abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102780611
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:58 schreef sjerk35 het volgende:
Gaan er nog mensen naar de carrierebeurs vrijdag? Omdat die opendagen continu vol zitten, ga ik daar maar eens kijken :) Al weet ik toch al zeker dat dit is wat ik wil
Ik ga niet naar de carrierebeurs, maar wel naar de voorlichtingsdag van LVNL zaterdag :D
pi_102784104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:08 schreef DaDuck het volgende:

[..]

Fijn, natuurlijk probeer ik nu zoveel mogelijk af te vallen (ik kom makkelijk bij en af). Waar letten ze eventueel wel op bij de medische keuring?
http://aeromed.nl/keuringen.html

Gewicht is geen probleem, daar kan nog wel (heel wat) bij willen ze er een probleem van maken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102991698
pffff, net mijn interview gehad. Ben benieuwd! Nu 10 dagen nagels bijten :)
pi_103075506
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:33 schreef sjerk35 het volgende:
pffff, net mijn interview gehad. Ben benieuwd! Nu 10 dagen nagels bijten :)
Waarschijnlijk zal het wel wat eerder zijn! Ik heb woensdag het interview gehad en werd zojuist gebeld met het goede nieuws dat ik door ben naar de oriëntatie en assessment. Het komt wel dichtbij zo :o

Wel apart, want zo'n ontzettend goed gevoel had ik nu ook weer niet over het interview (in tegenstelling tot de eerste tests), maargoed, mij hoor je niet klagen ;)
En anders niet..
pi_103077021
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:42 schreef Sjagga het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zal het wel wat eerder zijn! Ik heb woensdag het interview gehad en werd zojuist gebeld met het goede nieuws dat ik door ben naar de oriëntatie en assessment. Het komt wel dichtbij zo :o

Wel apart, want zo'n ontzettend goed gevoel had ik nu ook weer niet over het interview (in tegenstelling tot de eerste tests), maargoed, mij hoor je niet klagen ;)
yay, ik ben net ook met het goede nieuws gebeld.. heel relaxed!!
pi_103078741
Weet iemand wat er allemaal voor komt in de assesment? Ben benieuwd!
pi_103078853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:42 schreef Sjagga het volgende:

[..]

Komt ook omdat de resultaten van de eerste dag worden meegenomen :)

Ik had eerst een slecht gevoel, maar toen ik het hele interview naging viel het me op dat het allemaal wel meeviel.

Wel echt opgelucht!
pi_103265460
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:14 schreef sjerk35 het volgende:
Weet iemand wat er allemaal voor komt in de assesment? Ben benieuwd!
Hierover valt in deze en de voorgaande deeltjes van het topic al het een en ander te lezen. Het komt neer op een paar groepsopdrachten en een persoonlijk interview waarin een aantal cases aan je voorgelegd worden. Van wat ik ervan begrepen heb word je hoofdzakelijk beoordeeld op hoe je samenwerkt, je beslisvaardigheid en hoe je onder tijdsdruk presteert. Het enige wat je hiervoor kunt doen is scherp en uitgerust verschijnen en tijdens de opdrachten jezelf zijn.

Ik moet in ieder geval op 1 november, duurt helaas nog even dus de spanning kan langzaam opgebouwd worden ;) Eerst op de 26e van deze maand nog een bezoekje aan ACC op Schiphol Oost!

Succes alvast! Ik meende trouwens ergens gelezen te hebben dat circa 70% van de deelnemers de assessment met succes doorstaat - je moet natuurlijk van je eigen kwaliteiten uitgaan dus hier heb je niet zo veel aan - maar toch. ;)
En anders niet..
pi_103567479
vandaag rondleiding gehad, supergaaf.. nu al zin in de assesment
pi_103577827
He allemaal,

Morgen heb ik de eerste testen (capaciteitentest in het Engels en persoonlijkheidstest). Nog wat tips? Ik hoop echt dat ik door de eerste testen kom. Weet helemaal niet wat ik moet verwachten...? Ik las ergens dat 60% van de deelnemers wel door de capaciteit testen komen... Is toch wel meer dan de helft.
youtube --> iamclanhq :')
pi_103585205
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:53 schreef deVerdeler het volgende:
He allemaal,

Morgen heb ik de eerste testen (capaciteitentest in het Engels en persoonlijkheidstest). Nog wat tips? Ik hoop echt dat ik door de eerste testen kom. Weet helemaal niet wat ik moet verwachten...? Ik las ergens dat 60% van de deelnemers wel door de capaciteit testen komen... Is toch wel meer dan de helft.
Hey,

De capaciteits testen is gewoon een IQ test, kan je wel een beetje oefenen online, maar over het algemeen geld, je kan het of je kan het niet, vandaar dat het ook een IQ test is ;)

De persoonlijkheidstest zijn ongeveer 400 vragen over je persoonlijkheid. Hiermee schetsen ze dan een profiel van je. Je krijgt bv vragen als:

Ik ben heel erg netjes..

-Helemaal niet
-Een beetje
-Ik ben een beetje slordig
-Ik ben heel erg slordig..

En dat dan 400 keer, hier moet je vooral niet teveel over nadenken, aangezien je voor ieder antwoord vaak 2 kanten op kunt. Gewoon invullen wat het eerst in je opkomt.

Succes ermee
pi_103587381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:54 schreef sjerk35 het volgende:

[..]

Hey,

De capaciteits testen is gewoon een IQ test, kan je wel een beetje oefenen online, maar over het algemeen geld, je kan het of je kan het niet, vandaar dat het ook een IQ test is ;)

De persoonlijkheidstest zijn ongeveer 400 vragen over je persoonlijkheid. Hiermee schetsen ze dan een profiel van je. Je krijgt bv vragen als:

Ik ben heel erg netjes..

-Helemaal niet
-Een beetje
-Ik ben een beetje slordig
-Ik ben heel erg slordig..

En dat dan 400 keer, hier moet je vooral niet teveel over nadenken, aangezien je voor ieder antwoord vaak 2 kanten op kunt. Gewoon invullen wat het eerst in je opkomt.

Succes ermee

Dank je voor je antwoord! Ik ben niet zo een fan van IQ-testen, omdat ik elke keer iets anders scoor haha. Ligt echt aan of ik goed heb geslapen of niet en dat soort dingen. Enfin... Ik ga wel zo op het net surfen naar wat testen om beetje warm te lopen.

Ik had nog een vraag... Hoe kunnen ze nou al die studenten luchtverkeersleider een baan aanbieden? Dat is toch nogal beperkt?
pi_103587928
Daarom wordt uitgerust op een testdag verschijnen ook altijd zo benadrukt ;)

En "al die studenten"? :D Per jaar blijven er 36 over, waar na 3 maanden ook nog ruim de helft van af valt :P
pi_103588571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:54 schreef Piles het volgende:
Daarom wordt uitgerust op een testdag verschijnen ook altijd zo benadrukt ;)

En "al die studenten"? :D Per jaar blijven er 36 over, waar na 3 maanden ook nog ruim de helft van af valt :P

36?!?! Van de ongeveer duizend aanmeldingen? Wauw....
pi_103588800
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:09 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

36?!?! Van de ongeveer duizend aanmeldingen? Wauw....

1000? Eerder richting de 1500 volgens mij :P
Maar inderdaad, het is een flinke slachting. Ook wel logisch, bijna iedereen mag solliciteren (havo met wiskunde), maar het is niet zomaar een baan :) Je moet er wel iets voor kunnen zeg maar :P

Maar laat je niet beïnvloeden door de cijfers, je moet er vanuit gaan dat jij net die ene van de 36 bent die het allemaal haalt. Heb ik ook gedaan, en ik heb het gehaald (voorlopig) O-)
pi_103589003
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:13 schreef Piles het volgende:

[..]

1000? Eerder richting de 1500 volgens mij :P
Maar inderdaad, het is een flinke slachting. Ook wel logisch, bijna iedereen mag solliciteren (havo met wiskunde), maar het is niet zomaar een baan :) Je moet er wel iets voor kunnen zeg maar :P

Maar laat je niet beïnvloeden door de cijfers, je moet er vanuit gaan dat jij net die ene van de 36 bent die het allemaal haalt. Heb ik ook gedaan, en ik heb het gehaald (voorlopig) O-)
Gefeliciteerd man! Fantastisch.. Jij hebt een mooie baan voorlopig. Volgens mij winnen alleen diegenen die een wiskundeknobbel hebben hahahaha.
pi_103589181
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:18 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man! Fantastisch.. Jij hebt een mooie baan voorlopig.
Voorlopig tot eind december. Dan is de laatste selectieronde. Het is nog even afwachten dus, maar sowieso al tof om 3 maanden te mogen leren bij LVNL :Y
quote:
Volgens mij winnen alleen diegenen die een wiskundeknobbel hebben hahahaha.
Beetje cijfermatig inzicht is wel handig ja, maar zeker niet het enige wat je moet hebben. Er zijn zoveel dingen die je moet 'hebben' :P
pi_103589334
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Voorlopig tot eind december. Dan is de laatste selectieronde. Het is nog even afwachten dus, maar sowieso al tof om 3 maanden te mogen leren bij LVNL :Y

[..]

Beetje cijfermatig inzicht is wel handig ja, maar zeker niet het enige wat je moet hebben. Er zijn zoveel dingen die je moet 'hebben' :P
Ik heb wel wat cijfermatige inzicht, maar er zijn genoeg einsteins hier...
pi_103622255
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:27 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Ik heb wel wat cijfermatige inzicht, maar er zijn genoeg einsteins hier...
Geloof me, je hoeft echt geen Einstein te zijn om er door heen te komen, het is mij ook gelukt ;-)
Nu nog 3 weken te gaan en dan zitten de eerste 3 maanden er op.. Dan weet ik of ik mag blijven of niet..
pi_103623145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:42 schreef Blue86 het volgende:

[..]

Geloof me, je hoeft echt geen Einstein te zijn om er door heen te komen, het is mij ook gelukt ;-)
Nu nog 3 weken te gaan en dan zitten de eerste 3 maanden er op.. Dan weet ik of ik mag blijven of niet..
Klinkt goed allemaal, ben erg benieuwd naar het niveau de eerste maanden. Is het vooral veel inzicht of is het vooral stampwerk? En begin je nu al met de vakken als meteorologie? Of is het de eerste maanden vooral vakkennis?
pi_103721261
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:11 schreef sjerk35 het volgende:

[..]

Klinkt goed allemaal, ben erg benieuwd naar het niveau de eerste maanden. Is het vooral veel inzicht of is het vooral stampwerk? En begin je nu al met de vakken als meteorologie? Of is het de eerste maanden vooral vakkennis?
De eerste weken krijg je een kleine basis die je nodig hebt om de eerste drie maanden door te komen. Na de eerste drie maanden ga je veel meer de diepte in qua theorie, waaronder ook meteorologie ja.

Maar, deze theorie dient altijd ter ondersteuning van het daadwerkelijk trainen op de simulator! Dit komt vooral neer op inzicht.
pi_103794461
Vandaag assesment gehad, was best irritant. Leek niks te kloppen, maar goed, nu maar weer afwachten en hopelijks over 3 weken grading. :))
pi_103806036
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:04 schreef sjerk35 het volgende:
Vandaag assesment gehad, was best irritant. Leek niks te kloppen, maar goed, nu maar weer afwachten en hopelijks over 3 weken grading. :))
Ah, spannend. Ik moet morgen en ben razend benieuwd wat er allemaal gedaan gaat moeten worden. Hoe lang duurde alles bij elkaar ongeveer?
En anders niet..
pi_103826244
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:17 schreef Sjagga het volgende:

[..]

Ah, spannend. Ik moet morgen en ben razend benieuwd wat er allemaal gedaan gaat moeten worden. Hoe lang duurde alles bij elkaar ongeveer?
Het duurt allemaal bij elkaar ongeveer 3/4 uur.

Heb net trouwens het goede nieuws te horen gekregen dat ik door ben naar de grading!! Yeah
pi_103866284
Hallo iedereen,

kan iemand mij vertellen wat voor kleding er over het algemeen gedragen wordt tijdens de capaciteitentest en de persoonlijkheidstest? Is dit een pak of meestal gewoon een spijkerbroek met een nette bloes?

Alvast bedankt,

Pim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')