rene90 | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:35 |
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meld je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen. De lessers Beastie_boys Eerst rijles: 19-04-2011 Theorie: 12-05-2011 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: vHoutum in Veldhoven Lesmotor: CBF500 Boomstronk Eerste les: 04-10-2010 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: nnb Lesmotor: nnb Crutch Eerste les: 05-03-2011 Theorie: 28-03-2011 AVB: 03-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Hofma / Boezerooy te Oudeschoot (of eigenlijk Heerenveen-Zuid) Lesmotor: Honda CB500 cyberterrorist Eerste les: 24-03-2011 Theorie: 12-04-2011 AVB: 11-05-20111 AVD: nnb Rijschool: Rijschool Preeker, Krommenie Lesmotor: CB500 DarkNoize Eerste les: 03-05-2011 Theorie: 26-05-2011 AVB: 17-05-2011 AVD: 17-06-2011 Rijschool: Jan Heeze te Aalst Lesmotor: Honda CBF600n Dekatria Eerste les: 23-10-2010 Theorie: 13-10-2010 AVB: 18-4-2011, AVD: nnb Rijschool: de Jong Rotterdam Lesmotor: Honda CBF500 Jesper Eerste les: 18-3-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Verkeersschool Nobel Hellevoetsluis Lesmotor: Yamaha XJ 600 abs kevintjuhh2 Eerste les: 06-06-2011 Theorie: 17-06-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: nnb Lesmotor: nnb knack Eerste les: 22-04-2011 Theorie: 29-04-2011 AVB: 03-05-2011 AVD: nnb Rijschool: Martin Don Den Haag Lesmotor: Suzuki leimeh Eerste les: 26-03-2011 Theorie: 17-02-2011 AVB: 21-04-2011 AVD: 17-05-2011 Rijschool: Rijschool Fun-Drive, Amersfoort e.o. Lesmotor: Honda CBF 500 Little_Miss_Naughty Eerste les: 7-04-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Marcel Cals, Kerkrade Lesmotor: Honda CBF500 mark_dabomb Eerste les: 31-03-2011 Theorie: nnb AVB: geslaagd, AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Yamaha FZ6 (600cc) menmulder Eerste les: 14-04-2011 Theorie: 07-04-2011 AVB: 28-04-2011 AVD: nnb Rijschool: J. Vreman Aalten Lesmotor: Honda CB 500 Mirgeam Eerste les: 25-03-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Bert vd Hoek, Amersfoort Lesmotor: Honda CB 500 mstx Eerste les: 13-05-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: J. Dam Ede Lesmotor: Honda CBF 500 Raphaelo Eerste les 01-03-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: De schakel Groningen, Lesmotor: Honda Nighthawk 250 Rossdale Eerste les: 01-04-2011 Theorie: nnb AVB: 07-06-2011 AVD: nnb Rijschool: Motorrijschool Karin Aalhuizen Oosterhout Lesmotor: Yamaha XJ 600 abs Tankiej Eerste les: 25-01-2011 Theorie: 14-04-2011 AVB: 21-04-2011 AVD: nnb Rijschool: Anco Doornbos, Appingedam Lesmotor: Honda CBF 600 ABS WhiteJoker Eerste les: 13-4-2011 Theorie: 16-05-2011 AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Rijschool Dick Joosten, Arnhem Lesmotor: Kawasaki ER-6N (35KW) Yreal Eerste les: 20-9-2010 Theorie: 14-09-2010 AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Verkeerscentrum Zoetermeer Lesmotor: Honda CBF500 (35KW) Bijzondere verrichtingen op Youtube: Handige sites: Motor-Forum Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf) Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode. http://www.luiemotorfiets.nl/ Geslaagden 2009 Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009 Geslaagden 2010 El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010 Geslaagden 2011 daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen. [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 18-05-2011 12:03:49 ] | |
mstx | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:38 |
Dat 8-je is toch wat lastiger dan ik dacht. | |
rene90 | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:39 |
Wat maakt het lastig voor je? | |
Crutch | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:40 |
I know! Ik heb het geleerd door stationair in de tweede versnelling bochtjes te maken door de motor op z'n zij te duwen en zelf rechtop blijven zitten. | |
Tankiej | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:41 |
Inderdaad, die zijn ook niet (veel) duurder! http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/298685 http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/304962 | |
mstx | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:41 |
Het gas constant houden, en ik moet nog leren de motor wat schuiner te krijgen. Nu val ik bij de bocht naar rechts bijna om omdat ik te langzaam ga. Langzame slalom gaat daarentegen wel redelijk goed. De volgende les mag ik ook al zelf op motor naar het oefenterrein. | |
Crutch | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:42 |
Hoeveel lessen heb je gehad en wat heb je allemaal geoefend? | |
rene90 | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:44 |
Dan kan het ook heel goed (had ik namelijk) dat je te weinig kracht hebt, en dan niet fysiek maar op de wielen. Van de koppeling moet je af blijven met een 8je, gewoon constant rijden. Wat belangrijk is is om je voetrem te gebruiken, en niet "een beetje" maar als je de voetrem los laat moet je gelijk voelen dat je versneld. Als je dit hebt kan je de motor een stuk schuiner doen, en de kunst is dan om de motor de bocht in te duwen en zelf overeind te blijven. | |
mstx | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:46 |
Maandag de intest gehad, toen geleerd om te schakelen en een groot 8-je te maken. Vandaag pas de 1e "echte les" gehad , slalom, 8-jes en motor in parkeervak gezet. | |
mstx | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:49 |
Dat het ook zonder koppeling kan zei de instructeur pas na de les. Maar daar zat ik inderdaad nogal mee te kloten, gas/koppeling/rem allemaal tegelijk proberen te regelen lukt niet echt. | |
rene90 | vrijdag 13 mei 2011 @ 12:54 |
Doe het volgende keer dus zonder koppeling, gewoon in de 1, en de snelheid niet met je gas regelen maar met je voetrem, en die voetrem kan je best flink indrukken hoor. Dan merk je gelijk hoeveel makkelijker je het evenwicht kan houden. | |
mstx | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:16 |
En dan dus aan komen rijden met ongeveer 2000 toeren? | |
rene90 | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:18 |
Geen idee hoeveel toeren, zal verschillen per motor. Maar juist in dat 8je heb je de trekkracht nodig van de motor om goed de kleine bochten te kunnen maken. | |
Tankiej | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:20 |
Bij mijn lesmotor is het in de 1 op 2500rpm en dan met de voetrem terugbrengen naar 1500-1700rpm voor de halve draai en de acht. Maar dat verschilt inderdaad per motor | |
menmulder | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:29 |
8tje en halve draai viel me alles mee, ging eigenlijk meteen goed. In eerste instantie probeerde ik bij de de slalon enzo de snelheid met de koppeling te regelen. Toen de instructeur bij het 8tje zij dat de koppeling niet gebruikt mocht worden en je alles met de voetrem moest regelen merkte ik pas dat dat veel makkelijker is. | |
Dekatria | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:32 |
Ik les op een CBF500, en daarbij is het rond de 2000 toeren (heb 't ook weleens eronder gedaan), zonder koppeling, en dan inderdaad met je voetrem de snelheid regelen. De sleutel zit 'm echter in het afschuinen van de motor met je knieën en heupen. Op een bepaald moment kon ik gewoon rondjes draaien binnen de lijnen | |
rene90 | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:33 |
Belangrijk bij het 8je, wacht met het loslaten van je voetrem tot je het "veld" uitrijdt. Anders kan hij alsnog worden afgekeurd als je een chagrijnige examinator hebt. | |
jesperrrrsss | vrijdag 13 mei 2011 @ 14:29 |
ik rij altijd iets van 10-15 km/h bij ingaan van de 8 en ook halve draai. en dat is met gas rond 2000 tpm en de voetrem goed gebruiken. en nog een tip: kijk echt goed ver door de bocht heen | |
ArnosL | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:04 |
Newbie rit? | |
rene90 | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:21 |
Wat ik zo uit het vorige topic proefde was dat er wel potentie was voor een rit met wat vers geslaagden, en moblo voorop als ervaringsdeskundige | |
ArnosL | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:27 |
Ik vind het goed, eerst ff een motor kopen | |
Tankiej | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:29 |
Eerst even m'n rijbewijs halen | |
Dekatria | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:56 |
Moet volgens de norm niet de minst ervarene voorop rijden? Maar ik voel zeker wel iets voor zo'n rit! Als ik dat pasje eenmaal heb, ja | |
rene90 | vrijdag 13 mei 2011 @ 16:00 |
Nu je het zegt...komt wat theorie uit het boekje wel weer naar boven drijven | |
TSI | vrijdag 13 mei 2011 @ 16:26 |
Moet zo maar eens bellen voor m'n eerste les, anders haal ik het niet voor topic #50 | |
leimeh | vrijdag 13 mei 2011 @ 16:32 |
Ja voorop anders laat jeje opnaaien om de groep bij te houden. | |
rene90 | vrijdag 13 mei 2011 @ 16:41 |
Neuh maar dat is sowieso iets wat je niet moet doen, want er zijn meer "newbie's" dan ervaren rijders. Dus het is belangrijk om je eigen tempo te rijden en op elkaar te wachten op bepaalde punten. | |
Beastie_boys | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:13 |
Helaas gezakt voor mijn theorie gisteren. Zondag weer lessen, hopen dat het meevalt met de regenbuien die ze verwachten. | |
Yreal | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:14 |
Beste voorop, en dan daar achter de slechtse en dan steeds beter tot aan de op een na beste achterop. De voorste kan de tempo houden aan de gene achter hem, iedereen houdt de gene voor hem bij en de achterste kunnen gaten dichtrijden | |
Tankiej | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:48 |
Jammer Al een nieuwe datum gepland voor je theorie? Veel plezier alvast zondag, in de regen lessen is ook wel eens interessant! | |
Beastie_boys | vrijdag 13 mei 2011 @ 23:10 |
6 juni mag ik het weer proberen. Voelt wel zuur wanneer je oefen examens steeds goed gaan en dan dit. Les nog liever niet in de regen, pas 2 lessen gehad. Weet dat je met de auto al snel kan slippen als je de bocht iets te snel neemt, wil ik toch niet hebben op de motor | |
Tankiej | zaterdag 14 mei 2011 @ 10:56 |
Mijn eerste les (nouja, tweede als ik de proefles meereken) was in de regen, merkte er niet veel van dat het gladder was dan bij de proefles. Dat was het vast wel, maar toen durfde ik toch nog niet zo schuin/hard door de bocht dus dan merk je er helemaal niks van | |
Rossdale | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:02 |
Ik heb 7 juni mijn AVB en moet nog beginnen met mijn theorie. Ik kwam er de vorige les pas achter dat ik dit zelf moest regelen en mijn instructeur dat niet aan zou geven. Gelukkig heb ik gisteren wel al snel een theorieboek kunnen regelen | |
Anne | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:08 |
Heb je rijbewijs B toevallig ook? Want dan hoef je je theorie nog niet per se behaald te hebben voor je AVB-examen. Ze zien dan zelfs liever je rijbewijs, blijkbaar. De examinator vroeg nadat ik zei dat ik beide had; "we zien liever even je rijbewijs". | |
Crutch | zaterdag 14 mei 2011 @ 12:02 |
Net heerlijk gereden. Was mijn eerste échte AVD-les. Bochtjes gingen na instructie supergoed, kijken gaat nu beter en ik leer het ook wel om de richting op tijd weer uit te zetten. Instructeur zei dat ik heel snel voor examen mag. Komt waarschijnlijk omdat ik al wat rijervaring heb met de auto. | |
Rossdale | zaterdag 14 mei 2011 @ 14:27 |
Die heb ik idd wel, het is ook geen probleem | |
HeetBoven | zaterdag 14 mei 2011 @ 14:39 |
Net een motorscooter aangeschaft voor het stadswerk de witte Vivacity 100 CC. Veel zin om daar eens lekker gras mee te gaan maaien in town http://www.aadsscootershop.nl/index.asp?mm=4&msm=6 | |
rene90 | zaterdag 14 mei 2011 @ 14:47 |
Ideaal voor het stadsverkeer inderdaad | |
HeetBoven | zaterdag 14 mei 2011 @ 14:57 |
net even leuker dan een bromscooter ook geen problemen met rollerbanken en zulks, gewoon legaal 9 paardjes in het vooronder | |
nero7 | zaterdag 14 mei 2011 @ 17:45 |
Aangezien je na 5x zakken bij het BNOR mag afrijden, waaruit blijkt dat vrijwel elke mongool dat kan halen, kan je wel concluderen dat het afrijden hetzelfde is als russisch roulette. Na 5 keer missen is de 6de keer zeker raak! [ Bericht 2% gewijzigd door nero7 op 14-05-2011 17:52:16 ] | |
Dekatria | zaterdag 14 mei 2011 @ 17:49 |
Vandaag lekker lesje gehad, over dijkwegen enzo... lekker sturen Wel 1 keer heel dom af laten slaan doordat ik niet ver genoeg terug had geschakeld, bij het halt houden voor een tegenligger. Wegrijden in z'n 3 kennie he | |
nero7 | zaterdag 14 mei 2011 @ 17:52 |
kan wel, alleen wordt je koppeling er niet vrolijker op | |
Tankiej | zaterdag 14 mei 2011 @ 19:38 |
BNOR is na 4x zakken bij gewone examens Jammer, was wel leuke vergelijking | |
Beelzebufo | zaterdag 14 mei 2011 @ 19:39 |
Ik héb er nog eentje staan voor weinig, zie eerder in dit topic/reeks | |
thenxero | zaterdag 14 mei 2011 @ 20:24 |
Ziet er ook wel leuk uit, maar heb je hier niet veel meer onderhoud aan? | |
Spro | zondag 15 mei 2011 @ 09:36 |
Hoezo meer onderhoud dan? elke motor heeft onderhoud nodig... nieuw of oud. en kijk de boekjes er maar op na, meestal is het onderhoud een vast stramien, met af en toe groot onderhoud, dat is het nadeel van een 2e hands motor, vaak worden ze verkocht als groot onderhoud eraan zit te komen... daar is de prijs ook naar! Ik merkte gisteren speling op m'n voorwiel op, ff naar mn garage gereden en bleek dat m'n voorwiel lagers aan stront waren( 1mm speling levens gevaarlijk) totale kosten: 2keer lager: 36euro 0.5uur brughuur: 10euro kratje bier voor meehelpende monteur: 15euro Wat een grote klus lijkt, loopt soms af met een sisser... Moraal van dit verhaal: Zie alles in het juiste perspectief.... | |
nero7 | zondag 15 mei 2011 @ 12:07 |
Nja, dat et voor 25 euro goed gebeurt, valt nog wel mee. maar als het een werkje is van ouwe eruit, de nieuwe erin, had ik liever zo'n paddock stand gehaald en het zelf gedaan :p | |
Tankiej | zondag 15 mei 2011 @ 12:23 |
Dat hangt er vanaf hoe het voorheen is onderhouden. Als dat goed is gedaan dan heb je er zeker niet meer onderhoud aan | |
nero7 | zondag 15 mei 2011 @ 13:04 |
Volgens de importeur hoort een motorblok ook dik 100.000km mee te gaan, mits goed onderhouden. Dus als je moet kiezen tussen een motor met 25.000 en 50.000, zit het verschil em in onderhoud. Doorgaans zijn de 600+ cc's in betere staat dan de 250cc. Verschil in toeren die ze moeten maken om op gang te komen. Zie filmpjes van min 600, en in zn 1 zit je pas bij de 13K in het rooie gebied, want neerkomt op 110km/h. | |
leimeh | zondag 15 mei 2011 @ 13:37 |
Gister les gehad en ging super goed... wilde niet van de motor af aan het einde van de les. Was zulk lekker weer! Wilde nog wel 2 uurtjes rijden!!! Dinsdag examen Maar heb nu het idee dat het examen kut gaat. Bij mijn laatste AVB les ging het super slecht en ging het examen goed. Dus nu heb ik een beetje een tegenover gesteld gevoel | |
Spro | zondag 15 mei 2011 @ 14:03 |
tsja, en de lager uitdrijver, de blokken hout om wiel op te leggen, remmenreiniger, kopervet, koperen bus om lager er weer in te tikken.... | |
Anne | zondag 15 mei 2011 @ 14:40 |
Zo moet je niet denken joh . Komt vast wel goed. | |
Tankiej | zondag 15 mei 2011 @ 20:11 |
Inderdaad! Komt wel goed leimeh! | |
WhiteJoker | maandag 16 mei 2011 @ 13:59 |
Yes! Het theoriecertificaat is in de pocket! Zes fouten, maar ik had erger verwacht na het examen. | |
ArnosL | maandag 16 mei 2011 @ 14:00 |
Gefeliciteerd! | |
WhiteJoker | maandag 16 mei 2011 @ 14:00 |
Thanks (btw, dat was snel ) | |
Crutch | maandag 16 mei 2011 @ 14:02 |
Congrats Was het je eerste examen? | |
Dekatria | maandag 16 mei 2011 @ 14:03 |
Gefeliciteerd | |
Anne | maandag 16 mei 2011 @ 14:04 |
Gefeliciteerd idd ! | |
WhiteJoker | maandag 16 mei 2011 @ 14:07 |
Ja, het was m'n eerste examen. Zaten trouwens flink wat herkansers tussen... | |
Tankiej | maandag 16 mei 2011 @ 14:09 |
Gefeliciteerd! | |
whY... | maandag 16 mei 2011 @ 14:13 |
Gefeliciteerd! Nog even en dan mag ik voor de herkansing, heb net de oproepkaart binnen. | |
WhiteJoker | maandag 16 mei 2011 @ 14:16 |
(zou een mod mijn data in de OP kunnen aanpassen? AVB en AVD zijn nog niet bekend) | |
rene90 | maandag 16 mei 2011 @ 14:53 |
congrats whitejoker. Nu op naar de volgende. | |
Crutch | maandag 16 mei 2011 @ 14:57 |
Dat viel mij ook op toen ik wat om me heen vroeg. Sommigen waren er voor de derde of vierde keer; zo moeilijk kan het toch niet zijn? | |
Anne | maandag 16 mei 2011 @ 15:03 |
Aangepast . | |
whY... | maandag 16 mei 2011 @ 15:10 |
Dat je 1 keer zakt voor Theorie snap ik nog dan heb je slecht geleerd of je snapte het systeem niet ofzo, maar inderdaad als je al 3 keer bent gezakt voor theorie . | |
Dekatria | maandag 16 mei 2011 @ 15:12 |
Ik heb er 3 keer voor nodig gehad had de 2e keer net 1 foutje teveel. Derde keer wel gewoon met maar 3 fout geslaagd. | |
Crutch | maandag 16 mei 2011 @ 15:15 |
Huiswerk niet gedaan? | |
whY... | maandag 16 mei 2011 @ 15:15 |
Hoe kan dat dan? Gewoon voor mijn idee he, ik straf je nergens op af, maar ik snap het niet. | |
Dekatria | maandag 16 mei 2011 @ 15:24 |
Eerste keer was dom, dacht dat het boek leren genoeg was. Tweede keer kwamen er net teveel vragen waarover niets in m'n boek stond maargoed, maakt me verder ook niet uit. Binnen is binnen. | |
whY... | maandag 16 mei 2011 @ 15:56 |
Dat is zeker waar, nu nog binnen een jaar je rijbewijsje halen! | |
Crutch | maandag 16 mei 2011 @ 15:59 |
True, weer een last van je schouders. Ik hoef alleen nog maar AVD en dan....... | |
ArnosL | maandag 16 mei 2011 @ 16:05 |
Weet je al wanneer je avd hebt? | |
Crutch | maandag 16 mei 2011 @ 16:08 |
Dat hoor ik zaterdag. Kan zijn dat ik mag switchen met iemand die er nog niet klaar voor is. Instructeur gaf zelf al aan dat ik het vlot kan gaan halen en heb nog maar één les gehad sinds ik AVB gehaald heb. Zit nu op 9 lessen totaal, maar goed niet té enthousiast worden. | |
Tankiej | maandag 16 mei 2011 @ 16:11 |
Ik hoop dat ik komende vrijdag hoor wanneer ik voor AVD mag, krijg elke les te horen dat ik het erg goed doe en vorige keer kreeg ik als enige verbeterpunt te horen dat ik iets meer de bocht moet aansnijden | |
Crutch | maandag 16 mei 2011 @ 16:17 |
Spannend. Ik heb wel zin in een newbie-rit eigenlijk. | |
Dekatria | maandag 16 mei 2011 @ 16:40 |
Same here! Ik ga eind Juni m'n tussentijdse toets doen, ben benieuwd. | |
Crutch | maandag 16 mei 2011 @ 16:53 |
Wut? Zo lang wil ik niet eens wachten. | |
Dekatria | maandag 16 mei 2011 @ 17:37 |
Als het aan mij lag had ik 'm deze week al, maar ja scheelt dat ik het tot dan druk heb met andere dingen. M'n doel is om voor september m'n pasje te hebben, dus ik lig op schema. | |
Crutch | maandag 16 mei 2011 @ 18:01 |
Oké, als je geluk hebt is het nog een een poosje mooi weer en niet te koud. | |
Dekatria | maandag 16 mei 2011 @ 18:05 |
Och, ik maak me niet druk om kou - ik begon met lessen in Oktober, dus ik heb alle weertypes al gehad | |
ArnosL | maandag 16 mei 2011 @ 18:21 |
Ik ook. In november begonnen en tijdens natte sneeuw de laatste les van 2010 gehad | |
WhiteJoker | maandag 16 mei 2011 @ 19:12 |
Ik moet m'n volgende les nog plannen. Ik had even een uitstapje naar een andere rijschool gemaakt, maar die was echt ruk. Hij had gelijk euro-tekens in z'n ogen. Het contract lag ingevuld en wel al klaar toen we gestopt waren met de proefles. Toen we met een BOVAG-bon aankwamen (die hij zelf op z'n website had staan) zei hij: "Heb je die bij Dick Joosten ook ingeleverd?" Ik moest me echt inhouden. Maar dat was wel het moment dat ik dacht: Blijf lekker bij m'n huidige rijschool. De instructeur is relaxt en snapt tenminste dat het motorrijden een hobby is. | |
Tankiej | maandag 16 mei 2011 @ 19:19 |
Waarom had je dan een uitstapje naar een andere rijschool gemaakt als je instructeur wel relaxt is, als ik vragen mag? | |
WhiteJoker | maandag 16 mei 2011 @ 20:08 |
Omdat hij de komende periode alleen op zaterdag beschikbaar was. Aangezien ik in Arnhem studeer, maar in Zutphen woon, is mijn voorkeur om doordeweeks te lessen. Het maakte het moeilijker omdat ik graag samen met een collega wilde lessen. Die gaat nu pas lessen in september, dus is het overbodig geworden. | |
Tankiej | maandag 16 mei 2011 @ 20:36 |
Ah, oke. Dan is het logisch | |
rene90 | maandag 16 mei 2011 @ 20:50 |
Zojuist maar weer even de anti-regen laag in mijn jas geritst, je weet het nooit morgen . | |
WitteHamster | maandag 16 mei 2011 @ 20:53 |
Morgen AVB examen, hopelijk blijft het droog. Het is een week geleden dat ik op de motor zat dus het is wel fijn dat ik daarvoor nog ga lessen. De uitslag zal ik morgen wel laten weten. | |
rene90 | maandag 16 mei 2011 @ 20:55 |
Heb je er vertrouwen in? Wat denk je dat de moeilijkste opdrachten zijn voor jou? | |
WitteHamster | maandag 16 mei 2011 @ 21:53 |
Ik heb er zeker vertrouwen in. De langzame slalom is de valkuil. De anderen lukken gewoon, de acht dan wat minder maar de halve draai gaat ook prima. Morgen nog even oefenen en dan lukt het allemaal wel. Ben meer zenuwachtig voor theorie-examen vrijdag. | |
Yreal | maandag 16 mei 2011 @ 21:57 |
Beter is het morgen weer mooi... is toch lekkerder dan regen | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 08:06 |
Ik weet niet waar jullie vandaag rijden (examen en/of les) maar in het noorden is het niet droog Succes met je examen WitteHamster! | |
The6thgate | dinsdag 17 mei 2011 @ 08:34 |
Succes straks! Ik heb m'n laatste les alweer vorige week maandag gehad. De volgende is donderdag weer, duurt toch te lang 1.5 week. Hopelijk gaat het van begin af aan al vrij snel goed, zou in elk geval een teken zijn dat het niveau goed op pijl is | |
WitteHamster | dinsdag 17 mei 2011 @ 08:55 |
Tankiej en The6thgate bedankt! Nog een anderhalf uur en dan heb ik eerst rijlessen, rond 1 uur AVB zelf. | |
CocaColaLight | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:11 |
Success met je AVB Hier in het "midden-oosten" is het ietwat vochtig mocht ik ondervinden toen ik naar het werk mocht rijden. | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:19 |
Hier regent het de hele ochtend al | |
Yreal | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:58 |
Ik zit in het weste en het is prachtig motor weer heer | |
shiftknop | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:52 |
- whoops | |
whY... | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:53 |
je was geslaagd en nu niet meer? | |
motorbloempje | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:54 |
Tegenwoordig wordt alles digitaal verzonden, komt geen papier meer aan te pas. Weet niet of je het 'gewoon kunt proberen' vandaag, maar een dag wachten lijkt me wat raar, zeker omdat ze het dus digitaal afhandelen? Maar iig gefeliciteerd | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:55 |
Geslaagd . Volgende week rijbewijs ophalen Ik kreeg eerst een paar domme vragen over de profieldiepte van de band en waarom een band de juiste spanning moet hebben. Toen weggereden bij het CBR Leusden en de snelweg op richting Utrecht. Direct de snelweg weer af en over wat N wegen gereden met uiteindelijk een druk winkelcentrum. Was een lekker ritje alleen was één keer vergeten de richtingaanwijzer uit te zetten. Ook zei de examinator dat ik toch op hem zat te wachten onderweg en dat was niet de bedoeling. Hij zei dat ik pas morgen mijn rijbewijs kon aanvragen bij de gemeente . Met mijn auto kon het meteen!? Ik heb nu ook geen bevestiging van het CBR gekregen op papier, dat was bij mijn auto examen wel zo. Offtopic: stond onder een andere gebruiker ingelogd net :S (gedeelde pc) | |
whY... | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:55 |
hahah ander account dus ? | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:56 |
Gedeelde PC, zit ff op school op iemands Windows account die nu aan het pissen is | |
whY... | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:57 |
Gefeliciteerd dan he! | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:57 |
Ik ga er rond 1600 heen, bedankt voor de info | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:57 |
Thanks | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:57 |
Gefeliciteerd! Volgens mij kan je hem vanmiddag nog gewoon aanvragen, wel zou ik het op het eind van de middag doen, dan heb je meer kans dat hij er in staat | |
rene90 | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:58 |
Tegen mij zij hij dat je hem gelijk kon aanvragen, dus gewoon proberen. | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:02 |
Zonder afspraak (vrij inlopen) ma t/m vrij: 9.00 - 12.00 uur Op afspraak ma t/m vrij: 13.00 - 16.30 uur do: 17.00 - 20.00 uur za: 9.00 - 12.00 uur GVD, kan pas donderdag terecht volgens de planningstool. Ik rij er vanmiddag toch even langs | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:05 |
Gewoon langs gaan, niet geschoten is altijd mis | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:07 |
Gefeliciteerd! Toen ik mijn autorijbewijs haalde kreeg ik al niet eens meer een papiertje mee Maar ze vullen alles digitaal in op de PDA, die moet dan gesynchroniseerd worden. Dus ze zeggen altijd '1 werkdag wachten' omdat het dan sowieso wel gedaan is. Maar in 99% van de gevallen kan je het gelijk aanvragen | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:09 |
Voor de zekerheid ook maar even een afspraak gemaakt. Eerstvolgende dag is donderdag . Meteen op 2 tijden gedaan zodat ik marge heb i.v.m. school. Kost trouwens ook echt maar een minuut om je rijbewijs aan te vragen. Paspoort laten zien, foto geven en betalen Ambtenaren | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:18 |
Formulier ondertekenen waarop staat welke rijbewijzen je aan wil vragen, niet vergeten om te checken of A wel aangekruist staat. Heb eens van iemand gehoord die dat vergeten was te checken en toen kreeg hij ook alleen een nieuw rijbewijs met B en AM. Kon hij nog een keer 35 euro aftikken en een week wachten | |
nero7 | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:18 |
Zit te denken om bij een andere rijschool alleen af te rijden. Weet niet hoeverre een examen, 5 weken in de toekomst, te annuleren is? | |
fespo | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:20 |
als het alleen het examen is, wat maakt de rijschool dan uit? zo makkelijk zal dat niet gaan. + een andere rijschool zal niet direct een examen in plannen. | |
nero7 | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:20 |
Hmm, zou je verzekerd rond kunnen rijden, wanneer ze A onbeperkt perongeluk aankruizen, ipv beperkt? Zo ook met de A en B wissel Volgens mij valt dat toch onder fraude, dus beter ben je eerlijk | |
nero7 | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:22 |
Via via kan ik veel eerder afrijden. Ja, die plant et direct in. | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:23 |
Van de CBR site: Denk niet dat het dan nog mogelijk is, de reservering is al eerder gemaakt dan in de laatste 24 uur? Dat valt inderdaad onder fraude, je weet namelijk zelf wel dat je dat rijbewijs niet hoort te hebben | |
nero7 | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:24 |
Dus wat is het antwoord? 24 uur na de planning is het niet meer te annuleren? | |
CocaColaLight | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:24 |
Whoohoo ik ben er eentje van die procent waar het niet het geval is. Het verschilt per gemeente, bij mij in de gemeente synchroniseren ze blijkbaar een keer per dag. Want de volgende dag mocht ik in eens wel een rijbewijs aanvragen met de extra toevoegingen. En natuurlijk gefeliciteerd met je rijbwijs | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:25 |
Lijkt het op inderdaad 5 weken is nog erg lang, dus je kan altijd CBR bellen over de mogelijkheden. Of nog beter, je rijschool CBR laten bellen | |
nero7 | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:28 |
dus wat is et nou? | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:29 |
Ik zie dit staan. Ik weet niet of jij zelf hebt gereserveerd of dat het via de rijschool gedaan is? | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:42 |
Op MF had al wel een keer iemand dat gehad. Die had het gemeld, maar er werd niks mee gedaan, dus die heeft vanaf z'n 19e met A onbeperkt rond gereden. Dan vraag ik me alleen nog ff af wat oom agent ervan denkt | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:44 |
Haha, ik denk dat oom agent daar niet blij mee is Heb ook wel een keer zoiets van iemand gehoord, had het ook gemeld bij de gemeente maar kreeg te horen 'dan moet je even een nieuw rijbewijs aanvragen, pasfoto inleveren, betalen en dan krijg je volgende week je nieuwe rijbewijs'. Zij maken een fout en dan mag jij betalen, grappenmakers zijn het ook | |
WitteHamster | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:48 |
Jeej AVB binnen=P Alleen de langzame slalom verneukt, maar had ik stiekem al verwacht. De acht ging in 1 keer goed en de rest was makkie. De precisiestop moest 1x over omdat hij vond dat ik nog dichter bij de pionnen kon stoppen, dusja dat de tweede keer maar laten zien. Vrijdag theorie, als ik die binnen heb kan ik begin juni al voor AVD. | |
nero7 | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:48 |
Dat dacht ik dus ook Maarja, het gaat er toch niet om of je afgereden hebt of niet. Het gaat er toch om dat je het rijbewijs bezit? Anders ben je niet bevoegd om te rijden. Lekker kromme wet . | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:49 |
Gefeliciteerd! Nog een beetje droog kunnen blijven of ben je nu doorweekt? Zonder af te rijden en het examen gehaald te hebben, mag je het rijbewijs niet in bezit hebben? Alleen bij speciale regelingen, zoals AM die je cadeau krijgt bij B enzo. | |
nero7 | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:51 |
Als ze een foutje maken, zoals dat 19 jarig joch. Je hebt een geldig rijbewijs op zak, waarop staat dat je onbeperkt mag. Je zal wel aan de voorwaarden moeten voldoen dat je bent geslaagd, EN het geldig rijbewijs hebt. | |
WitteHamster | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:52 |
Tankiej, het bleef gelukkig droog. De zon begon zelfs te schijnen! Vrijdag laat ik weer even wat weten of ik theorie heb, hoop natuurlijk goed nieuws te kunnen melden. | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:54 |
Gefeliciteerd! Door het rijbewijs te tonen voldoe je toch aan de voorwaarden? Je hebt immers afgereden. Nu ik ga na denken, de examinator heeft het bij mij helemaal niet gehad over afrijden op een lichte of een zware motor. Hopen dat het goed gaat bij mij.. | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:58 |
Maar dan weet jezelf dat je dat rijbewijs niet hoort te hebben.. Als je een ongeluk krijgt kan er wel eens onderzoek naar gedaan worden, en dan ben je als consument altijd de lul Ah, lekker weer was het dus! Succes met je theorie Als hij jouw leeftijd/geboortedatum heeft gezien gaat hij vast uit van een lichte motor? Tenminste, jij bent nog geen 21 toch? Daarnaast, als het bij AVB aangegeven dat je dat op een lichte motor hebt gedaan dan krijg je sowieso een beperkt rijbewijs. Ook al heb je AVD wel op een zware gedaan. Omgekeerd ook Als je voor een zwaar rijbewijs gaat moet je daar dus wel altijd op letten, beide moet op een zware motor! | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:13 |
Nope, bijna 19. Ik neem aan dat hij wel heeft gezien dat ik op een lichte moest en dat het ook wel goed komt. Vanavond ga ik hem even aanvragen Komt er trouwens de datum dat je hem hebt gehaald op je rijbewijs te staan of de datum dat je hem hebt aangevraagd? Datum van het rijexamen toch? | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:13 |
Ik zou dan wel schriftelijke bevestiging willen hebben van de politie dat je legaal mag rondrijden. Zeker voor als je schade maakt o.i.d. | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:13 |
Rijexamen. | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:14 |
Ik dacht de datum van aanvragen.. | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:16 |
Mooi. Aangezien ik even begon te twijfelen heb ik het even nagevraagd aan een collega die vorige week z'n autorijbewijs heeft gehaald en die heeft hem op de datum van het rijexamen staan | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:18 |
Heeft hij het rijbewijs ook op die datum aangevraagd? Ik wilde op mijn rijbewijs kijken om te controleren, maar ik heb het op dezelfde dag aangevraagd als dat ik geslaagd was voor m'n B rijbewijs | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:21 |
Ik ook dus zal het eigenlijk niet zeker weten inderdaad. | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:22 |
Ik heb het ook dezelfde dag aangevraagd. De collega 2 dagen later | |
Yreal | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:25 |
Heerlijk gelest, examen wordt aangevraagd | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:25 |
Ah, oke Heb je ook al een idee voor wanneer dat examen wordt aangevraagd? | |
nero7 | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:44 |
6 weken wachttijd hier | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:45 |
6 weken? Ik kon dezelfde week nog terecht | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:46 |
In het noorden kennen we geen wachttijd | |
Yreal | dinsdag 17 mei 2011 @ 16:08 |
4 weken hier, maar ze hadden een beetje ruzie met de pc, dus volgende keer effe kijken | |
nero7 | dinsdag 17 mei 2011 @ 16:09 |
Vanavond gaan we er over hebben wat we nou doen. Stick with it, of toch de andere. Zo'n haast heeft het niet. | |
Yreal | dinsdag 17 mei 2011 @ 16:14 |
Wel weer 150 gereden met z´on 25kw cbfje. Last van me nek nu | |
leimeh | dinsdag 17 mei 2011 @ 16:24 |
Heb mijn rijbewijs nog niet aan kunnen vragen Je moest echt een afspraak hebben. Heb snel twee tijden voor donderdag vastgezet en ik ga morgenochtend ook even in de inloop. | |
Dekatria | dinsdag 17 mei 2011 @ 16:38 |
Gefeliciteerd!! Hier ook ja. Duurt zo lang | |
DarkNoize | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:22 |
Vanmiddag geslaagd voor AVB! AVD staat nu ook gepland: DarkNoize Eerste les: 03-05-2011 Theorie: 26-05-2011 AVB: 17-05-2011 AVD: 17-06-2011 Rijschool: Jan Heeze te Aalst Lesmotor: Honda CBF600n | |
Tankiej | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:53 |
Gefeliciteerd! | |
Dekatria | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:02 |
Gefeliciteerd!! | |
WhiteJoker | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:33 |
Gefeliciteerd WitteHamster & DarkNoize met jullie AVB & Gefeliciteerd Leimeh met je AVD. Ik had met mijn autorijbewijs ook dat ik de volgende ochtend pas kon aanvragen in verband met het synchroniseren van de systemen. Maar gelukkig wel vrije inloop. | |
ArnosL | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:53 |
Gefeliciteerd darknoize! Net mn rijbewijs maar eens aangevraagd. Vertelde die miep achter de balie dat ie er volgende week pas is. Zal wel eerder zijn, maar ik kan hem dan toch pas ophalen. | |
whY... | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:04 |
Net weer een geslaagde rit gehad na twee weken zonder fiets tussen mijn benen. Was wel even inkomen met netjes kijken, maar na een paar straten zat alles er weer netjes in. Gefeliciteerd mensen! | |
DarkNoize | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:45 |
Bedankt iedereen! En ook felicitaties naar de rest! Helaas stond de agenda van de rijschool al wel BOMvol. Mag over precies een maand op voor AVD. Moet dan nog wel eerst even slagen voor theorie, maar dat komt hopelijk wel goed Had bij AVB vanmiddag trouwens alles in 1 keer goed gedaan behalve stapvoets rijden Die moest even over omdat ik te weinig gas gaf volgens hem, daarna uiteraard wel gewoon gehaald. Bij langzame slalom tikte ik ook een kegel aan, maar die viel niet om, en dat had de examinator blijkbaar niet eens gezien zei mijn instructeur | |
thenxero | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:51 |
Weinig gas is toch juist lastiger en beter? | |
daantje1044 | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:33 |
gefeliciteerd DarkNoize!!! | |
rene90 | woensdag 18 mei 2011 @ 00:02 |
Gefeliciteerd allemaal weer, druk bezig dus | |
nero7 | woensdag 18 mei 2011 @ 01:25 |
Instructeurs en examinators zijn soms dikke vriendjes of vijanden. Ik merkte het met mn AVB. Ik deed mn ding en ze hadden het doodleuk over vakantiebestemmingen . Ik heb het goed gedaan, daar niet van. Maar van mensen waarvan je dacht dat ze het niet konden halen.... Nou, echt wel | |
Tankiej | woensdag 18 mei 2011 @ 08:07 |
Degene die voor mij examen had bij AVB stootte één kegel om maar de langzame slalom werd toen wel goedgekeurd, stonden we allemaal wel van te kijken | |
mark_dabomb | woensdag 18 mei 2011 @ 08:48 |
Morgen theorie Heb ik daar een pasfoto voor nodig? | |
Tankiej | woensdag 18 mei 2011 @ 08:56 |
Nope! Alleen je ID of rijbewijs | |
mark_dabomb | woensdag 18 mei 2011 @ 09:20 |
O ja, heeft iemand misschien zo'n overzichtje met de remafstanden, hoe lang alcohol in je bloed, enzovoorts? | |
Dekatria | woensdag 18 mei 2011 @ 09:24 |
Klik. Klik. | |
mark_dabomb | woensdag 18 mei 2011 @ 09:28 |
Ik had gehoopt op een schemaatje die ook bij het theorie examen hoorde Een soort samenvatting zeg maar, haha | |
Tankiej | woensdag 18 mei 2011 @ 09:38 |
Alcohol is makkelijk te onthouden, standaard glas is 1,5 uur voordat het weer uit je lichaam is. Stopafstand (reactietijd + remafstand) is ongeveer de helft van je snelheid, remafstand is daar ongeveer weer de helft van. Dus bij 50km/h is je stopafstand 25 meter en je remafstand 12,5 meter | |
Anne | woensdag 18 mei 2011 @ 11:32 |
Ah, dat was ik. | |
Tankiej | woensdag 18 mei 2011 @ 11:47 |
Was je even getransformeerd naar een kerel? Daarnaast had jij je rijbewijs toch al toen ik voor AVB ging? | |
jesperrrrsss | woensdag 18 mei 2011 @ 12:03 |
nog gefeliciteerd met de mensen die voor iets geslaagd zijn. p.s ik had een vraagje: ik ben van plan om een leren pak te kopen namelijk (2 delig pak) maar dit werd mij af geraden (door andere kennisen die motorrijden) omdat wit leer moeilijk schoon is te houden of na 1 jaar al geel verkleurd is. is dit waar? | |
Anne | woensdag 18 mei 2011 @ 12:07 |
Ligt aan het leer en aan het verfbad wat ie heeft gehad. Verkleuren kan, vies en korrelig worden ook. Sowieso moet je het heel veel gaan schoonmaken en invetten, wil je het mooi houden. Ik zou voor iets anders gaan . Maar dat komt omdat ik er het geduld niet voor zou hebben. | |
jesperrrrsss | woensdag 18 mei 2011 @ 12:30 |
ja, gewoon schoon maken na een rit vind ik niet erg, maar ik heb geen zin om hem elke keer in te vetten, want anders word hij binnen de kortste keren geel. hmm ik ga denk ik dan even verder kijken denk ik | |
DarkNoize | woensdag 18 mei 2011 @ 12:39 |
Ik ga ook een 2 delig leren pak kopen. Zou het liefst ook een zwart met wit pak kopen. Maar dan niet met zoveel wit als hieboven, liever dan wat meer zwart. Ik ken mezelf, na 3 maanden is dat ding dan zo smerig als iets | |
Beastie_boys | woensdag 18 mei 2011 @ 12:40 |
Dadelijk 2 uurtjes les | |
Tankiej | woensdag 18 mei 2011 @ 12:55 |
Veel plezier! Ik mag vrijdagavond pas weer, duurt lang.. | |
Beastie_boys | woensdag 18 mei 2011 @ 12:56 |
Dankjewel | |
nero7 | woensdag 18 mei 2011 @ 13:12 |
Je moet ook de mening vragen van mensen die er wel verstand van hebben/goed onderbouwde mening over hebben, omdat ze het (hebben ge)dragen. Vraag het op een forum. | |
jesperrrrsss | woensdag 18 mei 2011 @ 13:51 |
het waren mensen (kennissen) die echt heel veel motor rijden en ook actief aan motor en auto sport doen, dus ik vertrouw ze ook wel, maar ik vraag het toch nog eens hier om zeker te weten. bedankt voor de reacties | |
Dekatria | woensdag 18 mei 2011 @ 15:09 |
Bestaan er eigenlijk leren plakken in een khaki-achtige kleur? Dat lijkt me voor de toekomst nog interessant. | |
Tankiej | woensdag 18 mei 2011 @ 15:12 |
Ik heb ze nog nooit gezien eigenlijk, in die kleur. Maar misschien als je een pak op maat laat maken dat je keuze hebt uit die kleur. Zal wel prijzig zijn | |
Yreal | woensdag 18 mei 2011 @ 15:12 |
zolang je er genoeg geld tegen aan gooit, kan alles | |
rene90 | woensdag 18 mei 2011 @ 16:24 |
op de beurs stonden ze ook met op maat gemaakte pakken. Je moet dacht ik iets van 20 procent extra rekenen, en dan kan het natuurlijk schelen wat voor materiaal etc. | |
ArnosL | woensdag 18 mei 2011 @ 16:42 |
Net Damen Leathers even een mailtje gestuurd met een prijsaanvraag voor een leren broek. Er zat namelijk ook een kortingsbon van 10% in die Bikers Toolkit die ik kreeg nadat ik m'n rijbewijs had gehaald | |
bodylotion | woensdag 18 mei 2011 @ 17:39 |
Zo'n ding wordt wel snel ranzig. Of snel, je ziet 't beter . Je zal er vaker met een doekje over moeten. Ik heb mijn rijbewijs nu een jaar en zo'n 8000 km gereden en twee keer mijn pak schoon gemaakt (zwart/rood/wit). Eigenlijk één keer, want heb 'm gister schoongereden in de regen | |
Yreal | woensdag 18 mei 2011 @ 17:42 |
Ik heb nog steeds last van mijn nek... Maar niet meer zo hard rijden op die lesbrommer | |
nero7 | woensdag 18 mei 2011 @ 17:46 |
150? | |
mark_dabomb | woensdag 18 mei 2011 @ 18:04 |
Nog een uurtje dan weer lessen met dit prachtige weer! | |
leimeh | woensdag 18 mei 2011 @ 18:04 |
Morgen rijbewijs ophalen! Spoedprocedure | |
rene90 | woensdag 18 mei 2011 @ 18:19 |
Kijk, volgens mij doet iedereen dat. | |
ArnosL | woensdag 18 mei 2011 @ 18:37 |
Alleen ik niet volgens mij | |
Little_Miss_Naughty | woensdag 18 mei 2011 @ 18:40 |
7 juni heb ik theorie-examen :-) gister mijn elfde les gehad, en voor het eerst het achtje geoefend (joh ik ga in een tempo ), maar die bocht naar rechts, hoe onnatuurlijk voelt dat dan.. ik ging de hele tijd hardstikke ruim om de pilonnen heen, totdat ik uit de oefening moest rijden en maar de hele tijd bochtjes moest maken, toen ging het opeens al een stuk beter.. ik heb pilonnenfobie geloof ik en ik had vandaag spierpijn in mijn heupen door de halve draai en achtjes | |
rene90 | woensdag 18 mei 2011 @ 18:42 |
Zie de pilonnen niet als pilonnen, maar als vlammenwerpers waar je niet tegenaan mag ofzo Geen idee of dat het verhelpt. Maar ach, probeer je niet teveel te focussen op de pilonnen maar gewoon dat je de oefening doet, gaat hij lekker blijf je wel binnen de lijnen. En om het jezelf makkelijker te maken zoek je de lijnen goed op, vooral na de eerste halve draai, heb je een stuk meer ruimte in je laatste halve draai. | |
Little_Miss_Naughty | woensdag 18 mei 2011 @ 18:51 |
haha ik zal het eens gaan proberen zaterdag, het is vooral frustrerend omdat als de pilon waar je langs afrijdt bij de halve draai als je net uit de draai komt weg wordt gepakt, ik het wel haal qua ruimte, maar als hij er staat heb ik iedere keer het idee dat ik er recht op af rij en dus moet uitwijken het zit tussen de oren, daar ben ik me iig al van bewust, dus tijd om zaterdag gewoon minder medelijden te gaan tonen met de pilonnen en er gewoon overheen te rijden als ze in de weg willen staan | |
Tankiej | woensdag 18 mei 2011 @ 19:28 |
Ik had precies hetzelfde tijdens mijn AVB lessen Het uurtje les voor het examen was de enige les waarbij het draaien naar rechts bij de halve draai en de acht goed ging Daarvoor maakte ik de draai naar rechts bijna elke keer te ruim.. | |
rene90 | woensdag 18 mei 2011 @ 19:48 |
En opzich kan je heel veel doen met die snelheid, even snel draaien voor een pilonnetje is zo gebeurd. Vooral uit de heupen en je kan een hoop. | |
Dekatria | woensdag 18 mei 2011 @ 21:14 |
Je moet ook niet letten op de pilonnen - de gouden regel is immers: waar je naar kijkt daar rij je naartoe. Als je dus naar pilonnen gaat kijken dan is de kans dus ook groter dat je ze raakt. De motor afschuinen met je heupen en knieën, en kijken waar je naartoe gaat. Dat is het devies | |
menmulder | woensdag 18 mei 2011 @ 21:24 |
Ik heb bij de halve draai geleerd om kruislings te kijken dan ga je die kant op en haal je het vrij makkelijk. Dus zoals hieronder getekend bij de rechtse draai doorkijken totaan de pion aan de linker kant bij de P. P P P > P ^ P P ^ P K | |
WitteHamster | woensdag 18 mei 2011 @ 21:28 |
De kunst bij de acht en de halve draai is inderdaad het doorkijken, kijk naar waar je heen wilt. Als je naar die pionnen kijkt rijd je daar dus naartoe. | |
rene90 | woensdag 18 mei 2011 @ 21:29 |
Ik snap je tekeningetje niet echt, maar snap wel wat je bedoeld. Het moment dat je zeg maar de draai in gaat zetten kijk je al gelijk naar de pilon waar je weer recht gaat rijden, en eigenlijk al als je in de draai zit kijk je alweer richting de weg waar je rechtdoor rijdt. | |
CocaColaLight | woensdag 18 mei 2011 @ 22:53 |
Yep exact dat die dingen gaan echt niet aan de kant als je er naar kijkt ofzo Gevalletje vaker doen, ik mocht vandaag voor een vergadering naar een andere vestiging, totaal aan woon werk verkeer 300km waarvan alles snelweg | |
Yreal | woensdag 18 mei 2011 @ 23:31 |
Windscherm | |
mark_dabomb | donderdag 19 mei 2011 @ 08:40 |
half twaalf theorie of | |
Tankiej | donderdag 19 mei 2011 @ 08:49 |
Komt vast wel goed, succes | |
Dekatria | donderdag 19 mei 2011 @ 09:00 |
Succes! Onthou dat je wacht met drukken totdat het balkje gaat lopen (anders noteert hij geen antwoord), en dat je eerst rustig de tijd neemt om na te denken voor je drukt. Er zijn er genoeg die zakken puur omdat ze te vroeg drukken - als je moet corrigeren ben je vaak namelijk al te laat. | |
ArnosL | donderdag 19 mei 2011 @ 09:13 |
Succes Die tip van Dekatria is wel een heel nuttige ja, er zijn er altijd wel wat die al drukken voor het balkje begint te lopen. | |
whY... | donderdag 19 mei 2011 @ 09:31 |
Was er zo'n blonde dame na de uitleg met een vraag: Kan ik al drukken als ik de vraag heb gelezen? CBR: Nee ik heb net gezegd als de balk gaat lopen kan je drukken. Ohw dus het kan niet, maar als ik het toch doe komt het dan wel in het systeem? CBR: nee, je kan pas drukken als het balkje loopt. Dus als het balkje loopt kan ik drukken? En als het balkje niet loopt ook? CBR: Ik heb het net uitgelegd, zijn er nog meer vragen? en toen begon het examen, maar wat een figuren zijn er in de wereld. | |
Tankiej | donderdag 19 mei 2011 @ 09:34 |
Haha Die kan dan toch ook nooit geslaagd zijn als je zulke vragen stelt, of wel ? | |
whY... | donderdag 19 mei 2011 @ 09:43 |
Ik zat zelf in de eerste rij dus ik weet niet of ze uiteindelijk geslaagd is. Was sowieso al blij dat ik zelf geslaagd was dus veel oog voor anderen had ik niet. Trouwens, er heerst echt een cultuurtje gelijk in zo'n cbr ruimte. Op de vreemde manier heb ik alle drie de keren dat ik theorie deed (brommer, auto, motor) altijd gepraat met mijn buurman of vrouw. Als we dan beide geslaagd waren elkaar ook bedanken enzo en nog een leuke dag toewensen. Zijn er mensen die dat herkennen? Tijdens het wachten nog even praten over de vragen die je zeker weten fout hebt gedaan en dat soort dingen. Ik vind het leuk hoe de saamhorigheid er dan met onbekende mensen is. Je hebt immers hetzelfde doel . edit: Ik had nog niet eerder meegemaakt dat er zulks vragen gesteld werden. Zijn er nog meer gekke vragen dat mensen weten? | |
thenxero | donderdag 19 mei 2011 @ 09:55 |
Sorry ik was even aan het trollen | |
Tankiej | donderdag 19 mei 2011 @ 09:58 |
Ja, dat herken ik Altijd net na het examen even een praatje met de anderen, niet alleen over theorie trouwens. Ook over rijlessen, waar ze les op (of in het geval van de auto, in) hebben. | |
mark_dabomb | donderdag 19 mei 2011 @ 10:07 |
Dit klopt overigens niet. De reactieafstand is snelheid gedeeld door 10 maar 3. Dus bij 50 is dat 15. Je rem afstand is 50 gedeeld door 10 maal elkaar. Is 25. Totaal is dat dus 40 meter. Dat is tevens de stopafstand. | |
Tankiej | donderdag 19 mei 2011 @ 10:14 |
Remafstand bij 50km/h 25 meter? Dan heb je wel hele slechte remmen, of een heel glad wegdek.. Bij de remoefeningen voor je AVB moet je bij de Precisiestop na 17 meter stil staan, dan rem je nog niet eens zó hard. Bij de noodstop lukt het zelfs binnen de 10 meter (indien droog wegdek) Reactietijd hoef je daarbij niet mee te tellen aangezien je precies weet wanneer je moet gaan remmen. Bij de remoefeningen is het dus gewoon de remafstand wanneer je stil staat | |
mark_dabomb | donderdag 19 mei 2011 @ 12:51 |
kan wel zijn maar dat is de theorie Die ik overigens net gehaald heb | |
Tankiej | donderdag 19 mei 2011 @ 12:56 |
Bij mijn theorie had ik wat ik net vertelde Overigens heb ik nergens kunnen vinden dat ook maar iemand vermeld dat de stopafstand bij 50km/h 40 meter is Maar gefeliciteerd! | |
ArnosL | donderdag 19 mei 2011 @ 13:02 |
Gefeliciteerd! | |
The6thgate | donderdag 19 mei 2011 @ 14:21 |
Op m'n werk gaat het vandaag écht voor geen meter Om 17.30 weer les dus ben benieuwd haha | |
Mirgeam | donderdag 19 mei 2011 @ 16:09 |
Zojuist mijn theorie gehaald, 2 fouten Waarvan eentje doordat ik te ver weg zat om te zien of het stoplicht een pijl of helemaal vol was | |
Tankiej | donderdag 19 mei 2011 @ 16:11 |
Gefeliciteerd Achja, je hebt het gehaald | |
Dekatria | donderdag 19 mei 2011 @ 16:13 |
Beiden gefeliciteerd!!! | |
Little_Miss_Naughty | donderdag 19 mei 2011 @ 16:59 |
gefeliciteerd ik ga maar eens rustig aan beginnen met leren ervoor | |
Yreal | donderdag 19 mei 2011 @ 18:51 |
Ja , is altijd zo . Vind het opzich ook wel aardig. Van te voren drukt het de spanning tijdens het wachten op de uitslag en omdat je je dan toch verbonden voelt en allemaal super blij ben nog even een paar tellen na praten | |
fespo | donderdag 19 mei 2011 @ 19:06 |
je hebt ook nog volg afstand. snelheid/2*10%. beetje overdreven dat wel. bij mijn examen zaten er allemaal autisten. niemand zei wat 10min lang. allemaal lekker met hun telefoontjes kloten. probeerde nog wat reacties uit te lokken maar bijna niemand reageerde bij brommer/auto was het wel gezellig [ Bericht 37% gewijzigd door fespo op 19-05-2011 19:12:36 ] | |
mark_dabomb | donderdag 19 mei 2011 @ 19:29 |
Ik zat naast een auto verkoper, even zitten lullen en allebei vijf fout. Onderweg nog af en toe een goedkeurend knipje toen er vragen kwamen die we daarvoor nog even hadden doorgenomen. | |
jesperrrrsss | donderdag 19 mei 2011 @ 20:43 |
heb volgende week de 25ste theorie ik hoop maar dat ik het haal, daarna moet ik gelijk terug blazen met de auto om gelijk rijles te hebben maar nog gefeliciteerd | |
The6thgate | donderdag 19 mei 2011 @ 22:40 |
Les van vanavond ging nog best goed. Tot m'n verbazing ging de langzame slalom meteen vanaf de eerste keer goed. Alleen 1 van de 5 keer een pilon meegenomen, ik was zelf verbaasd. Eigenlijk ging alles goed behalve de precisiestop, daar blijf ik moeite mee houden. De ene keer is ie goed, de keer daarna lukt ie weer niet. Te wisselvallig nog in elk geval. | |
ibaneX | vrijdag 20 mei 2011 @ 04:08 |
Ik mag de 26e op voor theorie, nog even goed oefenen met de cd. | |
Tankiej | vrijdag 20 mei 2011 @ 08:15 |
Wat gaat er dan niet goed bij de precisiestop bij jou? Ik heb met de precisiestop eigenlijk nooit moeite gehad, alleen als ik die moest doen nadat ik de noodstop had gedaan remde ik veel te hard | |
whY... | vrijdag 20 mei 2011 @ 08:45 |
Het was juist lekker om eerst de noodstop te doen, dan durf je bij alle proeven tenminste te remmen. Inderdaad het enige wat je 'fout' kan doen bij de precisie-stop is dat je stuur niet de kegels bedekt in je zicht. Oftewel je bent te vroeg gestopt. Tenzij er mensen zijn die eroverheen schieten? [ Bericht 1% gewijzigd door whY... op 20-05-2011 08:47:02 (alle je's en me's vergeten...) ] | |
WitteHamster | vrijdag 20 mei 2011 @ 10:27 |
Zit nu te wachten totdat ik theorie mag gaan doen, laat de uitslag nog wel weten. Als ik slaag gelijk naar de rijschool om AVD in te plannen. | |
mstx | vrijdag 20 mei 2011 @ 11:59 |
Les daarnet ging best goed. Voor het eerst zelfstandig de openbare weg op. Meteen lekker gereden op 80- en 60km/h wegen, en door wat dorpjes heen. Het weer was er perfect voor. Het 8-je gaat ook steeds beter als ik de snelheid erin hou. | |
rene90 | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:28 |
Bij het 8je de snelheid erin houden inderdaad, deze moet eigenlijk constant blijven anders wordt hij alleen moeilijker. | |
WitteHamster | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:30 |
Yes theorie is ook binnen! Had 1 foutje. Er waren er echt veel die gezakt waren! Daarna gelijk naar de rijschool gegaan en AVD vastgesteld, die is 22 juni pas helaas. Zit ook met tentamens:( | |
rene90 | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:31 |
Verdomme, zag ik vandaag een brief van alpine liggen, waren het niet mijn otoplastieken maar de gewonnen motosafe dopjes | |
Maharbal | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:10 |
Kben zelf vorig jaar september geslaagd, maar toch even een algemene vraag aan de (wellicht) net geslaagden hier. Als jullie na geslaagd te zijn de weg op gaan, hoe oefenen jullie dan even (zonder ABS) om maximaal te remmen? Ik kan nog steeds niet wennen aan het hard remmen zonder ABS, ik denk steeds te vroeg 'misschien moet ik niet zo hard knijpen', terwijl dat in werkelijkheid geloof ik best hard kan. Ik heb sinds september eigenlijk alleen op een 1000cc 130pk en 1200cc 150/160pk fiets gereden, dus dan vind ik het wel handig om ook goed te kunnen stoppen . En nee, die fietsen leen ik gewoon van tijd tot tijd van een bekende, zelf heb ik er nog geen. Mijn eerste wordt sowieso een 600c, om het vanaf daar mooi te kunnen opbouwen. | |
Anne | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:11 |
Totdat je wielen beginnen te slippen. Alhoewel, als je achterwiel slipt maakt dat niet zo heel erg veel uit. Het gaat om je voorwiel, die mag eigenlijk niet slippen. | |
Maharbal | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:12 |
Ja, ik bedoelde uiteraard 't voorwiel. Punt is....dat als 't voorwiel begint te slippen je toch wel heul snel moet loslaten, anders slipt er wel meer dan alleen je voorwiel | |
Anne | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:15 |
Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS). | |
Maharbal | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:17 |
Ja, op sommige dagen had ik gewild dat ik had gelest met een motor zonder ABS, maar op andere...:+ Ineens dichtknijpen doe ik sowieso niet, altijd doseren om de remmen te laten 'pakken'. Maar goed om te weten dat er dan toch nog iets speling is om te corrigeren. Ooit meegemaakt dat 't voorwiel begon te slippen maar je toch kon corrigeren? Beter lezen. | |
Anne | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:23 |
. Ik moet wel zeggen dat mijn achterwiel vele malen sneller begon te slippen dan voor. Voor is mij wellicht 3x overkomen en gebeurde eigenlijk alleen 2x met de noodstop en die ene keer dat ik hem dus in 1x dichtkneep uit frustratie bij de vertragingsoefening. Dus volgens mij kan je redelijk ver gaan . Maar aan de andere kant, waarom zou je dat doen als het niet nodig is? | |
Maharbal | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:30 |
Achterwiel heb ik inderdaad al een paar keer slippend gehad, maar dat is niet zo'n groot probleem. Waarom? Ik wil in z'n algemeenheid gewoon wat harder remmen dan ik nu doe, ik heb nu 't gevoel dat ik bij lange na niet hard genoeg rem, ook onder normale omstandigheden niet. + Het is altijd handig om te weten hoe hard je ongeveer kunt remmen als het een keer wel nodig is (Zoals laatst toen ik met 140km/u een klaverblad naderde omdat niemand mij er verdomme tussen wilde laten ) | |
DarkNoize | vrijdag 20 mei 2011 @ 17:24 |
Ik ook, waar ergens moet jij op? Heb 17 juli AVD, dus MOET het wel in 1 keer halen Over dat remmen, zolang je rechtdoor rijdt (dus niet in een bocht, maar dat lijkt me duidelijk ) maak je denk ik eerder een stoppie, dan dat je voorwiel blokkeert. Maar ik les op een motor met ABS, met de noodstop vaak genoeg gebruik van gemaakt | |
ArnosL | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:11 |
Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur. Zelf heb ik geleerd om de remdruk op te bouwen. Wij hebben het trouwens tijdens rijles een keer gemeten hoeveel m'n stopafstand was bij een noodstop inclusief reactietijd met een snelheid van 50 km/u. Dan moest ik gewoon 50 gaan rijden en dan zei m'n instructeur wel wanneer ik moest remmen. Ik kwam op 17 meter uit, maar dat kon volgens mij nog wel beter. Als je niet weet hoe je zo hard mogelijk kunt remmen, zou je een keer een remtraining kunnen volgen bij een rijschool. Die zijn er volgens mij ook wel voor motoren zonder ABS. | |
ArnosL | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:16 |
Vandaag op onze oprit even een stukje op de motor van m'n pa gereden. Dan kun je wel merken dat de versnellingsbak van een lesmotor heel wat te verduren heeft. Dat is trouwens een 1100 met 100 pk ofzo, dus helaas mag ik er nog niet op rijden | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:16 |
Noodstop is met ABS, als de motor dat heeft. Ben je niet in de war met de stopproef? | |
CocaColaLight | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:27 |
Ik heb bij mijn avb examen zelfs voor de abs erop gehad en de examinator had wel een opmerking dat ik zonder abs op mijn plaat gegaan zou zijn. Dus ik bijdehand terug tja deze brommer heeft abs dus dan kan ik het ook gebruiken Hoefde hem toch echt niet opnieuw te doen. | |
ArnosL | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:29 |
Volgens mij niet. Hij had er een verhaal over dat met het examen je abs niet in mocht grijpen. Dus heb ik er maar voor gezorgd dat het abs niet ingreep | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2011 @ 19:36 |
In de CBR-folder staat dat er maximaal geremd moet worden. Lijkt me duidelijk dan. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2011 19:36:50 ] | |
Dekatria | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:13 |
ABS mag inderdaad niet ingrijpen, want anders heb je geen gecontroleerde remming. Lijkt me logisch. | |
Hoogheid | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:16 |
Als ABS erin komt sta je sowieso al later stil. Maar het mag zeker wel bij de noodstop hoor. Zo is het mij in ieder geval geleerd dat het totaal geen probleem is als de ABS er dan in knalt. Dat had ik bijvoorbeeld al heel snel tijdens het oefenen in de regen. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:35 |
Fout. | |
Rossdale | vrijdag 20 mei 2011 @ 21:02 |
Poeh, vandaag een les gehad waarbij we even alle oefeningen deden van het AVB examen. Het eerste kwartier wilde het allemaal echt niet lukken, het achtje en de halve draai gingen slecht en zelfs wegrijden uit het vak lukte niet meer. Daarna ging het beter en alle andere oefeningen gingen wel goed (alleen langzame slalom had ik 2 pogingen voor nodig). De stopproef schoot ik de eerste keer nog in de ABS met de achterrem maar toch ging het wel netjes voor de rest. Ik weet niet wat het is, maar ik moet echt even 15 min klungelen voordat alles wil lukken. Toen ik aan het einde van mijn les het achtje en wegrijden uit het vak overnieuw deed gingen ze perfect... Pff als ik op mijn examendag maar niet zo'n slechte opstartdag heb, dan zal ik snel thuis zijn | |
Tankiej | vrijdag 20 mei 2011 @ 21:19 |
Mij is altijd vertelt dat hij bij de noodstop wel in de ABS mag schieten maar bij de stopproef en de precisiestop niet. Werd mij ook door examinator vertelt tijdens het examen toen ik de noodstop moest doen, hij zei er letterlijk bij 'het is niet erg als hij in de ABS gaat, daarvoor zit het erop'. Dusja, dan is het voor mij wel duidelijk Verder OT: Vanavond weer les gehad, ging goed! AVD examen op 30 juni, duurt nog even maar dat is niet anders.. M'n instructeur is begin juni twee weken weg naar Le Mans, anders had het eerder gekund | |
ArnosL | zaterdag 21 mei 2011 @ 09:15 |
Nee, als het ABS ingrijpt onderbreekt het de remkracht even. Dus je remt even niet en later rem je weer. Dan sta je wel degelijk later stil dan zonder ingreep van het ABS. | |
Tankiej | zaterdag 21 mei 2011 @ 09:30 |
Als ABS niet ingrijpt wordt je wiel geblokkeerd, dan sta je nóg later stil. | |
ArnosL | zaterdag 21 mei 2011 @ 09:38 |
Daarom moet je ook niet in één keer vol remmen, maar remdruk opbouwen | |
Tankiej | zaterdag 21 mei 2011 @ 09:47 |
Maar dan nog kan het voorkomen dat hij in de ABS schiet, vooral je achterwiel | |
Crutch | zaterdag 21 mei 2011 @ 09:48 |
AVD over drie weken. | |
Tankiej | zaterdag 21 mei 2011 @ 09:59 |
Nice! Ik moet nog wat langer wachten jammer genoeg | |
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2011 @ 11:42 |
http://en.wikipedia.org/w(...)system#Effectiveness Australisch onderzoek: http://www.monash.edu.au/(...)%20effectiveness.pdf (groot bestand) | |
Dekatria | zaterdag 21 mei 2011 @ 11:56 |
Net weer gelest, was weer lekker! Mijn probleem is nog het ver vooruitkijken in met name bochten/kruispunten, waardoor de bochten te hakerig zijn. Daar moet dus nog werk worden verzet - voor de rest ging het, buiten een inschattingsfout qua afstand voor het uitvoegen op de snelweg, prima | |
DarkNoize | zaterdag 21 mei 2011 @ 13:50 |
Net even in Duitsland voor kleding geshopt! Helm, handschoenen, rugzak en leerreiningingzooi al meegenomen, pak en laarzen moesten in de juiste maat besteld worden. Die gaat mijn vader over een week ophalen als het goed is Krijg nu toch wel erg veel zin om zelf te rijden! Over een maandje AVD. Moet ook nog ergens een motor vandaan toveren | |
ArnosL | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:11 |
Die eerste gaat over auto's, daar kun je jezelf niet mee onderuit remmen Die tweede kan ik niet openen op mn telefoon, dua dat moet ik straks maar even lezen. Darknoize: waar in duitsland ben je geweest? Ik ben ook van plan om in duitsland kleding te gaan kopen. | |
DarkNoize | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:26 |
Bij Louis in Aachen. www.louis.de heeft meer dan 60 vestigingen in Duitsland volgens mij. [ Bericht 0% gewijzigd door DarkNoize op 22-05-2011 17:26:23 ] | |
Beastie_boys | zondag 22 mei 2011 @ 14:14 |
Net les gehad en het ging echt slecht. Halve draai lukte niet terwijl die de vorige keer gewoon goed ging. Voelde echt kut, helemaal opgefokt. Snelle slalom ging dan wel weer goed, lopen me de motor ook. Hopen dat het de volgende keer weer goed gaat | |
#ANONIEM | zondag 22 mei 2011 @ 15:25 |
Ik zelf verkort mijn remweg bij een noodstop met meer dan een meter ten opzichte van remmen zonder ABS. | |
Maharbal | zondag 22 mei 2011 @ 15:56 |
Technisch gezien klopt het natuurlijk niet. Remmen zonder ABS is onder ideale omstandigheden altijd sneller, omdat je dan in principe aan het threshhold remmen bent. Met ABS slipt je band (ook al is het voor een fractie van een seconde), anders grijpt ABS niet in. Je remweg is dus langer met abs (theoretisch). In de praktijk is het maar een select groepje mensen dat ABS er uit kan remmen (race-coureurs). En veel mensen denken nog steeds dat het primaire doel van ABS het verkorten van de remweg is, maar dat is niet het geval. | |
#ANONIEM | zondag 22 mei 2011 @ 16:00 |
Klopt, het zorgt ervoor dat het voertuig niet in een oncontroleerbare slip komt, als ik het goed heb. | |
The6thgate | zondag 22 mei 2011 @ 16:01 |
Ik kom toch later tot stilstand wanneer de ABS er bij komt. | |
rene90 | zondag 22 mei 2011 @ 17:26 |
Maar dat verschil kan hem ook liggen in het nog niet volledig onder controle hebben van remmen zonder ABS, dat je nog meer de grenzen kan opzoeken. En sowieso is het lastig controleerbaar, omdat je niet een motor hebt met ABS, en een andere zonder ABS die precies hetzelfde zijn qua slijtageonderdelen, bij de één zijn de banden in een andere conditie of de remblokjes/schijven. Speelt ook allemaal weer mee. | |
ArnosL | zondag 22 mei 2011 @ 17:26 |
Ik weet het niet, nooit gemeten met abs, wel zonder abs. Dat was 17 meter inclusief reactietijd bij 50 km/u. | |
rycemasta | zondag 22 mei 2011 @ 17:39 |
En hoe kreeg je dat dan voor elkaar? Vast in een gecontroleerde omgeving? De meeste mensen zullen na een dozijn remoefeningen het wel voor elkaar krijgen om ABS eruit te remmen, vooral op droog, maar zodra er een auto uit het niets vanaf links opduikt is het opeens een ander verhaal. | |
#ANONIEM | zondag 22 mei 2011 @ 17:47 |
Met ABS heb ik een kortere remweg dan zonder, bedoelde ik. | |
ArnosL | zondag 22 mei 2011 @ 17:54 |
Osnabrück is het dichtste bij voor mij, 135 km rijden enkele reis Volgens MF hebben ze 15% korting op één leren artikel naar keuze. Zaterdag denk ik even heen | |
rene90 | zondag 22 mei 2011 @ 18:35 |
Ik heb ook weer wat nieuwe dingen gekocht bij louis.de, een 12v ding (zodat je een tom tom kan aansluiten), een EHBO setje met veiligheidsvestje, en een H4 lampje zodat ik wat meer licht heb. Scheelt toch nog behoorlijk vergeleken met motozoom. | |
fespo | zondag 22 mei 2011 @ 21:01 |
als je nog boeken nodig hebt Autorijles stap voor stap (praktijk boek) TIP(!) [TK] Motor theorieboek incl. praktijk pagina's en studievragen [TK] Auto theorieboek incl. praktijk pagina's en studievragen | |
thenxero | zondag 22 mei 2011 @ 21:08 |
Ze zijn allemaal alweer dicht | |
fespo | zondag 22 mei 2011 @ 21:27 |
sorry voor het ongemak [TK] Praktijk boek autorijles (tip!), motor en auto theorieboeken | |
Anne | zondag 22 mei 2011 @ 21:31 |
Moet je wel even deze uitprinten en meenemen; http://cdnxl1.louis.de/newsletter/1105/gutschein_de.pdf | |
ArnosL | zondag 22 mei 2011 @ 21:39 |
Dank, dat had ik nog niet gezien | |
DarkNoize | zondag 22 mei 2011 @ 23:37 |
Voor mij was het 100km enkele reis. Wou inderdaad net zeggen dat je dan die bon niet moet vergeten, wat ik zaterdag dus wel deed Ding lag bij thuiskomst nog steeds mooi op tafel Gelukkig toch die 15% af kunnen spreken. Personeel was sowieso erg goed en aardig en die jongeman nam echt alle tijd Ookal spreek ik zelf geen fatsoenlijk woord Duits | |
ibaneX | maandag 23 mei 2011 @ 07:57 |
Groningen, ik heb mezelf voorgenomen pas te gaan lessen als ik mijn theorie heb. Dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken | |
ibaneX | maandag 23 mei 2011 @ 07:58 |
Daarom heet het ook Nood stop, dan komt het er echt op aan... | |
mstx | maandag 23 mei 2011 @ 08:08 |
Mijn rijschool heeft me schijnbaar het verkeerde theorieboek gegeven. Nu heb ik zowel een CD als een boek waar oefenexamens in staan maar geen boek waar alles in staat uitgelegd. | |
ArnosL | maandag 23 mei 2011 @ 08:13 |
Handig, wanneer heb je je theorie? | |
mstx | maandag 23 mei 2011 @ 08:22 |
Nog niet aangevraagd. | |
Tankiej | maandag 23 mei 2011 @ 08:28 |
Oh, dan is het toch niet zo'n probleem? Niet zo handig, dat wel. Maar verder.. Even er langs rijden en omwisselen? | |
Tankiej | maandag 23 mei 2011 @ 08:29 |
Groningen Kom je ook uit de buurt van Groningen? Waar wil je gaan lessen? | |
Rossdale | maandag 23 mei 2011 @ 08:42 |
Ik heb alleen het theorieboek over kunnen nemen van een vriend maar geen oefenexamen oid? Weten jullie een goede site om die online te oefenen of te downloaden? | |
Maharbal | maandag 23 mei 2011 @ 08:44 |
Nog meer mensen uit Groningen :> Komend weekend opletten voor een wit scheurmonster, dan ga ik Groningen weer ff onveilig maken | |
Tankiej | maandag 23 mei 2011 @ 08:45 |
Link uit de OP: http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php Moet je je wel even aanmelden en wat gegevens achterlaten, krijg je een code op je telefoon waarmee je de 5 examens kan doen. Je kan ze ook zo vaak doen als jezelf wil Er staat dat je een MOTOplus blad gratis krijgt bij aanmelding, die heb ik echter nooit gekregen.. Waar in Groningen, stad? | |
Maharbal | maandag 23 mei 2011 @ 08:49 |
Stad, misschien nog even stukje provincie. Overigens geen lessen meer heur! | |
Tankiej | maandag 23 mei 2011 @ 08:58 |
Ah, ok! Nee, dat had ik al door. Zo snugger ben ik dan weer wel | |
Maharbal | maandag 23 mei 2011 @ 09:21 |
Lessen in Groningen is ongetwijfeld horror, met al die (studenten)fietsers etc. Ik ben blij dat ik indertijd nog in Leeuwarden les (en examen heb gehad) voor zowel motor als auto. | |
ArnosL | maandag 23 mei 2011 @ 09:31 |
M'n pa stuurde me zaterdag een mail van Ten Kate door met als titel: 'Vette korting op demo's' De goedkoopste was ¤7200. | |
Tankiej | maandag 23 mei 2011 @ 09:42 |
Dat denk ik ook ja, dat dat een horror is.. Ben blij dat ik in Winschoten examen ga doen Maar dan kan de korting nog wel 'vet' zijn? | |
ArnosL | maandag 23 mei 2011 @ 10:01 |
Dat was inclusief korting | |
Tankiej | maandag 23 mei 2011 @ 10:07 |
Maar dan kan er wel 3000 ofzo af zijn, dan is het nog wel een 'vette' korting Een 'vette' (waarom gebruiken ze dat woord eigenlijk?) korting wil niet gelijk zeggen dat het weinig geld in het algemeen is, maar weinig geld voor dat product | |
ArnosL | maandag 23 mei 2011 @ 10:13 |
1000 was eraf en ze waren van 2011 geloof ik. Het ging me er meer om dat hij weet dat ik daar absoluut geen geld voor heb en hij me toch een beetje wilde stangen Vrijdag had ie dan wel weer een mooie motor gezien voor ¤1400, een Honda CBR 600 F. Die was al 25 kw op kenteken enzo, dus van de zomer flink sparen en dan hopen dat ie er nog staat | |
Tankiej | maandag 23 mei 2011 @ 10:34 |
Deze? http://www.motor-forum.nl(...)aagprijs-1400-1.html |