Dat dus.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:38 schreef Id_do_her het volgende:
Zorgen dat het op een plaats is die niet zichtbaar is en don't ask don't tell lijkt me.
En als je hem nou net op een plaats wilt zetten die wel zichtbaar is? Ik heb ook een tat en mag er gewoon mee in de zorg werken en is op een zichtbare plek. Ze hadden er geen problemen mee.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:38 schreef Id_do_her het volgende:
Zorgen dat het op een plaats is die niet zichtbaar is en don't ask don't tell lijkt me.
Ik beschreef het makkelijkste scenario.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:45 schreef tliciouz het volgende:
[..]
En als je hem nou net op een plaats wilt zetten die wel zichtbaar is? Ik heb ook een tat en mag er gewoon mee in de zorg werken en is op een zichtbare plek. Ze hadden er geen problemen mee.Ik denk dat het echt aan je functie ligt en hoe extreem je je tat wilt.
Uit d'n bozen is misschien verkeerd verwoord, maar ik denk dat het toen minder snel geaccepteerd werd dan nu...quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:55 schreef Barbaaf het volgende:
Hoezo was het enkele jaren geleden uit den boze?
Nogmaals, hoezo dan? En heb je het over 5 jaar geleden, 10 jaar, 20 jaar? Wat is er dan veranderd dat het nu meer geaccepteerd zou zijn?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:02 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Uit d'n bozen is misschien verkeerd verwoord, maar ik denk dat het toen minder snel geaccepteerd werd dan nu...
Een bepaalde bevolkingsgroep heeft massaal trampstamps laten zetten die men natuurlijk in volle glorie wil laten zien.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:06 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Nogmaals, hoezo dan? En heb je het over 5 jaar geleden, 10 jaar, 20 jaar? Wat is er dan veranderd dat het nu meer geaccepteerd zou zijn?
Dus eerst zijn ze 20 als ze die trampstamps zetten. Dan zijn ze 30 en gaan ze op een kantoor werken.. dan hoef ik ze niet meer te zien.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een bepaalde bevolkingsgroep heeft massaal trampstamps laten zetten die men natuurlijk in volle glorie wil laten zien.
Dus de managers worden steeds getrakteerd op een lekker kijk op een paar jonge billen van de "dame" in kwestie.
Want de dames in kwestie lopen in hun blote reet op hun werk? Ja, bij dat soort baantjes zal het wel geaccepteerd zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een bepaalde bevolkingsgroep heeft massaal trampstamps laten zetten die men natuurlijk in volle glorie wil laten zien.
Dus de managers worden steeds getrakteerd op een lekker kijk op een paar jonge billen van de "dame" in kwestie.
En dan zijn ze 40 en dan hangen die trampstamps halverwege hun dijen te lebberen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:11 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dus eerst zijn ze 20 als ze die trampstamps zetten. Dan zijn ze 30 en gaan ze op een kantoor werken.. dan hoef ik ze niet meer te zien.
In de prostitutie kijken ze niet zo nauw.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:45 schreef tliciouz het volgende:
[..]
En als je hem nou net op een plaats wilt zetten die wel zichtbaar is? Ik heb ook een tat en mag er gewoon mee in de zorg werken en is op een zichtbare plek. Ze hadden er geen problemen mee.Ik denk dat het echt aan je functie ligt en hoe extreem je je tat wilt.
Kijk eens om je heen, hoeveel jeugd heeft tegenwoordig een tattoo?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:06 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Nogmaals, hoezo dan? En heb je het over 5 jaar geleden, 10 jaar, 20 jaar? Wat is er dan veranderd dat het nu meer geaccepteerd zou zijn?
In het bedrijfsleven zijn bepaalde etiquette en daar heb je je aan te houden. Eentje daarvan is dat je geen zichtbare tatoeages hebt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:35 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen, hoeveel jeugd heeft tegenwoordig een tattoo?
Het kan natuurlijk een tijdelijke trend zijn, maar groeit 'n bedrijf daar niet in mee?
Dit is eigenlijk ook de reden van de topicstart...
't Is niet dat er 20 jaar geleden geen jeugd met tattoos rondliep, al heb jij dat wellicht niet meegemaakt. 't Enige dat misschien veranderd is is dat ze er nu wat jonger aan beginnen maar veel verschil zie ik niet. Toen ik er 25 jaar geleden aan begon was ik ook niet de enige.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:35 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen, hoeveel jeugd heeft tegenwoordig een tattoo?
Het kan natuurlijk een tijdelijke trend zijn, maar groeit 'n bedrijf daar niet in mee?
Dit is eigenlijk ook de reden van de topicstart...
... en piercings (oorbellen voor vrouwen daargelaten).quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:46 schreef DuTank het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven zijn bepaalde etiquette en daar heb je je aan te houden. Eentje daarvan is dat je geen zichtbare tatoeages hebt.
Het is een kwestie van smaak, ik vind tattoos en piercings ontzettend lelijk en zal nooit iemand aannemen die zoiets zichtbaar (opzichtig) draagt. Dat jij vrijwillig voor lul wil lopen moet je zelf weten, maar noem andere mensen niet knots die er liever niet tegen aan kijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef AntiChrist het volgende:
en toch vind ik het van de knots dat zoiets anno 2011 nog speelt...
ik zit zelf op kantoor met lip piercing, en wat piercing's in m'n oor, heb wel tattoo's maar tot nog toe nog niet zichtbaar ... die komen er wel aan
vrijwillig voor lul wil lopen nog welquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:12 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Het is een kwestie van smaak, ik vind tattoos en piercings ontzettend lelijk en zal nooit iemand aannemen die zoiets zichtbaar (opzichtig) draagt. Dat jij vrijwillig voor lul wil lopen moet je zelf weten, maar noem andere mensen niet knots die er liever niet tegen aan kijken.
Ik persoonlijk wil 'm op m'n bovenarm t/m mouw tshirt lengte zeg maar, dus in principe is er vrij weinig van te zien. Uiteraard kunnen de mouwlengtes iets verschillen maar goed...quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:25 schreef DarkElf het volgende:
hangt idd van de functie af en de plek. Ken genoeg functies waarin zoiets gewoon echt niet kan.
waar wil je er 1 zetten dan?
Dat vind ik eerlijk gezegd ook... Opzich is het wel jammer dat je toch nog vaak ook op uiterlijk wordt beoordeeltquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:45 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
vrijwillig voor lul wil lopen nog welnaar mijn idee doet een stukje titanium en of inkt niets af aan je professionele capaciteiten..maar als jij op die manier in het leven staat prima
Ik heb op meerdere plekken een tattoo, ben actief als manager bij een grote automatiseerder en niemand die ze kan zien, ja tenzij ik een shirt met flink korte mouwe draag, dan steekt er iets uit.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:36 schreef Exterminator het volgende:
Dag fokkers,
Persoonlijk ben ik al een tijdje bezig met-over een tattoo.
Wat ik me echter afvraag op dit moment is hoe een tattoo tegenwoordig in het bedrijfsleven wordt geaccepteerd.
Ik weet dat het enkele jaren geleden uit den boze was, maar ik krijg de indruk dat het nu langzaam ingeburgerd begint te raken...
Hoe zijn jullie ervaringen (misschien als manager) hier mee?
Als je mijn topic goed gelezen had, had je begrepen dat ik geen buikje heb en er nu alles aan doe om er ook geen te krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:45 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
vrijwillig voor lul wil lopen nog welnaar mijn idee doet een stukje titanium en of inkt niets af aan je professionele capaciteiten..maar als jij op die manier in het leven staat prima
zolang ik maar geen zitbuikje heb.. dan loop je pas voor lul
als je goed leest zie je dat ik niet zeg dat jij een buikje hebtquote:Op woensdag 23 maart 2011 16:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Als je mijn topic goed gelezen had, had je begrepen dat ik geen buikje heb en er nu alles aan doe om er ook geen te krijgen.
Je wordt niet veroordeeld op je uiterlijk, maar op dat ontsierende ding dat je door je hoofd hebt gejaagd. Dat je daar de onbedwingbare behoefte toe voelt is jouw probleem, maar ga achteraf niet zitten huilenbalken dat de meerderheid van de mensen het een lelijk geval vinden.
In een baan met klantcontact kan het een negatieve factor zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef AntiChrist het volgende:
ik zit zelf op kantoor met lip piercing, en wat piercing's in m'n oor, heb wel tattoo's maar tot nog toe nog niet zichtbaar ... die komen er wel aan
Hoezo? Men mag gelukkig anno 2011 nog zelf bepalen wat hij/zij accepteert van werknemers. Ik snap eigenlijk niet wat de connectie met iets van een tijdsgeest is?quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef AntiChrist het volgende:
De connectie is dat bedrijven tegenwoordig minder uptight zijn over dat soort dingen; maar het verschilt idd per functie en plek zelf binnen dezelfde branche.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo? Men mag gelukkig anno 2011 nog zelf bepalen wat hij/zij accepteert van werknemers. Ik snap eigenlijk niet wat de connectie met iets van een tijdsgeest is?
tuurlijk mogen ze dat, maar ik mag anno 2011 het nog steeds bekrompen vinden dat een stukje inkt en of metaal je minder bekwaam/betrouwbaar doen overkomen zeker anno 2011 waar tattoo's en piercing's niet meer uit het straat beeld weg te denken zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo? Men mag gelukkig anno 2011 nog zelf bepalen wat hij/zij accepteert van werknemers. Ik snap eigenlijk niet wat de connectie met iets van een tijdsgeest is?
quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:32 schreef spacer1 het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat de leeftijd is van die zeiksnorren hier op fok!aangezien tatoo's en piercings steeds meer mainstream worden onder jongeren.
Aanname, kan je niet onderbouwen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:34 schreef AntiChrist het volgende:
tuurlijk mogen ze dat, maar ik mag anno 2011 het nog steeds bekrompen vinden dat een stukje inkt en of metaal je minder bekwaam/betrouwbaar doen overkomen zeker anno 2011 waar tattoo's en piercing's niet meer uit het straat beeld weg te denken zijn.
Je begrijpt het niet of wilt het niet begrijpen. Tattoo's en piercing's zijn gewoon LELIJK.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:34 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
tuurlijk mogen ze dat, maar ik mag anno 2011 het nog steeds bekrompen vinden dat een stukje inkt en of metaal je minder bekwaam/betrouwbaar doen overkomen zeker anno 2011 waar tattoo's en piercing's niet meer uit het straat beeld weg te denken zijn.
maar ik zit er duidelijk anders in ze mogen in hun handjes klappen dat ik bij m'n "werkgever" wil werken...
Maar ik neem aan dat je dus ook voor discriminatie op huidskleur/ras etc bent? want stel je neemt een Marokkaan aan dan zou een klant daar ook misschien wel problemen mee kunnen hebben.
de connectie met de tijdsgeest is dat sommige dingen in een bepaalde tijd niet geaccepteerd werden (vrouwen die broeken dragen bijv:) en vandaag de dag heel normaal zijn.
Toch is het denk ik een wat bredere groep tegenwoordig dan toen. Meer mensen en meer verschillende mensen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:15 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
't Is niet dat er 20 jaar geleden geen jeugd met tattoos rondliep, al heb jij dat wellicht niet meegemaakt. 't Enige dat misschien veranderd is is dat ze er nu wat jonger aan beginnen maar veel verschil zie ik niet. Toen ik er 25 jaar geleden aan begon was ik ook niet de enige.
Ja want jouw smaak en mening is natuurlijk superieur en bepalend voor wat iedereen moet vinden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 06:47 schreef Gigantmaroon het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet of wilt het niet begrijpen. Tattoo's en piercing's zijn gewoon LELIJK.
Waarom denk je dat? Onderbuikgevoel?quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Toch is het denk ik een wat bredere groep tegenwoordig dan toen. Meer mensen en meer verschillende mensen.
Ik heb ook het idee dat het langzaam steeds normaler wordt.
populariteit van tattoo tv programma's , beurzen die drukker bezocht worden... etc.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:02 schreef Northside het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Onderbuikgevoel?
Observatiequote:Op donderdag 24 maart 2011 11:02 schreef Northside het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Onderbuikgevoel?
Juist, goed onderbouwt! Geef nou toe, vind jij het netjes als iemand komt solliciteren, die er uitziet als een kleurplaat? Extra veel kleurtjes hoe mooier he! Pauper.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja want jouw smaak en mening is natuurlijk superieur en bepalend voor wat iedereen moet vinden.
Obvious troll is obvious.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:01 schreef Gigantmaroon het volgende:
[..]
Juist, goed onderbouwt! Geef nou toe, vind jij het netjes als iemand komt solliciteren, die er uitziet als een kleurplaat? Extra veel kleurtjes hoe mooier he! Pauper.
Nou nee. Ik heb geen tattoo of piercing en ben ook geen personeelsmanager. Maar ik zou er werkelijk geen enkel probleem mee hebben. Ik vind het maken van dat soort associaties iets voor bekrompen dorpslui.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:01 schreef Gigantmaroon het volgende:
[..]
Juist, goed onderbouwt! Geef nou toe, vind jij het netjes als iemand komt solliciteren, die er uitziet als een kleurplaat? Extra veel kleurtjes hoe mooier he! Pauper.
Ja, bepaalde dingen zullen in bepaalde bedrijfstakken altijd taboe blijven. Ik sprak eens een verkoper bij 1 of andere witgoedzaak. Hij had zijn wenkbrauwpiercing moeten verwijderen om daar te kunnen werken. Er zijn nog heel veel mensen die aanstoot nemen aan piercings en tattoo's en daarom zal het in bepaalde bedrijfstakken gewoon taboe blijven. O.a in de zorg (en dan vooral bepaalde "takken") zal het wat makkelijker zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:46 schreef DuTank het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven zijn bepaalde etiquette en daar heb je je aan te houden. Eentje daarvan is dat je geen zichtbare tatoeages hebt.
Bekrompen of niet, het zijn je klanten. Blijkbaar oordelen die nog wel, en dat kost jouw bedrijf geld.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:30 schreef Hexagon het volgende:
Nou nee. Ik heb geen tattoo of piercing en ben ook geen personeelsmanager. Maar ik zou er werkelijk geen enkel probleem mee hebben. Ik vind het maken van dat soort associaties iets voor bekrompen dorpslui.
Hangt er vanaf om welke functie het gaat. Een programmeur bijvoorbeeld die enkel code klopt en binnen zit, daarbij zie ik eigenlijk geen enkel bezwaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:34 schreef Northside het volgende:
[..]
Bekrompen of niet, het zijn je klanten. Blijkbaar oordelen die nog wel, en dat kost jouw bedrijf geld.
Ja, natuurlijk. Ik ga er eigenlijk bij dit hele topic van uit dat het gaat om iemand met klantcontact. Iemand die die contacten niet heeft als onderdeel van z'n functie mag zich helemaal zwart laten tatoeeren for all I care.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:47 schreef Hexagon het volgende:
Hangt er vanaf om welke functie het gaat. Een programmeur bijvoorbeeld die enkel code klopt en binnen zit, daarbij zie ik eigenlijk geen enkel bezwaar.
Btw als ik al een bedrijf zou hebben dan zou dat niet in een sector zijn waar er een probleem van gemaakt wordt.
magazijnmeester, supermarktmanager?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:04 schreef BeffJeck het volgende:
ik zit onder de tattoo's. Dus gewoon lange mouwen. Ohja, ik heb een hele verantwoordelijke functie.
Nee, dat niet! Hoewel je als manager bij de AH met een MBO-opleiding niet aan de bak komt. Maar dat laat ik wel aan jouw beperkt denkvermogen over!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:48 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
magazijnmeester, supermarktmanager?
Mijn dochter wilde het al heel lang. Uiteindelijk heeft ze dus een tattoo op haar lichaam genomen (groot) die met kleding aan niet te zien is. Ze kwam eerst met allerlei optie's van polsen of onderarmen......Door daar 2 jaar over te praten is ze tot dit besluit gekomen. Ik kan het haar niet verbieden, dus ben met haar in gesprek gegaan over de gevolgen van zoiets. Ze heeft inmiddels wel een lelijk litteken in haar wenkbrauw, daar heeft een piercing gezeten die uitgescheurd is. Destijds moest ze hem perse hebben, nu schaamt ze zich voor dat littekenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:01 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Het is lastig te zeggen. Ik heb zelf geen tattoo's en piercings en hou er ook niet van. Dat wil echter niet zeggen dat ik anderen anders beoordeel/behandel als ze dat wel hebben.
Toen mijn middelste zoon van toen 18 aangaf een tattoo te willen, hebben we daar ook uitgebreid over gepraat. Waarom hij het wilde, of hij inzag dat er misschien mensen zijn die hem daarop be-/veroordelen, welke plek hij dat wilde etc. Uiteindelijk heeft hij hem op een andere plek laten zetten dan hij in de eerste instantie had bedacht, zodat hij net onder een korte mouw valt.
Inmiddels is er een oorpiercing bij gekomen en ik ben bang dat er nog wel meer zullen volgen.
Mijn dochter van 16 heeft inmiddels een lippiercing. Nog steeds vind ik het zonde en ben ik er niet echt blij mee, maar respecteer ik hun eigen wil en beslissing wel. Ze hebben mijn tegens aangehoord en dit meegenomen in hun beslissing.
Ik zou dus zeggen...denk goed na over de plek, door wie je het laat doen (Doe goed navraag) en deal inderdaad met de gevolgen. Er zullen altijd mensen zijn die zo kortzichtig zijn dat je jou be-/veroordelen vanwege een tattoo (Of een piercing). Als je echt achter je beslissing staat moet je het lekker doen.
Wat voor werk doe je?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:13 schreef altootje86 het volgende:
heb zelf een neuspiercinkje die niet zichtbaar mag zijn tijdens mijn werk. terwijl het plakkertje wat eroverheen gaat véél meer opvalt dan de piercing in kwestie zelf...
Ik zou dat als klant acceptabel vinden. Ik stoor me echt niet aan iemand met een piercing of tattoo die in een winkel werkt. Voor mij ligt de grens echt bij beroepen zoals rechter, advocaat, arts. Ik weet ook niet hoe dat komt. Raar, dat als je bij een drogist werkt, je je piercing moet verbergenquote:
Dit is wel heel simpel gesteldquote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:36 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat bij de pakkenberoepen je het beter kunt laten (voor zover je het niet kunt bedekken) en bij simpel productiewerk het wat flexibeler is. Maar goed, tatoeages zijn dan nog permanenter dan piercings.
Natuurlijk en advocaten dragen toga's, maar zie ik ook weinig swastika's op hun voorhoofden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:06 schreef spacer1 het volgende:
[..]
Dit is wel heel simpel gesteldimpliceert ook dat pakkenberoepen > andere beroepen wat allang niet meer zo is.
Ik heb bij full service internetbureau's nog nooit iemand in pak zien lopen toch verdienen de mensen aan de top bakken met geld.
Ik denk idd niet dat het met simpel werk te maken heeft. In mijn beroep lopen ontelbare mensen rond met piercings/ tattoo's. Ook op HBO en hoger nivo. Maar dat is in de zorg en over het algemeen wordt er daar op een andere manier mee om gegaan of tegenaan gekeken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk en advocaten dragen toga's, maar zie ik ook weinig swastika's op hun voorhoofden.
Punt is; de traditioneler georienteerde bedrijven, dus de pakkenberoepen, kijken daar wat strenger naar dan de vrijere. Je hebt gelijk dat dit niet enkel de simpele productieklusjes zijn.
Maar waarom vind je het onacceptabel?quote:Op zondag 27 maart 2011 04:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou het onacceptabel vinden als ik werkgever zou zijn en zelfs als collega zou ik het niet accepteren. Zelfde voor piercings en andere franje. (Mits zichtbaar gedragen natuurlijk)
Misschien heeft dat er juist wel mee te maken. Naarmate je ouder wordt, gaan piercings en tattoo's er niet bepaald mooier uitzien. Mijn overbuurvrouw had een wenkbrauwpiercing genomen. Wenkbrauwpeircing vin ik erg mooi, maar zij was bijna 40 en toen ik op een dag even iets ging vragen aan haar en ze de deur open deed en ik als eerste een afgezakte wenkbrauw met een stokje erin zag, knapte ik echt af. De gepiercte wenkbrauw hing een halve cm lager dan de andere wenkbrauw. Het zag er echt niet uit. Als je jong bent, kunnen piercings of tattoo's je lichaam mooier maken, maar naarmate je ouder wordt kan het er ook lachwekkend uit gaan zien.quote:Op zondag 27 maart 2011 07:04 schreef spacer1 het volgende:
[..]
Ik ben nu ook nog jong later als ik een jaar of 50 ben kan ik altijd nog een apenpakkie aantrekken en een zuur gezicht opzetten; wellicht zelfs anti piercing en tatoo posts maken op internetfora.
True zo had ik er nog niet over nagedacht; mijn piercing gaat er sowieso ook uit als ik een bepaalde leeftijd bereik dan zien die dingen er totaal niet meer uit iddquote:Op maandag 28 maart 2011 00:53 schreef childintime het volgende:
[..]
Misschien heeft dat er juist wel mee te maken. Naarmate je ouder wordt, gaan piercings en tattoo's er niet bepaald mooier uitzien. Mijn overbuurvrouw had een wenkbrauwpiercing genomen. Wenkbrauwpeircing vin ik erg mooi, maar zij was bijna 40 en toen ik op een dag even iets ging vragen aan haar en ze de deur open deed en ik als eerste een afgezakte wenkbrauw met een stokje erin zag, knapte ik echt af. De gepiercte wenkbrauw hing een halve cm lager dan de andere wenkbrauw. Het zag er echt niet uit. Als je jong bent, kunnen piercings of tattoo's je lichaam mooier maken, maar naarmate je ouder wordt kan het er ook lachwekkend uit gaan zien.
Ik ken een vrouw met een sleeve (heel erg mooi, is helemaal op elkaar afgestemd), als zij straks 60 is, ziet dat er ws niet meer uit. Je huid rekt uit en gaat hangen en rimpelen, de tattoo wordt steeds vager en minder mooi van kleur.
Nou ik begin (ben ook nog maar jong) wel te merken dat het dus wel zo is veel mensen zeker HBO/WO leven om te werken; ik heb ooit in een project gezeten waarvan verwacht werd dat ik 50 uur per week 3dsmax zou modellerenquote:Op maandag 28 maart 2011 01:12 schreef Grunge. het volgende:
Ik vind het zonde om rekening te moeten houden met (toekomstig) werk. Het is iets van jou, iets wat jij graag wilt. Je leeft toch niet om te werken? Om je dan te laten belemmeren door werk... Ik heb misschien wel heel makkelijk praten, hoor, ik werk veelal thuis en zit in een erg vrije branche wat dat betreft. En je kunt de tattoo toch altijd bedekken? Ik ken mensen met echt ordinaire tattoo's (Chinese tekens, tribals, reetgeweien) en die bedekken ze ook gewoon. Die mensen zitten soms ook op kantoren en/of hebben een functie als ambtenaar.
Een vriendin van mijn dochter wil binnenkort iets op haar pols laten zetten. Toen ik dus zei dat dat best stigmatiserend kan werken zei ze dat ze altijd armbanden eroverheen kan dragen of een pleister plakken. De rest van je leven bij bv 30 gr boven nul een pleister of een rits armbanden te moeten dragen is geen pretje. Dat probeerde ik dochter dus ook uit te leggen. Als je een tattoo neemt op een vrij zichtbare plaats, dan zul je eventueel later mouwen moeten dragen bij + 30.quote:Op maandag 28 maart 2011 01:12 schreef Grunge. het volgende:
En je kunt de tattoo toch altijd bedekken? Ik ken mensen met echt ordinaire tattoo's (Chinese tekens, tribals, reetgeweien) en die bedekken ze ook gewoon. Die mensen zitten soms ook op kantoren en/of hebben een functie als ambtenaar.
Kunstsector is wel een van de meest vrije sectoren hierin ja; zelfs toegepaste kunstquote:Op maandag 28 maart 2011 02:40 schreef ainoo het volgende:
ik zou het opzich wel leuk vinden om een kleine tattoo te nemen maar ben ook bang dat het niet geaccepteerd zal worden als ik een baan nodig heb .. aan de andere kant; ik ga waarschijnlijk in de kunstsector werken en daar zien mensen eruit zoals ze willen;)
en ja , als ik dan een tattoo zou nemen zou ik hem wel beetje zichtbaar willen hebben want waarom zou je je 'm anders nemen? vind ik dan ..
Ik wil daar graag ook een tattoo en ik hoef het ook niet te laten (ik werk met taal en hoef maar één à twee keer per week 'in het openbaar' te verschijnen, en die mensen zouden er sowieso geen moeite mee hebben). Ik ben het wel met je eens, maar ik vind het zo verwrongen op de één of andere manier. Je kunt toch beter een baan uitzoeken die bij jou past, bij jou helemaal, dan andersom? Niet dat je je aanpast op een baan dus. Maar waarschijnlijk denk ik veel te makkelijk of vrij, ik weet dat het 'echte leven' hard is. Ik denk trouwens niet dat mensen aanstoot zullen nemen aan een tattoo op de pols. Het is een stijlvolle plek. Het is een bescheiden plek. Als ze daar een doodshoofd (vind ik eigenlijk heel tof, maar ik kan er daarmee wel bij dat het niet bij elke baan past) of iets ordinairs (zoals tribals dus) neer wil zetten begrijp ik het probleem nog enigszins, maar dan nog... Ik vind het echt heel jammer dat mensen dit laten wegens (mogelijke) werkomstandigheden.quote:Op maandag 28 maart 2011 02:28 schreef childintime het volgende:
[..]
Een vriendin van mijn dochter wil binnenkort iets op haar pols laten zetten. Toen ik dus zei dat dat best stigmatiserend kan werken zei ze dat ze altijd armbanden eroverheen kan dragen of een pleister plakken. De rest van je leven bij bv 30 gr boven nul een pleister of een rits armbanden te moeten dragen is geen pretje. Dat probeerde ik dochter dus ook uit te leggen. Als je een tattoo neemt op een vrij zichtbare plaats, dan zul je eventueel later mouwen moeten dragen bij + 30.
Dat verwachten alle studenten.quote:Op zondag 27 maart 2011 07:04 schreef spacer1 het volgende:
Ik ga volgende week een side labret piercing piercing halen, verwacht overigens als ik afgestudeerd ben dubbel modaal te gaan verdienen.
Niet in loondienst iigquote:Op maandag 28 maart 2011 11:07 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat verwachten alle studenten.Benieuwd waar jij met maatschappij & recht dik 70k p/j gaat binnenslepen dan.
Maar waar je nu heel zeker van bent, is misschien niet waar je over 20 jaar heel zeker van bent. Dat is juist de pest met tattoo's. Wie weet waar jij over 20 jaar staat, wat je doet, bent en wilt uitdragen. Een tattoo van 20 jaar geleden op je pols of weet ik veel waar kan daar helemaal haaks op staan.quote:Op maandag 28 maart 2011 03:51 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik wil daar graag ook een tattoo en ik hoef het ook niet te laten (ik werk met taal en hoef maar één à twee keer per week 'in het openbaar' te verschijnen, en die mensen zouden er sowieso geen moeite mee hebben). Ik ben het wel met je eens, maar ik vind het zo verwrongen op de één of andere manier. Je kunt toch beter een baan uitzoeken die bij jou past, bij jou helemaal, dan andersom? Niet dat je je aanpast op een baan dus. Maar waarschijnlijk denk ik veel te makkelijk of vrij, ik weet dat het 'echte leven' hard is. Ik denk trouwens niet dat mensen aanstoot zullen nemen aan een tattoo op de pols. Het is een stijlvolle plek. Het is een bescheiden plek. Als ze daar een doodshoofd (vind ik eigenlijk heel tof, maar ik kan er daarmee wel bij dat het niet bij elke baan past) of iets ordinairs (zoals tribals dus) neer wil zetten begrijp ik het probleem nog enigszins, maar dan nog... Ik vind het echt heel jammer dat mensen dit laten wegens (mogelijke) werkomstandigheden.
Ik ben overigens in dit geval wel van mening dat het volgende uitdragen heel belangrijk is: je moet het wel heel zeker weten! Een tattoo nemen zodra het in je hoofd opkomt is natuurlijk heel rock 'n' roll, maar ik had ze wel al jaren in mijn hoofd. Wil ik ze dan nog steeds?
Heb zelf een halve sleeve (bovenarm) en die komt iets onder m'n mouw uit: nooit geen problemen gehadquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:46 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Ik persoonlijk wil 'm op m'n bovenarm t/m mouw tshirt lengte zeg maar, dus in principe is er vrij weinig van te zien. Uiteraard kunnen de mouwlengtes iets verschillen maar goed...
Interessant om de verschillende meningen te zien van de mensen hier
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd ook... Opzich is het wel jammer dat je toch nog vaak ook op uiterlijk wordt beoordeelt
Heb 3 skulls op m'n rugquote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:37 schreef LompeHork het volgende:
Ik ben een manager en heb 2 tattoo's, discreet trouwens, op m'n bovenarmen die toch niet gezien worden op de werkvloer.
Ik snap de vooroordelen wel, zelf heb ik ook vooroordelen over mensen met tattoo's op hun handen, gezicht of een andere zichtbare plaats. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor tattoo een bloemetje roept vaak iets heel anders op dan een schedel. Als je 1 van die twee laat tatoeëren ben je natuurlijk ook een beetje een onoriginele autist.
Ik ken al iemand die nu 39 is met zo'n trampstamp. Heul sexy heur.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:17 schreef Telecaster het volgende:
En dan zijn ze 40 en dan hangen die trampstamps halverwege hun dijen te lebberen.
Bekrompen figuur ben jij zeg, ik heb geen tattoos of piercings maar verbaas me alsnog over hoe treurig kortzichtig jij bent.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou het onacceptabel vinden als ik werkgever zou zijn en zelfs als collega zou ik het niet accepteren. Zelfde voor piercings en andere franje. (Mits zichtbaar gedragen natuurlijk)
Lijkt me niet, en als ze er wel een probleem van maken wil je dan wel in een bedrijf met dat soort volk werken?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:03 schreef hotymoty het volgende:
ik ga ICT werk doen!, maar als je met lange mouwen werk kan het toch niet kwaad?
'quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:06 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Lijkt me niet, en als ze er wel een probleem van maken wil je dan wel in een bedrijf met dat soort volk werken?
Ligt er aan wat voor ICT werk. Gezien je kunde in taal (no offence verder) vermoed ik MBO-niveau? Beetje helpdeskwerk enzo? Kan prima met lange mouwen inderdaad. Hou er wel rekening mee dat je er op veroordeelt wordt mocht je het wel laten zien.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:03 schreef hotymoty het volgende:
ik ga ICT werk doen!, maar als je met lange mouwen werk kan het toch niet kwaad?
Jij hebt het in die post erboven over "bekrompen figuur" en dan wel posten "wil je dan wel in een bedrijf met dat soort volk werken?", vind ik ook redelijk kortzichtig. Als je een baan hebt als ICT consultant en jij loopt met je gigantische slangentattoo bij een klant rond, ziet dat er nou niet echt florissant uit.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:06 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Lijkt me niet, en als ze er wel een probleem van maken wil je dan wel in een bedrijf met dat soort volk werken?
Sorry, ik zit op mobiel dus fouten kan gebeuren.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:08 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor ICT werk. Gezien je kunde in taal (no offence verder) vermoed ik MBO-niveau? Beetje helpdeskwerk enzo? Kan prima met lange mouwen inderdaad. Hou er wel rekening mee dat je er op veroordeelt wordt mocht je het wel laten zien.
ik vind onderarm echt wel makkelijk te bedekken!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:02 schreef mirannie het volgende:
Als je verstandig bent, zorg je altijd dat je een tattoo op een plek laat zetten die makkelijk te bedekken is. Zelfs al vindt je werkgever het geen enkel probleem. Je weet tenslotte nooit hoe een eventuele volgende werkgever erover denkt.
Overigens merk ik wel dat er bij mij op mn werk soepeler mee omgesprongen wordt dan een jaar of 6/7 geleden
24 en ik vind het ontzettend ordinair.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:32 schreef spacer1 het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af wat de leeftijd is van die zeiksnorren hier op fok!aangezien tatoo's en piercings steeds meer mainstream worden onder jongeren.
Wat voor klantencontact hebben we het dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:38 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
24 en ik vind het ontzettend ordinair.
Prima dat je een tattoo wilt, maar indien zichtbaar kom je er bij mij niet in.
Idem voor piercings elders dan in het oor.
Heeft niets met minderwaardigheid oid te maken, maar indien je klantcontact hebt kan het gewoon écht niet.
ik heb er ook 1 op de binnenkant van m'n onderarm, op m'n huidige werk maken ze er absoluut geen probleem van. als ik ergens anders ga werken kan ik altijd nog een longsleeve of overhemd etc. dragen. niemand die hem dan ziet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:57 schreef hotymoty het volgende:
Beste mensen,
Ik ga binnen kort een tattoo op me onderarm doen, maar ik wil weten of dat geen verdere problemen heeft in de toekomst als je werk wilt vinden.
En ik vind het ook niet erg om met lange mouwen te werken, doe ik gewoon een blousie of shirtje met lange mouwen aan;p
Iemand?
Tattoo`s hebben nog steeds de standaard associatie met tokkievolk. Drie keer raden wie je daarvoor mag aankijken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:09 schreef AntiChrist het volgende:
neemt niet weg dat het een kwalijke zaak is dat mensen je daar op afrekenen.
Same here. Ik zit in de consultancy tak, ze zien je al aankomenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:38 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
24 en ik vind het ontzettend ordinair.
Prima dat je een tattoo wilt, maar indien zichtbaar kom je er bij mij niet in.
Idem voor piercings elders dan in het oor.
Heeft niets met minderwaardigheid oid te maken, maar indien je klantcontact hebt kan het gewoon écht niet.
Agh, genoeg consultants gezien zonder tattoo's die er 1 grote janboel van maken. Wat is dan belangrijker?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Same here. Ik zit in de consultancy tak, ze zien je al aankomen
Juist de zorg is heel tolerant met tattoo's en piercings. Viel mij op toen ik in het UMCU/ AZU werkte.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:52 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja, bepaalde dingen zullen in bepaalde bedrijfstakken altijd taboe blijven. Ik sprak eens een verkoper bij 1 of andere witgoedzaak. Hij had zijn wenkbrauwpiercing moeten verwijderen om daar te kunnen werken. Er zijn nog heel veel mensen die aanstoot nemen aan piercings en tattoo's en daarom zal het in bepaalde bedrijfstakken gewoon taboe blijven. O.a in de zorg (en dan vooral bepaalde "takken") zal het wat makkelijker zijn.
Laatst was ik bij een gameshop en daar werkte een jongen die overal piercings en tattoo's had. Niets mis mee, maar als hij mijn mondhygienst of gynaecoloog was, of hij was ambtenaar bij de gemeente of belastingdienst waar ik iets zou moeten bespreken, dan zou ik dat toch heel anders vinden...... Op zich vreemd, nu ik dit zo schrijf en terug lees, maar misschien heeft het wel met het feit te maken dat het ook afleidt. Als iemand met veel piercings/ tattoo's bv een functie zou hebben als internist of rechter, dan zou het uiterlijk van die persoon mij teveel afleiden denk ik.
ja volk met normen en waarden uit 1910 zoals jou mag je daarvoor aankijken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tattoo`s hebben nog steeds de standaard associatie met tokkievolk. Drie keer raden wie je daarvoor mag aankijken.
Volgens mij heb ik verder geen uitspraak gedaan over de opvatting an sich. Ik zeg alleen dat het in mijn beroepswereld nogal pauperachtig overkomt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:38 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ja volk met normen en waarden uit 1910 zoals jou mag je daarvoor aankijken.
Ah, zo`n vastgeroeste antieke beroepsidioot die bang is voor elke wijziging in zijn territorium en die begint te janken dat hij weer wat nieuws moet onderhoudenquote:daarnaast ICT consultantheb ik ook goede ervaringen mee als systeembeheerder.
En dan ga je een keer golfen met collega's en heb je een polo met korte mouwen aan.... ?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:28 schreef hotymoty het volgende:
[..]
Sorry, ik zit op mobiel dus fouten kan gebeuren.
Maar als je gewoon lange mouwen aandoet, is het geen probleem lijkt mij?
ik ken anders genoeg ICT-ers met Tattoo's maar goed dat zijn meestal mannen met kennis, en geen Consultants met hun boekwerken aan uitgeprinte werkinstructiesquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik verder geen uitspraak gedaan over de opvatting an sich. Ik zeg alleen dat het in mijn beroepswereld nogal pauperachtig overkomt.
[..]
Ah, zo`n vastgeroeste antieke beroepsidioot die bang is voor elke wijziging in zijn territorium en die begint te janken dat hij weer wat nieuws moet onderhouden. Ik heb altijd de grootste lol met gasten zoals jij
vooral die smoelwerken als ze te horen krijgen van hun manager dat ze alles moeten doen wat ik tegen ze zeg. Priceless
SAPquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:58 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik ken anders genoeg ICT-ers met Tattoo's maar goed dat zijn meestal mannen met kennis, en geen Consultants met hun boekwerken aan uitgeprinte werkinstructies
ik heb gelukkig alleen consultants die SAP onderhouden/aanpassen. voor de rest heb ik ze niet nodig die werkinstructie kan ik zelf ook wel uitprinten
leer lezen, ik doe niks met SAP vandaar de consultantsquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
SAPen dan mensen met kennis noemen
je faalt, en hard ook
![]()
SAP
Even gefixed voor je. We weten beiden wel hoe de vork in de steel zitquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:01 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
leer lezen, ik doe niks met SAP vandaar de consultants
ach ik kan altijd nog consultantquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Even gefixed voor je. We weten beiden wel hoe de vork in de steel zit
Moet je het wel op Sesamstraat niveau, want de gemiddelde systeembeheerder is nog te dom om in zijn eigen keuken te poepenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:03 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ach ik kan altijd nog consultantworden, werkinstructie afdrukken checklistje ernaast en gaan!
je geeft in ieder geval zelf toe dat jullie inderdaad niet meer kunnen dan een werkinstructie volgen en bij eventuele problemen kunt verwijzen naar een werkinstructie.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je het wel op Sesamstraat niveau, want de gemiddelde systeembeheerder is nog te dom om in zijn eigen keuken te poepenlaat staan een werkinstructie op te volgen
![]()
En dan gaan ze weer consultants bellen, die ze vervolgens vertellen dat er toch echt op bladzijde 13 staat wat ze moeten doen, systeembeheerder in zijn hemd gezet, manager op de hoogte gesteld, wij op kantoor weer even flink mogen lachen om het gebrek aan kennis bij de klant. En zo draait ons wereldje door en door
Ik vind het prachtig om te zien dat je je frustratie over je beperkte zeggenschap en je geestdodende werkzaamheden kan luchten, ook daar zijn wij consultants met onze softskills voor om mensen zoals jij op hun gemak te stellenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:15 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
je geeft in ieder geval zelf toe dat jullie inderdaad niet meer kunnen dan een werkinstructie volgen en bij eventuele problemen kunt verwijzen naar een werkinstructie.en dan de manager belt
sneu figuur.
Je hebt gelijk. Weet je wat, ik laat AntiChrist met zijn Death Metal shirt in zijn waarde, laten we maar weer ontopic gaan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:19 schreef Waaghals het volgende:
Dit ging over tats, niet over wie de grootste nerd is
Je zal wel bij zon vies mediavormgeving bedrijf werken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef AntiChrist het volgende:
ik ben in m'n eentje de hele IT afdeling van ons bedrijf. nou jij weer pikkie.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig om te zien dat je je frustratie over je beperkte zeggenschap en je geestdodende werkzaamheden kan luchten, ook daar zijn wij consultants met onze softskills voor
Dat zegt al genoeg denk ik zoquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:23 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik ben in m'n eentje de hele IT afdeling van ons bedrijf. nou jij weer pikkie.
bijna goed!!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:22 schreef Zolder het volgende:
[..]
Je zal wel bij zon vies mediavormgeving bedrijf werken.
Poeh poeh 150 users, met 1 man!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:27 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
10 vestigingen en 150 usersdat zegt inderdaad genoeg tut
je vergeet de 10 vestigingenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Poeh poeh 150 users, met 1 man!
Wat een prestatie!
Ja ja, 150 man op 1 systeembeheerder, nou nou, poeh poeh, wat een wereldprestatie. U hoort het goed dames en heren, een volle 150 man! On-ge-looflijk, deze mag mag voorgedragen worden voor Systeembeheerder van de Maand!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:27 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
10 vestigingen en 150 usersdat zegt inderdaad genoeg tut
goed idee!, maar ja dan wel op een onzichtbare plek hequote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Laat een tattoo zetten met je prestaties!
150 man, 10 vestigingen! Nog nooit gezien!
Logisch, in de zorg interesseert de mening van de klant helemaal niemand.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:01 schreef Keltie het volgende:
[..]
Juist de zorg is heel tolerant met tattoo's en piercings. Viel mij op toen ik in het UMCU/ AZU werkte.
Of moet je gewoon niet teveel eisen als je zelf je reet niet meer kan afvegen..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Logisch, in de zorg interesseert de mening van de klant helemaal niemand.
Dus je hoeft geen respect meer te hebben voor mensen die hulpbehoevend zijn geworden?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:13 schreef Keltie het volgende:
[..]
Of moet je gewoon niet teveel eisen als je zelf je reet niet meer kan afvegen..
Hier doet 1 iemand het voor 230 man en die zit de helft van zijn tijd facturen in te boeken voor de administratie.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:23 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
jezus daar hebben we spuit 11...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:35 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Hier doet 1 iemand het voor 230 man en die zit de helft van zijn tijd facturen in te boeken voor de administratie.
Of altijd lange mouwen dragen. Of alleen je torso laten inkleuren.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:55 schreef drumstickNL het volgende:
Bij een kantoorbaan kun je het beter laten.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:23 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
volgens mij schreef ik duidelijk dat we het dan pas echt over asociaal volk hebbenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:49 schreef GSbrder het volgende:
Prins Bernhard had ook een bastaard-dochter, 1,1 miljoen dollar aan steekpenningen ontvangen en zou zijn brieven ondertekend hebben met Heil Hitler.
Of dat nu een slim voorbeeld is, ik betwijfel het.
Het is de eerste naam die ik hier hoor, ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:53 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
volgens mij schreef ik duidelijk dat we het dan pas echt over asociaal volk hebben
of denk je dat bij mij prins Bernhard als eerste opkomt doemen als voorbeeld burger met tattoo
Wat denk je nou zelf. Je laat het topic verzanden in "wie heeft de langste". Nobody gives a crap of jij de hele dag met een nietje door je lip de externe desktop bedient, het gaat over de rol van tattoo's in het bedrijfsleven en die is niet bevorderlijk.quote:
Ik heb het dan over een doorsnee kantoor waarbij de ICT afdelingen aardig vergelijkbaar zijn qua hoeveelheid werk. Maar het kan inderdaad zijn dat je mogelijk booreilanden of iets in die richting voorziet van ICT voorzieningen, dat kan ik inderdaad niet bekijken meneer de ict-er.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:41 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
jezus daar hebben we spuit 11...je kan toch niet door je schermpje heen kijken in wat voor bedrijfsomgeving ik werk.... tutje
![]()
laten we het vooral over tattoo's gaan we (en ik) hebben genoeg offtopic geluld.
Prins Bernhard had ook een tattoo. maar goed dan hebben we het pas echt over asociaal volk
ja en als je nou m'n laatste posts door had gelezen heb ik al aangegeven dat er teveel offtopic werd geluld mede door mezelf en dat we terug moesten naar het onderwerp tattoo'squote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf. Je laat het topic verzanden in "wie heeft de langste". Nobody gives a crap of jij de hele dag met een nietje door je lip de externe desktop bedient, het gaat over de rol van tattoo's in het bedrijfsleven en die is niet bevorderlijk.
Heel goed, dus weer ontopic.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:59 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ja en als je nou m'n laatste posts door had gelezen heb ik al aangegeven dat er teveel offtopic werd geluld mede door mezelf en dat we terug moesten naar het onderwerp tattoo's
daarnaast is dat nietjedoor m'n lip er al een paar maanden uit en haal je oude koe uit de sloot want die post was van 2011...
en dan ga jij het weer aanhalen...
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:00 schreef GSbrder het volgende:
Oh, hij heeft echt een nietje door zijn lip?
ja sterker nog ik had er 2 ! , maar heb het overleefd!. (ja helaas jaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:10 schreef Godtje het volgende:
Een nietje door je lip?![]()
Heb je dan uit pure verveling of zelfmoordneigingen vanwege je dodelijke werk omgeving je lip onder het niet apparaat gelegd?
Halloquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:11 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ja sterker nog ik had er 2 ! , maar heb het overleefd!. (ja helaas ja)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Halloik noem dat geen nietjes in je lipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
heb je vlot gedaan danquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:13 schreef drumstickNL het volgende:
Ach laat die jongen toch.. hihi; posthistory even bekeken![]()
hey wie kijkt nou bij wie in z'n post historie?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:24 schreef drumstickNL het volgende:
Hop, nog even de FOK! veteraan "kaart" trekken; wat een baas ben je toch.
Zo redeneert men inderdaad graag in de zorg. Je hebt ons nodig, je kunt niet om ons heen, dus lekker belangrijk wat jij denkt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:13 schreef Keltie het volgende:
[..]
Of moet je gewoon niet teveel eisen als je zelf je reet niet meer kan afvegen..
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:28 schreef drumstickNL het volgende:
Ok daar heb je gelijk in, kus op je neus man. (no homo)
ligt er een beetje aan waar je het zet natuurlijk. sommige plekken zijn wat minder geschikt. daarnaast is huid redelijk flexibel.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:32 schreef drumstickNL het volgende:
Niets voor mij; dan rekken ze uit en dan zien ze er niet meer uit.
die vergelijking gaat niet helemaal op natuurlijk een tattoo neem je zelf en is meestal een bewuste keuze.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
Ik snap het probleem ook niet zo. Zolang je geen kwetsende symbolen/teksten op je voorhoofd hebt staan moet een tatoeage toch gewoon kunnen, ook zichtbaar? Iemand wordt toch ook niet beoordeeld omdat hij of zij een hazenlip heeft? Of enorme oren? Of een enorme neus? Of zwart is? Of z'n kop kaalscheert?
Daarop mogen we mensen niet beoordelen, maar wel op een tatoeage. Hypocriet.
Okee, die eerste paar dingen niet, maar je kop kaalscheren wel, en dat ziet er bij de meeste mensen ook niet uit. Zelfde als een baard of snor laten staan. Ik vind het achterliggende idee gewoon hypocriet. Over smaak valt niet te twisten.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:46 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
die vergelijking gaat niet helemaal op natuurlijk een tattoo neem je zelf en is meestal een bewuste keuze.
Je weet van tevoren dat een groot deel van de bevolking zichtbare tatoeages als asociaal ziet. Vervolgens toch iets zetten op zulke plaatsen is daarom ook het ultieme bewijs van onaangepastheid. Je kiest er op die manier namelijk bewust voor om er als aso bij te lopen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:00 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Okee, die eerste paar dingen niet, maar je kop kaalscheren wel, en dat ziet er bij de meeste mensen ook niet uit. Zelfde als een baard of snor laten staan. Ik vind het achterliggende idee gewoon hypocriet. Over smaak valt niet te twisten.
nou ja het ligt er ook aan wat en waar. ik zelf heb wat op m'n onderarm zitten en als ik een longsleeve of overhemd aan heb dan is er niemand die dat ziet, ik kan me best voorstellen dat je in sommige functies niet met nek en gezicht's tattoo's moet aankomen. maar een tattoo die je kunt bedekken daar zie ik het probleem niet helemaal van in. al vind ik het persoonlijk maar een raar idee om mensen te beoordelen op het wel of niet hebben van een tattoo, maar goed zo werkt de wereld nou eenmaal.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:00 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Okee, die eerste paar dingen niet, maar je kop kaalscheren wel, en dat ziet er bij de meeste mensen ook niet uit. Zelfde als een baard of snor laten staan. Ik vind het achterliggende idee gewoon hypocriet. Over smaak valt niet te twisten.
Ik vind een zichtbare tatoeage als aso bestempelen echt ouderwets geleuter. Maar goed, ieder z'n mening natuurlijk, ik vind tatoeages meestal niet mooi, heb er zelf geen, maar ik neem er verder ook totaal geen aanstoot aan. Ieder z'n ding.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:04 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je weet van tevoren dat een groot deel van de bevolking zichtbare tatoeages als asociaal ziet. Vervolgens toch iets zetten op zulke plaatsen is daarom ook het ultieme bewijs van onaangepastheid. Je kiest er op die manier namelijk bewust voor om er als aso bij te lopen.
Het is waarschijnlijk ook ouderwets geleuter, maar neemt niet weg dat er altijd mensen blijven (en dat zijn er nog best veel, kijk maar in dit topic alleen en dit zijn zelfs vnl wat jongere mensen) die je direct als aso zouden bestempelen. Je kan dan wel heel rebels 'wat kan mij het schelen, ik doe wat ik wil!' roepen, maar het zal je op allerlei manieren echt kunnen benadelen. Hoe tolerant je zelf ook bent en hoe graag je ook wilt dat iedereen net zo tolerant als jij is.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:37 schreef BigSmurf het volgende:
Ik vind een zichtbare tatoeage als aso bestempelen echt ouderwets geleuter. Maar goed, ieder z'n mening natuurlijk, ik vind tatoeages meestal niet mooi, heb er zelf geen, maar ik neem er verder ook totaal geen aanstoot aan. Ieder z'n ding.
Wat heeft wel of geen piercing\ tattoo met respect te maken?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Dus je hoeft geen respect meer te hebben voor mensen die hulpbehoevend zijn geworden?
Ik reageer op een andere opmerking, als je even terugleest zie je dat ook.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:29 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wat heeft wel of geen piercing\ tattoo met respect te maken?
Sja. Ik ben er zelf een voorstander van dat iedereen maar vooral met zijn of haar lijf moet doen wat hij of zij niet laten kan, maar helaas weet je dat sommige werkgevers zich dan achter de oren krabben.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken al iemand die nu 39 is met zo'n trampstamp. Heul sexy heur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |