quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:41 schreef rene90 het volgende:
Ik zal binnenkort inventariseren wie daar aan mee willen doen, dus bij deze, kan je mij een PM sturen als je je rijbewijs al hebt en graag mee wilt, of nog een paar weken moet maar wel interesse hebt en de mogelijkheid tot een motor. Kan ik even kijken op wat voor groep we uitkomen.
Stuur rene90 een PM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-06-2011 17:19:28 ]het is patat
quote:Op zondag 12 juni 2011 14:20 schreef jesperrrrsss het volgende:
info over vorig deel:
ging over ondergoed![]()
Hier wat info over dat pak van je.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:35 schreef Thrilled het volgende:
Haha @ TT
Nou ik stond vanmiddag dus inderdaad in mn boxershort in meneer zn woonkamer, inclusief vrouw en kids erbij
Maar het pak zat als gegoten, lekker strak en precies mijn maat.. geheel onbeschadigd, goed onderhouden en hij rook nog als nieuw. Gelijk de deal afgerond en mee naar huis dat pak! Ik kan lessen in mn eigen zweetspul
Volgende week waarschijnlijk tweedehands laarzen en dan heb ik bijna mijn setje compleet! De helm word wel nieuw, want daar heb ik al een mooie van gezien bij Motoport..
Even kijken of de foto van mij in pak online kanMijn vriendin had hem ook al goed gekeurd (6)
/edit
[ afbeelding ]
Ben er erg blij mee! Nu maar hopen dat ik niet val tijdens mijn rijlessen
Waar woon je? Ik heb vandaag ook een flink stuk over een dijk gereden namelijkquote:Op zondag 12 juni 2011 22:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Gefelici! Hier rijden ze al de hele dag over de dijk en ik mag nog niet.....:(
Dat is zeker niet veel geld, en een mooi pak ook! En inderdaad, ieder zijn ding.. als ik het pak een keer goed schoonmaak, invet en met de hand was heb ik er vrede mee hoor.. ik ga wel kijken voor een dunne thermo achtige broek omdat het aan/uittrekken van de broek dan toch makkelijker gaat.. daarbij zit ik altijd met een tshirt erin dus ik heb er niet zo'n moeite mee dat het tweedehands is..quote:Op maandag 13 juni 2011 00:50 schreef DarkNoize het volgende:
2e Hands motorkleding waar dus iemand keihard in heeft zitten zweten, niks voor mij!![]()
Ik heb een paar weken geleden dit pak gekocht bij louis.de (jaja, ook ik maak er reclame voor).
Koste maar ¤170, is gewoon een nieuw pak en geen negatieve opmerkingen te vinden!
[ afbeelding ]
![]()
En anders had ik gewoon een pak van 500/600/700¤ gekocht, ik moet er echt niet aan denken om in iemand anders z'n zweet te rijden.
Maar als jij er blij mee bent is het natuurlijk goed! Dat is het belangrijkste!![]()
Dinsdag trouwens nog les en vrijdag AVD
Ik zie hem staan ja bij louis (wel voor ¤200), maar die maten zeggen me alleen niets. Ze hebben GR.48 t/m GR. 58. (GR zal wel staan voor grosse?). Hoe lang ben jij en wat voor maat heb je?quote:Op maandag 13 juni 2011 00:50 schreef DarkNoize het volgende:
2e Hands motorkleding waar dus iemand keihard in heeft zitten zweten, niks voor mij!![]()
Ik heb een paar weken geleden dit pak gekocht bij louis.de (jaja, ook ik maak er reclame voor).
Koste maar ¤170, is gewoon een nieuw pak en geen negatieve opmerkingen te vinden!
[ afbeelding ]
![]()
En anders had ik gewoon een pak van 500/600/700¤ gekocht, ik moet er echt niet aan denken om in iemand anders z'n zweet te rijden.
Maar als jij er blij mee bent is het natuurlijk goed! Dat is het belangrijkste!![]()
Dinsdag trouwens nog les en vrijdag AVD
Oke... Ik ben 1.78 en maar 55-58kg. Is nog maar de vraag of het gaat passen. Sowieso is het lastig kleding te vinden dat een beetje smal is rond mijn middel, zoals ikquote:Op maandag 13 juni 2011 16:36 schreef DarkNoize het volgende:
Toen ik er heen ging kreeg je 15% korting op 1 artikel van leer. Daarom ¤170 ipv ¤200.
Ik zelf heb maat 48. Ben 1,80-1,85 ongeveer en weeg maar 66 kilo![]()
Pak zit wel een beetje krap bij m'n ballen en kruipt als ik sta een beetje in m'n reetMaar als ik maat 50 pakte was het pak weer veel te wijd bij m'n armen. Als ik op de motor zit past het pak eigenlijk perfect. Hopelijk rekt het leer nog wat uit
![]()
Zou zelf geen pak kopen zonder het eerst ergens te passen.
Klinkt raar maar ik had van Alpinestars zelfs een maat 54 pak gepast, en daar zat de jas gewoon nogsteeds te strak rond mijn borst en schouders
Oke, bedankt voor de infoquote:Op maandag 13 juni 2011 17:09 schreef DarkNoize het volgende:
Motozoom heeft ook Probiker, zit in Utrecht en Amsterdam dacht ik.
Verder denk ik dat het pak jou juist wel perfect zou passen als je 1.78 bent. Ik ben ook smal rond m'n middel, en de broek en jas passen daar perfect![]()
Maargoed, passen is weten
Van het CBR:quote:Op maandag 13 juni 2011 18:09 schreef thenxero het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de info!
Eerst maar eens beginnen met rijlessen... daar kan je toch altijd alles wel lenen? Of moet je wel zelf schoenen hebben tot boven je enkels?
Meeste rijscholen zullen dit wel volgen. Goede schoenen en broek dus. Jas, helm en handschoenen kan je lenen.quote:• U bent natuurlijk verplicht om een goedgekeurde helm te dragen. Het beste is een helm die licht is van kleur of die is voorzien van (retro-reflecterende ) kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer.
• U gebruikt bij voorkeur een vorm van oogbescherming, zoals een helmvizier, motorbril of (zonne)bril.
• U draagt hoge schoenen of laarzen die de enkel bedekken.
• U draagt handschoenen of wanten die de hand bedekken en zoveel mogelijk ook het polsgewricht.
• U draagt kleding waarvan de broek de benen bedekt. De jas moet het bovenlichaam en de armen helemaal bedekken. Broek en jas mogen één geheel vormen.
Algemeen geldt dat u bij voorkeur kleding draagt die speciaal bedoeld is voor motorrijders. De uitrusting moet in ieder geval stevig genoeg zijn om u te beschermen als u valt of bijvoorbeeld de hete uitlaat van de motorfiets raakt. Ook heeft uw kleding bij voorkeur retroreflecterende eigenschappen of andere kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer. Tot slot moet de kleding u voldoende beschermen tegen de weersomstandigheden tijdens het examen.
wat voor?quote:Op maandag 13 juni 2011 18:42 schreef DarkNoize het volgende:
Bij mijn rijschool kan ik gewoon alles gebruiken kwa kleding. Helm, handschoenen, broek, jas, laarzen.
Ik heb het allemaal ook thuis liggen maar heb nooit zin om dat mee te nemen, dus les gewoon altijd in kleding van de rijschool, behalve handschoenen, die neem ik wel elke keer zelf mee![]()
Ook ik hoor goede verhalen van mijn rij-instructeur over Triumph, schijnen best goede motoren te zijn.
Ik word pas echt boos op mezelf als ik vrijdag zak voor mijn AVD, er staat dan namelijk al 2 weken een motor hier in de schuur op mij te wachten!
Staat nergens dat het een motorbroek moet zijnquote:Op maandag 13 juni 2011 18:32 schreef thenxero het volgende:
Broek ook? Hmm... ik heb nog nooit op een motor gezeten dus het is dan wel zonde om direct allemaal dure spullen te kopen als het misschien niks voor me is (wat ik me niet kan voorstellen, maar je weet het niet). Ik zal wel een keer bellen dan weet ik het zeker
Ik kon helm, handschoen en jas gebruiken. Echter handschoenen en helm waren allemaal veel te groot. Plus dat ik het gewoon frisser vond eigen spul te hebbenquote:Op maandag 13 juni 2011 18:42 schreef DarkNoize het volgende:
Bij mijn rijschool kan ik gewoon alles gebruiken kwa kleding. Helm, handschoenen, broek, jas, laarzen.
Ik heb het allemaal ook thuis liggen maar heb nooit zin om dat mee te nemen, dus les gewoon altijd in kleding van de rijschool, behalve handschoenen, die neem ik wel elke keer zelf mee![]()
Ook ik hoor goede verhalen van mijn rij-instructeur over Triumph, schijnen best goede motoren te zijn.
Ik word pas echt boos op mezelf als ik vrijdag zak voor mijn AVD, er staat dan namelijk al 2 weken een motor hier in de schuur op mij te wachten!
Daytona 675 is één van de de weinige supersports die ik echt mooi vindquote:Op maandag 13 juni 2011 18:36 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ben 1.95 weeg ongeveer 85+ en ben atletisch gebouwd.![]()
en ik heb mijn DIFI Imola pak gekocht in maat 52. jas zit nu al ongeveer perfect ,maar ik moet wel zeggen dat de kniestukken af en toe wat lastig zitten, maar dit moet nog vormen aangezien ik het pak nog maar 3 keer aan heb gehad.
p.s heeft iemand hier ervaring met Triumph Daytona 675 ??? (Triumph werd me aan geraden door me rij instruceuraangezien ik voor supersport ga maar niet goed op een GSXR600 of CBR600RR pas (en al helemaal niet op een R6)
heb komende donderdag AVB ik word echt boos op me zelf als ik zak
Heb dat pak ook vorige week gekocht! jas in maat 60 en broek in maat 58, maar ik ben dan ook 2 meter met een atletische bouwquote:Op maandag 13 juni 2011 18:36 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ben 1.95 weeg ongeveer 85+ en ben atletisch gebouwd.![]()
en ik heb mijn DIFI Imola pak gekocht in maat 52. jas zit nu al ongeveer perfect ,maar ik moet wel zeggen dat de kniestukken af en toe wat lastig zitten, maar dit moet nog vormen aangezien ik het pak nog maar 3 keer aan heb gehad.
ik heb ook de witte gekochtquote:Op maandag 13 juni 2011 20:09 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Heb dat pak ook vorige week gekocht! jas in maat 60 en broek in maat 58, maar ik ben dan ook 2 meter met een atletische bouw![]()
Heb de witte variant gekocht, ik voel me dan ook echt een Power Ranger met dan pak aan![]()
Heb ook eindelijk laarzen in maat 49 gevonden
Vrijdag theorie, en als ik slaag ga ik beginnen met lessen!
ik heb hem niet zien staanquote:Daytona 675 is één van de de weinige supersports die ik echt mooi vind![]()
Heb er op gezeten bij de AutoRAI (GoMotor gedeelte), vond het goed zitten. Ik ben ook ongeveer 1,95
Ach, 25kw gaat hard zat. Meer kans dat je hem heel houd. Enige kutte aan 25kw is dat het je motorkeuzen best wel beperkt..quote:Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
ik heb ook de witte gekocht![]()
plus deze handschoenen [ afbeelding ]
nu voel ik me helemaal power ranger
[..]
ik heb hem niet zien staan![]()
maar er werd door me rijinstructeur gezegd dat omdat de Daytona 675 een westerse motor is gelijk ook voor een langere lichaamsbouw is.
en kan met een kitje van 100 euro naar 25kW gezegt worden
25kW![]()
Ik neem aan dat je naar de motor vraagt?quote:
Klopt ook wel, dat het wat groter is omdat het een westerse motor is. Echter zijn Ducati's ook behoorlijk westers vergeleken met al die Japanse merken, maar die zijn juist weer niet zo grootquote:Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef jesperrrrsss het volgende:
.......
ik heb hem niet zien staan![]()
maar er werd door me rijinstructeur gezegd dat omdat de Daytona 675 een westerse motor is gelijk ook voor een langere lichaamsbouw is.
en kan met een kitje van 100 euro naar 25kW gezegt worden
25kW![]()
Ik zag net bij mijn sportvereniging precies dit motorpak in de kleedkamer liggenquote:Op maandag 13 juni 2011 00:50 schreef DarkNoize het volgende:
2e Hands motorkleding waar dus iemand keihard in heeft zitten zweten, niks voor mij!![]()
Ik heb een paar weken geleden dit pak gekocht bij louis.de (jaja, ook ik maak er reclame voor).
Koste maar ¤170, is gewoon een nieuw pak en geen negatieve opmerkingen te vinden!
[ afbeelding ]
![]()
En anders had ik gewoon een pak van 500/600/700¤ gekocht, ik moet er echt niet aan denken om in iemand anders z'n zweet te rijden.
Maar als jij er blij mee bent is het natuurlijk goed! Dat is het belangrijkste!![]()
Dinsdag trouwens nog les en vrijdag AVD
Ik welquote:Op maandag 13 juni 2011 21:39 schreef jesperrrrsss het volgende:
edite: ik vind het niet erg dat 25kW niet hard gaat ik bedoel als hij goed is terug gedraaid loopt hij nog steeds 160+ (hard zat)
Meegenomen?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:31 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik zag net bij mijn sportvereniging precies dit motorpak in de kleedkamer liggen
Als je een wind hebt van 30km/h in je rug of tegen, dat maakt al een verschil van 60km/h t.o.v. de lucht. Ik kan me wel voorstellen dat je met wind mee zeker wel 10km/h harder kan.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt![]()
![]()
![]()
![]()
Boef!
![]()
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?![]()
Was even een wtf momentje![]()
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
zelfde ervaring met mijn Fje, op een gegeven moment op de houtribdijk 190 met vol gas, dacht wtf, ding kan 220 op papier, lag gewoon aan de wind tegen op dat moment...quote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt![]()
![]()
![]()
![]()
Boef!
![]()
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?![]()
Was even een wtf momentje![]()
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
Niet uit paniek je voetrem erbij gebruiken héquote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt![]()
![]()
![]()
![]()
Boef!
![]()
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?![]()
Was even een wtf momentje![]()
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
Ik vond de FZ1 wel redelijk zitten, de Z750 is wel te klein jaquote:Op maandag 13 juni 2011 21:39 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb op de Suzuki GSR, kawa Z7750 en Yamaha FZ1 (bij de FZ1 was het minste) en kreeg gelijk kramp toen ik er op ging zitten (of dat lag aan het lopen over de motorbeurs)
dus volgens mij zijn nakeds ook best klein motoren of in iedergeval de zit positie met de benen in de tank is niet geschikt voor langere mensen
edite: ik vind het niet erg dat 25kW niet hard gaat ik bedoel als hij goed is terug gedraaid loopt hij nog steeds 160+ (hard zat) maar ik heb geen zin in het gezeur en gezeik van het RDW en de verzekering (wat wel gewoon kan op uitdraai en niet helemaal type 2 goed keuring) en ook nog eens inbouw kosten van het begrens ding.
Lichte motor waar ik soms les op heb doet ook bijna niks als je volgas gaat, als je het gas vervolgens een klein beetje terugdraait schiet ie er vandoorquote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt![]()
![]()
![]()
![]()
Boef!
![]()
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?![]()
Was even een wtf momentje![]()
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
Hm, nu bij jouw bericht besef ik het me pas. Maar een uur over de snelweg?!quote:
Inderdaad, en al twee weken geen les gehad!quote:
Ik heb nog twee lessen en 30 juni AVDquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:42 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik moet wel om 4 uur vandaagTijdje niet geweest dus wel weer zin in. Komende tijd weer veel lessen en volgende week examen! ait.
Ben je helderziend?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:52 schreef mark_dabomb het volgende:
lekker dan, donderdag rijbewijs ophalen en vanaf dan 2 weken regen.....:(
Motoren hebben sowieso hun vermogen bij een relatief hoog toerental en het vermogen onderin valt vaak tegen. Als je in z'n 6 rijdt met een 25kw motor, dan zit je waarschijnlijk gewoon te ver buiten het maximale vermogen. (althans, ik hoop/neem aan dat dat het isquote:Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt![]()
![]()
![]()
![]()
Boef!
![]()
Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik?![]()
Was even een wtf momentje![]()
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
Ik heb tentamens, het worden dus 2 weken mooi weerquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:54 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ben je helderziend?
Ze kunnen het weer voor morgen niet eens goed voorspellen, dus wat ze over het weer voor de komende twee weken zeggen zou ik maar met een gigantische korrel zout nemen
Laten we het hopen, ik heb vanaf volgende week vakantie en over twee weken AVD examenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:55 schreef TSI het volgende:
[..]
Ik heb tentamens, het worden dus 2 weken mooi weer
Smelt je in de regen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:52 schreef mark_dabomb het volgende:
lekker dan, donderdag rijbewijs ophalen en vanaf dan 2 weken regen.....:(
Ik nog 14 uur en ik heb 24 juni AVDquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:46 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Inderdaad, en al twee weken geen les gehad!
[..]
Ik heb nog twee lessen en 30 juni AVD
Ligt uiteraard ook aan het aantal cilinders.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:55 schreef TSI het volgende:
[..]
Motoren hebben sowieso hun vermogen bij een relatief hoog toerental en het vermogen onderin valt vaak tegen. Als je in z'n 6 rijdt met een 25kw motor, dan zit je waarschijnlijk gewoon te ver buiten het maximale vermogen. (althans, ik hoop/neem aan dat dat het is)
Twee. Heeft ook maar één instructeur voor motorrijlessen, dus dan is meer overbodig lijkt mequote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:34 schreef whY... het volgende:
Wat me opvalt is dat sommige rijscholen niet zoveel motoren hebben? Bij mijn rijschool hadden we zeker 12 motoren, een aantal lichte, meeste 'zwaar' en dan een BMW cross en Honda type voor zware en grootte mannen.
Hoeveel motoren heeft jou rijschool?
Hangt er vanaf - als'ie zowel beperkt als onbeperkt doet (lijkt me wel) dan is het sowieso al meer. Daarnaast is het altijd raadzaam reservemotoren te hebben. Ik heb namelijk ook maar 1 instructeur, maar hij heeft iets van 7 motoren staan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Twee. Heeft ook maar één instructeur voor motorrijlessen, dus dan is meer overbodig lijkt me
Één beperkte motor en één onbeperkte. Tijdens de lessen maakt het niet echt uit op welke je rijdt, dus dan merk je het alleen tijdens het examen. Dat kan maar één leerling per keer doen danquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hangt er vanaf - als'ie zowel beperkt als onbeperkt doet (lijkt me wel) dan is het sowieso al meer. Daarnaast is het altijd raadzaam reservemotoren te hebben. Ik heb namelijk ook maar 1 instructeur, maar hij heeft iets van 7 motoren staan.
Mijne trekt vanaf 2000 rpm al wel goed hoor. Het is ook een toer motor en die rijden vaak wat laagtoeriger.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:55 schreef TSI het volgende:
[..]
Motoren hebben sowieso hun vermogen bij een relatief hoog toerental en het vermogen onderin valt vaak tegen. Als je in z'n 6 rijdt met een 25kw motor, dan zit je waarschijnlijk gewoon te ver buiten het maximale vermogen. (althans, ik hoop/neem aan dat dat het is)
18 jaar of ouder mag je gewoon op een tractor rijden. Er is alleen een certificaat nodig als je 16 of 17 bent. Er is geen apart tractorrijbewijs in Nederlandquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:23 schreef whY... het volgende:
Aha, bij ons hadden ze een stuk of 5 instructeurs en eentje die het half kan?want hij werkt alleen als het te druk is en werkt echt in een 'oude' stijl. Verder doen ze auto, scooter, motor, bus, vrachtwagen, e achter b, e achter c en d. Varen weet ik eigenlijk niet.
Waar kan je eigenlijk je tractor rijbewijs halen? Met mijn bromfietscertificaat mocht ik wel rijden op een tractor en nu niet meer? Ik mag wel auto en motor, waarom mag ik dan niet op een tractor XD
Ja, ok, maar ik ga even uit van een CBF 600, die heeft (zonder 25kw) zijn max op 10500rpmquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:12 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Mijne trekt vanaf 2000 rpm al wel goed hoor. Het is ook een toer motor en die rijden vaak wat laagtoeriger.
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd wat een rampik had echt een black out, nog nooit eerder geprobeerd een 8tje in de 2 de versnelling te doen. Of gewoon vergeten te remmen bij een vertragingsoefening
. Maja uiteindelijk was het net voldoende dus ik ben der blij mee... Juist de oefeningen die ik met de rijles in 1 keer door had verprutste ik nu ....
Hahha ja puur zenuwen ik was het effe helemaal kwijtquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:17 schreef DarkNoize het volgende:
Vergeten te remmen bij een vertragingsoefening![]()
![]()
Maar gefeliciteerd!
~quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd wat een rampik had echt een black out, nog nooit eerder geprobeerd een 8tje in de 2 de versnelling te doen. Of gewoon vergeten te remmen bij een vertragingsoefening
. Maja uiteindelijk was het net voldoende dus ik ben der blij mee... Juist de oefeningen die ik met de rijles in 1 keer door had verprutste ik nu ....
Dat komt omdat ze bij het ontwerpen van dit rijbewijs wel het idee hadden om een tractorrijbewijs in te voeren, maar dat is nooit gebeurdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:32 schreef whY... het volgende:
Waarom staat mijn T op mijn rijbewijs voor tractor dan niet ingevuld?
edit: [ afbeelding ]
Het rijtje met 12 achter de data van je rijbewijzen is volgens voor als je alleen automaat mag rijden oid. Dat eronder is wat whY zegtquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:42 schreef ArnosL het volgende:
Geen idee, heb ik ook niet. Maar wat is dat rijtje bij nummer 12 dan? Dat heb ik ook niet. Of zijn dat je dure overtredingen oid?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef menmulder het volgende:
Geslaagd wat een rampik had echt een black out, nog nooit eerder geprobeerd een 8tje in de 2 de versnelling te doen. Of gewoon vergeten te remmen bij een vertragingsoefening
. Maja uiteindelijk was het net voldoende dus ik ben der blij mee... Juist de oefeningen die ik met de rijles in 1 keer door had verprutste ik nu ....
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze bij het ontwerpen van dit rijbewijs wel het idee hadden om een tractorrijbewijs in te voeren, maar dat is nooit gebeurd
[..]
Het rijtje met 12 achter de data van je rijbewijzen is volgens voor als je alleen automaat mag rijden oid. Dat eronder is wat whY zegt
[..]
Gefeliciteerd
Remblokken versleten op een lesmotorquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef Mirgeam het volgende:
Net de laatste les voor m'n AVB morgen gehad, ik ben voorzichtig optimistisch...![]()
De motor die ik meekreeg had versleten remblokken, dus ik moest maar geen remproeven doen. Natuurlijk was ik daar niet zo blij mee een dag voor het examen, dus heb ik halverwege even met iemand anders van motor geruild, toch nog de remproeven kunnen oefenen
Yep, pasfoto moet ook weer. Gelukkig heb ik nog pasfoto's van 1,5 jaar geleden toen ik een nieuwe ID-kaart moest. Ik zie er nog net zo uitquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:09 schreef DarkNoize het volgende:
Net ook weer les gehad, volgens de instructeur moet ik vrijdag 'makkelijk' kunnen slagen voor AVD.
Natuurlijk wel nog een paar foutjes gemaakt. Maar ik vond het ook een lekker ritje![]()
Trouwens voor de eerste keer met m'n eigen nieuwe helm gelest, had ik veeeel eerder moeten doen! Nu kan ik tenminste redelijk omkijken op de snelweg zonder de helm half te verliezen![]()
Even nog een vraagje trouwens, als je je motorrijbewijs aan gaat vragen, moet je dan ook weer een pasfoto meenemen? Volgens mij wel he?
Moet ik die ook nog laten maken
Succes vandaag!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef Mirgeam het volgende:
Net de laatste les voor m'n AVB morgen gehad, ik ben voorzichtig optimistisch...![]()
De monteur stond al klaar toen we om 9 uur weer terug waren zag ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 08:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Remblokken versleten op een lesmotor
Lijkt me dat een rijschool die wel gewoon vervangt (of laat vervangen) voordat ze helemaal versleten zijn?
Nee.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:19 schreef Tankiej het volgende:
Gefeliciteerd!
Geen enkele opmerking gehad?
Super hoor! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:19 schreef Crutch het volgende:
Dames en heren ik werd vanochtend om ongeveer kwart voor tien gefeliciteerd door de examinator, ik heb nu alles gehaald en mag mijn rijbewijs gaan aanvragen.![]()
Heerlijk, zo'n last van mijn schouders.
Reservequote:Op woensdag 15 juni 2011 10:36 schreef knack het volgende:
[..]
Super hoor! Gefeliciteerd![]()
eeuuhh hoezo drie standen eigenlijk?Open, dicht en...
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:19 schreef Crutch het volgende:
Dames en heren ik werd vanochtend om ongeveer kwart voor tien gefeliciteerd door de examinator, ik heb nu alles gehaald en mag mijn rijbewijs gaan aanvragen.![]()
Heerlijk, zo'n last van mijn schouders.
Als de motor een peilstok heeftquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:36 schreef ArnosL het volgende:
Ach, zoveel stelt het niet voor. Bij mij vroegen ze alleen waar het profiel op de banden voor dient en hoe ik het oliepeil kon checken.
Profiel op de banden is voor waterafvoer als het regent.
Oliepeil is motor op de bok, peilstok eruit, schoonmaken, er weer in, er weer uit en aflezen. Moet wel met een koude motor.
Benzinekraantje: Open, dicht en reserve
Nog twee maandenquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:44 schreef knack het volgende:
Trouwens ook nog een nieuwtje.. het duurd nog even.. maar het staat nu vast. 17 augustes mag ik het ook gaan proberen. Dan heb ik mijn AVD examen
Ook succes!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 08:30 schreef The6thgate het volgende:
Om 12.30 nog een uurtje les en dan mag ik ook AVB'en. Ben wel iets zenuwachtigEerst nog maar eens een ochtendje werken.
Dank je en zet 'm op jonguh!quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:16 schreef The6thgate het volgende:
Gefeliciteerd Crutch!
Hier is het net gaan regenenLekker avb'en op vochtige ondergrond. Ben er wel blij mee, zijn ze wat coulanter hopelijk
Succes straksquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:16 schreef The6thgate het volgende:
Gefeliciteerd Crutch!
Hier is het net gaan regenenLekker avb'en op vochtige ondergrond. Ben er wel blij mee, zijn ze wat coulanter hopelijk
Nogmaals gefeliciteerd, en het kraantje op mijn motor kan volgens mij niet dicht, die heeft alleen on, pri en reserve. Maar dus wel 3 standen alsnog.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:22 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nee.
Alhoewel ik ergens te vroeg rechts ging en bijna bij iemand de dam opreed, heb ik goed gecorrigeerd.
En hij vroeg aan het begin hoeveel standen het bezinekraantje heeft, ik zei "2" en hij zei "3".
Ik wist niet dat ie ook dicht kon.
quote:
Op het moment wel ja, waterval aan geslaagdenquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:16 schreef mstx het volgende:
Ik kan beter deze post elke dag quoten.
[..]
Wat apart, ON is bij mij gewoon aan/open.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:20 schreef whY... het volgende:
Bij mij is ON geloof ik dicht op de benzinekraan en dan heb ik Pri (zal wel primair zijn) als open en res (reserve) welke dus reserve tank is. Wel weer dichtdraaien naar pri als je dan getankt hebt anders sta je de volgende keer echt stil![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |