abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118049795
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:20 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een mooi iets. O+
Ik zie mijn zus worstelen, maar die kan ik niet helpen, want dat wil haar man niet, en ik lees jullie verhalen en soms staan de tranen echt in mijn ogen, en naief gesproken ga ik ervan uit dat alles zijn werk zal doen bij mij, ( geen idee of het zo is, want we zijn er nog niet mee bezig) en als ons gezin compleet is, en ik kan andere mensen helpen door bijvoorbeeld eicellen af te staan, waarom zou ik dat dan niet doen? Ik hoef alleen nooit te weten waar ze heen gegaan zijn, dat dan weer niet .

Lieve dames een dikke knuffel voor jullie!
S. 2014
J. 2016
pi_118050194
Dobbey, wat ontzettend fijn dat je een ivf poging mag gaan doen. En ook zo snel al, echt ontzettend goed! *O* Ik hoop echt dat dit gewoon net het zetje is dat nodig is voor jullie en dat de echte overgang gewoon nog een tijdje 'weg' blijft.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:42:45 #103
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118050280
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik hoef alleen nooit te weten waar ze heen gegaan zijn, dat dan weer niet .

^O^ up voor je.

Alleen is het in Nederland (en veel andere landen) niet meer mogelijk om anonieme donor te zijn. Het donorkind mag op zijn/haar 12e de uiterlijke kenmerken opvragen van de donor en vanaf de 16e verjaardag de contactgegevens. Wel word de ontvangende partij voor de donatie uberhaupt plaats vind volledig juridisch ingelicht over wat wel en niet kan voor het donor kind als ze contact wil e.d.

Edit: Wel mag je trouwens eventuele "voorkeuren" doorgeven. Dus als je liever niet wil dat het naar een bepaald geloof gaat of misschien niet naar een lesbisch stel kun je dat allemaal aangeven

[ Bericht 9% gewijzigd door dobbey op 16-10-2012 19:48:33 ]
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:46:12 #104
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118050426
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
En ook zo snel al, echt ontzettend goed! *O*
Iedereen heel erg bedankt O+
We zaten al in een rollercoaster maar nu nog meer :D Vandaag de recepten ingeleverd, donderdag de voorlichting en over 2 weken uitleg van de medicatie (prikinstructie hoeft niet omdat ik weet hoe ik mezelf moet prikken) en dan als mijn cyclus dan meewerkt 3 dagen later beginnen :Y
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:50:15 #105
384078 Rinn
wanna panda
pi_118050625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kom me hier weer melden. Net te horen gekregen dat ik een miskraam ga krijgen. HCG was niet voldoende gestegen, dus helaas moeten wij op naar de volgende poging.
Nouhouhououuuuu :( :( :( :'( :'(
Sterkte Nikki, dit is echt enorm klote gewoon :(
*knuf* :*
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:52:49 #106
384078 Rinn
wanna panda
pi_118050759
Dobbey wat fijn zeg! Dat is echt waar je op gehoopt had toch! Eerst eens zo proberen en misschien komt het nog helemaal goed met een wondertje O+

En ook zo snel! Super meis! ^O^
pi_118050914
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:42 schreef dobbey het volgende:

[..]

^O^ up voor je.

Alleen is het in Nederland (en veel andere landen) niet meer mogelijk om anonieme donor te zijn. Het donorkind mag op zijn/haar 12e de uiterlijke kenmerken opvragen van de donor en vanaf de 16e verjaardag de contactgegevens. Wel word de ontvangende partij voor de donatie uberhaupt plaats vind volledig juridisch ingelicht over wat wel en niet kan voor het donor kind als ze contact wil e.d.

Edit: Wel mag je trouwens eventuele "voorkeuren" doorgeven. Dus als je liever niet wil dat het naar een bepaald geloof gaat of misschien niet naar een lesbisch stel kun je dat allemaal aangeven
puur uit interesse, maar mag je als ontvangende partij dan ook aangeven dat je van een bepaald geloof oid geen eicel of zaadcel wil?
S. 2014
J. 2016
pi_118053394
Ohw Nikki, wat erg voor jullie! Jeetje na alle spanningen gaat het toch nog mis... Heel veel sterkte!

Dobbey, ik begrijp dat de volgende bloedwaardes meevielen? Wat fijn dat je nu IVF mag doen,toch nog een eigen optie, heel veel succes!

Droomvrouw, wat vervelend dat je je zo moe voelt, heeft dat met de medicatie te maken of meer met je gemoedstoestand. die botte naalden herken ik wel. Ik heb inmiddels zo'n voorraad dat ik dan gelijk een andere naald pak. Ik heb wel eens gehad dat de naald dan niet wil en er ineens toch in schiet en dat ik van pijn en schrik de naald er weer uit trok en toen kon ik weer opnieuw beginnen..
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:41:18 #109
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118053754
Dat moe zijn is echt een bijwerking net zoals de hoofdpijnen. Helaas is een andere naald pakken hier geen optie. Het zijn kant en klare spuiten met naald en precies genoeg voor een cyclus ivf behandeling
Be happy with the little things in life
pi_118053873
Nikki wat jammer ;(
Veel sterkte en hopelijk idd snel weer naar Z&G! :*
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:49:11 #111
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118054291
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

puur uit interesse, maar mag je als ontvangende partij dan ook aangeven dat je van een bepaald geloof oid geen eicel of zaadcel wil?
Of je die eisen mag stellen weet ik niet. Wel is het "verboden" om zeg maar als "blank" stel een donor ei of zaad te krijgen van een gekleurd iemand. Dit vanwege het eventuele ongemak dat een kind kan krijgen als donker getint kind met blanke ouders.. En andersom zal het netzo gelden

Dit en het vorige had ik je voor 3 weken terug ook allemaal nog niet kunnen vertellen hoor :D
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:50:11 #112
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118054351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:35 schreef Sull het volgende:

Dobbey, ik begrijp dat de volgende bloedwaardes meevielen? Wat fijn dat je nu IVF mag doen,toch nog een eigen optie, heel veel succes!

De bloedwaarden waren nog slecht maar niet zo slecht zodat ze pasten bij een eicelvoorraad van minder dan 0.1% daarom hebben we deze ene kans gekregen
pi_118058091
Dobby; wat fijn dat je een proefronde ivf mag gaan doen! En zo snel al, wat fijn!

Dv; ik hoop dat je je beter gaat voelen zodra je mag gaan stimuleren! En die deca naalden zijn idd bot en vervelend. Ik heb ook vaak echt hard moeten duwen voordat de naald erin ging. De gonal was daarna echt heel fijn, die naald glijdt er gewoon in. Succes meis!

Nikki; wat een ontzettend k*t nieuws en ookal heb je je meisje al en had je een voorgevoel, dit is heel naar. Ik hoop dat de miskraam snel doorzet, dan kun je het echt afsluiten. Krijg je volgende week wel nog een echo over hoe en wat? Sterkte voor jou :*
pi_118058518
Poezebeest, ik zou een echo hebben op maandag, maar ik denk dat ik di af mag zeggen. De verpleegkundige zei dat als ik gewoon goed 'ongesteld' wordt een echo niet hoeft. Maar Brussel besluit in deze en die hebben vandaag niet gebeld. Morgen ga ik ze zelf maar even bellen denk. Ik ben wel gestopt met de utrogestan op aanraden van de verpleegkundige, want die dingen kunnen ook de bloeding tegenhouden zei ze. Wat mij betreft mag het nu ook gewoon losbarsten ook hoor, dan kunnen we weer met schone lei verder. :)
pi_118058790
Nikki; dan hoop ik dat het snel voorbij is, afwachten is ook niet fijn. Bah, ik vind het echt niet leuk voor je, verdorie, had het je zo gegund!
pi_118084158
Nikki, wat rot zeg... bah. Sterkte. ;( :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_118093555
@Nikki, wat rot, heel veel sterkte. Op naar een 2013 en een schone lei.

@Dobbey, wat fijn dat je wel gewoon IVF mag proberen, dat het maar gewoon raak mag zijn en verder klaar.

@DV rot van die moe moe moe bijwerkingen, maar het is voor een goede zaak...

Als ik iemand vergeten ben, sorry, zit aan de antibiotica en ben beetje wazig
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:47:55 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118134333
Jeetje wat een berichten hier weer....

Nikki, verdorie :{ klopte je gevoel dus toch.... ik hoop dat het snel voorbij is, dan kun je bijkomen en verdergaan! :*

Dobbey, ineens toch een kans! :o wat fijn!! Begrijp heel goed dat je het toch echt ook zelf wilt proberen, succes!! ^O^

Lijnloos, hmmm.... ongesteld is nooit leuk, maar misschien is dit wel een van de laatste keren. Je weet nooit waar ze in het ziekenhuis mee aankomen :)

Sull, merk je al iets van de verhoogde dosis? Wanneer heb je weer een echo? Hopelijk doet deze dosis zijn werk!

En kahlie, gaat het goed met je? Hoop dat jij ook niet al te lang meer hoeft te wachten, de hoop schemert altijd best door in je posts, maar je lijf werkt niet altijd mee he? :*
pi_118137643
Nikki, hoe gaat het met je? Moet je nog terug voor controle?

Ladyblack, hoe is het met jou dan?

Dobbey, hoe was de voorlichting?

Ik voel nu eindelijk dat de menopur wat doet. Ik krijg altijd zo'n vol gevoel thv mijn liezen en tot op heden was dat steeds een voorbode van een follikel groei, dus van hoop ik nu maar weer op.

Vanochtend nog ontzettend stom geweest. Onze kat is erg ziek, dus iedere ochtend is het een race tegen de klok om alle medicatie op tijd de kat in te krijgen en de "ongelukjes" op te ruimen. Dus vanochtend erg druk mee geweest, toen ik er achter kwam dat ik laat was en mijn carpoolmaatje belde al, dus ik als een gek op de fiets naar de carpoolplaats. Toen ik halverwege bij hem in de auto erachter kwam dat ik Menopur vergeten was te spuiten... En terug kon dus niet meer. Gelukkig werk ik in het ziekenhuis, waar ik onder behandeling ben en zijn de fertiliteitsverpleegkundige super lief en mocht ik uit hun voorraad spuiten. Pfiew...gered!
pi_118138137
Ik moet maandag voor een echo sull. Ik hoop dat de miskraam zelf op gang komt, maar tot nu toe geen teken daarvan, sterker nog, het bruinigverlies dat ik al een tijdje had is gestopt. :?

Gelukkig werk je in het ziekenhuis en kon je toch nog op tijd spuiten. :* Ik duim voor een mooi resultaat.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:38:50 #121
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118142533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik moet maandag voor een echo sull. Ik hoop dat de miskraam zelf op gang komt, maar tot nu toe geen teken daarvan, sterker nog, het bruinigverlies dat ik al een tijdje had is gestopt. :?

Gelukkig werk je in het ziekenhuis en kon je toch nog op tijd spuiten. :* Ik duim voor een mooi resultaat.
Misschien een domme vraag maar is er dan ook nog een kans dat het toch nog goed gaat?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:50:12 #122
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118143139
De voorlichting van vanmiddag gaf me heel erg de kriebels.... Van engte dan...

Veel info over wat te verwachten en het verloop. Iedereen kreeg een envelop mee waarin het contract van Zwolle zat, routebeschrijving, tips en een recept voor de pil, die in mijn geval op naam van mijn man stond.. Heb meteen maar gevraagd of ie het traject niet helemaal over kon nemen maar dat zagen ze niet zo zitten hahaha. Het recept had er bij ons niet in mogen zitten omdat we de verkorte versie doen.

Er is een notitie gemaakt om me bij de punctie zo ver als kan weg te maken, omdat ik niet zo'n grappig verleden heb (vandaat dus de kriebels bij het zien hoe het ging) en dus al verkramp bij het zien van het echo apparaat. Was verder geen probleem en alleen maar goed dat ik het aan gaf.

Vanmiddag ook de medicatie gekregen en toen we thuis kwamen kwam ik erachter dat ze een fout hadden gemaakt. Ipv II te lezen als 11 doosjes menopur hebben ze het gelezen als 2... We zijn terug gegaan en nadat ik had aangegeven dat ik nu maar voor 2 x spuiten had kreeg ik de opmerking, ja maar die medicatie is heel duur en weet je zeker dat je 300 eenheden moet gaan spuiten? Ja dat weet ik zeker pak het recept er maar bij.... Uiteindelijk toch met veel moeite gelijk gekregen en ze gaan nu 9 doosjes bij bestellen.

Nu kunnen we ons gaan opmaken voor de volgende afspraak op 30 oktober, uitleg van de medicatie en het spuitschema. Ben heel erg benieuwd!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:51:16 #123
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118143202
@sull voel je echt dat er iets groeit dan thv je liezen? Of is het een soort druk wat zich op bouwt?
pi_118143330
Hoeveel ampullen zitten er in een doosje menopur, dobbey want 11 dozen is toch gigantisch veel? Althans, bij mij zaten er 10 ampullen in 1 doos. Maar misschien is de verpakking in Nederland wel anders.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:59:55 #125
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118143716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:53 schreef leonieke het volgende:
Hoeveel ampullen zitten er in een doosje menopur, dobbey want 11 dozen is toch gigantisch veel? Althans, bij mij zaten er 10 ampullen in 1 doos. Maar misschien is de verpakking in Nederland wel anders.
Hier zitten 5 ampullen van 75 eenheden in... Dus ik ben voor 1 spuitsessie al 4 ampullen nodig....
pi_118146097
Dobbey wat veel ampullen per dag en ik vond 1 1\4 dosis al zo onhandig klaarmaken... wat vervelend dat je er zo angstig van wordt. Ik heb wel eens gehoord dat de meeste inwendige echo's ook met wat meer geduld via de buik kunnen, afh van de locatie van je eierstokken. Dat zou je eens kunnen navragen.

Overigens voel ik niet iets groeien, maar de druk neemt wel toe. Ik heb al 2x de controle afspraak vervroegd omdat ik wist dat follikel(s) anders te groot zouden worden en dat klopte ook steeds.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:01:45 #127
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118147596
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:37 schreef Sull het volgende:
Dobbey wat veel ampullen per dag en ik vond 1 1\4 dosis al zo onhandig klaarmaken... wat vervelend dat je er zo angstig van wordt. Ik heb wel eens gehoord dat de meeste inwendige echo's ook met wat meer geduld via de buik kunnen, afh van de locatie van je eierstokken. Dat zou je eens kunnen navragen.

Overigens voel ik niet iets groeien, maar de druk neemt wel toe. Ik heb al 2x de controle afspraak vervroegd omdat ik wist dat follikel(s) anders te groot zouden worden en dat klopte ook steeds.
Ja die ampullen weet ik ook nog niet helemaal het fijne van. De een is gevuld met vloeistof en de ander is een glazen potje met iets.. Het mooiste zou zijn als ik vloeistof met meerdere poeders (het is toch een poeder?) kan vermengen anders blijf ik aan het spuiten hahaha

In de kliniek houden ze er gewoon rekening mee en doen ze dus extra voorzichtig. Het gaat nu steeds beter omdat het vertrouwen ook steeds groter word. Met de punctie is alles al zo spannend en is gewoon heel lastig om te ontspannen omdat er al zoveel gebeurt dus dan maar het zekere voor het onzekere om het niet in een drama uit te laten lopen.

Ok wel apart om dat zo te voelen, ik ben zeer nieuwsgierig en hoop dan ook dat het aanslaat. Kun jij mij misschien vertellen wat een spuitschema in houd? Moet je eerst de decapeptyl spuiten en dan later het ander of gaat dat beiden tegelijk? Gebruik jij ook utrogestan? Ik moet deze 3x per dag per 2 inbrengen...
pi_118151430
Dat van die spuiten klinkt allemaal niet zo fijn.. Aan de andere kant: misschien werkt het! Wel superfijn dat ze zo'n rekening met je houden..

Morgen moet ik weer naar de gyn...Het begint nu toch wel weer spannend te worden.. Onder het motto 'gedachten zijn krachten', denk ik lekker heel positief (;)), morgen zie ik wel of het werkt, en anders gaan we gewoon op zoek naar iets anders met de gyn.. Het komt goed *O* (ik had vanavond wel weer bloedverlies, niet heel veel, meer roze.. het staat in de bijsluiter, dus ik probeer er niks van te denken...

Sull, wat bijzonder dat jij die druk kan voelen, zeg, wel handig!

Verder een :* voor iedereen die het nodig heeft.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:13:37 #129
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118154473
@dobbey.. Normaal begin je eerst met de decapeptyl, dan krijg je een uitgangsecho en prikken ze bloed aan de hand van die waardes ga je daarna stimuleren. Ik weet niet het verschil tussen kort en lange cyclus. Maar ik ben dan bijna 2 wkn met de decapeptyl bezig voordat het stimuleren begint. Dan zet je beide spuiten dagelijks in jouw geval de menopur. Dit spuit je samen tot de punctie,36 uur voor de punctie zet je de pregnyl. Dan punctie en dan hoef je pas te beginnen met de utrogestan. Maar dat word je straks allemaal nog eens duidelijk uitgelegd tijdens die bijeenkomst. Dan leggen ze het schema helemaal uit. En je krijgt van te voren allemaal te horen hoe en wat en wanneer. Komt goed dus :*
pi_118159697
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:38 schreef dobbey het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag maar is er dan ook nog een kans dat het toch nog goed gaat?
Euhm, het lijkt me stug, die hcg waarde was echt heel slecht gestegen en dat matcht niet met een goede afloop. Het bruinig bloeden kan echter ook komen door de utrogestan pilletjes, dus misschien is het gestopt omdat ik die niet meer gebruik. Ik zit nu eigenlijk gewoon een beetje te wachten op de mk. We zien wel. Ik ben toch voorlopig niet van plan een nieuwe poging te starten, dus de mk mag nog even wat daagjes op zich laten wachten.

Over de menopur... Ik deed dus 2 poeders in een halve ampul vloeistof. Volgens mij kun jij dus best 1 vloeistof mengen met 4 poeders. Maar je kunt het even navragen in het ziekenhuis. Van 2 poeders in 1 vloeistof weet ik zeker dat het toegestaan is, want dat was officieel mijn instructie.
Het komt vast allemaal goed met je punctie hoor. Ga vooral NIET lezen over ervaringen op internet. Elke vrouw beleeft een punctie heel anders. Voor de een doet het nu eenmaal meer pijn als voor de ander. Op die forums lijkt het er echter op dat je pas meedoet als je een helse ervaring hebt gehad ofzo. Mijn mening is dus dat het daar allemaal zwaar aangedikt/overdreven wordt. Ik heb twee piece of cake puncties gehad en één die wat minder fijn was. De goede puncties heb ik dus gewoon liggen lachen met de dokters daar. Sowieso krijg je wel een ontspannend middeltje hoor, dus je maakt het niet voor de volle 100% mee. :*
pi_118159792
Dobbey; wat een gedoe met die menopur, hier gonal-f gebruikt en dat zit kant en klaar in een grote spuit. Naald erop, dosis instellen en spuiten maar.
Wat Nikki ook zegt over de punctie, niet gaan lezen op forums, laat het over je heen komen en je goed begeleiden. Het is en blijft niet fijn en heel spannend, maar het is echt niet verschrikkelijk. Hier 2x een punctie gehad en beide keren viel het me mee en heb ik roze olifantjes geteld, ik was echt helemaal van het padje. Maar gelijk ook weer bij positieven toen de punctie klaar was en het middel uitgewerkt. Hier dus ook geen nare ervaring.

Vanmiddag de echo om te lijken of mijn bms dik genoeg is om de cryo maandag te gaan ontdooien. Ben niet zenuwachtig voor de echo, wel voor het ontdooien.
pi_118159836
Poezebeest, ik kan me voorstellen dat dat heel spannend is. Anders is het ook allemaal zo voor 'niks' geweest. Ik duim even met je mee voor een mooie cryo. Het zou zo fijn zijn als je het hele traject niet van voor af aan hoeft te doen. :*
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:54:04 #133
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118159959
Poezenbeest spannend :*

En lezen over puncties doe ik idd ook niet. Op internet lees je meestal alleen de horror verhalen. En voor iedereen is de beleving van pijn ook anders.

Nikki :* even een dikke knuf voor jou. Lijkt me niet makkelijk dat afwachten
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:14:45 #134
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118161845
Poezebeest succes vanmiddag! Ik duim voor je dat zowel de echo als het ontdooiproces goed verlopen :*

@Nikki ok duidelijk.... bedankt voor je reactie. Ik hoop voor je dat het snel en uit zichzelf op gang komt zodat je dat hoofdstuk definitef kunt afsluiten :*

@dv Bedankt voor je uitleg. Het stuk van de uitgangsecho, het bloedprikken en de 2 weken decapeptyl sla ik geloof ik over. Hoe of wat weet ik niet maar ik zal het na het gesprek wel hier neer zetten.

Voor de rest bedankt voor de reacties! Lezen op internet ben ik idd mee gestopt. Af en toe is het net een of andere veiling waar naar je zit te kijken, de een nog erger dan de andere :X
Wat betreft het mengen wil ik dat idd nog even vragen als ik het schema krijg.
pi_118174012
@Dobbey, ik had Fostimon. Ook de hoogste dosis en ik mocht vier bolletjes mengen met één ampul vloeistof.
Ik denk niet dat je bloed hoeft te laten prikken, want ze weten al dat je de maximale dosis gaat spuiten.
Uitgangsecho doen ook niet alle ziekenhuizen.
Wel zul je rond dag acht-tien een echo krijgen om te zien wat er groeit en hoelang je nog moet spuiten.
Voordeel van een kort protocol is dat je niet eerst een dubbele dosis agonist hoeft te spuiten (Decatpeptyl of Lucrin), want juist daar krijg je hoofdpijn van. Bij de enkele dosis valt dat wel mee (bij mij tenminste).

Puncties (drie maal) vielen bij mij ook ontzettend mee. :Y
Mocht het niet meevallen, het duurt maar een kwartiertje.

Nikki. :*
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:52:29 #136
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118174388
Ah kijk weet ik ook meteen het verschil tussen kort en lang protocol, dan begin je dus ook meteen met de stimulatie. Of begrijp ik dat nu verkeerd??
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:57:14 #137
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118174548
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:52 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ah kijk weet ik ook meteen het verschil tussen kort en lang protocol, dan begin je dus ook meteen met de stimulatie. Of begrijp ik dat nu verkeerd??
Voor zover ik het nu begrijp begin ik op de eerste dag van de menstruatie met de decapeptyl en 2 (volgens mij niet tegelijk) dagen later komt daar de Menopur bij.

Over 1,5 wk kan ik het je exact vertellen :D
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:58:18 #138
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118174589
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:44 schreef Kolonia het volgende:
@Dobbey, ik had Fostimon. Ook de hoogste dosis en ik mocht vier bolletjes mengen met één ampul vloeistof.
Ik denk niet dat je bloed hoeft te laten prikken, want ze weten al dat je de maximale dosis gaat spuiten.
Uitgangsecho doen ook niet alle ziekenhuizen.
Wel zul je rond dag acht-tien een echo krijgen om te zien wat er groeit en hoelang je nog moet spuiten.
Voordeel van een kort protocol is dat je niet eerst een dubbele dosis agonist hoeft te spuiten (Decatpeptyl of Lucrin), want juist daar krijg je hoofdpijn van. Bij de enkele dosis valt dat wel mee (bij mij tenminste).

Puncties (drie maal) vielen bij mij ook ontzettend mee. :Y
Mocht het niet meevallen, het duurt maar een kwartiertje.

Ah ok, dank je wel voor je antwoord :Y
pi_118174717
Ja ik heb kort en lang gehad. Bij kort begin je gewoon op cyclusdag x (ik ben even kwijt welke precies) met de stimulatiemedicatie (gonal, puregon etc.) En na een paar dagen spuiten komt pas de onderdrukker, in mijn geval orgalutran erbij.

Bij het lange schema was het op cd21 een bloedafname en starten met decapeptyl. Dat heb ik zo'n 2,5 week gedaan voor de stimulatiemedicatie erbij kwam. Het duurt dus al met al flink langer en ik vond het korte protocol veel fijner om te doen. Dunno why, misschien omdat je er niet zo lang mee bezig bent, want dan is het echt 2 weekjes spuiten en hoppa punctie. Lang protocol is een dikke maand spuiten.
pi_118174925
Echo was goed, bms al mooi dik, helaas wordt er in het weekend niet ontdooid dus maandagochtend allemaal voor me duimen! Uiterlijk om 15 hoor ik of het is gelukt, spannend!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:25:33 #141
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118175622
@poezebeest mijn duimen draaien voor je :*

@nikki ah dankjewel voor de uitleg. Ik spuit idd een maand, maar ergens went het wel heel snel. Ben nu ruim een week bezig, ik vind ook dat het best opschiet. Van de 28 spuiten zijn er 19 over. Ik ben dus erg van het aftellen hihi en dan klinkt het ineens een stuk korter ofzo. Mij lijkt het juist moeilijk om meteen 2x te spuiten, nu kan ik ''wennen'' aan het dagelijks spuiten. De eerste dagen was er echt iedere dag een drempel en durfde ik niet door te prikken en begon ik weer opnieuw. Maar ja, dat is dan mijn ervaring, ik heb geen ervaring met korte protocol.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:36:51 #142
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118176103
@poezebeest Alles wat gedraaid kan worden, tenen, vingers zullen hun best doen maandag! :*
pi_118181182
Poezebeest, ik ga zeker voor je duimen maandag!

Nikki, ik denk aan je :*

Babbel, hoe was het?

Mijn gevoel klopte weer, er zijn 3 follikels gegroeid sinds maandag 1x 9 mm, 1x 11 mm en 1 van 13 mm (allemaal links). Nu wordt het weer spannend, want er mag er eigelijk maar 1 doorgroeien voor IUI. Hoewel ze toch nog even gaan overleggen of het echt niet mag doorgaan bij 2 follikels.

In principe staat dinsdag de IUI gepland, maar ik moet eerst zondag naar het ziekenhuis voor een echo om zeker te weten dat er niet teveel follikels groeien en dan 's avonds Pregnyl spuiten.

Ik had vandaag voor de grap even nagekeken, maar de afgelopen 2 jaar heb ik, 58 echo's gehad en totaal 81 afspraken ivm de MMM. Phoe best veel...
pi_118183528
Gek dat het zo verschilt per ziekenhuis. Ik mocht er 3 hebben bij IUI. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118184280
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:54 schreef Tally het volgende:
Gek dat het zo verschilt per ziekenhuis. Ik mocht er 3 hebben bij IUI. :)
Ik twee, hoewel ze één als ideaal zagen.
pi_118186983
Ik dacht eigenlijk dat het beleid niet veel zou verschillen van IVF, maar als Tally zegt 3 dan is dat dus toch verschillend. De kans op een meerling zal ook wel kleiner zijn bij ui dan bij ivf, denk ik.

Nou dan hoop ik gewoon dat 2 ook mag!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:24:17 #147
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118188044
@sull bij ivf streeft men naar zoveel mogelijk follikels en beleid is volgens mij landelijk dat er niet meer dan 2 embryo's worden teruggeplaatst. En bij IUI geen idee waarom men bij de ene zegt wel 2 of 3 en de andere niet. Men zal denk ik vooral bang zijn voor meerlingzwangerschap en de complicaties die daar om heen kunnen plaats vinden. Anderzijds zijn er hier op fok op dit moment best veel meerlingzwangerschappen waarvan de meest eigenlijk wel goed gaan en waarvan die van Kyara zelf spontaan is.
pi_118188316
Bij mij was er paniek bij de meerlingzwangerschap. Want dat ging goed mis. Ik heb tot week 14 plat gemoeten en ik week 11 is 1 van de vruchtjes overleden. Er toen was het hele grote paniek want wat nu... Komt het vruchtje los en zal het afvloeien of zal het afvloeien en de goede vrucht meenemen. Het is blijven zitten en verwijderd tijdens de keizersnede. Maar ik heb wel tot bijna het einde bloedingen gehad. Dus het kan ook fout gaan.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:34:31 #149
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118188595
Het kan zeker fout gaan, klumsy is daar ook een goed voorbeeld van en ook simmu. En jij natuurlijk. Alhoewel ik wel steeds meer het idee krijg dat een tweeling zwangerschap steeds vaker word uitgedragen *correct me if i'm wrong*
Hier word maar 1 embryo op eigen verzoek teruggeplaatst ongeacht kwaliteit. Er zitten namelijk tweelingen in de familie en ik wil het risico niet lopen. Als het zo is dan is het van harte welkom, maar ik wil niet nog een extra verhoogd risico er boven op
pi_118189505
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:47 schreef LadyBlack het volgende:
En kahlie, gaat het goed met je? Hoop dat jij ook niet al te lang meer hoeft te wachten, de hoop schemert altijd best door in je posts, maar je lijf werkt niet altijd mee he? :*
Wat lief dat je dat vraagt :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Sull, volgens mij zijn ze bij jou ook voorzichtiger vanwege je uterus unicornis, je hebt immers minder plek dan een ander.

Beleid voor meerlingenzwangerschappen verschilt per ziekenhuis in Nederland. In Belgie staat het in de wet dat je pas vanaf 36 (zei m'n zus, weet niet zeker meer), 2 emmy's terug mag in je eerste 2 pogingen IVF. Derde mag je er wel meer. IUI regelingen weet ik niet, want dat heeft ze nooit gehad.

Het geeft meer risico's, maar hoeveel meer, tja, dat blijft onduidelijker.

@Poezebeest DUIMEN op Maandag :D Ik zal d'r aan denken met m'n wazige hoofd :)

@DV wat goed dat je went aan het prikken! Stoer mens! Natuurlijk gaan we binnenkort ook voor jou duimen :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:16:07 #151
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118190927
Kahlie wat fijn dat je waardes zo stabiel blijven. Wel flink balen van de ontstekingen zeg. Hopelijk knap je nu gauw op :*

Zo'n stoer wijf vind ik mezelf niet hoor. Ik heb vaak het idee dat ik na mezelf sta te kijken vanaf de zijlijn en dat ik dit niet ben. :@

Over de terugplaatsingen volgens mij is het landelijk en word het beleid in 2013 nog eens aangepast dit na aanleiding van de bezuinigingen. Er was toen spraken nog maar 1 vergoede poging uit het basis pakket. Maar het blijven er 3, er zijn wel andere aanpassingen klikkerdeklik
pi_118191259
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
er zijn wel andere aanpassingen klikkerdeklik
Op zich zijn dat niet echt aanpassingen, alleen een striktere doorvoering van wat toch (officieel) al beleid was in de praktijk.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:29:56 #153
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118191748
Geen idee. Op zich ook wel goed. Er gaat een hoop geld rond in de IVF. Ik weet niet in hoeverre ziekenhuizen daar nu strikt in zijn. Als je al kijkt na een tp. Hier krijg je, tenzij je anders aangeeft, bij embryo's van slechte kwaliteit er 2 teruggeplaatst, zoals ik het begreep is dat in 2013 er dan toch echt nog maar 1. Dat zijn toch wel wezenlijke verschillen tenminste dat lijkt mij.
pi_118192097
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:29 schreef droomvrouwtje het volgende:
Geen idee. Op zich ook wel goed. Er gaat een hoop geld rond in de IVF. Ik weet niet in hoeverre ziekenhuizen daar nu strikt in zijn. Als je al kijkt na een tp. Hier krijg je, tenzij je anders aangeeft, bij embryo's van slechte kwaliteit er 2 teruggeplaatst, zoals ik het begreep is dat in 2013 er dan toch echt nog maar 1. Dat zijn toch wel wezenlijke verschillen tenminste dat lijkt mij.
Het officiële beleid, of eigenlijk de afspraak tussen ziekenhuizen en verzekeraars, was al dat er max. 1 teruggeplaatst werd. Dat daar vanaf geweken werd is een tweede. (en het zal me niets verbazen als ze dat gewoon blijven doen)
pi_118192913
quote:
Kahlie wat fijn dat je waardes zo stabiel blijven. Wel flink balen van de ontstekingen zeg. Hopelijk knap je nu gauw op :*
Dank je wel :*

quote:
Zo'n stoer wijf vind ik mezelf niet hoor. Ik heb vaak het idee dat ik na mezelf sta te kijken vanaf de zijlijn en dat ik dit niet ben. :@

Dat is toch stoer, want je bent het wel? Ik zou echt van m'n stokkie gaan denk ik. Jaren geleden had ik erg last van migraine en dan had je ook middelen die je kon spuiten. Nou, ik wachtte wel ff die extra 20 minuten op het middel via de bloedbaan en de maag ipv een spuit in m'n lijf te moeten zetten :P
pi_118192986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het officiële beleid, of eigenlijk de afspraak tussen ziekenhuizen en verzekeraars, was al dat er max. 1 teruggeplaatst werd. Dat daar vanaf geweken werd is een tweede. (en het zal me niets verbazen als ze dat gewoon blijven doen)
Mij ook niet. Ik hoor alleen maar verhalen van: We plaatsen er maar 1 terug maaaaaaar...

* je bent wat ouder, dus we doen er toch 2
* er zijn er maar 2 en de andere is niet goed genoeg om in te vriezen, dus we doen er toch 2
* er zijn er wel meerderen, maar ze kunnen niet goed tegen vriezen in vorige pogingen, dus we doen er toch 2
etc. etc. etc.

Maar toch ligt dat heel erg aan het ziekenhuis, want sommige artsen doen het dus echt niet.
pi_118198214
Kahlie, in Belgie heb ik twee keer twee embryo's teruggeplaatst gekregen waarvan een keer bij poging een en een keer bij poging twee. Ze hielden dus ze regels van mijn thuisland aan en niet de Belgische regels. Dat kan dus ook nog.

Poezebeest, fijn dat de echo goed was. :)

Kahlie, ik duim voor goede waarden de komende periode. :*
pi_118202480
Hoe graag ik ook altijd wel een tweeling heb willen hebben, is dat absoluut niet de bedoeling hoor. Inderdaad in verband met mijn baarmoeder afwijking zou een tweeling echt een groot risico zijn.
Maar dat er 2 follikels zitten vergroot wel de kans dat er misschien 1 bevrucht wordt. Ik weet niet hoe groot de kans op een tweeling bij 2 follikels is bij IUI, maar op zich zijn de kansen op een eenling al niet bijster hoog, dus zal de kans op een tweeling wel vrij klein zijn. En als het ziekenhuis het niet aandurft dan is dat natuurlijk balen, maar dan sta ik achter die keuze.

Bij IVF zal die kans wel groter zijn aangezien de bevruchting dan al heeft plaatsgevonden. En ik vind het fair dat die regels worden aangepast vanaf 2013, als daarmee de 3 pogingen kunnen blijven bestaan. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat er mensen minder blij zijn.

Ik weet niet meer wie het schreef, maar er liggen helaas nog vaak meerlingen op de couveuse afdeling hoor... :{
pi_118203063
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kahlie, in Belgie heb ik twee keer twee embryo's teruggeplaatst gekregen waarvan een keer bij poging een en een keer bij poging twee. Ze hielden dus ze regels van mijn thuisland aan en niet de Belgische regels. Dat kan dus ook nog.

Kahlie, ik duim voor goede waarden de komende periode. :*

Dat is netjes dan! Mijn zus mocht het niet in Belgie, maar zij had een hele strenge arts. Ik vond het maar goed ook (zij klaagde wel). Als je ziet hoe moeilijk haar zwangerschap is, is ze nu uiteindelijk ook wel blij denk ik. Maar dat je einde poging 2 zit binnen 4 maanden (elke keer maar 1 TP, vanwege weinig goede kwaliteit emmy's) dan snap ik ook wel dat je hem knijpt.

Dank je wel voor je gelukswensen :* Jullie zijn allemaal zo lief :)
pi_118203599
Hey meiden wat zitten jullie er momenteel allemaal diep in met het prikken enzo.. wilde even heel veel sterkte en succes wensen!

Ik heb nu ook een meerling na icsi en bij mij leek het alsof ze er altijd 2 terug plaatsen bij een cryo of je moet bezwaren hebben. Heel gek want over 1 of 2 terug plaatsen is nooit echt uitgebreid gesproken. Al mijn cryo's waren van goede kwaliteit dus dat was ook geen issue. Wat ik als heel fijn heb ervaren is dat de terugplaatsing van de 2 cryo's inn eigen cyclus ging. Ik heb maar 1 keer pregnyl hoeven spuiten. Omdat het bij mij prima heeft gewerkt hoop ik dat uit onderzoek blijkt dat voor een terugplaatsing niet altijd al die rommel gebruikt hoeft te worden.. maakt het hele traject wat al zo zwaar is een stukje lichter!

Meiden succes ik blijf voor jullie duimen!!
pi_118203758
Wij kregen achteraf te horen dat er twee waren terug geplaatst. Er waren 3 bevruchtingen. 2 zijn terug geplaatst en over de derde hebben we nooit wat gehoord. Waarschijnlijk was hij niet goed genoeg om in te vriezen. Maar dat weten we nooit zeker :) Achteraf zei de gyn dat er nooit twee terug hadden mogen worden geplaatst met mijn baarmoederafwijking. Maar zoals ik al eerder vertelde niemand wilde me geloven.
pi_118214798
De echo van afgelopen vrijdag liet een zeer grote eicel zien, hij was ongeveer 4cm! Op zich dus positief, want de Clomid 100mg slaat aan! Uit het bloedonderzoek moet blijken of er een eisprong heeft plaats gevonden.. Maandag word ik teruggebeld met de uitslag en het vervolg... als hij is gesprongen kan ik op mijn verjaardag testen O+ Als hij niet is gesprongen, is het belangrijk om het in de gaten te blijven, omdat het anders een cyste kan worden... to be continued...
pi_118214910
Oja, en mijn vriend is heel trots, want de gynaecoloog zei dat hij 'superzaad' heeft... _O-
pi_118215510
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:58 schreef Babbel1 het volgende:
Oja, en mijn vriend is heel trots, want de gynaecoloog zei dat hij 'superzaad' heeft... _O-
Onze gyn uit Belgie noemde mijn man een "golden boy". Dat moet ik nog steeds bijna wekelijks aanhoren. :')
pi_118215580
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 19:16 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Onze gyn uit Belgie noemde mijn man een "golden boy". Dat moet ik nog steeds bijna wekelijks aanhoren. :')
hahaha, oh, ze blijven toch wel bijzonder, he O+
pi_118242169
Vanochtend op controle geweest. Er was 1 follikel van 20 mm en 1 van 15 mm. De gynaecoloog vertelde dat het toch wel echt het streven is naar 1 follikel, maar dat ze dit wel aandurfde. Het zou kunnen dat die van 15 ook springt, maar de kans is klein. De IUI gaat dus door dinsdag. Ik heb er nu al een erg goed gevoel bij, stom is dat hè?

Ook afgesproken toch voor december vast een afspraak maken om eventueel het vervolg verder door te spreken. Aangezien we nog tot december door mogen met IUI en dan over zouden gaan op IVF.
Grappig dat dit mijn eigen gynaecoloog was en zij ook zei dat ze vond dat ik eerst IUI moest benutten voordat je overgaat op IVF, terwijl het gesprek in juli met een andere gynaecoloog heel anders ging. Die moest ik echt overtuigen om toch door te mogen gaan met IUI en niet te starten met IVF.
pi_118249130
Sull, mooi dat er een mooi groot follikel zit. Nu op naar dinsdag. *O*
Fijn dat jouw eigen gyn op één lijn zit met jullie eigen idee/gevoel.

DV, gaat ie goed?

Poezebeest morgen een spannende dag. Ik duim met je mee! :*
pi_118257883
Dv; fijn dat het spuiten inmiddels een beetje is gewend. Je moet zo lang spuiten dat het wel fijn is als het een beetje als vanzelf gaat, scheelt een hoop stress!

Sull; dat zijn veel afspraken en echo's. En wat fijn dat er dinsdag een iui is!

Kahlie; fijn dat je waardes stabiel blijven. Maar wat naar van de kaakontsteking, hopelijk gaat het al wat beter, beterschap!

Babbel; spannend allemaal!

Niki; heel veel succes morgen met de echo :*

Vorig jaar mochten we zelf kiezen hoeveel embryo's we lieten terugplaatsen, 1 of 2. Nu mochten we niet kiezen en nu is het beleid <36 bij de 1e poging maar 1 embryo, 2e en 3e poging in overleg. Hier zal echter nooit meer dan 1 embryo worden teruggeplaatst wegens vorige zwangerschap.

Hier rete zenuwachtig voor morgen. Iig gister laatste wijntje gehad en vandaag genoten van sushi. Morgen door zien te komen en wachten op het verlossende telefoontje. Iedereen bedankt voor het duimen alvast!
pi_118270508
Poezebeest :*
pi_118270584
Succes Poezebeest! :*
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:01:09 #171
384078 Rinn
wanna panda
pi_118270629
* Rinn komt het ijsbeertje van Poezebeest aanmoedigen *O*
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:40:29 #172
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118274653
Mijn duimen draaien voor het eskimotje van poezebeest
pi_118275292
Jullie zijn lief! Nog max 3 uur wachten en ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo zenuwachtig ben geweest...
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:20:39 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118276076
Succes poezebeest :*
pi_118277191
Poezebeest, nog max 2 uurtjes. Die spanning is echt killing. Sterkte met de laatste uurtjes :*
pi_118277523
Nikki; heb jij vandaag de echo?
pi_118277752
Poezebeest, heel veel succes deze laatste uurtjes!
pi_118280199
@Sull Wat fijn dat de gyn het aandurft en dat d'r eentje goed mag schoonspringen straks *O*

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef Poezebeest het volgende:
Kahlie; fijn dat je waardes stabiel blijven. Maar wat naar van de kaakontsteking, hopelijk gaat het al wat beter, beterschap!
Was dat maar zo :X heb ff in Spoilers gezet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel succes zometeen!
pi_118281161
Jaaaaaaaa! Morgenvroeg tp van de cryo, ben echt zo blij :)

Thnx voor het duimen allemaal, heeft vast en zeker geholpen O+

Kahlie; Wat ontzettend naar allemaal en tandpijn is echt vreselijk. Ik hoop dat het snel voorbij is. Heel veel sterkte en beterschap :*
pi_118281347
Eskimootje voor Pb O+
Succes morgen!

Kahlie :*
pi_118281364
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:34 schreef Poezebeest het volgende:

Kahlie; Wat ontzettend naar allemaal en tandpijn is echt vreselijk. Ik hoop dat het snel voorbij is. Heel veel sterkte en beterschap :*
*O* super!!! eskimotje!!! :D

Ja, ik ben nu na anderhalve week ook wel op het punt dat ik er doorheen zit. Helaas. Gelukkig morgen hulp.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:44:00 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118281511
Fijn Poezebeest! *O*
pi_118281707
Poezebeest wat goed! *O*

Kahlie, wat ontzettend kut. :( Hopelijk biedt de meneer met het nooit eerder van gehoorde beroep uitkomst. :*
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:55:35 #184
384078 Rinn
wanna panda
pi_118281961
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:34 schreef Poezebeest het volgende:

Jeeeeejjjj Poezebeest morgen Pupo!!! *O*
Wat geweldig!
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:56:51 #185
384078 Rinn
wanna panda
pi_118282015
Kahlie succes morgen. Hopelijk ben je snel af van de pijn. :*
pi_118282160
Wat goed Poezebeest!! Veel succes morgen! *O*
pi_118283625
Woei Poezebeest! *O* je eskimootje, klaar om je pupo te maken O+
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:40:19 #188
384078 Rinn
wanna panda
pi_118283956
@Sull Wat goed die meting van gisteren. Het blijft natuurlijk een overweging met 2 follikels. Maar aan de andere kant.. het is in elk geval 1 grote... die kleinere is dan gewoon de back-up hihi :)
In elk geval fijn dat je er met zo'n goed gevoel ingaat. Veel succes morgen! ^O^

@Babbel1 Heb je al nieuws gekregen over je bloedonderzoek? Ik hoop dat de follikel gewoon mooi gesprongen is! Hopelijk een 2e streepje voor jou als verjaardagscadeau!! :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:36:03 #189
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118286951
Jaaa *O* poezebeest wat goed!!!

Kahlie :* ai dat is flink balen zeg. Ik hoop dat die nieuwe specialist wat voor je kan betekenen
pi_118290787
Babbel1, zie dat je naar dit topic verhuisd bent.... Jouw verhaal is nu echt gelijk aan het mijne :o bijna zelfde datums en gegevens, behalve dan dat mijn diagnose PCO nu een maand later is.....
pi_118292367
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:04 schreef cheezburger het volgende:
Babbel1, zie dat je naar dit topic verhuisd bent.... Jouw verhaal is nu echt gelijk aan het mijne :o bijna zelfde datums en gegevens, behalve dan dat mijn diagnose PCO nu een maand later is.....
Ik hoop dat we heel snel samen naar het volgende topic kunnen verhuizen (en nu de goede kant op ;))) Zit jij ook al aan de Clomid?

De gyn heeft teruggebeld; uit het bloedonderzoek is gebleken dat er vermoedelijk een eisprong is geweest, maar er is ook iets wat duidt op een cyste...Gisteren had ik ineens heel erg buikpijn, helemaal onderin. Ik kon echt zowat niet meer staan/zitten van de pijn. Na 2,5 uur werd het iets minder en nu is het nog een beetje zeurderig aanwezig. Mijn vriend heeft de gyn gesproken (mijn telefoon valt steeds uit..goede timing), maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wanneer ik nou weer contact op moet nemen. Ik weet ook niet of ik zwanger kan zijn, terwijl er ook een cyste zou zitten. Maar als de pijn weg gaat en mijn menstruatie blijft uit, dan mag ik gaan testen, voor zover is het duidelijk, dus ik hoop gewoon dat ik dit pad kan volgen ;)
pi_118294764
Poezebeest, wat fijn, veel succes morgen. Spannende dag voor ons morgen!

Kahlie sterkte met de kiespijn.

Babbel1, je kunt zwanger zijn/worden met cyste hoor. Die blijft gewoon waar die zit in de eierstok, maar kan wel wat pijn geven volgens mij.

Nikki, hoe was je echo?
pi_118296575
Sull, de echo was in die zin goed dat er geen bbz is. Er was een vruchtzakje te zien van 5 weken oud, dat had dus morgen 7 moeten zijn. We gaan nu even afwachten, sowieso word ik vrijdag gebeld door de gyn om te kijken hoe het gaat. Lief en ik hebben afgesproken om in ieder geval nog twee weken te wachten en dan weer verder te kijken. We zien wel, voorlopig heb ik nog geen zin in een behandeling 3 dus tijd zat om te wachten met ingrijpen met medicijnen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:48:44 #194
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118317266
Poezebeest en Sull ik zal even wat lijm in de rondte gooien in de hoop dat alles blijft plakken vandaag *O* *O*

Kahlie brrrr alleen als ik je verhaal al lees krijg ik last van plaatsvervangende pijn :X Veel succes met alles!

Babbel, de cyste maakt verder niet zo heel veel uit tenzij hij explosief gaat groeien. (wel kan hij een slechte wisselwerking hebben op de stoffen van de Chlomid) Die van mij zit al sinds januari aan de linkereierstok. 'tis een kleintje, tussen de 2.5 en 4 cm, maar wel een venijnige die me flink veel pijn :X bezorgt af en toe (zelfs ziekenhuis opname met als gevolgd dus de mmm) Helaas doen ze hier in Nederland er niets aan als hij zo klein is. Pas rond de 7cm willen ze hem hier verwijderen en alles daaronder met uitzondering. 8)7 Nu moet ik wel vanaf nu elke zoveel maanden bloed laten prikken om te zien of het geen tumor word.
pi_118319285
Sull en Dobbey, bedankt voor jullie reacties!

De pijn is gelukkig weer een stuk minder, dus de hoop groeit.. Nu maar wachten op mijn verjaardag..

Nikki, veel sterkte deze tijd.. :*

Kahlie :*

Poezebeest, heel veel succes! *O*
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:43:25 #196
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118330881
Zo even een update mijnerzijds, vandaag echo gehad, baarmoederslijmvlies was mooi dun en eierstokken ook rustig, vanaf morgen mag ik beginnen met de puregon 150E, volgende week woensdag weer een echo en daarna mag ik om de dag terugkomen voor een echo, spannend dus. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik verbaas me er eigenlijk ook wel over hoe makkelijk ik hier door heen ga. Het spuiten gaat me goed af, buiten hoofdpijn en moe zijn om kan ik goed funcitioneren. Heb af en toe zoals vandaag een baaldag als ik teveel heb gedaan, maar dan slaap ik gewoon ff bij en ben ik er weer. Ik had dit van mezelf niet verwacht, vooral gezien het feit dat ik zo heftig op de lucrin reageerde en gewoon helemaal niks meer kon, functioneren en werken was toen echt een ramp. Nu gaat het nog steeds goed. Ja na een werkdag moet ik wel even gaan liggen, maar na een uurtje slaap kan ik er weer tegen aan.

@babbel een cyste kan niet kwaad, maar ligt er ook aan waar hij zit, bij mij zat hij in de eileider (beide kant zelfs) en was 5cm groot, hier hebben ze hem wel verwijderd incl de eileider, maar dat kwam ook door de verklevingen.

@poezebeest hoe is het gegaan?? Ben je al PUPO??
pi_118334021
Hier pupo! Mijn a-tje is wel een b-tje geworden, dus dat is wel jammer. Maar ach, het zal vast een heel lief kind worden als die blijft plakken ;)
Mag over 15 dagen officieel pas testen, ben benieuwd of ik dat vol ga houden...
pi_118334115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:56 schreef Poezebeest het volgende:
Hier pupo! Mijn a-tje is wel een b-tje geworden, dus dat is wel jammer. Maar ach, het zal vast een heel lief kind worden als die blijft plakken ;)
Mag over 15 dagen officieel pas testen, ben benieuwd of ik dat vol ga houden...
B is een perfecte beginletter ^O^ , daarna willen we pas een a-tje (naar smaak nog een b en y toevoegen) ;)
En nu lekker broeden :Y
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:59:43 #199
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118334126
Oeh spannend ik ga heel hard voor je duimen

n00b vraag je a-tje is een b-tje?? Is dus van mindere kwaliteit?
pi_118334576
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:43 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo even een update mijnerzijds, vandaag echo gehad, baarmoederslijmvlies was mooi dun en eierstokken ook rustig, vanaf morgen mag ik beginnen met de puregon 150E, volgende week woensdag weer een echo en daarna mag ik om de dag terugkomen voor een echo, spannend dus. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik verbaas me er eigenlijk ook wel over hoe makkelijk ik hier door heen ga. Het spuiten gaat me goed af, buiten hoofdpijn en moe zijn om kan ik goed funcitioneren. Heb af en toe zoals vandaag een baaldag als ik teveel heb gedaan, maar dan slaap ik gewoon ff bij en ben ik er weer. Ik had dit van mezelf niet verwacht, vooral gezien het feit dat ik zo heftig op de lucrin reageerde en gewoon helemaal niks meer kon, functioneren en werken was toen echt een ramp. Nu gaat het nog steeds goed. Ja na een werkdag moet ik wel even gaan liggen, maar na een uurtje slaap kan ik er weer tegen aan.

@babbel een cyste kan niet kwaad, maar ligt er ook aan waar hij zit, bij mij zat hij in de eileider (beide kant zelfs) en was 5cm groot, hier hebben ze hem wel verwijderd incl de eileider, maar dat kwam ook door de verklevingen.

@poezebeest hoe is het gegaan?? Ben je al PUPO??
Thanks voor je bericht.. Als ik ongesteld word, moet ik direct weer naar het ziekenhuis voor een echo, dan kijken ze hoe het ervoor staat, dus dan zal ik wel horen of hij er nog zit en of dat een hinderlijke plaats is.. Tot dan ga ik me lekker op andere dingen concentreren, zorgen maken kan altijd nog...

Poezebeest *O* Fijn dat het goed is gegaan, succes O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')