abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:26:01 #1
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_114947302
Welkom op de Erasmus Slowchat @ FOK!



Campus Woudestein / Hoboken


FOK!kers @ Erasmus Universiteit Rotterdam

Erasmus School of Economics (ESE)
BSc Econometrie & Operationele Research: Fingon, jut23, Physics
BSc Economie & Bedrijfseconomie: Artianos, BDIL, BoerBert, Carducci, Chabo, Conversatie, dumpertje, hamster90, Irritatie100, Kaas-, mctwigt, Najir, Philip10, Pulu
BSc Fiscale Economie: Snuf.
BSc Informatica & Economie (uitstervend ras): FastFox91
BSc International Economics & Business Economics: Nileson
MSc Econometrics & Management Science: sitting_elfling
MSc Economics & Business: Bolkesteijn, BVO, ChRoNiC, Finitio, SnookieMJ
MSc International Economic: SuperHarregarre
MSc Economics & ICT: eleusis
Erasmus School of Law (ESL)
LLB Fiscaal Recht: Fiskus, Travel.
LLB Rechtsgeleerdheid: Carducci, ChRoNiC, DahaKa, IkeDubaku99, mctwigt, Phaelanx_NL
LLM Bedrijfsrecht: Finitio, Flashwin
MSc Criminologie: Lucky_Strike
Faculteit der Sociale Wetenschappen (FSW)
BSc Bestuurskunde: Triggershot
BSc Sociologie: Elvislives, ThE_ED
Erasmus MC
BSc Geneeskunde: Andre Rouvoet, Ludacriss, _Lily_, Physics
Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC)
BA Algemene Cultuurwetenschappen: Nepthys
Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM)
BSc Bedrijfskunde: Mick39, MrBarros
BSc International Business Administration: BliksemSchigt, Dandez92, unioz, wikwakka2
Pre-Master Strategic Management: Ivw88
MSc Finance & Investments: Version1
MSc Strategic Management Public_NME, Dalliance

Handige Links
EUR Homepage | MyEUR | Blackboard | SIN-Online | Osiris | EURmail | ERNA | StudieLink | DUO ~O> | Stadswonen Studentenhuisvesting | EUR Taal- & Trainingscentrum | Rotterdamse Kamer van Verenigingen |

Vorige Delen
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |

Als je in/uit de OP wil, geef het dan even aan!
Game On!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door BoerBert op 04-08-2012 12:45:22 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:26:25 #2
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_114947325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:35 schreef BoerBert het volgende:
Ik heb afgelopen donderdag de machtiging naar de EUR opgestuurd voor m'n masteraanmelding. Dat moet zogenaamd op 1 augustus geregeld zijn. Nu heb ik alleen nog geen bevestiging dat die machtiging binnen is. Duurde dit altijd zo 'lang'? En weet iemand of dit nog een probleem wordt?
pi_114948028
Je bedoelt de machtiging voor het betalen?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:40:19 #4
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_114948059
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef Ansu het volgende:
Je bedoelt de machtiging voor het betalen?
Ja :).
pi_114948186
Volgens mij moet de aanmelding voor je master voor 1 augustus binnen zijn en de machtiging voor de betaling voor 1 september!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:43:24 #6
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_114948199
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:43 schreef Ansu het volgende:
Volgens mij moet de aanmelding voor je master voor 1 augustus binnen zijn en de machtiging voor de betaling voor 1 september!
Ah oke, zou wel mooi zijn dan. Dank je ^O^. Leek mij ook logischer eigenlijk, aangezien ze pas eind september gaan afschrijven.
pi_114948352
Ik ben het zelfs wel eens vergeten voor 1 september en dat kwam ook in orde, dus het komt vast goed! :)
pi_114949293
Ik heb een klein vraagje wbt wiskunde op de erasmus :').

Ik ben nu bezig met een cursus ervan. Soms moet ik een som met 6 termen waarin ^3 , ^4 etc in voorkomt gaan vereenvoudigen. Maar dit is simpelweg niet te doen zonder rekenmachine. En op de website van de school of economics bij het vak wiskunde 1 staat er dat je bij de toets geen rekenmachine mag gebruiken.
pi_114949336
Ik heb de machtiging bijna een maand geleden al opgestuurd, maar in studielink staat nog steeds de melding 'Collegegeld voor dit verzoek tot inschrijving nog niet betaald'. Vorige week gebeld en kreeg te horen dat ik het maar af moest wachten, kon nog wel wat langer duren ;)
pi_114951416
Zitten ze ons mooi te lokken met die maak-kans-op-een-iPad-actie als je je machtiging voor 1 augustus opstuurt, krijg ik nu een bericht in studielink te zien dat ik hem pas ná 1 augustus op mag sturen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door wikwakka2 op 01-08-2012 16:08:46 ]
Cool story, Hansel.
pi_114953644
quote:
9s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Zitten ze ons mooi te lokken met die maak-kans-op-een-iPad-actie als je je machtiging voor 1 augustus opstuurt, krijg ik nu een bericht in studielink te zien dat ik hem pas ná 1 augustus op mag sturen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik krijg dat smsje nog steeds, terwijl mijn machtiging allang binnen is :9

Mag ik trouwens in de OP bij BSc Economie en Bedrijfseconomie en LLB Rechtsgeleerdheid?

En weet iemand hier toevallig rond welke datum ze meestal de inschrijving in studielink bevestigen bij Rechten? Bij E&BE staat er bij mij in studielink "Ingeschreven", maar bij Rechtsgeleerdheid staat alleen "verzoek ingediend" terwijl ik me voor allebei tegelijk heb ingeschreven.
pi_114956357
Mr.drs.-studenten worden altijd gepest.
pi_114957324
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:09 schreef knight18 het volgende:
Ik heb een klein vraagje wbt wiskunde op de erasmus :').

Ik ben nu bezig met een cursus ervan. Soms moet ik een som met 6 termen waarin ^3 , ^4 etc in voorkomt gaan vereenvoudigen. Maar dit is simpelweg niet te doen zonder rekenmachine. En op de website van de school of economics bij het vak wiskunde 1 staat er dat je bij de toets geen rekenmachine mag gebruiken.
Waarschijnlijk heb je dan niet goed uitgewerkt, post eens een voorbeeld hiervan?
Beneath the gold, bitter steel
pi_114958392
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:53 schreef kort het volgende:
Mr.drs.-studenten worden altijd gepest.
Waarom ;(
Nu al spijt :9
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:15:03 #15
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_114969408
Je kan wel zien dat er een langstudeerboete is... Al die scriptieschrijvers op de EUR

[ Bericht 73% gewijzigd door mctwigt op 02-08-2012 13:48:15 ]
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_114971831
Haal de BA Filosofie van mij trouwens maar weg, ben ik mee gestopt zodat ik nu in Zweden kan zitten :).
Beneath the gold, bitter steel
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:30:57 #17
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114993503
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:10 schreef Miless het volgende:
Ik heb de machtiging bijna een maand geleden al opgestuurd, maar in studielink staat nog steeds de melding 'Collegegeld voor dit verzoek tot inschrijving nog niet betaald'. Vorige week gebeld en kreeg te horen dat ik het maar af moest wachten, kon nog wel wat langer duren ;)
Zat je in je eerste jaar en had je te maken met een BSA?
pi_114995363
Ben zo blij dat ik er vanaf ben. :P Kreeg wel een mooi glazen wereldbolletje mee. Stuk beter dan een pen. :P

Oja, maak van mij in de OP even: MSc International Economics ;)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:07:00 #19
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_114995480
doe ik quote :')
pi_115049236
Zet mij er ook maar bij; MSc. Strategic Management :)
pi_115073554
Off topic vraagje. Zijn er ergens cijfers te vinden van hoeveel studenten er per jaar afstuderen van bepaalde opleidingen op de EUR?
pi_115075040
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:37 schreef knight18 het volgende:
Off topic vraagje. Zijn er ergens cijfers te vinden van hoeveel studenten er per jaar afstuderen van bepaalde opleidingen op de EUR?
Hoezo is dat off topic?
pi_115075526
Hier nog BIMMERS?
Of niet?
pi_115079193
Ik kan ook aangepast worden van premaster naar MSc Strategic Management, RSM :)
pi_115081464
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:59 schreef Finitio het volgende:

[..]

Hoezo is dat off topic?
Mwa. Het heeft niet echt met een specifieke studievraag te maken.
pi_115087024
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de afstudeercijfers en -percentages van IBA. Heb ze helaas niet kunnen vinden. Als ik ruw schat, zou ik zeggen dat ongeveer 25-30% hun bachelor in drie jaar halen, maar wat betreft cijfers heb ik echt geen flauw idee.
Cool story, Hansel.
pi_115087168
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:31 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de afstudeercijfers en -percentages van IBA. Heb ze helaas niet kunnen vinden. Als ik ruw schat, zou ik zeggen dat ongeveer 25-30% hun bachelor in drie jaar halen, maar wat betreft cijfers heb ik echt geen flauw idee.
Daar moet je het faculteitsvergaderingverslag voor opzoeken geloof ik. Daar heb ik iig wel de BSA informatie in gevonden van alle studies aan de ESE.
Beneath the gold, bitter steel
pi_115089724
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:45 schreef Fingon het volgende:

[..]

Daar moet je het faculteitsvergaderingverslag voor opzoeken geloof ik. Daar heb ik iig wel de BSA informatie in gevonden van alle studies aan de ESE.
Heb het geprobeerd te vinden, maar helaas. Het enige wat ik kon vinden was een jaarverslag uit 2009, en daar stond ik niet bijster veel informatie in.
Cool story, Hansel.
pi_115090526
Wat is je wel kan zeggen is dat er 195 mensen dit jaar een negatief BSA hebben gehad bij IBA.
pi_115092003
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:58 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Heb het geprobeerd te vinden, maar helaas. Het enige wat ik kon vinden was een jaarverslag uit 2009, en daar stond ik niet bijster veel informatie in.
Voila
http://www.eur.nl/ese/ove(...)aad/vergaderstukken/
http://www.eur.nl/ese/over_ese/bestuur/faculteitsraad/notulen/
Beneath the gold, bitter steel
pi_115092530
quote:
Mijn redder in nood. :P Oh, deze zijn van ESE. Had het over RSM.
Cool story, Hansel.
pi_115093138
IBA bachelor heeft wel altijd hoge percentages geslaagden met een cum laude. Ik vraag me altijd af of dat komt doordat het onderwijs daar heel goed gegeven wordt, de lichting een hoog niveau heeft of dat de studie makkelijk is.
pi_115093497
De mensen bij IBA zijn (vergeleken) met Bedrijfskunde vele malen gemotiveerder, merkte ik toen ik lesgaf. Kwamen mensen klagen omdat ze maar een 7.5 hadden, of maar een 8, etc.
pi_115093505
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:49 schreef Sjappel het volgende:
IBA bachelor heeft wel altijd hoge percentages geslaagden met een cum laude. Ik vraag me altijd af of dat komt doordat het onderwijs daar heel goed gegeven wordt, de lichting een hoog niveau heeft of dat de studie makkelijk is.
Ik denk dat de riante herkansingsmogelijkheden er mee te maken hebben (geloof dat je voor elk vak 2-3 herkansingsmogelijkheden hebt), en alleen het hoogste cijfer telt. Dus hele hordes mensen herkansen elk vak gewoon zo vaak mogelijk tot ze een hoog cijfer hebben. Verder vond ik de studie zelf ook niet bijster moeilijk, maar als ik zie hoeveel moeite veel mensen er mee hebben... Met name bij de kwantitatieve vakken.

Ik heb zelf een gewogen gemiddelde van 7,9, en heb één keer een vak moeten herkansen (microeconomie); ik deed dus niet mee aan de herkans-manie, maar mocht dat wel zo zijn geweest had ik ook wel een hoger gemiddelde kunnen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door wikwakka2 op 04-08-2012 14:05:35 ]
Cool story, Hansel.
pi_115096018
Registratiebewijs alweer binnen, laatste jaartje bachelor :D.
Geen referral hier.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 15:13:49 #36
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115096180
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 15:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Registratiebewijs alweer binnen, laatste jaartje bachelor :D.
Die van mij heb ik allang binnen en voor mij ook het laatste jaar van de bachelor. :)
pi_115235598
Mag ik in de OP bij Erasmus MC? :-)
Volgend jaar laatste jaartje bachelor geneeskunde^^ het inschrijven was trouwens zo geregeld, minder dan een week na het opsturen van m'n collegeldmachtiging had ik m'n bewijs van inschrijving al binnen. Veel sneller dan vorig jaar, toen moest ik wachten tot ik officieel geen negatief BSA kreeg
pi_115270733
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:10 schreef Miless het volgende:
Ik heb de machtiging bijna een maand geleden al opgestuurd, maar in studielink staat nog steeds de melding 'Collegegeld voor dit verzoek tot inschrijving nog niet betaald'. Vorige week gebeld en kreeg te horen dat ik het maar af moest wachten, kon nog wel wat langer duren ;)
Ik heb mijn machtiging ook al een tijd geleden opgestuurd en zie precies dezelfde melding, heel irritant vooral omdat ik binnenkort op vakantie ga en dan een paar dagen voor 1 september terugkom, ik overweeg om de machtiging maar nog een keer op te sturen ofzo maar er staat niks bij mijn to-do lijst in studielink dus het zal wel goed zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door jadanwel op 08-08-2012 00:18:06 ]
pi_115273633
Kut, bachelor gehaald, met een 6.98 gemiddeld, en wordt op twee decimalen afgerond :(
pi_115279011
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:07 schreef jadanwel het volgende:

[..]

Ik heb mijn machtiging ook al een tijd geleden opgestuurd en zie precies dezelfde melding, heel irritant vooral omdat ik binnenkort op vakantie ga en dan een paar dagen voor 1 september terugkom, ik overweeg om de machtiging maar nog een keer op te sturen ofzo maar er staat niks bij mijn to-do lijst in studielink dus het zal wel goed zijn.
Ik zou me er niet al te druk om maken, en desnoods stuur je hem inderdaad een tweede keer.
Cool story, Hansel.
pi_115279280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:42 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik zou me er niet al te druk om maken, en desnoods stuur je hem inderdaad een tweede keer.
Maak me ook niet al te druk, vind alleen het systeem zo vaag, als ze nou gewoon even een bevestiging geven van we hebben je machtiging binnen en alles is in orde.
pi_115280221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:07 schreef jadanwel het volgende:

[..]

Ik heb mijn machtiging ook al een tijd geleden opgestuurd en zie precies dezelfde melding, heel irritant vooral omdat ik binnenkort op vakantie ga en dan een paar dagen voor 1 september terugkom, ik overweeg om de machtiging maar nog een keer op te sturen ofzo maar er staat niks bij mijn to-do lijst in studielink dus het zal wel goed zijn.
Ik heb vorige week even gebeld, en mijn machtiging was wel gewoon al binnen. De melding staat er nu nog steeds.. Verder werd mij verteld dat het versturen van het bewijs van inschrijving automatisch gaat en dat dat ergens in augustus zou gebeuren. Maar ze konden dus ook niet vertellen wanneer. Gewoon nog even wachten dus :)
pi_115280246
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:33 schreef Miless het volgende:

[..]

Ik heb vorige week even gebeld, en mijn machtiging was wel gewoon al binnen. De melding staat er nu nog steeds.. Verder werd mij verteld dat het versturen van het bewijs van inschrijving automatisch gaat en dat dat ergens in augustus zou gebeuren. Maar ze konden dus ook niet vertellen wanneer. Gewoon nog even wachten dus :)
Aha ze lopen waarschijnlijk dus gewoon heel erg achter oid, zoals ieder jaar.
pi_115292137
Toen ik mijn machtiging dit jaar opstuurde, had ik binnen 8 werkdagen een bevestiging via studielink en bewijs van inschrijving ontvangen. Dit was in de periode eind Juli
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_115292230
Maar studeerde je al aan de eur? Ik ben nieuwe student (master), weet niet of het daar misschien aan ligt?
pi_115292380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:49 schreef Miless het volgende:
Maar studeerde je al aan de eur? Ik ben nieuwe student (master), weet niet of het daar misschien aan ligt?
Ja, ik studeerde er al langer.

Ik heb ook een keer meegemaakt dat ik het opstuurde en ze vertelden mij dat ze het nooit hadden ontvangen. Dat was dus raar.
Toen heb ik het net op tijd nog een keer opgestuurd en toen was alles oké
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_115292453
@miless

Heb je bij studielink geklikt op 'mijn opleidingen' om te zien wat de status is van je inschrijving?

Zo ja, wat is de status?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_115292719
Ik lever de machtiging elk jaar persoonlijk in omdat de post me te vaak in de steek heeft gelaten. Bovendien een leuk ritueel. :)
pi_115295455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:54 schreef waaromniet1988 het volgende:
@miless

Heb je bij studielink geklikt op 'mijn opleidingen' om te zien wat de status is van je inschrijving?

Zo ja, wat is de status?
Ja, verzoek ingediend staat er :)
pi_115301510
Het feit dat er niets meer op het to-do lijstje staat in studielinkn geeft mij het idee dat de machtiging ontvangen is. Bovendien kan het verwerken van de machtiging wel 2 weken duren.
pi_115343222
Iemand hier ervaring met rechten in deeltijd erbij (naast bk)?
De colleges zijn alleen op vrijdag van 13:00-17:00 en dan heb ik toch vrijwel niks het eerste trimester. Plus als het niet bevalt kan ik gewoon op elk moment stoppen zonder gevolgen toch?
pi_115361216
Ja ik doe het in voltijd ernaast, en heb het prima gehaald. Wel hard werken en veel discipline, rechten is minder makkelijk te leren in korte tijd dan BK. Je moet weten hoe het werkt en alles bijhouden, plus in je eerste jaar veel verplichte werkgroepen etc. Maar je kan idd ieder moment stoppen zonder gevolgen ;)
pi_115368039
Waarom heb je gekozen voor voltijd?
Disipline is wel iets waar ik aan moet werken :@ maar ik ga het gewoon proberen denk ik, kan geen kwaad :D
pi_115394121
Denk dat het ook wel zeer goed te combineren valt. Het is niet alsof je na de eerste maand nog naar college gaat, dus tijd heb je sowieso wel genoeg. Denk dat het vooral op discipline aan gaat komen!
Cool story, Hansel.
pi_115468386
Ik zit nu in een uitloopjaar van mijn master. Ik moet alleen nog mijn master thesis maken.

Mijn vraag is of er vakken zijn die handig kunnen zijn bij een master thesis. Dan heb ik het vooral over het statistische gedeelte?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_115594529
Waar kopen de econometrie studenten onder jullie eigenlijk de studieboeken? Kan dat via de studievereniging (ik zie nog niets staan daarover op hun site), of gaat dat via www.studystore.nl ?
pi_115600080
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:25 schreef m4urit5 het volgende:
Waar kopen de econometrie studenten onder jullie eigenlijk de studieboeken? Kan dat via de studievereniging (ik zie nog niets staan daarover op hun site), of gaat dat via www.studystore.nl ?
Ik koop van ouderejaars, van de studievereniging of van thebookdepository.com of alibris.co.uk
En soms niet, zoals bij programmeervakken. Daar kan je best zonder boek.

De studievereniging heeft gewoon een knopje Book Sale op de site, alleen die gaat meestal pas 1 week van tevoren open.
Beneath the gold, bitter steel
pi_115602340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:35 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik koop van ouderejaars, van de studievereniging of van thebookdepository.com of alibris.co.uk
En soms niet, zoals bij programmeervakken. Daar kan je best zonder boek.

De studievereniging heeft gewoon een knopje Book Sale op de site, alleen die gaat meestal pas 1 week van tevoren open.
Thanks a lot!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:51:48 #59
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_115609725
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:55 schreef Miless het volgende:

[..]

Ja, verzoek ingediend staat er :)
Heb je ondertussen toevallig al iets gehoord? :@
pi_115610560
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:51 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Heb je ondertussen toevallig al iets gehoord? :@
Ja, afgelopen vrijdag is de status veranderd naar ingeschreven. Ondertussen ook al het bewijs van inschrijving, collegekaart en inloggegevens binnen!

Bij jou nog niks veranderd?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:12:14 #61
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_115610600
Nope. Jij was ook wel een stuk eerder met opsturen zo te zien, dus ik wacht nog wel even af :P.
pi_115613530
Ben ik de enige die de digitale omgeving één groot doolhof vind? Moet er nog even voor gaan zitten maar het is allemaal aardig gefragmenteerd. Moet nog even contact opnemen met de Uni aangezien ik maandag mijn Hbo-P ontvang en ik wil dat hun hem asap hebben.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_115613802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:59 schreef Keyos het volgende:
Ben ik de enige die de digitale omgeving één groot doolhof vind? Moet er nog even voor gaan zitten maar het is allemaal aardig gefragmenteerd. Moet nog even contact opnemen met de Uni aangezien ik maandag mijn Hbo-P ontvang en ik wil dat hun hem asap hebben.
Hangt ook van de opleiding af, met economie was het verspreid over zowat alles (SIN Online, Blackboard, Osiris) met rechten gebeurt alles op SIN en Osiris.
Geen referral hier.
pi_115616059
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Hangt ook van de opleiding af, met economie was het verspreid over zowat alles (SIN Online, Blackboard, Osiris) met rechten gebeurt alles op SIN en Osiris.
Verder wel tevreden over de rechtenfaculteit? Zit al lange tijd te twijfelen tussen Rotterdam en Leiden, ben op dit moment op beide universiteiten ingeschreven, maar de EUR gaat mij gewoon heel veel geld en reiskosten besparen (ik heb niet de ambitie om op korte termijn op kamers te gaan, en zou ik op kamers gaan heeft Rotterdam mijn voorkeur, het blijft mijn stad). Ben alleen een beetje huiverig met de N=N maatregel en ik hoor verschillende verhalen over de kwaliteit van beide opleidingen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_115616325
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:59 schreef Keyos het volgende:
Ben ik de enige die de digitale omgeving één groot doolhof vind? Moet er nog even voor gaan zitten maar het is allemaal aardig gefragmenteerd. Moet nog even contact opnemen met de Uni aangezien ik maandag mijn Hbo-P ontvang en ik wil dat hun hem asap hebben.
Heb me daar echt kapot aan geërgerd inderdaad. Wat een bak zaad was dat zeg. _O- En professoren/docenten gebruikten ook alles door elkaar, soms zelfs binnen één vak. Zit je de ene week met SIN te klooien en daarna weer met BB. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_115616369
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:36 schreef Keyos het volgende:

[..]

Verder wel tevreden over de rechtenfaculteit? Zit al lange tijd te twijfelen tussen Rotterdam en Leiden, ben op dit moment op beide universiteiten ingeschreven, maar de EUR gaat mij gewoon heel veel geld en reiskosten besparen (ik heb niet de ambitie om op korte termijn op kamers te gaan, en zou ik op kamers gaan heeft Rotterdam mijn voorkeur, het blijft mijn stad). Ben alleen een beetje huiverig met de N=N maatregel en ik hoor verschillende verhalen over de kwaliteit van beide opleidingen.

Ik heb slechts een enkele keer met iemand uit Leiden gesproken, die deed een minor in Rotterdam. Daaruit kwamen bij mij geen gigantische verschillen naar voren.

Erasmus bevalt mij uitstekend, alhoewel ze met het nieuwe programma een hoop zelfstandigheid willen beperken, wat ik juist zo fijn vind.

Het N=N programma stelt niet zoveel voor, aangezien je mag compenseren.

Qua hoogleraren zit het volgens mij wel goed, veel geven op meerdere universiteiten college.
Geen referral hier.
pi_115616735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik heb slechts een enkele keer met iemand uit Leiden gesproken, die deed een minor in Rotterdam. Daaruit kwamen bij mij geen gigantische verschillen naar voren.

Erasmus bevalt mij uitstekend, alhoewel ze met het nieuwe programma een hoop zelfstandigheid willen beperken, wat ik juist zo fijn vind.

Het N=N programma stelt niet zoveel voor, aangezien je mag compenseren.

Qua hoogleraren zit het volgens mij wel goed, veel geven op meerdere universiteiten college.
Bedankt voor de informatie, ondanks dat ik mijn keuze al vrijwel zeker gemaakt heb is het toch prettig om positieve informatie over de EUR te krijgen voordat de keuze vastligt na 1 september.

Ik ga die inschrijving maar even afronden de komende dagen, wat betalingsgegevens invoeren en die P inleveren, dan hebben ze alles wat ze nodig hebben.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_115635374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:59 schreef Keyos het volgende:
Ben ik de enige die de digitale omgeving één groot doolhof vind? Moet er nog even voor gaan zitten maar het is allemaal aardig gefragmenteerd. Moet nog even contact opnemen met de Uni aangezien ik maandag mijn Hbo-P ontvang en ik wil dat hun hem asap hebben.
Nee, je bent niet de enige :')

Ik wil me gaan inschrijven voor mijn vakken, maar waar moet ik dat doen? Sin-online? Blackboard?
pi_115636223
Heb wat dingen aangeklikt in sinonline, geen idee of t goed is :')
Staat er nergens een handleiding oid?
pi_115637117
Sin-Online > Subscribe > vakken toevoegen.

Een dag later verschijnen ze in Blackboard.
pi_115637403
Ik begrijp dat mensen het een doolhof vinden, maar daar wen je vrij snel aan vind ik. Zelf heb ik er nooit echt problemen mee, behalve dat BB er heel soms uitligt, maar dat duurt (gelukkig) bijna nooit lang.

Ik had mijn machtiging vrijdag opgestuurd en dinsdag kreeg ik een bevestiging van inschrijving op Studielink :) Ben wel tweedejaars, misschien dat dat uitmaakt?

Overigens was ik maandag om 8:30 opgestaan omdat Ik dacht dat het wel druk zou worden bij de practicuminschrijvingen (Fiscale Economie), maar de groepen die ik wilde waren laat in de middag nog lang niet col :') Weet ik dat ook weer voor de volgende keer.

Het viel me op dat de groepen die om 9:00 beginnen direct vol zaten! Misschien ben ik de enige, maar ik heb echt een hekel aan om 9:00 beginnen. Veel 9:00 fans hier?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:26:46 #72
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115637519
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:22 schreef Snuf. het volgende:

Het viel me op dat de groepen die om 9:00 beginnen direct vol zaten! Misschien ben ik de enige, maar ik heb echt een hekel aan om 9:00 beginnen. Veel 9:00 fans hier?
Nee, zeker niet. Ik heb de pech dat mijn herkanserswerkgroep van Europees Recht om 09:00 begint op woensdag. Ik heb wel mazzel dat dit maar om de twee weken is.
pi_115638999
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:22 schreef Snuf. het volgende:
Ik begrijp dat mensen het een doolhof vinden, maar daar wen je vrij snel aan vind ik. Zelf heb ik er nooit echt problemen mee, behalve dat BB er heel soms uitligt, maar dat duurt (gelukkig) bijna nooit lang.

Ik had mijn machtiging vrijdag opgestuurd en dinsdag kreeg ik een bevestiging van inschrijving op Studielink :) Ben wel tweedejaars, misschien dat dat uitmaakt?

Overigens was ik maandag om 8:30 opgestaan omdat Ik dacht dat het wel druk zou worden bij de practicuminschrijvingen (Fiscale Economie), maar de groepen die ik wilde waren laat in de middag nog lang niet col :') Weet ik dat ook weer voor de volgende keer.

Het viel me op dat de groepen die om 9:00 beginnen direct vol zaten! Misschien ben ik de enige, maar ik heb echt een hekel aan om 9:00 beginnen. Veel 9:00 fans hier?
Zou ik niet altijd vanuit gaan, volgens mij zijn best veel mensen op het moment nog niet thuis :P
Vorig jaar waren mijn groepen altijd binnen 2 minuten vol, soms nog sneller
Beneath the gold, bitter steel
pi_115639000
Ik heb zelf het liefst om 11 uur college, maar ik ken er ook veel die het liefst om 9 uur al zitten.
Geen referral hier.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:32:22 #75
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_115639801
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:22 schreef Snuf. het volgende:
Ik had mijn machtiging vrijdag opgestuurd en dinsdag kreeg ik een bevestiging van inschrijving op Studielink :) Ben wel tweedejaars, misschien dat dat uitmaakt?
Denk dat dat wel uitmaakt ja, een maat van mij die ook z'n master gaat doen heeft ook nog niks van studielink gehoord :P.
pi_115640322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik heb zelf het liefst om 11 uur college, maar ik ken er ook veel die het liefst om 9 uur al zitten.
Alhoewel ik 9 uur eigenlijk te vroeg vind ( :') ), is het gevoelsmatig fijn omdat je dan na colleges nog zo'n beetje de hele middag voor jezelf hebt. Ik ben 's ochtends vroeg ook altijd veel scherper dan later op de ochtend of 's middags.
Cool story, Hansel.
pi_115645955
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:10 schreef lvw88 het volgende:
Ik kan ook aangepast worden van premaster naar MSc Strategic Management, RSM :)
psst...kan iemand me goed zetten in OP? Dat 'pre' mag wel weg, sluit me nu aan bij Public_NME en Dalliance :+
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:19:20 #78
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_115646139
Ik wil het wel aanpassen, maar krijg het 'edit'-knopje niet meer bij de OP ;(.
pi_115647735
Mag iemand mij gelijk toevoegen aan pre-master iba :+

Heeft er iemand overigens ervaring met de taal cursussen? Ik zit er over na te denken Russisch te volgen.

[ Bericht 28% gewijzigd door MassApeal op 16-08-2012 17:08:30 ]
pi_115648180
Ik zat ook te kijken bij de taalcursussen, dan Chinees. Alleen geen eerdere cursus gedaan en A1.1 is wel erg makkelijk..en de prijs vind ik ook vrij hoog. Kan dan beter mijn eigen studieboeken nog eens doorwerken
pi_115648248
Ja kan ik me voorstellen, meen me te herinneren dat jij ook aan het Avans hebt gestudeerd toch?

Ik zit ook een beetje met de kosten in m'n maag, maar als het nog enigszins van niveau is wil ik het wel een kans geven, want ik merk dat ik met thuis studie toch wat discipline en structuur mis....
pi_115649031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:03 schreef MassApeal het volgende:
Mag iemand mij gelijk toevoegen aan pre-master iba :+

Heeft er iemand overigens ervaring met de taal cursussen? Ik zit er over na te denken Russisch te volgen.
Heb ook nagedacht over Russisch, maar dat kan je alleen in Leiden doen toch?
En moet je dan 185 of 290 euro betalen?
pi_115649130
¤185 naar mijn weten
pi_115650248
Dat geld krijg je toch gewoon terug als je de eerste twee (?) niveaus haalt? Bij RSM wel, in elk geval.
Cool story, Hansel.
pi_115660445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:46 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Alhoewel ik 9 uur eigenlijk te vroeg vind ( :') ), is het gevoelsmatig fijn omdat je dan na colleges nog zo'n beetje de hele middag voor jezelf hebt. Ik ben 's ochtends vroeg ook altijd veel scherper dan later op de ochtend of 's middags.
Ik word 's avonds pas scherp. Doe mij maar avondcolleges, of helemaal geen colleges natuurlijk!

Volgens mij ben ik ook een van de weinigen die het lekker vindt om 's avonds een tentamen te maken.
pi_115664035
Is het bij alle machtigingen zo dat ze er het normale collegegeld tarief erop zetten ? Ziet er vrij sloppy uit allemaal, het bedrag is vervolgens aangevuld met : "Dit is een voorlopige heffing. Wijziging is afhankelijk van uw persoonlijke situatie ". Aangezien ik vanaf dit jaar de langstudeerboete moet dokken is het te mooi om waar te zijn dat ik nog het oude bedrag kan betalen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Keyos op 16-08-2012 23:46:12 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_115666233
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:25 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik word 's avonds pas scherp. Doe mij maar avondcolleges, of helemaal geen colleges natuurlijk!

Volgens mij ben ik ook een van de weinigen die het lekker vindt om 's avonds een tentamen te maken.
Ik heb precies hetzelfde eigenlijk! Pas rond een uur of acht begin ik echt productief te worden eigenlijk. Als ik leer voor tentamens leer ik ook het meeste tussen 20:00 en 00:00, terwijl ik de rest van de dag helemaal niets doe. Probleem is wel dat veel leuke dingen ook in dat tijdsslot vallen _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:10 schreef Fingon het volgende:

[..]

Zou ik niet altijd vanuit gaan, volgens mij zijn best veel mensen op het moment nog niet thuis :P
Vorig jaar waren mijn groepen altijd binnen 2 minuten vol, soms nog sneller
Oh ja, dat is waar natuurlijk. Daar had ik nog niet echt over nagedacht.
pi_115666808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:40 schreef Keyos het volgende:
Is het bij alle machtigingen zo dat ze er het normale collegegeld tarief erop zetten ? Ziet er vrij sloppy uit allemaal, het bedrag is vervolgens aangevuld met : "Dit is een voorlopige heffing. Wijziging is afhankelijk van uw persoonlijke situatie ". Aangezien ik vanaf dit jaar de langstudeerboete moet dokken is het te mooi om waar te zijn dat ik nog het oude bedrag kan betalen.
Bij mij was de machtiging wel met langstudeerboete.
Geen referral hier.
pi_115670245
Gekke vraag misschien, maar wanneer beginnen de tweede jaars eigenlijk :')?
pi_115672804
3 september is de opening van academisch jaar, vanaf dan denk ik? :)
pi_115675611
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:25 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik word 's avonds pas scherp. Doe mij maar avondcolleges, of helemaal geen colleges natuurlijk!

Volgens mij ben ik ook een van de weinigen die het lekker vindt om 's avonds een tentamen te maken.
Tentamens in de avond heb ik dan weer totaal geen problemen mee. Kan ik 's ochtends tenminste uitslapen en nog even een uurtje alles doornemen voor het begint.

Volgens mij zouden de universiteiten een verlaagd collegegeldtarief moeten hanteren voor de studenten die amper/nooit naar college gaan. Toegang tot SIN-online/blackboard, workshops en tentamens (en uiteraard een diploma) voor 500 euro p/j of zo :P.
Cool story, Hansel.
pi_115681703
De boeken die je nodig hebt, dat is die lijst in studystore toch?

Even voor de zekerheid :9
pi_115682839
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:30 schreef Rummikub het volgende:
De boeken die je nodig hebt, dat is die lijst in studystore toch?

Even voor de zekerheid :9
Ja.
Geen referral hier.
pi_115682847
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ja.
Oke thanks :)
pi_115684527
Moet ik trouwens als eerstejaars student nou me op dit moment ook al aanmelden voor allerlei dingen in Sin-online/Blackboard, of wordt dat al automatisch gedaan omdat bepaalde dingen verplicht zijn in het eerste jaar? Ik heb namelijk nu net die ERNA-gegevens maar ik snap van al die systemen eigenlijk nog vrij weinig allemaal.
pi_115684913
In de ESE-nieuwsbrief stond dit

quote:
Alle eerstejaars bachelorstudenten worden automatisch voor de eerstejaars bachelorvakken ingeschreven.
Weet niet bij welke faculteit jij zit :9
Zat er ook een beetje mee te klooien, maar is niet nodig blijkbaar.
pi_115685076
quote:
5s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Dat geld krijg je toch gewoon terug als je de eerste twee (?) niveaus haalt? Bij RSM wel, in elk geval.
Geldt dit voor alle taalcursussen die je volgt? Dat maakt het wel interessant, ga er eens achteraan :)
pi_115685192
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:00 schreef Rummikub het volgende:
In de ESE-nieuwsbrief stond dit

[..]

Weet niet bij welke faculteit jij zit :9
Zat er ook een beetje mee te klooien, maar is niet nodig blijkbaar.
Zit ook bij de ESE. Nouja, dan hoop ik dat het goed zit. Ik vraag me alleen af of we dan niet ons nog ergens op die systemen moeten inschrijven om informatie/nieuws rond de vakken te krijgen.
pi_115744317
Nog meer mensen die vanaf morgen aan de Eurekaweek meedoen?

Het wordt in ieder geval super mooi weer! *O*
pi_115744931
Ik heb net ingelogd bij ERNA. Ik ben een eerstejaarsstudent. IK vroeg me af of ik me ergens voor moet aanmelden(vakken, practica etc..)

[ Bericht 20% gewijzigd door knight18 op 19-08-2012 14:10:07 ]
pi_115751100
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 14:00 schreef knight18 het volgende:
Ik heb net ingelogd bij ERNA. Ik ben een eerstejaarsstudent. IK vroeg me af of ik me ergens voor moet aanmelden(vakken, practica etc..)
Nee.
Beneath the gold, bitter steel
pi_115751766
Weet iemand hoe het nou zit met de minor? Ik ben dus vierdejaars bachelor per 1 september, maar ik heb nog 3 vakken over: de minor en verbintenissenrecht en materieel strafrecht.

verbintenissen is een tweedejaars vak.....mag ik nu wel of niet een minor doen, want ik heb mijn B2 dus nog niet af....Ik heb mezelf ingeschreven voor de minor dood en letsel. Nu valt me net op dat de hoorcolleges van verbintenissen en voor die minor op exact dezelfde tijdstippen zijn.

Dus wordt er gewoon vanuit gegaan dat je pas aan je minor start wanneer je B1 EN B2 volledig zijn afgerond?
pi_115751949
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 13:36 schreef Miless het volgende:
Nog meer mensen die vanaf morgen aan de Eurekaweek meedoen?

Het wordt in ieder geval super mooi weer! *O*
Present *)
pi_115751990
Hier ook!

Wat gaan jullie studeren?
  zondag 19 augustus 2012 @ 18:26:33 #105
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_115753004
Mag ik veranderd worden naar MSc Sociologie? Fijn jaar allemaal!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_115753123
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:47 schreef lisselotte88 het volgende:
Weet iemand hoe het nou zit met de minor? Ik ben dus vierdejaars bachelor per 1 september, maar ik heb nog 3 vakken over: de minor en verbintenissenrecht en materieel strafrecht.

verbintenissen is een tweedejaars vak.....mag ik nu wel of niet een minor doen, want ik heb mijn B2 dus nog niet af....Ik heb mezelf ingeschreven voor de minor dood en letsel. Nu valt me net op dat de hoorcolleges van verbintenissen en voor die minor op exact dezelfde tijdstippen zijn.

Dus wordt er gewoon vanuit gegaan dat je pas aan je minor start wanneer je B1 EN B2 volledig zijn afgerond?
Wordt wel van uit gegaan, maar is geen probleem om ze allebei te doen, tenzij ze natuurlijk tegelijk vallen in de collegeroosters :').

Ik heb vorig jaar ook verbintenissen en minor in 1 blok gedaan, was wel gewoon in mijn derde jaar. 8 en 10 gehaald, weinig voor hoeven doen.
Geen referral hier.
pi_115753748
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Wordt wel van uit gegaan, maar is geen probleem om ze allebei te doen, tenzij ze natuurlijk tegelijk vallen in de collegeroosters :').

Ik heb vorig jaar ook verbintenissen en minor in 1 blok gedaan, was wel gewoon in mijn derde jaar. 8 en 10 gehaald, weinig voor hoeven doen.
Bedankt! Ik zat even in de stress! Het zou maar zo zijn geweest dat je pas mocht deelnemen aan een minor als je B2 volledig is afgerond....dan zou ik nog vijfdejaars bachelorstudent worden en een langstudeerboete krijgen :(

Ik heb in blok 1 dan verbintenissen en die minor....de tentamens vallen niet op dezelfde tijdstippen maar de hoorcolleges wel. Die van de minor zijn verplicht :( . Dus dat wordt verbintenissen niet volgen, maar kopen via SIR :')

Waarom regelen ze dat trouwens niet wat beter? Je kan je maar aanmelden tot 7 mei voor die minor. Je weet op dat moment nog niet eens wat je over hebt in september aangezien de herkansingsronde nog niet eens is geweest :( . Kom ik er twee weken voor de start van het nieuwe en hopelijk laatste bachelorjaar achter dat ik 1 vak niet kan volgen door die overlap :(
  zondag 19 augustus 2012 @ 18:48:23 #108
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_115753768
Bij de ESE niet iig.

edit: leer even nieuwe pagina's te openen...
pi_115755085
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:47 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

Bedankt! Ik zat even in de stress! Het zou maar zo zijn geweest dat je pas mocht deelnemen aan een minor als je B2 volledig is afgerond....dan zou ik nog vijfdejaars bachelorstudent worden en een langstudeerboete krijgen :(

Ik heb in blok 1 dan verbintenissen en die minor....de tentamens vallen niet op dezelfde tijdstippen maar de hoorcolleges wel. Die van de minor zijn verplicht :( . Dus dat wordt verbintenissen niet volgen, maar kopen via SIR :')

Waarom regelen ze dat trouwens niet wat beter? Je kan je maar aanmelden tot 7 mei voor die minor. Je weet op dat moment nog niet eens wat je over hebt in september aangezien de herkansingsronde nog niet eens is geweest :( . Kom ik er twee weken voor de start van het nieuwe en hopelijk laatste bachelorjaar achter dat ik 1 vak niet kan volgen door die overlap :(
Voor oefenrechtbank gelden wel strenge eisen, ik weet niet of je dat vak al gehaald hebt?
Geen referral hier.
pi_115755457
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 19:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Voor oefenrechtbank gelden wel strenge eisen, ik weet niet of je dat vak al gehaald hebt?
Gelukkig wel! Ik heb dat vak gedaan voordat die vereisten werden ingevoerd. De enigste eis was dat je B1 was gehaald toen. :P Anders had ik nu dus een probleem -O-
pi_115758948
quote:
10s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:55 schreef Ayca het volgende:
Hier ook!

Wat gaan jullie studeren?
Mr.Drs.-programma, mag ik vrijdag ook nog naar de bijeenkomst voor deeltijd rechten toen :)

Mag ik trouwens bij bachelor economie&bedrijfseconomie en bij recht worden gezet?
pi_115759459
Is er iemand hier die een taalcursus Spaans heeft gedaan of überhaupt een taalcursus bij de EUR en wat ervaringen kan delen? Ik wil graag Spaans leren en deze taalcursus lijkt me een goede optie.
pi_115829797
Weet iemand hoe goed het mastervak International Financial Reporting and Analysis te volgen is als je de master Financial Economics doet, en niet een Accounting master? Je kunt het wel kiezen als je de master Financial Economics doet, maar ik neem aan dat je een stuk minder voorkennis hebt dan de meeste studenten die het vak volgen.
Ik zie wel dat er aardig goede cijfers voor het vak gehaald worden, maar vraag me af of dit niet louter komt doordat alleen Accounting studenten het kiezen?
pi_115830578
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:33 schreef Conversatie het volgende:
Weet iemand hoe goed het mastervak International Financial Reporting and Analysis te volgen is als je de master Financial Economics doet, en niet een Accounting master? Je kunt het wel kiezen als je de master Financial Economics doet, maar ik neem aan dat je een stuk minder voorkennis hebt dan de meeste studenten die het vak volgen.
Ik zie wel dat er aardig goede cijfers voor het vak gehaald worden, maar vraag me af of dit niet louter komt doordat alleen Accounting studenten het kiezen?
Heel goed te doen zelfs. Ik had een 8,8, en accounting is juist mijn zwakke plek. (FE) Vrienden die het vak ook deden hadden ook allemaal goede cijfers. Het is ongetwijfeld makkelijker als je Accounting doet, maar daardoor leer je natuurlijk wel meer bij dit vak als FE student. Ik moet je wel waarschuwen dat het niet altijd even spannend is.
pi_115830760
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:53 schreef Finitio het volgende:

[..]

Heel goed te doen zelfs. Ik had een 8,8, en accounting is juist mijn zwakke plek. Vrienden die het vak ook deden hadden ook allemaal goede cijfers. Het is ongetwijfeld makkelijker als je Accounting doet, maar daardoor leer je natuurlijk wel meer bij dit vak als FE student. Ik moet je wel waarschuwen dat het niet altijd even spannend is.
Ah oké, nice! Leek mij een erg nuttig vak namelijk, maar twijfelde over de voorkennis. Dat het niet altijd even spannend zal zijn is geen verrassing ;) Zijn er nog andere FE master vakken die je misschien aan-, of juist afraadt?
pi_115830862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:58 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ah oké, nice! Leek mij een erg nuttig vak namelijk, maar twijfelde over de voorkennis. Zijn er nog andere vakken die je misschien aan-, of juist afraadt?
Advanced Investments, Advanced Corporate Finance, Advanced Behavioural Finance en de seminars Empirical Corporate Finance en Advanced Corporate Governance vond ik allemaal erg leuk.

Financial Risk Management zou ik in ieder geval niet doen, net als het seminar energy finance.
pi_115830944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:58 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Dat het niet altijd even spannend zal zijn is geen verrassing ;)
Hehe oké goedzo :)

Als keuzevak kan ik je trouwens (afhankelijk van je interesse) het vak Practice of Economic Policy Making aanraden. Daar heb ik op een leuke manier heel veel van geleerd.
pi_115830979
Mag ik bij International Business Administration worden gezet? :D

2e jaars, dat wel :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115830993
Oké bedankt voor de tips! Hoezo Risk Management niet eigenlijk? Leek mij juist wel een goed vak, omdat het ook vooral laat zien dat je goed analytisch kunt denken, door de ongetwijfeld grote hoeveelheid wiskunde. Slecht gegeven ofzo? Of lijkt het je gewoon niks.. :P

Die docent van Advanced Investments is erg goed trouwens, hij gaf ook FMT in het derde jaar.

Ben zelf van plan me vooral te richten op Investments, maar misschien dat ik me nog bedenk. :)
pi_115831127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:04 schreef Conversatie het volgende:
Oké bedankt voor de tips! Hoezo Risk Management niet eigenlijk? Leek mij juist wel een goed vak, omdat het ook vooral laat zien dat je goed analytisch kunt denken, door de ongetwijfeld grote hoeveelheid wiskunde. Slecht gegeven ofzo? Of lijkt het je gewoon niks.. :P

Die docent van Advanced Investments is erg goed trouwens, hij gaf ook FMT in het derde jaar.
FRM zijn vooral wat trucjes die je moet leren, na micro-economie krijg je naar mijn mening sowieso niet meer echt vakken waar je analytisch wordt uitgedaagd..

Ik heb zelf de colleges niet gevolgd, maar de SIRs naast elkaar gehouden en gekeken wat er leuk en/of interessant uit zag. FRM zag er verschrikkelijk uit, ik heb nog een beginnetje gemaakt maar vond het simpelweg te saai. :D
pi_115831157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:04 schreef Conversatie het volgende:

Ben zelf van plan me vooral te richten op Investments, maar misschien dat ik me nog bedenk. :)
Oké dan moet je natuurlijk wat andere keuzes maken :)

Het seminar Advanced Investments schijnt ook goed te zijn.
pi_115831288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:08 schreef Finitio het volgende:

[..]

FRM zijn vooral wat trucjes die je moet leren, na micro-economie krijg je naar mijn mening sowieso niet meer echt vakken waar je analytisch wordt uitgedaagd..

Ik heb zelf de colleges niet gevolgd, maar de SIRs naast elkaar gehouden en gekeken wat er leuk en/of interessant uit zag. FRM zag er verschrikkelijk uit, ik heb nog een beginnetje gemaakt maar vond het simpelweg te saai. :D
Haha oke, dat klinkt niet goed. Het is wel een populair seminar in ieder geval, althans; het wordt zowel in blok 2 als 3 gegeven. Maar goed, we zullen zien. Lijkt me sowieso een erg interessante en nuttige master :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:09 schreef Finitio het volgende:

[..]

Oké dan moet je natuurlijk wat andere keuzes maken :)

Het seminar Advanced Investments schijnt ook goed te zijn.
Ja, die docent is echt heel goed. Schijnt ook een wat praktische seminar te zijn, dus dat is altijd mooi :)
pi_115831411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:13 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Haha oke, dat klinkt niet goed. Het is wel een populair seminar in ieder geval, althans; het wordt zowel in blok 2 als 3 gegeven. Maar goed, we zullen zien. Lijkt me sowieso een erg interessante en nuttige master :)

[..]

Ja, die docent is echt heel goed. Schijnt ook een wat praktische seminar te zijn, dus dat is altijd mooi :)
Ja het is inderdaad heel populair. Misschien is het ook wel nuttig hoor, als je echt de investments kant op wilt. En inderdaad, van deze master leer je wel wat. :)

Helemaal mee eens, die Versijp kan zijn gedachten goed overbrengen.
pi_115857169
Ik begin 3 september aan mijn bachelor in Business Administration oftewel bedrijfskunde :)
pi_115857223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:04 schreef AldoTheApache het volgende:
Mag ik bij International Business Administration worden gezet? :D

2e jaars, dat wel :P
IBA2? Wie ben jij :D


OT: hebben jullie bewijs van inschrijving al binnen? Ik nog niet..
pi_115857275
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:02 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

IBA2? Wie ben jij :D

OT: hebben jullie bewijs van inschrijving al binnen? Ik nog niet..
zeg ik niet :P
bewijs van inschrijving heb ik al binnen :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115857382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:05 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

zeg ik niet :P
bewijs van inschrijving heb ik al binnen :P
Kom er toch wel achter ;-)

Fuck. Waarom heeft iedereen 'm al, ga toch maar eens bellen.
pi_115857388
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:10 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Kom er toch wel achter ;-)

Fuck. Waarom heeft iedereen 'm al, ga toch maar eens bellen.
Wie ben jij dan? :P

en hoeveel studiepunten heb je het 1e jaar gehaald?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115859540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:10 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Wie ben jij dan? :P

en hoeveel studiepunten heb je het 1e jaar gehaald?
Kijk eens op de FB pagina! P binnen uiteraard. Jij?
pi_115860152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:29 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Kijk eens op de FB pagina! P binnen uiteraard. Jij?
er zijn 396 leden op de facebookpagine, dus daar word ik niets wijzer van :P

jep, alleen methodology en finance niet 8-)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:34:42 #131
263417 Keyos
Like a Boss
pi_115861680
Ik ga binnenkort ook maar eens bellen of ze inderdaad alle papieren van mij hebben, de studielink pagina geeft namelijk niet aan of de machtiging is verwerkt of niet, alleen of er betaald is.

Wel leuk overigens dat niemand minder dan Jan-Peter Balkenende het openingswoord doet op de rechtenfaculteit (weet niet of hij het ook bij andere faculteiten doet).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_115866890
Heb er wel weer zin in, ga even goed m'n bachelor afsluiten. Kijken of ik alles op een 8 of hoger kan krijgen :P.
Geen referral hier.
pi_115873247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Heb er wel weer zin in, ga even goed m'n bachelor afsluiten. Kijken of ik alles op een 8 of hoger kan krijgen :P.
ik niet! wanneer begint het nieuwe collegejaar eigenlijk?
pi_115873354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Heb er wel weer zin in, ga even goed m'n bachelor afsluiten. Kijken of ik alles op een 8 of hoger kan krijgen :P.
hoeveel heb jij trouwens nog over? ik kom op nog 3 of 4 vakken uit....ik begrijp de overgangsregeling niet zo goed, maar ik zal nog wel als de studeer ellende weer begint bij de studieadviseur langs gaan
pi_115873435
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:37 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

hoeveel heb jij trouwens nog over? ik kom op nog 3 of 4 vakken uit....ik begrijp de overgangsregeling niet zo goed, maar ik zal nog wel als de studeer ellende weer begint bij de studieadviseur langs gaan
Dit jaar zijn B2 vakken nog oude stijl, volgend jaar niet meer. Over 2 jaar zijn de B3 vakken ook niet meer oude stijl. Gewoon dit jaar alles halen dus.

Jaar begint op 3 september.
Geen referral hier.
pi_115873710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Dit jaar zijn B2 vakken nog oude stijl, volgend jaar niet meer. Over 2 jaar zijn de B3 vakken ook niet meer oude stijl. Gewoon dit jaar alles halen dus.
Het is niet meer bij het oude hoor. Er staan in de overgangsregeling een lijstje vakken die je moet halen om je bachelor te krijgen.

Mijn eerste inschrijf jaar op de erasmus was voor rechten 1 september 2007, maar ik wou twee studies doen dus 1 september 2007 = rechten + bedrijfskunde. Het viel niet te combineren dus besloot ik voor beide studies gewoon de benodigde toen nog 40 ects te behalen zodat ik het jaar daarop kon besluiten of ik beide wou voortzetten of niet. Hoe dan ook de eerstejaars rechten vakken uit 2007 staan niet meer in het lijstje bij de overgangsregeling. Rechtsgeschiedenis heb ik nooit gedaan het heette toen historische ontwikkeling van het recht en zo zijn er nog twee vakken die een andere naam hebben.

Ik heb trouwens bedrijfskunde in 2010 al afgerond door me 1 jaar niet voor rechten in te schrijven, maar enkel voor de master bedrijfskunde *O*

Alleen maak ik me nu druk om die stomme overgangsregeling :r
pi_115873825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Dit jaar zijn B2 vakken nog oude stijl, volgend jaar niet meer. Over 2 jaar zijn de B3 vakken ook niet meer oude stijl. Gewoon dit jaar alles halen dus.

Jaar begint op 3 september.
hoop trouwens dat het lukt.....binnen 7 jaar zowel bedrijfskunde als rechten *O*

maar die stomme halbe heeft de erasmus gedwongen het onderwijsprogramma te vernieuwen dus ik voel me niet al te gerust |:(
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:47:58 #138
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_115877835
Is er eigenlijk een manier om bij het aanmaken van een nieuw topic, 'm bij de centrale topics te krijgen? :@
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:49:27 #139
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115877880
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:47 schreef BoerBert het volgende:
Is er eigenlijk een manier om bij het aanmaken van een nieuw topic, 'm bij de centrale topics te krijgen? :@
Ik denk dat een moderator dat doet.
pi_115880774
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik denk dat een moderator dat doet.
hoi ike O+
pi_115894819
Is er hier ook iemand lid van Skadi trouwens? Ziet er wel uit als een leuke vereniging namelijk, zit er over te denken om daar bij te gaan.
pi_116025675
nog een week :'( ik wil nog een maand :'(
pi_116081516
Hier mensen die algemene cultuurwetenschappen doen en die me iets anders dan een promotiepraatje kunnen vertellen?

Ben zelfs naar een meeloopdag geweest, maar zelfs daar hoorde ik vooral veel leuke dingen. Ik wil echt niet de verkeerde keuze maken. En ik weet dat ik hier wel heel snel mee ben, maar ik wil zo graag weg hier. :')

Alvast bedankt!
#TeamMiley
pi_116084362
wie weet uit welke vakken het schakelprogramma bestaat voor een econometrie master als je economie hebt gedaan(ook op de eur)??
pi_116084503
Krijgen jullie ook steeds smsjes/mails dat je op tijd moet inschrijven???

Ik sta allang ingeschreven, maar sindsdien heb ik 3 keer een smsje/mail gekregen
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_116086808
Moet mijn machtiging nog inleveren. Tering wat ik ben ik toch lui.
pi_116088903
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:44 schreef waaromniet1988 het volgende:
Krijgen jullie ook steeds smsjes/mails dat je op tijd moet inschrijven???

Ik sta allang ingeschreven, maar sindsdien heb ik 3 keer een smsje/mail gekregen
Ja heb ik ook, zullen ze wel naar iedereen sturen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:10:18 #148
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116089517
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:44 schreef waaromniet1988 het volgende:
Krijgen jullie ook steeds smsjes/mails dat je op tijd moet inschrijven???

Ik sta allang ingeschreven, maar sindsdien heb ik 3 keer een smsje/mail gekregen
Ik niet, maar dat zal komen doordat ik alles eind juni al had geregeld. Ik was er nogal vroeg bij omdat ik veel dingen moest afwikkelen.
pi_116089564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:00 schreef Finitio het volgende:

[..]

Advanced Investments, Advanced Corporate Finance, Advanced Behavioural Finance en de seminars Empirical Corporate Finance en Advanced Corporate Governance vond ik allemaal erg leuk.

Financial Risk Management zou ik in ieder geval niet doen, net als het seminar energy finance.
Ik zie dat je Financial Economics hebt gedaan en ik vroeg mij af of jij het verschil weet tussen Finance and Banking en Financial Economics? Want ik zag bij de Erasmus site dat F&B eigenlijk een bedrijfskunde master is?

Ik ga nu m'n laatste jaar in van economie&bedrijfseconomie aan de VU, maar ik wil nog wel kijken of ik misschien m'n master aan de erasmus doe ipv d VU.
pi_116098616
Goedemorgen dames en heren, even aan vraagje (heb het al een keer eerder gevraagd maar kan het niet vinden).

Heb dit jaar toestemming gekregen om een aantal econometrie vakken naast IBEB te doen (Matrix 1+2, Analyse 1+2, Kansrekening en Statistiek). Ik vroeg me alleen af welke vakken er verder nog zitten in de pre-master zitten voor de Msc Econometrics?

Ben sowieso van plan volgend jaar nog Econometrics 1+2, Niet-Linear en Voortgezette Statistiek te doen en ik heb eventueel nog wat keuzeruimte.

Ik wil eigenlijk naar een goede uni in de UK voor mn master in Economics, maar mocht dat niet lukken doe ik hier liever een Econometrics dan een Economics master (behalve misschien een Mphil bij Tinbergen ofzo, maar die zijn erg selectief).

Bedankt!
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_116101895
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:11 schreef Thom90 het volgende:

[..]

Ik zie dat je Financial Economics hebt gedaan en ik vroeg mij af of jij het verschil weet tussen Finance and Banking en Financial Economics? Want ik zag bij de Erasmus site dat F&B eigenlijk een bedrijfskunde master is?

Ik ga nu m'n laatste jaar in van economie&bedrijfseconomie aan de VU, maar ik wil nog wel kijken of ik misschien m'n master aan de erasmus doe ipv d VU.
Van de master Finance and Banking heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Als ik jou was zou ik kiezen tussen financial economics bij economie of finance and investments bij bedrijfskunde. Die staan beide erg goed aangeschreven. Of gewoon in Amsterdam blijven studeren natuurlijk, de EUR wordt misschien iets beter ingeschat maar zo groot zullen de verschillen ook weer niet zijn.
pi_116103728
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:25 schreef Nileson het volgende:
Goedemorgen dames en heren, even aan vraagje (heb het al een keer eerder gevraagd maar kan het niet vinden).

Heb dit jaar toestemming gekregen om een aantal econometrie vakken naast IBEB te doen (Matrix 1+2, Analyse 1+2, Kansrekening en Statistiek). Ik vroeg me alleen af welke vakken er verder nog zitten in de pre-master zitten voor de Msc Econometrics?

Ben sowieso van plan volgend jaar nog Econometrics 1+2, Niet-Linear en Voortgezette Statistiek te doen en ik heb eventueel nog wat keuzeruimte.

Ik wil eigenlijk naar een goede uni in de UK voor mn master in Economics, maar mocht dat niet lukken doe ik hier liever een Econometrics dan een Economics master (behalve misschien een Mphil bij Tinbergen ofzo, maar die zijn erg selectief).

Bedankt!
Weet je zeker dat je al die vakken naast je IBEB wilt doen? Ik zou het alleen doen als je ruim cum laude staat voor je IBEB programma tbh. Of bedoel je met volgend collegejaar 2013-2014 :P?

Econometrie 1 is een heel zwaar vak, die zou ik pas in je laatste jaar doen (zodat je misschien al je application rond hebt voordat je je cijfer krijgt).
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:44:52 #153
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_116124087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:25 schreef Nileson het volgende:
Goedemorgen dames en heren, even aan vraagje (heb het al een keer eerder gevraagd maar kan het niet vinden).

Heb dit jaar toestemming gekregen om een aantal econometrie vakken naast IBEB te doen (Matrix 1+2, Analyse 1+2, Kansrekening en Statistiek). Ik vroeg me alleen af welke vakken er verder nog zitten in de pre-master zitten voor de Msc Econometrics?

Ben sowieso van plan volgend jaar nog Econometrics 1+2, Niet-Linear en Voortgezette Statistiek te doen en ik heb eventueel nog wat keuzeruimte.

Ik wil eigenlijk naar een goede uni in de UK voor mn master in Economics, maar mocht dat niet lukken doe ik hier liever een Econometrics dan een Economics master (behalve misschien een Mphil bij Tinbergen ofzo, maar die zijn erg selectief).

Bedankt!
Prematuur in mijn geval, maar kan geen kwaad om hier nu al over na te denken: Weet iemand waar je (als je gaat beginnen met BSc 1) je het beste op kan richten zou je toegelaten willen worden bij Tinbergen of gelijkwaardige instituten?
pi_116131761
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:44 schreef tfors het volgende:

[..]

Prematuur in mijn geval, maar kan geen kwaad om hier nu al over na te denken: Weet iemand waar je (als je gaat beginnen met BSc 1) je het beste op kan richten zou je toegelaten willen worden bij Tinbergen of gelijkwaardige instituten?
Econometrie, en dan zoveel mogelijk richting algemene economie specialiseren. En ondertussen student-assistent worden om alvast ervaring op te doen met onderzoek doen en lesgeven.
pi_116139216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:20 schreef Physics het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je al die vakken naast je IBEB wilt doen? Ik zou het alleen doen als je ruim cum laude staat voor je IBEB programma tbh. Of bedoel je met volgend collegejaar 2013-2014 :P?

Econometrie 1 is een heel zwaar vak, die zou ik pas in je laatste jaar doen (zodat je misschien al je application rond hebt voordat je je cijfer krijgt).
Ik doe dit jaar alleen Analyse 1+2, Matrix 1+2, Statistiek en Kanrekening (en dat zou te doen moeten zijn aangezien het allemaal gespreid is over de 5 blokken).

Het jaar daarna ga ik alleen Econometrie 1+2 en niet-linear doen (in mn derde jaar van IBEB btw) en dan mag ik ze als keuzevakken inbrengen binnen mn IBEB bachelor).

Stond trouwens 9.1 na 1e jaar IBEB, ik hoop dat zo te gaan houden ondanks de extra werkdruk... we gaan het zien
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:12:53 #156
370039 Morera
more more more
pi_116139351
Handig dat Erasmus Studenten Service Centrum (ESSC) waar al drie dagen niemand opneemt :{
Maar wel constant mailen dat ik er heen kan bellen als ik nog vragen heb :O

[ Bericht 54% gewijzigd door Morera op 29-08-2012 13:46:27 ]
pi_116139398
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:44 schreef tfors het volgende:

[..]

Prematuur in mijn geval, maar kan geen kwaad om hier nu al over na te denken: Weet iemand waar je (als je gaat beginnen met BSc 1) je het beste op kan richten zou je toegelaten willen worden bij Tinbergen of gelijkwaardige instituten?
Ik weet niet welke bachelor je nu doet maar als je econometrie doet zie het advies van Finitio. Als je EBE of IBEB doet extra econometrie vakken inbrengen (dan met name algemene wiskunde en statistiek vakken uit Bachelor 1) en je specializeren in algemeen in je derde jaar.

Als je zorgt dat je een goede wiskunde basis hebt heb ik begrepen dat je in sommige gevallen een voordeel hebt t.o.v. bijv Econometristen omdat je in bachelor 3 als je goed kiest met je keuzevakken een goede theoretische onderbouwing hebt van je economie, terwijl de Econometristen (voor zover ik het begrepen heb) in dat jaar met name veel hele specifieke vakken krijgen die bij een Mphil in Algemene Economie niet altijd van belang zijn.
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_116139673
Meestal hebben econometristen trouwens nog wel voordeel, maar ik heb begrepen dat je nog steeds een goede kans maakt (met name omdat op dit moment veel Tinbergen studenten ook gewoon van de economie kant komen ipv econometrie)
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:40:04 #159
169027 partymarty
blame someone else
pi_116146238
3 september beginnen met minor Letsel en Dood.
Zag dat ik hier geen studieboeken voor hoefde aan te schaffen, wat ik financieel erg kan waarderen.
pi_116154966
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:22 schreef Finitio het volgende:

[..]

Van de master Finance and Banking heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Als ik jou was zou ik kiezen tussen financial economics bij economie of finance and investments bij bedrijfskunde. Die staan beide erg goed aangeschreven. Of gewoon in Amsterdam blijven studeren natuurlijk, de EUR wordt misschien iets beter ingeschat maar zo groot zullen de verschillen ook weer niet zijn.
Ah, ja ik bedoelde Finance&investments, maar als ik economie doe kan ik dus beter gewoon voor financial economics gaan.
Bedankt ;).
pi_116155890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:07 schreef Nileson het volgende:

[..]

Ik doe dit jaar alleen Analyse 1+2, Matrix 1+2, Statistiek en Kanrekening (en dat zou te doen moeten zijn aangezien het allemaal gespreid is over de 5 blokken).

Het jaar daarna ga ik alleen Econometrie 1+2 en niet-linear doen (in mn derde jaar van IBEB btw) en dan mag ik ze als keuzevakken inbrengen binnen mn IBEB bachelor).

Stond trouwens 9.1 na 1e jaar IBEB, ik hoop dat zo te gaan houden ondanks de extra werkdruk... we gaan het zien
Meestal gaan mensen na het eerste jaar wel wat acheruit qua gemiddelde (althans bij econometrie, want alle bonusregelingen verdwijnen geloof ik na het eerste jaar). Het is misschien leuk om summa cum laude te halen, maar als ik jou was zou ik inderdaad focussen op EC's. Student assistent worden, honours programma volgen etc. Dat soort dingen dragen uiteindelijk ook bij aan je vorming als persoon, en dat lijkt me nog belangrijker dan en paar tienden hoger :).
pi_116159724
Ik ga volgende week beginnen met mijn eerste jaar economie en bedrijfseconomie en vroeg mij af hoe het rooster er in het eerste blok uit komt te zien. Moet ik mij nu al inschrijven voor vakken, temtamens, practica etc..? Of word dit gedaan voor je als eerstejaars?
pi_116161605
Hallo mensen,

Vanaf aanstaande maandag begin ik ook bij de EUR, en wel aan de premaster Busniness administration. Omdat ik echter pas afgelopen maandag mijn afstudeeronderzoek kon verdedigen, ben ik er nog niet aan toegekomen om een kamer te zoeken. heeft eimand hier nog tips voor mij?

Bvd,
Krebbers
I was born intelligent, education ruined me.
pi_116162794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:30 schreef krebbers het volgende:
Hallo mensen,

Vanaf aanstaande maandag begin ik ook bij de EUR, en wel aan de premaster Busniness administration. Omdat ik echter pas afgelopen maandag mijn afstudeeronderzoek kon verdedigen, ben ik er nog niet aan toegekomen om een kamer te zoeken. heeft eimand hier nog tips voor mij?

Bvd,
Krebbers
Stadswonen ;) aanmelden en je krijgt binnen de kortste keren een kamer toegewezen. Ook kan je kamernet etc. checken.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:39 schreef knight18 het volgende:
Ik ga volgende week beginnen met mijn eerste jaar economie en bedrijfseconomie en vroeg mij af hoe het rooster er in het eerste blok uit komt te zien. Moet ik mij nu al inschrijven voor vakken, temtamens, practica etc..? Of word dit gedaan voor je als eerstejaars?
No worries man. Bij je mentoraat krijg je als het goed is alle info erover.
pi_116164052
Nou, dat binnen de kortste keren valt wel vies tegen.
pi_116166703
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:18 schreef Thom90 het volgende:

[..]

Ah, ja ik bedoelde Finance&investments, maar als ik economie doe kan ik dus beter gewoon voor financial economics gaan.
Bedankt ;).
Inderdaad :)
pi_116185423
Ik meld me ook: Fiscaal Recht, 1e jaars! Vandaag de eerste introductiedag gehad. Na een sceptische houding t.o.v. de digitalisering, zojuist toch wat meer gerustgesteld. Godzijdank.
pi_116187436
weet iemand toevallig of het vak Programmeren te volgen is zonder inleiding Porgrammeren te hebben gevolgd? het ene zit in blok 1 en het andere in blok 5, ik wil ze graag beiden in 1 jaar doen.
pi_116189974
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:49 schreef Adelovici het volgende:
weet iemand toevallig of het vak Programmeren te volgen is zonder inleiding Porgrammeren te hebben gevolgd? het ene zit in blok 1 en het andere in blok 5, ik wil ze graag beiden in 1 jaar doen.
Als je weet hoe matrices werken wel, anders gaat het denk ik niet lukken. Een beetje voorkennis van matlab is ook wel handig.
Beneath the gold, bitter steel
pi_116193144
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:46 schreef VonBallusseck het volgende:
Ik meld me ook: Fiscaal Recht, 1e jaars! Vandaag de eerste introductiedag gehad. Na een sceptische houding t.o.v. de digitalisering, zojuist toch wat meer gerustgesteld. Godzijdank.
Heeee jij, wil je boeken kopen?!
pi_116193373
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:14 schreef Travel. het volgende:

[..]

Heeee jij, wil je boeken kopen?!
Nee, sinds dit jaar moet je alle boeken digitaal aanschaffen.. Ik heb ook al een E-reader besteld, dus ik kan het ook niet meer omdraaien. Toch bedankt.
pi_116193435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:19 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Nee, sinds dit jaar moet je alle boeken digitaal aanschaffen.. Ik heb ook al een E-reader besteld, dus ik kan het ook niet meer omdraaien. Toch bedankt.
Wat wat wat zo krijg ik mijn boeken nooit verkocht :')
pi_116193863
quote:
13s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:20 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat wat wat zo krijg ik mijn boeken nooit verkocht :')
Haha, ik vrees dat je er mee opgescheept zit. Is (vrijwel) verplicht voor alle 1e-jaars.
pi_116195150
Ik vroeg me af of andere eerstejaars hun rooster al bekend is of krijg je dit pas na de intoductiedag as maandag? Sorry ben een beetje zenuwachtig :')
pi_116197790
Waarom heb ik mijn bewijs van inschrijving nog niet binnen?
pi_116198790
Was ik weer,

Heb ondertussen eeen kamer aangeboden gekregen in de buurt van feijnoord stadion, zouden jullie dit aanraden of is dit nog te ver weg van de uni?
I was born intelligent, education ruined me.
pi_116199039
Ik heb net op het internet gelezen dat roosters van eerstejaarsstudenten al bekend zijn voordat je nog moet beginnen. Ik kijk net bij my timetable maar zie niks staan. help?
pi_116199041
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:29 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Haha, ik vrees dat je er mee opgescheept zit. Is (vrijwel) verplicht voor alle 1e-jaars.
Verplicht mijn ballen. Je hebt overigens niks aan een E-reader want je hebt een tablet nodig :')
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:33:37 #179
370039 Morera
more more more
pi_116199132
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:01 schreef Lindstrøm. het volgende:
Waarom heb ik mijn bewijs van inschrijving nog niet binnen?
Machtiging geprint en opgestuurd? Genoeg geld op je rekening? Digitale pasfoto geregeld? Vooropleiding laten controleren?
pi_116199257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:31 schreef kort het volgende:

[..]

Verplicht mijn ballen. Je hebt overigens niks aan een E-reader want je hebt een tablet nodig :')
:') 1. Je snapt niet wat vrijwel betekent. 2. Je kunt de boeken gewoon op een E-reader zetten, aldus ESL studievoorlichting.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:37:58 #181
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_116199319
Ik kan de OP niet meer aanpassen, Ballusseck.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:38:14 #182
370039 Morera
more more more
pi_116199328
Heb ik nou goed begrepen dat je die boeken alleen maar in een pakket kan krijgen? :r Geen losse digitale boeken?
pi_116199359
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:38 schreef Morera het volgende:
Heb ik nou goed begrepen dat je die boeken alleen maar in een pakket kan krijgen? :r Geen losse digitale boeken?
Correct. Eigk best wel een naaistreek voor de personen die gedurende het jaar (moeten) stoppen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:39:41 #184
370039 Morera
more more more
pi_116199385
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:39 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Correct.
Achterlijk hoerensysteem. Maar volgens mij kun je via BOL ook gewoon digitale boeken kopen en hoef je dus niet het hele pakket in 1 keer te kopen. Ik ga dat echt niet doen als er andere manieren zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Morera op 30-08-2012 19:47:53 ]
pi_116199872
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:33 schreef Morera het volgende:

[..]

Machtiging geprint en opgestuurd? Genoeg geld op je rekening? Digitale pasfoto geregeld? Vooropleiding laten controleren?
Ik ben 2e jaars. Op studielink staat wel gewoon dat ik ingeschreven ben, alleen heb de bonnetjes nog niet.
pi_116199996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:31 schreef knight18 het volgende:
Ik heb net op het internet gelezen dat roosters van eerstejaarsstudenten al bekend zijn voordat je nog moet beginnen. Ik kijk net bij my timetable maar zie niks staan. help?
Yo,

Heb je je aangemeld voor de vakken via my reg?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:55:27 #187
370039 Morera
more more more
pi_116200036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:51 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Ik ben 2e jaars. Op studielink staat wel gewoon dat ik ingeschreven ben, alleen heb de bonnetjes nog niet.
Ik had vanmorgen juist op studielink bericht daarover, ook via daar mijn inschrijvingsbewijs. Heb je daar gekeken? Bij berichten op studielink? Papieren bonnetjes heb ik ook nog niet.
pi_116200042
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:54 schreef Travel. het volgende:

[..]

Yo,

Heb je je aangemeld voor de vakken via my reg?
Nee moet dat? Ik dacht dat eerstejaarsstudenten tijdens de introductie(as maandag) worden ingeschreven voor vakken/practica etc..
pi_116200079
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:55 schreef knight18 het volgende:

[..]

Nee moet dat? Ik dacht dat eerstejaarsstudenten tijdens de introductie(as maandag) worden ingeschreven voor vakken/practica etc..
DM
pi_116200369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:55 schreef Morera het volgende:

[..]

Ik had vanmorgen juist op studielink bericht daarover, ook via daar mijn inschrijvingsbewijs. Heb je daar gekeken? Bij berichten op studielink? Papieren bonnetjes heb ik ook nog niet.
Zal eens even kijken. Ik krijg de bonnetjes van de EUR, daar heeft studielink toch niks mee te maken?
pi_116200734
quote:
Ingeschreven

Intrekken inschrijving
Voortgangsindicator(en)

Studiejaar nog niet gestart

Collegegeld betaald of machtiging afgegeven

Collegegeldbedrag is bepaald

Betalingsgegevens ingevoerd
Neem aan dat het gewoon geregeld is dan. Die bonnetjes zullen me een worst wezen :+
pi_116200757
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:02 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Zal eens even kijken. Ik krijg de bonnetjes van de EUR, daar heeft studielink toch niks mee te maken?
Erasmus bellen.
Aan die kaartjes heb je toch niks.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:26:09 #193
370039 Morera
more more more
pi_116201533
quote:
3s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:56 schreef Travel. het volgende:

[..]

DM
Mag ik ook DM daarover? :@
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:31:49 #194
370039 Morera
more more more
pi_116201774
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:09 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Neem aan dat het gewoon geregeld is dan. Die bonnetjes zullen me een worst wezen :+
Ik heb bij studielinkberichten dit staan:

quote:
Beste Morera,

Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is gehonoreerd op 29-08-2012.
Je bent nu officieel ingeschreven.

Dit bericht heeft betrekking tot de volgende opleiding:

< bladiebla allemaal info over mijn opleiding en de instelling en het jaar , de vorm, etc >
Kijk even of je bij je berichten ook zoiets hebt staan, anders morgen voor de zekerheid even bellen.
pi_116207042
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:31 schreef Morera het volgende:

[..]

Ik heb bij studielinkberichten dit staan:

[..]

Kijk even of je bij je berichten ook zoiets hebt staan, anders morgen voor de zekerheid even bellen.
Ja heb ik, komt wel goed. Erasmus kennende komt alles te laat.
pi_116225459
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:55 schreef knight18 het volgende:

[..]

Nee moet dat? Ik dacht dat eerstejaarsstudenten tijdens de introductie(as maandag) worden ingeschreven voor vakken/practica etc..
Als ik het goed begrepen heb worden wij inderdaad ingeschreven en hoeven we dat zelf niet te doen. Voor rechten kan ik al wel mijn rooster zien, voor economie nog niet.
pi_116225468
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:31 schreef knight18 het volgende:
Ik heb net op het internet gelezen dat roosters van eerstejaarsstudenten al bekend zijn voordat je nog moet beginnen. Ik kijk net bij my timetable maar zie niks staan. help?
Ik heb wel een timetable! Wiskunde en bedrijfskundige vaardigheden (mentoraatgroep) zijn al ingeroosterd. Lekker op dinsdag van 16:45 tot 18:00 -.-
pi_116226468
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:11 schreef Rummikub het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb worden wij inderdaad ingeschreven en hoeven we dat zelf niet te doen. Voor rechten kan ik al wel mijn rooster zien, voor economie nog niet.
Net gebeld. En maandag word je inderdaad ingeschreven voor practicums etc.. als je in het eerste jaar zit.
pi_116227507
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:40 schreef knight18 het volgende:

[..]

Net gebeld. En maandag word je inderdaad ingeschreven voor practicums etc.. als je in het eerste jaar zit.
Mooi! Maar normaliter moet je oppassen met bellen, zijn niet de meest snuggere mensen
pi_116233435
ik vind de boeken sowieso naaiend voor een groot gedeelte, vooral bij economie het vak ICT waar je per se een nieuw boek moet kopen want er staan opdrachten in verbonden met excell sheets die dan op blackboard staan. Na een jaar heb je er niks meer aan omdat die opdrachten weg zijn en dus ook onverkoopbaar, á ¤70,- En heeeeeel toevallig geschreven door de arrogante leraar die colleges geeft en met een attitude rondloopt :r

oja, dan blijkt ook nog dat je het boek alleen hoeft te gebruiken bij je tentamen(open boek)
pi_116233772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:39 schreef Morera het volgende:

[..]

Achterlijk hoerensysteem. Maar volgens mij kun je via BOL ook gewoon digitale boeken kopen en hoef je dus niet het hele pakket in 1 keer te kopen. Ik ga dat echt niet doen als er andere manieren zijn.
Mooi kut ja, ik ga het naast mijn studie doen en weet dus niet of ik ermee doorga. Als je alle boeken los koopt ben je wel een stuk duurder uit, mja straks zit ik met boeken waar ik niks mee doe :')
pi_116236650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:56 schreef Fingon het volgende:

[..]

Als je weet hoe matrices werken wel, anders gaat het denk ik niet lukken. Een beetje voorkennis van matlab is ook wel handig.
lineaire algebra allemaal gehad, maar heb geen voorkennis van matlab. denk dat ik er gewoonb ij ga zitten en er het beste van maak.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:56:37 #203
370039 Morera
more more more
pi_116236674
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:40 schreef Ayca het volgende:

[..]

Mooi kut ja, ik ga het naast mijn studie doen en weet dus niet of ik ermee doorga. Als je alle boeken los koopt ben je wel een stuk duurder uit, mja straks zit ik met boeken waar ik niks mee doe :')
Dat ik duurder uit ben maakt me niet zoveel uit. Ik heb alleen net de eerste termijn van de langstudeerboete uit mijn eigen zak neergeteld, want stufie komt pas eind September en ik vind het te zot voor woorden dat ik ook nog eens meer dan 600 euro voor een pakket bij elkaar moet gaan schrapen. Ik wil gewoon losse boeken kopen, dat kan ik nu betalen voor het vak dat ik nu krijg.

Als ik straks bij de eerste tentamens faal, dan lig ik er ook gewoon uit dus ik wil sowieso niks van dat pakket weten :( Leuke constructie van ze :P
pi_116237544
Net met studystore gebelt omdat 3 vd 4 boeken nog steeds niet geleverd konden worden. Van 2 boeken heb ik te horen gekregen dat die volgende week aankomen en het blijkt dat een boek niet geleverd kan worden. Kennelijk heeft de school deze lijst samengesteld en staat er in deze lijst een boek van druk 1 en 4 waarvan druk 1 niet meer geleverd kan worden :').
pi_116301010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:40 schreef partymarty het volgende:
3 september beginnen met minor Letsel en Dood.
Zag dat ik hier geen studieboeken voor hoefde aan te schaffen, wat ik financieel erg kan waarderen.
Zie je morgen om 13:00 -O- kan niet geloven dat ik 25 keer verplicht naar colleges moet :r Overigens heb jij Verbintenissenrecht al gehaald? Hoorcolleges Verbintenissen vallen op hetzelfde tijdstip als de hc voor de minor :( . Ik heb natuurlijk weinig keus, want die voor de minor zijn verplicht.

Geen zin -O- nog minder dan 24 uur en dan begint de ellende weer |:(

Eerst moet ik nog naar de studieadviseur, maar ik begrijp dit niet:

Let op: gedurende de zomer (augustus) zijn er aangepaste spreekuren bij de studieadviseurs. Van 13 tot en met 23 augustus is er telefonisch- en inloopspreekuur van 10.00-12.00 uur en van 14.00-16.00 uur. Van 27 augustus tot en met 6 september is er telefonisch- en inloopspreekuur van 10.00-12.00 uur en van 13.00-16.00 uur. De reguliere spreekuren (buiten de periode in augustus) staan hieronder in het schema weergegeven.

Dus van 10 tot 12 zijn er morgenochtend gelijktijdig inloop + telefonisch spreekuur :? Ik wil namelijk gewoon langs gaan (dat bellen daar kom je niet door heen).....hoop niet dat ik daar om 10:00 voor niets ben en te horen krijg dat de inloopspreekuur pas om 13:00 begint -O-
pi_116302178
Dan ga je voor de zekerheid toch gewoon om 13:00?

En anders loop je er om 10:00 gewoon even langs, als je toch op de uni moet zijn.
Cool story, Hansel.
pi_116302592
quote:
9s.gif Op zondag 2 september 2012 13:51 schreef wikwakka2 het volgende:
Dan ga je voor de zekerheid toch gewoon om 13:00?

En anders loop je er om 10:00 gewoon even langs, als je toch op de uni moet zijn.
heb college om 13:00....het is van belang dat ik ga, want het is voor mij onduidelijk wat ik nog aan vakken moet doen om mijn bachelor te halen. Ik ga wel gewoon om 10:00....zie het dan wel.
pi_116306608
Heh, alle sessies van mijn minor zijn verplicht :'). Nice, een sessie valt samen met een tentamen. Ik kan niet wachten totdat ik ergens kan lezen dat we net die dag moeten presenteren of zo.
pi_116306899
Ik heb nog nooit enig gesprek met een studieadviseur gehad.

Waarom weet je zelf niet welke vakken je nog moet doen sanasoufi?
Geen referral hier.
  zondag 2 september 2012 @ 15:46:58 #210
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116307111
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:42 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik heb nog nooit enig gesprek met een studieadviseur gehad.

Ik heb zelf maar een keer een gesprek gehad, maar dat was meer om te vragen naar de mogelijkheden wat ik kon doen nadat mijn vrijstellingen waren toegekend.
pi_116307612
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:42 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik heb nog nooit enig gesprek met een studieadviseur gehad.

Waarom weet je zelf niet welke vakken je nog moet doen sanasoufi?
Nog nooit? Ik ken ze alle drie.....val ze regelmatig lastig ^O^ . 1 is helemaal ziek van al mijn vragen en kijkt kwaad naar me wanneer ik ze weer eens vereer met een bezoek.

Het is me niet geheel duidelijk of ik nou wel of niet een minor moet doen -O-
pi_116308296
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:58 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Nog nooit? Ik ken ze alle drie.....val ze regelmatig lastig ^O^ . 1 is helemaal ziek van al mijn vragen en kijkt kwaad naar me wanneer ik ze weer eens vereer met een bezoek.

Het is me niet geheel duidelijk of ik nou wel of niet een minor moet doen -O-

Waarom denk je dat je geen minor hoeft te doen?
Geen referral hier.
pi_116310733
sanasoufi is een chronisch onzeker persoon, en benadert elk denkbare situatie met een horde aan vragen en verbaal geuite twijfels, zie haar topicdiarree postgeschiedenis, om zo de verwarring in haar hoofd - en dat van anderen - tot een hoogtepunt te brengen.
Cool story, Hansel.
pi_116313134
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je geen minor hoeft te doen?
Ik ben voor 2008 begonnen. Minor geldt in principe voor studenten die na 2008 zijn begonnen. Bovendien ik wil die minor niet doen. 25 keer verplicht college volgen lijkt me een hel
pi_116313231
quote:
9s.gif Op zondag 2 september 2012 17:11 schreef wikwakka2 het volgende:
sanasoufi is een chronisch onzeker persoon, en benadert elk denkbare situatie met een horde aan vragen en verbaal geuite twijfels, zie haar topicdiarree postgeschiedenis, om zo de verwarring in haar hoofd - en dat van anderen - tot een hoogtepunt te brengen.
Klopt, maar kun je me even niet storen? Ik ontdek net namelijk zwart donshaar op mijn gezicht :r Terwijl ik me een maandje terug heb laten laseren! Alles was weg! Nu is het er weer en zit ik wanhopig met een epileerapparaat mijn wangen kapot te maken :( Ik haat lichaamshaar en in dit geval gezichtshaar....nu maar hopen dat het niet ook nog op andere plaatsen terug komt |:( . Dankzij die langstudeerboete heb ik bovendien geen geld meer voor laserbehandelingen :X
pi_116315605
:'). Moet wel een troll zijn.
Geen referral hier.
pi_116323915
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
:'). Moet wel een troll zijn.
Doet webmail het bij jou? Ik krijg telkens een error :?
  zondag 2 september 2012 @ 21:27:01 #218
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_116324017
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:04 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Klopt, maar kun je me even niet storen? Ik ontdek net namelijk zwart donshaar op mijn gezicht :r Terwijl ik me een maandje terug heb laten laseren! Alles was weg! Nu is het er weer en zit ik wanhopig met een epileerapparaat mijn wangen kapot te maken :( Ik haat lichaamshaar en in dit geval gezichtshaar....nu maar hopen dat het niet ook nog op andere plaatsen terug komt |:( . Dankzij die langstudeerboete heb ik bovendien geen geld meer voor laserbehandelingen :X
:')
pi_116326132
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 21:27 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

:')
Het is niet grappig! Morgen moet ik het huis verlaten, maar mijn lip bloed! Er zat namelijk ook haar op mijn bovenlip :r dus ik met mijn epileerapparaat ook daar proberen het weg te krijgen schiet dat apparaat uit en hapt het in mijn lip :( .

Kunnen ze de vakantie niet met een weekje verlengen? :'( Het was echt te kort |:(
  zondag 2 september 2012 @ 22:06:58 #220
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_116326644
Ga eens weg met je offtopic geleuter :').
  zondag 2 september 2012 @ 22:07:48 #221
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116326701
The return of sanasoufi (die eigenlijk nooit weg was geweest). :')
pi_116326913
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:06 schreef BoerBert het volgende:
Ga eens weg met je offtopic geleuter :').
Lijkt een beetje op dat meisje dat ook zo zat te huilen. Lotte/Lisotte ofso
  zondag 2 september 2012 @ 22:12:45 #223
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116326986
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 22:11 schreef Travel. het volgende:

Lijkt een beetje op dat meisje dat ook zo zat te huilen. Lotte/Lisotte ofso
Lisselotte88 en sanasoufi zijn dezelfde persoon. :+
pi_116327025
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
The return of sanasoufi (die eigenlijk nooit weg was geweest). :')
maar die gaat direct weer weg, want morgen moet ze helaas de deur uit om naar die :r universiteit te gaan. Wie bedenkt zoiets: Verplichte colleges :X Ik heb al zeker 7 jaar geen colleges gevolgd 8)7
pi_116327288
Nou dag allemaal! Ik kan er toch niets aan veranderen. Nog 2 films kijken, naar bed, naar de studieadviseur, daarna naar de stad (mannen kijken), daarna :') verplicht :') hoorcollege (MINOR DOOD EN LETSEL kom allemaal naar me kijken! Ik heb een kort strak rood jurkje aan!), daarna naar huis om voor 20:00 een opdracht voor verbintenissenrecht te uploaden....daarna *O* en dan dindsdag en woensdag vrij en donderdag van 09:00-13:00 weer :') verplicht hoorcolleges voor die minor :') daarna weer 3 dagen vrij.

Het leven begint weer, terwijl ik nog vakantie wil.

Hoe dan ook :W Veel Suc6 allemaal hopelijk halen we allemaal onze Bachelor. Als ik morgen slecht nieuws van de studieadviseur krijg laat ik dat ikebudake nog wel weten :*

:W
  zondag 2 september 2012 @ 22:19:10 #226
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_116327379
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:17 schreef sanasoufi het volgende:
Nou dag allemaal! Ik kan er toch niets aan veranderen. Nog 2 films kijken, naar bed, naar de studieadviseur, daarna naar de stad (mannen kijken), daarna :') verplicht :') hoorcollege (MINOR DOOD EN LETSEL kom allemaal naar me kijken! Ik heb een kort strak rood jurkje aan!), daarna naar huis om voor 20:00 een opdracht voor verbintenissenrecht te uploaden....daarna *O* en dan dindsdag en woensdag vrij en donderdag van 09:00-13:00 weer :') verplicht hoorcolleges voor die minor :') daarna weer 3 dagen vrij.

Het leven begint weer, terwijl ik nog vakantie wil.

Hoe dan ook :W Veel Suc6 allemaal hopelijk halen we allemaal onze Bachelor. Als ik morgen slecht nieuws van de studieadviseur krijg laat ik dat ikebudake nog wel weten :*

:W
Oprotten.
pi_116327551
Morgen de eerste dag van mijn master aan de EUR! *O*

Weet iemand wat de ESE take-off precies inhoudt? Gewoon praatje aanhoren?
pi_116331001
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:17 schreef sanasoufi het volgende:
Nou dag allemaal! Ik kan er toch niets aan veranderen. Nog 2 films kijken, naar bed, naar de studieadviseur, daarna naar de stad (mannen kijken), daarna :') verplicht :') hoorcollege (MINOR DOOD EN LETSEL kom allemaal naar me kijken! Ik heb een kort strak rood jurkje aan!), daarna naar huis om voor 20:00 een opdracht voor verbintenissenrecht te uploaden....daarna *O* en dan dindsdag en woensdag vrij en donderdag van 09:00-13:00 weer :') verplicht hoorcolleges voor die minor :') daarna weer 3 dagen vrij.

Het leven begint weer, terwijl ik nog vakantie wil.

Hoe dan ook :W Veel Suc6 allemaal hopelijk halen we allemaal onze Bachelor. Als ik morgen slecht nieuws van de studieadviseur krijg laat ik dat ikebudake nog wel weten :*

:W
Ik dacht dat je een man was.
pi_116331606
zo geen zin in de take-off (eerstejaars) :')
pi_116334451
Monday 3 September 2012
13:00-14:45 CB-2 MINR010-12 Class

Moest wat URL klooien, maar dit is waar sanasoufi dus zou moeten zitten :').

Overigens klopt het verhaal verder wel.

Donderdag:

Thursday 6 September 2012
09:00-10:45 CB-4 MINR010-12 Class
11:00-12:45 CB-3 MINR010-12 Class
Geen referral hier.
pi_116334822
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 00:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Monday 3 September 2012
13:00-14:45 CB-2 MINR010-12 Class

Moest wat URL klooien, maar dit is waar sanasoufi dus zou moeten zitten :').

Overigens klopt het verhaal verder wel.

Donderdag:

Thursday 6 September 2012
09:00-10:45 CB-4 MINR010-12 Class
11:00-12:45 CB-3 MINR010-12 Class
Ik BAAL zo erg! als ik die minor moet doen (wat me gezien die :r nieuwe overgangsregeling vrij duidelijk lijkt) dan mag ik ongeveer 25 keer naar die universiteit toe! Donderdag lijkt me helemaal een hel -O- Van 9 tot 1.....en hoe moet ik in vredesnaam om 9 uur op de universiteit aankomen 8)7 .....dan mag ik 7 uur s'ochtends opstaan :X

Misschien moet ik mijn laptop meenemen en achterin gaan zitten en maar naar films met ondertiteling gaan kijken..... :P

Ik begrijp de 15 ECTS trouwens nu....het schijnt dat we veel voor die minor moeten lezen en engels passief machtig zijn. Nu kan ik engels beter dan nederlands lezen, maar geen juridische termen :(

Hopelijk hoef ik maar weinig vakken te doen en vliegt dit jaar voorbij en vraag ik mijn bachelor snel aan en zijn de ergste jaren van mijn leven eindelijk voorbij o|O Het mooiste zou zijn als ik gelijk heb:

2 vakken blok 1
2 vakken blok 2
1 vak blok 3
1 vak blok 4

en dan :W ik moet tot januari sterk blijven.....mijn schoonheid zal hieronder gaan lijden |:(
pi_116349031
Ik ben kwaad :(

Vanochtend ik na 4 uurtjes slaap wakker worden en richting de studieadviseurs rennen :') . Ik zag dat het vrij rustig was dus ik lekker zitten en wachten tot ze me komen halen. Er zijn 3 studieadviseurs: een vrolijke blonde meid, een leuke man, een oude wijze vrouw _O_ Top studieadviseurs! Ik verwachtte dan ook door een van de drie meegenomen te worden. Helaas heb ik altijd pecht, want er komt een vreemde man met bril naar me toe gelopen :r . Wat moet ik dan? Zeggen dat ik bij een ander wil? Nee, dat is niet zo aardig. Dus ik maar meegaan en mijn verhaal vertellen.

Dat had dus weinig zin, want de :r wist totaal niet waar ik het over had. Alles moest hij aan de vertrouwde studieadviseurs gaan vragen bovendien was hij zich niet bepaald bewust van de wijzigingen in de opleiding. Het ergste hij leek meer interesse in mijn prachtige verschijning te hebben. Nu begrijp me niet verkeerd: Ik ben dat soort aandacht gewend en ik wil dat soort aandacht ook.....MAAR NIET OP HET MOMENT DAT IK ZIT TE STRESSEN -O- Dat was dus FAAL! Ik weet nog steeds niets :(

En de nieuwe OER maakt me al helemaal :?

Artikel 32# Overgangsregeling

Lid 1 Voor examinandi die voor 1 september 2012 zijn begonnen aan de
bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid en ten minste een onderdeel van het eerste jaar
van de bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid, al dan niet door middel van een
vrijstelling, bij ESL hebben behaald, studeren af volgens de ‘Overgangsregeling
Rechtsgeleerdheid 2012’, die als bijlage bij deze regeling is gevoegd.

Lid 2 Voor examinandi die voor 1 september 2008 zijn begonnen aan de
bacheloropleiding Nederlands recht en ten minste een onderdeel van de
bacheloropleiding Nederlands recht, al dan niet door middel van een vrijstelling, bij
de Faculteit der Rechtsgeleerdheid hebben behaald, studeren af volgens de
‘Overgangsregeling Nederlands recht 2008’, die als bijlage bij deze regeling is
gevoegd.

http://www.esl.eur.nl/fil(...)geleerdheid_2012.pdf

Dus welke overgangsregeling is nu van toepassing op mij :(
pi_116349282
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 00:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Monday 3 September 2012
13:00-14:45 CB-2 MINR010-12 Class

Moest wat URL klooien, maar dit is waar sanasoufi dus zou moeten zitten :').

Overigens klopt het verhaal verder wel.

Donderdag:

Thursday 6 September 2012
09:00-10:45 CB-4 MINR010-12 Class
11:00-12:45 CB-3 MINR010-12 Class
onder wat val jij van art. 32 lid 1 OF lid 2 OER 2012-2013?
  maandag 3 september 2012 @ 17:02:24 #234
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_116349923
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:42 schreef sanasoufi het volgende:
Ik ben kwaad :(

Vanochtend ik na 4 uurtjes slaap wakker worden en richting de studieadviseurs rennen :') . Ik zag dat het vrij rustig was dus ik lekker zitten en wachten tot ze me komen halen. Er zijn 3 studieadviseurs: een vrolijke blonde meid, een leuke man, een oude wijze vrouw _O_ Top studieadviseurs! Ik verwachtte dan ook door een van de drie meegenomen te worden. Helaas heb ik altijd pecht, want er komt een vreemde man met bril naar me toe gelopen :r . Wat moet ik dan? Zeggen dat ik bij een ander wil? Nee, dat is niet zo aardig. Dus ik maar meegaan en mijn verhaal vertellen.

Dat had dus weinig zin, want de :r wist totaal niet waar ik het over had. Alles moest hij aan de vertrouwde studieadviseurs gaan vragen bovendien was hij zich niet bepaald bewust van de wijzigingen in de opleiding. Het ergste hij leek meer interesse in mijn prachtige verschijning te hebben. Nu begrijp me niet verkeerd: Ik ben dat soort aandacht gewend en ik wil dat soort aandacht ook.....MAAR NIET OP HET MOMENT DAT IK ZIT TE STRESSEN -O- Dat was dus FAAL! Ik weet nog steeds niets :(

En de nieuwe OER maakt me al helemaal :?

Artikel 32# Overgangsregeling

Lid 1 Voor examinandi die voor 1 september 2012 zijn begonnen aan de
bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid en ten minste een onderdeel van het eerste jaar
van de bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid, al dan niet door middel van een
vrijstelling, bij ESL hebben behaald, studeren af volgens de ‘Overgangsregeling
Rechtsgeleerdheid 2012’, die als bijlage bij deze regeling is gevoegd.

Lid 2 Voor examinandi die voor 1 september 2008 zijn begonnen aan de
bacheloropleiding Nederlands recht en ten minste een onderdeel van de
bacheloropleiding Nederlands recht, al dan niet door middel van een vrijstelling, bij
de Faculteit der Rechtsgeleerdheid hebben behaald, studeren af volgens de
‘Overgangsregeling Nederlands recht 2008’, die als bijlage bij deze regeling is
gevoegd.

http://www.esl.eur.nl/fil(...)geleerdheid_2012.pdf

Dus welke overgangsregeling is nu van toepassing op mij :(
pi_116352210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:56 schreef Fingon het volgende:

[..]

Als je weet hoe matrices werken wel, anders gaat het denk ik niet lukken. Een beetje voorkennis van matlab is ook wel handig.
weet je toevallig een goede site waar ik matlab (veilig) kan downloaden voor eigen gebruik? bvd
  maandag 3 september 2012 @ 20:17:11 #236
370039 Morera
more more more
pi_116358619
Ook even hier:

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:13 schreef Morera het volgende:
Heeft iemand "Juridische methoden,Kloosterhuis" die ik tweedehands kan kopen?
pi_116360424
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:48 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

onder wat val jij van art. 32 lid 1 OF lid 2 OER 2012-2013?
Geen van beide :').

/edit: Toch wel, lid 1, maakt niets uit in de praktijk.

Ik haal gewoon al mijn vakken, en vraag m'n bul aan. Klaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaelanx_NL op 03-09-2012 20:55:59 ]
Geen referral hier.
pi_116362123
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Geen van beide :').

/edit: Toch wel, lid 1, maakt niets uit in de praktijk.

Ik haal gewoon al mijn vakken, en vraag m'n bul aan. Klaar.
tuurlijk maakt het wel wat uit! heb je de oer niet volledig bestudeerd? Ik heb de hele middag besteed aan dat lezen :X Er is een groot verschil tussen de overgangsregeling 2008 en 2012....

hoe dan ook ik heb nog 6 vakken te gaan als ik die onbekwame studieadviseur moet geloven :')

verbintenissen, minor, goederen, materieel :') maar vanaf februari *O* blok 3: bestuursrecht en blok 4: staatsrecht *O* en dan doe ik een verzoek versneld nakijken bij de sectie van staatsrecht en dan na al die helse jaren hopelijk mijn bachelor diploma _O_

Is het trouwens mogelijk om de master binnen een jaar te doen? Ik zit namelijk 1 september 2014 op de tien jaar diploma haal termijn -O- . Ik weet wel dat er een jaar voor staat |:( maar er zijn zoveel studenten die lang over hun scriptie doen :'( . Ik ken niemand die het binnen een jaar is gelukt -O-
pi_116362907
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:17 schreef Morera het volgende:
Ook even hier:

[..]

Oeeee net te laat gekkie, net verkocht ;(
pi_116363873
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:18 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

tuurlijk maakt het wel wat uit! heb je de oer niet volledig bestudeerd? Ik heb de hele middag besteed aan dat lezen :X Er is een groot verschil tussen de overgangsregeling 2008 en 2012....

hoe dan ook ik heb nog 6 vakken te gaan als ik die onbekwame studieadviseur moet geloven :')

verbintenissen, minor, goederen, materieel :') maar vanaf februari *O* blok 3: bestuursrecht en blok 4: staatsrecht *O* en dan doe ik een verzoek versneld nakijken bij de sectie van staatsrecht en dan na al die helse jaren hopelijk mijn bachelor diploma _O_

Is het trouwens mogelijk om de master binnen een jaar te doen? Ik zit namelijk 1 september 2014 op de tien jaar diploma haal termijn -O- . Ik weet wel dat er een jaar voor staat |:( maar er zijn zoveel studenten die lang over hun scriptie doen :'( . Ik ken niemand die het binnen een jaar is gelukt -O-
Voor een troll weet je toch wel veel van de EUR en zo.

Je hebt wel lang over je bachelor gedaan dan, maar op zich niet verbazingwekkend als je zo veel tijd spendeert aan het uitkramen van wartaal. Jouw tentamens nakijken lijkt me trouwens hemels, alsof je aan het trippen bent op acid, zo beeld ik me dat in.
Cool story, Hansel.
  maandag 3 september 2012 @ 21:47:59 #241
370039 Morera
more more more
pi_116363937
quote:
13s.gif Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef Travel. het volgende:

[..]

Oeeee net te laat gekkie, net verkocht ;(
:'(
pi_116364819
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:47 schreef Morera het volgende:

[..]

:'(
Ik wel heel veel boeken nog voor andere vakken. SPeciaal prijsje voor jou!
pi_116364865
quote:
9s.gif Op maandag 3 september 2012 21:47 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Voor een troll weet je toch wel veel van de EUR en zo.

Je hebt wel lang over je bachelor gedaan dan, maar op zich niet verbazingwekkend als je zo veel tijd spendeert aan het uitkramen van wartaal. Jouw tentamens nakijken lijkt me trouwens hemels, alsof je aan het trippen bent op acid, zo beeld ik me dat in.
:( 2004-2005: HBO Propedeuse Rechten
:( 2005-2009: Antropologie
:( 2009-2013: Rechten Bachelor
:'( hopelijk 2013-2014: Rechten Master

Waarom niet gewoon de volledige tijd dat je geld kan krijgen gebruiken?
  maandag 3 september 2012 @ 22:08:02 #244
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_116364986
Moet je stoppen met een studie en een uitkering trekken.
pi_116365024
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:05 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

:( 2004-2005: HBO Propedeuse Rechten
:( 2005-2009: Antropologie
:( 2009-2013: Rechten Bachelor
:'( hopelijk 2013-2014: Rechten Master

Waarom niet gewoon de volledige tijd dat je geld kan krijgen gebruiken?
Waarom heb je antropologie na vier jaar dan niet gewoon afgemaakt? Toch zonde na vier jaar zwoegen.
Cool story, Hansel.
pi_116366653
quote:
5s.gif Op maandag 3 september 2012 22:08 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Waarom heb je antropologie na vier jaar dan niet gewoon afgemaakt? Toch zonde na vier jaar zwoegen.
Heb hem toch ook afgemaakt! Maar DUO heeft nog steeds niets kwijtgescholden als ik inlog? Volgens mij doen ze dat pas als je volledig klaar bent met studeren :? Of misschien moet ik het aanvragen?
pi_116366697
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:08 schreef BoerBert het volgende:
Moet je stoppen met een studie en een uitkering trekken.
?

Wat bedoel je daarmee? :(
pi_116366966
quote:
5s.gif Op maandag 3 september 2012 22:08 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Waarom heb je antropologie na vier jaar dan niet gewoon afgemaakt? Toch zonde na vier jaar zwoegen.
Heb het opgezocht.....DUO moet in het centraal register inschrijvingen zien dat ik een diploma heb behaald en dan kwijtschelden.... :( morgen zal ik ze vereren met een bezoek :(
pi_116367012
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:39 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Heb hem toch ook afgemaakt! Maar DUO heeft nog steeds niets kwijtgescholden als ik inlog? Volgens mij doen ze dat pas als je volledig klaar bent met studeren :? Of misschien moet ik het aanvragen?
Oh, je hebt je eerdere studies wel afgemaakt.
Cool story, Hansel.
pi_116368542
quote:
9s.gif Op maandag 3 september 2012 22:46 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Oh, je hebt je eerdere studies wel afgemaakt.
hbo niet nee.....alleen die propedeuse gehaald en toen was ik weg naar de universiteit.
pi_116371449
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:17 schreef Morera het volgende:
Ook even hier:

[..]

Ik heb hem wel, wel van 2009, weet niet of die veranderd is ondertussen.
Geen referral hier.
  dinsdag 4 september 2012 @ 00:29:30 #252
370039 Morera
more more more
pi_116371940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik heb hem wel, wel van 2009, weet niet of die veranderd is ondertussen.
Ja er is een tweede druk maar dat kan me niet zoveel schelen.
Ik dm je wel :)
pi_116372540
Hele week vrij behalve donderdag van 09:00-13:00 *O*

:@ Morgen wel verbintenissen casuscollege, maar nu ik de hoorcolleges toch al niet kan volgen heb ik besloten verbintenissen niet te volgen, maar gewoon alles te lezen. Aan het eind koop ik ook nog wel de sirverslagen *O*
  dinsdag 4 september 2012 @ 01:10:20 #254
370039 Morera
more more more
pi_116372799
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:54 schreef sanasoufi het volgende:
Hele week vrij behalve donderdag van 09:00-13:00 *O*

:@ Morgen wel verbintenissen casuscollege, maar nu ik de hoorcolleges toch al niet kan volgen heb ik besloten verbintenissen niet te volgen, maar gewoon alles te lezen. Aan het eind koop ik ook nog wel de sirverslagen *O*
Hoe oud/jong ben jij?
  dinsdag 4 september 2012 @ 08:08:24 #255
370039 Morera
more more more
pi_116374142
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik heb hem wel, wel van 2009, weet niet of die veranderd is ondertussen.
Je hebt DM, hopelijk doe je hem vandaag echt op de post
pi_116374931
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:37 schreef Physics het volgende:
...
weet jij toevallig een site waarvan ik (veilig) matlab kan downloaden?
pi_116375034
Heeft iemand de reader bookkeeping van schouten, bouwer voor het vak boekhouden en costaccounting?
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:22:54 #258
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116375224
quote:
Studenten boos over camera's tegen spieken

Studenten zijn woedend over plannen van de Erasmus Universiteit om met camerabewaking spieken tegen te gaan. "Het geeft mij een Big Brother-gevoel", zegt voorzitter Kai Heijneman van de Landelijkse Studenten Vakbond dinsdag in De Telegraaf.

Het is volgens de studentenbond voor het eerst dat in Nederland camera's worden ingezet tegen frauderende studenten. Heijneman vraagt zich af of studenten niet worden geschonden in hun privacy als er camerabeelden worden gemaakt.

De universiteit wil twee camera's ophangen in een van de grote zalen waar veel tentamens worden afgenomen. In de zaal passen 1050 studenten. De camera's zouden vooral worden opgehangen vanwege de preventieve werking die ervan uitgaat. Bij 'ongebruikelijke' tentamenresultaten kunnen de beelden worden teruggekeken, zegt een woordvoerder in de krant.

De plaatsing van de camera's zou voldoen aan de wet bescherming persoonsgegevens. De woordvoerder wijst erop dat de Universiteitsraad, waarin ook studenten zijn vertegenwoordigd, heeft ingestemd. Heijneman is niet gerustgesteld. "Wat gebeurt er bijvoorbeeld als studenten na een tentamen nog even staan te praten over privézaken? Wordt dat ook teruggekeken?"
Studenten boos over camera's tegen spieken
!!! Go 49-ers !!!
pi_116375411
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:09 schreef Adelovici het volgende:

[..]

weet jij toevallig een site waarvan ik (veilig) matlab kan downloaden?
Eh nee.. Ik heb hem van piratebay, moest hem eerst cracken en zo.
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:47:57 #260
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_116375726
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:54 schreef sanasoufi het volgende:
Hele week vrij behalve donderdag van 09:00-13:00 *O*

:@ Morgen wel verbintenissen casuscollege, maar nu ik de hoorcolleges toch al niet kan volgen heb ik besloten verbintenissen niet te volgen, maar gewoon alles te lezen. Aan het eind koop ik ook nog wel de sirverslagen *O*
Lief dagboek...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:51:02 #261
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116380431
quote:
Ik las het inderdaad. Laat ik voorop stellen dat wanneer ik de keuze krijg tussen het wel gefilmd worden en niet ik dat liever niet heb, in dit geval is het echter zeiken om het zeiken. Het is een nieuwe ontwikkeling, maar het past denk ik wel in de tijd waar wij nu in leven.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_116381947
C gebouw is goed opgeknapt, net eerste college gehad :)
pi_116388312
Zo leger met mooie dames binnen!
pi_116388335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:47 schreef lvw88 het volgende:
C gebouw is goed opgeknapt, net eerste college gehad :)
Hahahaha wat? Alleen de stoelen zijn chil geworden
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:20:24 #265
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_116388418
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:18 schreef Travel. het volgende:

[..]

Hahahaha wat? Alleen de stoelen zijn chil geworden
Aantal lokalen (volgens mij niet allemaal) zijn wat meer a la gebouw T, met die gekleurde stoelen. Vind ik 100 keer beter dan hoe het eerst was.
pi_116388420
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:18 schreef Travel. het volgende:

[..]

Hahahaha wat? Alleen de stoelen zijn chil geworden
Alles beter dan die 'hippe' kleurtjes die ik van T gewend ben, en het donkere en grauwe van M.. zal wel niets gewend zijn dan :+
pi_116388647
quote:
Wat een gezeur van het LSVb. Spieken/fraude moet gewoon keihard worden opgespoord/gestraft. Dat heeft echt geen plek op een universiteit. "Dadelijk gaan ze ook camera's ophangen op de WC's" :'). Oh boy, en dit is de woordvoerder van LSVb?
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:36:05 #268
370039 Morera
more more more
pi_116388898
Als je niet spiekt en ook niet van plan bent om te spieken, zouden die camera's je geen reet moeten uitmaken :+
pi_116389083
Al zou er wel duidelijkheid gegeven moeten worden over het opslaan van de beelden alsmede privacy ervan. Stel iemand schijt in z'n broek tijdens een examen, dan moeten die beelden niet de week erna op youtube staan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_116390206
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:20 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Aantal lokalen (volgens mij niet allemaal) zijn wat meer a la gebouw T, met die gekleurde stoelen. Vind ik 100 keer beter dan hoe het eerst was.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:20 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Alles beter dan die 'hippe' kleurtjes die ik van T gewend ben, en het donkere en grauwe van M.. zal wel niets gewend zijn dan :+
Zijn jullie eruit :')
pi_116391125
Hmm is er een course guide voor de vakken van Rechten?
En moet ik me ergens voor inschrijven?(deeltijd, 1jaars) :') de vakken staan niet in my timetable namelijk
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:19:53 #272
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116391729
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:03 schreef Ayca het volgende:
Hmm is er een course guide voor de vakken van Rechten?
En moet ik me ergens voor inschrijven?(deeltijd, 1jaars) :') de vakken staan niet in my timetable namelijk
De course guides staan normaal gesproken op Lawweb bij "leeromgeving" onder het kopje "bibliotheek". Staat er niets is er denk ik wat fout gegaan met je inschrijving. Je hebt overigens niet zo heel veel aan de guides, het enige wat je krijgt is een waslijst literatuur wat je moet weten aan het einde en de "problemen" die behandeld worden tijdens werkgroepen (weet niet of je werkgroepen hebt met deeltijd).

Kan de persoon verantwoordelijk mij toevoegen aan de TS met de opleiding: rechtsgeleerdheid?
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:24:15 #273
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_116391910
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:30 schreef Travel. het volgende:

[..]

[..]

Zijn jullie eruit :')
Het gaat mij niet zozeer om die gekleurde stoelen, maar om de opstelling in het lokaal. Dus niet alles op 1 hoogte :P.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:22:48 #274
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116394598
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:47 schreef lvw88 het volgende:
C gebouw is goed opgeknapt, net eerste college gehad :)
Ik heb er in mijn pauze van mijn minor rondgekeken en ik ben het inderdaad met je eens. Alleen moet ik pas in de loop van het blok een werkgroep in het C-gebouw volgen.
pi_116396313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:19 schreef Keyos het volgende:

[..]

De course guides staan normaal gesproken op Lawweb bij "leeromgeving" onder het kopje "bibliotheek". Staat er niets is er denk ik wat fout gegaan met je inschrijving. Je hebt overigens niet zo heel veel aan de guides, het enige wat je krijgt is een waslijst literatuur wat je moet weten aan het einde en de "problemen" die behandeld worden tijdens werkgroepen (weet niet of je werkgroepen hebt met deeltijd).

Kan de persoon verantwoordelijk mij toevoegen aan de TS met de opleiding: rechtsgeleerdheid?
Staat niks. Ik ga maar even contact met ze opnemen dan...
pi_116396415
Is de toegang naar de UB vanaf het C-gebouw ook weer hersteld?
pi_116396765
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:55 schreef Sjappel het volgende:
Is de toegang naar de UB vanaf het C-gebouw ook weer hersteld?
idd, incl extra kluisjes die hard nodig waren
pi_116398440
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:03 schreef Ayca het volgende:
Hmm is er een course guide voor de vakken van Rechten?
En moet ik me ergens voor inschrijven?(deeltijd, 1jaars) :') de vakken staan niet in my timetable namelijk
Ik sta alleen ingeschreven voor de hoorcolleges, nog niet voor een werkgroep.
pi_116399230
Moest je dat zelf doen?
pi_116410060
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik heb er in mijn pauze van mijn minor rondgekeken en ik ben het inderdaad met je eens. Alleen moet ik pas in de loop van het blok een werkgroep in het C-gebouw volgen.
Welke minor volg jij? Ik heb spijt van mijn keus :'( . Ik dacht dat dood en letsel makkelijk was. Dat zou het ook zijn als de tentamenvragen puur gaan over de verplichte literatuur, maar 90% gaat over wat er op de hoorcolleges is verteld. Net alsof ik oplet bij die hoorcolleges :') Als er een man staat te doceren kan ik me toch niet concentreren? Of als er een leuke jongen naast me zit? Erger herkansen is zelfs zinloos, want dan gaat de herkansing weer over 'wat er op de hoorcolleges is verteld.'

:(
  woensdag 5 september 2012 @ 06:29:11 #281
370039 Morera
more more more
pi_116410387
Wetbundels wel of niet mee naar eerste dag hoorcolleges?
  woensdag 5 september 2012 @ 07:01:02 #282
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116410464
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 06:29 schreef Morera het volgende:
Wetbundels wel of niet mee naar eerste dag hoorcolleges?
Volgens mij hoeft dat toch niet? Je kan altijd de online versie van Kluwer gebruiken (als je Kluwer hebt natuurlijk).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_116410926
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 06:29 schreef Morera het volgende:
Wetbundels wel of niet mee naar eerste dag hoorcolleges?
Veel plezier met je rug/arm/schouder vanavond ^O^

Wettenbundels = voor tentamens.
pi_116410971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 06:29 schreef Morera het volgende:
Wetbundels wel of niet mee naar eerste dag hoorcolleges?
We hebben een mail gehad dat je je wettenbundels mee moet nemen naar de practica.. maar als je kijkt bij de hoorcolleges is die laatste ook een practicum.. Of bedoelen ze de vaardighedengroep met practica? Enfin, ik neem ze niet mee.
  woensdag 5 september 2012 @ 08:46:23 #285
370039 Morera
more more more
pi_116411351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:08 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Veel plezier met je rug/arm/schouder vanavond ^O^

Wettenbundels = voor tentamens.
Wij moeten de wetbundels verplicht meenemen naar werkgroepen en practica :p
pi_116412114
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2012 21:42 schreef Ayca het volgende:
Moest je dat zelf doen?
Nee, was voor mij gedaan, maar dat is omdat ik het Mr.Drs.-programma doe, dus dat had de coördinator daarvan voor ons gedaan.
pi_116412140
Net even langs het studiepunt gegaan, geregeld als het goed is.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2012 19:27:35 ]
pi_116418447
Vandaag alweer een gloednieuwe beamer in het C-gebouw die kapot was en binnen drie uur niet gerepareerd kon worden. Prof flink pissig, want daar sta je dan in zo'n gloednieuwe, "hypermoderne" collegezaal - zonder whiteboards, die zijn juist weggehaald omdat ze te ouderwets zijn _O-.
Cool story, Hansel.
pi_116418459
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:33 schreef wikwakka2 het volgende:
Vandaag alweer een gloednieuwe beamer in het C-gebouw die kapot was en binnen drie uur niet gerepareerd kon worden. Prof flink pissig, want daar sta je dan in zo'n gloednieuwe, "hypermoderne" collegezaal zonder whiteboards die zijn weggehaald omdat ze te ouderwets zijn _O-.
Hoeveelste IBA zit je?

heb net mijn boeken bij de star besteld 8-)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116418469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:34 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Hoeveelste IBA zit je?

heb net mijn boeken bij de star besteld 8-)
Master, IBA-alumnus (wat klinkt dat stoer men) :').
Cool story, Hansel.
pi_116419134
Ik heb morgen mijn eerste werkcollege. Op blackboard kan je een overzicht vinden van de opgaves die gemaakt moeten worden in week 1.
Is het nou de bedoeling dat je deze opgaves voor de werkcolleges maakt of tijdens?
  woensdag 5 september 2012 @ 14:03:16 #292
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116419514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:53 schreef knight18 het volgende:
Ik heb morgen mijn eerste werkcollege. Op blackboard kan je een overzicht vinden van de opgaves die gemaakt moeten worden in week 1.
Is het nou de bedoeling dat je deze opgaves voor de werkcolleges maakt of tijdens?
Het is meestal de bedoeling dat je deze opgaves voor de werkcolleges maakt zodat tijdens de werkcolleges de antwoorden van de opgaves worden besproken.
pi_116429814
Dat meen je niet, zijn er geen whiteboards? Als student-assistent is werken zonder whiteboard echt minder..
pi_116431579
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:46 schreef Morera het volgende:

[..]

Wij moeten de wetbundels verplicht meenemen naar werkgroepen en practica :p
Duh! Je moet als rechtenstudent altijd je wettenbundels bij je hebben of de bundel die je nodig hebt. Alleen dat is zo zinloos :') Ten eerste gaan die wettenbundels half kapot als je ze altijd bij je hebt. Ten tweede kom ik altijd overal vermoeid aan van het dragen. Dus ik doe dat nooit. En geen docent die mij daarop ooit heeft aangesproken. Als ze er toch ooit naar vragen zou ik zeggen dat ik ze in de auto (die niet bestaat) heb gelaten.
pi_116431607
kut trouwens morgen 4 uur hoorcolleges verplicht! ik moet al om 7 uur mijn bed uit (ik ga standaard pas 5 uur naar bed) :r
  woensdag 5 september 2012 @ 19:41:05 #296
370039 Morera
more more more
pi_116432064
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 07:01 schreef Keyos het volgende:

[..]

Volgens mij hoeft dat toch niet? Je kan altijd de online versie van Kluwer gebruiken (als je Kluwer hebt natuurlijk).
Wel dus :P

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:27 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Duh! Je moet als rechtenstudent altijd je wettenbundels bij je hebben of de bundel die je nodig hebt. Alleen dat is zo zinloos :') Ten eerste gaan die wettenbundels half kapot als je ze altijd bij je hebt. Ten tweede kom ik altijd overal vermoeid aan van het dragen. Dus ik doe dat nooit. En geen docent die mij daarop ooit heeft aangesproken. Als ze er toch ooit naar vragen zou ik zeggen dat ik ze in de auto (die niet bestaat) heb gelaten.
Zoiets doe ik ook niet voor de docent maar voor mezelf, zodat ik niet zoals vandaag ( toen ik ze niet mee had ) dus niet goed mee kon doen. Ik zit er voor mezelf, niet voor die docent :D

Ze zijn inderdaad wel echt heel zwaar en ik neem dan ook nog eens mijn laptop mee. Krijg bijna de neiging om een klein reiskoffertje op wieltjes aan te schaffen voor al die zooi :')
pi_116432567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:35 schreef Sjappel het volgende:
Dat meen je niet, zijn er geen whiteboards? Als student-assistent is werken zonder whiteboard echt minder..
Niet in de grote C-zalen, echt belachelijk :'). Genoeg vakken waar zo'n bord toch gewoon een vereiste is (wiskunde, statistiek?).
Cool story, Hansel.
pi_116435976
Ze hebben wel een nieuwe versie van een overheadprojector in de grote zalen. Erg handig want er zit nu een camera waarvan het beeld geprojecteerd wordt, zo zie je niet alleen schaduwen maar het echte beeld. Volgens mij kan zo ook opgenomen worden wat er geschreven wordt. Ideaal als dit vervolgens ook gepubliceerd zou worden op blackboard.
pi_116439373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:35 schreef Sjappel het volgende:
Dat meen je niet, zijn er geen whiteboards? Als student-assistent is werken zonder whiteboard echt minder..
Gebruik jij het whiteboard? Ik heb altijd alleen de overheadprojector gebruikt.
pi_116440438
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:10 schreef Finitio het volgende:

[..]

Gebruik jij het whiteboard? Ik heb altijd alleen de overheadprojector gebruikt.
Dat is ook wel handig inderdaad, maar soms is het plastic op. Daarnaast vind ik het fijn om groter te schrijven.
pi_116440889
Moet ik een nieuwe openen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')