abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juni 2011 @ 14:45:42 #226
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_98112273
:9~
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 13 juni 2011 @ 15:36:26 #227
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_98114544
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:30 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Mja, zelf ben ik niet geheel fan van dit, maar het was zeker heel erg lekker. We gingen whisky proeven, en daarna dus bier.

Deze biertjes "gewoon" gekocht bij mijn slijter - Melger's in Haarlem. Heeft behoorlijk veel biertjes uit de "niche"-wereld (dus ongeveer 4 meter aan flessen van De Molen, behoorlijk veel BrewDog etc.)

Zelf ben ik echt een fan van BrewDog. Ik zou 77 Lager wel de lekkerste pils durven noemen. Echt, wat een mijlengroot verschil tussen zeg een Grolsch of watdanook. Maar het blijft een pils natuurlijk. Eergister heb ik trouwens de Royal Virility Performance gedronken ^O^. Die vond ik nog verbazingwekkend lekker ook! :D
BrewDog is zo'n beetje de brouwerij waar ik de meeste verschillende bieren van heb geprobeerd (buiten de industriële, uiteraard, met name Carlsberg). Echt slechte bieren heb ik er nooit van gedronken, hoewel ik wel een keer onaangenaam verrast was. De Tokio* had een vrij sterk alcoholisch karakter (wat bij 18% ook wel te verwachten is) dat niet echt een aanvulling was op de rest van het bier. Dit in tegenstelling tot de AB:05, die een veel sterkere onderliggende smaak had.

[knip]
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_98120373
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:36 schreef Curchulain het volgende:

[..]

BrewDog is zo'n beetje de brouwerij waar ik de meeste verschillende bieren van heb geprobeerd (buiten de industriële, uiteraard, met name Carlsberg). Echt slechte bieren heb ik er nooit van gedronken, hoewel ik wel een keer onaangenaam verrast was. De Tokio* had een vrij sterk alcoholisch karakter (wat bij 18% ook wel te verwachten is) dat niet echt een aanvulling was op de rest van het bier. Dit in tegenstelling tot de AB:05, die een veel sterkere onderliggende smaak had.

[knip]
Heb je de Tactical Nuclear Penguin en Sink The Bismarck ook gedronken?
Beter onethisch dan oneetbaar
  maandag 13 juni 2011 @ 19:38:45 #229
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_98125330
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:51 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Heb je de Tactical Nuclear Penguin en Sink The Bismarck ook gedronken?
Neuh. Ten eerste gaat me dat een beetje te ver qua zwaarte, ten tweede vind ik het invriezen een beetje smokkelen, en ten derde kan en wil ik er het geld niet voor neerleggen.

En ten vierde: ik ben ze nog nooit tegengekomen. Vergeet overigens The End of History niet...

Welke ik wel heb gedronken:
• 5AM Saint
• Abstrakt AB:05
• Alice Porter
• Dogma
• Hardcore IPA
• Paradox Isle of Arran
• Punk IPA
• Tokio*
• Trashy Blonde
• Zeitgeist

M'n vaste bierwinkel heeft nogal de neiging om van slechts weinig brouwers vrij veel in te kopen. BrewDog is een van die brouwers. Rogue en Meantime zijn momenteel de anderen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_98129722
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:38 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Neuh. Ten eerste gaat me dat een beetje te ver qua zwaarte, ten tweede vind ik het invriezen een beetje smokkelen, en ten derde kan en wil ik er het geld niet voor neerleggen.

En ten vierde: ik ben ze nog nooit tegengekomen. Vergeet overigens The End of History niet...

Welke ik wel heb gedronken:
• 5AM Saint
• Abstrakt AB:05
• Alice Porter
• Dogma
• Hardcore IPA
• Paradox Isle of Arran
• Punk IPA
• Tokio*
• Trashy Blonde
• Zeitgeist

M'n vaste bierwinkel heeft nogal de neiging om van slechts weinig brouwers vrij veel in te kopen. BrewDog is een van die brouwers. Rogue en Meantime zijn momenteel de anderen.
Ah. Uiteraard liggen die twee gewoon bij Melger's. End of History is uiteraard niet (meer) te koop. Zoveel waren daar nu ook weer niet van gemaakt, ik geloof 11 voor de verkoop.

Welke BrewDogs ik heb gedronken:

• 5 A.M. Saint
• 77 Lager
• Rip Tide
• Trashy Blonde
• Dogma
• Punk IPA
• Hardcore IPA
• I Hardcore yoU
• Nanny State (oef, die is zwaaaaaar!)
• Royal Virility Performance *)
• IPA is dead Bramling X
• IPA is dead Nelson Sauvin
• IPA is dead Sorachi Ace (gatver!)
• IPA is dead Citra

Bij de slijter liggen die Tokyo* en Paradox «Smokehead» er ook nog, maar ik vind ze behoorlijk prijzig en ik houd niet echt van stouts.

Wat betreft die Bismarck enzo, ja, je betaalt 60 euro, maar het ergste vind ik nog dat het een 330 mL-fles is met een kroonkurk. Je moet dus iets regelen met een bak vrienden, of zelf kegellam willen worden uiteraard.

Ik heb mijn zinnen nu gezet op de Alesmith Horny Devil.
Beter onethisch dan oneetbaar
  maandag 13 juni 2011 @ 20:53:02 #231
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98129877
Wel fijn, wat leven in de brouwerij (ja ja, what's in a name).

De Trashy Blonde vind ik wel lekker. Ik ben wel benieuwd naar de IPA i.d. NS en IPA i.d. Citra.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_98130099
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:53 schreef Nembrionic het volgende:
Wel fijn, wat leven in de brouwerij (ja ja, what's in a name).

De Trashy Blonde vind ik wel lekker. Ik ben wel benieuwd naar de IPA i.d. NS en IPA i.d. Citra.
Voor zover ik weet wordt het erg lastig om nu nog aan de pakketjes IPA is dead te komen.

Teaser dan maar:



Ik heb gemerkt trouwens dat als je een tweede Trashy Blonde drinkt dat het dan snel gaat tegenstaan helaas. De Citra en N.S. zijn wel lekker, maar allemaal zijn ze behoorlijk stevig (niet echt geschikt voor bij normaal eten) met een IBU van 75 en op 7,5 % Maar de Sorachi Ace had iets weg van kauwgom en ik kon nou niet echt zeggen dat dat heel lekker was. :')
Beter onethisch dan oneetbaar
  maandag 13 juni 2011 @ 20:59:47 #233
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98130267
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:57 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Voor zover ik weet wordt het erg lastig om nu nog aan de pakketjes IPA is dead te komen.

Teaser dan maar:

[ afbeelding ]

Ik heb gemerkt trouwens dat als je een tweede Trashy Blonde drinkt dat het dan snel gaat tegenstaan helaas. De Citra en N.S. zijn wel lekker, maar allemaal zijn ze behoorlijk stevig (niet echt geschikt voor bij normaal eten) met een IBU van 75 en op 7,5 % Maar de Sorachi Ace had iets weg van kauwgom en ik kon nou niet echt zeggen dat dat heel lekker was. :')
Ik hou zelf wel van de wat bittere bieren. Zo ben ik gek op de Troubadour Magma, de Hopsinjoor, XX Bitter enz.

Maar op het moment sowieso van citrushoppen zoals dus Nelson Sauvin en Cascade(voor in Amerika erg populair op het moment).
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_98130464
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik hou zelf wel van de wat bittere bieren. Zo ben ik gek op de Troubadour Magma, de Hopsinjoor, XX Bitter enz.

Maar op het moment sowieso van citrushoppen zoals dus Nelson Sauvin en Cascade(voor in Amerika erg populair op het moment).
Ik ben zelf ook gek op Cascade! Nelson Sauvin ook wel, maar in de meeste bieren vind ik toch Cascade net effe lekkerder. Uiteraard is het net hoe het in het biertje valt natuurlijk.

Maar de Single Hops van Mikkeller zou je dan zeker eens moeten proberen!

[ Bericht 6% gewijzigd door Watertornado op 13-06-2011 21:19:28 ]
Beter onethisch dan oneetbaar
  maandag 13 juni 2011 @ 21:05:13 #235
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98130680
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:02 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook gek op Cascade! Nelson Sauvin ook wel, maar in de meeste bieren vind ik toch Cascade net effe lekkerder. Uiteraard is het net hoe het in het biertje valt natuurlijk.

[ afbeelding ]

Maar de twee voorste van Mikkeller zou je dan zeker eens moeten proberen!
Een vriend van me heeft die staan dus die gaan zeker een keer open :)
Cascade hebben we ook in ons eigen bier gebruikt (gisteren weer gebrouwen) en dat is gewoon erg lekker :9
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_98131011
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft die staan dus die gaan zeker een keer open :)
Cascade hebben we ook in ons eigen bier gebruikt (gisteren weer gebrouwen) en dat is gewoon erg lekker :9
Allemaal of deze twee? Ik wil ze eigenlijk allemaal hebben alleen op 4 euro per flesje is dat gewoon een dure bedoening. :{
Beter onethisch dan oneetbaar
  maandag 13 juni 2011 @ 21:14:55 #237
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98131305
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:10 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Allemaal of deze twee? Ik wil ze eigenlijk allemaal hebben alleen op 4 euro per flesje is dat gewoon een dure bedoening. :{
Nee hij heeft er meer.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 13 juni 2011 @ 21:17:20 #238
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_98131470
BrewDogs op mijn lijst zijn de 5AM Saint, Rip Tide, Punk IPA & Zeitgeist - allemaal voldoende, hoewel mijn smaak intussen wat Engelser is geworden dus waarschijnlijk zal ik ze nu wat meer waarderen. Het idee van TNP, End of History & Sink the Bismarck vind ik geweldig ^O^

Vanavond een kleine Duitse avond, net een Sion Kölsch gehad & nu een Ahornberger Landbier, allebei vrij licht maar toch best lekker weg te zetten :9
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:15:24 #239
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_98167735
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:33 schreef Nembrionic het volgende:
Hebben hier mensen al het ABT bier van de maand gedronken? En wat vond men ervan?
Oude Schaterhand bedoel je? Voor een IPA (geen liefhebber) vond ik 'm best aardig, wat betekent dat 'ie niet al te citrus/bitter is :') De eerste slokken met schuim vond ik wel het best. Mist alleen wat body (gebrek aan citrus/ bitter) dus voor de IPA-liefhebber niet echt een aanwinst zou ik zeggen.
pi_98168844
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:33 schreef Nembrionic het volgende:
Hebben hier mensen al het ABT bier van de maand gedronken? En wat vond men ervan?
nee, nog niet gehad...
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_98169633
Ik kom me hier ook eens melden. Ben 20 jaar en het eerste biertje wat ik ooit dronk (moest van mijn pa) was La Chouffe, toentertijd enorm ranzig. Tegenwoordig geniet ik heel hard van alle soorten Chouffe en heb ik het liefste Houblon.

Verder heb ik niet zoveel verstand van speciaalbieren, maar ik vind het wel interessant. Wat ik op heb: Duvel, Hertog Jan Grand Prestige & Karakter, Westmalle Dubbel & Triple, Corona en volgens mij alle soorten Chouffe (in de brouwerij wel te verstaan.).

Wat zijn enorme aanraders (waar vrij makkelijk aan te komen is)? :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:03:46 #242
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_98170484
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:49 schreef T-Force het volgende:
Ik kom me hier ook eens melden. Ben 20 jaar en het eerste biertje wat ik ooit dronk (moest van mijn pa) was La Chouffe, toentertijd enorm ranzig. Tegenwoordig geniet ik heel hard van alle soorten Chouffe en heb ik het liefste Houblon.

Verder heb ik niet zoveel verstand van speciaalbieren, maar ik vind het wel interessant. Wat ik op heb: Duvel, Hertog Jan Grand Prestige & Karakter, Westmalle Dubbel & Triple, Corona en volgens mij alle soorten Chouffe (in de brouwerij wel te verstaan.).

Wat zijn enorme aanraders (waar vrij makkelijk aan te komen is)? :)
Probeer de andere Trappisten buiten Westmalle eens uit, daar kom je een heel eind mee & zijn vrij makkelijk te verkrijgen.

Sowieso is verder de Tripel Karmeliet (bij de meeste slijterijen & Jumbo wel te krijgen) verplichte kost :9
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:23:21 #243
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98248234
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:15 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Oude Schaterhand bedoel je? Voor een IPA (geen liefhebber) vond ik 'm best aardig, wat betekent dat 'ie niet al te citrus/bitter is :') De eerste slokken met schuim vond ik wel het best. Mist alleen wat body (gebrek aan citrus/ bitter) dus voor de IPA-liefhebber niet echt een aanwinst zou ik zeggen.
Die bedoel ik inderdaad :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:24:20 #244
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98248266
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:49 schreef T-Force het volgende:
Ik kom me hier ook eens melden. Ben 20 jaar en het eerste biertje wat ik ooit dronk (moest van mijn pa) was La Chouffe, toentertijd enorm ranzig. Tegenwoordig geniet ik heel hard van alle soorten Chouffe en heb ik het liefste Houblon.

Verder heb ik niet zoveel verstand van speciaalbieren, maar ik vind het wel interessant. Wat ik op heb: Duvel, Hertog Jan Grand Prestige & Karakter, Westmalle Dubbel & Triple, Corona en volgens mij alle soorten Chouffe (in de brouwerij wel te verstaan.).

Wat zijn enorme aanraders (waar vrij makkelijk aan te komen is)? :)
Ik vinde de Houblon heel erg lekker :P

Wat noem jij vrij gemakkelijk aan komen? Want wellicht zit er een speciaalbierwinkel bij je in de buurt. Waar zit je ongeveer?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:24:37 #245
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98248281
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

nee, nog niet gehad...
Gauw doen dan en commentaar leveren :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_98251094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:24 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vinde de Houblon heel erg lekker :P

Wat noem jij vrij gemakkelijk aan komen? Want wellicht zit er een speciaalbierwinkel bij je in de buurt. Waar zit je ongeveer?
Best (vlak bij Eindhoven) :Y
Tripel Karmeliet ga ik morgen proberen (mijn vriendin neemt ze mee van de Jumbo :9 )
pi_98257469
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:30 schreef T-Force het volgende:

[..]

Best (vlak bij Eindhoven) :Y
Tripel Karmeliet ga ik morgen proberen (mijn vriendin neemt ze mee van de Jumbo :9 )
Ik kom eigenlijk nooit in Best (ik woon in Eindhoven). Is dat te doen met de trein? of zitten die helemaal aan de andere kant?

O wacht ik lees niet goed :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_98257649
Bij de Mitras op de Hurk (naast de Nettorama) hebben ze vrij veel biertjes. Voor de rest ben je vanuit Best met de auto binnen drie kwartier bij de Paters van de Koningshoeve waar La Trappe gebrouwen wordt. Ook zit er aan de Tivolilaan in Eindhoven een redelijk grote drankenwinkel, maar ben er nooit binnengeweest, weet niet hoe het met het bier zit.

Daarnaast was er ooit "t Drankurgel, maar weet eigenlijk niet of die nog in de oude hoedanigheid bestaat.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:56:54 #249
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_98257955
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:49 schreef Bos81 het volgende:
Bij de Mitras op de Hurk (naast de Nettorama) hebben ze vrij veel biertjes. Voor de rest ben je vanuit Best met de auto binnen drie kwartier bij de Paters van de Koningshoeve waar La Trappe gebrouwen wordt. Ook zit er aan de Tivolilaan in Eindhoven een redelijk grote drankenwinkel, maar ben er nooit binnengeweest, weet niet hoe het met het bier zit.

Daarnaast was er ooit "t Drankurgel, maar weet eigenlijk niet of die nog in de oude hoedanigheid bestaat.
3 kwartier rijden? Dat brengt je al in een straal van vrijwel iedere bierwinkel die 1000X meer heeft dan de heren van La Trappe...La Trappe bieren incluus :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:17:14 #250
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_98258817
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:56 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

3 kwartier rijden? Dat brengt je al in een straal van vrijwel iedere bierwinkel die 1000X meer heeft dan de heren van La Trappe...La Trappe bieren incluus :P
Met 3 kwartier in de auto kan je vanaf Best volgens mij zo'n beetje elke willekeurige trappistenabdij wel halen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')