Ik zie mijn zus worstelen, maar die kan ik niet helpen, want dat wil haar man niet, en ik lees jullie verhalen en soms staan de tranen echt in mijn ogen, en naief gesproken ga ik ervan uit dat alles zijn werk zal doen bij mij, ( geen idee of het zo is, want we zijn er nog niet mee bezig) en als ons gezin compleet is, en ik kan andere mensen helpen door bijvoorbeeld eicellen af te staan, waarom zou ik dat dan niet doen? Ik hoef alleen nooit te weten waar ze heen gegaan zijn, dat dan weer niet .quote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik hoef alleen nooit te weten waar ze heen gegaan zijn, dat dan weer niet .
Iedereen heel erg bedanktquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
En ook zo snel al, echt ontzettend goed!![]()
Nouhouhououuuuuquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kom me hier weer melden. Net te horen gekregen dat ik een miskraam ga krijgen. HCG was niet voldoende gestegen, dus helaas moeten wij op naar de volgende poging.
puur uit interesse, maar mag je als ontvangende partij dan ook aangeven dat je van een bepaald geloof oid geen eicel of zaadcel wil?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:42 schreef dobbey het volgende:
[..]up voor je.
Alleen is het in Nederland (en veel andere landen) niet meer mogelijk om anonieme donor te zijn. Het donorkind mag op zijn/haar 12e de uiterlijke kenmerken opvragen van de donor en vanaf de 16e verjaardag de contactgegevens. Wel word de ontvangende partij voor de donatie uberhaupt plaats vind volledig juridisch ingelicht over wat wel en niet kan voor het donor kind als ze contact wil e.d.
Edit: Wel mag je trouwens eventuele "voorkeuren" doorgeven. Dus als je liever niet wil dat het naar een bepaald geloof gaat of misschien niet naar een lesbisch stel kun je dat allemaal aangeven
Of je die eisen mag stellen weet ik niet. Wel is het "verboden" om zeg maar als "blank" stel een donor ei of zaad te krijgen van een gekleurd iemand. Dit vanwege het eventuele ongemak dat een kind kan krijgen als donker getint kind met blanke ouders.. En andersom zal het netzo geldenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
puur uit interesse, maar mag je als ontvangende partij dan ook aangeven dat je van een bepaald geloof oid geen eicel of zaadcel wil?
De bloedwaarden waren nog slecht maar niet zo slecht zodat ze pasten bij een eicelvoorraad van minder dan 0.1% daarom hebben we deze ene kans gekregenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:35 schreef Sull het volgende:
Dobbey, ik begrijp dat de volgende bloedwaardes meevielen? Wat fijn dat je nu IVF mag doen,toch nog een eigen optie, heel veel succes!
Misschien een domme vraag maar is er dan ook nog een kans dat het toch nog goed gaat?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik moet maandag voor een echo sull. Ik hoop dat de miskraam zelf op gang komt, maar tot nu toe geen teken daarvan, sterker nog, het bruinigverlies dat ik al een tijdje had is gestopt.![]()
Gelukkig werk je in het ziekenhuis en kon je toch nog op tijd spuiten.Ik duim voor een mooi resultaat.
Hier zitten 5 ampullen van 75 eenheden in... Dus ik ben voor 1 spuitsessie al 4 ampullen nodig....quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:53 schreef leonieke het volgende:
Hoeveel ampullen zitten er in een doosje menopur, dobbey want 11 dozen is toch gigantisch veel? Althans, bij mij zaten er 10 ampullen in 1 doos. Maar misschien is de verpakking in Nederland wel anders.
Ja die ampullen weet ik ook nog niet helemaal het fijne van. De een is gevuld met vloeistof en de ander is een glazen potje met iets.. Het mooiste zou zijn als ik vloeistof met meerdere poeders (het is toch een poeder?) kan vermengen anders blijf ik aan het spuiten hahahaquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:37 schreef Sull het volgende:
Dobbey wat veel ampullen per dag en ik vond 1 1\4 dosis al zo onhandig klaarmaken... wat vervelend dat je er zo angstig van wordt. Ik heb wel eens gehoord dat de meeste inwendige echo's ook met wat meer geduld via de buik kunnen, afh van de locatie van je eierstokken. Dat zou je eens kunnen navragen.
Overigens voel ik niet iets groeien, maar de druk neemt wel toe. Ik heb al 2x de controle afspraak vervroegd omdat ik wist dat follikel(s) anders te groot zouden worden en dat klopte ook steeds.
Euhm, het lijkt me stug, die hcg waarde was echt heel slecht gestegen en dat matcht niet met een goede afloop. Het bruinig bloeden kan echter ook komen door de utrogestan pilletjes, dus misschien is het gestopt omdat ik die niet meer gebruik. Ik zit nu eigenlijk gewoon een beetje te wachten op de mk. We zien wel. Ik ben toch voorlopig niet van plan een nieuwe poging te starten, dus de mk mag nog even wat daagjes op zich laten wachten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:38 schreef dobbey het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag maar is er dan ook nog een kans dat het toch nog goed gaat?
Voor zover ik het nu begrijp begin ik op de eerste dag van de menstruatie met de decapeptyl en 2 (volgens mij niet tegelijk) dagen later komt daar de Menopur bij.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:52 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ah kijk weet ik ook meteen het verschil tussen kort en lang protocol, dan begin je dus ook meteen met de stimulatie. Of begrijp ik dat nu verkeerd??
Ah ok, dank je wel voor je antwoordquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:44 schreef Kolonia het volgende:
@Dobbey, ik had Fostimon. Ook de hoogste dosis en ik mocht vier bolletjes mengen met één ampul vloeistof.
Ik denk niet dat je bloed hoeft te laten prikken, want ze weten al dat je de maximale dosis gaat spuiten.
Uitgangsecho doen ook niet alle ziekenhuizen.
Wel zul je rond dag acht-tien een echo krijgen om te zien wat er groeit en hoelang je nog moet spuiten.
Voordeel van een kort protocol is dat je niet eerst een dubbele dosis agonist hoeft te spuiten (Decatpeptyl of Lucrin), want juist daar krijg je hoofdpijn van. Bij de enkele dosis valt dat wel mee (bij mij tenminste).
Puncties (drie maal) vielen bij mij ook ontzettend mee.![]()
Mocht het niet meevallen, het duurt maar een kwartiertje.
Ik twee, hoewel ze één als ideaal zagen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:54 schreef Tally het volgende:
Gek dat het zo verschilt per ziekenhuis. Ik mocht er 3 hebben bij IUI.
Wat lief dat je dat vraagtquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:47 schreef LadyBlack het volgende:
En kahlie, gaat het goed met je? Hoop dat jij ook niet al te lang meer hoeft te wachten, de hoop schemert altijd best door in je posts, maar je lijf werkt niet altijd mee he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Sull, volgens mij zijn ze bij jou ook voorzichtiger vanwege je uterus unicornis, je hebt immers minder plek dan een ander.
Beleid voor meerlingenzwangerschappen verschilt per ziekenhuis in Nederland. In Belgie staat het in de wet dat je pas vanaf 36 (zei m'n zus, weet niet zeker meer), 2 emmy's terug mag in je eerste 2 pogingen IVF. Derde mag je er wel meer. IUI regelingen weet ik niet, want dat heeft ze nooit gehad.
Het geeft meer risico's, maar hoeveel meer, tja, dat blijft onduidelijker.
@Poezebeest DUIMEN op MaandagIk zal d'r aan denken met m'n wazige hoofd
@DV wat goed dat je went aan het prikken! Stoer mens! Natuurlijk gaan we binnenkort ook voor jou duimen![]()
Op zich zijn dat niet echt aanpassingen, alleen een striktere doorvoering van wat toch (officieel) al beleid was in de praktijk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
er zijn wel andere aanpassingen klikkerdeklik
Het officiële beleid, of eigenlijk de afspraak tussen ziekenhuizen en verzekeraars, was al dat er max. 1 teruggeplaatst werd. Dat daar vanaf geweken werd is een tweede. (en het zal me niets verbazen als ze dat gewoon blijven doen)quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:29 schreef droomvrouwtje het volgende:
Geen idee. Op zich ook wel goed. Er gaat een hoop geld rond in de IVF. Ik weet niet in hoeverre ziekenhuizen daar nu strikt in zijn. Als je al kijkt na een tp. Hier krijg je, tenzij je anders aangeeft, bij embryo's van slechte kwaliteit er 2 teruggeplaatst, zoals ik het begreep is dat in 2013 er dan toch echt nog maar 1. Dat zijn toch wel wezenlijke verschillen tenminste dat lijkt mij.
Dank je welquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
Kahlie wat fijn dat je waardes zo stabiel blijven. Wel flink balen van de ontstekingen zeg. Hopelijk knap je nu gauw op
Dat is toch stoer, want je bent het wel? Ik zou echt van m'n stokkie gaan denk ik. Jaren geleden had ik erg last van migraine en dan had je ook middelen die je kon spuiten. Nou, ik wachtte wel ff die extra 20 minuten op het middel via de bloedbaan en de maag ipv een spuit in m'n lijf te moeten zettenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo'n stoer wijf vind ik mezelf niet hoor. Ik heb vaak het idee dat ik na mezelf sta te kijken vanaf de zijlijn en dat ik dit niet ben.![]()
Mij ook niet. Ik hoor alleen maar verhalen van: We plaatsen er maar 1 terug maaaaaaar...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het officiële beleid, of eigenlijk de afspraak tussen ziekenhuizen en verzekeraars, was al dat er max. 1 teruggeplaatst werd. Dat daar vanaf geweken werd is een tweede. (en het zal me niets verbazen als ze dat gewoon blijven doen)
Dat is netjes dan! Mijn zus mocht het niet in Belgie, maar zij had een hele strenge arts. Ik vond het maar goed ook (zij klaagde wel). Als je ziet hoe moeilijk haar zwangerschap is, is ze nu uiteindelijk ook wel blij denk ik. Maar dat je einde poging 2 zit binnen 4 maanden (elke keer maar 1 TP, vanwege weinig goede kwaliteit emmy's) dan snap ik ook wel dat je hem knijpt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 01:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kahlie, in Belgie heb ik twee keer twee embryo's teruggeplaatst gekregen waarvan een keer bij poging een en een keer bij poging twee. Ze hielden dus ze regels van mijn thuisland aan en niet de Belgische regels. Dat kan dus ook nog.
Kahlie, ik duim voor goede waarden de komende periode.
Onze gyn uit Belgie noemde mijn man een "golden boy". Dat moet ik nog steeds bijna wekelijks aanhoren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:58 schreef Babbel1 het volgende:
Oja, en mijn vriend is heel trots, want de gynaecoloog zei dat hij 'superzaad' heeft...
hahaha, oh, ze blijven toch wel bijzonder, hequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Onze gyn uit Belgie noemde mijn man een "golden boy". Dat moet ik nog steeds bijna wekelijks aanhoren.
Was dat maar zoquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:33 schreef Poezebeest het volgende:
Kahlie; fijn dat je waardes stabiel blijven. Maar wat naar van de kaakontsteking, hopelijk gaat het al wat beter, beterschap!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel succes zometeen!
quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:34 schreef Poezebeest het volgende:
Jaaaaaaaa! Morgenvroeg tp van de cryo, ben echt zo blij
Thnx voor het duimen allemaal, heeft vast en zeker geholpen
Kahlie; Wat ontzettend naar allemaal en tandpijn is echt vreselijk. Ik hoop dat het snel voorbij is. Heel veel sterkte en beterschap
Jeeeeejjjj Poezebeest morgen Pupo!!!quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:34 schreef Poezebeest het volgende:
Jaaaaaaaa! Morgenvroeg tp van de cryo, ben echt zo blij
Thnx voor het duimen allemaal, heeft vast en zeker geholpen
Ik hoop dat we heel snel samen naar het volgende topic kunnen verhuizen (en nu de goede kant opquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:04 schreef cheezburger het volgende:
Babbel1, zie dat je naar dit topic verhuisd bent.... Jouw verhaal is nu echt gelijk aan het mijnebijna zelfde datums en gegevens, behalve dan dat mijn diagnose PCO nu een maand later is.....
B is een perfecte beginletterquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:56 schreef Poezebeest het volgende:
Hier pupo! Mijn a-tje is wel een b-tje geworden, dus dat is wel jammer. Maar ach, het zal vast een heel lief kind worden als die blijft plakken
Mag over 15 dagen officieel pas testen, ben benieuwd of ik dat vol ga houden...
Thanks voor je bericht.. Als ik ongesteld word, moet ik direct weer naar het ziekenhuis voor een echo, dan kijken ze hoe het ervoor staat, dus dan zal ik wel horen of hij er nog zit en of dat een hinderlijke plaats is.. Tot dan ga ik me lekker op andere dingen concentreren, zorgen maken kan altijd nog...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:43 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo even een update mijnerzijds, vandaag echo gehad, baarmoederslijmvlies was mooi dun en eierstokken ook rustig, vanaf morgen mag ik beginnen met de puregon 150E, volgende week woensdag weer een echo en daarna mag ik om de dag terugkomen voor een echo, spannend dus. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik verbaas me er eigenlijk ook wel over hoe makkelijk ik hier door heen ga. Het spuiten gaat me goed af, buiten hoofdpijn en moe zijn om kan ik goed funcitioneren. Heb af en toe zoals vandaag een baaldag als ik teveel heb gedaan, maar dan slaap ik gewoon ff bij en ben ik er weer. Ik had dit van mezelf niet verwacht, vooral gezien het feit dat ik zo heftig op de lucrin reageerde en gewoon helemaal niks meer kon, functioneren en werken was toen echt een ramp. Nu gaat het nog steeds goed. Ja na een werkdag moet ik wel even gaan liggen, maar na een uurtje slaap kan ik er weer tegen aan.
@babbel een cyste kan niet kwaad, maar ligt er ook aan waar hij zit, bij mij zat hij in de eileider (beide kant zelfs) en was 5cm groot, hier hebben ze hem wel verwijderd incl de eileider, maar dat kwam ook door de verklevingen.
@poezebeest hoe is het gegaan?? Ben je al PUPO??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |