abonnement Unibet Coolblue
pi_109615059
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2012:
• Keskiyo (2 januari)
• Daantke (3 januari)
• Chocolate-chick (3 januari)
• Pino112 (13 januari)
• Greenpeas (16 januari)
• Repeating (26 januari)
• Swomp (27 januari)
• zeebeschuit (27 januari)
• EdNoolk (30 januari)
• XxSwollie (30 januari)
• Morenoo (15 februari)
• Marrije (17 februari)
• Mieska (24 februari)
• Coca_Cola (5 maart)
• Barbapapamama (5 maart)
• LeNick (6 maart)
• Etsu (19 maart)
• Dutchlike (20 maart)
• lindsay.ooh-00 (21 maart)
• HeetBoven (21 maart)
• RichardRichard (27 maart)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 18:02:58 ]
pi_109615070
Ik heb de geslaagden van maart er niet in staan behalve mezelf, als je erin wil, kan je me even DM'en oid? :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:33:59 #3
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_109615097
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:32 schreef Etsu het volgende:

[..]

Je hoort toch wanneer je moet schakelen?
Ik hoor niks, ik kijk gewoon
O)))
pi_109615173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:33 schreef arucard het volgende:

[..]

Ik hoor niks, ik kijk gewoon
Je hoort de motor toch harder draaien oid als je (terug) moet schakelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 17:36:05 ]
pi_109615207
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:03 schreef Etsu het volgende:
Trouwens, mensen met een automaat-rijbewijs hier?
Ik heb een automaat-rijbewijs ivm mn slechthorendheid, hierdoor kan ik de toerenteller niet horen.

En het rijdt heerlijk. _O_

Ik zit trouwens wel te overwegen om motorrijles te nemen. Motor rijden lijkt me echt heel gaaf en wil ik ook wel kunnen, maar het schijt heel moeilijk te zijn. :P En het prijsje zal vast ook niet laag zijn. ;)
Het zal misschien makkelijk praten zijn van mijn kant aangezien ik nog wel gewoon goed hoor, maar je hoeft toch niet naar de toeren te luisteren om schakel te kunnen rijden? Je kunt ook naar de toerenteller kijken of als je die niet hebt naar de snelheid, hieraan kun je ook wel zien of je moet schakelen of niet.
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:38:15 #6
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_109615288
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

Je hoort de motor toch harder draaien oid als je (terug) moet schakelen?
Zou kennen, let ik niet op. Vind het maar een rare reden om daarom automaat te rijden :P
O)))
pi_109615360
Ik heb les in zo'n kolere kut auto ( BMW ) die koppeling ramt zo cencer hard omhoog dat ik telkens mijn heup uit zijn kom heb, en die instructeur maar mekkeren dat ik rustiger aan moet doen.
En als ik dan heel voorzichtig doe krijg ik weer gezanik over dat het niet snel genoeg gaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109615426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:36 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Het zal misschien makkelijk praten zijn van mijn kant aangezien ik nog wel gewoon goed hoor, maar je hoeft toch niet naar de toeren te luisteren om schakel te kunnen rijden? Je kunt ook naar de toerenteller kijken of als je die niet hebt naar de snelheid, hieraan kun je ook wel zien of je moet schakelen of niet.
Geen idee. Mijn instructeur zei je dat kan horen, en aangezien ik daarom te vaak laat schakelde. Ik kan niet hele tijd op de toerenteller kijken, en naar de snelheid, en op de weg. Dat is voor mij, hoe stom het ook klinkt, teveel. :') Aangezien ik ook geen een autowondertje ben, ben ik na een halfjaar maar overgestapt op automaat. Naja, ik vind het niet erg hoor.
pi_109615428
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:39 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik heb les in zo'n kolere kut auto ( BMW ) die koppeling ramt zo cencer hard omhoog dat ik telkens mijn heup uit zijn kom heb, en die instructeur maar mekkeren dat ik rustiger aan moet doen.
En als ik dan heel voorzichtig doe krijg ik weer gezanik over dat het niet snel genoeg gaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koppeling in, vol gas en dan de koppeling gewoon in 1x loslaten, kijken of het te langzaam gaat :P.
Moet je zo hard op de koppeling drukken met je voet of zo, of lukt het je niet om hem rustig op te laten komen?


quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Geen idee. Mijn instructeur zei je dat kan horen, en aangezien ik daarom te vaak laat schakelde. Ik kan niet hele tijd op de toerenteller kijken, en naar de snelheid, en op de weg. Dat is voor mij, hoe stom het ook klinkt, teveel. :') Aangezien ik ook geen een autowondertje ben, ben ik na een halfjaar maar overgestapt op automaat. Naja, ik vind het niet erg hoor.
Agja, misschien dat je straks toch nog schakel kunt gaan rijden als je eenmaal gewend bent aan het opletten op de weg en de snelheid.
Dat mag toch 5 jaar nadat je je automaat rijbewijs gehaald hebt of heb ik het nu mis?
pi_109615537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:41 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Koppeling in, vol gas en dan de koppeling gewoon in 1x loslaten, kijken of het te langzaam gaat :P.
Moet je zo hard op de koppeling drukken met je voet of zo, of lukt het je niet om hem rustig op te laten komen?

[..]

Agja, misschien dat je straks toch nog schakel kunt gaan rijden als je eenmaal gewend bent aan het opletten op de weg en de snelheid.
Dat mag toch 5 jaar nadat je je automaat rijbewijs gehaald hebt of heb ik het nu mis?
Nee, dan moet je opnieuw lessen en afrijden als je alsnog schakelauto's wil rijden.

quote:
Mag ik met mijn rijbewijs B automaat in een schakelauto of auto met halfautomaat rijden?

Met een rijbewijs B automaat mag u niet in een schakelauto rijden. Wilt u een rijbewijs B zonder het stempel automaat, dan moet u opnieuw rijexamen doen in een auto zonder automatische versnelling of koppeling.
http://www.rijksoverheid.(...)automaat-rijden.html
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_109615638
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:41 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Koppeling in, vol gas en dan de koppeling gewoon in 1x loslaten, kijken of het te langzaam gaat :P.
Moet je zo hard op de koppeling drukken met je voet of zo, of lukt het je niet om hem rustig op te laten komen?

Dat ding wil gewoon niet normaal opkomen en ik ben niet de enige die het een kut koppeling vind.
Intrappen gaat wel normaal, maar als je hem oplaat koppen, is dat ding echt met een takke kracht afgesteld dat ie echt omhoog beukt. En als je het rustig doet zijn de eerste 5 centimeters goed te doen en dan KLABAM! en pleurt je motor uit. Het is dus helemaal kut in bochten om terug te schakelen en met de rem te werken, want als je dan terug schakelt en je koppeling op moet laten komen en dan ook nog is zachtjes bijremmen, is dat zo verrot dat je motor uit pleurt.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 28 maart 2012 @ 17:51:44 #12
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_109615803
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:33 schreef Etsu het volgende:
Ik heb de geslaagden van maart er niet in staan behalve mezelf, als je erin wil, kan je me even DM'en oid? :)
Coca_Cola (5 maart)
Barbapapamama (5 maart)
LeNick (6 maart)
Dutchlike (20 maart)
lindsay.ooh-00 (21 maart)
RichardRichard (27 maart)
^O^
pi_109616167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:47 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Dat ding wil gewoon niet normaal opkomen en ik ben niet de enige die het een kut koppeling vind.
Intrappen gaat wel normaal, maar als je hem oplaat koppen, is dat ding echt met een takke kracht afgesteld dat ie echt omhoog beukt. En als je het rustig doet zijn de eerste 5 centimeters goed te doen en dan KLABAM! en pleurt je motor uit. Het is dus helemaal kut in bochten om terug te schakelen en met de rem te werken, want als je dan terug schakelt en je koppeling op moet laten komen en dan ook nog is zachtjes bijremmen, is dat zo verrot dat je motor uit pleurt.
Wat zegt je instructeur als je zegt dat je het een rot koppeling vind? Als de koppeling echt niet goed afgesteld is zou hij er toch iets aan moeten laten doen, zeg hem dat je anders van plan bent om een andere rijschool te gaan zoeken (als je dit ook echt wilt doen als hij er niets aan laat doen natuurlijk)

Ik zou het niet gek vinden als je om die rede naar een andere rijschool zou gaan... nu ben je veel lessen kwijt aan zo'n klote koppeling terwijl je je anders op andere punten kunt focussen.
pi_109616190
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:51 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Coca_Cola (5 maart)
Barbapapamama (5 maart)
LeNick (6 maart)
Dutchlike (20 maart)
lindsay.ooh-00 (21 maart)
RichardRichard (27 maart)
^O^
Thanks :*
pi_109616349
Gezakt. Poep en kak. Klote snelweg. Bah, geen zin meer.
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_109616877
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:02 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Wat zegt je instructeur als je zegt dat je het een rot koppeling vind? Als de koppeling echt niet goed afgesteld is zou hij er toch iets aan moeten laten doen, zeg hem dat je anders van plan bent om een andere rijschool te gaan zoeken (als je dit ook echt wilt doen als hij er niets aan laat doen natuurlijk)

Ik zou het niet gek vinden als je om die rede naar een andere rijschool zou gaan... nu ben je veel lessen kwijt aan zo'n klote koppeling terwijl je je anders op andere punten kunt focussen.
Mijn instructeur zegt dat ik rustig aan moet doen met de koppeling en geeft verder geen aandacht aan mijn klacht. Ik ben gelukkig niet de enige die er last van heeft. Ik heb morgen weer les, en dat is les nummer 8, en het begint nu te frustreren dat er gewoon geen aandacht wordt gegeven aan mijn klacht.
Er is een andere rijschool in de buurt, dus dat is geen probleem. Ik zeg morgen voor aanvang van de les dat ik serieus geïrriteerd ben door dat gedoe, en dat ik nu wel eens serieus aan de slag wil ermee.
Anders is hij mij als leerling kwijt.

Bedoel ik blijf niet bezig met dat geklooi. Elke idioot ( zelfs Ali B ) kan rijden. Dan zou ik het helemaal moeten kunnen. :')
  woensdag 28 maart 2012 @ 18:24:00 #17
363823 Prequel
Just because
pi_109616908
Ouch.. balen! :(

Ik luister ook naar de motor met 't schakelen.
pi_109616969
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:24 schreef Prequel het volgende:
Ouch.. balen! :(

Ik luister ook naar de motor met 't schakelen.
Ja dat doe ik ook, maar ik weet ook ongeveer vanuit mijn ooghoek waar het wijzertje ongeveer moet zitten als je schakelt, dat is op zich het probleem niet.
pi_109616982
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:24 schreef Prequel het volgende:
Ouch.. balen! :(

Ik luister ook naar de motor met 't schakelen.
Me too. :)
Iedere auto is weer anders ingereden, maar ik ga naar z'n 2 bij 10 km, naar z'n 3 bij 33 kilometer, 4 bij 57 en 5 bij 75 en hoger. :). Als je de snelweg oprijdt is het een ander verhaal, maargoed.
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_109617022
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:07 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Gezakt. Poep en kak. Klote snelweg. Bah, geen zin meer.
Watskeburt?
Rustig aan.
pi_109617100
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Watskeburt?
Ik reed te langzaam, terwijl ik bij mij rijles voor mijn examen te snel reed ;(
Ohja, en ik keek niet naar rechts een keer toen ik van rijbaan wilde wisselen.
Ik mocht meteen terug naar het CBR :{
Beetje jammer. Maargoed. Snelweg is gewoon niet mijn ding.
Fileparkeren kan ik bijna met mijn ogen dicht (ja ik ben een vrouw :D)
Maar snelweg, urgh, de hel.
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_109617146
I love snelweg...

Mja.. kijken is wel erg belangrijk op de snelweg... Er kan zomaar iemand in je dode hoek zitten.
Rustig aan.
pi_109617298
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:30 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Ik reed te langzaam, terwijl ik bij mij rijles voor mijn examen te snel reed ;(
Ohja, en ik keek niet naar rechts een keer toen ik van rijbaan wilde wisselen.
Ik mocht meteen terug naar het CBR :{
Beetje jammer. Maargoed. Snelweg is gewoon niet mijn ding.
Fileparkeren kan ik bijna met mijn ogen dicht (ja ik ben een vrouw :D)
Maar snelweg, urgh, de hel.
Moest je echt gelijk terug naar het CBR? :') Dat is wel awkward :P
pi_109617305
quote:
17s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:31 schreef kingtoppie het volgende:
I love snelweg...

Mja.. kijken is wel erg belangrijk op de snelweg... Er kan zomaar iemand in je dode hoek zitten.
Yeah i know. Nouja, de beste man gaf al aan dat ik 'echt niet veel rijlessen' meer nodig zou hebben. En dat ik gek genoeg alleen aan een kant niet goed keek. Maargoed, gebeurd is gebeurd. Volgende keer beter..
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_109617338
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:34 schreef LeNick het volgende:

[..]

Moest je echt gelijk terug naar het CBR? :') Dat is wel awkward :P
Ach. Groot gelijk had 'ie. Als er iemand naast had gezeten was het een ingreep geweest. Awkward was het niet. Wel kut van het geld :')
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_109617496
Oh, ik ken trouwens iemand die bij het wegrijden van het terrein van CBR een ingreep had. :')
DAT is pas awkward! :')
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_109617620
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:39 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Oh, ik ken trouwens iemand die bij het wegrijden van het terrein van CBR een ingreep had. :')
DAT is pas awkward! :')
Direct uitgestapt? _O-
pi_109618002
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:39 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Oh, ik ken trouwens iemand die bij het wegrijden van het terrein van CBR een ingreep had. :')
DAT is pas awkward! :')
Dan is die CBR bitch een mierenneuker. ;(
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:25:53 #29
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_109619499
Ik heb morgen examen. Hebben jullie de instructeur meegenomen in de auto met de examinator?
Ik denk dat ik het op zich meer relax vind om alleen met de examinator te gaan, maar aan de andere kant is een instructeur wel handig voor het herexamen.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_109619625
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:25 schreef KeizerKuzco het volgende:
Ik heb morgen examen. Hebben jullie de instructeur meegenomen in de auto met de examinator?
Ik denk dat ik het op zich meer relax vind om alleen met de examinator te gaan, maar aan de andere kant is een instructeur wel handig voor het herexamen.
1ste en 2de keer ging mijn instructeur mee, die ging hele tijd met de examiantor praten. Ik dacht dat het wel 'afleidend' zou werken, tot ik de oorzaak van mijn 2x zakken en niet kunnen rijden wilde achterhalen. Laatste twee lessen aan mijn instructeur gevraagd om minder te kletsen en meer stilte in de auto, toen deed ik alles plotseling veel beter en geconcentreerder. 3de examen alleen met examinator en gelijk geslaagd. :')

Dus ligt per persoon denk ik. En niet vanuitgaan dat je een herkansing hebt ofzo. Als je gezakt bent, zegt de examinator wat je fout deed, niet dat je instructeur er iets aan kan veranderen ofzo.
pi_109620327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:25 schreef KeizerKuzco het volgende:
Ik heb morgen examen. Hebben jullie de instructeur meegenomen in de auto met de examinator?
Ik denk dat ik het op zich meer relax vind om alleen met de examinator te gaan, maar aan de andere kant is een instructeur wel handig voor het herexamen.
Ik had het niet gedaan destijds omdat ik dacht dat het te onrustig zou zijn. Wilde liever gewoon ik en m'n examinator. Kan ik ook zelf met die beste man praten evt. En dan keken er minder mensen op m'n vingers.
Het is maar wat je fijn vindt dus :P
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:01:48 #32
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_109621504
Ja, precies. Ik vind het ook wel fijn dat ik maar door één persoon beoordeeld word. Ik neem aan dat hij dan wel aanwezig mag zijn bij de nabespreking.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_109622253
Mijn rijinstructeur zei dat het beter overkomt als hij niet meegaat, omdat je dan gewoon aangeeft dat je er 100% vertrouwen in hebt..
pi_109622841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:01 schreef KeizerKuzco het volgende:
Ja, precies. Ik vind het ook wel fijn dat ik maar door één persoon beoordeeld word. Ik neem aan dat hij dan wel aanwezig mag zijn bij de nabespreking.
Ja dat sowieso volgens mij.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:30:17 #35
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_109623078
I've made up my mind. Ik neem hem niet mee, hij gaat maar mooi een kop koffie dringen bij het CBR.
Bedankt voor jullie hulp.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_109623245
Hoelaat heb je?

Succes alvast^^
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:36:05 #37
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109623454
Ik had m wel mee en zou niet anders hebben gewild. Bij mijn ttt had ik een examinator die aan mn stuur begon te trekken en half angstig naast me zat. Naar mijn idee wat overdreven. Mijn instructeur was toen niet mee en die kon er dus ook niks over zeggen. Normaliter gaat die instructeur eigenlijk standaard mee met TTT en examens. Bij mijn examen en bij mijn herexamen was hij mee en hechtte ik veel waarde aan zijn feedback, naast dat van de examinator. Bij die rijschool zegt het dus niks als hij er niet bij is, dat je dan zekerder overkomt ofzo, want hij gaat gewoon standaard mee.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:36:53 #38
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109623513
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:01 schreef KeizerKuzco het volgende:
Ja, precies. Ik vind het ook wel fijn dat ik maar door één persoon beoordeeld word. Ik neem aan dat hij dan wel aanwezig mag zijn bij de nabespreking.
Ik vond het juist fijn dat de examinator óók een meekijker had.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:37:57 #39
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109623588
Ik ben nog elke dag blij dat ik mijn rijbewijs heb, echt geweldig.

Succes KeizerKuzco.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:50:11 #40
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_109624428
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:39 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Oh, ik ken trouwens iemand die bij het wegrijden van het terrein van CBR een ingreep had. :')
DAT is pas awkward! :')
Ik zie dat bij mij ook nog wel gebeuren :') Hier in Haarlem is het nogal een kutparkeerplaats waar veel scholieren langsfietsen, met een scheve uitrit op een drukke weg :P Mijn instructeur laat me er elke week wel op en af rijden naar het CBR
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:50:29 #41
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_109624438
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:32 schreef H-D het volgende:
Hoelaat heb je?

Succes alvast^^
09:50, wel een mooie tijd volgens mij :)
Bedankt. Jij ook Marrije.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_109624496
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:36 schreef Marrije het volgende:
Ik had m wel mee en zou niet anders hebben gewild. Bij mijn ttt had ik een examinator die aan mn stuur begon te trekken en half angstig naast me zat. Naar mijn idee wat overdreven. Mijn instructeur was toen niet mee en die kon er dus ook niks over zeggen. Normaliter gaat die instructeur eigenlijk standaard mee met TTT en examens. Bij mijn examen en bij mijn herexamen was hij mee en hechtte ik veel waarde aan zijn feedback, naast dat van de examinator. Bij die rijschool zegt het dus niks als hij er niet bij is, dat je dan zekerder overkomt ofzo, want hij gaat gewoon standaard mee.
Bij mijn rijschool was het ook standaard bij zowel examen als ttt dacht ik. Maar ik vroeg expliciet of ze niet mee wilde gaan.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:57:49 #43
363823 Prequel
Just because
pi_109624876
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik vond het juist fijn dat de examinator óók een meekijker had.
Idd, dat heb ik dus ook. En volgens mij gaat mijn instructeur ook altijd mee, tenzij hij ziek is, dan gaat ie op 't CBR koffie drinken :P Volgens mij maakt het dus ook niet zoveel uit.

Succes!

[ Bericht 1% gewijzigd door Prequel op 28-03-2012 21:03:09 ]
pi_109627585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:52 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Dan is die CBR bitch een mierenneuker. ;(
Of misschien was het wel gewoon terecht? :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_109637099
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:50 schreef JochemP het volgende:

[..]

Ik zie dat bij mij ook nog wel gebeuren :') Hier in Haarlem is het nogal een kutparkeerplaats waar veel scholieren langsfietsen, met een scheve uitrit op een drukke weg :P Mijn instructeur laat me er elke week wel op en af rijden naar het CBR
Hey dat herken ik :P Elke keer standaard naar het CBR! Eerste keer daar reed ik lekker langs het gesloten voor deze richting bord :')
pi_109637529
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:36 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Ach. Groot gelijk had 'ie. Als er iemand naast had gezeten was het een ingreep geweest. Awkward was het niet. Wel kut van het geld :')
Met het examen voor de motor wou ik een vrachtwagen inhalen op de snelweg, dus knipperlicht aan en gaan.
En toen zat er opeens een auto naast me. :{ Snel knipperlicht uit en weer rustig terug naar rechts.
Echt het grootste SHIIITTTTTTTT en "zonde" moment ooit.

Gewoon geslaagd :') dus het hoeft niet perse zakken te betekenen.
pi_109637652
eerst rijles gehad. duurde een uur. moet nog een volgende inplannen. de instructeur was wel aardig. wel jammer dat ik alleen alleen mocht sturen en gas geven.
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:49:53 #48
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_109642142
Rijles ging schandalig slecht net :{ Ik zie dingen wel gebeuren voor me (i.e. stoplicht staat op groen terwijl ik een bocht door kom, auto's die linksaf willen hebben rood en er staat dus een rij, dus ik rem terwijl ik door kan - wtf?) maar reageer er raar of laat/niet op. Iemand tips om dit te verbeteren? Is dit gewoon een stukje concentratie en moet ik meer bananen/suikers eten, of zit er meer achter?
pi_109643527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:49 schreef Djoezt het volgende:
Rijles ging schandalig slecht net :{ Ik zie dingen wel gebeuren voor me (i.e. stoplicht staat op groen terwijl ik een bocht door kom, auto's die linksaf willen hebben rood en er staat dus een rij, dus ik rem terwijl ik door kan - wtf?) maar reageer er raar of laat/niet op. Iemand tips om dit te verbeteren? Is dit gewoon een stukje concentratie en moet ik meer bananen/suikers eten, of zit er meer achter?
Bij mij was het een probleem van de snel gaan - dat je jezelf niet de tijd gunt om te kijken wat er nou precies gebeurd. Je kunt beter iets langzamer aan komen jagen, dan te snel zodat je fouten maakt.
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_109644061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:49 schreef Djoezt het volgende:
Rijles ging schandalig slecht net :{ Ik zie dingen wel gebeuren voor me (i.e. stoplicht staat op groen terwijl ik een bocht door kom, auto's die linksaf willen hebben rood en er staat dus een rij, dus ik rem terwijl ik door kan - wtf?) maar reageer er raar of laat/niet op. Iemand tips om dit te verbeteren? Is dit gewoon een stukje concentratie en moet ik meer bananen/suikers eten, of zit er meer achter?
Het is denk ook wat jij zelf al zegt een stukje concentratie. Je moet niet alleen dingen zien in het verkeer maar ook waarnemen dus iets doen met de visuele informatie die je binnen krijgt. In het begin moet je hier echt bewust opletten en goed concentreren. Later gaat dat allemaal meer vanzelf. :P
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:13:43 #51
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_109647065
Helaasch, niet geslaagd. Ingreep gehad omdat ik te dicht langs geparkeerde auto's ging.
Normaal gaat dat altijd prima :'(
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:23:50 #52
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109647536
-O- Balen. Je vond het zelf dus ook wel? Dat je er te dicht langs ging? Nou ja, het is in elk geval iets waar je niet echt aan hoeft te werken. Verder ging het prima? Meteen weer examen aangevraagd?
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:33:31 #53
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_109647928
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:23 schreef Marrije het volgende:
-O- Balen. Je vond het zelf dus ook wel? Dat je er te dicht langs ging? Nou ja, het is in elk geval iets waar je niet echt aan hoeft te werken. Verder ging het prima? Meteen weer examen aangevraagd?
Ja, anders was ik er misschien wel tegenaan gegaan. Normaal let ik daar wel op maar vandaag was ik zo druk met het 'kijken' dat ik dit niet zag, best ironisch. Mijn bijzondere verrichtingen waren nogal sloppy, wel in het vak maar toch scheef, zulke dingen.
Ik heb in ieder geval weer twee lessen gepland, het herexamen de volgende keer plannen.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:41:09 #54
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109648221
Ja ik zou dan wel meteen het examen weer plannen, je hebt sowieso een 'strafwachttijd' van twee weken dus dan komen die lessen er ook wel. Als je scheef geparkeerd staat kun je gewoon zelf herstellen he als je dat wilt. Ik kwam met fileparkeren niet meteen mooi uit, heb niet afgewacht, meteen wat heen en weer gaan steken om te corrigeren en toen ik goed stond meteen gekeken of het veilig was om weer weg te rijden.
pi_109651648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:13 schreef KeizerKuzco het volgende:
Helaasch, niet geslaagd. Ingreep gehad omdat ik te dicht langs geparkeerde auto's ging.
Normaal gaat dat altijd prima :'(
Balen man...gelukkig is het geen grote 'technische' fout zegmaar en kun je waarschijnlijk vrij makkelijk gewoon je volgende examen halen.
  donderdag 29 maart 2012 @ 16:34:00 #56
363823 Prequel
Just because
pi_109658502
Over 30mins rijles,en ik ben weer zenuwachtig.. slaat nergens op x.x
  donderdag 29 maart 2012 @ 16:55:15 #57
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_109659317
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 00:14 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Hey dat herken ik :P Elke keer standaard naar het CBR! Eerste keer daar reed ik lekker langs het gesloten voor deze richting bord :')
Haha ik ook :')
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:35:59 #58
363823 Prequel
Just because
pi_109662923
Zo, die rijles ging best okay. Nog wel steeds haat aan de stomstom, ook al ging het nu in 1x goed :)
Ik heb trouwens 3 examendata gekregen; wat is voordeliger: 08.00 of 15.00?
pi_109663501
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:35 schreef Prequel het volgende:
Zo, die rijles ging best okay. Nog wel steeds haat aan de stomstom, ook al ging het nu in 1x goed :)
Ik heb trouwens 3 examendata gekregen; wat is voordeliger: 08.00 of 15.00?
Ik zou voor 8.00 gaan.. anders heb je een hele dag om jezelf gek te maken en dan moet je nog rijden :X
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_109663755
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:54 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ik zou voor 8.00 gaan.. anders heb je een hele dag om jezelf gek te maken en dan moet je nog rijden :X
Om 8 uur is het een stuk drukker op de weg met allerlei scholieren, ik zou voor 3 uur gaan..
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:21:25 #61
363823 Prequel
Just because
pi_109664431
Inderdaad.. 08.00 lijkt me ook een stuk drukker. En ik wil dan eigenlijk ook nog even inrijden, en om 7 uur beginnen is me te vroeg. (zelfs voor een examen :') )
pi_109664551
Ik heb examens gehad om 8:00 en om 15:00, beide tijdstippen zijn verschrikkelijk :+

Rond 15:00 zijn veel middelbare scholieren onderweg naar huis en niet veel later zijn de basisscholen ook uit, waardoor er veel moeders op de fiets rondrijden...
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:37:21 #63
363823 Prequel
Just because
pi_109665100
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:24 schreef Hartigan het volgende:
Ik heb examens gehad om 8:00 en om 15:00, beide tijdstippen zijn verschrikkelijk :+

Rond 15:00 zijn veel middelbare scholieren onderweg naar huis en niet veel later zijn de basisscholen ook uit, waardoor er veel moeders op de fiets rondrijden...
Omg. Dat klinkt hoopgevend.. :'( Er was ook nog een plek om 13.15.. als ik dan niet een tentamen moet maken voor m'n P.. had ik t dan wel gedaan..

Welke vond jij beter? :P
pi_109665854
Ik vond mijn examen van 8 uur makkelijker dan die van 3 uur. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik bij het examen van 3 uur langs 2 middelbare scholen ben gereden en 1 basisschool. Bij mijn examen van 8 uur reden we meer buiten de stad en heb ik eigenlijk geen scholen of fietsers gezien.

Dus tja, op die tijdstippen moet je een beetje geluk hebben met de route die de examinator kiest :)
pi_109666061
Vandaag weer rijles gehad, geëist dat er naar dat geklungel met de koppeling gekeken zou worden.
Gebeurd, en vandaag ging het veel beter :D
pi_109666720
Er is uit tests gebleken dat om 8 uur 's morgens je kans op slagen/zakken niet vermindert/verhoogt.

Ik ben om 8 uur gegaan, toevallig was het best rustig op de weg, dus wat 'drukte' betreft, had ik mazzel. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2012 20:16:24 ]
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:19:49 #67
363823 Prequel
Just because
pi_109666897
Ik denk dat ik voor die van 3 uur ga, ook ivm met de datum.. Heb ook vaker in de middag gereden..
pi_109666905
Vandaag mijn TTT en praktijk aangevraagd, 29 april TTT en 31 mei (op mijn verjaardag :') ) mijn praktijk, ben nu al nerveus :'(
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:36:26 #69
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_109667641
jajajajaja, kan het nog niet helemaal bevatten, maar het regeltje staat er echt bijgeschreven *O* :) :D :o O+ :+ (8> :7 8-) ^O^

  donderdag 29 maart 2012 @ 20:37:53 #70
363823 Prequel
Just because
pi_109667699
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:20 schreef IrCute het volgende:
Vandaag mijn TTT en praktijk aangevraagd, 29 april TTT en 31 mei (op mijn verjaardag :') ) mijn praktijk, ben nu al nerveus :'(
Alvast gefeliciteerd! :D

Ik ga vragen voor 23 april voor examen.. 08.00 is gewoon te vroeg (met lessen niet, maar dan wel :'( :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door Prequel op 29-03-2012 20:46:57 ]
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:44:11 #71
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_109668005
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:37 schreef Prequel het volgende:

[..]

Alvast gefelificteerd! :D

Ik ga vragen voor 23 april voor examen.. 08.00 is gewoon te vroeg (met lessen niet, maar dan wel :'( :') )
8:00 is echt kut :')

gewoon ergens in de middag doen ofzo
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:47:18 #72
363823 Prequel
Just because
pi_109668155
Daarom; 23 april om 15.00 :D
pi_109670324
Succes ^O^

Om 8 uur examen doen is ook gewoon erg vroeg, vooral als je de hele nacht wakker hebt gelegen :+

Ik mag 19 april voor de derde keer op, ditmaal om 10:45, lijkt me een ideaal tijdstip.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:25:29 #74
363823 Prequel
Just because
pi_109670619
Jij ook succes! ^O^
10.45 klinkt inderdaad als een perfecte tijd.
pi_109672055
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:49 schreef Djoezt het volgende:
Rijles ging schandalig slecht net :{ Ik zie dingen wel gebeuren voor me (i.e. stoplicht staat op groen terwijl ik een bocht door kom, auto's die linksaf willen hebben rood en er staat dus een rij, dus ik rem terwijl ik door kan - wtf?) maar reageer er raar of laat/niet op. Iemand tips om dit te verbeteren? Is dit gewoon een stukje concentratie en moet ik meer bananen/suikers eten, of zit er meer achter?
Zoals iemand hiervoor zei is het heel belangrijk om voor dat je op een kruising bent je plannetje klaar te hebben, dus al te weten wat de voorangsregels zijn voordat je op de kruising bent, dan gaat het al een stuk makkelijker.

PS: vandaag mijn pasje opgehaald O+, morgen even de auto van mijn pa lenen. Hij heeft hem dit weekend gechiptuned van een zielige 60pk naar een monsterlijke 82 pk. 8-)
pi_109672327
Ik heb om 9 uur gereden en vond dat eigenlijk prima omdat ik inderdaad niet de hele dag de tijd had om mezelf gek te maken. En ik had nog genoeg tijd om naar de gemeente te gaan om m'n rijbewijs aan te vragen (en daarna gewoon gewerkt, iedereen verrast daar want ik had helemaal niemand verteld dat ik examen had, alleen m'n instructeur en de examinator wisten het :) )

De twee snelwegen hier in de buurt zijn de a4 en de a13, de a13 is eigenlijk altijd druk. Van de a4 kan je het beginstuk pakken en daar is het rustig. Omdat ik het einde van de spits meepakte gingen we dus niet de a13 op, maar mocht ik mijn snelweg-skills laten zien op de a4. Ik zit liever in de spits op de a4 dan midden op de dag in de a13, dus ik was daar wel blij mee. De examinator wil natuurlijk wel voorkomen dat je ergens een kwartier in een file of voor een stoplicht staat, dus die zal neem ik aan sowieso de drukke stukken wel een beetje vermijden?

Wat ik wel ironisch vind is dat ik met de lessen de snelweg echt het moeilijkste vond en daar ook menig les aan besteed heb, terwijl ik nu bijna 4 maanden later veel liever op de snelweg rij dan binnendoor.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_109672385
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef HeetBoven het volgende:
jajajajaja, kan het nog niet helemaal bevatten, maar het regeltje staat er echt bijgeschreven *O* :) :D :o O+ :+ (8> :7 8-) ^O^

[ afbeelding ]
Heeeeeeeell nice!! *O*

Ik reed net foutloos rotonde op, rotonde af, rotonde op, rotonde af, echt helemaal goed. Zegt mn rijinstructeur dat ie het zo goed vindt gaan en dat ie zo'n enorm verschil ziet met begin vorige week.. en wat doe ik? Van schrik vanuit bijna stilstand in zn 2 een rotonde op, viel de motor uit -O- Maar verder ging het super *O*

Zijn hier mensen ergens middenin het lessen van rijinstructeur gewisseld?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_109672463
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef HeetBoven het volgende:
jajajajaja, kan het nog niet helemaal bevatten, maar het regeltje staat er echt bijgeschreven *O* :) :D :o O+ :+ (8> :7 8-) ^O^

[ afbeelding ]
Jaloers op het bovenste regeltje, maarja; geld is op. :'(
pi_109672510
quote:
17s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:55 schreef Dutchlike het volgende:

[..]

Jaloers op het bovenste regeltje, maarja; geld is op. :'(
Even Groupon in de gaten houden ;)

edit; staat er misschien wat vreemd, maar hier in Groningen staan vaak rij- en motorrijlessen daar op :Y
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_109672809
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:56 schreef princess-a het volgende:

[..]

Even Groupon in de gaten houden ;)

edit; staat er misschien wat vreemd, maar hier in Groningen staan vaak rij- en motorrijlessen daar op :Y
Ah bedankt! ik zal het in de gaten houden. :D
Ojah prequel: ik had mijn TTT om 8:00 en mijn praktijkexamen om 15:00, ik vond 15:00 toch echt een stuk fijner, 's ochtends ben ik echt niet scherp genoeg.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:02:08 #81
363823 Prequel
Just because
pi_109672953
Heb net ook gesmst voor 23 april;15.00, geregeld dus *O*
Daarvoor nog ff een uurtje inrijden, dus hoop dat t goed komt :D
  vrijdag 30 maart 2012 @ 06:38:10 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109682973
Twee keer op vrijdagmiddag 16 uur examen gedaan, toch anders ervaren door een ander stuk snelweg. De 2e keer was het ook retedruk maar stond het niet vast. Maar wat iemand hier boven ook al zei, de a4 en a13 zijn altijd druk.

Heetboven, ^O^
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:32:30 #83
363823 Prequel
Just because
pi_109700609
Nouja, ik hoef geen snelweg te doen (is te ver weg), wat stom is, want dat wordt op zo'n stomme ringweg invoegen..
  vrijdag 30 maart 2012 @ 20:50:11 #84
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_109708205
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:55 schreef H-D het volgende:

[..]

Het is denk ook wat jij zelf al zegt een stukje concentratie. Je moet niet alleen dingen zien in het verkeer maar ook waarnemen dus iets doen met de visuele informatie die je binnen krijgt. In het begin moet je hier echt bewust opletten en goed concentreren. Later gaat dat allemaal meer vanzelf. :P
Jammergenoeg ben ik al best lang onderweg en nadert 't 't einde.. Het gaat normaal ook een stuk beter. Het probleem constateer ik ook wel, maar een concrete oplossing weet ik niet.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:08:34 #85
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109709099
Stomme vraag, maar je kent de voorrangsregels wel? Die herken je ook in verschillende situaties? Want dan zou toepassing met de tijd vanzelf moeten gaan.
En je zit tegen het einde, maar wie zegt dat...? Misschien heb je 2 x zoveel lessen nodig om daar te komen. Want wat is lang onderweg?
pi_109743129
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 20:50 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Jammergenoeg ben ik al best lang onderweg en nadert 't 't einde.. Het gaat normaal ook een stuk beter. Het probleem constateer ik ook wel, maar een concrete oplossing weet ik niet.
Ja toch meer concentreren denk ik? Het komt iig over alsof het toch een stukje verkeersinzicht is en dat krijg je gewoon door veel in verschillende situaties te komen. Doe het anders ook als je fietst ofzo? Dat je dan ook alle situaties die je tegen komt analyseert van wat zou ik hier doen als ik auto zou rijden, wie gaat eerst etc.
Waar ga je afrijden eigenlijk? :P
  zondag 1 april 2012 @ 00:01:53 #87
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_109748046
Zo net de vuurdoop achter de rug: bijna 500 km op en neer naar Dld met een huurbak. Een Daewoo Kalos 1.2 :7 Adams in Amsterdam is naast Avis een van de weinige autoverhuurbedrijven die verhuurt aan onervaren bestuurders, meestal moet je 1 a 2 jaar je rijbewijs hebben. Misschien een handige tip hier... Verder ging alles lekker, wel even wennen geen getetter meer aan mijn kop :o Radiootje aan en lekker cruisen. ^O^
pi_109863253
Morgen rijexamen, voor de derde keer, hopelijk driemaal scheepsrecht :P

Ik zie verkeersborden veel te weinig, dus daar moet ik echt op letten. En de nacontrole, al pak ik dat al beter op =p
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:16:28 #89
363823 Prequel
Just because
pi_109864611
Succes ^O^
Hoe laat moet je?
pi_109864999
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:16 schreef Prequel het volgende:
Succes ^O^
Hoe laat moet je?
10:15 opgehaald, 10:45 rijden.

Ben er lekker neutraal over, als ik het haal fantastisch, als ik het niet haal, c'est la vie, boeit het me ook niet veel. Not getting my hopes up na die 2x zakken.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:36:30 #91
363823 Prequel
Just because
pi_109865538
Oh.. lekker relaxte tijd wel. Tja, gewoon je best doen toch, meer dan dat kan je niet. :)
pi_109865632
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:36 schreef Prequel het volgende:
Oh.. lekker relaxte tijd wel. Tja, gewoon je best doen toch, meer dan dat kan je niet. :)
Nee inderdaad, moet alleen even onthouden dat ik die borden in de gaten houdt :P
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_109867008
Succes morgen ^O^
Ik heb inmiddels al 44 lessen gehad en heb 24 april om 14.55 voor de 2e keer examen
Heb het 20 maart al een keer mogen proberen, maar was toen gezakt
Dat was wel effe balen aangezien ik vanaf 26 januari geen bijzondere verrichtingen meer gedaan had, omdat ik daar toen vrijstelling voor had gehaald bij mn ttt. Heb wel al weer 2 rijlessen gehad na mn examen en bijzondere verrrichtingen gaan nog best goed
Dus schoudertjes eronder en doorgaan, O-)
Hoop echt dat ik het de volgende keer wel haal anders moet ik soieso wachten tot na mijn CSE.
pi_109868482
Succes beiden^^
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:42:49 #95
363823 Prequel
Just because
pi_109869968
Zie je dubbel? :+
pi_109870516
Ow faal :')

Las over de 24 april heen :+

maar dan nog kan ik 'm alvast succes wensen voor dan toch? :+
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:00:54 #97
363823 Prequel
Just because
pi_109871417
Dat kan zeker blijkbaar :+
pi_109875289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:49 schreef H-D het volgende:
Ow faal :')

Las over de 24 april heen :+

maar dan nog kan ik 'm alvast succes wensen voor dan toch? :+
De volgende keer 'haar' asjeblieft

maar toch bedankt ;)
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 3 april 2012 @ 22:57:46 #99
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_109875390
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:56 schreef Me031093 het volgende:

[..]

De volgende keer 'haar' asjeblieft

maar toch bedankt ;)
Stel dan je onlineM.png ff anders in ^O^
pi_109875991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:56 schreef Me031093 het volgende:

[..]

De volgende keer 'haar' asjeblieft

maar toch bedankt ;)
Sorry!

Maar je pro geeft aan dat je een man was vandaar :P
pi_109882769
Maakt niet uit, heb me gisteren pas aangemeld dus moet nog effe kijken hoe ik alles kan veranderen ;)
pi_109883981
Over een uurtje opgehaald, ben benieuwd :P
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_109884404
Succes man! ;)
pi_109888945
Gezakt, was niet verbaast, flinke ingreep gehad.

Maar mij is nu echt duidelijk wat ik fout doe, het ligt niet aan de techniek en alles, mijn interpretatie van hoe het verkeer werkt is anders van hoe het verkeer echt is (volgens de wet/cbr etc). Sommige beslissingen die ik maak doe ik omdat ik vind dat dat logischer is, terwijl het misschien ook beter is, maar dan is het niet volgens de richtlijnen van het verkeer.

En heb ook besproken met instructeur, die gaf mij ook gelijk en ik zei ook dat je dit niet oplost met nog eens 5 lesjes, maar dat dit echt iets mentaals is dat ik moet gaan omzetten, en tjah, misschien eens een lesje bij een andere rijschool, misschien zien die iets wat ik niet zie.

En verder ga ik nu veel tijd nemen, over een aantal maanden opnieuw maar eens proberen.

Ik had nergens op gehoopt, dus ben er ook niet echt boos om. Op naar de vierde keer |:(
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:07:50 #105
187510 IrCute
Americunt
pi_109889279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:59 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Gezakt, was niet verbaast, flinke ingreep gehad.

Maar mij is nu echt duidelijk wat ik fout doe, het ligt niet aan de techniek en alles, mijn interpretatie van hoe het verkeer werkt is anders van hoe het verkeer echt is (volgens de wet/cbr etc). Sommige beslissingen die ik maak doe ik omdat ik vind dat dat logischer is, terwijl het misschien ook beter is, maar dan is het niet volgens de richtlijnen van het verkeer.

En heb ook besproken met instructeur, die gaf mij ook gelijk en ik zei ook dat je dit niet oplost met nog eens 5 lesjes, maar dat dit echt iets mentaals is dat ik moet gaan omzetten, en tjah, misschien eens een lesje bij een andere rijschool, misschien zien die iets wat ik niet zie.

En verder ga ik nu veel tijd nemen, over een aantal maanden opnieuw maar eens proberen.

Ik had nergens op gehoopt, dus ben er ook niet echt boos om. Op naar de vierde keer |:(
Balen -O-
pi_109889371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:07 schreef IrCute het volgende:

[..]

Balen -O-
Achja zo is het leven. Niet te lang stilstaan bij wat er kut is gegaan, maar meer stilstaan wat er goed kan zijn in de toekomst :D
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_109892626
Dat is inderdaad erg balen... -O-
Binnenkort mag ik ook weer voor de derde keer op en ik ben enigszins zenuwachtig. Wat mij helpt is de gedachte dat het rijbewijs hoe dan ook wel komt, misschien over twee weken al, misschien pas over vijf maanden... Maar je bent hoe dan ook iedere dag weer een stap dichterbij.
pi_109895150
Soms vraag ik me echt af hoe oneerlijk de examinatoren verdeeld zijn....

Vandaag voor het eerst op geweest voor mijn E-rijbewijs. In één keer geslaagd, maar ik was er zowel van tevoren als tijdens het examen van overtuigd dat ik zou zakken. Nog steeds vraag ik me af waarom die examinator me heeft laten slagen.

Ik heb hem ook verteld dat ik het niet met hem eens was, maar hij vond me geslaagd. En daar mag ik het mee doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg opgelucht dat ik niet nog een keer 3 nachten wakker hoef te liggen, maar ik vind zelf niet dat ik goed genoeg kan rijden om met een aanhanger veilig het verkeer in te gaan.
pi_109895501
Als je het echt niet vertrouwd ga je gewoon net zo lang lessen tot je het wel vertrouwd.. Van een papiertje ga je niet beter rijden.
Rustig aan.
pi_109895724
Klopt. Als ik het volgende week afgehaald heb, ga ik het proberen en als ik dan nog geen vertrouwen heb in mijn eigen kunnen, ga ik nadenken over lessen met mijn eigen combinatie.

Met mijn B-rijbewijs had ik precies hetzelfde, maar toen was het over toen ik het papiertje had. Toen had ik een bevestiging dat ik het wel kon. Maar nu heb ik het papiertje en geloof ik er nog steeds niet in.
  woensdag 4 april 2012 @ 16:40:42 #111
363823 Prequel
Just because
pi_109900436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:59 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Gezakt, was niet verbaast, flinke ingreep gehad.

Maar mij is nu echt duidelijk wat ik fout doe, het ligt niet aan de techniek en alles, mijn interpretatie van hoe het verkeer werkt is anders van hoe het verkeer echt is (volgens de wet/cbr etc). Sommige beslissingen die ik maak doe ik omdat ik vind dat dat logischer is, terwijl het misschien ook beter is, maar dan is het niet volgens de richtlijnen van het verkeer.

En heb ook besproken met instructeur, die gaf mij ook gelijk en ik zei ook dat je dit niet oplost met nog eens 5 lesjes, maar dat dit echt iets mentaals is dat ik moet gaan omzetten, en tjah, misschien eens een lesje bij een andere rijschool, misschien zien die iets wat ik niet zie.

En verder ga ik nu veel tijd nemen, over een aantal maanden opnieuw maar eens proberen.

Ik had nergens op gehoopt, dus ben er ook niet echt boos om. Op naar de vierde keer |:(
Balen! :(

Ik heb dat ook gehad, daarom heb ik waarschijnlijk ook wel wat meer lessen als gemiddeld voor een eerste examen. Dit klinkt misschien heel dom, maar ik vond het logischer dat rechtdoorgaand verkeer altijd voorrang heeft - bij een gelijkwaardig kruispunt uiteraard- , puur omdat dat sneller is dan dat 2 auto's stoppen etcetc. blablabla. Ik vond 't dus onlogisch om als je van rechts komt, door te rijden. En als je zelf rechtdoor gaat en er staat rechts een auto, te stoppen. :') Dat is er nu wel uit hoor :P

Ik ben nu al zenuwachtig voor m'n examen, en ik kan nog best wel wat lessen. Vrijdag 1; volgende week 2 (nouja nog regelen) en dan t uurtje voor m'n examen nog 1.
pi_109900996
Balen... -O-

Kan iemand mij trouwens vertellen, hoe ik kan melden dat ik een vrouw ben? ik kan dat wel doen bij profiel, dan kun je dat ergens aangeven, maar dan wordt dat niet opgeslagen.
  woensdag 4 april 2012 @ 16:59:40 #113
363823 Prequel
Just because
pi_109901349
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:51 schreef Me031093 het volgende:
Balen... -O-

Kan iemand mij trouwens vertellen, hoe ik kan melden dat ik een vrouw ben? ik kan dat wel doen bij profiel, dan kun je dat ergens aangeven, maar dan wordt dat niet opgeslagen.
Op settings rechtsboven in/bij de banner klikken. Beetje naar beneden scrollen; et voila! :)
pi_109901737
Ik meld me ook hier. :W

Ik ga eindelijk ook beginnen met autorijlessen! Ik ben me nu nog aan 't oriënteren qua rijscholen, want er is immers zoveel keus. Ik kijk vooral of ze een website hebben, of deze up-to-date en overzichtelijk is, wat de kosten zijn en hoe de slagingspercentages zijn.

Zijn er nog punten waar ik op moet letten?
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  woensdag 4 april 2012 @ 17:15:45 #115
363823 Prequel
Just because
pi_109902092
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:07 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ik meld me ook hier. :W

Ik ga eindelijk ook beginnen met autorijlessen! Ik ben me nu nog aan 't oriënteren qua rijscholen, want er is immers zoveel keus. Ik kijk vooral of ze een website hebben, of deze up-to-date en overzichtelijk is, wat de kosten zijn en hoe de slagingspercentages zijn.

Zijn er nog punten waar ik op moet letten?
Eerst keek ik inderdaad naar de website of het er fatsoenlijk uit zag, kosten en slagingspercentages (die lang niet alles zeggen ;) ) Of de instructeur rookte en veel belde vind ik zelf ook belangrijk, maar dat kan je na 1 /2 lessen nog niet echt weten.. Daarna heb ik m'n omgeving gevraagd = rijschool gevonden.

Maar er zijn hier ook mensen die een vergelijkend warenonderzoek hebben gedaan geloof ik. ;) :P
  woensdag 4 april 2012 @ 17:17:40 #116
363823 Prequel
Just because
pi_109902154


[ Bericht 100% gewijzigd door Prequel op 04-04-2012 17:18:16 ]
pi_109903398
Jeej, gelukt ik ben een vrouw *O*

Ik heb ook website, slagingspercentage enzo gekeken,
mijn instructeur rookt wel, maar niet in de auto. Hij belt ook wel af en toe, maar niet vaak. Hij belt niet uit zichzelf en neemt alleen maar op als het zn vrouw is.
Wat bij mij doorslaggevend was, was dat je bij hem geen andere leerlingen op hoeft te halen of weg te brengen.

Morgen heb ik mn 45e rijles alweer
  woensdag 4 april 2012 @ 19:00:27 #118
363823 Prequel
Just because
pi_109905715
Yaay :P

Tuurlijk belt de mijne ook wel is, maar ik heb verhalen gelezen dat er instructeurs zijn die de de helft van de lestijd aan de telefoon hangen. Lijkt me niet dat je dat wilt..
Roken moet iedereen lekker zelf weten , maar dat moet ook niet tijdens je lestijd. :p
Ik heb t geluk dat ik 2 straten verder woon dan m'n instructeur, dus als ik laatste ben rijd ik wel is een kwartiertje langer.. of als we naar leeuwarden gaan (en hij is daar nog niet) rijd ik ook wel is 15min langer *O*
  woensdag 4 april 2012 @ 19:08:30 #119
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_109906078
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:00 schreef Prequel het volgende:
Yaay :P

Tuurlijk belt de mijne ook wel is, maar ik heb verhalen gelezen dat er instructeurs zijn die de de helft van de lestijd aan de telefoon hangen. Lijkt me niet dat je dat wilt..
Roken moet iedereen lekker zelf weten , maar dat moet ook niet tijdens je lestijd. :p
Ik heb t geluk dat ik 2 straten verder woon dan m'n instructeur, dus als ik laatste ben rijd ik wel is een kwartiertje langer.. of als we naar leeuwarden gaan (en hij is daar nog niet) rijd ik ook wel is 15min langer *O*
Ben zelf een roker, en vond het jammer dat mijn laatste instructeur niet rookte, altijd wel gezellig. Toen ik 18 was en voor het eerst ging lessen rookte mijn instructeur wel en we pafte de hele auto blauw :p. Rijschool Nelen zal wel niet veel meer terug gekregen hebben voor die auto haha
  woensdag 4 april 2012 @ 19:10:20 #120
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_109906184
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:40 schreef Pinklady89 het volgende:
Soms vraag ik me echt af hoe oneerlijk de examinatoren verdeeld zijn....

Vandaag voor het eerst op geweest voor mijn E-rijbewijs. In één keer geslaagd, maar ik was er zowel van tevoren als tijdens het examen van overtuigd dat ik zou zakken. Nog steeds vraag ik me af waarom die examinator me heeft laten slagen.

Ik heb hem ook verteld dat ik het niet met hem eens was, maar hij vond me geslaagd. En daar mag ik het mee doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg opgelucht dat ik niet nog een keer 3 nachten wakker hoef te liggen, maar ik vind zelf niet dat ik goed genoeg kan rijden om met een aanhanger veilig het verkeer in te gaan.
vroeger kreeg je het er automatisch bij, nu hebben ze er een echt examen voor ontwikkeld, beetje als bromfiets; eigenlijk kun je er bijna niet voor zakken.
pi_109909181
Mijn instructeur had het een keer gezegt dat hij wel rookt, maar hij rookt niet tijdens lestijd en hij of de auto stinken ook niet (mijn oma stinkt soms wel, maar die rookt een beetje meer denk ik)
De enige keren dat ik hem heb zien roken was vóór mn TTT en examen bij het cbr, omdat we daar best lang moesten wachten.
pi_109911844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:10 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

vroeger kreeg je het er automatisch bij, nu hebben ze er een echt examen voor ontwikkeld, beetje als bromfiets; eigenlijk kun je er bijna niet voor zakken.
Dat kan wel hoor. Bij het CBR in mijn regio slaagt slechts 61 - 65% de eerste keer. Heb geen écht hele ingewikkelde dingen hoeven doen, maar zoals mijn examinator het zei: "Ik hou het zo simpel mogelijk, want dat verwachten mensen niet en dan zie je pas hoe ze écht rijden".
Maargoed... het maakt niet uit. Ik ga gewoon rustig oefenen en als ik mezelf niet vertrouw, dan neem ik nog een les of twee lessen.

Wat keuze voor een rijschool betreft: zelf ben ik gewoon gaan rijden bij de rijschool waar mijn zus ook heeft gelest. Zij is daar gaan lessen om de RIS-opleiding en de begeleiding voor mensen die wat meer moeite hebben met leren.
Voor mijn E heb ik wel echt vergeleken. Uiteindelijk ben ik weer bij dezelfde rijschool uitgekomen, omdat:
- er met schakelauto gelest werd
- ik kon kiezen of ik losse lessen of een dagcursus wilde
- ik het fijn vond om de afspraken gewoon telefonisch met de secretaresse te maken en er dus niet gebeld werd in de auto en die tijd ook niet van de les af ging. Bereikbaarheid van de rijschool was daardoor ook goed.
- ik de ervaring had dat de instructeurs wel met faalangst konden omgaan (voor mij een vereiste, want ik heb dus flink rijangst/faalangst/onzekerheid)
- er niet moeilijk over gedaan werd dat ik om mijn nervositeit graag zo vroeg mogelijk wilde rijden

Wat ik zelf minder belangrijk vond:
- er werd niet gerookt in de auto
- het uiterlijk van de website. Hoe de website eruitziet, zegt niets over de leskwaliteit
- prijzen vind ik tot op zekere hoogte wel belangrijk, maar volgens mij ontloopt het elkaar ook weer niet zó heel erg veel
pi_109913350
Klote man TNB, wel goed dat je er zelf zo relaxed onder bent. Ik heb over 3 weekjes m'n eerste poging. Grootste commentaar is meer kijken, maar vind dat ik het nu al overdreven veel doe :P
  woensdag 4 april 2012 @ 21:42:23 #124
363823 Prequel
Just because
pi_109914766
Jullie doen nu net alsof ik zeg dat niet roken een vereiste is :')
Uiteraard gaat t niet om het uiterlijk van de website, maar als er een beetje moeite in is gestoken staat niet alles op 1 pagina etc. :')

Vraag rond, neem een proefles (denk ik, geen ervaring mee) en je hebt je rijschool gevonden
pi_109933723
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:42 schreef Prequel het volgende:
Uiteraard gaat t niet om het uiterlijk van de website, maar als er een beetje moeite in is gestoken staat niet alles op 1 pagina etc. :')
Er zijn best veel rijscholen zónder website. Moet dan toch eerlijk zeggen dat ik meer vertrouwen heb in rijscholen die ik vaak zie rondrijden in en rond de drukke stadskruispunten of juist op industrieterreinen dan rijscholen die ik echt nooit tegenkom, maar die wel een website hebben. Is een persoonlijke keuze...

quote:
Vraag rond, neem een proefles (denk ik, geen ervaring mee) en je hebt je rijschool gevonden
Dat is een prima optie. Mijn ervaring met rondvragen is echter wel dat (bijna?) iedereen die ik gehoord heb, zegt een leuke/goede rijschool te hebben. Dat klinkt voor mij relatief onlogisch.
pi_109933961
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:50 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Dat kan wel hoor. Bij het CBR in mijn regio slaagt slechts 61 - 65% de eerste keer. Heb geen écht hele ingewikkelde dingen hoeven doen, maar zoals mijn examinator het zei: "Ik hou het zo simpel mogelijk, want dat verwachten mensen niet en dan zie je pas hoe ze écht rijden".
Maargoed... het maakt niet uit. Ik ga gewoon rustig oefenen en als ik mezelf niet vertrouw, dan neem ik nog een les of twee lessen.

Wat keuze voor een rijschool betreft: zelf ben ik gewoon gaan rijden bij de rijschool waar mijn zus ook heeft gelest. Zij is daar gaan lessen om de RIS-opleiding en de begeleiding voor mensen die wat meer moeite hebben met leren.
Voor mijn E heb ik wel echt vergeleken. Uiteindelijk ben ik weer bij dezelfde rijschool uitgekomen, omdat:
- er met schakelauto gelest werd
- ik kon kiezen of ik losse lessen of een dagcursus wilde
- ik het fijn vond om de afspraken gewoon telefonisch met de secretaresse te maken en er dus niet gebeld werd in de auto en die tijd ook niet van de les af ging. Bereikbaarheid van de rijschool was daardoor ook goed.
- ik de ervaring had dat de instructeurs wel met faalangst konden omgaan (voor mij een vereiste, want ik heb dus flink rijangst/faalangst/onzekerheid)
- er niet moeilijk over gedaan werd dat ik om mijn nervositeit graag zo vroeg mogelijk wilde rijden

Wat ik zelf minder belangrijk vond:
- er werd niet gerookt in de auto
- het uiterlijk van de website. Hoe de website eruitziet, zegt niets over de leskwaliteit
- prijzen vind ik tot op zekere hoogte wel belangrijk, maar volgens mij ontloopt het elkaar ook weer niet zó heel erg veel
Sléchts 61-65 procent?

Enig idee wat het landelijk gemiddelde is?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_109935124
Ik weet niet of je de context kent?

Het gaat om aanhanger en niet personenauto (dat is 41-45%). Degene op wie ik reageerde stelde dat je nauwelijks kon zakken voor het aanhangerrijbewijs, maar 36-40% is daartoe dus wel in staat.

Ik neem aan dat jij doelt op het landelijk gemiddelde personenauto? Of ook aanhanger? In ieder geval is 61-65% niet heel laag, maar vergeleken bij "nauwelijks kunnen zakken" wel ;)
pi_109935620
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:37 schreef Pinklady89 het volgende:
Ik weet niet of je de context kent?

Het gaat om aanhanger en niet personenauto (dat is 41-45%). Degene op wie ik reageerde stelde dat je nauwelijks kon zakken voor het aanhangerrijbewijs, maar 36-40% is daartoe dus wel in staat.

Ik neem aan dat jij doelt op het landelijk gemiddelde personenauto? Of ook aanhanger? In ieder geval is 61-65% niet heel laag, maar vergeleken bij "nauwelijks kunnen zakken" wel ;)
Me bad. Ik doelde op het eerste, inderdaad. ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_109963045
Vanmiddag weer een rijlesje gehad,
ging best goed.
Moest 4x fileparkeren 2x vooruit 2x achteruit.
1e keer vooruit was bij een uitrit, dus daar merkte ik pas dat ik op de stoep stond toen ik weer weg ging rijden.
2e keer vooruit ging super goed, zat mooi langs de stoep vrij kort op de auto achter (en voor) me.
1x achteruit begon al slecht, stond te ver van de andere auto af, ik dacht "stuur ik gewoon een beetje later terug, dan staat die misschien nog goed" makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk. In het begin ging het goed maar ik stuurde te later en toen ook nog s te langzaam terug en toen botste ik tegen de stoep
pi_109963922
iets te vlug op invoeren gedrukt 8)7
2e keer achteruit ging wel aardig, stond wel wat ver van de stoep af maar nog wel binnen het parkeervak.
Moet van mijn instructeur niet zo op de stuurpunten letten en meer op gevoel gaan doen.

Ik heb wel 2x fouten van andere niet goed opgevangen.
De eerste keer komt er zo'n een of ander macho van links die denkt vrolijk met 50 door de bocht te kunnen in een 30 zone terwijl er een leswagen rijdt. Ik zag hem wel vroeg aankomen, maar had eerder moeten remmen zodat hij op zijn manier de bocht kon nemen.
De tweede keer heb ik bijna iemand van z'n fiets gereden. Die stak de straat over zonder z'n hand uit te steken en toen lag hij er bijna onder.

Stukje snelweg gehad invoegen ging wel goed, moet alleen rustiger aan kijken, dus iets langer binnen, buiten, schouder. Ik keek iets te vluchtig.
Nou heb ik donderdag weer rijles en ik heb er weer vertrouwen in dat mn volgende examen helemaal goed komt ^O^

Kreeg als tip mee van mn instructeur om hem het volgende examen niet mee nemen, hoe denken jullie hierover? De vorige keer was hij wel mee en toen was dat aan de ene kant wel relaxt zodat de examinator niet tegen mij ging lullen, toen begon mn instructeur tegen hem over z'n kapotte wasmachine te praten. Maar aan de andere kant je hebt wel 2 paar ogen die erop letten hoe jij rijdt. Als mn instructeur niet meegaat, gaat de examinator tegen mij lullen, en ik ben al niet zo'n prater en al helemaal niet tijdens het autorijden. Ik praat wel gewoon met mn instructeur tijdens de rijlessen, maar hij weet dat hij niet tegen mij moet gaan praten vlak voor een gevaarlijk/druk kruispunt of rotonde ofzo, omdat ik dan geen concentratie meer heb en veel te laat ga kijken en afremmen.
En de examinator geeft hier dan denk ik niks om, of als ik het van te voren aangeef ben ik bang dat ik dan onzeker overkom ofzo,
Mijn instructeur zegt dat trouwens omdat als hij niet meegaat dat de examintor kleine foutjes dan eerder door de vingers ziet. Maar dan is het wel weer maak ik een klein foutje en de examinator vond dit ook echt fout en wil me daarvoor laten zakken en ik vond het niet een hele erge fout, dan is het wel zijn woord tegen het jouwe.
pi_109976014
Mijn instructeur zei tegen me dat ze inderdaad fouten wat eerder laten gaan. Maar mijn instructeur is ook iemand die onthoud waarop iemand is wel of niet is gezakt en dat tegen de examinator gebruikt als iemand anders op het zelfde juist weer wel zakt.
Zelf heb ik hem wel meegenomen en ben ook geslaagd, zelf heb ik ook dat ik het niet zo fijn vind als iemand tegen mij begint te praten in de auto voor een punt waar ik moet opletten. Ik vond het ook wel fijn om een bekend gezicht in mijn auto te hebben, ik had meer het gevoel dat de examinator mij controleerde en de instructeur de examinator controleerde.
pi_109976498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:43 schreef Dutchlike het volgende:
Mijn instructeur zei tegen me dat ze inderdaad fouten wat eerder laten gaan. Maar mijn instructeur is ook iemand die onthoud waarop iemand is wel of niet is gezakt en dat tegen de examinator gebruikt als iemand anders op het zelfde juist weer wel zakt.
Zelf heb ik hem wel meegenomen en ben ook geslaagd, zelf heb ik ook dat ik het niet zo fijn vind als iemand tegen mij begint te praten in de auto voor een punt waar ik moet opletten. Ik vond het ook wel fijn om een bekend gezicht in mijn auto te hebben, ik had meer het gevoel dat de examinator mij controleerde en de instructeur de examinator controleerde.
Hoe bedoel je dat dan? :P
Want één bepaald ding kan bij kandidaat X toch net datgene zijn wat ervoor zorgt dat de examinator een slecht gevoel over de algehele rit krijgt terwijl datzelfde ding bij kandidaat Y de algehele rit niet zodanig slecht maakt en de examinator toch wel een goed ritgevoel heeft. Gevolg X gezakt en Y geslaagd.
pi_109982833
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat dan? :P
Want één bepaald ding kan bij kandidaat X toch net datgene zijn wat ervoor zorgt dat de examinator een slecht gevoel over de algehele rit krijgt terwijl datzelfde ding bij kandidaat Y de algehele rit niet zodanig slecht maakt en de examinator toch wel een goed ritgevoel heeft. Gevolg X gezakt en Y geslaagd.
Precies zo, alleen zal mijn instructeur dat toch proberen te gebruiken als argument. :P
pi_109987243
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:30 schreef Dutchlike het volgende:

[..]

Precies zo, alleen zal mijn instructeur dat toch proberen te gebruiken als argument. :P
Ik zou daar als ik examinator zou zijn echt doodmoe van worden :')
Ik zou denk ik echt zoiets van hebben van man hou toch je kop je ziet het als instructuer toch zelf ook wel :+
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:33:34 #135
363823 Prequel
Just because
pi_109989794
}:| ik word zooo moe van mezelf. Ik heb echt nog een les nodig met alleen bijzondere verrichtingen.. 1e keer gaat t dan bagger, en de 2e keer staat dat ding wel in 1x goed. (vooruit, achteruit is nog meer ramp volgens mij). Kijken enzo gaat allemaal wel goed..
pi_109990033
Het gaat uiteindelijk toch om de veiligheid, dus als je goed gekeken hebt en de auto staat zo bagger als wat is het nog steeds goed.
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:54:48 #137
363823 Prequel
Just because
pi_109990570
Kan wel zijn.. toch wil ik hem liever in 1x (of 2x) goed erin. Ik moet gewoon niet vergeten dat je ver naar rechts moet rijden voor links inparkeren en andersom.. en dan vooral langzaam rijden, want dat deed ik dus ook te snel..
pi_109993891
ver naar rechts rijden voor links inparkeren?? die snap ik niet helemaal. Owja langzaam rijden moet ik ook nog leren denk ik. (of gewoon sneller sturen)
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:39:51 #139
363823 Prequel
Just because
pi_109994382
Ja, want anders heb je niet genoeg ruimte om de draai te maken.. Ik kan wel langzaam rijden.. maar ik deed dat gewoon niet. Dit was echt zo'n les die je liever niet wilt hebben 2.5week voor je examen, en vooral, omdat we niet naar leeuwarden zijn gegaan :(
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:42:23 #140
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_109994480
Ik sta steeds stil op kruispunten :') Dan denk ik; ja kan gaan gaan gaan gaan!

Instructeur: gassen gassen gassen!

Ik: nee kan toch niet. Bam. Stil, midden op het kruispunt :P
pi_109997962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:39 schreef Prequel het volgende:
Ja, want anders heb je niet genoeg ruimte om de draai te maken.. Ik kan wel langzaam rijden.. maar ik deed dat gewoon niet. Dit was echt zo'n les die je liever niet wilt hebben 2.5week voor je examen, en vooral, omdat we niet naar leeuwarden zijn gegaan :(
Wanneer heb je examen dan? ik zelf de 24ste. En mijn rijlessen gaan ook nog niet echt goed ofzo, ik vergeet gewoon heel vaak de dode hoek bij een strookwissel ofzo. Ik weet niet hoevaak je nou in de week lest anders kun je misschien vragen of je de laatste week voor je examen een les extra in kan plannen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:42 schreef JochemP het volgende:
Ik sta steeds stil op kruispunten :') Dan denk ik; ja kan gaan gaan gaan gaan!

Instructeur: gassen gassen gassen!

Ik: nee kan toch niet. Bam. Stil, midden op het kruispunt :P
Klinkt bekend O-)
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:20:23 #142
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_110003295
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:43 schreef Dutchlike het volgende:
Mijn instructeur zei tegen me dat ze inderdaad fouten wat eerder laten gaan. Maar mijn instructeur is ook iemand die onthoud waarop iemand is wel of niet is gezakt en dat tegen de examinator gebruikt als iemand anders op het zelfde juist weer wel zakt.
Zelf heb ik hem wel meegenomen en ben ook geslaagd, zelf heb ik ook dat ik het niet zo fijn vind als iemand tegen mij begint te praten in de auto voor een punt waar ik moet opletten. Ik vond het ook wel fijn om een bekend gezicht in mijn auto te hebben, ik had meer het gevoel dat de examinator mij controleerde en de instructeur de examinator controleerde.
Dat laatste had ik ook.
Mijn instructeur heeft van tevoren tegen mij gezegd "je zit niet in die auto voor een goed gesprek, als je daar geen zin in hebt doe je het niet". Wat ik zowel in de lessen als in het examen deed was even stoppen met praten als ik me moest concentreren. Keek niemand raar van op. Ik doe het nog steeds trouwens. Degene die tegen me praat kan ik wel even buitensluiten en daarna zeggen "sorry wat zei je". Lijkt me juist getuigen van inzicht voor wanneer je op moet letten. Ik doe het trouwens nog steeds zo, is ook de reden dat ik niet bel achter het stuur (ook niet handsfree), dan kan de ander niet zien dat ik in een verkeerssituatie zit waarvoor ik op moet letten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:54 schreef Prequel het volgende:
Kan wel zijn.. toch wil ik hem liever in 1x (of 2x) goed erin. Ik moet gewoon niet vergeten dat je ver naar rechts moet rijden voor links inparkeren en andersom.. en dan vooral langzaam rijden, want dat deed ik dus ook te snel..
Ik heb voor ik mijn rijbewijs had exact twee keer correct file-geparkeerd. Dat was de les voor m'n TTT en tijdens m'n TTT :'). Tijdens m'n TTT scheen ik het wel spontaan helemaal perfect te doen.
Toen ik mijn papiertje eenmaal had heeft het me dus nog wel heel wat oefenen gekost, maar ik ga steeds beter. Merkte dat het meer een kwestie van vertrouwen op m'n eigen kunnen was dan de vaardigheid zelf. Daardoor heb ik er enorm mee lopen kloten tijdens het lessen. Tot ik dacht "als ik tegen die andere auto dreig te knallen dan grijpt de instructeur heus wel in". Daardoor kreeg ik vertrouwen om gewoon te doen wat ik geleerd had en hoefde de instructeur dus niet in te grijpen. Achteraf alleen niet heel handig, want toen ik het eenmaal zelf moest doen moest ik dat vertrouwen dus weer opnieuw krijgen :'). Maar het is goed gekomen :P
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:32:14 #143
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_110019069
Mijn instructeur zei dat we er naar gaan streven om in tien lessen (dus nog 8 lessen van nu) mij onafhankelijk door de stad te laten rijden. Is dat een vlug of langzaam of gemiddeld tempo?
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:32:28 #144
363823 Prequel
Just because
pi_110021238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 20:49 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Wanneer heb je examen dan? ik zelf de 24ste. En mijn rijlessen gaan ook nog niet echt goed ofzo, ik vergeet gewoon heel vaak de dode hoek bij een strookwissel ofzo. Ik weet niet hoevaak je nou in de week lest anders kun je misschien vragen of je de laatste week voor je examen een les extra in kan plannen.

23 april :P Ja ik ga inderdaad ook vragen voor 2 lessen in de week voor t examen.. Alleen heb ik dan ook tentamenweek 8)7 Met nogal veel leerwerk; mechanica/bouwtechniek etc. :P
pi_110022768
Ik ook de 23e! :D
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:28:13 #146
363823 Prequel
Just because
pi_110023129
Hoe laat moet jij? :D
pi_110023864
Heb om 1 uur 's middags nog een les en daarna examen :)
Hopelijk lekker rustig op de weg :P
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:02:28 #148
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_110024051
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:10 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Achja zo is het leven. Niet te lang stilstaan bij wat er kut is gegaan, maar meer stilstaan wat er goed kan zijn in de toekomst :D
_O_
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_110024741
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:55 schreef .aeon het volgende:
Heb om 1 uur 's middags nog een les en daarna examen :)
Hopelijk lekker rustig op de weg :P
Waarschijnlijk wel dan :P
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:30:31 #150
363823 Prequel
Just because
pi_110024944
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:55 schreef .aeon het volgende:
Heb om 1 uur 's middags nog een les en daarna examen :)
Hopelijk lekker rustig op de weg :P
Oooh.. dan heb je een uurtje voor mij. Ik heb om 3 uur examen :)
Ik vroeg gisteren ook of 3 uur een gunstige tijd was, maar hij wilde niet echt antwoord geven.
Ik zo van: 'jij gaat toch zeggen dat de tijd niet uit moet maken, want je moet altijd goed kijken, blablabla.' hij: 'ja klopt, maar het is wel makkelijker om goed op fietsers te letten als er ook al een paar fietsers zijn etc.'

Dusja..
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:35:19 #151
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_110025131
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:30 schreef Prequel het volgende:

[..]

Oooh.. dan heb je een uurtje voor mij. Ik heb om 3 uur examen :)
Ik vroeg gisteren ook of 3 uur een gunstige tijd was, maar hij wilde niet echt antwoord geven.
Ik zo van: 'jij gaat toch zeggen dat de tijd niet uit moet maken, want je moet altijd goed kijken, blablabla.' hij: 'ja klopt, maar het is wel makkelijker om goed op fietsers te letten als er ook al een paar fietsers zijn etc.'

Dusja..
Ik moest ook rond 3 uur en toen zei mijn instructeur ook: 'Je kunt rijden, dus dat maakt niet zoveel uit.'

Maar het was toen bij mij helemaal niet druk op de weg. Ik moest veel buiten de bebouwde kom / autowegen / autosnelwegen rijden en had dus geen last van fietsers. Wat je rond dit uur (basisscholen zijn dan vaak uit) wel kunt hebben in de binnenstad.

Weet niet hoe dat zit bij jou in de buurt. Anders hopen op slecht weer. ^O^
pi_110025310
Ik denk dat het ook niet fijn is als het dan slecht weer is, want dan heb je al die ouders die de kinderen met de auto op gaan halen en snel oversteken zonder te kijken, omdat ze anders een beetje nat worden. Ik denk dat 3 uur een best wel fijne tijd is, want dan is het gewoon echt belangrijk dat je goed blijft kijken omdat er altijd wel iemand aan kan komen, anders ga je (tenminste ik) kijken met een gevoel van waarom zou ik uberhaubt nog kijken

Ik heb trouwens ook om 3 uur (ik heb ook meestal les om 15.15 dus dan is het ongeveer dezelfde tijd als hoelaat ik meestal les)
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:50:59 #153
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_110025608
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:40 schreef Me031093 het volgende:
Ik denk dat het ook niet fijn is als het dan slecht weer is, want dan heb je al die ouders die de kinderen met de auto op gaan halen en snel oversteken zonder te kijken, omdat ze anders een beetje nat worden. Ik denk dat 3 uur een best wel fijne tijd is, want dan is het gewoon echt belangrijk dat je goed blijft kijken omdat er altijd wel iemand aan kan komen, anders ga je (tenminste ik) kijken met een gevoel van waarom zou ik uberhaubt nog kijken

Ik heb trouwens ook om 3 uur (ik heb ook meestal les om 15.15 dus dan is het ongeveer dezelfde tijd als hoelaat ik meestal les)
Scholieren op een fiets zijn een ramp. Met z'n alle naast elkaar, oversteken zonder te kijken, rechts geen voorrang geven, geen hand uitsteken. Stoep op, stoep af. Je bent dan alleen maar bezig met fouten opvangen van de rest. Maar als je gewoon rustig blijft en je niet gaat ergeren moet dat wel goed komen. ^O^

Ik let nu wanneer ik op de fiets zit wel veel meer op. Vroeg reed ik met me fietsje kriskras door het hele verkeer. :') Nu weet ik hoe vervelend dat is voor je mede weggebruikers. :Y
pi_110038147
Dat laatste heb ik ook, eerst stak ik gewoon altijd vlak voor een auto over terwijl ik van links kwam ofzo, maar ik heb sinds dat ik rijlessen heb eindelijk mn remmen op de fiets gevonden.

En dat eerste klopt, ik had er met mn laatste rijles bijna eentje onder de auto liggen, die stak over zonder zn hand uit te steken. Maar die scholieren zijn er ook als het slecht(er) weer is die heb je gewoon altijd, behalve onder schooltijd, maar als ik onder schooltijd rijles heb (of mn examen had ik de eerste keer om 10 uur) dan kijk ik niet goed genoeg en als het druk is wel dan is het gewoon een kwestie van langzamer rijden en goed opletten wat die fietsers doen,
pi_110139373
Nou, ik heb zondag en maandag mijn eerste twee rijlessen van moeders gekregen. O+ En dadelijk maar eens bellen naar de rijschool van mijn keuze wanneer ik mijn eerste les in kan plannen. De eigenaresse zou me in principe in kunnen plannen vanaf 23 april, gezien het feit dat ze volgende week een weekje vakantie heeft. Dus geen wachtlijst. Hurray!

Ik wil gaan beginnen met twee keer per week een uurtje rijles, en ik hoop dat uit te kunnen breiden naar twee keer per week twee uurtjes. Maar ik heb me door experts laten vertellen dat je in het begin veel instructies en aanwijzingen moet absorberen, en dat je de eerste lessen mentaal afgepeigerd de auto uitstapt.
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:53:07 #156
363823 Prequel
Just because
pi_110142153
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:46 schreef Poephoofd_ het volgende:
Nou, ik heb zondag en maandag mijn eerste twee rijlessen van moeders gekregen. O+ En dadelijk maar eens bellen naar de rijschool van mijn keuze wanneer ik mijn eerste les in kan plannen. De eigenaresse zou me in principe in kunnen plannen vanaf 23 april, gezien het feit dat ze volgende week een weekje vakantie heeft. Dus geen wachtlijst. Hurray!

Ik wil gaan beginnen met twee keer per week een uurtje rijles, en ik hoop dat uit te kunnen breiden naar twee keer per week twee uurtjes. Maar ik heb me door experts laten vertellen dat je in het begin veel instructies en aanwijzingen moet absorberen, en dat je de eerste lessen mentaal afgepeigerd de auto uitstapt.
Leuk! :D Ik begon ook eerst met 1 uur per keer en ik was daarna inderdaad best wel moe. Rond les 12 ben ik 2uur per keer gaan lessen. (wel maar 1x per week.. anders gaat t geld zo snel..)
pi_110143213
Maar even een hypothetische vraag, er vanuit gaande dat je 40 lessen nodig heb voor je het felbegeerde roze papiertje heb, en dus een redelijk gemiddelde leerling bent.

Als je de eerste 10 lessen twee keer per week een uurtje lest - twee uur per week dus - en daarna over gaat op twee keer per week twee uurtjes gaat lessen - dus 4 uur per week - hoelang duurt het dan ongeveer voor je je rijbewijs hebt?
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:42:29 #158
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110144021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:20 schreef Poephoofd_ het volgende:
Maar even een hypothetische vraag, er vanuit gaande dat je 40 lessen nodig heb voor je het felbegeerde roze papiertje heb, en dus een redelijk gemiddelde leerling bent.

Als je de eerste 10 lessen twee keer per week een uurtje lest - twee uur per week dus - en daarna over gaat op twee keer per week twee uurtjes gaat lessen - dus 4 uur per week - hoelang duurt het dan ongeveer voor je je rijbewijs hebt?
Kun je dat niet uitrekenen?

2 uurtjes per week 1e 10 lessen = 5 weken.
Hou je 30 lessen over die je moet delen door 4 (per week) is 7 weken 4 uur en 1 week 2 uur. totaal ongeveer 3 maanden dus.
pi_110144705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:46 schreef Poephoofd_ het volgende:
Nou, ik heb zondag en maandag mijn eerste twee rijlessen van moeders gekregen. O+ En dadelijk maar eens bellen naar de rijschool van mijn keuze wanneer ik mijn eerste les in kan plannen. De eigenaresse zou me in principe in kunnen plannen vanaf 23 april, gezien het feit dat ze volgende week een weekje vakantie heeft. Dus geen wachtlijst. Hurray!

Ik wil gaan beginnen met twee keer per week een uurtje rijles, en ik hoop dat uit te kunnen breiden naar twee keer per week twee uurtjes. Maar ik heb me door experts laten vertellen dat je in het begin veel instructies en aanwijzingen moet absorberen, en dat je de eerste lessen mentaal afgepeigerd de auto uitstapt.
Hangt ook een beetje af van je persoonlijkheid denk ik.. ik ben nog niet moe uit de auto gestapt, vind het alleen maar ontzettend leuk!
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:02:46 #160
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110144800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:59 schreef princess-a het volgende:

[..]

Hangt ook een beetje af van je persoonlijkheid denk ik.. ik ben nog niet moe uit de auto gestapt, vind het alleen maar ontzettend leuk!
Wat kunnen mensen verschillen. Heb rijlessen altijd verschrikkelijk gevonden. Misschien idd een kwestie van persoonlijkheid. Ik hou er zelf niet van als er continue op mijn vingers wordt gelet.
pi_110145254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:02 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Wat kunnen mensen verschillen. Heb rijlessen altijd verschrikkelijk gevonden. Misschien idd een kwestie van persoonlijkheid. Ik hou er zelf niet van als er continue op mijn vingers wordt gelet.
En ook dat is inderdaad een kwestie van persoonlijkheid :Y Mijn broer wil ook niet op de vingers gekeken worden, omdat hij vindt dat hij kan rijden. Ik wil graag op mijn vingers gekeken worden omdat ik graag wil dat de instructeur ziet wat ik verkeerd doe en me meer leert. Zo zie ik de lessen ook, ik leer ervan en dat vind ik leuk :)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:21:07 #162
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_110148252
Ik leste eerst 1,5 uur en dat beviel prima. Later ging ik over op 1 uur (omdat dat de instructeur kwa planning beter uitkwam) en dat vond ik veel minder, zat ik er net een beetje in, mocht ik alweer terug. Het was wel vermoeiend, maar dat was 1 uur ook wel geweest, merkte meestal niet dat ik het laatste half uur minder presteerde, eerder juist beter.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_110158916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:42 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Kun je dat niet uitrekenen?

2 uurtjes per week 1e 10 lessen = 5 weken.
Hou je 30 lessen over die je moet delen door 4 (per week) is 7 weken 4 uur en 1 week 2 uur. totaal ongeveer 3 maanden dus.
Dankjewel voor je snelle rekensommetje!
Mijn skills wat betreft wiskunde zijn nu niet bepaald om over naar huis te schrijven. :X

In een tijdsbestek van plusminus drie maanden het papiertje halen is volgens mij toch relatief snel, niet?
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:10:27 #164
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110159714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef Poephoofd_ het volgende:

[..]

Dankjewel voor je snelle rekensommetje!
Mijn skills wat betreft wiskunde zijn nu niet bepaald om over naar huis te schrijven. :X

In een tijdsbestek van plusminus drie maanden het papiertje halen is volgens mij toch relatief snel, niet?
Da's snel inderdaad. Gemiddeld iets minder dan de helft van de tijd die er normaal voor staat. Je lest wel intensief, dus dat zal je skills ten goede gaan komen. Ik heb een vergelijkbaar schema gevolgd, maar dan met ong. 22 lessen. Had wel al eerder gelest en mijn A'tje al, dus daarmee kon ik met wat minder lessen af.
pi_110159749
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef Poephoofd_ het volgende:

[..]

Dankjewel voor je snelle rekensommetje!
Mijn skills wat betreft wiskunde zijn nu niet bepaald om over naar huis te schrijven. :X

In een tijdsbestek van plusminus drie maanden het papiertje halen is volgens mij toch relatief snel, niet?
Je moet niet rekenen in tijd, maar in lessen/ uren. Er zijn mensen die het in een aantal weken halen, maarja als je hele dagen gaat rijden is dat niet zo raar :)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110162705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:10 schreef princess-a het volgende:

[..]

Je moet niet rekenen in tijd, maar in lessen/ uren. Er zijn mensen die het in een aantal weken halen, maarja als je hele dagen gaat rijden is dat niet zo raar :)
Er zijn mensen die het in een aantal dagen halen ;) die rijden pas hele dagen, ik moet er eerlijk gezegd zelf niet aan denken om 4 uur ofzo per dag te lessen en dan zoveel dagen achter elkaar. Ben soms al na een uurtje blij, dat ik weer uit kan stappen.
pi_110162902
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:53 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Er zijn mensen die het in een aantal dagen halen ;) die rijden pas hele dagen, ik moet er eerlijk gezegd zelf niet aan denken om 4 uur ofzo per dag te lessen en dan zoveel dagen achter elkaar. Ben soms al na een uurtje blij, dat ik weer uit kan stappen.
Ik bedoel hetzelfde ;) 2 weekse/10 daagse cursus, maar omdat dat weer zo'n uiterste is om te vergelijken met de 3 maanden die poephoofd noemt, hield ik het maar op 'een aantal weken' :)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110183587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:55 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ik bedoel hetzelfde ;) 2 weekse/10 daagse cursus, maar omdat dat weer zo'n uiterste is om te vergelijken met de 3 maanden die poephoofd noemt, hield ik het maar op 'een aantal weken' :)
Jah oké, dat scheelt ook al heel wat een paar weken of 3 maanden. Ik ben intussen alweer een halfjaar bezig.
pi_110189264
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef Poephoofd_ het volgende:

[..]

Dankjewel voor je snelle rekensommetje!
Mijn skills wat betreft wiskunde zijn nu niet bepaald om over naar huis te schrijven. :X

In een tijdsbestek van plusminus drie maanden het papiertje halen is volgens mij toch relatief snel, niet?
Vergeet niet dat je ook nog theorie moet halen! In sommige regio's duurt het zo'n 3 weken voordat je theorie kan doen als je NU reserveert. Vervolgens gaan er ook nog een paar weken over het boeken van je praktijk (via de rijschool, duurt hier 4 weken). En dan moet je die theorie VOOR je praktijk gehaald hebben (dus te vaak zakken is ook niet goed).
pi_110191668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:13 schreef zponz het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je ook nog theorie moet halen! In sommige regio's duurt het zo'n 3 weken voordat je theorie kan doen als je NU reserveert. Vervolgens gaan er ook nog een paar weken over het boeken van je praktijk (via de rijschool, duurt hier 4 weken). En dan moet je die theorie VOOR je praktijk gehaald hebben (dus te vaak zakken is ook niet goed).
For real? Kan dat zo lang duren(theorie)? :{
  woensdag 11 april 2012 @ 18:11:38 #171
363823 Prequel
Just because
pi_110191718
Theorie 3 weken? :o Ik reserveerde dat echt een paar dagen van te voren :D
pi_110192019
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:10 schreef H-D het volgende:

[..]

For real? Kan dat zo lang duren(theorie)? :{
Yes.. ik reserveerde in maart voor 19 april en dat was dan de eerstvolgende mogelijkheid. Wel weer afhankelijk van de regio (ik doe theorie in Groningen)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110195634
Toen ik de eerste keer theorie moest doen, moest ik ook 3 weken wachten ofzo, toen ik gezakt was, had ik thuis meteen opnieuw gekeken en toen kon het wel al 4 dagen later (Eindhoven)
  donderdag 12 april 2012 @ 00:19:51 #174
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110213594
Even een vraagje

Ik ga over 3 weken beginnen met lessen bij een wat kleinere school

Instructeur liet me weten dat ik een uurtje per week terecht kan tot ik mijn theorie heb gehaald. Eenmaal gehaald kan ik die uren vervijfvoudigen als ik zou willen (omdat ik aangaf het z.s.m klaar te willen zijn voor het examen)

Dus, tijd om aan theorie te beginnen. ik ben dus van plan zelf materiaal maar aan te schaffen, volgens zeggen hoeft dat niet meer dan 20 eur te kosten. Wie kan me goed materiaal aanraden (en waar aan te schaffen?)
Mai pben rai~!
  donderdag 12 april 2012 @ 00:57:00 #175
363823 Prequel
Just because
pi_110214787
Zelf heb ik Verjo gebruikt, en geleend bij de bieb :D
  donderdag 12 april 2012 @ 03:34:33 #176
24329 KNAK
ff w88,......
pi_110216615
Heb hier gelezen dat materiaal snel gedateerd is, iets wat bij de bieb dan helemaal het geval zou moeten zijn.
Theorie kopen bij CBR? of zijn er goedkopere mogelijkheden?
Mai pben rai~!
pi_110216927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:18 schreef princess-a het volgende:

[..]

Yes.. ik reserveerde in maart voor 19 april en dat was dan de eerstvolgende mogelijkheid. Wel weer afhankelijk van de regio (ik doe theorie in Groningen)
Dat is wel echt erg :{
pi_110216930
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 03:34 schreef KNAK het volgende:
Heb hier gelezen dat materiaal snel gedateerd is, iets wat bij de bieb dan helemaal het geval zou moeten zijn.
Theorie kopen bij CBR? of zijn er goedkopere mogelijkheden?
Misschien ANWB ofzo?
Waarom koop je niet via je rijschool?
pi_110217735
Ik heb mijn theorieboek en een oefenboek bij de bieb gehaald, ging prima :)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 12 april 2012 @ 10:03:26 #180
302853 themole
graaft totaal door.
pi_110219613
* themole meldt zich

Gisteren eerste rijles gehad, was wel leuk. Smaakt naar meer. Heb zelf het theorieboek+cd-rom van de ANWB van een van mijn huisgenoten geleend. Werkt goed, gisteren een examen gemaakt zonder het boek aan te raken en net geslaagd. :)
Niet altijd serieus
pi_110221361
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:03 schreef themole het volgende:
* themole meldt zich

Gisteren eerste rijles gehad, was wel leuk. Smaakt naar meer. Heb zelf het theorieboek+cd-rom van de ANWB van een van mijn huisgenoten geleend. Werkt goed, gisteren een examen gemaakt zonder het boek aan te raken en net geslaagd. :)
Doe je goed dan :P
pi_110223929
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:03 schreef themole het volgende:
* themole meldt zich

Gisteren eerste rijles gehad, was wel leuk. Smaakt naar meer. Heb zelf het theorieboek+cd-rom van de ANWB van een van mijn huisgenoten geleend. Werkt goed, gisteren een examen gemaakt zonder het boek aan te raken en net geslaagd. :)
Ik zou ANWB willen afraden.. Liever Vekabest oid.
ANWB is niet zo heel goed (ik heb dat boek nooit in handen gehad, maar heb wel heel veel negatieve verhalen over gehoord).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2012 12:08:56 ]
pi_110224004
Je hebt ook een aantal theorie-sites op het internet, waar je gratis kunt leren...

Zelf nog even een vekabest oefenvragen shizzle regelen en dat is voldoende.
pi_110224075
quote:
99s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik zou ANWB willen afraden.. Liever Vekabest oid.
ANWB is niet zo heel goed (ik heb dat boek nooit in handen gehad, maar heb wel heel veel negatieve verhalen over gehoord).
Ik heb geleerd met ANWB-boek en ANWB-oefenboek, ging prima. Andere boek heb ik niet gezien, dus ik kan niet vergelijken, maar het ANWB-boek gaf mij prima de informatie die ik nodig had om in 1 keer te slagen. In het oefenboek vond ik vooral de gevaarherkenningsvragen erg handig, want door die veel te doen ga je vanzelf de logica van het CBR begrijpen. :Y
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 12 april 2012 @ 12:32:59 #185
363823 Prequel
Just because
pi_110224852
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 03:34 schreef KNAK het volgende:
Heb hier gelezen dat materiaal snel gedateerd is, iets wat bij de bieb dan helemaal het geval zou moeten zijn.
Theorie kopen bij CBR? of zijn er goedkopere mogelijkheden?
Gedateerd bij de bieb? Dat boek kwam gewoon uit 2010.. Dus het was toen een jaar oud. (heb theorie in 2011 gehaald). Heb daar trouwens ook een oefencd gehaald, niks mis mee!
pi_110226244
quote:
99s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

maar heb wel heel veel negatieve verhalen over gehoord
Is net als met de praktijk. Mensen die slagen hoor je niet, mensen die zakken... dan ligt het aan van alles en nog wat behalve aan hunzelf.
pi_110226685
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:08 schreef D0808 het volgende:

[..]

Is net als met de praktijk. Mensen die slagen hoor je niet, mensen die zakken... dan ligt het aan van alles en nog wat behalve aan hunzelf.
Haha sure. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2012 13:18:06 ]
pi_110230710
Zo weer. Totaal geen zin :-P
  FOK!fotograaf donderdag 12 april 2012 @ 15:48:49 #189
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110233457
* Pizza_Boom Meldt zich

Net terug van CBR, nu mag ik ook officieel met bakken achter de auto rijden. Dat ik het al deed was een ander verhaal, maar toch... :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 12 april 2012 @ 16:14:30 #190
363823 Prequel
Just because
pi_110234795
Gefeliciteerd :)
  FOK!fotograaf donderdag 12 april 2012 @ 16:24:14 #191
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110235378
Dankje. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110235472
Congrats, Pizza_Boom! ^O^
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_110238509
Ik ga een van deze dagen ook mijn theorie-boeken maar eens bestellen, via Bol.com, denk ik. Of via de rijschool zelf. Want ik hoor van veel mensen dat je er maar zo snel mogelijk mee kan beginnen. Je plukt er qua praktijklessen de vruchten van en ik heb me laten vertellen dat je er qua 'lesduur' ook profijt van hebt. In die zin, dat het allemaal wat soepeler verloopt qua inplanning van je praktijkexamen.

Een vriendin van mij is namelijk pas rond haar vijftiende les begonnen met haar theorie te bestuderen, en heeft daarom een tijdje uit de roulatie gelegen door het feit dat ze niet kon beginnen met haar praktijkexamen, voordat ze haar certificaat voor haar theorie had behaald.
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  FOK!fotograaf donderdag 12 april 2012 @ 17:30:38 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110238609
Theorie heb je zo ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110238634
Het dilemma begint al bij een keuze maken. :{
Vekabest, ANWB, ..
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_110238769
Ik heb de ANWB boeken gebruikt, vond ze niet echt geweldig... Vekabest is een stuk helderder uitgelegd.

En congratz Pizza_Boom! ^O^
pi_110239163
Ik denk dat ik voor de boeken van Verjo ga. :)
Zijn veel positieve recensies over te vinden.
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_110239556
Klopt eigenlijk wel. Je kan maar beter de voorrangregels iig kennen, toepassen komt daarna wel :P

en met die 1.5 geldig is dat ook geen probleem meer
  donderdag 12 april 2012 @ 18:12:39 #199
363823 Prequel
Just because
pi_110239908
Ik deed t juist expres wat later halen, want toen ik begon met lessen was het nog wel maar 1 jaar geldig. Vond 't juist wel handig dat ik de helft van de theorie al wist, hoefde ik niet meer zo veel te leren.
  donderdag 12 april 2012 @ 19:00:48 #200
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_110241645
Heeft iemand ervaring met het halen van een rijbewijs in combinatie met Diabetes Type 1?
pi_110241906
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
* Pizza_Boom Meldt zich

Net terug van CBR, nu mag ik ook officieel met bakken achter de auto rijden. Dat ik het al deed was een ander verhaal, maar toch... :P
Feliciteerd :D
pi_110254890
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
* Pizza_Boom Meldt zich

Net terug van CBR, nu mag ik ook officieel met bakken achter de auto rijden. Dat ik het al deed was een ander verhaal, maar toch... :P
Als het goed is mocht je dat al met je B rijbewijs? (ik neem aan dat je aanhangers bedoelt?)
pi_110255822
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:32 schreef zponz het volgende:

[..]

Als het goed is mocht je dat al met je B rijbewijs? (ik neem aan dat je aanhangers bedoelt?)
Niet die zwaarder kunnen zijn dan het leeggewicht van de auto. Al verandert dat in januari (dan mag je elke combinatie besturen, zolang de maximummassa van de combinatie <3,5 ton is).

Voor grotere aanhangers moet je BE hebben. Dan mag je trekken wat je auto aankan. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110256474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:53 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Er zijn mensen die het in een aantal dagen halen ;) die rijden pas hele dagen, ik moet er eerlijk gezegd zelf niet aan denken om 4 uur ofzo per dag te lessen en dan zoveel dagen achter elkaar. Ben soms al na een uurtje blij, dat ik weer uit kan stappen.
Ja ik had hem ook in 6 dagen, je zit dan met zijn 2en in de auto en je rijdt om en om 2 uur, en om 12 uur heb je effe pauze.

Aan het einde van de dag wordt je er wel een beetje gaar van ja, voordeel bij ons was dat we beiden rookten, dus na elke 2 uur stapten we even 5 minuten uit om rustig een sigaretje te roken dan daarna ging de ander verder.

Was ook wel fijn om elke 2 uur effe de benen te strekken, want 2 uur achterin zitten is ook gigantisch saai.. vooral ook omdat verwacht wordt dat je meekijkt en je krijgt constant vragen over wat de gene die aan het stuur zit goed of fout deed.

:P Dus achterin kloten me je mobiel was er ook niet bij.

Maar ik kan zo'n weekcursus wel iedereen aanraden, als je het geld in 1x kwijt kan. Je moet wel geluk hebben dat je de andere persoon waarmee je lest op een zelfde niveau zit.. want anders kan je je waarschijnlijk ook nog wel zwaar gaan irriteren.
pi_110256531
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Niet die zwaarder kunnen zijn dan het leeggewicht van de auto. Al verandert dat in januari (dan mag je elke combinatie besturen, zolang de maximummassa van de combinatie <3,5 ton is).

Voor grotere aanhangers moet je BE hebben. Dan mag je trekken wat je auto aankan. :P
:P Even een hele domme vraag van mij waarschijnlijk, maar hoe zit dat met andere auto's slepen? Dat mag wel altijd? nooit over nagedacht eigenlijk.
pi_110256855
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:06 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:P Even een hele domme vraag van mij waarschijnlijk, maar hoe zit dat met andere auto's slepen? Dat mag wel altijd? nooit over nagedacht eigenlijk.
Mag ja, als beide auto's maar worden bestuurd door iemand met rijbewijs B.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110257285
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:05 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ja ik had hem ook in 6 dagen, je zit dan met zijn 2en in de auto en je rijdt om en om 2 uur, en om 12 uur heb je effe pauze.

Aan het einde van de dag wordt je er wel een beetje gaar van ja, voordeel bij ons was dat we beiden rookten, dus na elke 2 uur stapten we even 5 minuten uit om rustig een sigaretje te roken dan daarna ging de ander verder.

Was ook wel fijn om elke 2 uur effe de benen te strekken, want 2 uur achterin zitten is ook gigantisch saai.. vooral ook omdat verwacht wordt dat je meekijkt en je krijgt constant vragen over wat de gene die aan het stuur zit goed of fout deed.

:P Dus achterin kloten me je mobiel was er ook niet bij.

Maar ik kan zo'n weekcursus wel iedereen aanraden, als je het geld in 1x kwijt kan. Je moet wel geluk hebben dat je de andere persoon waarmee je lest op een zelfde niveau zit.. want anders kan je je waarschijnlijk ook nog wel zwaar gaan irriteren.
Mij had ook wel fijn geleken om het in een paar dagen te doen maar
Soieso had ik er de tijd niet voor om zolang achter elkaar te lessen en ik dacht dat het (veel) duurder zou zijn. Achteraf valt dat in mijn geval wel weer mee, aangezien ik de eerste keer gezakt ben. Ik ben nou ook al ruim ¤2000 kwijt.
pi_110258092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:25 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Mij had ook wel fijn geleken om het in een paar dagen te doen maar
Soieso had ik er de tijd niet voor om zolang achter elkaar te lessen en ik dacht dat het (veel) duurder zou zijn. Achteraf valt dat in mijn geval wel weer mee, aangezien ik de eerste keer gezakt ben. Ik ben nou ook al ruim ¤2000 kwijt.
Ik was voor alles bij elkaar ¤1682 kwijt, (weekcursus,proefles,theorie en rijbewijs afhalen)

@Ferdo, Klopt ja. En was inderdaad een domme vraag want dit heb ik gewoon met theorie gehad :@ :+
pi_110267159
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:45 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik was voor alles bij elkaar ¤1682 kwijt, (weekcursus,proefles,theorie en rijbewijs afhalen)

@Ferdo, Klopt ja. En was inderdaad een domme vraag want dit heb ik gewoon met theorie gehad :@ :+
Dat valt wel mee, ik had een pakket met 35 lessen(60min), ttt, en examen voor ¤1590, daar zat de theorie(2x) en eigen verklaring nog niet bij. En nou moest ik dus al herexamen ¤170 en 10 rijlessen ¤390 betalen. En er komen nou nog 3 of 4 extra rijlessen bij. Als ik dat betaald heb ben ik echt blut.
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:17:53 #210
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_110269153
Ik heb volgende week theorie. Hoe lang van tevoren begonnen jullie met leren?
pi_110269345
1 dag van te voren is ruim voldoende.
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:25:46 #212
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_110269502
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:22 schreef xminator het volgende:
1 dag van te voren is ruim voldoende.
Haha, ik ben iemand die voor al zijn tentamens en examens een a twee dagen van tevoren begint en toch hoge cijfers haalt. Mijn moeder vindt dat ik het onwijs onderschat en begint helemaal te stressen dat ik nog niet begonnen ben, en 20 april examen moet doen :P
pi_110269531
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:22 schreef xminator het volgende:
1 dag van te voren is ruim voldoende.
Mwah, ik denk dat als je wat hogere slagingskansen wil, je er beter een weekje van maakt.
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_110269678
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:26 schreef Poephoofd_ het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat als je wat hogere slagingskansen wil, je er beter een weekje van maakt.
Als je intelligentie niet al te hoog is inderdaad.
pi_110276128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:25 schreef JochemP het volgende:

[..]

Haha, ik ben iemand die voor al zijn tentamens en examens een a twee dagen van tevoren begint en toch hoge cijfers haalt. Mijn moeder vindt dat ik het onwijs onderschat en begint helemaal te stressen dat ik nog niet begonnen ben, en 20 april examen moet doen :P
Ligt eraan hoeveel blijft hangen. Ik ben ook zo iemand die normaal met toetsen één dag van te voor begint, maar theorie is toch ietsie anders. Sowieso het boek doornemen is al kut (nogal saai, en ben je ook wel even mee bezig). En dat is niet genoeg, eerste oefenexamen dat ik deed zakte ik :X , en de oefenexamens die ik had (cd-rom) duurden ook nog vrij lang (25min dacht ik). Daar was je dus wel even mee bezig. Vooral die verandering van theorie uit boek, naar de opgaves zelf is vervelend.

Al hoor ik soms verhalen van vrienden die het theorieboek niet hebben doorgenomen en enkel opgaves hebben geoefend. Ik zelf heb dat niet gedaan, dus of het een beter methode is weet ik niet?

Het kan overigens wel 1 dag van te voren hoor, je bent dan alleen die laatste dag lekker lang bezig :') (ik had die laatste dag niets meer gedaan)
pi_110279268
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Als je intelligentie niet al te hoog is inderdaad.

Ach gossie, is je piemeltje te klein knulletje?
pi_110279726
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:25 schreef JochemP het volgende:

[..]

Haha, ik ben iemand die voor al zijn tentamens en examens een a twee dagen van tevoren begint en toch hoge cijfers haalt. Mijn moeder vindt dat ik het onwijs onderschat en begint helemaal te stressen dat ik nog niet begonnen ben, en 20 april examen moet doen :P
Elke dag een hoofdstukje en een paar oefeningen maken.
Ik ben toen als een debiel een maand van te voren gaan leren, 0 fout maar wel een hoop tijd verloren. :')
pi_110281129
quote:
19s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:45 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik was voor alles bij elkaar ¤1682 kwijt, (weekcursus,proefles,theorie en rijbewijs afhalen)

@Ferdo, Klopt ja. En was inderdaad een domme vraag want dit heb ik gewoon met theorie gehad :@ :+
Domme vragen bestaan niet, wat mij betreft. Behalve als zijnde vragen waarop je het antwoord wil weten, maar die je níet stelt. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110281155
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Als je intelligentie niet al te hoog is inderdaad.

Beetje onzin.
pi_110281757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:02 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Domme vragen bestaan niet, wat mij betreft. Behalve als zijnde vragen waarop je het antwoord wil weten, maar die je níet stelt. :)
^O^
pi_110284803
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef D0808 het volgende:

[..]

Ach gossie, is je piemeltje te klein knulletje?
:'), heeft ook lekker met elkaar te maken. Zo een theorie examen is niet al te lastig als de meeste domme mensen hem zelfs kunnen behalen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:49:08 #222
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_110284997
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:42 schreef xminator het volgende:

[..]

:'), heeft ook lekker met elkaar te maken. Zo een theorie examen is niet al te lastig als de meeste domme mensen hem zelfs kunnen behalen.
Dit dus :')
  vrijdag 13 april 2012 @ 19:12:20 #223
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_110287525
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:42 schreef xminator het volgende:

[..]

:'), heeft ook lekker met elkaar te maken. Zo een theorie examen is niet al te lastig als de meeste domme mensen hem zelfs kunnen behalen.
Zijn genoeg mensen die hem 5 keer moeten doen en de voornaamste reden hiervoor is imo te weinig voorbereiding.

Sinds wanneer ben je dom als je goed voorbereid een examen gaat doen? :') :') :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_110288895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:12 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Zijn genoeg mensen die hem 5 keer moeten doen en de voornaamste reden hiervoor is imo te weinig voorbereiding.

Sinds wanneer ben je dom als je goed voorbereid een examen gaat doen?) :') :')
Vaak komen die ook echt binnen alsof het heel stoer is om toch minimaal vier keer over je theorie te doen. :')

Leuk ook voor de mensen die er ook voor de vierde keer zien, maar wel echt alle moeite doen en dan puur door de zenuwen zaken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:28:10 #225
187510 IrCute
Americunt
pi_110290760
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Als je intelligentie niet al te hoog is inderdaad.

Wat een onzin :') Ik heb VWO gedaan met 2 vingers in mijn neus en er was mij ook verteld ''ik ben 2 uurtjes van te voren begonnen met leren''. Dus ik had een uur of 3 geleerd en had 10 fout ofzo :'). Toen 3 dagen lang er goed voor gezeten en geslaagd met 2 fouten. Heeft niks te maken met intelligentie, sowieso ligt het ook maar net aan wat voor vragen je krijgt, het ene examen is niet het andere.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:52:12 #226
363823 Prequel
Just because
pi_110298636
Is dit nou een discussie over hoe lang iemand moet leren? :') Het maakt toch niet uit als je maar dat examen haalt? Of gaat iedereen opscheppen met hoe lang je hebt geleerd? :')

Vandaag ging rijles goed :) Behalve dat ik niet door had dat ik bijna een bussluis in wilde rijden..
pi_110310645
Ik twijfel constant tussen 'Wegwijzer in het verkeer Personenauto' en 'Verkeerstheorie Personenauto' van Verjo. Het eerste boek is een stukje uitgebreider doordat het de complete verkeerstheorie bevat, die ook afgestemd is op de praktische rij-procedure, dus niet puur en alleen op het CBR-examen.

Heeft iemand ervaring met een van deze twee boeken?
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  zaterdag 14 april 2012 @ 12:38:08 #228
363823 Prequel
Just because
pi_110310906
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:26 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ik twijfel constant tussen 'Wegwijzer in het verkeer Personenauto' en 'Verkeerstheorie Personenauto' van Verjo. Het eerste boek is een stukje uitgebreider doordat het de complete verkeerstheorie bevat, die ook afgestemd is op de praktische rij-procedure, dus niet puur en alleen op het CBR-examen.

Heeft iemand ervaring met een van deze twee boeken?
Yup toevallig wel. Ik had eerst alleen wegwijzer geleend. Dat uitgebreidde maar vervelend, want 90% van die praktijkdingen wist ik al. Dus toen maar verkeerstheorie geleend bij de bieb.
De oefencd van Verjo is ook heeeeeeel handig.
pi_110311176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:52 schreef Prequel het volgende:
Is dit nou een discussie over hoe lang iemand moet leren? :')
Neuh.. maar xminator bestempeld iedereen die langer dan een uur in dat boek kijkt meteen als dom.

Ik kan me nog herinneren dat toen ik voor mijn theorie ging (week of twee gelezen en geoefend) er van de 39 kandidaten er maar 7 geslaagd waren. Hetzelfde tafereel heb ik gezien bij mijn motor theorie (ondanks dat ik B al had en niet veel afwijkt, heb ik toen ook ruim de tijd ervoor genomen).

Maar ach, laat mij dan maar dom zijn en het in een keer binnen slepen (A & B) door er simpelweg wat moeite/tijd in te steken. Tenslotte doe je het niet alleen voor dat papiertje maar ook voor jezelf. De 'ff. twee uur doornemers' zijn een paar maanden later 40% van de theorie alweer vergeten. En dat zie je helaas terug op de weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door D0808 op 14-04-2012 12:53:36 ]
pi_110313493
Geslaagd op vrijdag de dertiende! ^O^

Ritje was niet veel bijzonders, stukje provinciale weg, stukje 30 km zone en een heel stuk snelweg, waarbij ik 3 ( :') ) keer heb moeten invoegen. Misschien dat dat laatste ermee te maken had dat ik de eerste keer in de derde versnelling aan het invoegen was (haakse bocht waar 50/60 km/h echt de max is voor de korte invoegstrook, daarna door het stressen niet opgeschakeld). Andere opmerking die ik kreeg was dat de examinator 40 km/h op een (rustige) parkeerplaats bij een tankstation langs de snelweg toch echt te hard vond, maar daar ben ik het nog steeds niet helemaal mee eens.

Bijzondere verrichtingen hoefde ik niet te doen omdat ik een vrijstelling had :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:42:41 #231
363823 Prequel
Just because
pi_110314248
Gefeliciteerd! ^O^
pi_110319526
Nu ik voor een maand mijn rijbewijs heb, heb ik aardig al wat gereden.
Autorijden is echt chill zonder rij-instructeur die om alles zeikt en overal commentaar op heeft.

Het is wel te merken dat ik er echt lui van wordt.
Waar ik meestal eerst de fiets voor nam, neem ik nu de auto.
Regent het, neem ik de auto. Ligt het meer dan 1/2 km ver weg, neem ik de auto.

Oh ja, de benzineprijzen, het enige wat ik daarover kan zeggen is, boehoe.
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:36:01 #233
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110330942
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:48 schreef Coca_Cola het volgende:
Nu ik voor een maand mijn rijbewijs heb, heb ik aardig al wat gereden.
Autorijden is echt chill zonder rij-instructeur die om alles zeikt en overal commentaar op heeft.

Het is wel te merken dat ik er echt lui van wordt.
Waar ik meestal eerst de fiets voor nam, neem ik nu de auto.
Regent het, neem ik de auto. Ligt het meer dan 1/2 km ver weg, neem ik de auto.

Oh ja, de benzineprijzen, het enige wat ik daarover kan zeggen is, boehoe.
Heb zelf nog niet echt veel gereden. Was wel heel enthousiast om een autootje aan te schaffen toen ik hem net had, maar toen ging ik bedenken of ik hem wel echt direct nodig heb. Ik kwam tot de conclusie dat het wel "leuk" is om er een te hebben, maar echt nodig? Volgend jaar pas als we gaan verhuizen met het werk, dan zit het werk 17 kilometer verder op en wordt het pas interessant. Voorlopig doe ik alles net zo als voor het rijbewijs met de brommert of motort :). Heb wel een abonnementje op wheels4all genomen, just in case.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 april 2012 @ 22:53:44 #234
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110331756
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:48 schreef Coca_Cola het volgende:
Nu ik voor een maand mijn rijbewijs heb, heb ik aardig al wat gereden.
Autorijden is echt chill zonder rij-instructeur die om alles zeikt en overal commentaar op heeft.
Dat betekent dus dat je met veel zaken flink de fout mee inging en gaat. Ik weet nog, jaren geleden, dat ik tegen afrijden aanzat dat ik rustig een rondje reed en de instructeur ging zitten bellen en plannen en nog met een half oog meekeek. Enige commentaar dat ik kreeg was snelheid (steevast te hoog) en met een hand rijden... Soms.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 14 april 2012 @ 22:57:27 #235
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110331925
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:16 schreef meneer_valk het volgende:
Geslaagd op vrijdag de dertiende! ^O^

Ritje was niet veel bijzonders, stukje provinciale weg, stukje 30 km zone en een heel stuk snelweg, waarbij ik 3 ( :') ) keer heb moeten invoegen. Misschien dat dat laatste ermee te maken had dat ik de eerste keer in de derde versnelling aan het invoegen was (haakse bocht waar 50/60 km/h echt de max is voor de korte invoegstrook, daarna door het stressen niet opgeschakeld). Andere opmerking die ik kreeg was dat de examinator 40 km/h op een (rustige) parkeerplaats bij een tankstation langs de snelweg toch echt te hard vond, maar daar ben ik het nog steeds niet helemaal mee eens.

Bijzondere verrichtingen hoefde ik niet te doen omdat ik een vrijstelling had :)
Ik snap wat je bedoelt, maar zo'n parkeerplaats IS en BLIJFT verradelijk. Je weet nooit of er een kind ergens achter vandaan komt rennen (bijv. achter een bal aan), iemand met aanhanger achteruit moet steken o.i.d. Beter houd je daar gewoon 30 km/h aan zo lang er auto's geparkeerd staan. Is het helemaal leeg, dan kan het natuurlijk iets harder. Overigens, meestal staat er voor inrijden van zo'n parking ook een 50 en/of 30 bord.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110349196
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:16 schreef meneer_valk het volgende:
Geslaagd op vrijdag de dertiende! ^O^

Ritje was niet veel bijzonders, stukje provinciale weg, stukje 30 km zone en een heel stuk snelweg, waarbij ik 3 ( :') ) keer heb moeten invoegen. Misschien dat dat laatste ermee te maken had dat ik de eerste keer in de derde versnelling aan het invoegen was (haakse bocht waar 50/60 km/h echt de max is voor de korte invoegstrook, daarna door het stressen niet opgeschakeld). Andere opmerking die ik kreeg was dat de examinator 40 km/h op een (rustige) parkeerplaats bij een tankstation langs de snelweg toch echt te hard vond, maar daar ben ik het nog steeds niet helemaal mee eens.

Bijzondere verrichtingen hoefde ik niet te doen omdat ik een vrijstelling had :)
gefeliciteerd *O*
pi_110349427
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:42 schreef xminator het volgende:

[..]

:'), heeft ook lekker met elkaar te maken. Zo een theorie examen is niet al te lastig als de meeste domme mensen hem zelfs kunnen behalen.
Maar dat wil niet zeggen dat je je niet fatsoenlijk hoeft voor te bereiden :') of dat je meteen dom bent als je meer dan een paar uur geleerd hebt.
pi_110352718
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:48 schreef Coca_Cola het volgende:
Nu ik voor een maand mijn rijbewijs heb, heb ik aardig al wat gereden.
Autorijden is echt chill zonder rij-instructeur die om alles zeikt en overal commentaar op heeft.

Het is wel te merken dat ik er echt lui van wordt.
Waar ik meestal eerst de fiets voor nam, neem ik nu de auto.
Regent het, neem ik de auto. Ligt het meer dan 1/2 km ver weg, neem ik de auto.

Oh ja, de benzineprijzen, het enige wat ik daarover kan zeggen is, boehoe.
2 handen op 1 buik.

Benzineprijzen zijn inderdaad om te huilen, maar ach...
pi_110353536
Nou, binnenkort weer verder lessen. Ik twijfel nog tussen twee rijscholen waarvan er 1 20 euro inschrijfkosten vraagt. Herkennen jullie dat? Ik had daar in Den Haag nog nooit over gehoord, maar hier is het dus wel zo.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_110353703
quote:
17s.gif Op zondag 15 april 2012 15:58 schreef Tamashii het volgende:
Nou, binnenkort weer verder lessen. Ik twijfel nog tussen twee rijscholen waarvan er 1 20 euro inschrijfkosten vraagt. Herkennen jullie dat? Ik had daar in Den Haag nog nooit over gehoord, maar hier is het dus wel zo.
Staat er ook bij wat hun redenatie achter die ¤120 is? Ik ken het alleen de andere kant op, je krijgt een gratis proefles als je je aanmeldt :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110353942
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:02 schreef princess-a het volgende:

[..]

Staat er ook bij wat hun redenatie achter die ¤120 is? Ik ken het alleen de andere kant op, je krijgt een gratis proefles als je je aanmeldt :P
Volgens mij is het ¤20 inschrijfgeld :P
pi_110354200
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:02 schreef princess-a het volgende:

[..]

Staat er ook bij wat hun redenatie achter die ¤120 is? Ik ken het alleen de andere kant op, je krijgt een gratis proefles als je je aanmeldt :P
Haha, het is dus 1 rijschool die 20 euro inschrijfgeld vraagt. De proefles daarvan was inderdaad gratis. 35 minuten rijden en 10 minuten uitleg en advies.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_110354907
quote:
17s.gif Op zondag 15 april 2012 16:14 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Haha, het is dus 1 rijschool die 20 euro inschrijfgeld vraagt. De proefles daarvan was inderdaad gratis. 35 minuten rijden en 10 minuten uitleg en advies.
Ohja, heb ik niet goed gelezen :@ En wat een korte les dan zeg! Maar ik herken het dus niet :N
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110355458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat je met veel zaken flink de fout mee inging en gaat. Ik weet nog, jaren geleden, dat ik tegen afrijden aanzat dat ik rustig een rondje reed en de instructeur ging zitten bellen en plannen en nog met een half oog meekeek. Enige commentaar dat ik kreeg was snelheid (steevast te hoog) en met een hand rijden... Soms.
Als ik dat zo hoor van vrienden die bij andere rijscholen hebben gezeten en verhalen hoor van mensen die jaren geleden bij de mijne heeft gezeten, dan ligt het toch echt aan de rij-instructeur.
  FOK!fotograaf zondag 15 april 2012 @ 23:58:07 #245
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110379289
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:42 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Als ik dat zo hoor van vrienden die bij andere rijscholen hebben gezeten en verhalen hoor van mensen die jaren geleden bij de mijne heeft gezeten, dan ligt het toch echt aan de rij-instructeur.
Niet aan jou? Die vrienden van jou rijden anders en hadden een andere rijschool. 1+1=2 ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110390925
Zometeen de eerste les. Nog nooit in een auto als bestuurder gezeten en heb er de ballen verstand van :')
pi_110391233
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 12:33 schreef Travel. het volgende:
Zometeen de eerste les. Nog nooit in een auto als bestuurder gezeten en heb er de ballen verstand van :')
Beetje sturen en gassen moet lukken toch? Denk dat het overgrote deel van de mensen nog nooit gereden had toen ze op gingen voor de eerste les :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110391540
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 12:43 schreef princess-a het volgende:

[..]

Beetje sturen en gassen moet lukken toch? Denk dat het overgrote deel van de mensen nog nooit gereden had toen ze op gingen voor de eerste les :P
Maak me er ook geen druk om, hoop alleen dat ik niemand thuis hoeft te brengen (voor diegene dan) want dat duurt wel even :')
  maandag 16 april 2012 @ 18:32:42 #249
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_110405116
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 12:53 schreef Travel. het volgende:

[..]

Maak me er ook geen druk om, hoop alleen dat ik niemand thuis hoeft te brengen (voor diegene dan) want dat duurt wel even :')
Je rijinstructeur kan alles doen als hij wil. Je hoeft dan alleen nog maar te sturen en de koppeling op commando in te trappen. :)
pi_110405433
Travel, hoe ging het? :)
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_110408337
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:41 schreef Poephoofd_ het volgende:
Travel, hoe ging het? :)
De auto was kapot (de anderen waren bezet) dus kan nu vrijdag pas :')
Krijg wel 50% korting op een les ter compensatie :p
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:45:58 #252
363823 Prequel
Just because
pi_110440252
Vandaag loopt het op school dus écht totaal niet goed. Ik ga daar 24/7 over nadenken. Ben bang dat dat donderdag (laatste les..) en met m'n examen dus ook gaat gebeuren.

Tips anyone?
pi_110440359
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:45 schreef Prequel het volgende:
Vandaag loopt het op school dus écht totaal niet goed. Ik ga daar 24/7 over nadenken. Ben bang dat dat donderdag (laatste les..) en met m'n examen dus ook gaat gebeuren.

Tips anyone?
?
Je stresst hem heel erg hard voor je examen?
Banaan eten schijnt te helpen _O- (Not kidding)
Rustig aan.
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:59:31 #254
363823 Prequel
Just because
pi_110440802
Nouja, eerst niet, omdat met m'n vorige les hij nog tegen me zei dat ie verwacht dat ik wel zou slagen.

Maar nu heb ik een probleem op school, ben nu bang voor een jaar vertraging dusja, ik ga daar over nadenken. Net zoals de 1e keer, maar toen was het vrij 'snel' opgelost. In die periode verknalde ik werkelijk waar elke les, omdat mijn gedachten niet deden wat ik wilde.
Maar nu weet ik 't niet meer..'t kwam ook vrij onverwacht. Daarom wil ik er alles aan doen om donderdag & maandag de sterren van de hemel te gaan rijden. ( :') )

@#$(@#%*2#%)V :( :'( :( :'( :( :'( :( :'( :( :'( :( :'( :( :'( :( :'( :( :'( :( :'( :( :'( :( :'( :( :'(
pi_110440951
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:45 schreef Prequel het volgende:
Vandaag loopt het op school dus écht totaal niet goed. Ik ga daar 24/7 over nadenken. Ben bang dat dat donderdag (laatste les..) en met m'n examen dus ook gaat gebeuren.

Tips anyone?
Nee helaas niet,
ik zou zeggen zo min mogelijk aan denken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Tegen stress kan valeriaan helpen (heb ik zelf geen ervaring mee), maar dat neemt denk ik niet weg dat je aan school blijft denken. Mijn instructeur zegt altijd, dat ik continu aan het rijden zelf moet denken, plan maken etc. en dat ik niet aan andere dingen moet gaan denken tijdens het rijden.
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:06:26 #256
363823 Prequel
Just because
pi_110441075
1

[ Bericht 99% gewijzigd door Prequel op 17-04-2012 15:20:02 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:18:08 #257
363823 Prequel
Just because
pi_110441502
2

[ Bericht 100% gewijzigd door Prequel op 17-04-2012 15:20:10 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:19:08 #258
363823 Prequel
Just because
pi_110441544
Ik doe niet aan valeriaan/propanolol etc.met rijbewijs heb je ook dit soort momenten, en moet je ook in de auto kunnen stappen je concentratie op t verkeer hebben. Dus zou ik dat nu ook moeten kunnen :)
Misschien dit donderdag toch ff melden, misschien heeft hij ook nog wat andere tips ! :) Ik deed toen ook zo m'n best om mn aandacht op t verkeer te houden helaas mislukte dat..
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:19:32 #259
363823 Prequel
Just because
pi_110441566
4

Wtf dit gaat echt niet goed hier :')

Sorry!!!
pi_110494888
4 juni op zn vroegst theorie examen(eerder zit nu al vol) :X
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_110496463
Oke. Nu ga ik toch echt mijn theorieboeken bestellen. En het wordt qua leerboek Verjo. Maar is een cd-rom ook echt een musthave? Of is het boek alleen op zich al prima?
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  woensdag 18 april 2012 @ 18:50:43 #262
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110496753
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:44 schreef Poephoofd_ het volgende:
Oke. Nu ga ik toch echt mijn theorieboeken bestellen. En het wordt qua leerboek Verjo. Maar is een cd-rom ook echt een musthave? Of is het boek alleen op zich al prima?
Ik had een uur of zo geleerd uit het boek en had geen enkele proeftoets gemaakt. Zakte met 1 vraag. cd-rom lijkt me dus zwaar overbodig. Gewoon leren, de vragen maken en niet zo'n lamzak zijn zoals ik :')
AFC AJAX
pi_110496778
cd-rom kun je examens op oefenen dus daarom wel handig.
Online kan dat ook wel ergens dus een must have? Nee, denk het niet.
Als je het alternatief maar weet te vinden.
  woensdag 18 april 2012 @ 19:04:08 #264
363823 Prequel
Just because
pi_110497436
Ik heb wel een cdrom gebruikt.. vond 't juist wel handig.
Alleen gaat dat wel 10x zo sloom als uit een boek.. (komt door dat voorlezen..) :(
pi_110512126
Morgen op voor de derde keer. Wil het echt halen. Nooit last van zenuwen, maar met zo'n CBRfiguur naast me krijg ik de kriebels
pi_110512180
Succes^^
pi_110520112
Drie maal scheepsrecht hoop ik dan
  donderdag 19 april 2012 @ 09:13:42 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110520795
Ik had naast het theorieboek ook een oefencdrom, maar die vond ik niet echt fantastisch. Wat dat betreft meer gehad aan online examens, dat was toen een proef, 24 uur voor een euro ofzo. Maar door die uitleg heb ik eea beter onthouden en ik zag ook een aantal dezelfde vragen (en plaatjes) terug op het theorie-examen.

Succes Warsaw!
  FOK!fotograaf donderdag 19 april 2012 @ 10:23:08 #269
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110522839
quote:
18s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:50 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik had een uur of zo geleerd uit het boek en had geen enkele proeftoets gemaakt. Zakte met 1 vraag. cd-rom lijkt me dus zwaar overbodig. Gewoon leren, de vragen maken en niet zo'n lamzak zijn zoals ik :')
Correctie: Je zakte met 6 of 13 vragen...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 19 april 2012 @ 10:26:58 #270
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110522940
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Correctie: Je zakte met 6 of 13 vragen...
Hahaha klopt dom van me, 6 dus ;) Bedoelde 1 te veel van wat je nodig hebt om te slagen :')

Mja als je het zo bekijkt zijn ze wel erg vergevingsgezind met theorie.
AFC AJAX
pi_110524426
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:06 schreef gerco94 het volgende:
4 juni op zn vroegst theorie examen(eerder zit nu al vol) :X
Dat duurt wel erg lang, kan je niet naar een andere plaats wat iets verder weg ligt waar je wel al eerder kan?
pi_110524444
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:52 schreef Warsaw het volgende:
Morgen op voor de derde keer. Wil het echt halen. Nooit last van zenuwen, maar met zo'n CBRfiguur naast me krijg ik de kriebels
En hoe was het gegaan?
pi_110524466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:52 schreef Warsaw het volgende:
Morgen op voor de derde keer. Wil het echt halen. Nooit last van zenuwen, maar met zo'n CBRfiguur naast me krijg ik de kriebels
Als je dit nog leest voor je op moet, succes ;)
pi_110526113
Geslaaaaagd!!!! *O*
  donderdag 19 april 2012 @ 12:08:44 #275
302853 themole
graaft totaal door.
pi_110526128
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:07 schreef Warsaw het volgende:
Geslaaaaagd!!!! *O*
Gefeliciteerd ^O^
Niet altijd serieus
pi_110526396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:07 schreef Warsaw het volgende:
Geslaaaaagd!!!! *O*
Feliciteerd!
pi_110526699
Gefeliciteerd! :D
  donderdag 19 april 2012 @ 12:41:49 #278
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110527194
Gefeliciteerd!
pi_110527292
Dankjulliewel!
pi_110528447
Gefeliciteerd Warsaw! *O*
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110528813
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:07 schreef Warsaw het volgende:
Geslaaaaagd!!!! *O*
Gefeliciteerd! ^O^
  donderdag 19 april 2012 @ 14:57:31 #282
363823 Prequel
Just because
pi_110532828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:07 schreef Warsaw het volgende:
Geslaaaaagd!!!! *O*
Gefeliciteerd *O*

Ik had net nog rijles en 't ging gewoon goeeeeed. Paar dingetjes nog dat ik niet te hard over drempels moet gaan.. Wel chill, 1 route is gewoon 'rijdt maar rechtdoor, en anders doorgaand verkeer volgen'. Zo chill *O* Ik denk dat t maandag wel goed komt :D
pi_110533582
Ik ben vandaag ook geslaagd!! *O* *O*

Het heeft dan wel 46 lessen geduurd, 3 examens en een wisseling van rijschool, maar uiteindelijk is het dan toch gelukt. Morgen kan ik mijn pasje ophalen (ja, spoedaanvraag is geld verspilling en zo, maar toch...ik kan niet wachten :o).

Voor het examen had ik nog een rijles staan. Nou, dat ging verrekte waardeloos. Ik was doodnerveus, het zweet druppelde van mijn voorhoofd en mijn overhemd was volgens mij zeiknat :@ Ik liet de motor afslaan, ik was aan het slingeren, een paar keer misgeschakeld, ik kreeg ook nog een stuuringreep omdat ik anders een stoep op zou rijden. Mijn benen trilden zo erg dat ik de koppeling amper voelde en het remmen ging ook erg schokkerig en hard...geen goede repetitie dus.

10 minuten na de rijles begon dan het examen. Ik mocht meteen met de navigatie rijden. Punt was alleen dat ik de navigatie in die auto nog nooit gebruikt had... Ik had ook nog maar 10 lessen in die auto gereden, dus dat was een beetje nieuw voor mij. Mijn examinator had er wel begrip voor en vond mijn gestuntel wel grappig. Enfin, het ijs was toen wel gebroken en ik voelde me een stuk relaxter.

De navigatierit ging niet al te best, ik keek verkeerd op dat apparaat waardoor ik een verkeerde afslag nam. Vervolgens werd ik omgeleid dwars door een nieuwbouwwijk die nog niet in de navigatie stond en dat zorgde voor wat kleine probleempjes. Het ding gaf telkens een afslag aan waar ik niet in kon/mocht rijden of een afslag die simpelweg niet bestond. Achteraf kreeg ik te horen dat ik het mezelf wel moeilijk had gemaakt, maar ik had het prima opgelost.

Vervolgens een stukje de snelweg op via een korte invoegstrook. In voorgaande rijlessen ging het daar wel eens mis, maar vandaag ging het heel vloeiend terwijl het toch aardig druk was. Eenmaal van de snelweg af nog een parkeeropdracht en omkeeropdracht moeten doen, lukte ook allemaal prima. Gelukkig mocht ik gewoon in een vak parkeren in plaats van fileparkeren, want in dat laatste ben ik bepaald geen ster. Daarna weer terug naar het cbr en een paar minuten later kwam het verlossende woord: geslaagd. Ik kreeg nog wel de opmerking dat mijn stuurgedrag af en toe wat schokkerig was, met name in bochten, maar dat was het enige minpuntje.

Warsaw: jij ook proficiat! Krijgen we nog een verslagje? :)
pi_110534109
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:13 schreef Hartigan het volgende:
Ik ben vandaag ook geslaagd!! *O* *O*

Het heeft dan wel 46 lessen geduurd, 3 examens en een wisseling van rijschool, maar uiteindelijk is het dan toch gelukt. Morgen kan ik mijn pasje ophalen (ja, spoedaanvraag is geld verspilling en zo, maar toch...ik kan niet wachten :o).

Voor het examen had ik nog een rijles staan. Nou, dat ging verrekte waardeloos. Ik was doodnerveus, het zweet druppelde van mijn voorhoofd en mijn overhemd was volgens mij zeiknat :@ Ik liet de motor afslaan, ik was aan het slingeren, een paar keer misgeschakeld, ik kreeg ook nog een stuuringreep omdat ik anders een stoep op zou rijden. Mijn benen trilden zo erg dat ik de koppeling amper voelde en het remmen ging ook erg schokkerig en hard...geen goede repetitie dus.

10 minuten na de rijles begon dan het examen. Ik mocht meteen met de navigatie rijden. Punt was alleen dat ik de navigatie in die auto nog nooit gebruikt had... Ik had ook nog maar 10 lessen in die auto gereden, dus dat was een beetje nieuw voor mij. Mijn examinator had er wel begrip voor en vond mijn gestuntel wel grappig. Enfin, het ijs was toen wel gebroken en ik voelde me een stuk relaxter.

De navigatierit ging niet al te best, ik keek verkeerd op dat apparaat waardoor ik een verkeerde afslag nam. Vervolgens werd ik omgeleid dwars door een nieuwbouwwijk die nog niet in de navigatie stond en dat zorgde voor wat kleine probleempjes. Het ding gaf telkens een afslag aan waar ik niet in kon/mocht rijden of een afslag die simpelweg niet bestond. Achteraf kreeg ik te horen dat ik het mezelf wel moeilijk had gemaakt, maar ik had het prima opgelost.

Vervolgens een stukje de snelweg op via een korte invoegstrook. In voorgaande rijlessen ging het daar wel eens mis, maar vandaag ging het heel vloeiend terwijl het toch aardig druk was. Eenmaal van de snelweg af nog een parkeeropdracht en omkeeropdracht moeten doen, lukte ook allemaal prima. Gelukkig mocht ik gewoon in een vak parkeren in plaats van fileparkeren, want in dat laatste ben ik bepaald geen ster. Daarna weer terug naar het cbr en een paar minuten later kwam het verlossende woord: geslaagd. Ik kreeg nog wel de opmerking dat mijn stuurgedrag af en toe wat schokkerig was, met name in bochten, maar dat was het enige minpuntje.

Warsaw: jij ook proficiat! Krijgen we nog een verslagje? :)
Gefeliciteerd!
Wel verdiend zou ik zo zeggen :D :P
  donderdag 19 april 2012 @ 15:29:34 #285
363823 Prequel
Just because
pi_110534326
Gefeliciteerd! *O*
Wow, hoop dat ik geen combobreaker ga zijn maandag! haha.
pi_110534476
Gefeliciteerd Hartigan! Leuk ook om zo te lezen dat ze wel door wat foutjes, die weinig met rijvaardigheid te maken hebben, heen kunnen kijken. Je hebt het zeker verdiend *O*

Ik kom net thuis van het CBR waar ik mn theorie examen heb gehaald *O* Proefexamens zijn wel heel nuttig geweest want er waren een paar instinkers die ik herkende uit de proefexamens en daardoor goed kon invullen :D
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_110535097
Hartigan,Warsaw en princess-a, van harte gefeliciteerd!
pi_110535315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:32 schreef princess-a het volgende:
Gefeliciteerd Hartigan! Leuk ook om zo te lezen dat ze wel door wat foutjes, die weinig met rijvaardigheid te maken hebben, heen kunnen kijken. Je hebt het zeker verdiend *O*

Ik kom net thuis van het CBR waar ik mn theorie examen heb gehaald *O* Proefexamens zijn wel heel nuttig geweest want er waren een paar instinkers die ik herkende uit de proefexamens en daardoor goed kon invullen :D
Gefeliciteerd :)
  donderdag 19 april 2012 @ 15:54:28 #289
363823 Prequel
Just because
pi_110535529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:32 schreef princess-a het volgende:
Gefeliciteerd Hartigan! Leuk ook om zo te lezen dat ze wel door wat foutjes, die weinig met rijvaardigheid te maken hebben, heen kunnen kijken. Je hebt het zeker verdiend *O*

Ik kom net thuis van het CBR waar ik mn theorie examen heb gehaald *O* Proefexamens zijn wel heel nuttig geweest want er waren een paar instinkers die ik herkende uit de proefexamens en daardoor goed kon invullen :D
Gefeliciteerd ! :)
pi_110535655
Warsaw, Hartigan en Princess-a..
Congrats! :s)
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
  donderdag 19 april 2012 @ 17:25:24 #291
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_110539609
Ik had vandaag een discussie met een vriend van me. Namelijk een klasgenoot van mij had vandaag haar eerste rijles. Echter hoefde ze alleen te sturen. Dus ik vroeg bij me zelf af. Je moet toch ook gas geven enzo? Waarop die vriend antwoordde dat de instructeur dat zelf deed.

Alleen mijn instructeur had alleen maar een koppeling en een rempedaal? Wat komt er meer voor? 3 pedalen of 2 pedalen?
  donderdag 19 april 2012 @ 17:39:04 #292
363823 Prequel
Just because
pi_110540221
Geen idee, maar mijn instructeur heeft ook 3 pedalen, waarvan hij gas kan loskoppelen.
Lijkt me trouwens niet leuk, alleen sturen de 1e les. Is toch juist leuk om dan naar een industrieterrein te rijden en dan beginnen te gaan knoeien met de koppeling? :) (dat deed ik tenminste, en halverwege op de weg daar naar toe mocht ik zelf gas geven :D )
pi_110540222
Hartigan en Princess-a natuurlijk ook gefeliciteerd *O*
pi_110540507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:25 schreef Repeating het volgende:
Ik had vandaag een discussie met een vriend van me. Namelijk een klasgenoot van mij had vandaag haar eerste rijles. Echter hoefde ze alleen te sturen. Dus ik vroeg bij me zelf af. Je moet toch ook gas geven enzo? Waarop die vriend antwoordde dat de instructeur dat zelf deed.

Alleen mijn instructeur had alleen maar een koppeling en een rempedaal? Wat komt er meer voor? 3 pedalen of 2 pedalen?
Je weet zeker dat het geen automaat was?
pi_110541485
Ik heb in de eerste les (proefles) geloof ik ook alleen gestuurd. Remmen en gas de les daarna en schakelen nog later.

Ik word te snel chaotisch, dus heeft m'n instructeur het me stap voor stap laten doen. Verschilt per persoon hoe je het het beste leert. Mijn instructeur had goed gezien hoe dat bij mij werkte.
Maar volgens mij heeft een instructeur standaard 3 pedalen. Mijn instructeur heeft het gas ook wel eens gebruikt toen ik in het begin de snelweg op moest, omdat ik wat angstig was en dus niet snel genoeg ging, dan kon hij laten zien hoe het moest en dat de wereld niet vergaat als je het gas helemaal indrukt :P
(ironisch genoeg is het voor mij nu ergernis nummer 1 als mensen met te lage snelheid invoegen :P)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 april 2012 @ 18:23:18 #296
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_110541929
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:25 schreef Repeating het volgende:
Ik had vandaag een discussie met een vriend van me. Namelijk een klasgenoot van mij had vandaag haar eerste rijles. Echter hoefde ze alleen te sturen. Dus ik vroeg bij me zelf af. Je moet toch ook gas geven enzo? Waarop die vriend antwoordde dat de instructeur dat zelf deed.

Alleen mijn instructeur had alleen maar een koppeling en een rempedaal? Wat komt er meer voor? 3 pedalen of 2 pedalen?
:') :') :').

Ik zat de eerste rijles al op de snelweg.
pi_110542680
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:') :') :').

Ik zat de eerste rijles al op de snelweg.
Zo, dan ben je echt stoer :O :O
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_110544143
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:') :') :').

Ik zat de eerste rijles al op de snelweg.
Wauw jij bent dan echt een natuurtalentje enzo joh _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

:r
  donderdag 19 april 2012 @ 19:29:42 #299
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_110545021
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:23 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:') :') :').

Ik zat de eerste rijles al op de snelweg.
en laat nou net de snelweg niets voorstellen, want je hebt geen gelijkvloerse kruisingen, geen fietsers, geen verkeer van rechts, altijd eenrichtingsverkeer :Z
pi_110545489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:19 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Dat duurt wel erg lang, kan je niet naar een andere plaats wat iets verder weg ligt waar je wel al eerder kan?
ik heb geen haast :P ik mag op z'n vroegst in oktober afrijden(word dan pas 18).

Ik was meer verbaasd over de wachttijden ;)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_110546379
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 20:39 schreef gerco94 het volgende:

[..]

ik heb geen haast :P ik mag op z'n vroegst in oktober afrijden(word dan pas 18).

Ik was meer verbaasd over de wachttijden ;)
Dan heb je inderdaad tijd genoeg, een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem alleen zou zij al in mei af kunnen rijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')