quote:MotoGP tyre supplier Bridgestone have launched an investigation to find out the reasons why Valentino Rossi and Ben Spies' tyres fell to bits in such a dramatic fashion in yesterday's Assen round.
The Doctor was forced to pit in and change tyres after big chunk fell out of his rear while Ben Spies soldiered on with his tyre but lost a potential podium spot to Andrea Dovizioso. "A chunk came out of the tyre and then a second; I couldn’t do anything about it. I was hoping Dovi would get past me as I was worried the tyre would explode and I didn’t want to fall right in front of him," said the Texan.
The chunks all came out of the right shoulder of the assymetic harder rear. It also happened to Pramac Ducati's Hector Barbera. All this happened just one meeting after Casey Stoner slammed the firm because the performance in his tyre at Silverstone disappeared after five laps.
“Unfortunately a few riders experienced a problem with their rear tyre today and we sincerely apologise to those riders affected. We have commenced a full investigation into the matter and I will personally take the affected tyres back to Bridgestone’s Technical Centre in Japan tomorrow where they will undergo detailed analysis to determine the cause of this issue," said Bridgestone's Shinichi Yamashita.
The fuck, die band is wel echt naar z'n grootje.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:05 schreef Michael_Moore het volgende:
Bridgestone launch tyre destruction investigation
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:De crash in de eerste ronde van de Dutch TT leverde Jorge Lorenzo een pijnlijke voet op en er werd een beetje gevreesd dat er iets gebroken was. Na een uitgebreide medische controle werd duidelijk dat de Spanjaard wel zijn enkelbanden heeft verrekt maar dat er niets is gebroken.
Yamaha liet na afloop van de Dutch TT niets doorschemeren over een eventuele blessure voor Jorge Lorenzo nadat de Spanjaard in de eerste bocht van de MotoGP race door Alvaro Bautista onderuit was gereden. De Spanjaard had echter duidelijk pijn aan zijn voet en liet zich voor de zekerheid toch nog even wat uitgebreider onderzoeken.
Uit dat onderzoek is gebleken dat Lorenzo gelukkig niets heeft gebroken maar hij wel de enkelbanden van zijn rechter enkel verrekt heeft, verder is het onderliggende bot gekneusd maar dat zal Lorenzo niet in de weg staan om op de Sachsenring te kunnen racen.
“Ik kan van start gaan in Duitsland. De doktoren zeiden wel dat als er iets gebroken was dat ik de komende twee races dan had moeten overslaan .. god zij dank! Voor wat betreft het incident met Alvaro, ik heb zijn excuses geaccepteerd en ik koester geen wrok. Het was een fout die hij niet nog eens zal maken,” vertelde Lorenzo.
De crash kan hem later dit seizoen nog wel duur komen te staan want naast de punten die hij misliep ging er ook een vrijwel nieuw motorblok – er was nog maar nauwelijks 200 km mee gereden - naar de gallemiezen. Met een beetje pech kan het zo zijn dat Lorenzo dit jaar nog een keer vanuit de pitlane zal moeten vertrekken.
Eerst werd gedacht dat er zonder straf een extra motorblok zou mogen worden gebruikt aangezien het verlies van dit motorblok niet door eigen schuld kwam maar dat bleek een misverstand te zijn. Intussen was Honda al op zijn achterste poten gaan staan vanwege dit vermeende extra motorblok en dreigde een protest in te gaan dienen.
twitter:lorenzo99 twitterde op zondag 01-07-2012 om 18:23:17 Deze middag heb ik de diagnose van mijn rechter enkel. Ik heb verstuikte tibiofibulaire ligamenten... http://t.co/b77iSz1u reageer retweet
quote:Op maandag 2 juli 2012 19:31 schreef Beach het volgende:
Wel knap dat Jorge in het Nederlands twittert.
quote:Alvaro Bautista is het totaal niet eens met de straf die hij gekregen heeft voor de botsing met Jorge Lorenzo bij de start van de TT in Assen. De Gresini-rijder remde te laat voor de eerste bocht, ging tegen het asfalt en nam Lorenzo mee in zijn val.
"Ik baal nog steeds enorm van mijn crash in de eerste bocht, want we waren erg goed bezig tijdens de trainingen in Assen en ik weet zeker dat ik daar een goede race had kunnen hebben", vertelt Bautista nu. "Ik had het rempunt gewoon verkeerd ingeschat en in een poging om niemand te raken remde ik zo hard dat ik onderuit ging en toch nog tegen een andere rijder belandde.
Het spijt me enorm voor Jorge dat hij de race niet heeft kunnen finishen en dat hij waardevolle punten in het kampioenschap heeft verloren. Maar gelukkig heeft hij er geen ernstige blessures aan overgehouden. En één ding is zeker: dit zal nooit weer gebeuren."
Na afloop van de Dutch TT kreeg Bautista voor de botsing met Lorenzo een gridstraf voor de race in Duitsland. "Ik vind die straf veel te zwaar voor een race-incident, maar ik leg me er met tegenzin bij neer. Hopelijk kan ik toch nog wat punten scoren."
Helemaal niet te zwaar, ik vind het voor Jorge veel erger.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:04 schreef Michael_Moore het volgende:
Bautista vindt straf voor crash veel te zwaar
[..]
Hier een soortgelijke actie van Lorenzo zelf in 2005, 250cc.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Helemaal niet te zwaar, ik vind het voor Jorge veel erger.
Tjezus, je schrikt er gewoon van als je het ziet .quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:35 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Hier een soortgelijke actie van Lorenzo zelf in 2005, 250cc.
Hij kreeg hiervoor een race schorsing.(Maleisië)
Dus idd, Bautista heeft niets te klagen.
Vanaf 0:40
quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heeft hij een koekje van eigen deeg gekregen. Op termijn.
Hahaquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:17 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En de strijd om het kampioenschap is ook weer een stuk spannender.
Zal Zeelenberg wel achter zittenquote:Op maandag 2 juli 2012 19:31 schreef Beach het volgende:
Wel knap dat Jorge in het Nederlands twittert.
Ik ga er vanuit dat er hier niet veel mensen Spaans spreken, dus heb ik de tweet maar even vertaald.quote:
Toch een eer dat Wilco hier op het forum actief isquote:Op donderdag 5 juli 2012 16:28 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er hier niet veel mensen Spaans spreken, dus heb ik de tweet maar even vertaald.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:47 schreef Marks het volgende:
[..]
Toch een eer dat Wilco hier op het forum actief is
quote:Casey Stoner zal zondag in Duitsland van pole-position starten. In een moeilijke regensessie herstelde de Australiër van technische problemen en wist hij in de laatste minuut de snelste tijd te rijden. Met een 1.31.796 was hij twee tienden sneller dan Ben Spies, terwijl Dani Pedrosa de eerste startrij wist te completeren.
Vroeg in de sessie zette Stoner al een tijd neer waar eigenlijk niemand onderdoor wist te gaan. Hij kreeg niet veel later echter technische problemen met zijn motor, waardoor hij stil kwam te vallen. Thuisrijder Stefan Bradl ging vervolgens wel onder de tijd van de Australiër door en leek daarna voor een sensatie te zorgen toen de regen heviger werd en de meeste rijders in de pitstraat bleven.
In de laatste tien minuten werd het echter weer droog en werd ook de baan steeds droger, waardoor de poletijd elke halve minuut wel werd verbeterd. Met name Bradl, Spies en Nicky Hayden waren de belangrijkste mannen, maar uiteindelijk was het toch Stoner die op zijn reservemachine sneller ging dan iedereen en in zijn laatste ronde onder de tijd van Spies dook.
De Amerikaan zal nog wel als tweede starten, voor Pedrosa, die de hele kwalificatie onopvallend was, maar profiteerde van de opdrogende baan en toch derde wist te worden. Cal Crutchlow werd vierde, voor een wat tegenvallende Jorge Lorenzo. Bradl wist zich op het einde niet meer te verbeteren en moest uiteindelijk genoegen nemen met de zesde plek, voor Hayden, Andrea Dovizioso en Valentino Rossi. Aleix Espargaro completeerde de top-tien.
De regen zorgde ervoor dat meerdere rijders crashten. Hector Barbera, Michele PIrro, Matteo Pasini wisten allen direct op te staan, maar Danilo Petrucci had iets meer moeite, nadat hij met hoge snelheid door het grind was gegleden. De brancard kwam er voor de zekerheid bij, maar uiteindelijk wist ook de Italiaan op eigen kracht weg te lopen.
De Duitse Grand Prix start zondag om 13.00 uur.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Casey Stoner Honda 1m31.796s Ben Spies Yamaha 1m31.989s + 0.193s Dani Pedrosa Honda 1m32.081s + 0.285s Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m32.288s + 0.492s Jorge Lorenzo Yamaha 1m32.381s + 0.585s Stefan Bradl LCR Honda 1m32.510s + 0.714s Nicky Hayden Ducati 1m32.795s + 0.999s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m33.205s + 1.409s Valentino Rossi Ducati 1m33.217s + 1.421s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m33.900s + 2.104s Alvaro Bautista Gresini Honda 1m34.088s + 2.292s Hector Barbera Pramac Ducati 1m34.542s + 2.746s Colin Edwards Forward Suter-BMW 1m34.649s + 2.853s Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m34.651s + 2.855s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 1m34.938s + 3.142s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 1m35.590s + 3.794s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m35.595s + 3.799s Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m35.962s + 4.166s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 1m36.183s + 4.387s James Ellison Paul Bird Aprilia 1m36.355s + 4.559s Franco Battaini Cardion Ducati 1m36.438s + 4.642s |
HE WTF in mijn google agenda stond hij (automatisch) op 14:00 uur.. Vreemd. Thanks for the warning.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:54 schreef DennisDeBengel het volgende:
Race start over 5 minuten, live op BBC2.
Moeilijk kiezen hoor, tussen TDF en motorrace.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:54 schreef DennisDeBengel het volgende:
Race start over 5 minuten, live op BBC2.
quote:Op zondag 8 juli 2012 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Stoner Godver, een zekere 2de plaats kwijtspelen in de laatste 4 bochten
En zo ook nog de F1quote:Op zondag 8 juli 2012 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Moeilijk kiezen hoor, tussen TDF en motorrace.
Dat wordt switchen
Het verschil was erg groot deze race tussen Honda en Yamaha.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:56 schreef Fir3fly het volgende:
Wat enorm zonde, je kon zien dat Stoner het nog wilde proberen.
Aan de andere kant, Lorenzo moet zich wel zorgen gaan maken nu de Hondas de chatter opgelost lijken te hebben...
Sachsenring is ook wel een apart baantje, op vloeiende circuits gaat de Yamaha vaak wat beter dus ben benieuwd hoe het volgende week op Mugello gaat.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:24 schreef m1155 het volgende:
[..]
Het verschil was erg groot deze race tussen Honda en Yamaha.
Euh... tdf is leuk, maar van 13.00 tot 14.00 tdf kijken of motogp, lijkt me niet eens eens het twijfelen waard. MotoGP biedt toch 10x meer spektakel dan, daarna tdf kijken en je mist niets....quote:Op zondag 8 juli 2012 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die volg ik dan weer niet. Scheelt alweer
Motorrace en wielrennen
Zeker de moeite waard. Geweldig! Bedanktquote:Op zondag 8 juli 2012 21:15 schreef Marks het volgende:
[..]
Euh... tdf is leuk, maar van 13.00 tot 14.00 tdf kijken of motogp, lijkt me niet eens eens het twijfelen waard. MotoGP biedt toch 10x meer spektakel dan, daarna tdf kijken en je mist niets....
Overigens heeft de F1 in mijn ogen toch (weer) gewonnen qua spektakel - spanning in de race vandaag. Misschien moet je dat dan toch ook eens gaan volgen
De oude Sachsenring is in mijn ogen misschien het mooiste circuit wat ik ken, voor de geintresseerden een mooie (Duitstalige) docu over de historie van die baan. Van de echte versie, naar de huidige die geen enkel overeenkomend stuk meer heeft als de echte baan, vergelijkbaar zoals de huidige Nurburgring zo goed als geen stuk gebruikt van de beruchte Nordschleife...
De moeite zeker waard !
quote:Op maandag 9 juli 2012 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
Begrijp ik
Vooral van het laatste plaatje natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feel free to ignore my comments.
quote:Tijdens de Duitse Grand Prix kwam Bridgestone met een verklaring over de bandenproblemen die onder andere Valentino Rossi en Ben Spies in Assen hadden, volgens de bandenleverancier lag het onder andere aan onverwachte hogere temperaturen.
Ruim een week geleden moest Valentino Rossi tijdens de Dutch TT een band wisselen nadat de stukken rubber er af waren gevlogen en later in de race vlogen ook bij Ben Spies de stukken rubber om zijn oren. Bridgestone liet de zaak nauwkeurig onderzoeken en kwam op de eerste dag van de Duitse Grand Prix met een verklaring.
Volgens Shinji Aoki, manager van de motorsportbanden ontwikkelingsafdeling van Bridgestone, werden de problemen veroorzaakt door oververhitting. De ongewoon hogere temperatuur – vorig jaar was het 18 graden, dit jaar iets minder dan 40 graden - van het TT circuit was een van de factoren die voor oververhitting zorgde. Verder zouden het hogere koppel van de 1000cc machines maar ook rijstijl en de verschillende elektronica kunnen hebben bijgedragen aan de problemen met de banden.
De specificatie die Bridgestone vooraf had gekozen voor de race op Assen voldeed dus niet aan de eisen die het circuit dit jaar aan de MotoGP machines stelde, het was dus geen fabricagefout en daarmee was in feite de kous af.
Om vergelijkbare potentiële problemen tijdens de Italiaanse Grand Prix op Mugello te voorkomen werkt Bridgestone momenteel wel aan een speciale partij banden met een hardere compound en een andere constructie. Het is op Mugello namelijk wel eens eerder goed mis gegaan toen Shinya Nakano’s achterband op het rechte stuk op topsnelheid in stukken brak, de Japanner bleef wonderwel nagenoeg ongedeerd.
twitter:ValeYellow46 twitterde op donderdag 05-07-2012 om 12:49:33 Germania Über alles! http://t.co/l4Lh1b0n reageer retweet
twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 09-07-2012 om 09:49:27 Long day travelling today to Italy ! Been through airport security and just felt like I was violated …! Unreal what they do over here reageer retweet
Haha, wat een baasquote:Op maandag 9 juli 2012 19:55 schreef Michael_Moore het volgende:[ afbeelding ]twitter:ValeYellow46 twitterde op donderdag 05-07-2012 om 12:49:33 Germania Über alles! http://t.co/l4Lh1b0n reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |