http://nl.wikipedia.org/wiki/Led doorscrollen naar 'toepassingen'quote:De Nederlandse fabrikant Innolumis maakt echter gebruik van groene en rode leds, wat een goudgroen schijnsel oplevert. Deze spectrale verdeling sluit beter aan bij de fysiologische eigenschappen van het menselijk oog in het donker (het Purkinje-effect), waardoor er minder licht nodig is om toch goed te kunnen zien. Op termijn worden leds gezien als een goed alternatief voor andere soorten verlichting waarbij een langere levensduur en een lager energieverbruik bereikt wordt dan met andere lichtbronnen.
Knal-groen. Het zou me niets verbazen als het een-of-andere mega-powerled isquote:
Maar waarom dan groen??quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:13 schreef henkde_j het volgende:
Verlichting en minder schadelijk voor vogels en andere dieren (Dag nacht ritme)
Dat is het niet, die kleur zou ik wel herkend hebben. Het is echt meer een soort van mega-verkeerslicht-dat-op-groen-staatquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:16 schreef Catbert het volgende:
Gasontladingslampen waarschijnlijk, die hebben een andere kleurtemperatuur dan gloeidraadlampen.
Dit soort units: http://www.bouwelektra.nl/bouwlampen/gasontladingslampen
Ik geloof er niks van. Ik weet welke lampen je bedoelt en op dat soort bouwplaatsen maken ze zich niet druk over dag-nacht ritmes van dieren.quote:
Ah, dan weet ik het ook niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:20 schreef Beelzebufo het volgende:
Dat is het niet, die kleur zou ik wel herkend hebben. Het is echt meer een soort van mega-verkeerslicht-dat-op-groen-staat
Op bouwplaatsen wordt vaak van alles en nog wat gejat, dat ze het aan laten staan is meer bedoeld als weermiddel voor dieven/ander vuig volk.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:16 schreef Flurry het volgende:
Heel fel groen licht inderdaad, zag het ook een aantal keer. Had niet de indruk dat er gewerkt werd trouwens, dus had net zo goed uit gekund
Plank misgeslagen. De reden dat oudere nachtkijkers groen licht geven is niet omdat ze groen licht versterken (het is meestal IR of 'alles') maar is gewoon de techniek van de versterkbuis die hier in zat waarin aan de achterkant een monochroom groen fosforscherm zit.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:16 schreef zaans_boefje het volgende:
De kleur groen zie je ook terug bij filmcamera's met nachtstand, ook nachtkijkers geven een groene kleur weer... Ik denk dat het te maken heeft met waarneming van contrasten en dat groen licht effectiever is dan "wit"licht.
Weer mis. Bij glasvezelcommunicatie wordt gebruik gemaakt van alle kleuren tegelijk waarbij elke kleur een 'kanaal' is. Dat voor enkele kanalen vaak rood gebruikt wordt is gewoon omdat rode lasers het goedkoopst zijn. Sowieso klopt je verhaal over de golflengte niet, rood zit juist aan het eind van het spectrum met de langste golflengte, blauw heeft de kortste.quote:Zo word bijvoorbeeld bij glasvezelcommunicatie gebruik gemaakt van rood licht. Omdat de kleur rood een lage frequentie heeft en daarmee minder verlies optreed, dus kleuren hebben eigenschappen waar je gebruik van kunt maken.
En weer mis. Zonlicht is wit licht, gewoon een mengsel van kleuren. Als een bepaalde kleur dieren niet stoort is dat niet omdat het 'natuurlijk' is, het is zo onnatuurlijk dat ze het kennelijk niet goed waarnemen. Een beetje zoals dat wij infrarood nauwelijks kunnen waarnemen.quote:Tevens is wit licht inderdaad onnatuurlijk, dus dieren worden minder gestoord door deze groene lampen.....
Die jaquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:03 schreef RichardHammond het volgende:
Zijn vaak deze dingetjes. Zijn ook voorzien van groene lampen.
[ afbeelding ]
Ja, die staan hier ook! Knalgroen licht, superfijn voor je ogenquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:03 schreef RichardHammond het volgende:
Zijn vaak deze dingetjes. Zijn ook voorzien van groene lampen.
[ afbeelding ]
Wow, duidelijke foto !quote:Op woensdag 4 april 2012 08:06 schreef Djeez het volgende:
Goedemorgen. Via mijn werkgever werd ik op dit topic gewezen. Ik werk namelijk op de marketingafdeling van de firma die deze BouWatches fabriceert. Dat groene licht is juist omdat dit vriendelijker is voor de omgeving.De afbeelding in dit topic is van eentje zonder groen licht, dat is namelijk deze:
[ afbeelding ]
Valt zeker mooi op, dat groene lichtquote:
Knap irriant als ze net naast je tv door het raam schijnen.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:37 schreef Djeez het volgende:
[..]
Valt zeker mooi op, dat groene licht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan kan je gaan klagen bij de polizei, die er dan verder niets mee doet en koffie gaat drinken.quote:Op zondag 25 november 2012 19:20 schreef Boiler het volgende:
[..]
Knap irriant als ze net naast je tv door het raam schijnen.
Ze zijn juist omgevingsvriendelijk. Mensen zouden er geen last van moeten hebbenquote:Op zondag 25 november 2012 19:20 schreef Boiler het volgende:
[..]
Knap irriant als ze net naast je tv door het raam schijnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |