Ik heb vandaag even een telefoontje gepleegd naar de LVNL (omdat ik op de shortlist sta).quote:Op woensdag 27 april 2011 16:24 schreef Balluk het volgende:
Ik heb vorige week ook m'n grading gehad en heb het fijne bericht gehad dat ik de grading gehaald had en de Engelse test mocht doen.
Nu moet ik 2 weken wachten of ik wordt ingedeeld in een klas en het duurt me echt even te lang. 1 week al voorbij. pff.
Het komt nu wel echt heel dichtbij allemaal.
Succes allemaal met jullie testen en het afwachten!
groet
Ik heb juist een andere ervaring gehad, in onze ronde hadden het er zo 4 van de 5 mensen gehaald,quote:Op woensdag 27 april 2011 22:24 schreef Blue86 het volgende:
Ah hier is deel 8!
Ik ben nog steeeeeds aan het wachten..
Gehoord van twee jongens dat er in de grading-ronde van gister minstens 4 van de 6 zijn afgevallen... Poeh!
Gefeliciteerd! , ik krijg maandag pas te horen ofdat er voortgang in zit.quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:12 schreef Blue86 het volgende:
Ik heb vandaag gehoord dat ik ben geplaatst onder voorbehoud van medische keuring! Wooooohooooo!!
Uit het vorige topic:quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:11 schreef sjerk35 het volgende:
hey allemaal,
Ik vroeg me af of er meerdere mensen voor de 1e ronde moeten komen binnenkort,
weet verder iemand hoe lang de solicitatie procedure duurt? lijkt best lang te duren allemaal namelijk.
groetjes
En dan steeds zo'n 2 of 3 weken er tussen, dus het gaat vrij snel allemaal hoorquote:Op donderdag 21 april 2011 14:39 schreef Safaris het volgende:
Interview: Ga uit van een uurtje, reistijd niet inbegrepen natuurlijk
Orientiebezoek: Zo'n 3/4 uurtjes
Assesment: Zal ook ongeveer 3 uur duren denk ik
Grading: Ga maar uit van 2 volle dagen op schiphol en die heb je hard nodig.
Dus eigenlijk neemt het niet zo heel veel tijd in beslag
Ah ok, ik ben benieuwd. Hoef helaas pas 4 augustus te komen.quote:En dan steeds zo'n 2 of 3 weken er tussen, dus het gaat vrij snel allemaal hoor
Eerste batch voor de klas van april 2012?quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:20 schreef sjerk35 het volgende:
Ah ok, ik ben benieuwd. Hoef helaas pas 4 augustus te komen.
Dan ben je dus ongeschiktquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:22 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Verdient best goed toch..? Lijkt me alleen zo super saai, beetje naar de radar kijken etc.
Welke fase zit jij nu? Jij hebt de eerste ronde dus gehad? de capaciteiten test en persoonlijkheids test?quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Eerste batch voor de klas van april 2012?
[..]
Dan ben je dus ongeschikt
Het lijkt mij behoorlijk uitdagend om honderden vliegtuigen goed te begeleiden. Weet je wat een ongelooflijke opgave dit is (analytisch gezien) en wat voor een verantwoordelijkheid je hebt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:26 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Wat vind jij er zo spannend aan dan?
Ben het interview ook al door, binnenkort voor assessmentquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:28 schreef sjerk35 het volgende:
Welke fase zit jij nu? Jij hebt de eerste ronde dus gehad? de capaciteiten test en persoonlijkheids test?
Denk je dat die een beetje te vergelijken zijn met de capaciteiten testen van de KLS?
Het veilig en efficiënt afhandelen van zoveel verkeer is de rationele verklaring. Verder is het gewoon het gevoel bij de functie, ik kan me niks leukers voorstellenquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:26 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Wat vind jij er zo spannend aan dan?
Toevallig nietquote:Op maandag 9 mei 2011 22:01 schreef spoeky22 het volgende:
Ja shit, ik begin nu ook te twijfelen. Misschien toch maar eerst studie afmaken. Maar aan de andere kant vind ik bedrijfseconomie een van de grootste fouten van mijn leven. Maar grappig dat jij ook bedrijfseconomie gedaan hebt. Toch niet toevallig in Arnhem?
De schuld gaat het niet om inderdaad, maar je kan tijdens je opleiding nog afvallen. Na een paar maanden/weken heb je een test (AAPRO). Daar valt 50% af geloof ik omdat ze het toch niet aan kunnen. Maar ook daarna kun je nog steeds afvallen. Een diploma als backup is dan toch lekkerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:10 schreef Hoogheid het volgende:
Ik ben ook nog met een studie bezig (ben half april 2012 klaar), en wil ook wel tegen het aan van mijn studie gaan beginnen. Ik heb al te lang gewacht en ga nu wel mijn studie afmaken, maar als je door de testen komt en kan beginnen zou ik gelijk aan de slag gaan. Dat beetje studiefinanciering die je terug moet betalen is denk ik geen probleem als je eenmaal aan het werk gaat als acc.
Beetje late reactie, maar de capaciteiten testen zijn praktisch hetzelfde.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:28 schreef sjerk35 het volgende:
Denk je dat die een beetje te vergelijken zijn met de capaciteiten testen van de KLS?
Ik weet niet hoeveel procent er afvalt bij de AAPRO maar ik weet wel dat het geen 50% is!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:40 schreef Piles het volgende:
[..]
De schuld gaat het niet om inderdaad, maar je kan tijdens je opleiding nog afvallen. Na een paar maanden/weken heb je een test (AAPRO). Daar valt 50% af geloof ik omdat ze het toch niet aan kunnen. Maar ook daarna kun je nog steeds afvallen. Een diploma als backup is dan toch lekker
ACC is niet de afkorting van luchtverkeersleider trouwens. ACC = Area Control Centre
Ik dacht dat ze dat zeiden bij het oriëntatiebezoek, maar er kwamen zoveel percentages voorbijquote:Op maandag 16 mei 2011 21:12 schreef Blue86 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel procent er afvalt bij de AAPRO maar ik weet wel dat het geen 50% is!
Misschien een LVNL'er die ons hierover kan informeren?
Wat ik me daarvan herinner is dat ze van de groep van 18 meestal 13/14/15 overhouden na de AAPRO..quote:Op maandag 16 mei 2011 21:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dat zeiden bij het oriëntatiebezoek, maar er kwamen zoveel percentages voorbij
Cijfers zijn cijfers en zeggen niks over je eigen kansen maar ik begrijp ook wel dat het interessant is om te weten. Daarom: tussen de 40 - 60 % valt af in de AAPRO. In de laatste 2 klassen bleef er net iets meer dan 1/3e over... do the math..quote:Op maandag 16 mei 2011 21:23 schreef Blue86 het volgende:
[..]
Wat ik me daarvan herinner is dat ze van de groep van 18 meestal 13/14/15 overhouden na de AAPRO..
Maar ook ik weet het niet zeker!
Dus, misschien kan een LVNL-er onze vraag beantwoorden
Wanneer ga je beginnen?quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:27 schreef Blue86 het volgende:
Thanks TangoBravo, des te meer reden om keihard te gaan werken. Ik heb gister iig m'n medical certificate gekregen dus ik ben er klaar voor haha.
Dank jequote:Tof Piles, veel succes!
Zie wat TangoBravo hierboven zegt, over de AAPRO. Daar vallen de meesten op af. Ook tijdens de opleiding kun je nog afvallen (examens moet je halen natuurlijk), maar dat komt niet heel vaak voor.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:43 schreef Maryn. het volgende:
Als je mag beginnen met de opleiding, hoeveel procent haalt het dan alsnog niet?
De grading is gewoon bij de LVNLquote:Op woensdag 18 mei 2011 09:45 schreef Piles het volgende:
Dank je
Is de grading eigenlijk bij LVNL, of weer op een andere locatie? Moet nog een week wachten op m'n studiemateriaal, maar ben wel heel nieuwsgierig.
Ah, tofquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:45 schreef Safaris het volgende:
[..]
De grading is gewoon bij de LVNL
Ik neem dat je ondertussen ook half nederland hebt gezien bij alle testen?
Ik ga starten in september. Net dus de medische keuring achter de rug, nu wachten op de vervolgstappen.quote:
Gefeliciteerd en welkomquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:43 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Ik volg inmiddels al enige tijd deze forum en heb geregistreerd omdat ik door ben naar de grading op 14 en 15 juni (middag)!
Alleen nog e-learning inderdaad, zoals je ook verteld is in het telefoongesprek en de e-mailquote:Het viel me echter op dat in de vorige delen veelal gesproken wordt over een manual die gekregen wordt, twee weken voor de daadwerkelijke grading. Is dit inmiddels afgeschaft ofzo? Het enige wat ik heb gekregen is een online e-learning tool die vrijwel alleen gaat over basiskennis, geen oefeningen etc. voor de grading?
Maandag/dinsdag aanstaande. Ik neem aan dat je mei bedoelt? Nee, ik was niet op die dagenquote:@Piles, wanneer heb jij de grading. Was jij toevallig op de orientatiedag van 11 juni of het assessment van 17 juni?
Je hebt nog een dag uitleg en oefening vooraf hèquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:53 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Hmm, ja het werd me ook verteld over de telefoon en las het ook in de e-mail, ik vraag me af wat de reden is voor deze ommekeer. Dan valt er vrij weinig te leren, alleen basisregels, manier van communiceren en manier van noteren.
Lekker scherp inderdaad, ik zeg net dat ik maandag en dinsdag aanstaande magquote:En inderdaad, ik bedoelde mei (laat wel zien hoe scherp ik momenteel ben haha)! Heb je dan wel op 14 - 15 juni de grading? Ik had te horen gekregen dat er ongeveer 13 mensen door zijn na de assessment.
Lijkt me verstandigquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:28 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Haha, ik hou maar op. Vooral door mijn zoontje van 7 weken heb ik enorm onregelmatige dagen. Op de grading dagen zal ik wel goed uitgerust (proberen) te komen.
Uiteraard Jij dan ook hè, zijn genoeg eenmalige posters hier die nooit meer terugkomenquote:Veel succes! Laat ons weten hoe het is verlopen (beide dagen)!
Ik hoop dat we collega's worden inderdaadquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:20 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Ik hoop dat ik hier na de grading nog veel kan posten
Dat heb je wel nodig inderdaad Behoorlijk tempo op de oefendagquote:Op maandag 6 juni 2011 22:18 schreef Sahib_Kiran het volgende:
@Piles, Succes morgen, goed uitrusten he!
quote:Zelfs in mijn dromen zit ik de uitspraken te oefenen, wordt er helemaal gek van x_X
Goed dat je het gehaald hebt!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat heb je wel nodig inderdaad Behoorlijk tempo op de oefendag
Vanochtend grading gedaan, dus ben nu behoorlijk kapot Wel minimale score gehaald gelukkig Nu wachten tot het definitieve telefoontje met plaatsen ja of nee
[..]
Ook veel succes natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:40 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Wow super! Ik ben echt reuze benieuwd naar mijn oefendag en wat daar allemaal aan bod komt. Hoop dat ik hetzelfde resultaat kan neerzetten!
16e is overleg, 17e gaan ze bellen (vrijdag). Misschien halen ze niet iedereen, dan wordt het die maandag er naquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:59 schreef Safaris het volgende:
Goed dat je het gehaald hebt!
Eindelijk iemand die met mij de tijd tot de 16e uit kan zitten tot het *telefoontje*
Je hoeft echt dat telefoontje niet af te wachten hoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:02 schreef Piles het volgende:
[..]
16e is overleg, 17e gaan ze bellen (vrijdag). Misschien halen ze niet iedereen, dan wordt het die maandag er na
Bij mij zeiden ze juist het omgekeerde Dat ze niet gek gebeld willen worden, dus dat het ook maandag nog kan Nou ja, zie nog welquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:09 schreef Safaris het volgende:
[..]
Je hoeft echt dat telefoontje niet af te wachten hoor.
Destijds is me uitgelegd dat je gerust zelf mag bellen als je dat prettiger vind, dus op de 16e in de middag heb ik alvast vrij geregeld
We zullen het vanzelf wel zien ja, maar ik ga het toch de 16e even proberen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Bij mij zeiden ze juist het omgekeerde Dat ze niet gek gebeld willen worden, dus dat het ook maandag nog kan Nou ja, zie nog wel
Had ik mischien ook maar moeten doenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:44 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Ik heb om die redenen ook gevraagd of ik in batch 4 mocht :p. Ook bij de voorgaande rondes heb ik gevraagd of ik tot laatste groep mocht behoren, zodat ik juist na de test niet lang hoef te wachten op het resultaat Dat betekent dus dit keer voor mij 15 juni grading, dan hoor ik of ik door mag of niet, als ik door mag dan weet ik hopelijk dus 16 juni of ik definitief door mag!
(Maar goed eerst maar de grading en dan dagdromen )
Dan valt die 1,5 á 2 weken bij mij wel meequote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef Safaris het volgende:
[..]
Had ik mischien ook maar moeten doen
Heb de grading begin maart al gehaald, dus zit nu ondertussen al zo'n 3 maanden te wachten.
Jammer om te horen dat je denkt het niet gehaald te hebben, probeer er toch nog even de goede hoop in te houden!quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:26 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Nou luitjes, net de grading gehad. Ging niet denderend, de eerste test was drama, niet effectief en niet veilig genoeg. Tweede test ging beter, vooral omdat ik minder efficient probeerde te zijn. Dus ik was verbaast om te horen dat ik het gehaald heb, zij het net. Daarom verwacht ik absoluut niet om geplaatst te worden helaas. Wel een heel leuke ervaring!
Heb ze net gebeld, bleek nog niks bekend te zijn bij de mevrouw aan de lijn.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:49 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Ja dat is natuurlijk zo, maar ik moet wel realistisch blijven. Als er 30 kandidaten over zijn die de grading gehaald hebben, en er nog plek is voor 6, dan gaan mensen die de grading net gehaald hebben het niet zo makkelijk redden! Ik geef mezelf 10% kans op plaatsing iig . Dus het is nu aan ons alle drie om het verlossende telefoontje af te wachten !
Echt nietquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:11 schreef Safaris het volgende:
[..]
Heb ze net gebeld, bleek nog niks bekend te zijn bij de mevrouw aan de lijn.
Ze wist zelfs nog niet eens iets af van een plaatsingsoverleg en dacht dat de uitslagen volgende week pas binnen zouden komen.
Heb net te horen gekregen dat het het niet zou gaan worden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef redsox87 het volgende:
Beste allen,
Ik ben hier dan wel nieuw als poster, maar volg dit forum al een tijdje. Ik ben ook net gebeld. Geplaatst voor de klas van 3 oktober onder voorbehoud van medische keuring!
Volgende week krijg ik meer info.
Even opgezocht: geplaatst in de klas van september/oktober; Blue86, Balluk, Pasanada, Piles en ik
Nog afwachten voor uitslag van Safaris, Sahib_Kiran en rutele. Veel succes ben ook voor jullie aan het duimen!
@Piles, ik zat bij jou bij de grading (enige vrouw), de twee mannen van de achterste rij waren allebei niet door, weet jij iets over de 2 mannen van de voorste rij.
ps. wij hebben gewoon goed geoefend die eerste dag! Nice!
Helaas is het helemaal afgelopen de wachtlijst bleek ook geen mogelijkheid meer te zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:07 schreef redsox87 het volgende:
@Safaris
Balen zeg! Blijf je wel op de wachtlijst staan voor volgende klassen, of is het nu helemaal afgelopen?
Natuurlijk, ik ben eerlijk gezegd pas net oud genoeg voor de ondergrensquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:19 schreef redsox87 het volgende:
@Rutele
Gezellig, bij zowel de grading als het orientatiebezoek viel het me toch op dat er in de selectie voornamelijk mannen zaten
Medische keuring komt ongeveer 95% doorheen zonder problemen, na al die percentages die we al tegen hebben gehad moet dat toch eigenlijk wel lukken
@Safaris
Heel vervelend, ga je het nog proberen bij eurocontrol of ben je daar te oud voor?
Das in ieder geval goed nieuws, je bent wel echt ver gekomen, dus bij eurocontrol maak je zeker een kans.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:22 schreef Safaris het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik ben eerlijk gezegd pas net oud genoeg voor de ondergrens
Gefeliciteerd Teamwork Van die anderen weet ik niksquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef redsox87 het volgende:
@Piles, ik zat bij jou bij de grading (enige vrouw), de twee mannen van de achterste rij waren allebei niet door, weet jij iets over de 2 mannen van de voorste rij.
ps. wij hebben gewoon goed geoefend die eerste dag! Nice!
Daar hadden we het met de grading nog over, maar het is misschien zo dat je de grading maar 1 keer mag doen. Wisten we niet zeker trouwens, dus hopelijk is het niet waarquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:02 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Je kan het eventueel volgend jaar weer opnieuw proberen toch?!
Van de pdf over het selectietraject op www.luchtverkeersleider.nlquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar hadden we het met de grading nog over, maar het is misschien zo dat je de grading maar 1 keer mag doen. Wisten we niet zeker trouwens, dus hopelijk is het niet waar
quote:Herkansing
Onder bepaalde voorwaarden bestaat de mogelijkheid om voor een tweede keer aan de
selectieprocedure deel te nemen als je de eerste keer bent afgevallen:
a) Je bent afgevallen in de eerste fase maar hebt een mail ontvangen waarin staat dat je
in aanmerking komt voor herkansing.
b) Je bent afgevallen in de 2e fase en de selectiecommissie besluit op basis van het
behaalde resultaat dat je voor herkansing in aanmerking komt. Dit besluit wordt pas
genomen op het moment dat je je voor de tweede keer aanmeldt.
In beide gevallen geldt dat er minimaal een jaar zit tussen de datum van de laatst
gevolgde ronde en de datum waarop je je opnieuw aanmeldt.
Sommige woorden kende ik ook niet, die je mist af en toe een vraag. Maar als je gewoon redelijk Engels kan is het geen probleem.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:53 schreef fly-by het volgende:
Gisteren bericht gehad van de LVLN, 18 juli mag ik in Amersfoort de capaciteitentest gaan proberen
Zag btw dat die in het engels was. Hoe goed moet je daarvoor thuis zijn in engelse termen en maten? Die eilandbewoners hebben natuurlijk allemaal hun eigen maten en termen ;-)
Heee, wat goed he! Ik let ff een tijdje niet op en er zijn ineens superveel mensen die gaan beginnen!quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef redsox87 het volgende:
Beste allen,
Ik ben hier dan wel nieuw als poster, maar volg dit forum al een tijdje. Ik ben ook net gebeld. Geplaatst voor de klas van 3 oktober onder voorbehoud van medische keuring!
Volgende week krijg ik meer info.
Even opgezocht: geplaatst in de klas van september/oktober; Blue86, Balluk, Pasanada, Piles en ik
Nog afwachten voor uitslag van Safaris, Sahib_Kiran en rutele. Veel succes ben ook voor jullie aan het duimen!
@Piles, ik zat bij jou bij de grading (enige vrouw), de twee mannen van de achterste rij waren allebei niet door, weet jij iets over de 2 mannen van de voorste rij.
ps. wij hebben gewoon goed geoefend die eerste dag! Nice!
quote:Op maandag 20 juni 2011 12:21 schreef rutele het volgende:
Goede vraag... Geen idee! Ik was al blij dat ik aangenomen ben, heb niks meer gehoord van wat ze heeft gezegd..:D Ik hoop dat oktober, want ik moet verhuizen...
Tof Zou mij wat minder goed uitkomen, dus gelukkig belden ze mij nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:49 schreef Balluk het volgende:
Ik werd vanmiddag gebeld of ik naar klas 1A verplaatst wilde worden...
Begin nu dus al op 29 augustus. Hoe eerder hoe beter wat mij betreft. Jeej
Top! Dan zijn we samen met Blue86 de eersten die beginnen in augustus!!quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:49 schreef Balluk het volgende:
Ik werd vanmiddag gebeld of ik naar klas 1A verplaatst wilde worden...
Begin nu dus al op 29 augustus. Hoe eerder hoe beter wat mij betreft. Jeej
Awquote:
Nee. Luchtverkeersleiding is in elk land een ander bedrijf, en een andere opleiding. Je kent dan wel de basis natuurlijk, maar zomaar switchen kan niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:14 schreef PaniPuri het volgende:
kan ik in het buitenland op hun airtraffic werken?
Nee. Je kan laten zien dat je bepaalde capaciteiten hebt, maar met de opgedane kennis kun je niks.quote:Kan ik überhaupt wat anders ermee in het bedrifjsleven?
Pas een jaar later?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:28 schreef T-mo-T het volgende:
Iemand enig idee wanneer de eerste selecties voor de klas van september 2012 beginnen? Ik zit even te kijken hoe ik dat in ga plannen ik wil namelijk tijdens m'n afstuderen de selecties van lvnl gaan doen.
Lijkt langer dan het is hoor, voor de klas van september moet je begin 2012 al beginnen met de selecties (misschien al eind 2011?) Exacte datums weet ik niet, ik zat zelf in de laatste batch, en begon 11 april met de selectie, om op 3 oktober te kunnen beginnenquote:
Haha, ja dat klinkt laat hè 2012, maar komend schooljaar ga ik afstuderen, dus juli 2012 klaar en ik zou dan - in ideale omstandigheden, eerst die selectie maar eens - in september/oktober 2012 willen beginnen.quote:
Jaquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Lijkt langer dan het is hoor, voor de klas van september moet je begin 2012 al beginnen met de selecties (misschien al eind 2011?) Exacte datums weet ik niet, ik zat zelf in de laatste batch, en begon 11 april met de selectie, om op 3 oktober te kunnen beginnen
Kan het zo niet zeggen, maar even een telefoontje naar Recruitment en je weet hetquote:Op donderdag 21 juli 2011 00:10 schreef WG1122 het volgende:
Weet iemand of je met een vwo wiskunde A deelcertificaat kan toetreden tot de selecties?
Hoe weet je dat je bericht krijgt? Ik heb niets vernomen...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:20 schreef Afhaalchinees het volgende:
Hey allen,
Ik heb gesolliciteerd voor LVNL Ik krijg binnenkort bericht over de toelatingstests.
Ik ben erg benieuwd!
ik kreeg een mail waarin wordt bevestigd dat ik bericht krijg. Ik heb nu ook post gehad en moet in oktober voor de eerste keer.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:34 schreef ElleboogVanMij het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je bericht krijgt? Ik heb niets vernomen...
Geen idee hoe je het kunt uitdrukken, maar ik vond het best uitdagend Maar dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:46 schreef heyhello het volgende:
Ik vraag me af of mensen die dit al eens gedaan hebben kunnen vertellen wat ongeveer de moeilijkheidsgraad is van de grading.
Dat hoor je de eerste dag wel tijdens de uitleg, aan die informatie heb je toch niks om je voor te bereiden.quote:Ik begrijp dus dat je zonder radar dan aan de slag moet. Maar met strips en een koptelefoon....
Met hoeveel vliegtuigen heb je dan bv "gelijk"verbinding?? *bedoel dan dat ze gelijk in de lucht zijn en je er dan om en om mee moet communiceren....
Een heleboel dingen, die ik zelfs niet meer weetquote:Waar letten ze verder nog meer precies op?
Genoeg. Zorg dat je de basis goed kent (vooraf), en dan zul je op je eigen kunnen moeten vertrouwen om de rest van de informatie ook te kunnen toepassenquote:Wat voor info krijg je zoal nog op de eerste van de 2 gradingdagen??
Ik denk het niet, dat zou het idee van de grading juist verpestenquote:Hoop het 1 en ander duidelijk te kunnen krijgen!
Je hebt helemaal gelijk Pilesquote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Geen idee hoe je het kunt uitdrukken, maar ik vond het best uitdagend Maar dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af.
[..]
Dat hoor je de eerste dag wel tijdens de uitleg, aan die informatie heb je toch niks om je voor te bereiden.
[..]
Een heleboel dingen, die ik zelfs niet meer weet
[..]
Genoeg. Zorg dat je de basis goed kent (vooraf), en dan zul je op je eigen kunnen moeten vertrouwen om de rest van de informatie ook te kunnen toepassen
[..]
Ik denk het niet, dat zou het idee van de grading juist verpesten
Sorry, maar je zult het zelf moeten doen en je zult zelf het vertrouwen moeten hebben dat je het kunt.
Alvast veel succes. Hoe zit je met reistijd? Veel onderweg?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:23 schreef Blue86 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk Piles
Zorg dat je alles kunt dromen wat je van te voren aangeboden krijgt, en de rest hoor je op dag 1. Gaat helemaal goed komen!
Over 2 1/2 week begint de opleiding.. Spannend!
Hier een paar weekjes later, maar die ga ik nog nodig hebben. Nog opzoek naar woonruimte in de buurt, forenzen van/naar Zeeland gaat 'm niet wordenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:23 schreef Blue86 het volgende:
Over 2 1/2 week begint de opleiding.. Spannend!
Dankje! Gaat lukken ;-)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:19 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Alvast veel succes. Hoe zit je met reistijd? Veel onderweg?
Jeuj, nog een collegaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:46 schreef Outfielder8 het volgende:
Begin deze week de grading gedaan en gisteren gebeld dat ik onder voorbehoud van de medische keuring 3 oktober kan beginnen!
Ben je ook nooit gemaild? Dan zou ik er zeker eens een belletje aan wagen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:16 schreef ZwitsersManiak het volgende:
Zal ik ze maar eens bellen? Al een maand of 2 geleden gesolliciteerd maar ben nooit teruggebeld
Dat had ik al een stuk eerder gedaan, maar goedquote:Op zondag 14 augustus 2011 10:47 schreef Blue86 het volgende:
[..]
Ben je ook nooit gemaild? Dan zou ik er zeker eens een belletje aan wagen.
In voorgaande topics staat een heleboel informatie over de eerste testdagquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:53 schreef steevie89 het volgende:
maar wat kan ik verstaan onder die capaciteitentest?
Beide en Engelsquote:is het een iqtest maar speciaal gemaakt voor luchtverkeersleiding of is het een gewonen iqtest?
is die test in het engels of in het nederlands?
Uitgerust en ontspannen verschijnen op die dag, goed de instructies volgen en geconcentreerd werken.quote:zijn er nog tips trucs?
Amper, een iq kun je niet aanlerenquote:hoe kan ik me voorbereiden en waarmee? enige boeken die nog worden aangeraden?
27 oktoberquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:31 schreef M-ichell-e het volgende:
Zijn er ook mensen die pas 14 november de eerste selectieronde hebben ?
Leren heeft geen nut nee, maar je kan natuurlijk wel een paar IQ testjes online doen, Om het gevoel een beetje te krijgen. En dat je in ieder geval weer even weet wat je kan verwachten.. Heeft voor mij in ieder geval wel geholpen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:28 schreef Piles het volgende:
2001 is wel heul lang geleden
Nee, het is alleen een test op de computer, niets te leren van te voren
Dat zal vast zo zijn, maar aan de andere kant: er komen nog veel moeilijkere testenquote:Op maandag 5 september 2011 10:47 schreef sjerk35 het volgende:
[..]
Leren heeft geen nut nee, maar je kan natuurlijk wel een paar IQ testjes online doen, Om het gevoel een beetje te krijgen. En dat je in ieder geval weer even weet wat je kan verwachten.. Heeft voor mij in ieder geval wel geholpen.
In de volgende rondes bedoel je?quote:Op maandag 5 september 2011 10:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zal vast zo zijn, maar aan de andere kant: er komen nog veel moeilijkere testen
Jaquote:
Half uur - 45 min ofzo geloof ikquote:Ik ben benieuwd.. heb in ieder geval zin in de volgende ronde en hopelijk rondes.
In oktober moet ik weer aan de bak, heb dan mijn interview. Weet iemand hoe lang dit duurt?
Volgens mij ook, alleen maar leuke collega's, veel geld, veel vrije tijd (om dat geld op te maken), mooi uitzicht, onregelmatig werk, niks aan volgens mij.quote:Op maandag 5 september 2011 16:34 schreef cracktor het volgende:
volgens mij is het echt een kutbaan.
Dan ga ik liever bij de maffiaquote:Volgens mij ook, alleen maar leuke collega's, veel geld, veel vrije tijd (om dat geld op te maken), mooi uitzicht, onregelmatig werk, niks aan volgens mij.
Waarom zeg je dat nou, ik begin over 4 weken en nu ga ik nog twijfelen ookquote:Op maandag 5 september 2011 17:43 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Volgens mij ook, alleen maar leuke collega's, veel geld, veel vrije tijd (om dat geld op te maken), mooi uitzicht, onregelmatig werk, niks aan volgens mij.
Het is maar wat je saai vindt Elke baan krijgt op den duur een soort saaiheid, door de routine die je krijgt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:54 schreef cracktor het volgende:
veel geld? een goed loon bedoel je.. voor fucking saai werk. Maar ieder zijn ding natuurlijk, beter dan een saaie baan met een laag salaris natuurlijk.
het is inderdaad maar wat je saai vind, iedere dag van 9 tot 5 op kantoor zitten, cijfers te checken, leveranciers achter hun broek aan zitten, iedere avond mensen bedienen, iedere dag het vuilnis ophalen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:54 schreef cracktor het volgende:
veel geld? een goed loon bedoel je.. voor fucking saai werk. Maar ieder zijn ding natuurlijk, beter dan een saaie baan met een laag salaris natuurlijk.
Ben ik wel benieuwd watvoor enerverende baan jij hebt natuurlijk!quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:54 schreef cracktor het volgende:
veel geld? een goed loon bedoel je.. voor fucking saai werk. Maar ieder zijn ding natuurlijk, beter dan een saaie baan met een laag salaris natuurlijk.
Is dat fotootje ook echt uit Amsterdam afkomstig? Kan niet wachten tot ik mijn interview gehad heb! Zou eigenlijk in augustus geweest zijn, maar door te weinig plek bij het bedrijf dat het afneemt, ben ik doorgeschoven naar oktober. Moet dus nog een maandje wachten :Squote:Op donderdag 8 september 2011 21:21 schreef Blue86 het volgende:
Inderdaad een gaaf filmpje!
He Piles, jij begint over 4 weken toch met de opleiding?
Dan kom ik je tegen die tijd wel tegen in de C vleugel of op de sim :-)
[ afbeelding ]
Klopt! Zin inquote:Op donderdag 8 september 2011 21:21 schreef Blue86 het volgende:
Inderdaad een gaaf filmpje!
He Piles, jij begint over 4 weken toch met de opleiding?
Dan kom ik je tegen die tijd wel tegen in de C vleugel of op de sim :-)
[ afbeelding ]
Hoe gaat je rooster er daar uit zien? Maak je gewoon dagen van 8 uur? Of is het al zoals je gaat werken, dus heb je de ene keer s'avonds en de andere keer s'ochtends les?quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Klopt! Zin in
Is die foto genomen in de ruimte achter ACC? Met de rondleiding zijn we daar geweest, toen was een klas bezig met de VAM
Jep, tijdens de opleiding heb je inderdaad 5 dagen per week les. Af en toe zit er wel een dag of middag vrij in het rooster, beetje rust af en toe kan geen kwaad ;-)quote:Op woensdag 21 september 2011 11:21 schreef Gugten het volgende:
Ik neem aan dat je gewoon 5 dagen in de week les hebt? En hoe zit het met vakanties? Zijn die er uberhaupt tijdens de opleiding?
Ik heb zelf ook een keer gebeld omdat de datum waar ik voor was ingedeeld echt niet uit kwam. Hadden ze geen enkel probleem mee, ik moest alleen wel lang wachten op de volgende mogelijkheid. Na de eerste test wordt je na elke test gebeld als je door bent, en dan wordt telefonisch meteen een afspraak gemaakt voor de volgende test. Redelijk flexibel dus.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:38 schreef T-mo-T het volgende:
Ik heb nog even een vraagje over de selectie. Ik lees hier regelmatig dat het voorkomt dat iemand naar een andere batch wordt geplaatst, waardoor een bepaald selectieonderdeel een aantal weken later of vroeger gebeurt. Zijn ze de andere kant op ook soepel? Dus dat jij aangeeft als je niet beschikbaar bent en dat ze daar rekening mee kunnen houden?
Dit vraag ik omdat ik nog twijfel wanneer ik de selectie wil gaan doen. Ik zou het liefst tijdens mijn afstuderen de selectie doen, maar dat betekent wel dat ik nog andere verplichtingen heb waar ik soms niet omheen kan (presentaties e.d.). Als er weinig flexibiliteit in het selectieproces zit kan ik er beter na afstuderen mee beginnen.
De dokter zal er waaschijnlijk wel iets over zeggen maar het is geen reden om je geen medische verklaring te geven alleen omdat je iets te zwaar bent.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:35 schreef DaDuck het volgende:
Voor de mensen die de medische onderzoek al hebben ondergaan, wordt er gelet op je gewicht? Ik ben namelijk iets te zwaar voor mijn lengte (BMI: 28). Zijn er echt harde eisen wat betreft BMI?
Fijn, natuurlijk probeer ik nu zoveel mogelijk af te vallen (ik kom makkelijk bij en af). Waar letten ze eventueel wel op bij de medische keuring?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:15 schreef Sandyman het volgende:
[..]
De dokter zal er waaschijnlijk wel iets over zeggen maar het is geen reden om je geen medische verklaring te geven alleen omdat je iets te zwaar bent.
Ogen en oren zijn natuurlijk heel belangrijk. Daarnaast nog bloed- en urinewaarden, hartfilmpje en algemeen beeldquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:08 schreef DaDuck het volgende:
[..]
Fijn, natuurlijk probeer ik nu zoveel mogelijk af te vallen (ik kom makkelijk bij en af). Waar letten ze eventueel wel op bij de medische keuring?
Ik ga niet naar de carrierebeurs, maar wel naar de voorlichtingsdag van LVNL zaterdagquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:58 schreef sjerk35 het volgende:
Gaan er nog mensen naar de carrierebeurs vrijdag? Omdat die opendagen continu vol zitten, ga ik daar maar eens kijken Al weet ik toch al zeker dat dit is wat ik wil
http://aeromed.nl/keuringen.htmlquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:08 schreef DaDuck het volgende:
[..]
Fijn, natuurlijk probeer ik nu zoveel mogelijk af te vallen (ik kom makkelijk bij en af). Waar letten ze eventueel wel op bij de medische keuring?
Waarschijnlijk zal het wel wat eerder zijn! Ik heb woensdag het interview gehad en werd zojuist gebeld met het goede nieuws dat ik door ben naar de oriëntatie en assessment. Het komt wel dichtbij zoquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:33 schreef sjerk35 het volgende:
pffff, net mijn interview gehad. Ben benieuwd! Nu 10 dagen nagels bijten
yay, ik ben net ook met het goede nieuws gebeld.. heel relaxed!!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:42 schreef Sjagga het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal het wel wat eerder zijn! Ik heb woensdag het interview gehad en werd zojuist gebeld met het goede nieuws dat ik door ben naar de oriëntatie en assessment. Het komt wel dichtbij zo
Wel apart, want zo'n ontzettend goed gevoel had ik nu ook weer niet over het interview (in tegenstelling tot de eerste tests), maargoed, mij hoor je niet klagen
Komt ook omdat de resultaten van de eerste dag worden meegenomenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:42 schreef Sjagga het volgende:
[..]
Wel apart, want zo'n ontzettend goed gevoel had ik nu ook weer niet over het interview (in tegenstelling tot de eerste tests), maargoed, mij hoor je niet klagen
Hierover valt in deze en de voorgaande deeltjes van het topic al het een en ander te lezen. Het komt neer op een paar groepsopdrachten en een persoonlijk interview waarin een aantal cases aan je voorgelegd worden. Van wat ik ervan begrepen heb word je hoofdzakelijk beoordeeld op hoe je samenwerkt, je beslisvaardigheid en hoe je onder tijdsdruk presteert. Het enige wat je hiervoor kunt doen is scherp en uitgerust verschijnen en tijdens de opdrachten jezelf zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:14 schreef sjerk35 het volgende:
Weet iemand wat er allemaal voor komt in de assesment? Ben benieuwd!
Hey,quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:53 schreef deVerdeler het volgende:
He allemaal,
Morgen heb ik de eerste testen (capaciteitentest in het Engels en persoonlijkheidstest). Nog wat tips? Ik hoop echt dat ik door de eerste testen kom. Weet helemaal niet wat ik moet verwachten...? Ik las ergens dat 60% van de deelnemers wel door de capaciteit testen komen... Is toch wel meer dan de helft.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:54 schreef sjerk35 het volgende:
[..]
Hey,
De capaciteits testen is gewoon een IQ test, kan je wel een beetje oefenen online, maar over het algemeen geld, je kan het of je kan het niet, vandaar dat het ook een IQ test is
De persoonlijkheidstest zijn ongeveer 400 vragen over je persoonlijkheid. Hiermee schetsen ze dan een profiel van je. Je krijgt bv vragen als:
Ik ben heel erg netjes..
-Helemaal niet
-Een beetje
-Ik ben een beetje slordig
-Ik ben heel erg slordig..
En dat dan 400 keer, hier moet je vooral niet teveel over nadenken, aangezien je voor ieder antwoord vaak 2 kanten op kunt. Gewoon invullen wat het eerst in je opkomt.
Succes ermee
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:54 schreef Piles het volgende:
Daarom wordt uitgerust op een testdag verschijnen ook altijd zo benadrukt
En "al die studenten"? Per jaar blijven er 36 over, waar na 3 maanden ook nog ruim de helft van af valt
1000? Eerder richting de 1500 volgens mijquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:09 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
36?!?! Van de ongeveer duizend aanmeldingen? Wauw....
Gefeliciteerd man! Fantastisch.. Jij hebt een mooie baan voorlopig. Volgens mij winnen alleen diegenen die een wiskundeknobbel hebben hahahaha.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:13 schreef Piles het volgende:
[..]
1000? Eerder richting de 1500 volgens mij
Maar inderdaad, het is een flinke slachting. Ook wel logisch, bijna iedereen mag solliciteren (havo met wiskunde), maar het is niet zomaar een baan Je moet er wel iets voor kunnen zeg maar
Maar laat je niet beïnvloeden door de cijfers, je moet er vanuit gaan dat jij net die ene van de 36 bent die het allemaal haalt. Heb ik ook gedaan, en ik heb het gehaald (voorlopig)
Voorlopig tot eind december. Dan is de laatste selectieronde. Het is nog even afwachten dus, maar sowieso al tof om 3 maanden te mogen leren bij LVNLquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:18 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man! Fantastisch.. Jij hebt een mooie baan voorlopig.
Beetje cijfermatig inzicht is wel handig ja, maar zeker niet het enige wat je moet hebben. Er zijn zoveel dingen die je moet 'hebben'quote:Volgens mij winnen alleen diegenen die een wiskundeknobbel hebben hahahaha.
Ik heb wel wat cijfermatige inzicht, maar er zijn genoeg einsteins hier...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Voorlopig tot eind december. Dan is de laatste selectieronde. Het is nog even afwachten dus, maar sowieso al tof om 3 maanden te mogen leren bij LVNL
[..]
Beetje cijfermatig inzicht is wel handig ja, maar zeker niet het enige wat je moet hebben. Er zijn zoveel dingen die je moet 'hebben'
Geloof me, je hoeft echt geen Einstein te zijn om er door heen te komen, het is mij ook gelukt ;-)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:27 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Ik heb wel wat cijfermatige inzicht, maar er zijn genoeg einsteins hier...
Klinkt goed allemaal, ben erg benieuwd naar het niveau de eerste maanden. Is het vooral veel inzicht of is het vooral stampwerk? En begin je nu al met de vakken als meteorologie? Of is het de eerste maanden vooral vakkennis?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:42 schreef Blue86 het volgende:
[..]
Geloof me, je hoeft echt geen Einstein te zijn om er door heen te komen, het is mij ook gelukt ;-)
Nu nog 3 weken te gaan en dan zitten de eerste 3 maanden er op.. Dan weet ik of ik mag blijven of niet..
De eerste weken krijg je een kleine basis die je nodig hebt om de eerste drie maanden door te komen. Na de eerste drie maanden ga je veel meer de diepte in qua theorie, waaronder ook meteorologie ja.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:11 schreef sjerk35 het volgende:
[..]
Klinkt goed allemaal, ben erg benieuwd naar het niveau de eerste maanden. Is het vooral veel inzicht of is het vooral stampwerk? En begin je nu al met de vakken als meteorologie? Of is het de eerste maanden vooral vakkennis?
Ah, spannend. Ik moet morgen en ben razend benieuwd wat er allemaal gedaan gaat moeten worden. Hoe lang duurde alles bij elkaar ongeveer?quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:04 schreef sjerk35 het volgende:
Vandaag assesment gehad, was best irritant. Leek niks te kloppen, maar goed, nu maar weer afwachten en hopelijks over 3 weken grading. )
Het duurt allemaal bij elkaar ongeveer 3/4 uur.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:17 schreef Sjagga het volgende:
[..]
Ah, spannend. Ik moet morgen en ben razend benieuwd wat er allemaal gedaan gaat moeten worden. Hoe lang duurde alles bij elkaar ongeveer?
Maakt niet zoveel uit, waar je je relaxed in voelt.. Kan zelfs in een t-shirt komen. Al zou ik zelf altijd wel proberen er netjes uit te zien.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:15 schreef PimmeH het volgende:
Hallo iedereen,
kan iemand mij vertellen wat voor kleding er over het algemeen gedragen wordt tijdens de capaciteitentest en de persoonlijkheidstest? Is dit een pak of meestal gewoon een spijkerbroek met een nette bloes?
Alvast bedankt,
Pim
Een blouse zou ik niet aandoen, aangezien dat voor vrouwen is ontworpen.. zou het bij een overhemd houdenquote:Spijkerbroek met een nette bloes?
Gewoon netjes casual. Een spijkerbroek en blouse is prima. Ik ga nu ook gewoon elke dag in jeans, sneakers en een shirt ofzo naar de LVNL. Casual dus!quote:Op woensdag 2 november 2011 10:15 schreef PimmeH het volgende:
Hallo iedereen,
kan iemand mij vertellen wat voor kleding er over het algemeen gedragen wordt tijdens de capaciteitentest en de persoonlijkheidstest? Is dit een pak of meestal gewoon een spijkerbroek met een nette bloes?
Alvast bedankt,
Pim
Daar hebben ze wel even over gedaan, maar alsnog gefeliciteerd. Wanneer moet je voor de grading langskomen? 5 en 6 december?quote:Op maandag 7 november 2011 14:21 schreef Sjagga het volgende:
Vandaag dan ook eindelijk gebeld met het nieuws dat ik door ben naar de grading. Ik was volgens mij zo'n beetje de laatste, het duurde al behoorlijk lang (in ieder geval in vergelijking met de vorige rondes) en ze hadden nog maar één datum vrij. Helaas pas begin december, maargoed, geduld is een schone zaak zegt men
Uhm, voorlopig blijft LVNL gewoon de 4 Nederlandse luchthavens zover ik weet. Is het niet vanwege het vrij verkeer van personen binnen Europa, dat je bijvoorbeeld als Italiaan ook kan solliciteren? Dus zonder Nederlandse nationaliteit?quote:Op maandag 7 november 2011 14:49 schreef Hoogheid het volgende:
Ik zag dat de selectiecriteria iets zijn aangepast. Je moet beschikbaar zijn om te kunnen werken in Europese lidstaten en dergelijke. Weet iemand hoe het daar mee zit en heb je daar enige keuzevrijheid? Ik heb natuurlijk wel een voorkeur van een luchthaven om eventueel te gaan werken (rond/in de Randstad). Liever zit ik niet in Maastricht bijvoorbeeld, maar als het zou moeten dan moet het maar. Maar als dit over heel Europa toegepast gaat worden wil ik wel iets meer info
Thanks, en jij ook veel succes! (maar nèt iets minder dan ik natuurlijk he ) Ik moet inderdaad op 5 en 6 december!quote:Op maandag 7 november 2011 17:02 schreef sjerk35 het volgende:
[..]
Daar hebben ze wel even over gedaan, maar alsnog gefeliciteerd. Wanneer moet je voor de grading langskomen? 5 en 6 december?
Ik Had doorgegeven dat ik de 19e en 20e wilde, maar dat was fout gegaan nu moet ik de 26e en 27e november helaas, maar zal verder wel niets uitmaken
Succes in ieder geval bij de grading
Dank je wel hè!quote:Op maandag 7 november 2011 19:23 schreef Sjagga het volgende:
[..]
Thanks, en jij ook veel succes! (maar nèt iets minder dan ik natuurlijk he ) Ik moet inderdaad op 5 en 6 december!
Dit heeft er vooral mee te maken dat je dan als buitenlander ook bij LVNL kan komen werken. Een aanvullende eis is dan overigens wel dat je Nederlands beheerst!quote:Op maandag 7 november 2011 14:49 schreef Hoogheid het volgende:
Ik zag dat de selectiecriteria iets zijn aangepast. Je moet beschikbaar zijn om te kunnen werken in Europese lidstaten en dergelijke. Weet iemand hoe het daar mee zit en heb je daar enige keuzevrijheid? Ik heb natuurlijk wel een voorkeur van een luchthaven om eventueel te gaan werken (rond/in de Randstad). Liever zit ik niet in Maastricht bijvoorbeeld, maar als het zou moeten dan moet het maar. Maar als dit over heel Europa toegepast gaat worden wil ik wel iets meer info
Als je het gebouw niet kan vinden twijfel ik of dit de juiste beroepskeuze isquote:Op woensdag 16 november 2011 20:23 schreef hartjedave het volgende:
Morgen heb ik mijn eerste selectie ronde. Ik vind het echt heel spannend. Ik moet in mijn uppie naar Amsterdam.. Daar moet ik ook nog het goede gebouw zien te vinden en dan moet ik nog op de goede etage + goede afdeling komen. hahah. Ik heb even gegoogle mapt. en zag dat het een kasteel van een gebouw is.
Hopelijk gaat alles goed.
De test ben ik eigenlijk vrijwel niet zenuwachtig over, omdat het 'doet ie t wel, of doet ie t niet' is.
erop of eronder.
Ik ga mn uiterste best doen en meer kan ik niet doen.
Ik hoop dat ik daarna de persoonlijkheidstest mag maken en daar natuurlijk ook door kom.
Ik hoop het zo!!
Maar goed, ik ga t op me af laten komen en ik zie het morgen wel. Ik moet om 13:00 uur in het coengebouw zijn. Daarna slaap ik bij mn vriend in Rijswijk(ik reis morgen het hele land door) dus dat is wel een leuk vooruitzicht voor érna:$
Ík ken niet zo veel van de selectie en opleiding, maar waar zit je ergens en hoe ver ben je als je door bent naar de grading?quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:09 schreef ilo88 het volgende:
Hey allemaal, wat jammer dat dit topic zo uitgestorven is! Ik neem aan dat er weer een hoop mensen in de selectie zitten op dit moment!
Ik ben vandaag gebeld dat ik door ben naar de grading! Enorm spannend allemaal! Volgende week ontvang ik de e-learning tools, ik kan echt niet wachten.
Zijn er andere mensen die ook binnenkort de grading gaan doen? Of mensen in een ander stadium van de selectie?
De grading is de laatste van de voorselectie. Als je die haalt (en je wordt geselecteerd), dan mag je aan de 3 maanden AAPRO beginnen bij LVNL (de laatste selectie).quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ík ken niet zo veel van de selectie en opleiding, maar waar zit je ergens en hoe ver ben je als je door bent naar de grading?
Wordt niet apart getest, omdat (bijna) iedereen gewoon niveau genoeg heeft. Een 7 is zeker goed genoeg. Het meeste is toch vaktaal wat je later pas leert.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:43 schreef sambal96 het volgende:
Kan iemand mij vertellen of je engels getest wordt tijdens de selectie? Mondeling of gewoon een toets? Ik moet nog maar wat gaan werken aan me engels. Een 7 is vast niet voldoende.
Ik ben tijdens de AAPRO afgevallenquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:58 schreef sambal96 het volgende:
Piles ben jij nu luchtverkeersleider, ben je afgevallen of waar zit je nu in selectie/opleiding? Heb nog niet alle forums teruggelezen:P Ben bij het begin begonnen en het zijn er stuk of 12 dus...
Doe je nog iets met luchtvaart of helemaal niet meer?quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben tijdens de AAPRO afgevallen
Op dit moment niet, maar het blijft een mooie wereld dus ik sluit niet uit dat ik er ooit nog terecht komquote:Op donderdag 19 januari 2012 18:47 schreef Barcaconia het volgende:
Doe je nog iets met luchtvaart of helemaal niet meer?
Kloptquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:22 schreef sambal96 het volgende:
Uhhmm... Liefst Schiphol natuurlijk of Area Control. AAPRO is toch dat je drie maanden les krijgt en dan een hele lastige test waar veel afvallen?
Dat ga ik hier niet neerzettenquote:Wat was de reden dat je afviel?
Haha, mocht je willen. Dat is puur afhankelijk van de werkgever/CAOquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:42 schreef sambal96 het volgende:
volgens mij moet je bij elk beroep opgeven hoeveel je kwijt bent aan reiskosten en dan krijg je dat weer terug tot een bepaald bedrag. Toch?
Uhm, je wil luchtverkeersleider worden en maakt je druk om reiskostenvergoeding?quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:40 schreef Kevindinhinho het volgende:
Even een vraagje.. Op de site van LVNL staat dat de reiskosten vergoed worden, omdat je geen OV meer krijgt van de overheid. Hoe gaat dit in z'n werk? Krijg je een trajectkaart, moet je eerst alles voorschieten?
Ik ben me aan het oriënteren op deze studie, ben nu bezig met journalistiek aan Windesheim, maar zoals de meesten van jullie wel weten is dat ook niet helemaal zuivere koffie meer;-)
Haha! Zo dacht ik ook alquote:Uhm, je wil luchtverkeersleider worden en maakt je druk om reiskostenvergoeding?
Nee, ik maak me er niet druk om. Ik zou alleen willen weten hoe dat nu gaat. Stel dat je een vervangende ov-chip krijgt, dan kan ik nu daarna nog doorgaan met een ander baantje van me, waar ik die ov voor nodig heb. Daarom wil ik het graag weten..quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha, mocht je willen. Dat is puur afhankelijk van de werkgever/CAO
[..]
Uhm, je wil luchtverkeersleider worden en maakt je druk om reiskostenvergoeding?
Het is geen officiele opleiding die je gaat doen, je krijgt dus geen stufi en OV-studentenkaart, maar een salaris en reiskostenvergoedingquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:54 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Nee, ik maak me er niet druk om. Ik zou alleen willen weten hoe dat nu gaat. Stel dat je een vervangende ov-chip krijgt, dan kan ik nu daarna nog doorgaan met een ander baantje van me, waar ik die ov voor nodig heb. Daarom wil ik het graag weten..
Ik vind piloot toch wel iets cooler.quote:Op donderdag 5 mei 2011 07:28 schreef Blue86 het volgende:
17 mei medische keuring
En dit is gewoon de beste baan in de wereld
Oook vet! Maar ben je wat vaker weg van huis. En is op dit moment weinig werk in. Teveel piloten. Mijn 2e keus is ook piloot.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind piloot toch wel iets cooler.
Ok, bedankt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind piloot toch wel iets cooler.
Ik ook..quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind piloot toch wel iets cooler.
Door voorgaande topics te lezen, daar is die vraag al heel vaak beantwoordquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:14 schreef enza het volgende:
Hey!Ik heb mijn eerste test dinsdag!om 9.00u in Amersfoort, jij (@barefoot87)?
Ik vind het best wel spannend........iemand tips?hoe kan ik me het beste voorbereiden?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:00 schreef funda93 het volgende:
@Naira1900, Heb jij misschien zo op het moment nog tips voor assessment?
quote:Op maandag 5 maart 2012 18:28 schreef funda93 het volgende:
Veel succes! Zorg dat je goed uitgerust bent, meer tips zijn er eigenlijk niet.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:01 schreef Piles het volgende:
Andere tips worden al snel inhoudelijk, en dat lijkt me is niet verstandig om te vertellen
Ze zoeken er heel veel, maar er komen er maar heel weinig (enkele) daadwerkelijk te werken als luchtverkeersleiderquote:Op zondag 15 april 2012 16:35 schreef Guidetti het volgende:
Hoeveel mensen zoeken ze eigenlijk voor deze baan? Ik ben zelf best geïnteresseerd in de luchtvaart en ik lees dus ook wel eens dit soort topics hier- maar ook op andere forums. Wat me opvalt is de enorm grote belangstelling voor dit vak en hoe enorm veel mensen zich er voor aanmelden. Hoeveel mensen komen daadwerkelijk aan het werk als LVL?
Ik heb gewoon het aantal grading dagen geteld die op de site stonden. Dat vermenigvuldigd met het aantal personen per keer en daarmee kwam ik op die getallen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:40 schreef funda93 het volgende:
Is het standaard dat er 11 grading dagen zijn? Je zou denken dat dat afhangt van de sollicitanten.
Trouwens wel gefeliciteerd dat je de norm gehaald hebt!
Wordt je trouwens pas uitgenodigd voor de medische keuring als je defenitief geplaatst bent? Of ook als je aan de norm hebt voldaan en op de shortlist komt?
Tja afwachten inderdaad. Week van 23 april hoor ik weer meer, dan is de tweede batch klaar. Ze schrijven wel expliciteit in hun email dat er altijd mensen vanaf de shortlist worden geplaatst, maar hoeveel is natuurlijk altijd verschillend.quote:Op zondag 1 april 2012 00:10 schreef Naira1900 het volgende:
@ Wenzo: de 2 klassen die vlak achter elkaar starten hebben gezamenlijk max. 20 mensen. Verder wisselt de kans om vanuit de shortlist geplaatst te worden heel erg. Er zijn klassen waarbij niemand vanuit de shortlist is gekomen, maar in 'mijn' komende klas van april zitten er volgens mij wel een aantal tussen. Ik weet dat niet zeker, maar toen ik geplaatst werd waren er nog vrij veel plekken, die allemaal in 2 weken zijn opgevuld terwijl er maar 1 gradinggroep was, dus daar moeten bijna wel mensen van de shortlist tussenzitten. Afwachten dus, en hopen dat de andere kandidaten minder goed scoren dan jij hebt gedaan.
Ik heb de eerste ronde in februari gehad. Je kan je moeilijk voorbereiden, hoogstens door wat IQ testjes te maken. Je weet achteraf meteen of je door bent, en over de persoonlijkheidstest hoef je je geen zorgen te maken; die kan je toch niet beïnvloeden. Succes alvast!quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:44 schreef Snowwhittle het volgende:
Ik heb zojuist een email gekregen van de LVNL met een uitnodiging voor de eerste selectieronde op 7 juni, spannend hoor! Ik ben ontzettend benieuwd wat dit allemaal met zich mee gaat brengen.
Iemand recentelijk deze ronde doorlopen?
Ben benieuwd naar ervaringen (ook al heb ik er al behoorlijk wat gelezen op dit forum )
Groetjes! Snowwhittle
Heb je PM gestuurd!quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:17 schreef Nyll89 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag mijn medische keuring ingepland voor 8 mei. Weerdy, krijg jij je keuring ook nog? Wanneer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |