Zeker. Maar zolang er een financile crisis speelt, zullen andere partijen er niet zo snel instappen. Die CRT-teams zijn ook concrete opvulsels.quote:
Laatste vier zijn schrikbarend langzaam. Pure gewenning of zien we ze het hele seizoen gelapt geworden..vraag ik me dan af. Dat er meer deelnemers zijn is leuk maar dan moeten ze wel een beetje meekunnen..quote:Op woensdag 9 november 2011 21:00 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Zeker. Maar zolang er een financile crisis speelt, zullen andere partijen er niet zo snel instappen. Die CRT-teams zijn ook concrete opvulsels.
Niet iedereen heeft getest deze dagen.quote:
Goed nieuws idd.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:46 schreef Fir3fly het volgende:
Wat wel erg leuk is is dat Ten Kate waarschijnlijk de CRT machine voor Gresini gaat bouwen. Een beetje Nederland in de MotoGP .
quote:Gresini's plans for a second bike to run as a CRT entry have also been known for some time. The current best prospect is for Michele Pirro to race the bike, a Honda-powered machine being built by Ten Kate.
Dat was ook mijn bron .quote:Op donderdag 10 november 2011 19:08 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Goed nieuws idd.
Maar ik heb er toch even een bron bij gezocht.
[..]
Miss Stonerquote:Op donderdag 10 november 2011 20:04 schreef Michael_Moore het volgende:
Bijbehorend forum is ook niet verkeerd.
Met name de thread Your favorite umbrella girl? (NSFW)
Maar het is uiteraard niet te vergelijken met FoK!
Mrs Stoner inmiddels.quote:
Mooie vrouwquote:Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Adriana blijft een charmante verschijning.
Erg jammer, had eigenlijk wel verwacht dat ze erbij zouden zijn nadat ze De Puniet lieten testen.quote:The team manager Paul Denning has not yet released official news, but the team members have already been informed by email that Suzuki will not have bikes on the grid in 2012 . The team, however, could reappear in the ranks of MotoGP in 2014 , having two engines 1000cc in development: a V4 GSVR similar to the old and a four-cylinder.
37 man! Dat zou spannend worden bij de eerste bocht voorbij start/finish .quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef Xaobotnik het volgende:
Trouwens, aangezien Bridgepoint Infront (eigenaar van om. de SBK) heeft overgenomen bezitten ze zowel de SBK als de MotoGP via Dorna (wat al van hun was). Er schijnt gesproken te worden over het samenvoegen van de twee klassen. Nakamoto (baas van HRC) gaf tijdens een interview in cyclenews aan dat hij dit geen verkeerd idee vond, aangezien er maar 17 rijders zijn in de MotoGP, en iets van 20 in de WSBK. Het zou mij eigenlijk ook wel benieuwen.
Alleen gaan de kosten dan natuurlijk wel omhoog voor de SBK-teams (tenzij je die nieuwe klasse handicapt). En als die nu al aan hun max zitten, betekent dat dus exit.
Volgens mij kwam uit dat gesprek juist dat beide klasses (in ieder geval voor de komende tijd) gescheiden zullen blijven.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef Xaobotnik het volgende:
Trouwens, aangezien Bridgepoint Infront (eigenaar van om. de SBK) heeft overgenomen bezitten ze zowel de SBK als de MotoGP via Dorna (wat al van hun was). Er schijnt gesproken te worden over het samenvoegen van de twee klassen. Nakamoto (baas van HRC) gaf tijdens een interview in cyclenews aan dat hij dit geen verkeerd idee vond, aangezien er maar 17 rijders zijn in de MotoGP, en iets van 20 in de WSBK. Het zou mij eigenlijk ook wel benieuwen.
Alleen gaan de kosten dan natuurlijk wel omhoog voor de SBK-teams (tenzij je die nieuwe klasse handicapt). En als die nu al aan hun max zitten, betekent dat dus exit.
ik vind van nietquote:Op donderdag 17 november 2011 21:25 schreef m1155 het volgende:
Ik vind dat er twee manches moeten komen in de MotoGP, desnoods 1 korte en 1 lange met pauze van een uur ofzo.
Wat heeft dit met de MotoGP te maken?quote:
quote:The Palacio de Deportes de la Comunidad de Madrid was packed with 9,000 fans this Saturday, as they enjoyed the Repsol Team 2012 presentation.
quote:Valentino Rossi and Nicky Hayden declared the new electronics introduced at the second Official Test of the season at Sepang to be a breakthrough, though they are still searching for an ideal setup on the GP12.
Vorig jaar liet Rossi in de race op Jerez zien dat hij nog steeds bij de besten hoort. Hier valt hij...quote:Op maandag 5 maart 2012 18:22 schreef Beach het volgende:
Rossi is denk ik wel over zijn hoogtepunt heen.
ITT Max Biaggi
Overigens ben ik bang dat de CRT machines (buiten Edwards en Randy) echt teveel puur veldvulling zijn.
Hij werd uiteindelijk 5e, mede omdat anderen ook vielen en niet verder konden.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:12 schreef Marks het volgende:
[..]
Vorig jaar liet Rossi in de race op Jerez zien dat hij nog steeds bij de besten hoort. Hier valt hij...
Met 1.5 seconden snellere rondetijden reed hij door het veld, kwam van buiten de top 10 en ging voor p 2.
Misschien is hij wel over zn top, maar hij was dan ook buitencategorie. Dus hij kan nog steeds meekomen denk ik.
De enige wedstrijd waar Stoner niet finishte. Wederom door de voorkant van de Ducati.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:12 schreef Marks het volgende:
[..]
Vorig jaar liet Rossi in de race op Jerez zien dat hij nog steeds bij de besten hoort. Hier valt hij...
Met 1.5 seconden snellere rondetijden reed hij door het veld, kwam van buiten de top 10 en ging voor p 2.
Misschien is hij wel over zn top, maar hij was dan ook buitencategorie. Dus hij kan nog steeds meekomen denk ik.
Stoner is ook ijzersterk inderdaad. Op bijvoorbeeld Silverstone liet hij voor mij zien de terechte kampioen te zijn. De concurrenten maakten fouten (Lorenzo spin, Doviciozo volgens mij ook) waar hij stijlvol door de regen naar de overwinning reed.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:57 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
De enige wedstrijd waar Stoner niet finishte. Wederom door de voorkant van de Ducati.
Rossi kan meekomen als ze de motor beter op de rit weten te krijgen. Dan kan hij hopelijk nog een paar keer voor een overwinning knokken, maar ik denk dat hij geen titelkandidaat meer gaat zijn.
Tot een paar jaar geleden hadden de SBK moeten op de kuip na helemaal niets meer met de straatversies te maken. Blokken werden bij Ducati voor een vermogen aangepast, om de 4 cilinders bij te kunnen blijven benen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:28 schreef Xaobotnik het volgende:
De SBK's zijn natuurlijk gebaseerd op productiemotoren. Dus dat een oudere machine lang mee blijft doen is niet vreemd. Wel leuk om te zien dat de Kawa's zich voorin melden.
Jammer van Rossi inderdaad, maar toch is hij wel bijna iedere test sneller geweest dan Hayden voor zover dat iets zegt. Punten krijg je immers in de race.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:02 schreef MrNovember het volgende:
Gisteren tijdens de eerste dag van de laatste wintertest (in Jerez) was Stoner weer snelste. Dit was hij ook in de eerdere trainingen in Sepang en Valencia. Eigenlijk heeft hij alle wintertesten gedomineerd.
Lorenzo en Pedrosa volgen elke training met een paar tienden verschil. Spies daarachter. De verschillen tussen Yamaha en Honda blijken tot dusver niet heel groot te zijn.
Dreamteam Rossi/Ducati blijft tegenvallen. Ook Rossi was aan het einde van de vorige test teleurgesteld dat een paar essentile problemen bij het aanremmen van de bocht simpelweg niet op te lossen waren. In de training van gisteren kwam Rossi niet verder dan 1,8 seconden afstand tot Stoner.
De CRT machines daarentegen hebben wel progressie geboekt. Aan het begin van de wintertesten was het gat tussen Stoner en de CRT machines een dikke 7 seconden per ronde (!!). In de training van gisteren is dit terug gebracht naar 3 4 seconden per ronde.
Spijtig dat de Ducati-kwaal weer de kop opsteekt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:02 schreef MrNovember het volgende:
Dreamteam Rossi/Ducati blijft tegenvallen. Ook Rossi was aan het einde van de vorige test teleurgesteld dat een paar essentile problemen bij het aanremmen van de bocht simpelweg niet op te lossen waren. In de training van gisteren kwam Rossi niet verder dan 1,8 seconden afstand tot Stoner.
De CRT machines daarentegen hebben wel progressie geboekt. Aan het begin van de wintertesten was het gat tussen Stoner en de CRT machines een dikke 7 seconden per ronde (!!). In de training van gisteren is dit terug gebracht naar 3 4 seconden per ronde.
En da's nu precies hoe Aprillia het ook al een paar jaar in de SBK aanpakt. Fabrieksproto eerst bouwen, die voor de openbare weg lichtelijk aanpassen en net genoeg aantallen bouwen om hem gehomologeerd te krijgen. Meest flagrante voorbeeld was wel de speciale motor die vorig jaar voor Monza eenmalig werd gebouwd. Dat kreng liep verdikkeme 30 km/h harder dan iedereen op de rechte einden. Dat ze vorig jaar geen wk zijn geworden lag alleen aan Biaggi's vele fouten en de onverwacht goede prestaties van Checa.quote:Er zit nog een behoorlijk gat tussen de normale CRT machines en de CRT Aprilia. Vergeleken met de normale CRT's, is de Aprilia eigenlijk een gewoon een fabrieksproto, waarmee ze heel slim misbruik maken van de regels die voor CRT's gelden. Niet echt een eerlijke vergelijking in mijn ogen.
Zijn er die streams waar je de races kan volgen? Of moet je daarvoor betaald lid zijn van MotoGP.com?quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ik neem aan van wel. Helaas wel alleen Motogp, maar voor de rest zijn er altijd nog internetstreams.
http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.htmlquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:42 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zijn er die streams waar je de races kan volgen? Of moet je daarvoor betaald lid zijn van MotoGP.com?
Ik was tot een tijdje terug lid van RacingUnderground.ru, maar die is ermee opgehouden. Weet er iemand een alternatief? Mag via PM.
Ja, zie http://www.touchline.tv/m(...)gp-season-live-in-hd ik snap alleen het verhaal bij uitgerekend Assen niet, al is die normaal altijd op de NOS te volgen. Dus eigenlijk boeit het me niet of de BBC dit uitzend of nietquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:45 schreef Beach het volgende:
De BBC zend wel elke race gewoon live uit?
Omdat ze met de F1 wel bezuinigen...
Dat altijd, maar dat is dit weekend.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:18 schreef Beach het volgende:
Gewoon lekker de WSBK kijken op Eurosport.
Ik verbaas me over zoveel dingen. Zoveel mensen die op de TT afkomen in Assen en blijkbaar zo weinig mensen die naar de MotoGP kijken op tv. Moet je dit topic ook eens zien. Dit loopt eigenlijk helemaal niet op Fok.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
Ja, maar die heb ik als arme student uiteraard niet.
Toch belachelijk dat dit niet op de gewone commercile tv te zien is. En Dorna blijft zich maar afvragen waarom MotoGP niet zo populair als F1 is.
Maar krijgt een ´´re run´´ op bbc 1 dezelfde avond nog... Dus daar kan ik wel op wachtenquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:09 schreef Fir3fly het volgende:
De eerste race zit dus achter de 'red button'. Zucht, daar dus maar weer een stream voor zoeken .
quote:Race 1 - Losail, Qatar, 8 April: BBCi 1930-2100 and BBC Sport website. Repeated BBC1 2320-0050.
Race 2 - Jerez, Spain, 29 April: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 3 - Estoril, Portugal, 6 May: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 4 - Le Mans, France, 20 May: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 5 - Catalunya, Spain, 3 June: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 6 - Silverstone, Great Britain, 17 June: BBC2 1230-1430 and BBC Sport website.
Race 7 - Assen, Netherlands, 30 June: BBCi 1230-1400 and BBC Sport website. Repeated 1 July, BBC2 1230-1400.
Race 8 - Sachsenring, Germany, 8 July: BBCi 1135-1300 and BBC Sport website. Highlights BBC2 2330-0030.
Race 9 - Mugello, Italy, 15 July: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 10 - Laguna Seca, United States, 29 July: BBC2 2159-2300 and BBC Sport website.
Race 11 - Indianapolis, United States, 19 August: BBC2 1830-2000 and BBC Sport website. Repeated 20 August BBC2 0000-0130.
Race 12 - Brno, Czech Republic, 26 August: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 13 - Misano, Italy, 16 September: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 14 - Aragon, Spain, 30 September: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Race 15 - Motegi, Japan, 14 October: BBC2 0530-0700 and BBC Sport website. Repeated BBC2 1230-1400.
Race 16 - Sepang, Malaysia, 21 October: BBC2 0830-1000 and BBC Sport website. Repeated BBC2 1300-1415.
Race 17 - Philip Island, Australia, 28 October: BBC2 0430-0600 and BBC Sport website. Repeated BBC2 1245-1400.
Race 18 - Valencia, Spain, 11 November: BBC2 1230-1400 and BBC Sport website.
Het is toch echt hun eigen schuld. Ze hadden met Eurosport een prima platform, maar wilden juist meer geld verdienen door bewust de zendrechten te decentraliseren naar mindere zenders en mensen naar hun internetstreams en live-timing krijgen. Simpel gezegd, dat lukte niet.quote:En Dorna blijft zich maar afvragen waarom MotoGP niet zo populair als F1 is.
hier altijd te vinden; http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.htmlquote:Op zondag 1 april 2012 17:38 schreef Avey het volgende:
Geen enkele zender zendt het hier in de VS uit
Internet streams dus maar, als die er zijn
Dank jequote:Op maandag 2 april 2012 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier altijd te vinden; http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.html
Het tweede probleem komt ook door het eerste probleem, tv kijkers zijn flink omlaag gegaan na die beslissing van Dorna om de tv rechten per land apart te verkopen. Daarnaast zijn er ook veel te veel races in het failliete zuid-europa waardoor er amper nieuwe gelden vrijkomen, wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van Bernie.quote:Op maandag 2 april 2012 11:16 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het is toch echt hun eigen schuld. Ze hadden met Eurosport een prima platform, maar wilden juist meer geld verdienen door bewust de zendrechten te decentraliseren naar mindere zenders en mensen naar hun internetstreams en live-timing krijgen. Simpel gezegd, dat lukte niet.
Tweede probleem is natuurlijk het deelnemersveld van de MotoGP, dat met veredelde superbikes volgemaakt moet worden. Fijn dat Aprillia de regels wat vrijer interpreteert en gewoon een verdoken racemotor neerzet, maar de rest zal je alleen achteraan het veld zien hangen.
Ik ben benieuwd wat jouw bron is, want volgens elke grote weersite is de kans op neerslag op het circuit van Losail dit weekend net zo groot dan de kans dat Karel Abraham dit jaar wereldkampioen wordt.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:16 schreef PeeJay1980 het volgende:
Vooruitzichten zijn slecht voor het komende weekend. Qua weer bedoel ik dan.
Iemand met bekenden\vrienden in het paddock. Vandaar dat ik ook wel enigszins verbaasd was. Maar misschien was het kortstondig en zien we er niets van terug tijdens het weekendquote:Op woensdag 4 april 2012 19:41 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat jouw bron is, want volgens elke grote weersite is de kans op neerslag op het circuit van Losail dit weekend net zo groot dan de kans dat Karel Abraham dit jaar wereldkampioen wordt.
Bron: http://motomatters.com/re(...)w_a_year_of_tra.htmlquote:2012 is a year of transition for MotoGP. The return of the 1000cc bikes is just the start of the changes that will transform the series over the coming years, in an attempt to contain the costs of the series which spiraled out of control during the 800cc era, but for now, we have the mouthwatering spectacle of the fastest motorcycles ever to grace a racetrack. With rev limits and electronic controls looming on the horizon, these machines may well go down in history as the pinnacle of racing motorcycles, alongside the products of the last Cambrian explosion of technology in the 1960s, the six-cylinder 250cc four strokes and 14-gear 125cc twin-cylinder two strokes which, like the current generation, became so expensive that they forced the factories out of racing.
The fans are breathing a sigh of relief. After the processional racing that so much of the 800cc era produced, MotoGP fans are looking forward to closer, more exciting racing, with the rip-snorting 1000s sliding and squirming all over the place, the same way that the old 990s used to. That is unrealistically optimistic, perhaps, but the racing should at least be a little better. Helped by the softer Bridgestone tires - introduced in response to many requests from the riders for tires that warm up much faster, preventing the massive highsides that have plagued the premier class for the last couple of years - the bigger bikes do make it possible to correct mistakes, and make up on corner exit time lost in overly optimistic passing attempts on the brakes. The days of smoking tires may be in the past, but losing momentum - the cardinal sin on the 800s, which placed a premium on maintaining corner speed - will no longer be punished mercilessly. Riders have less left to lose in trying to pass on the brakes again.
The main threat to the spectacle, however, is the generation of inch-perfect riders the 800cc class has produced. Raised in the era when a single mistake could cost the race, Casey Stoner, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, and even, after a reluctant conversion, Valentino Rossi are all capable of lapping at a robotically consistent pace, hitting the same braking marker, turn-in point and acceleration point for lap after lap, for entire race distances if need be. Heavier bikes, more torque and tires that may start to wear out at the end of races will force them to be more creative, the pendulum of technology swinging slowly back towards the audacious, and away from the more conservative approach. Fortunately, almost all of the current MotoGP field have both the ability and the inclination to take a chance, and so while we won't see quite the high jinx that the 990s afforded, we should see more passing, more battles, and a lot more chances for a rider with the courage to attack.
After capturing the 2011 World Championship in such dominating style, Casey Stoner is the man to beat in 2012. His effortless adaptation to the Honda and the merciless way he steamrollered the competition have established him as clearly the best rider in the world. Those who had doubts about his mental strength - fueled by his race crashes in 2008 and his absence through illness in 2009 - have been firmly confounded, the way in which the Australian was content to accept podiums when setup or conditions prevented him from challenging for the win. His spectacular and frankly incomprehensible style have convinced many of the doubters, and though Stoner has continued to face suggestions that at least part of his success is due to the Honda, the evidence is piling up in his favor.
Stoner's case has of course been greatly helped by the dismal failure of the man who replaced him at Ducati. As Valentino Rossi's star has waned during his continued struggles to get a grip on the Ducati Desmosedici, so Stoner's has waxed. The Australian, after all, won races on that bike, while Rossi's best result was a podium, and that required the assistance of Marco Simoncelli removing Dani Pedrosa from the Le Mans race and being awarded a ride-through penalty for his troubles.
Stoner and his crew chief Cristian Gabbarini - a man who has played a massive role in Stoner's success, and whose efforts have gone largely unnoticed, though not, it must be said, by Stoner himself - are a formidable pairing, and will be very tough to beat. The Honda RC213V is clearly a very strong machine, as Stoner's dominance during testing has proved. Yet robbed of its outright power of advantage with the increase in capacity, some of its weaknesses are also starting to appear. The Honda has suffered the most with tire-related chatter during the preseason, which will work against the bike at some tracks. However, the Australian's ability to completely ignore problems and ride as if they do not exist - see his years at Ducati for countless examples - means that this is unlikely to be slow Stoner down.
His teammate Dani Pedrosa will have work to do in 2013. The Spaniard's preseason ended about as inauspiciously as was possible: injury free for the first time in years, Pedrosa managed to get himself arrested in a sting against a gang involved in cheating during yachting exams. To add to his misery, Pedrosa knows that there is another young, fast, Repsol-backed Spaniard sitting in Moto2 waiting to take his seat. Once Marc Marquez arrives in the premier class next year, the writing will be on the wall for Pedrosa, unless he can up his game and win more than a couple of races a year. Pedrosa's saving grace may be his ability to develop a bike; the machine that Casey Stoner won the 2011 crown on was the fruit of many years' labor by Pedrosa, Honda getting through five frames the season before on their way to creating the superlative 2011 RC212V.
Another worry for Pedrosa could be the increased weight of the 1000cc bikes. More weight and more power means more physical effort is needed to get the bikes to do what you want, and Pedrosa could be handicapped by his smaller stature. Yet the Spaniard won two races on the 990s, in his debut year in MotoGP, and never showed any real signs of struggling. Though he may be short, Pedrosa is extraordinarily fit, and remarkably stocky for his size. He has his work cut out for him this season, but he may fare better than some predict.
The main threat to a Stoner championship repeat must surely come from Jorge Lorenzo. The 2010 World Champion put up a valiant defense of his title last year, and was the only rider consistently capable of keeping Stoner honest. The 2012 Yamaha is vastly improved over the 2011 bike, the machine's main weakness - acceleration and power - negated by the larger capacity. Lorenzo will no longer need to ride at the very edge of his ability all race long, something he was forced into in 2011, and will able to focus more of his attention on formulating plans to attack Stoner.
The Spaniard had also faced concerns that he would not be able to adapt to the larger machines, having come into the series in 2008, during the 800cc era. But since his first test on the 1000s, the Spaniard has been fast, ending the Sepang 1 and Jerez tests in 2nd place behind Stoner. Lorenzo learned a lot in his time as Valentino Rossi's teammate, eventually managing to beat the Italian, though assisted in some measure by Rossi's injuries. His racecraft and courage are beyond question, and he will prove a formidable opponent this season.
For Ben Spies, this is a make-or-break year. The American astounded the European motorcycling world by taking the World Superbike title in his rookie year, winning at tracks he had never seen before. After a strong MotoGP debut with the Monster Tech 3 Yamaha squad, his first year with the Yamaha factory team has not lived up to expectations. Though he became the first rider to win a dry race other than MotoGP's four established Aliens - Casey Stoner, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo and Valentino Rossi - he struggled in the early part of the season and failed to score the podiums he was expected to secure with ease.
Yamaha boss Lin Jarvis has been clear in his criticism of Spies ahead of the 2012 season: he has to step up and start ending regularly on the podium. Given the depth of the field, that will be tough, but the increased capacity and weight plays to the strengths of Spies, and with a better bike than last year, he should be able to start to fulfill some of the promise he has shown. If he does not, then he has Andrea Dovizioso waiting in the Tech 3 satellite team, and Marc Marquez also potentially threatening in the future - the accepted wisdom is that Marquez will head to Honda, but there have been hints and noises of interest in the Spaniard from the Yamaha camp. No doubt Spies will relish the challenge, but it will not be easy.
At Ducati, Valentino Rossi faces another tough year, though thankfully, nowhere near as tough as 2011 turned out to be. Last year at Ducati tarnished the reputation of the legendary Italian, as well as his equally illustrious crew chief Jeremy Burgess. Where Stoner and Gabbarini had taken the Ducati and found a way to win - despite, not thanks to the bike, as it turns out - Rossi and Burgess could only scratch their heads and ask for yet more changes from Ducati Corse head Filippo Preziosi, requests which the Italian duly obliged, though not perhaps as fast as Rossi may have wanted, and certainly not as fast as the fans demanded.
Throughout 2011, Rossi retained an incredible dignity, despite having to answer the same question over and over again - "Casey won on this bike, why can't you?" The answer being "Casey rode this bike in a very special way, I cannot do this." - knowing perhaps the amount of work being loaded upon the slim shoulders of Preziosi. A completely new bike with a radically altered weight distribution has given Rossi a lot of the front-end feel he was missing - the one problem Rossi is incapable of riding around, it turns out, unable to make up in braking and corner entry what he might lose on the exit - though problems still remain. The introduction of the aluminium perimeter frame at last gives Ducati the ability to change the frame to move the engine position without requiring new mounting points cast into the cylinders, as the old carbon fiber monocoque did, and so updates should come faster and be easier to achieve.
That still leaves a lot of work to do. Rossi himself believes that the best he can aim for is to try to keep ahead of the satellite bikes, and is aiming to fend off the Yamahas of Cal Crutchlow and Andrea Dovizioso in particular. There are rumors from inside Ducati that Rossi may have been sandbagging for at least some of the tests, and that he is capable of cutting the gap to the front by at least three or four tenths. But even if that is so, that still leaves him a couple of tenths behind Lorenzo, and half a second behind Stoner. Winning in 2012 looks almost impossible for the Italian, something that must be a very bitter pill to swallow for a man with nine world championships under his belt. But towards the end of the year, Rossi should have closed the gap, and be running close to the front once again. When - some would say if - he gets that next win, the sense of relief, for Rossi, at Ducati, for his hordes of adoring fans around the world, will be palpable.
For Nicky Hayden, things are looking up. Hayden has been on the Ducati for a while, and the new 1000 is, as he describes it, the best Desmosedici he has been on. The switch back to a larger capacity helps the Kentuckian too: like Spies, Hayden grew up on big bore bikes, and his career suffered when the series switched from 990 to 800cc in 2007. Since returning to testing - and recovering from the shoulder injury he suffered during winter training - he has closely matched the times of his teammate, getting closer than he managed last year. To Hayden's advantage is that he is less troubled by the bike wanting to run wide in fast corners, though the lack of rear grip the current bike has is a problem for both Hayden and Rossi. A better year beckons for the American, and a bet on a podium for Hayden at Indianapolis could prove to be a sound investment.
For the satellite teams, a switch of capacity is always welcome. With the factories having to build completely new bikes, the difference the satellite and factory spec machines is at its lowest for the first few races after the switch. That has been visible in the times, especially in those set by the Monster Tech 3 Yamaha pairing of Andrea Dovizioso and Cal Crutchlow, with Crutchlow having been particularly impressive. After a year of some trenchant criticism from team boss Herve Poncharal, Tech 3's British rider has fallen on his feet with the 1000, posting times that put him hot on the heels of Jorge Lorenzo at times during testing. Crutchlow looks far more comfortable on the bigger bike than he ever did on the 800, and has his sights set on a few factory scalps this season. He could have a fair collection by the end of the year.
A major factor in Crutchlow's renaissance is the arrival of Andrea Dovizioso at the Tech 3 squad. The Italian's stated goal is to take Spies' seat in 2013, and with Bradley Smith also holding a contract promising a MotoGP ride with Tech 3 for next season, the pressure is on in the team. Dovizioso has taken a little time to adapt to the Yamaha, the strengths of the bike being totally different to the Honda he has spent all of his career on. The Yamaha is outstanding in braking and turning, where the Honda is better on corner exit, and Dovizioso has been forced to change his style.
With Dovizioso's background as a factory Honda rider, he has provided invaluable input for Yamaha. But coming from Repsol Honda also places a lot of pressure on the Italian, and much is expected of him. His early speed in testing - and Dovizioso, like Hayden, is still recovering from injury, in his case a broken collarbone suffered during MX training - is a sign of his potential. Dovizioso's task for 2013 is to beat two men regularly: Ben Spies, to try to take his seat at the factory Yamaha squad; and Dani Pedrosa, his former Repsol Honda teammate, for sheer revenge.
The Honda satellite bikes have been slightly less impressive, perhaps a sign of just how good the Yamaha M1 really is. Alvaro Bautista, in particular, has been rather muted, post respectable if not exactly stunning times. Given what the Spaniard did on the under-par Suzuki, much more was expected from him, and with the unforgiving Fausto Gresini as his team manager, the pressure will be piled on. Bautista has his work cut out for him in 2012, but he should rise to the challenge.
After a year of misery, with Toni Elias incapable of generating any heat in the unforgiving Bridgestones, and regularly being 2-3 seconds off the pace, LCR Honda have been delighted with the progress of reigning Moto2 World Champion so far. Bradl has learned quickly, given excellent feedback and soon caught - and passed - the satellite Ducatis, and ended the Jerez test just a few hundredths behind Bautista. Bradl is showing the maturity and eagerness to learn that earned him that Moto2 title, and could cause plenty of surprises this year.
The satellite Ducati riders have it hardest this year. Though Hector Barbera has been regularly fast during practice - often by getting a tow, however - the Pramac rider has been inconsistent as well. Barbera's season can go either way in 2012, or more likely, in both directions. Barbera can be blisteringly fast, and can fall short, and both are equally probable this season.
After a strong rookie season, in which Karel Abraham impressed many who claimed he was only in MotoGP because of his wealthy father, his second preseason has not gone quite so well. His progress appears to have halted, the Cardion AB rider bringing up the rear of the factory prototypes this season. Abraham is the first target for the CRT riders this season, and is likely to be the first to fall to the Aprilia onslaught.
Leading that charge is the much-overlooked Randy de Puniet. The Frenchman found himself inexplicably without a ride at the end of 2011, and it took him some time to settle terms with the Aspar team. But since he has taken over development of the Aprilia ART bike, the project has blossomed, and the Frenchman has made the CRT project looked good. De Puniet will be after the factory prototypes this year, and at the slower tracks he is likely to upset a fair number of them. His stated aim is to be the best of the CRT bikes, but realistically, he should regularly figure in the top 10.
Both the times set by De Puniet and the CRT project (for an explanation of the rules, go back and read our CRT FAQ) have come under attack during the preseason, and while some of the bikes - the Avintia FTR Kawasaki, in the hands of Yonny Hernandez and Ivan Silva being the prime example - have been criticized for being dangerously slow, the Aprilias, in particular have been quick. They, in turn, have faced claims that they violate the spirit of the CRT rules, and are really only factory bikes in disguise, but in reality, the Aprilia ART is exactly what Dorna and the FIM have been hoping to create. Over three years ago, FIM President Vito Ippolito told MotoMatters.com that his idea was to see a return of the production racers, the TZ250s and 350s, and the RG500s which filled the grids during the 1980s and early '90s. The Aprilia ART looks like being exactly that bike: good enough in standard trim to be competitive, and with a good rider and a decent crew, could even upset the factory prototype applecart.
Perhaps the most interesting CRT bike is Giampiero Sacchi's IODA Racing project. Based around an RSV4 engine, Sacchi has built a frame of his own to house the powerplant. Having most of the former Aprilia World Superbike team in the garage has helped, of course, and as former head of Aprilia Racing, Sacchi knows the bike very well. His choice of Danilo Petrucci, FIM 1000cc Superstock champion, is also interesting, and the young Italian has posted some remarkable times so far during testing, despite being on a low-spec engine and not having had much time on the bike. If there is a dark horse this season, then Petrucci is surely it.
It has been a long and rather odd off-season, with intrigue galore about all sorts of subjects. What Ducati have done to their new bike, whether the Yamaha is the strongest bike on the field, and if there is anyone capable of stopping Stoner. But the most intriguing subject over the winter break has been the future direction of the sport itself. With Dorna looking to impose a rev limit from next season, and hog trading going on between the factories and Dorna at every test, this really is a year of transition. Though the formula - 1000cc, four cylinder four strokes with an 81mm bore - may stay the same for the long term, changes such as a rev limit and perhaps even limited electronics could well be on the cards in the next few seasons. The era of unlimited engineering - not truly unlimited, as capacity and fuel limits have been in place for some time now - is over, and for the sake of the series, that is probably a good thing. Unlimited engineering will only make a return once MotoGP figures out a way of making the kind of money from sponsorship that its popularity warrants. But we have been waiting a very long time for that to come.
From Thursday, we shall have other distractions, as the bikes finally take to the track in earnest under the floodlights at Qatar. Plenty of time to debate the merits of the rules when the weekend is over, until then, we will finally have what we have been wanting for so long. It's been a long winter, but it's over now.
Toch RIP aan de tweetakten ..quote:Op donderdag 5 april 2012 15:05 schreef Fir3fly het volgende:
Over twee uurtjes de eerste Moto 3 training .
Nieuwe klasse, kan heel leuk gaan worden. En een soort testgrond voor Moto 2, als daar volgend jaar waarschijnlijk de motoren vrij worden gegeven.
Ja, op zich jammer. Maar oude technologie moet plaatsmaken voor nieuwe. Viertaktmotoren zijn gewoon op alle gebieden beter.quote:
Heeft niets te maken met nieuwe technologie. Viertacten zijn er immers altijd al geweest. Twee-tactmotoren zijn zelfs beter voor race-bike omdat ze met hetzelfde gewicht meer vermogen leveren, of gelijk vermogen bij minder gewicht, zo je wil. De MotoGP machines waren sneller dan de 500cc's omdat ze gewoon een grotere cylinderinhoud hadden. Dat men over is op viertact heeft waarschijnlijk te maken gehad met de belasting voor het milieu. Een tweetact verbruikt meer brandstof en olie en slijt sneller.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, op zich jammer. Maar oude technologie moet plaatsmaken voor nieuwe. Viertaktmotoren zijn gewoon op alle gebieden beter.
Dat had er wel mee te maken. Maar het grootste probleem van tweetaktmotoren is ook wat ze zo lang aan de top heeft gehouden: de simpelheid. Zo rond begin jaren 90 was de tweetaktmotor al volledig uitontwikkeld en eigenlijk alleen Honda wist er destijds met het 'big bang' concept wat extra uit te halen (dat concept is overigens toepasbaar op zowel twee- als viertaktmotoren). Aan het eind van de jaren 90 was er gewoon niets meer mee te doen en daarom is er weer terug gegaan naar viertaktmotoren. Dat heeft niet alleen geleid tot beter racen, maar ook de relevantie met de straatmotor kwam weer terug. En dat heeft er voor gezorgd dat Yamaha, Honda en Ducati nog meedoen. Helaas is er nogal wat mis gegaan later met de 800cc en nieuwe regelgeving, maar dat is een apart probleem.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:47 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Heeft niets te maken met nieuwe technologie. Viertacten zijn er immers altijd al geweest. Twee-tactmotoren zijn zelfs beter voor race-bike omdat ze met hetzelfde gewicht meer vermogen leveren, of gelijk vermogen bij minder gewicht, zo je wil. De MotoGP machines waren sneller dan de 500cc's omdat ze gewoon een grotere cylinderinhoud hadden. Dat men over is op viertact heeft waarschijnlijk te maken gehad met de belasting voor het milieu. Een tweetact verbruikt meer brandstof en olie en slijt sneller.
Dat vind ik te kort door de bocht. Ik wil de eerste 1000 CC viertakt wel eens zien die sneller optrekt dan een 250CC tweetakt.quote:Een 500 tweetakt staat dus gelijk aan een 1000 viertakt.
Nou, elke MotoGP machine sinds 2002 tegen de laatste Aprilia RSA 250. Raad eens wie er wint?quote:Op donderdag 5 april 2012 16:03 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat vind ik te kort door de bocht. Ik wil de eerste 1000 CC viertakt wel eens zien die sneller optrekt dan een 250CC tweetakt.
Need proofquote:Op donderdag 5 april 2012 16:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, elke MotoGP machine sinds 2002 tegen de laatste Aprilia RSA 250. Raad eens wie er wint?
edit edit: Aaargh haal ik weer die quote en edit knop door elkaarquote:Op donderdag 5 april 2012 16:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Need proof
Kan best zijn dat ik ongelijk heb
edit: mijn referentiekader is eigenlijk een Kawa KR1S tegen een Aprillia RSV Mille achter het TT-circuit
De Honda RC211V uit 2002 deed er ongeveer 2.3 seconden over van 0-100. De Aprilia is moeilijker te vinden, maar het beste dat ik kon vinden is 3 seconden.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Need proof
Kan best zijn dat ik ongelijk heb
Hoe kun je nu zeggen of iets uitontwikkeld is? Dat kan je nooit weten. Immers optimaliseer je ieder jaar zoveel mogelijk. De nieuwere motoren waren in de regel gewoon sneller. In iedere klasse. Kijk alleen naar de 250cc. Die zijn een flink aantal jaren doorgegaan. Een tweetakt van gelijke grootte levert gewoon meer vermogen. De Big Bang, de Screamer, etc. waren gewoon evoluties en geen revolutionaire ontdekkingen die de techniek verlengde oid.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat had er wel mee te maken. Maar het grootste probleem van tweetaktmotoren is ook wat ze zo lang aan de top heeft gehouden: de simpelheid. Zo rond begin jaren 90 was de tweetaktmotor al volledig uitontwikkeld en eigenlijk alleen Honda wist er destijds met het 'big bang' concept wat extra uit te halen (dat concept is overigens toepasbaar op zowel twee- als viertaktmotoren). Aan het eind van de jaren 90 was er gewoon niets meer mee te doen en daarom is er weer terug gegaan naar viertaktmotoren. Dat heeft niet alleen geleid tot beter racen, maar ook de relevantie met de straatmotor kwam weer terug. En dat heeft er voor gezorgd dat Yamaha, Honda en Ducati nog meedoen. Helaas is er nogal wat mis gegaan later met de 800cc en nieuwe regelgeving, maar dat is een apart probleem.
Cilinderinhoud is verder niet relevant, de 990 viertakts waren niet of nauwelijks zwaarder dan de 500s. Het lijkt wel alsof de viertakt twee keer zoveel cilinderinhoud nodig heeft, maar het simpele feit is dat de viertakt twee keer zoveel slagen maakt. Een 500 tweetakt staat dus gelijk aan een 1000 viertakt. Het probleem met de tweetakt is dat veel verder dan 500 gaan geen enkele zin heeft. Dat zou een motor juist alleen maar onbestuurbaar maken.
Met andere woorden, tweetakt motoren aan het eind van development cycle, viertakt weer terug aan het begin.
Natuurlijk kan je zien of iets uitontwikkeld is. Er zat een plafond op de tweetakten en dat was bereikt eind jaren 90. Als dat er niet was geweest waren er wel nieuwe technieken gekomen. Zoals ik al zei, een tweetakt werkt vanwege zijn simpelheid. En dat is ook wat uiteindelijk nieuwe ontwikkeling tegenhield. Jij noemt de 250cc als voorbeeld maar dat is eigenlijk juist het perfecte voorbeeld waarom tweetakten niet meer werkten. Aprilia had een monopolie in handen. Simpelweg omdat geen enkele andere fabriek zin had om die Aprilia na te maken, behalve Honda. Er was geen enkele andere richting, diversiteit was onmogelijk. Wederom omdat het ding gewoon uitontwikkeld was. De 250cc Aprilia van 2000 is vrijwel identiek aan die van 2009. De enige ontwikkeling zat nog in het chassis.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zeggen of iets uitontwikkeld is? Dat kan je nooit weten. Immers optimaliseer je ieder jaar zoveel mogelijk. De nieuwere motoren waren in de regel gewoon sneller. In iedere klasse. Kijk alleen naar de 250cc. Die zijn een flink aantal jaren doorgegaan. Een tweetakt van gelijke grootte levert gewoon meer vermogen. De Big Bang, de Screamer, etc. waren gewoon evoluties en geen revolutionaire ontdekkingen die de techniek verlengde oid.
Dat is nogal logisch. De enige vooruitgang zat in hele kleine, hele dure dingen. Simpel kosten/baten probleem.quote:De ontwikkeling van de twee-takten was ook duurder. Dat was een andere reden om naar de vier-tacten te gaan. Als er geen ontwikkeling mogelijk was, zoals jij stelt, waren er ook geen hoge kosten om te maken.
Grappig, want HRC baas Nakamoto zegt juist dat de grootste reden dat Honda meedoet R&D is. Yamaha heeft een aantal maanden geleden een persbericht uitgegeven waarin beschreven stond hoe de evolutie van hun 800cc M1 gelopen is en welke lessen ze daaruit geleerd hebben voor hun straatmotoren.quote:Het argument dat ze dichter bij de straatmotoren staan klopt gewoon niet. De MotoGP machines hebben niets met straatmotoren te maken, en er wordt ongeveer net zo veel in de straatmotoren gestopt, als de Toyota's, Mercedessen en Honda's van deze wereld van hun F1 auto's in de straatauto's stoppen. Een klein deel vind zijn doorgang, maar verder niet. Voor de ontwikkeling hoef je het dus niet te doen. Zeker niet met de tal van andere raceklassen die daar net zo goed aan kunnen bijdragen. De SBK's lenen zich daar sowieso beter voor, gezien de gedeelde basis met de straatmotoren.
Not for me... moet eerst registreren en betalen.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:03 schreef M.Melandri het volgende:
Voor mensen die op zoek zijn naar een stream, sport 1 is vandaag gratis
http://video.sport1.nl/
Even de bitrate verhogen (rechtsonder).quote:Op donderdag 5 april 2012 17:09 schreef Nemephis het volgende:
Zit nu te kijken. Wat een beroerde kwaliteit van die video, zeker geen motivatie om ervoor te betalen.
Dank u, ook fijn commentaar .quote:Op donderdag 5 april 2012 17:08 schreef M.Melandri het volgende:
Na registratie kun je het gewoon gratis bekijken...
Ontwikkeling vindt nog steeds plaats op 2takt gebied. Neem een KTM. De dikke 2takten van hen worden nog steeds goed verkocht en KTM is bezig met een 2takt met brandstofinjectie.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je zien of iets uitontwikkeld is. Er zat een plafond op de tweetakten en dat was bereikt eind jaren 90. Als dat er niet was geweest waren er wel nieuwe technieken gekomen. Zoals ik al zei, een tweetakt werkt vanwege zijn simpelheid. En dat is ook wat uiteindelijk nieuwe ontwikkeling tegenhield.
Is toch niet te vergelijken met Capirossi, met alle respect maar hij is nog nooit wereldkampioen geweest in de hoogste klasse en zelfs geen vice wereldkampioen.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:08 schreef Beach het volgende:
Ook maar meteen het nr van Katoh en Schwantz vrijgeven?
precies. Daarom vind ik het ook onzin. Als Rossi stopt en dat ze dan nummer 46 blokkeren dan zou ik dat logisch vinden, maar nummer 65? Nee, want Capirossi was niet de beste op het hoogste niveau.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is toch niet te vergelijken met Capirossi, met alle respect maar hij is nog nooit wereldkampioen geweest in de hoogste klasse en zelfs geen vice wereldkampioen.
Wat een topsnelhedenquote:Hector BARBERA DUCATI 337.2
Alvaro BAUTISTA HONDA 336.8
Karel ABRAHAM DUCATI 336.1
Casey STONER HONDA 334.5
Valentino ROSSI DUCATI 334.3
Nicky HAYDEN DUCATI 334.2
Dani PEDROSA HONDA 332.9
Stefan BRADL GER HONDA 330.9
Andrea DOVIZIOSO YAMAHA 330.0
Jorge LORENZO YAMAHA 329.9
Cal CRUTCHLOW YAMAHA 329.2
Ben SPIES YAMAHA 326.7
Ellison is een goede rijder hoor.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:54 schreef M.Melandri het volgende:
CRT''s zitten mooi dichtbij elkaar, alleen Ellison komt zwaar tekort maar die heeft eigenlijk ook weinig te zoeken in de MotoGP.
Ook een mooie tijd van Hayden ook al reed hij op de zachte band, hoop toch dat Ducati wat aan kan sluiten bij de top 4.
.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt, als hij stopt zal het nummer 77 als eerbetoon ook niet meer gebruikt worden.
video.sport1.nlquote:Op vrijdag 6 april 2012 16:56 schreef Beach het volgende:
Vrolijke vriendjes een stream voor vandaag?
Sport 1 vandaag ook gratis hoorquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:15 schreef Beach het volgende:
[..]
Kost geld =(
en zelf al deze gevonden
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
Handling van de Yamaha is vooral erg goed, op bochtige circuits hebben ze de beste machine.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:28 schreef Xaobotnik het volgende:
Gloeiende schijven
Ook goed om te zien dat de Yamaha's gewoon snelheid lijken te laten zien op de rechte stukken....
Idd. Dit betekent dus dat ze naar voren groeien tot een bike die de gewonnen tijd in de bochten op de rechte stukken niet al te snel zullen inleveren. Het scheelde vandaag maar een paar km/h met de snelsten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Handling van de Yamaha is vooral erg goed, op bochtige circuits hebben ze de beste machine.
Best wel. 17e is prima voor de eerste keer.quote:
Evenaring sinds 2009 en kijk eens naar Fenati, dat noem ik niet prima hoor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Best wel. 17e is prima voor de eerste keer.
Iwema is dan ook gewoon een middelmatige coureur op wereldniveau. Ik zie niet in waarom je anders zou verwachten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:53 schreef Beach het volgende:
[..]
Evenaring sinds 2009 en kijk eens naar Fenati, dat noem ik niet prima hoor.
En de 125 deden 245quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:59 schreef M.Melandri het volgende:
Top van Folger met de Ioda 199km/h, toppers doen 220
Toch wel erg jammer, het is een zeer dapper team. Ook in de MotoGP, zelf een vernieuwend frame bouwen in plaats van de kant en klare Aprilia te kopen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:59 schreef M.Melandri het volgende:
Top van Folger met de Ioda 199km/h, toppers doen 220
Zijn ook pas laat begonnen met ontwikkeling van moto3 fiets, maar is wel zonde voor de carriere van Folger om een jaar achteraan te bungelen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch wel erg jammer, het is een zeer dapper team. Ook in de MotoGP, zelf een vernieuwend frame bouwen in plaats van de kant en klare Aprilia te kopen.
En dan geeft Aprilia vervolgens alleen de beste motoren aan het Aspar team .
De voorsprong van Vinales vond ik al vreemd.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:18 schreef M.Melandri het volgende:
Moto2 en Moto3 zijn tijden van de warm up
MotoGP wel, maar Moto2 en Moto3 hebben na de kwalificatie nog een warm up gereden, dus daar zijn die tijden vanquote:Op zaterdag 7 april 2012 23:31 schreef Nober het volgende:
[..]
De voorsprong van Vinales vond ik al vreemd.
Van de MotoGP is ook de Qualifying Practice, is dat wel de startopstelling dan?
Ze zitten me gewoon te fucken maar ik zal ze krijgen, die tijden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
MotoGP wel, maar Moto2 en Moto3 hebben na de kwalificatie nog een warm up gereden, dus daar zijn die tijden van
Ik volg de MotoGP niet zo, maar wat zijn die anderen onderaan allemaal dan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:10 schreef m1155 het volgende:
Rossi met de hoogste topsnelheid 12e op 2,2 sec dus laatste van de MotoGP machines.
Tja dat begrijpt niemand nog helemaal?.... een soort klasse in een klasse met opgevoerde superbikes (?)quote:Op zondag 8 april 2012 00:13 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ik volg de MotoGP niet zo, maar wat zijn die anderen onderaan allemaal dan?
Precies, in de UPC digitale gids ook. Maar waarom zou de officiele site dan wat anders aangeven? vreeemd.quote:Op zondag 8 april 2012 12:18 schreef m1155 het volgende:
op racesport staat:
zondag 8 april 2012
00:25-01:55 - MotoGP: Qatar - MotoGP race
De race wordt niet live uitgezonden, maar een paar uur later op bbc.quote:Op zondag 8 april 2012 12:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Precies, in de UPC digitale gids ook. Maar waarom zou de officiele site dan wat anders aangeven? vreeemd.
Ahzo, wat slecht. Geen enkele zender die live uitzend zo te zien dus (aangezien alleen BBC hem uitzend)quote:Op zondag 8 april 2012 12:23 schreef Marks het volgende:
[..]
De race wordt niet live uitgezonden, maar een paar uur later op bbc.
Download het mogenochtend vroeg welquote:Op zondag 8 april 2012 14:03 schreef Fir3fly het volgende:
British Eurosport stream met Ryder en Moody .
Overigens begint MotoGP om 21:00. Moto3 om 18:00, ook zeker de moeite waard.
Sport 1quote:
Die rijdt alleen maar mee voor spek en bonen.quote:Op zondag 8 april 2012 18:17 schreef chufi het volgende:
En helaas bleef Iwema staan bij de start ...
En de kilometersquote:Op zondag 8 april 2012 18:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die rijdt alleen maar mee voor spek en bonen.
Dat kan ik me dan echt niet voorstellen, dat er meer mensen naar golf kijken dan naar MotoGPquote:Op zondag 8 april 2012 12:34 schreef ddx het volgende:
BBC geeft voorrang aan golf, race is alleen live te volgen via red button.
ik wel. Golf is namelijk wereldwijd een sport die erg in opkomst is en door steeds meer mensen beoefend wordt.quote:Op zondag 8 april 2012 19:51 schreef Waffle het volgende:
[..]
Dat kan ik me dan echt niet voorstellen, dat er meer mensen naar golf kijken dan naar MotoGP
Inderdaad!quote:
Ik kan het me niet voorstellen, kan er zelf echt niet naar kijken. Hetzelfde met dat eeuwige darten en snooker, etc. op tv.quote:Op zondag 8 april 2012 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik wel. Golf is namelijk wereldwijd een sport die erg in opkomst is en door steeds meer mensen beoefend wordt.
miste net de actie van Marquezquote:Op zondag 8 april 2012 20:03 schreef chufi het volgende:
Leuke laatste ronde
Marques wint voor Ianone en Espargaro
thanksquote:Op zondag 8 april 2012 20:05 schreef franklop het volgende:
heb titel even aangepast naar 2012 trouwens
ja het was niet helemaal zuiver idd, maar ja dat is aan de officials om te beslissenquote:Op zondag 8 april 2012 20:15 schreef DennisDeBengel het volgende:
Hele gave race, vind wel dat Marquez een penalty verdient, hij drukte Luthi er duidelijk vanaf.
Idd, actie van niks, hij sneed weer eens iemand af omdat hij niet sterk genoeg is bij het aanremmmen. Iannone verdiende de overwinning wat mij betreft.quote:Op zondag 8 april 2012 20:15 schreef DennisDeBengel het volgende:
Hele gave race, vind wel dat Marquez een penalty verdient, hij drukte Luthi er duidelijk vanaf.
Hij was er naast en drukt Luthi op de kerbs, deed hij ook vaak bij Bradl. Groot talent Marquez alleen net als Pedrosa remt hij vroeg waardoor hij zwak is in het 1vs1 duel.quote:Op zondag 8 april 2012 20:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vond er niets mis mee, hij was er duidelijk voorbij. Luthi had op moeten geven.
Luthi zat er alleen nog met de voorband naast. Dan moet je gewoon opgeven.quote:Op zondag 8 april 2012 20:31 schreef Steffie het volgende:
Marquez deed gewoon hetzelfde als waarvoor Zarco vorig jaar wel werd gediskwalificeerd in Barcelona. Hij stuurde namelijk overduidelijk naar buiten toe waar Luthi nog reed, terwijl de baan de andere kant op afbuigt. Blijkbaar heeft Marquez dus wel het juiste paspoort.
Dat werkt geloof ik alleen in Engeland. De red button.quote:Op zondag 8 april 2012 20:36 schreef delano.888 het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe ik nou zo om 9 uur de wedstrijd live kan zien via mn tv? Hoorde iets over red button dus heb bij UPC on demand gekeken enz maar kan niks vinden..
PC aansluiten op je TV en een stream zoeken.quote:Op zondag 8 april 2012 20:36 schreef delano.888 het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe ik nou zo om 9 uur de wedstrijd live kan zien via mn tv? Hoorde iets over red button dus heb bij UPC on demand gekeken enz maar kan niks vinden..
ik heb al tijdens Sport 1 en Eredivisie Live in een pakket, merk het nauwelijksquote:Op zondag 8 april 2012 20:42 schreef delano.888 het volgende:
Dus niemand boeit t verder dat je extra moet betalen om dit live te kunnen zien?
Heb ook sport 1, voordeel is nu wel dat je alles kunt zien inclusief vrij trainingen, dat had je bij RTL 7 niet dus dan vind ik het niet erg om wat extra te betalenquote:Op zondag 8 april 2012 20:44 schreef franklop het volgende:
[..]
ik heb al tijdens Sport 1 en Eredivisie Live in een pakket, merk het nauwelijks
Het was een recht stuk.. degene die de ander eraf duwt zit dan altijd fout.quote:Op zondag 8 april 2012 20:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Luthi zat er alleen nog met de voorband naast. Dan moet je gewoon opgeven.
zevendequote:Op zondag 8 april 2012 21:05 schreef Rodawa het volgende:
Heb de start gemist, op welke positie had Pedrosa zich gekwalificeerd?
Oke, bedankt! Hij moet dan wel een lekkere start gehad hebben inderdaad, lag nog ff op P2 net.quote:
Zoals bijna altijd... De Moto2 en 3 zijn spannenderquote:
Begon goed, maar jammer dat Stoner zo snel voorbij Lorenzo kwam. Misschien als Pedrosa wat meer aanzet dat er nog wat gaat gebeuren, nu is het niet zo bijzonder meer.quote:
en nu weer 3quote:
Worden nog een paar leuke laatste rondenquote:
verliest nog steeds ruimtequote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef chufi het volgende:
Stoner wordt 3 , maar haalt Pedrosa Lorenzo nog in ?
quote:Voor Jasper Iwema is de seizoenstart op een drama uitgedraaid. De 22-jarige Drentse motorcoureur raakte bij de start per ongeluk de stopknop van zijn Moto3 Honda aan. De machine sloeg af.
Saaie race.... krijg de rambam, heb je wat anders gekeken ofzo?quote:
Als dit toegestaan word gaan er dit jaar nog doden vallen...quote:Op zondag 8 april 2012 20:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vond er niets mis mee, hij was er duidelijk voorbij. Luthi had op moeten geven.
Kom op zeg, zo erg was het allemaal niet. Er waren in die race nogal wat moves die zeker net zo hard waren.quote:Op maandag 9 april 2012 16:40 schreef m1155 het volgende:
[..]
Als dit toegestaan word gaan er dit jaar nog doden vallen...
Ik vond het niet kunnen, Lthi had er duidelijk last van en het was ook helemaal niet nodig. Als Mrquez geen straf krijgt zal Lthi hem nog wel een lesje gaan leren in de komende GP's, verwacht ik.quote:Op maandag 9 april 2012 20:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kom op zeg, zo erg was het allemaal niet. Er waren in die race nogal wat moves die zeker net zo hard waren.
Rossi had ook last van Barbera's actie, maar daar hoor je weer niemand over. Het enige wat er voor zorgt dat mensen dit zo erg vinden is vroege afgunst voor Marquez en dat het Luthi een zeer waarschijnlijk podium heeft gekost. Gebeurde dit tien plekken verder naar achteren zou niemand er ook maar een traan over laten.quote:Op maandag 9 april 2012 20:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik vond het niet kunnen, Lthi had er duidelijk last van en het was ook helemaal niet nodig. Als Mrquez geen straf krijgt zal Lthi hem nog wel een lesje gaan leren in de komende GP's, verwacht ik.
Ik ken die Mrquez amper, heb zijn naam weleens horen vallen maar dat is het dan ook wel.quote:Op maandag 9 april 2012 20:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Rossi had ook last van Barbera's actie, maar daar hoor je weer niemand over. Het enige wat er voor zorgt dat mensen dit zo erg vinden is vroege afgunst voor Marquez en dat het Luthi een zeer waarschijnlijk podium heeft gekost. Gebeurde dit tien plekken verder naar achteren zou niemand er ook maar een traan over laten.
Jammer van Stoner, hopelijk gaat hij nu voor het eerst eens goed presteren op Jerezquote:This time Marquez wasn't out of order. When someone overtakes you + closes the door shortly before braking you should always brake early.
Ik denk het wel. De chatter van de banden is voor Honda op Jerez een heel stuk minder. En fysiek is het ook veel makkelijker.quote:Op maandag 9 april 2012 23:51 schreef MrNovember het volgende:
Eugene Laverty zei het volgende op twitter over Marquez en Luthi.
[..]
Jammer van Stoner, hopelijk gaat hij nu voor het eerst eens goed presteren op Jerez
Ja, maar zoals hij zegt was zijn tempo niet zo heeeeel slecht. Hij eindigde maar 5 seconden achter Hayden en Rossi ging nog naast de baan ook. Zo slecht deed hij het dus niet, de motor zuigt gewoon. Zonde dat hij gewoon geen goed materiaal heeftquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:40 schreef m1155 het volgende:
Rossi over ducati: http://www.racesport.nl/M(...)D/29155/Default.aspx
Dat gaat em niet meer worden denk ik.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:40 schreef m1155 het volgende:
Rossi over ducati: http://www.racesport.nl/M(...)D/29155/Default.aspx
Suzuki komt misschien volgend jaar terug. Maar waarschijnlijker is 2014, als de regels voor dat jaar bekend zijn. Waarschijnlijk een rev limiet.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:33 schreef Nober het volgende:
Waar is Kawasaki en Suzuki eigenlijk?
Is wel een beetje saai die Yamaha (Lorenzo) vs de Honda, met Cruchlow en Dovizioso op 4 en 5 ook op Yamaha's.
quote:ATTACK PERFORMANCE ANNOUNCES MOTOGP RACE EFFORT
American team will compete in U.S. rounds of MotoGP World Championship at Mazda Raceway Laguna Seca and Indianapolis Motor Speedway
Huntington Beach, California - April 8, 2012 - Attack Performance, manufacturer of precision racing components, has been granted “wild-card” entries for both North American rounds of the 2012 MotoGP World Championship, the Red Bull U.S. Grand Prix at Mazda Raceway Laguna Seca, July 27-29, and the Red Bull Indianapolis Grand Prix at Indianapolis Motor Speedway, August 17-19.
Attack Performance is building a chassis of its own design for the new Claiming Rule Teams (CRT) format at its 10,000-square-foot shop in Huntington Beach, California. The largely CNC-produced, aluminum-framed machine will be powered by a heavily modified Kawasaki ZX-10R-based engine. CRTs are intended to help increase privateer entries in GP racing’s 1000cc premier class and compete alongside teams running factory-built prototypes.
“I’ve wanted to design my own chassis for 10 years,” said team owner Richard Stanboli, “so this new class structure, essentially a Superbike engine housed in a prototype chassis, has provided an ideal opportunity for me. We have a great deal of work to do before the first event at Laguna Seca, but I’m no stranger to 20-hour days.”
Daytona 200 winner Steve Rapp will ride the Attack Performance entry. The AMA Pro Road Racing veteran has earned podium finishes at both Mazda Raceway Laguna Seca and Indianapolis Motor Speedway. In March, aboard the privateer Motorcycle SuperStore LeoVince M1 PowerSports Attack Performance AP10, Rapp recorded two top-six placings in the season-opening AMA Pro American SuperBike races at Daytona International Speedway.
“Steve and I work well together,” said Stanboli. “Laguna is a difficult track to learn, and we will have a home-court advantage over some of the other CRT teams. Steve has many laps around Laguna, and we intend to hit the ground running.”
Attack Performance will release more details about the project as it continues to develop.
Ja bah, wat een vreselijke race was het toch zondag.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:33 schreef Nober het volgende:
Waar is Kawasaki en Suzuki eigenlijk?
Is wel een beetje saai die Yamaha (Lorenzo) vs de Honda, met Cruchlow en Dovizioso op 4 en 5 ook op Yamaha's.
Op zich wel, maar zo blijft het ook wel een elitesport. De beste coureurs op de beste machines. Dat is toch de toekomst van de sport. de MotoGP en eigenlijk de hele motorsport wereld worden steeds professioneler. Ik denk dat de manier van racen die we de afgelopen 10 jaar hebben gezien, tekenend is voor de toekomst.quote:Waar is Kawasaki en Suzuki eigenlijk?
Is wel een beetje saai die Yamaha (Lorenzo) vs de Honda, met Cruchlow en Dovizioso op 4 en 5 ook op Yamaha's.
Het is dat Stoner terug viel anders had het helemaal saai geweest... Moto2 was wel leukquote:Op woensdag 11 april 2012 15:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja bah, wat een vreselijke race was het toch zondag.
Nou ja ze heeft nog maar 2 wedstrijden gewonnen in de AMA supersport, niet bepaald hoogquote:Op vrijdag 13 april 2012 23:29 schreef MrNovember het volgende:
Over USA wildcard gesproken, wat zou het trouwens vet zijn als Elena Meyers een wildcard kon krijgen voor de MotoGP of Moto2 in Indy of Laguna!
Ze doet het trouwens ook echt goed en wint geregeld wedstrijden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Benieuwd wat dat voor gevolgen gaat hebben. Toch jammer, als er wel iets Italiaans is, is het Duc wel. Dat wordt net zoiets als Gouda Kaas made in Karlsruhe...quote:
Bugattiquote:Op woensdag 18 april 2012 10:01 schreef Sabata het volgende:
Lamborghini anyone? (ok onderdeel van VW inmiddels)
Maar wel onderdeel van VWquote:Op woensdag 18 april 2012 10:46 schreef Sabata het volgende:
Hmm, E. Bugatti zelf was Italiaans, maar zijn HQ lag in de Elzas (Mulhouse). Is dus als Franse constructeur opgericht
Woei, jij krijgt van mij Kudo's!!!!quote:Op woensdag 18 april 2012 14:57 schreef Fir3fly het volgende:
Schaamteloze zelfpromotie.
http://frontpage.fok.nl/c(...)-in-de-koolmijn.html
Ik heb al ongeveer de helft moeten schrappen . Maar inderdaad, die dingen waren zeer speciaal. Scans zouden op prijs gesteld worden!quote:Op woensdag 18 april 2012 15:23 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Woei, jij krijgt van mij Kudo's!!!!
Ik begrijp dat je er geen ruimte voor hebt, maar over innovatie gesproken h, eigenlijk zou je de Elf-motoren ook de revu moeten laten passeren. High tech op twee wielen.
Ik heb nog een oude Kickxstart ergens met foto's, zal ik die eens inscannen en hier neerplempen?
Stoner wil in Jerez sterker voor de dag komenquote:Jorge Lorenzo denkt dat het komend weekend opnieuw tussen Casey Stoner, Dani Pedrosa en hem zal gaan, tijdens de Grote Prijs van Spanje op het circuit van Jerez. Eerder deze maand ging het in de seizoensopener in Qatar ook tussen deze drie rijders. Lorenzo kwam toen als sterkste uit de bus, voor Pedrosa en Stoner.
"Ik kijk er erg naar uit om weer naar Jerez te gaan", vertelde Lorenzo, die de afgelopen twee jaar zegevierde op de Spaanse omloop. "We waren hier erg snel tijdens de test en ik heb in het verleden goede resultaten behaald op dit circuit. De concurrentie zal echter ook sterk zijn. Ik verwacht dat Casey en met name Dani erg goed zullen gaan. Het seizoen is goed begonnen voor ons, we hebben hard gewerkt voor die zege in Qatar. Ik hoop dat we voor de Spaanse ook een mooie show kunnen neerzetten."
De eerste training voor de Grote Prijs van Spanje begint vrijdag om 10.10 uur.
Rossi hoopt op beterschap in Jerezquote:Wereldkampioen Casey Stoner hoopt in het Spaanse Jerez de la Frontera een beter weekend te kunnen hebben dan enkele weken geleden in Qatar. De Australir had tijdens de seizoensopener grote problemen met zijn Honda, waardoor hij in de slotfase van de race de leiding verloor en terugviel naar de derde plek.
"Na een moeilijke race in Qatar kijk ik er nu naar uit om naar Jerez te gaan, waar we erg goed gingen tijdens de test", zei Stoner. "Ik heb het nooit echt geweldig gedaan op die baan, dus het feit dat we daar in de winter een goed tempo konden rijden, geeft me erg vertrouwen. Er zijn nog wel een paar problemen met de motor die moeten worden opgelost, maar als we daarin slagen, hebben we ook meteen een goed pakket. Ik heb na Qatar ook aan mijn opgepompte arm gewerkt. Die voelt nu een stuk beter. Hopelijk heb ik er komend weekend dus geen last meer van."
Vorig jaar viel Stoner uit in Jerez, na een botsing met Valentino Rossi.
quote:Valentino Rossi hoopt komend weekend in Spanje een beter resultaat te scoren dan 2,5 week geleden in Qatar. De Ducati-rijder kende een moeilijke race kende op Losail en werd na een uitstapje van de baan slechts tiende in de seizoensopener.
"Het circuit van Jerez heeft mij altijd wel gelegen. Hopelijk kunnen we het daar beter doen dan in Qatar", zei Rossi, die de Grote Prijs van Spanje maar liefst zes keer op zijn naam wist te schrijven. "Aan het einde van de driedaagse test in maart hadden we de GP12 redelijk goed afgesteld, dus we hebben op vrijdag een goede basis om het weekend mee te beginnen. Het zal erg belangrijk zijn om tijdens de trainingen goed te werken, zodat we het maximale kunnen halen uit wat we momenteel hebben."
Rossi's laatste overwinning op het circuit van Jerez dateert uit 2009.
Of Rossi weer zoals vorig jaar!quote:Op donderdag 26 april 2012 00:17 schreef M.Melandri het volgende:
Lijkt een regenachtig weekend te worden, wellicht kan een van de CRT rijders voor een verrassing zorgen.
Hoe had hij dan moeten winnen? Pedrosa en Lorenzo waren veel sneller.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:06 schreef Marks het volgende:
[..]
Of Rossi weer zoals vorig jaar!
Hij was toen de snelste en had eigenlijk moeten winnen...
Hij kwam snel dichterbij en hij had een goede pace. Hij was daarom denk ik niet voorbereid op de ´´langzame´´ stonder in bocht 1, volgens mij ging rossi gewoon harder daar doorheen. Een inschattingsfout.... Zonde, maar daar heeft hij laten zien nog gewoon een topper te zijn. Nu de motor nog!quote:
Geweldig ook dat op en terug schakelenquote:
Ach, ik weet niet of Rossi die race had kunnen winnen.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:22 schreef Marks het volgende:
Hij kwam snel dichterbij en hij had een goede pace. Hij was daarom denk ik niet voorbereid op de ´´langzame´´ stonder in bocht 1, volgens mij ging rossi gewoon harder daar doorheen. Een inschattingsfout.... Zonde, maar daar heeft hij laten zien nog gewoon een topper te zijn. Nu de motor nog!
Dat vind ik altijd zo overbodig. Hoe kun je Rossi nou vergelijken met bijvoorbeeld Doohan, Spencer, Sheene of Agostini?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ik durf zelfs nog verder te gaan door hem the G.O.A.T. te noemen.
Heel simpel, je telt prestaties en marktwaarde bij elkaar op en vermenigvuldigt dat vervolgens met charisma.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo overbodig. Hoe kun je Rossi nou vergelijken met bijvoorbeeld Doohan, Spencer, Sheene of Agostini?
Scherp.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:59 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Heel simpel, je telt prestaties en marktwaarde bij elkaar op en vermenigvuldigt dat vervolgens met charisma.
Rossi lijkt in heel veel dingen op Doohan, heeft ook veel van hem geleerd en heeft natuurlijk Jeremy Burgess. Maar Rossi is veel toegankelijker voor de media. Doohan leek daarin meer op bijvoorbeeld een Eddie Lawson.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo overbodig. Hoe kun je Rossi nou vergelijken met bijvoorbeeld Doohan, Spencer, Sheene of Agostini?
quote:Ivan Silva heeft verrassend de snelste tijd gereden tijdens de eerste trainingen voor de Grote Prijs van de Spanje. De Spaanse rijder van Avintia Blusens ging aan het begin van de eerste sessie naar een tijd van 1.48.674, waarna het begon te regenen in het Zuid-Spaanse Jerez. Ook de tweede oefensessie werd verreden op een natte baan, waardoor Silva in de gecombineerde tijdenlijst bovenaan zou eindigen.
In de tweede training was Honda-rijder Dani Pedrosa de snelste. Met een 1.50.780 was hij zes tienden sneller dan Valentino Rossi, die al had voorspeld dat zijn Ducati het in de regen beter zou doen. Jorge Lorenzo loodste zijn Yamaha naar de derde tijd. Regerend wereldkampioen Casey Stoner begon het tweede raceweekend van het seizoen met de vierde tijd. De Australir deed het rustig aan tijdens de eerste dag in Jerez en was bijna anderhalve seconde langzamer dan zijn stalgenoot.
De derde training is zaterdag om 10.10 uur.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:43 schreef Nemephis het volgende:
Als die Ducati het beter doet in de regen, kunnen ze dan niet beter een sproei-installatie voorop dat ding monteren? Win!
Dat lijkt me duidelijk. De tijd van Rossi is voorbij.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:14 schreef JaapB het volgende:
[..]
En ieder van de kampioenen is the Greatest of their time lijkt me
quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:36 schreef Fir3fly het volgende:
Dat lijkt me duidelijk. De tijd van Rossi is voorbij.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:32 schreef MrNovember het volgende:
De tijd van Rossi is inderdaad voorbij.
Denk dat je Pedrosa wat onderschat, zie hem wel meedoen voor de titel, zat er vorig jaar tot aan zijn blessure ook goed bij.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:32 schreef MrNovember het volgende:
De tijd van Rossi is inderdaad voorbij. Wellicht kan hij nog schitteren in de Superbikes of misschien in auto GP's, maar bij Ducati gaat het niet meer lukken, bij Yamaha is hij niet meer welkom en Honda heeft Marquez als comming man.
Er gaan wel gekke geruchten dat Rossi zijn eigen team zou willen opstarten. Het zou wel een stunt zijn als het dat voor elkaar krijgt met bijvoorbeeld de hulp van Aprilla. Beiden pompen dan belachelijk veel geld en ervaring in de "fabrieks" Aprilla en wie weet komt daar een soort van supercombo uit.
Maar om realistisch te zijn denk ik dat het dit jaar weer gewoon tussen Stoner en Lorenzo gaat, met een dagsucces van Spies en Pedrosa en een enkel podium voor Crutchlow
WTF.quote:Nicky Hayden: 1'40.563
Valentino Rossi: 1'42.961
Ben je echt nog verbaasd? Rossi is al sinds Misano vorig jaar geen enkele keer sneller dan Hayden geweest. Hij durft gewoon niet meer.quote:
Dat Hayden ervoor zit kan ik mee leven, maar dat gat van zowat tweeneenhalve tel is echt beschamend groot.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ben je echt nog verbaasd? Rossi is al sinds Misano vorig jaar geen enkele keer sneller dan Hayden geweest. Hij durft gewoon niet meer.
Ja 250cc eencilinders. Maar ik kan je verzekeren dat het geluid in levende lijve een stuk beter is. En ze zijn nog net nieuw, er zullen zeker nog flink wat ontwikkelingen komen in die klasse.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:23 schreef m1155 het volgende:
Zijn de moto3's eencilinders? beetje vervelend geluid komt eruit volgens mij.
Mja, volgens mij durft Rossi gewoon niet meer. Hij kan het zeker nog wel, kijkend naar zijn tijden in de regen. Maar hij moet gewoon worstelen met die Ducati om dat ding vooruit te krijgen als het droog is en daar heeft hij zo te zien gewoon geen zin in.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:25 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dat Hayden ervoor zit kan ik mee leven, maar dat gat van zowat tweeneenhalve tel is echt beschamend groot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |