abonnement Unibet Coolblue
pi_96051906
Nieuwe ronde, nieuwe kansen in deel 8 *O*

Gisteren interview gehad, nu weer wachten :X
pi_96067701
Ah hier is deel 8!

Ik ben nog steeeeeds aan het wachten..
Gehoord van twee jongens dat er in de grading-ronde van gister minstens 4 van de 6 zijn afgevallen... Poeh!
pi_96074313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:24 schreef Balluk het volgende:
Ik heb vorige week ook m'n grading gehad en heb het fijne bericht gehad dat ik de grading gehaald had en de Engelse test mocht doen.
Nu moet ik 2 weken wachten of ik wordt ingedeeld in een klas en het duurt me echt even te lang. 1 week al voorbij. pff.

Het komt nu wel echt heel dichtbij allemaal.
Succes allemaal met jullie testen en het afwachten!

groet
Ik heb vandaag even een telefoontje gepleegd naar de LVNL (omdat ik op de shortlist sta).
Wat ze me konden vertellen is dat er aankomende vrijdag een plaatsingsoverleg is, dat kun je zien als een soort vergadering waarin ze over alle kandidaten gaan discussieren.
Meestal worden de resultaten daarvan snel doorgebeld, dus je zal het wel vrijdag of mischien maandag te horen krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:24 schreef Blue86 het volgende:
Ah hier is deel 8!

Ik ben nog steeeeeds aan het wachten..
Gehoord van twee jongens dat er in de grading-ronde van gister minstens 4 van de 6 zijn afgevallen... Poeh!
Ik heb juist een andere ervaring gehad, in onze ronde hadden het er zo 4 van de 5 mensen gehaald,
tot aan de engelse test in ieder geval, of ze er na het telefoontje nog in zaten weet ik helaas niet :P
pi_96140580
Ik loop zo rond: :D

Binnenkort oriëntatiebezoek en assesment *O*
pi_96143037
Blue86, als je bedoelt de grading op woensdag 27 dan ben ik een van de 6 en ik heb t gehaald... Vandaag had ik telefoontje dat ik op de shortlist sta... duh...
pi_96146202
Ik heb vandaag gehoord dat ik ben geplaatst onder voorbehoud van medische keuring! Wooooohooooo!!
pi_96161028
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:12 schreef Blue86 het volgende:
Ik heb vandaag gehoord dat ik ben geplaatst onder voorbehoud van medische keuring! Wooooohooooo!!
Gefeliciteerd! , ik krijg maandag pas te horen ofdat er voortgang in zit.
Hopelijk hetzelfde ;)
pi_96169689
Ik ben ook geplaatst!! Super cool! Balen van die shortlist..., maar kansen zijn behoorlijk is me verteld.
pi_96170517
Gefeliciteerd allemaal! De klas van september begint zich al te vormen..ik ben ook geplaatst onder voorbehoud van de medische keuring as maandag.
pi_96180809
Yeah.. shortlist klinkt niet te positief voor me.. maar hopelijk Balluk heeft gelijk en alles komt good...
pi_96341214
hey allemaal,

Ik vroeg me af of er meerdere mensen voor de 1e ronde moeten komen binnenkort,
weet verder iemand hoe lang de solicitatie procedure duurt? lijkt best lang te duren allemaal namelijk.

groetjes
pi_96341340
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:11 schreef sjerk35 het volgende:
hey allemaal,

Ik vroeg me af of er meerdere mensen voor de 1e ronde moeten komen binnenkort,
weet verder iemand hoe lang de solicitatie procedure duurt? lijkt best lang te duren allemaal namelijk.

groetjes
Uit het vorige topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:39 schreef Safaris het volgende:
Interview: Ga uit van een uurtje, reistijd niet inbegrepen natuurlijk :P
Orientiebezoek: Zo'n 3/4 uurtjes
Assesment: Zal ook ongeveer 3 uur duren denk ik
Grading: Ga maar uit van 2 volle dagen op schiphol en die heb je hard nodig.

Dus eigenlijk neemt het niet zo heel veel tijd in beslag ;)
En dan steeds zo'n 2 of 3 weken er tussen, dus het gaat vrij snel allemaal hoor :)
pi_96341549
quote:
En dan steeds zo'n 2 of 3 weken er tussen, dus het gaat vrij snel allemaal hoor :)
Ah ok, ik ben benieuwd. Hoef helaas pas 4 augustus te komen.
pi_96341616
Verdient best goed toch..? Lijkt me alleen zo super saai, beetje naar de radar kijken etc.
pi_96341666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:20 schreef sjerk35 het volgende:
Ah ok, ik ben benieuwd. Hoef helaas pas 4 augustus te komen.
Eerste batch voor de klas van april 2012? :)
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:22 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Verdient best goed toch..? Lijkt me alleen zo super saai, beetje naar de radar kijken etc.
Dan ben je dus ongeschikt :P
pi_96341782
Wat vind jij er zo spannend aan dan?
pi_96341826
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Eerste batch voor de klas van april 2012? :)

[..]

Dan ben je dus ongeschikt :P
Welke fase zit jij nu? Jij hebt de eerste ronde dus gehad? de capaciteiten test en persoonlijkheids test?

Denk je dat die een beetje te vergelijken zijn met de capaciteiten testen van de KLS?
pi_96341905
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:26 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Wat vind jij er zo spannend aan dan?
Het lijkt mij behoorlijk uitdagend om honderden vliegtuigen goed te begeleiden. Weet je wat een ongelooflijke opgave dit is (analytisch gezien) en wat voor een verantwoordelijkheid je hebt.

Het lijkt mij echt heel erg mooi
pi_96343833
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:28 schreef sjerk35 het volgende:
Welke fase zit jij nu? Jij hebt de eerste ronde dus gehad? de capaciteiten test en persoonlijkheids test?

Denk je dat die een beetje te vergelijken zijn met de capaciteiten testen van de KLS?
Ben het interview ook al door, binnenkort voor assessment :)
KLS heb ik nooit gedaan, dus geen idee. Maar als je een beetje analytisch aangelegd bent dan moet de capaciteitentest geen probleem zijn. De persoonlijkheidstest is wat lastiger.
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:26 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Wat vind jij er zo spannend aan dan?
Het veilig en efficiënt afhandelen van zoveel verkeer is de rationele verklaring. Verder is het gewoon het gevoel bij de functie, ik kan me niks leukers voorstellen :)
pi_96375486
17 mei medische keuring *O*

En dit is gewoon de beste baan in de wereld :+
pi_96530385
jo, hier een nieuw lid. Woendag 3 augustus moet ik mij in Amersfoort melden om 13.00 uur voor capaciteitentesten en evt. persoonlijksheidsvragenlijst. Ben benieuwd!
Zit ook nog wel middenin een studie bedrijfseconomie dus stiekem hoop ik op een zeer lange selectieprocedure (als het al zover komt natuurlijk).
pi_96534986
Welkom Spoeky. Ik neem aan dat het voor de klas van april 2012 is, dus dan heb je nog even. Ik heb maar gewacht tot mn studie klaar was (ook Bedrijfseconomie) voor ik aan de selectie begon :P
pi_96571684
Ja shit, ik begin nu ook te twijfelen. Misschien toch maar eerst studie afmaken. Maar aan de andere kant vind ik bedrijfseconomie een van de grootste fouten van mijn leven. Maar grappig dat jij ook bedrijfseconomie gedaan hebt. Toch niet toevallig in Arnhem?
pi_96604944
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:01 schreef spoeky22 het volgende:
Ja shit, ik begin nu ook te twijfelen. Misschien toch maar eerst studie afmaken. Maar aan de andere kant vind ik bedrijfseconomie een van de grootste fouten van mijn leven. Maar grappig dat jij ook bedrijfseconomie gedaan hebt. Toch niet toevallig in Arnhem?
Toevallig niet :)

Vandaag geweest voor oriëntatiebezoek. Tof hoor, tijdje naast een ACC-er gezeten :D Nooit geweten dat meekijken met iets zo leuk kan zijn :')
pi_96607569
Ik ben ook nog met een studie bezig (ben half april 2012 klaar), en wil ook wel tegen het aan van mijn studie gaan beginnen. Ik heb al te lang gewacht en ga nu wel mijn studie afmaken, maar als je door de testen komt en kan beginnen zou ik gelijk aan de slag gaan. Dat beetje studiefinanciering die je terug moet betalen is denk ik geen probleem als je eenmaal aan het werk gaat als acc.
pi_96608802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:10 schreef Hoogheid het volgende:
Ik ben ook nog met een studie bezig (ben half april 2012 klaar), en wil ook wel tegen het aan van mijn studie gaan beginnen. Ik heb al te lang gewacht en ga nu wel mijn studie afmaken, maar als je door de testen komt en kan beginnen zou ik gelijk aan de slag gaan. Dat beetje studiefinanciering die je terug moet betalen is denk ik geen probleem als je eenmaal aan het werk gaat als acc.
De schuld gaat het niet om inderdaad, maar je kan tijdens je opleiding nog afvallen. Na een paar maanden/weken heb je een test (AAPRO). Daar valt 50% af geloof ik omdat ze het toch niet aan kunnen. Maar ook daarna kun je nog steeds afvallen. Een diploma als backup is dan toch lekker :P

ACC is niet de afkorting van luchtverkeersleider trouwens. ACC = Area Control Centre :P
pi_96608850
atc :P
  woensdag 11 mei 2011 @ 00:25:29 #28
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_96632027
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:28 schreef sjerk35 het volgende:
Denk je dat die een beetje te vergelijken zijn met de capaciteiten testen van de KLS?
Beetje late reactie, maar de capaciteiten testen zijn praktisch hetzelfde.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_96908136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:40 schreef Piles het volgende:

[..]

De schuld gaat het niet om inderdaad, maar je kan tijdens je opleiding nog afvallen. Na een paar maanden/weken heb je een test (AAPRO). Daar valt 50% af geloof ik omdat ze het toch niet aan kunnen. Maar ook daarna kun je nog steeds afvallen. Een diploma als backup is dan toch lekker :P

ACC is niet de afkorting van luchtverkeersleider trouwens. ACC = Area Control Centre :P
Ik weet niet hoeveel procent er afvalt bij de AAPRO maar ik weet wel dat het geen 50% is!
Misschien een LVNL'er die ons hierover kan informeren?
pi_96908293
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:12 schreef Blue86 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel procent er afvalt bij de AAPRO maar ik weet wel dat het geen 50% is!
Misschien een LVNL'er die ons hierover kan informeren?
Ik dacht dat ze dat zeiden bij het oriëntatiebezoek, maar er kwamen zoveel percentages voorbij :@ :')
pi_96908951
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze dat zeiden bij het oriëntatiebezoek, maar er kwamen zoveel percentages voorbij :@ :')
Wat ik me daarvan herinner is dat ze van de groep van 18 meestal 13/14/15 overhouden na de AAPRO..
Maar ook ik weet het niet zeker!
Dus, misschien kan een LVNL-er onze vraag beantwoorden ;)

Morgen trouwens m'n medische keuring, de laatste horde. Spannend 8-)
pi_96909407
Ik zit te wachten op de uitslag van het assessment, ben al dagen doodnerveus :X :')
pi_96917276
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:23 schreef Blue86 het volgende:

[..]

Wat ik me daarvan herinner is dat ze van de groep van 18 meestal 13/14/15 overhouden na de AAPRO..
Maar ook ik weet het niet zeker!
Dus, misschien kan een LVNL-er onze vraag beantwoorden ;)
Cijfers zijn cijfers en zeggen niks over je eigen kansen maar ik begrijp ook wel dat het interessant is om te weten. Daarom: tussen de 40 - 60 % valt af in de AAPRO. In de laatste 2 klassen bleef er net iets meer dan 1/3e over... do the math..

Laat je hier niet door ontmoedigen want het gaat erom hoe jij presteert en niet een ander.

Groetjes
  maandag 16 mei 2011 @ 23:15:20 #34
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_96918254
Suc6 Allen
Boef!
pi_96941834
Ik bn door naar de grading *O* :D _O_
pi_96978228
Thanks TangoBravo, des te meer reden om keihard te gaan werken. Ik heb gister iig m'n medical certificate gekregen dus ik ben er klaar voor haha.

Tof Piles, veel succes!
pi_96978621
Als je mag beginnen met de opleiding, hoeveel procent haalt het dan alsnog niet?
pi_96978690
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:27 schreef Blue86 het volgende:
Thanks TangoBravo, des te meer reden om keihard te gaan werken. Ik heb gister iig m'n medical certificate gekregen dus ik ben er klaar voor haha.
Wanneer ga je beginnen? :)
quote:
Tof Piles, veel succes!
Dank je :D
Is de grading eigenlijk bij LVNL, of weer op een andere locatie? :P Moet nog een week wachten op m'n studiemateriaal, maar ben wel heel nieuwsgierig.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:43 schreef Maryn. het volgende:
Als je mag beginnen met de opleiding, hoeveel procent haalt het dan alsnog niet?
Zie wat TangoBravo hierboven zegt, over de AAPRO. Daar vallen de meesten op af. Ook tijdens de opleiding kun je nog afvallen (examens moet je halen natuurlijk), maar dat komt niet heel vaak voor.
Maar let niet teveel op de cijfertjes, dat heeft geen enkele zin. Statistisch gezien had ik nooit de grading gehaald, maar ik mag het toch mooi doen :P
pi_96980434
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:45 schreef Piles het volgende:

Dank je :D
Is de grading eigenlijk bij LVNL, of weer op een andere locatie? :P Moet nog een week wachten op m'n studiemateriaal, maar ben wel heel nieuwsgierig.
De grading is gewoon bij de LVNL ;)
Ik neem dat je ondertussen ook half nederland hebt gezien bij alle testen? :P
pi_96980759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:45 schreef Safaris het volgende:

[..]

De grading is gewoon bij de LVNL ;)
Ik neem dat je ondertussen ook half nederland hebt gezien bij alle testen? :P
Ah, tof ^O^
Rotterdam, Woerden, Schiphol, Amstelveen en nu weer Schiphol. Dus ja, inderdaad :')
pi_96984165
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Wanneer ga je beginnen? :)

[..]

Ik ga starten in september. Net dus de medische keuring achter de rug, nu wachten op de vervolgstappen.
Heb er zin in!

Bereid je maar voor op keihard studeren op de grading, maar zorg dat je fit bent op de gading dagen zelf. Kennis paraat en hersens fris en fruitig!
pi_97006512
Gefeliciteerd allemaal! :D

Kwa percentages zal het denk ik ook wel ongeveer gelijk liggen met de luchtmacht (voor piloot) denk ik. Daar viel ook elk onderzoek een ruime meerderheid af. Alleen ik viel juist af op een van de latere interviews (en terecht hoor) omdat ik mij niet genoeg had verdiept hoe 'het' er bij de luchtmacht/defensie aan toegaat. Maar dat was ook terecht omdat de sollicitatie meer was van 'even kijken of het wat is terwijl ik nog geen studie doe', in plaats van dat ik al vanaf mijn 6e aan het aftellen ben om te solliciteren zoals andere jongens dat hadden.

Maar dat gevoel en de interesse heb ik bij LVNL gelukkig wél al een aantal jaar :D
pi_97028774
Afgelopen maandag voor het eerst op schiphol geweest voor een preventieve ogentest. Niets aan de hand, -2 en -2.25.
Nu dus de serieuze voorbereiding op ronde 1!
Heb een beetje alle oude fora doorgespit en heb dar veel info uitgehaald, maar mis nog 1 ding: Hoe lang duurt die eerst test en hoeveel vragen mag je ongeveer verwachten?
En klopt het dat het eigenlijk 2 testen zijn: wiskunde/inzicht en een persoonlijkheidstest?

Alvast bedankt!
pi_97028988
Het zijn inderdaad 2 testen: capaciteiten- en peroonlijkheidstest.
De eerste is een soort iq-test, met allerlei onderdelen, met tijdslimiet. Dit duurt ongeveer anderhalf uur (geloof ik). Dan heb je pauze en krijg je direct te horen of je het goed genoeg gedaan hebt. Zo niet, dan mag je vertrekken. Wel goed genoeg: dan ga je de persoonlijkheidstest maken. Veel stellingen over hoe jij bent. Geen tijdslimiet, maar reken op een uurtje.

Al met al ben je dus wel een dagdeel kwijt :)

Wanneer mag je? Veel succes alvast ^O^
pi_97029167
Oke thnx voor de info, dan heb ik net even een beter beeld.
Kan intussen de ruimtelijk uitgevouwen figuurtjes, cijferreeksen, hoofdrekensommen etc. niet meer zien, maar de motivatie is er niet minder om!
Heb nog geen datum, maar zal jullie op de hoogte houden!
pi_97029286
Ben je serieus aan het oefenen? :o
Het gaat om je niveau, dus je kan het of je kan het niet. Je kan wel een beetje oefenen met het type oefeningen, maar die weet je nog niet, dus dat heeft weinig zin :7
pi_97031912
Nou niet letterlijk aan het oefenen, maar aangezien ik in geen 5 jaar iets met cijfers/figuren oid had gedaan is het meer om er weer een beetje in te komen en een beetje feeling te krijgen met dit soort vragen.
Het gaat er denk ik inderdaad om of je het kan of niet kan, maar na zo'n tijd is het allemaal zo ver weggezakt dat het even een opfrisbeurt kon gebruiken :p
pi_97634855
Ik volg inmiddels al enige tijd deze forum en heb geregistreerd omdat ik door ben naar de grading op 14 en 15 juni (middag)!

Het viel me echter op dat in de vorige delen veelal gesproken wordt over een manual die gekregen wordt, twee weken voor de daadwerkelijke grading. Is dit inmiddels afgeschaft ofzo? Het enige wat ik heb gekregen is een online e-learning tool die vrijwel alleen gaat over basiskennis, geen oefeningen etc. voor de grading?

@Piles, wanneer heb jij de grading. Was jij toevallig op de orientatiedag van 11 juni of het assessment van 17 juni?
pi_97635105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:43 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Ik volg inmiddels al enige tijd deze forum en heb geregistreerd omdat ik door ben naar de grading op 14 en 15 juni (middag)!
Gefeliciteerd en welkom ^O^
quote:
Het viel me echter op dat in de vorige delen veelal gesproken wordt over een manual die gekregen wordt, twee weken voor de daadwerkelijke grading. Is dit inmiddels afgeschaft ofzo? Het enige wat ik heb gekregen is een online e-learning tool die vrijwel alleen gaat over basiskennis, geen oefeningen etc. voor de grading?
Alleen nog e-learning inderdaad, zoals je ook verteld is in het telefoongesprek en de e-mail ;)
quote:
@Piles, wanneer heb jij de grading. Was jij toevallig op de orientatiedag van 11 juni of het assessment van 17 juni?
Maandag/dinsdag aanstaande. Ik neem aan dat je mei bedoelt? :P Nee, ik was niet op die dagen :)
pi_97638089
Hmm, ja het werd me ook verteld over de telefoon en las het ook in de e-mail, ik vraag me af wat de reden is voor deze ommekeer. Dan valt er vrij weinig te leren, alleen basisregels, manier van communiceren en manier van noteren.

En inderdaad, ik bedoelde mei (laat wel zien hoe scherp ik momenteel ben haha)! Heb je dan wel op 14 - 15 juni de grading? Ik had te horen gekregen dat er ongeveer 13 mensen door zijn na de assessment.
pi_97638575
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:53 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Hmm, ja het werd me ook verteld over de telefoon en las het ook in de e-mail, ik vraag me af wat de reden is voor deze ommekeer. Dan valt er vrij weinig te leren, alleen basisregels, manier van communiceren en manier van noteren.
Je hebt nog een dag uitleg en oefening vooraf hè :)
quote:
En inderdaad, ik bedoelde mei (laat wel zien hoe scherp ik momenteel ben haha)! Heb je dan wel op 14 - 15 juni de grading? Ik had te horen gekregen dat er ongeveer 13 mensen door zijn na de assessment.
Lekker scherp inderdaad, ik zeg net dat ik maandag en dinsdag aanstaande mag ;)
pi_97639639
Haha, ik hou maar op. Vooral door mijn zoontje van 7 weken heb ik enorm onregelmatige dagen. Op de grading dagen zal ik wel goed uitgerust (proberen) te komen.

Veel succes! Laat ons weten hoe het is verlopen (beide dagen)!
pi_97639742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:28 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Haha, ik hou maar op. Vooral door mijn zoontje van 7 weken heb ik enorm onregelmatige dagen. Op de grading dagen zal ik wel goed uitgerust (proberen) te komen.
:D Lijkt me verstandig ;)
quote:
Veel succes! Laat ons weten hoe het is verlopen (beide dagen)!
Uiteraard :7 Jij dan ook hè, zijn genoeg eenmalige posters hier die nooit meer terugkomen :')
pi_97656840
Ik hoop dat ik hier na de grading nog veel kan posten ;)
pi_97656858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:20 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Ik hoop dat ik hier na de grading nog veel kan posten ;)
Ik hoop dat we collega's worden inderdaad :D ^O^
pi_97813133
@Piles, Succes morgen, goed uitrusten he!

Zelfs in mijn dromen zit ik de uitspraken te oefenen, wordt er helemaal gek van x_X
pi_97836202
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:18 schreef Sahib_Kiran het volgende:
@Piles, Succes morgen, goed uitrusten he!
Dat heb je wel nodig inderdaad :D Behoorlijk tempo op de oefendag :P
Vanochtend grading gedaan, dus ben nu behoorlijk kapot :') Wel minimale score gehaald gelukkig ^O^ Nu wachten tot het definitieve telefoontje met plaatsen ja of nee :)
quote:
Zelfs in mijn dromen zit ik de uitspraken te oefenen, wordt er helemaal gek van x_X
:D
pi_97836421
Wow super! Ik ben echt reuze benieuwd naar mijn oefendag en wat daar allemaal aan bod komt. Hoop dat ik hetzelfde resultaat kan neerzetten!
pi_97837215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:34 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat heb je wel nodig inderdaad :D Behoorlijk tempo op de oefendag :P
Vanochtend grading gedaan, dus ben nu behoorlijk kapot :') Wel minimale score gehaald gelukkig ^O^ Nu wachten tot het definitieve telefoontje met plaatsen ja of nee :)

[..]

:D
Goed dat je het gehaald hebt!
Eindelijk iemand die met mij de tijd tot de 16e uit kan zitten tot het *telefoontje* :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:40 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Wow super! Ik ben echt reuze benieuwd naar mijn oefendag en wat daar allemaal aan bod komt. Hoop dat ik hetzelfde resultaat kan neerzetten!
Ook veel succes natuurlijk ;)
pi_97837342
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:59 schreef Safaris het volgende:
Goed dat je het gehaald hebt!
Eindelijk iemand die met mij de tijd tot de 16e uit kan zitten tot het *telefoontje* :{
16e is overleg, 17e gaan ze bellen (vrijdag). Misschien halen ze niet iedereen, dan wordt het die maandag er na ;( :X
pi_97837636
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:02 schreef Piles het volgende:

[..]

16e is overleg, 17e gaan ze bellen (vrijdag). Misschien halen ze niet iedereen, dan wordt het die maandag er na ;( :X
Je hoeft echt dat telefoontje niet af te wachten hoor. ;)

Destijds is me uitgelegd dat je gerust zelf mag bellen als je dat prettiger vind, dus op de 16e in de middag heb ik alvast vrij geregeld :P
pi_97837982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:09 schreef Safaris het volgende:

[..]

Je hoeft echt dat telefoontje niet af te wachten hoor. ;)

Destijds is me uitgelegd dat je gerust zelf mag bellen als je dat prettiger vind, dus op de 16e in de middag heb ik alvast vrij geregeld :P
Bij mij zeiden ze juist het omgekeerde :') Dat ze niet gek gebeld willen worden, dus dat het ook maandag nog kan :P Nou ja, zie nog wel :)
pi_97838322
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Bij mij zeiden ze juist het omgekeerde :') Dat ze niet gek gebeld willen worden, dus dat het ook maandag nog kan :P Nou ja, zie nog wel :)
We zullen het vanzelf wel zien ja, maar ik ga het toch de 16e even proberen. :P

Het is btw net als het afwachten van pakjesavond van vroeger (dagen afkruisen...) :{
pi_97841330
Ik heb om die redenen ook gevraagd of ik in batch 4 mocht :p. Ook bij de voorgaande rondes heb ik gevraagd of ik tot laatste groep mocht behoren, zodat ik juist na de test niet lang hoef te wachten op het resultaat :) Dat betekent dus dit keer voor mij 15 juni grading, dan hoor ik of ik door mag of niet, als ik door mag dan weet ik hopelijk dus 16 juni of ik definitief door mag!

(Maar goed eerst maar de grading en dan dagdromen :P)
pi_97841913
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:44 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Ik heb om die redenen ook gevraagd of ik in batch 4 mocht :p. Ook bij de voorgaande rondes heb ik gevraagd of ik tot laatste groep mocht behoren, zodat ik juist na de test niet lang hoef te wachten op het resultaat :) Dat betekent dus dit keer voor mij 15 juni grading, dan hoor ik of ik door mag of niet, als ik door mag dan weet ik hopelijk dus 16 juni of ik definitief door mag!

(Maar goed eerst maar de grading en dan dagdromen :P)
Had ik mischien ook maar moeten doen :P
Heb de grading begin maart al gehaald, dus zit nu ondertussen al zo'n 3 maanden te wachten. ;(
pi_97844694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef Safaris het volgende:

[..]

Had ik mischien ook maar moeten doen :P
Heb de grading begin maart al gehaald, dus zit nu ondertussen al zo'n 3 maanden te wachten. ;(
:o Dan valt die 1,5 á 2 weken bij mij wel mee :')
Misschien dat jij/jullie daarom wel mogen bellen :P
pi_98133518
Het aftellen kan nu wel beginnen, nog een paar dagen te gaan. :P
De spanning zal donderdag/vrijdag toch wel redelijk oplopen denk ik :{
pi_98212624
Nou luitjes, net de grading gehad. Ging niet denderend, de eerste test was drama, niet effectief en niet veilig genoeg. Tweede test ging beter, vooral omdat ik minder efficient probeerde te zijn. Dus ik was verbaast om te horen dat ik het gehaald heb, zij het net. Daarom verwacht ik absoluut niet om geplaatst te worden helaas. Wel een heel leuke ervaring!
pi_98227033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:26 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Nou luitjes, net de grading gehad. Ging niet denderend, de eerste test was drama, niet effectief en niet veilig genoeg. Tweede test ging beter, vooral omdat ik minder efficient probeerde te zijn. Dus ik was verbaast om te horen dat ik het gehaald heb, zij het net. Daarom verwacht ik absoluut niet om geplaatst te worden helaas. Wel een heel leuke ervaring!
Jammer om te horen dat je denkt het niet gehaald te hebben, probeer er toch nog even de goede hoop in te houden!
Dit gaat natuurlijk erg cliché klinken, maar er is een reden dat ze je doorgelaten hebben en je dus nog gewoon kans maakt.
pi_98237553
Ja dat is natuurlijk zo, maar ik moet wel realistisch blijven. Als er 30 kandidaten over zijn die de grading gehaald hebben, en er nog plek is voor 6, dan gaan mensen die de grading net gehaald hebben het niet zo makkelijk redden! Ik geef mezelf 10% kans op plaatsing iig :). Dus het is nu aan ons alle drie om het verlossende telefoontje af te wachten ;)!
pi_98250206
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:49 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Ja dat is natuurlijk zo, maar ik moet wel realistisch blijven. Als er 30 kandidaten over zijn die de grading gehaald hebben, en er nog plek is voor 6, dan gaan mensen die de grading net gehaald hebben het niet zo makkelijk redden! Ik geef mezelf 10% kans op plaatsing iig :). Dus het is nu aan ons alle drie om het verlossende telefoontje af te wachten ;)!
Heb ze net gebeld, bleek nog niks bekend te zijn bij de mevrouw aan de lijn.
Ze wist zelfs nog niet eens iets af van een plaatsingsoverleg en dacht dat de uitslagen volgende week pas binnen zouden komen.
pi_98256901
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:11 schreef Safaris het volgende:

[..]

Heb ze net gebeld, bleek nog niks bekend te zijn bij de mevrouw aan de lijn.
Ze wist zelfs nog niet eens iets af van een plaatsingsoverleg en dacht dat de uitslagen volgende week pas binnen zouden komen.
Echt niet :D

Het is gelukt *O* _O_
Onder behoud van medische keuring per 1 oktober :D

Het dringt verder nog niet helemaal door :D :')
pi_98258212
Beste allen,
Ik ben hier dan wel nieuw als poster, maar volg dit forum al een tijdje. Ik ben ook net gebeld. Geplaatst voor de klas van 3 oktober onder voorbehoud van medische keuring!
Volgende week krijg ik meer info.
Even opgezocht: geplaatst in de klas van september/oktober; Blue86, Balluk, Pasanada, Piles en ik
Nog afwachten voor uitslag van Safaris, Sahib_Kiran en rutele. Veel succes ben ook voor jullie aan het duimen!

@Piles, ik zat bij jou bij de grading (enige vrouw), de twee mannen van de achterste rij waren allebei niet door, weet jij iets over de 2 mannen van de voorste rij.
ps. wij hebben gewoon goed geoefend die eerste dag! Nice!
pi_98258275
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef redsox87 het volgende:
Beste allen,
Ik ben hier dan wel nieuw als poster, maar volg dit forum al een tijdje. Ik ben ook net gebeld. Geplaatst voor de klas van 3 oktober onder voorbehoud van medische keuring!
Volgende week krijg ik meer info.
Even opgezocht: geplaatst in de klas van september/oktober; Blue86, Balluk, Pasanada, Piles en ik
Nog afwachten voor uitslag van Safaris, Sahib_Kiran en rutele. Veel succes ben ook voor jullie aan het duimen!

@Piles, ik zat bij jou bij de grading (enige vrouw), de twee mannen van de achterste rij waren allebei niet door, weet jij iets over de 2 mannen van de voorste rij.
ps. wij hebben gewoon goed geoefend die eerste dag! Nice!
Heb net te horen gekregen dat het het niet zou gaan worden.
Op het laatste moment ingehaald door andere kandidaten, jammer maar helaas ;)
pi_98258422
@Safaris
Balen zeg! Blijf je wel op de wachtlijst staan voor volgende klassen, of is het nu helemaal afgelopen?
pi_98258491
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:07 schreef redsox87 het volgende:
@Safaris
Balen zeg! Blijf je wel op de wachtlijst staan voor volgende klassen, of is het nu helemaal afgelopen?
Helaas is het helemaal afgelopen de wachtlijst bleek ook geen mogelijkheid meer te zijn.
pi_98258530
I'm in :) dus wij zijn al twee meiden in de klas redsox?:)

hm.. toch nog een medische keuring...
pi_98258923
@Rutele
Gezellig, bij zowel de grading als het orientatiebezoek viel het me toch op dat er in de selectie voornamelijk mannen zaten
Medische keuring komt ongeveer 95% doorheen zonder problemen, na al die percentages die we al tegen hebben gehad moet dat toch eigenlijk wel lukken ;)

@Safaris
Heel vervelend, ga je het nog proberen bij eurocontrol of ben je daar te oud voor?

[ Bericht 6% gewijzigd door redsox87 op 16-06-2011 18:55:43 ]
pi_98259007
quote:
12s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:19 schreef redsox87 het volgende:
@Rutele
Gezellig, bij zowel de grading als het orientatiebezoek viel het me toch op dat er in de selectie voornamelijk mannen zaten
Medische keuring komt ongeveer 95% doorheen zonder problemen, na al die percentages die we al tegen hebben gehad moet dat toch eigenlijk wel lukken ;)

@Safaris
Heel vervelend, ga je het nog proberen bij eurocontrol of ben je daar te oud voor?
Natuurlijk, ik ben eerlijk gezegd pas net oud genoeg voor de ondergrens ;)
pi_98259353
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:22 schreef Safaris het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik ben eerlijk gezegd pas net oud genoeg voor de ondergrens ;)
Das in ieder geval goed nieuws, je bent wel echt ver gekomen, dus bij eurocontrol maak je zeker een kans.
pi_98260126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef redsox87 het volgende:
@Piles, ik zat bij jou bij de grading (enige vrouw), de twee mannen van de achterste rij waren allebei niet door, weet jij iets over de 2 mannen van de voorste rij.
ps. wij hebben gewoon goed geoefend die eerste dag! Nice!
Gefeliciteerd ^O^ Teamwork :7 Van die anderen weet ik niks :)

Vraag me toch af hoe je weet dat ik het ben :P
pi_98260717
Heyyy, gefeliciteerd Piles, Redsox en Rutele!!! Jammer om te horen dat je niet geplaatst ben Safaris. Maar aan de andere kant, je behoort tot de luttele 2% die de hele selectie succesvol heeft doorlopen, alleen helaas niet tot de 1% die geplaatst wordt. Je kan het eventueel volgend jaar weer opnieuw proberen toch?!
Ik heb het telefoontje gemist, om 17.30 uur. Ik bel morgenochtend wel.
pi_98260818
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:02 schreef Sahib_Kiran het volgende:
Je kan het eventueel volgend jaar weer opnieuw proberen toch?!
Daar hadden we het met de grading nog over, maar het is misschien zo dat je de grading maar 1 keer mag doen. Wisten we niet zeker trouwens, dus hopelijk is het niet waar :P
pi_98260979
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Daar hadden we het met de grading nog over, maar het is misschien zo dat je de grading maar 1 keer mag doen. Wisten we niet zeker trouwens, dus hopelijk is het niet waar :P
Van de pdf over het selectietraject op www.luchtverkeersleider.nl
quote:
Herkansing
Onder bepaalde voorwaarden bestaat de mogelijkheid om voor een tweede keer aan de
selectieprocedure deel te nemen als je de eerste keer bent afgevallen:
a) Je bent afgevallen in de eerste fase maar hebt een mail ontvangen waarin staat dat je
in aanmerking komt voor herkansing.
b) Je bent afgevallen in de 2e fase en de selectiecommissie besluit op basis van het
behaalde resultaat dat je voor herkansing in aanmerking komt. Dit besluit wordt pas
genomen op het moment dat je je voor de tweede keer aanmeldt.
In beide gevallen geldt dat er minimaal een jaar zit tussen de datum van de laatst
gevolgde ronde en de datum waarop je je opnieuw aanmeldt.
pi_98285257
En zoals verwacht is het voor mij ook einde verhaal! Wel een super leuke ervaring en voor de mensen die door zijn, jullie wacht een mogelijk super cariere!
pi_98326017
Gisteren bericht gehad van de LVLN, 18 juli mag ik in Amersfoort de capaciteitentest gaan proberen :)
Zag btw dat die in het engels was. Hoe goed moet je daarvoor thuis zijn in engelse termen en maten? Die eilandbewoners hebben natuurlijk allemaal hun eigen maten en termen ;-)
pi_98330172
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:53 schreef fly-by het volgende:
Gisteren bericht gehad van de LVLN, 18 juli mag ik in Amersfoort de capaciteitentest gaan proberen :)
Zag btw dat die in het engels was. Hoe goed moet je daarvoor thuis zijn in engelse termen en maten? Die eilandbewoners hebben natuurlijk allemaal hun eigen maten en termen ;-)
Sommige woorden kende ik ook niet, die je mist af en toe een vraag. Maar als je gewoon redelijk Engels kan is het geen probleem.
Als je niveau nu te laag is ga je het iig niet even bijleren :P
pi_98331932
Haha nee hoor, mijn engels is prima.
Ik doelde eigenlijk meer op dingen als de eenheden zoals inches/ Ft. etc. Daar ben ik namelijk totaal niet in thuis :p.
Maar ik begrijp dat die niet worden gebruikt :-p

Gr.
pi_98331960
Tijdens de selectie heb je geen vakkennis nodig, dus inderdaad ;)
pi_98350843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef redsox87 het volgende:
Beste allen,
Ik ben hier dan wel nieuw als poster, maar volg dit forum al een tijdje. Ik ben ook net gebeld. Geplaatst voor de klas van 3 oktober onder voorbehoud van medische keuring!
Volgende week krijg ik meer info.
Even opgezocht: geplaatst in de klas van september/oktober; Blue86, Balluk, Pasanada, Piles en ik
Nog afwachten voor uitslag van Safaris, Sahib_Kiran en rutele. Veel succes ben ook voor jullie aan het duimen!

@Piles, ik zat bij jou bij de grading (enige vrouw), de twee mannen van de achterste rij waren allebei niet door, weet jij iets over de 2 mannen van de voorste rij.
ps. wij hebben gewoon goed geoefend die eerste dag! Nice!
Heee, wat goed he! Ik let ff een tijdje niet op en er zijn ineens superveel mensen die gaan beginnen!

Het is trouwens zo dat de twee klassen gespreid beginnen he, eentje begint op 29 augustus en 1 op 3 oktober (voor zover ik weet). Dus nog een keer de lijst:

29 aug: Blue86, Pasanada
3 okt: redsox87, Piles

Rutele ? Nog anderen?

Gefeliciteerd allemaal!

[ Bericht 0% gewijzigd door Blue86 op 18-06-2011 23:03:30 ]
pi_98406323
Goede vraag... Geen idee! Ik was al blij dat ik aangenomen ben, heb niks meer gehoord van wat ze heeft gezegd..:D Ik hoop dat oktober, want ik moet verhuizen...
pi_98406361
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:21 schreef rutele het volgende:
Goede vraag... Geen idee! Ik was al blij dat ik aangenomen ben, heb niks meer gehoord van wat ze heeft gezegd..:D Ik hoop dat oktober, want ik moet verhuizen...
:D
Ik heb het nog gevraagd gelukkig :P Oktober dus, moet ook nog verhuizen :)
pi_98482840
Ik heb nu alles achter de rug, medische keuring, aanstellingsgesprek, terugkoppelingsgesprek. Echt cool, volgende stap is gewoon de eerste schooldag! Ik begin op 3 oktober trouwens. Er is tegen mij verteld dat we 2 weken voordat het begint iedereen een lijstje krijgt met de klasgenoten. Voorpret!

Iedereen die het gehaald heeft, super leuk! Voor de afgevallene, succes met andere carrières...

Groeten, Balluk
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:46:58 #94
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_98483619
Gefeliciteerd allen. Wat had ik dit ook graag willen doen zeg. Kijk ook eens naar die arbeidsvoorwaarden.
Helaas, al eerder gemeld. Kleurenblind en onderhand te oud :-)
Boef!
pi_98569890
Hallo allemaal!
Ik ben al een half jaar alle items over LVNL aan het volgen en wat klinkt het allemaal ongelofelijk kicken! Heb me dus ook aangemeld voor de selectieprocedure...! :-D
De eerste ronde overleefd, vandaag tweede ronde (interview) gehad! Ik heb echt GEEN IDEE hoe het is gegaan --> frustrerend dus! Hadden jullie dat ook na het interview?
Haha, ik heb lang gedacht dat ik het wel aankon zonder jullie steun, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat jullie gevoel was na het interview.
Nou ja, ik lees het wel!
Have a nice day! :-D
pi_98569916
p.s. GEFELICITEERD AAN IEDEREEN DIE NET IS TOEGELATEN! :-D
Have a nice day! :-D
pi_98599987
Nooit tevreden na een interview (achteraf bedenk je allerlei betere antwoorden), maar dat is in elk (sollicitatie)gesprek. Maar over het algemeen was ik redelijk tevreden :)
Maar zeker bij een interview weet je nooit wat ze precies opschrijven en er uit halen :P
pi_98860223
Ja bij het interview is er geen peil op te trekken.
Ik had helemaal niet zo'n goed gevoel over het interview, nu bleek uit de terugkoppelingsgesprek dat ik op alle punten een maximum score had behaald. Had ik echt nooit verwacht.

Just wait and see. Succes ermee!
pi_98875994
Ik werd vanmiddag gebeld of ik naar klas 1A verplaatst wilde worden...
Begin nu dus al op 29 augustus. Hoe eerder hoe beter wat mij betreft. Jeej
pi_98876166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:49 schreef Balluk het volgende:
Ik werd vanmiddag gebeld of ik naar klas 1A verplaatst wilde worden...
Begin nu dus al op 29 augustus. Hoe eerder hoe beter wat mij betreft. Jeej
Tof ^O^ Zou mij wat minder goed uitkomen, dus gelukkig belden ze mij niet :P
Gisteren wel medisch goedgekeurd, dus ik kan ook beginnen *O*
pi_98878071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:49 schreef Balluk het volgende:
Ik werd vanmiddag gebeld of ik naar klas 1A verplaatst wilde worden...
Begin nu dus al op 29 augustus. Hoe eerder hoe beter wat mij betreft. Jeej
Top! Dan zijn we samen met Blue86 de eersten die beginnen in augustus!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')