De lessersquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:41 schreef rene90 het volgende:
Ik zal binnenkort inventariseren wie daar aan mee willen doen, dus bij deze, kan je mij een PM sturen als je je rijbewijs al hebt en graag mee wilt, of nog een paar weken moet maar wel interesse hebt en de mogelijkheid tot een motor. Kan ik even kijken op wat voor groep we uitkomen.
Stuur rene90 een PM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-06-2011 17:19:28 ]het is patat
quote:Op zondag 12 juni 2011 14:20 schreef jesperrrrsss het volgende:
info over vorig deel:
ging over ondergoed
Hier wat info over dat pak van je.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:35 schreef Thrilled het volgende:
Haha @ TT
Nou ik stond vanmiddag dus inderdaad in mn boxershort in meneer zn woonkamer, inclusief vrouw en kids erbij
Maar het pak zat als gegoten, lekker strak en precies mijn maat.. geheel onbeschadigd, goed onderhouden en hij rook nog als nieuw. Gelijk de deal afgerond en mee naar huis dat pak! Ik kan lessen in mn eigen zweetspul
Volgende week waarschijnlijk tweedehands laarzen en dan heb ik bijna mijn setje compleet! De helm word wel nieuw, want daar heb ik al een mooie van gezien bij Motoport..
Even kijken of de foto van mij in pak online kan Mijn vriendin had hem ook al goed gekeurd (6)
/edit
[ afbeelding ]
Ben er erg blij mee! Nu maar hopen dat ik niet val tijdens mijn rijlessen
Waar woon je? Ik heb vandaag ook een flink stuk over een dijk gereden namelijkquote:Op zondag 12 juni 2011 22:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Gefelici! Hier rijden ze al de hele dag over de dijk en ik mag nog niet.....:(
Dat is zeker niet veel geld, en een mooi pak ook! En inderdaad, ieder zijn ding.. als ik het pak een keer goed schoonmaak, invet en met de hand was heb ik er vrede mee hoor.. ik ga wel kijken voor een dunne thermo achtige broek omdat het aan/uittrekken van de broek dan toch makkelijker gaat.. daarbij zit ik altijd met een tshirt erin dus ik heb er niet zo'n moeite mee dat het tweedehands is..quote:Op maandag 13 juni 2011 00:50 schreef DarkNoize het volgende:
2e Hands motorkleding waar dus iemand keihard in heeft zitten zweten, niks voor mij!
Ik heb een paar weken geleden dit pak gekocht bij louis.de (jaja, ook ik maak er reclame voor ).
Koste maar ¤170, is gewoon een nieuw pak en geen negatieve opmerkingen te vinden!
[ afbeelding ]
En anders had ik gewoon een pak van 500/600/700¤ gekocht, ik moet er echt niet aan denken om in iemand anders z'n zweet te rijden.
Maar als jij er blij mee bent is het natuurlijk goed! Dat is het belangrijkste!
Dinsdag trouwens nog les en vrijdag AVD
Ik zie hem staan ja bij louis (wel voor ¤200), maar die maten zeggen me alleen niets. Ze hebben GR.48 t/m GR. 58. (GR zal wel staan voor grosse?). Hoe lang ben jij en wat voor maat heb je?quote:Op maandag 13 juni 2011 00:50 schreef DarkNoize het volgende:
2e Hands motorkleding waar dus iemand keihard in heeft zitten zweten, niks voor mij!
Ik heb een paar weken geleden dit pak gekocht bij louis.de (jaja, ook ik maak er reclame voor ).
Koste maar ¤170, is gewoon een nieuw pak en geen negatieve opmerkingen te vinden!
[ afbeelding ]
En anders had ik gewoon een pak van 500/600/700¤ gekocht, ik moet er echt niet aan denken om in iemand anders z'n zweet te rijden.
Maar als jij er blij mee bent is het natuurlijk goed! Dat is het belangrijkste!
Dinsdag trouwens nog les en vrijdag AVD
Oke... Ik ben 1.78 en maar 55-58kg. Is nog maar de vraag of het gaat passen. Sowieso is het lastig kleding te vinden dat een beetje smal is rond mijn middel, zoals ik . Ik wou het gewoon even weten, want het is wel handig of je iets misschien gaat passen voordat je ervoor naar duitsland rijdt .quote:Op maandag 13 juni 2011 16:36 schreef DarkNoize het volgende:
Toen ik er heen ging kreeg je 15% korting op 1 artikel van leer. Daarom ¤170 ipv ¤200.
Ik zelf heb maat 48. Ben 1,80-1,85 ongeveer en weeg maar 66 kilo
Pak zit wel een beetje krap bij m'n ballen en kruipt als ik sta een beetje in m'n reet Maar als ik maat 50 pakte was het pak weer veel te wijd bij m'n armen. Als ik op de motor zit past het pak eigenlijk perfect. Hopelijk rekt het leer nog wat uit
Zou zelf geen pak kopen zonder het eerst ergens te passen.
Klinkt raar maar ik had van Alpinestars zelfs een maat 54 pak gepast, en daar zat de jas gewoon nogsteeds te strak rond mijn borst en schouders
Oke, bedankt voor de info !quote:Op maandag 13 juni 2011 17:09 schreef DarkNoize het volgende:
Motozoom heeft ook Probiker, zit in Utrecht en Amsterdam dacht ik.
Verder denk ik dat het pak jou juist wel perfect zou passen als je 1.78 bent. Ik ben ook smal rond m'n middel, en de broek en jas passen daar perfect
Maargoed, passen is weten
Van het CBR:quote:Op maandag 13 juni 2011 18:09 schreef thenxero het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de info !
Eerst maar eens beginnen met rijlessen... daar kan je toch altijd alles wel lenen? Of moet je wel zelf schoenen hebben tot boven je enkels?
Meeste rijscholen zullen dit wel volgen. Goede schoenen en broek dus. Jas, helm en handschoenen kan je lenen.quote:• U bent natuurlijk verplicht om een goedgekeurde helm te dragen. Het beste is een helm die licht is van kleur of die is voorzien van (retro-reflecterende ) kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer.
• U gebruikt bij voorkeur een vorm van oogbescherming, zoals een helmvizier, motorbril of (zonne)bril.
• U draagt hoge schoenen of laarzen die de enkel bedekken.
• U draagt handschoenen of wanten die de hand bedekken en zoveel mogelijk ook het polsgewricht.
• U draagt kleding waarvan de broek de benen bedekt. De jas moet het bovenlichaam en de armen helemaal bedekken. Broek en jas mogen één geheel vormen.
Algemeen geldt dat u bij voorkeur kleding draagt die speciaal bedoeld is voor motorrijders. De uitrusting moet in ieder geval stevig genoeg zijn om u te beschermen als u valt of bijvoorbeeld de hete uitlaat van de motorfiets raakt. Ook heeft uw kleding bij voorkeur retroreflecterende eigenschappen of andere kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer. Tot slot moet de kleding u voldoende beschermen tegen de weersomstandigheden tijdens het examen.
wat voor?quote:Op maandag 13 juni 2011 18:42 schreef DarkNoize het volgende:
Bij mijn rijschool kan ik gewoon alles gebruiken kwa kleding. Helm, handschoenen, broek, jas, laarzen.
Ik heb het allemaal ook thuis liggen maar heb nooit zin om dat mee te nemen, dus les gewoon altijd in kleding van de rijschool, behalve handschoenen, die neem ik wel elke keer zelf mee
Ook ik hoor goede verhalen van mijn rij-instructeur over Triumph, schijnen best goede motoren te zijn.
Ik word pas echt boos op mezelf als ik vrijdag zak voor mijn AVD, er staat dan namelijk al 2 weken een motor hier in de schuur op mij te wachten!
Staat nergens dat het een motorbroek moet zijn . Ik ben begonnen in een oude spijkerbroek. Met AVB is het ook nog niet zo erg ga je niet echt hard op je plaat als je gaat Bij AVD zou ik toch wel willen aanraden fatsoenlijk kleding te hebben. Ook omdat je dan in de regen kan rijden en dan is je spijkerbroek toch niet meer zo relaxt.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:32 schreef thenxero het volgende:
Broek ook? Hmm... ik heb nog nooit op een motor gezeten dus het is dan wel zonde om direct allemaal dure spullen te kopen als het misschien niks voor me is (wat ik me niet kan voorstellen, maar je weet het niet). Ik zal wel een keer bellen dan weet ik het zeker
Ik kon helm, handschoen en jas gebruiken. Echter handschoenen en helm waren allemaal veel te groot. Plus dat ik het gewoon frisser vond eigen spul te hebbenquote:Op maandag 13 juni 2011 18:42 schreef DarkNoize het volgende:
Bij mijn rijschool kan ik gewoon alles gebruiken kwa kleding. Helm, handschoenen, broek, jas, laarzen.
Ik heb het allemaal ook thuis liggen maar heb nooit zin om dat mee te nemen, dus les gewoon altijd in kleding van de rijschool, behalve handschoenen, die neem ik wel elke keer zelf mee
Ook ik hoor goede verhalen van mijn rij-instructeur over Triumph, schijnen best goede motoren te zijn.
Ik word pas echt boos op mezelf als ik vrijdag zak voor mijn AVD, er staat dan namelijk al 2 weken een motor hier in de schuur op mij te wachten!
Daytona 675 is één van de de weinige supersports die ik echt mooi vindquote:Op maandag 13 juni 2011 18:36 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ben 1.95 weeg ongeveer 85+ en ben atletisch gebouwd.
en ik heb mijn DIFI Imola pak gekocht in maat 52. jas zit nu al ongeveer perfect ,maar ik moet wel zeggen dat de kniestukken af en toe wat lastig zitten, maar dit moet nog vormen aangezien ik het pak nog maar 3 keer aan heb gehad.
p.s heeft iemand hier ervaring met Triumph Daytona 675 ??? (Triumph werd me aan geraden door me rij instruceur aangezien ik voor supersport ga maar niet goed op een GSXR600 of CBR600RR pas (en al helemaal niet op een R6)
heb komende donderdag AVB ik word echt boos op me zelf als ik zak
Heb dat pak ook vorige week gekocht! jas in maat 60 en broek in maat 58, maar ik ben dan ook 2 meter met een atletische bouwquote:Op maandag 13 juni 2011 18:36 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ben 1.95 weeg ongeveer 85+ en ben atletisch gebouwd.
en ik heb mijn DIFI Imola pak gekocht in maat 52. jas zit nu al ongeveer perfect ,maar ik moet wel zeggen dat de kniestukken af en toe wat lastig zitten, maar dit moet nog vormen aangezien ik het pak nog maar 3 keer aan heb gehad.
ik heb ook de witte gekochtquote:Op maandag 13 juni 2011 20:09 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Heb dat pak ook vorige week gekocht! jas in maat 60 en broek in maat 58, maar ik ben dan ook 2 meter met een atletische bouw
Heb de witte variant gekocht, ik voel me dan ook echt een Power Ranger met dan pak aan
Heb ook eindelijk laarzen in maat 49 gevonden
Vrijdag theorie, en als ik slaag ga ik beginnen met lessen!
ik heb hem niet zien staanquote:Daytona 675 is één van de de weinige supersports die ik echt mooi vind
Heb er op gezeten bij de AutoRAI (GoMotor gedeelte), vond het goed zitten. Ik ben ook ongeveer 1,95
Ach, 25kw gaat hard zat. Meer kans dat je hem heel houd. Enige kutte aan 25kw is dat het je motorkeuzen best wel beperkt..quote:Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
ik heb ook de witte gekocht
plus deze handschoenen [ afbeelding ]
nu voel ik me helemaal power ranger
[..]
ik heb hem niet zien staan
maar er werd door me rijinstructeur gezegd dat omdat de Daytona 675 een westerse motor is gelijk ook voor een langere lichaamsbouw is.
en kan met een kitje van 100 euro naar 25kW gezegt worden
25kW
Ik neem aan dat je naar de motor vraagt?quote:
Klopt ook wel, dat het wat groter is omdat het een westerse motor is. Echter zijn Ducati's ook behoorlijk westers vergeleken met al die Japanse merken, maar die zijn juist weer niet zo grootquote:Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef jesperrrrsss het volgende:
.......
ik heb hem niet zien staan
maar er werd door me rijinstructeur gezegd dat omdat de Daytona 675 een westerse motor is gelijk ook voor een langere lichaamsbouw is.
en kan met een kitje van 100 euro naar 25kW gezegt worden
25kW
Ik zag net bij mijn sportvereniging precies dit motorpak in de kleedkamer liggenquote:Op maandag 13 juni 2011 00:50 schreef DarkNoize het volgende:
2e Hands motorkleding waar dus iemand keihard in heeft zitten zweten, niks voor mij!
Ik heb een paar weken geleden dit pak gekocht bij louis.de (jaja, ook ik maak er reclame voor ).
Koste maar ¤170, is gewoon een nieuw pak en geen negatieve opmerkingen te vinden!
[ afbeelding ]
En anders had ik gewoon een pak van 500/600/700¤ gekocht, ik moet er echt niet aan denken om in iemand anders z'n zweet te rijden.
Maar als jij er blij mee bent is het natuurlijk goed! Dat is het belangrijkste!
Dinsdag trouwens nog les en vrijdag AVD
Ik wel Ik vind 25kw zelfs op mijn lesmotor al vervelen na 3 lessen op de wegquote:Op maandag 13 juni 2011 21:39 schreef jesperrrrsss het volgende:
edite: ik vind het niet erg dat 25kW niet hard gaat ik bedoel als hij goed is terug gedraaid loopt hij nog steeds 160+ (hard zat)
Meegenomen?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:31 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik zag net bij mijn sportvereniging precies dit motorpak in de kleedkamer liggen
Als je een wind hebt van 30km/h in je rug of tegen, dat maakt al een verschil van 60km/h t.o.v. de lucht. Ik kan me wel voorstellen dat je met wind mee zeker wel 10km/h harder kan.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt Boef!
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?
Was even een wtf momentje
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
zelfde ervaring met mijn Fje, op een gegeven moment op de houtribdijk 190 met vol gas, dacht wtf, ding kan 220 op papier, lag gewoon aan de wind tegen op dat moment... in betere omstandigheden de 220 wel gehaald uiteindelijkquote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt Boef!
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?
Was even een wtf momentje
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
Niet uit paniek je voetrem erbij gebruiken héquote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt Boef!
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?
Was even een wtf momentje
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
Ik vond de FZ1 wel redelijk zitten, de Z750 is wel te klein jaquote:Op maandag 13 juni 2011 21:39 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb op de Suzuki GSR, kawa Z7750 en Yamaha FZ1 (bij de FZ1 was het minste) en kreeg gelijk kramp toen ik er op ging zitten (of dat lag aan het lopen over de motorbeurs)
dus volgens mij zijn nakeds ook best klein motoren of in iedergeval de zit positie met de benen in de tank is niet geschikt voor langere mensen
edite: ik vind het niet erg dat 25kW niet hard gaat ik bedoel als hij goed is terug gedraaid loopt hij nog steeds 160+ (hard zat) maar ik heb geen zin in het gezeur en gezeik van het RDW en de verzekering (wat wel gewoon kan op uitdraai en niet helemaal type 2 goed keuring) en ook nog eens inbouw kosten van het begrens ding.
Lichte motor waar ik soms les op heb doet ook bijna niks als je volgas gaat, als je het gas vervolgens een klein beetje terugdraait schiet ie er vandoorquote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt Boef!
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?
Was even een wtf momentje
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
Hm, nu bij jouw bericht besef ik het me pas. Maar een uur over de snelweg?!quote:
Inderdaad, en al twee weken geen les gehad!quote:
Ik heb nog twee lessen en 30 juni AVDquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:42 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik moet wel om 4 uur vandaag Tijdje niet geweest dus wel weer zin in. Komende tijd weer veel lessen en volgende week examen! ait.
Ben je helderziend?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:52 schreef mark_dabomb het volgende:
lekker dan, donderdag rijbewijs ophalen en vanaf dan 2 weken regen.....:(
Motoren hebben sowieso hun vermogen bij een relatief hoog toerental en het vermogen onderin valt vaak tegen. Als je in z'n 6 rijdt met een 25kw motor, dan zit je waarschijnlijk gewoon te ver buiten het maximale vermogen. (althans, ik hoop/neem aan dat dat het is )quote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt Boef!
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?
Was even een wtf momentje
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
Ik heb tentamens, het worden dus 2 weken mooi weerquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:54 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ben je helderziend?
Ze kunnen het weer voor morgen niet eens goed voorspellen, dus wat ze over het weer voor de komende twee weken zeggen zou ik maar met een gigantische korrel zout nemen
Laten we het hopen, ik heb vanaf volgende week vakantie en over twee weken AVD examenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:55 schreef TSI het volgende:
[..]
Ik heb tentamens, het worden dus 2 weken mooi weer
Smelt je in de regen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:52 schreef mark_dabomb het volgende:
lekker dan, donderdag rijbewijs ophalen en vanaf dan 2 weken regen.....:(
Ik nog 14 uur en ik heb 24 juni AVDquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:46 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Inderdaad, en al twee weken geen les gehad!
[..]
Ik heb nog twee lessen en 30 juni AVD
Ligt uiteraard ook aan het aantal cilinders.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:55 schreef TSI het volgende:
[..]
Motoren hebben sowieso hun vermogen bij een relatief hoog toerental en het vermogen onderin valt vaak tegen. Als je in z'n 6 rijdt met een 25kw motor, dan zit je waarschijnlijk gewoon te ver buiten het maximale vermogen. (althans, ik hoop/neem aan dat dat het is )
Twee. Heeft ook maar één instructeur voor motorrijlessen, dus dan is meer overbodig lijkt mequote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:34 schreef whY... het volgende:
Wat me opvalt is dat sommige rijscholen niet zoveel motoren hebben? Bij mijn rijschool hadden we zeker 12 motoren, een aantal lichte, meeste 'zwaar' en dan een BMW cross en Honda type voor zware en grootte mannen .
Hoeveel motoren heeft jou rijschool?
Hangt er vanaf - als'ie zowel beperkt als onbeperkt doet (lijkt me wel) dan is het sowieso al meer. Daarnaast is het altijd raadzaam reservemotoren te hebben. Ik heb namelijk ook maar 1 instructeur, maar hij heeft iets van 7 motoren staan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Twee. Heeft ook maar één instructeur voor motorrijlessen, dus dan is meer overbodig lijkt me
Één beperkte motor en één onbeperkte. Tijdens de lessen maakt het niet echt uit op welke je rijdt, dus dan merk je het alleen tijdens het examen. Dat kan maar één leerling per keer doen danquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hangt er vanaf - als'ie zowel beperkt als onbeperkt doet (lijkt me wel) dan is het sowieso al meer. Daarnaast is het altijd raadzaam reservemotoren te hebben. Ik heb namelijk ook maar 1 instructeur, maar hij heeft iets van 7 motoren staan.
Mijne trekt vanaf 2000 rpm al wel goed hoor. Het is ook een toer motor en die rijden vaak wat laagtoeriger.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:55 schreef TSI het volgende:
[..]
Motoren hebben sowieso hun vermogen bij een relatief hoog toerental en het vermogen onderin valt vaak tegen. Als je in z'n 6 rijdt met een 25kw motor, dan zit je waarschijnlijk gewoon te ver buiten het maximale vermogen. (althans, ik hoop/neem aan dat dat het is )
18 jaar of ouder mag je gewoon op een tractor rijden. Er is alleen een certificaat nodig als je 16 of 17 bent. Er is geen apart tractorrijbewijs in Nederlandquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:23 schreef whY... het volgende:
Aha, bij ons hadden ze een stuk of 5 instructeurs en eentje die het half kan? want hij werkt alleen als het te druk is en werkt echt in een 'oude' stijl. Verder doen ze auto, scooter, motor, bus, vrachtwagen, e achter b, e achter c en d. Varen weet ik eigenlijk niet.
Waar kan je eigenlijk je tractor rijbewijs halen? Met mijn bromfietscertificaat mocht ik wel rijden op een tractor en nu niet meer? Ik mag wel auto en motor, waarom mag ik dan niet op een tractor XD
Ja, ok, maar ik ga even uit van een CBF 600, die heeft (zonder 25kw) zijn max op 10500rpmquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:12 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Mijne trekt vanaf 2000 rpm al wel goed hoor. Het is ook een toer motor en die rijden vaak wat laagtoeriger.
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd wat een ramp ik had echt een black out, nog nooit eerder geprobeerd een 8tje in de 2 de versnelling te doen. Of gewoon vergeten te remmen bij een vertragingsoefening . Maja uiteindelijk was het net voldoende dus ik ben der blij mee... Juist de oefeningen die ik met de rijles in 1 keer door had verprutste ik nu ....
Hahha ja puur zenuwen ik was het effe helemaal kwijtquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:17 schreef DarkNoize het volgende:
Vergeten te remmen bij een vertragingsoefening
Maar gefeliciteerd!
~quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd wat een ramp ik had echt een black out, nog nooit eerder geprobeerd een 8tje in de 2 de versnelling te doen. Of gewoon vergeten te remmen bij een vertragingsoefening . Maja uiteindelijk was het net voldoende dus ik ben der blij mee... Juist de oefeningen die ik met de rijles in 1 keer door had verprutste ik nu ....
Dat komt omdat ze bij het ontwerpen van dit rijbewijs wel het idee hadden om een tractorrijbewijs in te voeren, maar dat is nooit gebeurdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:32 schreef whY... het volgende:
Waarom staat mijn T op mijn rijbewijs voor tractor dan niet ingevuld?
edit: [ afbeelding ]
Het rijtje met 12 achter de data van je rijbewijzen is volgens voor als je alleen automaat mag rijden oid. Dat eronder is wat whY zegtquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:42 schreef ArnosL het volgende:
Geen idee, heb ik ook niet. Maar wat is dat rijtje bij nummer 12 dan? Dat heb ik ook niet. Of zijn dat je dure overtredingen oid?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd wat een ramp ik had echt een black out, nog nooit eerder geprobeerd een 8tje in de 2 de versnelling te doen. Of gewoon vergeten te remmen bij een vertragingsoefening . Maja uiteindelijk was het net voldoende dus ik ben der blij mee... Juist de oefeningen die ik met de rijles in 1 keer door had verprutste ik nu ....
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze bij het ontwerpen van dit rijbewijs wel het idee hadden om een tractorrijbewijs in te voeren, maar dat is nooit gebeurd
[..]
Het rijtje met 12 achter de data van je rijbewijzen is volgens voor als je alleen automaat mag rijden oid. Dat eronder is wat whY zegt
[..]
Gefeliciteerd
Remblokken versleten op een lesmotorquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef Mirgeam het volgende:
Net de laatste les voor m'n AVB morgen gehad, ik ben voorzichtig optimistisch...
De motor die ik meekreeg had versleten remblokken, dus ik moest maar geen remproeven doen. Natuurlijk was ik daar niet zo blij mee een dag voor het examen, dus heb ik halverwege even met iemand anders van motor geruild, toch nog de remproeven kunnen oefenen
Yep, pasfoto moet ook weer. Gelukkig heb ik nog pasfoto's van 1,5 jaar geleden toen ik een nieuwe ID-kaart moest. Ik zie er nog net zo uitquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:09 schreef DarkNoize het volgende:
Net ook weer les gehad, volgens de instructeur moet ik vrijdag 'makkelijk' kunnen slagen voor AVD.
Natuurlijk wel nog een paar foutjes gemaakt. Maar ik vond het ook een lekker ritje
Trouwens voor de eerste keer met m'n eigen nieuwe helm gelest, had ik veeeel eerder moeten doen! Nu kan ik tenminste redelijk omkijken op de snelweg zonder de helm half te verliezen
Even nog een vraagje trouwens, als je je motorrijbewijs aan gaat vragen, moet je dan ook weer een pasfoto meenemen? Volgens mij wel he?
Moet ik die ook nog laten maken
Succes vandaag!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef Mirgeam het volgende:
Net de laatste les voor m'n AVB morgen gehad, ik ben voorzichtig optimistisch...
De monteur stond al klaar toen we om 9 uur weer terug waren zag ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 08:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Remblokken versleten op een lesmotor
Lijkt me dat een rijschool die wel gewoon vervangt (of laat vervangen) voordat ze helemaal versleten zijn?
Dank je, ik ben echt zooooooo opgelucht.quote:
Nee.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:19 schreef Tankiej het volgende:
Gefeliciteerd!
Geen enkele opmerking gehad?
Super hoor! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:19 schreef Crutch het volgende:
Dames en heren ik werd vanochtend om ongeveer kwart voor tien gefeliciteerd door de examinator, ik heb nu alles gehaald en mag mijn rijbewijs gaan aanvragen.
Heerlijk, zo'n last van mijn schouders.
Reservequote:Op woensdag 15 juni 2011 10:36 schreef knack het volgende:
[..]
Super hoor! Gefeliciteerd
eeuuhh hoezo drie standen eigenlijk? Open, dicht en...
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:19 schreef Crutch het volgende:
Dames en heren ik werd vanochtend om ongeveer kwart voor tien gefeliciteerd door de examinator, ik heb nu alles gehaald en mag mijn rijbewijs gaan aanvragen.
Heerlijk, zo'n last van mijn schouders.
Als de motor een peilstok heeftquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:36 schreef ArnosL het volgende:
Ach, zoveel stelt het niet voor. Bij mij vroegen ze alleen waar het profiel op de banden voor dient en hoe ik het oliepeil kon checken.
Profiel op de banden is voor waterafvoer als het regent.
Oliepeil is motor op de bok, peilstok eruit, schoonmaken, er weer in, er weer uit en aflezen. Moet wel met een koude motor.
Benzinekraantje: Open, dicht en reserve
oh jaquote:[b]Op
Benzinekraantje: Open, dicht en reserve
Nog twee maandenquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:44 schreef knack het volgende:
Trouwens ook nog een nieuwtje.. het duurd nog even.. maar het staat nu vast. 17 augustes mag ik het ook gaan proberen. Dan heb ik mijn AVD examen
Ook succes!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 08:30 schreef The6thgate het volgende:
Om 12.30 nog een uurtje les en dan mag ik ook AVB'en. Ben wel iets zenuwachtig Eerst nog maar eens een ochtendje werken.
Dank je en zet 'm op jonguh!quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:16 schreef The6thgate het volgende:
Gefeliciteerd Crutch!
Hier is het net gaan regenen Lekker avb'en op vochtige ondergrond. Ben er wel blij mee, zijn ze wat coulanter hopelijk
Succes straksquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:16 schreef The6thgate het volgende:
Gefeliciteerd Crutch!
Hier is het net gaan regenen Lekker avb'en op vochtige ondergrond. Ben er wel blij mee, zijn ze wat coulanter hopelijk
Nogmaals gefeliciteerd, en het kraantje op mijn motor kan volgens mij niet dicht, die heeft alleen on, pri en reserve. Maar dus wel 3 standen alsnog.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:22 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nee.
Alhoewel ik ergens te vroeg rechts ging en bijna bij iemand de dam opreed, heb ik goed gecorrigeerd.
En hij vroeg aan het begin hoeveel standen het bezinekraantje heeft, ik zei "2" en hij zei "3".
Ik wist niet dat ie ook dicht kon.
quote:
Congrats.quote:
Op het moment wel ja, waterval aan geslaagdenquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:16 schreef mstx het volgende:
Ik kan beter deze post elke dag quoten.
[..]
Wat apart, ON is bij mij gewoon aan/open.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:20 schreef whY... het volgende:
Bij mij is ON geloof ik dicht op de benzinekraan en dan heb ik Pri (zal wel primair zijn) als open en res (reserve) welke dus reserve tank is. Wel weer dichtdraaien naar pri als je dan getankt hebt anders sta je de volgende keer echt stil
Ik zal zo eens op on gaan rijden dan, kijken hoever ik kom en hoe dat rijdtquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:41 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Wat apart, ON is bij mij gewoon aan/open.
Pri is prime geloof ik, en die gebruik ik als de motor lang stilgestaan heeft om snel benzine te laten stromen. Volgens mij moet je hem ook niet lang op pri laten staan omdat dat een vacuüm klep omzeilt en het dus door blijft stromen. Zoiets was het in ieder geval.
Gefeliciteerd!quote:
Goed man!quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:26 schreef The6thgate het volgende:
AVB ook gehaald Helemaal foutloos en binnen 5 minuten klaar. Achteraf hoorde ik van m'n instructeur nog dat de examinator had gezegd: "kijk, zo moet het nou" Leuk om te horen.
Maandag eerste keer de weg op.
Ja dat werkt best lekker, op een gegeven moment heb je die pionnen ook wel gezien. Zo heb ik het ook ongeveer gedaan iig.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:55 schreef Devvie het volgende:
Had vandaag een andere instructeur en die zei dat 12lessen teveel zou zijn voor mn AVB, dus even wat om zitten boeken na de les omdat ik alles al had ingepland tot mn AVB examen
Komende 3lessen voor mij alvast voor mijn AVD en dan nog 3lessen AVB + examen
Toch weer een hoofdstuk afgesloten niet waar, zo herkenbaar. Gefeliciteerd nogmaals en veel rijplezier! Wie weet zien we elkaar nog bij een newbierit?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ga nu echt afscheid nemen maar zal nog wel is meeposten en lezen Zojuist mijn roze pasje opgehaald!
Die pionnen hebben mij gevoeld god wat haat ik die langzame slalom..quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:21 schreef whY... het volgende:
[..]
Ja dat werkt best lekker, op een gegeven moment heb je die pionnen ook wel gezien. Zo heb ik het ook ongeveer gedaan iig.
Kan ik hopelijk ook over 3 wekenquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ga nu echt afscheid nemen maar zal nog wel is meeposten en lezen Zojuist mijn roze pasje opgehaald!
Nog effe blijven hangen voor een newbe-rit?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ga nu echt afscheid nemen maar zal nog wel is meeposten en lezen Zojuist mijn roze pasje opgehaald!
En wat voor type motoren?quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:29 schreef Beastie_boys het volgende:
Zoveel zin om te rijden, 2 mooie motoren die mij aanstaren als ik de garage inloop maken het verdomde verleidelijk.
Z750R?quote:
Ohja, die is pas net op de marktquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:48 schreef bynnad het volgende:
De Suzuki gsr750 is nog niet tweedehands verkrijgbaar en de kawasaki z750 (zonder R ) is 1000 euro goedkoper.
Het is niet dat ik persé een nieuwe wil hebben, maar ik zoek een zo goed als nieuwe motor. Omdat een bijna nieuwe kawasaki zowat een nieuwprijs heeft, dan maar gewoon een nieuwe.
Maar waarschijnlijk zal ik voor de Suzuki gsr 750 kiezen
Het is wel mijn eigen eerste motor. Ik rijd nu alweer 3 jaar op die van mijn schoonvader. Hij heeft een kawa zzr 1100 van het jaar 1990 (lelijk).quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:51 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ohja, die is pas net op de markt
Hm, ik dacht dat er in het begin veel afschrijving is dus dan worden ze snel goedkoper. Maar dat dacht ik verkeerd dus?
Oh en voor de duidelijkheid, ik denk dat het niet je eerste motor wordt, of wel?
Honda cbfquote:Op woensdag 15 juni 2011 18:14 schreef bynnad het volgende:
[..]
En wat voor type motoren?
Ik ben nu zelf ook op zoek naar een nieuwe motor
Heb 2 weken geleden een motor uit 2003 gekocht, ook nog zonder krasjequote:Op woensdag 15 juni 2011 20:36 schreef Tankiej het volgende:
Nee, ok. Maar het blijft een nieuwe motor.. Denk dat ik alsnog doodsbang zou zijn voor dat eerste krasje
En daarbij delen mijn vriendin en ik een motor. Een kawa zzr 600, maar die is me te laag. Dus ik heb toch een aantal wat kilometers gemaakt op een motor .quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:35 schreef thenxero het volgende:
Als je al tijden op een motor van iemand anders gereden hebt is het niet écht je eerste motor meer
Da's een flink beest. Wel een beetje je pols in bedwang houdenquote:Op donderdag 16 juni 2011 00:36 schreef HeetBoven het volgende:
volgend seizoen staat er een Blackbird 1100 xx hier krasje vind ik niet zo erg, de 164 paardjes gaan veel goed maken
Dat gaat vaak zo, dan doe je zo voorzichtig met iets en dan door iets doms komt er het eerste krasje opquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:37 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Heb 2 weken geleden een motor uit 2003 gekocht, ook nog zonder krasje
Daar ga ik waarschijnlijk dus ook wel het eerste krasje opzetten, en waarschijnlijk door iets heel doms. Gaat zo altijd met alles bij mij
Zit echt de hele dag aan AVD van vrijdag te denken. (nog) Niet zenuwachtig ofso, maar ik wil gewoon rijden!!!
Dat is waar, maar het is toch altijd jammerquote:Op donderdag 16 juni 2011 00:31 schreef bynnad het volgende:
[..]
En daarbij delen mijn vriendin en ik een motor. Een kawa zzr 600, maar die is me te laag. Dus ik heb toch een aantal wat kilometers gemaakt op een motor .
En tja, dat krasje komt toch wel een keer. Het blijft een gebruiksvoorwerp.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:51 schreef bynnad het volgende:
Wat voor motor zou jij graag willen Tankiej? (of misschien heb je er al een)
Ik heb er nog geen, koop pas als ik m'n rijbewijs hebquote:Op donderdag 16 juni 2011 08:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Tankiej, ik weet niet waar je op wil beginnen maar die van mij gaat binnenkort te koop (ja nu al). Vrouwlief kan niet zo lekker achterop zitten en die wil toch ook wel graag mee. Perfect ding met veel nieuwe onderdelen, oldtimer en dat voor nog geen 1000 euro!
Dat laatste stukje mag je even uitleggenquote:Op donderdag 16 juni 2011 09:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik vind het helemaal niet zwaar hoor, het is net hoe je het zelf ervaart qua power. Ik merk dat hij prima in toom te houden is en een prima handling heeft (gisteravond 2 uur gereden). Voordeel is, als je dan wat zwaarders wilt als je wat meer ervaring hebt hoef je niet op zoek naar een andere motor
Dat denk ik ook. Tijdens het rijden op een 600 kun je ook nog sparen voor een mooie 1000 voor over een jaartje ofzo en je hoeft ook niet bang te zijn voor krasjes op je goedkope 1e motor.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:22 schreef Tankiej het volgende:
Maar ik denk niet dat ik zo snel uitgekeken zal raken op een 500 of 600. Voordat je er echt goed mee kan sturen, ben je zo een paar jaar verder
Yep, als ik me bedenk hoor je het welquote:
Ik weet niet eens of ik wel een 1000 wil over langere tijd... Juist het rijden van bochtjes vind ik erg leuk (tijdens rijles, nu nog ). Op een 1000 gaan de bochtjes niet sneller, alleen het accelereren uit de bocht en op rechte stukken gaat-ie sneller, en het is nou niet dat een 600 zo langzaam gaatquote:Op donderdag 16 juni 2011 09:25 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Tijdens het rijden op een 600 kun je ook nog sparen voor een mooie 1000 voor over een jaartje ofzo en je hoeft ook niet bang te zijn voor krasjes op je goedkope 1e motor.
Op een Diversion 600 kun je ook harstikke goed leren rijden Die van mij is nog zuinig ook, 1 op 23 heb ik gehaald de eerste tank + ze zijn erg goedkoopquote:Op donderdag 16 juni 2011 09:03 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er nog geen, koop pas als ik m'n rijbewijs heb
Het liefste heb ik een naked (Hornet, GSR, Z750, maar te duur voor mij op het moment ), de oudere nakeds (die in mijn prijsklasse vallen) zijn vaak wat kleiner en dan pas ik daar niet echt makkelijk op.. Alhoewel ik van meerdere mensen hoor dat de GS500e nog wel goed te doen is als wat langere persoon.
Verder kijk ik ook wel naar sport/tour motoren, zoals de CBR600F en GSX600F. Ook vind ik de Fazer 600 erg mooi en de Diversion 600 lijkt me ook wel iets om op te beginnen
Wat heb je in de aanbieding Mark?
Zo denk ik er ook over. Ik vind een 600 leuker rijden. De bochten zijn wat leuker te maken en gaat idd hard genoeg.quote:Op een 1000 gaan de bochtjes niet sneller, alleen het accelereren uit de bocht en op rechte stukken gaat-ie sneller, en het is nou niet dat een 600 zo langzaam gaat
Ik bedoel natuurlijk een willekeurige zwaardere/mooiere motor.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:31 schreef Tankiej het volgende:
Ik weet niet eens of ik wel een 1000 wil over langere tijd... Juist het rijden van bochtjes vind ik erg leuk (tijdens rijles, nu nog ). Op een 1000 gaan de bochtjes niet sneller, alleen het accelereren uit de bocht en op rechte stukken gaat-ie sneller, en het is nou niet dat een 600 zo langzaam gaat
Ligt er natuurlijk aan waar je zoal rijdt he. Op alleen dijkjes en 80km/h wegen is een naked 600 prima, maar op de snelweg is een zwaardere tourmotor weer fijner.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:37 schreef bynnad het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Ik vind een 600 leuker rijden. De bochten zijn wat leuker te maken en gaat idd hard genoeg.
Dacht ik alquote:Op donderdag 16 juni 2011 09:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk een willekeurige zwaardere/mooiere motor.
Dat klopt uiteraard, wel een motor kopen die goed is in hoe en waar jij graag rijdt! Ik rij liever op 80km/h wegen met bochtjes dan op de snelwegquote:[..]
Ligt er natuurlijk aan waar je zoal rijdt he. Op alleen dijkjes en 80km/h wegen is een naked 600 prima, maar op de snelweg is een zwaardere tourmotor weer fijner.
Welk andere topic en waarom post je het dan niet in een ander topic?quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:15 schreef ArnosL het volgende:
Gisteravond over een paar mooie weggetjes gereden achter Markelo. Daar liggen mooie weggetjes waar je dus ook overal 80 mag Heerlijk gestuurd, 105 km in 1,5 uur
Edit: Kut, moest in het andere topic
En hoever ben je al met je motorrijlessen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:42 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Welk andere topic en waarom post je het dan niet in een ander topic?
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel km we met rijles elke keer rijden, zal het volgende keer eens bijhouden
Nog twee en dan mag ik AVD proberen, 30 juniquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:47 schreef bynnad het volgende:
[..]
En hoever ben je al met je motorrijlessen?
Ach, vanavond word het al weer droogquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:58 schreef nero7 het volgende:
Het werd inderdaad godverdomme wel eens tijd ja
Denk je eind april te kunnen rijden...Nee hoor, haal em 2 maanden later wanneer het fucking kutweer is voor de komende dagen
Ik ook nog nooitquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:09 schreef nero7 het volgende:
Hoe vaak ben jij nou gecontroleerd op je rijbewijs...
¤ 220,- en dit is de prijs van 1 april 2008, dus hij zal nu nog wel hoger liggen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:11 schreef ArnosL het volgende:
Met een beetje pech krijg je daar dan een boete voor
Voor het rijden van een voertuig zonder rijbevoegd te zijn daarvoor. Maar als het alleen een boete is voor rijbewijs niet kunnen tonen, is het 50 euro ofzoietsquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:22 schreef bynnad het volgende:
[..]
¤ 220,- en dit is de prijs van 1 april 2008, dus hij zal nu nog wel hoger liggen.
Ik weet niet hoever het gaat, want je hebt het examen gehaald dus je hebt recht op het rijbewijs. Dit rijbewijs is aangevraagd, maar je hebt het nog niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Voor het rijden van een voertuig zonder rijbevoegd te zijn daarvoor. Maar als het alleen een boete is voor rijbewijs niet kunnen tonen, is het 50 euro ofzoiets
En is het rijbewijs met spoed aanvragen dus goedkoperquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Voor het rijden van een voertuig zonder rijbevoegd te zijn daarvoor. Maar als het alleen een boete is voor rijbewijs niet kunnen tonen, is het 50 euro ofzoiets
Dat is wel het beste ja, gewoon wachten. Maar ja, sommige mensen hebben daar wat moeite meequote:Op donderdag 16 juni 2011 11:26 schreef bynnad het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever het gaat, want je hebt het examen gehaald dus je hebt recht op het rijbewijs. Dit rijbewijs is aangevraagd, maar je hebt het nog niet.
Als de politie in het systeem gaat kijken, kunnen ze al zien dat je het rijbewijs hebt behaald?
Ik zou zeggen, wacht gewoon een week en dan weet je zeker dat je zonder problemen rond kan rijden (maar da's mijn mening )
Yep, dat klopt! Dan heb je je rijbewijs één werkdag later als je het voor 14.00 aanvraagt (bij veel gemeentes)quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
En is het rijbewijs met spoed aanvragen dus goedkoper
Succes!quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:28 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb over 30 minuten mijn AVB
p.s gefeliciteerd nero
Succesquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:28 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb over 30 minuten mijn AVB
p.s gefeliciteerd nero
Zoals ik weet is het aan te raden dat je je richtingaanwijzer gebruikt bij zo'n situatie. Dan weet het overige verkeer wat je doet.quote:Mijn gedachtengang: Afbuigende voorrangsweg is hetzelfde als een rechte voorrangsweg, dus ik maak geen afslag of iets dergelijks. Als ik geen richting aangeef lijkt het mij aannemelijk dat de hele wereld weet dat ik niet af zal slaan.. Schijnbaar dacht het examen daar anders over
Aan te raden misschien, maar het lijkt me niet dat dat verplicht is. Het is bij een rotonde ook niet verplicht om richting aan te geven naar links omdat je daar ook rechtdoor gaat en naar rechts afslaat.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:24 schreef bynnad het volgende:
[..]
Zoals ik weet is het aan te raden dat je je richtingaanwijzer gebruikt bij zo'n situatie. Dan weet het overige verkeer wat je doet.
Het is ook niet verplicht, maar het is aan te raden zodat het andere verkeer weet wat je doet. Als je bij je theorie aangeeft dat je deze niet gebruikt hem je deze fout aangezien het geadviseerd wordt om je richtingaanwijzer te gebruiken. Dit heb ik toen met mijn theorie geleerd.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:29 schreef mstx het volgende:
[..]
Aan te raden misschien, maar het lijkt me niet dat dat verplicht is. Het is bij een rotonde ook niet verplicht om richting aan te geven naar links omdat je daar ook rechtdoor gaat en naar rechts afslaat.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:44 schreef Thrilled het volgende:
Uhm en misschien een andere domme vraag
Waar laat een motorrijder zijn parkeerkaartje op een betaald-parkeren-parkeerplaats of zijn parkeerschijf in een parkeerschijf-zone?
Geeft indirect antwoord op je vraagquote:In feite wordt betaald parkeren geregeld in de gemeentelijke verordeningen. Die moet je dus eigenlijk kennen. Dat gaat natuurlijk niet.
Als je betaalt kan de gemeente je geen naheffing geven, maar je kunt het kaartje niet op een goede plaats neerleggen.
In de praktijk gedoogt vrijwel iedere gemeente parkeren van een motor op plekken die geen overlast veroorzaken (dus op weg en stoep buiten de gebruikte zones).
In sommige gemeentes (iig Valkenburg en Scheveningen) zijn er motorparkeerplaatsen waar je verplicht bent te parkeren en betalen (ze controleren!) Ik neem aan dat je daar geen ticket krijgt maar voor een plaats betaald.
In blauwe zones mag je sowieso staan, die gelden alleen voor voertuigen met meer dan 2 wielen ;-)
jups! Dat is ook het mooie van motorrijden, maar ik zie net dat ze dat in Scheveningen dus al ver***kt hebben...quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:59 schreef Thrilled het volgende:
Ah dus gratis parkeren in de meeste gevallen
Als er verkeer uit de andere straat komt moet je gewoon je richting aangeven op een afbuigende voorrangsweg. Stel dat die idioot niet door heeft dat het een afbuigende voorrangsweg, dus geen voorrang verleend en zn auto voor je snufferd gooit. Dan baal je toch dat je geen richting hebt aangegeven.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:34 schreef bynnad het volgende:
[..]
Het is ook niet verplicht, maar het is aan te raden zodat het andere verkeer weet wat je doet. Als je bij je theorie aangeeft dat je deze niet gebruikt hem je deze fout aangezien het geadviseerd wordt om je richtingaanwijzer te gebruiken. Dit heb ik toen met mijn theorie geleerd.
Ik zal eens proberen hierover meer te vinden. (altijd handig hoe het cbr hierover denkt )
2,50 en je motor staat op een beveiligde parkeerplaats. Die 2,50 is overigens eenmalig en NIET per uur. Zelfs al zou ik hem ernaast kunnen parkeren zou ik het nog niet doen (als het druk is dan he, al die malloten)quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:00 schreef whY... het volgende:
[..]
jups! Dat is ook het mooie van motorrijden, maar ik zie net dat ze dat in Scheveningen dus al ver***kt hebben...
Oef haha, pijnlijk!quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:04 schreef Mirgeam het volgende:
Gisteren viel nog iemand van haar motor aan het eind van het examen, na een hoop oefeningen fout gedaan te hebben
Bij de 1e 2 borden mag je niet keren omdat je dan de verkeerde kant op gaat. Bij die laatste moet je keren zodat je juist wel de goede kant op gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:31 schreef Thrilled het volgende:
Zucht.. ik heb weer eens een raar gevalletje (vind ik) met betrekking tot de theorie
Ik heb allerlei vragen gehad of je mag keren (of achteruit rijden) op eenrichtingswegen aangegeven met de volgende borden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou dat mag allemaal niet, leek me vrij duidelijk. Tot ik de volgende vraag kreeg:
"Wat moet u doen als u onderstaande weg per ongeluk bent ingereden?"
[ afbeelding ]
A: Doorrijden tot het volgende kruispunt
B: U mag uw fout herstellen en keren
C: U moet uw fout herstellen en keren
Gezien de eerste 2 borden en het verbod om te keren, leek het me in dit geval dat je dan maar door moest rijden tot het volgende kruispunt. Bleek het antwoord C te zijn... Waarom moet ik dan mijn fout hier wel herstellen, en bij de andere wegen niet?
Dan vind ik het nog de moeite! Maar leer mij de randstad kennen dat deze tarieven nog zullen groeien. Verder ben ik best een optimist hoor!quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:15 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
2,50 en je motor staat op een beveiligde parkeerplaats. Die 2,50 is overigens eenmalig en NIET per uur. Zelfs al zou ik hem ernaast kunnen parkeren zou ik het nog niet doen (als het druk is dan he, al die malloten)
quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:16 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik zal zo eens op on gaan rijden dan, kijken hoever ik kom en hoe dat rijdt
Het keren zelf is niet het probleem. Het probleem is dat je daarna tegen de richting inrijdt bij die eerste twee .quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:01 schreef Thrilled het volgende:
Nee maar bij die borden is de vraag juist "mag je hier keren?", maar zo onthoud ik het inderdaad wel Bij de een rijd je met de goede richting mee.. niet vergeten
Hahá veeeel verder dan ik dacht, het werkt dus prima . Nu maar hopen dat ik niks beschadigt heb in de tussentijd . Jij nog bedankt voor het inzichtquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:47 schreef moneyfornothing het volgende:
Hoe ver was je trouwens nog gekomen?
[..]
Haha beter, en graag gedaan! Het is dat het mij zo verteld is hoor over de Pri-stand, anders had ik het ook niet geweten. Het had gekund dat je een raar kraantje had, maar het valt mee dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:09 schreef whY... het volgende:
[..]
Hahá veeeel verder dan ik dacht, het werkt dus prima . Nu maar hopen dat ik niks beschadigt heb in de tussentijd . Jij nog bedankt voor het inzicht
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
bijna vergeten te melden.
AVB is binnen
in de zeik miezerregen
Het eerste bord geeft geen éénrichtingsverkeer aan. Het geeft alleen een verplichte rijrichting aan. Dat wil zeggen dat (bijvoorbeeld) als je van een bepaalde kant komt dat je niet af mag slaan (voorbeeld: streetviewlinkje).quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:31 schreef Thrilled het volgende:
Zucht.. ik heb weer eens een raar gevalletje (vind ik) met betrekking tot de theorie
Ik heb allerlei vragen gehad of je mag keren (of achteruit rijden) op eenrichtingswegen aangegeven met de volgende borden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou dat mag allemaal niet, leek me vrij duidelijk. Tot ik de volgende vraag kreeg:
"Wat moet u doen als u onderstaande weg per ongeluk bent ingereden?"
[ afbeelding ]
A: Doorrijden tot het volgende kruispunt
B: U mag uw fout herstellen en keren
C: U moet uw fout herstellen en keren
Gezien de eerste 2 borden en het verbod om te keren, leek het me in dit geval dat je dan maar door moest rijden tot het volgende kruispunt. Bleek het antwoord C te zijn... Waarom moet ik dan mijn fout hier wel herstellen, en bij de andere wegen niet?
Bij dat kruispunt mag je maar één richting op dus dat kun je ook "éénrichtingsverkeer" noemen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:21 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Het eerste bord geeft geen éénrichtingsverkeer aan. Het geeft alleen een verplichte rijrichting aan. Dat wil zeggen dat (bijvoorbeeld) als je van een bepaalde kant komt dat je niet af mag slaan (voorbeeld: streetviewlinkje).
Ik morgen weerquote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:27 schreef knack het volgende:
Zo het is weer vrijdag... ik mag vandaag weer lekker lessen
Je mag niet afslaan nee, maar je mag wel keren. Het is namelijk een provinciale weg en geen auto(snel)weg. Dus geldt dat één richting op dan nog wel?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:32 schreef mstx het volgende:
[..]
Bij dat kruispunt mag je maar één richting op dus dat kun je ook "éénrichtingsverkeer" noemen.
Volgens mij niet, je gaat dan immers niet de richting op die het bord met de verplichte rijrichting aangeeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:35 schreef Tankiej het volgende:
Je mag niet afslaan nee, maar je mag wel keren.
Die link geeft niet echt uitsluitsel, daar gaat de discussie erover of het wel of niet toegestaan isquote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:47 schreef mstx het volgende:
[..]
Volgens mij niet, je gaat dan immers niet de richting op die het bord met de verplichte rijrichting aangeeft.
http://www.veit.nl/314643-keerverbod-of-niet
Gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
bijna vergeten te melden.
AVB is binnen
in de zeik miezerregen
Gefeliciteerd! Nu lekker op de weg lessen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
bijna vergeten te melden.
AVB is binnen
in de zeik miezerregen
Succes!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:03 schreef -Bubbles- het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Nu lekker op de weg lessen.
Ik mag vanmiddag tussen de piontjes door rijden Begin nu toch wel enige spanning te voelen
Gefeliciteerd! @Bubbles, succes!quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:01 schreef jesperrrrsss het volgende:
bijna vergeten te melden.
AVB is binnen
in de zeik miezerregen
ik rij bij nobel (top rijschool btw )quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!
Waar is het oefenterrein eigenlijk in Helvoet? M'n ouders wonen er namelijk
Het stelt niet heel veel voor inderdaad, maar toch betaal je er aardig wat geld voor dus wil je ook dat je het in 1 keer haalt. Dat zorgt er voor dat er toch iets van een druk op ligt waardoor je weer nerveus wordt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:02 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
p.s voor de mensen die nerveus zijn voor AVB niet doen.
het stelt echt geen reet voor (maar denk er ook weer niet te licht over)
het meisje/vrouw waar ik mee was was onzeker en nerveus maar toch alles gehaald zonder moeite alleen moest ze een rem proef over doen (omdat ze iets harder kon remmen)
als ze zien dat je het kan zullen ze wat soepeler zijn.
Had ik ook tijdens mijn lessen. Nja, niet zo ergquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:15 schreef Devvie het volgende:
Vandaag eerst les op de weg gehad, dikke paniek in mn hersenen. Al dat kijken enzo information overload!
Die vent ook zeiken dat ik mn autorijbewijs heb dus het al automatisch zou moeten doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |