een heel mooie kinderwagen, maar wordt niet met autostoel geleverd (alleen draagmand en adapters maxi cosi) :s

op internet ben ik deze kinderwagens tegengekomen die me wel interesseerden, iemand enig idee over deze kinderwagens??

x adventure x line, baninni maxim en mutsy evo.

er is echt weinig keuze voor een deftig 3in1 kinderwagen als je budget niet zo hoog is.
pi_123453344
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:31 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Wat zijn je eisen dan?
een deftige 3 in 1 kinderwagen
pi_123453381
http://www.baby-dump.nl/i(...)&merk=13&groep_id=13

Hier, bij BabyDump krijg je een autostoel gratis als je een combiwagen koopt.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_123453419
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:39 schreef Kuukske het volgende:
http://www.baby-dump.nl/i(...)&merk=13&groep_id=13

Hier, bij BabyDump krijg je een autostoel gratis als je een combiwagen koopt.
die Transit is wel mooi!
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:42:47 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123453523
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef annevhoudt het volgende:

[..]

nu staat deze op 319,- wel een heel mooie kinderwagen, maar wordt niet met autostoel geleverd (alleen draagmand en adapters maxi cosi) :s

op internet ben ik deze kinderwagens tegengekomen die me wel interesseerden, iemand enig idee over deze kinderwagens??

x adventure x line, baninni maxim en mutsy evo.

er is echt weinig keuze voor een deftig 3in1 kinderwagen als je budget niet zo hoog is.
Een autostoel krijg je bij veel zaken er wel gratis bij maar is geen standaard voor een kinderwagen. Een kinderwagen heeft een reiswieg en een buggyinzet.
Dat die autostoel er toevallig op past is iets van de laatste jaren maar eigenlijk helemaal niet zo gewenst aangezien mensen hun kind nu veel te lang in dat autostoeltje proppen tijdens het winkelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_123453721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Een autostoel krijg je bij veel zaken er wel gratis bij maar is geen standaard voor een kinderwagen. Een kinderwagen heeft een reiswieg en een buggyinzet.
Dat die autostoel er toevallig op past is iets van de laatste jaren maar eigenlijk helemaal niet zo gewenst aangezien mensen hun kind nu veel te lang in dat autostoeltje proppen tijdens het winkelen.
dat is waar, ik had ergens gelezen dat je je baby niet meer dan 2 uur in een autostoel mag laten liggen. blijkbaar is dat slecht voor de rug
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:48:24 #146
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123453772
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:47 schreef annevhoudt het volgende:

[..]

dat is waar, ik had ergens gelezen dat je je baby niet meer dan 2 uur in een autostoel mag laten liggen. blijkbaar is dat slecht voor de rug
Dat is zo ja. En de saturatie gaat ook omlaag door het in elkaar gedrukte middenrif.
De kinderwagenbak is echt veel geschikter om te gebruiken. De autostoel gewoon alleen in de auto gebruiken bij voorkeur.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_123453867
nu ben ik deze site tegengekomen op internet, heeft er iemand ervaring met deze merk? want op de facebook en klacht.nl zie ik alleen maar slechte reviews

http://www.bebeqo.nl/kind(...)agen-3in1-zwart.html
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:56:13 #148
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123454099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:50 schreef annevhoudt het volgende:
nu ben ik deze site tegengekomen op internet, heeft er iemand ervaring met deze merk? want op de facebook en klacht.nl zie ik alleen maar slechte reviews

http://www.bebeqo.nl/kind(...)agen-3in1-zwart.html
Dan zou ik er al niet voor kiezen hoor :N
Mutsy is betaalbaar en superdegelijk, wellicht een goede optie voor je.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_123454152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:56 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Dan zou ik er al niet voor kiezen hoor :N
Mutsy is betaalbaar en superdegelijk, wellicht een goede optie voor je.
Dit! Wij hebben verschillende Mutsy modellen getest en vonden ze eigenlijk bijna allemaal prima lopen. Eentje niet want die had geen zwenkwielen geloof ik, dat was wel een vereiste voor ons.
E.
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:57:52 #150
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123454168
Veel mensen die een goedkope autostoel hadden hoor ik klagen dat ze toch liever gewoon een maxi cosi gekozen hadden.
Fijner in gebruik en veiliger en dat laatste zou ik nooit op bezuinigen. Het is je kostbaarste bezit wat je er in gaat vervoeren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:59:40 #151
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123454245
Die Mutsy Evo is EUR 489,- bij de babydump met gratis een Maxi Cosi Citi.

Klaar, slotje erop :7
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_123454401
en deze?

http://www.mamaloesbabysjop.nl/onderweg/kinderwagens/maxim-2.html

er staat bij geschreven dat het zitje gemakkelijk kan uitgeklapt worden tot een draagmand, heerlijk toch? dan heb ik ook wat plaats bespaard met zo'n grote draagmand
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:04:23 #153
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123454425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:03 schreef annevhoudt het volgende:
en deze?

http://www.mamaloesbabysjop.nl/onderweg/kinderwagens/maxim-2.html

er staat bij geschreven dat het zitje gemakkelijk kan uitgeklapt worden tot een draagmand, heerlijk toch? dan heb ik ook wat plaats bespaard met zo'n grote draagmand
Ook dat zou ik niet aanraden voor de rug van je kindje. Een buggyzitje kan nooit de klappen voor de rug zodanig opvangen als de reiswieg.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:04:44 #154
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123454439
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:03 schreef annevhoudt het volgende:
en deze?

http://www.mamaloesbabysjop.nl/onderweg/kinderwagens/maxim-2.html

er staat bij geschreven dat het zitje gemakkelijk kan uitgeklapt worden tot een draagmand, heerlijk toch? dan heb ik ook wat plaats bespaard met zo'n grote draagmand
nog nooit van gehoord
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:05:48 #155
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123454491
Is het geen optie om gewoon een goede wagen tweedehands op MP te kopen? Vaak bieden mensen hun maxi cosi er bij te koop aan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_123454504
Wat je fijn vindt als kinderwagen is zo persoonlijk. Ik heb een quinny en ben er echt tevreden mee. Al heb ik de kinderwagenbak nu nog amper gebruikt.
*poef* nu is het weg
pi_123454571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:04 schreef laziness het volgende:

[..]

Ook dat zou ik niet aanraden voor de rug van je kindje. Een buggyzitje kan nooit de klappen voor de rug zodanig opvangen als de reiswieg.
oh ja? nou dat wist ik niet. en als ik er een bijpassend matrasje zou kopen? want een draagmand neemt veel plaats, en zeker als je met een kleine renault clio'tje rijdt :s
pi_123454650
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:06 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat je fijn vindt als kinderwagen is zo persoonlijk. Ik heb een quinny en ben er echt tevreden mee. Al heb ik de kinderwagenbak nu nog amper gebruikt.
pff, anders moet ik eens naar een superstore rijden voor meer informatie, en hopen dat ze me geen brol aansmeren :(
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:10:47 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123454680
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:07 schreef annevhoudt het volgende:

[..]

oh ja? nou dat wist ik niet. en als ik er een bijpassend matrasje zou kopen? want een draagmand neemt veel plaats, en zeker als je met een kleine renault clio'tje rijdt :s
Een beter matrasje er voor kopen is een goede optie :Y
Wij rijden een grotere auto en de kinderwagenbak moest ook op de achterbank. Het was maar voor 6 maanden dus we vonden het wel te overzien.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:11:00 #160
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123454692
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef annevhoudt het volgende:

[..]

pff, anders moet ik eens naar een superstore rijden voor meer informatie, en hopen dat ze me geen brol aansmeren :(
Je kan je toch in de winkel laten informeren en op internet verder de laagste prijs zoeken?
pi_123454739
Ik zou sowieso wat meer eisen kenbaar maken. Er zijn zoveel verschillende wagens.
Wat voor soort banden, 3 of 4 wielen, compact inklapbaar, noem maar op. Daar kom je al best ver mee in combinatie met zelf stukjes rijden met wagens.
E.
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:14:22 #162
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123454807
Be happy with the little things in life
pi_123454917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:12 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik zou sowieso wat meer eisen kenbaar maken. Er zijn zoveel verschillende wagens.
Wat voor soort banden, 3 of 4 wielen, compact inklapbaar, noem maar op. Daar kom je al best ver mee in combinatie met zelf stukjes rijden met wagens.
het moet 4 wielen hebben, liefst geen luchtbanden. compact moet het zeker zijn.
pi_123454935
quote:
is iets te klassiek, en het heeft geen zwenkbare wielen
pi_123455126
http://www.babyenkoter.nl/kinderwagen-baninni-maxim-grijs.html

ik ga er deze avond nog met mijn man over praten, maar ik denk dat het deze wordt.
de kleur is heel mooi en het is een 3 in 1 voor maar 399
pi_123455278
Zou je niet zelf nog wagens willen testen? Ik vond zo'n groot verschil in al die wagens zitten, had er nooit eentje via internet durven bestellen.
E.
pi_123455557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:40 schreef annevhoudt het volgende:

[..]

die Transit is wel mooi!
Die heb ik gekocht! Kost 379 ofzo in de winkel en je krijgt er maxicosi en verzorgingstas bij. Maxi cosi kun je kiezen om een duurdere variant te nemen voor 50 euro bijbetaling (hebben wij gedaan ivm comfort) en de tas kun je weigeren en dan krijg je 20 euro korting.

Mutsy Transit is wel alleen in zwart, grijs, bruin of beige te bestellen en alleen bij babydump verkrijgbaar. Ik vond het ideaal dat je hem lekker klein kunt opvouwen en hij reed prima in de winkel. Baby is echter nog niet geboren, dus geen ervaring helaas, maar als ik mij niet vergis had mijn zusje hem ook en die was supertevreden.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:33:45 #168
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123455599
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:22 schreef annevhoudt het volgende:
http://www.babyenkoter.nl/kinderwagen-baninni-maxim-grijs.html

ik ga er deze avond nog met mijn man over praten, maar ik denk dat het deze wordt.
de kleur is heel mooi en het is een 3 in 1 voor maar 399
Ik zou het niet aandurven zonder het eerst uitgeprobeerd te hebben in de winkel. Straks loop het niet lekker of is het inklappen echt heel onhandig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_123455756
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou het niet aandurven zonder het eerst uitgeprobeerd te hebben in de winkel. Straks loop het niet lekker of is het inklappen echt heel onhandig.
Dit, plus het autostoeltje, als ik die foto zo zie heb ik daar echt mijn twijfels bij (niet dat ik een expert ben, maar het ziet er nogal cheapass uit). Daarnaast kun je bij deze de zitting van de buggy (hoe heet dat ding :( ) alleen van je af zetten en niet naar je toe. Dat kan met de mutsy transit bijvoorbeeld wel (zowel van je af als naar je toe). Ik zou echt niet alleen op de prijs letten en zo van internet bestellen wat het goedkoopst is... -O-
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:37:47 #170
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_123455793
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:22 schreef annevhoudt het volgende:
http://www.babyenkoter.nl/kinderwagen-baninni-maxim-grijs.html

ik ga er deze avond nog met mijn man over praten, maar ik denk dat het deze wordt.
de kleur is heel mooi en het is een 3 in 1 voor maar 399
Weet je, je vraagt advies vanwege de gebruikerservaringen, komt verder eigenlijk met heel weinig eisen en plukt er vervolgens 1 van het net om te gaan kopen zonder dat iemand er uberhaupt op gereageerd heeft...

Ik zou nog eerder iets van MP kopen als het vastzit op de prijs...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_123455836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:37 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dit, plus het autostoeltje, als ik die foto zo zie heb ik daar echt mijn twijfels bij (niet dat ik een expert ben, maar het ziet er nogal cheapass uit). Daarnaast kun je bij deze de zitting van de buggy (hoe heet dat ding :( ) alleen van je af zetten en niet naar je toe. Dat kan met de mutsy transit bijvoorbeeld wel (zowel van je af als naar je toe). Ik zou echt niet alleen op de prijs letten en zo van internet bestellen wat het goedkoopst is... -O-
er staat bij dat zowel het zitje als het handvat kan gedraaid worden ;)
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:41:39 #172
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123455943
Bij ons kan je de zitting ook niet naar je toe draaien. Dat is niet voor iedereen een vereiste maar verder sluit ik me aan bij Spirit en Rocka.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:41:56 #173
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123455960
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:37 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Weet je, je vraagt advies vanwege de gebruikerservaringen, komt verder eigenlijk met heel weinig eisen en plukt er vervolgens 1 van het net om te gaan kopen zonder dat iemand er uberhaupt op gereageerd heeft...

+1
Het irriteert me ook gewoon...
Ik zou zeggen: veel succes! ^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_123455961
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:37 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Weet je, je vraagt advies vanwege de gebruikerservaringen, komt verder eigenlijk met heel weinig eisen en plukt er vervolgens 1 van het net om te gaan kopen zonder dat iemand er uberhaupt op gereageerd heeft...

Ik zou nog eerder iets van MP kopen als het vastzit op de prijs...
er zijn duizenden kinderwagens, hieruit heb ik er 3 gekozen die volgens mij een degelijke kwaliteits/prijsverhouding heeft. Uit die 3 vond ik de baninni maxim het beste meevallen. en daarop had ik graag met jullie gediscussieerd wat volgens jullie de plus- en minpunten zouden zijn. op basis daarvan wil ik een goede beslissing nemen.
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:43:18 #175
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123456034
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:41 schreef annevhoudt het volgende:

[..]

er zijn duizenden kinderwagens, hieruit heb ik er 3 gekozen die volgens mij een degelijke kwaliteits/prijsverhouding heeft. Uit die 3 vond ik de baninni maxim het beste meevallen. en daarop had ik graag met jullie gediscussieerd wat volgens jullie de plus- en minpunten zouden zijn. op basis daarvan wil ik een goede beslissing nemen.
Nogmaals, ga in de winkel uitproberen en zoek dan je favoriete model op marktplaats.
Nu kies je op basis van de prijs onbekende modellen en let's face it, ze zijn niet voor niet onbekend ;) en vaak niet in de gewone winkel uit te testen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:43:51 #176
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_123456061
Misschien kun je gewoon met je partner naar de winkel gaan, dan kan een verkoper je ook niet zomaar iets ' aansmeren', lijkt mij. Je partner wil toch ook wel met dat ding gaan lopen, of niet? Of heeft hij niets in te brengen?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_123456072
Maar daar waren toch veel klachten over te vinden?
Ik snap er ook niets van, iedereen hier probeert je te helpen maar je doet er niets mee. Dan vraag je er ook wel om om een waardeloze wagen te kopen, als je het mij vraagt.
E.
pi_123456143
Overigens.. Toen wij voor de eerste keer naar wagens gingen kijken (bij Babypark) hadden we heel veel tijd om zelf rond te kijken en zelf dingen te ontdekken. Toen we wat vragen hadden hebben we een verkoper aangesproken, ging prima. Uiteindelijk bij baby dump gekocht trouwens ;)
E.
pi_123456180
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:43 schreef laziness het volgende:

[..]

Nogmaals, ga in de winkel uitproberen en zoek dan je favoriete model op marktplaats.
Nu kies je op basis van de prijs onbekende modellen en let's face it, ze zijn niet voor niet onbekend ;) en vaak niet in de gewone winkel uit te testen.
ik denk dat je gelijk hebt. ik zou eens een dagje moeten nemen om verschillende winkels te bezoeken en de wagens uit te testen. vandaag ben ik in een rush en heb ik vlug een keuze gemaakt, maar ik ga er eens goed over nadenken.

mijn excuses als ik jullie geïrriteerd heb
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:48:15 #180
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123456261
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:46 schreef annevhoudt het volgende:

[..]

ik denk dat je gelijk hebt. ik zou eens een dagje moeten nemen om verschillende winkels te bezoeken en de wagens uit te testen. vandaag ben ik in een rush en heb ik vlug een keuze gemaakt, maar ik ga er eens goed over nadenken.

mijn excuses als ik jullie geïrriteerd heb
Een babydump of babypark of een prenatal warenhuis heeft al gangbare merken wel in huis. 1x daarheen en dan zoeken op marktplaats. Dan zal je niet de nieuwste kleuren vinden wellicht maar wel een totaal set voor een goede prijs.
Neem trouwens ook je auto mee naar de winkel en probeer het uit in je kofferbak.
Succes!
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:48:49 #181
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_123456288
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef annevhoudt het volgende:

[..]

pff, anders moet ik eens naar een superstore rijden voor meer informatie, en hopen dat ze me geen brol aansmeren :(
Brol? Jij bent Fries?! :D

En Mutsy, doen! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:49:25 #182
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_123456315
Ik heb hier nog wel een oude mutsy rider rondslingeren :P
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_123456382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Een babydump of babypark of een prenatal warenhuis heeft al gangbare merken wil in huis. 1x daarheen en dan zoeken op marktplaats. Dan zal je niet de nieuwste kleuren vinden wellicht maar wel een totaal set voor een goede prijs.
Neem trouwens ook je auto mee naar de winkel en probeer het uit in je kofferbak.
Succes!
bedankt laziness!!

je vorige tips over dat draagmand en autostoel zal ik ook zeker onthouden ^O^
pi_124714375
ik heb net een kinderwagen gekocht, onze retrowagen is verkocht ;( Maar ik vind deze heel erg mooi en handig als je een kleuter,peuter en baby hebt. (voor L. kopen we er een buggypod bij, MEN wat een uitvinding)




t babynestje er even opgekwakt
Voor nu kan lex mooi in de kinderwagen, en als de baby er is kopen we de buggypod
maar t ding rijdt fantastisch, eigenlijk een retegoede kopie van al die veel te dure fancy wagens :P

(en lex kan met zijn gezicht naar mij toe zitten, vind ik heel fijn)
pi_124716891
Welk merk is dat KD? Leuk ding!
Wij krijgen een kinderwagen van mijn moeder, maar wil het niet te duur voor haar maken. Mede ook omdat ik van plan ben veel te gaan dragen.
pi_124717736
idem hier, ik draag bijzonder veel, maar met 3 is dit geen overbodige luxe. overigens, marktplaats, 110 euro, met gratis gloednieuwe maxicosi, ook t babynestje is ongebruikt. t merk heet beebop, duits geloof ik
pi_124718106
Bofkont!
Ik houd marktplaats ook in de gaten voor dit soort mooie deals. Zal ook eens kijken naar de nieuwprijs.

We hebben toch nog tijd zat :')
pi_125148781
Hooi!

Ik ga mijn bugaboo verkopen en wil er een buggy voor terug kopen. Ik zat aan de Nuna Pepp te denken. Maar heeft iemand daar ervaring mee, of andere tips?
Moet makkelijk opvouwbaar zijn en op de fiets zou ook heel handig zijn. Juni gaan we vliegen, en de bugaboo vind ik wat te groot om mee te nemen naar Italie. Daarom, met pijn in mn hart, want enorm blij met de Bugaboo, ga ik hem toch maar vervangen :'(
pi_125148832
Je kan toch ook even een lichtgewichtbuggy lenen voor je vakantie? of ga je emigreren? :P
pi_125148893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:08 schreef Kleurdoos het volgende:
Je kan toch ook even een lichtgewichtbuggy lenen voor je vakantie? of ga je emigreren? :P
Nee maar zag de voordelen van een buggy wel in. (Met de fiets naar de dierentuin en daar met de buggy rondlopen enzo..)
Makkelijker in de auto.. Lichter om mee te nemen aangezien E graag loopt..

Heb trouwens een knalroze bambino buggy. Die is echt afschuwelijk.
pi_125148970
zo 1 heb ik ook gehad ja, en een limegroene :r
pi_125149003
Lol, zowel kind als ik hadden een hernia na 1 stukje wandelen..
  donderdag 11 april 2013 @ 13:13:38 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_125151035
Limegroen...check.

Ik kan écht niet lopen met dat ding! Kind bleef wegzakken en ik bleef met mn voeten tegen dat ding knallen. En een hernia inderdaad. :'(
A grand adventure has begun.
pi_125151131
juhp idd
  donderdag 11 april 2013 @ 13:34:54 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125151822
Ik heb een Maxi-Cosi Mila buggy, maar die kan niet mee op de fiets, verder een fijn ding. Wij gebruiken hem alleen voor korte stukjes, ligt achterin mijn auto.

Voor wat jij zoekt zou ik gaan voor een Maclaren buggy, gaat nooit stuk, is licht, klapt makkelijk in, is stabiel en wendbaar.
Koelstra buggy's zijn ook fijn en zijn net iets goedkoper.
pi_125153102
MacLaren vind ik echt niet mooi :D Van alle buggy's vind ik de Nuna Pepp toch de mooiste denk ik.. Hoop op wat nuna-ervaringsverhalen!
  donderdag 11 april 2013 @ 14:18:19 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125153514
Lekker boeiend denk ik dan. Het is maar een buggy. De prijs wil ook wat :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_125153610
Ik vind dat wel boeiend ;)
pi_125907754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:08 schreef Sannne het volgende:
MacLaren vind ik echt niet mooi :D Van alle buggy's vind ik de Nuna Pepp toch de mooiste denk ik.. Hoop op wat nuna-ervaringsverhalen!
Beetje late kick, maar ik vind dit een heel fijne site voor gebruikerservaringen :Y
http://www.testfreaks.co.uk/pushchairs/nuna-pepp/

Wij hebben zelf de Britax B-agile gekocht een tijdje terug; ik ben groot fan! Heel makkelijk systeem, compact, toch stevig en rijdt super :Y

http://www.testfreaks.co.uk/pushchairs/britax-b-agile/
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:28:05 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125908456
Ik heb ook een MacLaren. Zo lelijk vind ik hem niet. Bevalt prima in elk geval!
pi_125909533
Die is ook gaaf coco! Ik heb er nog steeds geen. Elise is bijna 2 en twijfel een beetje of ik dat er nu nog wel aan uit wil geven :P
pi_125921947
Hier is de duowagen vervangen door een Quinny zapp Xtra met Kidsit. Bevalt ook heel goed ^O^
Het enige wat wel jammer is, is dat de zitting van de Xtra niet ook dubbel kan klappen. Dat hebben ze in een nieuw model in de VS nu wel, maar ik weet niet wanneer dit ook in NL komt.
Oh, en je kan er met kidsit niet recht achter lopen (wel als hij opgeklapt is). Het is dus niet echt voor lange wandelingen met peuter achterop, maar wel voor korte stukken.

Nu nog even aan wennen dat we de peuter niet op de kidsit mee moeten nemen als ze moe is :X
pi_126036895
Ik heb een McLaren gehad op vakantie en ben zooo onder de indruk! echt een top buggy!

Alleen die vond ik beetje te duur voor nu (R is 17 maanden) dus heb de Chicco Liteway gekocht!
Die mag in de auto blijven en zal voor boodschappen en kortere stukjes gebruikt worden..en op vakantie want kan lekker met vliegtuig mee :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127322457
Ik ben ook nog even op zoek naar tips voor een nieuwe wandelwagen. Heb besloten om toch maar geen duo wagen te kopen omdat de oudste 2 wordt als de jongste geboren wordt en dan zo'n plankje er bij (of voor langere afstanden als man en ik beide mee gaan, de buggy nog mee te nemen). Heb ook nog zitten denken aan een buggypod zoals kleurdoos ook al noemde, maar daar heb ik toch behoorlijk wat negatieve ervaringen over gelezen (moeilijk duwen omdat het een behoorlijk gewicht is wat er aan de zijkant bij hangt, maar als jullie daar nog ervaringen van hebben hoor ik ze ook graag)

verder ga ik op zoek naar een tweedehands wandelwagen (de gene die we nu hebben is echt versleten, kan niet voor nog een kind mee, is nu voor drie kinderen gebruikt geweest). we hebben nu een wandelwagen van maxi-cosi en die is op zich wel goed bevallen (het zelfde model eigenlijk als de quinny speedy sx). Maar nu ik aan het zoeken ben ben ik ook eens verder aan het kijken naar andere modellen. Maar veel modellen hebben vier wielen en wat ik me daarin afvraag is of je niet veel minder wendbaar bent met vier wielen of dat ik dat maar denk (heb wel eens een klein stukje gewandeld met de kinderwagen (mutsy) van een vriendin, maar heb het idee dat dat toch stroever rijdt,of valt dat mee als je eenmaal goed en wel onderweg bent?)

Verder heb ik niet veel vereisten, dus als jullie tips hebben hoor ik het graag
- beetje bekend merk
- redelijk klein in te klappen (niet veel groter als de maxi-cosi die ik nu heb, wandelwagenbak moet namelijk ook nog in de kofferbak passen, met twee kinderstoelen op de achterbank geen ruimte voor hem daar kwijt te kunnen)
- met luchtbanden of vergelijkbaar (denk niet dat ik op dat gebied qua comfort een stap terug wil doen)
- zit gedeelte hoeft niet perse twee kanten in te kunnen alleen vooruit is voldoende
- zit gedeelte wat redelijk plat kan zou fijn zijn (dat miste ik wel bij deze kinderwagen, dat is een van de redenen dat ik nog even verder zoek naar een andere optie)

en dus graag ervaringen over 3 of 4 wielen
pi_127322547
Ik wilde per se 4wielen omdat ik die stabieler vind. Je kunt een kuil oid goed ontwijken.
pi_127383264
Ik heb een mutsy 4-Rider. Luchtbanden. Altijd heel tevreden mee geweest.
Nog heel netjes & in de verkoop.... ;)
Met een meidenkwartet
  maandag 3 juni 2013 @ 23:25:14 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127385370
Wij hadden voor lientje een urban jungle, prima wagen, veel comfort, kan plat, loopt soepel en licht.
Nadeel, groot in de kofferbak en je kan je kind niet naar je toe laten kijken.

Nu hebben we een bugaboo, nog niet in gebruik, maar ik ben er dolblij mee.
Kleiner op te vouwen, makkelijke gebruiksaanwijzing, licht, wendbaar, grote bak. Het lijkt mij de ideale wagen en past met de buggy samen ook prima in de achterbak.

Beide wagens overigens tweedehands gekocht, daarin is veel te koop, maar het loont om goed te vergelijken.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:45:17 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_127390985
Ik heb wat tips nodig voor een buggy. We gaan over 2 maanden naar Sri Lanka en ons zoontje is dan 11 maanden. We hebben dus een buggy nodig die naar achteren kan, niet te zwaar en ook een beetje stevig is.

Iemand suggesties?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:49:59 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127391059
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:45 schreef Blik het volgende:
Ik heb wat tips nodig voor een buggy. We gaan over 2 maanden naar Sri Lanka en ons zoontje is dan 11 maanden. We hebben dus een buggy nodig die naar achteren kan, niet te zwaar en ook een beetje stevig is.

Iemand suggesties?
Koelstra
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:53:52 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_127391131
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Koelstra
Simba T3?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:55:00 #211
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127391151
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:45 schreef Blik het volgende:
Ik heb wat tips nodig voor een buggy. We gaan over 2 maanden naar Sri Lanka en ons zoontje is dan 11 maanden. We hebben dus een buggy nodig die naar achteren kan, niet te zwaar en ook een beetje stevig is.

Iemand suggesties?
Een draagzak, http://www.babybij.nl

Een buggy, Koelstra of Maclaren
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:55:26 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127391160
Ik had toen denk ik de gewone Simba. Is maar een paar kg. Met een hand in te klappen. En kan dus helemaal plat.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:02:42 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_127391287
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:55 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Een draagzak, http://www.babybij.nl

Een buggy, Koelstra of Maclaren
Draagzak nemen we mee, maar met tropische temperaturen is een buggy ook fijn om te hebben :)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:44:23 #214
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_127393944
Wij hebben ook de SimbaT3 van Koelstra, hij is wel fijn, want hij heeft de hoogste duw die we vinden konden (een Zapp was voor mij echt onhandig te laag) maar als je grote stappen neemt schop je steeds tegen de wagen aan, dus ik loop inmiddels met flink kleinere passen en een groter kind kan zijn voeten niet goed kwijt. De voetensteun zit *onder* de ziting ipv iets naar voren. Het zit volgens mij niet echt heel lekker.

Gelukkig zit de oudste er amper in en kan de jongste er nog niet eens bij :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_127393987
Maclaren, chicco, koelstra....veel mogelijkhegden
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127397810
Wat is nou de handigste manier om de zon uit de kinderwagen te houden? Ik gebruikte eerst een hydrofiel met knijpers maar nu met de buggyzit erin trekt ze die los. Zo'n parasolletje lijkt me onhandig, maar is er wel iets handigers? (Ik zie voor de Bboo van die complete kappen, is dat wat?)
pi_127399689
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Draagzak nemen we mee, maar met tropische temperaturen is een buggy ook fijn om te hebben :)
Een buggy is ook wel erg fijn in het geval je kind wil slapen terwijl jullie gaan eten. Een kind op de rug hebben is dan wat minder comfortabel :P

Misschien is de Petite Star Zia wel iets voor jullie. Is wel prijzig, maar heeft net wat betere specs dan de quinny zapp Xtra (kleiner op te vouwen).


Doe jezelf een plezier en koop ook gelijk een transporttas/flightbag voor de buggy. Je wil niet dat er na je vliegreis een wiel mist of er een gat in de bekleding zit :X

[ Bericht 11% gewijzigd door octopussy op 04-06-2013 13:52:38 ]
pi_127400763
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:45 schreef Blik het volgende:
Ik heb wat tips nodig voor een buggy. We gaan over 2 maanden naar Sri Lanka en ons zoontje is dan 11 maanden. We hebben dus een buggy nodig die naar achteren kan, niet te zwaar en ook een beetje stevig is.

Iemand suggesties?
offtopic, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen tzt :)
pi_127530535
Ik kijk hier ook maar eens om het hoekje.
We zijn op zoek naar een kinderwagen en hebben een beperkt budget (max 250). Luchtbanden, omkeerbare zitting, niet al te zwaar en vierwieler, dat zijn zo'n beetje de eisen. Tweedehands is geen probleem. Bij de babydump hebben we rondgelopen met een Xadventure Xfun en qua looks en comfort beviel het wel.
Op marktplaats kijk ik nu een beetje rond, wat zijn de ervaringen met Quinny buzz 4 en Maxi cosi mura 4?
Daarnaast kom ik steeds een (nieuwe) wagen van Safety 1st tegen, hoe zijn de ervaringen met dat merk?
pi_127530604
Ik ben nu na 5 jaar nogsteeds heel blij met mijn buzz :Y
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:25:32 #221
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127530757
Moet op de safety 1st niet ook hun eigen autostoeltje? Want die stoeltjes vind ik echt ondingen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127530912
Er zijn ook maxicosi adapters voor deze http://www.bol.com/nl/p/s(...)ck/9200000002014117/
en vroeger waren ze er niet (en volgens mij nogsteeds niet) voor deze http://www.bol.com/nl/p/s(...)ky/9200000001534236/
pi_127531470
Oh kijk dat is een goede Laziness. Ik zag dit staan: "De kinderwagen is inclusief een bevestigingskit voor de autostoel One-Safe/groep 0+. " en ging er vanuit dat 'groep 0+' algemeen was. Mocht dat dus niet kunnen valt die af.
Ik wil hoe dan ook een maxi cosi auto stoel, mede omdat we misschien een base nemen.

Ik zag op marktplaats een leuke buzz, ik ga gewoon even vragen of we binnenkort langs mogen komen om te kijken.
pi_127531500
Dat is niet voor de maxicosi idd.
pi_127531611
Mooi, dan kan daar een streep door!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:57:57 #226
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127531818
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat is nou de handigste manier om de zon uit de kinderwagen te houden? Ik gebruikte eerst een hydrofiel met knijpers maar nu met de buggyzit erin trekt ze die los. Zo'n parasolletje lijkt me onhandig, maar is er wel iets handigers? (Ik zie voor de Bboo van die complete kappen, is dat wat?)
Wij gebruiken een dooky daarvoor. Werkt op onze wagen prima, ze kan nog wel om zich heen kijken maar heeft geen zo'n in d'r gezichtje. We maken er dan een soort luifeltje mee :)
  FOK!fotograaf vrijdag 7 juni 2013 @ 21:21:42 #227
13368 NiGeLaToR
pi_127535294
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wij gebruiken een dooky daarvoor. Werkt op onze wagen prima, ze kan nog wel om zich heen kijken maar heeft geen zo'n in d'r gezichtje. We maken er dan een soort luifeltje mee :)
Zonnehoedje van 1,95 bij de Zeeman, kruipt ze de hele tuin mee door :)

Edit: En zit ze dus zonder zon op haar bolletje in de kinderwagen. Parasolletje werkt niet als je rijdt; doekies enzo is beetje sneu nu ze lekker om zich heen kijkt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:55:38 #228
100412 mefke79
komt goed!
pi_127540875
Onze Mura 4 doet al bijna vier jaar dienst en bevalt nog steeds prima. Nog steeds soepel lopend ondanks dat we er een tijdje een kidsit op hadden. Alles wat vies wordt kan in de was en blijft dan ook mooi. Prima ding.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 15 juni 2013 @ 11:59:15 #229
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127821302
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:21 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Zonnehoedje van 1,95 bij de Zeeman, kruipt ze de hele tuin mee door :)

Edit: En zit ze dus zonder zon op haar bolletje in de kinderwagen. Parasolletje werkt niet als je rijdt; doekies enzo is beetje sneu nu ze lekker om zich heen kijkt.
Ja, die heeft ze uiteraard ook maar die helpt niet tegen alle zon ;). Dooky is dus niet sneu omdat we er,met onze wagen, dus een luifeltje van kunnen maken. Hierdoor kan ze aan de zijkanten prima alles zien.
pi_129150477
Ik vond dit zelf een handig topic, dus ik kick 'm weer even.

Omdat hij een hekel heeft aan de kinderwagen heb ik F eens in de buggy(-inzet van de kinderwagen) gezet. Hij is natuurlijk nog erg klein (3 maanden) maar de buggy kan heel plat. Hij vond het zelf erg tof, maar het ziet er niet uit, hij verzuipt in het ding. Hopelijk vindt ie het over twee of drie maanden nog steeds zo leuk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het het eerste nadeel van de Quinny Moodd. De reiswieg is erg smal, dus daar zit hij nu een beetje in opgesloten. Hij begint het nu stom te vinden dat hij niets ziet, want hij slaapt er niet in. Maar dat zou bij de andere wagens ook het geval zijn.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 12:43:47 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129150665
Ja, elke wagen heeft dat wel. Onze easywalker heeft wel één van de grootste bakken op de markt maar als je kind niet plat wilt maakt het geen klap uit.

Ik zou het overbruggen met een drager/draagdoek omdat de klappen voor het ruggetje echt nog niet goed zijn hoe plat de buggy ook kan.

Lastig lijkt het me wel! Gelukkig ging O. altijd slapen in de wagen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129151583
Zoontje van vrienden lag op een gegeven moment altijd op z'n buik in de wandelwagen en dan de zonnekap naa beneden zodat hij rond kon kijken, misschien dat je dat nog een tijdje kunt proberen?
pi_129151794
Als hij op zijn buik ligt zijn de zijkanten te hoog om rond te kijken, maar ik ga op een goed moment wel proberen of hij dan in de bak slaapt!

En verder hebben we hem nu in de draagzak inderdaad. Maar het lijkt me zo leuk om een stuk te wandelen met de wagen. O+
pi_129152949
Suiker, Quinny verkoopt ook zitverkleiners...mocht F. het zitje over een tijdje nog niet goed opvullen.

Kyara, wat voor wagen heb jij?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 20 juli 2013 @ 16:10:01 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129156465
Ik heb een Lots of babies T3 jogger



(er zitten een heleboel voor- en nadelen aan maar het gaat een beetje ver om dat nu allemaal op te schrijven maar als je nog tips wil of meer wil weten: mijn pm box staat open!)
  zaterdag 20 juli 2013 @ 16:21:02 #236
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_129156762
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:33 schreef Suikertante het volgende:
Als hij op zijn buik ligt zijn de zijkanten te hoog om rond te kijken, maar ik ga op een goed moment wel proberen of hij dan in de bak slaapt!

En verder hebben we hem nu in de draagzak inderdaad. Maar het lijkt me zo leuk om een stuk te wandelen met de wagen. O+
Het is nu te warm ervoor, maar mocht je het over een paar weken nog eens willen proberen, doe het dan met de voetenzak erin, als je die hebt. Dat ligt een stuk zachter en vult wat op om hem heen.

Zo hebben wij het met Lientje ook opgelost, voor haar had ik een Urban Jungle, met ook een smalle kleine wieg.
Nu heb ik gelukkig een Bugaboo en mijn mannetje is zo klein dat ie heul lang in de bak kan liggen, hij komt nu tot de helft ongeveer. ;)

Ow en ter vermaak heb ik zo'n ouderwetse wagenspanner.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 16:51:42 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129157820
Mijn wagen heeft dus geen kinderwagenbak (wat dus meteen ook een nadeel is) en ook hier inderdaad de voetenzak er nog in (ook met dit weer trouwens) ze liggen er bijna niet in maar het beschermd wel meer en dan hoef ik ze ook niet vast te gespen.
pi_129158044
Oja aan die voetenzak had ik nog helemaal niet gedacht natuurlijk, met dit weer!
  maandag 29 juli 2013 @ 11:18:43 #239
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129463206
Zijn er hier mensen met ervaring met de Mutsy Evo?
Bij de consumentenbond komt ie er niet heel lekker uit. Heb eergisteren even met 1 gereden en hij leek me wel erg fijn. Consumentenbond geeft aan dat het voor het kind wellicht niet comfortabel is, aangezien de materialen erg dun zijn. Ik heb gevoeld en ja....ik zou me voor kunnen stellen dat het inderdaad wat hard aan de billen is....

Maar graag dus liever de daadwerkelijke ervaringen van de mens.
pi_129463330
Geen ervaring, maar harde kinderwagenbak/ reiswieg kan altijd zacht bekleed worden :)
Home is where the O+ is...
pi_129464201
Niet met de evo, wel met de 4-rider. Hele fijne wagen is dat, al vond ik het reiswieg matrasje wel wat hard. Het zitgedeelte lijkt me wel heel comfortabel.
  maandag 29 juli 2013 @ 12:19:59 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129465149
ik heb een transporter, die voldeed prima, en nu soms ook nog wel.
pi_129466213
Ik vind andere mutsy's prima maar de evo vind ik inderdaad ook veel te dun.
Net als de stokke wagen :)
  maandag 29 juli 2013 @ 12:56:56 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_129466370
En toch denk ik dat het allemaal wel meevalt :) Als ik kijk naar de dikte van de materialen en het gewicht wat erop komt, dan kan je dat toch ook vergelijken met het verschil tussen een matras voor een volwassene en een matras voor een peuterbedje ofzo. Daar zit ook centimeters verschil tussen.

Ik heb overigens nooit het idee gehad dat de Stokke niet lekker zacht was voor de jongens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129501067
Bij het uitzoeken van een kinderwagen stuitte we per ongeluk op een iCandy. Nooit eerder gehoord. Vrouwlief vond het erg fijn. In een andere winkel was de verkoper erg enthousiast over de iCandy. Vergeleken met de andere bekende merken en de wagen was idd mooi en erg handig. Persoonlijk vond ik de Stokke mooier, maar vrouwlief had liever de iCandy. Aangezien zij het vaakst ging gebruiken de iCandy gehaald. Tot nu toe absoluut geen spijt gehad. Zeer degelijke kwaliteit, smaller dan de Joolz van een vriendin waarbij de baby niet minder ruimte heeft.
Wel een vrij dure wagen, vergelijkbaar met een Stokke. Volgens mij probeert iCandy het ook exclusief te houden, want op internet kon ik destijds nergens prijzen vinden.
Als je lokale babyzaak een iCandy heeft, zou ik deze zeer zeker bekijken. Voor ons is het echt de de meest handige kinderwagen.
pi_129501968
Hoe heet die wagen zeg je? 8)7
pi_129502018
_O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129502045
Een duur merk zijn met dat als naam _O-
pi_129502109
iAids :')
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:47:23 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_129502183
Die zie je hier veel :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_129503189
Ja, dacht idd eerst dat het een goedkoop rommelmerkje was dat wilde profiteren van Apple's merken naam. Vriendin riep: Vet! Je hebt een Apple kinderwagen........
pi_130033937
/kick zonder het hele topic door te lezen:

Ik ben op zoek naar een goedkope, lichte buggy, puur voor op vakantie. Zo'n modelletje dat je klein opvouwt en tot aan de gate mag meenemen. En dat bagagetechnisch dus ook niet teveel ruimte in beslag neemt. We zullen er alleen hele korte stukjes mee lopen, de doek gaat ook mee. Maar m.n. tijdens het reizen van en naar bestemming lijkt het ons handig om onze dan bijna 1-jarige er even in te kunnen zetten.

Iemand bijvoorbeeld ervaring met de goedkoopste Kruidvat buggy? Of andere vergelijkbare tips?

Oh nog een eis, graag eentje die via internet te bestellen is (voor zover ze dat niet allemaal al zijn) :)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:26:04 #254
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_130034208
We hebben sinds gisteren een meerijdplankje voor op de Mutsy, tering, die had ik anderhalf jaar geleden al moeten hebben zeg!

Hij wil er graag op en weglopen is er niet meer bij. Niet luisteren bij het alleen lopen? Hoppa. Staan jij. Super!


*aanrader*

Alleen nog iets fixen om hem omhoog te laten staan als er geen kind op staat, want hij rolt behoorlijk in je loopad.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_130034388
Handig he Vlindur!
Ik vond t altijd onzin, maar gekocht voor bij mn schoonmoeder. Nou is ie steeds minder nodig, omdat Floris nu vaak meegaat op de fiets. Maar bv.naar t dorp hier is t net even handiger. omdat de terugweg nog net iets te ver is. Floris staat er ook graag op idd.
pi_130042164
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:21 schreef Mangostine het volgende:
/kick zonder het hele topic door te lezen:

Ik ben op zoek naar een goedkope, lichte buggy, puur voor op vakantie. Zo'n modelletje dat je klein opvouwt en tot aan de gate mag meenemen. En dat bagagetechnisch dus ook niet teveel ruimte in beslag neemt. We zullen er alleen hele korte stukjes mee lopen, de doek gaat ook mee. Maar m.n. tijdens het reizen van en naar bestemming lijkt het ons handig om onze dan bijna 1-jarige er even in te kunnen zetten.

Iemand bijvoorbeeld ervaring met de goedkoopste Kruidvat buggy? Of andere vergelijkbare tips?

Oh nog een eis, graag eentje die via internet te bestellen is (voor zover ze dat niet allemaal al zijn) :)
Niet een specifieke tip voor een buggy, maar let op het gewicht, zeker voor mee op vakantie lijkt het me fijn als ie niet te zwaar is.. We hadden eerst een tweedehands McLaren en toen die sneuvelde een chicco gekocht (niet het duurste model maar een van 55 euro ofzo) en ik moet zeggen dat ik hem vrij zwaar vind, bij bijvoorbeeld in de auto leggen (kan er ook aan liggen omdat ik nu zwanger ben :P ) maar als je hem regelmatig moet pakken en opbergen zou ik dus zoeken naar war lichts.. Maar geen idee wat de kruidvat buggy weegt ofzo
pi_130049613
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:21 schreef Mangostine het volgende:
/kick zonder het hele topic door te lezen:

Ik ben op zoek naar een goedkope, lichte buggy, puur voor op vakantie. Zo'n modelletje dat je klein opvouwt en tot aan de gate mag meenemen. En dat bagagetechnisch dus ook niet teveel ruimte in beslag neemt. We zullen er alleen hele korte stukjes mee lopen, de doek gaat ook mee. Maar m.n. tijdens het reizen van en naar bestemming lijkt het ons handig om onze dan bijna 1-jarige er even in te kunnen zetten.

Iemand bijvoorbeeld ervaring met de goedkoopste Kruidvat buggy? Of andere vergelijkbare tips?

Oh nog een eis, graag eentje die via internet te bestellen is (voor zover ze dat niet allemaal al zijn) :)
Dat bambino ding schijnt de hel te zijn, las ik eerder in dit topic.

Wij hebben toevallig met hetzelfde doel net deze Koelstra Simba gekocht. Makkelijk in te klappen is hij wel, of dat klein is, geen idee. Vergeleken bij de kinderwagen is het al snel klein :+
Voordeel van deze vond ik dat hij een enorme zonnekap heeft (fijn in warm land) en dat hij heel plat kan. Hij was iets lichter dan de Chicco die we eerst op het oog hadden, maar dat verschil merkte je in het rijden ook. Die Chicco kwam het beste uit de consumentenbond test geloof ik. Ik meen dat bij ons de kap de doorslag gaf, en nog iets. Maar ik weet niet meer wat. Het is dan ook al een week geleden 8)7

Als je gaat vliegen kan zo'n beschermhoes/zak trouwens wel handig zijn nog!

[ Bericht 6% gewijzigd door Mineola op 14-08-2013 10:30:35 ]
pi_130049640
Bij de prenatal is nu de koelstra limbo te koop. Het is eigenlijk dezelfde als de simba, alleen dan een grijs frame, en da kap is iets kleiner. We hebben nu de simba en de limbo liggen, en ik vind de limbo nog fijner rijden ook. Hij was goedkoper dan de simba.
*poef* nu is het weg
pi_130050765
We hebben nu deze besteld bij de babydump:



Zo'n zak eromheen is idd wel een goeie, zijn die universeel te vinden?
pi_130111739
Die kap van die simba ziet er fijn uit!

Nu wil ik ook een andere buggy met een goede zonnekap :')
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:02:18 #261
381212 Gulara
From the future
pi_130120344
In het kader van de grote kappen wil ik onze kinderwagen ook nog even pluggen.
Volgens mij is hij nog niet eerder voorbij gekomen.

http://www.babyjogger.com/city_miniGT_sngl_dtl.aspx

Echt een superfijne wagen:
-Met een handbeweging in te klappen
-Heel flexibel, stuurt met één hand
-Voorwiel is vast te zetten (want heel flexibel ;) )
-Hele ruime kap met twee afsluitbare vensters om je kind te begluren
-Zitgedeelte kan ver naar achteren voor een dutje, niet helemaal plat maar hij komt een eind
-In ligstand is er een doorkijk boven het hoofd van je kind, kan ook afgesloten worden
-Rem binnen handbereik ipv beneden
-5puntsgordel die ook als 3puntsgordel gebruikt kan worden
pi_130120521
Mangostine, ik heb voor dat doel destijds de Hema buggy gekocht. Prima voor de prijs. Hij ligt nu standaard in de auto, en wordt hooguit gebruikt voor korte stukjes winkelcentrum waar een keurige tegelvloer ligt. Maar gewoon op straat is ie ook best te doen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:34:37 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130294582
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:51 schreef Mineola het volgende:
Niet met de evo, wel met de 4-rider. Hele fijne wagen is dat, al vond ik het reiswieg matrasje wel wat hard. Het zitgedeelte lijkt me wel heel comfortabel.
Is die erg compact in te klappen?
KuikenGuppy
pi_130304149
Ik vind het niet heel groot, maar ook niet superklein. Wij hebben een smal halletje waar nog geen fiets in past (bovenhuis) en daar past het wel ok. Maar hij ligt ook vaak in de auto.

Ga anders vergelijken in een grote winkel als Babypark bijvoorbeeld. Sowieso is het fijn om stukjes te rijden, dan merk je echt behoorlijk veel verschil. En je kunt in één oogopslag zien welke wagen klein in te klappen is en welke niet zo klein.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:17:52 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_130304330
Hier hadden we een Maclaren Volo. Dat was de buggy die het hoogst was :+

Wel naar goedkopere gekeken, maar die waren echt veel lager. En ondanks die hoogte (die natuurlijk niet wegklapt), paste het ding wel achterin een Fiat Panda :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130316318
Heeft iemand (of kent iemand iemand die) al ervaring (heeft) met de Bugaboo Buffalo?
pi_130320211
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:26 schreef Butterflower het volgende:
Heeft iemand (of kent iemand iemand die) al ervaring (heeft) met de Bugaboo Buffalo?
Ja ik heb hem.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:44:06 #268
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_130320272
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:41 schreef bitterend het volgende:
Ja ik heb hem.
Jij speelt vals ;) :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_130320289
Nee hoor! ik heb echt wel ervaring mee :Y met de Bee en Donkey bijv. niet want die heb ik niet zelf gebruikt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:01:35 #270
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_130320792
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:45 schreef bitterend het volgende:
Nee hoor! ik heb echt wel ervaring mee :Y met de Bee en Donkey bijv. niet want die heb ik niet zelf gebruikt.
Oké :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_130320844
Ik niet maar als hij net zo fijn is als de cameleon, is het een topwagen :D
E.
pi_130321097
Hij is anders. Groter! en de voorwielen vind ik zelf beter dan de Cameleon. 10" ipv 6"
De verschil voel je vooral op kiezels/strand/bos..hij kan er met gemak op verschillende ondergronden. Ook op de stoep gaan en weer eraf is makkelijker..maar de Buffalo is vooral ontworpen voor 50% stads gebruik, 50% off road. Als je in een appartement woont zonder lift en een kleine auto rijdt zou ik hem niet kopen ;) Het onderstel is best zwaar en hij neemt veel ruimte in de kofferbak.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130328687
Wij neigen wel erg naar de Buffalo. Vooral ook omdat die grote wielen voor mij handiger lijken dan die kleine wieltjes en omdat het mij zo geweldig lijkt om lekker in het bos te wandelen straks met baby O+
Maar hij vouwt dus groter op dan de Cameleon? We hebben oa een Polo, zou dat passen denk je?
Nou ja, we gaan sowieso proberen bij babywinkels natuurlijk of alles past :)
pi_130328987
Ik heb ook een polo..en hij neemt de hele koffer bak in beslag :X maar idd je moet zelf proberen en kijken wat je ervan vindt! hij rijdt in ieder geval echt heeeerlijk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130331040
Groot fan van de Britax/Römer B-Agile :Y

• Invouwen met 1 hand.
• Compact opvouwbaar (geen paraplumodel maar bijzonder handig formaat, vierkant/rechthoekig pakketje: 30x58x71cm)
• Heeft ligstand (en alles tussen liggen en zitten in)
• Enorme kap (ik las dat er hier grote-kap-liefhebbers zijn :+ )

Heb ermee gewandeld door de stad, in het park, in het bos. Ben er nog steeds heel blij mee. Een van mijn 'beste' baby-shizzle-aankopen O+


En reviews via testfreaks.co.uk
Deze buggy scoort een 9,8 op basis van 419 user scores, dat is hoog! Ter vergelijking: de Bugaboo Cameleon scoort een 9,0; Maclaren Volo een 9,6, overigens ook nog steeds heel hoog!).

Ik ben trouwens ook fan van testfreaks :+


Dus. Zoals jullie merken, ik ben nogal blij met mijn buggy :D :D :') :+

En speciaal voor Butterflower: CHECK DIE WIELEN! Grote wielen :Y ;)
Dat vond ik zelf ook een pre overigens :s)
pi_130889603
Even een crosspost over kinderwagens :)

Wij zijn vandaag gaan kijken, maar we hebben toch een kleinere achterbak dan we dachten (ook een Polo, wel een nieuwer model). De wagen mag ingeklapt maximaal 90 breed en tussen 50-60 cm diep zijn... En dat is een Mutsy Igo wel, maar ik wil ook een tweedehandsje. Iemand ervaring met een Mutsy Slider? Volgens mij is die ook best klein te krijgen... Of een ander model?

Een Stokke is sowieso te lang en ik denk dat een Bugaboo wel past, maar dat is misschien wat krap en die hebben we niet getest.

We zijn ook allebei redelijk lang, dus het zou fijn zijn als de stang niet al te laag is.
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:05:46 #277
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_130889809
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:59 schreef Dot. het volgende:
Even een crosspost over kinderwagens :)

Wij zijn vandaag gaan kijken, maar we hebben toch een kleinere achterbak dan we dachten (ook een Polo, wel een nieuwer model). De wagen mag ingeklapt maximaal 90 breed en tussen 50-60 cm diep zijn... En dat is een Mutsy Igo wel, maar ik wil ook een tweedehandsje. Iemand ervaring met een Mutsy Slider? Volgens mij is die ook best klein te krijgen... Of een ander model?

Een Stokke is sowieso te lang en ik denk dat een Bugaboo wel past, maar dat is misschien wat krap en die hebben we niet getest.

We zijn ook allebei redelijk lang, dus het zou fijn zijn als de stang niet al te laag is.
Bugaboo staat bij de lange mensen bekend als 'buk een berg' de bak is ook echt idioot laag. Wij zijn 1.82 en 1.90 en de bugaboo was dus absoluut geen optie. We hebben de Mutsy 4rider. Daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Hij heeft alleen een heel groot frame. Alle wielen moeten eraf voor hij in m'n mans auto kan. (Nu Mazda2) En dan kon de kinderwagenbak niet mee. (Toen Peugeot 206+) Het zit gedeelte kan wel gelukkig.
Ik heb een station, dus kwak hem zo achterin :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_130890504
Een oude mutsy transporter voorloper van de evo vouwt kleiner op dan de 4-rider.
pi_130891613
Dank je, die vind ik ook wel mooi! Volgens mij ging zo'n 4-rider niet lukken nee. Ik denk dat we eens wat MP bezoekjes gaan doen :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:07:36 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130891628
Wij hebben een Mutsy Slider en die past goed in onze Polo uit 2008 :)
pi_130896509
Ik krijg onze Maxi Cosi Mura in mijn twingo. Maar eerlijkshalve, dat was zonder de bak. Die kan er alleen in als je de helft van de achterbank plat gooit en em daar in laat steken. Toen eenmaal de stoel erop kon was het geen probleem meer. Het kan zowel met als zonder de wielen eraf te halen.
Dat je rechtop achter een wagen kan lopen is wel heel belangrijk, wij hebben voor op de fiets een quinny zapp maar dat ding is voor mij (ik ben 1.84) echt te laag.
Mijn zusje heeft een nuna pepp buggy gekocht, die is veel fijner als extra buggy. Heerlijk hoge en goed verstelbare duwstang die met 1 hand te bedienen is en hij vouwt klein op.

Wij hebben onze mura echt intensief gebruikt, hij gaat nu vier jaar mee en eigenlijk heeft ie nog niets geleden. Dat vind ik toch wel knap en had ik eigenlijk ook niet verwacht. Kost wat, maar dan heb je dus ook wat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_130901497
Wij hadden een peugeot 107 (heel mini) toen we een wagen kochten en daar paste de bugaboo cameleon 3 goed in. Er was verder geen ruimte meer dus ondertussen hebben we een grotere auto :+

De lage bak heb ik werkelijk nooit een nadeel gevonden en mijn man ook niet. Het was niet dat ik ieder uur bezig en naast de wagen sta te bukken en voor de keren dat ik haar erin leg heb ik geen moeite met de hoogte.
Hij is in 1 beweging uit te klappen en zelfs ik kan hem inklappen. Hij rijdt heel soepel en is heel wendbaar en nou ja, ik ben fan!
De maxi cosi mura hebben we ook over getwijfeld want compact in te klappen maar ik vond hem zwaaaaar en lomp in vergelijking tot de bugaboo.

Ohja! De bak van de bugaboo is in te klappen en als je de wielen van het onderstel af klikt is hij helemaal compact. :Y
E.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:22:23 #283
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_130902101
Ha, die ervaring hadden wij precies zo met de mura, spark.

De joolz (komt madame joolz weer hoor :9 ) vinden wij ook compact opvouwen en is erg licht. Quinny Moodd blijft iets groter maar is wel ongeveer net zo licht. Op de websites van beiden staan maten (Inc en Exc. Wielen enzo)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_130902354
Ik heb heel die Joolz niet gezien in de winkel. Pas toen we de Bugaboo al besteld hadden las ik over de Joolz en sinds die tijd vraag ik me al af wat ik daar van zal vinden :D
E.
pi_130902770
Niet proberen, dan raak je alleen maar gefrustreerd;) Joolz is een heerlijke wagen.

Niet dat ik m daardoor meer heb gebruikt, maar ok..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:34:49 #286
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_130902871
Vanyel jullie stappen voor Baby2 zeker niet per ongeluk over op een andere heule fijne wagen? Dat je joolz plots te koop is enzo? :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_130903863
Oh nou ja, ik ben meer dan tevreden met onze bugaboo hoor. Zou er zo weer voor kiezen. Maar mocht ik ooit weer eens bij een grotere babywinkel komen, dan test ik hem toch even :+
E.
pi_130905077
De mura is niet licht als je em moet optillen, dat klopt. En daarvan kan de bak ook plat, maar gewoon nooit gedaan. Ik gooide de bak altijd vol met allerlei zooi als ik em in de auto zette. En ik ben een druif met inklappen, dus onze quinny zapp beland meestal oningeklapt achter in de auto. De mura kan ik blindelings en zelfs met 1 hand.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_130909124
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:34 schreef Kimpossible het volgende:
Vanyel jullie stappen voor Baby2 zeker niet per ongeluk over op een andere heule fijne wagen? Dat je joolz plots te koop is enzo? :+
:D :N
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_130909436
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:32 schreef Vanyel het volgende:
Niet proberen, dan raak je alleen maar gefrustreerd;) Joolz is een heerlijke wagen.

Niet dat ik m daardoor meer heb gebruikt, maar ok..
Wij hebben hem getest in twee winkels en allebei hadden ze een krakend frame. Nou wilde ik toch al de bugaboo, dus kwam prima uit.
pi_130910028
Joolz! Ben echt fan :) het krakende frame begrijp ik wel een beetje, dat hoor ik hier ook af en toe. Hij past wel in onze mini Hyundai en ik ben klein en vriendjelief is lang, maar we lopen er beide heerlijk achter.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 12:13:52 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132001079
Dames, die Joolz... is dat echt z'n geld waard? :@

Ik ben verliefd... alle andere wagens zien er zo krakkemikkig en breekbaar uit in vergelijking met de Joolz... alleen het prijskaartje, ik vind het eigenlijk zo'n zonde van het geld :@...
KuikenGuppy
pi_132001733
Hij is het waard als je het mij vraagt!
Wij hebben een antraciet kleurige Joolz Day in gebruik. Veel in gebruik :)
Ik vind die tokyo uitvoering ook zo gaaf. Volledig zwart en bruin leer op de stangen.
pi_132002396
Ik vind het dus niet zijn geld waard :D Ik vind het zitje ook niet zo heel ergonomisch.
Maar ik moet zeggen dat nu de buzz er uit gaat ik geen 1 dat meer echt vind. :@

Voordeel voor ons wel want op marktplaats een bak gekocht voor heel weinig :D

  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:11:58 #295
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_132002609
Wij hebben nu de Bugaboo Cameleon3. Ook duur. De bak van de Joolz was voor mij te hoog, anders hadden we daar ook voor kunnen kiezen. Ik meen me trouwens wel te herinneren dat je om de bak van de Joolz los te maken beide zijkanten tegelijk in moet drukken. Voor mij was dat (korte armpjes en kippenkracht) niet te doen ;).


Voor ons waren dit soort dingen in ieder geval een reden om een (veel) duurdere wagen aan te schaffen en is een Bugaboo (of een Joolz) het dus zeker waard.
pi_132002667
Wij hebben gisteren een Mutsy Slider opgehaald, lekker hoog en heel klein in te klappen. Maar de nieuwe versie (Igo volgens mij) is nog praktischer, daar kun je zelfs het buggy-zitje laten zitten als je hem inklapt. Bij de onze haal je met het afhalen van de bak of buggy de hele duwstang er gewoon mee af, ook handig :)
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:17:53 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132002773
Ja de iGo heb ik ook zien staan bij de Prénatal laatst, daar werd ik ook wel redelijk blij van. Maar die haalt het niet bij de Joolz :').

quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:37 schreef Kiwisoep het volgende:
Hij is het waard als je het mij vraagt!
Wij hebben een antraciet kleurige Joolz Day in gebruik. Veel in gebruik :)
Ik vind die tokyo uitvoering ook zo gaaf. Volledig zwart en bruin leer op de stangen.
Heb jij 'm nieuw gekocht, of had je een mazzeltje dat je 'm tweedehands vond? O+.
KuikenGuppy
pi_132002975
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:04 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het dus niet zijn geld waard :D Ik vind het zitje ook niet zo heel ergonomisch.
Maar ik moet zeggen dat nu de buzz er uit gaat ik geen 1 dat meer echt vind. :@

Voordeel voor ons wel want op marktplaats een bak gekocht voor heel weinig :D

[ afbeelding ]
De Moodd ook niet nee? Ik ben erg blij met de Moodd tot nu toe O+
pi_132003171
Ja de moodd was ik nog aan het uitzoeken :@ .. Heeft het ook het zachte stoeltje?
Ja he.. Dan wel want dan vormt hij zicht helemaal naar het lichaam en volgens mij zitten de knieën ook nog steeds hoger dan de billetjes.Als ik nu een wagen moest kopen dan idd de mood.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:33:24 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132003213
Ik vind de Moodd niet zo mooi :@. Maar die zou ook niet bij ons passen, ik wil graag een wagen met vier wielen.
KuikenGuppy
pi_132003287
De moodd is er in 4 wielen hoor :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')