Verwacht je echt dat ze eventueel failliet zouden gaan? Natuurlijk is het een gok als ik zou boeken.quote:Op maandag 10 september 2012 12:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is een maatschappij uit India. Daar gaat het economisch slecht en de meeste luchtvaartmaatschappijen zitten er in financiele nood. Krant van gisteren: http://www.thehindubusinessline.com/companies/article3878015.ece
Ik zou nog even geen ticket voor december kopen bij deze maatschappij. Je hebt kans dat er een rekening voor een of andere toeslag volgt of dat de hele maatschappij in een faillisement terecht komt.
Waarom niet rechtstreeks vliegen?quote:Op maandag 10 september 2012 23:26 schreef buzz1291 het volgende:
# Maatschappij
Emirates
# Vliegtuig
Airbus A380-800
# Klasse
Business (raamplaats met flatbed en eigen bar)
# Traject
Amsterdam-Dubai-Bangkok-Hong Kong
# Vertraging
Geen, alle legs spot on vertrokken en vóór scheduled aankomsttijd gearriveerd. Alleen op Dubai niet aan de gate maar per bus naar de terminal
# Vriendelijk personeel
Leuke Roemeense en Thaise air hostesses, vriendelijk en heel erg service minded. Alleen de douches waren slechts bestemd voor de first class en ik weet niet of die dames daar ook nog extra service verleenden.
# Eten
AMS-DXB een verlaatte lunch en een diner. DXB-BKK een ontbijt en BKK-HKG een lunch. daarnaast onbeperkt champagne, wijn en sterke drank in de bar achterin het vliegtuig. Perfect verzorgd met verschillende snacks, hapjes hartig en zoet.
# Entertainment
I.C.E. met iedere recente film die je maar bedenken kunt en een noise cancelling headset
# Algehele indruk
Leg AMS-DXB met een 1e serie A380 die er toch al een beetje rundown uitzag op sommige onderdelen. Overige legs een splinternieuwe uit de 2e serie waarvan de layout overigens identiek was
# Eventueel informatie over de luchthavens
Emirates heeft een eigen terminal 3 op Dubai. Rete druk dus maar gelijk de business lounge ingedoken en dat is ook weer gigantisch groot.
Suvarnabhumi Airport BKK is gewoon thuiskomen voor mij en dan speciaal met de Premium Lane vouchers die Emirates uitdeelt. Geen wachtrijen en priority bagage daar echt als eerste op de belt. Inchecken op BKK ook weer met voorrang en geen wachtrij bij de priority immigration voor een uitreisstempel. Emirates lounge so so.
HKG is een shithole airport met treintje lift en roltrap en lange wachtrijen voor immigration maar in de nieuwe Emirates lounge (op de terugreis) was het alle snacks, food etc allemaal make to order en uitstekend verzorgd.
#Algemeen
Is het de meerprijs waard? Ja en nee. Ja als het een business trip is en je gelijk vanaf het vliegveld een vergadering in moet. Nee als het een vakantie trip is. Dan zit ik die 2 x 6 uur ook wel op een economy stoel met 34 inch pitch uit voor minder dan een derde van de prijs die deze trip kostte. Maar de service van Emirates daar kan Singapore Airlines nog een puntje aan zuigen behalve dan dat Singapore Airlines het met de eyecandy op punten wint uiteraard.
Het is lastig te voorspellen of ze failliet gaan. Uit dat artikel blijkt niet dat ze onmiddelijk op springen staan, maar als een belangrijke leverancier de maatschappij niet meer vertrouwd, dan is het een snel aflopende zaak.quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:14 schreef Professional het volgende:
[..]
Verwacht je echt dat ze eventueel failliet zouden gaan? Natuurlijk is het een gok als ik zou boeken.
Dat dus. Leuk, business class, maar in drie stappen naar Hong Kong, hoe lang ben je dan wel niet bezig..quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:20 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom niet rechtstreeks vliegen?
Aangezien hij/zij in Bangkok door security gaat lijkt het erop dat hij voor langere tijd in Bangkok was gedurende de tripquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat dus. Leuk, business class, maar in drie stappen naar Hong Kong, hoe lang ben je dan wel niet bezig..
Dan nog. Het voordeel van BC vind ik zelf dat ik een normale nacht kan slapen. Maar met een overstap in het midden Oosten is dat voordeel al weer weg.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:38 schreef XL het volgende:
[..]
Aangezien hij/zij in Bangkok door security gaat lijkt het erop dat hij voor langere tijd in Bangkok was gedurende de trip
quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:20 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom niet rechtstreeks vliegen?
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat dus. Leuk, business class, maar in drie stappen naar Hong Kong, hoe lang ben je dan wel niet bezig..
Dat dus............quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:38 schreef XL het volgende:
[..]
Aangezien hij/zij in Bangkok door security gaat lijkt het erop dat hij voor langere tijd in Bangkok was gedurende de trip
Maar als je zowel business te doen hebt in BKK als in HKG was dit de beste optie, mede omdat ik het haat om tegenwoordig nog langer dan 8 uur in een plane te verblijven. Ik heb genoeg 12 tot 13 uurs non stop fights gemaakt. Dus die stopover in Dubai is altijd van harte welkom.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:05 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dan nog. Het voordeel van BC vind ik zelf dat ik een normale nacht kan slapen. Maar met een overstap in het midden Oosten is dat voordeel al weer weg.
Da's waar, maar vanuit Schiphol kan je ook vrij veel direct vliegen natuurlijk. Alleen jammer dat het vaak met KLM is...quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:53 schreef XL het volgende:
Jij hebt ook de mazzel van London als thuishaven, toch?
Ik doe best veel indirect, omdat je vanuit Duesseldorf niet anders kunt.
en dat ik in Duesseldorf woonquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:01 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Da's waar, maar vanuit Schiphol kan je ook vrij veel direct vliegen natuurlijk. Alleen jammer dat het vaak met KLM is...
Het is maar goed ook dat bier lauw wordt geserveerd en extra kost, op deze manier wordt voorkomen dat die Russen iets teveel gaan drinken, want een gemiddelde passagier wil niet extra betalen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
# Maatschappij
Aeroflot
# Vliegtuig
Amsterdam - Moskou geen idee maar oude sani
Moskou - Tokio Airbus A330-300
# Klasse
Economy
# Traject
Amsterdam-Tokio
# Vertraging
Op de heenweg later weg en mochten op Moskou niet gelijk aan de slurf. Van de 1.35 minuten overstap was nog een halfuurtje over.. Terugweg niks aan de hand.
# Vriendelijk personeel
Nee.
# Eten
Van dermate slechte kwaliteit dat we op de terugweg alles hebben geweigerd en eigen eten en drinken mee hadden. Ze hadden ook alleen vage Russische sapjes en water. Bier was lauw en 3 ¤ extra.
# Entertainment
Ams-Moskou niks. Moskou Tokio zo'n computer met veel toffe films en serie's
# Algehele indruk
Mwa.. Je doet het niet voor je lol maar als het prijsverschil weer zo groot is dan toch maar Aeroflot
# Eventueel informatie over de luchthavens
Moskou: Nog nooit zo'n verzameling aso's bij elkaar gezien Ongelofelijk wat een koude, ongeïnteresseerde, asociale mensen daar werken.
Ach als je AMS-BKK vliegt en niet te lang in een plane wilt zitten is het een goed alternatief. Vlucht vertrekt om 15:30 uit AMS, beetje werken en filmpje kijken en aankomst DXB om 22:00, biertje biertje en nog een biertje en om 01:00 (= local time 03:00) vertrek vlucht DXB-BKK, sticker niet storen opplakken en lekker 5 uur slapen. Voor je het weet ben je er. Voor mij is het in ieder geval een goed alternatief al mis ik nu wel een hoop Sky miles en moet ik dit jaar nog wat doen om mijn Gold status te behouden, al is dat alleen maar voor de KLM lounge toegang op Schiphol.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:16 schreef Bajskorv het volgende:
Ok, persoonlijke voorkeur dan. Ik kan met geen mogelijkheid het voordeel van een extra overstap bedenken, maar ieder zijn ding. Ik boek altijd de non-stop, overstappen vind ik tijdverspilling, onderbreekt mijn nachtrust en verhoogt de kans op vertraging. Liever niet.
Ik zou lekker de 11-12 uur non-stop vliegen. Bier drinken op vliegvelden is toch al niet mijn hobby, dus ik vertrek liever iets later en slaap gewoon 8 uur op de vlucht. Maar goed, niet iedereen slaapt makkelijk, dus ook dat verschilt per persoon, etc...quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach als je AMS-BKK vliegt en niet te lang in een plane wilt zitten is het een goed alternatief. Vlucht vertrekt om 15:30 uit AMS, beetje werken en filmpje kijken en aankomst DXB om 22:00, biertje biertje en nog een biertje en om 01:00 (= local time 03:00) vertrek vlucht DXB-BKK, sticker niet storen opplakken en lekker 5 uur slapen. Voor je het weet ben je er. Voor mij is het in ieder geval een goed alternatief al mis ik nu wel een hoop Sky miles en moet ik dit jaar nog wat doen om mijn Gold status te behouden, al is dat alleen maar voor de KLM lounge toegang op Schiphol.
Is uiteindelijk een andere maatschappij geworden, prijzen daalden gisteren nog. Nu vluchten met Delta en Air France.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:42 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is lastig te voorspellen of ze failliet gaan. Uit dat artikel blijkt niet dat ze onmiddelijk op springen staan, maar als een belangrijke leverancier de maatschappij niet meer vertrouwd, dan is het een snel aflopende zaak.
Ik zou persoonlijk geen ticket boeken bij een maatschappij, waarover een serieuze krant schrijft: Jet Airways: Living to fight another day. Zelfs al is het ticket behoorlijk wat goedkoper.
Pff 7 uur vertraging... Volgens EUClaim heb je recht op een schadevergoeding, al aangevraagd?quote:Op maandag 10 september 2012 14:17 schreef MissionPhailed het volgende:
# Datum - 16-06-2012
# Maatschappij - Transavia
# Traject - van Malaga naar Eindhoven
# Vertraging - 7 uur. We stonden in rij voor de gate om de vlucht te pakken die om 9:30 uur richting Nederland zou vertrekken, technisch bleek het vliegtuig echter niet in orde waardoor er volgens personeel van Transavia waarschijnlijk vertraging van 1 tot 2 uur zou ontstaan. Wat later bleek dat een ander toestel vanuit Nederland ingevlogen moest worden omdat de problemen met het eerste vliegtuig wat omvangrijker waren dan aanvankelijk gedacht, en werd de vertrektijd nu rond 16:30 uur verwacht. Maar liefst 7 uur vertraging dus, maar Transavia leverde tegoedbonnen van 50 euro aan gedupeerde passagiers waarmee we eten, drinken & wat leesvoer kochten.
# Vriendelijk personeel - jawel
# Eten - niets gegeten aan boord
# Entertainment - uitzicht vanuit het vliegtuig blijft zeer fascinerend ... !
# Algehele indruk - budget, alhoewel geen vervallen toestand van vliegtuigen
# Eventueel informatie over de luchthavens - Aeropuerto Malaga is een redelijk groot vliegveld met een breed scala aan winkels, eetgelegenheden, etc.
Ik ben ook groot, maar persoonlijk kies ik net structureel een gangpad stoel.quote:Op maandag 10 september 2012 18:09 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Toch had ik het tijdens deze vlucht wel erg zwaar met mijn 2 meter lengte, maar waarschijnlijk moet ik gewoon niet meer bij het gangpad gaan zitten.
Werd er na het vertrek ook helemaal niets aangeboden bij wijze van late night snack ?quote:Op zondag 16 september 2012 19:31 schreef Roger_ het volgende:
# Eten
Het was een late vlucht dus maar op Frankfurt gegeten, aan boord alleen het ontbijt gehad, en dat was wel okee
Deze klacht is niet helemaal duidelijk. Vind je dat incheck personeel niet mag liegen ? Of vind je dat zitplaatsen met extra beenruimte moeten worden vastgehouden voor lange mensen ?quote:# Algehele indruk
Zeer te vreden, buiten dat het onmogelijk was om een zitplaats te kiezen, en de dame aan de incheck me aan loog toen ze me vertelde dat alle zitplaatsen waar wat extra beenruimte is al bezet waren door lange mensen, een vlucht op Japan, wat denk je zelf.....
jawel, er was eten, maar ik heb het niet genomen.quote:Op maandag 17 september 2012 08:34 schreef jaco het volgende:
Werd er na het vertrek ook helemaal niets aangeboden bij wijze van late night snack ?
Ik vind dat ze aan de counter (of wie en waar dan ook) me niet moet zitten liegen, om van mijn gezeur af te zijn.quote:Op maandag 17 september 2012 08:34 schreef jaco het volgende:
Deze klacht is niet helemaal duidelijk. Vind je dat incheck personeel niet mag liegen ? Of vind je dat zitplaatsen met extra beenruimte moeten worden vastgehouden voor lange mensen ?
Enige keer dat ik met ANA vloog was de nooduitgang stoel voor mij bezet door een ongelooflijk kutwijf (en idd ook niet echt lang) dat haar stoel 99% van de vlucht zo ver mogelijk naar achteren gooide.quote:Op zondag 16 september 2012 19:31 schreef Roger_ het volgende:
# Algehele indruk
Zeer te vreden, buiten dat het onmogelijk was om een zitplaats te kiezen, en de dame aan de incheck me aan loog toen ze me vertelde dat alle zitplaatsen waar wat extra beenruimte is al bezet waren door lange mensen, een vlucht op Japan, wat denk je zelf.....
quote:
Even ter verdediging van de Brazilianen: dit lijkt op een tekortkoming van de computer software en niet een persoonlijke fout. Dergelijke software wordt wereldwijd gebruikt om vluchten te managen en is (waarschijnlijk) geen lokaal Braziliaans product.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:30 schreef Masanga het volgende:
[...]
Recente, fris ogende vliegtuigen. Maar de organisatie was dikwijls amateuristisch.. (zie luchthavens). In een vliegtuig stappen en merken dat al mensen op jouw plaats zitten. En dan merken dat hun boardingpass exact dezelfde plaatsen aanduidt.
T5 is ook best te doen nu ja IMHO. Ik moest vroeger cross-terminal overstappen op LHR, dat is niet echt leuk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:16 schreef inkie1010 het volgende:
# Eventueel informatie over de luchthavens
Veel spookverhalen gehoord over overstappen op Heathrow, maar dat ging prima. Beide vluchten vanuit Terminal 5.
Ja, dat moet verder lukken, aannemende dat je niks hoeft in te checken. (Als dat wel moet, moet dat ook bij de KLM balie.)quote:Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Haha thanks voor de informatie, kan inderdaad via KLM wel gewoon met mijn gegevens inloggen en online inchecken. Daarna is het zoals bij elke andere maatschappij een kwestie van de papieren afdrukken en door de douane naar je gate lopen?
Instapkaart afdrukken en dan door een eventuele paspoortcontrole van de Marechaussee en bij de gate de beveiliging passeren, of naar gelang de bestemming alleen een veiligheidscontrole.quote:Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Haha thanks voor de informatie, kan inderdaad via KLM wel gewoon met mijn gegevens inloggen en online inchecken. Daarna is het zoals bij elke andere maatschappij een kwestie van de papieren afdrukken en door de douane naar je gate lopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |