Ik ben benieuwd wat ze met plein '44 gaan doenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:07 schreef rubbereend het volgende:
De Van Schaeck Mathonsingel in verbouwing. Maar het gaat best wel weer mooi worden
[ afbeelding ]
Nouja echt mooi was het al nietquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:45 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat ze met plein '44 gaan doen
Maak er dan JPG van i.p.v. PNG. Het duurt een eeuwigheid voordat het plaatje opgebouwd is.quote:
dat ligt echt aan jou, hier issie er instant...quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maak er dan JPG van i.p.v. PNG. Het duurt een eeuwigheid voordat het plaatje opgebouwd is.
Mooie straat was het vroeger zeg, is er (zoals in veel gevallen in dit topic) dus ook niet beter op geworden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
Steenstraat, vanaf Velperpoort gezien, geen idee welk jaar maar erg oud iig.
[ afbeelding ]
Huidige situatie, alhoewel de weg nu veranderd word..
De Steenstraat was vroeger één van de straten van Arnhem.... maar die glorie is er wel dik vanafquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
Steenstraat, vanaf Velperpoort gezien, geen idee welk jaar maar erg oud iig.
[ afbeelding ]
Huidige situatie, alhoewel de weg nu veranderd word..
Haagje van 't oosten was het, kan dat nu niet meer zeggen neequote:Op donderdag 24 maart 2011 17:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De Steenstraat was vroeger één van de straten van Arnhem.... maar die glorie is er wel dik vanaf
mooie timing dat net die T1 bus op de nieuwe foto langskomt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:18 schreef Bart het volgende:
Bergerweg Alkmaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
geen belangrijk station dus wordt ie kleiner zodat de kosten lager liggen, logisch an sichquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Of deze:
Station Grijpskerk:
[ afbeelding ]
In de jaren 80 ofzo vervangen voor:
[ afbeelding ]
hierna gebeurde het volgende:
[ afbeelding ]
Waarna dit het gevolg is:
[ afbeelding ]
Maar niet mooier om te zien.quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:47 schreef mschol het volgende:
[..]
geen belangrijk station dus wordt ie kleiner zodat de kosten lager liggen, logisch an sich
ze willen het kanaal weer gedeeltelijk in gebruik nemen voor pleziervaart en jachthavenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:49 schreef Disavowed het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kanaalzone rond '70/'80, gelet op de auto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vroeger gingen mensen ook vaak expres op de foto staan omdat dit iets speciaals wasquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Wat mij vooral opvalt is de veranderde samenstelling van vervoer. Vroeger was het ook druk op de straten maar dat was een mix van wandelaars, fietsers e.d. Nu is alles aan de kant geschoven voor de auto's die het straatbeeld domineren en bepalen.
Veel veranderd, maar nog niet eens zozeer in slechte zin. Is in elk geval voor het eerst in dit topic dat ik een plek tegenkom die op een goede manier geëvolueerd is.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Grote markt in 1810:
[ afbeelding ]
Grote markt Groningen 1962:
[ afbeelding ]
Grote markt nu:
[ afbeelding ]
Hierbij helpt de richting van de foto nogal . De noord en oostwand zijn aardig verpest .quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Veel veranderd, maar nog niet eens zozeer in slechte zin. Is in elk geval voor het eerst in dit topic dat ik een plek tegenkom die op een goede manier geëvolueerd is.
In sommige andere steden was dat karakteristieke gebouw gewoon platgegooid voor één of ander kantoorpand van glas en beton.
In alle haast viel mee, pas in 54 na flinke discussie werd er aan die kant weer wat opgetrokken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:45 schreef Omniej het volgende:
Ah, ja dat is wat minder inderdaad... Platgebombardeerd en in alle haast weer wat neergeplempt zeker.
http://g.co/maps/kx5tequote:Op maandag 13 februari 2012 19:33 schreef Q. het volgende:
Dat is de Leidsestraat in Amsterdam, dat witte gebouw op de achtergrond staat op het Koningsplein.
Dankjewel.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:33 schreef Q. het volgende:
Dat is de Leidsestraat in Amsterdam, dat witte gebouw op de achtergrond staat op het Koningsplein.
Ik word echt droevig als ik zie wat er voor dat Provinciehuis stondquote:Op maandag 9 mei 2011 14:34 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
gebouw van de Hoge Raad op het Plein in Den Haag
Nu de ingang van het tweede kamergebouw op het Plein :
[ afbeelding ]
De sloopzucht voor 1980 was in Den Haag veel groter overigens en voor die tijd zijn echt heel veel mooie gebouwen verdwenen.
[ afbeelding ]
Huize Groenestein aan de Loosduinseweg, wat overigens wel een katholiek pedoparadijs was.
[ afbeelding ]
Het gebouw van de Haagse dierentuin. Staat nu het provinciehuis.
[ afbeelding ]
Om nog maar niet te spreken over alle gedempte grachten in Den Haag die veel van de allure van de binnenstad heeft weggehaald. 1 straat herinnert er nog aan in naam, de Gedempte Gracht.
Pardon ? Dat spuuglelijke Stadsbalkon wat aan 1 kant omhoog komt en zicht op dat gebouw ontneemt, gecombineerd met alle bouw om dat station heen en een niet praktisch busstation maken juist dat het een stuk killer en klinischer is geworden. Niemand loopt tegenwoordig door het stationsgebouw, dat gaat allemaal of via de oostkant het station in vanaf het busstation. Zonde in mijn ogen, je kan zoveel meer doen met dat gebied.quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Station Groningen vroeger:
[ afbeelding ]
En nu:
[ afbeelding ]
Fietsenstalling is ondergronds gegaan Ziet er imo nu een stuk cleaner uit.
Binnenkant is ook fantastisch gerestaureerd enzo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |