Dankzij games als Heroes of Might and magic 2 en Warcraft 1/2 heb ik zo goed engels geleerd vóór de middelbare school. Ik begreep er niets van maar de drang om de game te spelen en begrijpen wat zo groot dat ik door bleef gaan tot ik het in de vingers had.quote:Op zaterdag 15 september 2012 06:28 schreef Lyrebird het volgende:
In de vroegere jaren zat ik nog op het VWO, en had ik enorm veel moeite met het vak Engels. Maar met deze spelletjes werd het leuk om Engels te leren.
Dat merk ik nu wel met scholieren in groep 8, die kunnen echt wel n klap beter Engels lezen en schrijven dan toen ik in groep 8 zat!quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Dankzij games als Heroes of Might and magic 2 en Warcraft 1/2 heb ik zo goed engels geleerd vóór de middelbare school. Ik begreep er niets van maar de drang om de game te spelen en begrijpen wat zo groot dat ik door bleef gaan tot ik het in de vingers had.
put ladder in pocketquote:Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef stbabylon het volgende:
Ik zat denk ik in groep 6. Space Quest 3 aan het spelen. Hmm... ik wil die ladder hebben, maar hoe heet dat in het Engels... *NE-EN-woordenboek pak* Ah! "pick up ladder". Weet het nog heel goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Hoezo merk je dat dan? In mijn ervaring is het júist achteruitgegaan, mede omdat games en ook TV-series/tekenfilms steeds makkelijker worden nagesynchroniseerd. Ik ben echt geen groot talenwonder, maar ik vind de jeugd in mijn directe omgeving eigenlijk bar en bar slecht in engelsquote:Op maandag 24 september 2012 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat merk ik nu wel met scholieren in groep 8, die kunnen echt wel n klap beter Engels lezen en schrijven dan toen ik in groep 8 zat!
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:35 schreef STING het volgende:
[..]
Norton Commander alleen maar gebruikt om snel bestanden te moven/kopieren.
Games opstarten was eigenlijk altijd "cd games", "cd spel" en uitvoeren maar
Oh, en QEMM386
Het zit er bij mij nog steeds ingebakken volgens mij, F5 voor kopiëren, F6 voor verplaatsen en F8 voor verwijderenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]kijk dat waren nog eens tijden dat je vooral bedreven moest zijn om de juiste toetsaanslagen te hebben voor die commands.
Watch the paintwork pal!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:07 schreef balgehaktus het volgende:
JA dit is mijn tijd! ken ze allemaal!
Iets minder oud maar wel de vingerafdrukken van me klauwen gespeeld zeg!
Oh die ken ik niet, maar ik heb wel mijn Qix floppy helemaal grijs gespeeldquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:30 schreef OpenLife het volgende:
Ik weet niet of 'ie er al tussen stond maar... man man man.
Wat heb ik genoten van Volfied destijds
haha.. dat ziet er helemaal ernstig uit.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh die ken ik niet, maar ik heb wel mijn Qix floppy helemaal grijs gespeeld
[ afbeelding ]
maar dat was op de C64, beetje off-topic, maar hij was ook uitgebracht voor Dos
ja klopt, maar het was zoooo verslavendquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:38 schreef OpenLife het volgende:
[..]
haha.. dat ziet er helemaal ernstig uit.
Nice!
Veld volmaken klinkt als Xonix...quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:48 schreef JohnB52 het volgende:
Oja dan moest je dat veld voor minimaal 75% volmaken toch?
Daar had je ook n playboy versie van!
Een vierkant scherm waarvan je stukken moest afsnoepen door snel langs de randen te bewegen. Moest je echter wel oppassen voor schietende tribals ofzo. Als je meer dan 90% ofzo had vrijgemaakt, kwam je in het volgende level. Moeilijk maar o zo verslavendquote:[img]http://i.fokz[img]http://free-game-downloads.mosw.com/ss/2929_0.gif[/img]ine.net/p/0s.gif[/img] Op dinsdag 16 oktober 2012 09:40 schreef JohnB52 het volgende:
Wat is dat volfied dan ?
GOG is tof idd, en sinds deze week ook Mac supportquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:42 schreef Matty___ het volgende:
Niet om reclame te maken maar op http://www.gog.com kun je een hoop van de oude klassiekers kopen voor 5 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |