abonnement Unibet Coolblue
pi_106532688
ok meiden, bedankt!
wel jammer, ik kan enkel van patroon haken :+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:09:12 #27
211083 Angelof9
I must go first
pi_106532713
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:58 schreef BrainTeaser het volgende:
En over die 5 dingen: ik wed dat ik per patroon wel meer dan 5 steken verkeerd doe, maar ik kan niet beloven dat ik ze daarna nog aan kan wijzen! :P
_O-
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_106536243
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wat een leuke sjaal/omslagdoek, tas, Padma en deken zie ik weer voorbij komen......

Ik heb even een vraagje.....en hij is al vaker voorbij gekomen de laatste tijd, maar dan nu voor eens en voor altijd.
Als ik een deken wil maken, kan ik dan beter garen met acryl gebruiken of garen van katoen? Of mag het bijvoorbeeld ook een mix zijn van acryl en katoen? En wat zijn dan de voordelen van het ene garen tegenover het andere garen?

Ik wil namelijk (ooit) graag een deken maken. Voor de kleuren die ik wil kwam ik uit bij Drops Paris, die 100% katoen is of bij Stylecraft Special DK die 100% acryl is (maar die ik zelf nog nooit gebruikt heb/vast gehad).
Beide garens zal ik via internet moeten bestellen, want beide zijn bijna nergens in de winkels te krijgen (tenmiste niet bij mij in de buurt).

Iemand tips en ideeen??? Help
ik haak mijn dekens altijd met stylecraft special DK. Ik vind het ideaal want het weegt niet veel, maar ik vind het ook niet kriebelen wat ik met wibrawol altijd wel heb. Drops Paris is supermooi katoen, en het glanst vind ik ook heel mooi maar het is wat stugger (op dezelfde naald, vergeleken met stylecraft) en ik vind het niet echt deken materiaal. Daarentegen lijkt het me het wel mooi als (lichte) omslagdoek of stola oid. Maar dat is ook persoonlijk.
pi_106536738
Wat een mooie bruinachtige Padma zag ik voorbij komen van Angelof9!

@EsseEi, wat leuk die blokken zo, hoe groot is ie? En wat voor rand ga je er omheen maken?

@Kniertje, fijne vakantie, geniet er van! Mooie shawl!

Ik heb gisteravond de neus van Stella de Koe gemaakt. Ik ben veel te straks begonnen met haken bij deze knuffel, waardoor de rest natuurlijk ook strak gehaakt moet worden of ik moet alles uithalen... en daardoor gaat mijn vinger de hele tijd kapot (diepe kloof)...

Eigenlijk mag ik van mezelf aan niks anders beginnen in de tussentijd, terwijl ik eigenlijk wel graag aan allerlei andere dingen wil beginnen...
pi_106537592
Zo, net even een flinke bestelling van wolletjes gedaan! *)
Moest wel even slikken bij het totaalbedrag, maar gelukkig is het niet allemaal voor mezelf :@

Kan nu al niet wachten tot ze binnenkomen :9 Heb al 2 flinke opbergdozen klaarstaan, dus die kan ik dan mooi volgooien! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 21:09:41 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_106537683
Mijn project ligt even stil, want ik ga binnenkort toch op vakantie. Maar daarna ga ik ook bestellen O+ als er nog geld over is na de vakantie, that is :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106540820
Mijn moeder had een reclameboekje van reminderz met allerlei creatieve sites erin. Ik heb de volgende kortingscodes even overgeschreven en misschien heeft iemand hier er ook wat aan:

haakt.nl - 17jwEKt geeft 10% korting tot 1 maart 2012
wollyhood - REMINDERZ geeft 10% korting op je eerste bestelling
wolhalla - reminderz19 geeft 10% korting
wereldwol - REMINDERZ geeft 10% korting
zeven katten - 7157e6380e geeft geen verzendkosten
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:23:15 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106543593
oh wat jammer, ik heb net een bestelling bij wereldwol de deur uit gedaan. (jaja, toch een extra streng malabrigo...)
in de haak.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:51:17 #34
211083 Angelof9
I must go first
pi_106544804
Heeft iemand zich al aan die unicorn van Dawn Toussaint gewaagd?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_106545916
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:51 schreef Angelof9 het volgende:
Heeft iemand zich al aan die unicorn van Dawn Toussaint gewaagd?
Jup! Ik :) leuk project! Maar zoals alle poppetjes van Dawn in deze stijl is het niet helemaal regel voor regel uitgeschreven en staan er dingen als: in de volgende 4 rijen per rij 3 verminderen oid.



http://www.ravelry.com/projects/LyssaOdyne/hermione-the-unicorn
  zondag 8 januari 2012 @ 11:02:22 #36
211083 Angelof9
I must go first
pi_106553068
Hij is zo schattig!

Ik heb inmiddels maar weer eens een padma gehaakt:



Nu moet ik echt weer eens iets anders gaan doen...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_106553578
Hij is tof Angelof!
Ik ga me er ook maar eens aan wagen... :)
pi_106554051
Hé dames, ik ben hier even lang niet geweest door persoonlijke problemen. Heb ook een tijd niet gehaakt maar ben nu terug. Ik ben bezig met de ooievaar uit Babycadeautjes haken, 2 maal zelfs voor mijn beste vriendin die bevallen is :-)

Ik heb hier mooie zaken zien passeren hoor, mooi gedaan iedereen (als ik op iedereen apart moet reageren, ben k morgen nog bezig :P )
pi_106554847
Wauw Angelof, je gaat echt snel met die padma's! Leuk! :D

Stefanie: welkom terug! :*

Nog eens een vraagje voor de deken-haaksters in de categorie "vragen die al 100x gesteld zijn" ;) :

Wat zijn de opties m.b.t. het wegwerken van draadjes (Granny Stripe)?
Heb al wel eens gelezen dat mensen ze gewoon een paar keer heen en weer weven in de deken zelf. Of ze meteen meehaken in de volgende rij (maar daar ben ik in mijn geval dan te laat mee :P ).

Ik vroeg me af of het een optie is om er een knoopje in te leggen en dan kort afknippen (+/- 1cm overlaten) en er dan vervolgens overheen te haken bij het maken van de rand?
(hoop dat ik een beetje duidelijk ben..)

Iemand tips?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_106554929
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:28 schreef BrainTeaser het volgende:
Wauw Angelof, je gaat echt snel met die padma's! Leuk! :D

Stefanie: welkom terug! :*

Nog eens een vraagje voor de deken-haaksters in de categorie "vragen die al 100x gesteld zijn" ;) :

Wat zijn de opties m.b.t. het wegwerken van draadjes (Granny Stripe)?
Heb al wel eens gelezen dat mensen ze gewoon een paar keer heen en weer weven in de deken zelf. Of ze meteen meehaken in de volgende rij (maar daar ben ik in mijn geval dan te laat mee :P ).

Ik vroeg me af of het een optie is om er een knoopje in te leggen en dan kort afknippen (+/- 1cm overlaten) en er dan vervolgens overheen te haken bij het maken van de rand?
(hoop dat ik een beetje duidelijk ben..)

Iemand tips?
ik heb ze stuk voor stuk zitten innaaien in de granny-rijen... Lang werk maar wordt denk ik wel het mooiste. Afknippen met knoopje is denk ik geen mooie optie, omdat die 1 cm dan 'stevig' omhoog gaat staan en geheid tussen je rand uit gaat piepen. Ik zit zelf ook te twijfelen bij mijn huidige deken omdat ik dan zo'n 400 draadjes weg moet werken of ik ze gewoon meehaak... Heeft iemand daar ervaring mee?
  zondag 8 januari 2012 @ 12:32:30 #41
255110 Keukenkast
spacecadet & fruitcake
pi_106554948
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:28 schreef BrainTeaser het volgende:
Wauw Angelof, je gaat echt snel met die padma's! Leuk! :D

Stefanie: welkom terug! :*

Nog eens een vraagje voor de deken-haaksters in de categorie "vragen die al 100x gesteld zijn" ;) :

Wat zijn de opties m.b.t. het wegwerken van draadjes (Granny Stripe)?
Heb al wel eens gelezen dat mensen ze gewoon een paar keer heen en weer weven in de deken zelf. Of ze meteen meehaken in de volgende rij (maar daar ben ik in mijn geval dan te laat mee :P ).

Ik vroeg me af of het een optie is om er een knoopje in te leggen en dan kort afknippen (+/- 1cm overlaten) en er dan vervolgens overheen te haken bij het maken van de rand?
(hoop dat ik een beetje duidelijk ben..)

Iemand tips?
Volgens mijn oma knoopt een handwerker niet... :{
Ik zou de draad meenemen in de volgende toer, dan zit-ie prima vast is mijn ervaring.

Als je hem in wilt weven zou ik van beneden naar boven weven ipv zijwaarts :)
Keukenkastje in een ruimteschip
pi_106555572
ja.. ik haakte ze dus mee.. Maar euh daar ben ik vanaf gestapt. want nu kan ik steeds de deken fixen waarbij de draadjes bij het wassen los zijn gegaan. :(
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_106555600
Hmm, was stiekem al bang voor deze antwoorden.. :P Vooral dat inweven zie ik dus eigenlijk niet zitten, omdat ik waarschijnlijk ook een paar honderd draadjes krijg... :{

En meehaken zie ik idd ook niet zo zitten omdat ik al van meer mensen gehoord heb dat ze dan soms toch weer losgaan...

Maar voorlopig moet ik nog een heeeel stuk van m'n deken, dus ik denk er nog even over na! ;)
Bedankt!
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 8 januari 2012 @ 12:59:48 #44
211083 Angelof9
I must go first
pi_106555739
Knoopjes zijn geen optie. Buiten dat je bultjes in je werk krijgt, gaan die knoopjes ook weer los als je ze heel kort afknipt. En dan heb je een heel kort draadje waar je niets meer mee kunt. Achteraf wegwerken is gewoon het beste. Ik zou ze niet allemaal tot het laatst bewaren, gewoon af en toe een zootje draadjes wegwerken en dan weer verder haken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 8 januari 2012 @ 13:06:16 #45
255110 Keukenkast
spacecadet & fruitcake
pi_106555953
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:54 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, was stiekem al bang voor deze antwoorden.. :P Vooral dat inweven zie ik dus eigenlijk niet zitten, omdat ik waarschijnlijk ook een paar honderd draadjes krijg... :{

En meehaken zie ik idd ook niet zo zitten omdat ik al van meer mensen gehoord heb dat ze dan soms toch weer losgaan...

Maar voorlopig moet ik nog een heeeel stuk van m'n deken, dus ik denk er nog even over na! ;)
Bedankt!
Draadjes inwerken is sowieso een onwijs rotwerk. Ik zit dan altijd in kleermakerszit tot mijn rug huilt van de pijn en de stijfheid, eeuwig met die stompe naald. Brr.
Keukenkastje in een ruimteschip
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 13:09:34 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_106556057
Blegh, afwerken :r

Maar goed, omdat ik bijna op vakantie ga, ga ik geen nieuwe wolletjes meer bestellen. Ga m'n haaknaalden niet meenemen namelijk. Maar ik ga nu een muts maken, da's weinig afwerken, en ik had een vriend van me nog een muts beloofd ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106560095
Heeft iemand een haakpatroontje van een klein tasje waar precies een doosje rozijntjes inpassen.
Alvast hartelijk dank!

WIlly
pi_106561809
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:55 schreef willy59 het volgende:
Heeft iemand een haakpatroontje van een klein tasje waar precies een doosje rozijntjes inpassen.
Alvast hartelijk dank!

WIlly
Ik zie soms wel eens van die kleine geldzakjes voorbij komen, mss dat dat iets is?

Of anders kun je mss zelf wat verzinnen? Hoeft niet heel ingewikkeld te zijn natuurlijk. Je kunt gewoon in het rond haken, en als-ie dan breed genoeg is één toer alleen in de achterste lusjes haken, zodat je de 'hoek omgaat' zeg maar. En dan weer de hoogte in. :)
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 8 januari 2012 @ 21:01:27 #49
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_106576645
ik ben al een eeuwigheid bezig om een basketweave afghan te maken. Het is zooo saai!
Tussendoor maak ik af en toe iets:

En een slouch heat:


Ik wil graag als tussendoortje een japanese flower maken, geen idee nog of het een sjaal zal worden of een deken. Alleen... ik kan nergens het patroon meer vinden!
Hebben jullie voor mij dit patroon? Zou echt geweldig zijn. Kan ik wat doen met die zeeman babybolletjes :)
Seen it all done it all, can't remember most of it
  zondag 8 januari 2012 @ 21:20:03 #50
211083 Angelof9
I must go first
pi_106577822
Wat bedoel je met een Japanse flower? Een van die Gosyo patronen?

Ik ben er ook met één bezig die zo saai is, dus nu tussendoor (na mijn 3 padmas) een unicorn aan het maken :P
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')