abonnement Unibet Coolblue
pi_113884880
Richard de Mos niet meer op de lijst. Snap ik, dat is waarschijnlijk de grootste debiel in de 2e kamer.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 7 juli 2012 @ 10:45:44 #102
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_113885045
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Richard de Mos niet meer op de lijst. Snap ik, dat is waarschijnlijk de grootste debiel in de 2e kamer.
In Trouw stond dat hij wel een van de meest amicale PVV'ers was en dat dit gedrag niet in goede aarde viel bij Geert. De Mos dronk een biertje met 'linksige' lui.

Qua werk wordt hij niet gemist. Als hij het woord voerde over milieu en natuur moest ik altijd een beetje lachen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_113885055
Was inderdaad wel zo'n beetje de enige PVV'er die ik op humor heb kunnen betrappen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 10:47:03 #104
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_113885071
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:46 schreef 99.999 het volgende:
Was inderdaad wel zo'n beetje de enige PVV'er die ik op humor heb kunnen betrappen.
Graus ook, maar die had dat zelf nooit zo door :P
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 7 juli 2012 @ 10:47:38 #105
322645 Voorschrift
See if I care
pi_113885080
Ik zou het wel jammer vinden wanneer de PVV ophoudt te bestaan, net als de LPF verzorgen ze toch aardig wat vermaak in Den Haag.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_113885098
PVV? Boeiend. Dat is toch geen factor van betekenis meer? Een groep clowns voor de wat simpele medemens zonder ooit nog eens politieke macht te krijgen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 10:51:16 #107
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_113885145
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 02:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk (en hoop) dat jij de Nederlanders hier behoorlijk onderschat.

Jij denkt serieus goedkoper uit te zijn door uit de EU en de Euro te stappen? :')

Ik zeg niet dat eindeloos bakken met geld sturen naar Brussel de oplossing is, maar door uit de EU te stappen zet je je als land ook behoorlijk buitenspel en daarnaast is dat ook een "oplossing" die je duur zal komen te staan financieel gezien.

Dat is het hele probleem ook met de PVV, ze denken nogal in zwart-wit oplossingen.
Wat de PVV in grote lijnen wil. Uit de Euro-zone stappen. Daarna met alle Euro-landen verdragen sluiten om zo toch een open markt te creeren.

Die andere landen zien je aankomen _O-
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_113885146
Zeer vermakelijk dan toch?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 10:53:50 #109
322645 Voorschrift
See if I care
pi_113885196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:48 schreef Monidique het volgende:
PVV? Boeiend. Dat is toch geen factor van betekenis meer? Een groep clowns voor de wat simpele medemens zonder ooit nog eens politieke macht te krijgen.
Ja, een soort LPF met Mat Herben.

Was ook leuk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_113885230
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:48 schreef Monidique het volgende:
PVV? Boeiend. Dat is toch geen factor van betekenis meer? Een groep clowns voor de wat simpele medemens zonder ooit nog eens politieke macht te krijgen.
Rutte kijkt nog steeds zwaar verliefd naar Wilders. Die wil echt nog wel een rondje PVV doen.
pi_113885279
Kabinet Waar-rechts-zijn-vingers-bij-af-kan-likken II? Zou wel een totale afgang zijn voor Mark Rutte, waarmee hij bijna op het niveau Balkenende komt.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 10:58:58 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_113885286
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Richard de Mos niet meer op de lijst. Snap ik, dat is waarschijnlijk de grootste debiel in de 2e kamer.
Richard de Klos
pi_113885378
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 10:58 schreef Monidique het volgende:
Kabinet Waar-rechts-zijn-vingers-bij-af-kan-likken II? Zou wel een totale afgang zijn voor Mark Rutte, waarmee hij bijna op het niveau Balkenende komt.
Hij barst toch al niet van het talent wat dat betreft :P.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:13:15 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_113885572
Ik vraag me af wat die afsplitsers toch denken te bereiken. Hooguit voor Brinkman viel er nog wat te zeggen, maar het hele volk weet wat PVV kamerleden zijn: de bitch van Wilders. Hun enige taak ooit geweest is om in het nieuws te komen met debiele kamervragen, zodat Wilders met z'n kop op tv komt, en daarna moeten ze met de goddelijke leider meestemmen.
Zelfs hun doelgroep ziet ze niet voor vol aan, van wie verwachten ze dan in hemelsnaam stemmen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113885617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:13 schreef speknek het volgende:
Ik vraag me af wat die afsplitsers toch denken te bereiken. Hooguit voor Brinkman viel er nog wat te zeggen, maar het hele volk weet wat PVV kamerleden zijn: de bitch van Wilders. Hun enige taak ooit geweest is om in het nieuws te komen met debiele kamervragen, zodat Wilders met z'n kop op tv komt, en daarna moeten ze met de goddelijke leider meestemmen.
Zelfs hun doelgroep ziet ze niet voor vol aan, van wie verwachten ze dan in hemelsnaam stemmen?
Brinkman is toch de enige die daarvan echt meedoet aan de verkiezingen? Misschien dat een paar afhakers nog hopen ergens op een lijst te komen?
pi_113885630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:13 schreef speknek het volgende:
Ik vraag me af wat die afsplitsers toch denken te bereiken. Hooguit voor Brinkman viel er nog wat te zeggen, maar het hele volk weet wat PVV kamerleden zijn: de bitch van Wilders. Hun enige taak ooit geweest is om in het nieuws te komen met debiele kamervragen, zodat Wilders met z'n kop op tv komt, en daarna moeten ze met de goddelijke leider meestemmen.
Zelfs hun doelgroep ziet ze niet voor vol aan, van wie verwachten ze dan in hemelsnaam stemmen?
Misschien doen ze het voor zichzelf. Beter een bitch die zich uiteindelijk verzet dan een bitch die stil mee ten onder gaat.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:22:29 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_113885775
Toch mooi dat de partij die pal voor de ouderen zegt te staan, een parlementariër van 36 aan de kant zet vanwege plannen om te verjongen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:42:45 #118
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_113886245
Ik kijk nu ook al uit naar de aflevering van Andere tijden over 20 jaar.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_113886252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:42 schreef Terreros85 het volgende:
Ik kijk nu ook al uit naar de aflevering van Andere tijden over 20 jaar.
_O-
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:58:45 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113886656
quote:
Fleur Agema, de nummer 2 van de PVV, was 'flabbergasted' door het dramatische vertrek van de 2 PVV-Kamerleden Marcial Hernandez en Wim Kortenoeven eerder deze week. 'Ik vond het bizar', zegt ze vandaag in een vraaggesprek met het AD.

Ondanks alle ophef die is ontstaan is de sfeer binnen de PVV nog steeds goed. 'Er is nu een heel raar beeld ontstaan, maar de sfeer onderling is nog steeds goed. We delen allemaal een missie, dat schept een band. De PVV is gewoon een hele leuke, bruisende club', aldus Agema.

Het vormen van een regering na de verkiezingen is volgens de vice-fractievoorzitter nog steeds mogelijk. 'We zitten nu in een periode dat we niet salonfähig zijn, maar dat waren we voor de vorige verkiezingen ook niet en toen werden we gedoger. Dat kan nu weer', zegt Agema.
http://www.volkskrant.nl/(...)rek-Kamerleden.dhtml

In welke Disneywereld leef je als je denkt dat je na het Catshuisoverleg nog geloofwaardig bent als gedoger?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:02:31 #121
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113886743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

In welke Disneywereld leef je als je denkt dat je na het Catshuisoverleg nog geloofwaardig bent als gedoger?
Ze brengt duidelijk te veel tijd door in Geerts safehouse. _O-
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:02:56 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113886751
quote:
Interview PVV-dissidenten: 'Die club wordt gerund als een geheime dienst'

Op 7 juni konden ze het concept-verkiezingsprogramma een half uur inzien. Dinsdag zagen ze of hun voorstellen waren overgenomen. Niet dus. Daarop voerden de PVV-Kamerleden Marcial Hernandez en Wim Kortenoeven hun actie uit die ze als een militaire operatie hadden voorbereid: opstappen op Geerts feestje, zíjn persconferentie. Bij hun afscheid gunnen ze de kiezers een onthullende blik op de mores in het hermetisch gesloten bastion van de PVV. Op een partij die verdeeld raakt in twee vleugels. En op Wilders, die zelfs in zijn eigen fractie zwaar wordt beveiligd.

Hernandez: 'In november 2009 zaten we als kandidaat-Kamerleden voor het eerst in het klasje van Wilders. Hier in het Kamergebouw, op een zaterdagochtend. Wim viel mij meteen op, omdat hij zulke hoge cijfers haalde. Hij weet gigantisch veel. De klas werd geleid door Geert, en door Fleur Agema. Het was een soort quiz, over algemene kennis. Vragen als: uit welke partijen is het CDA samengesteld?'

Kortenoeven: 'Er werden ook mensen meteen weer uit dat klasje geflikkerd. Dan zat iemand er, en dan opeens niet meer. Dan zeiden ze: ja, die hebben we bedankt.'

H: 'Ik had mijn land als militair gediend, ook drie keer in het buitenland. Ik ben een strijder voor de goede zaak en wilde dat blijven, maar dan op een ander niveau. '

K: 'Ik ben door Martin Bosma gevraagd. Als lobbyist van het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie over Israel, red.) liep ik al tien jaar rond op het Binnenhof. Begin 2009 vroeg hij opeens: waarom kom je niet bij ons werken? Alsof het een soort arbeidsovereenkomst was. Nu kan ik dat plaatsen, in de hiërarchie en controledwang, toen stond ik er niet bij stil. Hij zei: dan kun je lekker veel Kamervragen stellen over Israël!'

H: 'Het waren steeds zo'n twintig man, in dat klasje. Er verdwenen mensen en er kwamen nieuwe bij.'

K: 'In februari 2010 viel plotseling het kabinet. Toen raakte alles in een stroomversnelling. Kandidatenlijst, verkiezingen, de Kamer in.'

H: 'Daar zit je dan, in een fractie van 24. Je stapt in een black box. Op die eerste dag kregen we meteen een hagepreek van Agema en Bosma. Over de pers. De pers is de vijand. Praat niet met de pers. Ze zijn er alleen op uit om ons kapot te maken.'

(.....)

H:'Er zijn echt vleugels in de fractie. Graus zit links in het politieke spectrum. Met Gerbrands, Dille, De Mos en Agema. De zachte sector. De socialen. De meest kritiekloze mensen die ik ooit heb ontmoet. Het rechterspectrum waren wij, met Van Klaveren, Driesen, Bosma, De Roon en Bontes. Nee, Geert zelf niet. Hij is een slang, hij kruipt overal doorheen.'

K: 'Een kameleon.'

H:'En dan is er de middengroep. Die is heel kneedbaar. Die hebben een ruggengraat van slagroom. Elissen, Beertema, Van Bemmel, Van Dijck, Fritsma, De Jong, noem maar op.'

K: 'De Jong heeft zichzelf wel eens een tol genoemd. '

H: 'Hij zei: ik ben de tol van de fractie, met mij kun je alle kanten op.'

K: 'Sinds 2010 is de fractie steeds linkser geworden.'

H: 'Wij hebben een keer met Driesen en Van Klaveren de aanval geopend op Agema, dat hadden we zorgvuldig gecoördineerd. Ik heb toen gezegd: ik begrijp dat wij geen visie hebben op de zorg, er wordt alleen maar geld ingeschept. De omringende landen kunnen het wel voor de helft van waar wij het voor doen, waarom wij niet? Agema zei: als ik dat moet doen, een visie schrijven, dan kan ik net zo goed stoppen. Waarop ik riep: dus we doen maar wat hier!'

K:'Symboolpolitiek.'

H: 'Allemaal symboolpolitiek. Een gedegen visie of onderbouwing is er gewoon niet.'

K: 'Maar je zit er in, weet je wel, je hebt je baan opgegeven, je wilt de handdoek niet in de ring gooien, dus je probeert er wat van te maken.'

H: 'Die 15 vergaderden niet apart om hun hart eens te luchten, maar we spraken er wel over, meer in de wandelgangen.'

K: 'We hebben een paar keer iets met de hele fractie gedaan. We gingen naar de Efteling. Dat was een leuke dag. Geert ging tien keer in de Droomvlucht. Vond-ie heerlijk.'

(....)

K: 'Wilders is een conflictmijder. Hij is bang voor het controleverlies dat uit conflicten voortvloeit. Ongecontroleerde emoties, daarvan kan hij de afloop niet voorspellen. Hij is verslaafd aan de controle en het succes dat hij daarmee boekt. Hij gooit tweets naar buiten, dat is controle van zijn kant. En debat in de Tweede Kamer kan volgens de regels van dit huis. Daar is hij goed in. Hij kent de politici en hun trucs en zwakheden.'

H: 'Direct, persoonlijk contact met Geert is moeilijk. Ik heb hem niet vaker dan tien keer op zijn kamer gesproken. Dan word je ontboden, gewoon binnenlopen kan niet. Maar hij is nog nooit op de vierde verdieping geweest. Nog nooit! Daar zit de helft van zijn fractie!'

K: 'Mensen als Bosma en Agema kunnen doorlopen zonder afspraak bij Wilders. Die vijftien, die lukt dat niet.'

H: 'Ik ben geen gedragswetenschapper, maar ik kan me voorstellen dat als iemand langere tijd 24 uur per dag wordt bewaakt, er op een gegeven moment iets met je móét gebeuren. Je raakt het contact kwijt met mensen.'
http://www.volkskrant.nl/(...)geheime-dienst.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:12:41 #123
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113886995
quote:
Wij hebben een keer met Driesen en Van Klaveren de aanval geopend op Agema, dat hadden we zorgvuldig gecoördineerd. Ik heb toen gezegd: ik begrijp dat wij geen visie hebben op de zorg, er wordt alleen maar geld ingeschept. De omringende landen kunnen het wel voor de helft van waar wij het voor doen, waarom wij niet? Agema zei: als ik dat moet doen, een visie schrijven, dan kan ik net zo goed stoppen. Waarop ik riep: dus we doen maar wat hier!'
WTF??

Te lui om een visie te schrijven op de zorg? :')
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:15:07 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113887081
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

WTF??

Te lui om een visie te schrijven op de zorg? :')
Was toch niet nodig? Ze schrijven alles op de achterkant van bierviltjes in het café, als ik zo de laatste twee programma's lees. Ze konden dus gewoon het viltje met de visie op de zorg uit de la trekken :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:36:55 #125
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_113887730
De Lijst. Begin maar te Googlen, eens zien wat voor pareltjes van CV's er tussen zitten en hoeveel er een "schandaaltje" aan zich hebben kleven.

quote:
1. Geert Wilders
2. Fleur Agema
3. Martin Bosma
4. Lilian Helder
5. Louis Bontes
6. Teun van Dijck
7. Sietse Fritsma
8. Barry Madlener
9. Joram van Klaveren
10. Harm Beertema
11. Dion Graus
12. Reinette Klever
13. Roland van Vliet
14. Raymond de Roon
15. Machiel de Graaf
16. Karen Gerbrands
17. Leon de Jong
18. Danai van Weerdenburg
19. Ino van den Besselaar
20. Andre Elissen
21. Vicky Maeijer
22. Johan Driessen
23. Willie Dille
24. Daniël ter Haar
25. Stephan Jansen
26. Marc van den Berg
27. Alexander Kops
28. Edgar Mulder
29. Gabriëlle Popken
30. Paul ter Linden
31. Gijs Moonen
32. Patricia van der Kammen
33. Elly Broere
34. Addie Wisse
35. Yvonne Waterman
36. Alexander van Hattem
37. Jenny Zerfowski
38. Ton van Kesteren
39. Floris van Zonneveld
40. Irene Joosse
41. John van Assendelft
42. Martin van Beek
43. Willem Boutkan
44. Emiel van Dijk
45. Peter van Dijk
46. Ronald Dol
47. Joost van Hooff
48. Marcel de Graaff
49. Ronald Sörensen
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)tenlijst-van-de-pvv/
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')