abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juni 2011 @ 02:40:03 #176
35662 Heintje
Gears of War.
pi_98805440
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:59 schreef koentjedrummer het volgende:
+omdat ik wel een fan ben van extreem scherpte diepte is dit natuurlijk een heel mooi voorbeeld.
-het onderwerp staat in het midden misschien als je het van schuin onder naar schuin boven had gedaan had het wat meer diepte in de foto gegeven

[ afbeelding ]
vanacht nog gemaakt
Ik had hem recht liggen om de kleinste scherp stel mogelijkheid te meten. En gelijk te zien hoe klein je scherpte bereik is.
Op jouw advies toch eens schuin geprobeerd.
Met dit resultaat. Deze hoeft niet beoordeeld te worden, dus daarom een link en geen foto.

Bij jouw foto zou ik de rij lampen links weg croppen. Daardoor kun je ook wat van de lege zwarte onderkant kwijt en ligt de focus nog meer op de bliksem.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_98831956
++++ wat een, jaja, momentopname!! Echt heel mooi. Lang voor moeten wachten?

Geen minpunten, absoluut niet! ;)


groot

Voor het eerst met flits iets gedaan..
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:57:46 #178
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_98836756
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:24 schreef Heintje het volgende:

Erg jammer dat er geen Exif info in je foto zit. Ben wel erg benieuwd naar je gebruikte instellingen.

Analoge camera. Diafragma opening was zo klein mogelijk. Sluiter was 30 tot 40 sec open ofzo. Dat ruis vind ik in principe geen probleem, want ik heb een analoge camera omdat ik dat oude wel leuk vind, maar in deze pic lijkt het, nja, meer op JPG artifacts. Er zijn geen sterren te zien, zijn gewoon lantaarnpalen. Die strepen zijn omdat ik per ongeluk met m'n hand bewoog ergens halverwege. Had de camera op een railing gezet, heb geen statief.
When all else fails, you always have delusion.
pi_98837530
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:19 schreef Mr.Spaceman het volgende:
++++ wat een, jaja, momentopname!! Echt heel mooi. Lang voor moeten wachten?

Geen minpunten, absoluut niet! ;)

[ afbeelding ]
groot

Voor het eerst met flits iets gedaan..
+ model komt goed naar voren in de foto
+ achtergrond is totaal niet storend
- geen idee

  woensdag 29 juni 2011 @ 21:58:10 #180
35662 Heintje
Gears of War.
pi_98840864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:19 schreef Mr.Spaceman het volgende:
++++ wat een, jaja, momentopname!! Echt heel mooi. Lang voor moeten wachten?

Geen minpunten, absoluut niet! ;)

[ afbeelding ]
groot

Voor het eerst met flits iets gedaan..
Ik vind het lichaam erg donker. Die viel duidelijk niet binnen het bereik van je flitser. Ik weet niet of het mooier zou zijn als je het donkere gedeelte er af zo croppen?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:57 schreef Mirel het volgende:

[..]

Analoge camera. Diafragma opening was zo klein mogelijk. Sluiter was 30 tot 40 sec open ofzo. Dat ruis vind ik in principe geen probleem, want ik heb een analoge camera omdat ik dat oude wel leuk vind, maar in deze pic lijkt het, nja, meer op JPG artifacts. Er zijn geen sterren te zien, zijn gewoon lantaarnpalen. Die strepen zijn omdat ik per ongeluk met m'n hand bewoog ergens halverwege. Had de camera op een railing gezet, heb geen statief.
Analoog is gaaf, alleen voor dit soort foto's moet je toch eigenlijk wel een statief hebben. Al is het maar een kleintje van 15 euro.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:10 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

+ model komt goed naar voren in de foto
+ achtergrond is totaal niet storend
- geen idee

[ afbeelding ]
Mooi groen blad met 1 druppel. De reflectie in de druppel is ook wel mooi.
De paarse in de achtergrond geven een leuk beetje kleur aan de foto.
Alleen jammer dat hoe verder naar links hoe meer overbelicht.
Probeer deze eens vierkant te croppen. Hoogte aanhouden en dan het rechtse deel van de foto pakken.

Van mij een foto van Mickey Mouse :)
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_98841420
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:58 schreef Heintje het volgende:

[..]

Ik vind het lichaam erg donker. Die viel duidelijk niet binnen het bereik van je flitser. Ik weet niet of het mooier zou zijn als je het donkere gedeelte er af zo croppen?

[..]

Analoog is gaaf, alleen voor dit soort foto's moet je toch eigenlijk wel een statief hebben. Al is het maar een kleintje van 15 euro.

[..]

Mooi groen blad met 1 druppel. De reflectie in de druppel is ook wel mooi.
De paarse in de achtergrond geven een leuk beetje kleur aan de foto.
Alleen jammer dat hoe verder naar links hoe meer overbelicht.
Probeer deze eens vierkant te croppen. Hoogte aanhouden en dan het rechtse deel van de foto pakken.

Van mij een foto van Mickey Mouse :)
[ afbeelding ]
bedankt voor de tips ik begin pas net.. ik heb net geprobeerd om te croppen maar als ik het overbelichte stuk weg wil halen valt eigenlijk het hele stuk van de paarse bloemen weg wat een, in mijn ogen, minder mooi effect geeft. ik kan wel proberen om de brightness wat omlaag te doen of een beetje met de levels te spelen.
over jou foto:
mooi gecentreerd, alleen vind ik de kleuren er omheen een beetje afleiden. Ook is de mickey mouse zelf een beetje klein vergeleken met de vent ernaast.
Nou snap ik ook niet helemaal of het de bedoeling was om het drumvel als onderwerp te hebben, of de hele band.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:11:11 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_98841766
Voor vragen kan je in dit topic: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 18 terrecht. Als je even wilt ouwehoeren kan dat hier: [FOT SC] #258 - Koentjedrummer met onweer in een zwembad zit

En zullen we hier dan verder gaan met het Beoordelen van de foto van je voorganger?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_98841902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Voor vragen kan je in dit topic: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 18 terrecht. Als je even wilt ouwehoeren kan dat hier: [FOT SC] #258 - Koentjedrummer met onweer in een zwembad zit

En zullen we hier dan verder gaan met het Beoordelen van de foto van je voorganger?
volgens mij beoordeelde ik hem toch ook?
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:14:13 #184
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_98849279
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:06 schreef koentjedrummer het volgende:
+de heldere kleuren
+scherpte/diepte
-de bewerking vind ik niet bij de foto passen

[ afbeelding ]

vloog zo een 3 meter boven mijn huis voor een half uur lang:)
Hij is wat aan de donkere kant, waardoor je de tekening in het verenkleed niet goed ziet. Overigens is het een torenvalkje en geen havik.
Life is what you make it.
pi_98873459
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:58 schreef Heintje het volgende:

[..]

Ik vind het lichaam erg donker. Die viel duidelijk niet binnen het bereik van je flitser. Ik weet niet of het mooier zou zijn als je het donkere gedeelte er af zo croppen?

[..]

Analoog is gaaf, alleen voor dit soort foto's moet je toch eigenlijk wel een statief hebben. Al is het maar een kleintje van 15 euro.

[..]

Mooi groen blad met 1 druppel. De reflectie in de druppel is ook wel mooi.
De paarse in de achtergrond geven een leuk beetje kleur aan de foto.
Alleen jammer dat hoe verder naar links hoe meer overbelicht.
Probeer deze eens vierkant te croppen. Hoogte aanhouden en dan het rechtse deel van de foto pakken.

Van mij een foto van Mickey Mouse :)
[ afbeelding ]
+ Mooie kleuren, leuke uitdrukking van de drummer. Ze lijken allemaal jou kant op te kijken. En natuurlijk Mickey!
- Oogt wat onscherp maar kan komen omdat ik hem niet buiten het forum kan openen. Dan oogt het altijd wat minder scherp. En ik had denk ik persoonlijk de foto verticaal geschoten zou hebben zodat hun benen er ook op zouden staan.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2011 17:42:24 ]
pi_98900230
Doet me niet zoveel eigenlijk die foto, had hem denk ik mooier gevonden als ook die flat (het is een flat, is dat eigenlijk wel interessant om te fotograferen?) samen met die reflectie op de plaat had gestaan. Nu zie ik dat gebouw in het water maar verder mis ik hem zeg maar.

  FOK!fotograaf vrijdag 1 juli 2011 @ 13:47:21 #187
245494 Peter_Aragorn
pi_98906496
+ Mooie pose van de bij, op het juist moment geschoten dus.
- Ik heb het gevoel dat het als geheel 'net niet' scherp is. Kan aan mijn liggen, maar dat gevoel heb ik bij de foto.

pi_98913676
Erg mooi, zou alleen nog mooier zijn als het achterhoofd aan de linker kant niet op zou staan ;)
Vind dat de ogen erg mooi uitkomen, echt mooi!



(eerste foto ooit met spiegelreflex, dus, take it easy :$)
pi_98913730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:12 schreef whaduppp het volgende:
Erg mooi, zou alleen nog mooier zijn als het achterhoofd aan de linker kant niet op zou staan ;)
Vind dat de ogen erg mooi uitkomen, echt mooi!

[ afbeelding ]

(eerste foto ooit met spiegelreflex, dus, take it easy :$)
je foto is niet zichtbaar
pi_98913982


en nu dan?
pi_98916888
gebruik gewoon imgur.com om je foto's up te loaden, twitpic gebruik je maar bij twitter :)
pi_98918698
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:25 schreef Blocko het volgende:
gebruik gewoon imgur.com om je foto's up te loaden, twitpic gebruik je maar bij twitter :)
Oke, zie je het nu ofniet?
En zo ja, zou je me dan feedback kunnen geven offfffff?

Ben heel benieuwd namelijk! (:
pi_98919303
zo dan:



leuke foto! misschien nog leuker als z'n rechteroortje er ook op staat. Opzich heb je voor een mooie compo gekozen. Lekker tegendraads tov de kijkrichting, maar dat vind ik hier wel passen :) De kwaliteit qua techniek laat nog wat te wensen over maar aan je exif te zien zat je aan de max van wat je camera ongeveer aan kan. Wel zou ik de scherpte op het linkeroog houden ipv het rechteroog. Nu heb je het scherpe oog in het donkere gedeelte van de foto zitten, valt dus niet direct 1,2,3 op :)
Als je nog een lichtsterkere lens hebt (dan F/5) zou ik die ook zeker eens gebruiken. Dan stoort de achtergrond wat minder/niet dan nu. Bijv. f/2.8
  zondag 3 juli 2011 @ 22:37:23 #194
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_99001990
Erg leuke foto hierboven. Katten zijn sowieso superleuke foto'modellen'. Mooi beest is t
+ leuk hoe hij/zij recht de camera inkijkt
+ Intensiteit van de kleuren is precies goed
- Ik mis die echte scherpte die bij zulke foto's zo belangrijk is. Kan natuurlijk ook door de compressie in fotobewerkingsprogramma's verloren zijn gegaan.

Met mijn 15-85 aan het spelen, bevalt erg goed :)!


[ Bericht 4% gewijzigd door Neo-Mullen op 03-07-2011 23:15:21 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_99006702
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
Met mijn 15-85 aan het spelen, bevalt erg goed :)!
[ afbeelding ]
Vet! Even offtopic hoor, maar waar is dit? :)
  maandag 4 juli 2011 @ 00:25:20 #196
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_99006753
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:23 schreef Omniej het volgende:

[..]

Vet! Even offtopic hoor, maar waar is dit? :)
Thanks!

http://maps.google.nl/map(...)001424,0.003484&z=16
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_99006905
Door die heuvel vreesde ik er al voor ja. Niet om de hoek dus. :D Thanks. :)

SPOILER: voor de mods
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99043035
+hou zelf ook van zn foto's,
+vind het zelf een mooie foto..
-kijk raar tegen die wolken aan weet niet wat ma zie der iets in..

  woensdag 6 juli 2011 @ 13:18:17 #199
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_99107961
+ Fijne positionering in het vlak
+ mooi gekleurde, neutrale achtergrond
+ de plaat ademt een bepaalde intimiteit
- Overbelicht in het wit waardoor er geen doortekening meer te zien is.
- Neigt wat naar onscherpte op de kop (crop?)


Out for a walk by Gilles 1972, on Flickr
Life is what you make it.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:03:16 #200
225308 Row-1
'sup money?
pi_99163919
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:18 schreef Schanulleke het volgende:
+ Fijne positionering in het vlak
+ mooi gekleurde, neutrale achtergrond
+ de plaat ademt een bepaalde intimiteit
- Overbelicht in het wit waardoor er geen doortekening meer te zien is.
- Neigt wat naar onscherpte op de kop (crop?)

[ link | afbeelding ]
Out for a walk by Gilles 1972, on Flickr
Sorry, vind de foto een beetje saai, ook lijkt hij wat donker, kan aan mij liggen. Kleuren springen er ook niet echt uit, en de lucht is voor mij een beetje paars, ook jammer dat er geen wolken in zitten, maar dat heb je niet in de hand.

+Leven in de foto (mensen op de achtergrond)
+Compositie is wel fijn

Hier 1 van mij, zit te twijfelen of ik hier van een showcase moet openen. Heb hier namelijk veel foto's van.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')