abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:16:04 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117740709
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012.

Chanty
September 2011 gestopt met de pil. Toen er na een half jaar geen menstruatie op gang kwam en de ovutesten telkens positief waren, naar de dokter gegaan en doorverwezen. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik PCO-like ben. Gestart met chlomid maar dat had geen effect. Nu begonnen met het spuiten van hormonen. De eerste keer gaf dit overstimulatie, dus we gaan nu zoeken naar de juiste dosering.

babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..

sull
In 2010 PCOS geconstateerd, na een samenlevingstest en vervolgens een sementest bleek manlief ook nog antistoffen op zijn zaad te hebben. Vervolgens een HSG, laparotomie en hysteroscopie gehad ivm een uterus unicornis (halve baarmoeder, met maar 1 eileider en wel 2 eierstokken). Daarna gestart met IUI, maar ivm erg wisselende reactie op de menopur (4 van de 6 iui gecanceld ivm overstimulatie), nu gestart met IUI met menopur en metformine.

dobbey

September 2011 gestopt met de prikpil. Januari opgenomen in z'huis met veel pijn. Na onderzoeken bleek ik een cyste te hebben. Door naar gyn en die heeft ons na 3 mond doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek omdat mijn menstruatie niet op gang kwam, ook niet met medicatie. Augustus eerste afspraak gehad, september eerste ronde chlomid na start menstruatie, ondanks de hardnekkige cyste die er blijft zitten. Vergeten mijn bloedwaarden te controleren en begin september te horen gekregen dat ik in de overgang zit (ben 32 jaar). Nog 1 gesprek in de kliniek in Hengelo omdat mijn lichaam tegenstrijdige dingen doet ten opzichte van de bloeduitslagen en als daar niets goede uitkomt dan door naar het geertgen om gesprekken op te starten voor eiceldonatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door droomvrouwtje op 09-10-2012 19:22:09 ]
Be happy with the little things in life
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:17:22 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117740763
Laatste posts uit het vorige deel:

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:48 schreef Rinn het volgende:
Welkom hier Babbel1 :)
Je kan gewoon posten wanneer je wilt natuurlijk. Heel spannend morgen! Ik hoop dat je een mooi ei hebt door de Clomid!

Het is deze week voor zowat iedereen een spannende week hé.
_Nikki_ vandaag voor 2e x bloed laten prikken. Hopelijk weer een hogere HCG waarde! :D
Droomvrouwtje gaat ook deze week beginnen met de behandeling. En wat Nikki al zei.. een kindje heeft vooral liefde nodig en er is toch altijd wel een mouw aan te passen. Misschien is jullie situatie over een half jaar ofzo weer heel anders :)
Voor Nanuke morgen de reactie van het zh team! :o
Twentemeisje ook controle deze week! Hopelijk krijg je er snel meer vertrouwen in en kan je er heerlijk van gaan genieten :Y
En voor Chanty hopelijk meer duidelijkheid over de situatie!
Sull en Poezebeest zijn ondertussen ook druk bezig!!
En misschien nog meer meiden?

Laten we er deze week een goed-nieuws-week van maken! ^O^

Ik trap vast af met de goed-nieuws-week:
Vandaag controle gehad en ei was nu 17 mm.
Vanavond de ovitrelle zetten en woensdag onze eerste IUI *O*
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
De hcg was goed gestegen. *O*
Vrijdag weer terug voor volgende hcg bepaling en 22 oktober een echo als alles tot die tijd goed blijft gaan. Ik ben er nog lang niet gerust op, want blijf toch wat bruinig verlies houden, maar het is weer een stapje in de goede richtigng. :)
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:14 schreef droomvrouwtje het volgende:
*O* wat fijn dat het hcg gestegen is, ik hoop dat je gauw vertrouwen krijgt in je lijf :* Maar kan het bruinverlies niet ook van die bollen komen??? *ff de naam kwijt is
Be happy with the little things in life
pi_117741036
Ja DV, het zou kinnen dat het van de utrogestan is. Nouja, het wachten continues...
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:28:05 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117741107
succes met wachten :* en 22 oktober al echo, ik hoop dat je die weken een beetje goed doorkomt

helemaal vergeten babbel, welkom :*
Be happy with the little things in life
pi_117742564
Nikki; wat fijn dat de hcg goed gestegen was, hopelijk blijft die stijgende lijn! Ik ga iig heel hard duimen. Hoe lang moet jij de utro gebruiken? Hier bij verse tp tot zw. test en bij cryo tot 12 weken.

Hier waarschijnlijk de 23e de tp, mits bms natuurlijk dik genoeg is bij de echo én de cryo goed ontdooit. Dat laatste is nog wel een ontzettend puntje van stress, pffff.
pi_117743138
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:28 schreef droomvrouwtje het volgende:
succes met wachten :* en 22 oktober al echo, ik hoop dat je die weken een beetje goed doorkomt

helemaal vergeten babbel, welkom :*
Thanks.. Het voelt nog niet helemaal 'eerlijk' om hier te posten.. voor hetzelfde geld heb ik ineens een mooi ei morgen en dan hoor ik hier helemaal niet...

Nikki, wat goed dat het HCG gestegen is, weer een stap in de goede richting!

Verder inderdaad een spannende week voor velen. Succes! :*
pi_117743560
Wat fijn NIKKI!! Moet vast een opluchting zijn! Op naar het volgende positieve bericht!

Poezebeest spannend!

Babbel1 het feit dat je weet dat je een ei hebt waarmee je kennis maakt via echo's :P maakt al dat je helaas hier 'mag' posten ;) Ik hoop wel dat je heeeeel snel hier niet meer hoort!

Alle overige meiden heel veel succes!! :*
pi_117744354
Poezebeest, ik heb geen idee hoe lang ik ze moet gebruiken. Bij de zwangerschap van Lisa denk iets van 8 weken ofzo, in isder geval tot de eerste echo met 7 weken. Ik ben er wel klaar mee nu eignlijk. ;) Die smurrie elke keer.

Spannend de 23e TP! Ik duim voor een mooie cryo! :* Het zou zo fijn zijn als je niet weer het hele 'traject' hoeft te doen. Fingers crossed.

Babbel welkom! En inderdaad wat dananana zegt, zodra er een ziekenhuis aan te pas komt ben je hier welkom. Ik zit hier ook niet omdat zwanger worden niet lukt, ik doe embryoselectie en zit daarom in de mmm. Het is gewoon fijn ervaringen uit te kunnen wisselen en je verhaal kwijt te kunnen. Het is allemaal niet niks. :*
pi_117744432
Bij Zoë moest ik het blijven gebruiken tot week 14.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117744745
Vaag eigenlijk dat het zo verschillend is per ziekenhuis. Sommigen mogen stoppen na een positieve test, anderen 10 dagen na punctie en weer anderen bij 14 weken zwangerschap. :? Als ik mag stoppen ga ik wel weer rustig afbouwen, stoppen ineens vind ik een beetje eng, zit tussen m'n oren. ;)
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:26:34 #11
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117747203
@babbel dat wat dananana zegt hoor..

Even gezocht, hier moet je na een positieve test nog 3 wkn de utrogestan gebruiken, hier een echo met 7 wkn en dan zou je dus mogen stoppen met die tabletten
Idd wel raar die verschillen tussen de ziekenhuizen, ik vraag me soms echt af waar ze die verschillen op baseren als in is het onderzocht dat de werking beter/minder is
Be happy with the little things in life
pi_117747615
Ach, ik heb zelfs gelezen dat utrogestan afgeraden wordt bij zwangerschap. :? Dat had een apotheker tegen die persoon gezegd. Maar niet te druk om maken denk ik zo. Ik denk overigens inderdaad dat er niet echt wetenschappelijk bewijs is wat betreft de werking van de bolletjes en daarom doet iedereen maar wat. ;)
pi_117749643
Ik slik ook nog progynova en dat moet ik ook tot de 12e week blijven doen. In de bijsluiter staat zelfs dat je er mee moet stoppen als je zwanger wilt worden/bent. Ik ga er vanuit dat het allemaal wel ok is, anders zou het niet voorgeschreven worden Door de heren doktoren. Ik vind 12 weken utro gebruiken wel echt hel, wat een gore boel. Maar alles voor het goede doel!

Babbel; wat danana zegt. Je bent welkom hier, maar we hopen met z'n allen dat je weer snel weg bent.

Danana; hoe is het met de tweeling in de buik?
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:51:58 #14
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117752526
Dames ik reageer dan wel niet maar ik lees wel mee, heb op het moment een beetje veel de pest in over alles maar goed, nog 1 weekje wachten en dan weten we meer. Wel voor de zekerheid alvast een afspraak ingepland bij het geertgen voor een intake voor een donorei, 8 november.


Nikki wat gaaf dat de hcg weer gestegen was, blijf nog steeds voor je duimen.


Dv wat fijn dat jullie ook kunnen gaan beginnen, en net wat de rest zegt... Liefde is all that matters, de rest lost zichzelf tegen die tijd ook wel weer op. Ik hoop alleen dat het niet al te lang duurt voor jullie.

Rinn heel veel succes woensdag!

Twentemeisje ook ik hoop dat je snel de knop kunt om zetten en kunt gaan genieten.

Babbel welkom!

Voor de rest allemaal succes! Een knuffel voor wie het gebruiken kan en euhmm insert overal de juiste smiley's maar achter ik heb nog steeds ruzie met de iPad....
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:00:05 #15
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117753101
Is het misschien een idee voor nieuwe dames om de OP weer up to date te maken??

Spannend dobbey.. En dat je er de pest in hebt is logisch :*
Be happy with the little things in life
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:04:00 #16
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117753406
Thnx dv..

Up to date maken als in hier een verhaaltje typen zodat jij hem erin kunt plakken of gaat dat anders?
pi_117753825
@ Poezebeest het is heel spannend op een fijne manier. Volgens de laatste echo doen ze het prima!

Meiden heel veel succes en sterkte! Ik gun het jullie ook zo! :* Ik ga duimen voor een spoedig leeg subforum ^O^
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 08:49:35 #18
384078 Rinn
wanna panda
pi_117763197
Wat goed dat je HCG weer hoger was Nikki!! Wel heel begrijpelijk dat je nog niet helemaal zeker bent met dat bruinverlies enzo. Als het echt fout zat zou je HCG toch ook niet meer stijgen?
Maar hopelijk is de onzekerheid snel over en heb je 22 oktober een mooie echo :Y
Wie weet zitten er wel twee! O+
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:06:31 #19
384078 Rinn
wanna panda
pi_117763488
Voor in de OP:

Vanaf 2009 'bezig' ;) Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:18:11 #20
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117765133
Oeps foutje
Be happy with the little things in life
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:11:05 #21
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_117768798
Zo ook weer even bijgelezen :)

Nanunke nog een paar uurtjes dan weet je meer. Ik duim dat je door mag ^O^

DV kan me goed voorstellen dat je door de hele situatie twijfelt of je wel door moet gaan. Maar wat de anderen ook al zeiden: zelfs in de meest slechte situatie weet je er nog wel een draai aan te geven en het kan van de een op de andere dag veranderen en dan staan de zaken er veel beter voor :* Wanneer start je nu precies?

TM spannend, nog een paar weekjes dan zit je in de veilige zone, dan voel je je er misschien ook wat beter over.

Babbel hopelijk heb je een mooi ei *O* En voel je niet bezwaard om hier te posten.

Rinn super nieuws en morgen een spannende dag ;)

Nikki fijn dat de HCG verder is gestegen, hopelijk kun je heel snel echt van je zwangerschap genieten :D

Poezebeest spannend, gaat dat ontdooien vaak mis?

Dobbey :*

En iedereen die ik niet genoemd heeft maar er ook behoefte aan heeft [/insert knuffel]

Verhaaltje voor de OP
September 2011 gestopt met de pil. Toen er na een half jaar geen menstruatie op gang kwam en de ovutesten telkens positief waren, naar de dokter gegaan en doorverwezen. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik PCO-like ben. Gestart met chlomid maar dat had geen effect. Nu begonnen met het spuiten van hormonen. De eerste keer gaf dit overstimulatie, dus we gaan nu zoeken naar de juiste dosering.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_117771562
Bedankt voor alle lieve reacties.. Ik las ze vanmorgen voordat ik naar de dokter ging, ik was best zenuwachtig, dus was fijn om nog even te lezen...

Er is wel een ei aan het groeien en ook het baarmoederslijmvlies was dikker geworden, maar allemaal nog niet genoeg. Ik moest daarom weer bloedprikken en als ook uit mijn bloed blijkt dat het niet werkt, krijg ik een dubbele dosis Clomid.. Hij belt straks terug en dan kan ik gelijk de nieuwe medicijnen ophalen bij de apotheek.. Pff, best spannend allemaal!

Ook al zit ik nog maar in de beginfase en is er nog niets wat 'heel ernstig' is.. Ik vind het toch allemaal best wel ingrijpend... Gewoon het idee dat het vanzelf niet zo goed werkt, die echo's in je blootje bij die dokter, de medicijnen, de spanning of je wel/niet ongesteld wordt.. Daarom daarnet lekker met z'n tweeën even gaan lunchen, even verstand op nul...

Voor de OP
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei...
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:35:33 #23
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117776762
Zo OP is zover up to date thanks lady's dat maakt het weer een beetje overzichtelijk wie meeposten, ik moet zelfs ook nog wel eens nadenken hoe en wat en wie :@

@chanty ik begin donderdag met spuiten en de 23e heb ik de eerste uitgangsecho

@Rinn had je nou vandaag of morgen je IUI?? Succes in iedergeval :* ik hoop dat de wachtweken een beetje snel voorbij vliegen voor je

@babbel al zit je in de beginfase het is desondanks gewoon confronterend :* je lijf werkt niet zoals je het zelf zou willen. En idd de spanning van zou het gelukt zijn, zou het niet gelukt zijn. En even lekker samen er uit helpt wel. Hier doen wij dat ook. De keren dat we wisten dat de uitslagen heftig konden zijn, zijn we er ook gewoon de rest van de dag op uit getrokken, gewoon wij tweetjes even verwerken wat er allemaal gebeurt was weer.

En dankjewel lieve meiden voor jullie reacties :* We gaan er gewoon voor en we zien wel hoe het schip strandt. We gaan nu niet opgeven en blijven hopen en duimen dat er zowel op werk vlak als op baby vlak gewoon mooie wondertjes gebeuren
Be happy with the little things in life
pi_117784074
Ik heb het telefoontje gemist. Nu weet ik nog niets. GRRRR.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 18:54:37 #25
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117784127
Oooooh nanuke das balen.....
pi_117784356
Babbel, wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek. Je hoopt natuurlijk altijd dat je eerste ronde clomid al raak is en dat al echo's, medicatie en spanningen niet meer nodig zijn.

NIKKI, wat heerlijk dat de bloeduitslag goed was!

Dobbey, sterkte :*

Nanuke :*

Dv ik zal ook even meedoen:

Voor de OP:
In 2010 PCOS geconstateerd, na een samenlevingstest en vervolgens een sementest bleek manlief ook nog antistoffen op zijn zaad te hebben. Vervolgens een HSG, laparotomie en hysteroscopie gehad ivm een uterus unicornis (halve baarmoeder, met maar 1 eileider en wel 2 eierstokken). Daarna gestart met IUI, maar ivm erg wisselende reactie op de menopur (4 van de 6 iui gecanceld ivm overstimulatie), nu gestart met IUI met menopur en metformine.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:00:16 #27
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117784387
En dan mijn verhaaltje in de op


September 2011 gestopt met de prikpil. Januari opgenomen in z'huis met veel pijn. Na onderzoeken bleek ik een cyste te hebben. Door naar gyn en die heeft ons na 3 mond doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek omdat mijn menstruatie niet op gang kwam, ook niet met medicatie. Augustus eerste afspraak gehad, september eerste ronde chlomid na start menstruatie, ondanks de hardnekkige cyste die er blijft zitten. Vergeten mijn bloedwaarden te controleren en begin september te horen gekregen dat ik in de overgang zit (ben 32 jaar). Nog 1 gesprek in de kliniek in Hengelo omdat mijn lichaam tegenstrijdige dingen doet ten opzichte van de bloeduitslagen en als daar niets goede uitkomt dan door naar het geertgen om gesprekken op te starten voor eiceldonatie.


Oeps beetje lang hahahaha
pi_117784596
Nanuke wat sjit! :(
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:18:14 #29
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117785240
Nanuke shit zeg. Bellen ze je nog terug??
Be happy with the little things in life
pi_117787353
Ik heb geen idee of ze nog terugbellen. Het zal ongetwijfeld. Ik verwacht een nieuwe belafspraak via de post, maar 't zal wel weer een tijdje gaan duren. Stom, stom, stom. |:(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_117789292
Kun je morgen niet gewoon zelf bellen dan?
pi_117796871
Balen, Nanuke! Wat Nikki zegt, ik zou ook morgen gewoon bellen...

De gyn belde mij pas om 19:41u.. toen zat ik in mijn yogales ;) Maar hij heeft op m'n voicemail ingesproken dat ik 'absoluut nog geen eisprong' heb gehad, dus vanaf morgen moet ik 100mg Clomid gaan slikken.. Ben benieuwd!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:59:58 #33
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117797549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:47 schreef Babbel1 het volgende:
Balen, Nanuke! Wat Nikki zegt, ik zou ook morgen gewoon bellen...

De gyn belde mij pas om 19:41u.. toen zat ik in mijn yogales ;) Maar hij heeft op m'n voicemail ingesproken dat ik 'absoluut nog geen eisprong' heb gehad, dus vanaf morgen moet ik 100mg Clomid gaan slikken.. Ben benieuwd!
Heeft ie dat aan de hand van bloedwaarden gemeten?

Succes in ieder geval!
pi_117804014
Ah damn Nanuke... maar wellicht kun je ze zelf alsnog bellen vandaag?

Nikki, wat blijft het spannend zo, maar fijn dat de HCG in elk geval is blijven stijgen. Ik duim met je mee tot in elk geval vrijdag! :*

Babbel, ik hoop voor je dat de hogere Clomid dosis wat doet springen. :*

Rinn, succes vandaag!!! *O*

Poezebeest ook spannende tijden tegemoet dus, ik duim voor jou ook mee dat het ontdooien goed gaat.

DV, actie!!!! Spuiten met die hap!

Bij ons nog steeds afwachten en zelf proberen. Man heeft gister zijn spul ingeleverd voor de test en dan pas 23 oktober weer een afspraak om de onderzoeksuitslagen te bespreken. Ben benieuwd.
pi_117831157
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:59 schreef dobbey het volgende:

[..]

Heeft ie dat aan de hand van bloedwaarden gemeten?

Succes in ieder geval!
Ja, hij dacht het al nav de echo, maar hij zei dat het bevestigd werd door het bloedonderzoek... Vandaag de medicijnen gehaald en vanavond begonnen met de eerste pil.. ik ben benieuwd!

Spannend, Lijnloos, nog even geduld tot de 23ste,,,

Nanuke, heb je nog contact gehad met het ziekenhuis?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:02:50 #36
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_117843393
Babbel fijn dat het eitje wel groeit en je kunt zelfs nog doorstijgen naar 150 chlomid. Hopelijk is de dubbele dosering gewoon genoeg om het te laten springen :) Weet je ook hoe groot je ei was?

Nanunke wat balen dat je dat telefoontje hebt gemist :( Heb je al geprobeerd te bellen?

DV vandaag je eerste spuitdag eindelijk *O* Succes!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:05:09 #37
384078 Rinn
wanna panda
pi_117844584
Gisteren IUI gehad. Eigenlijk stelde het niet zoveel voor :)
Maar nu het ergste.. 2 weken wachten :P
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:32:09 #38
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_117845283
Mn schoonzus is PUPO van twee matige embryo's en mag morgen testen. Ik vind het zo spannend voor haar. Ze weet niet wat ze denkt, want ze voelt van alles..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:49:33 #39
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117847739
Even snel vanaf mobiel op het werk. De eerste spuit zit er in *O* ik moest op het werk spuiten, beetje jammer had deze mijlpaal wel willen delen met mijn man. Morgen kan ik thuis spuiten en is hij ook thuis. Ik ben vandaag een emotioneel wrak. Heb staan janken nadat ik mezelf gespoten had
Be happy with the little things in life
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:07:38 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117848409
DV het is zover!!! *O*

Ik wens je alle succes van de wereld toe de komende tijd :*
En die tranen kan ik me voorstellen... je hebt zolang gewacht!
pi_117848617
DV eindelijk van start! *O*
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:25:28 #42
384078 Rinn
wanna panda
pi_117849065
Fijn dat je nu écht van start bent Droomvrouwtje!
Je hebt hier al zo lang op gewacht en zo veel voor gedaan!
Heel veel successss!!! *O*
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:30:54 #43
384078 Rinn
wanna panda
pi_117849244
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:32 schreef Vlindur het volgende:
Mn schoonzus is PUPO van twee matige embryo's en mag morgen testen. Ik vind het zo spannend voor haar. Ze weet niet wat ze denkt, want ze voelt van alles..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spannend Vlindur!
Hopelijk krijgt ze morgen een positieve test ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117849489
DV, daar ga je!!!! *O* Gefelicispuit!!!

Vlindur, spannend hoor... hoop dat je jezelf snel tante mag noemen voor haar! En wat betreft het andere: rammel mag toch? Effe wachten tot J & J weer beter te pas zijn en dan komt het vast vanzelf wel weer.
pi_117850215
DV!!!!!!! Spannend! :*

Rinn, heel veel succes met wachten. :*

Vlindur, hopelijk knapt je man snel nog wat meer op en kunnen jullie aan jullie wens gaan werken.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:28:23 #46
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_117858224
Rinn sterkte de komende twee weken, jezelf maar goed bezig houden met leuke dingen ;)

Ik ben terug uit het ziekenhuis. Heb Provera meegekregen en dan mag ik straks op CD3 weer gaan spuiten. Dus ongeveer over een week of twee. Staat mooi om mijn buitenlandtrip heen gepland :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:37:43 #47
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_117858620
Droomvrouw, ik ben trots op je. heb je gewoon zelf geprikt! ^O^
En oh ja, Provera heet dat spul. Had het er laatst over met een kennis en we konden beide niet meer op de naam komen :') Ze reageert daar nogal heftig op, terwijl ik er niks van meekreeg qua hormonen.

Rinn, sterkte met wachten! Slopend is dat lijkt me :*

Helaas, mijn schoonzus is ongesteld -O- -O- -O-
En ik rammel ondertussen mooi nog even verder inderdaad.

En lijnloos, *KNUFFEL* :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_117865799
He sgit Vlindur.... En *knuffel* terug!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:57:12 #49
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117866770
Zo daar ben ik weer, dankjewel voor de lieve reacties :*

Vlindur shit zeg :(

Chanty spannend, nu hopen dat je komende ronde goed bent in te stellen qua meds :*

voor alle meiden even een dikke knuffel gewoon omdat het kan
Be happy with the little things in life
pi_117867147
Hè verdorie Vlindur. -O-

DV, you go girl! :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117871599
Herkenbaar Nikki. :*
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:24:52 #52
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117875937
En toen had je me in tranen Nikki..... Je verwoord het zo goed... En dan niet alleen met Joran maar ook met bepaalde mensen die ik "ken"... Dan baal ik zo hard, waarom hun wel en ik niet! Ben verdorie 32 en heb het lichaam van een oma.... Ti's niet dat ik het ze niet gun hoor, maar toch.


Bah ben zo jankerig word er gek van... Nog 5 nachtjes slapen voor de definitieve uitslag...


En voor de rest ik lees en leef echt met iedereen mee maar vind het lastig om de juiste woorden te vinden, sorry.....
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:29:14 #53
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_117876174
@nikki zo herkenbaar :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:30:19 #54
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_117876240
Mja de grootste sukkels op aarde kunnen zich moeiteloos voortplanten... :{
Maar onze tijd gaat ook nog komen :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:54:04 #55
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117877583
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:30 schreef Chanty het volgende:
Mja de grootste sukkels op aarde kunnen zich moeiteloos voortplanten... :{
Maar onze tijd gaat ook nog komen :Y
Nu mis ik de "vind ik leuk" knop!

Ben het in ieder geval helemaal met je eens *knuff*
pi_117882991
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:24 schreef dobbey het volgende:
En toen had je me in tranen Nikki..... Je verwoord het zo goed... En dan niet alleen met Joran maar ook met bepaalde mensen die ik "ken"... Dan baal ik zo hard, waarom hun wel en ik niet! Ben verdorie 32 en heb het lichaam van een oma.... Ti's niet dat ik het ze niet gun hoor, maar toch.
Dat was ook weer niet de bedoeling hoor. :* Ik duim echt voor een uitslag waarbij jullie nog een kans hebben op een kleintje van jullie samen. Zou je wel open staan voor eicel donatie bijvoorbeeld? En zou iemand in je omgeving zoiets willen doen, of ga je dan op zoek naar een vreemde donor? Als ik naar mezelf kijk sta ik namelijk zó open voor dit soort hulp, als in, ik zou er nieteens over na hoeven denken. Mijn zusje kampt bijvoorbeeld met hetzelfde erfelijkheidsprobleem als ik en mocht zij niet geschikt zijn voor ivf, dan heb ik me bij voorbaat al aangeboden als donor. Bij haar vriend zit weer slecht/geen zaad in de familie, dus mijn man zou eventueel zaad willen doneren als nodig. Ik hoop het daarmee voor haar 'draaglijker' te maken.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:24:12 #57
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117883554
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 06:40 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat was ook weer niet de bedoeling hoor. :* Ik duim echt voor een uitslag waarbij jullie nog een kans hebben op een kleintje van jullie samen. Zou je wel open staan voor eicel donatie bijvoorbeeld? En zou iemand in je omgeving zoiets willen doen, of ga je dan op zoek naar een vreemde donor? Als ik naar mezelf kijk sta ik namelijk zó open voor dit soort hulp, als in, ik zou er nieteens over na hoeven denken. Mijn zusje kampt bijvoorbeeld met hetzelfde erfelijkheidsprobleem als ik en mocht zij niet geschikt zijn voor ivf, dan heb ik me bij voorbaat al aangeboden als donor. Bij haar vriend zit weer slecht/geen zaad in de familie, dus mijn man zou eventueel zaad willen doneren als nodig. Ik hoop het daarmee voor haar 'draaglijker' te maken.
Het is een soort taboe om te zeggen dat je het iemand niet "gunt" of iets gemeen vind. Mensen kijken je dan aan dus ik ben heel voorzichtig geworden met mijn uitspraken... En tuurlijk gun ik het die mensen ook van harte maar soms als ik een slechte dag heb dan ff niet :@

We staan open voor eiceldonatie en hebben zelfs al een back up afspraak staan op 8 november bij het geertgen ergens in een gehuchtje achter Nijmegen. Er zijn wel mensen geweest die het hebben aangeboden maar die staan voor mijn man "te" dichtbij. Wat ik tot nu toe begrepen heb is de "anonieme" eiceldonatie hier in Nederland "anoniem" tot het kind 12 jaar is dan kan het de uiterlijke kenmerken opvragen van de donor. Op zijn of haar 16e kan ze de adresgegevens opvragen om evt. contact te zoeken.

Als we hiervoor in aanmerking komen dan gaan we voor faire wederkerigheid oftewel ik krijg wat en mijn man levert wat in ^O^ Voor ons was die beslissing eigenlijk heel snel genomen want waarom zouden wij wel gebruik maken van een donor en dit zelf niet doen?

Eigenlijk gaan we er wel vanuit dat het zover komt maar heel stiekem hou je toch ergens in je achterhoofd de hoop dat het toch nog "eigen" kan zijn. :{
pi_117884285
Ik heb niet gebeld, omdat ik 2 dagen van 7 's ochtends tot 8 's avonds op school zat. Ik ben niet in staat om dan even in de pauze zo'n gesprek te voeren en terug gaan naar de orde van de dag, dus ik dacht dat ik dat vandaag maar even zou doen. Echter lag er gister al een kopie van de brief die naar de geneticus is gegaan waar we mee gesproken hebben in de bus, waarin staat dat PGD is aangevraagd en de indicatie in de werkgroep vergadering zal worden besproken. Dus dat is goed nieuws. :)
Ik baal er alleen van dat er een fout in de brief staat (er staat een stukje geschiedenis van de diagnose van mijn ziekte in, en daar klopt iets niet) dus ik zal vandaag in de loop van de dag alsnog even bellen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_117892305
Dobbey, wat "fijn" dat jullie wel al een backup plan hebben, omdanks dat ik echt hoop dat je er geen gebruik van hoeft te maken. Ik snap de reactie van je man denk ik ook wel, als mensen te dichtbij staan heb je best kans dat er door het hele gebeuren een relatie/vriendschap/familieband die nu prima is flink op de proef wordt gesteld. Pfoeh, het zijn allemaal moeilijke afwegingen die je moet maken. :*

Nanuke, fijn dat de pgd in ieder geval is aangevraagd. Weer een hindernis genomen. :)
pi_117892837
Dobbey; heel spannend allemaal en fijn dat er een plan B is. Wij hadden ook een plan B toen het nog niet duidelijk was of er zaadcellen zouden zijn bij mijn man. Het zou heel erg balen zijn geweest als het kindje biologisch niet van hem zou zijn geweest, maar het gaf mij wel de rust dat ik toch een kindje zou kunnen krijgen, ookal was dat op een speciale manier. Ik hoop voor jou dat het niet nodig is :*

Nanuke; balen dat je de telefonische afspraak hebt gemist, maar wel goed nieuws in de brief, fijn joh!

Dv; meisje toch, de eerste keer helemaal alleen moeten spuiten. Dat is ook helemaal niet fijn, maar je hebt het gedaan en je mag trots op jezelf zijn. Je zult merken dat je over een paar dagen je hand er niet meer voor omdraait en het een stuk makkelijker gaat. Veel succes en een knuffel voor jou :*
pi_117893153
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:24 schreef dobbey het volgende:

Het is een soort taboe om te zeggen dat je het iemand niet "gunt" of iets gemeen vind. Mensen kijken je dan aan dus ik ben heel voorzichtig geworden met mijn uitspraken... En tuurlijk gun ik het die mensen ook van harte maar soms als ik een slechte dag heb dan ff niet :@

Maar je kan je woorden wel mooi indekken en zeggen dat je ze heus wel gunt maar dat is dan toch gewoon liegen? Ik snap overigens ook wel dat je het gevoel kan hebben maar eerlijk zijn is dan toch ook prima.

Ik weet dat mensen die hier mee posten aardig boos zouden kunnen worden van bepaalde keuzes die ik heb gemaakt. Maar dan heb ik liever dat je er gewoon voor uit komt.

Verder vind ik het knap dat jullie dit back up plan hebben. Zal vast niet gemakkelijk zijn.
Ik hoop voor je dat het toch nog "eigen" kan zijn :Y
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:42:37 #62
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117894859
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:56 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Maar je kan je woorden wel mooi indekken en zeggen dat je ze heus wel gunt maar dat is dan toch gewoon liegen? Ik snap overigens ook wel dat je het gevoel kan hebben maar eerlijk zijn is dan toch ook prima.

Ik weet dat mensen die hier mee posten aardig boos zouden kunnen worden van bepaalde keuzes die ik heb gemaakt. Maar dan heb ik liever dat je er gewoon voor uit komt.

Verder vind ik het knap dat jullie dit back up plan hebben. Zal vast niet gemakkelijk zijn.
Ik hoop voor je dat het toch nog "eigen" kan zijn :Y
Nee hoor ik dek me niet in... Ik gun het ze echt. Alleen op de dagen dat het slecht gaat dan is rationeel denken ff ver weg! Waarom zou ik iemand niet gunnen wat ik zelf graag wil. Misschien omschrijf ik het wel verkeerd en is het juiste woord jaloezie.

Wat betreft het back up plan daarin zijn we geadviseerd door onze gyn bij de kliniek. Hij heeft heel duidelijk aangegeven dat we nergens op moesten rekenen en de aankomende 3 weken (nu dus 2.5 wk terug) ons huiswerk moesten gaan doen voor donatie zodat hij ons daarin kon helpen met de papieren e.d. als we daarvoor zouden gaan.

Het grote probleem emotioneel is bij mij nu ook dat ik rationeel weet dat ik nergens op moet rekenen dinsdag maar gevoelsmatig blijft dat kleine stemmetje continu zeggen: Wat als.... dus ik kan het hoofdstuk niet helemaal afsluiten zeg maar.

De keuze donor was eigenlijk snel gemaakt omdat ik in mijn nabije omgeving een kennis heb zitten met 2 donor kinderen omdat haar man onvruchtbaar is. Ik denk dat daarom de beslissing makkelijker is omdat je weet hoe het gaat. We hebben in de afgelopen weken ook gesprekken met ze gehad over de voors en de tegens en wat ons te wachten staat als we naar het Geertgen gaan dus gelukkig hebben wij de mazzel dat we niet ergens totaal onvoorbereid in stappen.
pi_117897494
Dobbey, bij die kennissen waar ik het laatst over had, ging het allemaal vrij snel. Alles bij elkaar was het binnen een jaar 'geregeld' (van het eerste onderzoek naar het uitblijven van een zwangerschap tot aan eiceldonatie van haar beste vriendin...ze was de tweede ronde zwanger). Dit was in het UMC.
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:26:44 #64
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_117937361
Dobbey dit lijkt me echt zo moeilijk voor jullie ;( Ik hoop echt dat jullie nog positief nieuws krijgen. Ik ga in ieder geval duimen voor je.

Nanunke fijn dat je door mag, op naar de volgende stap :)

Ik ben een weekje voor werk naar het buitenland. Lief zijn allemaal en veel succes de komende week! :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_117938104
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 20:26 schreef Chanty het volgende:
Dobbey dit lijkt me echt zo moeilijk voor jullie ;( Ik hoop echt dat jullie nog positief nieuws krijgen. Ik ga in ieder geval duimen voor je.

Nanunke fijn dat je door mag, op naar de volgende stap :)

Ik ben een weekje voor werk naar het buitenland. Lief zijn allemaal en veel succes de komende week! :*
Veel plezier!

Dobbey, spannend dat de afspraak is gemaakt..

Nanuke, fijn dat je toch antwoord kreeg via de brief...

Waar ik de vorige ronde geen bijwerkingen had, heb ik nu sinds de tweede dag erg hoofdpijn, krampen in mijn onderbuik en opvliegers.. Ik hoop maar dat het een teken is dat het aanslaat ;) In dat geval omarm ik iedere bijwerking met alle liefde.. Fingers crossed!

Wat ik wel een beetje apart vind, is dat ik een soort bloedverlies heb... een heel klein beetje (inlegkruisje is niet eens nodig),
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkent iemand dit?
pi_117938234
Babbel, dat bloed herken ik helaas alleen uit mijn zwangerschap nu. Dat is precies wat er bij mij ook dagelijks uitkomt, maar met clomid heb ik echter geen ervaring. Hopelijk blijken de bijwerkingen ergens goed voor geweest te zijn. :*
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:07:08 #67
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_117938625
Ik herken het ook niet babbel, had totaal geen bijwerkingen van de chlomid.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_117939302
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 20:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
Babbel, dat bloed herken ik helaas alleen uit mijn zwangerschap nu. Dat is precies wat er bij mij ook dagelijks uitkomt, maar met clomid heb ik echter geen ervaring. Hopelijk blijken de bijwerkingen ergens goed voor geweest te zijn. :*
Jeetje, Nikki, dat maakt het allemaal wel heel spannend en onzeker lijkt me.. Ik las volgens mij als laatste dat je HCG toch was blijven toenemen... Ik duim voor je!

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:07 schreef Chanty het volgende:
Ik herken het ook niet babbel, had totaal geen bijwerkingen van de chlomid.
Heb je wel bijwerkingen van de hormonen? In dat geval zou het misschien in theorie kunnen zijn dat bijwerkingen wel kunnen wijzen op het aanslaan van de medicijnen?

Bedankt voor jullie snelle reacties :*
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:13:23 #69
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_117942530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:28 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Jeetje, Nikki, dat maakt het allemaal wel heel spannend en onzeker lijkt me.. Ik las volgens mij als laatste dat je HCG toch was blijven toenemen... Ik duim voor je!

[..]

Heb je wel bijwerkingen van de hormonen? In dat geval zou het misschien in theorie kunnen zijn dat bijwerkingen wel kunnen wijzen op het aanslaan van de medicijnen?

Bedankt voor jullie snelle reacties :*
Had niet echt bijwerkingen. Beetje gevoelige tepels en wat trekken in de onderbuik toen ik een week die hormonen had gespoten. Geen idee of zoiets kan wijzen op het aanslaan van de medicatie. Probeer t een beetje los te laten en nergens van uit te gaan. Dan kan het alleen maar meevallen (da's mijn tactiek). Hopelijk straks een mooi ei ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_117948594
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:13 schreef Chanty het volgende:

[..]

Had niet echt bijwerkingen. Beetje gevoelige tepels en wat trekken in de onderbuik toen ik een week die hormonen had gespoten. Geen idee of zoiets kan wijzen op het aanslaan van de medicatie. Probeer t een beetje los te laten en nergens van uit te gaan. Dan kan het alleen maar meevallen (da's mijn tactiek). Hopelijk straks een mooi ei ;)
Je hebt ook gelijk ook.. Thanks voor je reactie en succes deze week!
pi_117964019
Afgelopen week voor een echo geweest, helaas nog niets bijzonders te zien :{ Nu moet ik menopur 1, 1/4 dosis gaan spuiten. Wat een ramp is dat zeg. Ik heb er ook helemaal geen goed gevoel bij je maakt namelijk 1,5 dosis klaar en dan spuit je er ongeveer 0,2 ml uit en dan heb je om en nabij 1 1/4 dosis. Pfffhhh. Zelf denk ik dan of je doet het goed of je doet het niet, maar niet zo half :?

Morgen maar eens kijken of het iets gedaan heeft (denk het niet) en anders gauw over op 1,5 dosis...
  maandag 15 oktober 2012 @ 08:02:16 #72
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_117986588
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 18:17 schreef Sull het volgende:
Afgelopen week voor een echo geweest, helaas nog niets bijzonders te zien :{ Nu moet ik menopur 1, 1/4 dosis gaan spuiten. Wat een ramp is dat zeg. Ik heb er ook helemaal geen goed gevoel bij je maakt namelijk 1,5 dosis klaar en dan spuit je er ongeveer 0,2 ml uit en dan heb je om en nabij 1 1/4 dosis. Pfffhhh. Zelf denk ik dan of je doet het goed of je doet het niet, maar niet zo half :?

Morgen maar eens kijken of het iets gedaan heeft (denk het niet) en anders gauw over op 1,5 dosis...
Oei dat is inderdaad lastig... Wat is het risico als ze je direct over hadden gezet op 1.5 dosis?

In ieder geval veel succes vandaag!
  maandag 15 oktober 2012 @ 16:09:07 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118001696
Ik heb hier veel te lang mn neus niet laten zien, behalve om DV succes te wensen. :@ Ik lees wel heel regelmatig mee, maar vind het lastig om 'zomaar' de juiste woorden te vinden.

Voor de nieuwere dames, wat een nare problemen kunnen zich toch voordoen als je je gaat verdiepen in je vruchtbaarheid :{ Ik hoop dat voor dobbey nog een eigen kindje mogelijk is, en voor de andere dames dat er gauw een dosis wordt gevonden waarbij er precies genoeg eitjes mooi rijpen zodat er tenminste een behandeling mogelijk is! Wat frustrerend toch als je een ronde weer af moet breken.....

Lijnloos, nog aan het wachten op de eerste uitslagen begreep ik? Zou natuurlijk mooi zijn als je voor die tijd toch zwanger bent, maar ik kan me zo voorstellen dat je nu ook wel op zoek bent naar antwoorden, waarom het zo lang moet duren. Succes nog even!

DV, hoe voel je je? Al een beetje gewend aan het spuiten?
pi_118005882
Ik lees hier af en toe gewoon mee, Puur omdat het bij mijn zus ook niet simpel gaat, maar haar man geen mmm in wil, Hij gelooft heilig in : 'dan is het niet voor ons bedoeld'

Ik wil alleen maar even zeggen dat ik jullie bewonder om de positieve houding en het doorzettingsvermogen wat jullie aan de dag leggen, En ik realiseer mij ook wel dat jullie niet altijd positief kunnen zijn!

Ik hoop ooit iets te kunnen betekenen voor anderen mensen, Op een moment dat ons gezin compleet zal zijn.

Maar in ieder geval een dikke knuffel voor jullie allemaal :*
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 oktober 2012 @ 18:08:21 #75
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118005938
Sull hoe is het vandaag gegaan?
pi_118007395
Helaas nog steeds dezelfde follikel van 8 mm, alleen bms is iets gegroeid naar 6,5 mm. Ik mag gelukkig wel over op 1,5 dosis. Vorige keer had ik met 1,5 dosis bijna een 2e follikel, daarom waren ze daar voorzichtig mee (er is maar 1 follikel gewenst ivm mijn baarmoeder).

Dobbey, wat klink je toch sterk. Zo pril in de MMM en nu al zulke keuzes moeten maken, knap hoor! Morgen de uitslag?

Chanty, hoe staat het bij jou?
  maandag 15 oktober 2012 @ 19:18:39 #77
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118008618
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:47 schreef Sull het volgende:
Helaas nog steeds dezelfde follikel van 8 mm, alleen bms is iets gegroeid naar 6,5 mm. Ik mag gelukkig wel over op 1,5 dosis. Vorige keer had ik met 1,5 dosis bijna een 2e follikel, daarom waren ze daar voorzichtig mee (er is maar 1 follikel gewenst ivm mijn baarmoeder).
Ah oké, dat had ik er niet van begrepen sorry...

quote:
Dobbey, wat klink je toch sterk. Zo pril in de MMM en nu al zulke keuzes moeten maken, knap hoor! Morgen de uitslag?

Tussen sterk klinken en zijn zit nog wel een groot verschil ;-) Ik heb echt mijn buien wel maar we hebben op dit moment geen andere keuze.. Morgen om 3 uur krijgen we de uitslag. Gelukkig is het onwijs druk op mijn werk dus kan er morgen niet te veel bij stil staan.
pi_118009559
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:18 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ah oké, dat had ik er niet van begrepen sorry...

[..]

Tussen sterk klinken en zijn zit nog wel een groot verschil ;-) Ik heb echt mijn buien wel maar we hebben op dit moment geen andere keuze.. Morgen om 3 uur krijgen we de uitslag. Gelukkig is het onwijs druk op mijn werk dus kan er morgen niet te veel bij stil staan.
Geeft niets hoor! En ik zal morgen voor je duimen! :*
  maandag 15 oktober 2012 @ 22:38:58 #79
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118020800
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:40 schreef Sull het volgende:

[..]

Geeft niets hoor! En ik zal morgen voor je duimen! :*
Dank je wel... :*
pi_118027307
Dobbey, heel veel succes vandaag! :*

DV gaat ie goed met spuiten?
pi_118027717
Dobbey; veel succes straks!
pi_118028616
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik hoop ooit iets te kunnen betekenen voor anderen mensen, Op een moment dat ons gezin compleet zal zijn.
Ik vind dit echt een mooi iets. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:45:15 #83
384078 Rinn
wanna panda
pi_118029065
* Rinn komt ook even duimen voor dobbey en sul

En hoe gaat het met de andere meiden? :)
pi_118029086
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:09 schreef LadyBlack het volgende:
..

Lijnloos, nog aan het wachten op de eerste uitslagen begreep ik? Zou natuurlijk mooi zijn als je voor die tijd toch zwanger bent, maar ik kan me zo voorstellen dat je nu ook wel op zoek bent naar antwoorden, waarom het zo lang moet duren. Succes nog even!
..
Helaas, net ongesteld geworden dus gaat niet meer lukken voor volgende week :+

Sull en Dobbey, success meiden!
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:59:36 #85
384078 Rinn
wanna panda
pi_118029341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:46 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Helaas, net ongesteld geworden dus gaat niet meer lukken voor volgende week :+

* Rinn geeft Lijnloos een reep chocolade
:*
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:49:21 #86
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118036273
Iedereen ontzettend bedankt :*

De zenuwen beginnen hier nu toe te slaan, nog ruim een uur en dan hebben we meer duidelijkheid!
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:58:44 #87
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118036677
Dobbey :* succes straks..
Be happy with the little things in life
pi_118036796
Succes dobbey!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118041372
Dobbey, succes! Misschien weet je nu al iets... :*

Lijnloos, bagger dat je ongesteld bent geworden...

Sull, fijn dat je nu de 1,5 dosis mag gaan gebruiken... Hopen dat dit werkt!

Hier geen nieuws, vrijdagochtend weer naar het ziekenhuis voor een echo en bloedprikken..
pi_118045227
Ik kom me hier weer melden. Net te horen gekregen dat ik een miskraam ga krijgen. HCG was niet voldoende gestegen, dus helaas moeten wij op naar de volgende poging.

Dobbey, weet je al meer?
pi_118045531
Nee, Nikki. ;( Wat een naar nieuws, ik hoopte zo dat het allemaal goed zou gaan. Knuf! :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118045641
Ja dat hoopte ik ook, maar ergens was het gevoel vanaf de start al niet goed. Het komt dus ook niet als donderslag bij heldere hemel. En er zijn ergere dingen in het leven. Ik heb een prachtige dochter, dus ik mag al in m'n handjes knijpen. We gaan gewoon voor poging 3 ergens in januari ofzo.
pi_118046071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja dat hoopte ik ook, maar ergens was het gevoel vanaf de start al niet goed. Het komt dus ook niet als donderslag bij heldere hemel. En er zijn ergere dingen in het leven. Ik heb een prachtige dochter, dus ik mag al in m'n handjes knijpen. We gaan gewoon voor poging 3 ergens in januari ofzo.
Nikki, veel sterkte... :*
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:01:24 #94
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118046520
Zo even de tijd genomen om bij te lezen.

@sull balen zeg dat het nog niet doorgegroeid was, hopelijk helpt het ophogen van de dosis

@lijnloos balen zeg dat je ongesteld bent geworden :*

@nanuke fijn dat je door mag naar de volgende ronde *O*

@Nikki :{ nou verdorrie zeg. Heel veel sterkte :*

@dobbey hoe is het gegaan vanmiddag??

@babbel hoe is het met jou? Veel last van bijwerkingen??

Hier rustig aan, zondag ook de laatste pil geslikt, weer een klein mijlpaaltje. Ik ben wel ontzettend moe, moe en moe en nog eens moe. Ik slaap heel veel. Ik heb met vlagen hoofdpijn maar die is goed te doen en uit te houden. Verder gaat het prikken heel goed, behalve gisteren, toen had ik een naald die bot leek. Daarna voelde ik me echt even duizelig, zweet stond op mijn voorhoofd, kreeg de naald slecht door de huid heen, deed ook echt zeer, terwijl ik het spuiten niet als pijnlijk ervaar
Be happy with the little things in life
pi_118047128
DV ik had ook af en toe van die pijnlijke naalden. Met name van de decapeptyl. Dan brandde het ook nog een tijdje na. Ik denk dat ik eens per 5-6 spuiten een "botte" had.
pi_118047914
Shit Nikki :( Sterkte komende tijd, wat lijkt me dat kut dat je er nu zo op moet wachten. Jullie hadden geen Emmy's meer over toch? Dus weer opnieuw met prikken en zo? :*

DV :* !
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:53:10 #97
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118048269
Verdorie Nikki -O- ook ik hoopte dat het goed zou gaan.....

Hier toch wel een beetje goed nieuws....

Geen van de gynaecologen snapt er iets van. Mijn eicelwaarde is minder dan 0.1% maar de waarden die later zijn geprikt stroken niet met die waarde...

Mede op mijn verzoek mag ik een "echte" proefronde draaien *O* *O* *O*
Ik mag gaan beginnen met de hormonen en als het aanslaat gaan we die eicellen aanprikken en indien ze goed delen terug plaatsen *O* *O* *O*

Donderdagmiddag hebben we de voorlichtingsmiddag, over 2.5 week de prikinstructie en als mijn cyclus zo loopt als de afgelopen tijd mag ik zondag over 2 weken gaan beginnen :o

Het enige wat ik nog weet (van de snelle uitleg omdat de echte uitleg later komt ;) ) is dat ik 300 eenheden moet gaan spuiten. Ik weet niet van wat alleen dat ik decapeptyl, menopur en utrogestan (dat zijn van die knikkers toch?) krijg. Vanmiddag alles ingeleverd bij de apotheek en donderdag mag ik het gaan halen.

Vanmiddag ook de eiceldonatie besproken en mocht deze ronde niet aan slaan dan worden de papieren naar het Geertgen opgestuurd maar heb ik voor mezelf wel het idee dat ik er alles aan gedaan heb *)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:01:26 #98
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118048645
spannend, ivf is blijkbaar toch het proberen waard. Spannend hoor :* En je krijgt donderdag een flinke lading mee, ik moest hier echt ruimte maken voor in de koelkast hihi, best een raar idee vond ik dat, dat er voor een flink bedrag aan medicijnen gewoon in mijn koelkast lag/ligt
Ik ga voor je duimen :*
Be happy with the little things in life
pi_118049380
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kom me hier weer melden. Net te horen gekregen dat ik een miskraam ga krijgen. HCG was niet voldoende gestegen, dus helaas moeten wij op naar de volgende poging.

Dobbey, weet je al meer?
Wat ontzettend klote zeg ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118049529
En dat is ontzettend goed nieuws dobbey! Als het geen nut had dan had je het echt niet mogen proberen *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118049795
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:20 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een mooi iets. O+
Ik zie mijn zus worstelen, maar die kan ik niet helpen, want dat wil haar man niet, en ik lees jullie verhalen en soms staan de tranen echt in mijn ogen, en naief gesproken ga ik ervan uit dat alles zijn werk zal doen bij mij, ( geen idee of het zo is, want we zijn er nog niet mee bezig) en als ons gezin compleet is, en ik kan andere mensen helpen door bijvoorbeeld eicellen af te staan, waarom zou ik dat dan niet doen? Ik hoef alleen nooit te weten waar ze heen gegaan zijn, dat dan weer niet .

Lieve dames een dikke knuffel voor jullie!
S. 2014
J. 2016
pi_118050194
Dobbey, wat ontzettend fijn dat je een ivf poging mag gaan doen. En ook zo snel al, echt ontzettend goed! *O* Ik hoop echt dat dit gewoon net het zetje is dat nodig is voor jullie en dat de echte overgang gewoon nog een tijdje 'weg' blijft.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:42:45 #103
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118050280
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik hoef alleen nooit te weten waar ze heen gegaan zijn, dat dan weer niet .

^O^ up voor je.

Alleen is het in Nederland (en veel andere landen) niet meer mogelijk om anonieme donor te zijn. Het donorkind mag op zijn/haar 12e de uiterlijke kenmerken opvragen van de donor en vanaf de 16e verjaardag de contactgegevens. Wel word de ontvangende partij voor de donatie uberhaupt plaats vind volledig juridisch ingelicht over wat wel en niet kan voor het donor kind als ze contact wil e.d.

Edit: Wel mag je trouwens eventuele "voorkeuren" doorgeven. Dus als je liever niet wil dat het naar een bepaald geloof gaat of misschien niet naar een lesbisch stel kun je dat allemaal aangeven

[ Bericht 9% gewijzigd door dobbey op 16-10-2012 19:48:33 ]
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:46:12 #104
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118050426
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
En ook zo snel al, echt ontzettend goed! *O*
Iedereen heel erg bedankt O+
We zaten al in een rollercoaster maar nu nog meer :D Vandaag de recepten ingeleverd, donderdag de voorlichting en over 2 weken uitleg van de medicatie (prikinstructie hoeft niet omdat ik weet hoe ik mezelf moet prikken) en dan als mijn cyclus dan meewerkt 3 dagen later beginnen :Y
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:50:15 #105
384078 Rinn
wanna panda
pi_118050625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kom me hier weer melden. Net te horen gekregen dat ik een miskraam ga krijgen. HCG was niet voldoende gestegen, dus helaas moeten wij op naar de volgende poging.
Nouhouhououuuuu :( :( :( :'( :'(
Sterkte Nikki, dit is echt enorm klote gewoon :(
*knuf* :*
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:52:49 #106
384078 Rinn
wanna panda
pi_118050759
Dobbey wat fijn zeg! Dat is echt waar je op gehoopt had toch! Eerst eens zo proberen en misschien komt het nog helemaal goed met een wondertje O+

En ook zo snel! Super meis! ^O^
pi_118050914
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:42 schreef dobbey het volgende:

[..]

^O^ up voor je.

Alleen is het in Nederland (en veel andere landen) niet meer mogelijk om anonieme donor te zijn. Het donorkind mag op zijn/haar 12e de uiterlijke kenmerken opvragen van de donor en vanaf de 16e verjaardag de contactgegevens. Wel word de ontvangende partij voor de donatie uberhaupt plaats vind volledig juridisch ingelicht over wat wel en niet kan voor het donor kind als ze contact wil e.d.

Edit: Wel mag je trouwens eventuele "voorkeuren" doorgeven. Dus als je liever niet wil dat het naar een bepaald geloof gaat of misschien niet naar een lesbisch stel kun je dat allemaal aangeven
puur uit interesse, maar mag je als ontvangende partij dan ook aangeven dat je van een bepaald geloof oid geen eicel of zaadcel wil?
S. 2014
J. 2016
pi_118053394
Ohw Nikki, wat erg voor jullie! Jeetje na alle spanningen gaat het toch nog mis... Heel veel sterkte!

Dobbey, ik begrijp dat de volgende bloedwaardes meevielen? Wat fijn dat je nu IVF mag doen,toch nog een eigen optie, heel veel succes!

Droomvrouw, wat vervelend dat je je zo moe voelt, heeft dat met de medicatie te maken of meer met je gemoedstoestand. die botte naalden herken ik wel. Ik heb inmiddels zo'n voorraad dat ik dan gelijk een andere naald pak. Ik heb wel eens gehad dat de naald dan niet wil en er ineens toch in schiet en dat ik van pijn en schrik de naald er weer uit trok en toen kon ik weer opnieuw beginnen..
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:41:18 #109
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118053754
Dat moe zijn is echt een bijwerking net zoals de hoofdpijnen. Helaas is een andere naald pakken hier geen optie. Het zijn kant en klare spuiten met naald en precies genoeg voor een cyclus ivf behandeling
Be happy with the little things in life
pi_118053873
Nikki wat jammer ;(
Veel sterkte en hopelijk idd snel weer naar Z&G! :*
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:49:11 #111
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118054291
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

puur uit interesse, maar mag je als ontvangende partij dan ook aangeven dat je van een bepaald geloof oid geen eicel of zaadcel wil?
Of je die eisen mag stellen weet ik niet. Wel is het "verboden" om zeg maar als "blank" stel een donor ei of zaad te krijgen van een gekleurd iemand. Dit vanwege het eventuele ongemak dat een kind kan krijgen als donker getint kind met blanke ouders.. En andersom zal het netzo gelden


Dit en het vorige had ik je voor 3 weken terug ook allemaal nog niet kunnen vertellen hoor :D
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:50:11 #112
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118054351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:35 schreef Sull het volgende:

Dobbey, ik begrijp dat de volgende bloedwaardes meevielen? Wat fijn dat je nu IVF mag doen,toch nog een eigen optie, heel veel succes!

De bloedwaarden waren nog slecht maar niet zo slecht zodat ze pasten bij een eicelvoorraad van minder dan 0.1% daarom hebben we deze ene kans gekregen
pi_118058091
Dobby; wat fijn dat je een proefronde ivf mag gaan doen! En zo snel al, wat fijn!

Dv; ik hoop dat je je beter gaat voelen zodra je mag gaan stimuleren! En die deca naalden zijn idd bot en vervelend. Ik heb ook vaak echt hard moeten duwen voordat de naald erin ging. De gonal was daarna echt heel fijn, die naald glijdt er gewoon in. Succes meis!

Nikki; wat een ontzettend k*t nieuws en ookal heb je je meisje al en had je een voorgevoel, dit is heel naar. Ik hoop dat de miskraam snel doorzet, dan kun je het echt afsluiten. Krijg je volgende week wel nog een echo over hoe en wat? Sterkte voor jou :*
pi_118058518
Poezebeest, ik zou een echo hebben op maandag, maar ik denk dat ik di af mag zeggen. De verpleegkundige zei dat als ik gewoon goed 'ongesteld' wordt een echo niet hoeft. Maar Brussel besluit in deze en die hebben vandaag niet gebeld. Morgen ga ik ze zelf maar even bellen denk. Ik ben wel gestopt met de utrogestan op aanraden van de verpleegkundige, want die dingen kunnen ook de bloeding tegenhouden zei ze. Wat mij betreft mag het nu ook gewoon losbarsten ook hoor, dan kunnen we weer met schone lei verder. :)
pi_118058790
Nikki; dan hoop ik dat het snel voorbij is, afwachten is ook niet fijn. Bah, ik vind het echt niet leuk voor je, verdorie, had het je zo gegund!
pi_118084158
Nikki, wat rot zeg... bah. Sterkte. ;( :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_118093555
@Nikki, wat rot, heel veel sterkte. Op naar een 2013 en een schone lei.

@Dobbey, wat fijn dat je wel gewoon IVF mag proberen, dat het maar gewoon raak mag zijn en verder klaar.

@DV rot van die moe moe moe bijwerkingen, maar het is voor een goede zaak...

Als ik iemand vergeten ben, sorry, zit aan de antibiotica en ben beetje wazig
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:47:55 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118134333
Jeetje wat een berichten hier weer....

Nikki, verdorie :{ klopte je gevoel dus toch.... ik hoop dat het snel voorbij is, dan kun je bijkomen en verdergaan! :*

Dobbey, ineens toch een kans! :o wat fijn!! Begrijp heel goed dat je het toch echt ook zelf wilt proberen, succes!! ^O^

Lijnloos, hmmm.... ongesteld is nooit leuk, maar misschien is dit wel een van de laatste keren. Je weet nooit waar ze in het ziekenhuis mee aankomen :)

Sull, merk je al iets van de verhoogde dosis? Wanneer heb je weer een echo? Hopelijk doet deze dosis zijn werk!

En kahlie, gaat het goed met je? Hoop dat jij ook niet al te lang meer hoeft te wachten, de hoop schemert altijd best door in je posts, maar je lijf werkt niet altijd mee he? :*
pi_118137643
Nikki, hoe gaat het met je? Moet je nog terug voor controle?

Ladyblack, hoe is het met jou dan?

Dobbey, hoe was de voorlichting?

Ik voel nu eindelijk dat de menopur wat doet. Ik krijg altijd zo'n vol gevoel thv mijn liezen en tot op heden was dat steeds een voorbode van een follikel groei, dus van hoop ik nu maar weer op.

Vanochtend nog ontzettend stom geweest. Onze kat is erg ziek, dus iedere ochtend is het een race tegen de klok om alle medicatie op tijd de kat in te krijgen en de "ongelukjes" op te ruimen. Dus vanochtend erg druk mee geweest, toen ik er achter kwam dat ik laat was en mijn carpoolmaatje belde al, dus ik als een gek op de fiets naar de carpoolplaats. Toen ik halverwege bij hem in de auto erachter kwam dat ik Menopur vergeten was te spuiten... En terug kon dus niet meer. Gelukkig werk ik in het ziekenhuis, waar ik onder behandeling ben en zijn de fertiliteitsverpleegkundige super lief en mocht ik uit hun voorraad spuiten. Pfiew...gered!
pi_118138137
Ik moet maandag voor een echo sull. Ik hoop dat de miskraam zelf op gang komt, maar tot nu toe geen teken daarvan, sterker nog, het bruinigverlies dat ik al een tijdje had is gestopt. :?

Gelukkig werk je in het ziekenhuis en kon je toch nog op tijd spuiten. :* Ik duim voor een mooi resultaat.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:38:50 #121
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118142533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik moet maandag voor een echo sull. Ik hoop dat de miskraam zelf op gang komt, maar tot nu toe geen teken daarvan, sterker nog, het bruinigverlies dat ik al een tijdje had is gestopt. :?

Gelukkig werk je in het ziekenhuis en kon je toch nog op tijd spuiten. :* Ik duim voor een mooi resultaat.
Misschien een domme vraag maar is er dan ook nog een kans dat het toch nog goed gaat?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:50:12 #122
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118143139
De voorlichting van vanmiddag gaf me heel erg de kriebels.... Van engte dan...

Veel info over wat te verwachten en het verloop. Iedereen kreeg een envelop mee waarin het contract van Zwolle zat, routebeschrijving, tips en een recept voor de pil, die in mijn geval op naam van mijn man stond.. Heb meteen maar gevraagd of ie het traject niet helemaal over kon nemen maar dat zagen ze niet zo zitten hahaha. Het recept had er bij ons niet in mogen zitten omdat we de verkorte versie doen.

Er is een notitie gemaakt om me bij de punctie zo ver als kan weg te maken, omdat ik niet zo'n grappig verleden heb (vandaat dus de kriebels bij het zien hoe het ging) en dus al verkramp bij het zien van het echo apparaat. Was verder geen probleem en alleen maar goed dat ik het aan gaf.

Vanmiddag ook de medicatie gekregen en toen we thuis kwamen kwam ik erachter dat ze een fout hadden gemaakt. Ipv II te lezen als 11 doosjes menopur hebben ze het gelezen als 2... We zijn terug gegaan en nadat ik had aangegeven dat ik nu maar voor 2 x spuiten had kreeg ik de opmerking, ja maar die medicatie is heel duur en weet je zeker dat je 300 eenheden moet gaan spuiten? Ja dat weet ik zeker pak het recept er maar bij.... Uiteindelijk toch met veel moeite gelijk gekregen en ze gaan nu 9 doosjes bij bestellen.

Nu kunnen we ons gaan opmaken voor de volgende afspraak op 30 oktober, uitleg van de medicatie en het spuitschema. Ben heel erg benieuwd!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:51:16 #123
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118143202
@sull voel je echt dat er iets groeit dan thv je liezen? Of is het een soort druk wat zich op bouwt?
pi_118143330
Hoeveel ampullen zitten er in een doosje menopur, dobbey want 11 dozen is toch gigantisch veel? Althans, bij mij zaten er 10 ampullen in 1 doos. Maar misschien is de verpakking in Nederland wel anders.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:55 #125
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118143716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:53 schreef leonieke het volgende:
Hoeveel ampullen zitten er in een doosje menopur, dobbey want 11 dozen is toch gigantisch veel? Althans, bij mij zaten er 10 ampullen in 1 doos. Maar misschien is de verpakking in Nederland wel anders.
Hier zitten 5 ampullen van 75 eenheden in... Dus ik ben voor 1 spuitsessie al 4 ampullen nodig....
pi_118146097
Dobbey wat veel ampullen per dag en ik vond 1 1\4 dosis al zo onhandig klaarmaken... wat vervelend dat je er zo angstig van wordt. Ik heb wel eens gehoord dat de meeste inwendige echo's ook met wat meer geduld via de buik kunnen, afh van de locatie van je eierstokken. Dat zou je eens kunnen navragen.

Overigens voel ik niet iets groeien, maar de druk neemt wel toe. Ik heb al 2x de controle afspraak vervroegd omdat ik wist dat follikel(s) anders te groot zouden worden en dat klopte ook steeds.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:01:45 #127
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118147596
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:37 schreef Sull het volgende:
Dobbey wat veel ampullen per dag en ik vond 1 1\4 dosis al zo onhandig klaarmaken... wat vervelend dat je er zo angstig van wordt. Ik heb wel eens gehoord dat de meeste inwendige echo's ook met wat meer geduld via de buik kunnen, afh van de locatie van je eierstokken. Dat zou je eens kunnen navragen.

Overigens voel ik niet iets groeien, maar de druk neemt wel toe. Ik heb al 2x de controle afspraak vervroegd omdat ik wist dat follikel(s) anders te groot zouden worden en dat klopte ook steeds.
Ja die ampullen weet ik ook nog niet helemaal het fijne van. De een is gevuld met vloeistof en de ander is een glazen potje met iets.. Het mooiste zou zijn als ik vloeistof met meerdere poeders (het is toch een poeder?) kan vermengen anders blijf ik aan het spuiten hahaha

In de kliniek houden ze er gewoon rekening mee en doen ze dus extra voorzichtig. Het gaat nu steeds beter omdat het vertrouwen ook steeds groter word. Met de punctie is alles al zo spannend en is gewoon heel lastig om te ontspannen omdat er al zoveel gebeurt dus dan maar het zekere voor het onzekere om het niet in een drama uit te laten lopen.

Ok wel apart om dat zo te voelen, ik ben zeer nieuwsgierig en hoop dan ook dat het aanslaat. Kun jij mij misschien vertellen wat een spuitschema in houd? Moet je eerst de decapeptyl spuiten en dan later het ander of gaat dat beiden tegelijk? Gebruik jij ook utrogestan? Ik moet deze 3x per dag per 2 inbrengen...
pi_118151430
Dat van die spuiten klinkt allemaal niet zo fijn.. Aan de andere kant: misschien werkt het! Wel superfijn dat ze zo'n rekening met je houden..

Morgen moet ik weer naar de gyn...Het begint nu toch wel weer spannend te worden.. Onder het motto 'gedachten zijn krachten', denk ik lekker heel positief (;)), morgen zie ik wel of het werkt, en anders gaan we gewoon op zoek naar iets anders met de gyn.. Het komt goed *O* (ik had vanavond wel weer bloedverlies, niet heel veel, meer roze.. het staat in de bijsluiter, dus ik probeer er niks van te denken...

Sull, wat bijzonder dat jij die druk kan voelen, zeg, wel handig!

Verder een :* voor iedereen die het nodig heeft.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:13:37 #129
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118154473
@dobbey.. Normaal begin je eerst met de decapeptyl, dan krijg je een uitgangsecho en prikken ze bloed aan de hand van die waardes ga je daarna stimuleren. Ik weet niet het verschil tussen kort en lange cyclus. Maar ik ben dan bijna 2 wkn met de decapeptyl bezig voordat het stimuleren begint. Dan zet je beide spuiten dagelijks in jouw geval de menopur. Dit spuit je samen tot de punctie,36 uur voor de punctie zet je de pregnyl. Dan punctie en dan hoef je pas te beginnen met de utrogestan. Maar dat word je straks allemaal nog eens duidelijk uitgelegd tijdens die bijeenkomst. Dan leggen ze het schema helemaal uit. En je krijgt van te voren allemaal te horen hoe en wat en wanneer. Komt goed dus :*
Be happy with the little things in life
pi_118159697
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:38 schreef dobbey het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag maar is er dan ook nog een kans dat het toch nog goed gaat?
Euhm, het lijkt me stug, die hcg waarde was echt heel slecht gestegen en dat matcht niet met een goede afloop. Het bruinig bloeden kan echter ook komen door de utrogestan pilletjes, dus misschien is het gestopt omdat ik die niet meer gebruik. Ik zit nu eigenlijk gewoon een beetje te wachten op de mk. We zien wel. Ik ben toch voorlopig niet van plan een nieuwe poging te starten, dus de mk mag nog even wat daagjes op zich laten wachten.

Over de menopur... Ik deed dus 2 poeders in een halve ampul vloeistof. Volgens mij kun jij dus best 1 vloeistof mengen met 4 poeders. Maar je kunt het even navragen in het ziekenhuis. Van 2 poeders in 1 vloeistof weet ik zeker dat het toegestaan is, want dat was officieel mijn instructie.
Het komt vast allemaal goed met je punctie hoor. Ga vooral NIET lezen over ervaringen op internet. Elke vrouw beleeft een punctie heel anders. Voor de een doet het nu eenmaal meer pijn als voor de ander. Op die forums lijkt het er echter op dat je pas meedoet als je een helse ervaring hebt gehad ofzo. Mijn mening is dus dat het daar allemaal zwaar aangedikt/overdreven wordt. Ik heb twee piece of cake puncties gehad en één die wat minder fijn was. De goede puncties heb ik dus gewoon liggen lachen met de dokters daar. Sowieso krijg je wel een ontspannend middeltje hoor, dus je maakt het niet voor de volle 100% mee. :*
pi_118159792
Dobbey; wat een gedoe met die menopur, hier gonal-f gebruikt en dat zit kant en klaar in een grote spuit. Naald erop, dosis instellen en spuiten maar.
Wat Nikki ook zegt over de punctie, niet gaan lezen op forums, laat het over je heen komen en je goed begeleiden. Het is en blijft niet fijn en heel spannend, maar het is echt niet verschrikkelijk. Hier 2x een punctie gehad en beide keren viel het me mee en heb ik roze olifantjes geteld, ik was echt helemaal van het padje. Maar gelijk ook weer bij positieven toen de punctie klaar was en het middel uitgewerkt. Hier dus ook geen nare ervaring.

Vanmiddag de echo om te lijken of mijn bms dik genoeg is om de cryo maandag te gaan ontdooien. Ben niet zenuwachtig voor de echo, wel voor het ontdooien.
pi_118159836
Poezebeest, ik kan me voorstellen dat dat heel spannend is. Anders is het ook allemaal zo voor 'niks' geweest. Ik duim even met je mee voor een mooie cryo. Het zou zo fijn zijn als je het hele traject niet van voor af aan hoeft te doen. :*
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:54:04 #133
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118159959
Poezenbeest spannend :*

En lezen over puncties doe ik idd ook niet. Op internet lees je meestal alleen de horror verhalen. En voor iedereen is de beleving van pijn ook anders.

Nikki :* even een dikke knuf voor jou. Lijkt me niet makkelijk dat afwachten
Be happy with the little things in life
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:14:45 #134
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118161845
Poezebeest succes vanmiddag! Ik duim voor je dat zowel de echo als het ontdooiproces goed verlopen :*

@Nikki ok duidelijk.... bedankt voor je reactie. Ik hoop voor je dat het snel en uit zichzelf op gang komt zodat je dat hoofdstuk definitef kunt afsluiten :*

@dv Bedankt voor je uitleg. Het stuk van de uitgangsecho, het bloedprikken en de 2 weken decapeptyl sla ik geloof ik over. Hoe of wat weet ik niet maar ik zal het na het gesprek wel hier neer zetten.

Voor de rest bedankt voor de reacties! Lezen op internet ben ik idd mee gestopt. Af en toe is het net een of andere veiling waar naar je zit te kijken, de een nog erger dan de andere :X
Wat betreft het mengen wil ik dat idd nog even vragen als ik het schema krijg.
pi_118174012
@Dobbey, ik had Fostimon. Ook de hoogste dosis en ik mocht vier bolletjes mengen met één ampul vloeistof.
Ik denk niet dat je bloed hoeft te laten prikken, want ze weten al dat je de maximale dosis gaat spuiten.
Uitgangsecho doen ook niet alle ziekenhuizen.
Wel zul je rond dag acht-tien een echo krijgen om te zien wat er groeit en hoelang je nog moet spuiten.
Voordeel van een kort protocol is dat je niet eerst een dubbele dosis agonist hoeft te spuiten (Decatpeptyl of Lucrin), want juist daar krijg je hoofdpijn van. Bij de enkele dosis valt dat wel mee (bij mij tenminste).

Puncties (drie maal) vielen bij mij ook ontzettend mee. :Y
Mocht het niet meevallen, het duurt maar een kwartiertje.

Nikki. :*
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:52:29 #136
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118174388
Ah kijk weet ik ook meteen het verschil tussen kort en lang protocol, dan begin je dus ook meteen met de stimulatie. Of begrijp ik dat nu verkeerd??
Be happy with the little things in life
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:57:14 #137
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118174548
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:52 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ah kijk weet ik ook meteen het verschil tussen kort en lang protocol, dan begin je dus ook meteen met de stimulatie. Of begrijp ik dat nu verkeerd??
Voor zover ik het nu begrijp begin ik op de eerste dag van de menstruatie met de decapeptyl en 2 (volgens mij niet tegelijk) dagen later komt daar de Menopur bij.

Over 1,5 wk kan ik het je exact vertellen :D
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:58:18 #138
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118174589
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:44 schreef Kolonia het volgende:
@Dobbey, ik had Fostimon. Ook de hoogste dosis en ik mocht vier bolletjes mengen met één ampul vloeistof.
Ik denk niet dat je bloed hoeft te laten prikken, want ze weten al dat je de maximale dosis gaat spuiten.
Uitgangsecho doen ook niet alle ziekenhuizen.
Wel zul je rond dag acht-tien een echo krijgen om te zien wat er groeit en hoelang je nog moet spuiten.
Voordeel van een kort protocol is dat je niet eerst een dubbele dosis agonist hoeft te spuiten (Decatpeptyl of Lucrin), want juist daar krijg je hoofdpijn van. Bij de enkele dosis valt dat wel mee (bij mij tenminste).

Puncties (drie maal) vielen bij mij ook ontzettend mee. :Y
Mocht het niet meevallen, het duurt maar een kwartiertje.

Ah ok, dank je wel voor je antwoord :Y
pi_118174717
Ja ik heb kort en lang gehad. Bij kort begin je gewoon op cyclusdag x (ik ben even kwijt welke precies) met de stimulatiemedicatie (gonal, puregon etc.) En na een paar dagen spuiten komt pas de onderdrukker, in mijn geval orgalutran erbij.

Bij het lange schema was het op cd21 een bloedafname en starten met decapeptyl. Dat heb ik zo'n 2,5 week gedaan voor de stimulatiemedicatie erbij kwam. Het duurt dus al met al flink langer en ik vond het korte protocol veel fijner om te doen. Dunno why, misschien omdat je er niet zo lang mee bezig bent, want dan is het echt 2 weekjes spuiten en hoppa punctie. Lang protocol is een dikke maand spuiten.
pi_118174925
Echo was goed, bms al mooi dik, helaas wordt er in het weekend niet ontdooid dus maandagochtend allemaal voor me duimen! Uiterlijk om 15 hoor ik of het is gelukt, spannend!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:25:33 #141
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118175622
@poezebeest mijn duimen draaien voor je :*

@nikki ah dankjewel voor de uitleg. Ik spuit idd een maand, maar ergens went het wel heel snel. Ben nu ruim een week bezig, ik vind ook dat het best opschiet. Van de 28 spuiten zijn er 19 over. Ik ben dus erg van het aftellen hihi en dan klinkt het ineens een stuk korter ofzo. Mij lijkt het juist moeilijk om meteen 2x te spuiten, nu kan ik ''wennen'' aan het dagelijks spuiten. De eerste dagen was er echt iedere dag een drempel en durfde ik niet door te prikken en begon ik weer opnieuw. Maar ja, dat is dan mijn ervaring, ik heb geen ervaring met korte protocol.
Be happy with the little things in life
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:36:51 #142
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118176103
@poezebeest Alles wat gedraaid kan worden, tenen, vingers zullen hun best doen maandag! :*
pi_118181182
Poezebeest, ik ga zeker voor je duimen maandag!

Nikki, ik denk aan je :*

Babbel, hoe was het?

Mijn gevoel klopte weer, er zijn 3 follikels gegroeid sinds maandag 1x 9 mm, 1x 11 mm en 1 van 13 mm (allemaal links). Nu wordt het weer spannend, want er mag er eigelijk maar 1 doorgroeien voor IUI. Hoewel ze toch nog even gaan overleggen of het echt niet mag doorgaan bij 2 follikels.

In principe staat dinsdag de IUI gepland, maar ik moet eerst zondag naar het ziekenhuis voor een echo om zeker te weten dat er niet teveel follikels groeien en dan 's avonds Pregnyl spuiten.

Ik had vandaag voor de grap even nagekeken, maar de afgelopen 2 jaar heb ik, 58 echo's gehad en totaal 81 afspraken ivm de MMM. Phoe best veel...
pi_118183528
Gek dat het zo verschilt per ziekenhuis. Ik mocht er 3 hebben bij IUI. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118184280
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:54 schreef Tally het volgende:
Gek dat het zo verschilt per ziekenhuis. Ik mocht er 3 hebben bij IUI. :)
Ik twee, hoewel ze één als ideaal zagen.
pi_118186983
Ik dacht eigenlijk dat het beleid niet veel zou verschillen van IVF, maar als Tally zegt 3 dan is dat dus toch verschillend. De kans op een meerling zal ook wel kleiner zijn bij ui dan bij ivf, denk ik.

Nou dan hoop ik gewoon dat 2 ook mag!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:24:17 #147
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118188044
@sull bij ivf streeft men naar zoveel mogelijk follikels en beleid is volgens mij landelijk dat er niet meer dan 2 embryo's worden teruggeplaatst. En bij IUI geen idee waarom men bij de ene zegt wel 2 of 3 en de andere niet. Men zal denk ik vooral bang zijn voor meerlingzwangerschap en de complicaties die daar om heen kunnen plaats vinden. Anderzijds zijn er hier op fok op dit moment best veel meerlingzwangerschappen waarvan de meest eigenlijk wel goed gaan en waarvan die van Kyara zelf spontaan is.
Be happy with the little things in life
pi_118188316
Bij mij was er paniek bij de meerlingzwangerschap. Want dat ging goed mis. Ik heb tot week 14 plat gemoeten en ik week 11 is 1 van de vruchtjes overleden. Er toen was het hele grote paniek want wat nu... Komt het vruchtje los en zal het afvloeien of zal het afvloeien en de goede vrucht meenemen. Het is blijven zitten en verwijderd tijdens de keizersnede. Maar ik heb wel tot bijna het einde bloedingen gehad. Dus het kan ook fout gaan.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:34:31 #149
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118188595
Het kan zeker fout gaan, klumsy is daar ook een goed voorbeeld van en ook simmu. En jij natuurlijk. Alhoewel ik wel steeds meer het idee krijg dat een tweeling zwangerschap steeds vaker word uitgedragen *correct me if i'm wrong*
Hier word maar 1 embryo op eigen verzoek teruggeplaatst ongeacht kwaliteit. Er zitten namelijk tweelingen in de familie en ik wil het risico niet lopen. Als het zo is dan is het van harte welkom, maar ik wil niet nog een extra verhoogd risico er boven op
Be happy with the little things in life
pi_118189505
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:47 schreef LadyBlack het volgende:
En kahlie, gaat het goed met je? Hoop dat jij ook niet al te lang meer hoeft te wachten, de hoop schemert altijd best door in je posts, maar je lijf werkt niet altijd mee he? :*
Wat lief dat je dat vraagt :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Sull, volgens mij zijn ze bij jou ook voorzichtiger vanwege je uterus unicornis, je hebt immers minder plek dan een ander.

Beleid voor meerlingenzwangerschappen verschilt per ziekenhuis in Nederland. In Belgie staat het in de wet dat je pas vanaf 36 (zei m'n zus, weet niet zeker meer), 2 emmy's terug mag in je eerste 2 pogingen IVF. Derde mag je er wel meer. IUI regelingen weet ik niet, want dat heeft ze nooit gehad.

Het geeft meer risico's, maar hoeveel meer, tja, dat blijft onduidelijker.

@Poezebeest DUIMEN op Maandag :D Ik zal d'r aan denken met m'n wazige hoofd :)

@DV wat goed dat je went aan het prikken! Stoer mens! Natuurlijk gaan we binnenkort ook voor jou duimen :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:16:07 #151
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118190927
Kahlie wat fijn dat je waardes zo stabiel blijven. Wel flink balen van de ontstekingen zeg. Hopelijk knap je nu gauw op :*

Zo'n stoer wijf vind ik mezelf niet hoor. Ik heb vaak het idee dat ik na mezelf sta te kijken vanaf de zijlijn en dat ik dit niet ben. :@

Over de terugplaatsingen volgens mij is het landelijk en word het beleid in 2013 nog eens aangepast dit na aanleiding van de bezuinigingen. Er was toen spraken nog maar 1 vergoede poging uit het basis pakket. Maar het blijven er 3, er zijn wel andere aanpassingen klikkerdeklik
Be happy with the little things in life
pi_118191259
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
er zijn wel andere aanpassingen klikkerdeklik
Op zich zijn dat niet echt aanpassingen, alleen een striktere doorvoering van wat toch (officieel) al beleid was in de praktijk.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:29:56 #153
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118191748
Geen idee. Op zich ook wel goed. Er gaat een hoop geld rond in de IVF. Ik weet niet in hoeverre ziekenhuizen daar nu strikt in zijn. Als je al kijkt na een tp. Hier krijg je, tenzij je anders aangeeft, bij embryo's van slechte kwaliteit er 2 teruggeplaatst, zoals ik het begreep is dat in 2013 er dan toch echt nog maar 1. Dat zijn toch wel wezenlijke verschillen tenminste dat lijkt mij.
Be happy with the little things in life
pi_118192097
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:29 schreef droomvrouwtje het volgende:
Geen idee. Op zich ook wel goed. Er gaat een hoop geld rond in de IVF. Ik weet niet in hoeverre ziekenhuizen daar nu strikt in zijn. Als je al kijkt na een tp. Hier krijg je, tenzij je anders aangeeft, bij embryo's van slechte kwaliteit er 2 teruggeplaatst, zoals ik het begreep is dat in 2013 er dan toch echt nog maar 1. Dat zijn toch wel wezenlijke verschillen tenminste dat lijkt mij.
Het officiële beleid, of eigenlijk de afspraak tussen ziekenhuizen en verzekeraars, was al dat er max. 1 teruggeplaatst werd. Dat daar vanaf geweken werd is een tweede. (en het zal me niets verbazen als ze dat gewoon blijven doen)
pi_118192913
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
Kahlie wat fijn dat je waardes zo stabiel blijven. Wel flink balen van de ontstekingen zeg. Hopelijk knap je nu gauw op :*
Dank je wel :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo'n stoer wijf vind ik mezelf niet hoor. Ik heb vaak het idee dat ik na mezelf sta te kijken vanaf de zijlijn en dat ik dit niet ben. :@

Dat is toch stoer, want je bent het wel? Ik zou echt van m'n stokkie gaan denk ik. Jaren geleden had ik erg last van migraine en dan had je ook middelen die je kon spuiten. Nou, ik wachtte wel ff die extra 20 minuten op het middel via de bloedbaan en de maag ipv een spuit in m'n lijf te moeten zetten :P
pi_118192986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het officiële beleid, of eigenlijk de afspraak tussen ziekenhuizen en verzekeraars, was al dat er max. 1 teruggeplaatst werd. Dat daar vanaf geweken werd is een tweede. (en het zal me niets verbazen als ze dat gewoon blijven doen)
Mij ook niet. Ik hoor alleen maar verhalen van: We plaatsen er maar 1 terug maaaaaaar...

* je bent wat ouder, dus we doen er toch 2
* er zijn er maar 2 en de andere is niet goed genoeg om in te vriezen, dus we doen er toch 2
* er zijn er wel meerderen, maar ze kunnen niet goed tegen vriezen in vorige pogingen, dus we doen er toch 2
etc. etc. etc.

Maar toch ligt dat heel erg aan het ziekenhuis, want sommige artsen doen het dus echt niet.
pi_118198214
Kahlie, in Belgie heb ik twee keer twee embryo's teruggeplaatst gekregen waarvan een keer bij poging een en een keer bij poging twee. Ze hielden dus ze regels van mijn thuisland aan en niet de Belgische regels. Dat kan dus ook nog.

Poezebeest, fijn dat de echo goed was. :)

Kahlie, ik duim voor goede waarden de komende periode. :*
pi_118202480
Hoe graag ik ook altijd wel een tweeling heb willen hebben, is dat absoluut niet de bedoeling hoor. Inderdaad in verband met mijn baarmoeder afwijking zou een tweeling echt een groot risico zijn.
Maar dat er 2 follikels zitten vergroot wel de kans dat er misschien 1 bevrucht wordt. Ik weet niet hoe groot de kans op een tweeling bij 2 follikels is bij IUI, maar op zich zijn de kansen op een eenling al niet bijster hoog, dus zal de kans op een tweeling wel vrij klein zijn. En als het ziekenhuis het niet aandurft dan is dat natuurlijk balen, maar dan sta ik achter die keuze.

Bij IVF zal die kans wel groter zijn aangezien de bevruchting dan al heeft plaatsgevonden. En ik vind het fair dat die regels worden aangepast vanaf 2013, als daarmee de 3 pogingen kunnen blijven bestaan. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat er mensen minder blij zijn.

Ik weet niet meer wie het schreef, maar er liggen helaas nog vaak meerlingen op de couveuse afdeling hoor... :{
pi_118203063
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kahlie, in Belgie heb ik twee keer twee embryo's teruggeplaatst gekregen waarvan een keer bij poging een en een keer bij poging twee. Ze hielden dus ze regels van mijn thuisland aan en niet de Belgische regels. Dat kan dus ook nog.

Kahlie, ik duim voor goede waarden de komende periode. :*

Dat is netjes dan! Mijn zus mocht het niet in Belgie, maar zij had een hele strenge arts. Ik vond het maar goed ook (zij klaagde wel). Als je ziet hoe moeilijk haar zwangerschap is, is ze nu uiteindelijk ook wel blij denk ik. Maar dat je einde poging 2 zit binnen 4 maanden (elke keer maar 1 TP, vanwege weinig goede kwaliteit emmy's) dan snap ik ook wel dat je hem knijpt.

Dank je wel voor je gelukswensen :* Jullie zijn allemaal zo lief :)
pi_118203599
Hey meiden wat zitten jullie er momenteel allemaal diep in met het prikken enzo.. wilde even heel veel sterkte en succes wensen!

Ik heb nu ook een meerling na icsi en bij mij leek het alsof ze er altijd 2 terug plaatsen bij een cryo of je moet bezwaren hebben. Heel gek want over 1 of 2 terug plaatsen is nooit echt uitgebreid gesproken. Al mijn cryo's waren van goede kwaliteit dus dat was ook geen issue. Wat ik als heel fijn heb ervaren is dat de terugplaatsing van de 2 cryo's inn eigen cyclus ging. Ik heb maar 1 keer pregnyl hoeven spuiten. Omdat het bij mij prima heeft gewerkt hoop ik dat uit onderzoek blijkt dat voor een terugplaatsing niet altijd al die rommel gebruikt hoeft te worden.. maakt het hele traject wat al zo zwaar is een stukje lichter!

Meiden succes ik blijf voor jullie duimen!!
pi_118203758
Wij kregen achteraf te horen dat er twee waren terug geplaatst. Er waren 3 bevruchtingen. 2 zijn terug geplaatst en over de derde hebben we nooit wat gehoord. Waarschijnlijk was hij niet goed genoeg om in te vriezen. Maar dat weten we nooit zeker :) Achteraf zei de gyn dat er nooit twee terug hadden mogen worden geplaatst met mijn baarmoederafwijking. Maar zoals ik al eerder vertelde niemand wilde me geloven.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118214798
De echo van afgelopen vrijdag liet een zeer grote eicel zien, hij was ongeveer 4cm! Op zich dus positief, want de Clomid 100mg slaat aan! Uit het bloedonderzoek moet blijken of er een eisprong heeft plaats gevonden.. Maandag word ik teruggebeld met de uitslag en het vervolg... als hij is gesprongen kan ik op mijn verjaardag testen O+ Als hij niet is gesprongen, is het belangrijk om het in de gaten te blijven, omdat het anders een cyste kan worden... to be continued...
pi_118214910
Oja, en mijn vriend is heel trots, want de gynaecoloog zei dat hij 'superzaad' heeft... _O-
pi_118215510
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:58 schreef Babbel1 het volgende:
Oja, en mijn vriend is heel trots, want de gynaecoloog zei dat hij 'superzaad' heeft... _O-
Onze gyn uit Belgie noemde mijn man een "golden boy". Dat moet ik nog steeds bijna wekelijks aanhoren. :')
pi_118215580
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:16 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Onze gyn uit Belgie noemde mijn man een "golden boy". Dat moet ik nog steeds bijna wekelijks aanhoren. :')
hahaha, oh, ze blijven toch wel bijzonder, he O+
pi_118242169
Vanochtend op controle geweest. Er was 1 follikel van 20 mm en 1 van 15 mm. De gynaecoloog vertelde dat het toch wel echt het streven is naar 1 follikel, maar dat ze dit wel aandurfde. Het zou kunnen dat die van 15 ook springt, maar de kans is klein. De IUI gaat dus door dinsdag. Ik heb er nu al een erg goed gevoel bij, stom is dat hè?

Ook afgesproken toch voor december vast een afspraak maken om eventueel het vervolg verder door te spreken. Aangezien we nog tot december door mogen met IUI en dan over zouden gaan op IVF.
Grappig dat dit mijn eigen gynaecoloog was en zij ook zei dat ze vond dat ik eerst IUI moest benutten voordat je overgaat op IVF, terwijl het gesprek in juli met een andere gynaecoloog heel anders ging. Die moest ik echt overtuigen om toch door te mogen gaan met IUI en niet te starten met IVF.
pi_118249130
Sull, mooi dat er een mooi groot follikel zit. Nu op naar dinsdag. *O*
Fijn dat jouw eigen gyn op één lijn zit met jullie eigen idee/gevoel.

DV, gaat ie goed?

Poezebeest morgen een spannende dag. Ik duim met je mee! :*
pi_118257883
Dv; fijn dat het spuiten inmiddels een beetje is gewend. Je moet zo lang spuiten dat het wel fijn is als het een beetje als vanzelf gaat, scheelt een hoop stress!

Sull; dat zijn veel afspraken en echo's. En wat fijn dat er dinsdag een iui is!

Kahlie; fijn dat je waardes stabiel blijven. Maar wat naar van de kaakontsteking, hopelijk gaat het al wat beter, beterschap!

Babbel; spannend allemaal!

Niki; heel veel succes morgen met de echo :*

Vorig jaar mochten we zelf kiezen hoeveel embryo's we lieten terugplaatsen, 1 of 2. Nu mochten we niet kiezen en nu is het beleid <36 bij de 1e poging maar 1 embryo, 2e en 3e poging in overleg. Hier zal echter nooit meer dan 1 embryo worden teruggeplaatst wegens vorige zwangerschap.

Hier rete zenuwachtig voor morgen. Iig gister laatste wijntje gehad en vandaag genoten van sushi. Morgen door zien te komen en wachten op het verlossende telefoontje. Iedereen bedankt voor het duimen alvast!
pi_118270508
Poezebeest :*
pi_118270584
Succes Poezebeest! :*
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:01:09 #171
384078 Rinn
wanna panda
pi_118270629
* Rinn komt het ijsbeertje van Poezebeest aanmoedigen *O*
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:40:29 #172
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118274653
Mijn duimen draaien voor het eskimotje van poezebeest
Be happy with the little things in life
pi_118275292
Jullie zijn lief! Nog max 3 uur wachten en ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo zenuwachtig ben geweest...
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:20:39 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118276076
Succes poezebeest :*
pi_118277191
Poezebeest, nog max 2 uurtjes. Die spanning is echt killing. Sterkte met de laatste uurtjes :*
pi_118277523
Nikki; heb jij vandaag de echo?
pi_118277752
Poezebeest, heel veel succes deze laatste uurtjes!
pi_118280199
@Sull Wat fijn dat de gyn het aandurft en dat d'r eentje goed mag schoonspringen straks *O*

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef Poezebeest het volgende:
Kahlie; fijn dat je waardes stabiel blijven. Maar wat naar van de kaakontsteking, hopelijk gaat het al wat beter, beterschap!
Was dat maar zo :X heb ff in Spoilers gezet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel succes zometeen!
pi_118281161
Jaaaaaaaa! Morgenvroeg tp van de cryo, ben echt zo blij :)

Thnx voor het duimen allemaal, heeft vast en zeker geholpen O+

Kahlie; Wat ontzettend naar allemaal en tandpijn is echt vreselijk. Ik hoop dat het snel voorbij is. Heel veel sterkte en beterschap :*
pi_118281347
Eskimootje voor Pb O+
Succes morgen!

Kahlie :*
pi_118281364
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:34 schreef Poezebeest het volgende:
Jaaaaaaaa! Morgenvroeg tp van de cryo, ben echt zo blij :)

Thnx voor het duimen allemaal, heeft vast en zeker geholpen O+

Kahlie; Wat ontzettend naar allemaal en tandpijn is echt vreselijk. Ik hoop dat het snel voorbij is. Heel veel sterkte en beterschap :*
*O* super!!! eskimotje!!! :D

Ja, ik ben nu na anderhalve week ook wel op het punt dat ik er doorheen zit. Helaas. Gelukkig morgen hulp.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:44:00 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118281511
Fijn Poezebeest! *O*
pi_118281707
Poezebeest wat goed! *O*

Kahlie, wat ontzettend kut. :( Hopelijk biedt de meneer met het nooit eerder van gehoorde beroep uitkomst. :*
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:55:35 #184
384078 Rinn
wanna panda
pi_118281961
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:34 schreef Poezebeest het volgende:
Jaaaaaaaa! Morgenvroeg tp van de cryo, ben echt zo blij :)

Thnx voor het duimen allemaal, heeft vast en zeker geholpen O+
Jeeeeejjjj Poezebeest morgen Pupo!!! *O*
Wat geweldig!
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:56:51 #185
384078 Rinn
wanna panda
pi_118282015
Kahlie succes morgen. Hopelijk ben je snel af van de pijn. :*
pi_118282160
Wat goed Poezebeest!! Veel succes morgen! *O*
pi_118283625
Woei Poezebeest! *O* je eskimootje, klaar om je pupo te maken O+
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:40:19 #188
384078 Rinn
wanna panda
pi_118283956
@Sull Wat goed die meting van gisteren. Het blijft natuurlijk een overweging met 2 follikels. Maar aan de andere kant.. het is in elk geval 1 grote... die kleinere is dan gewoon de back-up hihi :)
In elk geval fijn dat je er met zo'n goed gevoel ingaat. Veel succes morgen! ^O^

@Babbel1 Heb je al nieuws gekregen over je bloedonderzoek? Ik hoop dat de follikel gewoon mooi gesprongen is! Hopelijk een 2e streepje voor jou als verjaardagscadeau!! :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:36:03 #189
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118286951
Jaaa *O* poezebeest wat goed!!!

Kahlie :* ai dat is flink balen zeg. Ik hoop dat die nieuwe specialist wat voor je kan betekenen
Be happy with the little things in life
pi_118290787
Babbel1, zie dat je naar dit topic verhuisd bent.... Jouw verhaal is nu echt gelijk aan het mijne :o bijna zelfde datums en gegevens, behalve dan dat mijn diagnose PCO nu een maand later is.....
pi_118292367
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:04 schreef cheezburger het volgende:
Babbel1, zie dat je naar dit topic verhuisd bent.... Jouw verhaal is nu echt gelijk aan het mijne :o bijna zelfde datums en gegevens, behalve dan dat mijn diagnose PCO nu een maand later is.....
Ik hoop dat we heel snel samen naar het volgende topic kunnen verhuizen (en nu de goede kant op ;))) Zit jij ook al aan de Clomid?

De gyn heeft teruggebeld; uit het bloedonderzoek is gebleken dat er vermoedelijk een eisprong is geweest, maar er is ook iets wat duidt op een cyste...Gisteren had ik ineens heel erg buikpijn, helemaal onderin. Ik kon echt zowat niet meer staan/zitten van de pijn. Na 2,5 uur werd het iets minder en nu is het nog een beetje zeurderig aanwezig. Mijn vriend heeft de gyn gesproken (mijn telefoon valt steeds uit..goede timing), maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wanneer ik nou weer contact op moet nemen. Ik weet ook niet of ik zwanger kan zijn, terwijl er ook een cyste zou zitten. Maar als de pijn weg gaat en mijn menstruatie blijft uit, dan mag ik gaan testen, voor zover is het duidelijk, dus ik hoop gewoon dat ik dit pad kan volgen ;)
pi_118294764
Poezebeest, wat fijn, veel succes morgen. Spannende dag voor ons morgen!

Kahlie sterkte met de kiespijn.

Babbel1, je kunt zwanger zijn/worden met cyste hoor. Die blijft gewoon waar die zit in de eierstok, maar kan wel wat pijn geven volgens mij.

Nikki, hoe was je echo?
pi_118296575
Sull, de echo was in die zin goed dat er geen bbz is. Er was een vruchtzakje te zien van 5 weken oud, dat had dus morgen 7 moeten zijn. We gaan nu even afwachten, sowieso word ik vrijdag gebeld door de gyn om te kijken hoe het gaat. Lief en ik hebben afgesproken om in ieder geval nog twee weken te wachten en dan weer verder te kijken. We zien wel, voorlopig heb ik nog geen zin in een behandeling 3 dus tijd zat om te wachten met ingrijpen met medicijnen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:48:44 #194
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118317266
Poezebeest en Sull ik zal even wat lijm in de rondte gooien in de hoop dat alles blijft plakken vandaag *O* *O*

Kahlie brrrr alleen als ik je verhaal al lees krijg ik last van plaatsvervangende pijn :X Veel succes met alles!

Babbel, de cyste maakt verder niet zo heel veel uit tenzij hij explosief gaat groeien. (wel kan hij een slechte wisselwerking hebben op de stoffen van de Chlomid) Die van mij zit al sinds januari aan de linkereierstok. 'tis een kleintje, tussen de 2.5 en 4 cm, maar wel een venijnige die me flink veel pijn :X bezorgt af en toe (zelfs ziekenhuis opname met als gevolgd dus de mmm) Helaas doen ze hier in Nederland er niets aan als hij zo klein is. Pas rond de 7cm willen ze hem hier verwijderen en alles daaronder met uitzondering. 8)7 Nu moet ik wel vanaf nu elke zoveel maanden bloed laten prikken om te zien of het geen tumor word.
pi_118319285
Sull en Dobbey, bedankt voor jullie reacties!

De pijn is gelukkig weer een stuk minder, dus de hoop groeit.. Nu maar wachten op mijn verjaardag..

Nikki, veel sterkte deze tijd.. :*

Kahlie :*

Poezebeest, heel veel succes! *O*
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:43:25 #196
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118330881
Zo even een update mijnerzijds, vandaag echo gehad, baarmoederslijmvlies was mooi dun en eierstokken ook rustig, vanaf morgen mag ik beginnen met de puregon 150E, volgende week woensdag weer een echo en daarna mag ik om de dag terugkomen voor een echo, spannend dus. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik verbaas me er eigenlijk ook wel over hoe makkelijk ik hier door heen ga. Het spuiten gaat me goed af, buiten hoofdpijn en moe zijn om kan ik goed funcitioneren. Heb af en toe zoals vandaag een baaldag als ik teveel heb gedaan, maar dan slaap ik gewoon ff bij en ben ik er weer. Ik had dit van mezelf niet verwacht, vooral gezien het feit dat ik zo heftig op de lucrin reageerde en gewoon helemaal niks meer kon, functioneren en werken was toen echt een ramp. Nu gaat het nog steeds goed. Ja na een werkdag moet ik wel even gaan liggen, maar na een uurtje slaap kan ik er weer tegen aan.

@babbel een cyste kan niet kwaad, maar ligt er ook aan waar hij zit, bij mij zat hij in de eileider (beide kant zelfs) en was 5cm groot, hier hebben ze hem wel verwijderd incl de eileider, maar dat kwam ook door de verklevingen.

@poezebeest hoe is het gegaan?? Ben je al PUPO??
Be happy with the little things in life
pi_118334021
Hier pupo! Mijn a-tje is wel een b-tje geworden, dus dat is wel jammer. Maar ach, het zal vast een heel lief kind worden als die blijft plakken ;)
Mag over 15 dagen officieel pas testen, ben benieuwd of ik dat vol ga houden...
pi_118334115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:56 schreef Poezebeest het volgende:
Hier pupo! Mijn a-tje is wel een b-tje geworden, dus dat is wel jammer. Maar ach, het zal vast een heel lief kind worden als die blijft plakken ;)
Mag over 15 dagen officieel pas testen, ben benieuwd of ik dat vol ga houden...
B is een perfecte beginletter ^O^ , daarna willen we pas een a-tje (naar smaak nog een b en y toevoegen) ;)
En nu lekker broeden :Y
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:59:43 #199
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118334126
Oeh spannend ik ga heel hard voor je duimen

n00b vraag je a-tje is een b-tje?? Is dus van mindere kwaliteit?
Be happy with the little things in life
pi_118334576
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:43 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo even een update mijnerzijds, vandaag echo gehad, baarmoederslijmvlies was mooi dun en eierstokken ook rustig, vanaf morgen mag ik beginnen met de puregon 150E, volgende week woensdag weer een echo en daarna mag ik om de dag terugkomen voor een echo, spannend dus. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik verbaas me er eigenlijk ook wel over hoe makkelijk ik hier door heen ga. Het spuiten gaat me goed af, buiten hoofdpijn en moe zijn om kan ik goed funcitioneren. Heb af en toe zoals vandaag een baaldag als ik teveel heb gedaan, maar dan slaap ik gewoon ff bij en ben ik er weer. Ik had dit van mezelf niet verwacht, vooral gezien het feit dat ik zo heftig op de lucrin reageerde en gewoon helemaal niks meer kon, functioneren en werken was toen echt een ramp. Nu gaat het nog steeds goed. Ja na een werkdag moet ik wel even gaan liggen, maar na een uurtje slaap kan ik er weer tegen aan.

@babbel een cyste kan niet kwaad, maar ligt er ook aan waar hij zit, bij mij zat hij in de eileider (beide kant zelfs) en was 5cm groot, hier hebben ze hem wel verwijderd incl de eileider, maar dat kwam ook door de verklevingen.

@poezebeest hoe is het gegaan?? Ben je al PUPO??
Thanks voor je bericht.. Als ik ongesteld word, moet ik direct weer naar het ziekenhuis voor een echo, dan kijken ze hoe het ervoor staat, dus dan zal ik wel horen of hij er nog zit en of dat een hinderlijke plaats is.. Tot dan ga ik me lekker op andere dingen concentreren, zorgen maken kan altijd nog...

Poezebeest *O* Fijn dat het goed is gegaan, succes O+
pi_118334761
DV wat fijn om te lezen dat het goed gaat ^O^
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:20:27 #202
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118334762
@babbel zorgen maken kan idd altijd nog, ik heb trouwens heel lang niet geweten dat ik ze had en had er ook geen last van. En bij mij is natuurlijk een heel ander verhaal dan bij jou. En als het echt kwaad kon zouden ze er al lang wat mee gedaan hebben, tenminste dat lijkt mij en zou je dat ook wel weten. Komt goed :*
Be happy with the little things in life
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:21:48 #203
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118334810
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
DV wat fijn om te lezen dat het goed gaat ^O^
Ja ik verbaas me er zelf nog over, ben er ook erg blij mee :) Ben natuurlijk wel benieuwd hoe het nu verder gaat als ik morgen de puregon ga spuiten, maar ik hoop dit gevoel vast te kunnen houden nog de komende weken
Be happy with the little things in life
pi_118335598
Dv; You go girl! Wat fijn dat het tnt goed gaat, super! De moeheid zal minder worden zodra de puregon erbij komt. Nu op naar de volgende stap!
En a en b staat idd voor de kwaliteit, maar volgens mij zegt het uiteindelijk weinig, je wordt wel of niet zwanger. Vorig jaar was er een a en b teruggeplaatst, kan best dat juist de b is uitgegroeid tot mijn mini, je weet het niet.
pi_118344134
Poezebeest, pupo! Succes met wachten.

Vanochtend de IUI gehad. De score van man lief was top, 23 miljoen, 90% beweeglijk. En wat leuk was, was dat ze hem het spuitje lieten leegspuiten tijdens de IUI. Dus hij heeft zijn aandeel zeker geleverd vandaag. Nu 2 weken afwachten.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 09:00:16 #206
384078 Rinn
wanna panda
pi_118363410
Fijn dat alles goed was gegaan Poezebeest en Sull!
En nu wachten en lekker broeden O+

En Droomvrouwtje ook goed bezig. Super! ^O^
pi_118363819
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:21 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ja ik verbaas me er zelf nog over, ben er ook erg blij mee :) Ben natuurlijk wel benieuwd hoe het nu verder gaat als ik morgen de puregon ga spuiten, maar ik hoop dit gevoel vast te kunnen houden nog de komende weken
Succes de aankomende dagen!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118367212
@Sull lekker broeden nu!

@DV Purgenon erbij! Straks is het broed tijd voor je :)

@NIKKI_ heel veel sterkte de komende dagen (volgens mij ben ik dat vergeten te zeggen, sorry)

@Babbel er zijn verschillende soorten cystes (bloedcystes en vochtcystes), m'n zus heeft het me ooit uitgelegd, maar wat ik er van begreep is het in bijna alle gevallen geen probleem. Veel vrouwen schijnen ze ongemerkte te hebben :)

Dames, hartelijk bedankt voor alle lieve wensen :* Gisteren een klucht gehad in twee etappes bij de gespecialiseerde tandarts. Eerste keer bijna 1,5 uur, tweede keer bijna 2 uur. Fikse napijn gehad (ook tijdens de twee keer pijn omdat de verdoving de tweede keer niet zo goed werkte). Nu bijna geen pijn meer. Wat een opluchting na bijna 2 weken!!!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:15:22 #209
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118383725
Oeh sull spannend, mijn duimen draaien

dankjewel allemaal voor het meeleven en aanmoedigen, dat doet me echt goed :*
Be happy with the little things in life
pi_118384051
DV :* wat een actie joh! Succes hoor!

Pupobeest! *O*
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:44:25 #211
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118425161
Ah Nikki damn k#t -O- ;( Dat is nou echt niet leuk om te lezen. Ik vind het knap hoe rustig je eronder blijft. :*

Dobbey jouw nieuws zit dan weer helemaal aan de andere kant van het spectrum. Echt super dat je een ronde mag starten *O* Ik hoop dat je een prachtei krijgt!

Poezebeest ook goed nieuws O+ Lekker broeden nu!

Sull wat fijn dat er eindelijk acties is *O* Nu wachten!
En Babbel jij zit dus ook al in spanning :D

DV you go girl *O* Hoe staat het er nu voor?

Lijnloos balen dat je weer ongesteld was geworden ;(

Iedereen die ik gemist heb sorry :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_118465952
Ik lees en leef nog steeds mee met alles wat hier gebeurt, maar kan het momenteel even niet opbrengen om hier te posten. Er valt voor mij ook zo weinig te melden, het is gewoon wachten wachten wachten. En door hier te posten is dat alleen maar meer confronterend. Weet in ieder geval dat ik meelees en duim voor goede actie in dit topic. :*

En nogmaals sterkte Nikki, ik vind je echt overkomen als een ontzettend sterke vrouw. Eigenlijk iedereen in dit topic, trouwens. :* voor allemaal.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:40:14 #213
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118466287
@chanty hier gaat het goed. Sinds gisteren begint eindelijk ook die verdomde hoofdpijnen te zakken, gisterenochtend de eerste keer opgestaan zonder hoofdpijn, vandaag alleen in de namiddag wat hoofdpijn gehad. Het gaat de goede kant dus op.
Ging jij niet binnenkort naar het buitenland of was je al geweest??

@nanuke :* ti's ook niet niks, ik vond die periode van alleen maar wachten vreselijk. Ik was blij toen er eindelijk actie kwam. Dus ik snap je reflex wel, ik las dan ook wel mee maar echt wat posten vond ik teveel. Met andere woorden lieverd doe waar jij je goed bij voelt :*

Hoe gaat het met de andere meiden??
Be happy with the little things in life
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:46:04 #214
384078 Rinn
wanna panda
pi_118468392
Inderdaad begrijpbaar Nanuke. Je kan natuurlijk gewoon posten als je er behoefte aan hebt. Tis geen verplichting hé :) En lurken mag altijd hihi, in elk geval succes :*

Hier heb ik helaas geen goed nieuws.
IUI 1 is niet gelukt. Helaas :{
Dus de spuitjes liggen weer klaar voor poging 2 (morgen 1e zetten).
We vinden het wel erg jammer dat het niet gelukt is. Natuurlijk zou het wel heel bijzonder zijn geweest als het de eerste keer was gelukt. Maar we hadden eigenlijk wel goede hoop.
Het ergste vond ik eigenlijk om al de mensen die in spanning zaten te vertellen dat het niet was gelukt.
Eigenlijk weten best wel veel mensen dat we met dit traject bezig zijn en om het iedereen dan te vertellen vond ik erg confronterend...

Hoe zit het met de rest hier eigenlijk?
Zijn jullie naar familie/vrienden heel open in de behandeling, voortgang en resultaten enzo. Of houden jullie het juist voor 'met z'n tweeen'?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:57:40 #215
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118468758
DV Ik ben alweer zes dagen terug ;) Was vorige week de hele week weg.
Fijn dat je hoofdpijn afneemt.

Rinn balen dat het niet is gelukt, ook al is het te mooi om waar te zijn dat de eerste keer lukt, je hoopt het natuurlijk wel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_118468847
Jammer dat het niet gelukt is Rinn, maar tweede pogingen zijn ook heel goed :Y

Bij ons wist bijna niemand van het IUI-traject, we hadden er niet echt behoefte aan om iedereen steeds te moeten vertellen hoe en wat.
pi_118469440
Rinn, bij ons weten ook best veel mensen dat we IUI hebben, maar ik vertel meestal in algemeenheden. Dus niet de exacte data, maar meer deze week etc. Het ergste vind ik als mensen gaan vragen hoe je je voelt na IUI. Meestal voel ik me gewoon net als de week ervoor, ik weet nooit zo goed wat mensen dan verwachten...

DV, fijn dat de hoofdpijn minder aan het worden is. Ik hoop voor je dat de trend doorzet.

Ik had gister ff een baal momentje. Ik had heel sterk het gevoel dat ik een eisprong had. Die heb ik tot nu toe allemaal gevoeld, maar deze keer had ik dat nog niet, maar die kwam volgens mij gister dus pas... met dinsdag IUI lijkt me de kans vrij klein. We hebben zelf nog een poging gedaan, dus we moeten het maar zien.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:24:43 #218
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118469814
Rinn :* balen zeg

Sull :*

Hier wel alles verteld. Maar me voorgenomen als deze poging/tp niet lukt bij de volgende tp/poging niet alles te vertellen

Chanty ah oke, ik had het even gemist, iets stond me bij dat je weg zou gaan en jullie daarna weer voor een volgende ronde gingen toch??
Be happy with the little things in life
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:32:57 #219
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118470184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Rinn :* balen zeg

Sull :*

Hier wel alles verteld. Maar me voorgenomen als deze poging/tp niet lukt bij de volgende tp/poging niet alles te vertellen

Chanty ah oke, ik had het even gemist, iets stond me bij dat je weg zou gaan en jullie daarna weer voor een volgende ronde gingen toch??
Jup :) zijn alweer bezig. Bloeding kwam netjes op gang toen ik klaar was met de provera en zijn nu twee dagen aan het spuiten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:38:56 #220
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118470436
oeh spannend. Gaat het spuiten je goed af?
Be happy with the little things in life
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:37:40 #221
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118472937
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:46 schreef Rinn het volgende:

Hoe zit het met de rest hier eigenlijk?
Zijn jullie naar familie/vrienden heel open in de behandeling, voortgang en resultaten enzo. Of houden jullie het juist voor 'met z'n tweeen'?
Vanwege de "fijne" opmerkingen van een heleboel mensen : Word het niet een keer tijd... Zijn jullie al bezig en de altijd fijne "moet ik het *mansnaam* ff voor doen" :X
Heb ik eigenlijk puur uit nijdigheid zo in ene vanuit het niets op fb geplempt dat we a: het best zelf konden, b: we geen voorbeelden nodig hadden maar c: sommige mensen ook verminderd vruchtbaar kunnen zijn en we dus midden in de doktersonderzoeken zitten en ik dus sch**tziek ben van alle opmerkingen dat ze het met deze verklaring maar moesten doen :@

De reacties waren heel wisselend.. van sommige mensen excuus, van heeeeeel veel mensen waardering en sommige vonden het echt niet kunnen want dat zijn dingen waar je niet over spreekt behalve met zijn 2-en... oftewel als ik hun denkwijze begrijp dan moet ik me schamen omdat ik verminderd onvruchtbaar ben :?

Voor de 1e 2 groepen houden we nu op fb globaal bij wat er speelt en de laatste groep kan kiezen of delen of lekker de andere kant op kijken of me ontvrienden het zal me aan mijn reet roesten ~O>
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:43:22 #222
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118473273
@Rinn jammer dat deze poging niet gelukt is, op naar de volgende :*

@Chanty veel succes. Heb je trouwens de lange of het korte schema?

Hier gaat het op het moment eigenlijk wel goed. We hebben alles een beetje kunnen laten bezinken en ik zie er naar uit om dinsdag het spuitschema te krijgen. Wel doet mijn menstruatie nu in ene raar, van eerder keren stipt 7 dagen nu al bijna 2 weken }:|
In tussen tijd wel alle medicatie opgehaald en ik denk dat een doorsnee junk jaloers is op mijn voorraden :D 1 kastje bomvol met de ampullen Menopur, spuiten, nog meer spuiten en chemische afvalbak en 1 lade in de koelkast vol met de rest van het spul :o
pi_118474377
Dobbey wat knap van je dat je het zo in de digitale wereld gegooid hebt. Dat er dan ook nog mensen zijn die reageren met antwoorden als dat je het met zijn tweetjes moet doen etc. kan ik echt niet snappen. Zij denken schijnbaar het recht te hebben je vertellen wat je wel en niet mag doen. :? Een beetje respect is wel op zijn plaats vind ik. En inderdaad, die derde groep moet je zeker lekker aan je reet laten oxideren. ;)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:20:55 #224
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118475194
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dobbey wat knap van je dat je het zo in de digitale wereld gegooid hebt. Dat er dan ook nog mensen zijn die reageren met antwoorden als dat je het met zijn tweetjes moet doen etc. kan ik echt niet snappen. Zij denken schijnbaar het recht te hebben je vertellen wat je wel en niet mag doen. :? Een beetje respect is wel op zijn plaats vind ik. En inderdaad, die derde groep moet je zeker lekker aan je reet laten oxideren. ;)
Of het knap is weet ik niet... Ik sta er wel om bekend niet echt op mijn mondje gevallen te zijn O-) Nu vind ik het vooral fijn dat we het de wereld in hebben gegooid omdat ik eigenlijk als de dood ben voor mijn reactie op de hormonen :o Ik ben een flapuit eerste klas, heb dankzij mijn man (mijn absolute tegenpool O+ ) geleerd om eerst na te denken en dan pas te zeggen en ik ben bang dat, mocht ik reageren op de hormonen, mijn evil flapuit weer tevoorschijn komt :o Heel eerlijk gezegd heb ik de mensen om mij heen ook gewaarschuwd voor eventuele hormonale buien en dat ik dan kan veranderen in Kimzilla }) :D

We gaan er natuurlijk niet vanuit maar ik heb gezien wat de hormonen bij mijn vriendin deden dus ik ben redelijk gewaarschuwd zeg maar ;)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:32:34 #225
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118475818
wauw dobbey wat een lef. En die 3e groep snap ik eigenlijk niet zo, want ze willen wel allemaal weten of je een kinderwens hebt en of je al bezig bent, maar de waarheid lezen is dan weer te veel. Echt dat soort mensen kan ik me kwaad om maken. Je hoeft je namelijk niet te schamen voor het feit dat je verminderd vruchtbaar/onvruchtbaar bent. Echt dat die 3e groep lekker in de stront laten zakken. Niks van aan trekken hoor :*
Be happy with the little things in life
pi_118475861
Op zich hoef je er echt geen last van te hebben hoor. Ik heb er nooit iets van gemerkt. En mijn man (of andere potentiële slachtoffers) ook niet. Maak je er bij voorbaat in ieder geval niet te druk om, het komt vast goed. :*
pi_118477597
Rinn, wat ontzettend balen... :*

Hier ook weinig nieuws, nog geen bloed.. Ik voel me verder prima en ik heb mijn vriend vanavond voor het eerst een babywinkel in getrokken... :@ Oh my, al die vlinders in mijn buik bij al dat schattigs.. O+ ik ben er gauw weer vertrokken (terwijl ik in mijn werk op het kdv hier toch ook dagelijks mee wordt geconfronteerd, maar dit is toch anders...).

We hebben afgesproken dat we dinsdag de zwangerschapstest gaan kopen, als ik dan nog niet ongesteld ben.. en dan donderdag op mijn verjaardag testen.... :s)

Weer een dikke knuffel voor iedereen! :*
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:34:25 #228
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118478890
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:43 schreef dobbey het volgende:
@Rinn jammer dat deze poging niet gelukt is, op naar de volgende :*

@Chanty veel succes. Heb je trouwens de lange of het korte schema?

Hier gaat het op het moment eigenlijk wel goed. We hebben alles een beetje kunnen laten bezinken en ik zie er naar uit om dinsdag het spuitschema te krijgen. Wel doet mijn menstruatie nu in ene raar, van eerder keren stipt 7 dagen nu al bijna 2 weken }:|
In tussen tijd wel alle medicatie opgehaald en ik denk dat een doorsnee junk jaloers is op mijn voorraden :D 1 kastje bomvol met de ampullen Menopur, spuiten, nog meer spuiten en chemische afvalbak en 1 lade in de koelkast vol met de rest van het spul :o
Geen idee, wat is lang en wat is kort? :D

Moet drie dagen 75 spuiten, dan 4 dagen 37,5 en dan voor een eerste echo naar het ziekenhuis (1 november dus) en afhankelijk van de reactie wordt bepaald hoe verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 27-10-2012 11:47:31 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_118479204
Ohh Rinn, ik had helemaal over jouw post heengelezen. Balen dat het niet gelukt is. :*
Gelukkig kun je wel snel door met poging twee. Fingers crossed.
pi_118480662
Nanuke; :* voor jou

Rinn; balen dat de poging niet is gelukt.

Nikki; voor jou ook een :* Las dat je nog een week gaat wachten of de mk vanzelf begint, knap hoor! Succes met afwachten.

Dobbey; heldin met je fb bericht! Hier weten veel mensen alles maar nooit nare reacties gehad. Deze ronde zijn alleen een aantal collega's op de hoogte omdat ik achtervang moest regelen en pad een dag van tevoren wist of en hoe laat.

Ik ga even onder een steen liggen. Sinds gisteravond zo'n ontzettende last van de utrogestan, vreselijk misselijk, maagzuur, buikpijntjes, bah. Ben blij als het volgend weekend is en ik kan testen.
pi_118488241
Poezebeest :*, die wachtweken zijn echt killing. En dan ook nog last van utro, het zijn echt lekkerlijk en figuurlijk kutpillen.
pi_118492091
Poezebeest, grrr die wachtweken ook...

Dobbey, respect hoor zo op fb. Bij ons weten echt wel vrij veel mensen het maar niet mijn hele fb. En dan heb ik nog wel echt een selectieve groep op fb en niet jan-en-alleman.
pi_118492389
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:46 schreef Rinn het volgende:
Inderdaad begrijpbaar Nanuke. Je kan natuurlijk gewoon posten als je er behoefte aan hebt. Tis geen verplichting hé :) En lurken mag altijd hihi, in elk geval succes :*

Hier heb ik helaas geen goed nieuws.
IUI 1 is niet gelukt. Helaas :{
Dus de spuitjes liggen weer klaar voor poging 2 (morgen 1e zetten).
We vinden het wel erg jammer dat het niet gelukt is. Natuurlijk zou het wel heel bijzonder zijn geweest als het de eerste keer was gelukt. Maar we hadden eigenlijk wel goede hoop.
Het ergste vond ik eigenlijk om al de mensen die in spanning zaten te vertellen dat het niet was gelukt.
Eigenlijk weten best wel veel mensen dat we met dit traject bezig zijn en om het iedereen dan te vertellen vond ik erg confronterend...

Hoe zit het met de rest hier eigenlijk?
Zijn jullie naar familie/vrienden heel open in de behandeling, voortgang en resultaten enzo. Of houden jullie het juist voor 'met z'n tweeen'?
Jammer dat het niet gelukt is.

In de tijd van Thomas wisten heel veel mensen dat we in de MMM zaten. Een deel van de familie, op het werk, vrienden, ... Al wist ook iedereen dat ze er niet moesten naar vragen, dat we er zelf wel gingen over babbelen als we dat nodig vonden (en dus zelf gingen zeggen als het gelukt was).

Ik was trouwens zwanger na de 2e IUI ;)
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:44:46 #234
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118569237
-O- Waarschijnlijk moet we onze poging gaan uitstellen...

Ben nu sinds ruim 2 weken ongesteld en de pijn aanvallen door de cyste zijn weer terug. Morgen om half 12 krijg ik een echo om te zien of ze iets kunnen zien waardoor dit probleem zich voordoet :{
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:46:36 #235
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118569304
Dobbey :* dat is behoorlijk ruk -O- ik hoop dat ze je morgen kunnen helpen
Be happy with the little things in life
pi_118588361
Hè bah dobbey, dat is helemaal niet hoe je had gehoopt dat het zou lopen. :( Ik hoop dat de volgende cyclus gewoon weer normaal is en je kunt starten. :*

Nanuke even een :* voor jou. Dat lange wachten is echt vervelend als je zo graag wilt en zeker als je niet weet hoe lang dat wachten nog gaat duren zoals bij jullie het geval is.
pi_118609356
Dobbey, wat balen... succes straks, hopen dat ze wat kunnen doen!

Chanty, hoe gaat het spuiten tot nu toe?

Sull, Droomvrouwtje en Poezebeest: Succes! :*

Hier is het erg spannend.. sinds de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik licht bloedverlies.. Het is echt heel weinig, maar het komt wel iedere keer terug. Gisteren heb ik een echo gehad en de gyn gaf aan dat hij denkt dat het nog geen echte menstruatie is.. De cyste zit er nog, maar hij zei dat het ook een follikel kon zijn.. Ik moet 'gewoon' afwachten en volgende week dinsdag heb ik weer een echo... Als ik dan nog niet echt ongesteld ben, gaat hij bloed prikken.. Iemand hier toevallig ervaring met een menstruatie die een valse start maakt? ;)
pi_118611647
Babbel, wat vervelend. Ik heb er ook geen ervaring mee. Heb je wel een test al gedaan?
pi_118611867
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:57 schreef Sull het volgende:
Babbel, wat vervelend. Ik heb er ook geen ervaring mee. Heb je wel een test al gedaan?
Ik zou as donderdag mogen testen, dat was mijn 'NOD' zeg maar.. Nu is het ook mijn verjaardag en ik had het geweldig gevonden om positief te testen op mijn verjaardag, maar ik vind het toch wel heel spannend allemaal en om nou een negatieve test te krijgen als cadeau... De gyn zei dat ik wel mocht testen, maar dat het misschien beter was om te wachten op de echo, daarna kunnen ze dan bloed prikken om te kijken hoe het ervoor staat.. Nu heb ik nog geen behoefte om te testen, ik doe aan broekloeren ;)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:42:54 #240
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118612932
Spannend babbel, ik duim voor je. Zou wel mooi zijn als je donderdag positief test
Be happy with the little things in life
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:47:33 #241
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118613048
Oh en hier vandaag een flinke baaldag.
Heb net een flink potje gejankt en er zit nog meer. Ik heb het ff gehad met het spuiten. Mijn buik is blauw en gevoelig en ik weet van ellende niet meer waar ik moet spuiten. Ik ben er nu wel ff klaar mee. Bijna elke dag heb ik een botte naald bij de decapeptyl. Man gaat al de fabrikant mailen met een klacht op aanraden van de ivf-arts. En ik vind het allemaal maar stom. Mijn lijf is stom omdat hij niet doet wat het hoort te doen en ik daardoor mijn eileiders mis. Ik ben er even helemaal klaar mee :(
Be happy with the little things in life
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:18:26 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118613959
Meis toch :* ik krijg er de bibbers al van, en dan zit jij met zo'n blauwe buik... ;(

Hopelijk is je ellendige dag gauw voorbij... *knuffel*
pi_118614471
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:47 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oh en hier vandaag een flinke baaldag.
Heb net een flink potje gejankt en er zit nog meer. Ik heb het ff gehad met het spuiten. Mijn buik is blauw en gevoelig en ik weet van ellende niet meer waar ik moet spuiten. Ik ben er nu wel ff klaar mee. Bijna elke dag heb ik een botte naald bij de decapeptyl. Man gaat al de fabrikant mailen met een klacht op aanraden van de ivf-arts. En ik vind het allemaal maar stom. Mijn lijf is stom omdat hij niet doet wat het hoort te doen en ik daardoor mijn eileiders mis. Ik ben er even helemaal klaar mee :(
Geef je mij zo'n lieve reactie, terwijl je zelf zo'n nare dag hebt... Ik hoop dat deze dag snel voorbij is en dat je niet zoveel botte naalden meer hebt.. Wat stom zeg, het is al zo moeilijk, krijg je dat er ook nog bij... :*
pi_118628655
Dv; een hele dikke knuffel voor jou :*
pi_118631664
Spannend babbel. Ik duim voor je.

Droomvrouwtje, erg hè die botte decapeptyl naalden. :X Mijn man prikte me en ik lag op een gegeven moment echt op bed en zette me schrap voor de spuit. Wat een k*t dingen die spuiten. Weetje waar ik prikte, niet rond mijn navel maar meer naar de zijkant bijna in m'n zij, dat was bij mij een stuk fijner. Misschien kun je het eens proberen? Maar na zo'n 30-40 keer spuiten wordt het steeds lastiger. Sterkte meid! :* Is het verder wel te doen qua eventuele vervelende bijverschijnselen?

Poezebeest, kun je het wachten nog een beetje volhouden?
pi_118632940
Nikki; ik heb het zwaar, misselijkheid blijft ontzettend aanwezig, blergh. De vorige 2x heb ik een week na de tp getest, dat zou vandaag zijn geweest. Maar ik durf niet, ben bang voor zowel een omo-witte test en een 2e streepje. Ik heb ook nog geen test in huis. Als ik alle moed verzameld heb ga ik vrijdag of zaterdag testen en anders wacht ik tot de officiële testdag.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:10:22 #247
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118633202
@nikki ik prik idd al meer naar ze zijkanten toe. Ti's echt connect the dots en blauwe plekken. Verder voel ik me goed. Geen hoofdpijn meer en ik heb zelfs weer meer energie tot een uur of 20u en dan stort ik in van moeheid. Dat was een week geleden wel anders, dan ging s'middags echt liggen en sliep dan makkelijk 3uurtjes.
Hoe gaat het verder met jou? Is de miskraam al opgang gekomen??

@poezebeest :* dikke knuffel ook voor jou, mijn duimen draaien voor je
Be happy with the little things in life
pi_118633300
Ik heb vorige keer ook een week na de tp getest, of nouja de tp was op zondag en ik testte ook op zondag. Maar mijn tp was op dag 5 na punctie, dat is dus iets anders dan bij een normale ivf en met cryo's heb ik geen ervaring. Het is wel ontzettend shit dat je zo'n last hebt van de utro pillen, bah dat maakt het wachten er niet makkelijker op. :*
Ik snap je angst om te testen heel goed, op zich zou het vrijdag wel moeten kunnen denk ik, maar je moet gewoon doen wat goed voelt. Heel veel sterkte met wachten.
pi_118633463
DV ik heb nog nergens last van, de mk laat nog even op zich wachten denk. Ik vind het wel prima zo. Ik wil niet a la minute een nieuwe poging doen en heb totaal geen moeite met het idee dat er een dood vruchtje in m'n buik zit. Zolang het goed voelt blijf ik afwachten in ieder geval. Vrijdag heb ik weer contact met de gyn en dan zien we wel weer verder.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:17:13 #250
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118633546
Dv... :*


Babbel ook hier draaien de duimen!

Nikki hoe gaat het bij jou? Is het al op gang gekomen of ben je nog aan het wachten?


Hoe gaat het met de rest van de dames?


Hier toch lichte blijdschap! De echo was goed. De pijnen zijn waarschijnlijk te herleiden naar een verdwenen cyste *blij*. Het vloeien komt hier waarschijnlijk ook door omdat nu alles van het rit is. De baarmoeder en de eierstokken zagen er mooi rustig uit. Er is nu bloed afgenomen om te zien of die waarden overeen komen met de echo en als dat zo is mag ik morgenavond de eerste spuit decapeptyl zetten en vanaf vrijdag komt daar dan 2x per dag de menopur bij. S'morgens 150 eenheden, s'avonds 150 eenheden en dan ook de decapeptyl

Mochten de bloedwaarden af wijken dan ga ik morgen starten met een mnd pil om zo een cyclus af te dwingen.


We gaan voor de rest alles in etappes doen. Mocht de menopur aan slaan dan ga ik om de dag een echo krijgen om te zien of het iets doet. Vlak voor een eventuele punctie heb ik weer een gesprek om stap 2 te bespreken, de punctie en de "reis" naar Zwolle. Normaal gebeurt dit in 1 gesprek maar omdat alles toch al anders loopt bij ons is voor deze opzet gekozen.
pi_118637239
Dobbey dat is best goed nieuws toch?! Ik duim voor je dat je morgen gewoon mag starten en dat er over een paar weekjes een paar mooie eitjes geoogst kunnen gaan worden. :*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:37:08 #252
384078 Rinn
wanna panda
pi_118656691
Fijn dat alles er goed uitziet Dobbey. Dan mag je echt gaan beginnen.. spannend! :D

Heel knap hoe sterk je in de situatie staat Nikki. Hopelijk lost je lichaam het snel zelf op :*

Ook een dikke knuffel voor Droomvrouwtje. Het is ook allemaal heel ingrijpend zo dat prikken alleen al.. en dan krijg je ook nog eens van die botte naalden }:| Hoe lang moet je nog de decapeptyl prikken zetten? Hopelijk wordt de moeheid ook snel minder en wordt alles op het eind goed beloond :Y

Babbel, Sull en Poezebeest nu wordt het echt spannend! Ik duim voor positieve testen ^O^

En nog een extra dikke knuffel voor alle lieve meiden hier (ik mis een /knuffel emoticon :s) )
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:26:30 #253
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118658179
@Nikki, sorry we hebben zo goed als tegelijkertijd gepost gister dus ik had je post gemist :@

Voor de rest is het idd goed nieuws, zit nu in spanning te wachten tot het vanmiddag is en ik gebeld word met ja of te nee. We kwamen er gisteravond achter dat ze het eigenlijk helemaal niet gehad hebben over de utregestan dus ik moet er ff aan denken om hier vanmiddag over te beginnen. Ik weet dat het 3x per dag 2 knikkers is maar wanneer ik moet starten :? We shall see
pi_118658417
Spannend dobbey! Ik zal voor je duimen ;) *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:36:30 #255
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118662248
Dobbey spannend. Mijn duimen draaien ^O^
Be happy with the little things in life
pi_118662434
Spannend Dobbey, ik hoop op een JA! *O*

DV... :* kut is dat als het nu ook lichamelijk echt pijn gaat doen. Ondanks dat je weet waar je het voor doet, blijft het stom/pijnlijk. Sterkte!

Hier weinig te melden, we hebben de eerste uitslagen maar moeten over een maand of 3 (begin januari) nog een keer om te zien of we inderdaad in de MM blijven (waar het wel op lijkt). Dus nu nemen we effe rust van cyclussen en gaan gewoon weer effe genieten van elkaar zonder op de klok te hoeven kijken en genieten van de kleine meid die we al hebben. En ondertussen hopen op een wondertje.
pi_118664319
Dames, net als DV had ik nogal een baaldag de afgelopen twee dagen. Na de zoveelste groeiecho is er nu bekend dat mijn zus haar kindje toch iets mankeert. Helaas. :'( Het waren dus ook spannende en enge dagen en we zijn er nog niet van af. We blijven hopen dat ze dit kindje zo lang mogelijk mag blijven dragen en de situatie is nu dat moeder en kind in ieder geval een dag of 6 of langer moeten blijven in het ziekenhuis. Een operatie in de eerste 24 uur is waarschijnlijk noodzakelijk. Uiteindelijke mate van handicap is niet duidelijk. Heftige zaken dus.

Ik zat dus nogal zo: :'( :'( :'( :'(

Ik maak me ook enorme zorgen, want zo ben ik zelf natuurlijk ook wel. :X }:|

Ik wens iedereen heel veel succes, maar zal voorlopig uit het topic verdwijnen. Ik ben nu echt ergens anders nodig en ik vind meelurken/meelezen, half reageren erg vervelend. Ik hoop dat als ik terugkom ik hier erg veel jompels mag geven. Dikke :* voor jullie allemaal.
pi_118664916
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:32 schreef kahlie het volgende:
Dames, net als DV had ik nogal een baaldag de afgelopen twee dagen. Na de zoveelste groeiecho is er nu bekend dat mijn zus haar kindje toch iets mankeert. Helaas. :'( Het waren dus ook spannende en enge dagen en we zijn er nog niet van af. We blijven hopen dat ze dit kindje zo lang mogelijk mag blijven dragen en de situatie is nu dat moeder en kind in ieder geval een dag of 6 of langer moeten blijven in het ziekenhuis. Een operatie in de eerste 24 uur is waarschijnlijk noodzakelijk. Uiteindelijke mate van handicap is niet duidelijk. Heftige zaken dus.

Ik zat dus nogal zo: :'( :'( :'( :'(

Ik maak me ook enorme zorgen, want zo ben ik zelf natuurlijk ook wel. :X }:|

Ik wens iedereen heel veel succes, maar zal voorlopig uit het topic verdwijnen. Ik ben nu echt ergens anders nodig en ik vind meelurken/meelezen, half reageren erg vervelend. Ik hoop dat als ik terugkom ik hier erg veel jompels mag geven. Dikke :* voor jullie allemaal.
Wat vreselijk. Heel heel heel veel sterkte kahlie. Niet alleen voor jou maar ook je zus en haar vriend/man. :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:47:08 #259
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118664958
Oh Kahlie heb het kippenvel op de armen staan... Veel succes de aankomende tijd :*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:48:23 #260
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118665024
en euhmm jah....

*O* Vanavond mag ik de decapeptyl gaan zetten en dan morgen direct met de Menopur beginnen *O*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:39:05 #261
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118672543
Oh kahlie wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en ook je zus/partner :*

@Dobbey jaaaaa je mag beginnen *O*

Oh ja vergat ik het bijna, vandaag fm gehad, in totaal waren er al 9 follikels te zien 5 li en 4 re en ze waren allemaal ongeveer 10mm groot. Ti's nog even afwachten hoe het links verder zal gaan, mijn eierstok zit aan die kant namelijk aan mijn darmen vast en die moet dus gaan zakken richting baarmoeder, als hij niet zakt kunnen we links dus niet gebruiken. Vrijdagmiddag mag ik weer terug voor een nieuwe echo
Be happy with the little things in life
pi_118673988
Jeetje Kahlie, dat is schrikken en een ongelooflijk spannende tijd voor de boeg. Ik hoop dat je over een tijdje kunt komen melden dat alles oké is met je zus en het kindje. Heel veel sterkte. :*

Lijnloos wat knap dat je het even laat voor wat het is de komende periode. Erg knap. Hopelijk met goed nieuws en behandelplannen in januarie. 2013 wordt gewoon ons jaar. ;)

DV goede score. Ik hoop dat die ene eierstok ook nog even mee gaat werken en lekker naar beneden zakt zodat ze hem toch aan kunnen prikken. Op naar vrijdag. :)

Dobbey ook goed nieuws voor jou. Op naar het volgende stapje nu. *O*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:31:12 #263
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118674611
Vergeet ik jou toch helemaal lijnloos :@ Goed dat je even je rust pakt. En stiekem hoop en duim ik voor je dat die rust jullie goed doet en jullie niet de mmm in hoeven :*
Be happy with the little things in life
pi_118674754
Dobbey, Tally, DV, _NIKKI_ bedankt :*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:57:14 #265
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118675535
Babbel toch wel spannend :) Ik duim!

Sull hoe gaat het bij jou nu?

DV dat die spuiten zo heftig zijn zeg :o Zijn dan zeker niet van die insulinespuiten? Dat spuiten moet je ook echt lang doen zeg pffff... kan je alleen maar succes wensen en zeggen: volhouden :*

Poezebeest hopelijk snel een positieve test en dat je je wat beter gaat voelen :*

Dobbey wat een goed nieuws *O* Nu gaat het dan echt starten :Y

Lijnloos nog even wat meer geduld dus, gelukkig gaat de tijd altijd snel met al die feestdagen.

Kahlie wat een heftig nieuws :{ Sterkte :*

Ik heb morgenochtend een afspraak voor eerste controle, ben benieuwd. Heb ineens een licht trekkend gevoel in mijn onderbuik en had net ineens wat bruinverlies :? Dat trekkende gevoel in mijn onderbuik had ik de vorige keer ook rond de eerste controle. Nou ja, we zien het allemaal wel. Ik ga nergens van uit :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_118675662
Ik kom even hyper binnen gewalst.
Omg omg *O* Straks bewijs!
pi_118675799
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kom even hyper binnen gewalst.
Omg omg *O* Straks bewijs!
Ja? :D Jaaaaaaaa *O* *O* *O*
pi_118676110
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kom even hyper binnen gewalst.
Omg omg *O* Straks bewijs!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
:* :* :* :* :* :* :* :* :*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:19:36 #269
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118676146
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kom even hyper binnen gewalst.
Omg omg *O* Straks bewijs!
Wh000h0000!!! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:35:24 #270
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118676711
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kom even hyper binnen gewalst.
Omg omg *O* Straks bewijs!
*O* *O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118677142
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kom even hyper binnen gewalst.
Omg omg *O* Straks bewijs!
*O* *O* jaaaaaaa!?!?!?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:19:49 #272
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118678518
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kom even hyper binnen gewalst.
Omg omg *O* Straks bewijs!
*O* *O* wat gaaaahaaafffff *O* *O*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:21:17 #273
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118678595
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kom even hyper binnen gewalst.
Omg omg *O* Straks bewijs!
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gaaaf *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Be happy with the little things in life
pi_118679022
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kom even hyper binnen gewalst.
Omg omg *O* Straks bewijs!
*O* OMG OMG OMG *O* wat goeddddd! Van harte. Ik duim voor je dat het allemaal goed blijft gaan ditkeer. :*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:03:34 #275
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118680873
Jaaaaaa *O* Oh wat fijn! :D *O* Zien zien! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_118681957
Lijnloos; geniet van de rust de komende maanden. Ik blijf duimen dat het niet nodig is in januari :*

Kahlie; een hele dikke knuffel voor jou. Wat ontzettend heftig dat het niet goed is met het kindje van je zus. Heel erg veel sterkte voor jullie de komende periode :*

Dobbey; you go girl *O* Je gaat er gelijk vol in, spannend hoor. Heel veel succes!

Dv; mooie score en heel spannend of links wel of niet mee kan doen. Ik ga heel hard voor je duimen. Hoe is het nu met je? Het dipje een beetje te boven?

Chanty; succes bij de controle morgen!

Hier komt het bewijs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118682079
Dat is een hele duidelijke streep Poezebeest! O+ Ik ga zooo hard voor je duimen op een plakkertje :*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:24:04 #278
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118682093
Heel duidelijk streepje O+ Gefeliciteerd en ik duim voor een plakkertje ^O^
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_118682098
*O* WOW *O* Poezebeest, daar kun je echt niet omheen! Wat ontzettend fijn zeg!
pi_118682184
Jullie zijn zo lief! Ben er helemaal emo van en niemand weet het, dus ik kan het met niemand anders delen dan hier. En om mijn collega's nu hyper op te bellen is ook zoiets...
pi_118683838
POEZEBEEST!!!! Gefeliciteerd! O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:57:29 #282
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118683988
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* dat is een duidelijk streepje hoor *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
ik ga heel hard voor je duimen.

Ik ben mijn dipje bijna te boven, hij hakte er even flink in, dus vandaag nog even extra lief voor mezelf geweest en heb ik me nu verwend met een schaaltje ijs O+
Be happy with the little things in life
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:46:51 #283
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118686725
Poezebeest, woah!!! Wat goed, gefeliciteerd!! *O* ik duim voor een plakkertje, buy alll the bisonkit! :*

en een :* voor de andere dames..
3!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:06:25 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118691353
Poezebeest!!! *O* O+ *O*

Wat goed zeg!! En fijn ook dat het anders voelt dan de vorige keer! Dit gaat gewoon goed O+
pi_118691703
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 23:06 schreef LadyBlack het volgende:
Poezebeest!!! *O* O+ *O*

Wat goed zeg!!
Ik juich mee! Superrrr!
Met een meidenkwartet
  donderdag 1 november 2012 @ 10:12:20 #286
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118697450
Zo de eerste spuiten zijn gezet :) Gisteravond met de decapeptyl heeft het 20 minuten geduurd voor ik hem durfde te zetten, angsthaas dat ik ben :')

Volgende week donderdag de echo om te zien of ik op de hormonen reageer en dan gaan we verder bespreken hoe en wat.
pi_118697930
Poezebeest! *O* *O* *O* Ik had er stiekem al een goed gevoel bij, maar das achteraf natuurlijk makkelijk gezegd. :P Gefeliciteerd!! :* O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 1 november 2012 @ 10:35:23 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118697965
Poezebeest, wat goed zeg! *O* Gefeliciteerd! *O*
***
pi_118698168
Nou, hier te vroeg gejuicht/getest ben ik bang, heb weer roze afscheiding. Terwijl ik vanmorgen nog positief heb getest. De moed zit alweer in mijn schoenen...
pi_118698232
PB, Je kunt niet veel meer doen dan wachten vrees ik. Maar ik duim keihard voor je hoor, het hoeft niet perse iets te betekenen :* :*
Met een meidenkwartet
pi_118698514
Ik weet het, maar mijn laatste ervaring was niet positief dus ik ben heel bang dat het weer zo afloopt.
pi_118701324
Van harte poezel O+
  donderdag 1 november 2012 @ 12:42:09 #294
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_118701830
Gefeliciteerd Poezebeest!!
En nu plakken!!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  donderdag 1 november 2012 @ 13:31:02 #295
386633 Adnap
I love Life !
pi_118703544
Poezebeest van harte
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 1 november 2012 @ 13:36:28 #296
384078 Rinn
wanna panda
pi_118703697
Poeze.. ik wilde ook komen juichen voor je.. maar ik snap dat je je nog helemaal niet zeker voelt nu met dat rozige. Maar hopelijk betekent dat inderdaad niets slechts.
Ik hoop het zo voor je!!!! :* :*

Dus toch nog een paar *O* *O* *O* *O* voor je 2e streepje :)
pi_118706705
Poezebeest... pfoe, wat een onzekerheid... positieve testen ( *O* ), maar dan toch weer die roze afscheiding ;( . Ik hoop dat het niets betekent en dat je gewoon zwanger bent. Spannend hoor! Succes/sterkte met afwachten.... :* :* :*

Kahlie, sterkte! Heftig zeg!! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 1 november 2012 @ 17:41:48 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118712511
Poezebeest, geweldig! Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_118713213
poez<3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118718262
Poezebeest, wauw wat snel, maar je maakt het toch nog spannend... je gebruikt geen utrogestan waar dat van kan komen? Ik weet niet zo goed of ik voor je mag juichen, maar ik vind de positieve test al een felicitatie waard!

Kahlie, wat een moeilijke periode, sterkte! Ook voor je zus en zwager natuurlijk!

Hier gaat het matig. Na een heftig ziekbed is onze geliefde kat dinsdag overleden. Thuiskomen in een leeg huis is zo confronterend... en dan een schoonmoeder die voor het sterven al zegt dat ze hoopt dat het waar de één eindigt er iets anders begint. Dus de druk is nu nog hoger... maar durf nog niet te testen (is ook nog vroeg).
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:59:11 #301
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118733326
Oh help en nu moet ik een nieuwe openen :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')