abonnement Unibet Coolblue
pi_96883959
Hier smeet ik hem mee dicht:

Bedankt voor de betrokken reacties. Vind ik echt fijn! En het contact met andere draagmoeders is echt fijn. We hebben een eigen forum(pje) w/

Mefke ik ga je een pm sturen, ben benieuwd naar je bevindingen.
pi_96888077
Sorbo, dat is ook prettig, een eigen forum waar je je ervaringen kan delen!
Spannend allemaal hoor!

Ik vind twijfel om een update te geven over mezelf, aan de ene kant wil ik wel open zijn, aan de andere kant vind ik het ook wat lastig op het toch niet zo anonieme internet ;). Dus ik laat het hier maar even bij

En hoe is het eigenlijk met de rest van de "trouwe posters" hier?
Weet iemand hoe het met LB is?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 16 mei 2011 @ 15:57:03 #3
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_96889531
Laatste bericht van LB aan mij, was eind april, waarin ze schreef niet in staat te zijn post terug te sturen, maar dat ze mijn kaarten errg waardeerd.
Ik denk dat het niet zo goed gaat, eerlijk gezegd. Maar om daar nou echt uitspraken over te doen.,, nee dat kan ik niet. -O-
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_96889786
Sorbo, spannend. Fijn dat je met andere draagmoeders contact hebt.

Nijna :*
pi_96946028
Goede vraag over LB. Ik heb het me de afgelopen weken ook meerdere keren afgevraagd, dus heb net een PM gestuurd. Ik weet niet of ze nog meeleest, of wil reageren, maar ik hoop gewoon heel erg dat het wat beter gaat. :)

Bij mij gaat het erg wisselend. Heb geprobeerd een stukje te typen, maar alles wat ik neerzet is pessimistisch en zwartgallig en daar word ik zelf al moe van, laat staan anderen.
pi_96947375
Appel. ik zal je morgen even een PM terug schrijven, moet nu eerst zorgen dat er eten op tafel komt en daarna naar mn fröbelclubje.
:*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_96948852
Nijna en Appelsap :*

Oxy, hoe was het op de nieuwe vorm van dagbesteding?

Sorbo, ik volg je verhaal met veel interesse vanaf de zijlijn. September is gewoon al heel snel!

Ik heb sinds de bevalling pijnklachten vooral tijdens het zitten. Niet direct maar wel vrij snel. Ik dacht eerst dat het van de hechtingen kwam maar de pijn bleef nadat deze opgelost waren en na controle bij de gyn bleek dat ik mijn bekkenbodem niet kan ontspannen. Doorgestuurd naar de fysio en toen ging het tijdelijk iets beter. Helaas nemen de klachten de laatste tijd weer toe en blijkt mijn bekken wat scheef te staan dus nu ben ik doorverwezen naar een manueel therapeut. Daar ga ik morgen heen.
Het veroorzaakt dus vooral klachten rondom het stuitje. Lage spijkerbroeken die tijdens het zitten nog wat naar beneden zakken zodat je op allerlei bobbels zit zeg maar verergeren de klachten dus ik draag momenteel voornamelijk rokken en jurken.
Puck op schoot zorgt voor extra gewicht en druk en maakt dat ik nog sneller pijn heb. Langere tijd stil staan zorgt ook voor pijn dus achter het fornuis staan koken bijvoorbeeld is ook een opgave Het is alleen op te lossen door een tijdje te gaan liggen zodat echt de druk er vanaf is.
Ik baal er flink van want het is behoorlijk beperkend ;(

Is er iemand die soortgelijke klachten had en hoe ben je er vanaf gekomen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96950987
Sorbo ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen bij jullie O+ ga je hier ook een topic bijhouden?

en DML
http://www.zitkussen.com/index.php/lichaam.html?mode=list
pi_96951660
Och DML wat beroerd zeg. Ik hoop dat de manueel therapeut wat voor je kan betekenen!
Ik herken de klachten niet zo. Heb wel klachten van mn stuitje gehad en daarvoor bij de fysio geweest. Ging tijdje beter, maar doe mn oefeningen niet meer trouw en dat merk ik wel. Maar de dingen die jij verteld heb ik verder niet, gelukkig.
Kan me voorstellen dat het behoorlijk beperkend is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_96952220
DML, mijn bekken heeft ook een tijdje scheef gestaan, na de zwangerschap en later nog een keer na een val. maar mijn manueel therapeut heeft gouden handjes, dus dat is zeker een aanrader. ik ben 4 of 5x geweest en toen was het gewoon over. de behandeling viel mij erg mee, wat duw en trekwerk en een keer een soort van kraken leek het wel. zo erg als jij je klachten omschrijft was het bij mij niet (nou ja na de val van de trap wel) maar ik herken het wel. ik hoop dat de manueel therapeut voor jou ook veel kan doen. sterkte!
pi_96953077
@ Sorbo, goed nieuws joh.
En fijn dat je met andere dames kunt kletsen erover.
Is toch niet voor iedereen een alledaags onderwerp.

Heel veel succes ermee!

@ Appelsap en Nijna, sterkte voor jullie.
Meer weet ik op dit moment neit te zeggen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:43:42 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_96959006
DML zie pm!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:59:39 #13
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_97265639
Ik ben er eventjes. Ik ben nog steeds opgenomen en heb de afgelopen maand echt een hele slechte periode gehad. Oxy, ik heb je inmiddels weer post gestuurd :* geen zorgen er wordt hier goed voor me gezorgd. Inmiddels volg ik een vijfdaagse behandeling om uit deze situatie te komen want het vallen en opstaan schoot ook niet echt op. Met Jolie gaat het goed, ze woont nog steeds bij dezelfde mensen en het gaat daar goed met haar en ze wordt ontzettend groot.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:42:51 #14
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97268288
Wat fijn dat je even komt posten Luchtbel :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_97268876
het blijft een klotensituatie LB, ik hoop dat het snel beter met je mag gaan en dat je weer fijn samen met je mooie dochter kunt zijn
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97282105
Luchtbel, wat fijn om een stukje van je te lezen :*. Sterkte meis!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:26:03 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_97285178
Luchtbel! heel veel sterkte! :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_97285387
LB :*
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:58:03 #19
593 sjak
Juffie Bloem
pi_97308786
Fijn om iets van je te horen LB. Ik vind het wel heel erg om te horen dat het niet goed met je gaat. Ik gun je zoveel geluk. Ik wou dat ik het in een doosje kon doen en het je op zou kunnen sturen :*
Lekker douchen!
pi_97378478
Luchtbel, heel veel sterkte en wat fijn dat je wat laat horen. :*
pi_97402971
DML, hoe is het nu?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_97403836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:20 schreef Nijna het volgende:
DML, hoe is het nu?
Lief dat je er naar vraagt. De manueel therapeut doet zijn best maar omdat de bevalling nog zo kort geleden is moet het allemaal heel voorzichtig en tot nu toe zonder resultaat. Het doet eigenlijk nog sneller zeer.
Ik ga maar gewoon trouw elke week, doe mijn oefeningen thuis en kan alleen maar hopen dat het toch binnenkort beter gaat.

Verder ga ik binnenkort weer met mijn psycholoog praten omdat nog niet alle depressieve gevoelens van tijdens de zwangerschap weg zijn. Maar dat is meer iets voor het andere topic.

En dan is er nog het feit dat mijn werkgever moeilijk doet over mijn ziekmelding door bovenstaande klachten en nu geen loon uitbetaalt :X

Hoe gaat het met jouzelf Nijna?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97412248
Balen DML dat het nog geen resultaat heeft tot nu toe. Ik duim voor je dat er binnenkort toch verbetering op gaat treden!
Goed dat je weer naar de psycholoog gaat en wat :X van je werkgever, kan dat zomaar?

Het is zwaar hier. We zijn aan het kijken hoe we mij kunnen ontlasten, kinderopvang, opa en oma die bijspringen. Dus er wordt aan gewerkt, alleen had ik liever een toverstokje gehad *simsalabim* en alles is weer goed ;). Zo werkt het niet, helaas :{ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 08:17:34 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97412361
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Lief dat je er naar vraagt. De manueel therapeut doet zijn best maar omdat de bevalling nog zo kort geleden is moet het allemaal heel voorzichtig en tot nu toe zonder resultaat. Het doet eigenlijk nog sneller zeer.
Ik ga maar gewoon trouw elke week, doe mijn oefeningen thuis en kan alleen maar hopen dat het toch binnenkort beter gaat.

Verder ga ik binnenkort weer met mijn psycholoog praten omdat nog niet alle depressieve gevoelens van tijdens de zwangerschap weg zijn. Maar dat is meer iets voor het andere topic.

En dan is er nog het feit dat mijn werkgever moeilijk doet over mijn ziekmelding door bovenstaande klachten en nu geen loon uitbetaalt :X

Hoe gaat het met jouzelf Nijna?
Maar was het niet zo dat als je je binnen een bepaalde tijd weer ziekmeld door gevolgen van zwangerschap en bevalling dat dit weer valt onder speciaal verlof/ziekte? Dat ze dat betaald krijgen van het UWV?
Ja dus
http://www.uwv.nl/particu(...)ij-ziekte/index.aspx

[ Bericht 9% gewijzigd door Asyniur op 28-05-2011 08:23:57 ]
  zaterdag 28 mei 2011 @ 11:06:42 #25
144006 chacama
Ondernemend!
pi_97413946
LB, fijn om van je te horen. Sterkte! Ook hier wordt veel aan je gedacht en ik blijf bidden dat je snel weer gezond bij Jolie kunt zijn.

Appelsap. Ook jij heel veel sterkte. Het blijft een gevecht, maar ik duim voor jouw overwinning.

Nijna, stapje voor stapje meid. En hou vol! Goed dat je gebruik maakt van het vangnet om je heen. En ik blijf het zeggen: als je paar dagen weg wilt en weg kunt.....je weet het strand geeft ruimte!

Sorbootje, ik blijf het bijzonder vinden wat jij doet en lees met veel intresse mee.

DML, sterkte. Hopelijk kan de mannueel therapeut wonderen verrichten. En goed dat je naar de psych gaat!
pi_97436294
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 08:17 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar was het niet zo dat als je je binnen een bepaalde tijd weer ziekmeld door gevolgen van zwangerschap en bevalling dat dit weer valt onder speciaal verlof/ziekte? Dat ze dat betaald krijgen van het UWV?
Ja dus
http://www.uwv.nl/particu(...)ij-ziekte/index.aspx
Dat weet ik en dat weet hij ook maar er is overcapaciteit op de afdeling en hij probeerde of ik niet de ww in wilde om voor mijn kindje te zorgen. 'Uh nee!' En toen besloot hij de ziekmelding bij het UWV in te trekken en te gaan voor een deskundigenoordeel van het UWV en onderwijl mijn loon op te schorten. Zeer nare zaak, naar ik aanneem in de hoop dat ik uit mezelf als nog ontslag neem.
Maar goed dat hoort hier verder niet.

Nijna, dat toverstokje bestaat helaas niet inderdaad maar ik ben blij dat jullie proberen via kdv en opa&oma toch jou wat te ontzien. Sterkte :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97476181
Over een paar weken ga ik een weekendje zeilen. Zonder man en kindjes, tussen en stel andere watersporters. Eerder vond ik het altijd wel prettig, op het water, wind in de haren. Ben benieuwd of dat nog steeds zo is, want het is al jaren geleden dat ik in een boot heb gezeten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_97476391
Wat goed van je Nijna! Ken je er dan niemand, of gaan er ook bekenden mee?
ik vind het heel goed van je dat je het gaat doen! Even aan jezelf denken, ik hoop dat het je goed zal doen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97487331
Denk niet dat iemand hier het echt gaat lezen ofzo.
Maar ik ga even van me afschrijven.

We hebben afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt hier.
We gaan ons huis verkopen en dan iets kleiners (en dus goedkoper) terug kopen.
Dit huis waar we nu wonen is van mijn overleden schoonvader. Mijn man is hier geboren en getogen en vind het dus heel heel moeilijk. Omdat het dus echt een emotionele waarde voor hem heeft. Toen mijn schoonvader 3 jaar geleden overleed, hebben wij dit huis kunnen kopen met een hypotheek wat allemaal net ging.

Toen ik 20 weken zwanger was (zoontje is nu 15 maanden) kreeg mijn man te horen dat het bedrijf waar hij toen voor werkte ermee stopte! Hij was daar internationaal vrachtwagenchauffeur.
Nou dan voel je je toch echt even rot, vooral met een baby op komst. Ik had op dat moment helemaal geen werk.

Toen is mijn man weer bij zijn oude baas (7 jaar geleden) begonnen. Maar met dus als feit dat het loon (ivm uren) een stuk lager ligt. Dus het deel wat maandelijks binnenkomt is met een kleine 800 euro omlaag gegaan. En tja, dat begonnen wij al vrij snel te merken. Het is elke maand weer tellen en op de tenen lopen. Geen vakantie niets van dat alles want het kan niet. De motor is ook al verkocht vorig jaar.

We hebben er nu voor gekozen. Dan maar wat kleiner wonen en maandelijks goedkoper uitzijn qua hypotheek, maar wel gelukkig kunnen leven. Het belangrijkste zijn toch wij 3-en gezamelijk. Ik heb geen band met dit huis, in tegenstelling voelt het voor mij ná al die jaren nog steeds als 'vreemd'. Maar voor mijn man is het zo zwaar. En tja, nu nog afwachten wanneer we het huis verkopen. Als je sommige huizen járen te koop ziet staan wordt je ook niet positiever van.

We zien wel hoe het allemaal gaat lopen. Maar de korte slapenloze nachten en de echtelijke ruzie's (maar goed, dat is allemaal stress) beginnen er echt in te hakken.

Pfff fijn het even van me afgeschreven te hebben!
pi_97487541
Heftig Ymme, en wat een enorm verschil in loon zeg :o
Maar weet dat grootte van een huis echt niks afdoet in je eigen geluk en het geluk van je gezinnetje!! Steeds geldzorgen hebben doet denk ik een relatie ook echt niet goed

Is huren misschien niet wat voor jullie? Wij komen vnl rond van weinig: van mijn loon in de zorg(werk 22 uur per week) mijn man is zelfstandig ondernemer wat al aardig loopt nu, en maakt naarnaast in de weekenden en feestdagen schoon bij cafe's.
Wij wonen ''maar'' in een huurflatje waar we hartstikke tevreden mee zijn, we kunnen tenminste nog best vaak een dagje weg en op vakantie kan ook normaal.
Boodschappen probeer ik zo voordelig mogelijk te doen, maar we hebben altijd wel iets lekkers op tafel

Hopelijk gaat de verkoop van jullie huisje snel, en kunnen jullie er wat leuks voor terug kopen/huren
:*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_97487915
Eens met Poppejans. 800,- is wel een erg groot verschil zeg!
Wij huren ook en bevalt goed. Huis kopen zou net aan kunnen, maar houden we niks over.
We willen wel kunnen leven, nu we een jaar uit de schulden zijn gaat dat goed!
  maandag 30 mei 2011 @ 10:24:56 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97487940
Ja maar... het nadeel van huren is dat je huur elk jaar omhoog gaat, met kopen is dat (een beetje afhankelijk van je hypotheek) niet zo. Dan weet je dus altijd hoe veel je daar aan kwijt bent en krijg je dus, met wat mazzel, elk jaar een beetje meer lucht. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 30-05-2011 11:35:03 ]
***
pi_97488000
DML, sterkte! Het is te hopen dat de pijn snel minder wordt. En goed dat je met iemand gaat praten.

Nijna, wat fijn dat het zeilweekend geregeld is! Hopelijk ga je daar toch van genieten.

Ymme, wat een verschil zeg. Logisch dat jullie het dan niet redden. Succes en hopelijk komt er snel verandering in de situatie.
pi_97488650
Ymme, wat een verschil 800 euro. Logisch dat het dan zo krap wordt. Wat een knoop om door te hakken zeg!
Hopelijk gaat de verkoop vlot en kunnen jullie een mooi plekje vinden wat beter past financieel. Dan komt de rust denk ik ook weer terug. Sterkte! En veel geluk!

Appelsap, dank je.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_97488709
:* dames
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 30 mei 2011 @ 11:32:17 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_97489845
Ymme, wat een stress. Heel veel sterkte en een vlotte verkoop gewenst. Ook wij huren, maar wat BE zegt is wel zo. De huren gaan omhoog. En het is nooit van jezelf. Wij kunnen niet anders, omdat we zelfstandigen zijn en een bank niet staat te springen om een hypotheek te verstrekken, maar het is wel een wens van mij.

Nijna, goed van je! Even een weekend weg en op adem komen. Ik hoop dat de wind je hoofd schoon waait. :*
pi_97491578
Wij huren ook hoor. Kopen wilden we eerst wel maar omdat ik niet werk is dat geen optie. En dat terwijl mijn lief veel verdiend. Nu in ons nieuwe huis betalen we veel meer dan als we een goeie hypotheek zouden hebben. Maar ja...
En huursverhoging elk jaar valt wel mee vind ik persoonlijk. Die paar euro. Ik vind het wel fijn dat als er iets stuk gaat we de woningstichting kunnen bellen en het weer gemaakt word. Kost me helemaal niks.
Dus Ymme goed nadenken wat je zou willen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_97491588
Pffff, als ik dat zo lees Ymme, besef ik me weer wat een mazzel ik juist heb gehad met de koop van dit huis(je ;-)). Vlak voordat ik dit huisje kon kopen werd ik verliefd op een groter huis, mijn droomhuis. Alles laten berekenen, en het zou kunnen met garant staan van ouders en (te?) hoge mndlasten. Ik ben zo blij dat ik dat niet gedaan heb. Nu, na de helft van de verbouwingen ben ik zo dolblij met waar ik woon en helemaal op eigen kracht (zonder garant staan van mijn ouders). Steeds meer wordt dit ons paleisje. En ik heb geen (oké nauwelijks :P ) geldzorgen!

En echt, klein maar fijn hoor en vooral klein maar thuis! Je hebt maar zo weinig nodig eigenlijk.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor je man moeilijk is. :Y
pi_97494350
Bedankt allemaal voor de lieve reacties.

Helaas is mjn dip nog groter geworden aangezien we nu dus 2 maanden achter lopen met de hypotheek betalen. Pfff. Hopelijk is het snel allemaal achter de rug!
Dit is echt niets allemaal. Hoe krijg ik het voor elkaar om de Nationale Nederlander uit te leggen dat we ons huis willen verkopen omdat we niet rond kunnen komen. En zij dus nog even op het geld moeten wachten. Gaat me nooit lukken waarschijnlijk. En deurwaarders heb ik ook geen zin in.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:02:19 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97494558
Kan je je vakantiegeld niet inzetten deze maand dan om de achterstand te betalen?
***
pi_97494646
Dat is lang niet genoeg (hypotheek van bijna 1000 euro per maand).
Had ik ook al aan gedacht. Vakantiegeld gaat wel naar betalingen toe idd. Jammer maar helaas. We zijn toch al 3 jaar niet meer op vakantie geweest, dit jaar kan er ook nog wel bij.
pi_97494707
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:57 schreef ymme het volgende:
Bedankt allemaal voor de lieve reacties.

Helaas is mjn dip nog groter geworden aangezien we nu dus 2 maanden achter lopen met de hypotheek betalen. Pfff. Hopelijk is het snel allemaal achter de rug!
Dit is echt niets allemaal. Hoe krijg ik het voor elkaar om de Nationale Nederlander uit te leggen dat we ons huis willen verkopen omdat we niet rond kunnen komen. En zij dus nog even op het geld moeten wachten. Gaat me nooit lukken waarschijnlijk. En deurwaarders heb ik ook geen zin in.
Dan moet je meteen een betalingsregeling maken. Als je je goeie wil toont kunnen hun misschine ook meer mee.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_97494771
Werk je zelf ook? Een baan erbij dan? Schoonmaken ergens of zoiets? Ik roep maar wat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_97494774
Betalingsregeling zou inhouden dat we dus per maand iets extra af moeten lossen naast de vaste lasten. En dat gaat gewoon echt niet meer. We zijn bankroet en met het loon wat binnenkomst kunnen we net de rekeningen betalen die er zijn (nuon, menzis, hypotheek, verzekeringen, upc)

Maar goed, ik ga me inzetten voor een oplossing meer kan ik nu toch niet doen!
pi_97494821
Ik werk idd. 2 dagen. Maar ben een paar weken in de ziektewet geweest en met 0 uren contract geen doorbetaling bij ziekte. Dus volgende maand heb ik idd weer wat meer te makken (400 euro ofzo). Dan zou ik idd een betalingsregeling kunnen treffen met de hypotheek verstrekker.

Bedankt.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:13:30 #46
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_97494997
Pfff Ymme wat een zorgen en dat het moeilijk is voor je man dat snap ik maar zo gaat het ook niet langer lijkt me. Net wat MeNicole zegt meteen een regeling proberen te treffen en ja die vakantie s komen wel weer als er meer lucht komt. Dat is geen noodzaak inderdaad. Kan je enkel maar sterkte wensen en hoop met je mee dat het huis snel verkocht wordt.

Wij hebben zelf een huurhuis en onze huur gaat ieder jaar met zo'n 3 a 4 euro omhoog en dan nog is het te behappen hoor! Oke wij wonen echt in de rimboe in niemandsland maar hebben een eensgezinswoning met 100 vierkante meter tuin voor een huurprijs van 451 euro per maand. Begonnen zo'n tien jaar geleden met 422 euro dus er is nog geen 30 euro bijgekomen in de jaren.

Sterkte in elk geval.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:14:03 #47
100412 mefke79
komt goed!
pi_97495015
Ymme: upc opzeggen, kijken wat je nog aan abonnementen hebt lopen (tijdschriften, telefoon etc) en die opzeggen en voor dat je dat allemaal doet:NU de hypotheekverstrekker bellen voor overleg. Want twee maanden niet betalen pikt geen enkele verstrekker
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 mei 2011 @ 14:16:08 #48
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_97495087
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:14 schreef mefke79 het volgende:
Ymme: upc opzeggen, kijken wat je nog aan abonnementen hebt lopen (tijdschriften, telefoon etc) en die opzeggen en voor dat je dat allemaal doet:NU de hypotheekverstrekker bellen voor overleg. Want twee maanden niet betalen pikt geen enkele verstrekker
Sommige mensen zijn veel beter in dingen uitleggen dan dat ik ze kan opschrijven (djw Mefke). Zolder uitmesten en op marktplaats zetten dat doet ook altijd wat en daar kan je je boodschappen van doen en met het geld op de rekening je lasten betalen.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:17:06 #49
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_97495117
Ymme, dat is inderdaad een rotsituatie. Maar als je al 20 maanden 800 euro minder per maand binnenkrijgt dan had je 1. je uitgavenpatroon al aan moeten gaan passen 2. voordat je een paar maanden achterloopt met betalen al actie moeten gaan ondernemen 3. alletwee op zoek moeten gaan naar een beter betaalde baan.

Ik snap dat het kut is dat je gedwongen moet verhuizen enzo maar van passief doen is nog nooit iemand beter geworden.

/my 2 cents.
A grand adventure has begun.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:20:17 #50
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_97495233
Oh ja en zeggen dat je geen zin hebt in een deurwaarder daar heeft een hypotheekverstrekker denk ik niet zoveel mee te maken, je kan beter aanpakken en doorpakken dan erbij te gaan zitten en de post ongeopend in de la te deponeren omdat je het dan maar niet ziet.

Ervaring mee niet persoonlijk maar bij een van mijn tantes en die is nu in de schuldhulpverlening terecht gekomen en als ze niet zo haar (excuses) kop in het zand had gestoken was ze er een eind beter uitgekomen.
pi_97495435
Ik zag hier net staan. 'misschien kan je gaan huren'. Maar als je betalingsachterstanden hebt (gehad) dan denk ik dat een nieuwe hypotheek geen optie is. Geloof niet dat er in deze tijd een bank is die dan een nieuwe hypotheek verstrekt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_97495441
Books dat hebben wij ook een tijdje gehad. Gewoon de brievenbus maar niet meer leegmaken want er zat toch altijd weer een brief bij van iemand die geld wilde.
toen was ik het zo zat. Heb ales en iedereen waar we achter liepen gebeld en overal een regeling getroffen. Er was helemaal niemand die moeilijk deed. Ging allemaal net zo makkelijk.
We hadden gelukkig niet dat we naast de vaste betalingen dat we moesten aflossen. Ik kon bv bij menzis elke maand 100 euro betalen ipv 200. Maar daar zat dan wel aan vast dat we alleen de basisverzekering hadden zoalng we aan het af betalen waren. Nou prima moet maar even.
En zo waren er meer dingen die we konden regelen. Telefoonabo's had ik heen gebeld en uitgelegd dat we het niet meer konden betalen. Werden ook per direct stop gezet. En dat terwijl het nog bijna een jaar doorliep.
Je moet ook gewoon durven. Zo kun je een heleboel geld besparen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 30 mei 2011 @ 14:27:07 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97495480
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:26 schreef Estrys het volgende:
Ik zag hier net staan. 'misschien kan je gaan huren'. Maar als je betalingsachterstanden hebt (gehad) dan denk ik dat een nieuwe hypotheek geen optie is. Geloof niet dat er in deze tijd een bank is die dan een nieuwe hypotheek verstrekt.
Nee idd, dan is die kans idd klein. Een aantekening in het BKR systeem is snel gemaakt. :Y

Ik wist trouwens niet dat huren maar met zo'n minimaal bedrag omhoog gaan.
Ik dacht dat de mijne destijds wat rapper op liep. Op zich ook niet met idiote bedragen, maar toch...
***
  maandag 30 mei 2011 @ 14:27:46 #54
100412 mefke79
komt goed!
pi_97495503
en huren zal ook niet makkelijk worden: particuliere huur is te duur en voor sociale moet je toch eigenlijk wel overal in Nederland een wachttijd hebben opgebouwd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97495604
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:27 schreef mefke79 het volgende:
en huren zal ook niet makkelijk worden: particuliere huur is te duur en voor sociale moet je toch eigenlijk wel overal in Nederland een wachttijd hebben opgebouwd.
Hier is het gemiddelde woonduur voor een huis 12 jaar :o En met die nieuwe toewijzingsregelingen van de EU zouden wij alleen in aanmerking komen voor een huis met meer dan 652 euro kale huur.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_97495638
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:30 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hier is het gemiddelde woonduur voor een huis 12 jaar :o En met die nieuwe toewijzingsregelingen van de EU zouden wij alleen in aanmerking komen voor een huis met meer dan 652 euro kale huur.
Ja dat hebben wij hier "helaas" nu ook. Maar dan heb je hier wel wat voor moet ik er dan even bij zeggen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_97495849
Oh ik laat het er ook echt niet bij zitten.
Er is uitstel van hypotheek rente aangevraagt bij de verstrekker en de rest ben ik nu allemaal op een lijst aan het zetten zodat ik duidelijk overzicht heb wat we moeten betalen!

Ik ben echt actie aan het ondernemen nu. Hadden we veel eerder moeten doen!
pi_97495948
Hoe ver moet je in de schuld zitten voordat je ee schuldhulpverlener inschakelt eigenlijk? Als ik Ymme zo hoor, zit ze al behoorlijk klem. Ik zou nu meteen hulp vragen Ymme. Hoe langer je wacht, hoe groter de schulden.

Gewoon eerlijk zijn naar jezelf (zoals je nu lijkt te zijn) en je heel bewust proberen te beseffen dat luxe pas lekker is als je het je kunt veroorloven. Je hebt echt maar weinig nodig hoor. Een dak, een verwarming en eten... Misschien helpen ze je er met een half jaar of een jaar helemaal doorheen en heb je straks in elk geval geen kopzorgen meer.

Kom op! Je kunt het.
pi_97495969
Ymme, idd alles opschrijven! Ervaring genoeg hier ( we hebben in de schuldsanering gezeten) , dus als je vragen hebt, pm maar.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:44:17 #60
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_97496086
Kortom, niet huilie huilie doen maar actie ondernemen! Open desnoods een topic in WGR, daar zitten de mensen die verstand hebben van dit soort dingen.
A grand adventure has begun.
pi_97496131
Ik doe zeker niet huilie huilie hoor :D
Het is jammer dat het zo gegaan heeft maar zo kan het niet langer.
En daar moeten we wat aan doen nu!

Manlief is ook al aan het kijken voor een baan op de vrachtwagen weer. Hij werkt nu gewoon 40 uur. Wellicht dat dat ook een groot probleem kan oplossen.
pi_97496359
je kan ook huiliehuilie doen èn actie ondernemen, toch? Ik zou behoorlijk huiliehuilie doen als ik in de situate van Ymme zat. :o
pi_97496430
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
je kan ook huiliehuilie doen èn actie ondernemen, toch? Ik zou behoorlijk huiliehuilie doen als ik in de situate van Ymme zat. :o
Ja dat dus. Je moet het eerst goed zat zijn denk ik voordat je actie onderneemt.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 30 mei 2011 @ 15:22:38 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_97497431
Precies. Je klinkt in elk geval erg doortastend Ymme. Wees niet bang om bij instanties aan te kloppen. Dat het te lang is geweest, dat weet je. En dat je even mag en kan dippen is niet meer dan logisch. Maar nu inderdaad die lijst maken en bellen. En evt. al naar de gemeente gaan. Durf hulp te vragen. Dit is niet met opzet gegaan en je wilt verder! Sterkte!
pi_97497493
Ymme goed om alles op een rijtje te zetten en schroom niet om aan de bel te trekken voor hulp!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 mei 2011 @ 15:36:24 #66
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_97498057
Ymme misschien is dit wel een duidelijke link. Je goede wil lijkt er wel te zijn.

http://www.hoedoe.nl/geld/schulden/hoe-kom-ik-in-en-uit-de-wsnp
pi_97498127
Ymme, goed dat je alles op een rijtje zet. Als dat niet lukt, wees niet bang om hulp te zoeken. Je kunt misschien via de gemeente of maatschappelijk werk hulp vragen? Hier bij maatschappelijk werk zitten een paar vrijwilligers die je met de financien kunnen helpen.
pi_97498219
Zo in een dag een stuk wijzer zeg.
Het grootste probleem, de hypotheek gaat binnen 2 maanden opgelost zijn!
Dan hebben we geen 'schulden' meer lopen. Fijn idee.
Volgende week komt onze tussenpersoon met een makelaar om de begeleiding van de verkoop door te nemen en te gaan doen.

Wellicht dat het misschien niet meer nodig zal zijn over enkele maanden, maar nu we deze stap heb genomen gaan we ook verder. We hebben het liever 'makkelijk' dan dat we op de tenen moeten lopen om het elke maand te redden. Heb liever een kleiner huis zonder zorgen, dan elke maand weer te moeten tellen en rekenen. En dat keer weekendje weg, dagje weg, vakantie zou ook heel erg fijn zijn. Lekker leven. Het belangrijkste hebben we zelf, onze liefde voor elkaar en onze zoon!
pi_97498306
Moet ik er wel bij zeggen dat we even een uitstel van betalen krijgen bij de hypotheek verstrekker.
Anders was ik nu niet zo optimistisch geweest nog denk ik. :)
pi_97499334
Fijn dat je die uitstel voor nu even hebt, dat geeft denk ik ook weer even lucht :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 mei 2011 @ 21:08:53 #71
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97512727
Echt DML, als je ziek bent, dan ben je ziek. Neem de tijd. Baas heeft dan even pech. :*

Nijna, wat stoer dat je gaat zeilen! Ik hoop dat je ervan kunt genieten. Of dat het iig bij je binnenkomt. ;) Goed dat je zoiets toch onderneemt. Jij staat wel hoog op het gunfactor-lijstje-om-naar-boven-te-klimmen-lijstje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 30 mei 2011 @ 21:13:25 #72
100412 mefke79
komt goed!
pi_97512989
DML, heb je er trouwens je rechtsbijstand oid op zitten? Want het mag gewoonweg echt niet, hij mag je het niet zeggen en hij mag ook je loon niet zo achterhouden. En fijn dat de therapeut het rustig aan doet, je zit gewoon nog met hormonen in je lijf.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 mei 2011 @ 21:24:36 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97513597
Even terugkomend op het verhaal van Ymme, gaarne het vervolg in WGR en niet hier.
Het hele hoe-en-wat-met schulden heeft geen link met OUD en hoort derhalve niet hier.

Aangevuld met: Natuurlijk mag Ymme hier wel posten over hoe het met haarzelf gaat. ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door BE op 31-05-2011 10:47:57 ]
***
pi_97513664
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:13 schreef mefke79 het volgende:
DML, heb je er trouwens je rechtsbijstand oid op zitten? Want het mag gewoonweg echt niet, hij mag je het niet zeggen en hij mag ook je loon niet zo achterhouden. En fijn dat de therapeut het rustig aan doet, je zit gewoon nog met hormonen in je lijf.
Ja die is ingeschakeld. Volgende week mag ik op komen draven voor het deskundigenoordeel bij de UWV arts en hij gaat mijn loon onder voorbehoud deze week nog uitbetalen. We zullen zien :')
Maar dat is meer WGR ook, als we het daar toch over hadden :+

Ik ga toch maar eens kijken voor zo'n kussen zoals KD linkte maar eigenlijk zou ik 'm dan ook mee moeten nemen als we op bezoek gaan bij familie of zo en dat vind ik echt helemaal niks :@
Maar voor thuis moet ik er maar aan denk ik want Puck op schoot gaat nu bijna niet omdat zijn extra gewicht voor zoveel druk zorgt.
Verder ben ik blij dat ik volgende week mijn hart kan luchten bij de psycholoog want af en toe bij het vele huilen van Puck ga ik zo ongeveer spontaan mee huilen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97514690
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:08 schreef YPPY het volgende:

Nijna, wat stoer dat je gaat zeilen! Ik hoop dat je ervan kunt genieten. Of dat het iig bij je binnenkomt. ;) Goed dat je zoiets toch onderneemt. Jij staat wel hoog op het gunfactor-lijstje-om-naar-boven-te-klimmen-lijstje.
Dank je, ik hoop het ook.
Hoe is het met jou?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 mei 2011 @ 21:47:33 #76
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97515251
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:40 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dank je, ik hoop het ook.
Hoe is het met jou?
Nu? Slecht. Hooikoorts medicijnen die de AD lijken te compenseren waardoor ik weer waangedachtes krijg. Dus die medicijnen gaan er weer uit. Waardoor ik weer gek word van de hooikoorts en mijn gedachtes niet meer goed krijg. Mijn hoop is nu heel erg gericht op de cursus mindfullness. 8)7 Hopelijk krijg ik dan weer alles op een rijtje. Tot die tijd is het overdag doorgaan en 's avonds instorten. We zien wel hoe lang het zo lukt. Het is wel heerlijk om af en toe weer naar de psycholoog te gaan. Die doorziet me goed zeg maar. O-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 30 mei 2011 @ 21:51:12 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_97515500
DML, beter slepen met een dom kussen dan constant pijn hebben, echt. Misschien toch maar eens proberen dan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97515776
Yppy :* sterke dame, ook al gaat het prut, toch doorzetten en bedenken hoe je het beter kan maken, dat is stoer! :*
pi_97517557
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:47 schreef YPPY het volgende:

[..]

Nu? Slecht. Hooikoorts medicijnen die de AD lijken te compenseren waardoor ik weer waangedachtes krijg. Dus die medicijnen gaan er weer uit. Waardoor ik weer gek word van de hooikoorts en mijn gedachtes niet meer goed krijg. Mijn hoop is nu heel erg gericht op de cursus mindfullness. 8)7 Hopelijk krijg ik dan weer alles op een rijtje. Tot die tijd is het overdag doorgaan en 's avonds instorten. We zien wel hoe lang het zo lukt. Het is wel heerlijk om af en toe weer naar de psycholoog te gaan. Die doorziet me goed zeg maar. O-)
;( Yppy... Wat klinkt dat zwaar... :* ik hoop dat de cursus je absoluut gaat geven wat je zoekt... Dat gun ik jou!
pi_97517596
Ypsel, wat klote! Dikke :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 mei 2011 @ 22:22:44 #81
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97517731
Haha, ik hoor hier ook niet hoor. ;)

( :* )
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_97518153
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:47 schreef YPPY het volgende:

[..]

Nu? Slecht. Hooikoorts medicijnen die de AD lijken te compenseren waardoor ik weer waangedachtes krijg. Dus die medicijnen gaan er weer uit. Waardoor ik weer gek word van de hooikoorts en mijn gedachtes niet meer goed krijg. Mijn hoop is nu heel erg gericht op de cursus mindfullness. 8)7 Hopelijk krijg ik dan weer alles op een rijtje. Tot die tijd is het overdag doorgaan en 's avonds instorten. We zien wel hoe lang het zo lukt. Het is wel heerlijk om af en toe weer naar de psycholoog te gaan. Die doorziet me goed zeg maar. O-)
Ai wat waardeloos dat die hooikoortsmedicatie niet zo gunstig werken op je AD :{. Hooikoorts is ook knap irritant (zit ook weer met jeukogen en neus).
Succes met de mindfulness! Pas een beetje op jezelf he :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 09:03:16 #83
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97529827
Oef Yppy, dat van de hooikoortsmedicijnen werkt bij mijn vader ook averechts :X heel erg naar is dat. Ik zal vragen aan hem welke medicijnen hij nu krijgt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_97532480
Ymme succes met alles.
DML oemg je baas ik krijg een deja vu. Mij wilde ze met mijn schouder er toen ook uitwerken. Uit eindelijk ben ik wel gegaan omdat ik afstudeerd en full-time ging vervangen maar ik heb nu nog weleens spijt dat ik mijn vast contract heb opgezegd. Blijf op je strepen staan ze kunnen je niet zomaar ontslaan en werk mee met alles onderzoeken/gesprekken die ze willen. Vraag het z-huis/manueel therapeut/HA om een verklaring mbt je klachten.
Yppy wat naar van de medicatie. Kun je nog andere medicatie krijgen die wellicht minder op elkaar reageren

En hoe gaat het met mij nu onze dochter thuis is. Ik merk dat ik erg moet wennen. Ik heb geen oer moeder gevoel en dat vind ik eigenlijk best wel erg van mezelf. Daarbij is ze natuurlijk erg klein en licht en gaat het drinken nog niet geweldig. Daarbij maak ik mij nu al zorgen of ik straks wel weer gevraagd wordt om te vervangen ik wil geen financiele zorgen hebben
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:12:10 #85
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97532756
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Ymme succes met alles.
DML oemg je baas ik krijg een deja vu. Mij wilde ze met mijn schouder er toen ook uitwerken. Uit eindelijk ben ik wel gegaan omdat ik afstudeerd en full-time ging vervangen maar ik heb nu nog weleens spijt dat ik mijn vast contract heb opgezegd. Blijf op je strepen staan ze kunnen je niet zomaar ontslaan en werk mee met alles onderzoeken/gesprekken die ze willen. Vraag het z-huis/manueel therapeut/HA om een verklaring mbt je klachten.
Yppy wat naar van de medicatie. Kun je nog andere medicatie krijgen die wellicht minder op elkaar reageren

En hoe gaat het met mij nu onze dochter thuis is. Ik merk dat ik erg moet wennen. Ik heb geen oer moeder gevoel en dat vind ik eigenlijk best wel erg van mezelf. Daarbij is ze natuurlijk erg klein en licht en gaat het drinken nog niet geweldig. Daarbij maak ik mij nu al zorgen of ik straks wel weer gevraagd wordt om te vervangen ik wil geen financiele zorgen hebben
Heb jij al eens met iemand gepraat over je gevoelens?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:24:38 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_97533173
FR, een oermoedergevoel heb ik ook nooit gehad en zo zijn er veel meer. En in jouw situatie, met jouw zwangerschap en eerst nog die ziekenhuisperiode met je meisje erachter aan, is het he-le-maal niet raar. Maar: geef het wel aan. Of dat nou bij je gyn is of bij je huisarts of bij het bureau, het maakt niet uit, ergens. Want voor nu zijn het heel normale gevoelens, maar het moet niet erger worden zeg maar. Weet je vriend het ook?

En dat werken, joh, nog niet druk over maken, eerst zorgen dat je lekker in je vel zit, dan komt dat vanzelf. :*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:36:20 #87
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97694474
F_r: dat oermoeder gevoel ken ik ook niet, al ben ik wel 100% mama van mijn dochter. Maar ik weet niet of je dit van mij wilt horen. Praat er wel over, met iemand due je vertrouwt, de wvp of huisarts oid. :*

Kleine update: het depressieve gevoel kwam idd door de hooikoorts medicijnen. Nu dus alleen lichamelijk beroerd. De stomme gedachten zijn weer bijna weg. Bizar, die omschakeling in een paar dagen tijd. :X

Mijn dochter is bijna een oudste kleuter. Whaaaah! Zo groot, en ze kan zo ontzettend veel zelf. En dan volgend jaar een extra taakje op school. Naar een andere gymles. Dat frutje heeft het maar mooi gedaan. O+ het voelt gewoon stoer, volgend jaar sta ik op het schoolplein om een Oudste Kleuter op de halen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_97696514
Ymme, ik vind het heel goed dat je je zorgen hier van je afgeschreven hebt. Ik denk dat ik wel weet hoe dat soort dingen gaan. Eerst is de situatie rot maar heb je nog hoop dat het beter wordt en als dat niet zo is moet je op een bepaald moment actie ondernemen en de schouders eronder zetten. Daar is assertiviteit voor nodig terwijl veel mensen juist dieper in de put raken en zich meer afsluiten voor hun problemen. Voor je lief zal het ook allemaal niet makkelijk zijn. Het verlies van zijn vader alleen al is ontzettend verdrietig. Bedenk je wel dat je hier misschien hulp bij kunt krijgen? Ik weet niet precies hoe dat zit, maar er zijn vast wel instanties waar je aan kunt kloppen en die je praktisch kunnen helpen.

DML, wat hij heb jij het toch te verduren. Ongeloof hoe je baas met je omgaat. Ik kan me er plaatsvervangend boos om maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:01:42 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97709797
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:47 schreef YPPY het volgende:
Tot die tijd is het overdag doorgaan en 's avonds instorten.
:( o|O Ik vind dat niet slim Yppeke... :{
Gelukkig gaat het nu weer beter. Maf idd, die combi van meds. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_97713845
Yppy, wat fijn dat het beter gaat zonder dat hooikoortsmedicijn!
Bijna een Oudste-Peuter O+
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:27:02 #91
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97714537
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

:( o|O Ik vind dat niet slim Yppeke... :{
Gelukkig gaat het nu weer beter. Maf idd, die combi van meds. :*
sja, zo is het leven. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_97714602
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:27 schreef YPPY het volgende:

[..]

sja, zo is het leven. :)
:* life sucks... soms dan...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:11:27 #93
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_97862515
Yppy, appart die wisselwerking door hooikoorts medicijn.
Gelukkig merk je ook gelijk verschil.
Over mind-fulnes hier heeft het mij erg goed geholpen, vind het een fijne therapie vorm.
Sterkte
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_97887613
Ik kom ook maar weer even binnenvallen. Allereerst een dikke kus voor iedereen die 't kan gebruiken. Ik weet nooit zo goed hoe te reageren, maar leef met jullie mee.

Nieuws:

Eind deze maand contract tekenen in 't VU en begin juli afspraak met verloskundige. :) Spannennnnnnd :D
pi_97887985
Whaa, Sorbootje, het gaat nu wel echt echt beginnen zeg! *O* Zeker spannend!!!
pi_97888095
uhuh. In augustus gaat mijn mirena eruit. Da's al best heul snel!
pi_97889162
Wow Sorbo *O* wat spannend allemaal! En nogmaals dank dat we zo mee mogen lezen, ik vind het heel bijzonder!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_97995584
Er is hier een en ander in gang gezet qua hulp (thuisbegeleiding en vandaag gesprek gehad voor indicatie kinderopvang en dat was ok), dus nu wachten tot het papierwerk in orde is.
Gister was een rotdag, vandaag was ik veel van huis, dat scheelt een hoop... Lang weekend voor de boeg, dat is wel fijn.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_97995665
Nijna :*
Fijn dat je begeleiding krijgt, ik hoop echt voor je dat het zonnetje weer snel helemaal bij jullie gaat schijnen
pi_97996152
Nijna, fijn dat er dingen op gang beginnen te komen. En even een weekend op op adem te komen.. :*

Sorbo, gaan jullie vanaf augustus proberen, of pas later in het jaar/2012?

f_r, hoe gaat het met jou? Al wat geland?
pi_98119840
Ik ben wel geland. Maar nog wel tegenstrijdige gevoelens zo nu en dan
pi_98123684
F-R, fijn dat het iets beter gaat. Maar pas je goed op jezelf? Als de negatieve dingen de overhand gaan krijgen moet je echt zorgen voor extra hulp.
Ik heb zelf ook een paar weken/maanden geschipperd na een heftige start, totdat het na 4 maand echt niet meer ging. Ik kon na een week terecht bij een studentenpsycholoog op de uni, maar in de echte wereld zijn er langere wachtlijsten. Liever iets te vroeg, dan iets te laat aan de bel getrokken.
:*
pi_98123934
Deepfreeze: lukt jou wel studeren en zwanger zijn?
Ik heb in het begin van de zwangerschap een hele blok gemist :'(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98128071
Dat studeren gaat wel goed. Maar ik heb het "makkelijk" zonder vakken.. Ik ben bezig met mijn scriptie, en de tijd kan ik redelijk goed zelf indelen. Bij vermoeidheid of andere kwalen kan ik even een uurtje rustig aan doen, en dan vrolijk weer verder. Zelfs een dag niet studeren maakt niet, al is dat niet zo handig voor mijn einddatum.
Ik hoop nu in augustus/september klaar te zijn, dat moet haalbaar zijn.
Ik voel me de laatste week ook weer beter. Dus ik heb er wel vertrouwen in.
pi_98152857
Even korte update van mijn thuisfront. Mijn man kan inmiddels iets meer dan net na zijn operatie, toen heb ik een aantal weken op bijv de dinsdag vrij genomen (dagen waarop mijn jongens thuis bleven bij hun papa) maar ook op andere dagen als het niet ging met hem nam ik vrij. Nu kan ik de jongens weer thuis laten met hem en zelf gaan werken. Scheelt mij weer de stress van steeds vrij moeten vragen. Nou is mijn baas totaal niet moeilijk maar ik voel me wel bezwaard als ik steeds moet vragen of ik vrij kan krijgen. Het blijft nog steeds gewoon druk, ren en vlieg nog altijd naar school, creche, NSO, sport, werk en supermarkt. Maar ik heb voor mij zelf nu wel echt rustmomenten ingelast. Heb een stuk of 8 boeken gehaald bij de bieb en trek me zelf even terug in mijn eigen wereld om te kunnen lezen. Wat overigens ook prima gaat als mijn bengels rond rennen en de tent afbreken, man tv kijkt en zelfs als de jongste wil hangen. Begin weer een beetje energie terug te krijgen.
pi_98153650
Goed om te lezen Faja :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_98154284
Fijn om te lezen dat het beter gaat faja

Deepfreeze ik hou het zeker in de gaten heb ook nog een gesprek met mw.
Ik merk wel gewoon dat ik mij erg mislukt voel omdat ik geen baan kan vinden. Het blijft maar knagen dat ik ook mijn steentje bij wil dragen en daarbij op een salaris gaan wij het niet redden. En die onzekerheid is killing voor mij.

Daarbij merk ik dat ik het nog moeilijk vind te verwerken dat als mijn vriend mij niet terug naar het ziekenhuis gebracht had ze er gewoon helemaal niet geweest was.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 14-06-2011 22:29:46 ]
pi_98170269
Zo'n bevalling gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Ik was door hyperventilatie tijdens de bevalling in het ziekenhuis, maar als ik thuis was gebleven, had het een flink drama kunnen worden. Ik kan alleen zeggen dat het hier na een paar maand beter ging wat betreft het gevoel over de bevalling. En vooral lekker erover praten om het voor jezelf op een rijtje te kunnen zetten.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:17:50 #109
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98171256
Pfff het gaat hier eigenlijk heel goed op nog wat ongemakken na die nu toch echt verholpen gaan worden. De hersteloperatie van mijn baarmoeder is gewoon mislukt en misschien is het vloeien wel nu op zijn ergst om het mar netjes te zeggen en de wachtlijst voor vaginale verwijdering was maar 9 maanden (????) en via mijn ks 5 weken tot 12 weken. Daarvoor gekozen en om half drie was ik bij de gyn en kwart over drie was ik thuis met de mededeling dat ik op de spoedlijst moest omdat het helemaal niet meer sluit (vaten dus) en ik dus letterlijk op 8 stollingstabletten per dag leef al vier weken en mijn hb 3.9 was en om half vier werd ik al gebeld dat er omdat het spoed is 28 juli al mag komen.

Ik voel me geen vaatdoek en nog niet echt rot en met stollingstabletten is het allemaal wel te doen maar ik word echt gestoord van die pakken megamaandverband/kraamverband. Ik ben er echt blij mee maar vind het ook wat tegenstrijdig als ik dan van Incantrix lees. Bij mij was de mooie benaming dat het gewoon op is. Vorige keer voelde ik me als een vaatdoek en werd ik met spoed opgenomen en nu eigenlijk nog niet dus ik hou dit nog wel uit tot 28 juli maar aan de andere kant kan het me niet snel genoeg eind juli zijn.

Sorry voor het wazige verhaal...

[ Bericht 1% gewijzigd door Books op 14-06-2011 20:25:15 ]
pi_98172510
klinkt goed faja-lobi!

:* ferrari_rood. zet er niet te veel druk achter he. je hebt ook tijd nodig om te herstellen. zelfs bij een 'gewone' bevalling (voor zover die bestaan dan) heeft het hele gezin tijd nodig om te herstellen en te wennen

books, fijn dat er nu wat gebeurt! onderschat niet hoe zwaar de operatie en nasleep is hoor! mijn tante heeft het vaginaal 'laten' doen, ik weet niet of er veel verschil is, maar het was een zware operatie met een zware nasleep. niet om je te ontmoedigen, maar neem vooral vooraf ruime maatregelen rondom je herstel :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98179885
Fijn dat er iets gaan gebeuren books maar poe he je moet ook nog wel eventjes wachten.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:30:08 #112
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98183543
@Simmu en F_R ik kon ook de 22 ste maar dat is de laatste werkdag van manlief en na de 24e is hij voorlopig vrij tot 1 september dus dat is bijna 6 weken en dan moet hij ook wel weer meteen een baan vinden dus misschien is hij zelfs langer thuis. Voor ons dus de ideale tijd zeg maar en K. is dan nog drie weken thuis dus die hoeft ook niet heen en weer gehaald te worden en ik kan heel makkelijk een bed in de woonkamer kwijt (want juist door de EDS zal het herstel langer duren). Ben sowieso zes weken uit de bruik zeg maar mits mijn rechterbeen niet uitvalt. Dat heeft bij K. dr bevalling een zenuwbeschadiging opgelopen en dat duurt nog steeds voort en na de ks van E. viel hij weer twee weken uit en daar ga ik voor het gemak nu ook maar vanuit en om er zeker van te zijn dat ik voldoende blijf lopen zet ik op voorhand een bed beneden want dan moet/kan ik gewoon naar het toilet en na de eerste bevalling dronk ik niet of nauwelijks want dan moest ik lopen en dat ging niet maar de ervaring leert dat lopen het uitvallen sterk verminderd dus ik ga gewoon uit van minimaal drie maanden en minimaal vijf a zes dagen ziekenhuis en alles wat eerder kan is meegenomen.

Mijn ervaring is dat met EDS en operaties dat het allemaal veel langer duurt en bovendien moet eerst 29 juni mijn rechterspataderbeen verholpen worden en om het makkelijker te maken vanuit EDS oogpunt ga ik het proberen met laseren want als dat kan betekent dat geen narcose en een veel sneller herstel en dan eind juli mijn baarmoeder en dan nog ergens later dit jaar mijn andere been. Ik heb nu echt last van een sub(deel van EDS) in het vaattype maar nog niet zoveel last dat ik er moeite mee heb.

Vorig jaar had ik lichamelijk veel meer problemen en vond ik het echt een heel zwaar jaar omdat de dames ook zo vreselijk aan het tobben waren maar nu gaat eigenlijk alles gewoon zijn gangetje ook met de meiden. Ondanks dit nu wel maar het rotte is dat je zelfs voor je kies vullen onder narcose moet bij wijze van...
pi_98190812
Books, fijn dat het zijn gangetje gaat.
Al klinkt het verhaal niet zo gezellig. Veel succes met alles!
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:11:30 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98203295
Book spannende tijden weer, s6 met alles, en op een goed en spoedig herstel :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98215273
Nijna ik lees dat er een hoop in gang is gezet, wat fijn. Hopelijk voel jij die opluchting over een tijdje ook.

Faja, wat fijn dat het weer de goede kant op gaat.

FR sterkte. Lijkt me logisch dat je zoiets niet zomaar verwerkt hebt, de angst die er bij komt kijken is groot. Succes en hopelijk levert het gesprek je wat op.

Books, fijn dat het wat beter gaat. Succes en hopelijk houd je het vol tot aan de operatie.
pi_98218436
Ik lees hier regelmatig mee, maar vind het altijd lastig om iets zinnigs te stamelen. Ben daar niet zo goed in, sorry.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:39 schreef simmu het volgende:
klinkt goed faja-lobi!

books, fijn dat er nu wat gebeurt! onderschat niet hoe zwaar de operatie en nasleep is hoor! mijn tante heeft het vaginaal 'laten' doen, ik weet niet of er veel verschil is, maar het was een zware operatie met een zware nasleep. niet om je te ontmoedigen, maar neem vooral vooraf ruime maatregelen rondom je herstel :*
Books, moet je baarmoeder er helemaal uit? Dat hoeft helemaal geen zware operatie te zijn. Bij mijn moeder is ie ook vaginaal verwijderd (na een hb van 3) en zij stond twee weken later weer aerobicslessen te geven. Sterkte anyway!
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:28:55 #117
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98218726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:24 schreef Ssserpente het volgende:
Ik lees hier regelmatig mee, maar vind het altijd lastig om iets zinnigs te stamelen. Ben daar niet zo goed in, sorry.

[..]

Books, moet je baarmoeder er helemaal uit? Dat hoeft helemaal geen zware operatie te zijn. Bij mijn moeder is ie ook vaginaal verwijderd (na een hb van 3) en zij stond twee weken later weer aerobicslessen te geven. Sterkte anyway!
goh het had mijn moeder kunnen zijn; die heeft ook al een jaar of 10 geen BM meer. En was ook vrij snel weer fit en op de been enzo...
:)
Succes ermee in elk geval Books!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:39:05 #118
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98219340
Kijk dat geeft de burger moed zeg maar!

Hij gaat er helemaal uit incl. bmm omdat die eventueel ook nog voor bloedingen zou kunnen zorgen alleen mijn geclipte stokjes blijven zitten ivm de overgang die ik en de gyn willen vermijden. Bedoel vind me iets te jong om meteen in de overgang te gaan met mijn 33e.

Ik ga gewoon uit (klinkt raar misschien) van het ergste. Na mijn ks was ik ook binnen drie weken weer op de been want na twee weken was de uitval in mijn rechterbeen weg en last van de wond heb ik helemaal niet gehad dus daarom sta ik er helemaal niet negatief tegenover. Alleen hou ik gewoon rekening met de langste, rottigste en lastigste herstelperiode en dan is alles wat minder is heel mooi meegenomen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:37:44 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_98222903
Books sterkte. Ik vind juli nog zover weg klinken, maar ben blij voor je dat het voor jouw gevoel wel al heel snel is. En ik duim dat het daarna weer echt snel herstel is en je je eindelijk weer lekker gaat voelen.

Faja, klinkt goed. Neem die tijd voor jezelf.

F-R, fijn dat het ietsje beter gaat!

Nijna, hoe is het bij jou? en appelsap?
pi_98237377
Books, ik hoop dat het allemaal hardstikke meevalt en je voorspoedig herstelt! Sterkte!

Ik werd gister al gebeld door iemand van de thuisbegeleiding om langs te komen om te bespreken hoe we het gaan aanpakken.
Ik ga het weekend even wat voor mezelf doen, heb er nog weinig zin in, maar dat komt hopelijk wel als ik er eenmaal ben ;).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan weinig hebben, mn stemming is redelijk, maar het is me allemaal gauw teveel.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:43:29 #121
144006 chacama
Ondernemend!
pi_98238602
Nijna, als ik zeg dat het erbij hoort, heb je er misschien weinig aan, maar toch zeg ik het. Gewoon zodat je weet dat het niet aan jouw ligt. Dat je niet hoeft te denken: waarom deed ik nu zo? Of 'stom, hoor dat ik me nu zo uit het veld geslagen voel'. Want dat gevoel hoort erbij. Succes met alle kleine stapjes en ik wens je veel plezier van het weekend en hoop dat de begeleiding gaat helpen.
pi_98268857
deze wil ik met jullie delen. omdat het zo ontroerend is. (met toestemming)

de oorspronkelijke discussie ging over foto's avn overleden kindjes. die discussie is nogal naar. maar daar gaat het niet om. iemand zei uiteindelijk dit:

quote:
I think your initial reaction was pretty typical of most people, me included. The first time I had a friend lose a child during childbirth, I was just unable to find anything to say and I didn't know how to react. I was taken back by the pictures as well. Later, my wife lost a baby to a miscarriage. She now works in a NICU and lives in a world where this type of thing is an unfortunately frequent occurrence.

So, when it happened to another friend later in life and I saw the familiar signs, I knew how to react and spent time with him looking at pictures and talking about it with him, bonding as parents really. It's horribly hard, but it does so much good. I can't think of anything in life more powerfully changing for a person than losing child. Few people appreciate just what it does to you, so when I have a chance to help someone that is struggling, I swallow hard and have that conversation.

Don't beat yourself up. Until you've gone through it or been close to someone who has, it's a difficult thing to understand. Good for you for being receptive to having your mind changed.

en sangdrax reageerde met dit:

quote:
I want to thank your wife for working in a NICU. It's a very tough unit to work in. Thanks to people like your wife to treat my kid in a high-tech environment, I got to know one of my twin boys at least for a few months before he passed away. The NICU and child IC people went out of their way to try and save him. Without them, he'd been dead seconds after leaving the womb.
niemand die weet hoeveel pijn we hebben behalve wijzelf. en wij zijn wij. er is een wij en er is een ik en een jij. en er zijn onze kinderen en soms is het allemaal heel verwarrend en soms ook helemaal niet. en meestal weten we wel dat er ruimte is voor ik en jij en wij.

trusten :*
dit wilde ik gewoon echt even kwijt. ik ben niet alleen en hij ook niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98269979
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:43 schreef chacama het volgende:
Nijna, als ik zeg dat het erbij hoort, heb je er misschien weinig aan, maar toch zeg ik het. Gewoon zodat je weet dat het niet aan jouw ligt. Dat je niet hoeft te denken: waarom deed ik nu zo? Of 'stom, hoor dat ik me nu zo uit het veld geslagen voel'. Want dat gevoel hoort erbij. Succes met alle kleine stapjes en ik wens je veel plezier van het weekend en hoop dat de begeleiding gaat helpen.
Dank je wel :* hoe is het daar?
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:38:55 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98272172
Simmu :*
***
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:48 #125
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98283707
Simmu een hele dikke knuffel voor jullie allevier en hou vast aan dat gevoel van wij... :*
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:10:08 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_98288286
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dank je wel :* hoe is het daar?
gaat goed. Vanavond naar Concert at Sea. Kijken of de regen langs gaat.....

Simmu :*
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:48:07 #127
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98293994
Simmu :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98298564
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:10 schreef chacama het volgende:

[..]

gaat goed. Vanavond naar Concert at Sea. Kijken of de regen langs gaat.....

Ik duim voor je! Veel plezier
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_98387984
Weekend zeilen was goed! Wel erg veel wind en maar een beetje zon. Maar in elk geval goed uitgewaaid en best 2 ontspannen dagen gehad!
Hoop dat ik hier even op kan teren!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 juni 2011 @ 09:52:05 #130
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98402299
Fijn Nijna!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_98404289
Wat fijn voor je nijna
  maandag 20 juni 2011 @ 11:41:04 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_98404934
Super Nijna, ben blij dat je je hebt kunnen ontspannen.
pi_98405598
lekker nijna!
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98414894
Ik heb besloten even afstand van mijn ouders te nemen en dan vooral van moeder. Alleen weet ze dat zelf nog niet. Ik zit al de halve dag te huilen en dat kan ik eigenlijk niet bij hebben.
pi_98415592
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb besloten even afstand van mijn ouders te nemen en dan vooral van moeder. Alleen weet ze dat zelf nog niet. Ik zit al de halve dag te huilen en dat kan ik eigenlijk niet bij hebben.
:*

is het mogelijk om een beetje stilletjes wat afstand te nemen? geen confrontaties, geen ruzies, gewoon zelf niet steeds contact zoeken en niet teveel ingaan op contactvragen. desnoods dwars door je neus liegen: "oh, he, dat komt heel rot uit. sorrie, wat naar nu. dan kunnen we niet" x 300
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98415667
Zoiets was ik ook van plan. Alleen heeft mijn vader wel door dat ik het gisteren niet leuk vond volgens mij. Hij heeft al 4x gebeld vandaag maar ik heb niet opgenomen en normaal wacht hij altijd gewoon tot ik terug bel.
pi_98415741
Heftig F_R, maar soms moet je even voor jezelf en je gezin kiezen.
Veel sterkte met alles :*
  maandag 20 juni 2011 @ 16:41:14 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_98417504
FR, in een ver verleden heb ik ook een half jaar afstand genomen van mijn moeder. Dat was heel hard nodig, voor mijzelf. Ik werd gék van haar. :@
Tegenwoordig gaat het hardstikke goed en hebben we een fijn contact. Du moment is ze met mijn zoon vliegtuigjes aan het vouwen. O+
Wat ik hiermee wil zeggen, het kán best goed komen, ook al neem je even afstand.
Sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_98417732
ik heb die van mij ook weggemikt, nu inmiddels al meer dan een jaar

en t voelt fantastisch O+

maar dat zal wel iets anders zijn :D
pi_98417963
ik neem regelmatig afstand van zowel mijn moeder als schoonmoeder...
mijn moeder woont 5 uurtjes rijden hier vandaan en we bellen elke week 1 keer maar ik word echt gek van haar ideeën over hoe ik dingen moet doen, hoe ik met mijn dieren om moet gaan enzovoort. Ik vertel gewoon bijna niks meer...ook niet dat 1 van onze katten dood is en dat ik totaal kapot van ben...ze begrijpt dit toch niet.
en mijn schoonmoeder..tja die is ook lastig...dus we houden gewoon het meeste voor ons zelf en bellen alleen omdat het "moet".
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98418229
Bij mij heeft ze idd constant commentaar
Ean:
-heeft het niet naar haar zin
-je moet op haar hoofdje letten
-je moet haar optillen hoor
enz enz maar dat is niet de reden van de afstand die ik even wil. Al speelt het vast wel mee.

En op mijn zus heeft ze geen commentaar terwijl mijn zwager gisteren al de melkpoeder door het water mengde voor hij het opwarmde. Volgens mij moet je eerst het water opwarmen maar ik kan het mis hebben hoor. Heb maar niks gezegd.
pi_98418951
er gewoon een keer wat van zeggen, en flink ook. anders leren ze t niet af.
ik ben op vakantie ontzettend uitgevallen tegen mijn schoonmoeder (terwijl ik irl normaal poeslief ben, ech't!

elin was zelf r cornflakes aan t eten, natuurlijk niet heel soepltjes want ze is 2 jaar. maarrr ik vind het knap van r dus liet r lekker, de hele week al. aan t eind van de week komt schoonmoe bij ons aan tafel zitten. 'zal ik even helpen?'
dus ik aangegeven dat elin dat prima zelf kon, dat ging enkele malen door. ik zei nog 1 keer 'dat kan ze zelf wel!' en toen zei schoonmoeder, ja met de lepel op de kop zeker. dus toen kreeg ze even een sneer.

vervolgens op t strand steeds bemoeien met t insmeren (dat terwijl elin het witste kind is dat na een week uit Egypte vertrok :') dus ik gaf aan dat ik r zelfs elk halfuur insmeerde omdat ik zelf zo'n tere huid heb.

echt een stuk of 5 keer

'ja maar trek haar toch maar dit en dat aan'

ik zeg NEE, ik smeer mijn kind prima in.

Ja maar, mij is t vroeger ook overkomen dat ik mn kinderen niet genoeg insmeerde en de jongste is toen zo erg verbrand.

JA NIET IEDEREEN MAAKT ZULKE STOMME FOUTEN. IS HET NOU KLAAR?

en zo ging t constant, moet ze niet even dit? moet ze niet even dat?
aan t eind van de vakantie heeft ze r excuses aangeboden want ik gunde r ook echt geen blik meer waardig.

ik kan haar nu nog steeds niet uitstaan, terwijl het tot voor kort juist erg goed ging.
hopelijk zijn het de hormonen :P want ik heb zelfs nachtmerries van r ;(
pi_98419087
Maar jij bent ook wel een hormonster kd ;)

Ze heeft toen ik nog op de middelbare zat al een keer gepresteerd om tegen iedereen te roepen dat ik toch niet overging. Ik ging gewoon over hoor.
pi_98419136
hormonster? nah, online ben ik pittig en de 'reldel' mijn uitlaatklep, normaal ben ik best kalm.
pi_98420084
ik ben helemaal niet kalm haha online wel maar in het echie niet dus!
en ja moeder en schoonmoeder geven aaaaltijd hun mening over alles en nog wat
ik wil wel tips hebben maar mij echt vertellen wat ik met mijn dieren moet als de baby er is.....over mijn lijk!!!!! :(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98454600
Mag ik hier even op inhaken. De eerste keer dat ik zwanger was bemoeide mijn moeder zich ook overal tegen aan. Dit moest zus en zo, dat was vroeger heel anders en waarom deed de verloskundige niet elke keer urine nakijken en wegen etc. De eerste keer dat ik daadwerkelijk moeder werd ging ze er nog veel feller op in, en gaf me op alles commentaar en advies. Allemaal leuk goed bedoeld maar bijzonder hinderlijk en niet iets wat je op dat moment wil horen. Ik heb toen aangegeven. Ik ben de moeder van dit kind, we zijn 25 jaar verder in de tijd dan toen jij moeder werd van mij en er is een hoop veranderd. Ik woonde toen bij mijn ouders in huis met mijn gezin in afwachting op onze woning. Zij was in de overgang en ik vol in de zwangerschaps hormonen. Ik kan je vertellen dat het er allemaal niet gezellig er op werd. Mijn moeder woont al mijn hele leven naast mij. Serieus,ik doe de deur open en hoef een paar stappen te zetten om bij hun naar binnen te lopen. Maar ik heb duidelijk mijn grenzen aangegeven. En als zij mij advies wilt geven doe ik soms ene oor, andere oor uit. En soms ga ik er tegen in omdat ze ongelijk heeft. Jullie moeders, en schoonmoeders, bedoelen het vast en zeker allemaal goed. Tenslotte houden ze net zo veel van hun kleinkinderen als van hun kinderen (of zeg ik nu iets verkeerd?) en heel misschien kan je je vinden in hoe jij straks als (toekomstige) grootmoeder wordt gezien. Dan zal je ook vertellen hoe het was toen jij voor het eerst zwanger was en moeder werd en misschien denken je eigen kinderen dan ook "heb je haar weer". Ik probeer altijd maar het beste er van in te zien. Maar dat ben ik.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:38:04 #147
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98457299
Gezellig, zo op vakantie KD! Was het wel voor herhaling vatbaar?

Ik heb met zowel eigen als schoonmoeder geen enkel probleem. Zij zijn heel makkelijk en ik ben de ideale schoondochter. O-)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_98465788
Volgens mij houdt mijn moeder meer van mijn zus dan van mij klinkt hard maar mijn zus heeft altijd een streepje voor gehad. Ik had die fel begeerde zoon moeten zijn maar dat was ik niet. En mijn zus heeft haar haar fel begeerde kleinzoon gegeven.

Mijn zus was o zo zielig tijdens haar zwangerschap want ze had hele erg bekkenklachten dat ik wel heel erg voor haar vind hoor en zat daardoor ook al vroeg thuis. Mijn spugen hoorde er bij daar kon je niet zo ziek van zijn .En werken moest ik maar blijven doen want mijn zus heeft een baan en ik niet.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:51:42 #149
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_98469051
Ik vind het echt zo vreselijk om te lezen dat sommige zulke vreselijke (schoon)ouders hebben.. ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98469344
mn ouders zijn verschrikkelijk, mijn schoonouders redelijk oke, mn schoonmoe is een verschrikkelijke bemoeial en keurt alles af (dikke mensen, mensen met aparte kleding etc) voorzitster van de Christenunie hier.
Mn schoonpa is expredikant, hij slist en heeft een luie tong (waar ik dan weer een hekel aan heb) gedraagt zich als een idiote teletubbie, denkt dat niets op hem van toepassing is qua regels, meneer voelt zich verheven boven alles, maargoed..ze zijn lief voor elin.

mn moeder is een cunt, daar zijn we bij uit huis gesleept toen we 1 en 2 waren (daarvoor nog een overleden zus) mn vader heb ik opgezocht toen ik 17 was, die lag dronken onder een pinodekbed in de woonkamer, en zn 3 bijgeneukte kinderen stonken naar poep en waren scheefgeknipt.
pi_98469460
KD fijn dat ertegenaan bemoeien...

FR, dat lijkt me naar :{.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_98469478
dan neem je je toch voor het bij je eigen kinderen beter te doen?
Mijn moeder is ook uit huis geplaatst als jong kind en opgegroeid in een pleeggezin. Ze weet zelf wat het is opgroeien zonder liefde daarom doet het mij ook zo'n pijn.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:06:49 #153
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_98469653
Mijn ouders zijn net terug van 4 weken Italië en ben benieuwd wanneer ik iets van ze hoor als ik niet bel :') en mijn schoonouders komen nooit bij iemand tenzij verjaardag. Het is normaal dat iedereen daar komt. Dikke prima, dikke pret. Ze zijn alleen niet van de knuffels en kusjes. Met feliciteren geven ze een hand met gestrekte arm zeg maar ;)
Rienk heeft nog nooit bij pake op schoot gezeten. Maar toch hebben ze samen een band. Gaan ze samen de hond brokjes geven O+

Vreemd volk is het wel. En als je iets hebt kent zij de zus van de broer van de medewerkers van die winkel die dat ook heeft. Of nog erger :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98469719
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:02 schreef ferrari_rood het volgende:
dan neem je je toch voor het bij je eigen kinderen beter te doen?
Mijn moeder is ook uit huis geplaatst als jong kind en opgegroeid in een pleeggezin. Ze weet zelf wat het is opgroeien zonder liefde daarom doet het mij ook zo'n pijn.
ik ben uit huis geplaatst he, zij niet
pi_98469729
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:02 schreef ferrari_rood het volgende:
dan neem je je toch voor het bij je eigen kinderen beter te doen?
Mijn moeder is ook uit huis geplaatst als jong kind en opgegroeid in een pleeggezin. Ze weet zelf wat het is opgroeien zonder liefde daarom doet het mij ook zo'n pijn.
Soms weten mensen die niet in een normale situatie zijn opgegroeid niet hoe ze het zelf anders moeten doen. Helaas.
Je kunt jezelf alleen voornemen het met je eigen kind(eren) beter te doen :)
pi_98469818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:08 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik ben uit huis geplaatst he, zij niet
:?
Ik weet dat Elin niet uit huis is geplaatst en ik trouwens ook niet. Ik doelde meer op het liefde gedeelte. Ze heeft dat zelf nooit echt gekregen zegt ze. Maar dan geef je dat je eigen kinderen toch wel?
pi_98469917
heh/ ik denk dat er iets niet helemaal klopt, ik dacht dat je op mijn verhaal reageerde
pi_98469980
we typen langs elkaar heen
Het was meer een algemene vraag van je wilt het toch bij je eigen kinderen wel goed doen?
pi_98470018
jeps, snappem!
pi_98470207
ben je in een pleeggezin opgegroeid kd? of een kindertehuis? als je niet wilt antwoorden hoeft het niet het is gewoon belangstelling
pi_98472209
Ik vind het ook altijd erg verdrietig om te lezen of te horen dat iemand geen goede band met z'n ouders (of alleen moeder) heeft.
Ik kan me er werkelijk geen voorstelling van maken, maar het lijkt me erg naar.

Hier was het juist andersom toen Y olin klein was, als ik ergens mee zat en dan vroeg "hoe deed jij dat of hoe moet ik dat doen", dan werd er gezegd, "ow joh, daar moet je niet zo zwaar aan tillen of je niet zo druk om maken". :)
Op een gegeven moment heb ik dus gezegd dat ik er dus wél mee zat en dat ze dat niet moesten bagatelliseren. }:|
Dat begrepen ze dan ook wel weer en sindsdien ging dat goed.

En verder heb ik met m'n moeder een goede, normale band, niet knuffelig ofzo maar gewoon normaal, maar nu ze waarschijnlijk die kloteziekte heeft, we weten het niet zeker, de artsen kunnen nog geen uitsluitsel geven, morgen weer een biopsie :{ , zijn we wel wat lichamelijker zeg maar. (normaal 3 zoentjes als ik bij haar weg ga maar nu een dikke knuffel terwijl ze zegt "komt allemaal goed meissie". O+ )

Kortom, ik vind het erg naar dat sommige van jullie niet zo'n band hebben.

:* voor jullie.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_98472685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:21 schreef ferrari_rood het volgende:
ben je in een pleeggezin opgegroeid kd? of een kindertehuis? als je niet wilt antwoorden hoeft het niet het is gewoon belangstelling
beide :)
pi_98476617
@fannie sterkte met deze onzekere tijd. Mijn moeder heeft die ziekte ook. Daarom zal ik ook zeker niet breken met haar en ik wil ean geen oma ontnemen maar ik neem nu zelf geen contact op maar laat haar dat doen.

@kd moeilijke kindertijd en jeugd heb je gehad. Had je wel lieve pleegouders?
pi_98481381
oh men t's is een lang verhaal, er is wel ergens een estafettetopic in oud daar heb ik volgens mij onder de naam dakota mn zegje gedaan (in t kort)

ik zoek t ff
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:21:34 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_98594284
Fannie sterkte. Het is zo ontzettend rot, De onwetendheid, maar ook alles wat erbij komt. Die knnuffel kan ik me goed voorstellen.
pi_98614241
Fannie sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_98614909
Dankjulliewel :)

F-r, jij ook sterkte ermee, verstandig dat je de boel wat loslaat.

Hier zitten we idd in onwetendheid, de biopsie van eergisteren was de zoveelste, beenmergpunctie van een tijdje terug konden ze nog geen zinnig woord over zeggen, punctie in de hals 2 keer mislukt. -O-
5 Juli moeten we weer opdraven voor de uitslagen en hopelijk worden we dan wat wijzer, of het is foute boel of er zit ergens een onsteking waardoor de lymfklieren vergroot zijn.
Afwachten dus, en de moed er maar in houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fannie op 24-06-2011 17:35:20 ]
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_98625712
Fannie sterkte en wat naar dat de puncties niet lukt. Deed het haar erg veel pijn?
pi_98626138
Oh dat klinkt naar, punctie die niet wil lukken en al die onzekerheid... :{.
Sterkte Fannie!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_98925047
Wat naar Fannie, veel sterkte!
Mijn vader moest vandaag voor een onderzoek en punctie. In zijn prostaat is iets gevonden. Volgende week vrijdag uitslag. Ik krijg het nu al spaansbenauwd. En mijn zus zwerft ergens in Nepal, ook niet echt naast de deur om de zorgen mee te delen.

En dan: mijn lief heeft problemen op zijn werk en zit tegen een burnout aan. Ik wil zo graag helpen maar kan weinig voor hem doen. :{
Het gaat dus lekker. Eindelijk een eigen huis krijg je allerlei andere zorgen.

En al je problemen zien er zo knullig uit in Comic sans
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:08:09 #171
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98925772
Oh gets, Estrys. Wat je zegt.... eindelijk jullie huisje klaar en dan dit. Misschien is het juist wel nu omdat alles in een rustiger vaarwater komt (die burnout bedoel ik dan). Sterkte voor je vader en naar.... dat wachten op uitslagen........ :*
pi_98926340
Estrys :* naar zeg, sterkte met afwachten...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:05:08 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_98941679
Sterkte Estrys. :*
pi_98941882
Ow spannend zeg Estrys, van je vader, en het wachten op een uitslag duurt zo lang hé.
Ik hoop dat het allemaal meevalt.
En ook sterkte voor je lief, werkgerelateerde shit kan er ook goed inhakken.
:*
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_99071834
Nou, we zijn wederom niet veel wijzer geworden vandaag omtrent m'n mams -O- .
Het goeie nieuws was dat de lymfeklieren bij de hals wel wat vergroot waren maar goedaardig, dus daar doen ze niks aan, beenmergpunctie gaf aan dat er vergrote activiteit in de cellen is, maar waar dat vandaan komt weten ze nog niet.
Waar de interniste wel mee zit zijn de vergrote lymfeklieren bij de lever, en wat "afwijkingen" plus vergroting van de milt. Ow ja en te weinig witte bloedlichaampjes en bloedplaatjes.
Dusss, in de namiddag heeft de interniste overleg met een team chirurgen over wat te doen, of een endo-echografie en van daaruit een stukje van de klier bij de lever nemen, of de galblaas operatief verwijderen (daar kwam ze in eerste instantie ook voor i.v.m. galstenen :') ) en dat ze dan een stukje klier van de lever meenemen tijdens die operatie.
Maar dat is weer riskant i.v.m. de vergrote milt.
-O-

En dat terwijl m'n mams zich al helemaal had ingesteld op het ergste en voor een chemo-kuur wou gaan. Nu weet ze nog niks en dat hakte er behoorlijk in. Die onzekerheid is echt killing, als ze weet waar ze aan toe is dan kan ze ergens naar toe werken maar dit schiet niet op :N .
En ze huilt niet zo snel maar vandaag brak ze toch echt ff :'( , en dat doet zeer.

Nou ja, morgen wordt ze gebeld en krijgt ze te horen wat de artsen besloten hebben.
Ben benieuwd.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_99072923
Ow Fannie toch. Die onzekerheid is het ergste. Heel veel sterkte voor jou en je mams.
Ik hoop dat de arts morgen op tijd belt zodat je niet de hele dag aan het wachten bent.
pi_99074283
Dankjewel f-r :)
De arts zou rond een uur of half 1 bellen.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_99079259
He getver wat een onzekerheid Fannie, dat lijkt me inderdaad heel naar. Sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:14:41 #179
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99115199
Fannie weet je al iets meer?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_99115500
Estrys en Fannie, veel sterkte. Wat lijkt me dat moeilijk die onzekerheid.
pi_99170098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:14 schreef _Bar_ het volgende:
Fannie weet je al iets meer?
Ja :) , ze is gisteren gebeld, netjes om 5 over half 1, ze hebben besloten tot een uitgebreide gewone echo van de lever en omstreken om goed te kunnen zien waar alle bloedvaten lopen. Als ze dat hebben bestudeert dan volgt er of een kijkoperatie met medeneming van een stukje klier bij de lever of een gewone operatie waarbij de galblaas wordt verwijdert + dat stukje klier ook weer meenemen.
De galblaas moet er sowieso uit i.v.m. veel galstenen waar ze nu geregeld last van heeft, dus we hopen op het laatste.
Dat stukje klier gaat dan weer op kweek en dan maar hopen dat daar geen rare dingen uit voortkomen.

Het blijft spannend en onzeker wat kanker betreft maar moeders is in ieder geval opgelucht dat er nu wat verdere stappen worden ondernomen.
Gelukkig voelt ze zich verder niet ziek dus de vakantie die ze gepland had kan in principe gewoon doorgaan :).

iedereen bedankt voor de sterktewensen... lief! ;)
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_99170521
fijn dat er een helder plan van aanpak ligt fannie! al die onzekerheden zijn moordend. je wil gewoon weten waar je aan toe bent!

dat ze (en dus jij ;) ) maar lekker genieten van die vakantie :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99171905
Fijn dat er in elk geval een soort plan van aanpak is Fannie. Ik hoop dat ze eerst lekker van de vakantie kan gaan genieten!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:59:35 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_99172353
Fannie, heerlijk zo'n duidelijk behandelplan. wens je moeder maar een hele fijne vakantie!

Estrys, hoe is het bij jullie?
pi_99173548
Fannie, fijn dat er wat gaat gebeuren. De uitslagen zullen spannend blijven. Hopelijk kan je moeder alles een beetje van zich afzetten in de vakantie.
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:55:26 #186
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99179125
Fannie, je moeder kan met een gerust hart op vakantie voor zover dat dan kan.

Estrys sterkte nog eventjes.

Nijna en Appelsap hoe is het met jullie?

Hier gaat het wel goed eigenlijk. Vanmiddag bij de poli voor de anesthesie geweest om de narcose te bespreken voor 28 juli en ik kijk er zo naar uit. Ik weet het klinkt vreemd maar een zelfdenkend babyhuis is misschien voor even leuk maar nu bijna een jaar na de eerste spoedopname wegens enorme bloedingen en een mislukte hersteloperatie maakt dat ik er echt naar uitkijk. Bloeddruk was wel wat laag maar heb er geen last van 99 over 57 maar echt verwonderlijk was het ook niet want mijn HB was twee weken terug 4.1 dus ook qua energie en fitheid ga ik het nu echt goed merken dus nogmaals ik ben blij als dat ding verdwijnt al gaat het wel een uur of drie duren heb ik begrepen mijn baarmoeder gaat er via mijn buik uit en mijn baarmoedermond gaat er vaginaal uit dus een inwendige en uitwendige wond is het eindresultaat en dan rustig aan herstellen.
pi_99189880
Books, heel veel succes met de operatie en het herstel! Ik hoop dat je het gauw gaat merken als 'ie eruit is!

Hier is mn medicatie verhoogd afgelopen week. Dus weer even afwachten wat dat gaat doen.
En verder gaat het allemaal nog moeizaam, ik ben wel erg blij met de hulp en de extra dag kinderopvang! Maar ik voel nog geen verbetering en ben daar ook wel pessimistisch over.
Misschien is het een kwestie van tijd, maar ik heb niet het idee dat ik op deze manier mn batterijtje kan herladen... maar goed, wat dan wel is ook zoeken en hulpverlener is nu een paar weken op vakantie (wel vervanger gelukkig).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_99190139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:59 schreef chacama het volgende:
Fannie, heerlijk zo'n duidelijk behandelplan. wens je moeder maar een hele fijne vakantie!

Estrys, hoe is het bij jullie?
Fannie, fijn dat er een duidelijk plan is. Hopelijk kan ze een beetje bijkomen op vakantie.

Hier gaat het goed hoor, mijn vader heeft het onderzoek gehad vorige week. En een echo. De arts vond het er eigenlijk wel goed uitzien. Dat vond ik alvast een beetje een opluchting. Het bloed was ook allemaal prima. Maandag uitslag. We wachten af.

Lief is doorverwezen naar psycholoog en heeft meteen een gesprek geregeld voor de volgende dag :o Hij maakt er zelf meteen werk van. Dus ik ben trots op mijn binnenvetter O+ Met zijn baas afgesproken dat hij voorlopig 24 uur werkt dus dat is ook positief.

Ikzelf wacht dan nog op de uitslag van de weggesneden moedervlekken maar verwacht dat dat wel oke is. Toch blijft het altijd een beetje spannend. Maar ik moet me niet druk maken over dingen waar ik toch geen invloed op heb zegt mijn lief altijd. Dus dat is mijn mantra de komende weken. :P

[ Bericht 20% gewijzigd door Estrys op 08-07-2011 10:49:59 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_99215186
Books, gek is dat hé, de meeste mensen kijken niet uit naar
een operatie maar in jouw geval kan ik me het goed voorstellen.
Hopelijk ga je je snel beter voelen. :)

Nijna, wat jammer dat het nog niet echt beter gaat.
Ik hoop dat de medicatie toch eens z'n vruchten gaat afwerpen bij jou. ;)

Estrys, dat klinkt toch wel positief wat de arts zei.
Spannend nog wel is de uitslag van de punctie maandag, voelt
ie zich verder ook wel goed?
Goed dat je lief aan de bel getrokken heeft, hoe eerder er
wat aan gedaan kan worden hoe beter. ^O^
En hij heeft wat jou betreft een goede mantra bedacht.
Sterkte met alles. :)
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_99218248
books ik wens je veel succes met je operatie en herstel je voorspoedig
fannie fijn dat er nu een plan ligt
estrys hopelijk krijg je een goede uitslag van de moedervlekken en wat goed van je man dat hij hulp heeft gezocht
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:09:28 #191
144006 chacama
Ondernemend!
pi_99222655
Books, dan kan ik je alleen nog maar een heel spoedig herstel wensen! En dat je daarna ook weer meer kan gaan genieten en veel meer energie gaat krijgen.

Estrys, wat goed dat je man zoveel actie onderneemt! Top. En voor je vader dus redelijk goede berichten. Voor jezelf vastouden aan de mantra en dan duimen we dat het goed is.

Nijna, lieve nijna. Meid wat ben je toch een vechter! Ik duim dat je ergens op een punt uitkomt dat je in elk geval het gevoel krijgt dat de baterij weer langzaam vol aan stromen is. Hou vol!
pi_99223338
Nijna, ik vind jou ondanks alles wel sterk overkomen. In jouw berichten 'voel' ik altijd wel een sprankje hoop, ook al voel je dat zelf niet helemaal. Dat komt misschien ook wel omdat je het zo helder kan verwoorden.
Ik vind dat zoeken altijd zo moeilijk. Net of je in het duister tast en maar moet hopen uiteindelijk dat ene goede plekje te vinden.

Books, ik ga het bijna vreemd vinden dat jij zegt dat het wel goed gaat. ;)
Ik lees toch een hoop 'ellende'. Hopelijk is het snel over voor je. Fijn dat je je er nog redelijk goed onder voelt.

Estrys, fijn dat er wat betreft jouw man goede stappen worden ondernomen. Hopelijk wordt het werken niet te zwaar voor hem en gaat hij wat aan de gesprekken hebben.
En verder veel succes met afwachten.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:50:22 #193
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99237354
Nijna je klinkt altijd wel optimistisch ergens hoor en hoop dat je een keertje een goede weg kan vinden in deze.

Estrys jullie hebben het ook niet gemakkelijk.


Appelsap ik zie het niet als ellende. Vorig jaar vond ik echt zware ellende want toen waren het mijn ledematen en botten (heup steeds uit de kom, knie die echt niet meer werkte een paar maanden, voet gebroken en nog wat dingetjes) die niet meewerkte en kon ik bijna niets.

Nu is het allemaal beperkt tot 1 orgaan wat niet meer werkt en die wordt nu verwijderd dus dan kan het alleen maar beter worden. Ik had zelf nog een hoopje dat de hersteloperatie voldoende zou zijn maar dat is het ook niet en dan houd het op en dan kan het dus alleen maar beter worden.

Mijn ledematen zijn dit jaar nog niet hun eigen leven gaan leiden dus kan ik concluderen dat mijn spieren het weer wat meer gaan doen dus sterker worden. Als ik nu opsta bijvoorbeeld hoef ik niet meer 8 van de tien keer mijn knieschijf terug te schuiven maar misschien 1 keer. Ten opzichte van vorig jaar gaat het 100 keer beter.

Hoe gaat het met jezelf???
  donderdag 14 juli 2011 @ 00:01:52 #194
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99436710
Appelsap, nijna, lb sterkte, dat de zon maar fijn mag schijnen.
Books s6 met de operatie en een goed herstel.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 00:02:29 #195
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99485669
Ik weet niet goed in welk topic dit hoort.verplaats gerust.

na thijs jaren later een zoon erbij, een lastige start vanwege het vele huilen, kon daar behoorlijk onzeker door worden. eindelijk vol vertrouwen en angst de toekomst voor me zien.
Tot de eerste keer koorts, spanning angstig, het ging gelukkig snel over, en was blij dat m'n vriend erbij was, alleen had ik het lastig gehad, te angstig voor stuipen.
Kroop weer uit dat onzekere en angstig gevoel.
In dec kort daarvoor sprak ik tegen vrienden m'n grootste angst uit, die 21 maanden komen dichterbij, en toen paar dagen later, roy in stuip in bed,2 angstige weken ziekenhuisopname.
Maanden later kwam het vertrouwen terug, roy knapte op helemaal na het afbouwen van een medicijn, hij maakte grote sprongen door. En nu weer net zijn 2de nacht thuis, na een paar dagen ziekenhuis. En weer vertrouwen afgebrokkeld en angst voor terug.
Weer opzoek terug naar dat vertrouwen dat het goed komt, ondanks epilepsie.
Maar hoe is de vraag, hoe kan ik nu en later vertrouwen houden als die angst om te verliezen bij ziekte zo groot is...
Want buiten dat geniet ik met volle teugen, maken we plezier, spelenderwijs stimuleer ik de ontwikkelingen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_99492397
wat moeilijk bar, ik kan me voorstellen dat je angst hebt! Lijkt me ook heel logisch. Maakt het er natuurlijk niet minder moeilijk om..
pi_99492786
Bar, het lijkt me heel logisch hoe je je voelt. Dat vertrouwen zoeken. Lijkt me heel moeilijk om na al die ervaringen toch met vertrouwen verder te gaan... Toch hoop ik dat je toch ook nu het vertrouwen weer terug krijgt. Wat lijkt me dit moeilijk!
Heel goed dat je verder wel geniet en plezier maakt! Sterkte Bar :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_99492793
Jemig Books, dan snap ik dat het voor jouw gevoel beter gaat!

Heel moeilijk Bar. Logisch dat die angst er meteen weer is na wat jij hebt meegemaakt. Zou je in zo'n situatie niet angstig kunnen zijn vraag ik me af, ik denk het niet..

Met mij gaat het slecht. Ik ben weer in een diep gat gevallen en dat terwijl ik eindelijk dacht er een beetje controle over te hebben. Nu weet ik het dus ook allemaal niet meer.
Begin juni toen ik nog in een wat betere periode zat heb ik me ingeschreven voor een studie per 1 september. Geen idee of dat door kan gaan tegen die tijd.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:49:42 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_99492833
Bar :*
Moeilijke tijd voor jou weer.

Appelsap, ook jij weer in gevecht. Heel veel sterkte meid. Ik gun het je zo!
pi_99498250
Appelsap :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_99503209
Bar heel logisch dat je het vertrouwen moet zoeken na jullie geschiedenis

Appelsap knuffel voor jou
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2011 @ 22:00:20 #202
240917 Mula
pi_99680955
Ik weet dat ik hier geen "bekende" ben dus het voelt een beetje vreemd om hier over mezelf te kletsen, maar in het rammelaarstopic leefde iedereen zo mee dat ik toch even een update wil geven.

Ik ben een week verder na de diagnose borstkanker. Inmiddels is duidelijk dat links borstkanker is en dat het uitgezaaid is naar de lympfeklieren. Rechts was onduidelijk op mri en echo en dat blijkt een voorstadium van kanker te zijn. Deze week krijg ik onderzoeken om te kijken of er uitzaaiingen zijn. Ik krijg de uitslag volgende week woensdag (nog een week van vreselijke spanning!) en krijg dan te horen wat er verder zal gebeuren. Beide borsten moeten eraf. Links gaan de klieren weg en tijdens de operatie moet bekeken worden hoe het met de klieren rechts zit en of die kunnen blijven. Waarschijnlijk daarna (of evt voor de operatie) chemo.

Al met al heftig dus. Inmiddels is het kwartje behoorlijk gevallen en besef ik me heel erg goed dat ik dit allemaal eerst nog maar eens moet zien te overleven.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:07:14 #203
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_99681332
jee mula wat heftig! Beide borsten eraf en chemo, het is nogal niet wat. Nogmaals sterkte!
pi_99681439
Mula wat zul je geschrokken zijn. Ik wil jou en je partner heel veel sterkte wensen de komende tijd.
pi_99681452
Woooh Mula, wat heftig :{
Ik hoop heel hard dat het goed komt alhoewel ik besef dat wat nu moet al vreselijk moet zijn. Heel veel sterkte en kracht wens ik je.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_99681470


[ Bericht 100% gewijzigd door snoopy op 19-07-2011 22:10:35 (Dubbel) ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:15:40 #207
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99681765
Mula jeetje.... wat heftig.
Sterkte en heel veel kracht en moed om deze weg in te moeten slaan :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_99681861
och mula :'(

dit is wel een scenario uit een nachtmerrie. ik kan je alleen heel veel sterkte wensen. wellicht heb je dit: http://cancerhelp.cancerr(...)ity-and-chemotherapy zelf al gevonden. wat ellendig :(

heel veel sterkte :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2011 @ 22:18:08 #209
240917 Mula
pi_99681912
Ik ben op dit moment voornamelijk bang voor uitzaaiingen. Operatie en chemo is prima, zolang het einddoel maar "genezing" is en niet "rekken".

Heel gek, maar ik heb eigenlijk niet zo'n band met mijn borsten. Het lijkt me erg als ze weg zijn (vooral het bijkomen na de operatie lijkt me verschrikkelijk :'( ), maar mijn borsten zijn me op het moment aan het vermoorden. Ik heb er vrede mee dst ze weggaan. Als er maar geen uitzaaiingen zijn... :'(
pi_99681978
Oh jee Mula toch
Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je die spannende week enigszins kunt doorkomen en dat het einddoel genezing wordt.
pi_99682486
Jemig hee wat heftig! Mula ik wil je alle kracht en heel veel sterkte wensen....
Wat een slechte film ben je in beland
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99682757
mula, heb je het met je behandelaar over je kinderwens gehad? ik denk dat het wel belangrijk is dat dat bekend is. het spijt me als ik nu iets pijnlijks raak ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † dinsdag 19 juli 2011 @ 22:46:23 #213
240917 Mula
pi_99683575
Bedankt allemaal. :*

Simmu, nee daar heb ik het niet over gehad. Ik heb zelfs nog geen behandelaar gesproken. Tot nu toe heb ik alles alleen nog maar telefonisch besproken met een soort van verpleegster-plus(ben ff dr titel kwijt). Donderdag heb ik een gesprek met de chirurg. Het probleem is alleen dat ze pas bepalen wat ze gaan doen zodra ze weten of er wel/niet uitzaaiingen zijn. Ik denk dus dat ik donderdag weinig concrete info krijg.

Dit wachten is zo slopend. Mijn vriend en ik zijn maar aldoor doelloos op pad. Vandaag 2x1.5uur gereden om alleen thee te drinken bij de mac. En dat terwijl ik in een redelijk grote stad woon met meerdere macs! Ik ben enorm gespannen, mijn schouders, nek en schouderbladen doen zo'n pijn. Heel fijn als je einde vd week longfotos moet laten maken vanwege mogelijke uitzaaiingen in je longen. :X
pi_99683695
Mula wat heftig. :* Heel veel sterkte :*
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:55:05 #215
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_99684027
Jemig Mula, wat ontzettend afgrijselijk. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe, niet alleen voor het gevecht wat je moet gaan leveren maar ook om dat slopende wachten door te komen. :*
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:55:58 #216
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99684070
Mula, ik wens je heel veel sterkte! Ik hoop ontzettend met je mee dat er geen uitzaaiingen blijken te zijn. :*
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_99684113
Mula, ik had het wel gelezen volgens mij. Althans, dat je nog op de uitslag wachtte...
Wat heftig! Heel veel sterkte met het wachten nu en dan de behandeling :* en als je het prettig vind om wat van je af te schrijven dan mag en kan dat hier!
Sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:58:37 #218
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99684207
Mula... potverdorie... kloteziekte
:*
Ik hoop zo ontzettend op goed nieuws voor je.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_99694114
Mula, ik "ken" je niet, maar toch wil ik je alle sterkte wensen om deze ziekte weer uit je lichaam te bannen. Alle kracht voor jou en je partner! :*
  woensdag 20 juli 2011 @ 07:38:58 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99694201
Mula! Wat erg joh!
Ik duim voor je, voor het meest positieve scenario dat mogelijk is :Y
wellicht heb je gesproken met een 'nurse practitioner' oftewel 'verpleegkundig specialist'
  woensdag 20 juli 2011 @ 08:02:46 #221
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_99694344
Mula...meisje toch. Heel veel sterkte!!! :*
A grand adventure has begun.
pi_99694835
Mula, wat vreselijk. Ik denk dat ik veilig kan zeggen dat we allemaal aan je zullen denken donderdag en de komende tijd.

:*
pi_99694926
Mula, wat ontzettend naar nieuws. En helaas zal de spanning van wachten je nog wel een poosje blijven achtervolgen.. Veel sterkte de komende tijd!

En tik hier maar lekker weg, als het oplucht!
pi_99694958
Mijn hemel, Mula, wat verschrikkelijk. En dan moet je ook nog wachten. Geen wonder dat jullie je verloren voelen. Veel sterkte gewenst met wat nog komen gaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:42:49 #225
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99695715
Oh Mula wat heftig ;( Ik wens je héél veel sterkte toe!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99695717
Mula, wat een verschrikkelijk onzekere tijd ga jij tegemoet. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen en ook voor je vriend :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99696235
Mula, wat verschrikkelijk. Pfoeh. Wat een onzekerheid. Ik wens je veel sterkte met wachten op de uitslag en de periode die daar na komt.
pi_99698660
Och Mula toch :{ ik schrik ervan. Lieve jij en lieve Mulaman (en verdere familie) sterkte met het afwachten, met het te komen proces. Ik denk aan jullie :*
:)
pi_99699436
Mula, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte en kracht toegewenst voor alles wat komen gaat :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:18:57 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_99700104
Mula sluit me bij de rest aan :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:32:55 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_99700460
Mula, wat een zenuwslopende dagen moeten dit zijn... ik hoop ontzettend hard met je mee op GEEN uitzaaiingen. :*
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 22:39:21 #232
240917 Mula
pi_100024422
Er zijn GEEN uitzaaiingen aangetroffen. Doktoren gaan dus behandelen met als doel genezing.

Er gaat waarschijnlijk met spoed begonnen worden met chemo vanwege de agressiviteit vd tumor. Het is groot en agressief, dus het is afwachten in welke mate de behandeling gaat aanslaan. Zeker is wel dat de behandeling (8x chemo, operatie, 25x bestraling) heel heftig gaat worden.

Heb het met een dokter over de kinderwens gehad. Hij gaat daarover overleggen met de rest hoe dat het best aangepakt kan worden. Dat is fijn, maar nadruk ligt eerst op genezen.

Ben compleet gesloopt na de afgelopen dagen. Nu eerst naar bed en eens normaal proberen te slapen.
pi_100024566
Oh Mula, kippenvel van je berichtje, wat ontzettend fijn dat je geen uitzaaiingen hebt, het gaat zwaar worden maar je gaat dit ontzettend verslaan! *Great big bearhug* Slaap lekker!
pi_100024692
Geen uitzaaiingen!!! Supernieuws!!!!!

Heel veel sterkte met de behandeling, het zal niet makkelijk worden, maar je gaat het redden....pfieuw!!! Wat zal er een last van je schouders zijn gevallen....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100024906
Mula, wat een fijn nieuws dat er in ieder geval geen uitzaaiingen zijn!

Heel veel sterkte met de vele behandelingen die je moet ondergaan. Je gaat die tumor gewoon een poepie laten ruiken en hem verslaan. Zet hem op!!! :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2011 @ 23:00:51 #236
240917 Mula
pi_100025560
Karin, helaas is het absoluut nog niet zeker dat ik het ga redden. Het ligt er echt aan hoe de tumor gaat reageren op de behandeling. Ik geloof dat de prognose niet heel erg goed is. Maar goed, iknheb nu in ieder geval een kans. Als er uitzaaiingen waren, zou zelfs dat er niet meer zijn.

Ik ben echt compleet gesloopt. Ik kreeg gisteren ineens vanuit het niets een brief met uitnodiging voor bestraling thuis. Ik was dus al helemaal zeker dat er uitzaaiingen waren ( want dat zou op dit moment de enige reden zijn om te bestralen). Bleek uiteindelijk een standaardcontrole te zijn. Communicatiefoutje vh ziekenhuis. Ik zag mn crematie al voor me. :X
pi_100026200
Och meid, wat zal er door je heen zijn gegaan, wat erg...wat een rotcommunicatie ook zeg.
Shit dat ze nog geen zekerheid hebt over het verloop van de behandeling, klinkt ook wel weer logisch nu je het zo stelt.
Maar wat je zegt, je hebt een kans!! Ik ga zo hard voor je duimen dat het goed komt....
Wanneer begint de behandeling?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:13:05 #238
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100026275
Mula, en of jij een kans hebt! Schouders eronder, ik lees het uit je berichten! Dit ga jij redden! :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_100026278
Mula; op een afstandje heb ik het verschrikkelijke nieuws meegekregen. Ik heb nog niet gereageerd omdat ik niet wist wat ik moest schrijven. Het is goed te horen dat er geen uitzaaiingen zijn, maar die onzekere toekomst is moeilijk. Houdt je in ieder vast aan die strohalm! Ik wil je in ieder geval heel erg veel sterkte wensen met alles wat komen gaat! :*
pi_100027111
Och Mula, wat verschrikkelijk allemaal. Had het gelezen in het rammelaars topic en zag ineens dat je hier had gepost. Meid ik wens je alle kracht en wat maar nodig is toe om jouw kans op genezing werkelijkheid te laten worden. Sterkte!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 28 juli 2011 @ 06:10:03 #241
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_100034699
Mula 'gelukkig' dat er geen uitzaaiingen zijn.. Heel veel sterkte de komende maanden met je behandelingen :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 28 juli 2011 @ 06:25:44 #242
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_100034769
Mula, het is hier de afgelopen tijd een beetje langs me heengegaan, maar ik zit hier met een enorme steen in mijn maag van wat ik nu lees. Ik wens je sterkte, ik wens je kracht, ik wens je genezing en veel liefde en troost. Het is goed te lezen dat er geen uitzaaiingen zijn, maar wat je schrijft over hoe agressief de tumor is en hoe agressief ze gaan behandelen schrik ik toch weer extra. Dikke :* :* , ik denk aan je..
3!
pi_100035593
Och Mula, wat een zware, zware tijd! Heb je fijne mensen om je heen? Heb je steun?

Heel veel sterkte!
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:43:08 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100035752
Mula, heel veel succes komende (zware) tijd!
En ooit op een dag jompelen we voor jou en een prachtige baby maar eerst deze (enorme) hobbel nemen... :*
pi_100036138
Mula meis toch, wat een grote inbreuk in je leven en wat heftig allemaal.
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Mula, en of jij een kans hebt! Schouders eronder, ik lees het uit je berichten! Dit ga jij redden! :*
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Sterkte! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_100036736
sterkte mula!
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:04:31 #247
100412 mefke79
komt goed!
pi_100037545
Tjee, Mula, wat heftig! Heel veel sterkte en laat je goed voorlichten over alles. Vraag desnoods nog maar een keertje extra om uitleg, zeker als het over je kinderwens gaat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100037658
Mula, fijn dat er in elk geval geen uitzaaiingen zijn en dat je toch nog een kans hebt! Grijp deze met beide handen aan. Ik duim voor genezing, sterkte en succes! :*
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:14:57 #249
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_100037829
Tjee Mula wat een heftige behandeling staat je te wachten. Ik ben heel blij voor je dat er geen uitzaaiingen zijn en je een kans hebt. Heel, heel veel sterkte meisje! :*

Hier nog een 'overdenking' waar ik zelf in donkere tijden veel aan heb gehad:

Piekeren neemt de zorgen voor morgen niet weg,
maar wel de kracht van vandaag.


Hopelijk geeft het jou ook kracht, dikke kus :*
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 10:24:45 #250
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_100038103
Mula, veel sterkte gewenst met knokken. En ik ben het eens met Rocka, jij kan dit!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_100039282
Mula, fijn dat er geen uitzaaiingen zijn. Dan kost het een serie zware behandelingen, maar wel met uitzicht op genezing..
Veel sterkte de komende tijd.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:40:20 #252
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100042647
Mula, het grote knokken gaat beginnen, een behandelplan, een zware tijd .
Ik wil je vanuit hier alle kracht, alle moed, en je ontzettend veel sterkte toewensen!
Blijf positief voorzover het gaat, blijf kracht en moed houden.
:*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:32:24 #253
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100044546
Mula, wat een schrik. (en dan druk ik mezelf nog zacht uit)

Kracht, heel veel kracht en liefde en steun wens ik je toe voor de komende zware, slopende periode. Een periode die jij met winst gaat afsluiten. Want winnen ga je! Dat weet ik zeker! Hou vertrouwen in jezelf en blijf vechten. Je bent het meer dan waard!
pi_100045620
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:39 schreef Mula het volgende:
Er zijn GEEN uitzaaiingen aangetroffen. Doktoren gaan dus behandelen met als doel genezing.

Er gaat waarschijnlijk met spoed begonnen worden met chemo vanwege de agressiviteit vd tumor. Het is groot en agressief, dus het is afwachten in welke mate de behandeling gaat aanslaan. Zeker is wel dat de behandeling (8x chemo, operatie, 25x bestraling) heel heftig gaat worden.

Heb het met een dokter over de kinderwens gehad. Hij gaat daarover overleggen met de rest hoe dat het best aangepakt kan worden. Dat is fijn, maar nadruk ligt eerst op genezen.

Ben compleet gesloopt na de afgelopen dagen. Nu eerst naar bed en eens normaal proberen te slapen.
Mag ik ondanks de klote-situatie even voorzichtig jompelen? Het beste bericht dat je in deze omstandigheden had kunnen krijgen! Maar jeetje, wat een zware periode ga je tegemoet meis. Héél veel kracht en sterkte gewenst :* :* .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100047764
Mula, positief dat er geen uitzaaiingen zijn! Neemt niet weg dat je een pittige weg voor je hebt!
Heel veel succes, kracht, sterkte. Ook hier wordt aan je gedacht! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100065932
Mula zet hem op. Je gaat het redden want je bent een sterke vrouw.
Blijf erin geloven dat is al een heel klein stukje beter worden.
  donderdag 28 juli 2011 @ 22:45:59 #257
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_100067711
Jeetje Mula, wat een schrik. Het lijkt me allesverlammend eng, zo'n zwaard boven je.
Ik hoop dat je heel veel goede zorg en begeleiding krijgt en op weg bent naar beterschap. Heel, heel veel sterkte en succes.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_100067985
Lieve Mula,

We 'kennen' elkaar geloof ik niet, maar ik wil je veel moed, kracht en hoop toewensen voor de komende periode.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 23:42:58 #259
240917 Mula
pi_100070280
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:45 schreef Lishe het volgende:
Jeetje Mula, wat een schrik. Het lijkt me allesverlammend eng, zo'n zwaard boven je.

Gek genoeg heb ik me in ruim een maand niet zo 'licht' gevoeld als vandaag. De spanning is nu even weg. Ja, ik heb kanker. Ja, het zit in de klieren. Nee, het zit niet in de rest van mijn lijf. Ja, ik word heel ziek. Nee, niemand kan me garanderen dat ik dit overleef. Maar: ze gaan in ieder geval hun best doen! En ik doe vrolijk mee!

Het einddoel is 'genezing' en dat is een mooi punt om op te focussen. Ik ben heel erg bang voor de chemo. Ik heb een behoorlijk lange tijd nodig gehad(en ben eigenlijk nog steeds bezig) om uit te vinden wie 'ik' ben. En dat gaat door de chemo nu keihard onderuit geschopt worden, want ik heb me de komende tijd te schikken naar wat het lijf wil en wat doktoren willen. Ik ben bang om dood te gaan, om ziek te zijn en om afhankelijk te zijn, maar het meest van al ben ik op dit moment bang om mijn vrijheid kwijt te raken. Het voelt een beetje of mijn lijf wordt overgenomen en ik zelf nauwelijks nog iets mag bepalen. En dat is moeilijk voor een controlfreak. :)

Ik vind het echt superlief dat jullie zo meeleven met iemand die slechts hier en daar wat postte. Ik stel het heel erg op prijs!

:* :*
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:47:00 #260
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_100070436
Ik bedoel 'het nieuws' niet perse vandaag. Ik ben heel blij om te lezen dat je je nu wat lichter voelt en hoop dat je goed slaapt vannacht. (en dat je uiteindelijk op je lijst van je zoektocht naar jezelf 'doorzetter' bij kunt schrijven. :*
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 07:45:48 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100076964
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:42 schreef Mula het volgende:

[..]

Gek genoeg heb ik me in ruim een maand niet zo 'licht' gevoeld als vandaag. De spanning is nu even weg. Ja, ik heb kanker. Ja, het zit in de klieren. Nee, het zit niet in de rest van mijn lijf. Ja, ik word heel ziek. Nee, niemand kan me garanderen dat ik dit overleef. Maar: ze gaan in ieder geval hun best doen! En ik doe vrolijk mee!

Het einddoel is 'genezing' en dat is een mooi punt om op te focussen. Ik ben heel erg bang voor de chemo. Ik heb een behoorlijk lange tijd nodig gehad(en ben eigenlijk nog steeds bezig) om uit te vinden wie 'ik' ben. En dat gaat door de chemo nu keihard onderuit geschopt worden, want ik heb me de komende tijd te schikken naar wat het lijf wil en wat doktoren willen. Ik ben bang om dood te gaan, om ziek te zijn en om afhankelijk te zijn, maar het meest van al ben ik op dit moment bang om mijn vrijheid kwijt te raken. Het voelt een beetje of mijn lijf wordt overgenomen en ik zelf nauwelijks nog iets mag bepalen. En dat is moeilijk voor een controlfreak. :)

Ik vind het echt superlief dat jullie zo meeleven met iemand die slechts hier en daar wat postte. Ik stel het heel erg op prijs!

:* :*
En het helpt heel erg om te denken: dit ben ik óók, maar dan in moeilijke tijden... :*
  vrijdag 29 juli 2011 @ 07:46:16 #262
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100076966
Mula, ook namens mij heel veel sterkte de komende tijd!!!!! Zet hem op meid!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100248688
hier dan maar.

ik heb ivm de situatie rond schoonpa het balletje "permanente medische hulp" in de vorm van een opname ergens of wellicht een inwonende verpleegster ofzo aangekaart. het gaat gewoon niet zo. we gaan er allemaal aan kapot nu. hijzelf en alle familie. hij mag inmiddels niet meer meedoen met het medisch experiment waar hij aan meedeed trouwens. tot nu toe hoeft hij geen chemo of bestraling. enkel hormoontherapie

we zijn nu iets van 5 opnames op een kleine 2 maanden verder. allemaal om niet urgente redenen. iets verkeerds gegeten. verkoudheid. dat soort dingetjes. dan weer moest hij een paracetamolspiegel aanleggen, snapte dat niet en mindere zelf de paracetamol, kreeg een beetje koorts --> paniek. ziekenhuis bellen, paniek, meer paniek --> opname. het schiet niet op en het kost ons allemaal. uiteraard gaat elke opname 's nachts per ambulance. want paniek. dikke vette paniek. heel dramatisch allemaal.

we zijn een beetje radeloos aan het worden. we zijn zo vreselijk moe. er is geen uitzicht op betere tijden. zo onderhand is het wel minstens eens per week een crisis die opgelost moet worden. ik hou maar gewoon vol en probeer ons eigen leven van alledag te behouden. daar ben ik dan dus best fel in. en daar voel ik me dan dus ook weer schuldig over

naja. ik wilde dit kwijt. mijn omgeving is verdeeld in een 'voor' en 'tegen' schoonpakamp. maar dat heeft er allemaal eigenlijk weinig tot niets mee te maken. zijn ziekte is erg, maar hij is die ziekte niet. hij is een oude man die nu heel, heel, heel erg bang is. alleen gaan wij allemaal helemaal kapot aan de mate van geruststelling en vooral de manier waarop, die hij nu vraagt. en ik weet het echt niet meer. ik leef van week tot week. ik deel alles netjes in. ik maak steeds roosters 2 maanden ver en zorg dat er braaf elke week een "social event" is ingeroosterd zeg maar. ik hou het nog boven, maar langzaam maar zeker verzuipen we, zo voelt het steeds vaker.

ik wilde dit gewoon even ergens waar het niet verdwijnt gezegd hebben. ik voel me soms onzichtbaar. nou, dat ben ik dus niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:48:42 #264
240917 Mula
pi_100251437
Jee Simmu, wat een verhaal. Is het misschien een idee om via het ziekenhuis maatschappelijk werk in te schakelen? Het klinkt een beetje alsof hij nogal de weg kwijt is qua angst maar ook qua gewoon verstandig omgaan met zijn behandeling.

Ik zou toch-hoe moeilijk ook- proberen het belang van mijzelf en mijn gezin bovenaan te laten staan. Het is heel erg dat je schoonvader ziek is en niet meer beter zal worden, maar daar horen jouw kinderen niet onder te lijden. Hebben jullie zelf ook psychische bijstand in deze?

In ieder geval heel veel sterkte!


Ik begin trouwens donderdag met chemo. We gaan eindelijk wat doen!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:02:25 #265
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100252081
Simmu, fijn dat je het hier even delen kon. onzichtbaar voelen is niet fijn :*


Mula :* sterkte donderdag!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 07:54:25 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100260158
simmu, heeft hij al thuiszorg?
Die kan namelijk in elk geval al regelen dat hij zijn medicijnen goed inneemt. Ook kunnen die een paar keer per dag binnenlopen indien nodig. En persoonlijke alarmering kan ook zinvol zijn, mits nog niet aanwezig.

Sterkte in elk geval. :*
pi_100260976
Simmu, wat een gedoe weer bij jullie.
En wat sterk dat je dit toch allemaal weer oppakt en doet.
Zolang je jezelf maar niet voorbij loopt, zoals het nu lijkt. Als dat dreigt te gebeuren moet je gewoon ergens aan de bel trekken. MW/contactpersoon van de thuiszorg/ziekenhuis, zijn huisarts, jou huisarts, iemand
:*
pi_100261059
ja, er is thuiszorg (maar ja; dat stelt nu eenmaal niet zoveel voor), maatschappelijk werk en een psycholoog allemaal aanwezig. ook 2 priesters (eentje katholiek, eentje grefo) en hij is lid geworden van de vereniging voor dat type kankerpatienten. de ziekenzalving staat ook gepland

het probleem is ook dat de hulpverlening steeds niet kan oordelen wat 'echt' is en wat niet. hij schiet al in de stress als hij 1 dag niet naar de wc heeft kunnen gaan. vanuit het ziekenhuis waar hij nu zit hebben ze nu overlegd met het ziekenhuis van de medische test (mijn schoonzusje stond ernaast toen ze belden. "ooooh, het gaat over meneer X? ja die kennen we wel ja :') deze kalmeringsmiddelen gebruikten we"), dus nu beginnen ze aan kalmeringsmiddelen en pijnstilling. ik kan nou niet zeggen dat ik erg gerustgesteld ben daarmee, aangezien ze morfine gebruiken (volgens hem dan. dat wil niet zeggen dat zulks ook het geval is!). uiteraard vind hij zelf dat hij onterecht uit die test is gezet, dus is hij een klachtenprocedure gestart tegen die artsen. gedoe gedoe gedoe. en hoe moet het als hij strakjes wel aan de chemo en bestraling moet? hij trekt dit al gewoon helemaal niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100261112
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:48 schreef Mula het volgende:
Jee Simmu, wat een verhaal. Is het misschien een idee om via het ziekenhuis maatschappelijk werk in te schakelen? Het klinkt een beetje alsof hij nogal de weg kwijt is qua angst maar ook qua gewoon verstandig omgaan met zijn behandeling.

Ik zou toch-hoe moeilijk ook- proberen het belang van mijzelf en mijn gezin bovenaan te laten staan. Het is heel erg dat je schoonvader ziek is en niet meer beter zal worden, maar daar horen jouw kinderen niet onder te lijden. Hebben jullie zelf ook psychische bijstand in deze?

In ieder geval heel veel sterkte!


Ik begin trouwens donderdag met chemo. We gaan eindelijk wat doen!
sterkte donderdag!

en ik hou voet bij stuk wb ons eigen gezin hoor :Y
gelukkig is daar dan wel weer begrip voor (met dank aan stiefschoonmama). schoonzusje daarentegen is de pisang. (klinkt oneerbiedig, maar ik kan het haast niet anders uitdrukken). die moet steeds 's nachts mee naar het ziekenhuis (want ze durven niet alleen) en hem elke keer afhalen enzo. tijdje terug ging het zo ver dat zij dan in hun auto er achteraan moest rijden en dan vanuit plaats x maar moets zien hoe ze dan midden in de nacht thuis kwam, aangezien hij er op stond dat de auto daar moest blijven

hij is gelukkig wel weg bij de natuurgenezer nu!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100261173
Mula, sterkte donderdag!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:29:35 #271
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100261234
Ach, ik vind het ook wel heel erg zielig. Al die angst en die stress. Dat is ook bijna onmogelijk om weg te nemen. Het is een onmogelijke situatie, Simmu. En als schoondochter heb je ook net niet de positie om het voortouw te nemen in het zoeken naar mogelijkheden is mijn ervaring.

Wat Deepfreeze ook al zei, laat het door Sangdrax wel aankaarten bij de huisarts, ziekenhuis en wie dan ook als het te veel wordt. Wellicht zijn een hospice of een stervensbegeleider dan mogelijkheden om je schoonvader bij te staan.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100261334
ik doe vrijwel niet aan direct contact over ziek zijn hoor. ik geef mijn mening aan sangdrax en dan moet die zien wat hij er mee doet. meer kan ik niet. wel maak ik fotolijstjes voor hem met foto's van de kinderen erin en ben ik bezig met een scrapboek van en voor hem.

oh, en ik heb hem geattendeerd op mediwiet :P :@
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:35:22 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100261353
Mula, ik lees nu ook pas over jouw ziekte. Wat een verschrikkingen heb jij de afgelopen weken moeten doorstaan :*
Ik wil je alvast heel veel sterkte toewensen voor donderdag. Ik kan me voorstellen dat het ook wel goed voelt om die stomme cellen nu echt actief te gaan bestrijden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100261377
het is gewoon zo vreselijk dubbel. we staan erbij en kijken ernaar en zien het misgaan. je zou hem wel een rotschop willen geven in de hoop dat hij wakker wordt uit deze nachtmerrie en nog wat maakt van wat hem rest. want dit is nog wel het meest ellendig voor hem zelf.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100261534
Simmu, dat gebeurd toch vaker, dat het echt, echt mis moet gaan voordat ze het zien?
Mijn ene oma moest 2 keer haar keuken in de brand zetten voordat ze naar het verzorgingshuis ging (naast de vergeten insuline die ze dan in een heldere bui maar in de gootsteen spoot). En nog lang volhouden dat er echt niks aan de hand was. Terwijl iedereen eromheen aan het rennen was om de bal hoog te houden.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:51:27 #276
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100261715
Simmu, mijn schoonvader was ook zo vreselijk bang. En daar reageerden we bij tijd en wijle allemaal wat kribbig op of we probeerden hem inderdaad nog wat te laten maken van de tijd die hij nog had.
En dan gingen we uitstapjes plannen en zo. Daar werd hij alleen maar verdrietiger en angstiger van.

Achteraf hebben we allemaal het gevoel dat we dat zo verkeerd hebben aangepakt. Niet dat we het zelf anders hadden kunnen doen, maar bij een vriendin van mij is een stervensbegeleider ingeschakeld en die deed het zo veel beter. Tegen haar kon mijn vriendin gewoon al haar angsten uitspreken en alle andere frustraties ook. Als ze dat bij ons deed gingen wij meteen op zoek naar antwoorden, oplossingen en weet ik veel wat. Juist dat het een 'vreemde' was die gewoon alleen maar toehoorde en troost bood maakte het voor mijn vriendin makkelijker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100264627
Simmu, wat zwaar. Goed dat jullie aan de bel trekken, ik hoop dat dat ook effect gaat hebben! Pas goed op jullie zelf, want het klinkt als een grote belasting op jullie schouders.

Mula, heeeel veel succesen sterkte!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:39:25 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100283428
simmu, en uitbreiden van thuiszorg, evt gespecialiseerde thuiszorg?
Of kijken voor een somatische dagbehandeling/dagopvang?

Mula, heel erg veel succes morgen meissie!
pi_100284393
Mula, heel veel succes morgen!

Simmu, is er vanuit het ziekenhuis geen programma voor palliatieve zorg? Iemand die de coordinatie van het geheel op zich kan nemen zeg maar. Dat zou al heel veel zorgen schelen, bovendien, dan heeft hij misschien iemand waar hij tegen kan praten. Sterkte iig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100284557
ik vrees dat dat dan weer weinig uit zal halen asy. het grootste probleem zijn de nachten. alle opnames tot nu toe zijn ook 's nachts geweest. hij gaat malen, voelt zich heel alleen en bang en gaat erg focussen op zijn lijf. voor hem is het allemaal echt. elke opname is hij er van overtuigd dat hij dan nu dood zal gaan. de medici kunnen niets anders dan er in mee gaan. want er komt een keer dat het inderdaad wel iets ernstigs is.

jullie krijgen nu e.e.a. van mij mee en leven zo lief mee en vinden dat ik sterk ben ( :* daarvoor trouwens!) maar wij houden ons nog behoorlijk afzijdig! voor zijn vrouw en dochter is het allemaal veel, veel ingrijpender. hij behoeft in principe 24/7 aandacht en verzorging.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:15:08 #281
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100284947
en als er snachts iemand komt thuiswachten? en dan uit de prof zorg?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100285055
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:15 schreef _Bar_ het volgende:
en als er snachts iemand komt thuiswachten? en dan uit de prof zorg?
zoiets is zeker een optie ja. ik zat zelf te denken aan wellicht een priveverpleegster :Y
sangdrax liet gisteravond voorzichtig tegen zijn zus ook voorzichtig een ballonnetje op erover.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:18:34 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100285107
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:06 schreef simmu het volgende:
ik vrees dat dat dan weer weinig uit zal halen asy. het grootste probleem zijn de nachten. alle opnames tot nu toe zijn ook 's nachts geweest. hij gaat malen, voelt zich heel alleen en bang en gaat erg focussen op zijn lijf. voor hem is het allemaal echt. elke opname is hij er van overtuigd dat hij dan nu dood zal gaan. de medici kunnen niets anders dan er in mee gaan. want er komt een keer dat het inderdaad wel iets ernstigs is.

jullie krijgen nu e.e.a. van mij mee en leven zo lief mee en vinden dat ik sterk ben ( :* daarvoor trouwens!) maar wij houden ons nog behoorlijk afzijdig! voor zijn vrouw en dochter is het allemaal veel, veel ingrijpender. hij behoeft in principe 24/7 aandacht en verzorging.
Er is volgens mij ook iets van nachtverpleging :Y
Maar op dit moment neigt je stiefvader eerlijk gezegd meer naar psychiatrisch patiënt en denk ik dat daar wat mee moet gebeuren :@
Kan zijn vrouw hem dan ook niet gerust stellen?

Anders kijk of jullie een vakantie-opname kunnen regelen op een somatische afdeling van een verpleeghuis? Heeft iedereen even een adempauze en er is 's nachts altijd een zuster in de buurt
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:21:03 #284
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100285223
het "probleem"zit hem dan wel in het feit dat de "patient"het ook zelf wilt.
En zolang hij zich daarin verzet zal het allemaal niet zo snel gaan ben ik bang.

Simmu ik kan jullie alleen maar mijn diepe respect vanaf hier gunnen, en hopen dat het allemaal in orde komt en dat er overal rust komt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100286665
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:18 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Er is volgens mij ook iets van nachtverpleging :Y
Maar op dit moment neigt je stiefvader eerlijk gezegd meer naar psychiatrisch patiënt en denk ik dat daar wat mee moet gebeuren :@
Kan zijn vrouw hem dan ook niet gerust stellen?

Anders kijk of jullie een vakantie-opname kunnen regelen op een somatische afdeling van een verpleeghuis? Heeft iedereen even een adempauze en er is 's nachts altijd een zuster in de buurt
dat denk ik dus ook.

dat meegenomen weet ik niet of zo'n vakantieopname zin heeft. ziekenhuisopname geeft hem namelijk ook geen rust. (ons wel 's nachts, trouwens ;) ).

tsa. zijn vrouw. ze is echt heel erg lief. en dat is precies het probleem nu. die 2 voeden elkaar. schoonpa: "oh nee! ik voel hier iets" zijn vrouw: "oh nee! laten we de dokter bellen. je bent tenslotte erg ziek. beter voor niks gegaan dan te laat!" met de schrik om haar hart (ze is al weduwe)

overigens merk ik (sangdrax ook) dat ik echt wel afgestompt ben. we hebben er nuchterheid in. we zoeken praktische oplossingen voor de problemen die langskomen. de rest van de familie niet. die rennen in paniek rondjes bij wijze van spreken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100287223
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:49 schreef simmu het volgende:

dat meegenomen weet ik niet of zo'n vakantieopname zin heeft. ziekenhuisopname geeft hem namelijk ook geen rust. (ons wel 's nachts, trouwens ;) ).


Als het voor hem niet uitmaakt, maar voor jullie wel... is er toch enige win aan die situatie...
Maar het zou fijn zijn als er iets kan met nachtverpleging ofzo... :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:13:53 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100287921
Nou wat Nijna zegt dus: het geeft in elk geval het huisgezin rust.
Aan de andere kant als zijn vrouw de boel 'voedt' dan is er weinig aan te doen...

Je zegt dat er al een psycholoog betrokken is. Wat doet die dan in vredesnaam?
Ik denk overigens dat je schoonvader meer heeft aan een psychiater en psychiatrisch verpleegkundige :Y
Misschen is er dan nog iets moois te maken van de tijd die hen samen rest...
pi_100289831
Hoe oud is je schoonvader? Is anders een opname op een geriatrische afdeling van een ziekenhuis geen idee? Daar kunnen ze em beoordelen, instellen op medicijnen en dan of zorg thuis regelen of zorgen voor een andere plek dan thuis. Op zo'n afdeling zijn ze gewend aan complexe problemen in combi met ouderdom.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100289983
Simmu :*
pi_100291902
Simmu, wat een vermoeiende situatie.. ik hoop dat er snel verbetering in komt, op welke manier dan ook!

Mula, heel veel sterkte morgen! Hoe laat moet je? Ik zal aan je denken als ik ook aan het infuus lig ;)
pi_100304355
heel veel sterkte vandaag dames! er wordt aan jullie gedacht hier :*
dat het nare spul maar zijn werk doet!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:41:21 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100304979
Mula en Bubbles, heel veel sterkte vandaag. Dat de goede cellen maar glorieus mogen winnen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100305366
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:49 schreef simmu het volgende:


tsa. zijn vrouw. ze is echt heel erg lief. en dat is precies het probleem nu. die 2 voeden elkaar. schoonpa: "oh nee! ik voel hier iets" zijn vrouw: "oh nee! laten we de dokter bellen. je bent tenslotte erg ziek. beter voor niks gegaan dan te laat!" met de schrik om haar hart (ze is al weduwe)


Dit stukje herken ik heel erg bij mijn eigen ouders. Mijn vader heeft de laatste jaren meer in het ziekenhuis gelegen dan thuis. Van dichte slagaders, kanker, zware hartklachten en domme pech als hersenschudding enzo. Maar mijn ouders zijn door alles ook bang geworden. Te vaak heeft mijn vader te lang gewacht waardoor ie het bijna niet gered heeft. Nu bellen ze ook bij elk pijntje het ziekenhuis. Die kennen hem ook en sturen ook altijd een ambulance. Soms is het niks, eten wat vekeerd is gevallen, maar vaak is er ook wel echt wat. Die angst zit bij hun zo diep dat ze liever 30 keer voor niks gaan dan weer 1 keer bijna te laat. Mijn moeder belt ons trouwens niet meer als mijn vader weer opgehaald word. Ze belt pas als ie echt moet blijven. Zover zijn we gelukkig al wel. Want anders zaten we allemaal continu in de stress als 's avonds een keer de telefoon ging.
Mijn vader heeft het er zelf ook heel moeilijk mee. Maar hij is zo bang om dood te gaan. Hij heeft zijn 3 kleinzonen en de 4de op komst. Hij wil er nog zo lang van genieten en elke week is er wel weer iets wat hem dat moeilijk maakt. En dat maakt hem meer kapot dan alle kwaaltjes en ziektes die ie heeft!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:13:34 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100305661
Ach, ik vind dit soort verhalen zo erg om te lezen. Zo zonde dat de rest van je leven door angst kapot wordt gemaakt, maar tegelijkertijd ook zo begrijpelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:19:37 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100305835
Mula, heel veel sterkte vandaag! :*
***
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:40:11 #296
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100306364
Mula en Bubbles sterkte vandaag.

Simmu het blijft ook echt een probleem zo met je schoonvader.

Zoals duidelijk geef ik even een teken van leven. Ik ben weer thuis en voel me overreden door een trein en wordt door de buikwond gedwongen (20cm) om niets te doen. Ik had maandagavond verder dan de toegestane twintig meter gelopen en uiteindelijk mocht ik daarna dus niets doen omdat dus nog niet ging lichamelijk gezien. Nu ben ik thuis sinds gisteravond (heerlijk werkelijk waar) en mag ik naar het toilet en naar de douche en dat is het eigenlijk wel. Het gaat voor zover het kan redelijk goed dus mag niet klagen. Het is vandaag precies een week geleden nu.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:50:51 #297
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_100306614
De laatste maanden ben ik niet meer zoveel op Fok geweest.
Door twitter, maar ook omdat ik Groei, en groeien kost veel tijd en energie.

Het gaat heel goed. Er is perspectief, maar ook dat verschuift steeds naar 'beter'. En 'meer'.
De sensorische therapie doet me de laatste maanden zo goed! Na 20 jaar psychologische therapieën, die mij alleen maar verwarder maakten, zit dit nu ineens op mijn golflengte.
Het is heerlijk om met het leven bezig te zijn. Met leven ipv overleven.

Mijn nieuwe dagbesteding gaat geweldig. (ik werk nu bij een keramiek atelier). Zo goed dat ik in september een hele dag bij ga voegen aan mijn uren. Zoveel heb ik nog nooit gewerkt.
Op toekomstig-woongebied is het ook aan het veranderen. Wat we nu zoeken, is een plek waar ik mijn eigen woonruimte heb, wel met 24-uurs begeleiding, maar niet meer in een groep. Domotica zal een grote rol gaan spelen in dat nieuwe plekje. Maar daar gaan we in oktober verder over praten.
Ik wil graag in een grote stad wonen. Omdat ik erg geniet van cultuur, culturen, diversiteit en 'opgaan in de massa'. En van het geluid van auto's 's nachts. :')

O+

Natuurlijk, ik heb momenten die heel erg zijn, onleefbaar zijn. Waarin ik mijzelf pijn doe.
Waarin ik dingen kapot maak. Letterlijk en figuurlijk.
Maar hoe intens die momenten ook zijn, ze zijn minder frequent. En ik kan er nu over praten.
Dat scheelt al een heleboel.

Over 2 weken ga ik een 3daagse training NLP (positief denken en communiceren) volgen voor mensen met autisme, ik ben erg benieuwd.

Grote stappen. Nog ver van huis. Maar ik kom er.
Gestaag. Soms rennend, soms struikelend, maar ik kom altijd weer terug. Bij mezelf.
Dierbare gehate. :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_100307921
Mula, ook ik denk aan je vandaag!
pi_100308715
books :*
fijn dat het naar verhouding redelijk goed gaat! goed voor jezelf zorgen jij

klinkt goed oxy!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100308973
Mula, ook ik denk aan je. :*

Het valt ook niet mee, doodsangst. Hoe vervelend en onpraktisch het ook is, ik begrijp je schoonvader wel, simmu. Wat een nare situatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2011 @ 18:21:16 #301
240917 Mula
pi_100321523
Even korte update; eerste kuur zit er in. Ik heb nog nooit zoiets ontspannends meegemaakt! :o :@

Ik ben allergisch voor deze soort chemo en kreeg bijna direct een allergische reactie. Rood hoofd, pijn in maag en steeds benauwder. Verpleging reageerde heel adequaat, dus met een paar minuten was alles weer ok.van de anti-allergie-spuit werd ik een soort van op een prettige manier stoned. Heb het gevoel alsof ik een week op vakantie ben geweest!

Ben moe van de lange dag, dus lig onderuit, maar verder gaat alles prima. Het is dat mn vriend niet mee wil, anders ging ik winkelen.
:@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')