abonnement Unibet Coolblue
pi_99915955
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt prima aan iemand zijn boekingsklasse afleiden in welke cabine die persoon zit.
Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.

Ik heb het idee dat hij met 'b classe' wel degelijk business class bedoelde en niet dat zijn ticket in de klasse B fare bucket is gekocht. Het wordt misschien tijd dat hij dit zelf opheldert.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:59:54 #127
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99916172
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.

Ik heb het idee dat hij met 'b classe' wel degelijk business class bedoelde en niet dat zijn ticket in de klasse B fare bucket is gekocht. Het wordt misschien tijd dat hij dit zelf opheldert.
Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.
pi_99916601
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.
Dat kan inderdaad ook nog !

Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
  maandag 25 juli 2011 @ 12:20:32 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99916836
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad ook nog !

Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Zou kunnen. Hoewel ik nog nooit heb gehoord dat iemand business class 'b-class' noemt. Misschien dacht ie dat dat wel een hippe en gangbare afkorting zou zijn onder de b-klassers :D
pi_99925557
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad ook nog !

Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.

Dat elke luchtvaartmaatschappij stopcontacten in de b-classe heeft is me bekend, Maar heeft lufthansa de normale 2(euro) en 3 punts(usa) stopcontacten, zoals klm die ook heeft, of een empower(wat bij amerikaanse maatschappijen vaak gebruikelijk is) dan moet ik namelijk de magsafe gaan halen, een soort adapter.

[ Bericht 8% gewijzigd door rtyu op 25-07-2011 16:33:17 ]
pi_99925715
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:

[..]

Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.
Aha. Een de "e" in "classe" vond je gewoon chique? ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99927908
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:

[..]

Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.

Dat elke luchtvaartmaatschappij stopcontacten in de b-classe heeft is me bekend, Maar heeft lufthansa de normale 2(euro) en 3 punts(usa) stopcontacten, zoals klm die ook heeft, of een empower(wat bij amerikaanse maatschappijen vaak gebruikelijk is) dan moet ik namelijk de magsafe gaan halen, een soort adapter.
quote:
To enable you to work with your laptop on board without restrictions, we have equipped our First und Business Class seats on long-haul flights with power sockets for which you don't need an adaptor.

The power sockets (max. output 70 watt) are designed for two-pin flat European plugs and two- or three-pin US plugs.
pi_99928451
Trouwens, die stopcontacten zijn voornamelijk standaard als je intercontinentaal vliegt. In BC binnen Europa ontbreken die krengen vrij vaak. Dat klinkt als een klein probleem gezien de korte vluchten, maar is extreem irritant als je continue tussen vluchten en meetings zit - dan is het vliegtuig ideaal voor een beetje opladen van de Blackberry/Nokia.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99928691
Kan iemand dit prijzenfenomeen verklaren:
Ik was eerst van plan om naar India te gaan met Royal Jordanian voor 440¤ (met tussenstop in Amman), maar door omstandigheden gaat dit niet door.
Als alternatief dacht ik aan Jordanië (Amman), maar de prijs voor een retourticket met RJ op exact dezelfde dagen als voor India zou mij meer dan 500¤ kosten.

Hoe kan dat in godsnaam dan zoveel duurder zijn?
pi_99928734
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:05 schreef Kielse het volgende:
Kan iemand dit prijzenfenomeen verklaren:
Ik was eerst van plan om naar India te gaan met Royal Jordanian voor 440¤ (met tussenstop in Amman), maar door omstandigheden gaat dit niet door.
Als alternatief dacht ik aan Jordanië (Amman), maar de prijs voor een retourticket met RJ op exact dezelfde dagen als voor India zou mij meer dan 500¤ kosten.

Hoe kan dat in godsnaam dan zoveel duurder zijn?
Op vluchten naar India concurreren ze met vele andere aanbieders (KLM, Lufthansa, Emirates) en dergelijke. Om hier een aantrekkelijk product te bieden moeten ze de prijs laag houden. Naar Amman zijn ze de enige optie, wat rechtstreekse vluchten betreft, en hierdoor kunnen ze de prijs hoog houden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:24:57 #136
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100118118
Hoeveel tijd kan er tussen het landen en uitstappen en het zeg maar vrij man zijn zitten?

Dus douane, koffers enz...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100118171
Verschilt nogal per luchthaven. Kleine luchthavens soms 15 minuten, grotere soms 45 min..
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:38:01 #138
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100118241
Schiphol dus rekening houden met 45 min :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 09:55:56 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_100118430
Als je een beetje pech hebt wel ja. Als het druk is, sta je wel even. Wij hebben er wel eens een uur over gedaan, maar dat was wel extreem. Het is ook wel eens gebeurd dat wel met een kwartiertje buiten stonden (tot groot genoegen van m'n vriend)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 10:01:03 #140
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100118497
En de vlucht waar ik op zit te wachten is ook nog te vroeg, het leven is mooi :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100118571
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:38 schreef Klonk het volgende:
Schiphol dus rekening houden met 45 min :+
of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:30:19 #142
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100121340
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 10:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)
Het aan laten komen van de koffers hangt er natuurlijk ook vanaf of je vliegtuigmaatschappij ze wel heeft meegenomen bij vertrek, of ergens bij een overstap op een andere luchthaven hebben achtergelaten.

Wel kan het op Schiphol lang duren voordat de koffers verschijnen op de band, heeft natuurlijk ook te maken vanaf gate waar vliegtuig aankomt en waar de koffers gebracht moeten worden, naast natuurlijk hoe het vliegtuig gelost wordt, in principe kan je via de containers sneller de koffers uit een 747 op de band hebben dan een kleinere Airbus 320, Boeing 737 of wat dan ook omdat die koffers handmatig uitgeladen moeten worden, en als je low cost vliegt zullen deze maatschappijen natuurlijk opteren om zo min mogelijk te willen betalen voor de bagage afhandeling wat zich vertaalt in de inzet van minder mensen waardoor het minder snel zal gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100130391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:30 schreef ozzietukker het volgende:
omdat die koffers handmatig uitgeladen moeten worden, en als je low cost vliegt zullen deze maatschappijen natuurlijk opteren om zo min mogelijk te willen betalen voor de bagage afhandeling wat zich vertaalt in de inzet van minder mensen waardoor het minder snel zal gaan.
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
pi_100130562
Laatste jaren inderdaad nooit veel langer dan 10 min op bagage staan wachten op Schiphol. De tijd die op de schermen staat, klopt ook altijd, dus je kan ondertussen nog even wat eten/drinken, treinkaartje kopen of er rustig bij gaan zitten.

Tenzij je natuurlijk zo iemand bent die als eerste het vliegtuig uit wil en dan naar de bagagehal rent vanf D72...
  zaterdag 30 juli 2011 @ 17:54:33 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100130917
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
Een uur is overdreven, maar kom maar eens met mij aan met Lufthansa uit Frankfurt, helemaal achterin op de B-pier in de avonduren.
Eerst land je op de polderbaan, taxi je rustig naar de gate, vervolgens een lange wandeling naar de bagageband en daar sta je dan rustig te wachten totdat de vertrektijd van de laatste trein die mijn connectie in Utrecht Centraal zou halen steeds dichterbij komt....

Dit is mijn ervaring helaas, en nu is Lufthansa niet eens meer low cost, maar door de agressieve marketing vliegen er nu veel transferpassagiers met bijbehorende bagage op de route.

Nu is het ook niet zo dat Schiphol zo slecht is, ook op Hong Kong duurt het relatief lang voordat de bagage er is, alleen echt snel kan het op luchthavens als Maastricht of Vilnius, daar was de bagage binnen 5 minuten op de band.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100131187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
nee, hoor, heb wel eens staan timen :)
Schiphol is gewoon gruwelijk traag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 31-07-2011 01:36:12 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:11:05 #147
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100131348
Was geen uurtje, vliegtuig lande om 10:19 en ik kreeg om 11 uur een belletje dat ze in de bus naar het parkeerterrein zaten :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100132328
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
Niks onzin. Ik vlieg normaal nooit met bagage, maar moet de laatste tijd veel spul verhuizen tussen Londen en nieuwe huisje in Amsterdam. Elke fucking keer 45-60 minuten wachten, ik word er echt ziek van. Op Heathrow is het zo gepiept, in A'dam zit ik na de douane nog een half uur te wachten. En die tijden op het bord kloppen nooit.

Maar goed, da's 8 vluchten in de afgelopen maand, misschien toeval...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 31 juli 2011 @ 20:12:44 #149
161207 jakkop
rennen!
pi_100166899
Wat voor vliegtuigen gebruikt KLM tussen Amsterdam en Birmingham UK?
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:15:15 #150
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_100166982
als je een vluchtnumer hebt kan je het zo opzoeken
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')