Toon eens aan.......quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan dan wel doen of je boos wordt, maar jij zei dat mensen geen kinderen meer nemen als er geen subsidies worden verstrekt.
Dat is pas godverdomde onzin.
Kijk eens naar landen waar de kindersubsidies je reet in geschoven worden, zoals Duitsland en Italie, daar is de geboorte ratio het laagst.
Kijk je naar de UK waar de overheid zich er niet tot nauwelijks mee bemoeit, daar worden ze zo snel zwanger dat het bekans een probleem is
Er is geen overschot.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe kun je een overschot nou oplossen door een nieuw overschot te creëren, een overschot los je op door door de zure appel heen te bijten en niet in de zelfde valkuil van een babyboom te vallen.
Jawel er is een overschot oude mensen tenopzichte van de nieuwgeborenen (vanwege de babyboom), anders was het wel ontjonging in plaats van vergrijzing.quote:
Wat wil je dan dat ik aantoon als jij cijfers uit het buitenland niet accepteerd over de onwerkzaamheid van foksubsidies.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Toon eens aan.......
Je kunt het krijgen van kinderen stimuleren. Nu wordt het minder aantrekkelijker gemaakt door de overheid.
Dat is heel wat anders dan dat mensen geen kinderen nemen als er geen subsidies worden verstrekt.
Verder doet het mij helemaal niks wat de geboortecijfers in het buitenland zijn. Om de huidige problematiek te stoppen zouden vrouwen gemiddeld 2.1 kinderen moeten krijgen om de vergrijzing een halt toe stoppen en de huidige generaties te kunnen vervangen en een hoop ellende te besparen.
De grondprijs in de lage landen is inderdaad gruwelijk laag.quote:
Als men gewoon doorging met kindjes maken i.p.v. te gaan schreeuwen voor meer onafhankelijkheid hoefde de jeugd van nu ook niet te zeuren dat zein hun ogen moeten boeten voor het financieel falen van de babyboomers.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jawel er is een overschot oude mensen tenopzichte van de nieuwgeborenen (vanwege de babyboom), anders was het wel ontjonging in plaats van vergrijzing.
Als je in het grafiekje op deze pagina kijkt : http://nl.wikipedia.org/wiki/Babyboom_%28term%29
duurt het ongeveer 20 jaar, mensen die aan het begin van de babyboom zaten zijn nu ongeveer 70 en gaan langzaam maar zeker dood, dan duurt het nog 20 jaar en dan zijn er gewoon weer meer jongeren dan ouderen. (in de jaren 80 zijn er namelijk minder mensen geboren dan nu)
Gewoon geduld hebben dus.
Omgekeerd is het een schoen, die jij aan kan trekken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Als men gewoon doorging met kindjes maken i.p.v. te gaan schreeuwen voor meer onafhankelijkheid hoefde de jeugd van nu ook niet te zeuren dat zein hun ogen moeten boeten voor het financieel falen van de babyboomers.
Feit blijft dat vrouwen 2.1 kinderen moeten baren om problemen te voorkomen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat wil je dan dat ik aantoon als jij cijfers uit het buitenland niet accepteerd over de onwerkzaamheid van foksubsidies.
ander topic waar ik klaar ben.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De grondprijs in de lage landen is inderdaad gruwelijk laag.
Dus de babyboomers hebben in jouw ogen niet genoeg betaald voor hun eigen oude dag, okay dat is prima. Maar als oplossing draag jij aan dat er maar meer mensen gemaakt moeten worden (die we vervolgens ook niet kunnen betalen) en die bevolkingsgroei moeten we dan weer compenseren met nog meer kinderen zeker, en dat tekort met nog meer kinderen!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Als men gewoon doorging met kindjes maken i.p.v. te gaan schreeuwen voor meer onafhankelijkheid hoefde de jeugd van nu ook niet te zeuren dat zein hun ogen moeten boeten voor het financieel falen van de babyboomers.
Nee, ik zeg dat de cijfers laten zien dat de subsidie geen invloed heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Feit blijft dat vrouwen 2.1 kinderen moeten baren om problemen te voorkomen.
Verder heb ik van jou nog geeneen aantoonbaar cijfer of feit gezien dat in de landen die jij opnoemt het door "foksubsidie" komt dat vrouwen meer of minder kinderen baren. Gebakken lucht van je tot nu toe.
Bron?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat de cijfers laten zien dat de subsidie geen invloed heeft.
Geboortecijfers in duitsland, denemarken en de UK zoek ze zelf dan even op.quote:
Hoeveel subsidie? En wat voor subsidie? Neem je ook even mee dat 66% van de vrouwen daar voltijd werkt? Zou dat niet de oorzaak kunnen zijn?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
we kunnen een voorbeeld nemen aan duitsland, waar dus wel veel subsidie is.
66% van de Duitse vrouwen werkt fulltime? Waar haal je dat vandaan?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoeveel subsidie? En wat voor subsidie? Neem je ook even mee dat 66% van de vrouwen daar voltijd werkt? Zou dat niet de oorzaak kunnen zijn?
Dat kan je kunt ook niet zeggen dat het daar alleen aan ligt, bij dit soort zaken is causaliteit altijd lastig te bepalen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoeveel subsidie? En wat voor subsidie? Neem je ook even mee dat 66% van de vrouwen daar voltijd werkt? Zou dat niet de oorzaak kunnen zijn?
73,8% procent van alle statistiek in gesprekken is uit de duim gezogenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
66% van de Duitse vrouwen werkt fulltime? Waar haal je dat vandaan?
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
66% van de Duitse vrouwen werkt fulltime? Waar haal je dat vandaan?
http://www.rnw.nl/nederla(...)-van-de-voltijdbanenquote:Van de werkende vrouwen in Duitsland heeft 66 procent een volle baan. En steeds meer vrouwen zoeken een plek op de arbeidsmarkt.
Te weinig opvang
Maar een groot probleem daarbij is de kinderopvang. Vooral in het westen van het land zijn er veel te weinig creches en andere opvangmogelijkheden. Bondskanselier Angela Merkel investeert in uitbreiding van de kinderopvang in een poging zowel haar eigen CDU als tegelijkertijd de Duitse samenleving te moderniseren.
Een ander middel dat wordt ingezet om de arbeidsparticipatie te verhogen is het 'Elterngeld'. Een uitkering gebaseerd op je inkomen die wordt uitgekeerd de eerste anderhalf jaar na de geboorte van een kind. Opvallend is dat de regeling niet alleen open staat voor nieuwe moeders, maar ook voor vaders.
Duitse vrouwen zijn overigens enorm ondervertegenwoordigd in de top van het bedrijfsleven, de overheid en de politiek.
Ik hou het al voor een gerucht dat 66% van de Duitsers werktquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
73,8% procent van alle statistiek in gesprekken is uit de duim gezogen
66 % van de werkende vrouwen, das ff wat anders.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:25 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
http://www.rnw.nl/nederla(...)-van-de-voltijdbanen
Ik heb niet gebaard, en ga dat ook niet meer doen, kan iemand anders dat dan van mij overnemen, anders krijgen we ernstige problemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Feit blijft dat vrouwen 2.1 kinderen moeten baren om problemen te voorkomen.
Verder heb ik van jou nog geeneen aantoonbaar cijfer of feit gezien dat in de landen die jij opnoemt het door "foksubsidie" komt dat vrouwen meer of minder kinderen baren. Gebakken lucht van je tot nu toe.
Dat klopt. Maar volgens mij is het toevallig hetzelfde percentagequote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
66 % van de werkende vrouwen, das ff wat anders.
Mijn zus heeft 4 kinderenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb niet gebaard, en ga dat ook niet meer doen, kan iemand anders dat dan van mij overnemen, anders krijgen we ernstige problemen.
Ik geloof eigenlijk meer in de theorie van Bosbeetle, dat het ouderenoverschot in de loop der jaren wel weer verdwijnt juist doordat er minder kinderen zijn en komen.
Natuurlijk los je die nu niet op. Je creëert geen nieuwe je creëert een terugloop van het hele land op elk vlak, er komen minder mensen bij.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Sterker nog als we nu massaal meer kinderen krijgen dan los je de huidige vergrijzing ook niet op, waarschijnlijk creëer je wel een nieuwe. (al zijn daar wel grotere impulsen voor nodig dan een crises en wat pensioen problemen)
Een geboortegolf de komende tien vijftien jaar kost de eerste dertig, veertig jaar alleen maar veel extra geld aan opvang, scholing, etc en als deze echt geld gaan verdienen en belasting gaan betalen is de golf van babyboomers allang dood.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Sterker nog als we nu massaal meer kinderen krijgen dan los je de huidige vergrijzing ook niet op, waarschijnlijk creëer je wel een nieuwe. (al zijn daar wel grotere impulsen voor nodig dan een crises en wat pensioen problemen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |