abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113074900
Het is gemakkelijker om op dat soort praktische, duidelijk te overziene punten te wachten dan op het gevoel van mijn vriend dat hij ook wil. Op het krijgen van een vast contract heb ik tenminste nog enige invloed.

Does this make any sense?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113075162
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is gemakkelijker om op dat soort praktische, duidelijk te overziene punten te wachten dan op het gevoel van mijn vriend dat hij ook wil. Op het krijgen van een vadt contract heb ik tenminste nog enige invloed.

Does this make any sense?
Ja ik snap het.. Zo heb je het gevoel echt ergens naartoe te kunnen werken.
Je vriend wil dus nog een paar jaar wachten?
pi_113076354
Begrijpelijk ja. Maar ik vraag me ook af in hoeverre de vaste contracten nog gegeven worden. Als we beiden maar werk hebben zijn we al een heel eind heb ik me voorgenomen.

Ik hoop dat mijn vriend het over 2 jaar met me eens is dat een babytje best kan in het appartementje...zwanger worden, zijn en het eerste jaar van het kindje geeft ons toch al minstens bijna 2 jaar de tijd om een huisje te vinden...of klinkt dat niet logisch? Ik ga het hem nu nog maar niet voorstellen...
pi_113077630
Vaste contracten komen na goed functioneren best nog voorbij maar niet meteen je eerste jaar nee.

Als iemand die op 60m2 in een tweekamerappartement woont kan ik je aanraden om het bij voorkeur niet te doen en toch eerst andere woonruimte te zoeken maar dat is slechts mijn mening.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113078087
Het is groter, met 2 slaapkamers. Maar die tweede gaan we dus als studeer/kantoorruimte gebruiken.
Het ideale plaatje ziet er voor mij wel anders uit ja...maarja af en toe ga je fantaseren over wat mss wel mogelijk is door dat gerammel..
pi_113078257
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:10 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja ik snap het.. Zo heb je het gevoel echt ergens naartoe te kunnen werken.
Je vriend wil dus nog een paar jaar wachten?
Ja.

Het lijkt mij ook geen goed idee idd, DML. We hebben net ruimte voor een kat. :+.
pi_113078297
Daar hebben wij er ook nog twee van :')
The way you rock'n'roll
pi_113078471
En naast een eigen kamer voor Olivier missen wij dus juist een extra ruimte om te kunnen hobbyen/studeren/gamen/computeren. Het alles in de woonkamer moeten doen als kind op bed ligt geeft best wel eens conflicten qua geluid, ruimte etc
The way you rock'n'roll
pi_113079210
DevilsAndDust, herkenbaar :) Hier heb ik ook zo'n 7 jaar gerammeld voordat mijn vriend ook wilde. Wel 7 jaar dezelfde vriend, maar het blijft gewoon lang! Wat ik je wel wil meegeven: Bij mannen weet je het nooit. Als ze er eenmaal over gaan nadenken voor zichzelf, dan kunnen ze ook zomaar ineens een keer om zijn! Hoop dus dat je niet nog een paar jaar op je vriend hoeft te wachten en dat andere factoren ook zo spoedig mogelijk naar je zin zullen zijn :*
pi_113079573
Natuurlijk is dat niet ideaal, ik zie het dan ook niet als een zo ga ik het doen. Wie weet hoe we er over 2 jaar voorstaan...ondertussen rammel en fantaseer ik gewoon verder.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:44:02 #111
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113097955
Uitspraak van lief zondag: Lief: ik wil ook een vaderdagkado Ik: je bent geen vader. Hij: oohja dat is ook zo *rammel*
Maar stiekem toch meer een lurker.
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 15:01:59 #112
5428 crew  miss_sly
pi_113098767
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En naast een eigen kamer voor Olivier missen wij dus juist een extra ruimte om te kunnen hobbyen/studeren/gamen/computeren. Het alles in de woonkamer moeten doen als kind op bed ligt geeft best wel eens conflicten qua geluid, ruimte etc
Dat is ook maar net hoe je in elkaar zit.

Wij wonen dus ook in een appartement, wel ruim 90 m2, met twee slaapkamers. Hobbyen, studeren, gamen, muziek luisteren, computeren en tv kijken doen we allebei daar. En soms moet je dan wat schipperen, zoals muziek luisteren met de koptelefoon of studeren als mijn vriend met dochter op pad is. Maar wij ervaren het neit als echt vervelend. Natuurlijk zou het fijn zijn als we een huis hadden met 3-4 slaapkamers zodat we een aparte kamer ervoor hadden, maar het gaat prima zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113099529
Miss wij hebben vooral ruimte gebrek wat een probleem op levert.
Jullie hebben dan toch net weer meer vierkante meters.
The way you rock'n'roll
pi_113099701
Wij hebben 50m2 maar we hebben geen last van, als R op bed boven ligt zitten we idd beneden in de woonkamer, meestal kijken we samen 1 film of tv of 1 is op de comp de andere kijkt iets of leest een boek..is net wat je gewend bent :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113100169
Ja dat is dus hetgene wat mijn vriend ook heeft tegengehouden het afgelopen jaar. Geen woonruimte. Nu dat er wel aan komt, wil hij wel.
We wilden eigenlijk ook graag een studie/game/hobby kamer hebben en hebben dus eigenlijk een huis met 4 slaapkamers nodig (2 kids willen we) maar dat zit er dus niet in, nou laten we die extra kamer schieten en bouwen een tuinhuisje erbij zodra het nodig is. En als we daar geen geld voor hebben, om wat voor reden dan ook, dan maar geen extra huisje.
En eigenlijk ben ik wel blij met deze keuze. De eerste is er nog voorlopig niet en de tweede laat vast ook een paar jaar op zich wachten, waardoor we weer geld kunnen sparen.

Anyway, lang verhaal. Maar ik denk dat het voor een man anders is dan voor ons vrouwen. Mijn vriend was er pas klaar voor toen hij zag dat alles goed geregeld was. Dat geldt vast voor meer mannen zo. Dan is het nu dus eigenlijk zaak, dat die mannen gaan inzien dat het allemaal wel kan. Of er voor zorgen dat het binnenkort kan, even simpel kort door de bocht. Veeeeel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Oh en de mededeling dat het voor je 30ste veel makkelijker is zwanger te worden, de kans op complicaties minder enz en dat tijdens de zwangerschap van 9 maanden ook nog gespaard kan worden heeft hier ook wel geholpen.
pi_113100276
Wij zijn genoeg gewend maar het tikken van het toetsenbord dwars door je film heen irriteert mijn meneer bijvoorbeeld. (dat gepost op Fok ook :{w :') :P )
Ik mankeer wat aan mijn gehoor dus als Mr.DML oordopjes in heeft op zijn computer staat de tv toch nog te hard eigenlijk.

Alles buiten tv kijken moet op de eettafel en zoals met Round Robin wil ik het laten liggen maar er moet ook aan gegeten worden dus dat gaat niet en er is geen plek in huis waar Olivier niet bij kan waar ik het naar toe kan verplaatsen.
Sterker nog, mijn knutselspullen zitten in een tasje onderin mijn kledingkast waar Olivier dus 's avonds slaapt.
Ik zou het graag op een andere plek hebben waar het mooi overzichtelijk kan liggen en ik niet mijn kind hoef te storen bij het pakken maar de ruimte is er niet.
De PC staat ook op de eettafel en momenteel met RR ook nog de printer daar ergens op de grond.
Tel daar bij op dat ik een sloddervos ben, zeker i.c.m. het nergens kwijt kunnen en MrDML een controlfreak dus tja.
En je hebt soms van die dagen dat je eigenlijk even een uurtje op jezelf wilt zijn omdat je chaggo bent of zo maar wij kunnen elkaar echt niet ontlopen.

Iedereen is daar anders in maar ik gaf enkel aan dat het wel iets is wat je kan overkomen in een klein huisje waar de slaapkamer als er een kind ligt dus geen ruimte is waar je nog heen kan 's avonds.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 19-06-2012 15:41:13 ]
The way you rock'n'roll
pi_113100788
DML dat kan toch? iedereen is anders. Ik ken veel mensen die net zoals jij moeilijk zouden hebben in zo'n klein huisje..we hebben hiervoor 3 jaar in een studio gewoond dat was ook geen probleem :) wou alleen ook vertellen dat het prima kan een baby in 50m2 :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113101369
Zelfs een peuter en een baby gaan gemakkelijk op 47 m2 hier. En geen kamers, gewoon 1 ruimte.
Maar inderdaad, het moet je wel liggen. :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 16:00:07 #119
5428 crew  miss_sly
pi_113101451
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Miss wij hebben vooral ruimte gebrek wat een probleem op levert.
Jullie hebben dan toch net weer meer vierkante meters.
Klopt, dat scheelt behoorlijk natuurlijk. Maar je zei "een extra ruimte" en die hebben wij ook niet en missen we niet. Ja, we zitten wat meer op elkaars lip en moeten wat rekening met elkaar houden, maar het gaat bij ons prima. B werkt ook veel thuis en doet dat gewoon aan het kookeiland. RR doe ik ook aan de eettafel en daar ligt dan ook op de hoek een stapeltje. We zijn wat inventiever geworden met opbergruimte en zijn nog zoekende naar wat oplossingen op dat gebied.

Ons vorige appartement was ook 65 m2 en daar zouden we ook prima hebben kunnen wonen met drieen. De babykamer zou wat klein geweest zijn.

Wat ik alleen wil zeggen, is dat het ook aan je persoon ligt. Maar ik kan me wel voorstellen dat jullie wat groter zouden willen wonen en in ieder geval een eigen kamer voor Olivier willen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:57:22 #120
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_113103665
Beste mensen!

Naar aanleiding van het lezen van dit topic:
'Ik spoelde de pil door het toilet'

Zou ik graag willen weten wat jullie daar van vinden
pi_113103740
Ik vind het echt not-done om je vriend/man zo voor het blok te zetten :{w

Zo'n beslissing moet je samen maken en niet in je eentje :N

Vertrouwen zou echt helemaal weg zijn als ik zo'n man zou zijn. En ik zou dan ook snel wegwezen, laat ze het maar lekker zelf uitzoeken dan :{w
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:59:08 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113103748
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:58 schreef oeke het volgende:
Zelfs een peuter en een baby gaan gemakkelijk op 47 m2 hier. En geen kamers, gewoon 1 ruimte.
Maar inderdaad, het moet je wel liggen. :Y
Ik blijf me daarover verbazen.. HOE??
Ik krijg die 2 draken nog niet eens bij elkaar op de kamer zonder dat ze de boel op stelten zetten :'(

En dan denk ik inderdaad wel eens aan jou... 2 kinderen, 1 studio.. Ik doe iets fout.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113103811
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef Flodder450 het volgende:
Beste mensen!

Naar aanleiding van het lezen van dit topic:
'Ik spoelde de pil door het toilet'

Zou ik graag willen weten wat jullie daar van vinden
Ehh compleet onacceptabel natuurlijk :') Al was ik al lang weggeweest bij een kerel die op m'n 35e nog zou zeggen 'Even wachten tot ik eraan toe ben' :')
pi_113103858
VROEGER Tico, toen sliepen ze met zijn 35en op een kamertje van 2 m2 en dan moesten ze nog 45 km lopen naar school ook!
pi_113104179
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:01 schreef Sorbootje het volgende:
VROEGER Tico, toen sliepen ze met zijn 35en op een kamertje van 2 m2 en dan moesten ze nog 45 km lopen naar school ook!
Haha Sorbo, niet alleen vroeger hoor! In het grootste deel van de wereld gaat dat nog steeds zo. Maar goed dat zal wel een geitenwollensok opmerking zijn van mij. :P

En Tico, ik weet niet hoor, maar die baby van mij die doet nog niet zoveel. Als ze begint te kruipen zullen we wel maken dat we hier wegkomen. :P
Trouwens daar houd ik sowieso mijn hart voor vast, die oudste van mij is een lieve lobbes maar dat dametje heeft potentie tot....
pi_113105409
Ik heb dat artikel toevallig vanmorgen ook gelezen. Ik stond er nogal van te kijken.
Mijn vriend kijkt elke dag of ik mijn pil wel neem. Die is bang dat er anders al te vroeg een kind van komt. Hij wil namelijk wel graag, maar nu nog niet. Zelfs nu ik een atibioticakuur moest, heeft hij een condoom erbij gepakt, terwijl hij die dingen maar niks vindt. En heb hem ook wel verteld, dat het niet nodig was, maar hij stond erop. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem dit aan zou doen. Maar aan de andere kant, ik hoef natuurlijk niet op een ooit te wachten. 'Oktober ofzo' is dan toch wel wat specifieker. En ik ben nog lang geen 35.
pi_113105625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:37 schreef Risu het volgende:
Ik heb dat artikel toevallig vanmorgen ook gelezen. Ik stond er nogal van te kijken.
Mijn vriend kijkt elke dag of ik mijn pil wel neem. Die is bang dat er anders al te vroeg een kind van komt. Hij wil namelijk wel graag, maar nu nog niet. Zelfs nu ik een atibioticakuur moest, heeft hij een condoom erbij gepakt, terwijl hij die dingen maar niks vindt. En heb hem ook wel verteld, dat het niet nodig was, maar hij stond erop. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem dit aan zou doen. Maar aan de andere kant, ik hoef natuurlijk niet op een ooit te wachten. 'Oktober ofzo' is dan toch wel wat specifieker. En ik ben nog lang geen 35.
Serieus, je vriend gaat staan kijken hoe jij je pil inneemt? Lekkere blijk van vertrouwen dan..
pi_113105691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:43 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Serieus, je vriend gaat staan kijken hoe jij je pil inneemt? Lekkere blijk van vertrouwen dan..
Dat wilde ik ook zeggen...

Oeke, ik vind het echt superknap dat jullie met z'n vieren in een studio wonen! :o. Ik zie echt niet voor me hoe er hier een kindje bij zou passen. Tenzij we een wiegje op het dakterras zetten.
pi_113105790
Nee, ik verwoord het verkeerd. Hij kijkt alleen of ik het niet vergeten ben. (in het verleden ben ik hem nogal eens vergeten). Hij staat heus niet te kijken of ik hem wel echt neem. Wat dat aangaat, kan ik hem dus ook best door de plee spoelen, hij checkt alleen even het stripje.
pi_113111171
Oeks jij hebt wel je atelier waar je werkt/hobby't hè? ;)

Waar het mij eigenlijk vooral om ging is dat als je heel graag wilt je de situatie wellicht wat rooskleuriger ziet dan dat hij in de praktijk uitvalt.
Het kan geen kwaad om eens te analyseren of beiden karakters dat gaan trekken in zo'n kleine ruimte met veel zooi (want baby OMG :o :P ).
Gezien de huidige huizenmarkt bevindt je je anders straks wellicht een behoorlijke tijd in een toch ongemakkelijke situatie.

Ik reageerde bijvoorbeeld op Nolita die een kantoor gaan maken. Staat daar enkel een bureau en computer in of heel veel werkspullen. Rijen met mappen etc omdat je structureel veel thuis werkt. Waar ga je dat laten als je van je kantoor een babykamer maakt? Structureel thuiswerken gaat dan niet meer waarschijnlijk.

Wij hebben er heel bewust voor gekozen om tijdens de zwangerschap het appartementje niet te koop te zetten.
Nu heb ik daar achteraf best een beetje spijt van en wij schipperen best wel met de ruimte. Geen kinderkamer om overtollig speelgoed af en toe eens heen te bonjouren. Geen kookeiland om nog aan te werken, maar enkel een halve eettafel waar soms tegelijk gewerkt en geknutseld wil worden. Na een vermoeide werkdag kan dat soms best een uitdaging zijn om gezellig te doen samen zeg ik heel eerlijk :)
The way you rock'n'roll
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:54:25 #131
61183 leonieke
Dan toch?
pi_113113636
Ik denk eerlijk gezegd dat ik er in een kleine ruimte ook moeilijk mee om zou kunnen. Het zou niet zo erg zijn op dagen dat ik thuis ben, maar op een avond na een drukke werkdag, als het allemaal wat hectischer is en Thomas moe (en daardoor ambetanter) is, dan zou ik het ook wel moeilijk hebben met een huis in chaos. En dat betekent niet dat het hier altijd kraaknet is ;) (maar ook dat frustreert me vaak :X (hadden we maar een poetsvrouw O+ ) )
pi_113124389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oeks jij hebt wel je atelier waar je werkt/hobby't hè? ;)

Waar het mij eigenlijk vooral om ging is dat als je heel graag wilt je de situatie wellicht wat rooskleuriger ziet dan dat hij in de praktijk uitvalt.
Het kan geen kwaad om eens te analyseren of beiden karakters dat gaan trekken in zo'n kleine ruimte met veel zooi (want baby OMG :o :P ).
Gezien de huidige huizenmarkt bevindt je je anders straks wellicht een behoorlijke tijd in een toch ongemakkelijke situatie.

Ik reageerde bijvoorbeeld op Nolita die een kantoor gaan maken. Staat daar enkel een bureau en computer in of heel veel werkspullen. Rijen met mappen etc omdat je structureel veel thuis werkt. Waar ga je dat laten als je van je kantoor een babykamer maakt? Structureel thuiswerken gaat dan niet meer waarschijnlijk.

Wij hebben er heel bewust voor gekozen om tijdens de zwangerschap het appartementje niet te koop te zetten.
Nu heb ik daar achteraf best een beetje spijt van en wij schipperen best wel met de ruimte. Geen kinderkamer om overtollig speelgoed af en toe eens heen te bonjouren. Geen kookeiland om nog aan te werken, maar enkel een halve eettafel waar soms tegelijk gewerkt en geknutseld wil worden. Na een vermoeide werkdag kan dat soms best een uitdaging zijn om gezellig te doen samen zeg ik heel eerlijk :)
Ik denk echt dat het afhangt van wat je wensen zijn. Ik heb inderdaad een atelier voor mijn werk.
Maar RR en hobbyen doe ik ook gewoon thuis, als de kinderen slapen ga ik niet op de fiets naar mijn atelier om daar te rommelen tenzij betaald.

[ Bericht 33% gewijzigd door oeke op 19-06-2012 23:46:24 ]
pi_113177213
Het is zeker goed om erbij stil te staan als ik dat over 2 jaar nog steeds overweeg. Het is dan ook prettig om te lezen dat iedereen dat weer anders ervaart.
We gaan eerst maar eens ervaren hoe het met z'n 2-en gaat. Ik denk dat ik dan al veel realistischer een oordeel kan geven hierover!
pi_113208583
Nolita, eerst kijken hoe het met zn 2-en gaat is een goed idee :)

Ik weet niet hoe wij het zouden doen in een kleine ruimte. We zitten nu ook regelmatig in een kleine ruimte allebei ons eigen ding te doen, maar echt ideaal vind ik het niet.
Mja, eerst maar eens kijken hoe we er over 2.5 jaar voor staan. Dan zouden wij eventueel pas kunnen gaan samenwonen. Duurt nog wel ff dus!
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:26:05 #135
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113212499
Ik ken ook iemand die dat geflikt heeft bij haar vriend hij is er wel achtergekomen en is bij haar weggegaan, nu zijn ze wel weer samen. Als ik een man was en mijn vriendin/vrouw zou zoiets doen ik vertrouw en vergeef haar dan nooit weer.

En over de ruimte mocht het hier vroegtijdig gebeuren en we wonen nog niet samen dan wordt hier de zolder verbouwd dat wel, maar ik denk niet dat mijn ouders er zo blij mee zullen zijn ze zijn al beetje op leeftijd namelijk
pi_113359621
* flowerbox meldt zich.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_113462985
Hai flowerbox :)

Wat stampertjeX zegt, ik zou het haar ook niet kunnen vergeven. Ik vind het zo achterbaks..
pi_113467226
:W Bubbles
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:24:39 #139
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113477712
aan de ene kant zou ik heel blij zijn als ik nu zwanger zou zijn, maar aan de andere kant ben ik bang voor de toekomst kan ik het wel een kind opvoeden ik klink mischien wel heel wijs maar in de praktijk bak ik er niks van. Ik raak al in paniek als er een kindje huilt en niet weet wat er is. en hoe vermaak ik ze ik ben daar nu al niet goed in komt dat nog wel ?
pi_113478024
Het lijkt mij dat je daar tegen die tijd wel in mee groeit :)
pi_113483900
Dat denk ik ook :) volgens mij leer je je kindje snel genoeg kennen met dat soort dingen..
pi_113490178
Hoe kom ik ineens hier terecht??
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_113490336
whahahaaa Lamb, ik denk al? huh? wat doe jij hier.
En??
pi_113490619
Ergens in de verte hoor ik wel wat ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113490864
Komt het geluid snel dichterbij??
pi_113491364
Neuj valt nog mee... Kan mezelf nog voor de gek houden ;)
Maar this wel grotendeels fok!'s schuld!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113491431
Erg hè, ik merk daar toch ook wel een invloed vandaan komen :D
pi_113517553
Voel je het ook al?
Ik had vandaag een financiele tegenvaller (niet onoverkombaar). Maar dan ga ik meteen denken, moet ik nou weer uitstellen? En dan pak ik mijn 'babykosten' lijstje er weer bij, om mezelf gerust te stellen enzo. Dan voel ik toch wel heel hard dat ik rammel.
pi_113517898
Een babykostenlijstje waardoor je gerustgesteld wordt? :D. Mijn lijstje doet juist het tegenovergestelde. :+.
pi_113518899
Ja, ik zie daar dingen op staan, die je niet meteen nodig hebt. (vrij uitgebreid lijstje) en dan weet ik dat het totaalbedrag onderaan niet binnen die 9 maanden moet, en bovendien die 9 maanden eigenlijk dus ook nog wel genoeg tijd is voor dat bedrag.
Ja vreemd, maar dat geeft wel een beetje rust.
Ik heb overigens al een kinderwagen uitgezocht (wat je allemaal niet kan doen in een verveeld uurtje) en die is goedkoper dan begroot op dat lijstje, dus dat scheelde ook weer.
pi_113520263
Maar met alleen spullen ben je er toch niet, of begrijp ik je lijstje verkeerd? Sure, een wiegje en een kinderwagen kopen, dat is hier ook geen probleem. Maar op de langere termijn zit je misschien met een grotere woning, kinderopvang, minder werken...

Of maak ik er alweer veel te veel van? :P.
pi_113521716
Reken maar op een euro of 700 per maand minder sowieso ;)
The way you rock'n'roll
pi_113527317
Mijn woning is op het moment groot zat. 3 slaapkamers, waarvan 2 kleintjes van 7,5m2 en een grote voor ons. (verhuizen binnekort al, zijn nu aan het opbouwen)
Minder werken hoeft niet, ik werk nu alleen ochtenden (vent werkt wel full-time). Kinderopvang ook niet, schoonmoeder wil heeeeel graag oppassen. (en zodra ze naar school gaan is er helemaal niks aan de hand meer) Dus wat dat aangaat, maak ik me niet zo druk.
Ook hebben we net een nieuwe auto, dus daar maak ik me voorlopig niet zo druk om.
Klinkt allemaal alsof we superrijk zijn, maar dat is niet, we hebben lang al ons geld kunnen sparen. straks is dat niet meer natuurlijk, dus doen we het nu zo goed mogelijk.
Maar dat was dus deel van de tegenvaller. De gordijntjes vielen wat duurder uit dan begroot, maar we hebben voor dat soort dingen netjes een bedrag over gehouden.

Maar wel goed dat je meedenkt hoor, we hadden idd net zo goed in een klein huisje kunnen zitten.
pi_113532895
Ja, wij zouden dus wel moeten verhuizen. Soms vraag ik me wel eens af of er het allemaal niet té perfect willen hebben. We verdienen allebei best prima, en nog vraag ik me af of dat genoeg is.

Maar goed, eerst moet mijn vriend ook nog maar willen. :+.
pi_113533931
Als ik nu zwanger zou raken, dan zou het qua ruimte en financiën flink puzzelen worden (om het zacht uit te drukken).

Zodra mn vriend een baan heeft, zou het financiën-gedeelte iig geen probleem meer hoeven zijn. En als we samenwonen de ruimte ook niet.

Risu, klinkt als al een goede basis :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:20:05 #156
361350 Fyina
misschien
pi_113722055
Oei, al een tijdje niet gepost, en sinds de vorige keer nog veel meer kriebels. Komt omdat ons verdere leven steeds meer op orde komt met allebei een vrij stabiele baan en binnenkort een groter huis. Verstandelijk wil ik nog wel twee jaar wachten (en dat moet ook wel want mijn vriend is er nog niet zo erg aan toe), maar daar worden die kriebels niet echt minder van :p
Wat ik trouwens niet snap, als je op van die zwangerschapsfora leest zijn er mensen die een datum prikken ergens ver in de toekomst (specifieke maand in 2013 of 2014 ofzo) om met de pil te stoppen. vinden jullie dat logisch? Ik snap wel dat je een beetje weet in welk jaar je er voor wilt gaan, maar is het niet veel natuurlijker om dan op dat moment te bedenken dat je er nú aan toebent, en dan gewoon te stoppen met de pil? Ik ben best plannerig, maar dat mensen dat zo precies in de toekomst doen vind ik knap :p
When it comes to the future, there are three kinds of people: those who let it happen, those who make it happen, and those who wonder what happened.
pi_113723185
Dat kan ik me best voorstellen juist. Het lijkt me ook een erg grote stap om zomaar te besluiten dat je 'nu' begint met proberen. Als je een datum prikt, dan kun je je er (vooral geestelijk) nog wat op voorbereiden. Dat maakt het wat minder eng, lijkt me.

En fijn om te horen dat het allemaal lekker gaat nu :)
pi_113800136
Hoi,

Ik kom hier ook eens meerammelen! Ik ben Cwen, 27 en getrouwd, en ik wilde nooit kinderen... Tot ik vorig jaar een spiraaltje liet zetten. Ik kreeg een echofoto van het spiraal mee om te tonen dat hij goed zat en ik besefte me ineens dat daar ook een kindje had kunnen zitten! Was redelijk over mijn toeren, manlief was ook wel geschokt want die had daar nog nooit over nagedacht, maar nu, na 6 maanden, ben ik er wel aan gewend. Ook manlief heeft inmiddels een goed gevoel erbij, maar hij wil wel graag zelf het moment van starten bepalen. ik vind het prima, dus ik wacht nog even tot hij echt het idee heeft dat het een goed moment is.

Ik vermoed dat dat moment december wordt - ik ben net van baan gewisseld, man heeft al een vast contract, en ik krijg februari te horen wat het wordt. Al dat wachten...

Het lastige aan onze situatie is dat ik een (zeer) milde vorm van Asperger heb en waarschijnlijk hoogbegaafd ben, waardoor ik dingen nogal anders opvat dan anderen. Ik ben dus behoorlijk benieuwd hoe ik de spanning van het wachten en hopelijk uiteindelijk een zwangerschap ga beleven... Zijn er hier toevallig meer mensen die moeders/mensen kennen met Asperger of ASS?
Home is where the O+ is...
pi_113803232
Mijn zusje heeft PDD-NOS, dat is er wel een beetje aan gerelateerd. Ze heeft net haar eerste vriendje, superblij. Zwangerschap zit er bij haar hoop ik nog even niet in. Ze is 24, en woont nog thuis. Maar hoop wel dat het er voor haar ook gewoon inzit uiteindelijk. Ik wil ook wel een neefje of nichtje (ok heb nog een broertje ook maar goed.)

Zelf ben ik ook aan het rammelen, wie weet niet lang meer. Nog 2 volle en 1 net aangebroken strip afmaken en dan mag ik ontpillen. (74 dagen)

Mijn vriend is er overigens ook steeds meer mee bezig. Zo zei ik gisteren dat ik vond dat ik dik werd en dat ik maar even wat minder chips moest gaan eten (nog geen overgewicht, maar er mag wel 8 kilo af) en toen zei hij: 'welnee, je hebt gewoon stiekem een baby in die buik.' Aan de ene kant zou dat leuk zijn, aan de andere kant wacht ik liever die 74 daagjes nog even. (voornamelijk omdat ik net een zware antibioticakuur achter de rug heb)
pi_113803372
Dat je ook precies weet dat het nog 74 dagen zijn. :P. Dat is nog maar heel eventjes!
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:53:42 #161
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113828037
Ik heb ook PDD-NOS met 50 % kans dat ik dat ook door ga geven aan mijn kind(eren), ben ook best wel bang voor de toekomst wat ik een post terug al zei van kan ik dat straks allemaal wel en wat nou als hij/zij het ook heeft en ik wil ze het eigenlijk niet aandoen. Ik heb het zelf behoorlijk moeilijk gehad en heb het eindelijk na jaren vechten sinds een halfjaar alles op de rit, ik heb werk nu ga mischien nog weer een opleiding doen. Dingen gaan bij mij niet vanzelfsprekend en dat is lastig. We zullen zien de tijd zal het leren.
pi_113834046
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:53 schreef StampertjeX het volgende:
Ik heb ook PDD-NOS met 50 % kans dat ik dat ook door ga geven aan mijn kind(eren), ben ook best wel bang voor de toekomst wat ik een post terug al zei van kan ik dat straks allemaal wel en wat nou als hij/zij het ook heeft en ik wil ze het eigenlijk niet aandoen. Ik heb het zelf behoorlijk moeilijk gehad en heb het eindelijk na jaren vechten sinds een halfjaar alles op de rit, ik heb werk nu ga mischien nog weer een opleiding doen. Dingen gaan bij mij niet vanzelfsprekend en dat is lastig. We zullen zien de tijd zal het leren.
Dat is (nog) niet bewezen trouwens, dat autisme genetisch is :) maar de kans is idd wel aanwezig..
Maar het lijkt me heel erg lastig, omdat je weet waar je kind eventueel tegenaan zou kunnen lopen (onbegrip, vooroordelen?). Maar als je kind ook een vorm van autisme heeft, dan kun je hem/haar daar misschien wel goed mee helpen :)
pi_113839291
Lastige keuze lijkt me dat idd, wanneer er een kans bestaat dat je iets doorgeeft aan je kind wat je niet wil! Hierdoor heb ik aan een kant vd familie geen neefjes/nichtjes. (maar 1 oom en tante die het risico niet wilde nemen dat evt. Kinderen dezelfde ziekte zouden krijgen als zijn vader.
Tegenwoordig bestaan er wel technieken, waarbij embryo's met en zonder de ziekte geselecteerd kunnen worden. Dat geldt natuurlijk niet voor alle ziektes en lijkt me een heftig traject. Zal ook van de zwaarte vd mogelijke ziekte afhangen of je erin stapt.

Zijn jullie inmiddels al verhuisd risu? Lijkt me heerlijk, ik moet nog even geduld hebben!
pi_113865215
We kunnen er nog niet slapen. De vloer wordt morgen afgemaakt (tegels) en dan volgende week maandag (de 16e ofzo) pas boven de vloer. :( kon niet eerder. Dan de dag erna de meubels in de slaapkamer en de dagen erna de rest. Maar dus de 17e al erin vind ik. Kan ik ook meteen beginnen met inruimen als ik opsta :p

Ik denk trouwens wel dat ik alleen maar harder ga rammelen als we daar eenmaal zitten. Die kamertjes liggen er dan zo leeg bij weet je wel. Daar moet dan even iets in. :p

Of autisme genetisch is of niet, geen idee, maar feit blijft dat mijn zusje het niet van een vreemde heeft, gezien mijn vader (en wat mindere mate mijn oma).
pi_113877558
@Risu: gelukkig schiet het al op, jullie nieuwe huis klinkt mooi!

@Stampertje: ik kan me voorstellen dat je ook twijfelt... Dit is ook niet iets dat ik zou willen doorgeven. Tegelijkertijd is het 100% zeker en kan ik goed functioneren, ik heb een goede baan, een opleiding, vrienden... Ik heb het 'onder controle', zeg maar. Toch blijf ik onzeker en zijn mijn fieps een belasting voor al wat ik net noemde, helaas. Maar ik geloof dat ik een kindje zou kunnen begrijpen en dat mijn hem/haar kan leren wat ik niet kan.

Toch blijft het lastig... Er zijn al zoveel kinderen met problemen!
  zondag 8 juli 2012 @ 14:48:49 #166
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113925551
Ik funtioneer ook goed verder hoor, ik werk bij de thuiszorg als huishoudelijk medewerker heb een relatie goede sociale contacten. Ik wil mischien in de toekomst verzorgende gaan doen en dan richting de kraam.
pi_113935614
Meld |:( :X
pi_113958270
StampertjeX, dat is fijn :) het scheelt al veel hoe je omgeving eruit ziet, en jij je niet laat beperken door een diagnose :)

Hai Kursor :W

Ik droomde dat vrienden een kindje zouden krijgen, jaloers dat ik was! :') vooral omdat zij ongeveer in dezelfde situatie zitten als wij (behalve dat hij wel een fatsoenlijke baan heeft en mn vriend niet :') )
pi_113962388
Ik vond gisteren een foto van mijn lief die z'n babynichtje een flesje geeft. O+
Dat. Helpt. Niet. |:(
  maandag 9 juli 2012 @ 12:02:30 #170
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113962783
(8> Zullen we..

Ik; Nee sorry, ik ben aan de pil :P

Rammel... :')
pi_114005619
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:02 schreef PureEvil het volgende:
(8> Zullen we..

Ik; Nee sorry, ik ben aan de pil :P

Rammel... :')
Wat is dat met die mannen? Hier hetzelfde! "Wanneer jij wilt schat."

Zit er iets in het weer?

@Kursor: welkom en je mag hier gefrustreerd zijn hoor :).
pi_114005666
Ik had gisteren een baby van een paar uur oud in mijn armen! Volgens mij heeft heel zuid holland mij gehoord :@
pi_114007586
Doe mij zo'n kerel! De mijne kwam er laatst mee dat 'ie eigenlijk wel eerst wil trouwen nog.

Kom maar door met dat aanzoek, dan.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:47:53 #174
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114007830
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Doe mij zo'n kerel! De mijne kwam er laatst mee dat 'ie eigenlijk wel eerst wil trouwen nog.

Kom maar door met dat aanzoek, dan.
Je mag m wel ff lenen :7
Hij maakt wel prachtige kinders _O-
pi_114010342
Gaan we aan de partnerruil ja? De mijne wil ook heel graag, maar de situatie is er voor ons niet naar.. dus, wie wil? :P
pi_114010653
Ik rammel echt de pan uit. En het is niet omdat manlief niet wil, maar ik moet 4 kilo afvallen om weer te mogen beginnen met hormonen.
En dat lijkt weinig (is het ook) maar als je iets heel graag wil :') duurt het toch veeeeeeel te lang.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114010804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:44 schreef Tally het volgende:
Ik rammel echt de pan uit. En het is niet omdat manlief niet wil, maar ik moet 4 kilo afvallen om weer te mogen beginnen met hormonen.
En dat lijkt weinig (is het ook) maar als je iets heel graag wil :') duurt het toch veeeeeeel te lang.
Dat kan ik me voorstellen! Maar je was al meer afgevallen, ofniet?
ik wist niet eens dat daar zo'n grens voor was..
pi_114011242
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:48 schreef Bubbles90. het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen! Maar je was al meer afgevallen, ofniet?
ik wist niet eens dat daar zo'n grens voor was..
De grens is er voor jezelf. Hoe zwaarder je bent voor de zwangerschap hoe moeilijker je lichaam het krijgt als je zwanger bent. En dat snap ik ook best. :)

En ik ben wel vaker veel afgevallen. En nu sinds gister echt streng op dieet. Daar voor had ik al de snoep en vette troep laten staan (met hier en daar een uitzondering). Maar nu echt echt echt streng op dieet. Ik wil niet veel langer meer wachten (met mijn geluk zal ik moeten wachten tot de vakantie periode voorbij is - dus ik heb nog even).
pi_114020669
Ah, okay.. goed streven dan :)
Ik hoop dat je snel je doel gaat halen!
pi_114020860
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:47 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Je mag m wel ff lenen :7
Hij maakt wel prachtige kinders _O-
Ik vertrouw erop dat de mijne dat te zijner tijd ook wel doet.
pi_114027714
3 kilo! Een dag uithongeren heeft al een goede start gemaakt!
Nou ja uithongeren :')
pi_114031020
Let wel op dat je dan straks niet ineens terugschiet. (ja tenzij je zwanger bent, dan schijn je aan te komen :( )
Ik zou eigenlijk wel graag mijn puddingbuikje kwijt willen voor ik zwanger word. Of zou dat slecht zijn voor je buikspieren... Om dan te trainen en daarna snel zwanger (mits het lukt)?
Ik zou graag ietsjes platter willen, dan zie je denk ik ook wat sneller dat je zwanger bent, alhoewel je dat waarschijnlijk toch snel zat ziet.
Nou ja iig toch nog wel graag zo'n 5 kilo eraf voor de kerstperiode. Dat zou fijn zijn.
pi_114031774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:46 schreef Risu het volgende:
Let wel op dat je dan straks niet ineens terugschiet. (ja tenzij je zwanger bent, dan schijn je aan te komen :( )
Ik zou eigenlijk wel graag mijn puddingbuikje kwijt willen voor ik zwanger word. Of zou dat slecht zijn voor je buikspieren... Om dan te trainen en daarna snel zwanger (mits het lukt)?
Ik zou graag ietsjes platter willen, dan zie je denk ik ook wat sneller dat je zwanger bent, alhoewel je dat waarschijnlijk toch snel zat ziet.
Nou ja iig toch nog wel graag zo'n 5 kilo eraf voor de kerstperiode. Dat zou fijn zijn.
Strakkere buikspieren kunnen alleen maar van pas komen tijdens en na de zwangerschap dus nu trainen is een goed idee :).
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:51:10 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114034708
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef -Spring het volgende:
Ik.wil.zwanger.
Je mag de mijne?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114034734
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:50 schreef -Spring het volgende:
Nog twee jaar...
Joh als N. maar klaar is met die studie als kind zich aandient. Zwangerschap duurt nog 9 maanden. Zeg dat maar tegen hem.
The way you rock'n'roll
pi_114034818
Pfoeh Spring, over 2 jaar rammel jij zo erg dat ik het hier kan horen.

Enneh... *rammmmelllll* check!
pi_114035524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Joh als N. maar klaar is met die studie als kind zich aandient. Zwangerschap duurt nog 9 maanden. Zeg dat maar tegen hem.
Da's al meegerekend. Uiteraard. :D

Tico, kom maar door, hoor!
pi_114035563
Ow -O-

Ik dacht dat het maanden geleden al twee jaar nog was namelijk :@
The way you rock'n'roll
pi_114035570
Studie is toch helemaal nergens voor nodig. Ik zeg: kappen met die opleiding, kinderen maken!
pi_114035663
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Studie is toch helemaal nergens voor nodig. Ik zeg: kappen met die opleiding, kinderen maken!
Tja, wat zou ik dat graag willen, maar een opleiding en daarna een baan hebben is toch wel handig voordat we aan kinderen beginnen. Met alleen het salaris van vriendlief komen we niet zover...
pi_114035843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ow -O-

Ik dacht dat het maanden geleden al twee jaar nog was namelijk :@
Toen was het 2,5, maar da's ook twee en leek toen korter. :')
pi_114035917
En Groof, als N nou vroeger niet van alle mogelijke scholen was afgestuurd, was ie nu al klaar geweest.

Maar ik sta achter deze opleiding, hoor. :)
pi_114036008
Oh, dat scheelt ;-)
pi_114036164
Lang hoor, als je zo rammelt. :*
pi_114036669
Eigenlijk heb ik er al een jaar afgesnoept. Hij is nl op zn vroégst over twee jaar met deze opleiding klaar, maar het kan ook drie jaar zijn. Is afhankelijk van zn prestaties. En de afspraak was eigenlijk dat we pas voor een tweede zouden gaan als ie echt helemaal klaar is.
pi_114039215
ik tijdbom-rammel gezellig met je mee -spring :')
kan wel zo'n afstreepkalender gaan maken voor mezelf geloof k :D
:)
pi_114050570
@ risu: lijkt me spannend en superleuk om eindelijk te kunnen verhuizen, veel plezier alvast daarmee. Nog maar heel eventjes!

Ik heb heel goed nieuws gekregen over een zwaar langdurend vak waarbij ik na overleg voordeel vd twijfel heb gekregen. Wat betekent dat ik nog 1 ding moet afronden en dan in augustus gewoon afgestudeerd ben! Wow! Ik had het niet meer verwacht en ga hierdoor weer heel hard rammelen want mijn studie is dadelijk gewoon klaar. Nog even wachten op vriendlief, hopelijk volgend jaar en dan vraag ik me af of ik het rammelen überhaupt nog tegen kan houden. Maar ben nu vooral ontzettend blij want ik zag de bui al hangen van nog een jaar ploeteren!

En binnen 2,5 week zal mijn kennisje toch echt bevallen zijn. Ik ben zo benieuwd. Rammel al bij het idee dat we straks weer op kraamvisite mogen!
pi_114050888
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:06 schreef mignonne het volgende:
ik tijdbom-rammel gezellig met je mee -spring :')
kan wel zo'n afstreepkalender gaan maken voor mezelf geloof k :D
:o Ja? Een rammel voor mooie nummer 3? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')