Ik zal wel beginnen, ik vloog begin dit jaar met Turkish airlines naar Bahrein. Vrij norse stewardessen aan boord, wel veel beenruimte in de tourist class, wel goed eten en drankjes en nootjes zoveel je wilde. Alleen geen film op het traject Amsterdam-Istanbul.. Veiligheid leek me prima in orde bij de moderne boeing.
Maatschappij: Turkish Airlines
Vliegtuig: 2x boeing 737-800
Traject: Amsterdam>Bahrein, transit in Istanbul.
Bediening: 6.5
Catering: 8
entertainment Istanbul-Bahrein: 8 , Amsterdam-Istanbul 6.5
algehele indruk: 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Als de bediening wat vriendelijk was geweest hadden ze een punt hoger gescoord, voor de rest een prima airline en geen klachten.
Extra opmerking: Op Schiphol kregen ze het vliegtuig niet op gang wegens een bug in de software, kortom ze moesten de hele computer formateren en we kregen per floppy medegedeeld hoever ze waren (ik kneep hem wel, houw niet zo van vliegtuigen met bugs die opgang worden geholpen met floppy's )
Tip: Als die errug grote Airbus ooit uitkomt, stap er niet in, heb van een projectleider software gehoord dat er meer bugs inzaten dan in de doorsnee Windows versie, dus.... jah, you know (dit wel door een zeer klein budget en te weinig tijd).
*edit*
erg leuk, maar het gaat nu gewoon om Fok!
[Dit bericht is gewijzigd door David Letterman op 13-07-2002 21:27]
Was wel een korte vlucht dus maar ik moet in augustus misschien vanuit Triëst of Zagreb naar Amsterdam, dat weet ik alleen nog niet zeker, maar ik hoop niet dat ik dan zo'n crappy Kroatische vliegmaatschappij heb...
quote:als je dat belangrijk vindt: vlieg dan nooit met Finnair !!!
Op zaterdag 13 juli 2002 19:55 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
Welke maatschappij heeft de lekkerste stewardessen? Dat is ook wel belangrijk lijkt me! Heb je toch wat om naar te kijken als de film niks is.
Maatschappij:Qantas
Vliegtuig: boeing 747-400
Traject: London - Bangkok - Syndey
Bediening:gezellig, vriendelijk, redelijk snel... maar vooral oud.
Catering:goed te eten, zelfs ijs toe.
entertainment:paar films, op groot scherm, mijn boek was leuker.
Algehele indruk:8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij:Air Canada
Vliegtuig:kleine boeing 737
Traject: Sydney - Christchurch - Auckland - Melbourne
Bediening:mwoah... redelijk
Catering:simpel..(werd door qantas verzorgd)
entertainment:2 x Bridgit Jones Diary in het frans en japans ondertiteld
Algehele indruk: 6
Zou je nog een keer met hen vliegen? nope
Maatschappij:Virgin Blue
Vliegtuig:boeing 737 gloedje nieuw
Traject:Melbourne - Sydney
Bediening:geen, no frills, maar wel leuke sterwardessen
Catering:tegen betaling
entertainment:nope
Algehele indruk:7.5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij:Qantas
Vliegtuig:boeing 747-400 (short haul)
Traject: Sydney - Brisbane
Bediening:Yep, goed en gezellig
Catering:2 koekjes, glaasje Oojee, en een blikje cola
entertainment:yep, aflevering van Friends en Lonely planet.
Algehele indruk:8.5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij: Qantas
Vliegtuig:boeing 777
Traject: Cairns - Brisbane - Singapore
Bediening:snel, en weer gezellig
Catering:2 x het zelfde gekregen ;?
entertainment:Yep, 3 goede films
Algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij:British Airways
Vliegtuig:boeing 747-400
Traject: Singapore - London
Bediening:magertjes, te weinig en onhandig... koffie over de broek en dat niet eens door een luchtzak. kon niet overeind komen omdat het eten nog voor me stond...
Catering:ranzig
entertainment:eigen teeveetje, alleen slechte films. Cartoon net was wel leuk.
Algehele indruk:5.5 erg krappe zitplekken, vergeleken met Qantas.
Zou je nog een keer met hen vliegen? nee, alleen korte vluchten.
[Dit bericht is gewijzigd door Gumtree op 13-07-2002 20:19]
quote:Singapore Airlines
Op zaterdag 13 juli 2002 19:55 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
Welke maatschappij heeft de lekkerste stewardessen? Dat is ook wel belangrijk lijkt me! Heb je toch wat om naar te kijken als de film niks is.
quote:virgin blue tot nu toe:
Op zaterdag 13 juli 2002 19:55 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
Welke maatschappij heeft de lekkerste stewardessen? Dat is ook wel belangrijk lijkt me! Heb je toch wat om naar te kijken als de film niks is.
de piloot was jarig, ze kregen een vol vliegtuig aan het zingen... en niet één liedje... maar bijna een vol kwartier lang...
quote:owjee een typische chartemaatschappij..
Op zaterdag 13 juli 2002 20:19 schreef Cheiron het volgende:
Iemand ervaringen met Sobelair ? Vlieg maandag namelijk met ze. Heb gehoord dat ze internet en spelletjes in de stoelen hebben...
quote:China Airlines
Op zaterdag 13 juli 2002 19:55 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
Welke maatschappij heeft de lekkerste stewardessen? Dat is ook wel belangrijk lijkt me! Heb je toch wat om naar te kijken als de film niks is.
Lufthansa
South African
KLM
Air Canada
Singapore
British Midland
British Airways
Air Namibia
ga't niet allemaal uitleggen, maar ver onderaan=KLM en south african en air canada waren het beste.
AMS-HKG
CAthay PAcific
ratinf 6
AMS-HKG
KLM
Rating 7
HKG-Sapporo
Nippon
rating 9
wordt het nu een beetje zat om telkens dit soort spam van je verwijderen...
graag dus niet meer doen!
DL
[Dit bericht is gewijzigd door David Letterman op 23-07-2002 15:50]
Gelukkig wel goed verzekerd
Me? Ik haat vliegen, zorg dus altijd gewoon dat ik half voor pampus lig.
Maar goed, er is tot nu toe niks gebeurd dus van mij krijgen ze allemaal een tien.
Ook voor het eten trouwens, want daar kom ik meestal toch niet aan toe.
Entertainment:
Goed, A beautiful Mind, Monsters inc en Gosford Park op de heenweg. Terug: Big fat Liar en The Time Machine.
Algehele indruk:
Goed, genoeg ruimte en comfy stoelen. Tafeltjes beetje krakkemikkig maarja ze gaan ook alweer een lange tijd mee.
Terugweg was vertraging van 2.5 omdat het cabin pressure systeem uitviel...enorme druk op je oren dus. Iets minder fijn
Op de terugweg was er vooraan een groot bioscoopscherm = pluspuntje alleen mochten ze hem iets hoger plaatsen want de voorste mensen bedekten het onderste gedeelte.
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Jawel, maar dan zou ik eerst ff dat scherm wat aanpassen.
Maatschappij: Martinair
Vliegtuig: MD11
Traject: Palma de Mallorca - Amsterdam
Bediening: Goed, vriendelijke mensen
Catering: Broodje kaas, broodje ham, water, chocolaatje en huzarensalade
Entertainment: Alleen een paar cartoons en voor de rest waar we vlogen
Algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen?: Ja
Vliegtuig: airbus
Traject: Amsterdam <-> Antalya
Bediening: Slecht verstaanbaar, praten alleen gebrekkig engels
Catering: Een goor stukje kip met knoflook op de heenweg zodat iedereen uit zijn bek stinkt , op de trug weg ontbijt twee broodjes met jam was wel te eten...
Entertainment: euhmm niks
Algehele indruk: Tsja was de eerste keer vliegen, kan er niet veel over zeggen maar ga over 2 weken met transavia, hoop dat dat een stuk beter zal zijn... voor nu geef ik deze een 5
Zou je nog een keer met hen vliegen?: geen idee, ligt aan komende ervaringen
Maatschappij: PB Air (Thais)
Vliegtuig: Fokker ...
Traject: Bangkok - Krabi v.v.
Bediening: 8
Catering: 8, gratis bier
Entertainment: Niet, was ook maar een vlucht van 1,5 uur.
Algehele indruk: 9, Weer die overdadige beenruimte
Zou je nog een keer met hen vliegen? Absoluut
Maatschappij: Transavia
Vliegtuig: Boeing 737
Traject: Amsterdam - Las Palmas v.v.
Bediening: 7
Catering: 7
Entertainment: Weet ik niet meer
Algehele indruk: 6.5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Als het moet.
Maatschappij: Martinair
Vliegtuig: Boeing 737
Traject: Amsterdam - Heraklion
Bediening: 6,5
Catering: 6,5
Entertainment: Saaie film
Algehele indruk: 5, Benen vouwen onder je stoel is niet leuk
Zou je nog een keer met hen vliegen? Liever niet
Maatschappij: KLM
Vliegtuig: Boeing 747-400
Traject: Heraklion - Amsterdam
Bediening: 7
Catering: 6
Entertainment: Mister Bean, Tom & Jerry.
Algehele indruk: 7.
Zou je nog een keer met hen vliegen? Jawel hoor.
Goede degelijke maatschappij, met op de heenreis rare pietluttige taferelen bij het inchecken... mensen met 200 gram handbagage spullen uit laten pakken en een scheldende dame die roept dat mensen liegen over de bagage...
op de terugreis enorme chaos bij het inchecken op addis abbaba....
enige note is dat de beenruimte vrij krap was en dat het videokanon niet vanaf elke positie evengoed te zien was... verder erg positief, stewardessen rennen voor de klanten en brengen alles wat men wenst, noodlesoep, broodjes, ook als er normaal geen bedieningsronde is, klasse!
Terugweg
Maatschappij: Aer Lingus
Vliegtuig: Zelfde model :
Traject : Dublin > Amsterdam
Bediening: 8
Catering : 6
algehele indruk: 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja waarom niet
Het vliegen was ongeveer uur / anderhalf uur dus kan het me niet echt schelen of de bediening sux
Terugweg was het overigens beter qua bediening.
Maatschappij: Qantas
Vliegtuig: Boeing 747
Traject: London - Bankok - Sydney
Bediening: 8 (leuke meiden)
Catering: 9 (vooral het stuk Bankok - Sydney met heerlijk thais eten)
Entertainment: Goed, films weet ik niet meer
Algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Zeker weten
Maatschappij: Sabena (heet nu SN Brussels Airlines ofzo)
Vliegtuig: Boeing nogwat
Traject: Amsterdam - Brussel - Conakry (Guinee)
Bediening: 7
Catering: 6
Entertainment: kan ik me niet herinneren
Algehele indruk: 6. Ach, het is nog net uit te houden
Zou je nog een keer met hen vliegen? Als het de goedkoopste optie is misschien......
Maatschappij: Austrian Airways
Vliegtuig: 2x Airbus (ja die grootste...)
Traject: Amsterdam - Wenen - Johannesburg
Bediening: 9
Catering: 9
entertainment 9 (eigen schermpjes, computerspelletjes )
algehele indruk: 9
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja ABSOLUUT! geweldige maatschappij en niet echt duur maar ontzettend luxe!
Maatschappij: KLM
Vliegtuig: 2x boeing 747-400
Traject: Amsterdam-Johannesburg
Bediening: 7
Catering: 5
entertainment 5 (kapotte tv's... eerste 3 uur werkte het niet..)
algehele indruk: 6-
Zou je nog een keer met hen vliegen? Nee, veel te duur en dan verwacht je wel wat meer....
Heenweg:
Maatschappij: Transavia
Vliegtuig: Boeing 757
Traject: Amsterdam - Heraklion
Bediening: 8
Catering: 6
entertainment 8, filmpje hadden we maar door het geluid van het vliegtuig verstond ik er niks van
algehele indruk: 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja, landing was niet zo geweldig vond ik, we landden net achter het water en het vliegtuig ging toch van boven naar onder en van links naar rechts, vond het een beetje eng, maar ja er zal wel veel wind staan langs de kust ofzow...
Terugweg:
Maatschappij: Transavia
Vliegtuig: boeing 737-800 (vet luxe )
Traject: Heraklion - Amsterdam
Bediening: 9
Catering: 8
entertainment 8, leuke film dit keer
algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja hoor...
Maatschappij:
Basiq Air
Vliegtuig:
Boeing 737-800 van Transavia
Traject:
Amsterdam - Bordeaux (enkele reis)
Bediening:
6 niet echt aanwezig...low cost airline
Catering:
5 matig assortiment tegen betaling
Entertainment:
- niet aanwezig
algehele indruk:
6 niks speciaals dat Basiq air, maar het brengt je van A naar B voor weinig geld. Comfort is nauwelijks aanwezig. (Transavia vliegtuigen) Beenruimte is er niet. Tip voor lange mensen. Pak een plaats aan het gangpad.
Zou je nog een keer met hen vliegen?
ja hoor van een low cost airline verwacht ik niet veel. En voor een vlucht van ¤56,00 verwacht ik ook niet te veel
Terug gewoon de TGV gepakt...ietsjes duurder...maar wel rielekster reizen.
Singapore Airlines
Stewardessen..........dat is al entertainment genoeg
Boeing 747-400 nogwatmegatopturbo 16V
Diverse films, mrbean, friends, ccn, en nintendooooo en binnenkort gratis sms'en, satteliettelefoon was mij net iets te duur, 0,59 dollarcent per 6 seconden.
Buitengewoon goede maatschappij, kan het iedereen aanraden.
Eten was redelijk tot goed, lekkere noedels.
TIP ! van te voren (plusminus 2 weken) mailtje sturen naar kantoor in amsterdam voor plekkie bij de nooduitgang
Zeker aan te raden bij piepels langer dan 1.90. Heb je gelijk plekkie gereserveerd en hoef je niet zo ontzettend lang van te voren op schiphol te zijn.
Alleen jammergenoeg werden de TV's die aan het plafond hingen niet aangezet, dus geen informatie over de vlucht en ook geen films.
Ik zou best nog een keer met Pegasus willen vliegen, maar dan moeten ze me wel wat meer beenruimte geven.
Ik heb met Pulkovo Airlines gevlogen (met echte onvervalste handgeschreven tickets) in een Tupolev 154M. Das best een avontuur, zeker met slecht weer. Je krijgt er halfzacht voer dat behoorlijk plastic smaakt. Bediening is er niet (alleen maar stewardessen om je telkens terug naar je plek te bonjouren. De wc rook je al vanaf 4 stoelen voor het einde van het gangpad . Maar absoluut wel lol gehad.
dit was trouwens van Amsterdam - St Petersburg en St Petersburg - Irkutstsk (waarbij we twee kwee verplicht hebben moeten uitstappen vanwege tussenstop van een half uur).; Vervolgens doorgevlogen naar Chita in een Antonov 8 als ik het me goed herinner (de grootste uitvoering van dat ding iig). Met echt proppellors, en drinken dat we kregen waarvoor we onderling een pool opgezet hebben wi het het eerste opgedronken kreeg
De Trans-Siberie expres terug met wagons van tientallen jaren oud was stukken comfortabeler moet ik zeggen...
Maatschappij: KLM 747-400
Traject: Amsterdam Los Angeles
Bediening: "wat een leuke kinderen heeft U
Catering: Beetje zuinig in vergelijking met Martinair. Eten matig
entertainment prima films
Algemene indruk: Aan de beentuimte afgemeten hebben voornamelijk Japanse passagiers. Landen is toch wel een kunst (2x) 5,5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Bij voorkeur niet
Maatschappij: Delta Airlines
Vliegtuig: 2x Douglas M10
Traject: Amsterdam Los Angeles
Bediening: Even the Pepsi is on diet, en een smile is ook niet gratis
Catering: De beveiliging is beter
entertainment: Een of andere B film zonder ondertiteling
algehele indruk: Op de heenweg zoveel turbulentie dat een plafonddeel precies boven mijn hoofd losraakte. Overigens zeer adequaat gereageerd door de crew. Beenruimte oke 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? Nooit meer
Maatschappij: KLM
Vliegtuig: 2x boeing 737-800
Traject: Amsterdam Portugal
Bediening: 7 kan er mee door voor zo'n korte vlucht
Catering: 7 idem
entertainment Behalve een kotsende medepassagier niets te beleven (maar daar is de vlucht ook te kort voor)
algehele indruk: Dit was in Lissabon de meest asociale landing die ik tot nu toe heb meegemaakt. Het aanvliegen was dramatisch en het landen was met een enorme bonk (heb echt ff gebeden bij het aanvliegen. Op schiphol was de landing ook niet al te best. Blij oefenen ! 5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Nee ben helemaal klaar met de KLM
Maatschappij: SAS
Vliegtuig: werkelijk geen idee (stoelindeling was 3-4-3, misschien zegt iemand dat wat)
Traject: Kopenhagen - Delhi en vice versa
Bediening: 8 Het was eigenlijk erg goed. Vriendelijk en behulpzaam personeel.
Catering: 8 wederom een dikke voldoende, voor vliegtuigeten was het erg lekker (en herkenbaar wat je at)
entertainment: 7 vooral terug erg goed, iedereen had een eigen schermpje ter beschikking met de keuze uit 10 films, spelletjes en andere leuke dingen. De camera's op de neus en aan de onderkant van het vliegtuig zijn erg stoer tijdens start en landing.
algehele indruk: wederom een dikke voldoende 8, Lekker veel beenruimte in het vliegtuig (ook al vlieg je economy).
Zou je nog een keer met hen vliegen? Absoluut, ik ben erg positief over de SAS.
quote:Nieuwe kleren kopen en claimen bij de luchtvaartmaatschappij.
Op dinsdag 4 februari 2003 20:05 schreef k_man het volgende:
Bagage niet meegekomen op de terugreis.
Maatschappij: Silk Air
Vliegtuig: Airbus A320-100/200
Traject: Singapore <--> Yangon (Rangoon)
Bediening: 7
Catering: 7
Eten: simpel, maar efficiënt; was ook maar relatief beperkt vluchtje (3 uur)
entertainment : non-existing
algehele indruk: 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja, veilig en efficiënt, en relatief veel beenruimte in het toestel. Nou was het bij de terugreis ook maar voor een kwart gevuld, dus hebben we zowat alle plaatsen kunnen uitproberen
NB: Silk Air is een locale vliegmij. van Singapore Airlines.
De landingen zijn ook geweldig: zo'n 5 meter boven de grond wordt er nog flink gecorrigeerd om het vliegtuig recht te krijgen, en bij de subtiele touch-down vallen alle kleppen van de bagagevakken boven de passagiers open, zodat de zuurstofkapjes naar beneden vallen, soms gevolgd door handbagage.
quote:Heeft op de terugreis weinig zin, lijkt me. Zeker als de bagage 'maar' een dag te laat is.
Op dinsdag 4 februari 2003 20:23 schreef Aernout het volgende:[..]
Nieuwe kleren kopen en claimen bij de luchtvaartmaatschappij.
Toevallig vorige week weer een cheque binnengekregen
quote:Volgens mij is dit al heel lang geleden want de KLM heeft al jaren geen DC-10 meer.
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:09 schreef robbieRdam het volgende:
Klm : 737 te krap 747 prima dc10 te krap
Ik wil wel eens weten wie al eens in Boeing 757 van British Airways heeft gevlogen want daar vlieg ik zelf in. Persoonlijk denk ik denk dat service wel goed is (helaas zelden knap cabine personeel), er ook genoeg beenruimte (als mensen klagen moeten ze maar eens de cockpit komen kijken het daar meestal krapper dan gewone passagiers stoelen). Ik benieuwd wat jullie van British Airways vinden en dan met name van de Boeing 757.
ps. ga niet zitten te klagen over harde landingen want ik land altijd heel zachtjes
quote:Hmm... ik vind het op zich wel prettig, wordt je bagage tenminste gewoon bezorgd in je hotel en thuis. Tegenwoordig vind ik het dus een cadeautje als mijn koffers weer eens weg zijn.
Op dinsdag 4 februari 2003 20:23 schreef Aernout het volgende:[..]
Nieuwe kleren kopen en claimen bij de luchtvaartmaatschappij.
Toevallig vorige week weer een cheque binnengekregen
De uiteindelijke oplossing was wel heel bevredigend: een vlucht met KLM twee uur later en een cheque van 300EUR per persoon.
Zou je nog een keer met hen vliegen? De terugweg verliep prima, fouten kunnen worden gemaakt en werden bovendien goed opgelost (hoewel de communicatie niet echt optimaal was).
Maatschappij: British Midlands
Vliegtuig: Airbus
Traject:Amsterdam - Glasgow - Rotterdam
Bediening:Lelijk!
Catering:Alleen koffie
Etertainment: Niets
Algehele indruk: 4
Zou je nog een keer met hen vliegen? Nee, het hele vliegtuig stonk naar pis.
Maatschappij: Tarom (Roemenië)
Vliegtuig:Boeing 737-300
Traject: Amsterdam - Boekarest vv
Bediening:snel, efficient, en vriendelijk
Catering:Goed
Entertainment: Personal Video System
Algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja zeker. Zeer modern toestel met uitstekende voorzieningen
Maatschappij: Anatolia Airways
Vliegtuig:Boeing 737-300
Traject: Eindhoven - Dalaman vv
Bediening:snel, efficient, en vriendelijk
Catering: niks bijzonders, kan het me niet herinneren.
Entertainment:alleen een veiligheids filmpje.
Algehele indruk: 3
Zou je nog een keer met hen vliegen? Nee, behalve tijdens start en landing heb ik de hele weg gestaan omdat ik simpelweg mijn benen niet kwijt kon.
Verder maak ik graag gebruik van de services van prijsvechters als Ryanair, Easyjet en Buzz. Geen service, maar ook geen geld.
Wat ging er mis:
we zaten anderhalf uur in de lucht toen men er achter kwam dat de verkeerde koffers aan boord zaten, toestel moeten terugkeren naar Schiphol. 4 uur na de oorspronkelijke vertrektijd vertrokken we opnieuw. Nu ging het fout boven Schotland. Eén van de passagiers kreeg langdurige aanvallen van hysterie, de piloot besloot om te landen op Londen Gatwick. Daar werd iedereen naar een hotel ondergebracht en konden we de volgende dag verder vliegen. Al met al 7 uur in de lucht gehangen en niet verder gekomen dan Londen.
Het was overigens wel gezellig 's avonds in het hotel met alle gestrande passagiers
quote:Dit is vrij simpel te verklaren beter 10 mensen te laat dan 200+ mensen te laat. Op een bepaald tijdstip sluit de gate en dan wordt er niemand aan boord gelaten ook al staat er nog 2 uur. Als het druk is (wat nogal vaak voorkomt op Heathrow) kan het best zijn dat je een half uur moet wachten voordat je naar de baan mag taxieen maar je moet op ieder moment kunen vertrekken de brug moet er dan af zijn en alle deuren moeten dicht zijn. Ik weet dat het lullig als je aan de gate staat en er niet meer in mag terwijl het vliegtuig nog een half uur voor je neus ziet staan. Maar het kan helaas niet anders.
Op vrijdag 14 februari 2003 10:58 schreef Aventura het volgende:
Terug zelfde verhaal. Toen waren we echter al te laat voor het boarden. We stonden erop om alsnog toegelaten te worden, maar dat kon zogenaamd niet, terwijl we er later achterkwamen dat het vliegtuig een half uur later dan gepland vertrok met meer dan 10 lege stoelen. Toen werden we op een nieuwe vlucht geboekt, 1,5 uur later. Kut dus.
quote:Ik had me daar ook op verheugd bij de terugreis Auckland - Amsterdam via Singapore.
Op woensdag 5 februari 2003 03:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maatschappij: Singapore Airlinesentertainment : beeldschermpjes in de stoelen, een stuk of 12 films naar keuze kijken, tv-programma's (stuk of 10), ruime keuze aan radiozenders (o.a. Chinese greatest hits ), comuterspelltjes.
Ik kon wel op haar schermpje meekijken maar ze keek natuurlijk alleen flutfilms. Later ging ze slapen dus had ik helemaal niks meer om naar te kijken (slapen in een rijden/vliegend/varend voertuig kan ik niet). Een boek lezen kon alleen met het boek boven mijn hoofd (omdat de ruimte boven mijn schoot dus volledig in beslag werd genomen) en da's ook vrij vermoeiend...
Gelukkig duurde die vlucht maar 12 uur ofzo.
quote:Met een KLM 747 naar Griekenland?!?
Op dinsdag 23 juli 2002 19:54 schreef Markuzi het volgende:
Maatschappij: KLM
Vliegtuig: Boeing 747-400
Traject: Heraklion - Amsterdam
Bediening: 7
Catering: 6
Entertainment: Mister Bean, Tom & Jerry.
Algehele indruk: 7.
Zou je nog een keer met hen vliegen? Jawel hoor.
Onoptic:
Maatschappij: Air Botnia (Finland)
Traject: Helsinki - Brussel
Vlietuig: BAE146-200
Bediening: 8 (mooie vriendelijke dames)
Catering: 8, nooit geweten dat koude pasta zo lekker kon zijn
Entertainment: Geen
Algehele indruk: Prima!
Zou je nog een keer met hen vliegen? Zeker, het was nog goedkoop ook.
Goed voor elkaar goede voorlichting en je kan ergens op terugvallen....ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over was. Mede hotelgasten heb ik ook zeker niet horen klagen over Corendon.
Maar het is heel goed bevallen hoor
quote:Heb je daar een beetje goede ervaring mee, met dat Bingo-Hotel?
Op vrijdag 11 juli 2003 12:10 schreef modestus het volgende:
afgelopen mei naar bodrum geweest ( BINGO-BODRUM 4*/AI (****/AI) (zie www.corendon.nl) )
was prima hoor
quote:ja viel reuze mee, je krijgt op het vliegveld in turkije pas te horen waar je hotel is, in ons geval http://www.ranaresort.com/
Op vrijdag 11 juli 2003 12:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:[..]
Heb je daar een beetje goede ervaring mee, met dat Bingo-Hotel?
Aangezien je dan niet weet waar je terecht komt, maar de prijs is zo aantrekkelijk he!
Maatschappij: KLM
Vliegtuig:boeing 747
Traject: Amsterdam - Sydney, Sydney - Amsterdam
Bediening:goed en snel
Catering: lekker eten, maar wel veel!!
entertainment: Saai
Algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij: Ansett Australia
Vliegtuig:boeing 767
Traject: Sydney - Brisbane ( en weer terug )
Bediening: goed en aardige mensen
Catering: vlucht te kort om daar iets over te zeggen
entertainment: vlucht te kort om daar iets over te zeggen, maar ze lieten tijdens de vlucht een documentaire zien, was wel leuk
Algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
entertainment: 3 (drama film, saai, low budget en triest)
Algehele indruk: 3
Grauw kleffe kabine, net iets te weinig beenruimte, projector veel te laag waardoor je niks kan zien, alcoholische dranken 5 dollar.
En dat voor 8 uur
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Waarom, o waarom is als je naar het westen gaat dan krijg je dat soort bagger voorgeschoteld, en naar het oosten dan is het allemaal zo veel beter?
Alleen Japan trekt me in het oosten, iemand ervaring met japanse airlines?
quote:Kuwait airlines, ik heb er 2x mee gevlogen en ik doe het niet weer, geen drank aan boord en de overwegende arabische pasagiers waren best lomp tegen westerlingen. ook het vliegeveld van kuwait heeft niet veel te bieden.
Op maandag 16 juni 2003 21:53 schreef Quintony het volgende:
Ik kan een goedkop ticket naar de VS krijgen, vlieg dan wel met kuwait airways. iemand ervaringen met deze maatschappij?
Verder waren mijn moeder en haar vriend vegetarish en waar wij in de eerste vlucht boterhammen met ham en kaas kregen, kregen zij een hele maaltijd, die zij bij de volgende vlucht weer kregen toen wijn ook een warme maaltijd kregen, kennenlijk hadden ze gewoon een standaard vegetarisch menu en dat was een warme maaltijd.. Hadden zij ff geluk
Erg goed:
Horizon Air, 1x
SAS, 20-30x
British Airways 6-8x
Heel OK, niks aparts, gewoon OK service:
KLM 14-20x (op sommige vluchten erg goed, andere stukken minder)
Air Botnia 2x
Eurowings 2-4x
Braathens 2x
Norwegian Air Shuttle 1x
Sabena 2x
Ronduit slecht:
Northwest Airlines 3x (ik snap niet dat KLM ze als partner wil...)
Delta Airlines 6x
Chartervluchten:
Martinair 2-4x
Transavia 2x
Een of andere vage Turkse maatschappij 2x
En vast nog een paar, maar charters zijn mij nooit goed bevallen (en dat kom veelal door de mede-reizigers en niet noodzakelijk door de klote-service aan boord).
Maatschappij: United Airlines
Vliegtuig: Boeing 777
Traject: Amsterdam - Boston (via Washington)
Bediening: 8 vriendelijk en correct
Catering: 8 naar vliegtuigmaatstaven goed
Entertainment: 6 ouwe zooi
Algehele indruk: 8 prima voor elkaar. Goede informatievoorziening
Zou je nog een keer met hen vliegen? jazeker
Maatschappij: KLM
Vliegtuig: Boeing 747-300
Traject: Amsterdam - Minneapolis
Bediening: 7 vriendelijk maar niet attent
Catering: 7 redelijk
Entertainment: 6 redelijk, maar kleine kut-TVjes
Algehele indruk: 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? waarom niet
Maatschappij: Northwest Airlines
Vliegtuig: MD-11
Traject: Boston - Amsterdam
Bediening: 4 ronduit onvriendelijk
Catering: 4 rotzooi
Entertainment: zie KLM-vlucht
Algehele indruk: 4 Veel vertraging, slechte informatie, onvriendelijk personeel. Kutpiloot kon niet landen ook (stuiterdestuiter)
Zou je nog een keer met hen vliegen? No way
Maatschappij: Lufthansa
Vliegtuig: Airbus A321
Traject: Amsterdam - Frankfurt - Dresden v.v
Bediening: 9 perfect
Catering: 9 zelden zo goed gegeten in een vliegtuig (ok...was wel business class )
Entertainment: nvt
Algehele indruk: 9 Zeer stipt, vriendelijk en goede service. Aanrader.
Zou je nog een keer met hen vliegen? Zeker
Maatschappij: Swiss
Vliegtuig: Airbus A330
Traject: Amsterdam - New York (via Zurich)
Bediening: 7 vriendelijk, maar niet zo vlot
Catering: 7 geen klachten
Entertainment: 8 eigen TVje, paar films en series, alleen de schaakcomputer was erg, erg dom. Gaf altijd binnen 10 zetten dame weg.
Algehele indruk: 7 Vrij OK, alles gemiddeld.
Zou je nog een keer met hen vliegen? Bestaan ze nog dan?
[Dit bericht is gewijzigd door Daniel Kegel op 29-07-2003 15:47]
quote:Ik kan je vertellen een MD-11 kan niet stuiteren. Maar je zelf blijkbaar geen idee waar je over het over hebt. Ik vind landingen geen maat voor het beoordelen van kwaliteit van maatschappijen.
Op dinsdag 29 juli 2003 15:46 schreef Daniel Kegel het volgende:
Kutpiloot kon niet landen ook (stuiterdestuiter)
Goed: KLM, 747, redelijk eten, goede service, gelukkig wat extra beenruimte, iets oudere fims, maar wel vermakelijk...
Super: BA, NWA, Delta, Continental, United
goed eten, goede service, extra beenruimte, entertainment goed (laatste films), meeste 747, 767
quote:Ja, en de Titanic was onzinkbaar. Blijkbaar kan een MD-11 wel stuiteren als de piloot hem brak genoeg neerzet. Ik kan me niet herinneren dat jij toen naast me zat dus hoe zou jij weten dat het niet zo is?
Op dinsdag 29 juli 2003 15:59 schreef xyz het volgende:
Ik kan je vertellen een MD-11 kan niet stuiteren. Maar je zelf blijkbaar geen idee waar je over het over hebt.
quote:Werkt die piloot voor die maatschappij ja of nee?
Ik vind landingen geen maat voor het beoordelen van kwaliteit van maatschappijen.
quote:Nou omdat ik redelijk wat vliegtuigen en landingen weet.
Op dinsdag 29 juli 2003 17:20 schreef Daniel Kegel het volgende:[..]
Ja, en de Titanic was onzinkbaar. Blijkbaar kan een MD-11 wel stuiteren als de piloot hem brak genoeg neerzet. Ik kan me niet herinneren dat jij toen naast me zat dus hoe zou jij weten dat het niet zo is?
quote:Ga maar eens op een vliegveld kijken. Of ieder vliegtuig landt goed of ieder vliegtuig landt minder goed. Dit heeft vooral te maken met de omstandigheden. Als er bijvoorbeled zijwind staat is het nou eenmaal een stuk moeilijker om zacht te landen dan als er geen zijwind staat. Hier heeft op dat moment iedere maatschappij last van dus dan zou volgens jou op die dag iedere maatschappij slecht zijn en een dag later met goed weer zou iedere maatschappij goed zijn. Daarom vind ik landingen geen goed beoordelingspunt.
Werkt die piloot voor die maatschappij ja of nee?
Dan is de vaardigheid van de piloot ook een onderdeel van het beoordelen van de kwaliteit. Een luchtvaartmaatschappij moet niet alleen zorgen dat er leuk entertainment en goed eten is, ze moet ook zorgen dat je veilig en comfortabel op je bestemming aankomt. Het hebben van vaardige piloten is daar een onderdeel van.
quote:Kan je me uitleggen waarom Delta volgens jou super is?
Op dinsdag 29 juli 2003 16:15 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Super: BA, NWA, Delta, Continental, United
goed eten, goede service, extra beenruimte, entertainment goed (laatste films), meeste 747, 767
Als Delta een chartmaatschappij was geweest, had ik het ze waarschijnlijk vergeven, maar Delta, echt, nooit meer. Ik betaal liever honderden euros meer voor een echte maatschappij dan dat ik ooit nog eens met Delta zal vliegen.
Met NWA ben ik het volgende gevlogen Amsterdam-Seattle en terug en Vancouver-Minneapolis (niet geboekt, maar in plaats van direct van Vancouver naar Amsterdam te vliegen, moest ik via Minneapolis vanwege uitval van de directe vlucht). Alle drie de keren was ik niet tevreden, vooral vanwege de houding van het personeel. Het leek wel alsof ze helemaal geen zin hadden om te werken, nors gedrag, kreeg het gevoel dat ze dachten dat ze veel 'meer' waren dan de reizigers, werd nog net niet afgeblaft.
Het was niet zó slecht dat ik nooit meer met ze wil vliegen, maar ze krijgen absoluut geen voorkeurspositie in mijn lijstje.
Naja, over 9 uurtjes vlieg ik weer met een van mijn favorieten, de SAS, nog nooit wat op aan te merken gehad
Maatschappij: Virgin Airways
Vliegtuig: Boeing 737-600
Traject: Brussel - Copenhagen v.v.
Bediening: 7. Ging wel
Catering: 6. Geen idee meer
Entertainment: Geen.
Algehele indruk: 6. Op de heenweg drie uur vertraging. Op de terug weg ongeveer 5 uur moeten wachten omdat het toestel nog moest wachten op een onderdeel dat vanuit Spanje moest worden ingevolgen. Op Brussel (zaventem ofzo) aangekomen was alles al dicht, maar konden we op kosten van Virgin wel in een 4-sterren hotel overnachten
Zou je nog een keer met hen vliegen? Nee
quote:En op het vliegtuig ook...
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:34 schreef Kisjatjuh het volgende:
Vorige week benk naar Hongarije geweest met KLM; op het bekertje stond KLM, op het broodzakje stond KLM, zelfs op het servetje stond KLM
quote:Zou best es kunnen
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:40 schreef Liejannuh het volgende:
Dan heb je vast KLM gevlogen!
quote:Kijk!
Op zondag 1 september 2002 22:03 schreef HippieNL het volgende:
Hmm, er verschijnt een glimlach rond mijn mond als ik mensen commentaar zie leveren rond de kwaliteit van de koptelefoons e.d.Ik heb met Pulkovo Airlines gevlogen (met echte onvervalste handgeschreven tickets) in een Tupolev 154M. Das best een avontuur, zeker met slecht weer. Je krijgt er halfzacht voer dat behoorlijk plastic smaakt. Bediening is er niet (alleen maar stewardessen om je telkens terug naar je plek te bonjouren. De wc rook je al vanaf 4 stoelen voor het einde van het gangpad . Maar absoluut wel lol gehad.
dit was trouwens van Amsterdam - St Petersburg en St Petersburg - Irkutstsk (waarbij we twee kwee verplicht hebben moeten uitstappen vanwege tussenstop van een half uur).; Vervolgens doorgevlogen naar Chita in een Antonov 8 als ik het me goed herinner (de grootste uitvoering van dat ding iig). Met echt proppellors, en drinken dat we kregen waarvoor we onderling een pool opgezet hebben wi het het eerste opgedronken kreeg
De Trans-Siberie expres terug met wagons van tientallen jaren oud was stukken comfortabeler moet ik zeggen...
Dat wil ik dus volgend jaar ook eens doen!
De Trans Siberië expres pakken, maar naar wat ik hoor moet je daar toch al vrij vroeg bij zijn
Mijn ervaringen:
Maatschappij:
LanChile
Vliegtuig:
Boeing 767
Traject:
Frankfurt - Santiago de Chile
Bediening:
redelijk, ze hadden een barretje ingericht waar je je spul kon halen, bediening kwam gewoon met die trollies, maar als je drukte kwam er eigenlijk niemand, maar achter in 't vliegtuig was 't des te gezelliger!
Catering:
Goed, maaltijden waren net niet 3 gangen
Entertainment:
4 films en radio van 6 zenders (die ja na een trans-atlantische reis dus wel gehoord hebt )
Algehele indruk:
Goed, verzorgd vliegtuig, tussen stops gehad op Madrid en in Saõ Paulo, tijdens deze tussenstops werd het vliegtuig helemaal schoon gemaakt en meteen na vertrek werden er weer drankjes geserveerd.
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Jep!
Maatschappij:
OnurAir
Vliegtuig:
Boeing 737 (meen ik)
Traject:
Eindhoven - Dalamar
Bediening:
redelijk / slecht
Catering:
ik vond 't goed te doen, alleen dat cake'je smaakte wat raar...
Charter vlucht dus geen verdere catering, buiten af en toe wat te drinken.
Entertainment:
geen, 3,5 uur vliegen dus.
Algehele indruk:
mwah 't kon beter...
Zou je nog een keer met hen vliegen?
ja
Maatschappij:
OnurAir
Vliegtuig:
MD88
Traject:
Dalamar - Eindhoven
Bediening:
Deze keer uitstekend, leuke cabincrew.
Catering:
't zelfde als de heenreis alleen was 't cake'je nu een chococake geworden
Entertainment:
geen...
Algehele indruk:
Goed, gezellige stewards (hadden maar een stewardes) veel lol, veel meer drinken en gewoon een goede sfeer
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Jep!
eten: ok
type: B737
bediening: niet meer en niet minder dan nodig
bezettingsgraad: 100%
beenruimte: geen -> veevervoer... nou varkens hebben meer ruimte opweg naar het slachthuis denk ik
ander negatief punt: mensen klappen als het vliegtuig is geland, AARG
algemene indruk: ruk een 2 of 3 (voor 90% veroorzaakt door beenruimte) gelukkig duurde de vlucht maar 5 uur en lag Hurghada niet in Australie
Ik vlieg liever Singapore airlines (maar die gaan niet naar Hurghada ), alwaar stewardessen eerst een missverkiezing moeten winnen om aangenomen te worden, waar je zat beenruimte hebt en lekker eten.
quote:Dan ben toch echt in het verkeerde vliegtuig gestapt want Martinair heeft helemaal geen B737's.
Op dinsdag 5 augustus 2003 19:56 schreef Singa het volgende:
Martinair (AMS-HRG (Hurghada, Rode Zee Egypte)):eten: ok
type: B737
Deze vlucht wilde ik er even uitlichten van de vluchten die ik gemaakt heb! We kwamen binnen in die kist en er waren dus heel weing Hollanders die meevlogen, De stueart kwam naar mij toe en zei gelijk joh loop jij maar ff mee, ga maar hier zitten kun je tenminste je benen kwijt (1.95) Maar voor ik kon gaan zitten moest ik eerst ff mee naar de keuken, van hier vind je bier, daar cola, daar broodjes, enz. help yourself prettige vlucht Dat was dus super relaxed, kortom even later hoofdtelefoon van mijn pa kapot, ik naar die stuart, krijg dus een nieuwe van hem, en vroeg gelijk ff wat voor film heb je, was Minousch, dus ik zei zo van joh is volgens mij een kut film, en ja vond die ook, zegt die wat wil je dan, kies maar Ik dus andere film gekozen. Was super lachen alle kids zaten klaar want Minousch kwam, maar er werd gespeeld wat ik vroeg Bij het uistappen kregen we twee goede flessen wijn mee van de steardessen, onder het mom van geniet er maar lekker van als je in de rimboe voor je hutje zit!
voor deze vlucht: KLM
kon het ff niet laten, sorry
Uitstekend bevallen, vooraf wat sceptisch, maar alles was uitstekend.
Maatschappij: KLM
Vliegtuig: 2x Boeing 747
Traject: Amsterdam - Mexico Stad V.V.
Bediening: 8
Catering: 8
entertainment; 6 Harry Potter need i say more?
algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
We hadden verschillende maatschappijen aangeschreven voor een prijsopgave, en dachten aanvankelijk dat KLM een stuk duurder zou zijn dan Lufthansa of Iberia, maar doordat KLM direct naar MS vloog, dus zonder tussenstop in Madrid of Atlanta vielen ze toch nog een stuk goedkoper uit. Verder over KLM niets dan goed.
Maatschappij: VLM
Vliegtuig: 2x Fokker 50
Traject: Brussel - Londen
Bediening: 6
Catering: 6
entertainment: een kopie van de Standaard, maar ja, wat verwacht je dan op een vlucht van een uurtje?
algehele indruk: 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja, voor korte trajecten tenminste, en volgens mij vliegen ze alleen op Europese steden.
Beetje vreemd, geboekt bij KLM, daar te horen gekregen dat we met Virgin zouden vliegen, maar uiteindelijk vlogen we met VLM, een of ander obscure Belgische maatschappij.
[Dit bericht is gewijzigd door julekes op 07-08-2003 22:57]
KLM uk (nu cityhopper)
Vliegtuig: Fokker 50
Traject: Retour Amsterdam - London City
Bediening: 7
Catering: 7
Entertainment: Geen
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
KLM exel
Vliegtuig: ATR-42
Traject: Retour Eindhoven - Amsterdam
Bediening: 8
Catering: 7
Entertainment:Geen
Algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
easyJet
Vliegtuig: B737-400
Traject: Retour Amsterdam - Glasgow
Bediening: 8
Catering: 7 (tegen betaling)
Entertainment: Geen
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Algehele indruk: 7
Ryanair
Vliegtuig: B737-300
Traject: Retour Eindhoven- London Stansted
Bediening: 5
Catering: 7
Entertainment: Geen
Algehele indruk: 6
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja, omdat ze goedkoop zijn niet voor de kwaliteit.
BMI
Vliegtuig: Airbus A320-200
Traject:Retour Amsterdam - London Heathrow
Catering: 8
Bediening: 9
Entertainment: Geen
Algehele indruk: 9
Zou je nog een keer met hen vliegen? Zeker weten.
AirAlps
Vliegtuig: Dornier 328
Traject: Retour Amsterdam - Innsbruck
Catering: 8
Bediening: 9
Entertainment: Geen
Algehele indruk: 9
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja zeker.
DBA
Vliegtuig: B737-400
Traject: Retour Dusseldorf - Munchen
Catering: 7
Bediening: 8
Entertainment: Geen
Algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Eigenlijk vind ik alles wel prima alleen Ryanair vlieg een beetje tegen maar ze waren dan ook wel veruit de goedkoopste.
Maatschappij: Garuda Indonesia
Vliegtuig: 2x boeing 747-400
Traject: Amsterdam <-> Denpasar, overstap in Jakarta
Bediening: 9, echt supervriendelijk!
Catering: 9, op de heenweg was het eten echt perfect! Die bekende kok Lonny doet dus ook de catering van Garuda en dus begint de vakantie al erg leuk in stijl op die manier. Op de terugweg was het ietsje minder vandaar de 9...
Entertainment:7, 2 recente films heen en 2 recente terug. Alleen op een vlucht van bijna 12 uur mag er nog wel een uitbreiding van het pakket van 3 uur komen vind ik.
Algehele indruk: 8,5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Zonder twijfel!
Maatschappij: Basiq Air
Vliegtuig: 2x boeing 737-700
Traject: Amsterdam <-> Sevilla
Bediening: 8,5, vriendelijke stewardessen en ja dan moet je 3 of 4 euro voor een broodje betalen... lekker boeien, voor het verschil in prijs met een all-inclusive koop je heel dat wagentje zowat leeg
Catering: 9, ik had het geluk dat ik naast een moeder van een stewardes zat en ze had dus wat voor haar moeder geregeld, en dus kreeg ik de hele tijd soesjes, chocolaatjes en andere heerlijkheden toegeschoven want ja daar word je toch wel dik van he...:P Verder broodjes en drank los te koop. Zie vorige punt.
Entertainment: 7, hadden op de terugweg een video van Ushi & van Dijk met ondertitels, tegen alle verwachtingen in.
Algehele indruk: 9
Zou je nog een keer met hen vliegen? Absoluut! Goede prijs/kwaliteit-verhouding! Ben heen en weer geweest naar Sevilla voor 129 euro incl. tax enzo... twee weken van te voren geboekt.
Mzzlz...
[Dit bericht is gewijzigd door biobak op 08-08-2003 08:09]
quote:Haha, betekent dat het zeg maar koosjer is. Gemaakt volgens de Moslim rituelen, rein geslacht en weet ik wat niet allemaal. Precies volgens de Koran geslacht zeg maar.
Op donderdag 7 augustus 2003 22:37 schreef julekes het volgende:
Catering: 6 (om een of achterlijke reden hadden ze geen bier en broodjes ham iets met Halal of zo )
quote:dat weet ik, vandaar de
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:59 schreef Dutchman77 het volgende:[..]
Haha, betekent dat het zeg maar koosjer is. Gemaakt volgens de Moslim rituelen, rein geslacht en weet ik wat niet allemaal. Precies volgens de Koran geslacht zeg maar.
En bier staat ook niet echt op de menukaart van een Moslim.
Maatschappij:
American Airlines
Vliegtuig:
Boeing model weet ik niet precies meer (geloof 757)
Traject:
Curacao - Miami
Bediening:
vriendelijk personeel, één minpuntje alleen maar mannen
Catering:
prima: gratis blikjes sprite, coca-cola etc., pinda's gezien de korte afstand geen maaltijd gehad dus geen oordeel hierover
Entertainment:
goed: radio en Everybody Loves Raymond op TV
Algehele indruk:
Heel goed, heel veel ruimte en zeer comfortabel zitten, zeer goede service (helaas alleen maar stewards)
De eerste vlucht met DCA verging ik van de angst, maar deze vlucht was perfect.
Helaas door onweer een gedeelte van vliegveld in Miami gesloten, moesten nog een uur op de landingsbaan in "file" staan, terwijl ze zeiden max. een half uur
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Maatschappij:
MartinAir
Vliegtuig:
Boeing 747
Traject:
Miami - Amsterdam
Bediening:
Alleen 's-morgens vroeg wat van meegekregen was wel in orde
Catering:
's-morgens ontbijt, koffie en de krant erbij was prima verzorgd
Entertainment:
was een nachtvlucht dus niet veel van meegekregen.
Algehele indruk:
Goed, mag wel wat meer ruimte zijn. Trouwens erg gaaf die nachtvluchten
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Jawel
From Eindhoven(EIN) to London Stansted(STN)
Wed, 06Aug03 Flight FR9272 Depart EIN at 09:10 and arrive STN at 09:10
COMING BACK
From London Stansted(STN) to Eindhoven(EIN)
Mon, 11Aug03 Flight FR9273 Depart STN at 16:10 and arrive EIN at 18:10
PAYMENT DETAILS
********43.96 EUR Adults
*********6.00 EUR Fees
********17.86 EUR Service Charges
********10.40 EUR Ins Levy
********13.96 EUR UK Air Duty
********17.58 EUR Government Tax
********22.80 EUR Airport Tax
*********0.00 EUR Car rental
*********0.00 EUR Insurance
*******132.56 EUR Total Paid
Net terug dus, en het is allemaal geen luxe, maar had een prima reis (50 minuten) en het inchecken e.d. ging lekker snel.
De heenreis was 1.99 !!!!! Euro, de terugreis 19.99 per persoon. Ik ga de volgende keer zeker weer met hun.
quote:Het is echt prijzenslag ja. Ik zag in de rij vanochtend iemand voor me die veel meer betaald had.
Op dinsdag 12 augustus 2003 03:49 schreef searchy het volgende:
Leuk om te weten voor defende
Ik ben vorige week ook met ryanair naar london gegaan vanaf brussel. Betaalde Eur 30,- per persoon retour ongeveer.
quote:Denk zelf dat het qua belasting ook uitmaakt. En vooral op het goede moment boeken. Ik had zelf het idee al maanden geleden, maar toen was de prijs voor een enkeltje er heen iets van Eur 19.99 . De peeps waarmee ik zou gaan wisten, toen niet zeker of ze mee wouden of niet, dus heb net zolang op antwoord gewacht. Toen ik het antwoord had, waren de prijzen opeens Eur 0.01 . hoppa, gelijk geboekt
Op dinsdag 12 augustus 2003 03:50 schreef defender het volgende:[..]
Het is echt prijzenslag ja. Ik zag in de rij vanochtend iemand voor me die veel meer betaald had.
quote:Ik had heen een half uur vertraging ongeveer, terug niet. Ik vond t opvallend hoe snel we vertrokken na het inladen. Echt ideaal. En dat ik geen drinken of snelle hap krijg vind ik alleen maar fijner. Vroeger was t haasten om op tijd je eten en drinken naar binnen te gooien voor je ging landen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 04:03 schreef searchy het volgende:
Vliegtuig vertrok trouwens heen en terug precies stipt op tijd. Heb ik eigenlijk nog nooit echt eerder meegemaakt met vakanties naar her en der.
Maatschappij: Thai airways
Vliegtuig: 2x AI(R) ATR-72-200
Traject: Chiang Mai -> Mae Hong Son en terug (vlucht van een half uurtje)
Bediening: 7
Catering: 6 (keuze uit sinaasappelsap of water met een snack)
entertainment: -.
algehele indruk: 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij: Bangkok Airways
Vliegtuig: Boeing 717-23S
Traject: Koh Samui -> Bangkok (vlucht van 45 min)
Bediening: 7
Catering: 7 (warm eten en drinken)
entertainment: -.
algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Na een treinreis met een uur vertraging en veel stress kom ik rennend en 20 minuten voor sluiting aan bij de incheckbali van Iberia in Barcelona aan.
Daar staat een rij van ca. 60 mensen die aan het inchecken zijn voor een andere vlucht.
In mijn beste spaans/engels ect. lukt het me voor te dringen en ik overhandig mijn ticket.
Sorry.. this flight is overbooked.
Om een lang verhaal kort te maken, voor 3 mensen was er geen plaats meer op de vlucht van 20.10 naar Brussel en er werd voorgesteld de volgende ochtend te vliegen.
Wij kregen transport naar een 4 sterren hotel..diner en ontbijt en 140 euro 'compensatie'.
Al met al toch goed geregeld maar wel heeeeel erg balen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatschappij:
British Airways
Vliegtuig:
Boeing 747-400
Traject:
Londen -> Bangkok
Bediening:
8
Catering:
7
Entertainment:
Super eigen display met vele speelfilms en audioprogramma's
Algehele indruk:
Domper op deze reis was dat ie 3 uur later dan gepland is vertrokken, aansluitende vlucht gemist! Moest dus overnachten in Bangkok terwijl ik al een hotel had geboekt via internet in Nong Khai. Geld voor dit hotel gedeclareerd nooit wat op gehoord.
Verder alles ok, goede stoelen, schoon vliegtuig. prima bediening
fijn extraatje een ooglapje om lekker te slapen
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Ja ik denk het wel
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatschappij:
Malaysian Airways
Vliegtuig:
Boeing 777
Traject:
Amsterdam -> Kuala Lumpur
Kuala Lumpur -> Amsterdam
Bediening:
9
Catering:
8
Entertainment:
Super eigen display met vele speelfilms en audioprogramma's
Algehele indruk:
Geweldige maatschappij modernste vliegtuigen, prachtige stewardessen , prima service
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Zeker weten!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatschappij:
Singapore Airways
Vliegtuig:
Boeing 747-400
Traject:
Amsterdam -> Singapore
Singapore -> Amsterdam
Bediening:
9
Catering:
8
Entertainment:
Super eigen display met vele speelfilms en audioprogramma's
Algehele indruk:
TOP maatschappij, wederom schattige stewardessen met de mooiste kostuums! prima service.
Zou je nog een keer met hen vliegen?
Zeker weten!
Zo, dat wilde ik even kwijt.
Maatschappij: KLM
Vliegtuig: Boeing 747-400
Traject: Houston --> Amsterdam
Bediening: 9,5, k heb zelden zo'n goede stewardess meegemaakt. Heel snel en heel goed.
Catering: 8, het was dit keer goed te eten.
Entertainment: 7, films waren ok.
Algehele indruk: 8, weinig vertraging, goede vlucht. Een stuk fijnere stoelen in economy class dan in de MD-11.
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
(Ik heb nog een paar andere vluchten in een 747 naar/terug van de USA gehad, en die hebben ongeveer wel dezelfde cijfers..).
Maatschappij: Northwest Airlines
Vliegtuig: Boeing 737-400 (volgens mij)
Traject: Detroit --> Houston
Bediening: 5, booskijkende stewardessen, en waren ook erg traag..
Catering: 7, we kregen alleen wat te drinken, en dat was wel ok.
Entertainment: -
Algehele indruk: 5, veel vertraging, slechte bediening etc...
Zou je nog een keer met hen vliegen? Hmm liever niet
quote:oeps... a320 was 't natuurlijk
Op dinsdag 5 augustus 2003 23:52 schreef xyz het volgende:[..]
Dan ben toch echt in het verkeerde vliegtuig gestapt want Martinair heeft helemaal geen B737's.
britisch airways aardige mensen maar ranzig broodje
quote:Ik vind de broodjes altijd prima te eten. Je mioet ze wel eerst warm laten worden. Maar dat geld voor al het vliegtuigvoer. Een koud broodje smaakt niet echt lekker. Oh, en het is Qantas zonder a en British Airways zonder c.
Op zaterdag 23 augustus 2003 12:22 schreef Klijne het volgende:
Quantas: prima eten, goede "bediening", toeristische informatie, reisinformatie en entertainment op de beeldschermen.britisch airways aardige mensen maar ranzig broodje
quote:Jij hebt dus wel met een 767 gevlogen. Ik ga in november met Continental Airlines en zou eerst met een 767-200 gaan en nou staat er ineens 777. Zouden er meer tickets verkocht zijn dan normaal? In ieder geval een inch minder beenruimte
Op vrijdag 5 september 2003 00:04 schreef Pistol_Pete het volgende:
Maatschappij:
Continental Airlines
Vliegtuig:
Boeing 767-400
Traject:
Amsterdam - Newark vv
Aan je beoordeling te zien heb ik het niet al te slecht getroffen (zolang we niet noorstorten dan).
Zou je nog een keer met hen vliegen? Absoluut
[/quote]
quote:Huh wat maakt het nu met wat voor vliegtuig je gaat. Bij ons is de beenruimte in de 767 en 777 gewoon hetzelfde. En waarom zou je neerstorten.
Op vrijdag 5 september 2003 10:23 schreef Dutchman77 het volgende:
Jij hebt dus wel met een 767 gevlogen. Ik ga in november met Continental Airlines en zou eerst met een 767-200 gaan en nou staat er ineens 777. Zouden er meer tickets verkocht zijn dan normaal? In ieder geval een inch minder beenruimteAan je beoordeling te zien heb ik het niet al te slecht getroffen (zolang we niet noorstorten dan).
quote:Volgens de web-site van Continental
Op vrijdag 5 september 2003 11:52 schreef xyz het volgende:[..]
Huh wat maakt het nu met wat voor vliegtuig je gaat. Bij ons is de beenruimte in de 767 en 777 gewoon hetzelfde. En waarom zou je neerstorten.
wel verschil dus tussen de 767 en de 777
quote:Het antwoord over de beenruimte staat hierboven al.
Op vrijdag 5 september 2003 11:52 schreef xyz het volgende:[..]
Huh wat maakt het nu met wat voor vliegtuig je gaat. Bij ons is de beenruimte in de 767 en 777 gewoon hetzelfde. En waarom zou je neerstorten.
Over dat neerstorten: ik ben al vaker in situaties terechtgekomen die heel onwaarschijnlijk zijn . Neerstorten van een vliegtuig is ook zeer onwaarschijnlijk dus..... Het was een soort afkloppen maar dan niet serieus bedoeld.
Slechtste vlucht:
Maatschappij: Sabena
Vliegtuig: Boeing Widebody
Traject: Chicago-Brussel
Bediening: 1
Catering: 1
Entertainment: 1) 8 uur vertraging. 2) De piloot die niet kon landen... We hebben eerst een doorstart moeten maken en daarna toch maar die kist op de grond laten kletteren. Slechtste landing ooit. 3) Daarnaast zijn ze ook nog eens mijn bagage kwijtgeraakt.
Zou je nog een keer met hen vliegen? Nee en gelukkig bestaan ze niet meer.
Meest frequente vlucht:
Maatschappij: VLM (Vlaamse Luchtvaart Maatschappij)
Vliegtuig: Fokker 50 (veel leuker dan een jet)
Traject: London City-Rotterdam
Bediening: 8
Catering: 8
Entertainment: Vlaamse stewardessen en ik kan mijn huis zien als we in London landen.
Zou je nog een keer met hen vliegen? Frequent Flyer... dus jazeker wel.
quote:Lijkt me meer aan de omstandigheden te liggen he!
Op vrijdag 5 september 2003 15:05 schreef Individual het volgende:
Entertainment: 1) 8 uur vertraging. 2) De piloot die niet kon landen... We hebben eerst een doorstart moeten maken en daarna toch maar die kist op de grond laten kletteren. Slechtste landing ooit.
quote:Volledig mee eens. Een piloot kan ook kiezen om zachtjes te landen maar dan is de kans groot dat je te weinig baan overhoud en in het knollenveld staat. Het blijft toch met meer dan 300 km/u 100000 kg aan de grond zetten.
Op vrijdag 5 september 2003 15:28 schreef Dutchman77 het volgende:[..]
Lijkt me meer aan de omstandigheden te liggen he!
Ik denk dat dit soort gepruts in de vliegtuigen van tegenwoordig niet mogelijk is zonder dat er een heel goede reden voor is (en dan heb uj het niet over een dronken of onkundige piloot).
Dit vliegtuig zag er echt supernetjes uit. Er kwamen beeldschermen uit het plafond boven de stoelen. Gewoon geluid, dus geen oordopjes nodig.
Maatschappij: Dutchbird
Vliegtuig: Boeing 757-230
Traject: Tenerife > Amsterdam.
Bediening: 8.5
Catering: 5 (ik haar vliegtuigeten, de kinderen kregen kipnuggets en frietjes)
entertainment: 8.5
algehele indruk: 8.5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Dit vliegtuig zag er wat ouder uit, was van binnen niet zo netjes.Televisies gewoon in de gangpaden, en helaas oordopjes moeten kopen.....Gelukkig nu wel een film gezien... 2 weeks notice....erg gelachen.....
quote:kopen ????
Op zondag 7 september 2003 19:14 schreef charmed_angel het volgende:
(..)
, en helaas oordopjes moeten kopen.....
(..)
quote:Bij Dutchbird en bij Transavia of was het nou Martinair moet je inderdaad oordopjes kopen, om een film of de radio te kunnen beluisteren.
Op zondag 7 september 2003 23:11 schreef qwerty_x het volgende:[..]
kopen ????
quote:Wat een onzin. Waarom gaat het dan 95 van de 100 keer wel zachtjes? Zelfs in een sneeuwstorm met SAS naar Oslo kon het zachtjes zonder dat we in een knollenveld terecht kwamen...
Op vrijdag 5 september 2003 15:31 schreef xyz het volgende:[..]
Volledig mee eens. Een piloot kan ook kiezen om zachtjes te landen maar dan is de kans groot dat je te weinig baan overhoud en in het knollenveld staat. Het blijft toch met meer dan 300 km/u 100000 kg aan de grond zetten.
quote:Als jij het onzin noemt mag dat van mij. Misschien moet ik het wat beter uitleggen. Het hard landen waar ik het over heb gebeurt vooral als het prachtig mooi weer is. Graadje of 32 en geen wind. Iedereen verwacht dan dat de landing geen probleem mag zijn. Maar omdat het zo warm is treed het gound effect extra hard op. Het ground effect is dat vlak boven grond zich een een soort luchtkussen vormt tussen de grond en het vliegtuig. Hierdoor blijft je dus een paar meter boven de baan zweven zonder te zakken. Als je dat tien seconden blijft volhouden ben je alweer meer dan 800 meter verder en raakt de baan dus wel heel vlug op. Je moet het vliegtuig door het 'kussen' heendrukken en dat wil nog wel eens een harde landing opleveren. Terwijl iedereen verwacht dat het met zo'n mooi weer geen probleem mag zijn en dus is de piloot slecht en dus ook de maatschappij. Het was veel erger geweest als ze in het knollenveld terecht waren gekomen. Dat jij het 95 van 100 keer zachtjes vindt gaan kan best maar er zijn ook mensen die een landing al heel vlug hard vinden. Persoonlijk vind ik een landing pas zacht als je niet merkt wanneer de wielen de grond raken en dit komt zelden voor. Een normale landing vind ik de rest. En een harde landing vind ik als de bagagerekken openspringen en de zuurstofmaskers naar beneden komen door de klap.
Op maandag 8 september 2003 12:42 schreef Individual het volgende:
Wat een onzin. Waarom gaat het dan 95 van de 100 keer wel zachtjes? Zelfs in een sneeuwstorm met SAS naar Oslo kon het zachtjes zonder dat we in een knollenveld terecht kwamen...
quote:En? Hoeveel van die landingen heb jij er al opzitten?
Op maandag 8 september 2003 13:24 schreef xyz het volgende:[..]
En een harde landing vind ik als de bagagerekken openspringen en de zuurstofmaskers naar beneden komen door de klap.
Verschilt het nog per vliegtuig? (de ene is gemakkelijker zachter te landen dan de andere?)
Maatschappij: Dutchbird
Vliegtuig: Boeing 757- 200
Traject: Malaga - Amsterdam
Bediening: 8
Catering: 7
entertainment: 7
algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij: Basiq air
Vliegtuig: Boeing 737-800 van Transavia
Traject: Amsterdam > Barcelona retour
Bediening: 8
Catering: 5 (a la cart service, weinig keus)
entertainment: 6
algehele indruk: 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij: Transavia
Vliegtuig: Boeing 737-800
Traject: Rotterdam > Rhodos (via Maastricht) retour
Bediening: 8
Catering: 6 (a la cart service, iets meer keus dan vlucht naar barcelona)
entertainment: 7
algehele indruk: 7,5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
quote:Zal vast, maar het was eind september. Het was bewolkt met hier en daar een blauw stukje lucht (heb nog foto's van die dag vandaar). Ik zat niet in de cockpit dus ik weet niet wat de omstandigheden waren maar het was een slechte landing en de piloot was een sjagarijnig stuk vreten dus om het voor mij makkelijk te maken geef ik hem de schuld!
Op maandag 8 september 2003 13:24 schreef xyz het volgende:[..]
Als jij het onzin noemt mag dat van mij. Misschien moet ik het wat beter uitleggen. Het hard landen waar ik het over heb gebeurt vooral als het prachtig mooi weer is. Graadje of 32 en geen wind. Iedereen verwacht dan dat de landing geen probleem mag zijn. Maar omdat het zo warm is treed het gound effect extra hard op. Het ground effect is dat vlak boven grond zich een een soort luchtkussen vormt tussen de grond en het vliegtuig. Hierdoor blijft je dus een paar meter boven de baan zweven zonder te zakken. Als je dat tien seconden blijft volhouden ben je alweer meer dan 800 meter verder en raakt de baan dus wel heel vlug op. Je moet het vliegtuig door het 'kussen' heendrukken en dat wil nog wel eens een harde landing opleveren. Terwijl iedereen verwacht dat het met zo'n mooi weer geen probleem mag zijn en dus is de piloot slecht en dus ook de maatschappij. Het was veel erger geweest als ze in het knollenveld terecht waren gekomen. Dat jij het 95 van 100 keer zachtjes vindt gaan kan best maar er zijn ook mensen die een landing al heel vlug hard vinden. Persoonlijk vind ik een landing pas zacht als je niet merkt wanneer de wielen de grond raken en dit komt zelden voor. Een normale landing vind ik de rest. En een harde landing vind ik als de bagagerekken openspringen en de zuurstofmaskers naar beneden komen door de klap.
Zelfs de champagne was gratis in de economy class!!!
quote:[troostmodus]
Op dinsdag 9 september 2003 20:00 schreef montoya01 het volgende:
ik heb nog nooit gevlogen
Maatschappij: Virgin Express
Vliegtuig: Boeing 737-400
Traject: Brussel Zaventem <-> Rome Fiumicino
Bediening: 7,5 minder dan bij KLM, wat afstandelijker enzo
Catering: 6 alleen koffie + veel te koud broodje
entertainment : 6 alleen in-flight magazine wat op zich wel redelijk is
algehele indruk: 7,5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Op korte vluchtjes zeker aan te bevelen, is vaak net wat goedkoper en als ik op verhalen van anderen afga toch net iets beter enz. dan bijvoorbeeld ryanair
quote:Bij dutchbird moet je je oortelefoontjes kopen maar je mag ze wel houden en ik geloof dat dat bij maatschappijen als klm niet mag. Je kan ook gewoon je eigen oortelefoontje meenemen want die past ook gewoon in de stoelen!
Op zondag 7 september 2003 23:11 schreef qwerty_x het volgende:[..]
kopen ????
Daarnaast is het een voor een ieder aan te raden ervaring om dwars tussen hoge bergtoppen en rotswanden door de eindnadering op deze prachtige Oostenrijkse stad te maken, in een vliegtuig waarin nog geen 35 mensen passen
Mijn koptelefoon paste niet in hun systeem, iedereen kreeg gratis oortjes, totaal kreeg ik er dus vier. Voor de nachtvluchten kregen we ook maskers, zodat je beter kon slapen. De beenruimte was niet echt ruim. Alleen tijdens de laatste vlucht zaten we goed, de stoelen stonden daar wat verder uit elkaar. Dit waren lijnvluchten, maar ze scheelden niet veel met de vakantiecharters die ik heb gehad.
quote:Boeing 747-400 naar Helsinki? Zou mij verbazen, of waren er vluchten uitgevallen? Was het geen 737-800/900?
Op vrijdag 5 september 2003 08:57 schreef k_man het volgende:
Maatschappij:
KLM
Vliegtuig:
Boeing 747-400 geloof ik
Traject:
Amsterdam - Helsinki vv
quote:OK je hebt vertraging, datr kan gebeuren. Maar zodra je het vliegtuig uit bent is de vervoersverplichting van KLM afgelopen. Dat de douane gecontroleerd worden, zal wel te maken hebben met de Nederlandse houding tov drugs oid, KLM heeft daar niets mee te maken.
Op vrijdag 5 september 2003 15:52 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Maatschappij: KLM
Vliegtuig: Boeing 737
Traject: Amsterdam --> London en weer terug
Algehele indruk: 3. Waarom moet een vlucht naar London 2,5 uur duren En waarom moeten alle tassen gecontroleerd worden door wel 15 man van Heatrow Airport En waarom dan ook gefouileerd worden, zonder dat er enige aanleiding tot was.
Nog een keertje mee vliegen? Lol dacht het niet, KLM ZAK IN DE STRONT!
6 september:
Amsterdam - Londen
British Midlands.
Korte trip natuurlijk. Broodje beetje zwaar op de maag, goede, duidelijke instructies via schermpje, vriendelijke bemanning => 8
Londen - Abu Dhabi
Gulf Air
Lange trip. Vaak eten en snacks (nootjes, ijs, mars, etc), wel rice and curry (ook vegetarisch mogelijkheid) maar je gaat naar Sri Lanka, dus krijg je dat he Redelijke beenruimte, vriendelijke bemanning, eentje zelfs Nederlands, alles werd in het Arabisch (?) en Engels verteld. instructies redelijk duidelijk, nieuwe films (daddy daycare en bruce almighty), op of groot scherm of klein schermpje in stoel, ook spelletjes op dat kleine schermpje mogelijk. De beste landing die ik ooit heb meegemaakt => 9 (ongeveer te vaak eten en de uitleg in het arabisch begrijpelijk, maar niet echt fijn)
Abu Dhabi - Colombo
Gulf Air
Vergelijkbaar met hierboven. alleen geen spelletjes mogelijkheid. film ben ik even kwijt, maar wel nieuw => 8
28 september
Colombo - Abu Dhabi (alleen engelse uitleg)
Gulf Air
en
Abu Dhabi - Londen
Gulf Air
weer vergelijkbaar. films oa. Matrix reloaded, italian job, in-laws en meer
-> 8,5 / 8,5
Londen - Amsterdam
British Midlands
Beter broodje, voor de rest zelfde als heenweg => 8,5
quote:Die wisselen ontzettend met wanneer je boekt. Boek je ver van tevoren, dan is het vaak goedkoper, een lastminute ook. Er is wel een topic met goedkope maatschappijen, dat staat genoemd in het sticky handige links topic.
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Waarom staan er geen prijzen vermeld in dit topic? Dat lijkt me belangrijker dan de rest.
Ik had de hele nacht op Schiphol gezeten, omdat ik op zondag vertrek en ik het anders niet zou redden met de trein. Ik kon ook niemand zo gek krijgen om me weg te brengen. De vlucht vertrok om 10:30, maar ik checkte dus al een uur of 4-5 eerder in. Ze keken nogal vreemd op. Ik had ook boarding-pass nr. 1. .
Maar de vluchten met Austrian waren wel goed. Geen klachten eigenlijk. Op alle 4 de vluchten werd mij een broodje kaas of ham aangeboden, eigenlijk best wel te eten. Entertainment bestond uit een Oostenrijkse of Nederlandse (alleen A'dam-Wenen v.v.) krant. Het waren ook vluchten van dik een uur, dus dan is dat wel te verwachten eigenlijk.
Het waren meestal wel verrekte kleine vliegtuigen, 2x Fokker-70, een of ander klein propellording van Tyrolean en 1 keer een Airbus die wel wat groter was. Ik was iig blij dat ik gangpadplaatsen had.
Maatschappij: Lufthansa
Vliegtuig: Airbus
Traject: A'dam <-> Frankfurt
Bediening: 8
Catering: 8
entertainment : geen
algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij: Air India
Vliegtuig: Boeing 747-300
Traject: Frankfurt - Delhi
Bediening: 6
Catering: 7.5
entertainment : 6 (1 groot scherm wat niet eens bij iedereen in het zicht was).
algehele indruk: 7
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij: Gorkha Air
Vliegtuig: 16 persoons vliegtuigje, geen idee wat voor soort
Traject: Pokhara - Kathmandu
Bediening: 8, leuk vrouwtje, alhoewel er in het half uur weinig bediend werd
Catering: 7
entertainment : geen
algehele indruk: 7.5
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Maatschappij: Indian Airlines
Vliegtuig: Airbus
Traject: Kathmandu - Delhi
Bediening: 8
Catering: 8
entertainment : geen
algehele indruk: 8
Zou je nog een keer met hen vliegen? Ja
Overigens wel grappig dat ook de artikelen aan boord zijn aangepast aan het publiek dat hier kennelijk op afkomt. Geen dure horloges en stropdassen, maar goedkope speelgoedjes en populaire luchtjes.
Ook opvallend: juist zo'n budget maatschappij geeft je nog een gratis krant (nou ja, de Telegraaf), terwijl dat bij de KLM juist is afgeschaft om te bezuinigen.
Maatschappij: British Airways (business class)
Traject: Amsterdam - (Londen) - Houston
Vliegtuig: 777
Eten: 7 (blijft vliegtuig voedsel)
Service: 9 Stuwardessen waren erg aardig en behulpzaam
Prijs: Niet zelf hoeven betalen (gelukkig) maar zal wel erg duur zijn.
Conclusie: Vrijdag vlieg ik terug en ik heb op de heenweg erg vermaakt met inflight entertainment. BTW economy BA heeft ook entertainment!!
Elke stoel heeft een eigen schermpje.
P.S. Nee ik wil niet stoer doen dat ik business class vlieg kwam gewoon zo uit dat mijn stage bedrijf daarvoor betaald heeft.
V Bird Airlines - by Tim C Pankoke
27 December 2003
I have been flying V-Bird six times up to now and I have to say that they offer an outstanding standard of service. The aircraft are modern and very comfortable, the staff is always friendly and they try their best. Many crew members are young and do not have that much experience, but to me this is a big plus, because it gives the whole atmosphere a different touch from flying with the established airlines. Regarding friendliness V-Bird is among the best for me. Another big plus is the frequency of the flights. The majority of the destinations is serviced three times a day, which is perfect for one-day or short visits. With regard to service I heard that they will install PTV´s in their A320s in february 04 with live TV !
V Bird Airlines - by Christian Stoever
27 November 2003
MUC-NRN-SXF, 20/11/2003 My first time aboard this new European low cost carrier, that says it is "Changing the rules of flying". Well the flights were nearly on time. The airline has great potential. It is possible to pre-book free of charge seats, the inflight service is very very inexpensive, all leather-seats with food-rests and seat-pitch of more than 81cm! Outstanding! but on the down-side, very expansive hotline, unqualified staff (especially at the reservation) and chaotic service. No signs / hints of this airline at their airport MUC - bad impression for an airline that flies already 1month! BTW. most of the flights are empty- so you can spread out! I will recommend it despite the poor staff.
Bron: http://www.airlinequality.com/
Weinig beenruimte; eten niet goed of slecht, vriendelijk personeel.
Dat was echt heel erg luxe En lekker eten, en allemaal kleine dingetjes gewoon... echt goede service (alleen kreeg ik ze niet uitgelegd dat ik een paracetamol wilde ). kreeg zelfs slaapsokken daar
Eigen tv-scherm, de hele tijd films (fijn voor de nacht!)
Enneh... wat voor soort vliegtuig? Echt geen idee... een hele grote in elk geval!
vliegen op tijd voor weinig geld!!
quote:Hahaha LOL die sokken zonder hakken! One-size-fits-all.
kreeg zelfs slaapsokken daar
Ik heb laatst van die speciale vliegsokken gekocht (ik verveelde me op een vliegveld) die je onderbenen zouden moeten relaxen op lange vluchten, maar ik vergeet ze telkens aan te doen of zelfs mee te nemen. Lijkt me wel interessant om te weten of ze inderdaad werken...
Heeft iemand ze ooit geprobeerd?
Heenweg lag ik bijna de hele vlucht te slapen Johnny English was ook niet een film om wakker bij te blijven
LOLquote:Op donderdag 4 maart 2004 17:46 schreef X-Phantom-X het volgende:
Nors. Stewardessen waren zo oud dat ze het cateringkarretje als rollator gebruikten volgens mij.
Mensen die op het gebied van vliegen alleen uit gaan van het criterium “goedkoop” snap ik echt niet….quote:ze zijn veruit de goedkoopste richting Rusland
a. Gewoon melden dat je 2 meter bentquote:Ik ben met mijn 1m98 altijd net tekort om standaard extra beenruimte te krijgen
Dan moet je toch echt bij de enige echte Fok Stewardess zijn, zou ik zo willen stellen:quote:Op zaterdag 13 juli 2002 19:55 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
Welke maatschappij heeft de lekkerste stewardessen? Dat is ook wel belangrijk lijkt me! Heb je toch wat om naar te kijken als de film niks is.
Sommige mensen zijn nu eenmaal gezegend met een goed geheugen! Vliegen is of het begin van een vakantie of een werkbezoek die ik meestal wel kan onthouden.quote:Ongelooflijk dat jullie dat allemaal onthouden ,wat voor eten je waar krijgt,wat voor type vliegtuig,wat voor film bij die maarschappij...etc.etc.!!
Ik ga morgen ook met EasyJet van Schiphol naar Nice ! Wat is bij jou goedkoop, ons kaartje kostte 200 Euro p.p voor retourquote:Op zondag 4 juli 2004 15:23 schreef EagleJ het volgende:
maatschappij: easyJet
traject: Amsterdam - Nice v.v.
vliegtuig: Boeing 737-300
bediening: 7 (heen nogal nors, terug stukken vriendelijker)
catering: 7 (nogal droog broodje, prijzen aan boord vallen mee)
entertainment: geen, maar goed, met een raamplaats verveel ik me eigenlijk nooit
zou je nog een keer met hen vliegen? als het weer zo goedkoop lukt, zeker
zowel heen als terug op een rij van de nooduitgang gezeten, dus beenruimte was prima in orde. heen ongeveer 45 minuten vertraging, kwam door de mist op Schiphol, dus easyJet kon er ook niets aan doen
ik heb even m\'n creditcardafschrift opgezocht, en ik zie dat het hele geintje ¤ 67,50 p.p. heeft gekost destijds...quote:Op zondag 4 juli 2004 17:00 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ga morgen ook met EasyJet van Schiphol naar Nice ! Wat is bij jou goedkoop, ons kaartje kostte 200 Euro p.p voor retour
Sky heeft in ieder geval de mooiste vliegtuigen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:47 schreef bierdopje het volgende:
Iemand ervaring met Sky Airlines? vlieg er eind v/d maand mee naar Antalya, ik stel me er maar neit teveel bij voor, kan het alleen maar meevallen
VLM is TOP!!quote:Maatschappij: VLM (Vlaamse Luchtvaartmaatschappij, www.flyvlm.nl)
Vliegtuig: Fokker 50
Traject: London City - Rotterdam (30 minuten)
Bediening: 9 perfect, maar dat kan ook met drie stewardessen voor 9 passagiers, de kinderen werden vermaakt met kleurplaten, de zakenreiziger met rust gelaten achterin het vliegtuig en met de anderen werd rustig een praatje gemaakt
Catering: 9: 2x koffie of thee, een broodje zalm, een slaatje en een koekje: en dat alles uit te serveren te consumeren in 20 minuten
Entertainment nvt; geen muziek of film aanwezig, ook niet nodig voor zo'n kort stukje, heb zelf mn mp3 speler niet aangehad. wel een gratis Telegraaf
Algehele indruk: 9: Voor de prijs die ik ervoor betaald heb (45 euro) zeer goed, absoluut de snelste verbinding met London; London City heeft minimaal 15 minuten inchecktijd en bereikbaar met de DLR; in 3u30min was ik van het noorden van London in Rotterdam centrum
Zou je nog een keer met ze vliegen: ja, maar niet voor de normale 200 euro voor een enkele reis....
Binnen Europa was wat mij betreft nooit een probleem.quote:Op zondag 29 augustus 2004 02:03 schreef Thomas B. het volgende:
Heb 1 keer met iberia gevlogen... maar dat was van dusseldorf naar barcelona dus dat telt niet echt
Doe eens een link.quote:Op zondag 29 augustus 2004 02:05 schreef mien-moeke het volgende:
Luister naar Najib Amhali... Die heeft er een heel leuk stukje over....
mja... of iig... hoe heet het anders hebben we er nog niks aanquote:Op zondag 29 augustus 2004 02:07 schreef sooty het volgende:
[..]
Doe eens een link.
Op welke vlucht had jij prima service ?quote:Op zondag 29 augustus 2004 02:06 schreef BVO het volgende:
Het is geen spanjolen maar Spanjaarden. .
Sowieso had ik er prima service .
www.najibamhali.nlquote:Op zondag 29 augustus 2004 02:07 schreef sooty het volgende:
[..]
Doe eens een link.
Hij heeft er het leids cabaret festival mee gewonnen.. Maar hoe t heet weet ik niet... :Squote:Op zondag 29 augustus 2004 02:09 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
mja... of iig... hoe heet het anders hebben we er nog niks aan
Doe die vertaling van die uitbrander en hoe die uitbrander tot stand kwam toch eens? Op basis van wat ik nu lees kan ik geen verstandige positie innemen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 01:56 schreef sooty het volgende:
Een welgemeende tip aan iedereen die de atlantic overvliegt: Kies KLM al is het misschien wat duurder dan Iberia (vanaf Madrid). De service van die spanjoolen houdt op na 1 uurtje vliegen en wordt hervat na een uurtje voor touchdown. Daarnaast zijn die spanjolen er niet vies van om iedereen die hun taal niet verstaat, een leuke uitbrander te geven. (De Mexicaanse naast me was niet te beroerd de vertaling te geven..., die vertaling laat ik maar even in het midden......).
U zult inmiddels begrijpen dat ik NOOIT meer met Iberia vlieg. Ik hoop slechts dat velen dit verstandige standpunt zullen volgen.
Weg met Iberia. Fly KLM
tsja... in het spaans deden ze ook geen omroep.. Maar je kunt dan in ieder geval de staff aanspreken.. (als je die al kan vinden..)quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:26 schreef Ginirover het volgende:
Nog een maand en we gaan met Iberia van Brussel via Madrid naar Johannesburg.... Ben eens curieus na je verhaal....(voordeel voor mij : ik spreek vloeiend Spaans en moet me dus niet laten doen )
Al is het natuurlijk maar 1 ervaring... En zijn europese vluchten over het algemeen slechter dan intercontinentaal..quote:TXL-MAD-JNB in March 2004. I don't have much intercontinental flying experience but this one would certainly qualify as bad. First leg, was rather surprised when they told me at the airport that I had to pay for food on the plane, despite the travel agent saying a meal would be included. The food wasn't even good quality, the same stuff you get at any small airport kiosk. Cabin staff rather unfriendly. But the best came on arrival in Madrid. Boarding for the connecting flight to Johannesburg scheduled for 23:55 just wouldn't start. After about 45 minutes they finally said the flight would be delayed until further notice. Two hours later they gave another notice with the same content. All the time noone from Iberia was available to tell the passengers what was going on. After 3 hours and something they said the flight would only leave at 9am the next day. At least they brought all the people to some hotels. When we finally got onto the plane the next morning (10 hour delay), the captain made an announcement in spanish and english. In spanish he apologized for the delay, in english he didn't. In general, english is not the strongest point of the Iberia staff members. The flight was allright, meal quality was acceptable, friendliness of the staff was not. On the way back I somehow ended up in Business Class despite having booked economy. Meal quality there was not better, just more. Staff was as unfriendly and rude as in economy. All in all I will never fly Iberia.
Jijj niet..quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:54 schreef qwerty_x het volgende:
ik ben tig keer jouw "de atlantic" overgevlogen met Iberia en nog nooit klachten gehad
en de topictitel gaat over Iberia en KLM: schrijf hem dan in spaans of in nederlands ...
Tja, als ze zelf niet weten wat er aan de hand is en hoe lang het gaat duren, dan kan ik me voorstellen dat ze nog even wachten met informeren. Is niet netjes van ze, maar wel begrijpen.quote:Op zondag 29 augustus 2004 10:38 schreef The_stranger het volgende:
Wat dacht je van een vlucht naar chili, waarbij de start wordt afgebroken, waar je, na van de baan te zijn getaxied, een drie kwartier helemaal niets hoort van de crew, je terug taxied naar de gate, je daar snel te horen krijgt dat er iets mis is aan het vliegtuig, je in de gate zelf weer niets hoort, om uiteindelijk 2 uur na de afgebroken start eindelijk te horen wat er allemaal aan de hand was en wat er met je gaat gebeuren (hotel).
Ach, dat gebeurt ook maar één keer in je leven.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:47 schreef Liejannuh het volgende:
En persoonlijk heb ik liever dat ze een start afbreken dan dat mijn vliegtuig neerstort ofzo omdat er een technisch mankement blijkt te zijn.
Alleen heb je dan eens een keer een stoer verhaal, kun je het niet navertellen!quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:49 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ach, dat gebeurt ook maar één keer in je leven.
Op zich heb je gelijk, echter het hoeft absoluut geen 3 kwartier te duren voordat ze tenminste iets kunnen uitleggen.. Ik kan een afgebroken start wel herkennen, maar er zijn zat mensen (klanten) die toch wel heel graag willen weten wat er aan de hand is..quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:47 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Tja, als ze zelf niet weten wat er aan de hand is en hoe lang het gaat duren, dan kan ik me voorstellen dat ze nog even wachten met informeren. Is niet netjes van ze, maar wel begrijpen.
En persoonlijk heb ik liever dat ze een start afbreken dan dat mijn vliegtuig neerstort ofzo omdat er een technisch mankement blijkt te zijn.
Een 747 van Finnair? Lijkt me sterk, want die hebben ze helemaal niet. Was het niet een MD11 of een 757?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
Maatschappij: Finnair
Vliegtuig: Boeing 747
Traject: Schiphol - Helsinki - Osaka Kansai
Bediening: Iedereen was wel aardig maar ze kwamen niet echt vaak genoeg langs vond ik, dus 6.5
Catering: Ik vond het eten echt NIET te pruimen dus 4 . Drinken was wel erg okay. Nouja, 6 dan.
entertainment: Twee films met Ben Stiller . Oh, en een of andere foute serie zonder subs en japans nagesynchroniseerd met Martin Sheen. Oh fucking yeah. 4 .
algehele indruk: 8, verbazingwekkend .
Zou je nog een keer met hen vliegen? Zal wel moeten als ik nog terug wil .
Bedoel je Sky Europe...? Indien ja, rare algemene voorwaarden, slechte dingen over gelezen op site consumentenbond.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:19 schreef NEK-ITALIA het volgende:
Heeft iemand ook ervaringen met Sky Airlines?
Sky Airlines is een andere maatschappij denk ik, die alleen maar charters op Antalya uitvoert. Sky Europe is een prijsbreker die in Oost-Europa actief is.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Bedoel je Sky Europe...? Indien ja, rare algemene voorwaarden, slechte dingen over gelezen op site consumentenbond.
ik vlieg binnenkort ook met ze. maar wat voor dingen staan er dan op de site van de consumentenbond? heb net ff gekeken, maar ik kan nix vinden....quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Bedoel je Sky Europe...? Indien ja, rare algemene voorwaarden, slechte dingen over gelezen op site consumentenbond.
Ik had dat via Google gevonden, weet niet meer met welke zoektermen...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:37 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
ik vlieg binnenkort ook met ze. maar wat voor dingen staan er dan op de site van de consumentenbond? heb net ff gekeken, maar ik kan nix vinden....
Ik denk dat je dit bedoelt: http://www.consumentenbon(...)acties&threadid=7351quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het was trouwens in een forum op de site van de Consumentenbond. Misschien dat dat helpt. Ik geloof dat het een speciaal forum(deel) was over lowcost maatschappijen.
Singapore Airlines; always a great way to flyquote:Op dinsdag 9 maart 2004 03:07 schreef Singa het volgende:
Aantrekkelijkheid stewardessen: 9, een of andere miss-Azie show leeggeplukt
Toffe stewardes.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 03:06 schreef hydraulix het volgende:
[afbeelding]
LAN Chile was niet te boeken voor de data die ik wilde helaas, LAN Peru heeft wat probleempjes waardoor je die lui beter niet kunt boeken.quote:Op woensdag 3 november 2004 01:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je op Chili vliegt moet je zowiezo met LAN vliegen, want dan krijg je pas echte service
Ik heb toch al een aantal keren met Iberia gevlogen en ik heb geen klachten. De service is goed en je kan standaard voor 75$ je ticket omboeken(of voor niks als je een aardige beamte hebt)
KLM doet het niet bij mij al heb ik wel het voordeel dat ik vaak business class kan vliegen vanwege een frequentFlyerMile card van mijn broer.
P.S. Ik heb ook een retourtje Malaga-Amsterdam voor 179¤, zo goedkoop heb ik nog nooit gevlogen al moet ik wel overstappen op Barajas.
hahaha LOL, dat is wel lachen zeg! fokker 28's zijn wel redelijk betrouwbaar, ook zonder onderhoud gelukkig..quote:Op maandag 3 februari 2003 14:29 schreef paricos het volgende:Maatschappij: Air Burkina
Vliegtuig: F28
Traject: Abidjan - Ouagadougou
Bediening: ?
Catering: ?
entertainment : een cassettebandje met het lied "Vluchten kan niet meer" wat gespeeld werd voor het opstijgen. Ik heb me laten vertellen dat dit was ingeprogrammeerd door nederlandse onderhoudsmonteurs.
algehele indruk: bijna de helft van de stoelen was kapot en kon niet gebruikt worden
Zou je nog een keer met hen vliegen? Als het even kan niet (de vlucht verliep trouwens probleemloos)
Deze foto is in-flight genomen op het traject A'dam - Vancouver, en zo te zien heb je geen eigen tv-schermpje:quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:09 schreef Harmen1984 het volgende:
Even een vraagje:
Heeft iemand wel eens gevlogen met een MD-11 van KLM (naar Vancouver bijvoorbeeld)?? Ik vroeg me af hoe de in-flight entertainment is geregeld, heeft iedereen een eigen scherm?
Nope, ze hebben personeel met in totaal 53 verschillende nationaliteiten. Dus van alles wat.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat voor stewardessen hebben ze bij Qatar Airways? Lekkere Moslima's?
ben zelf 1m90 en vond het geen probleem van Brussel naar Barcelona op rij 5 van een Boeing 737-300 aan de raamzijde. Wel het voordeel dat de stoelen naast, voor en achter me vrij waren.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:18 schreef Boeman het volgende:
Even een vraag over Virgin Express: hoe zit het met de beenruimte daar? Ik ben zelf aardig lang en heb geen extra beenruimte 'besteld'. Moet ik me nu zorgen maken of ik wel heelhuids aankom, of valt dat allemaal wel mee??
een wonder dat die nog bestaan... zouden samengaan met Volare, dat failliet ging en ook de aansluiting bij de HLX groep is nog niet gelukt... ook niet echt low-cost meer zoals ze bij de introductie waren.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:43 schreef k_man het volgende:
En Meridiana? Iemand daar ervaring mee?
Heb je intercontinentaal gevlogen met KLM? Ik zet er namelijk over te denken om met KLM naar Lima te vliegen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:50 schreef EagleJ het volgende:
[..]
Deze foto is in-flight genomen op het traject A'dam - Vancouver, en zo te zien heb je geen eigen tv-schermpje:
[[url=http://photos.airliners.net/small/1/5/6/612651.jpg]afbeelding][/url]
(klik voor een grotere foto)
Ik heb wel intercontinentaal gevlogen met de KLM, maar dat waren twee vluchten van ruim 3 uur in een Boeing 737-300 (Amsterdam - Tripoli v.v.), dus niet echt ultralange trajecten...quote:Op maandag 10 januari 2005 22:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb je intercontinentaal gevlogen met KLM? Ik zet er namelijk over te denken om met KLM naar Lima te vliegen.
ligt er aan met wat voor vliegtuig je vliegt. in een 777 sowieso.quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:16 schreef amsterdam19 het volgende:
korte vraag. heb je bij lufthansa op een reis naar Amerika een eigen videosysteem voor je?
Lufthansa heeft wel PTV's (persoonlijke TV-schermpjes) in haar vliegtuigen, maar alleen in de Business Class. In economy moet je het doen met een groot scherm voorin de cabine.quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:16 schreef amsterdam19 het volgende:
korte vraag. heb je bij lufthansa op een reis naar Amerika een eigen videosysteem voor je?
Verder nog positieve/negatieve ervaringen met ze? Voor een reis naar portland op 27/5 -8/6 is alleen lufthansa nog beschikbaar als goedkope vlucht.
Da's geen A319quote:Op maandag 10 januari 2005 22:07 schreef DutchTrain het volgende:
wel leuke vliegtuigen, wellicht nu vervangen door een A319
[afbeelding]
Oops...inderdaad...beetje fout gelezenquote:Op zondag 30 januari 2005 12:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat stond er ook... de afgebeelde toestellen zijn inderdaad nu vervangen door de A319.
Wat heb je precies geboekt? Alleen los ticket direct bij de HXL, of een complete pakketreis bij een touroperator?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:29 schreef kavorka het volgende:
Ik vlieg begin februari naar Cuba met Holland Exel (of hoe ze ook heetten).
Twee vraagjes:
a) iemand ervaring hiermee?
b) met alle problemen rond deze luchtvaartmaatschappij, bestaan ze nog als ik terugvlieg?
De passagiers krijgen bij het instappen waarschijnlijk naast een koptelefoon ook nog een verrekijker om tv mee te kijken.quote:Op donderdag 20 januari 2005 00:17 schreef hydraulix het volgende:
In het ergste geval met Lufthansa:
[[url=http://photos.airliners.net/small/6/4/3/528346.jpg]afbeelding][/url]
(klik voor een grotere foto)
De economy class van hun A340-600's met stoelen waarvan het lijkt alsof de ptv's er nog in geïnstalleerd moeten worden (ze hebben nog steeds geen ptv's)
Sabena staat ook niet voor niets voor Such A Bad Experience Never Againquote:Sabena
Amsterdam-Lissabon:...ahhhhhhhhhh...HELL!!!...vliegtuig viel letterlijk uit elkaar...:(
We hebben een pakketreis geboekt via Arke. We vliegen dus gewoon met Holland Exel. Tui heeft enkele miljoenen geïnvesteerd in HXL, dus als het goed is vliegt HXL iig. nog een paar maanden.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:01 schreef Vectra het volgende:
[..]
Wat heb je precies geboekt? Alleen los ticket direct bij de HXL, of een complete pakketreis bij een touroperator?
Dit maakt namelijk nogal een groot verschil uit: mocht HXL niet meer bestaan en je hebt je ticket direct bij de lucthvaartmaatschappij gekocht, dan kan je fluiten naar je centjes.
Heb je een pakketreis bij een touroperator geboekt, dan is die contractueel verplicht om je hierheen te brengen.
Bij welke touroperator heb je geboekt? Als dit Thomas Cook of Neckermann is geweest, dan vlieg je in ieder geval niet meer met Holland Exel. Zij hebben het contract met Holland Exel opgezegd. Dit was mogelijk omdat ze in surseance van betaling verkeerden. Thomas Cook brengt haar passagiers onder bij andere luchtvaartmaatschappijen.
Als je geboekt hebt bij TUI (o.a. Arke, Holland International, Kras), dan zal je nog steeds met HXL vliegen, maar het blijft natuurlijk wel de vraag of je überhaupt nog wel terug komt dan
Wellicht is het verstandig om ook even met Arke te bellen. Las namelijk vandaag een bericht in de krant dat ook zij mensen gaan omboeken en dat er vluchten geannulleerd worden. De overcapaciteit die zij op dit moment op de vluchten hebben, krijgen ze gewoon niet vol. Vandaar dat er nu geschoven gaat worden met vluchtschema's. Ook zij zetten op bepaalde vluchten andere airlines in.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:02 schreef kavorka het volgende:
[..]
We hebben een pakketreis geboekt via Arke. We vliegen dus gewoon met Holland Exel. Tui heeft enkele miljoenen geïnvesteerd in HXL, dus als het goed is vliegt HXL iig. nog een paar maanden.
Ben blij dat ik niet van Thomas Cook of Neckermann geboekt heb. Aangezien zij geen vertrouwen meer hebben in HXL vliegen ze per direct met andere maatschappijen. Probleem is alleen dat deze maatschappijen niet allemaal rechtstreeks vliegen. Las bv. al dat mensen die vakantie hadden geboekt voor Varadero (Cuba) werden gedropt op vliegveld Holguin, waarna ze nog fijn 800 km. met de bus mochten. Ook mensen naar de Dom. Repu. kwamen via allerlei omwegen (mexico) 10 uur later aan dan gepland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |