abonnement Unibet Coolblue
pi_113782755
Sowieso pvv animal cops icm standpunten over bio industrie :') wat dat betreft zijn ze wel consequent en heb je ook daar 1e en 2e rangs burgers :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:39:19 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113783351
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:20 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

de eerste kamer afschaffen (zal niet makkelijk gaan :'), maar ik vind de 1ste kamer onnodig).
Ik heb zo het donkerbruine (no pun intended) vermoeden, dat je geen eens zelfs maar een glimmer van een idee hebt van wat de Eerste Kamer doet. Geert roept: Eerste Kamer moet weg en de papagaaien roepen het na.

Alle grote democratieën ter wereld hebben een dubbel parlement, met een Lagerhuis en een Hogerhuis, een House of Representatives en een Senate. Maar Nederland moet, als het aan de PVV ligt, weer afwijken.

Vertel eens, o genie: Waarom is de Eerste Kamer 'onnodig'?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_113783366
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:29 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Alleen gaan zeiken over de Animal Cops omdat je niks anders hebt, triest.
Oh ik heb nog wel wat anders. Zoals dat de PVV historische gebouwen en beschermde stadsgezichten beter wil beschermen én tegelijkertijd de welstandscommissies wil afschaffen. Die commissies zijn er na de betonbouwwoede van de jaren '60 en '70 gekomen om historische gebouwen en beschermde stadsgezichten te beschermen. Bizar.

En wat dacht je van het feit dat Wilders ons land totaal wil isoleren (lees: naar de klote helpen) door uit de EU en de VN te stappen. Of dat Wilders de gulden wil terugbrengen om de waarde daarvan vervolgens te koppelen aan de.... EURO.... LOLWUT????
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:41:28 #254
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113783503
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh ik heb nog wel wat anders. Zoals dat de PVV historische gebouwen en beschermde stadsgezichten beter wil beschermen én tegelijkertijd de welstandscommissies wil afschaffen. Die commissies zijn er na de betonbouwwoede van de jaren '60 en '70 gekomen om historische gebouwen en beschermde stadsgezichten te beschermen. Bizar.
Of de PVV die het Bijzonder Onderwijs in stand wil houden, maar het islamitisch onderwijs (onderdeel van het bijzonder onderwijs) wil verbieden. Bizar.

Of de PVV die uit de EU wil, maar daarna dan wel nog de EU wil voorschrijven wat dat lichaam wel en niet mag, namelijk Turkije niet toelaten. Bizar.

Of wil toetreden tot de Vrijhandelszone, maar wel met alle punten van de EU, namelijk vrij verkeer van goederen en diensten en personen, ook uit EU-landen. Oh ja, behalve Polen, Roemenen en Bulgaren. ;')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:42:35 #255
300718 Kenju
Say It!!??
pi_113783568
Bijzonder onderwijs.... Speciaal Onderwijs is waar mensen met een intellectuele beperking zitten.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:44:22 #256
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113783718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:42 schreef Kenju het volgende:
Bijzonder onderwijs.... Speciaal Onderwijs is waar mensen met een intellectuele beperking zitten.
Dat staat er toch? O~)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:44:44 #257
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_113783750
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb zo het donkerbruine (no pun intended) vermoeden, dat je geen eens zelfs maar een glimmer van een idee hebt van wat de Eerste Kamer doet. Geert roept: Eerste Kamer moet weg en de papagaaien roepen het na.

Alle grote democratieën ter wereld hebben een dubbel parlement, met een Lagerhuis en een Hogerhuis, een House of Representatives en een Senate. Maar Nederland moet, als het aan de PVV ligt, weer afwijken.

Vertel eens, o genie: Waarom is de Eerste Kamer 'onnodig'?
Ik vind het niet nodig om wetten te laten controleren, dat moet de 2de kamer doen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:45:51 #258
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113783837
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:44 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik vind het niet nodig om wetten te laten controleren, dat moet de 2de kamer doen.
Thanks for proving my point. _O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_113783940
Hoe ziet Geert dat voor zich? De 2de kamer die de eerste kamer opheft? Of begrijp ik het verkeerd?
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:47:50 #260
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113783985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:44 schreef sonnyspek het volgende:

Ik vind het niet nodig om wetten te laten controleren, dat moet de 2de kamer doen.
De Eerste Kamer zorgt ervoor dat wetten nog eens goed worden bekeken op hun haalbaarheid. Verder is de Eerste Kamer ervoor om tegenwicht te bieden tegen allerlei stromingen die kwaad in de zin hebben tegen dit stelsel. Als je ziet wat er nu in de Tweede Kamer zit qua kamerleden, dan hou ik mijn hart vast als de Eerste Kamer wordt afgeschaft.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:49:35 #261
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_113784112
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

De Eerste Kamer zorgt ervoor dat wetten nog eens goed worden bekeken op hun haalbaarheid. Verder is de Eerste Kamer ervoor om tegenwicht te bieden tegen allerlei stromingen die kwaad in de zin hebben tegen dit stelsel. Als je ziet wat er nu in de Tweede Kamer zit qua kamerleden, dan hou ik mijn hart vast als de Eerste Kamer wordt afgeschaft.
Ja, maar ben jij het ook niet met me eens dat sommige eerste kamerleden echt heel ver staan van de maatschappij en niet weet wat er speelt? w/
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:49:58 #262
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113784142
quote:
Het is een nieuw record, al bij de eerste zin gaat het verkiezingsprogramma van de PVV de mist in. Er staat:

Het is een Chinese verwensing: moge U leven in interessante tijden.

Is dat echt een Chinese verwensing? In China gebruikt in ieder geval niemand het gezegde. De zin dook voor het eerst op in 1939, in een Engelstalig boek. Het zou een paar jaar eerder gezegd zijn bij de opening van het academisch jaar aan de Amerikaanse Columbia University. Door iemand die het volgens eigen zeggen ooit had gehoord van iemand anders die het weer had van een diplomaat die in China gestationeerd was. Sindsdien duikt de uitspraak op in speeches, boeken (Kingdom of Fear) en films (Disclosure). Het vermoeden bestaat dat het gezegde een verzinsel is.

Er staan nog meer verzinsels in het programma. Zo beweert Wilders:

De EU-vlag met twaalf sterren is geïntroduceerd toen de EU twaalf leden had, waaronder Nederland. We verzoeken de EU ‘onze’ ster te verwijderen van haar vlag

Wilders lijkt daarbij - zoals wel vaker - in de war met de geschiedenis van de Verenigde Staten. In werkelijkheid is er anders dan bij de Amerikaanse vlag geen enkele relatie tussen het aantal sterren en de lidstaten. De vlag werd geïntroduceerd door de Raad van Europa in 1955. De Raad bestond toen uit veertien landen, waaronder Nederland en Turkije. De Wikipedia meldt over de keuze voor 12:

In verschillende tradities is het cijfer twaalf een symbool van perfectie, volledigheid en eenheid. Men vindt het cijfer onder meer in het aantal maanden in een jaar en het aantal uren op een klok. Ook telt de dierenriem twaalf tekens. Hercules, de held uit de Griekse mythologie, moest twaalf moeilijke opdrachten vervullen om onsterfelijk te worden. In de bijbel wordt vermeld dat Israël twaalf stammen kende. Ook waren er twaalf apostelen.

Wilders heeft het verder over EU-nationalisme. Komisch is ook de frase 'ons buitenland' die in het partijprogramma opduikt. Welke landen er mee bedoeld worden is niet duidelijk. Hij speelt ook leentjebuur bij zijn oude partij, de VVD. Rutte sprak eerder over de SP met Holle Bolle Gijs en Wilders zegt nu:

Holle bolle EU heeft steeds meer geld nodig

Overigens is ook Holle Bolle Gijs een figuur uit een sprookje.

Verder pleit Wilders voor het opheffen van de 80 km/u zones rond steden. Dat is een beetje vreemd want die zijn maandag opgeheven.

Het FD schrijft over de rest van het programma:

Nederland moet dezelfde verhouding tot de EU krijgen als Zwitserland, schrijft Wilders. Het moet lid worden van de Europese Vrijhandels Associatie en het sluit bilaterale vrijhandelsverdragen met de EU. Het verkeer van goederen, diensten en kapitaal moet vrij zijn, maar niet dat van mensen uit ‘Polen, Roemenen, Bulgarije etc.’ Hoewel Nederland uit de EU moet stappen, geeft Wilders ook nog aan wat de EU zonder Nederland allemaal wel en niet mag doen. De onderhandelingen met Turkije over toetreding moeten bijvoorbeeld worden gestaakt en het Europees parlement moet worden afgeschaft.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:50:45 #263
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113784206
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:49 schreef sonnyspek het volgende:

Ja, maar ben jij het ook niet met me eens dat sommige eerste kamerleden echt heel ver staan van de maatschappij en niet weet wat er speelt? w/
Ik denk zelf dat dit wel redelijk meevalt.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:50:47 #264
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_113784207
Ben ik de enige die me nu al enorm verheugt op de TV-debatten? :D
pi_113784226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:49 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ja, maar ben jij het ook niet met me eens dat sommige eerste kamerleden echt heel ver staan van de maatschappij en niet weet wat er speelt? w/
Wie bijvoorbeeld dan?
Ik neem dat je net als ik er geen één echt kent.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:51:08 #266
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113784232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:50 schreef sonnyspek het volgende:
Ben ik de enige die me nu al enorm verheugt op de TV-debatten? :D
Nee, ik ook. w/
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:51:09 #267
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_113784234
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:50 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat dit wel redelijk meevalt.
Mwahh, ik ben van mening van niet. ;)
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:52:20 #268
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_113784310
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Nee, ik ook. w/
Altijd leuk :). Zouden ze ook Geert Wilders tegen Mark Rutte laten debatteren? (Of liggen die op teveel punten te dicht bij elkaar?) Of Pechtold vs GW _O_.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:56:10 #269
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_113784613
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:51 schreef alf89 het volgende:

[..]

Wie bijvoorbeeld dan?
Ik neem dat je net als ik er geen één echt kent.
Nee, daar heb je gelijk in. Maar als ik hoor hoe ze soms reageren over bijv. het boerkaverbod en het onverdoofd slachten kan ik alleen van constanteren dat ze ver van de maatschappij af staan. Omdat een van de redenen was om tegen het boerkaverbod te stemmen: 'De vrouw kan dat prima zelf beslissen'. Ik ben van mening dat die dat niet altijd zelf beslist, en de 2de kamer ook.
pi_113785243
Dan kun je alles wel verbieden.
pi_113785379
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:50 schreef sonnyspek het volgende:
Ben ik de enige die me nu al enorm verheugt op de TV-debatten? :D
Dit is intriest man. Wilders zou nog niet eens een Afrikaanse bananenrepubliek kunnen runnen, maar omdat hij op TV vaak grappig uit de hoek komt lopen hele volksstammen met hem weg. Toont wel aan hoe diep Nederland gezakt is. Vergelijk de debatten in de kranten en kamer in de jaren negentig met nu en je schrikt je dood. Terwijl dat scherpere politieke debat aan de basis stond van het beleid dat de welvaart die we kennen heeft gemaakt. Kan niet anders dan dat deze kermis ons duur gaat komen te staan.
pi_113785553
Wilders durft niet eens in debat te gaan met zijn politieke tegenstanders. Het enige wat die vent kan is oneliners spuwen via Twitter. Wat zou Wilders toch moeten als de stekker morgen uit Twitter zou gaan?
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:12:48 #273
300718 Kenju
Say It!!??
pi_113785776
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wilders durft niet eens in debat te gaan met zijn politieke tegenstanders.
Niet helemaal waar. Tijdens de verkiezingen doet hij dat wel. De manier van het toepassen van het houden van die debatten met al dat klapvee, speelt zijn manier van debatteren in de kaart. Dus Wilders kan prima in debat, maar dan op zijn manier, wat het roepen van scorende riedels is. Het betere argument heeft totaal geen waarde meer in het debat. Het is geen discussie meer, meer een brulfestijn waar het publiek oogkleppen op heeft ter faveure van de partij die ze aanmoedigen.

Wanneer Wilders met zijn politieke tegenstaders gewoon rondom een tafel moet zitten en zijn politiek moet beargumenteren, zal hij maar weinig kunnen brengen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_113786466
Wilders is een lafaard.

De door hem geschoffeerde en verguisde moslims hebben al tientallen keren gepoogd hem uit te nodigen om de dialoog aan te gaan wat betreft zijn beweegredenen over zijn kruistocht tegen de islam, maar men heeft altijd nul op rekest gekregen. Zelfs de door de PVV-stemmende elite zo opgehemelde Pim Fortuijn ging de dialoog aan met die mensen.

Ik begrijp niet dat zijn stemmers niet zien dat Wilders gewoon makkelijke politiek bedrijft. Het gaat hem volgens mij niet eens om de islam en MOE-landers, want hij springt van de islam naar MOE-landers naar de AOW en nu weer naar de EU. Het is een ordinaire, laffe machtswellusteling die anderen het vuile werk laat opknappen. Waarschijnlijk is Wilders ook maar een trekpop van de Israelische en extreem-rechtse Amerikaanse lobby.

Maar goed, de overige partijen zouden beter moeten weten dan in te gaan op elke Twitterscheet die Wilders de wereld inslingert. Vroeger werden dit soort figuren weggehoond en genegeerd.
  donderdag 5 juli 2012 @ 01:46:49 #275
14505 OProg
A Life in Music
pi_113791883
Hoe treurig ook:


1979, en 33 jaar later volledig actueel en bestaat in het echt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')