abonnement Unibet Coolblue
pi_112586956

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcartmanmisslopez.jpgfok_usericon1.gifenzyme2.jpgavatar.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.gifq.jpgfok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgbeardwarioklein.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPG695057.gifMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_


Bekende producers en DJ's~:)
*Abyss*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera*Philippe Rochard
*Alphaverb*Dj Titan*Pulse
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Faistos (a.k.a. Frequencerz)*Slim Shore
*Beat Providers*Francesco Zeta*Southstylers
*Beholder*Frontliner (f.k.a. Abject)*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Gizmo*Technoboy
*Blutonium Boy*Grandmaster Q*The Machine
*Brainkicker*Hardstyle Masterz*The Partycrushers
*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3bels
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex*Unloaders
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Linez
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Abyss & JudgeJosh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkProfylerFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
0daymusic
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
Zanzatraxx
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
Fear.FM
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z
#1 - #100
#101 - #150
#151 - #200
Vanaf #200: Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:



De OP

pi_112586987
Wat een plaat zeg O+
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:22:06 #3
256829 Sokz
Livin' the life
pi_112588372
O+ ²
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:22:23 #4
256829 Sokz
Livin' the life
pi_112588385
Toch billenkoek omdat er geen hardstyle in de OP van een hardstyle topique zit. ~O>
pi_112588534
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:22 schreef Sokz het volgende:
Toch billenkoek omdat er geen hardstyle in de OP van een hardstyle topique zit. ~O>
Hardtrance/Early Hardstyle zit vrij weinig verschil in naar mijn mening :P
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:45:58 #6
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_112589929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:24 schreef T-Force het volgende:

[..]

Hardtrance/Early Hardstyle zit vrij weinig verschil in naar mijn mening :P
Deze man heeft gelijk...
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:53:47 #7
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_112590459
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:22 schreef Sokz het volgende:
O+ ²
Just close your eyes...Forget your name...Forget the world...Now go insaneee
  donderdag 7 juni 2012 @ 23:37:11 #8
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_112593200
_O_
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_112596752
Lekkere plaat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112597112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:33 schreef NLS04 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet de goede hardstyle alleen niet meer verwachten bij de DJ's die een mixcdtje in elkaar mogen knutselen van Q.. :{
En uit betrouwbare bronnen heb ik ook vernomen dat artiesten tegenwoordig niet meer staan te springen om nummers op CD's van evenementen te krijgen.
Ik snap niet waarom iedereen loopt te zeuren over die CD van Coone, vooral op Hardtraxx wordt ie echt de grond in gestampt. Maar, omdat er geen Thera, Adaro, Geck-O en weet ik 't allemaal niet op staat, is het een kut CD?
Het is een mainstage van Defqon, dat is mainstream als maar kan zijn. Je vindt het leuk, of je vindt het niet leuk. Zo simpel als dat. En dan kun je verwachten dat CD1 (die in mijn ogen voor de mainstage staat..) niet van het kaliber Thera is.

Wat betreft de EDC, eigenlijk ben ik wel een beetje bang dat ze nu hardstyle softer gaan maken. Vrijwel elke artiest die er staat tweette in de afgelopen week iets in de trant van "Nieuwe track voor EDC af!". Nu hoop ik dat ze die tracks mooi daar draaien, en we ze niet meer horen. Let wel, dit is zonder de tracks te horen en aangenomen dat het softe shit is.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 06:46:29 #11
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_112599490
Oooh joepiedepoepie! Net thuis van een heerlijke avond en heb bij een supervette 'band' (zowel elektronisch als instrumentaal met een dj die supergoed kon scratchen en vocals die heerlijk dromerig waren) echt helemaal staan springen! Eindelijk weer eens tussen een enthousiaste groep mensen gestaan die uit hun dak gingen. Geen hartjes, sit-downs maar gewoon heerlijk feesten! _O_

Tijd voor een slaapje :)

En vanavond is het alweer tijd voor Brothers in Crime :D
Just close your eyes...Forget your name...Forget the world...Now go insaneee
  vrijdag 8 juni 2012 @ 07:18:30 #12
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_112599628
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 06:46 schreef Krulliewullie het volgende:
Oooh joepiedepoepie! Net thuis van een heerlijke avond en heb bij een supervette 'band' (zowel elektronisch als instrumentaal met een dj die supergoed kon scratchen en vocals die heerlijk dromerig waren) echt helemaal staan springen! Eindelijk weer eens tussen een enthousiaste groep mensen gestaan die uit hun dak gingen. Geen hartjes, sit-downs maar gewoon heerlijk feesten! _O_


Naam van de band zodat we samples op kunnen zoeken..?
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 8 juni 2012 @ 07:30:09 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_112599746
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 01:17 schreef Levitas het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen loopt te zeuren over die CD van Coone, vooral op Hardtraxx wordt ie echt de grond in gestampt. Maar, omdat er geen Thera, Adaro, Geck-O en weet ik 't allemaal niet op staat, is het een kut CD?
Het is een mainstage van Defqon, dat is mainstream als maar kan zijn.
Nee, omdat het kutmuziek is is het een kut cd. En ook de mainstream was vroeger stukken beter.

quote:
Je vindt het leuk, of je vindt het niet leuk. Zo simpel als dat.
Klopt
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_112600684
Ik denk dat ze er vanzelf nog wel op terug gaan komen. Maar goed, ik snap het alleen niet als een coone zijnde, (en sowieso alle dj's), dat je een direct remix op je cd knalt, ik bedoel hun zijn toch ook liefhebbers?

Veranderen hun dan zoveel? Zo'n headhunterz, zou die dan zelf niet doorhebben dat hij, met o.a. zijn Hard with style, en het constant geblaat wat ie er tussen door zet, "Music that comes from within..", de muziek en ook de feesten, waar ie vroeger toch ook zelf stond "deels" om zeep helpt?

Goed op de grotere feesten is er voor elk wat wils, je hoeft niet op de main te staan, maar het word je zo door de strot gedouwd. En tuurlijk snap ik ook wel dat je daar bij wilt zijn, in Vegas, en het geld is hoe dan ook aantrekkelijk is, maar waarom moet je je muziek dan zo omgooien?

Het is toch juist populair geworden hoe het was?
pi_112600839
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 07:30 schreef mstx het volgende:

[..]

Nee, omdat het kutmuziek is is het een kut cd. En ook de mainstream was vroeger stukken beter.

[..]

Klopt
x2

maar goed, ik heb die hele hoek van hardstyle al een tijdje afgesloten. geen idee waarom ik hier toch blijf kijken :P


quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:50 schreef Voltreffer het volgende:
maar waarom moet je je muziek dan zo omgooien?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:50 schreef Voltreffer het volgende:
het geld
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:08:34 #16
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_112601062
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:58 schreef Deeltjesversneller het volgende:
maar goed, ik heb die hele hoek van hardstyle al een tijdje afgesloten. geen idee waarom ik hier toch blijf kijken :P

Puur vanwege de entertainment qua trollen en de bevestiging te zien dat je op het juiste moment bent uitgestapt :P
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_112601573
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:08 schreef Tha_Bartman het volgende:
Puur vanwege de entertainment qua trollen en de bevestiging te zien dat je op het juiste moment bent uitgestapt :P
En bovendien het hoge niveau hier vaak :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:19:16 #18
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_112602956
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef T-Force het volgende:

[..]

En bovendien het hoge niveau hier vaak :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:20:17 #19
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_112602989
Coone _O_
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:42:46 #20
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_112603835
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:20 schreef Patje1987 het volgende:
Coone _O_
Zelfs een mod die hier loopt te trollen, het moet niet gekker worden
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:43:13 #21
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_112603854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:42 schreef mstx het volgende:

[..]

Zelfs een mod die hier loopt te trollen, het moet niet gekker worden
Nee ik vind Coone serieus wel tof.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:55:04 #22
197724 NLS04
moeilijk hard
pi_112604264
Scot Project _O_

quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:43 schreef Patje1987 het volgende:

[..]

Nee ik vind Coone serieus wel tof.
Technisch gezien zit het meestal wel goed in elkaar maar Coone maakt voor mij veel te veel popiejopie plaatjes die niet mijn smaak zijn.. :N
Hard Tripping, Overclipping, Psykomatik Beatz Skipping,
Straight Jacket, Rage Package, This is how we used to have it.
pi_112605191
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 01:17 schreef Levitas het volgende:

[..]

En uit betrouwbare bronnen heb ik ook vernomen dat artiesten tegenwoordig niet meer staan te springen om nummers op CD's van evenementen te krijgen.
Ik snap niet waarom iedereen loopt te zeuren over die CD van Coone, vooral op Hardtraxx wordt ie echt de grond in gestampt. Maar, omdat er geen Thera, Adaro, Geck-O en weet ik 't allemaal niet op staat, is het een kut CD?
omdat het trieste kutmuziek is, gedraaid en geproduceerd door nep artiesten die zo snel mogelijk hun zakken willen vullen

een jaar of 4 geleden waren defqon/decibel cd's nog best de moeite waard, nu is het huilen met de pet op

[ Bericht 2% gewijzigd door 16meter op 08-06-2012 11:24:46 ]
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:00:50 #24
301430 Baronpilsener
twitter.com/black_outmedia
pi_112606960
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:55 schreef NLS04 het volgende:
Scot Project _O_

[..]

Technisch gezien zit het meestal wel goed in elkaar
Zelfs dat niet :)
Aka Black/Out
http://twitter.com/black_outmedia
Zany | B-Front | Titan | Chris One | Zatox | Donkey Rollers | Noisecontrollers | Digital Punk | Ran-D | The Machine | 4v10 | Max Enforcer | Beholder | Alpha² | Crypsis | A-lusion
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:41:47 #25
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_112608739
Maar ik heb wel een handtekening van Coone :9~

:')
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')