Daar hebben ze wel even over gedaan, maar alsnog gefeliciteerd. Wanneer moet je voor de grading langskomen? 5 en 6 december?quote:Op maandag 7 november 2011 14:21 schreef Sjagga het volgende:
Vandaag dan ook eindelijk gebeld met het nieuws dat ik door ben naar de grading. Ik was volgens mij zo'n beetje de laatste, het duurde al behoorlijk lang (in ieder geval in vergelijking met de vorige rondes) en ze hadden nog maar één datum vrij. Helaas pas begin december, maargoed, geduld is een schone zaak zegt men
Uhm, voorlopig blijft LVNL gewoon de 4 Nederlandse luchthavens zover ik weet. Is het niet vanwege het vrij verkeer van personen binnen Europa, dat je bijvoorbeeld als Italiaan ook kan solliciteren? Dus zonder Nederlandse nationaliteit?quote:Op maandag 7 november 2011 14:49 schreef Hoogheid het volgende:
Ik zag dat de selectiecriteria iets zijn aangepast. Je moet beschikbaar zijn om te kunnen werken in Europese lidstaten en dergelijke. Weet iemand hoe het daar mee zit en heb je daar enige keuzevrijheid? Ik heb natuurlijk wel een voorkeur van een luchthaven om eventueel te gaan werken (rond/in de Randstad). Liever zit ik niet in Maastricht bijvoorbeeld, maar als het zou moeten dan moet het maar. Maar als dit over heel Europa toegepast gaat worden wil ik wel iets meer info
Thanks, en jij ook veel succes! (maar nèt iets minder dan ik natuurlijk hequote:Op maandag 7 november 2011 17:02 schreef sjerk35 het volgende:
[..]
Daar hebben ze wel even over gedaan, maar alsnog gefeliciteerd. Wanneer moet je voor de grading langskomen? 5 en 6 december?
Ik Had doorgegeven dat ik de 19e en 20e wilde, maar dat was fout gegaan nu moet ik de 26e en 27e november helaas, maar zal verder wel niets uitmaken
Succes in ieder geval bij de grading
Dank je wel hè!quote:Op maandag 7 november 2011 19:23 schreef Sjagga het volgende:
[..]
Thanks, en jij ook veel succes! (maar nèt iets minder dan ik natuurlijk he) Ik moet inderdaad op 5 en 6 december!
Dit heeft er vooral mee te maken dat je dan als buitenlander ook bij LVNL kan komen werken. Een aanvullende eis is dan overigens wel dat je Nederlands beheerst!quote:Op maandag 7 november 2011 14:49 schreef Hoogheid het volgende:
Ik zag dat de selectiecriteria iets zijn aangepast. Je moet beschikbaar zijn om te kunnen werken in Europese lidstaten en dergelijke. Weet iemand hoe het daar mee zit en heb je daar enige keuzevrijheid? Ik heb natuurlijk wel een voorkeur van een luchthaven om eventueel te gaan werken (rond/in de Randstad). Liever zit ik niet in Maastricht bijvoorbeeld, maar als het zou moeten dan moet het maar. Maar als dit over heel Europa toegepast gaat worden wil ik wel iets meer info
Als je het gebouw niet kan vinden twijfel ik of dit de juiste beroepskeuze isquote:Op woensdag 16 november 2011 20:23 schreef hartjedave het volgende:
Morgen heb ik mijn eerste selectie ronde. Ik vind het echt heel spannend. Ik moet in mijn uppie naar Amsterdam.. Daar moet ik ook nog het goede gebouw zien te vinden en dan moet ik nog op de goede etage + goede afdeling komen. hahah. Ik heb even gegoogle mapt. en zag dat het een kasteel van een gebouw is.
Hopelijk gaat alles goed.
De test ben ik eigenlijk vrijwel niet zenuwachtig over, omdat het 'doet ie t wel, of doet ie t niet' is.
erop of eronder.
Ik ga mn uiterste best doen en meer kan ik niet doen.
Ik hoop dat ik daarna de persoonlijkheidstest mag maken en daar natuurlijk ook door kom.
Ik hoop het zo!!
Maar goed, ik ga t op me af laten komen en ik zie het morgen wel. Ik moet om 13:00 uur in het coengebouw zijn. Daarna slaap ik bij mn vriend in Rijswijk(ik reis morgen het hele land door) dus dat is wel een leuk vooruitzicht voor érna:$
Ík ken niet zo veel van de selectie en opleiding, maar waar zit je ergens en hoe ver ben je als je door bent naar de grading?quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:09 schreef ilo88 het volgende:
Hey allemaal, wat jammer dat dit topic zo uitgestorven is! Ik neem aan dat er weer een hoop mensen in de selectie zitten op dit moment!
Ik ben vandaag gebeld dat ik door ben naar de grading!Enorm spannend allemaal! Volgende week ontvang ik de e-learning tools, ik kan echt niet wachten.
Zijn er andere mensen die ook binnenkort de grading gaan doen? Of mensen in een ander stadium van de selectie?
De grading is de laatste van de voorselectie. Als je die haalt (en je wordt geselecteerd), dan mag je aan de 3 maanden AAPRO beginnen bij LVNL (de laatste selectie).quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ík ken niet zo veel van de selectie en opleiding, maar waar zit je ergens en hoe ver ben je als je door bent naar de grading?
Wordt niet apart getest, omdat (bijna) iedereen gewoon niveau genoeg heeft. Een 7 is zeker goed genoeg. Het meeste is toch vaktaal wat je later pas leert.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:43 schreef sambal96 het volgende:
Kan iemand mij vertellen of je engels getest wordt tijdens de selectie? Mondeling of gewoon een toets? Ik moet nog maar wat gaan werken aan me engels. Een 7 is vast niet voldoende.
Ik ben tijdens de AAPRO afgevallenquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:58 schreef sambal96 het volgende:
Piles ben jij nu luchtverkeersleider, ben je afgevallen of waar zit je nu in selectie/opleiding? Heb nog niet alle forums teruggelezen:P Ben bij het begin begonnen en het zijn er stuk of 12 dus...
Doe je nog iets met luchtvaart of helemaal niet meer?quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben tijdens de AAPRO afgevallen
Op dit moment niet, maar het blijft een mooie wereld dus ik sluit niet uit dat ik er ooit nog terecht komquote:Op donderdag 19 januari 2012 18:47 schreef Barcaconia het volgende:
Doe je nog iets met luchtvaart of helemaal niet meer?
Kloptquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:22 schreef sambal96 het volgende:
Uhhmm... Liefst Schiphol natuurlijk of Area Control. AAPRO is toch dat je drie maanden les krijgt en dan een hele lastige test waar veel afvallen?
Dat ga ik hier niet neerzettenquote:Wat was de reden dat je afviel?
Haha, mocht je willen. Dat is puur afhankelijk van de werkgever/CAOquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:42 schreef sambal96 het volgende:
volgens mij moet je bij elk beroep opgeven hoeveel je kwijt bent aan reiskosten en dan krijg je dat weer terug tot een bepaald bedrag. Toch?
Uhm, je wil luchtverkeersleider worden en maakt je druk om reiskostenvergoeding?quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:40 schreef Kevindinhinho het volgende:
Even een vraagje.. Op de site van LVNL staat dat de reiskosten vergoed worden, omdat je geen OV meer krijgt van de overheid. Hoe gaat dit in z'n werk? Krijg je een trajectkaart, moet je eerst alles voorschieten?
Ik ben me aan het oriënteren op deze studie, ben nu bezig met journalistiek aan Windesheim, maar zoals de meesten van jullie wel weten is dat ook niet helemaal zuivere koffie meer;-)
Haha! Zo dacht ik ook alquote:Uhm, je wil luchtverkeersleider worden en maakt je druk om reiskostenvergoeding?
Nee, ik maak me er niet druk om. Ik zou alleen willen weten hoe dat nu gaat. Stel dat je een vervangende ov-chip krijgt, dan kan ik nu daarna nog doorgaan met een ander baantje van me, waar ik die ov voor nodig heb. Daarom wil ik het graag weten..quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha, mocht je willen. Dat is puur afhankelijk van de werkgever/CAO
[..]
Uhm, je wil luchtverkeersleider worden en maakt je druk om reiskostenvergoeding?
Het is geen officiele opleiding die je gaat doen, je krijgt dus geen stufi en OV-studentenkaart, maar een salaris en reiskostenvergoedingquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:54 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Nee, ik maak me er niet druk om. Ik zou alleen willen weten hoe dat nu gaat. Stel dat je een vervangende ov-chip krijgt, dan kan ik nu daarna nog doorgaan met een ander baantje van me, waar ik die ov voor nodig heb. Daarom wil ik het graag weten..
Ik vind piloot toch wel iets cooler.quote:Op donderdag 5 mei 2011 07:28 schreef Blue86 het volgende:
17 mei medische keuring![]()
En dit is gewoon de beste baan in de wereld
Oook vet! Maar ben je wat vaker weg van huis. En is op dit moment weinig werk in. Teveel piloten. Mijn 2e keus is ook piloot.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind piloot toch wel iets cooler.
Ok, bedankt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik ook..quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Door voorgaande topics te lezen, daar is die vraag al heel vaak beantwoordquote:Op donderdag 9 februari 2012 23:14 schreef enza het volgende:
Hey!Ik heb mijn eerste test dinsdag!om 9.00u in Amersfoort, jij (@barefoot87)?
Ik vind het best wel spannend........iemand tips?hoe kan ik me het beste voorbereiden?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:00 schreef funda93 het volgende:
@Naira1900, Heb jij misschien zo op het moment nog tips voor assessment?
quote:Op maandag 5 maart 2012 18:28 schreef funda93 het volgende:
Veel succes! Zorg dat je goed uitgerust bent, meer tips zijn er eigenlijk niet.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:01 schreef Piles het volgende:
Andere tips worden al snel inhoudelijk, en dat lijkt me is niet verstandig om te vertellen
Ze zoeken er heel veel, maar er komen er maar heel weinig (enkele) daadwerkelijk te werken als luchtverkeersleiderquote:Op zondag 15 april 2012 16:35 schreef Guidetti het volgende:
Hoeveel mensen zoeken ze eigenlijk voor deze baan? Ik ben zelf best geïnteresseerd in de luchtvaart en ik lees dus ook wel eens dit soort topics hier- maar ook op andere forums. Wat me opvalt is de enorm grote belangstelling voor dit vak en hoe enorm veel mensen zich er voor aanmelden. Hoeveel mensen komen daadwerkelijk aan het werk als LVL?
Ik heb gewoon het aantal grading dagen geteld die op de site stonden. Dat vermenigvuldigd met het aantal personen per keer en daarmee kwam ik op die getallen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:40 schreef funda93 het volgende:
Is het standaard dat er 11 grading dagen zijn? Je zou denken dat dat afhangt van de sollicitanten.
Trouwens wel gefeliciteerd dat je de norm gehaald hebt!
Wordt je trouwens pas uitgenodigd voor de medische keuring als je defenitief geplaatst bent? Of ook als je aan de norm hebt voldaan en op de shortlist komt?
Tja afwachten inderdaad. Week van 23 april hoor ik weer meer, dan is de tweede batch klaar. Ze schrijven wel expliciteit in hun email dat er altijd mensen vanaf de shortlist worden geplaatst, maar hoeveel is natuurlijk altijd verschillend.quote:Op zondag 1 april 2012 00:10 schreef Naira1900 het volgende:
@ Wenzo: de 2 klassen die vlak achter elkaar starten hebben gezamenlijk max. 20 mensen. Verder wisselt de kans om vanuit de shortlist geplaatst te worden heel erg. Er zijn klassen waarbij niemand vanuit de shortlist is gekomen, maar in 'mijn' komende klas van april zitten er volgens mij wel een aantal tussen. Ik weet dat niet zeker, maar toen ik geplaatst werd waren er nog vrij veel plekken, die allemaal in 2 weken zijn opgevuld terwijl er maar 1 gradinggroep was, dus daar moeten bijna wel mensen van de shortlist tussenzitten. Afwachten dus, en hopen dat de andere kandidaten minder goed scoren dan jij hebt gedaan.
Ik heb de eerste ronde in februari gehad. Je kan je moeilijk voorbereiden, hoogstens door wat IQ testjes te maken. Je weet achteraf meteen of je door bent, en over de persoonlijkheidstest hoef je je geen zorgen te maken; die kan je toch niet beïnvloeden. Succes alvast!quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:44 schreef Snowwhittle het volgende:
Ik heb zojuist een email gekregen van de LVNL met een uitnodiging voor de eerste selectieronde op 7 juni, spannend hoor! Ik ben ontzettend benieuwd wat dit allemaal met zich mee gaat brengen.
Iemand recentelijk deze ronde doorlopen?
Ben benieuwd naar ervaringen (ook al heb ik er al behoorlijk wat gelezen op dit forum)
Groetjes! Snowwhittle
Heb je PM gestuurd!quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:17 schreef Nyll89 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag mijn medische keuring ingepland voor 8 mei. Weerdy, krijg jij je keuring ook nog? Wanneer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |