abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 september 2011 @ 13:06:16 #26
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_102474558
Goedenmiddag... :W

Wie weet waar ik nog een flesje 'Mooi & Machtig' (Cognac Barrel, 17,4%) van De Molen kan bemachtigen?

Kan het nergens meer vinden en het is niet meer bij De Molen zelf verkrijgbaar...
pi_102475007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:06 schreef MadMaster het volgende:
Wie weet waar ik nog een flesje 'Mooi & Machtig' (Cognac Barrel, 17,4%) van De Molen kan bemachtigen?

Kan het nergens meer vinden en het is niet meer bij De Molen zelf verkrijgbaar...
Bierwinkel in Leiden al geprobeerd?
  woensdag 28 september 2011 @ 13:56:28 #28
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_102476197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:18 schreef totalatool het volgende:

[..]

Bierwinkel in Leiden al geprobeerd?
Ja, vlak voor mijn post hierboven, helaas tevergeefs...
  woensdag 28 september 2011 @ 14:05:55 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102476476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:32 schreef totalatool het volgende:

[..]

Die sixpacks staan vaker niet dan wel in de shop, want zoals ik al zei hadden ze ze in mijn drie voorgaande bezoeken nooit.
Setjes van drie plus glas waren er niet, wel mixsetjes van drie flesjes (met zoals ik eerder schreef inderdaad een maximum van twee per persoon) en een cadeauverpakking met twee kleine mondgeblazen glaasjes en een enkel flesje 12.
Ik heb overigens al een flinke tijd geen mogelijkheid meer gezien om drie kratten te reserveren, en meen zelfs ergens uit te hebben kunnen afleiden dat tegenwoordig twee het maximum is.
Dat klopt..3 was vorig jaar. Het is nu 2(nadat het al even weer 1 is geweest)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2011 @ 15:01:17 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102477974
Ook al is het pils toch maar hier even :P

quote:
Aldi-bier verslaat duurdere merken in Belgische test
woensdag 28 september 2011 13:46

Het Belgische biermerk Schulten Bräu is volgens onderzoekers en liefhebbers de beste bieraankoop. Het bier, dat wordt verkocht in de supermarktketen Aldi, eindigde in een test van de Belgische consumentenbond Test-Aankoop hoger dan bekende biermerken als Carlsberg, Stella Artois en Heineken.

Bier van de Aldi komt als beste uit een Belgische test
Het Aldi-biermerk heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding, vindt Test-Aankoop. Een liter Schulten Bräu-bier kost nog geen euro per liter.

Bockor Pils, eveneens uit België, is als beste van de 44 geteste bieren uit het onderzoek gekomen. Heineken is op de vierde plek geëindigd en is daarmee het beste Nederlandse biermerk. De uitslag is gebaseerd op onderzoek naar de ingrediënten en de meningen van meer dan zestig bierproevers.

Belgisch bier
'Enigszins verrassend is dat negen van de tien buitenlandse bieren een goede score kregen voor de smaaktest, omdat we de Belgische bieren toch vaak beschouwen als de referentie als het op smaak aankomt.'

Niet alleen de smaak heeft de uitslag van het bieronderzoek bepaald. Het extractgehalte van de biersoorten, dat wil zeggen de hoeveelheid gerst, tarwe, mais, rijst, hop en gist in het bier, telden ook mee.

Oordeel
'Van de proever verwachtten we een weloverwogen oordeel van de smaak, gaande van "bevalt me extreem goed" tot "bevalt me helemaal niet goed",' blijkt uit het onderzoek.

De etiketten geven volgens de onderzoekers vaak onjuiste informatie weer. 'Nu kan iedereen zijn bier "premium", "luxe pils" of "lager premium", zonder voorwaarden.' Enkel de benaming 'bier' is nu verplicht, maar als het aan Test-Aankoop ligt, moeten de eisen aan bieretiketten worden aangescherpt.
http://www.elsevier.nl/we(...)n-Belgische-test.htm

http://www.test-aankoop.b(...)angenaam-s733603.htm

http://www.test-aankoop.b(...)n-Attach_s731953.pdf
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 28 september 2011 @ 15:20:29 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102478539
Vage test. Het stukje is ook niet je-van-het.

quote:
omdat we de Belgische bieren toch vaak beschouwen als de referentie als het op smaak aankomt
Ja..speciaalbieren ja..niet pils. Dus zo verwonderlijk is het dus niet dat het wel eens anders zou kunnen zijn dan je denkt.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 28 september 2011 @ 15:30:08 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102478885
Schultenbrau is dan ook prima pils.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102479292
Wel heel weinig verschil in de echte smaaktest.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 28 september 2011 @ 15:47:01 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102479454
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:42 schreef Felagund het volgende:
Wel heel weinig verschil in de echte smaaktest.
Tja dat viel me ook op, Nederlanders zouden bv Bitburger veel bitterder vinden dan wat ze gewend zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102479481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Schultenbrau is dan ook prima pils.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 28 september 2011 @ 15:51:42 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102479642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja dat viel me ook op, Nederlanders zouden bv Bitburger veel bitterder vinden dan wat ze gewend zijn.
De smaken zijn aan het verschuiven. Vooral richting bitter op dit moment. Trouwens, Heineken is behoorlijk bitter dus "we" zijn wel wat gewend.

Brand UP (voorheen Urtyp) is daar trouwens een mooi voorbeeld van. Mooi bitter, mooie hop.
Erg lekker :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 28 september 2011 @ 15:53:04 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102479685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De smaken zijn aan het verschuiven. Vooral richting bitter op dit moment. Trouwens, Heineken is behoorlijk bitter dus "we" zijn wel wat gewend.


Volgens mij ben je niet veel gewend als je Heineken behoorlijk bitter vind.
Heineken is eerder zoet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102479738
Duitse pils is i.h.a. veel bitterder, je zou het bijvoorbeeld eens met een Jever moeten vergelijken. Of Biltburger/Krombacher.

Ik dacht eerst dat Grolsch ook bitter was, tot ik weer terug was in Nederland, nadat ik een tijd alleen Duitse pils had gedronken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 28 september 2011 @ 15:58:41 #39
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102479867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:54 schreef Felagund het volgende:
Duitse pils is i.h.a. veel bitterder, je zou het bijvoorbeeld eens met een Jever moeten vergelijken. Of Biltburger/Krombacher.

Ik dacht eerst dat Grolsch ook bitter was, tot ik weer terug was in Nederland, nadat ik een tijd alleen Duitse pils had gedronken.
Voor Nederlandse begrippen is Grolsch ook vrij bitter.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 28 september 2011 @ 15:59:39 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102479904
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij ben je niet veel gewend als je Heineken behoorlijk bitter vind.
Heineken is eerder zoet
Heb je het nu over de Heineken of over de Heineken Import? De Import is inderdaad minder bitter.

En ik ben HELE bittere bieren gewend. Ik heb het hier over Nederlandse maatstaven. Ik ga geen domme vergelijking maken met Duitse of andere bieren.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 28 september 2011 @ 16:02:24 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102479983
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Heb je het nu over de Heineken of over de Heineken Import? De Import is inderdaad minder bitter.

En ik ben HELE bittere bieren gewend. Ik heb het hier over Nederlandse maatstaven. Ik ga geen domme vergelijking maken met Duitse of andere bieren.
Dan sloeg je eerste antwoord nergens op, want ik zei dat voor Nederlanders een Bitburger veel te bitter zou zijn, waarop jij zei dat Heineken bitter was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:05:45 #42
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102480082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan sloeg je eerste antwoord nergens op, want ik zei dat voor Nederlanders een Bitburger veel te bitter zou zijn, waarop jij zei dat Heineken bitter was.
Dat sloeg wel ergens op. Je zei dat we BB veel bitterder zouden moeten vinden maar we zijn toch vrij bitter bier gewend. Dus "veel" bitterder hoeven we het niet te vinden. Vrij relevant dacht ik zo.

Zullen we het weer over SPECIAALbier gaan hebben ipv mierenneuken?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 28 september 2011 @ 16:32:02 #43
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102480963
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat sloeg wel ergens op. Je zei dat we BB veel bitterder zouden moeten vinden maar we zijn toch vrij bitter bier gewend. Dus "veel" bitterder hoeven we het niet te vinden. Vrij relevant dacht ik zo.

Zullen we het weer over SPECIAALbier gaan hebben ipv mierenneuken?
Afgelopen weekend de Victory HopDevil op. Ik begin IPA steeds meer te waarderen...

Verder nog de Birra 08 08018 op. Een PA uit de wijk waar ik werk. Al zeker een jaar bij verschillende shops zien staan maar nu pas geprobeerd. Niet verkeerd, een lekkere hoeveelheid body (wat veel Catalaanse bieren nogal ontberen), maar met een eerste slok die je eigenlijk weg zou willen gooien.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_102484494
Vandaag voor het eerst bij Melger's geweest, wat een ruime zaak zeg super!!
Paar speciale gescoord o.a.
-Haanbryggeriet, norwegian wood +bestefar
-Mikkeller big worse barley wine
-Founders, Curmudgeon + dirty bastard
-De Molen, rook en Vuur + donder en bliksem + hel en verdoemenis
-Wat brew dog IPA's
-Emelisse, black ipa + barley wine
- Dolle brouwers, oerbier + dulle teve
-Great Divide, Yeti stout + hercules double ipa
en wat belgische bieren zoals gouden carolus classic, struise, straffe hendrik
pi_102484678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:29 schreef andrejes het volgende:
Vandaag voor het eerst bij Melger's geweest, wat een ruime zaak zeg super!!
Paar speciale gescoord o.a.
-Haanbryggeriet, norwegian wood +bestefar
-Mikkeller big worse barley wine
-Founders, Curmudgeon + dirty bastard
-De Molen, rook en Vuur + donder en bliksem + hel en verdoemenis
-Wat brew dog IPA's
-Emelisse, black ipa + barley wine
- Dolle brouwers, oerbier + dulle teve
-Great Divide, Yeti stout + hercules double ipa
en wat belgische bieren zoals gouden carolus classic, struise, straffe hendrik
Heb je nu de Russian Imperial Stout "Peated" nu overgeslagen? :D
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_102492354
Welke bieren of welk soort bieren zijn bij uitstek geschikt om eens een aantal jaren op te slaan in de hoop dat hun smaak veel zal verbeteren?
Afgelopen week postte ik al dat ik een Gouden Carolus Cuvée van de Keizer uit 2000 heb geproefd. Deze fles had mijn zwager als zodanig gekocht bij Brouwerij de Halve Maan. Het is natuurlijk ook interessant om zelf zoiets te "kweken"..
Wat zijn de regels daarbij? Voor welke bieren gaat dit wel op en voor welke niet?
(zelf houd ik meer van donkere, rokerige speciaalbieren waar je de gebrande mout in ruikt en proeft; ik ben niet zo weg van hoppig en bitter)
  woensdag 28 september 2011 @ 22:02:21 #47
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102493484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:39 schreef Rory78 het volgende:
Welke bieren of welk soort bieren zijn bij uitstek geschikt om eens een aantal jaren op te slaan in de hoop dat hun smaak veel zal verbeteren?
Afgelopen week postte ik al dat ik een Gouden Carolus Cuvée van de Keizer uit 2000 heb geproefd. Deze fles had mijn zwager als zodanig gekocht bij Brouwerij de Halve Maan. Het is natuurlijk ook interessant om zelf zoiets te "kweken"..
Wat zijn de regels daarbij? Voor welke bieren gaat dit wel op en voor welke niet?
(zelf houd ik meer van donkere, rokerige speciaalbieren waar je de gebrande mout in ruikt en proeft; ik ben niet zo weg van hoppig en bitter)
Stelregel: Donkere bieren, bieren met een hoog alcoholpercentage.

Dus:

Chimay
Latrappe Quadruppel
Rochefort
Westvleteren
Hertog Jan Grand Prestige.
Cuvee van de Keizer

Maar ook:

Avec Les Bons Voeux
LaChouffe Tripel. Hoewel die niet zo heel hoog in alcohol is, was die gerijpt wel HEEL erg lekker.

En dan zo'n beetje alles van de Molen zou je kunnen proberen.

Bokbieren zijn eigenlijk niet geschikt. Die worden over het algemeen erg zuur.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_102504173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:36 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Heb je nu de Russian Imperial Stout "Peated" nu overgeslagen? :D
Heb ik denk ik over het hoofd gezien!
pi_102504317
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:39 schreef Rory78 het volgende:
Welke bieren of welk soort bieren zijn bij uitstek geschikt om eens een aantal jaren op te slaan in de hoop dat hun smaak veel zal verbeteren?
Afgelopen week postte ik al dat ik een Gouden Carolus Cuvée van de Keizer uit 2000 heb geproefd. Deze fles had mijn zwager als zodanig gekocht bij Brouwerij de Halve Maan. Het is natuurlijk ook interessant om zelf zoiets te "kweken"..
Wat zijn de regels daarbij? Voor welke bieren gaat dit wel op en voor welke niet?
(zelf houd ik meer van donkere, rokerige speciaalbieren waar je de gebrande mout in ruikt en proeft; ik ben niet zo weg van hoppig en bitter)
Ik heb in mijn kelder (diepe kruipruime) een 100 tal bieren opgeslagen om te rijpen, enja vooral donkere bieren, vergeet De Molen bieren niet oa Hel&Verdoemenis, Rasputin enz..
en van Struise Pannepot, amatus 12, double black.

Er zijn zo veel verschillende welke je kan weg leggen, ben bij mijn eigen ook benieuwd naar 5 jaar ga ik eens proeven een aantal dan!
  donderdag 29 september 2011 @ 12:37:30 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102509571
Trouwens, zo'n beetje alle geuze-bieren ook. Maar daar moet je van houden.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')