abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:00:46 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111310202
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 08-05-2012 22:57:32 ]
pi_111310757
Ff in de herhaling......heel verhaal getypt

Hoewel joep een verrassing was is t super leuk en ben ik blij dat ze zo kort op elkaar zijn gekomen en 2jongens.

Wat jij zegt mignonne,joep weet niet anders of tijn is er.....als tijn er niet is lijkt hij wat te missen.
Die twee zijn zo aan elkaar gewaagd,erg leuk.
Rammelen doe ik gelukkig absoluut niet,als ik een baby zie denk ik leuk maar meer ook niet.

Gelukkig maar.....zwanger zijn is lichamelijk niet handig meer voor me en ze hebben behoorlijk gehuild als baby,vrij heftig.

Tis goed en fijn zo.

T.z.t een x pleeg of gast of logeergezin.....
pi_111311125
O+ De meiden van Mignonne en het leuke stel van Claudia_x. Wat een rijkdom.
Ooit...
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 22:15:45 #4
5428 crew  miss_sly
pi_111311181
Ja maar, even voor de goede orde: ons ene meisje is ook enorme rijkdom en vreselijk leuk, hoor O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_111311301
+1 miss_sly. Die van ons ook O+
pi_111311443
Dat geloof ik zeker!
pi_111312531
Claudia, wat een geweldig filmpje en wat een geweldige lach van je zoon O+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:15:43 #8
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111314729
@Claudia, wat een leuk filmpje, wat een lol!
Die lach van Ivan is werelds, we hebben hier samen even mee zitten lachen om zoveel lol en boevigheid.

Twee is heel leuk. O+
pi_111314771
Idd, die lach! Heerlijk :) maar ook hoe de jongste erop reageert, al wapperend met de handjes en een grote lach op het gezichtje.. :)
helaas de foto('s) van mignonne gemist, maar dat is volgens mij maar goed ook! Als ik het goed begrijp doe jij trouwens de verloskundige-opleiding? Of heb ik dat verkeerd begrepen :@ dat lijkt me ook echt een tof beroep om te doen, vandaar :)

en zoals miss_sly en Fannetje ook zeggen, een kindje lijkt me al helemaal geweldig O+
pi_111315436
nog es dan, 2, straks weer weg ;)

en klopt! bijna klaar met t eerste jaar nu. :)

[ Bericht 44% gewijzigd door mignonne op 10-05-2012 12:36:28 ]
:)
pi_111317184
Hihi, thanks! wat een plaatjes zeg, heerlijke lachebekjes :) leuk stel samen!
Als ik dat zo zie, kan ik me voorstellen dat je daar nog meer van wilt :)

Hoe bevalt die opleiding? Is het zwaar/veel werk, of valt dat wel mee? In het 1e jaar wordt er al stage gelopen, of niet?
pi_111323998
Opleiding bevalt goed! had ik jaren eerder moeten doen ;)
Het is zwaar, het is veel werk, maar het is zó leuk en geeft zoveel voldoening dat het niet voelt als zwaar of veel werk. (nog niet :') )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_111325852
Ohh ik hoop zo dat ik ook een keer een babietje zal krijgen O+
pi_111325888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:53 schreef bellelena het volgende:
Ohh ik hoop zo dat ik ook een keer een babietje zal krijgen O+
Tuurlijk krijg jij een babietje! Eentje net zo mooi als jij ;) EN! net zo lief ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111325969
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:54 schreef Tally het volgende:

[..]

Tuurlijk krijg jij een babietje! Eentje net zo mooi als jij ;) EN! net zo lief ;)
O+ :*

Eentje die dan kan spelen met jouw tweede ;)
pi_111326059
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:56 schreef bellelena het volgende:

[..]

O+ :*

Eentje die dan kan spelen met jouw tweede ;)
En waar mijn eerste dan het moedertje over kan spelen O+
Maar jij eerst! Bij mij duurt het nog wel even ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111326187
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:59 schreef Tally het volgende:

[..]

En waar mijn eerste dan het moedertje over kan spelen O+
Maar jij eerst! Bij mij duurt het nog wel even ;)
Hihi, een eigen poppenhoekje :D
pi_111333923
Hoi.
Hier een rammelende vriend. Ikzelf ook wel maar eerst maar even opleiding afronden en trouwen.

Mijn zus vindt eigenlijk dat je geen kinderen kunt opvoeden in ons 'kleine flatje'. _O-
pi_111346335
Mignonne, fijn dat het zo bevalt! En wat veel stage! Maar het klinkt leuk :-)

Bellelena, jouw tijd komt heus! :*

DansMacabre, vind je dat zelf ook? Dat is het belangrijkste :-)

Oh, en rammellll natuurlijk!
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2012 @ 19:55:07 #20
43556 miss_dynastie
pi_111347784
Mignonne, je meisjes! O+ Not helping tegen het rammelen, dat niet :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:26:05 #21
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111353071
Ahahahaha Mignonne wat gemeen van je om jouw heerlijkheden hier te posten D :P zo gaat iedereen rammelen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:29:07 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111353284
Die foto's O+
pi_111353911
Hoi rammelaars! Ik dacht, lijkt me leuk om iedereen zijn 'redenen/gevoelens' te weten voor het rammelen :). Aangezien sommige van ons al kinderen hebben en anderen weer niet. Zeg maar welk gevoel en drang ervoor zorgt dat je rammelt :). Zal vast veel overeenkomst in zitten maar ben benieuwd naar de verschillen :D.

Ik rammel vooral omdat ik wil weten hoe het voelt om een kindje in je te hebben, en te weten dat een deel van jou en de persoon waar je het meeste van houdt in je groeit :).
Ook het kindje er dan is dat je dan echt een gezinnetje bent en een 'schakel' hebt tussen jou en je partner. Het idee dat dat kleine mensje wat je vast hebt gemaakt is door jou en jij ervoor moet zorgen,, En ik kan nog wel meer bedenken maar dit is het voor nu ^^.
pi_111372190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:25 schreef Bubbles90. het volgende:
Mignonne, fijn dat het zo bevalt! En wat veel stage! Maar het klinkt leuk :-)

Bellelena, jouw tijd komt heus! :*

DansMacabre, vind je dat zelf ook? Dat is het belangrijkste :-)

Oh, en rammellll natuurlijk!
Nee, vind ik zelf niet. We hebben de ruimte ervoor. Het is ook haar perceptie, zij woont in een groot huis met een aardige tuin. Een appartement is dan in haar ogen echt niet voldoende ruimte. Maakt dan verder niet uit hoe groot dat appartement is maar een appartement kan gewoon niet met kinderen. Haar dochter kwam ook bij ons logeren, maar die zou dat écht niet trekken hoor een week in een flat. Uiteindelijk wilde ze nog langer blijven. _O-
pi_111372898
Ik vind het zo moeilijk om te zeggen waarom ik rammel. Ik wil al (voor zover ik weet) heel mijn leven kinderen. En nu Thomas er is en het echt nog leuker is dan ik ooit had durven denken, wil ik zo graag nog zo'n kleintje. Niet alleen om nog zo'n heerlijk ventje (of meisje ;) ) te hebben en alles nog eens door te maken (van zwangerschap tot het elkaar leren kennen), maar ook om ze samen te zien opgroeien, om te zien hoe ze met elkaar zouden omgaan, ...

Mijn god, het lijkt me zo fantastisch om dit nog eens allemaal mee te maken O+ Al hou ik steeds in mijn achterhoofd dat het misschien wel bij Thomas zal blijven (als we er voor zouden gaan, zijn de kansen sowieso erg beperkt) en dat ook dat al heerlijk is.
pi_111374458
Eigenlijk om dezelfde redenen die maxellera noemt. En ik vind het zo mooi om te zien hoe mijn vriend met kindjes is. O+

Mijn hondjes zijn in ieder geval kindvriendelijk. *O*


-weg

[ Bericht 42% gewijzigd door DanseMacabre op 11-05-2012 15:43:31 ]
pi_111419428
Ahw wat een leuke foto's DM :D! Ik vind het altijd leuk om te zien hoe dieren een connectie kunnen krijgen met mensen en kinderen. Het lijkt zelfs alsof ze kunnen voelen dat het om een jong persoon gaat en dan vaak voorzichtiger gaan doen :). Ik ben zelf ook altijd opgegroeid met dieren en wil mijn kinderen hetzelfde meegeven ^^.

Dit filmpje vind ik altijd zo leuk :D!

pi_111419527
Zingen? Hij denkt terug te janken naar zn soortgenoten op de prairie. :D
pi_111419579
Omg ik zag vanmorgen in de supermarkt een man met een draag geval. Toen ik stiekem even keek wat er in hing, rammelde mijn eierstokken bijna mijn buik uit. Zo'n piepkleintje was het nog. Super schattig. Die drager was echt 2 keer zo groot als dat kleine mensje.
pi_111420071
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:24 schreef Risu het volgende:
Omg ik zag vanmorgen in de supermarkt een man met een draag geval. Toen ik stiekem even keek wat er in hing, rammelde mijn eierstokken bijna mijn buik uit. Zo'n piepkleintje was het nog. Super schattig. Die drager was echt 2 keer zo groot als dat kleine mensje.
Sowieso mannen met baby's O+ Van de gedachte van mijn eigen vriend met een kindje van ons samen word ik helemaal emo :')
pi_111420217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:36 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Sowieso mannen met baby's O+[ afbeelding ] Van de gedachte van mijn eigen vriend met een kindje van ons samen word ik helemaal emo :')
Ik kan spontaan janken als ik mijn man bezig zie met ons dochtertje. Janken van geluk. O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111420304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:39 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik kan spontaan janken als ik mijn man bezig zie met ons dochtertje. Janken van geluk. O+
Hou op :'( O+ :'( Ik hoop zo dat ons dat ook gegund zal zijn..
pi_111420362
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:42 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Hou op :'( O+ :'( Ik hoop zo dat ons dat ook gegund zal zijn..
Dat zal na een tijdje ook wel over zijn. Maar moet nog even slijten ;)
We hebben lang gedacht dat het ons niet gegund was. Maar gelukkig O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111420364
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:23 schreef -Spring het volgende:
Zingen? Hij denkt terug te janken naar zn soortgenoten op de prairie. :D
_O-
Ik geloof niet dat een hond zingt om het kind te kalmeren. Ze reageren puur en alleen op het geluid.
pi_111420517
Mijn vriend met de verse baby van iemand anders was al om mega van te rammelen (het stond hem zo goed!), van het idee van hem met ons eigenste kindje springen mijn eieren helemaal spontaan met bosjes tegelijk uit m'n eierstokken.......
pi_111420736
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:48 schreef bellelena het volgende:
Mijn vriend met de verse baby van iemand anders was al om mega van te rammelen (het stond hem zo goed!), van het idee van hem met ons eigenste kindje springen mijn eieren helemaal spontaan met bosjes tegelijk uit m'n eierstokken.......
Hij mag ook even komen rammelen hoor. Met onze dreumes O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111422391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat zal na een tijdje ook wel over zijn. Maar moet nog even slijten ;)
We hebben lang gedacht dat het ons niet gegund was. Maar gelukkig O+
Hopelijk kun je over een tijdje gaan genieten van nog zo'n frummel O+
pi_111504022
Oeh, mijn vriend was de laatste tijd al een beetje aangestoken met rammelen door mij, maar nu hij wat meer tijd heeft doorgebracht met zijn zwangere nicht en haar 2 jarige dochtertje is hij ook volop aan het rammelen :D. Wat een heerlijk gevoel om samen te rammelen :D. Alleen jammer dat dat gedeelde gevoel nog zo lang moet wachten :(. Misschien kan ik over een jaar of twee wel een oplossing vinden, maar nu nog zeker niet. Wat een stomme situatie :(. Achja..
pi_111547541
Is het heel raar dat ik zojuist al mijn verloskundigepraktijk heb uitgezocht?
Ik was aan het kijken wat mijn verzekering eigenlijk allemaal vergoed, en of ik over moest stappen. Via via kwam ik op de vk website en toen raakte ik helemaal vertrouwd en koos ik voor hun. Toen bedacht ik me dat ik voorlopig nog niet zwanger ben.
Volgend jaar, volgend jaar..
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:14:20 #40
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_111578906
Durf hier niet te posten eigenlijk, ben nog geen eens 20 en woon nog thuis en alles. Maar ik rammel wel :o Ik ben een babymobile aan het haken en kan niet wachten om die over een aantal jaar boven de box of het bedje te hangen. Als ik mijn vriend met mijn 2 jaar oude nichtje bezig zie dan smelt ik gewoon en dan wil ik ook, eigenlijk is het best vervelend dat gerammel vriendinnen denken hier nog geen eens aan dus ik voel me beetje raar hierbij
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_111579204
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:14 schreef StampertjeX het volgende:
Durf hier niet te posten eigenlijk, ben nog geen eens 20 en woon nog thuis en alles. Maar ik rammel wel :o Ik ben een babymobile aan het haken en kan niet wachten om die over een aantal jaar boven de box of het bedje te hangen. Als ik mijn vriend met mijn 2 jaar oude nichtje bezig zie dan smelt ik gewoon en dan wil ik ook, eigenlijk is het best vervelend dat gerammel vriendinnen denken hier nog geen eens aan dus ik voel me beetje raar hierbij
Ik heb precies hetzelfde! Echt vervelend om zo'n dringend gevoel te hebben en er niks mee te kunnen doen :(. Maar precies wat jij hebt, mijn vriendinnen zijn er helemaal niet mee bezig, en ik voel me ook niet zo op mijn gemak om er zo met ze over te praten omdat ik merk dat ze niet zo enthousiast zijn als ik en dan ben ik bang dat ze het een beetje moe worden. Maar inderdaad, ook pas op weg om 20 te worden in 4 maandjes, en mijn vriend die rammelt ook helemaal als hij met zijn nichtje bezig is.. Zucht, vervelend he :P. Gelukkig ben ik niet de enige ;)
pi_111645934
Iemand die de komende jaren mn eierstokken wilt overnemen? Ik word er helemaal knettergek van -.-

Het is tijd om maar eens een andere bezigheid te gaan zoeken dan rammelen, this one is getting old.. iemand tips?
pi_111649864
Zou handig zijn als er een knopje voor was! Ik heb het zo druk dat ik er gelukkig niet veel aandacht aan kan besteden. En ons appartementje om naar uit te kijken. Laatst wel nog even mijn vriend gevraagd op welke termijn hij kinderen zou willen, 5 jaar! Dan zijn we ook nog jong zegt ie. Hij wil eerst alles op een rijtje hebben zoals een huis en een goede baan. Ik ben er verder maar niet op ingegaan, maar blijf zelf bij 2 jaar. Wie weet hoe we er dan voorstaan.
pi_111714812
Een knopje zou fijn zijn! Helaas heb ik teveel tijd en wat concentratieproblemen, dus mn gedachten dwalen vrij regelmatig af..
Mn vriend zou ook het liefste gisteren al zijn begonnen aan kinderen, maar die mogelijkheid hebben we nu gewoon niet.

Maar 5 jaar is nog best lang! Hoe oud zijn jullie tegen die tijd, als ik vragen mag?
pi_111715933
Yup, heb hetzelfde, heb me nu zelfs aangemeld op een zwangerschapsforum waar ik bij de groep meiden die begin 20 zijn en zwanger proberen te worden mee praat en mee lees ;). Niet echt goed voor het rammelen al die gesprekken, maar o zo leuk om te volgen :D.
Ik weet in ieder geval dat wanneer het zo ver is ik wel goed ben voorbereid, haha. En nu even proberen wat minder uitbundig te rammelen en er elke dag mee bezig te zijn.. ;)
pi_111718884
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:51 schreef Bubbles90. het volgende:
Iemand die de komende jaren mn eierstokken wilt overnemen? Ik word er helemaal knettergek van -.-

Het is tijd om maar eens een andere bezigheid te gaan zoeken dan rammelen, this one is getting old.. iemand tips?
+1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111724431
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:23 schreef -Spring het volgende:
Zingen? Hij denkt terug te janken naar zn soortgenoten op de prairie. :D
_O-
Noot noot.
pi_111726582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:23 schreef Bubbles90. het volgende:
Een knopje zou fijn zijn! Helaas heb ik teveel tijd en wat concentratieproblemen, dus mn gedachten dwalen vrij regelmatig af..
Mn vriend zou ook het liefste gisteren al zijn begonnen aan kinderen, maar die mogelijkheid hebben we nu gewoon niet.

Maar 5 jaar is nog best lang! Hoe oud zijn jullie tegen die tijd, als ik vragen mag?
Dan zijn we 27 en 28....5 jaar is idd nog lang, het is ook maar een gok van hem dat we dan iig alles op een rijtje hebben denk ik. Nu hopen dat dat eerder het geval is of ik hem toch eerder overtuigd heb. Mijn doel is eigenlijk op mijn 30ste klaar te zijn met zwanger zijn, maar als ik meer dan twee kinderen wil is dat natuurlijk wat krap. We zullen zien, maar eerst beginnen met een eerste kindje en dan verder...ik ga nog steeds voor over twee jaar. Een huis is toch nooit af, als de basis maar goed is denk ik dan.

Hoeveel kinderen zouden jullie graag willen als je kon kiezen op dit moment?
pi_111730536
Ik denk dat ik sowieso twee kinderen zou willen (liefste jongen en een meisje :D hihi). En dan met een redelijk leeftijdsverschil zodat de grote broer/zus ook een beetje bewust de komst van de kleine meemaakt :). Dus zo'n 3/4 jaar verschil, en als er dan een eventuele derde zou komen waar ik nu wel voor open sta maar ik nog niet weet in wat voor situatie we dan zitten, wil ik ongeveer 4/5 jaar leeftijdsverschil met de middelste. Lijkt me toch wel wat makkelijker als de oudste niet zo afhankelijk is en je je wat meer kunt richten op een kind tegelijk. Lijkt me lastig hoor, drie kinderen in een tijd van 5 jaar ofzo, zou dat niet willen. (niet dat ik het nu over iemand heb :P, was gewoon aan het voorstellen ;) )
pi_111745256
Mijn moeder had er 3 onder de 4. Druk, maar ze vond het wel fijn denk ik.
Ikzelf wil er ook het liefst een jaar of 3/4 tussen hebben.
Maar, vriendlief zei vanmorgen dat hij in oktober wel wil stoppen met pil, en dan rond december beginnen. En daar werd ik uiteraard superblij van. Maar dat hij wel vond dat als ik er 4 jaar tussen wil, dat ik volgens hem dan al te oud ben, dus we wachten af.
Maar, iig zit ik in december in het volgende topic! En dan wacht ik jullie komst af, (of ik neem een paar van jullie meteen al mee) maar niet te lang hoop ik, moet geen jarenplan worden.
pi_111747904
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:01 schreef Risu het volgende:
Mijn moeder had er 3 onder de 4. Druk, maar ze vond het wel fijn denk ik.
Ikzelf wil er ook het liefst een jaar of 3/4 tussen hebben.
Maar, vriendlief zei vanmorgen dat hij in oktober wel wil stoppen met pil, en dan rond december beginnen. En daar werd ik uiteraard superblij van. Maar dat hij wel vond dat als ik er 4 jaar tussen wil, dat ik volgens hem dan al te oud ben, dus we wachten af.
Maar, iig zit ik in december in het volgende topic! En dan wacht ik jullie komst af, (of ik neem een paar van jullie meteen al mee) maar niet te lang hoop ik, moet geen jarenplan worden.
Ohh Risu wat fijn! Dat is al best snel :) Fijn dat je nu een concrete datum hebt om naar uit te kijken! Hoop je daar dan niet meer te kunnen verwelkomen ;)
pi_111807185
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:40 schreef Nolita het volgende:

[..]

Dan zijn we 27 en 28....5 jaar is idd nog lang, het is ook maar een gok van hem dat we dan iig alles op een rijtje hebben denk ik. Nu hopen dat dat eerder het geval is of ik hem toch eerder overtuigd heb. Mijn doel is eigenlijk op mijn 30ste klaar te zijn met zwanger zijn, maar als ik meer dan twee kinderen wil is dat natuurlijk wat krap. We zullen zien, maar eerst beginnen met een eerste kindje en dan verder...ik ga nog steeds voor over twee jaar. Een huis is toch nooit af, als de basis maar goed is denk ik dan.

Hoeveel kinderen zouden jullie graag willen als je kon kiezen op dit moment?
ah, okay :) nouja, over 2 jaar kun je al zoveel verder zijn, dus dat is al een prima uitgangspunt. En idd, een huis is nooit af.. En als je wilt wachten op het perfecte moment, dan blijf je bezig!

@ Risu, wat fijn dat jullie erover uit zijn! Echt een moment om naar toe te leven lijkt me :)

Als het allemaal meezit, dan zou ik heel graag 2 kindjes willen krijgen, misschien 3. Maar het kan ook zijn dat ik/we daar tegen die tijd anders over denk natuurlijk, dus we wachten rustig af.
  maandag 21 mei 2012 @ 00:11:47 #53
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_111814192
Oi, ik rammel de pan uit! In mijn omgeving is pas een kindje geboren en man man O+. Ik heb het ontzettend te pakken, ik wil nununu een kind. Maarja nog ff wachten :P
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_111904347
Voor wie het zich nog herinnert. :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111905512
Een overtijdbehandeling... Daar had ik nog niet eerder van gehoord!

Je had dus wel een zwangerschapstest gedaan waaruit bleek dat je zwanger was?
Noot noot.
pi_111907048
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:48 schreef Jojoortje het volgende:
Een overtijdbehandeling... Daar had ik nog niet eerder van gehoord!

Je had dus wel een zwangerschapstest gedaan waaruit bleek dat je zwanger was?
Een overtijdbehandeling is in principe hetzelfde als een abortus, maar dan binnen 16 dagen na de dag dat je ongesteld had moeten worden.

Ik had dus inderdaad positief getest.
pi_111909953
Elf, ik moest afgelopen week nog aan je denken, hoe het met je gaat enzo..
Fijn om te horen dat het een beetje een plek heeft gekregen :) het lijkt me niet niks om een dergelijke beslissing te moeten maken, ook omdat je zo graag wilt, dus ik ben blij dat je er wat meer vrede mee hebt :) :*
pi_111910483
Ik sluit me aan bij bubbles Elfje.
Fijn dat het weer wat beter gaat :* :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111940345
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:09 schreef Elf. het volgende:

[..]

Een overtijdbehandeling is in principe hetzelfde als een abortus, maar dan binnen 16 dagen na de dag dat je ongesteld had moeten worden.

Ik had dus inderdaad positief getest.
Oh ok!

:*
Noot noot.
pi_111951238
@ risu: wat gaaf dat jullie een termijn hebben nu! En idd hopen dat je niet heel lang in het volgende topic verblijft. Spannend!

@ elf: heftig zeg, zo'n beslissing maken terwijl je eigenlijk graag wil. Maar wel Fijn dat het goed voelt nu.

Ik droom eigenlijk wel van een gezinnetje met 4 kinderen, maar wellicht denk ik daar na de eerste anders over. En het moet financieel en huistechnisch ook maar allemaal kunnen, ik wil ze graag een eigen kamertje bieden. En het zwanger worden zelf natuurlijk. We zullen wel zien :)
pi_111959079
Fijn dat het beter gaat Elf!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112545345
Schop :D!
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:41:21 #63
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112545399
Rammel :P
pi_112545502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:41 schreef PureEvil het volgende:
Rammel :P
dito!
enorm :X
:)
pi_112545566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:41 schreef PureEvil het volgende:
Rammel :P
pi_112545600
De bammel!
Noot noot.
pi_112547805
Haha, en masse melden we ons weer!
Hier is het gelukkig wat rustiger, dat mocht ook wel :) Maar nog steeds aan het rammelen..
pi_112547830
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

dito!
enorm :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_112548989
Me too!! Mijn vriend is een beetje bijgedraaid :D hij rammelt mee en staat er eerder voor open :D. Dus als ik nu iets kan regelen met school dat ik toch nog komend schooljaar kan afstuderen zouden we over 1 tot 1,5 jaar kunnen gaan beginnen!! :D
pi_112549651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:29 schreef Maxellera het volgende:
Me too!! Mijn vriend is een beetje bijgedraaid :D hij rammelt mee en staat er eerder voor open :D. Dus als ik nu iets kan regelen met school dat ik toch nog komend schooljaar kan afstuderen zouden we over 1 tot 1,5 jaar kunnen gaan beginnen!! :D
Dat zou leuk zijn! :) Hoop voor je dat het zo allemaal gaat lukken :)
pi_112562628
Oh dat hoop ik ook voor je, dat zou al een hoop schelen natuurlijk.

Op werk weer iemand zwanger. Maar nu ik weet wanneer ik mag, was ik oprecht blij voor haar. Was helemaal verbaasd erover, de vorige keer dat ik zoiets hoorde, was het nog een beetje dubbel.
Vriendlief zei overigens, dat hij misschien in oktober al wil beginnen, mochten we er dan al financieel goed voor staan. Daar schrok ik wel een beetje van hoor. Dat is nl wel heel erg snel ineens. We zullen zien. Ondertussen blijf ik doorrammelen. En het huis is een week uitgesteld, niet volgende week al, maar pas over 2 weken. Jammer maar helaas.
pi_112601258
@Risu: Wat fijn je dat je helemaal oprecht blij kon zijn :) dat is zo veel fijner dan dat dubbele gevoel!
Oktober is best snel idd! Maar wanneer zou het anders zijn? En jammer dat het huis een week wordt uitgesteld, maar wat is een week nou :)
pi_112680496
Risu: scheelt 2 maanden, was eerst december toch? Is gewoon heel spannend en apart denk ik als het moment dat je ervoor gaat opeens aanbreekt!

Ik krijg de laatste tijd ook met meer zwangerschappen in mijn omgeving te maken, maar vind het vooral genieten om zo'n kleintjes van dichtbij mee te maken wetende dat ik er zelf nog even op moet wachten.

Laatst nog met vriend en ouders naar ons toekomstige appartementje geweest kijken dat nog in aanbouw is. Een vrouw in buurt van schoonmoeder:'van dit kamertje maak je een kantoor/studeerkamer'. Schoonmoeder: 'of een babykamer!'
*rammel*
Kennis is over een paar weken uitgerekend, nog meer gerammel!
pi_112684555
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:40 schreef Nolita het volgende:

[..]

Dan zijn we 27 en 28....5 jaar is idd nog lang, het is ook maar een gok van hem dat we dan iig alles op een rijtje hebben denk ik. Nu hopen dat dat eerder het geval is of ik hem toch eerder overtuigd heb. Mijn doel is eigenlijk op mijn 30ste klaar te zijn met zwanger zijn, maar als ik meer dan twee kinderen wil is dat natuurlijk wat krap. We zullen zien, maar eerst beginnen met een eerste kindje en dan verder...ik ga nog steeds voor over twee jaar. Een huis is toch nooit af, als de basis maar goed is denk ik dan.

Hoeveel kinderen zouden jullie graag willen als je kon kiezen op dit moment?
Als ik mocht kiezen kregen we er vijf.

Ik wilde vroeger ook altijd klaar zijn op mn 30e maar daar kwam een opleiding tussendoor. :') Ik ben klaar als ik 31 ben als alles goed gaat. Ik sluit niet uit dat ik zwanger mn diploma ophaal, maar zeker niet hoogzwanger, dat zie ik niet zitten met de stages die nog gelopen moeten worden en gewoon überhaupt met twee kindjes en afstuderen enzo.
Nu ligt mn grens bij 35, na de leeftijd wil ik eerlijk gezegd gewoon niet meer zwanger zijn. Het ziet er naar uit dat vijf kinders hem dus niet gaat worden, maar wie weet. Misschien krijgen we wel een O+ tweeling O+
:)
pi_112778858
Ik ben jarig vandaag, (28) en omdat ik nijntje zo leuk vind, kreeg ik een plushe nijntje knuffel met beethoven liedjes van mijn vriend. voor als de baby er is. Ik ben er zo blij mee. Dat betekent dat hij er ook wel al mee bezig is.

Verder is mijn verjaardag niet zo super, we zouden naar de apenheul gaan, maar het weer is slecht en ik kreeg vannacht een nierbekkenontsteking. Die doet verdomt veel pijn kan ik je zeggen.
Nu met een kuurtje in bed, genieten van mijn nieuwe nijntje. Van het weekend gaan we alsnog naar de apenheul.
pi_112779134
Gefeliciteerd met je verjaardag, Risu! Beterschap met de ontsteking. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_112779377
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:54 schreef Risu het volgende:
Ik ben jarig vandaag, (28) en omdat ik nijntje zo leuk vind, kreeg ik een plushe nijntje knuffel met beethoven liedjes van mijn vriend. voor als de baby er is. Ik ben er zo blij mee. Dat betekent dat hij er ook wel al mee bezig is.

Verder is mijn verjaardag niet zo super, we zouden naar de apenheul gaan, maar het weer is slecht en ik kreeg vannacht een nierbekkenontsteking. Die doet verdomt veel pijn kan ik je zeggen.
Nu met een kuurtje in bed, genieten van mijn nieuwe nijntje. Van het weekend gaan we alsnog naar de apenheul.
Gefeliciteerd! :) en wat een lief cadeau, heel thoughtful :)

Beterschap :* en veel plezier dit weekend, de apenheul is leuk!
pi_112784523
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:54 schreef Risu het volgende:
Ik ben jarig vandaag, (28) en omdat ik nijntje zo leuk vind, kreeg ik een plushe nijntje knuffel met beethoven liedjes van mijn vriend. voor als de baby er is. Ik ben er zo blij mee. Dat betekent dat hij er ook wel al mee bezig is.

Verder is mijn verjaardag niet zo super, we zouden naar de apenheul gaan, maar het weer is slecht en ik kreeg vannacht een nierbekkenontsteking. Die doet verdomt veel pijn kan ik je zeggen.
Nu met een kuurtje in bed, genieten van mijn nieuwe nijntje. Van het weekend gaan we alsnog naar de apenheul.
Wat een lief cadeau. O+
Rot is dat he, een nierbekkenontsteking. Ik kreeg dat laatst ook midden in de nacht. Wat een pijn.
pi_112785011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:54 schreef Risu het volgende:
Ik ben jarig vandaag, (28) en omdat ik nijntje zo leuk vind, kreeg ik een plushe nijntje knuffel met beethoven liedjes van mijn vriend. voor als de baby er is. Ik ben er zo blij mee. Dat betekent dat hij er ook wel al mee bezig is.

Verder is mijn verjaardag niet zo super, we zouden naar de apenheul gaan, maar het weer is slecht en ik kreeg vannacht een nierbekkenontsteking. Die doet verdomt veel pijn kan ik je zeggen.
Nu met een kuurtje in bed, genieten van mijn nieuwe nijntje. Van het weekend gaan we alsnog naar de apenheul.
Gefeliciteerd! Wat een lief cadeau, leuk dat hij er ook mee bezig is :) En beterschap!
pi_112844405
Risu, Nog van harte gefeliciteerd, en beterschap!

Hier is mijn menstruatie een week te laat, en ondanks dat we er nu niet mee bezig zijn, en we besloten hebben te wachten tot we volgend jaar getrouwd zijn, werd ik met de dag nerveuzer, Ik kon het me niet voorstellen,maar de hoop die zich dan opbouwt zeg!

Maar goed vandaag is vriendlief een test gaan halen, want ik ben ook al een paar dagen misselijk, en we wilde zekerheid, Maar helaas pindakaas, geen streepje, en ik heb m er zowat uit zitten kijken!!

Maar goed nog steeds niet ongesteld dus!
en we rammelen weer even keihard! :')
S. 2014
J. 2016
pi_112844818
Risu nog van harte! Hopelijk voel je je nu al weer iets beter.

Gewoonmezelf, ik had echt hetzelfde een paar weken terug! Wat een (stiekeme) teleurstelling dan toch he :*

Ik ben eindelijk wat minder aan het rammelen op het moment, ook wel eens lekker :P.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:15:56 #82
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112845059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:41 schreef PureEvil het volgende:
Rammel :P
+1
pi_112845513
Dan is het toch wel even heel dichtbij, gewoonmezelf!

Hier is het rammelen momenteel ook goed te doen. Eindelijk. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_112845567
Dank jullie wel. Ik voel me steeds een beetje beter.

Oh die teleurstelling die je dan hebt, terwijl het eigenlijk niet uitkomt enzo.
Mijn schoonmoeder is die kuur gaan halen gistermorgen, toen werd er gevraagd of ik zwanger was, want dan mocht ik het absoluut niet gebruiken hoor. Heb nog over getwijfeld of ik niet een testje moest doen voor de zekerheid. Toch maar niet gedaan, wat een stress zou dat opleveren zeg. Want dan wil je het streepje gewoon gaan zien, terwijl je zeker weet dat het stress voor niets is, want net ongesteld geweest.
Toch wel jammer dat ik geen ja kon zeggen. Maar ja, dan had ik die kuur niet gemogen.

Ze zei ook nog doodleuk, dat ze m'n plasje wel tegen die tijd naar de huisarts zou brengen voor een testje. Dan zou ze het zelf ook meteen weten. Maar ik zei dat ik dat thuis wel testen zou. Ze is volgens mij soms nog zenuwachtiger dan ik over dit soort dingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112866661
Risu: Fijn om te merken dat je vriend er ook mee bezig is! Hopelijk is je ontsteking snel over. En nog eventjes en dan kunnen jullie al in het huisje! Ik kan mijn geduld steeds moeilijker opbrengen inmiddels, maar het moet nog even.

Gewoonmezelf: lijkt me idd heel dubbel. Want ook al komt het dan niet helemaal uit, je vindt je weg wel als je er dan toch voor gaat.
pi_112883799
De collega die zwanger is, heeft vandaag echo omdat ze niet zeker weten of het 8 of 12 weken is. Haar buik begint namelijk nu al te vormen. Maar ze was vandaag de hele tijd zo blij en zenuwachtig, dat ik dat vanzelf ook werd. Ik heb gewoon plaatsvervangende zenuwen. Morgen is ze er gelukkig ook, anders zit ik het hele weekend af te vragen hoe het ging. Ja het is eigenlijk te gek, want zo goed ken ik haar niet. Haha.

Overigens, het zwangerschaps topic loopt langzaam leeg. Er komt maar geen aanstroom bij vanuit het streepjestopic. Straks zijn wij aan de beurt en dan is er niemand meer. :-(

Edit: oh gelukkig ik zie weer een nieuwe.

[ Bericht 4% gewijzigd door Risu op 14-06-2012 13:38:55 ]
pi_113017267
Ik ben een beetje boos op mijn lichaam!! We zijn nu 11 te laat wbt menstruatie!

En iedereen zegt dat ik me geen zorgen moet maken, maar dat doe ik wel! Mijn huisarts zegt: ja dat komt wel eens voor bij een onregelmatige cyclus,maar dat is t nu juist, Ik ben zo regelmatig als de pest! Met pil, zonder pil, ik kan de kalender ernaast leggen!!
Ik zit nu sinds een jaar weer aan de pil, daarvoor 2 jaar helemaal niks, dus daar kan het ook niet aan liggen, maar ondertussen ben ik dus nog steeds niet ongesteld!

Ik denk dat ik morgen de dokter maar ga bellen, want ik heb vorig jaar een baarmoederontsteking gehad en maak me toch zorgen!

En ondertussen kijk ik zowat de streepjes op een test! :')
S. 2014
J. 2016
pi_113041598
Ik zou ook bellen. Als het normaal altijd netjes op tijd komt, (net als bij mij trouwens) zou ik zeker even controleren of het wel goed is. En zeker met die geschiedenis. Dan kan je maar beter extra voorzichtig zijn denk ik. Hopelijk is alles goed.

Met mij is overigens alles weer top, nieren doen het nog steeds, en de antibiotica is vandaag laatste dag. Apenheul was ook super leuk. (wel heel erg veel kinderen daar zeg, van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar kinderwagens te kijken.) vriend zag iemand borstvoeding geven en bleef er maar over praten. Later wees ik hem erop dat er 2 tafeltjes verder ook een zat, die had ie nog niet gezien. Ik heb maar gezegd dat het vrij normaal was, en dat ie wat vaker buiten moest komen. O en foto's maken is niet zijn sterkste kant. Foto van een aapje, heul in de verte zie je wat zitten.
pi_113047108
Wat risu zegt, ik zou ook een belletje doen. En kan me goed voorstellen dat je toch hoopvol naar de test(jes) kijkt!

Fijn dat het weer goed gaat risu :) en mooi dat de apenheul leuk was! Grappig dat je vriend maar bleef praten over borstvoeding.

Hier rammel het gewoon door, maar de komende 2.5 jaar wordt het niks (iig niet gepland).. dus ik denk dat ik maar in de vriezer ga zitten :P
pi_113057461
Bij de huisarts geweest, en hij ziet geen reden tot paniek, maar omdat ik die ontsteking heb gehad, en ik daar onzeker van wordt, krijg ik nu wel een inwendige echo, en ik kan morgen al terecht, dan kijken ze even de baarmoeder en eierstokken na, geeft toch wel een fijn gevoel dat ik serieus genomen wordt!
S. 2014
J. 2016
pi_113057989
Wat fijn dat je serieus genomen wordt :) en dat je zo snel al terecht kunt!
pi_113059545
Fijn dat ze morgen even gaan kijken. :).

Zei ik vorige week dat ik het rammelen goed te doen vind tegenwoordig? M'n PMS zegt de afgelopen paar dagen iets anders. :'). M'n moeder noemde me vroeger al een kleine ongeduld en volgens mij ben ik dat nog steeds. :+. Nog even en ik ben zeven jaar aan het rammelen. De eerste paar jaar lijkt dat ook nog niet te gaan veranderen. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113059642
Altijd fijn zo'n huisarts. Die neemt je tenminste serieus, en morgen heb je tenminste echte zekerheid.
pi_113061967
DaD :* Is er echt geen mogelijkheid dat het toch op kortere termijn zou kunnen?
  maandag 18 juni 2012 @ 18:53:06 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113062435
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:41 schreef L0t.. het volgende:
DaD :* Is er echt geen mogelijkheid dat het toch op kortere termijn zou kunnen?
Wat zij zegt :{

Dit jaar niet, ok, maar een paar jaar klinkt nog wel heel lang... -O-
pi_113062527
7 jaar al aan het rammelen, en dan nog een paar jaar moeten, dat is ook wel erg veel. Waarom zou het zo lang moeten duren dan?
pi_113062879
Als je tussendoor van relatie wisselt kan de rammeltijd al zomaar flink oplopen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113063203
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je tussendoor van relatie wisselt kan de rammeltijd al zomaar flink oplopen.
Ja, dat, inderdaad. Ik heb al een heel sterke kinderwens sinds de geboorte van m'n oudste nichtje, die nu dus bijna zeven is. Maar ik ben sindsdien inmiddels aan de derde meneer toe. :+.

Maar goed, eerst sowieso een vast contract (op z'n vroegst augustus 2013, waarschijnlijker augustus 2014) en ons huis (waar we nog geen jaar wonen) verkopen. Iets wat m'n vriend nog helemaal niet wil doen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113070362
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, dat, inderdaad. Ik heb al een heel sterke kinderwens sinds de geboorte van m'n oudste nichtje, die nu dus bijna zeven is. Maar ik ben sindsdien inmiddels aan de derde meneer toe. :+.

Maar goed, eerst sowieso een vast contract (op z'n vroegst augustus 2013, waarschijnlijker augustus 2014) en ons huis (waar we nog geen jaar wonen) verkopen. Iets wat m'n vriend nog helemaal niet wil doen.
Ik vind dat je jezelf wel heel strenge 'eisen' op legt. Is dat vaste contract echt zo belangrijk en is er echt helemaal geen ruimte over in jullie huidige huis? Als ik je zo hoor word je er niet echt gelukkiger van om nog zo lang te wachten.. 'De Perfecte Situatie' bestaat, niet. Natuurlijk, het is fijn om alle schaapjes op het droge te hebben maar gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat toch? Als je vriend het echt nog niet wilt is dat natuurlijk wel een zwaarwegende reden..

Nouja, ik vind het gewoon rot voor je ;( :*
pi_113070503
Sowieso zijn ze tegenwoordig niet zo gul meer met vaste contracten :N

Hoop voor je dat het toch eerder kan, helemaal als je al zolang rammelt :*
pi_113074900
Het is gemakkelijker om op dat soort praktische, duidelijk te overziene punten te wachten dan op het gevoel van mijn vriend dat hij ook wil. Op het krijgen van een vast contract heb ik tenminste nog enige invloed.

Does this make any sense?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113075162
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is gemakkelijker om op dat soort praktische, duidelijk te overziene punten te wachten dan op het gevoel van mijn vriend dat hij ook wil. Op het krijgen van een vadt contract heb ik tenminste nog enige invloed.

Does this make any sense?
Ja ik snap het.. Zo heb je het gevoel echt ergens naartoe te kunnen werken.
Je vriend wil dus nog een paar jaar wachten?
pi_113076354
Begrijpelijk ja. Maar ik vraag me ook af in hoeverre de vaste contracten nog gegeven worden. Als we beiden maar werk hebben zijn we al een heel eind heb ik me voorgenomen.

Ik hoop dat mijn vriend het over 2 jaar met me eens is dat een babytje best kan in het appartementje...zwanger worden, zijn en het eerste jaar van het kindje geeft ons toch al minstens bijna 2 jaar de tijd om een huisje te vinden...of klinkt dat niet logisch? Ik ga het hem nu nog maar niet voorstellen...
pi_113077630
Vaste contracten komen na goed functioneren best nog voorbij maar niet meteen je eerste jaar nee.

Als iemand die op 60m2 in een tweekamerappartement woont kan ik je aanraden om het bij voorkeur niet te doen en toch eerst andere woonruimte te zoeken maar dat is slechts mijn mening.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113078087
Het is groter, met 2 slaapkamers. Maar die tweede gaan we dus als studeer/kantoorruimte gebruiken.
Het ideale plaatje ziet er voor mij wel anders uit ja...maarja af en toe ga je fantaseren over wat mss wel mogelijk is door dat gerammel..
pi_113078257
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:10 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja ik snap het.. Zo heb je het gevoel echt ergens naartoe te kunnen werken.
Je vriend wil dus nog een paar jaar wachten?
Ja.

Het lijkt mij ook geen goed idee idd, DML. We hebben net ruimte voor een kat. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113078297
Daar hebben wij er ook nog twee van :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113078471
En naast een eigen kamer voor Olivier missen wij dus juist een extra ruimte om te kunnen hobbyen/studeren/gamen/computeren. Het alles in de woonkamer moeten doen als kind op bed ligt geeft best wel eens conflicten qua geluid, ruimte etc
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113079210
DevilsAndDust, herkenbaar :) Hier heb ik ook zo'n 7 jaar gerammeld voordat mijn vriend ook wilde. Wel 7 jaar dezelfde vriend, maar het blijft gewoon lang! Wat ik je wel wil meegeven: Bij mannen weet je het nooit. Als ze er eenmaal over gaan nadenken voor zichzelf, dan kunnen ze ook zomaar ineens een keer om zijn! Hoop dus dat je niet nog een paar jaar op je vriend hoeft te wachten en dat andere factoren ook zo spoedig mogelijk naar je zin zullen zijn :*
pi_113079573
Natuurlijk is dat niet ideaal, ik zie het dan ook niet als een zo ga ik het doen. Wie weet hoe we er over 2 jaar voorstaan...ondertussen rammel en fantaseer ik gewoon verder.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:44:02 #111
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113097955
Uitspraak van lief zondag: Lief: ik wil ook een vaderdagkado Ik: je bent geen vader. Hij: oohja dat is ook zo *rammel*
Maar stiekem toch meer een lurker.
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 15:01:59 #112
5428 crew  miss_sly
pi_113098767
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En naast een eigen kamer voor Olivier missen wij dus juist een extra ruimte om te kunnen hobbyen/studeren/gamen/computeren. Het alles in de woonkamer moeten doen als kind op bed ligt geeft best wel eens conflicten qua geluid, ruimte etc
Dat is ook maar net hoe je in elkaar zit.

Wij wonen dus ook in een appartement, wel ruim 90 m2, met twee slaapkamers. Hobbyen, studeren, gamen, muziek luisteren, computeren en tv kijken doen we allebei daar. En soms moet je dan wat schipperen, zoals muziek luisteren met de koptelefoon of studeren als mijn vriend met dochter op pad is. Maar wij ervaren het neit als echt vervelend. Natuurlijk zou het fijn zijn als we een huis hadden met 3-4 slaapkamers zodat we een aparte kamer ervoor hadden, maar het gaat prima zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113099529
Miss wij hebben vooral ruimte gebrek wat een probleem op levert.
Jullie hebben dan toch net weer meer vierkante meters.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113099701
Wij hebben 50m2 maar we hebben geen last van, als R op bed boven ligt zitten we idd beneden in de woonkamer, meestal kijken we samen 1 film of tv of 1 is op de comp de andere kijkt iets of leest een boek..is net wat je gewend bent :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113100169
Ja dat is dus hetgene wat mijn vriend ook heeft tegengehouden het afgelopen jaar. Geen woonruimte. Nu dat er wel aan komt, wil hij wel.
We wilden eigenlijk ook graag een studie/game/hobby kamer hebben en hebben dus eigenlijk een huis met 4 slaapkamers nodig (2 kids willen we) maar dat zit er dus niet in, nou laten we die extra kamer schieten en bouwen een tuinhuisje erbij zodra het nodig is. En als we daar geen geld voor hebben, om wat voor reden dan ook, dan maar geen extra huisje.
En eigenlijk ben ik wel blij met deze keuze. De eerste is er nog voorlopig niet en de tweede laat vast ook een paar jaar op zich wachten, waardoor we weer geld kunnen sparen.

Anyway, lang verhaal. Maar ik denk dat het voor een man anders is dan voor ons vrouwen. Mijn vriend was er pas klaar voor toen hij zag dat alles goed geregeld was. Dat geldt vast voor meer mannen zo. Dan is het nu dus eigenlijk zaak, dat die mannen gaan inzien dat het allemaal wel kan. Of er voor zorgen dat het binnenkort kan, even simpel kort door de bocht. Veeeeel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Oh en de mededeling dat het voor je 30ste veel makkelijker is zwanger te worden, de kans op complicaties minder enz en dat tijdens de zwangerschap van 9 maanden ook nog gespaard kan worden heeft hier ook wel geholpen.
pi_113100276
Wij zijn genoeg gewend maar het tikken van het toetsenbord dwars door je film heen irriteert mijn meneer bijvoorbeeld. (dat gepost op Fok ook :{w :') :P )
Ik mankeer wat aan mijn gehoor dus als Mr.DML oordopjes in heeft op zijn computer staat de tv toch nog te hard eigenlijk.

Alles buiten tv kijken moet op de eettafel en zoals met Round Robin wil ik het laten liggen maar er moet ook aan gegeten worden dus dat gaat niet en er is geen plek in huis waar Olivier niet bij kan waar ik het naar toe kan verplaatsen.
Sterker nog, mijn knutselspullen zitten in een tasje onderin mijn kledingkast waar Olivier dus 's avonds slaapt.
Ik zou het graag op een andere plek hebben waar het mooi overzichtelijk kan liggen en ik niet mijn kind hoef te storen bij het pakken maar de ruimte is er niet.
De PC staat ook op de eettafel en momenteel met RR ook nog de printer daar ergens op de grond.
Tel daar bij op dat ik een sloddervos ben, zeker i.c.m. het nergens kwijt kunnen en MrDML een controlfreak dus tja.
En je hebt soms van die dagen dat je eigenlijk even een uurtje op jezelf wilt zijn omdat je chaggo bent of zo maar wij kunnen elkaar echt niet ontlopen.

Iedereen is daar anders in maar ik gaf enkel aan dat het wel iets is wat je kan overkomen in een klein huisje waar de slaapkamer als er een kind ligt dus geen ruimte is waar je nog heen kan 's avonds.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 19-06-2012 15:41:13 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113100788
DML dat kan toch? iedereen is anders. Ik ken veel mensen die net zoals jij moeilijk zouden hebben in zo'n klein huisje..we hebben hiervoor 3 jaar in een studio gewoond dat was ook geen probleem :) wou alleen ook vertellen dat het prima kan een baby in 50m2 :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113101369
Zelfs een peuter en een baby gaan gemakkelijk op 47 m2 hier. En geen kamers, gewoon 1 ruimte.
Maar inderdaad, het moet je wel liggen. :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 16:00:07 #119
5428 crew  miss_sly
pi_113101451
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Miss wij hebben vooral ruimte gebrek wat een probleem op levert.
Jullie hebben dan toch net weer meer vierkante meters.
Klopt, dat scheelt behoorlijk natuurlijk. Maar je zei "een extra ruimte" en die hebben wij ook niet en missen we niet. Ja, we zitten wat meer op elkaars lip en moeten wat rekening met elkaar houden, maar het gaat bij ons prima. B werkt ook veel thuis en doet dat gewoon aan het kookeiland. RR doe ik ook aan de eettafel en daar ligt dan ook op de hoek een stapeltje. We zijn wat inventiever geworden met opbergruimte en zijn nog zoekende naar wat oplossingen op dat gebied.

Ons vorige appartement was ook 65 m2 en daar zouden we ook prima hebben kunnen wonen met drieen. De babykamer zou wat klein geweest zijn.

Wat ik alleen wil zeggen, is dat het ook aan je persoon ligt. Maar ik kan me wel voorstellen dat jullie wat groter zouden willen wonen en in ieder geval een eigen kamer voor Olivier willen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:57:22 #120
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_113103665
Beste mensen!

Naar aanleiding van het lezen van dit topic:
'Ik spoelde de pil door het toilet'

Zou ik graag willen weten wat jullie daar van vinden
pi_113103740
Ik vind het echt not-done om je vriend/man zo voor het blok te zetten :{w

Zo'n beslissing moet je samen maken en niet in je eentje :N

Vertrouwen zou echt helemaal weg zijn als ik zo'n man zou zijn. En ik zou dan ook snel wegwezen, laat ze het maar lekker zelf uitzoeken dan :{w
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:59:08 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113103748
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:58 schreef oeke het volgende:
Zelfs een peuter en een baby gaan gemakkelijk op 47 m2 hier. En geen kamers, gewoon 1 ruimte.
Maar inderdaad, het moet je wel liggen. :Y
Ik blijf me daarover verbazen.. HOE??
Ik krijg die 2 draken nog niet eens bij elkaar op de kamer zonder dat ze de boel op stelten zetten :'(

En dan denk ik inderdaad wel eens aan jou... 2 kinderen, 1 studio.. Ik doe iets fout.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113103811
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef Flodder450 het volgende:
Beste mensen!

Naar aanleiding van het lezen van dit topic:
'Ik spoelde de pil door het toilet'

Zou ik graag willen weten wat jullie daar van vinden
Ehh compleet onacceptabel natuurlijk :') Al was ik al lang weggeweest bij een kerel die op m'n 35e nog zou zeggen 'Even wachten tot ik eraan toe ben' :')
pi_113103858
VROEGER Tico, toen sliepen ze met zijn 35en op een kamertje van 2 m2 en dan moesten ze nog 45 km lopen naar school ook!
pi_113104179
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:01 schreef Sorbootje het volgende:
VROEGER Tico, toen sliepen ze met zijn 35en op een kamertje van 2 m2 en dan moesten ze nog 45 km lopen naar school ook!
Haha Sorbo, niet alleen vroeger hoor! In het grootste deel van de wereld gaat dat nog steeds zo. Maar goed dat zal wel een geitenwollensok opmerking zijn van mij. :P

En Tico, ik weet niet hoor, maar die baby van mij die doet nog niet zoveel. Als ze begint te kruipen zullen we wel maken dat we hier wegkomen. :P
Trouwens daar houd ik sowieso mijn hart voor vast, die oudste van mij is een lieve lobbes maar dat dametje heeft potentie tot....
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_113105409
Ik heb dat artikel toevallig vanmorgen ook gelezen. Ik stond er nogal van te kijken.
Mijn vriend kijkt elke dag of ik mijn pil wel neem. Die is bang dat er anders al te vroeg een kind van komt. Hij wil namelijk wel graag, maar nu nog niet. Zelfs nu ik een atibioticakuur moest, heeft hij een condoom erbij gepakt, terwijl hij die dingen maar niks vindt. En heb hem ook wel verteld, dat het niet nodig was, maar hij stond erop. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem dit aan zou doen. Maar aan de andere kant, ik hoef natuurlijk niet op een ooit te wachten. 'Oktober ofzo' is dan toch wel wat specifieker. En ik ben nog lang geen 35.
pi_113105625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:37 schreef Risu het volgende:
Ik heb dat artikel toevallig vanmorgen ook gelezen. Ik stond er nogal van te kijken.
Mijn vriend kijkt elke dag of ik mijn pil wel neem. Die is bang dat er anders al te vroeg een kind van komt. Hij wil namelijk wel graag, maar nu nog niet. Zelfs nu ik een atibioticakuur moest, heeft hij een condoom erbij gepakt, terwijl hij die dingen maar niks vindt. En heb hem ook wel verteld, dat het niet nodig was, maar hij stond erop. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem dit aan zou doen. Maar aan de andere kant, ik hoef natuurlijk niet op een ooit te wachten. 'Oktober ofzo' is dan toch wel wat specifieker. En ik ben nog lang geen 35.
Serieus, je vriend gaat staan kijken hoe jij je pil inneemt? Lekkere blijk van vertrouwen dan..
pi_113105691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:43 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Serieus, je vriend gaat staan kijken hoe jij je pil inneemt? Lekkere blijk van vertrouwen dan..
Dat wilde ik ook zeggen...

Oeke, ik vind het echt superknap dat jullie met z'n vieren in een studio wonen! :o. Ik zie echt niet voor me hoe er hier een kindje bij zou passen. Tenzij we een wiegje op het dakterras zetten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113105790
Nee, ik verwoord het verkeerd. Hij kijkt alleen of ik het niet vergeten ben. (in het verleden ben ik hem nogal eens vergeten). Hij staat heus niet te kijken of ik hem wel echt neem. Wat dat aangaat, kan ik hem dus ook best door de plee spoelen, hij checkt alleen even het stripje.
pi_113111171
Oeks jij hebt wel je atelier waar je werkt/hobby't hè? ;)

Waar het mij eigenlijk vooral om ging is dat als je heel graag wilt je de situatie wellicht wat rooskleuriger ziet dan dat hij in de praktijk uitvalt.
Het kan geen kwaad om eens te analyseren of beiden karakters dat gaan trekken in zo'n kleine ruimte met veel zooi (want baby OMG :o :P ).
Gezien de huidige huizenmarkt bevindt je je anders straks wellicht een behoorlijke tijd in een toch ongemakkelijke situatie.

Ik reageerde bijvoorbeeld op Nolita die een kantoor gaan maken. Staat daar enkel een bureau en computer in of heel veel werkspullen. Rijen met mappen etc omdat je structureel veel thuis werkt. Waar ga je dat laten als je van je kantoor een babykamer maakt? Structureel thuiswerken gaat dan niet meer waarschijnlijk.

Wij hebben er heel bewust voor gekozen om tijdens de zwangerschap het appartementje niet te koop te zetten.
Nu heb ik daar achteraf best een beetje spijt van en wij schipperen best wel met de ruimte. Geen kinderkamer om overtollig speelgoed af en toe eens heen te bonjouren. Geen kookeiland om nog aan te werken, maar enkel een halve eettafel waar soms tegelijk gewerkt en geknutseld wil worden. Na een vermoeide werkdag kan dat soms best een uitdaging zijn om gezellig te doen samen zeg ik heel eerlijk :)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:54:25 #131
61183 leonieke
Dan toch?
pi_113113636
Ik denk eerlijk gezegd dat ik er in een kleine ruimte ook moeilijk mee om zou kunnen. Het zou niet zo erg zijn op dagen dat ik thuis ben, maar op een avond na een drukke werkdag, als het allemaal wat hectischer is en Thomas moe (en daardoor ambetanter) is, dan zou ik het ook wel moeilijk hebben met een huis in chaos. En dat betekent niet dat het hier altijd kraaknet is ;) (maar ook dat frustreert me vaak :X (hadden we maar een poetsvrouw O+ ) )
pi_113124389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oeks jij hebt wel je atelier waar je werkt/hobby't hè? ;)

Waar het mij eigenlijk vooral om ging is dat als je heel graag wilt je de situatie wellicht wat rooskleuriger ziet dan dat hij in de praktijk uitvalt.
Het kan geen kwaad om eens te analyseren of beiden karakters dat gaan trekken in zo'n kleine ruimte met veel zooi (want baby OMG :o :P ).
Gezien de huidige huizenmarkt bevindt je je anders straks wellicht een behoorlijke tijd in een toch ongemakkelijke situatie.

Ik reageerde bijvoorbeeld op Nolita die een kantoor gaan maken. Staat daar enkel een bureau en computer in of heel veel werkspullen. Rijen met mappen etc omdat je structureel veel thuis werkt. Waar ga je dat laten als je van je kantoor een babykamer maakt? Structureel thuiswerken gaat dan niet meer waarschijnlijk.

Wij hebben er heel bewust voor gekozen om tijdens de zwangerschap het appartementje niet te koop te zetten.
Nu heb ik daar achteraf best een beetje spijt van en wij schipperen best wel met de ruimte. Geen kinderkamer om overtollig speelgoed af en toe eens heen te bonjouren. Geen kookeiland om nog aan te werken, maar enkel een halve eettafel waar soms tegelijk gewerkt en geknutseld wil worden. Na een vermoeide werkdag kan dat soms best een uitdaging zijn om gezellig te doen samen zeg ik heel eerlijk :)
Ik denk echt dat het afhangt van wat je wensen zijn. Ik heb inderdaad een atelier voor mijn werk.
Maar RR en hobbyen doe ik ook gewoon thuis, als de kinderen slapen ga ik niet op de fiets naar mijn atelier om daar te rommelen tenzij betaald.

[ Bericht 33% gewijzigd door oeke op 19-06-2012 23:46:24 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_113177213
Het is zeker goed om erbij stil te staan als ik dat over 2 jaar nog steeds overweeg. Het is dan ook prettig om te lezen dat iedereen dat weer anders ervaart.
We gaan eerst maar eens ervaren hoe het met z'n 2-en gaat. Ik denk dat ik dan al veel realistischer een oordeel kan geven hierover!
pi_113208583
Nolita, eerst kijken hoe het met zn 2-en gaat is een goed idee :)

Ik weet niet hoe wij het zouden doen in een kleine ruimte. We zitten nu ook regelmatig in een kleine ruimte allebei ons eigen ding te doen, maar echt ideaal vind ik het niet.
Mja, eerst maar eens kijken hoe we er over 2.5 jaar voor staan. Dan zouden wij eventueel pas kunnen gaan samenwonen. Duurt nog wel ff dus!
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:26:05 #135
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113212499
Ik ken ook iemand die dat geflikt heeft bij haar vriend hij is er wel achtergekomen en is bij haar weggegaan, nu zijn ze wel weer samen. Als ik een man was en mijn vriendin/vrouw zou zoiets doen ik vertrouw en vergeef haar dan nooit weer.

En over de ruimte mocht het hier vroegtijdig gebeuren en we wonen nog niet samen dan wordt hier de zolder verbouwd dat wel, maar ik denk niet dat mijn ouders er zo blij mee zullen zijn ze zijn al beetje op leeftijd namelijk
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_113359621
* flowerbox meldt zich.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_113462985
Hai flowerbox :)

Wat stampertjeX zegt, ik zou het haar ook niet kunnen vergeven. Ik vind het zo achterbaks..
pi_113467226
:W Bubbles
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:24:39 #139
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113477712
aan de ene kant zou ik heel blij zijn als ik nu zwanger zou zijn, maar aan de andere kant ben ik bang voor de toekomst kan ik het wel een kind opvoeden ik klink mischien wel heel wijs maar in de praktijk bak ik er niks van. Ik raak al in paniek als er een kindje huilt en niet weet wat er is. en hoe vermaak ik ze ik ben daar nu al niet goed in komt dat nog wel ?
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_113478024
Het lijkt mij dat je daar tegen die tijd wel in mee groeit :)
pi_113483900
Dat denk ik ook :) volgens mij leer je je kindje snel genoeg kennen met dat soort dingen..
pi_113490178
Hoe kom ik ineens hier terecht??
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_113490336
whahahaaa Lamb, ik denk al? huh? wat doe jij hier.
En??
pi_113490619
Ergens in de verte hoor ik wel wat ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_113490864
Komt het geluid snel dichterbij??
pi_113491364
Neuj valt nog mee... Kan mezelf nog voor de gek houden ;)
Maar this wel grotendeels fok!'s schuld!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_113491431
Erg hè, ik merk daar toch ook wel een invloed vandaan komen :D
pi_113517553
Voel je het ook al?
Ik had vandaag een financiele tegenvaller (niet onoverkombaar). Maar dan ga ik meteen denken, moet ik nou weer uitstellen? En dan pak ik mijn 'babykosten' lijstje er weer bij, om mezelf gerust te stellen enzo. Dan voel ik toch wel heel hard dat ik rammel.
pi_113517898
Een babykostenlijstje waardoor je gerustgesteld wordt? :D. Mijn lijstje doet juist het tegenovergestelde. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113518899
Ja, ik zie daar dingen op staan, die je niet meteen nodig hebt. (vrij uitgebreid lijstje) en dan weet ik dat het totaalbedrag onderaan niet binnen die 9 maanden moet, en bovendien die 9 maanden eigenlijk dus ook nog wel genoeg tijd is voor dat bedrag.
Ja vreemd, maar dat geeft wel een beetje rust.
Ik heb overigens al een kinderwagen uitgezocht (wat je allemaal niet kan doen in een verveeld uurtje) en die is goedkoper dan begroot op dat lijstje, dus dat scheelde ook weer.
pi_113520263
Maar met alleen spullen ben je er toch niet, of begrijp ik je lijstje verkeerd? Sure, een wiegje en een kinderwagen kopen, dat is hier ook geen probleem. Maar op de langere termijn zit je misschien met een grotere woning, kinderopvang, minder werken...

Of maak ik er alweer veel te veel van? :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113521716
Reken maar op een euro of 700 per maand minder sowieso ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113527317
Mijn woning is op het moment groot zat. 3 slaapkamers, waarvan 2 kleintjes van 7,5m2 en een grote voor ons. (verhuizen binnekort al, zijn nu aan het opbouwen)
Minder werken hoeft niet, ik werk nu alleen ochtenden (vent werkt wel full-time). Kinderopvang ook niet, schoonmoeder wil heeeeel graag oppassen. (en zodra ze naar school gaan is er helemaal niks aan de hand meer) Dus wat dat aangaat, maak ik me niet zo druk.
Ook hebben we net een nieuwe auto, dus daar maak ik me voorlopig niet zo druk om.
Klinkt allemaal alsof we superrijk zijn, maar dat is niet, we hebben lang al ons geld kunnen sparen. straks is dat niet meer natuurlijk, dus doen we het nu zo goed mogelijk.
Maar dat was dus deel van de tegenvaller. De gordijntjes vielen wat duurder uit dan begroot, maar we hebben voor dat soort dingen netjes een bedrag over gehouden.

Maar wel goed dat je meedenkt hoor, we hadden idd net zo goed in een klein huisje kunnen zitten.
pi_113532895
Ja, wij zouden dus wel moeten verhuizen. Soms vraag ik me wel eens af of er het allemaal niet té perfect willen hebben. We verdienen allebei best prima, en nog vraag ik me af of dat genoeg is.

Maar goed, eerst moet mijn vriend ook nog maar willen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113533931
Als ik nu zwanger zou raken, dan zou het qua ruimte en financiën flink puzzelen worden (om het zacht uit te drukken).

Zodra mn vriend een baan heeft, zou het financiën-gedeelte iig geen probleem meer hoeven zijn. En als we samenwonen de ruimte ook niet.

Risu, klinkt als al een goede basis :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:20:05 #156
361350 Fyina
misschien
pi_113722055
Oei, al een tijdje niet gepost, en sinds de vorige keer nog veel meer kriebels. Komt omdat ons verdere leven steeds meer op orde komt met allebei een vrij stabiele baan en binnenkort een groter huis. Verstandelijk wil ik nog wel twee jaar wachten (en dat moet ook wel want mijn vriend is er nog niet zo erg aan toe), maar daar worden die kriebels niet echt minder van :p
Wat ik trouwens niet snap, als je op van die zwangerschapsfora leest zijn er mensen die een datum prikken ergens ver in de toekomst (specifieke maand in 2013 of 2014 ofzo) om met de pil te stoppen. vinden jullie dat logisch? Ik snap wel dat je een beetje weet in welk jaar je er voor wilt gaan, maar is het niet veel natuurlijker om dan op dat moment te bedenken dat je er nú aan toebent, en dan gewoon te stoppen met de pil? Ik ben best plannerig, maar dat mensen dat zo precies in de toekomst doen vind ik knap :p
When it comes to the future, there are three kinds of people: those who let it happen, those who make it happen, and those who wonder what happened.
pi_113723185
Dat kan ik me best voorstellen juist. Het lijkt me ook een erg grote stap om zomaar te besluiten dat je 'nu' begint met proberen. Als je een datum prikt, dan kun je je er (vooral geestelijk) nog wat op voorbereiden. Dat maakt het wat minder eng, lijkt me.

En fijn om te horen dat het allemaal lekker gaat nu :)
pi_113800136
Hoi,

Ik kom hier ook eens meerammelen! Ik ben Cwen, 27 en getrouwd, en ik wilde nooit kinderen... Tot ik vorig jaar een spiraaltje liet zetten. Ik kreeg een echofoto van het spiraal mee om te tonen dat hij goed zat en ik besefte me ineens dat daar ook een kindje had kunnen zitten! Was redelijk over mijn toeren, manlief was ook wel geschokt want die had daar nog nooit over nagedacht, maar nu, na 6 maanden, ben ik er wel aan gewend. Ook manlief heeft inmiddels een goed gevoel erbij, maar hij wil wel graag zelf het moment van starten bepalen. ik vind het prima, dus ik wacht nog even tot hij echt het idee heeft dat het een goed moment is.

Ik vermoed dat dat moment december wordt - ik ben net van baan gewisseld, man heeft al een vast contract, en ik krijg februari te horen wat het wordt. Al dat wachten...

Het lastige aan onze situatie is dat ik een (zeer) milde vorm van Asperger heb en waarschijnlijk hoogbegaafd ben, waardoor ik dingen nogal anders opvat dan anderen. Ik ben dus behoorlijk benieuwd hoe ik de spanning van het wachten en hopelijk uiteindelijk een zwangerschap ga beleven... Zijn er hier toevallig meer mensen die moeders/mensen kennen met Asperger of ASS?
Home is where the O+ is...
pi_113803232
Mijn zusje heeft PDD-NOS, dat is er wel een beetje aan gerelateerd. Ze heeft net haar eerste vriendje, superblij. Zwangerschap zit er bij haar hoop ik nog even niet in. Ze is 24, en woont nog thuis. Maar hoop wel dat het er voor haar ook gewoon inzit uiteindelijk. Ik wil ook wel een neefje of nichtje (ok heb nog een broertje ook maar goed.)

Zelf ben ik ook aan het rammelen, wie weet niet lang meer. Nog 2 volle en 1 net aangebroken strip afmaken en dan mag ik ontpillen. (74 dagen)

Mijn vriend is er overigens ook steeds meer mee bezig. Zo zei ik gisteren dat ik vond dat ik dik werd en dat ik maar even wat minder chips moest gaan eten (nog geen overgewicht, maar er mag wel 8 kilo af) en toen zei hij: 'welnee, je hebt gewoon stiekem een baby in die buik.' Aan de ene kant zou dat leuk zijn, aan de andere kant wacht ik liever die 74 daagjes nog even. (voornamelijk omdat ik net een zware antibioticakuur achter de rug heb)
pi_113803372
Dat je ook precies weet dat het nog 74 dagen zijn. :P. Dat is nog maar heel eventjes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:53:42 #161
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113828037
Ik heb ook PDD-NOS met 50 % kans dat ik dat ook door ga geven aan mijn kind(eren), ben ook best wel bang voor de toekomst wat ik een post terug al zei van kan ik dat straks allemaal wel en wat nou als hij/zij het ook heeft en ik wil ze het eigenlijk niet aandoen. Ik heb het zelf behoorlijk moeilijk gehad en heb het eindelijk na jaren vechten sinds een halfjaar alles op de rit, ik heb werk nu ga mischien nog weer een opleiding doen. Dingen gaan bij mij niet vanzelfsprekend en dat is lastig. We zullen zien de tijd zal het leren.
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_113834046
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:53 schreef StampertjeX het volgende:
Ik heb ook PDD-NOS met 50 % kans dat ik dat ook door ga geven aan mijn kind(eren), ben ook best wel bang voor de toekomst wat ik een post terug al zei van kan ik dat straks allemaal wel en wat nou als hij/zij het ook heeft en ik wil ze het eigenlijk niet aandoen. Ik heb het zelf behoorlijk moeilijk gehad en heb het eindelijk na jaren vechten sinds een halfjaar alles op de rit, ik heb werk nu ga mischien nog weer een opleiding doen. Dingen gaan bij mij niet vanzelfsprekend en dat is lastig. We zullen zien de tijd zal het leren.
Dat is (nog) niet bewezen trouwens, dat autisme genetisch is :) maar de kans is idd wel aanwezig..
Maar het lijkt me heel erg lastig, omdat je weet waar je kind eventueel tegenaan zou kunnen lopen (onbegrip, vooroordelen?). Maar als je kind ook een vorm van autisme heeft, dan kun je hem/haar daar misschien wel goed mee helpen :)
pi_113839291
Lastige keuze lijkt me dat idd, wanneer er een kans bestaat dat je iets doorgeeft aan je kind wat je niet wil! Hierdoor heb ik aan een kant vd familie geen neefjes/nichtjes. (maar 1 oom en tante die het risico niet wilde nemen dat evt. Kinderen dezelfde ziekte zouden krijgen als zijn vader.
Tegenwoordig bestaan er wel technieken, waarbij embryo's met en zonder de ziekte geselecteerd kunnen worden. Dat geldt natuurlijk niet voor alle ziektes en lijkt me een heftig traject. Zal ook van de zwaarte vd mogelijke ziekte afhangen of je erin stapt.

Zijn jullie inmiddels al verhuisd risu? Lijkt me heerlijk, ik moet nog even geduld hebben!
pi_113865215
We kunnen er nog niet slapen. De vloer wordt morgen afgemaakt (tegels) en dan volgende week maandag (de 16e ofzo) pas boven de vloer. :( kon niet eerder. Dan de dag erna de meubels in de slaapkamer en de dagen erna de rest. Maar dus de 17e al erin vind ik. Kan ik ook meteen beginnen met inruimen als ik opsta :p

Ik denk trouwens wel dat ik alleen maar harder ga rammelen als we daar eenmaal zitten. Die kamertjes liggen er dan zo leeg bij weet je wel. Daar moet dan even iets in. :p

Of autisme genetisch is of niet, geen idee, maar feit blijft dat mijn zusje het niet van een vreemde heeft, gezien mijn vader (en wat mindere mate mijn oma).
pi_113877558
@Risu: gelukkig schiet het al op, jullie nieuwe huis klinkt mooi!

@Stampertje: ik kan me voorstellen dat je ook twijfelt... Dit is ook niet iets dat ik zou willen doorgeven. Tegelijkertijd is het 100% zeker en kan ik goed functioneren, ik heb een goede baan, een opleiding, vrienden... Ik heb het 'onder controle', zeg maar. Toch blijf ik onzeker en zijn mijn fieps een belasting voor al wat ik net noemde, helaas. Maar ik geloof dat ik een kindje zou kunnen begrijpen en dat mijn hem/haar kan leren wat ik niet kan.

Toch blijft het lastig... Er zijn al zoveel kinderen met problemen!
Home is where the O+ is...
  zondag 8 juli 2012 @ 14:48:49 #166
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113925551
Ik funtioneer ook goed verder hoor, ik werk bij de thuiszorg als huishoudelijk medewerker heb een relatie goede sociale contacten. Ik wil mischien in de toekomst verzorgende gaan doen en dan richting de kraam.
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_113935614
Meld |:( :X
pi_113958270
StampertjeX, dat is fijn :) het scheelt al veel hoe je omgeving eruit ziet, en jij je niet laat beperken door een diagnose :)

Hai Kursor :W

Ik droomde dat vrienden een kindje zouden krijgen, jaloers dat ik was! :') vooral omdat zij ongeveer in dezelfde situatie zitten als wij (behalve dat hij wel een fatsoenlijke baan heeft en mn vriend niet :') )
pi_113962388
Ik vond gisteren een foto van mijn lief die z'n babynichtje een flesje geeft. O+
Dat. Helpt. Niet. |:(
  maandag 9 juli 2012 @ 12:02:30 #170
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113962783
(8> Zullen we..

Ik; Nee sorry, ik ben aan de pil :P

Rammel... :')
pi_114005619
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:02 schreef PureEvil het volgende:
(8> Zullen we..

Ik; Nee sorry, ik ben aan de pil :P

Rammel... :')
Wat is dat met die mannen? Hier hetzelfde! "Wanneer jij wilt schat."

Zit er iets in het weer?

@Kursor: welkom en je mag hier gefrustreerd zijn hoor :).
Home is where the O+ is...
pi_114005666
Ik had gisteren een baby van een paar uur oud in mijn armen! Volgens mij heeft heel zuid holland mij gehoord :@
pi_114007586
Doe mij zo'n kerel! De mijne kwam er laatst mee dat 'ie eigenlijk wel eerst wil trouwen nog.

Kom maar door met dat aanzoek, dan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:47:53 #174
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114007830
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Doe mij zo'n kerel! De mijne kwam er laatst mee dat 'ie eigenlijk wel eerst wil trouwen nog.

Kom maar door met dat aanzoek, dan.
Je mag m wel ff lenen :7
Hij maakt wel prachtige kinders _O-
pi_114010342
Gaan we aan de partnerruil ja? De mijne wil ook heel graag, maar de situatie is er voor ons niet naar.. dus, wie wil? :P
pi_114010653
Ik rammel echt de pan uit. En het is niet omdat manlief niet wil, maar ik moet 4 kilo afvallen om weer te mogen beginnen met hormonen.
En dat lijkt weinig (is het ook) maar als je iets heel graag wil :') duurt het toch veeeeeeel te lang.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114010804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:44 schreef Tally het volgende:
Ik rammel echt de pan uit. En het is niet omdat manlief niet wil, maar ik moet 4 kilo afvallen om weer te mogen beginnen met hormonen.
En dat lijkt weinig (is het ook) maar als je iets heel graag wil :') duurt het toch veeeeeeel te lang.
Dat kan ik me voorstellen! Maar je was al meer afgevallen, ofniet?
ik wist niet eens dat daar zo'n grens voor was..
pi_114011242
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:48 schreef Bubbles90. het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen! Maar je was al meer afgevallen, ofniet?
ik wist niet eens dat daar zo'n grens voor was..
De grens is er voor jezelf. Hoe zwaarder je bent voor de zwangerschap hoe moeilijker je lichaam het krijgt als je zwanger bent. En dat snap ik ook best. :)

En ik ben wel vaker veel afgevallen. En nu sinds gister echt streng op dieet. Daar voor had ik al de snoep en vette troep laten staan (met hier en daar een uitzondering). Maar nu echt echt echt streng op dieet. Ik wil niet veel langer meer wachten (met mijn geluk zal ik moeten wachten tot de vakantie periode voorbij is - dus ik heb nog even).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114020669
Ah, okay.. goed streven dan :)
Ik hoop dat je snel je doel gaat halen!
pi_114020860
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:47 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Je mag m wel ff lenen :7
Hij maakt wel prachtige kinders _O-
Ik vertrouw erop dat de mijne dat te zijner tijd ook wel doet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114027714
3 kilo! Een dag uithongeren heeft al een goede start gemaakt!
Nou ja uithongeren :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114031020
Let wel op dat je dan straks niet ineens terugschiet. (ja tenzij je zwanger bent, dan schijn je aan te komen :( )
Ik zou eigenlijk wel graag mijn puddingbuikje kwijt willen voor ik zwanger word. Of zou dat slecht zijn voor je buikspieren... Om dan te trainen en daarna snel zwanger (mits het lukt)?
Ik zou graag ietsjes platter willen, dan zie je denk ik ook wat sneller dat je zwanger bent, alhoewel je dat waarschijnlijk toch snel zat ziet.
Nou ja iig toch nog wel graag zo'n 5 kilo eraf voor de kerstperiode. Dat zou fijn zijn.
pi_114031774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:46 schreef Risu het volgende:
Let wel op dat je dan straks niet ineens terugschiet. (ja tenzij je zwanger bent, dan schijn je aan te komen :( )
Ik zou eigenlijk wel graag mijn puddingbuikje kwijt willen voor ik zwanger word. Of zou dat slecht zijn voor je buikspieren... Om dan te trainen en daarna snel zwanger (mits het lukt)?
Ik zou graag ietsjes platter willen, dan zie je denk ik ook wat sneller dat je zwanger bent, alhoewel je dat waarschijnlijk toch snel zat ziet.
Nou ja iig toch nog wel graag zo'n 5 kilo eraf voor de kerstperiode. Dat zou fijn zijn.
Strakkere buikspieren kunnen alleen maar van pas komen tijdens en na de zwangerschap dus nu trainen is een goed idee :).
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:51:10 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114034708
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef -Spring het volgende:
Ik.wil.zwanger.
Je mag de mijne?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114034734
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:50 schreef -Spring het volgende:
Nog twee jaar...
Joh als N. maar klaar is met die studie als kind zich aandient. Zwangerschap duurt nog 9 maanden. Zeg dat maar tegen hem.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114034818
Pfoeh Spring, over 2 jaar rammel jij zo erg dat ik het hier kan horen.

Enneh... *rammmmelllll* check!
pi_114035524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Joh als N. maar klaar is met die studie als kind zich aandient. Zwangerschap duurt nog 9 maanden. Zeg dat maar tegen hem.
Da's al meegerekend. Uiteraard. :D

Tico, kom maar door, hoor!
pi_114035563
Ow -O-

Ik dacht dat het maanden geleden al twee jaar nog was namelijk :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114035570
Studie is toch helemaal nergens voor nodig. Ik zeg: kappen met die opleiding, kinderen maken!
pi_114035663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Studie is toch helemaal nergens voor nodig. Ik zeg: kappen met die opleiding, kinderen maken!
Tja, wat zou ik dat graag willen, maar een opleiding en daarna een baan hebben is toch wel handig voordat we aan kinderen beginnen. Met alleen het salaris van vriendlief komen we niet zover...
pi_114035843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ow -O-

Ik dacht dat het maanden geleden al twee jaar nog was namelijk :@
Toen was het 2,5, maar da's ook twee en leek toen korter. :')
pi_114035917
En Groof, als N nou vroeger niet van alle mogelijke scholen was afgestuurd, was ie nu al klaar geweest.

Maar ik sta achter deze opleiding, hoor. :)
pi_114036008
Oh, dat scheelt ;-)
pi_114036164
Lang hoor, als je zo rammelt. :*
pi_114036669
Eigenlijk heb ik er al een jaar afgesnoept. Hij is nl op zn vroégst over twee jaar met deze opleiding klaar, maar het kan ook drie jaar zijn. Is afhankelijk van zn prestaties. En de afspraak was eigenlijk dat we pas voor een tweede zouden gaan als ie echt helemaal klaar is.
pi_114039215
ik tijdbom-rammel gezellig met je mee -spring :')
kan wel zo'n afstreepkalender gaan maken voor mezelf geloof k :D
:)
pi_114050570
@ risu: lijkt me spannend en superleuk om eindelijk te kunnen verhuizen, veel plezier alvast daarmee. Nog maar heel eventjes!

Ik heb heel goed nieuws gekregen over een zwaar langdurend vak waarbij ik na overleg voordeel vd twijfel heb gekregen. Wat betekent dat ik nog 1 ding moet afronden en dan in augustus gewoon afgestudeerd ben! Wow! Ik had het niet meer verwacht en ga hierdoor weer heel hard rammelen want mijn studie is dadelijk gewoon klaar. Nog even wachten op vriendlief, hopelijk volgend jaar en dan vraag ik me af of ik het rammelen überhaupt nog tegen kan houden. Maar ben nu vooral ontzettend blij want ik zag de bui al hangen van nog een jaar ploeteren!

En binnen 2,5 week zal mijn kennisje toch echt bevallen zijn. Ik ben zo benieuwd. Rammel al bij het idee dat we straks weer op kraamvisite mogen!
pi_114050888
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:06 schreef mignonne het volgende:
ik tijdbom-rammel gezellig met je mee -spring :')
kan wel zo'n afstreepkalender gaan maken voor mezelf geloof k :D
:o Ja? Een rammel voor mooie nummer 3? :o
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114050973
Al een hele tijd hoor :D
staat ook wel eerder in dit topic al. Maar k hou me netjes in tot t kan en verantwoord is en handig is enzo. :P
:)
pi_114051045
Leuk! *O*

Ik zou er ook best meerdere willen hebben, en als het makkelijker had gegaan bij ons dan was dat ook zeker geen probleem, maar om straks nog een keer een traject in te gaan (na deze) dat krijg ik er thuis niet door.
Dus moet er een wonder gebeuren dan. Maar dat kan altijd O-)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114053256
Ik zeg altijd dat ik er maar 1 wil, maar zie toch heel veel mensen snel rammelen voor een tweede. Is dat nou bij iedereen zo?
Home is where the O+ is...
pi_114053367
Nee :N
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114055076
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:28 schreef Cwen het volgende:
Ik zeg altijd dat ik er maar 1 wil, maar zie toch heel veel mensen snel rammelen voor een tweede. Is dat nou bij iedereen zo?
Vast niet, maar wie niet rammelt, post hier niet ;).

En nee, ik rammel nog niet (de mijnes is pas 4 weken oud, bewaar me!) maar ik denk dat dat op termijn zeker wel komt O-). Mijn overgebleven zwangerschapsvitamines zijn nog tot september 2014 goed :D.

Het lijkt me overigens bij een tweede erg fijn dat je het al eens hebt meegemaakt en overal wat relaxter mee om kan gaan (denk ik dan :+).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114056311
Ik rammel sinds ik de ene heb geworpen :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114060838
Ik rammel stiekem ook al :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114142886
Pffff, ik bespeur een rammel, ergens heel diep van binnen, maar hij zit er wel. Nondekanonne.
pi_114145304
Ik verbaas me over hoe snel ik alweer over mijn 'ik wil niet meer zwanger zijn' heen stap :@ (idee eraan dan hè?) en meneer zei vanmorgen ook ineens: ik hoor je nou al 2 dagen over een 3e, moet ik me zorgen gaan maken? :D (hij wil wel namelijk :'))

En dan is mijn kind net 4 dagen oud :o :')

Maar ik vrees dat ik altijd blijf rammelen... Dus of die 3e er ooit komt ;)
pi_114145959
Herkenbaar Gerbera. Ten minste bij mij was het heel sterk een aantal maanden lang na de geboorte van allebei. daarna verdween het ook echt bij allebei. En bij S was het met een mnd of 10 weer terug, het gerammel. En bij R is het eigenlijk 2,5 jaar weggebeleven. Maar toch, als ik de kans had... O+ .

Ik zal ook altijd met weemoed terugdenken aan de babytijd en het weer willen, weer en meer. Maar dat betekent hier ook niet dat ik dan maar eeuwig aan het baren sla. :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:38:37 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114146404
Verlangen naar babytijd is voor mij niet herkenbaar. Maar ik zou er zeker nog wel eentje bij willen. Doe maar vanaf 6 maanden zo ongeveer :) Voel me wel een beetje weemoedig deze maand, geboorte van knul was op 19 juli vrig jaar. Alle herinneringen komen naar boven: de verloftijd (heerlijk), het overtijd gaan, de inleiding...wat ik ervan ' mis ' is wel het hele speciale, nieuwe. Dat je intense nieuwsgierigheid en verlangen bevredigd wordt, en zo trots en dankbaar bent. Dat wil ik nog wel een keer. Dan wel zonder kolven, knip en die grijze wolk een paar maanden later :P
pi_114197895
Hier in de buurt is een ware babyboom momenteel en net in de stad zag ik ook alleen maar kinderwagens met kleine babietjes erin O+

En toen vroegen ze bij de Etos aan de vrouw voor me (die Pampers kocht) of ze babyzegels spaarde? Als je er daar genoeg van gespaard hebt krijg je dan een baby? :D
pi_114199685
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:36 schreef Sylvana het volgende:
Hier in de buurt is een ware babyboom momenteel en net in de stad zag ik ook alleen maar kinderwagens met kleine babietjes erin O+

En toen vroegen ze bij de Etos aan de vrouw voor me (die Pampers kocht) of ze babyzegels spaarde? Als je er daar genoeg van gespaard hebt krijg je dan een baby? :D
Haha, dat zou makkelijk zijn! Ik doe mee, sparen voor een baby O+
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:32:23 #214
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_114201652
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:11 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik verbaas me over hoe snel ik alweer over mijn 'ik wil niet meer zwanger zijn' heen stap :@ (idee eraan dan hè?) en meneer zei vanmorgen ook ineens: ik hoor je nou al 2 dagen over een 3e, moet ik me zorgen gaan maken? :D (hij wil wel namelijk :'))

En dan is mijn kind net 4 dagen oud :o :')

Maar ik vrees dat ik altijd blijf rammelen... Dus of die 3e er ooit komt ;)
:D Gerbera! Na vier dagen alweer! Haha. Nou dat had ik zelf niet hoor, heeft toch wel een paar weekjes geduurd...maar inmiddels rammel ik weer de pan uit :') . En ik vind het toch echt nog geen optie voorlopig! (En misschien wel nooit).
  maandag 16 juli 2012 @ 14:29:04 #215
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_114269300
Hoi! Na het meelezen van een paar topics kom ik ook meerammelen. Want jeetje, ik rammel zo hard dat ik bijna omkukel :+ . Helaas, wegens mijn studie en mijn vriend die absoluut niet rammelt, moet ik nog even wachten... 2 jaar. Duurt lang! :'( Vriendinnen willen pas over ongeveer 8/9 jaar eraan beginnen (!!!) dus ik kom hier steun zoeken *;
pi_114269453
Hoi. :+. Over twee jaar rammelt je vriend ook? :P. Mag ik vragen hoe oud je bent?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114269933
Gerberaatje, Raar he dat je zo snel kan rammelen na helemaal klaar te zijn geweest met het zwanger zijn. Ik wilde zelf na 20 weken al niet meer zwanger zijn de eerste 7 weken van Lisa haar leventje wilde ik achteraf toch geen baby en als ik zo kijk naar de combi van peuter en baby eigenlijk toch ook geen twee maar als ik Lisa alleen heb kan ik echt genieten van dr en zou ik er zo nog 1 bij willen! Maar we wachten nog braaf een jaartje of 4,5
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 16 juli 2012 @ 14:43:25 #218
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_114270100
21 DevilsAndDust. Een jonge godin dus :Y
pi_114270934
Nu voel ik me oud. ;(. Tof dat je al weet dat je over twee jaar los mag, in ieder geval. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114271275
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:40 schreef Sam1993 het volgende:
Gerberaatje, Raar he dat je zo snel kan rammelen na helemaal klaar te zijn geweest met het zwanger zijn. Ik wilde zelf na 20 weken al niet meer zwanger zijn de eerste 7 weken van Lisa haar leventje wilde ik achteraf toch geen baby en als ik zo kijk naar de combi van peuter en baby eigenlijk toch ook geen twee maar als ik Lisa alleen heb kan ik echt genieten van dr en zou ik er zo nog 1 bij willen! Maar we wachten nog braaf een jaartje of 4,5
:X :X
pi_114272311
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:07 schreef Oognip het volgende:

[..]

:X :X
En daar heeft ze zelf vast enorm van genoten dat ze dat zo voelde die eerste onzekere weken...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114272524
inderdaad poppedein. en dat ik achteraf toch geen baby wilde was niet omdat ik niet van dr hield of spijt had maar omdat ze alleen maar huilde en artsen bleven verklaren dat er niks was wat achteraf koemelkallergie bleek te zijn ik ging me zorgen maken over hoe dat dan te combineren met school straks en hoe gewoon voor haar te kunnen zorgen zonder me telkens kwaad te maken. Er staat ook dat ik nu enorm van haar kan genieten en als ik nu naar haar kijk er gerust ngo 1 zou willen zoals ze nu is..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_114273142
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:07 schreef Oognip het volgende:

[..]

:X :X
Wat is daar :X aan? Ik vind het alleen maar eerlijk dat ze er zo voor uit komt, en het heeft vrijwel altijd een reden, beetje onvriendelijk om dat meteen te veroordelen :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:36 schreef Sam1993 het volgende:
inderdaad poppedein. en dat ik achteraf toch geen baby wilde was niet omdat ik niet van dr hield of spijt had maar omdat ze alleen maar huilde en artsen bleven verklaren dat er niks was wat achteraf koemelkallergie bleek te zijn ik ging me zorgen maken over hoe dat dan te combineren met school straks en hoe gewoon voor haar te kunnen zorgen zonder me telkens kwaad te maken. Er staat ook dat ik nu enorm van haar kan genieten en als ik nu naar haar kijk er gerust ngo 1 zou willen zoals ze nu is..
Dat is alleen maar mooi, dat je er nu van kan genieten :Y

Ik denk dat ik mn hele leven zal rammelen _O- Ik moest laatst op 7 kindjes tegelijk passen en toen dacht ik "oh een heel groot gezin is ook wel erg leuk!" O+

Dusssssssss en dan heb ik er nog geen een he :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_114273399
tombolafan hopelijk zal het dan allemaal snel gaan hihi!

Ik heb het hier behoorlijk benauwd met een iegenwijze nee zeggende peuter en een baby ik wacht dus nog eventjes haha! Tegen de tijd dat er bij ons een tweede komt is onze baby al voorbij de peuter tijd :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 16 juli 2012 @ 16:18:50 #225
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_114274406
Hoe oud ben jij dan devilsanddust? En heb ook wel respect voor Sam1993 dat ze er eerlijk voor uit komt. Ze zal niet de eerste zijn, en zeker niet de laatste. Zeker als je een 'lastige' baby hebt kan ik er wel inkomen... :Y
pi_114274860
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:36 schreef Sam1993 het volgende:
inderdaad poppedein. en dat ik achteraf toch geen baby wilde was niet omdat ik niet van dr hield of spijt had maar omdat ze alleen maar huilde en artsen bleven verklaren dat er niks was wat achteraf koemelkallergie bleek te zijn ik ging me zorgen maken over hoe dat dan te combineren met school straks en hoe gewoon voor haar te kunnen zorgen zonder me telkens kwaad te maken. Er staat ook dat ik nu enorm van haar kan genieten en als ik nu naar haar kijk er gerust ngo 1 zou willen zoals ze nu is..
Ik vond het er nogal cru staan. Ik snap heel goed dat je niet genoten hebt de eerste paar weken, maar zoals jij het beschreef leek het alsof je spijt had van je baby. Zo kwam het iig op mij over. Dan snap ik wel dat je niet aan het genieten bent als alles zo moeizaam verloopt, maar zo zou ik het zelf niet opschrijven denk ik.

Goed, communicatieprobleempje ;)

Ben blij dat je nu wel geniet Sam!
pi_114295799
Oh mán. Wij gingen eens rustig aan samen kijken of het ons nog een keertje zou lukken om zwanger te worden (ik dan, ik krijg kippenvel van 'wij zijn zwanger') en dat vind ik leuk, maar ik had niet zo'n must als bij de eerste.
Het was nu meer van, komt het dan komt het en zo niet dan is het ook goed, want we hebben al een geweldig kind.

Totdat ik vorige week een baby van een halve dag oud in mijn handen had, onwijs moe was, een week overtijd en noem maar op.
Toen de test negatief was was ik toch wel wat teleurgesteld.
En nu? nu!moet!ik!zwanger! :X
pi_114299233
Oh god de kinderen bij scouting hadden een ruilspel komen ze met een kinderwagen aanzetten. ja zeggen ze tegen mijn vriend en ik (Leiding van dezelfde speltak) Die hebben we voor jullie geregeld want jullie moeten echt snel aan kinderen (Die kids zijn dus tussen de 14 en de 18)

Nu rammel ik weer de pan uit en had het net een beetje onder controle :( help..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114304156
:W

ik kom me hier ook maar eens melden! :)

bijna een jaar geleden de spiraal eruit.. en gestart in het "wachten op" topic..
helaas niks gebeurd en na een vakantie met een 1 jarig ventje gemerkt dat vriend-lief eigenlijk nog helemaal niet toe is aan een baby.. dat en gecombineerd met mijn baan waarbij zwanger zijn nog even niet zo handig is ( offshore op een gas productie platform) hebben we het zwanger zijn maar even in de ijskast gezet..

maar ondertussen ... :X :X :X

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_114304801
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:09 schreef Barretje80 het volgende:
:W

ik kom me hier ook maar eens melden! :)

bijna een jaar geleden de spiraal eruit.. en gestart in het "wachten op" topic..
helaas niks gebeurd en na een vakantie met een 1 jarig ventje gemerkt dat vriend-lief eigenlijk nog helemaal niet toe is aan een baby.. dat en gecombineerd met mijn baan waarbij zwanger zijn nog even niet zo handig is ( offshore op een gas productie platform) hebben we het zwanger zijn maar even in de ijskast gezet..

maar ondertussen ... :X :X :X
Zo was mijn vent ook :) Moest weinig van kinderen hebben.
Maar daar komt de (in mijn geval) kloppende cliché : Een kind van jezelf is vele malen anders! :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:14:33 #231
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114306973
* Barreltje = Barretje 80 ;)

crosspost uit het wachten op topic:

quote:
vandaag tehoren gekregen dat mijn nieuwe positie in november officieel begint..
dus in November 2013 kom ik me hier weer officieel melden :D
het is wel fijn om een datum te weten
en dan wil ik niemand van jullie hier meer terug zien! ~O> ~O>

succes dames!! ^O^ ^O^ ^O^
oftewel.. ik kom hier tot november 2013 even rammelen :P

ohh en ik doe mee met "de oudjes" : 32 jaar and counting ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:53:45 #232
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_114309903
Gezellig Barreltje! Ik zit hier dus ook nog wel even :'(. Mijn vriend wil er ook voorlopig nog niets van weten... Neem je een oudere vriend, heb je er nog niets aan :+.
pi_114310161
Barreltje, hai :) fijn dat je toch een datum weet!

KC, hoeveel ouder is je vriend dan, als ik vragen mag :)

Danic, wat een ommezwaai zeg!

En Sam, wat een lastige situatie lijkt me dat.. maar gelukkig gaat het nu beter :)
pi_114310363
Toch fijn dat je een datum in het vooruitzicht hebt, Barreltje! Ik merk zelf dat ik het niet-weten-wanneer heel erg vervelend vind.

KC, ik ben 26.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114310450
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:05 schreef danic het volgende:
Oh mán. Wij gingen eens rustig aan samen kijken of het ons nog een keertje zou lukken om zwanger te worden (ik dan, ik krijg kippenvel van 'wij zijn zwanger') en dat vind ik leuk, maar ik had niet zo'n must als bij de eerste.
Het was nu meer van, komt het dan komt het en zo niet dan is het ook goed, want we hebben al een geweldig kind.

Totdat ik vorige week een baby van een halve dag oud in mijn handen had, onwijs moe was, een week overtijd en noem maar op.
Toen de test negatief was was ik toch wel wat teleurgesteld.
En nu? nu!moet!ik!zwanger! :X
:D lekker ding O+
hopelijk pies je snel een dubbel strepke <3
:)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:22:27 #236
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114310856
Man zei dat hij het misschien toch wel heel gaaf zou vinden om nog een zoon te krijgen. Zoon ook echt he! Haha. Ik word momenteel echt heen en weer geslingerd door voor- en tegengevoelens. Ik wil wel een tweede, maar zie enorm op tegen het gedoe van zwanger zijn en bevallen, al is dat eerste heel makkelijk en probleemloos gegaan. Ben verder bang dat het mijn gezondheid dit keer wél schaadt (heb hoge bloeddruk). Of dat het er twee worden, of een ongezond kind (ik ben al 34). Sowieso lijkt het ons allebei beter (leeftijdtechnisch weer niet, dus) om te wachten. Ik wil er niet, zoals echt ie-der-een in onze omgeving, er precies 2 jaar tussen hebben, of nog minder. Lijkt me gewoon onprettig (te druk). En dan nog twee jaar lang 2x 2dagen kdv dokken. Dat is ook wel iets waar we bij stil staan. Zal wel een mouw aan te passen zijn, maar toch. Lastig.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:22:26 #237
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_114313309
Bubbels, vriend is 29... :@ aaaaah Danic, ik stem voor!!! :D *O*

Snap je twijfels Aventura.. Lijkt me ook lastig inderdaad. :{ Veel voors en tegens...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:15:07 #238
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114315669
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:05 schreef danic het volgende:
Oh mán. Wij gingen eens rustig aan samen kijken of het ons nog een keertje zou lukken om zwanger te worden (ik dan, ik krijg kippenvel van 'wij zijn zwanger') en dat vind ik leuk, maar ik had niet zo'n must als bij de eerste.
Het was nu meer van, komt het dan komt het en zo niet dan is het ook goed, want we hebben al een geweldig kind.

Totdat ik vorige week een baby van een halve dag oud in mijn handen had, onwijs moe was, een week overtijd en noem maar op.
Toen de test negatief was was ik toch wel wat teleurgesteld.
En nu? nu!moet!ik!zwanger! :X
Succes Danic :)
pi_114319648
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:22 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Bubbels, vriend is 29... :@ aaaaah Danic, ik stem voor!!! :D *O*

Snap je twijfels Aventura.. Lijkt me ook lastig inderdaad. :{ Veel voors en tegens...
Hier hetzelfde, vriendlief is ook 6 jaar ouder (31), maar er ook nog lang niet aan toe.

En nu ik eerst nog 2 jaar naar het MBO ga weet ik ook wel dat we beter nog even kunnen wachten, maar heb het nog wel erg moeilijk met de curretage van pas daarom, omdat ik dus wel zwanger was (door spiraal heen) ;(
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:53:08 #240
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_114329080
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, vriendlief is ook 6 jaar ouder (31), maar er ook nog lang niet aan toe.

En nu ik eerst nog 2 jaar naar het MBO ga weet ik ook wel dat we beter nog even kunnen wachten, maar heb het nog wel erg moeilijk met de curretage van pas daarom, omdat ik dus wel zwanger was (door spiraal heen) ;(
;( :*
pi_114329219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:53 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

;( :*
Thnx :*
pi_114329518
Dank meiden :)

Tja, een ommezwaai is het niet echt, maar ik wordt een beetje heen en weer gegooid tussen nuchter kijken of het ons gegund is en heel hormonaal gaan rammelen. Het is eerste is het meest wijs natuurlijk, maar het lukt niet altijd.

En ik merk dat ik langzaamaan toch meer last ga krijgen van bepaalde lichamelijke klachten na de bevalling van Eva. Maar hier kunnen ze (operatief) pas wat aan doen als wij voor ons gevoel klaar zijn met het samenstellen van ons gezin (zoals de gynaecoloog dat mooi zei). Dus wat dat betreft hoe eerder hoe beter.
pi_114329622
Dan toch ook maar hier proberen mee te schrijven?

Half april bleek mijn tweede zwangerschap uitgelopen te zijn op een miskraam (vastgesteld bij termijnecho met elf weken). Het bleek een molazwangerschap te zijn. (heb ik al veel over geschreven in Zwanger...en dan gaat het mis). HCG-waarden zijn nu gelukkig genormaliseerd, maar dat moeten ze zeker een half jaar blijven. Nu nog zo'n vijf maanden te gaan voor ik groen licht krijg van de gynaecoloog om verder te mogen. Zwanger worden is nu uitgesloten en dus 'verplicht' weer aan de pil. Ben van plan een strip eerder te stoppen voor ontpillen en m'n eigen cyclus weer te krijgen. In de wachttijd hoop ik mezelf lichamelijk en geestelijk weer voldoende op de rit te zetten. (eerste zwangerschap, bevalling, nasleep) maakten de keus voor een tweede erg moeilijk.

Sylvana: moeilijk voor je zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kursor op 17-07-2012 20:35:36 ]
pi_114329696
Kursor, ik heb je verhaal gevolgd en voor jou lijkt het me ook erg moeilijk dat je nu zo lang moet wachten voor je het weer mag proberen :*
pi_114329890
Herkenbaar, Danic. Ik vond eerst één kind wel prima, vervolgens wilde ik op termijn graag een tweede en nu wil ik die tweede nu. Als het even kan.

Gisteren hebben we afgesproken dat we in het voorjaar van 2014 een stukje op het huis laten bouwen voor een extra kinderkamer. Dat moet dan ook nog idd, was ik even vergeten. :')

Ik heb het iig in mn agenda gezet. :+
pi_114330050
Dat zou ik ook doen. En een kalender met vakjes kopen, en dan iedere dag afkruizen!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 00:10:44 #247
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_114443577
Kursor, het lijkt mij ook ontzettend moeilijk om nog zo lang te moeten wachten voor je het weer mag proberen. ;(
pi_114452229
Hier de eerste keer ongesteld na het weer beginnen met de pil en ik vind het maar stom. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_114452473
het eind van mijn gerammel komt eraan! we trouwen mei 2013 en die maand daarvoor mag de pil eruit! vriend hoopt n huwelijksnacht baby te maken!!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:38:13 #250
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_114467023
Jippieeee gewoonmezelf! Ik ben stiekem een beetje jaloers :P Ik duim voor jullie! w/

Nanuke, herken dat :Y Baal elke maand als een stekker..
pi_114469259
Gewoonmezelf, volgens mij is het niet heel waarschijnlijk dat je ook daadwerkelijk gelijk de eerste maand weer 'ontpilt' bent. :P Maar april is al heel dichtbij, en alvast een fijne dag gewenst. ;)

KapiteitCupcake, vertel mij wat. Ik denk steeds "jamaaar, ik was gewoon gestopt!" /stampvoet. Maar ik denk dat het wel went. Ik heb tenminste een vooruitzicht, iets wat vele van jullie nog niet hebben. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_114478012
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
het eind van mijn gerammel komt eraan! we trouwen mei 2013 en die maand daarvoor mag de pil eruit! vriend hoopt n huwelijksnacht baby te maken!!
Yay goed nieuws! Zitten we misschien straks weer samen in hetzelfde topic.

Hier is het rammelen weer op volle toeren, want het verhuizen zit erop. Ik zit met vriendlief in de nieuwe woning, en ook al moet alles nog een beetje z'n plekje vinden, ik doe rustig aan, dus weer tijd voor rammelpraktijken. Nog 4 pilletjes tot t eind van de strip en dan heb ik er nog 2. Pffft.
(ik had ze overigens bijna bij mijn schoonmoeder laten liggen haha, per ongeluk hoor)
pi_114479098
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:34 schreef Nanuke het volgende:
Gewoonmezelf, volgens mij is het niet heel waarschijnlijk dat je ook daadwerkelijk gelijk de eerste maand weer 'ontpilt' bent. :P Maar april is al heel dichtbij, en alvast een fijne dag gewenst. ;)

KapiteitCupcake, vertel mij wat. Ik denk steeds "jamaaar, ik was gewoon gestopt!" /stampvoet. Maar ik denk dat het wel went. Ik heb tenminste een vooruitzicht, iets wat vele van jullie nog niet hebben. :)
Ik ga nu de goden verzoeken door dit neer te zetten, maar mijn lijf heeft in het verleden al wel bewezen dat het de cyclus heel goed op kan pakken zonder pil, En ach anders gooi ik m er in maart toch vast uit :P

Ik ga komende maand wel 1 maand stoppen met de pil want ik ben nu al 2 maanden niet ongesteld geweest, en mijn lijf schreeuwt onderhand om een menstruatie!
S. 2014
J. 2016
pi_114524817
waarom duurt een maand zolang :X
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:45:29 #255
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114600798
dacht je alles onder controle te hebben..
stap je de lift in..
staat daar een vrouw gezellig met haar MvM kannen -O-

juist :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_114604749
Risu en Danic, nog ff!

En gewoonmezelf87 een datum! :) een huwelijksnachtkindje klinkt heel romantisch O+

Ik heb afgelopen week maar een test gedaan, was 'overtijd' na het verwijderen van mn spiraal. Gelukkig niet zwanger, maar had stiekem toch anders gehoopt. Mn vriend reageerde gelukkig heel lief O+ :)
pi_114756308
Zo leuk, rammelen voor een tweede kindje en weten dat je ex ook rammelt... :'(
pi_114756893
och Chan...nu wel? :'(
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114756994
Ja meestal rammelden we om en om, maar nu tegelijk. Lekkere timing..
pi_114757762
Moeilijk ;( Wel fijn dat jullie relatie toch nog wel zo goed gebleven is dat jullie over dat soort dingen praten met elkaar (of is dat een hele verkeerde interpretatie?)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114770705
Gewoonmezelf super dat je weet wanneer de pil eruit mag! Lijkt me een Fijn idee om dat te weten.

Gisteren op kraamvisite geweest en heb het kindje (twee weken oud) de fles mogen geven. Wat was dat mooi om te mogen doen! Mn vriend heeft er een foto van gemaakt dus kan af en toe nog even terug zwijmelen haha.
Gevolg is wel dat ik nu 100 keer zo hard rammel natuurlijk.
pi_114771663
Mijn beste vriendin en haar man hebben besloten om voor een 2e te gaan! Wij delen alles met elkaar dus ook dit wist ik als 1e van de buitenwereld, Vind het wel ontzettend leuk, ben alleen bang dat ik knalhard ga rammelen! En dat terwijl ik toch echt een -weg met de pil- datum heb!

We hebben trouwens al wel een naam voor zowel een meisje als een jongen! :') Verder zijn we er niet mee bezig hoor :P
S. 2014
J. 2016
pi_114772177
Gerbera echt zo snel al rammelen? :o

en gewoonmezelf leuk leuk leuk leuk!!!! *O* er is een datum *O* *O*
pi_114798113
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:04 schreef Pvoesss het volgende:
Gerbera echt zo snel al rammelen? :o

en gewoonmezelf leuk leuk leuk leuk!!!! *O* er is een datum *O* *O*
Wat doe jij in dit topic? O-)
S. 2014
J. 2016
pi_114799828
Ik kwam kijken wat jij had gepost :D
pi_114807492
Ik brei voor de zus van mijn Lief een vestje voor haar kindje (uitgerekend op 9 september) en elke keer als ik bedenk hoe klein zo'n wondertje dan eigenlijk is, begin ik harder te rammelen. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_114808126
Lekker weer en overal dikke babybuiken. Ik wil ook!!!!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114808781
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:37 schreef Tally het volgende:
Lekker weer en overal dikke babybuiken. Ik wil ook!!!!
+1!
pi_114822649
quote:
2s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:30 schreef Pvoesss het volgende:
Ik kwam kijken wat jij had gepost :D
Hahaha oke! I dahct hé nog zo'n knapperd?! :P
S. 2014
J. 2016
pi_114993715
Och jee Chan, dat lijkt me lastig..

Nanuke, leuk dat je wat maakt! Vind dat zo'n lieve gedachte, iets helemaal speciaal gemaakt voor een baby O+

Ow, enne, rammellll..
pi_115109768
Uitgesteld! Ik moet nog langer rammelen.
Vriendlief heeft geen zekerheid dat hij bij zijn baas mag blijven. Dus dan zou in het ergste geval alles van mijn salaris betaald moeten worden, en ik heb ook net slecht nieuws gekregen qua werk. Ik mag alleen blijven met verminderde uren. Van de toch al niet zoveel 18 uurtjes naar de nog minder 12 uurtjes. Ons spaargeld ging al in het huis, dus we doen zo zuinig mogelijk voor het geval dat.
Mag blij zijn dat ik iig nog werk heb, ook al is het bijna niks. Eind augustus weten we het zeker.
Nou ja, gelukkig hebben we net een huis, dat scheelt.

Maar het is wel erg stil in huis hoor. :-(
pi_115163075
Jeetje Risu, hadden jullie het een beetje zien aankomen of helemaal niet? Want dat is natuurlijk helemaal niet prettig, zeker met net een eigen huis en de wens voor een kindje.
Maar het is nog niet helemaal zeker...nog even afwachten wat het gaat worden dus. Ik hoop dat jullie plannen gewoon door kunnen gaan zoals jullie in gedachten hadden!

Wij moeten wss nog een maandje langer wachten op ons eigen plekje dan de planning omdat ze het gebouw wss niet tijdig in orde zullen hebben om op te kunnen leveren. Nog twee maanden volhouden, geeft me wel weer ruimte om eerst mijn studie op een goede manier af te ronden voor ik me op de volgende fase stort. Beetje dubbel dus. En eerst nog even lekker twee weken op vakantie en lekker niets aan ons hoofd...ik kijk er zo naar uit na zo'n druk jaar.
Wel rammel ik momenteel nogal en het valt me op dat me steeds vaker gevraagd wordt of ik kinderen wil en hoeveel en liefst zeg ik dan ja, het liefst nu meteen. Maarja, ik hou me dan maar in en zeg dan gewoon ja.
pi_115187782
Risu, wat vervelend! Vooral omdat jullie net zijn gesetteld en alles.. Maar, liever dat je dit nieuws van te voren hoort dan als je al zwanger bent, toch? :Y Ik duim ook dat jullie plannen gewoon kunnen doorgaan zoals jullie deze voor ogen hadden. :*

Nolita, Nanuke en iedereen die net zo gelukkig wordt van zachte huidjes en kleine kleertjes, hou vol! O+ Ik rammel zo hard mee dat je me van een kilometer afstand al hoort aankomen.

Ik heb te schattige babyslofjes gezien op internet, dus ik heb weer een bol wol gekocht om lekker te haken met dit stoute weer :X
pi_115188683
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hahaha oke! I dahct hé nog zo'n knapperd?! :P
Ik rammel wel hoor! Maar kan er niets mee doen.
Ben nu net thuis van een weekje kamperen en als ik dan zie hoe makkelijk het ons af gaat met 2.
En hoe groot de jongste is.. Maar willen absoluut maarja mogelijk totaal niet.
pi_115192860
Ach nog tijd zat pvoesss! Ik rammel al 2 jaar, maar gelukkig gaat de tijd vanzelf!
S. 2014
J. 2016
pi_115202819
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:39 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik rammel wel hoor! Maar kan er niets mee doen.
Ben nu net thuis van een weekje kamperen en als ik dan zie hoe makkelijk het ons af gaat met 2.
En hoe groot de jongste is.. Maar willen absoluut maarja mogelijk totaal niet.
Ik ken je niet genoeg, maar waarom is het totaal onmogelijk?
pi_115240885
Lichaam dat niet goed werkt, thuissituatie en noem maar op.
Als ik dat allemaal magisch anders kon toveren dan zou ik echt graag willen.
Maar dat is niet zo. En dat is best wel zuur.

Al zou ik de thuissituatie ook anders wel prima vinden alleen ben ik niet de enige die daar over gaat.
pi_115305487
Niet fijn dat je lichaam niet mee werkt :{ Maar thuissituatie is misschien makkelijker aan te passen, dus er is misschien nog hoop voor de nabije toekomst ;)
pi_115311792
Mochten we een ander en groter huis hebben waar het allemaal in zou passen en baantechnisch allemaal kan dan wil mijn vriend ook wel. Dat ik niet hoef te werken en mijn lichaam te overwerken en dat het financieel mogelijk is.
pi_115365927
Rammel wel.... rammel niet.
We hebben een dochter van net 2 (afgelopen maandag jarig geweest).
Het lijkt me heerlijk hoor, weer zo'n bewegende buik, lief klein baby'tje maar zucht, ik twijfel ZO ernom en sja, dan moet je het natuurlijk niet doen.

Wat ik hier in dit topic ook al gelezen heb, ruimtgebrek. Dat telt ook een beetje mee.
We hebben een redelijk leuk huis, 3 slaapkamers, grote badkamer en ben perfect tevreden. Alleen die '3e' slaapkamer is logeer/werkruimte/rommelhok. We hebben weinig opslagruimte, kleine zolder dus daar kan ik niets extra's plaatsen. Ik hou die '3e kamer' liever gewoon als 'hok' zoals het nu is en wil graag het 2e kindje een eigen kamer bieden. Zie het sowieso niet zitten om 2 kinderen op 1 kamer te hebben en daar is dochters kamer ook te klein voor.

Verhuizen, sja willen we wel maar toch ook niet. We hebben hier nu zo'n enorme leuke buurt, leuke buren en een auto-vrije straat. Allemaal leuke mensen en kindjes. Het is hier echt TE leuk om weg te gaan maar ondertussen willen we zoooo graag een grotere woning met zeker 4 slpkamers en een grote tuin. Maar dan heb ik zo enorm het gevoel opnieuw te moeten beginnen met 'buurtmensen'. Ja in de nabije omgeving gaan wonen van hier maar dan stap je niet even je voordeur uit en voilla!

En dan heb ik ook nog eens een verschrikkelijke bevalling gehad en ben meer ziek dan beter gweest tijdens mijn zwangerschap. De momenten waarop ik kon genieten deed ik dat voluit maar zucht, zwaar.

Meer tegens dan voor @ the moment. We zijn (ik) 27 en 30 dus leeftijd is geen probleem.
Ik 'worstel' er al een tijdje mee (in mezelf) maar heb het nu eens van me afgeschreven! Boem. Want rammelen doe ik zo vaak, als ik baby's zie, aangekondigde zwangerschappen van anderen en blabla O-)
pi_115371262
Dat zouden voor mij allemaal geen tegens zijn. :D
Ik zou sowieso je vorige zwangerschap en bevalling buiten de beslissing laten.
Het kan allemaal zo enorm anders zijn. O+
pi_115371315
Zeer mee oneens.
Een helse bevalling en zwangerschap wegen juist enorm mee in zo'n beslissing.
Ja misschien gaat het deze keer anders maar zo nee ben je niet de enige die daar mee moet dealen nu.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115371362
Maar Pvoesss een groter huis is voor jou toch ook een reden waarom je het niet onmiddellijk zou doen?
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:55:54 #284
5428 crew  miss_sly
pi_115371389
Wat DML zegt. De zwangerschap is voor mij juist een heel belangrijke reden geweest in de beslissing om het niet te doen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:57:13 #285
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_115371412
Ik had ook een helse bevalling (en nasleep met kind op ic), maar was binnen 3 maanden weer zwanger, ook omdat ik zoiets had van als ik wacht dan durf ik nooit weer.
-edit- moet wel zeggen dat ik fluitend door mn zwangerschappen heen ben gegaan
pi_115371451
Zo, nu ga ik me dan toch ook eens laten horen in dit topic. Ik (over een maandje 25) en mijn lief (28) rammelen allebei. Hij nog meer dan dat ik doe op sommige momenten hihi. Maar we zijn beiden net afgestudeerd en aangezien we beiden een onderwijs diploma hebben en hij daarnaast nog een theatertechniek diploma is het hard zoeken naar een vaste baan. Ja, er is werk zat, maar daar krijg je geen contract. Het huis waar we nu wonen is groot zat, maar we mogen hier nog pak hem beet anderhalf jaar blijven wonen. Daarna moeten we weg, maar waarheen. Zonder contract wordt een hypotheek niks en we verdienen wel teveel (ongeacht dat contract, want daar kijken ze dan ineens niet meer naar) voor een sociale huurwoning (wachttijd is lang genoeg maar we moeten nog tot volgende zomer wachten voor een binding met de regio). Dus dan kom je al uit bij de vrije sector en die is in de randstad niet leuk voor een huisje waar je een kinderkamer wilt hebben.

Ow en mochten we wel voor sociale huur in aanmerking komen dan krijgen we alleen een appartementje met 1 slaapkamer toegewezen want voor een grotere woning moet je al kinderen hebben *zucht*

Dus wij rammelen lekker door maar er zijn teveel dingen nog onzeker. We hebben ook nog wel even dus dat is fijn maar owwww.....
pi_115371458
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:54 schreef leonieke het volgende:
Maar Pvoesss een groter huis is voor jou toch ook een reden waarom je het niet onmiddellijk zou doen?
Nee een ander huis. Op een andere locatie. ;)
Of in ieder geval het huis wat er nu is moet verkocht zijn :D
pi_115371513
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 09:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeer mee oneens.
Een helse bevalling en zwangerschap wegen juist enorm mee in zo'n beslissing.
Ja misschien gaat het deze keer anders maar zo nee ben je niet de enige die daar mee moet dealen nu.
Dat snap ik maar als het je enige nee is dan vind ik het zo zonde.
Je stapt een 2e bevalling heel anders in en het verloopt sowieso anders.
Want echt geen 2 zwangerschappen en bevallingen zijn hetzelfde.

En je weet nu wat er mis ging en als dat je angst is dan kan daar rekening mee gehouden worden.
Ik vind echt dat dit niet de reden zou moeten zijn om nee te zeggen :N
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:07:47 #289
5428 crew  miss_sly
pi_115371638
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:01 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat snap ik maar als het je enige nee is dan vind ik het zo zonde.
Je stapt een 2e bevalling heel anders in en het verloopt sowieso anders.
Want echt geen 2 zwangerschappen en bevallingen zijn hetzelfde.

En je weet nu wat er mis ging en als dat je angst is dan kan daar rekening mee gehouden worden.
Ik vind echt dat dit niet de reden zou moeten zijn om nee te zeggen :N
De kans op een (pre- of post) natale depressie is groter als je die al hebt gehad. En dat is niet echt iets om zomaar overheen te stappen. Ik moet er werkelijk niet aan denken dat ik zwanger ben en me hetzelfde voel als ik deed, en dat daar nu een klein meisje mede de dupe van wordt. Want dat ga ik geen voleldige zwangerschap verborgen kunnen houden. Tel daarbij op dat de kans op een postnatale depressie groter is als je een prenatale depressie hebt gehad, en dan heb je het over een flinke tijd waarin het kind dat ik al heb, geen fijne moeder heeft. Ik vind dat een hele goede reden om het wel mee te laten tellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115371926
Ja wat sly zegt. Plus dat het herstel van de bevalling 1,5 jaar geduurd heeft. Dat is lang! En dan is er nog de kans dat mijn lichaam een volgende klap niet meer kan herstellen.

Nee dat zijn geen dingen om buiten beschouwing te laten.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:23:58 #291
5428 crew  miss_sly
pi_115372035
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja wat sly zegt. Plus dat het herstel van de bevalling 1,5 jaar geduurd heeft. Dat is lang! En dan is er nog de kans dat mijn lichaam een volgende klap niet meer kan herstellen.

Nee dat zijn geen dingen om buiten beschouwing te laten.
Ik had dan het geluk dat ik een prima bevalling heb gehad en lichamelijk dus weer snel in orde was. Als je dat er ook nog bij hebt, kan ik me heel goed voorstellen dat je dat ook meeneemt in je beslissing. 1,5 jaar herstel :o dat is lang!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115372187
Ik denk dat elke situatie hierin verschillend is. Een zware zwangerschap met een zware bevalling, waarna je wel weer snel op de been bent is alweer anders dan een goede zwangerschap met fijne bevalling, maar wel een ontzettend lange herstelperiode, maar beiden kunnen (want het is en blijft natuurlijk persoonlijk) wel redenen zijn om het niet nog een keer te willen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_115372848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De kans op een (pre- of post) natale depressie is groter als je die al hebt gehad. En dat is niet echt iets om zomaar overheen te stappen. Ik moet er werkelijk niet aan denken dat ik zwanger ben en me hetzelfde voel als ik deed, en dat daar nu een klein meisje mede de dupe van wordt. Want dat ga ik geen voleldige zwangerschap verborgen kunnen houden. Tel daarbij op dat de kans op een postnatale depressie groter is als je een prenatale depressie hebt gehad, en dan heb je het over een flinke tijd waarin het kind dat ik al heb, geen fijne moeder heeft. Ik vind dat een hele goede reden om het wel mee te laten tellen.
Maar ik praat niet op over een pre of postnatale depressies of 1,5 jaar herstel ik heb het tegen haar..
Niet tegen jullie beide.

Ik vind dat je niet teveel moet denken aan de klachten van 1 zwangerschap.
Dat jullie dat wel doen zal in jullie geval vast de juiste keus zijn en dat is prima maar sommige dingen hoeven niet hetzelfde te zijn..

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:56 schreef ChilllayD het volgende:

En dan heb ik ook nog eens een verschrikkelijke bevalling gehad en ben meer ziek dan beter gweest tijdens mijn zwangerschap. De momenten waarop ik kon genieten deed ik dat voluit maar zucht, zwaar.

En ik lees hier geen depressie, of ernstige lichamelijke gevolgen.
Ik lees hier een zware zwangerschap. En het is zonde dat je dat te hoog hebt staan.
Want voor wij hier allemaal zwanger waren wisten we ook wat er kon gebeuren en wat de klachten waren en dat hield ons toen ook niet tegen. Dan denk ik dat je bepaalde ervaringen het beste los kan laten. Want was je bij de 1 heel ziek hoef je dat niet te zijn.
Kon je bij de 1 niet meer lopen van de bekkenpijn hoeft het nu niet te zijn.
pi_115372932
Ik vind zwangerschap nummer 1 die zwaar is anders heel anders dan nummer twee waar een kindje de dupe is als jij maanden niks kan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:03:58 #295
5428 crew  miss_sly
pi_115373093
Tja, je kunt heel veel ervaringen die je opdoet in het leven het beste los laten. Maar he, zo simpel is dat niet altijd en ervaringen kunnen heel lang doorwerken.

Sowieso vind ik iedere reden die iemand voor zichzelf legitiem vindt, een goede om (nog) niet aan een (volgend) kind te beginnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115373102
Je hoeft inderdaad niet dezelfde klachten te hebben bij een tweede zwangerschap, maar volgens mij is de kans wel redelijk aanwezig in geval van extreme misselijkheid, depressies en bekkenklachten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115373472
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Sowieso vind ik iedere reden die iemand voor zichzelf legitiem vindt, een goede om (nog) niet aan een (volgend) kind te beginnen.
Ik had een hele uitleg geschreven (die ik dan kwijt gespeeld ben door te veel op backspace te drukken :') ), maar dit vat alles wat ik wou zeggen samen :Y

(En mijn nuchtere ik kon/kan zich daar soms over frustreren, want dat geldt dan ook voor mijn man ;) ).
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:15:05 #298
5428 crew  miss_sly
pi_115375200
Tja, dat is heel jammer, maar zo werkt het inderdaad. Je kunt hooguit proberen door erover te praten op een lijn te komen ofzo, maar daar houdt het op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115376968
@Pvoesss: Niks hoeft natuurlijk, maar de kans op herhaling van klachten tijdens je eerste zwangerschap, en zelfs een verhevigde vorm daarvan, is helaas heel hoog. Zowel als het gaat om bekkenklachten als overmatig braken is die kans op basis van wat ik heb gelezen minimaal 90%. Voor depressies geldt ook een herhalingskans van rond de 50%. En wat te denken van de kans op herhaling van extreme vermoeidheid, hoge bloeddruk of prenatale depressie? Allemaal geen dingen om gemakkelijk overheen te stappen, zeker omdat het niet alleen jezelf beinloedt, maar je hele gezin en vaak bijvoorbeeld ook je werk, sociale kring e.d.).
pi_115377245
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:15 schreef miss_sly het volgende:
Tja, dat is heel jammer, maar zo werkt het inderdaad. Je kunt hooguit proberen door erover te praten op een lijn te komen ofzo, maar daar houdt het op.
Inderdaad :Y Helemaal mee eens.
pi_115377391
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:07 schreef Cantare het volgende:
@Pvoesss: Niks hoeft natuurlijk, maar de kans op herhaling van klachten tijdens je eerste zwangerschap, en zelfs een verhevigde vorm daarvan, is helaas heel hoog. Zowel als het gaat om bekkenklachten als overmatig braken is die kans op basis van wat ik heb gelezen minimaal 90%. Voor depressies geldt ook een herhalingskans van rond de 50%. En wat te denken van de kans op herhaling van extreme vermoeidheid, hoge bloeddruk of prenatale depressie? Allemaal geen dingen om gemakkelijk overheen te stappen, zeker omdat het niet alleen jezelf beinloedt, maar je hele gezin en vaak bijvoorbeeld ook je werk, sociale kring e.d.).
Wederom daar heb ik het niet over.
Ik ben me bewust van het feit dat er serieuze dingen zijn waar jullie op door blijven hameren :')

Maar het teveel terugdenken aan bepaalde klachten is zo zonde..
Want een zwangerschap hoeft echt niet hetzelfde te zijn en elke bevalling gaat anders.
En bij en 2e bevalling kunnen ze met dingen rekening houden van de eerste bevalling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')