abonnement Unibet Coolblue
pi_85261185
Theorie en praktijk van Rapley methode deel 5

Ik sloot 'm met:
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:53 schreef wickie het volgende:
Hier wordt eigenlijk niet echt gesmeten, alleen als ze het niet wil.
Alleen haar van een bordje laten eten is gegarandeerd niet eten en dweilen/stofzuigen... Je hebt toch ook van die borden die je aan tafel vastplakt?

Fruit en brood gaat hier super, maar avond eten is een ramp.. yoghurt gaat dan weer helemaal goed. Avondeten doen we dus half Rapley half met lepel. Steeds vaker wat wij eten, heb namelijk geen zin meer speciaal voor haar te koken en dat ze er dan niets van eet..

Wat doen jullie allemaal op brood? Ik doe er nu smeerkaas op maar wil er ook weleens wat anders op doen.
Ik eet zelf heel vaak geitenkaas met honing van de appie, maar dat mag ze jammergenoeg nog niet...
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:12:10 #2
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85261869
Soms alleen maar boter (maar dan wel echt boter he, geen margarine ivm de transvetten). Andere keren roomkaas, rozenbottel jam of vegetarische paté. En soms eet Thomas wat blokjes zoutarme kaas ernaast. Verder gaat ons repertoire momenteel nog niet, maar dit is al behoorlijk gevarieerd.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:29:09 #3
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85270332
Ik doe/deed hummus op brood, geprakte/pureerde avocado, en soms ook wel baba ganouch (geroosterde aubergine, gepureerd met yoghurt en tahini). Niet dat het altijd een even groot succes is/was. Maar ze is wel een sucker voor hummus inmiddels, gotta be, anders zou haar vader haar nog kunnen onterven ook ;).
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85271478
Wickie, wat dacht je van appelstroop en pindakaas? Ik weet niet hoe verstandig dat laatste is in verband met allergieen, maar Ivan vindt het heerlijk. Vroeger at ikzelf wel eens suikervrije jam, die zou je volgens mij ook prima kunnen gebruiken (maar je kunt net zo goed zelf fruit prakken en op brood doen)

Dat trommelen op tafel doen wij ook volop, hoor. Niet als beloning maar gewoon omdat het leuk is. En daarna gaat hij alsnog achteroverhangen. Ik dacht eerst dat hij het deed omdat hij moe was of omdat hij geen honger meer had, maar die twee opties heb ik nu wel uitgesloten. Ik denk echt dat hij het gewoon grappig vindt. Dat is ook niet zo raar, want een van zijn favoriete spelletjes is op schoot hobbelen en dan achterover 'gegooid' worden. Tijdens het eten vind ik het niet zo leuk en daarom probeer ik het maar te negeren. Gaat vast wel weer over. Ooit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85271596
Ik heb een paar dagen geleden eens een lunchsessie gefilmd. Alle elementen zitten erin:

* het volstouwen
* slaan op tafel
* blazen (vooral leuk met stamppot, trouwens!)
* in de stoel staan
* mama mee laten eten
* zijn nieuwe stemmetje
* achteroverhangen (al valt het hier nog wel mee en valt het me bovendien op dat hij het vooral doet om mijn reactie te testen! :o )

Let ook even op zijn Final Thought. (8>

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:23:33 #6
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85271700
Deh weh we-we we-weh!
Ivan heeft wel mooooooie ogen he. Een filmpje is toch altijd weer anders dan een foto. Completer, met de bewegingen en het geluid erbij. Leuk!

Ik zal eens kijken of ik Thomas' gooi- en smijtwerk ook op film kan krijgen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85272121
Ivan, gezellig afgesloten hoor dat filmpje :), wat zit je heerlijk te smikkelen!

Op brood doe ik appelstroop, soms smeerkaas, heel af en toe eens leverpastei, pindakaas heb ik wel geprobeerd, maar dat valt nog niet zo in de smaak. Gewoon een stuk korst kan ook Iris haar goedkeuring wegdragen ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85272688
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 08:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden eens een lunchsessie gefilmd. Alle elementen zitten erin:

* het volstouwen
* slaan op tafel
* blazen (vooral leuk met stamppot, trouwens!)
* in de stoel staan
* mama mee laten eten
* zijn nieuwe stemmetje
* achteroverhangen (al valt het hier nog wel mee en valt het me bovendien op dat hij het vooral doet om mijn reactie te testen! :o )

Let ook even op zijn Final Thought. (8>

Keischattig! :D O+
Dat proppen ook in t begin hahaha

Op brood hier gaat soms pindakaas, meestal jam, appelstroop, geitensmeerkaas heel soms een beetje pate/smeerleverworst.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85275502
Hier op brood boter, kaas of fruitstroop. Wij doen geen smeerkaas of smeerworst ivm zout en orgaanvlees.

Tof filmpje Claudia! Wat een heerlijk manneke is het toch. En ik zat me af te vragen hoe jullie dat toch deden met die Ikeaslab, totdat ik halverwege zag dat hij bij Ivan ook afzakt :D Op de groei gekocht denk ik dan maar ;)
Dat achteroverhangen is hier ook bekend. We hebben de voetenplank van de tripp trapp inmiddels al 2 keer verlaagd daardoor. Nu lukt het haar niet meer om zover op te staan dat het gevaarlijk kan zijn.
pi_85277973
Ja, die Ikeaslab is een ramp. Eigenlijk gebruik ik die slab alleen voor het avondeten. Ik weet niet waarom hij hem hier om had. De voetenplank verlagen, dat ik daar niet aan heb gedacht. :D

Kopen jullie ook zoutvrij of zoutarm brood, WupWup? Ik vind het maar lastig met zout. Ik denk dat ikzelf ook niet onder het aanbevolen maximum blijf, terwijl ik niets kant-en-klaars eet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85278520
Maar je hebt ook zout nodig toch? Voor het jodium meen ik...?
Volgens mij hoef je echt niet helemaal zoutloos... Ik voeg zelf eigenlijk nergens zout aan toe, maar ik geef wel gewoon brood en we eten ook af en toe wat kant en klaars.

Die Ikeaslab heb ik volgens mij ook nog ergens liggen, maar gebruik hem eigenlijk niet. We gebruiken voor het avondeten zo'n plastic slab met vangbakje, daar kan je ook prima uit eten wat je gemorst hebt aan het eind van je maaltijd ;). Iris zit altijd nog even na te graven in dat bakje.
En we hebben zo'n sillybilly oid slab, fleece geval met mouwtjes, maar die heb ik ook niet zo heel vaak gebruikt tot nu toe.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:00:01 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85279648
Ivan, wat zit je toch lekker te smullen! :Y)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:13:01 #13
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85281439
Ehm, ik geef Stef gewoon ons brood eigenlijk, ik heb nooit echt bedacht dat ik ook zoutloos brood zou kunnen kopen..

Maar we hebben vandaag courgette, paprika en tomaat gekocht, dan gaat Stef vanavond voor het eerst pasta eten! :D Ik ben benieuwd hoor, courgette heeft hij in elk geval nog niet gegeten. Vanaf welke leeftijd kun je je kind ook gebakken groente voorzetten? En zou ik er een klein beetje rul gebakken gehakt doorheen kunnen doen?

OH, en Claudia, dank je wel voor het delen van Ivan en zijn broodje pindakaas, Stef heeft 'm ademloos zitten kijken O+ Wel dríe keer trouwens, het was het ideale hulpmiddel om zijn nagels zonder moeilijk doen te knippen ;)
3!
pi_85284110
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:13 schreef Incantrix het volgende:
Ehm, ik geef Stef gewoon ons brood eigenlijk, ik heb nooit echt bedacht dat ik ook zoutloos brood zou kunnen kopen..

Maar we hebben vandaag courgette, paprika en tomaat gekocht, dan gaat Stef vanavond voor het eerst pasta eten! :D Ik ben benieuwd hoor, courgette heeft hij in elk geval nog niet gegeten. Vanaf welke leeftijd kun je je kind ook gebakken groente voorzetten? En zou ik er een klein beetje rul gebakken gehakt doorheen kunnen doen?

OH, en Claudia, dank je wel voor het delen van Ivan en zijn broodje pindakaas, Stef heeft 'm ademloos zitten kijken O+ Wel dríe keer trouwens, het was het ideale hulpmiddel om zijn nagels zonder moeilijk doen te knippen ;)
hahaha grappig hè hoe gefascineerd ze dan kunnen zijn :D

Lekker die groenten! :9
ik zou zeggen probeer het gewoon met de groenten en het gehakt. Een heel klein beetje kan best. Ze hebben vlees echt nog niet nodig op deze leeftijd maar het is ook niet slecht om het nu al te geven ofzo. Amélie kreeg denk ik ook rond Stef's leeftijd een beetje gehakt door de pasta.
Ben benieuwd wat hij ervan vindt! (of vond, gezien het tijdstip :') )
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85287213
Dank voor alle tips!

Ivan O+ Wat propt hij dat brood schattig in zn mond :D
Op tafel slaan doen we hier ook. Het achteroverhangen doet Mette ook, alleen dan met een andere lading. Meer in de vorm van een drama-queen act, dat ze echt geen eten meer wil.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_85287271
Dat op tafel slaan is wel iets waarvan ik denk: hm, moet ik dit wel aanmoedigen? Over een paar maanden of een paar jaar vind ik het vast niet zo grappig meer. Maar nu is het vooral nog zo knap dat hij dat soort dingen doet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85287434
Geweldig filmpje, Claudia O+ Wat issie toch leuk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85287505
Wat lief van jullie. O+

Ik vind hem ook zo leuk en blijf me daar maar over verbazen! Hij wordt leuker en leuker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85300480
Ivan O+ Wat kan hij toch goed eten. Ik moet Niels telkens 1 klein stukje brood geven, anders gooit hij het op de grond.

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:18 schreef wickie het volgende:
Op tafel slaan doen we hier ook. Het achteroverhangen doet Mette ook, alleen dan met een andere lading. Meer in de vorm van een drama-queen act, dat ze echt geen eten meer wil.
Hier ook :Y En soms zelfs erbij "huilen", alsof ik hem dwing te eten :')

Wij geven Niels vanaf 9 maanden een echte maaltijd ipv aparte stukjes groent, pasta of aardappel. Hij krijgt het nu uit een bordje en dat gaat heel goed. Gek genoeg gooit hijdat niet op de grond zoals hij met brood wel doet als er teveel voor hem ligt. Ik kook voor hem wat wij ook eten maar doe voor ons het zout en wat meer kruiden er later in, hij krijgt wel een klein beetje kruiden en zelfs een ietsiepietsie currypasta. Wij eten hierdoor ook veel minder zout, we aten al "flauw" maar nu vergeet ik heel vaak het zout erin te doen voor ons.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:58:42 #20
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85365058
Hier komt het grote couscousmonster!

Het ziet er op de foto minder erg uit dan het was. Ik heb mijn doekje wel twee keer uit moeten spoelen voordat ik m weer enigszins toonbaar had. Het oranje monstertje.

Aan rijst zijn we nog niet toegekomen, couscous is zo makkelijk snel klaar. En Thomas is er echt gek op.

Hoe gaat het bij jullie trouwens als ze uit een bakje eten? Thomas is nogal aan het 'pincetgrijpen', met duim en wijsvinger. Met stukjes is dat prima, maar met couscous schiet dat niet zo heel erg op natuurlijk. Zo nu en dan heeft hij een boontje of een olijfje te pakken, maar ik heb toch maar zo nu en dan zelf een hapje aangereikt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ca.ra op 16-08-2010 21:08:24 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85366025
_O- Thomas! Eng monster! Haha die plant erachter lijkt net zijn tooi!
Wij hadden vandaag ook couscous! Niels pakt het met zijn hele vuist en probeert het dan in zijn mond te stoppen terwijl hij zijn vuist niet open doet. Hij maakt dan een soort golfbeweging met zijn hand zodat het naar zijn mond beweegt. Hij kan de echte pincetgreep ook nog niet goed, hij drukt zijn duim nu meestal nog tegen zijn middelste vingerkootje.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85366103
Je met rijst en couscous is het wel lastig als ze stukje voor stukje doen ;). Dan help ik ook met een lepeltje. Als we iets van pasta eten probeer ik van die spiraaltjes of strikjes te doen, dat pakt makkelijker vast ;).

Thomas, wat zie je er heerlijk uit :Y)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85366519
nah, gewoon de japanse of chinese rijst pakken ipv thaise/indische/surinaamse ;)
die eerste twee plakken gewoon aan elkaar, dat eet lekker makkelijk :Y) ze pakt 1 korrel en krijgt er 10, ideaal :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:35:27 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85366891
Thomas, was het lekker vent? :Y)

Boontjes gaan steeds beter

Appel voor de eerste keer
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:39:12 #25
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85367100
Echt, als het aan mij lag dan zou ik iedere dag een foto van een etende Thomas posten. Ik vind het zó'n leuk gezicht he! Jullie foto's en filmpjes ook.

Awww Léon, wat een grote smile!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85367150
Harry is zooo schattig O+
Niels gooit boontjes op de grond, hij eet ze alleen als ik ze fijn snijdt en op een vork prik }:| wat nou Rapley...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85367171
Haha Thomas! Als het maar lekker was!

Claudia: nee we kopen geen zoutarm of -vrij brood. Ik denk ook niet dat je onder het maximum zult komen, het is bekend dat we met z'n allen veeeeeeeels te veel zout eten. Veel meer dan we nodig hebben in ieder geval.

Nijna je hebt inderdaad zout nodig. Niet voor jodium overigens, zout is natrium en chloride en aan keukenzout wordt jodium toegevoegd, zodat we dat ook binnenkrijgen (JoZo, ring a bell? ;) ). Ik geef geen smeerkaas, omdat smeltzouten nog slechter schijnen te zijn dan gewoon zout. Daarbij kunnen de nieren van een baby al dat zout helemaal niet goed verwerken. Ook denkt de wetenschap dat zout op jonge leeftijd bijdraagt aan verhoogd risico op hoge bloeddruk op latere leeftijd. Ik doe Emma in ieder geval niks te kort door geen smeerkaas of smeerworst te geven, ze zal er eerder profijt van hebben.
pi_85367230
Stiekem gauw foto's posten he :P Leuk joh, heeft Harry genoten van z'n appel?
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:45:54 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85367457
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:39 schreef Ca.ra het volgende:
Echt, als het aan mij lag dan zou ik iedere dag een foto van een etende Thomas posten. Ik vind het zó'n leuk gezicht he! Jullie foto's en filmpjes ook.

Awww Léon, wat een grote smile!
Heerlijk hè? O+

Ik vind het ook supertof!
Vanavond ook: wij zitten te eten en hij frot ook wat met boontjes. En fanatiek!
Ik geniet er zelf ook zo van O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:48:54 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85367600
Harry gooit ook eten op de grond hoor!
De honden zijn heel blij met onze Rapley voornemens :Y)

Ik zal binnenkort eens een compilatie maken van mijn kabouter. Maar nu moet diezelfde kabouter naar bed :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:50:15 #31
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85367680
Oh, je kabouter is nu al hangjeugd!
Wát een slechte opvoeding!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:55:06 #32
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85367962
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:50 schreef Ca.ra het volgende:
Oh, je kabouter is nu al hangjeugd!
Wát een slechte opvoeding!
:Y
hij is nu nog even de Doors aan het kijken bij papa op schoot. ik ga pap maken, kijken of hij dat vanavond wel wil :')
pi_85381062
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:40 schreef WupWup het volgende:

Nijna je hebt inderdaad zout nodig. Niet voor jodium overigens, zout is natrium en chloride en aan keukenzout wordt jodium toegevoegd, zodat we dat ook binnenkrijgen (JoZo, ring a bell? ;) ). Ik geef geen smeerkaas, omdat smeltzouten nog slechter schijnen te zijn dan gewoon zout. Daarbij kunnen de nieren van een baby al dat zout helemaal niet goed verwerken. Ook denkt de wetenschap dat zout op jonge leeftijd bijdraagt aan verhoogd risico op hoge bloeddruk op latere leeftijd. Ik doe Emma in ieder geval niks te kort door geen smeerkaas of smeerworst te geven, ze zal er eerder profijt van hebben.
Oh ja jozo ;). Ik geef af en toe smeerkaas, maar vooral omdat alles wat los op het brood ligt eraf gegeten wordt... en dan hoeft mevrouw het brood ook niet meer ;). Maar vaker heeft ze appelstroop op brood.
Ik denk dat het hier met de zoutinname wel meevalt eigenlijk. Ik voeg nergens zelf zout aan toe eigenlijk. En natuurlijk heb je wel het zout wat al in producten zit en die smeltzouten enzovoort. Ik ga me ook niet overal druk om proberen te maken, want dat doe ik al genoeg ;).
En zo maakt ieder natuurlijk zijn eigen keuzes.
Overigens ben ik gezegend (?!) met een normale/lage bloeddruk, heb ik denk ik van mijn moeder, want mijn vader heeft wel een hoge... dus deels ook erfelijk bepaald denk ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85381070
Oh vergeet ik helemaal Harry met zn boontjes lekkerrrr!

Plakrijst dus... misschien dat idd maar eens proberen ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:18:08 #35
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85392963
Vanaf hoe oud geven jullie macaroni met saus? Ik ben vergeten aparte groenten voor Elyas te kopen en wil hem wel mee laten eten met de macaroni vanavond, maar zonder saus zit er amper een vitamine in, en ik kan het vlees eruit laten voor hem. Maar dan heeft hij in ieder geval wel (verse) tomaat binnen (maar ook knoflook, de saus is namelijk al klaar, die haal ik uit de vriezer :{ is dat een probleem, hij is knoflook al wel gewend met de borstvoeding). Elyas is nu 8 maanden. En anders geef ik hem wel kale macaroni met een banaan :')
pi_85393163
Ik zou het gewoon proberen denk ik tan :Y
die knoflook is geen punt en wie weet heb je wel een nieuwe hit bij Elyas met die saus :D

Als hij het niet lekker vindt kun je hem altijd nog wat hapjes kale macaroni geven en die banaan erna.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:28:43 #37
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85393377
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:18 schreef Tan het volgende:
Vanaf hoe oud geven jullie macaroni met saus? Ik ben vergeten aparte groenten voor Elyas te kopen en wil hem wel mee laten eten met de macaroni vanavond, maar zonder saus zit er amper een vitamine in, en ik kan het vlees eruit laten voor hem. Maar dan heeft hij in ieder geval wel (verse) tomaat binnen (maar ook knoflook, de saus is namelijk al klaar, die haal ik uit de vriezer :{ is dat een probleem, hij is knoflook al wel gewend met de borstvoeding). Elyas is nu 8 maanden. En anders geef ik hem wel kale macaroni met een banaan :')
macaroni met (gepureerde) saus is het enige dat mijn zoon echt lekker vindt ^O^ . Hij is ook 8 mnd.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:28:03 #38
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85396012
Oké bedankt, dan geef ik hem lekker macaroni met saus :D

En hier nog een foto van zonet O+

Lekker appeltje!
pi_85397453
Ik zou het ook gewoon proberen met de saus hoor. Hoop dat Elyas er lekker van gaat smikkelen :D.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85398089
Oh Elyas wat zit je héérlijk appel te eten O+
pi_85400980
Emma eet ook heel graag pasta met gepureerde geprakte tomaat en jonge kaas. Misschien is dat iets? Sowieso hebben we hier een tomaatmonster trouwens :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:25:10 #42
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85401232
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:19 schreef WupWup het volgende:
Emma eet ook heel graag pasta met gepureerde geprakte tomaat en jonge kaas. Misschien is dat iets? Sowieso hebben we hier een tomaatmonster trouwens :')
Jammer genoeg mag Elyas geen kaas (koemelkallergie), maar hij lust wel tomaat, dus ik denk dat hij die saus ook wel gaat lusten :)

Ik plaats vanavond wel kliederfoto's :')
pi_85401274
Wat een beertje is Elyas zeg! En wat zit hij heerlijk te smullen.

Ik ben ook van plan volgens de Rapley methode eten te introduceren maar ik geloof dat Mr.DML eerst bij enkelen van jullie in de leer moet om de rotzooi die er bij komt kijken los te laten :X Hij is een echte neatfreak en we hebben tapijt liggen in de woonkamer :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:31:25 #44
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85401500
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een beertje is Elyas zeg! En wat zit hij heerlijk te smullen.

Ik ben ook van plan volgens de Rapley methode eten te introduceren maar ik geloof dat Mr.DML eerst bij enkelen van jullie in de leer moet om de rotzooi die er bij komt kijken los te laten :X Hij is een echte neatfreak en we hebben tapijt liggen in de woonkamer :P
Een vriendin van me kocht bij de Kwantum een restantje (vinyl)zeil van anderhalve vierkante meter en legde dat onder de kinderstoel, het meeste kwam daar wel op terecht... doekje erover, oprollen, postbodeelastiek erom en ergens in een hoekje in de meter-/kelderkast bewaren of zo. Ik vond het wel geniaal voor mensen met tapijtachtige vloerbedekking!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:40:39 #45
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85403831




Het macaroni-avontuur is geslaagd :') Hij vond het lekker... nu morgen zijn poepluier maar eens afwachten :D
pi_85406649
Elyas wat zit je lekker te smullen :9
pi_85406932
Elyas! O+ je hoort hem bijna smullen op die eerste foto! :D
fijn dat het geslaagd is Tan.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:55:07 #48
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85407178
Jaaaaa, Elyas, dat ziet er heerlijk uit ^O^ .
pi_85407680
Elyas, dat ziet er goed uit! Wij hadden vanavond ook Macaroni :) en dan Mirte die tegenover Iris aan tafel zit en zegt: I-jus heeft een vies hoofd mama.
Goed, het kind zat ook helemaal onder de pastasaus, maar ze had wel lekker gegeten ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:30:36 #50
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85408686
Heerlijk toch, dat geklieder met pastasaus :D Hoewel, mijn oudste van 14 kan nóg niet netjes eten :') Dan ben ik er toch wel eens een beetje gaar van.
pi_85408967
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:30 schreef Tan het volgende:
Heerlijk toch, dat geklieder met pastasaus :D Hoewel, mijn oudste van 14 kan nóg niet netjes eten :') Dan ben ik er toch wel eens een beetje gaar van.
:D

geef t maar op... ;)
ik ben ook zo'n type dat rustig van lompheid een stuk vlees over de tafel laat vliegen bij het snijden (liefst in een sjiek restaurant!)
Of zo'n hap willen nemen en dat je bijna bij je mond bent en dat het dan van je lepel afdondert :') En dan niet met iets droogs ofzo neeeee natuurlijk net die hap chili of pasta met lekker veel saus die dan bij voorkeur over je witte blouse heen valt.

Ik ben zo'n charmante eter :Y)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85409463
Oh ja, vlekken op witte kleding :'), ik mors ook regelmatig. Ach ja, leve de wasmachine...
Ik vind het allang fijn dat Iris zo lekker eet, soms zet het Mirte ook aan tot eten, maar over het algemeen kijkt ze alleen maar naar het avondeten, zal ook wel weer overgaan toch... ooit... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:59:11 #53
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85409968
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:48 schreef Nijna het volgende:
Oh ja, vlekken op witte kleding :'), ik mors ook regelmatig. Ach ja, leve de wasmachine...
Ik vind het allang fijn dat Iris zo lekker eet, soms zet het Mirte ook aan tot eten, maar over het algemeen kijkt ze alleen maar naar het avondeten, zal ook wel weer overgaan toch... ooit... :{
Ja het gaat over - andersom ook helaas... Jessai at zeer slecht tot hij een jaar of vijf was, daarna ging het gestaag beter, nu eet hij (8 jaar oud) bijna alles. Junah was een supereter (ik dacht altijd dankzij de (grotendeels toegepaste) Rapleymethode) en miept nu over alles... hoewel, het gaat langzaamaan weer de goede kant op. De oudste twee van 12 en 14 eten eigenlijk alles en hadden beiden zo hun periodes van moeilijk doen.

En qua netjes eten van de oudste... ze heeft er inderdaad niet echt aanleg voor :') je kunt altijd aan haar mondhoeken, haren, nagels en kleding nagaan wat er op het menu stond :') :|W
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:02:36 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85413063
Elyas wat zit je lekker te smikkelen :Y)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 17:34:27 #55
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_85443590
Oh wat een heerlijke foto's O+
Wij geven avondeten uit een potje omdat we zelf niet gezond genoeg eten om Rienk met mee te laten eten
(Spaghetti met saus uit een potje enzo) En meestal slaapt Rienk als wij eten of eet hij al voordat ik überhaupt aan koken begin. Als we tegelijk met het eten kunnen willen we Rienk wel mee laten eten. (gedeeltelijk rapley en gedeeltelijk pureren.)

Maar het brood geven we wel in het handje. In stukjes van 2x2 of groter. Hij moet het dus echt happen. Hij vind het heerlijk en propt alles enthousiast in zn mond en maalt het tot een drekkerig prakje maar hij slikt het niet allemaal door waardoor er dus een klont in zn mond vormt. Dit vis ik er uit met mn pink omdat ie er in kokhalst, maar ik vraag me af wat ik fout doe. Kleinere stukjes geven geeft het zelfde effect.

En als ik brood niet rapley wil doen? Hoe moet ik het hem dan geven? Ik zat het met mn vriend af te vragen, maar die wist het ook niet. Snij je het dan in mini stukjes? Maar dan leren ze toch nooit kauwen? Of moet je het dan in de mond stoppen in plaats van zelf laten eten?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:30:05 #56
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_85447086
We hebben spaghetti alla rapley gedaan _O-
Wat een chaos, maar hij viel echt aan! Alles zat in zn slap maar hij vond het heerlijk! Ik heb een heel klein beetje saus gedaan en gehakt en verse tomaten. Zoutloos verder.

J. doet hem nu in bad en ik ga de bende opruimen :Y) Dit gaan we vaker doen! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85570187



Banaan! :D
pi_85570346
whaaaa :D
guitig koppie O+ leukerd!
dat was een succes dus Free?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85570876
Voorlopig wel :+
Even afwachten of hij er niet gevlekt van wordt natuurlijk ;)
pi_85610142
Florian O+ Wat kan hij al goed eten!
Hoe is het afgelopen met de banaan Freecell?

Bij mijn schoonzusje. Oudste neefje en nichtje waren enorm verbaasd dat hij met zijn handjes mocht eten.


Perzik en van die zure rode besjes. Let op de spiegelbewegingen in de andere hand :D






&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85610539
Leuk hè? Dat spiegelen O+ Ziet er goeduit!

Banaan lijkt goed te gaan, vandaag weer geprobeerd. Morgen nog en als er dan nog geen reactie is is het 'veilig' !
pi_85660057
we mogen ook starten. liefst geef ik direct hele dingen, maar is dat wel veilig als kindlief nog niet kan zitten? zijn er manieren om dat te doen (liefst zo dat hij lekker meekan met het avondeten)?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85660944
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:15 schreef simmu het volgende:
we mogen ook starten. liefst geef ik direct hele dingen, maar is dat wel veilig als kindlief nog niet kan zitten? zijn er manieren om dat te doen (liefst zo dat hij lekker meekan met het avondeten)?
Ik zou wachten tot hij toch wel redelijk stabiel zelf kan zitten in een kinderstoel. Alleen als een kind rechtop zit kan het eten ophoesten wanneer het zich verslikt. Wanneer is hij omgerekend zes maanden? Geeft hij al signalen af dat hij toe is aan bijvoeding? Als je te vroeg begint is hij er motorisch nog niet aan toe om voedsel door te slikken en zal hij alles per ongeluk met zijn tong naar buiten duwen, ook zit het kokhalsreflex dan nog niet ver genoeg naar achteren om vast voedsel in de mond te hebben. Dat is ook de reden dat baby'tjes alles glad gepureerd moesten krijgen toen men nog met 3 maanden met bijvoeding begon.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85662595
oh, wmb wachten we tot hij kan zitten zodat we met hele dingen beginnen. dat heeft mijn voorkeur. medisch gezien maakt het allemaal niet zo uit tot hij 1 is, zijn darmen zijn gerijpt vanaf dat hij sondevoeding kreeg dus kan het. we mogen starten, het hoeft niet perse, maar het mag wel en er ligt een lichte nadruk op wel starten met bijvoeding. dus ik had zelf zo gedacht om gewoon heel rustig te beginnen. rijstewafels mogen toch bijvoorbeeld ook al met 6 maanden? da's toch ook geen prakkie? selene zat met 6 maanden ook nog niet hoor. die gaf ik toen dus prakkies als start, maar ik vraag me dus af hoe dat nou zit, want ergens is het toch raar dan?

zelfs van kleintjes mag een kindje van 6 maanden een rijstewafel. hoe doe je dat dan als ze nog niet kunnen zitten?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85662696
Simmu, Lotte kon pas met 9maand zelfstandig zitten, maar zat al vanaf 4 maand stabiel in de kinderstoel. Tis maar net wat je aanhoudt natuurlijk..
Lotte!
Noah!
pi_85663233
Het gaat er om dat ze stabiel kunnen zitten met steun, dus niet als een zoutzak in elkaar zakken, want dan kunnen ze stukjes voedsel niet ophoesten.
Als je toch graag wilt bijvoeden zou ik denk ik toch voor gepureerd gaan Simmu en dan later als hij er meer aan toe is verder gaan met grote stukken geven. Niet omdat het voor de darmen slecht zou zijn maar omdat hij er motorisch nog niet klaar voor is.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85664587
Simmu, wij gaven Lente d'r hapjes (stukjes en gepureerd) in de wipper, zo rechtop mogelijk.
pi_85665536
Twinkly! Dat bordje! Die wil ik ook!
Mette gaat gelijk gooien met bordjes.

Vertel vertel, wat voor een bordje is dat?

En ik vind Niels altijd met zoveel plezier eten O+
En jeetje wat een gezellig bolletje is Florian, ook aan de smikkel O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:28:48 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85666774
simmu, kan Ravi wel rechtop op schoot zitten? Zo ben ik met Harry ook begonnen. :Y
Hele stukken en op schoot vasthouden.
Hij kan nog steeds niet lang zitten maar gestut met wat kussen en handdoeken lang genoeg op wat mee te peuzelen aan tafel...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:51:24 #70
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85668118
Wicky, ik was er ook al weg van!
Het is de Tommy Tippee Magic Mat. Ik moet er nog steeds eentje halen, maar wij hebben hier geen Prenatal...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 07:10:02 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85676232
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:51 schreef Ca.ra het volgende:
Wicky, ik was er ook al weg van!
Het is de Tommy Tippee Magic Mat. Ik moet er nog steeds eentje halen, maar wij hebben hier geen Prenatal...
In Heerlen op de woonboulevard. Zal ik er van de week even voor je langs rijden?
Moet je me wel even precies laten weten wat je wil hebben...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:12:20 #72
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85690571
Oooh als je tijd hebt? Graag!
Een groene als het kan, setje mat+kom zoals op het plaatje. Anders een blauwe. Geen roze :)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85690809
Helaas hebben ze soms wel al vrij snel door hoe dat matje los gaat en dan heb dus bakje + matje dat door de kamer gaat }:|
pi_85694155
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:18 schreef Stiemie het volgende:
Helaas hebben ze soms wel al vrij snel door hoe dat matje los gaat en dan heb dus bakje + matje dat door de kamer gaat }:|
Als Niels genoeg heeft gehad gaat hij uit alle macht aan het bakje trekken, hij moet en zal hem eraf krijgen _O- Tot nu toe heeft hij nog niet ontdekt dat er een lipje aan de achterkant zit waar je aan moet trekken
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85694275
Esmee gaat soms aan het randje van het matje friemelen en dan trekt ze het hele matje los o|O
pi_85694437
Dat matje houdt het bordje op tafel? :o
Geniaal! Op naar de prenatal!
pi_85694477
Ja het matje plakt aan de tafel en aan de anere kant plakt het aan het bordje. Tip: bordjes van de hema blijven hier minder goed plakken want die hebben zo'n "profielstempel" onderop
  woensdag 25 augustus 2010 @ 18:31:31 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85698275
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:12 schreef Ca.ra het volgende:
Oooh als je tijd hebt? Graag!
Een groene als het kan, setje mat+kom zoals op het plaatje. Anders een blauwe. Geen roze :)
Dus een roze setje? Komt voor de bakker...
ik probeer het vóór zaterdag even voor je te halen
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:34:33 #79
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85708865
Argh o|O
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:40:31 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85723433
Even opscheppen hoe goed met zoon al kan drinken uit een glas O+
En natuurlijk lekker happen aan een rijstwafel :Y)
pi_85723822
Wat een lekker ding is het toch O+ En dat drinken, knap hoor! Emma kon het, nu niet meer. Laat het grootste deel langs haar kin lopen, zodat we beiden zeiknat zijn :') Gelukkig oefenen we met water :P
pi_85724090
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:51 schreef WupWup het volgende:
Wat een lekker ding is het toch O+ En dat drinken, knap hoor! Emma kon het, nu niet meer. Laat het grootste deel langs haar kin lopen, zodat we beiden zeiknat zijn :') Gelukkig oefenen we met water :P
haha hier gaat het ook zo :D Dus wij doen het ook maar met water! Hij vindt het wel echt super leuk en oefent zelf in bad.
Hij wil trouwens nog steeds geen MM uit een (tuit)beker, het moet ingedikt zijn, anders wordt hij boos :D Ik geef hem groot gelijk :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:26:13 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85725047
Dit is koude bv. Harry belieft zijn flessen bv alleen warm, anders proest hij het gewoon weer uit.
Ook pap uit een fles hoort niet. :N
Maar geef hem een bekertje en hij drinkt er alles uit (pap, koude bv, water) :D
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:13:51 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_85801274
Ik heb nog twee van die zuignapdingen ergens, maar hier werkt het niet hoor :N
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_85801589
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:51 schreef WupWup het volgende:
Wat een lekker ding is het toch O+ En dat drinken, knap hoor! Emma kon het, nu niet meer. Laat het grootste deel langs haar kin lopen, zodat we beiden zeiknat zijn :') Gelukkig oefenen we met water :P
haha idem hier _O- :')
De tuitbeker ook, ze vindt het geweldig, grote slok water nemen en dan alles zo weer uit haar mond laten lopen. Gelukkig maar eigenlijk dat ze alleen water wil drinken. Ik heb roosvicee en diksap aangeboden en thee, gewone melk, you name it. Ze wil t allemaal niet, alleen water. Prima, lekker goedkoop en een stuk minder gedoe met plakvlekken op de vloer :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85802945
Hier alleen melk. Water is héél leuk, maar tien minuten later is het altijd krijsen :? Raar kind :P
pi_85802952
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:26 schreef Asyniur het volgende:
Dit is koude bv. Harry belieft zijn flessen bv alleen warm, anders proest hij het gewoon weer uit.
Ook pap uit een fles hoort niet. :N
Maar geef hem een bekertje en hij drinkt er alles uit (pap, koude bv, water) :D
:+
Eigenwijs? O-)
pi_85803344
Isabeau drinkt vooral graag badwater met badschuim. :') Ze heeft altijd bekers om mee te spelen in bad, maar als het aan haar ligt drinkt ze daarmee het hele bad leeg.
pi_85803379
Sorbootje wij moeten ook altijd uitkijken met het badwater. Voor je het weet heeft ze zo een paar slokken gedronken :P
pi_85804146
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:42 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau drinkt vooral graag badwater met badschuim. :') Ze heeft altijd bekers om mee te spelen in bad, maar als het aan haar ligt drinkt ze daarmee het hele bad leeg.
hahaha hier ook ja
en badschuim zelf wordt ook graag gegeten, zo op t handje en dan in de mond. :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85804294
Kinderbadschuim zal wel geen kwaad kunnen gok ik ;)
Florian likt ook graag water op ;)
pi_85804415
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:19 schreef freecell het volgende:
Kinderbadschuim zal wel geen kwaad kunnen gok ik ;)
Florian likt ook graag water op ;)
haha er zit idd geen badedas in ofzo. Gewoon van die natusan top to toe wash spul.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85813130
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha idem hier _O- :')
De tuitbeker ook, ze vindt het geweldig, grote slok water nemen en dan alles zo weer uit haar mond laten lopen. Gelukkig maar eigenlijk dat ze alleen water wil drinken. Ik heb roosvicee en diksap aangeboden en thee, gewone melk, you name it. Ze wil t allemaal niet, alleen water. Prima, lekker goedkoop en een stuk minder gedoe met plakvlekken op de vloer :P
Hier ook :Y vanmiddag had ik een flesje diksap bij de lunch gegeven en toen wees ze naar de hema-beker met water die altijd op de hoek van de bank staat waar ze erbij kan. Ze wilde dat diksap helemaal niet :D

Ik weet niet of het aan Rapley ligt of dat we een gemakkelijke eter hebben (nu nog iig dan he :+ ) maar vanavond heeft ze bijvoorbeel dongelofelijk zitten smullen van zelfgemaakte paella :Y) twee borden (haar formaat dan he) ik schep altijd een reeele hoeveelheid op en vaak eet ze dat net niet helemaal op allemaal, maar nu dus wel en nog een tweede keer bijna net zoveel :D

Mijn kookkunsten, daar kan het ook aan liggen natuurlijk 8-)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85814579
Oh Amélie wil het best hoor, maar dan van mijn vinger af :') dan vindt ze het erg lekker. Maar uit een tuitbeker hoort water ofzo. Net zoals ze uit de gewone drinkfles dus geen water wil want daar hoort weer melk uit. Voor haar is het vast heel logisch :D
nouja goed, zolang ze nog zo de hele vloer onder spettert vind ik dat water prima :P de rest komt ooit wel.

Fijn dat Senna zo goed eet.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:55:39 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85815603
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:28 schreef freecell het volgende:

[..]

:+
Eigenwijs? O-)
Ja, heeft ie van zijn vader O-)
want ik heb het nog :')

miss_sly, tuurlijk ligt dat aan jouw kookkunsten :Y

Gisteren heeft Harry 1/8 honingmeloen volledig weggesabbeld/gekauwd :o
En vandaag voor het eerst paprika en dat vond ie ook prima.
Op de verjaardag van Thomas heeft hij lekker gesmuld van een rijstwafel, tomaat en komkommer :Y)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:16:40 #96
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85816416
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:19 schreef freecell het volgende:
Kinderbadschuim zal wel geen kwaad kunnen gok ik ;)
Florian likt ook graag water op ;)
Dat vraag ik me ook altijd af inderdaad... Maar als ik etiketten vergelijk verschilt de chemische zooi niet zoveel van elkaar.
pi_85826366
Hier wordt ook badwater gedronken en schuim gegeten... maar de kinders doen het allebei nog steeds, dus ik vermoed dat het niet heel veel kwaad kan...

Ahum... gisteren waren we op een verjaardag. Stonden natuurlijk chipjes enzo op tafel en ik had Iris een paar van die nibbit staafjes gegeven en daarna heel hard mn best gedaan om haar te leren dat ze eraf moest blijven. Tijdens het bbq-en stond ze bij oma van de jarige job stukjes hamburger te bietsen en toen het niet snel genoeg ging begon ze zelf maar van het bord te graaien :o. Vervolgens ontdekt ze een bakje japanse mix (zonder nootjes gelukkig) en heeft zich daar tegoed aan gedaan, terwijl ik in de keuken fruit aan het pakken was... En ik me maar steeds afvragen hoe ze toch aan die plakkerigheid om haar mond kwam...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85829812
Nijna _O-
Rapley ten top :+ Kind bepaald wat en hoe het eet :P
pi_85866024
Tess eet af en toe van een vork of een lepel maar zelf eten is veel leuker



[ Bericht 30% gewijzigd door Vicky op 30-08-2010 12:28:45 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85867649
Misschien ligt het aan mijn pc, maar ik kan je foto niet zien Vicky
pi_85867699
Ik kan m ook niet meer zien Wup :D Ik ga m ff opnieuw oploaden :D
nu moet ie het doen..

[ Bericht 6% gewijzigd door Vicky op 30-08-2010 12:30:33 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85868044
Ja nu doet ie het! Wat heeft ze toch een blonde haren! Mooi hoor O+ En zelluf doen is natuurlijk ook veel leuker!
pi_85960574
Tess O+

Speciaal voor mensen die niet van knoeien houden :+

Wij aten vandaag gezellig met zn tweetjes aan de kleine tafel omdat papa een diner had met zn werk. :Y)





perline-pasta, groooot succes! Precies bite-size ook voor de mini's :D Een beetje van mezelf en een beetje van albert heijn ;)



en toen ging ze met het bordje aan de haal }:|



eeeen.... op weg om mama een knuffel te geven O+
met pastakleding/snoet en al :')

we zijn maar gewoon even samen in bad gegaan :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85961405
lekker he Amelie... Knoeien hoort erbij! :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85962073
_O-
En dan ben je zo blij met laminaat he :D
pi_85962372
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:36 schreef WupWup het volgende:
_O-
En dan ben je zo blij met laminaat houten vloer he :D
:+ niet dat t uitmaakt, hout of laminaat hahaha

maar niet te weinig :o :D
ik had toch een lichte rolberoerte gekregen als ze dit op vloerbedekkingen had gedaan haha
doekje dr over en klaaaaar... ik moest toch nog dweilen dus dat doe ik morgen wel even uitgebreid als ze op bed ligt, nu geen zin in. Ik geloof
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85962576
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:+ niet dat t uitmaakt, hout of laminaat hahaha

maar niet te weinig :o :D
ik had toch een lichte rolberoerte gekregen als ze dit op vloerbedekkingen had gedaan haha
doekje dr over en klaaaaar... ik moest toch nog dweilen dus dat doe ik morgen wel even uitgebreid als ze op bed ligt, nu geen zin in. Ik geloof
Excusez-moi :@
Ik vind je al een daredevil dat je d'r pasta laat eten zonder slab :D
pi_85962859
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:49 schreef WupWup het volgende:

[..]

Excusez-moi :@
Ik vind je al een daredevil dat je d'r pasta laat eten zonder slab :D
Hahaha :D

nouja die slabbers zijn een ramp hier }:|
ze hangt zichzelf eraan op. Ze trekt eraan, dan pakt ze hem vast en trekt ze hem naar rechts en dan omhoog. Net zolang tot ze paars aanloopt zeg maar :') Dat heeft ze dus twee keer gedaan en toen vond ik het best met de slabbers. :P de sillybilly presteert ze het ook mee en dan trekt ze dr andere arm half uit de kom zeg maar.

Tegenwoordig gaat het ietsje beter als ze in de stoel zit, dan kan ik de slab strak wegproppen achter het blad, dat scheelt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85963021
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:55 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Hahaha :D

nouja die slabbers zijn een ramp hier }:|
ze hangt zichzelf eraan op. Ze trekt eraan, dan pakt ze hem vast en trekt ze hem naar rechts en dan omhoog. Net zolang tot ze paars aanloopt zeg maar :') Dat heeft ze dus twee keer gedaan en toen vond ik het best met de slabbers. :P de sillybilly presteert ze het ook mee en dan trekt ze dr andere arm half uit de kom zeg maar.

Tegenwoordig gaat het ietsje beter als ze in de stoel zit, dan kan ik de slab strak wegproppen achter het blad, dat scheelt.
:o Kook je zó slecht?
pi_85963079
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:00 schreef WupWup het volgende:

[..]

:o Kook je zó slecht?
ze huilt er ook heel hard bij. ;(

NEE NEE NEE NEE roept ze dan.

:+
dat laatste roept ze overigens tegenwoordig wel echt :') héél dramatisch _O-
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85963650
Hahaha, arm ding :D Over een paar maandjes kan ze gewoon alles wat ze niet lekker vindt aan haar zusje voeren, scheelt ook weer :Y)
  woensdag 1 september 2010 @ 21:21:35 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85963945
:D
Lekker smikkelen Amélie O+

Hier heeft er vandaag eentje 1,5 pruim weggepropt :Y)
Heerlijk dat snoetje. Heb dan ook voor de vakantie een heleboel slabbers en washandjes meegenomen ;)
pi_85966481
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:14 schreef WupWup het volgende:
Hahaha, arm ding :D Over een paar maandjes kan ze gewoon alles wat ze niet lekker vindt aan haar zusje voeren, scheelt ook weer :Y)
Tja dat gebeurt hier dus... broodkorstjes worden gewoon bij zusjelief in de handen geduwd en die eet ze met smaak op ;). Met warm eten niet, tot nu toe ;).

Huup, heerlijk als dat zo kan. Ik zou het geloof ik niet zo goed kunnen, het dan maar laten gaan. Maar voor een kind moet het heerlijk zijn zo!!! Het ziet er heerlijk uit namelijk :Y)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_85980735
Haha, die foto's! :D
Ik heb laminaat en het schoonmaken van het laminaat is het probleem niet. Maar met een bord aan de haal? :o Dan zou het hier op de bank, aan de muren, in de gordijnen, overal zitten.

En sinds ik pindakaas terug vind op allerlei plekken wordt er ook niet meer met brood gelopen :@
pi_85981316
ik heb e.e.a. nagevraagd en we mogen starten *O*
komend weekend is het zover (luister naar het tromgeroffel vanuit de verte!) ik neem hem tijdens het avondeten gewoon op schoot. hij's rond die tijd toch altijd wakker (en moe). lekker vrijblijvend allemaal, alstie er niks van binnenkrijgt geeft het ook niks :)

keuzes keuzes, een rijstewafeltje of een peentje......
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 2 september 2010 @ 13:48:45 #116
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85983911
Huuphuup die foto's :D

Een bord is hier niet eens van toepassing. Die ligt meteen op de grond, komt wel denk ik dan maar.

Eergisteren Elyas voor het eerst moeten voeren, want harira (soort soep). Intussen hem ook wat brood gegeven om zelf in het mondje te stoppen, maar was wel raar voor hem, een lepel in zijn mond :') Wanneer beginnen jullie met zelf van een lepel eten?
pi_86159648
Tan Niels was al een lepel gewend omdat we hem daarmee zijn medicijnen gaven, die vond hij zo lekker dat hij nog steeds helemaal blij wordt wanneer hij een lepel tegen een bakje hoort tikken :D

Een paar dagen geleden heeft Niels voor het eerst zelf yoghurt met een lepel gegeten (niet geschikt voor gevoelige kijkers als Ssserpente en Claudia :+ )
En pasta-pompoen-snoetje met heel veel tanden O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_86159938
Hij gebruikt z'n lepel gewoon, wat knap! En het ding vliegt niet eens de hele kamer door :') Leuke foto en wat heeft Niels al veel tanden :o
pi_86587697
Oh Niels! Wat smikkel je daar lekker van je yoghurt!

En Amelie, lekker samen met mama aan de lage tafel eten, gezellig!

Ko at laatst ook yoghurt en ik moest zo om hem lachen. O+






Mmmmmh :9
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 19 september 2010 @ 07:58:33 #120
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86592430
Lekker hè Ko, fijn kliederden.
Bij Thomas is het weer bal qua eten, hij heeft boven twee kiesjes die door aan het komen zijn (een puntje en een bult), en hij moet veel huilen bij het eten. Zielig!
Maar verder gaat het heel goed met eten de laatste tijd. Ook fruit gaat er nu met smaak in.
Alleen dingen die hij niet wil gooit hij nog steeds demonstratief op de grond. Gisteren had ik een peertje voor hem geschild, maar het was maar een kleintje dus ik had ook wat druifjes (is hij normaliter gek op) in zijn bakje gedaan. De peer was echter duidelijk favoriet, en de druifjes werden een voor een vakkundig verwijderd.
Fijn joh, kon ik op mijn knieën door het huis want die dingen rollen overal onder. En de kat ging er ook al mee voetballen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_86592513
Ko O+ O+ ! Geweldig! Dat blije geconcentreerde koppie wat hij erbij trekt is heel herkenbaar :D

Haha Thomas! Niels doet dat ook, vooral met broccoli, dat haalt hij uit zijn bakje en legt het resoluut op tafel, om naar lekkerdere dingen te kunnen vissen.
Sneu dat hij zo'n last heeft van zijn kiesjes :* , ik zie er niet naar uit dat die bij Niels door gaan komen!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_86592797
Wat een geweldig filmpje, Twinkly! Mijn vriend moest er ook om lachen. Het is grappig om te zien dat Niels de lepel probeert te gebruiken. Maar ik vind het ook wel zielig voor hem dat hij zo weinig binnenkrijgt, haha. En hij ziet er ineens zo groot uit met al die tanden!

Die concentratie van Kobus, wauw!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86593332
quote:
Op zondag 19 september 2010 08:27 schreef Twinkly het volgende:
Haha Thomas! Niels doet dat ook, vooral met broccoli, dat haalt hij uit zijn bakje en legt het resoluut op tafel, om naar lekkerdere dingen te kunnen vissen.
Goh, ze lijken best op elkaar die zoons van ons. O+
Broccoli is vies, rijst helaas ook, couscous ook. :{

Arme Thomas, hopelijk zijn de kiezen gauw door!
Leuk is dat he, die voorkeur. Vandaag zijn het de druiven, morgen de blauwe bessen. Er is hier geen pijl op te trekken, elke dag is iets anders het lekkerste. :9
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 10:07:00 #124
5428 crew  miss_sly
pi_86593372
Heerlijke foto's O+ Ik vind het zo leuk zoals ze met eten bezig kunnen zijn.

Wij zijn inmiddels zo gewend dat Senna met ons me-eet, dat we op vakantie helemaal vergeten waren dat we voor de zekerheid een paar Olvarit-menuutjes hadden meegenomen voor als ze niet wilde eten :D Dus die zijn ongeopend mee naar huis gegaan, maar Senn aheeft wel een paar avonden niet zo goed gegten :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 september 2010 @ 11:16:04 #125
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_86594506
_O- Die Ko!!!!

Twinkly dat filmpje :D Hoe hij "professioneel" de lepel probeert te bedienen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_86594687
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:12 schreef Twinkly het volgende:
Tan Niels was al een lepel gewend omdat we hem daarmee zijn medicijnen gaven, die vond hij zo lekker dat hij nog steeds helemaal blij wordt wanneer hij een lepel tegen een bakje hoort tikken :D

Een paar dagen geleden heeft Niels voor het eerst zelf yoghurt met een lepel gegeten (niet geschikt voor gevoelige kijkers als Ssserpente en Claudia :+ )
En pasta-pompoen-snoetje met heel veel tanden O+
[ afbeelding ]
Ik heb 'm half af gekeken. *O*

OMG! :X
pi_86594847
Wat ik trouwens zo grappig vond, was dat ik Ko echt moest voordoen hoe hij zijn vingers kon aflikken.
Hij vond het maar een rare sensatie, dat kun je op die laatste foto ook zien.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86594979
Haha, grappig Oek, hoe vanzelfsprekende dingen voor hem zo nieuw kunnen zijn. Wat heb je trouwens weer prachtige foto's gemaakt. (Ik kijk even door de viespeukerij heen . :P) Ze hebben altijd zo'n mooie sfeer! O+
  zondag 19 september 2010 @ 16:21:30 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86604005
Niels, wat ben je toch een heerlijke kliederkont! O+

En Ko ook al zo crea met yoghurt :D

Arme Thomas met zijn kiesjes :{
Maar wel heerlijk dat hij zo selectief is O+
Voor de rommel op de grond hebben wij de honden. DIe zijn ontzettend blij met onze keuze voor Rapley :D

miss_sly, dat maakt toch niet uit? Ik had op vakantie ook wat potjes fruit meegenomen, voor als er niks zou zijn voor Harry. Er was niet veel voor Harry maar meneer beliefde geen prut uit een potje. Dus dan maar een beetje wat bij elkaar scharrelen aan fruit/groenten en verder maar niks. Halen ze wel weer in op een andere manier.

Harry heeft vandaag een halve boterham op! Met een beetje hulp van ons weliswaar maar toch. Hij vindt boterhammen echt geweldig lekker. Ik doe er een beetje roomboter op want hij sinds hij bijvoeding krijgt, is hij regelmatig een beetje verstopt. Maar hij smult ervan. Zal mijn man eens vragen om foto's te maken.
Het lekkerst vindt hij de boterham als je hem nog even doopt in de bv. :Y)
En de beker met melk (bv) moet je uit het zicht zetten want anders wil hij niet eten maar drinken uit de beker O+
  vrijdag 24 september 2010 @ 23:13:45 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86812001
Harry aan de boterham, moedermelk en meloen O+
pi_86812540
ahw O+ leuk filmpje en volgens mij was het lekker :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_86819349
Harry wat ben je heerlijk aan het smikkelen! Hij reageert echt zo super enthousiast als hij uit de beker mag drinken :D Ik vind zijn fijne motoriek al zo goed, hij probeert de pincetgreep al!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_86819531
Wat een lekker filmpje! Knap van die meloen.

Ik vind dat hij heel rustig eet :D Florian is meer van de aanval :+
pi_86819984
Wat een lief filmpje, Asy! Wat heb je toch een heerlijk ventje! En ook een zo'n zeurend piepbeest, hoor ik. :P
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:01:01 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86824893
Dank jullie wel! Wij wijn ook erg blij met hem. Het is gewoon echt een heerlijk kereltje. Op dit filmpje drinkt hij nog netjes ut de beker maar vandag deed hij iets ondeigends! HIj blies in de beker terwijl hij aan het drinken was :o
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:40 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een lief filmpje, Asy! Wat heb je toch een heerlijk ventje! En ook een zo'n zeurend piepbeest, hoor ik. :P
:D 2 stuks zelfs. En ze zien de stukjes vallen en ze kunnen er niet bij: frustratie!
pi_87175324
Toch handig zulke vloerdweilers in huis Asy ^O^

Niels pikte mijn peer in :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87201702
O+
Wat worden ze gauw groot ineens :'(

don't mind me, heb lichtelijk last van een aankomende verjaardag ;)
pi_87205396
Twinkly, dat is met recht verslinden ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:28:55 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87260003
Twinkly wat een heerlijk (vr)etertje heb je daar! O+

Harry heeft vandaag met papa een boterham met stroop gegeten (eerste keer). Ik zal eens kijken of ik strakjes het filmpje bewerkt en ge-upload krijg...
pi_87260206
Ik had in het bv-topic al gepost dat ik Emma verdenk van een (lichte?) koemelkintollerantie en ze krijgt dan ook al een paar weken geen koemelkproducten als yoghurt, kaas of boter meer. Aan de ontlasting te zien gaat het inderdaad beter. *O*
Vanavond heb ik pap gemaakt van rijstemelk met biobim en ze vond het heerlijk! Ik heb het zelf nog even geproefd, maar nee dank je :D Rijstemelk alleen smaakt wel lekker, beetje zoetig.

Davinia, waarom verdenk je Aviva van een intollerantie?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:00:54 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87261647
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:32 schreef WupWup het volgende:
Ik had in het bv-topic al gepost dat ik Emma verdenk van een (lichte?) koemelkintollerantie en ze krijgt dan ook al een paar weken geen koemelkproducten als yoghurt, kaas of boter meer. Aan de ontlasting te zien gaat het inderdaad beter. *O*
Vanavond heb ik pap gemaakt van rijstemelk met biobim en ze vond het heerlijk! Ik heb het zelf nog even geproefd, maar nee dank je :D Rijstemelk alleen smaakt wel lekker, beetje zoetig.

Davinia, waarom verdenk je Aviva van een intollerantie?
Fijn dat het beter gaat!
pi_87261737
Twinks, ik vind dat filmpje echt geweldig! Niels O+ O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:22:28 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:23:32 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87265866
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:32 schreef WupWup het volgende:
Ik had in het bv-topic al gepost dat ik Emma verdenk van een (lichte?) koemelkintollerantie en ze krijgt dan ook al een paar weken geen koemelkproducten als yoghurt, kaas of boter meer. Aan de ontlasting te zien gaat het inderdaad beter. *O*
Vanavond heb ik pap gemaakt van rijstemelk met biobim en ze vond het heerlijk! Ik heb het zelf nog even geproefd, maar nee dank je :D Rijstemelk alleen smaakt wel lekker, beetje zoetig.

Davinia, waarom verdenk je Aviva van een intollerantie?
* meeverhuist is :P

Fijn dat het beter gaat! *O*

Ten eerste, PR heeft een voedselallergie, dus daar zijn we al alerter op.
Ten tweede, het valt me op dat als Aviva een paar dagen op het kdv is geweest, er gekeuteld wordt. vandaag ook weer een klein keuteltje (min of meer verstopt, dus.) en ze krijgt daar youghurt s middags (met de groep) en wellicht ook smeerkaas. nu eet ze de yoghurt pas sinds een week of 2 goed, maar ja, redelijk snel daarna kwam dus de verstopping. 2 dagen enkel bv en ze was weer doorgespoeld, maar toch.
gister had ze ook alweer echte stevige plakpoep volgens de leidster.

vandaag dus niks van melk gegeven (fruit, boterham (kosher, dus per definitie melkloos) met humus, en verder was ze te moe voor avondeten) zal morgen bij de gastouder vragen om geen yoghurt of smeerkaas te geven, bij schoonmoeder vrijdag ook. als de ontlasting dan vanzelf weer op gang komt, hebben we een indicatie, lijkt me. toch?

ik drink verder wel gewoon melk en zo. lijkt me niet nodig om dat nu ook te gaan schrappen als ze er tnt geen last van heeft gehad, toch?

trouwens, ik zocht er eerst niks achter, maar toen jij dat zo schreef over die harde ontlasting, herkende ik het heel erg. vandaar dat ik erop triggerde. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:11:35 #145
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87324270
nou, ze heeft woensdag en gister geen melkproducten gehad. gister twee keer goed gepoept, waarvan gisteravond nekpoep. ik denk dat ze vandaag weer yoghurt krijgt, we gaan het zien. anders geven we zelf een beetje. als ze morgen weer moeilijker poept, wordt het gewoon tot 1 jaar geen yoghurt of smeerkaas meer.

en dan kan het best zo zijn dat officieel koemelkintolerantie niet bestaat, als madam erop constipeert, geven we het niet. het hoeft geen label. mijn kind moet zich goed voelen. en als ze daarvoor geen yoghurt mag, eet ze geen yoghurt. heel simpel.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:19:18 #146
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87324586
Oh dit topic heb ik nog niet eerder gezien. We zijn bij Noortje was smaken aan het introduceren maar hoe kan ik nou het best beginnen met rapley, haar gewoon een stuk peer geven??
pi_87325468
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:11 schreef DaviniaHR het volgende:
nou, ze heeft woensdag en gister geen melkproducten gehad. gister twee keer goed gepoept, waarvan gisteravond nekpoep. ik denk dat ze vandaag weer yoghurt krijgt, we gaan het zien. anders geven we zelf een beetje. als ze morgen weer moeilijker poept, wordt het gewoon tot 1 jaar geen yoghurt of smeerkaas meer.

en dan kan het best zo zijn dat officieel koemelkintolerantie niet bestaat, als madam erop constipeert, geven we het niet. het hoeft geen label. mijn kind moet zich goed voelen. en als ze daarvoor geen yoghurt mag, eet ze geen yoghurt. heel simpel.
Is dat zo, dat het niet bestaat? Hoe moet je het dan noemen? Maar inderdaad wat jij zegt: label? Boeiuh :{w
Wat kun je dan blij zijn met nekpoep he :')

Becky, lees je eerst een beetje in in het hoe en wat van Rapley. Wees bijvoorbeeld op kokhalzen voorbereid (hoewel lang niet alle kindjes dat doen), weet welk nut dat heeft, weet wanneer je moet ingrijpen en wanneer juist niet en geniet er vooral van! Maar is jouw baby alweer 6 maanden joh? Het gaat echt zo hard!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:46:46 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87325562
becky, ik weet niet hoe goed noortjes motoriek is, maar peer is nogal glibberig.
ik zou dan beter banaan doen (verstopt wel, maar kan je iig vasthouden), of groentes als broccoli of bloemkool, of gekookte wortels andere dingen die een beetje stevig zijn, en niet meteen wegglibberen.

wup, PR had wat gegoogled en vond daar dat het niet schijnt te bestaan of zo.

ik was vooral blij met de nekpoep omdat ze het deed toen we oppas hadden ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:00:09 #149
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87325996
WupWup, op bv.com staat wel iets geloof ik, ik zal thuis eens gaan googlen en dit topic eens beter doorspitten. En ze is bijna 6 maanden, maar van de diëtiste mochten we al beginnen dus dat doen we een heel klein beetje. Met kokhalzen hebben we al ervaring haha, had het eerste prakje met banaan niet fijn genoeg gemaakt.

Davinia, als Noortje eenmaal iets vast heeft dan is het EN heel stevig EN moet het in de mond (zo heeft ze regelmatig mijn haar vast stevig en naar de mond). Ben benieuwd, we zullen het eens zien van het weekend.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:04:40 #150
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87367193
Vandaag hier voor het eerst spruitjes gegeven. Eerst even een vies gezicht en daarna werden ze gewoon in z'n geheel in den mond gepropt. Zo schattig om te zien! Eerst gaat het spruitje van links naar rechts en terug en dan opeens 'splut' nomnomnom. :Y)
Kortom spruitjes zijn goedgekeurd!
pi_87377696
ravi heeft een stuk aardappel op *O*

en verslikte zich prompt omdattie zo gulzig is dattie alles in een keer naar binnen probeert te krijgen. zomaar opeens slaat het idee bijvoeding aan ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:09:08 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87411715
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

Is dat zo, dat het niet bestaat? Hoe moet je het dan noemen? Maar inderdaad wat jij zegt: label? Boeiuh :{w
Wat kun je dan blij zijn met nekpoep he :')
ik heb afgelopen zaterdag een flinke portie yoghurt gegeven, en daar heeft ze helemaal niet op gereageerd in de vorm van keutelen oid. eerder het tegenovergestelde :')

dus de melk zal het niet zijn! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_87418623
Wat fijn Davinia!
pi_87439093
hallo allemaal

mijn minidraak is deze week alweer 5 maanden dus we zijn ons aan het inlezen op vooral rapley
maar ik vraag me af of jullie allemaal tot 6 maanden hebben gewacht
rapley is toch ook kijken of het kind al intresse in het eten toont?
Minidraak probeert nu al regelmatig ons eten van het bord te pakken namelijk, zou ik dan toch nog een maand moeten wachten of zo langzamerhand kunnen beginnen?
pi_87452301
Wij hebben tot 6 maanden gewacht, omdat de darmen van een baby pas na 6 maanden enigszins in staat zijn om met het voedsel om te gaan. De darmrijping start pas na de geboorte, dus vroeg- of laatgeboorte heeft hier ook geen invloed op. Het eten pakken van je bord en zelfs in de mond stoppen, hoort bij motorische ontwikkeling en natuurlijke nieuwsgierigheid. Eerder starten dan 6 maanden met bijvoeding heeft geen voordelen en doe je je kind niks te kort mee. Sterker nog, er zijn aanwijzingen dat vroeg bijvoeden darmproblemen op latere leeftijd in de hand kan werken.
pi_87452539
wupwup dank voor je antwoord, nog niet starten dus maar gewoon een maandje wachten!
pi_87457775
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:19 schreef becky27 het volgende:
Oh dit topic heb ik nog niet eerder gezien. We zijn bij Noortje was smaken aan het introduceren maar hoe kan ik nou het best beginnen met rapley, haar gewoon een stuk peer geven??
Hier op borstvoeding.com staat een handig schemaatje met richtlijnen qua wat je vanaf welke maand kan geven: voedselintroductieschema. Is misschien ook wel een leuke voor in de OP?
Hardloper.
IG @webkim
pi_87939022
Nou, we zijn langzaam begonnen met herintroduceren. Tot nu toe heeft ze vorige week een halve plak kaas op - geen reactie. Een paar dagen later een hele plak kaas - geen reactie. En net heb ik een paar blokjes kaas laten snijden bij de kaasboer die we samen -lopend naar huis- hebben opgegeten, dus we wachten het weer af. Het líjkt helemaal goed te gaan! Binnenkort wil ik Biogarde gaan proberen, wie weet is ze er nu al helemaal overheen *O*
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:30:36 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88370042
Mmm, pap!





  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 17:23:06 #161
5428 crew  miss_sly
pi_88371176
Ach wat een lief ding, Wup O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88371232
:D kijk dat blije toetje nou O+ O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88430013
Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik ook begonnen met de Rapley-methode (ik heb daar een paar vraagjes over, zie onderaan). Ik had er zelf al eea over gelezen op intenet maar me er nog niet echt in verdiept omdat mijn zoontje toch nog te jong was (toen 4,5 maand).

Hij is nu 5 maanden en 10 dagen en afgelopen donderdag ben ik met hem naar het consulatiebureau geweest en daar vertelden ze dat ze tegenwoordig aanraden om met vaste bijvoeding te beginnen tussen de 5 en de 6 maanden.

Mijn zoontje krijgt borstvoeding maar keek de laatste weken zeer aandachtig als paps en mams zaten te eten vandaar dat we er nu me zijn begonnen, hij leek er wel klaar voor zeg maar. Borstvoeding geef ik op verzoek en dan beppaalt hij zelf wanneer en hoeveel hij drinkt dus de Rapleymethode lijkt me een logische opvolging.

We zijn begonnen met banaan, 1/4 stuk ongeveer en daar dan voor de helft de schil afgehaald zodat hij een handvat had. Ging best goed al was het een beetje anti-climax ;-) ... wij natuurlijk klaarstaan met videocamera maar meneertje was heel cool, net of ie al maanden banaan at, hij blikte of bloosde er niet van hahaha. Hij heeft daarna wel heel vaak gepoept en windjes gelaten, dacht dat banaan juist verstoptte maar bij mijn kleine ventje juist niet hihihi.

Gisteren een broodkorstje gegeven maar dat vond hij niet bijster interessant. Vandaag een stukje mango ... hmmmm dat is jammie! Alleeen zo glibberig he ;-)? Heb aan de onderkant maar een stukje keukenpapier gedaan en dat ging best. Wat een heerlijke kliederboel, mango zat overal en maar weinig kwam in zijn mondje terecht.

Ik heb even een vraag over appel: hoe geven jullie dat? Gewoon zo of een beetje gekookt of gestoofd?
Lijkt me zo hard gewoon 'rauw'. En is ook weer glibberig lijkt me.

Weten jullie toevallig een site met 'opdien'-suggesties (wel koken/niet koken, welke grote stukken, hoe gesneden enzo)? Ik heb wel gekeken op borstvoeding.com maar daar staat meer wanneer je wat mag geven maar niet hoe.

Alvast bedankt!

P.S. geweldig al die foto's en filmpjes!!!
  zondag 7 november 2010 @ 16:30:13 #164
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88437084
Appel hebben we gewoon altijd zo gegeven, het gaat er in het begin toch alleen maar om dat ze er wat van proeven, veel binnenkrijgen deed Thomas niet in het begin. Als hij al eens een stukje afbeet dan liet hij het meestal weer uit zijn mond vallen.
De grootte van de stukken: makkelijk te hanteren en vooral niet te klein.
En we gaven wat normaliter gekookt gegeten wordt gekookt, maar dingen die rauw gegeten worden gewoon rauw. Je wilt ze tenslotte voorbereiden op wat er later allemaal op hun bordje gaat komen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 7 november 2010 @ 18:21:44 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88440547
Emma, was de papa lekker? :Y)

proud_mami, ik sluit me aan bij Ca.ra :Y
  zondag 7 november 2010 @ 19:41:50 #166
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88443216
Oh en Thomas is nu een goede eter, ware het niet dat hij nu in een dwarse fase zit en ook met het eten onze grenzen aan het testen. Dan zet hij het op een brullen als ik zijn bord voor hem zet, en gaat alles van tafel gooien. Daar zijn papa en mama niet zo blij mee natuurlijk :)
Herkent iemand dat en hoe gaan jullie daar mee om?

En als ik zijn eten/drinken even buiten zijn bereik zet gaat hij wijzen en die! die! zeggen, maar als ik het dan weer geef heb ik grote kans dat het weer met een zwieper van tafel wordt geveegd. Dat snap ik niet zo :?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88444460
Als er met eten wordt gegooid dan zet ik het bord aan de kant en kan ze het even later nog een keer proberen. Ze mag best voelen e.d. maar met eten gooien vind ik niet goed.
Het gepiep als het buiten bereik staat proberen we te negeren...
Hier houdt het meestal wel op dan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88444689
Hier hetzelfde als bij Nijna!
Als het gekloot gaat worden gaat het bord weg en wordt er niet meer gegeten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 7 november 2010 @ 20:16:37 #169
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88444857
Dat had ik me ook altijd voorgenomen, maar ik merk dat ik toch wel graag wil dat hij wat eet. En Thomas merkt het schijnbaar ook, want anders had hij waarschijnlijk wel iets anders uitgekozen om dwars in te doen...

De commentaren van mijn man 'nou, gezellig samen eten he' helpen ook niet echt mee. Ik voel toch een beetje alsof het mijn schuld is. Tot een maand geleden was mijn man altijd pas om 7 uur thuis dus at Thomas altijd eerder, rond 6 uur. En nou voelt het alsof zijn eetgedrag mijn verantwoordelijkheid is ofzo.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88445182
Volgens mij doen alle kinderen dat hoor Ca.ra :D Niels doet het in ieder geval ook :P Volgens mij wil hij het eten gewoon zo graag terug hebben omdat het hartstikke leuk is om het van de tafel te vegen.
Ik zet zijn bord weg en probeer nog een stukje gewoon voor hem te leggen, soms eet hij het dan nog stukje voor stukje in plaats van uit het bord.

Emma O+ Lekker he!

Ik heb iets ontdekt wat Niels niet eet: mihoen.
Hij zat de hele tijd te wapperen om de sliertjes van zijn handjes af te krijgen _O-
Tip: geef je Rapley-er geen mihoen, het is erg lastig opruimen! :') :@
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88445328
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:22 schreef Twinkly het volgende:
Volgens mij doen alle kinderen dat hoor Ca.ra :D Niels doet het in ieder geval ook :P Volgens mij wil hij het eten gewoon zo graag terug hebben omdat het hartstikke leuk is om het van de tafel te vegen.
Ik zet zijn bord weg en probeer nog een stukje gewoon voor hem te leggen, soms eet hij het dan nog stukje voor stukje in plaats van uit het bord.

Emma O+ Lekker he!

Ik heb iets ontdekt wat Niels niet eet: mihoen.
Hij zat de hele tijd te wapperen om de sliertjes van zijn handjes af te krijgen _O-
Tip: geef je Rapley-er geen mihoen, het is erg lastig opruimen! :') :@
of met een vochtige doek of op laten drogen... rijst idem dito
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88445346
Oeh, met dat soort opmerkingen zou je mij ook boveno pde kast kunnen krijgen, Cara. Wat flauw zeg, jullie moeten het samen doen, toch? Jullie zullen nog wel meer moeilijke opvoedmomentjes tegenkomen, dan moet je elkaar juist steunen, lijkt me.

Hier gaat het bordje ook weg, hoor, als er gesmeten wordt. Hoewel ik merk dat negeren vaak effectiever is en voor minder drama zorgt. Daarnaast hou ik het eten erg graag ontspannen, ik wil voorkomen dat ze het als machtsmiddel gaat inzetten.
pi_88445349
De spruitjesstamppot uit Opperdepop is daarentegen een aanrader. Dat spul plakt zo vast aan de lepel dat het niet uitmaakt hoe die in de mond belandt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88445705
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

of met een vochtige doek of op laten drogen... rijst idem dito
Ik ga dat nu maar toepassen op de vloer :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88445783


dit krijg je als je Tess zelf chocoladevla laat eten _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88445844
Spruitjes! Niels vindt ze heerlijk :9 Maar ik heb het idee dat hij er buikpijn van kreeg toen we een avond alleen spruitjes als groenten aten. Nu eet hij er 2 of 3 bij andere groenten.

Is de Opperdepop een aanrader? Ook voor vegetariërs (die een beetje creatief zijn met het vervangen van vlees)?

Ohh geweldig! Tess, je bent letterlijk om op te vreten :Y)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88446121
Spruitjes! :9 Niet helemaal Rapley-verantwoord, maar ach.


Twinkly, mijn vriend kookt meestal voor Ivan uit Opperdepop. Uit zijn menukeuze krijg ik het idee dat het boek helemaal niet zo'n aanrader is voor vegetariërs. Maarja, dat kan dus ook aan zijn keuzes liggen. Ik zal er zelf eens met een vegetarische blik naar kijken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88446269
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:32 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit krijg je als je Tess zelf chocoladevla laat eten _O-
Wat een vrolijkerd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88446357
Wow, Ivan is goed in zijn slap gegroeid he! :D Wat kan hij de lepel al goed zelf bedienen. Zo doe ik het ook vaak met eten wat hij zelf niet goed naar binnen krijgt met zijn vingers. Maar Niels steekt ook heel vaak de verkeerde kant in zijn mond (volgens mij vindt hij dat gewoon grappig :P)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88446587
Tess, lekker he ;). Hier wordt het toetje tegenwoordig ook zelf gegeten, ik kies meestal maar voor kwark, dat blijft het best op de lepel plakken ;) want die wordt alle kanten opgedraaid vorodat het in haar mond beland...

Ivan, wat ben jij al handig met je lepel zeg! En was het zo lekker dat je de lepel er zowat bij op hebt gegeten ;). Heerlijk als ze zo zitten te smullen claudia!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88446662
Het eerste deel toetje doen wij en het 2e deel mag ze zelf doen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88446699
Ivan O+ :D is t lekker menneke?
ik heb nog nooit spruitjes op :') mn moeder vond het niet lekker dus we aten dat vroeger nooit haha

Tess hahaha lekker kliederpietje.

Twinkly gewoon laten liggen joh dan kun je het daarna vanzelf zo opvegen haha.
En je kunt mihoen eventueel ook afblussen met iets, dan plakt het wat minder. Ze verkopen bij Albert Heijn ook natrium-arme soyasaus, of je kunt bijv. een heel klein beetje olie doen net als bij pasta.

Hier is rijst veruit favoriet. :9 das mooi want we eten erg veel rijst.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88446771
Ja, die slab past nu prima, haha. Het heeft even geduurd.

Ik heb me voorgenomen om wat vaker met bestek te oefenen (dus ook met een vork). Ivan begrijpt het principe van een lepel heel goed, maar ik laat hem er nog niet helemaal zelf mee klooien. Hij eet behoorlijk veel 's avonds en ik vind het een vervelend idee als hij niet genoeg binnenkrijgt. We hebben ons voorgenomen om wat veranderingen door te voeren vanaf zijn eerste verjaardag (bijvoorbeeld hem met de pot mee laten eten) en dan ga ik toch maar weer proberen om hem vrijer te laten.

Ivan stopt trouwens ook de achterkant van de lepel in zijn mond, maar dat doet hij altijd nadat hij alles heeft opgegeten. Het lijkt net zoiets als het aflikken van een bord te zijn, namelijk kijken of er nog iets meer te halen valt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 7 november 2010 @ 20:47:54 #184
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88446910
Thomas gaat altijd heel hard ziwepen met een lepel, dus dat durf ik nog niet aan. Hij mag oefenen met kwark of yoghurt, dat laat in ieder geval geen rare vlekken achter op de witte muur. Met een vorkje vindt hij wel heel leuk, maar dan moeten we wel helpen met prikken. Met de handjes gaat nog het makkelijkste. Ook de kwark :D
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88447088
Mijn man is bang dat hij zich met een vork in zijn oog prikt :{ Maar Niels moet toch oefenen, dus ik prik vaak wat aan een kindervorkje en geef het hem aan.

Oh, ik heb nog een goede grap :')
Niels heeft vandaag wat water uit een flesje gedronken _O-
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88447444
Wel lief dat je man bezorgd is, Twinkly! En ook wel begrijpelijk. Ik vind Ivan soms ook nog wat roekeloos. Vandaag sloeg hij zichzelf met een houten bord. Maar ach, een plastic kindervorkje durf ik wel aan en ik blijf er toch bij.

Niels drinkt nu ineens uit de fles? :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88447761
Ja, dat komt doordat een klasgenootje van hem van vroeger zichzelf met een prikpen in haar oog geprikt heeft omdat ze jeuk had :X Dat meisje heeft er een glazen oog aan overgehouden. Dus heel logisch dat hij zich zorgen maakt :Y

Nou ja, drinken kon je het niet echt noemen, af en toe een slokje en hij spoot zichzelf in zijn oog door in de speen te knijpen :P Op de meet dronk hij ineens uit een antilekbeker, die hij gejat had van R :@ en dat gaat nu heel goed. Dus ik dacht, laat ik voor de grap eens een flesje proberen :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88447854
Ahw Ivan. O+ Hij kan echt geconcentreerd met iets bezig zijn, he, Claudia? Ik krijg het idee dat je op z'n kop naast 'm kunt gaan staan, maar dat ie niet op of om zal kijken. :D
pi_88447898
He get, Twink. Ik word er helemaal eng van. :X
pi_88448156
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:01 schreef Ssserpente het volgende:
Ahw Ivan. O+ Hij kan echt geconcentreerd met iets bezig zijn, he, Claudia? Ik krijg het idee dat je op z'n kop naast 'm kunt gaan staan, maar dat ie niet op of om zal kijken. :D
Dat is héél treffend geobserveerd!

Ik krijg bij het filmpje haast het gevoel dat het op dubbele snelheid wordt afgespeeld. Hij is echt zo ongeduldig als hij zelf mag eten en hij vindt eten zó lekker. Het filmpje is vandaag gemaakt en hij is ziekjes, maar eten laat staan? Dat nooit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88448246
Tess, heerlijk!

En Ivan zo geconcentreerd!

Een tijdje geleden at ik bij mijn moeder met Ko. En ik wist al dat hij waarschijnlijk weinig zou eten, het was laat, hij was moe, had in de trein al crackers gegeten en bovendien wilde oma iets eten wat Ko niet heel erg waardeert, namelijk gevulde pasta. :')
Mijn moeder had het er wel moeilijk mee, "Zullen we het anders even pureren?"
Nouja, aangezien Ko nog nooit een potje of iets gepureerd heeft gehad, had ik niet het idee dat dat nou zo'n succes zou zijn. Dus maar afgewimpeld.

Kwam ik daar vorige week weer, precies hetzelfde verhaal. Alleen ditmaal kon ik kiezen uit 3 soorten stamppot, want ze had zo'n zin in stamppot. Volgens mij wilde ze kijken of Ko stamppot wel at, gepureerd natuurlijk. Niet dus. 8)7
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88448286
dubbel
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 7 november 2010 @ 21:50:49 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88451562
Kijk Ivan nou heerlijk smikkelen O+

En Tess aan het snoepen van de vla.

Harry geef ik (nog) niet zelf zijn lepeltje. Ja leeg om te oefenen maar het gaat meestal binnen enkele seconden de grond op. Zoals alles tegenwoordig.
Hier dus even Rapley op een laag pitje en er wordt een klein vogeltje gevoerd.
Brood eet hij slechter dan pap of warme maaltijd. Afhankelijk van waar de warme maaltijd uit bestaat, prak ik het grof met een vork of ik snij het in stukjes zodat het op het lepeltje past.

Favoriet zijn hier spruitjes en spinazie. Pasta vind hij ook lekker. Hij eet zo goed als mee met de pot. Vlees laten we eruit, maar hij eet voor de rest bijv de pastasaus die wij ook eten. Inclusief de uien, de knoflook, pesto en kruiden.
pi_88455029
Harry, die spruitjes zo lekker vindt, geweldig!

Hier zijn Surinaamse roti en eitjes favoriet. :Y)
Groenten wat minder, maar pompoensoep lustte hij wel graag laatst.
Ik geef hem nu altijd een lepeltje en dat gebruikt hij fanatiek. Eerst draaide hij hem steeds op de kop, maar tegenwoordig gaat het heel goed.
Ik mag hem alleen nog yoghurt voeren als hij het zelf niet meer kan, omdat hij bv moe is.
En een vorkje gebruikt hij ook, om komkommers aan te prikken. Die vind hij ook erg lekker.

Hij eet ook altijd met de pot mee nu. En als hij het niet lekker vindt, krijgt hij een uurtje later iets anders als hij nog wat wil.

Wat dat betreft ben ik geloof ik niet zo streng, net als dat ik rommelen met je eten niet heel erg vind. Als het te veel van het goede wordt, pak ik zijn bordje weg.
Maar de vloer moet ik hier na elke avondmaaltijd schoonmaken. :')
We negeren het eigenlijk en dan houdt het ook vaak op. Als het niet ophoudt is hij gewoon klaar en mag hij van tafel.

En zijn blik als hij zijn handje in zijn kommetje yoghurt doopt, is onbetaalbaar. Zo'n genot. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88455074
Oeks, ik kan ook elke avond de vloer schoonmaken hier :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88455408
Echt? Ik hoopte dat het wel mee zou vallen, als je het bordje weghaalt voor het gooi-stadium aanbreekt.
Dan zou ik er ook wat strenger in worden. ;)
Het gooi-stadium bereiken we hier trouwens weleens na 2 seconden. :N
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88495491
Persoonlijk vind ik Opperdepop behoorlijk tegenvallen, maar dat is denk ik vooral doordat het totaal niet overeen komt met het introductieschema van Kleintjes wat wij volgen. De helft van het boek kun je m.i. sowieso overslaan, want ik kan zelf ook wel bedenken dat je 3 verschillende stukken fruit met elkaar kunt pureren tot een 'fruithapje' :') Er staan wel wát leuke recepten in, maar ik vind het achteraf de aanschaf niet waard.
pi_88504894
Ik ben ook niet lyrisch over Opperdepop. Er wordt bijvoorbeeld vaak vlees gebruikt waar ik juist mate mee wil houden, en ik ben een iets minder grote kaasfan dan de auteurs. Er zijn ook andere manieren om je avondeten lekker te maken en juist op dat punt zou ik wel wat inspiratie kunnen gebruiken. Voor een baby doe je niet wat citroenrasp over de broccoli of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88505540
Ik vind de opperdepop juist wel leuk. Ik maakte nog wel eens wat prutjes eruit qua warm eten. Alleen deed ik het dan niet pureren, maar fijn snijden.
En dan een voorraadje in de vriezer, voor momenten dat wij aan de frietjes oid gingen.
Ik moet zeggen dat ik het nu niet zoveel meer gebruik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88506038
Hier gaat het eten ineens super goed. Sinds we helemaal met flesvoeding zijn gestopt en zijn over gestapt op karnemelk, gaat het avondeten wel goed.
Ze eet nu ook bijna helemaal met de pot mee.

We waren met avondeten gestopt met Rapley omdat het zo ontzettend slecht ging, maar nu heb ik weer hoop. Ik denk dat ik jou methode maar eens ga proberen Claudia, met de lepel.

Fruit eet ze wel Rapley (ze is een fruitmonstertje, echt bijna alles schuift ze naar binnen). Brood eet ze het beste als ze die net zo mag eten zoals wij doen (dubbelgeklapt dus met iets ertussen).
En zelf het ontbijt is hier dus Rapley verantwoord. Een volkoren cracker met een beker karnemelk :)

Van het weekend heeft ze dus de macaroni meegegeten met ons (wel gekruid dus en met ui, zonder vlees). Nog wel met ons met een lepeltje, maar ze wilde het stiekem toch wel Rapleyen, als een stofzuiger gaat ze te werk (zie filmpje).
Wij aten er vis bij, dat vond zij ook erg lekker (ik was verbaasd). We hebben haar een stuk gegeven en dat heeft ze wel lekker a la Rapley opgepeuzeld.

Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:09:13 #201
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88506193
Hoi! :W

Ik heb een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier. Emma vindt het rapleyen helemaal tof maar ik vind het op het moment wat minder.

Situatieschets:
Emma heeft een stuk banaan in haar hand
Emma duikt bovenop (letterlijk!) het stuk banaan
Emma bijt er met haar twee tanden een homp vanaf
Emma begint te kokhalzen en de banaan plus een golf melk komen naar buiten
*repeat*
Emma duikt bovenop (letterlijk!) het stuk banaan

Hoe voorkom ik nou dat ze er elke keer van die megastukken vanaf bijt?
A grand adventure has begun.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 10:16:08 #202
5428 crew  miss_sly
pi_88506390
Ik heb banaan heel lang in kleinere stukjes gegeven, want dat ging er hier ook in veel te grote stukken in. Nu nog wel, maar nu kan ze het beter handelen. Dus gewoon kleine plakjes die wel in het mondje passen en ze nog wat kan kauwen.

Filmpjes kan ik niet kijken, zit op mijn werk.

Sommige dingen uit de opperdepop maak ik wel. Senna is bijvoorbeeld gek op de marokaanse gehakballetjes met couscous :9~
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88507651
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:16 schreef miss_sly het volgende:
Sommige dingen uit de opperdepop maak ik wel. Senna is bijvoorbeeld gek op de marokaanse gehakballetjes met couscous :9~
Eet Senna die altijd? Of is die kwijl-smiley meer voor jou bedoelt?
Ik ben best benieuwd hoe dat bij andere kindjes gaat.

Ik vind het namelijk erg ingewikkeld en lastig dat Ko iets soms met een sneltrein vaart naar binnen werkt en de volgende keer meteen van tafel veegt. }:|
Er zijn wel een aantal vaste dingen die hij altijd eet, maar ik wil juist ook graag varieren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 11:29:14 #204
5428 crew  miss_sly
pi_88508656
De couscous eet ze eigenlijk altijd. Die gaat echt met handenvol tegelijk haar mond in :D
De gehaktballetjes soms, net als de groenten die erbij geserveerd worden.

Ze is ook heel wisselvallig, hoor. Sommige dingen eet ze altijd goed, zoals kroepoek. En het druppeltje satesaus dat ze krijgt bij de nasi wordt nauwkeurig met een vingertje naar binnen gelepeld. Pasta eet ze ook vaak goed. Zekerheid heb je echter nergens bij, want ze kan er zomaar geen zin in hebben. Ach ja, het went. De yoghurt eet ze altijd wel en ze krijgt nog steeds een fles pyjamapapje voor het slapen gaan, dus honger zal ze niet hebben :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88509178
Ah, dan is dat wisselvallige dus een gewone gang van zaken. :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88509752
De stofzuigermethode van Mette. _O-

Ik vind het lastig om daar antwoord op te geven, Keshet. Wij hebben bij Ivan twee methodes toegepast:

- Op een bepaald moment zijn we banaan in plakjes gaan snijden. Als hij erg gulzig was gaf ik hem niet zijn schaaltje met banaan in één keer maar gaf ik hem stukje voor stukje. Met brood hebben we hetzelfde gedaan. Het nadeel hiervan is dat hij de stukjes niet eens probeert te kauwen. Waarom zou je kauwen als je ze in één keer door kunt slikken?

- Eigenlijk ben ik van mening dat kinderen het gewoon (door schade en schande) moeten leren. Als hij zich vaak genoeg verslikt door een te groot stuk boterham of banaan door te slikken dan zal hij op een bepaald moment toch wel beter gaan kauwen?

Je moet zelf maar kijken wat je het meest aanstaat. Ik heb in ieder geval gemerkt dat bij Ivan het echte verslikken een fase was die vrij gauw voorbij ging (na een paar weken). Over het algemeen gaat het eten ook beter en beter en merk ik dat het gewoon iets is wat hij moet leren. Ik vind hem nog wel erg gulzig en ook te gemakzuchtig als het eten hem makkelijker wordt gemaakt door kleine stukjes aan te bieden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88509973
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:58 schreef oeke het volgende:

Ik vind het namelijk erg ingewikkeld en lastig dat Ko iets soms met een sneltrein vaart naar binnen werkt en de volgende keer meteen van tafel veegt. }:|
Er zijn wel een aantal vaste dingen die hij altijd eet, maar ik wil juist ook graag varieren.
Ivan is jonger en heeft nog niet zo'n sterk ontwikkelde eigen wil natuurlijk. Hij heet eigenlijk alles. Aan mijn neefje merk ik dat het juist erg in fases gaat. Zo at hij altijd prima maar wilde hij recentelijk geen warm eten meer. Een boterham ging er wel altijd in.

Het heeft bij hen trouwens niet alleen geholpen om hem zelf te laten eten maar ook om het eten wat te vervroegen. Ik vond dat vrij frappant. We zijn misschien geneigd te denken dat een kind niet of slecht eet omdat hij het eten niet lekker vindt, maar er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn. Ik eet zelf eigenlijk altijd goed omdat ik altijd honger heb ( :') ), maar mijn vriend is bijvoorbeeld een grillig eter. Als hij een beetje ziekjes is of zich gespannen voelt dan merk je dat het eerst aan zijn eetpatroon.

Over het algemeen vind ik dat we te veel voorspelbaarheid van onze kinderen verwachten. We zijn zelf ook geen robots; de ene dag heb ik misschien zin in tomatensaus terwijl ik er de andere dag niet aan moet denken. Een kind is bovendien nog volop in ontwikkeling, dus het zou in mijn ogen juist opmerkelijk zijn als er sprake was van stabiele voorkeuren!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88510011
Hoi 8-)

Vanmorgen naar het CB geweest, en ik mocht 'met 6 maanden beginnen met een groente- en fruithapje, en met 7 maanden met brood en smeerkaas of margarine, zout in elk geval'
Dus het is zo'n beetje tijd om me maar eens in te lezen in Rapley. Klein vraagje heb ik al wel: Isabel zit nog niet zelf. Kan ze Rapleyen zonder te zitten, of is dat niet verstandig?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88510107
Morretje: het lijkt me voor het eten wel het beste om een rechte houding aan te nemen. Bij Ivan losten we dat probleem de eerste tijd op door hem rechtop in de wipstoel te zetten. Erg handig was dat trouwens niet, want als hij een stuk eten kwijt was kon hij er niet meer bij en ik moest hem telkens eten aangeven. Maar goed, het viel te doen. We hebben ook geprobeerd om hem op schoot te nemen tijdens het eten. Ook niet erg handig, maar het kan.

Er zijn kinderstoelen waarin kinderen wel kunnen zitten terwijl ze daar zelf nog niet zo handig in zijn. Wij hebben om die reden een Tripp Trapp gekocht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88510298
minidraak zit ook nog niet zelfstandig maar wil in de wipstoel goed rechtop

ik heb alleen geen idee beter met groente of met fruit te beginnen?
vriendin van me is vandaag naar het cb geweest, haar zoontje is 2 weken ouder dan minidraak
maar ze kreeg het advies dat ze nu ook groente bij moest geven, helaas wel potje geadviseerd
en ik wil echt gaan rapleyen dus ben benieuwd hoe ze volgende week reageren....
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 12:16:25 #211
5428 crew  miss_sly
pi_88510308
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]



Ivan is jonger en heeft nog niet zo'n sterk ontwikkelde eigen wil natuurlijk. Hij heet eigenlijk alles. Aan mijn neefje merk ik dat het juist erg in fases gaat. Zo at hij altijd prima maar wilde hij recentelijk geen warm eten meer. Een boterham ging er wel altijd in.

Het heeft bij hen trouwens niet alleen geholpen om hem zelf te laten eten maar ook om het eten wat te vervroegen. Ik vond dat vrij frappant. We zijn misschien geneigd te denken dat een kind niet of slecht eet omdat hij het eten niet lekker vindt, maar er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn. Ik eet zelf eigenlijk altijd goed omdat ik altijd honger heb ( :') ), maar mijn vriend is bijvoorbeeld een grillig eter. Als hij een beetje ziekjes is of zich gespannen voelt dan merk je dat het eerst aan zijn eetpatroon.

Over het algemeen vind ik dat we te veel voorspelbaarheid van onze kinderen verwachten. We zijn zelf ook geen robots; de ene dag heb ik misschien zin in tomatensaus terwijl ik er de andere dag niet aan moet denken. Een kind is bovendien nog volop in ontwikkeling, dus het zou in mijn ogen juist opmerkelijk zijn als er sprake was van stabiele voorkeuren!
Ja, dat is wel een hele goede, dat laatste! Eye-opener, terwijl ik zelf heel erg zo ben. Ik ben gek op bepaald eten, maar op sommige dagen heb ik daar gewoonweg geen zin in en zal ik dat dus niet maken. Senna heeft weinig te kiezen, natuurlijk, maar die kan er ookw el gewoonweg geen zin in hebben. Thanks!

Ik heb wel het idee dat door het Rapleyen, we heel goed zijn geworden in de regie bij Senna laten. Ze krijgt altijd alles aangeboden in voldoende hoeveelheden, en ze bepaalt zelf hoeveel ze eet. We kunnen dat prima laten gaan, ook als ze dus heel weinig tot niets eet. Ik denk dat we dat kunnen omdat we met deze methode hebben geleerd dat ze zo klein als ze is prima zelf weet wat ze wel en niet wil en hoeveel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88510622
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
Over het algemeen vind ik dat we te veel voorspelbaarheid van onze kinderen verwachten. We zijn zelf ook geen robots; de ene dag heb ik misschien zin in tomatensaus terwijl ik er de andere dag niet aan moet denken. Een kind is bovendien nog volop in ontwikkeling, dus het zou in mijn ogen juist opmerkelijk zijn als er sprake was van stabiele voorkeuren!
Oh, maar dat doen we eigenlijk helemaal niet. Ik vind het vrij normaal dat hij de ene keer weinig eet en de volgende keer veel.
Alleen ik heb wel degelijk dingen die ik altijd lekker vind. En Ko ook. Bv een boterham met appelstroop, yoghurt, rozijnen, kaas, mandarijnen.
Maar vooral met zijn avondeten kan ik daar verder geen peil op trekken.

En we eten inderdaad iets vroeger al, maar dat heeft verder geen effect. Alleen is het gezelliger aan tafel. :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88510782
Oh, ik weet ook niet of jij dat doet, oeke! Ik bedoelde meer 'we' in het algemeen, 'we' als ouders. Als er iets anders loopt dan 'we' verwachten (slapen, eten) dan willen we meteen weten Waar Het Aan Ligt terwijl het ook zo kan zijn dat de ene dag gewoon niet de andere is.

Maar ik vind het ook heel begrijpelijk om te zoeken naar redenen. Stel je voor dat je kind gewoon niet zo houdt van koud voedsel of juist liever wat vroeger avondeten krijgt, dan is het maar goed als je blijft gissen en experimenteren! Het helpt mij gewoon om soms te denken 'achja, ik slaap zelf ook niet altijd even goed' of zo. Ik hoop dat ik dat straks met eten ook kan.

Ik ben zelf dus iemand die overdag vrij voorspelbaar eet maar met het avondeten grillig is qua smaak. Ko en ik zitten op één lijn. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88510903
Ik was nog niet klaar.
Die stomme smileys zitten naast het invoerknopje. }:|


Ik las laatst ook dat kindjes vaak wat minder goed eten als ze bv in een groeispurt zitten of iets anders aan het leren zijn en dat ze meestal echt eten als ze het nodig hebben.
Ik vind dat ook belangrijk, dat de regie bij Ko ligt. Hij mag tegenwoordig ook kiezen uit 2 soorten beleg. Komt vaak zelf aan met het fruit waar hij zin in heeft.

Ik vind het wel goed om te weten dat het bij andere kindjes ook zo gaat, dat wisselvallige. Dat haalt de druk weer van het eten. Ofzo.
Dat jij en Ko op een lijn zitten geloof ik meteen! :P

Morretje, ik begrijp het advies van je cb over zout niet. Moet je zout gaan geven in de vorm van smeerkaas of margarine? Weet je van de smeltzouten in smeerkaas?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 12:33:16 #215
5428 crew  miss_sly
pi_88510951
Ik heb dat dus ook :Y met mijn broodmaaltijden ben ik heel voorspelbaar, maar met avondeten is dat een heel ander verhaal. Dus dat kan wat mij betreft dan ook zeker wel verklaren dat Senna 's avonds de ene keer de pasta bijvoorbeeld wel goed eet en de andere keer niet.

Ik moet het recept opvragen van de lasagne die ze op het kdv maken, want ik heb nu al twee keer te horen gekregen dat ze twee borden gegeten heeft :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88511040
Bovendien als ik weet wat hij lekker vind, dan kan ik hem af en toe daarmee verwennen. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88511176
Oppassen met wat papa eet. Ons monstertje (die grote dus) wil alleen maar 'neeeheeeee! pinnanaas én hagesag!' op brood :')
pi_88511248
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:35 schreef oeke het volgende:
Bovendien als ik weet wat hij lekker vind, dan kan ik hem af en toe daarmee verwennen. O+
Daar moest ik laatst nog aan denken, dat mijn vader altijd dingen die ik lekker vond in huis haalde als ik een weekeinde langskwam (bijvoorbeeld paling of andijviestamppot). Ik vond dat hij niet al die moeite hoefde te doen, maar nu betrap ik mezelf op het gevoel dat het me zo tof lijkt om Ivan blij te kunnen maken met zijn lievelingseten. Ik begrijp nu dus pas dat het mijn vader zelf gewoon heel blij maakte om dat voor mij te kunnen doen.

Oh, het advies van het consultatiebureau van Morretje interpreteerde ik juist zo dat je met zout beter kunt wachten tot 7 maanden. In brood zit natuurlijk veel zout.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88511289
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:38 schreef freecell het volgende:
Oppassen met wat papa eet. Ons monstertje (die grote dus) wil alleen maar 'neeeheeeee! pinnanaas én hagesag!' op brood :')
Ik probeer mijn lief al maanden van de chocopasta en is-het-kaas-of-is-het-plastic af te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88511307
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:31 schreef oeke het volgende:

Morretje, ik begrijp het advies van je cb over zout niet. Moet je zout gaan geven in de vorm van smeerkaas of margarine? Weet je van de smeltzouten in smeerkaas?
Ik had hier al gelezen idd dat dat niet goed is voor kleintjes.. Ik snap het advies dus ook niet :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88511537
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:40 schreef Claudia_x het volgende: Ik begrijp nu dus pas dat het mijn vader zelf gewoon heel blij maakte om dat voor mij te kunnen doen.
Een ding weet ik wel, Ko houdt van gebakken aardappeltjes, dus die eten we af en toe. Dan zit hij echt te genieten. En wij ook!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 12:56:38 #222
5428 crew  miss_sly
pi_88511808
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:48 schreef oeke het volgende:

[..]


Een ding weet ik wel, Ko houdt van gebakken aardappeltjes, dus die eten we af en toe. Dan zit hij echt te genieten. En wij ook!
Senna ook :Y heerlijk vindt ze dat! Apart is dat he, dat zoiets toch bij bijna alle kindjes meteen goed valt, terwijlhet culinair gezien of wat smaak betreft, toch neit echt iets bijzonders is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88511911
quote:
18s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]



Ik probeer mijn lief al maanden van de chocopasta en is-het-kaas-of-is-het-plastic af te krijgen.
mja, ik maak me ook schuldig aan is-het-kaas-of-is-het-plastic :@
Maar pindakaas is erg gezond en de hagelslag mag gewoon vaak niet ;)

Florian is trouwens gék op kale pasta :D Hij kan het bijna sneller eten dan ik :')
pi_88529021
mag ik jullie vragen hoe jullie begonnen zijn?

met 1 moment op een dag of meteen 2 (of meer)
en met groente of fruit of iets anders?
pi_88529041
wel leuk te lezen hoe en wat jullie kindjes allemaal wel of niet eten
en wat voorkeur heeft!
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:41:56 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88533633
Stofzuiger Mette O+

Keshet, banaan gaan ook makkelijk grote stukken vanaf. Misschien anders een 'harder' soort fruit kiezen zoals pruim of mango maar je kan ook ontvelde tomaat ofzo doen. Daar breken niet zo makkelijk enorme hompen vanaf. En verder is het wat Claudia zegt: ze leert vanzelf dat het zo niet werkt...

Draakje, ik ben begonnen met 1 moment op de dag. Gewoon ergens tussen 2 voedingen of tijdens het avondeten zodat hij ook wat te doen had als wij zaten te eten.

Hier staat Rapley even op een laag pitje want Harry gooi letterlijk álles op de grond. Terwijl als je het voor zijn mond houdt, hij het gewoon weghapt en opeet. Dus op dit moment geven wij hem het eten. Brood en fruit per stukje en avondeten afhankelijk van wat het is grof geprakt of gewoon wat kleiner gesneden en dan met een lepel of vork.

Eetpatroon is wisselend met alles. Sommige dagen stop je er een hele peer/banaan in terwijl hij de andere dag maar 1 stukje eet en dan niks meer wil. Idem voor brood en avondeten.
Ik heb een tijd apart voor hem gekookt maar het meeste ervan laat hij staan. Nu ben ik begonnen met (meestal) gewoon geven wat wij ook eten alleen zonder vlees (bijv van de week hadden we pasta met saus waarin oa.a. 6 teentjes knoflook, 2 uien, pesto en kruiden zaten). Hij heeft zo een behoorlijk vol bordje weggepeuzeld.
Vanavond hadden we gebakken aardappels, sla en vleesvervanger. Ipv sla (dat krijgt hij nog maar moeilijk weg) hebben we hem tomaat gegeven en voor de rest eet hij dan gewoon met ons mee. Resultaat: hele bordje leeg.

Kan iemand mij eigenlijk vertellen hoeveel drinken een kindje van 8,5 maand moet binnen krijgen?
pi_88537444
ik heb geen idee hoeveel hij nu zou moeten drinken!
jammer dat ie met alles gaat gooien
en dank voor je reactie!

ik ga deze week beginnen, minidraak ik volgende week een half jaar
maar ze zat me vanavond zelfs te jammeren dat ze niks van mn bord kreeg
pi_88544267
Asy dat is wel herkenbaar, dat hij meer eet van gekruide voeding (is ook veel lekkerder natuurlijk :P) En hier is het ook zo dat hij soms twee stukjes brood of fruit eet (of niets) en soms 1,5 boterham of bijna een hele peer :) Alles op de grond gooien is ook heel herkenbaar :') Al is dat tegenwoordig al een stuk minder het geval, nu schuift hij het ook vaak gewoon weg.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je druk maakt, omdat hij ook zo slecht borstvoeding drinkt :*

Niels drinkt yoghurt

en heeft genoeg gehad O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88550601
Wat is Niels knap met een beker :o Die zou hier echt gelijk op z'n kop op de vloer belanden. En dat nee schudden O+ Mag ik vragen waar je die leuke trui vandaan hebt?
  woensdag 10 november 2010 @ 21:17:27 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88574140
Ik kan het even zo gauw niet vinden, maar tomaat schijnt best allergeen te zijn en wordt het eerste jaar (9 mnd?) afgeraden.

Verder is het leuk om jullie eetverhalen te lezen. :)

Het is idd erg makkelijk/rustig om de regie bij het kind te laten.
Ze zullen zich niet verhongeren. Eet je niet? Prima! Morgen weer een dag :W

Asy, ik zou ff in het fv-topic vragen hoeveel kindjes van Harry's leeftijd drinken.
Drinkt hij nog steeds zo slecht bij je?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 10 november 2010 @ 22:08:33 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88574625
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:00 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik kan het even zo gauw niet vinden, maar tomaat schijnt best allergeen te zijn en wordt het eerste jaar (9 mnd?) afgeraden.

Verder is het leuk om jullie eetverhalen te lezen. :)

Het is idd erg makkelijk/rustig om de regie bij het kind te laten.
Ze zullen zich niet verhongeren. Eet je niet? Prima! Morgen weer een dag :W

Asy, ik zou ff in het fv-topic vragen hoeveel kindjes van Harry's leeftijd drinken.
Drinkt hij nog steeds zo slecht bij je?
's Avonds en 's nachts drinkt hij prima. Maar overdag nog niet echt. Op zich niet erg maar nu word ik een beetje neurotisch omdat ik niet zeker weet of hij wel genoeg vocht binnen krijgt...
pi_88574785
Hoe goed gevuld zijn zijn plasluiers Asy?
:*
Het is hier ook een hele tijd zo geweest dat hij overdag bijna niet dronk bij mij en dat 's nachts inhaalde. Toen had hij ook meer geconcentreerde luiers.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88574942
niels wat goed! leuk om te zien ook!

asy ik hoop dat het snel weer beter gaat:*
  donderdag 11 november 2010 @ 10:04:44 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88585171
Even naar bv-topic verplaatst...

[ Bericht 94% gewijzigd door Asyniur op 11-11-2010 10:12:50 ]
pi_88587708
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:00 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik kan het even zo gauw niet vinden, maar tomaat schijnt best allergeen te zijn en wordt het eerste jaar (9 mnd?) afgeraden.
introductieschema van kleintjes op borstvoeding.com ;) Uit m'n hoofd was tomaat vanaf 8-9 maanden overigens.
pi_88787656
mag ik even jullie advies

ik ben net naar het cb geweest en alles was oke met mn kleine meisje
toch werd aangeraden om nu 2x per dag een soort van volledige maaltijd aan groente en fruit te geven
afgelopen week heb ik al wel wortel en peer geintroduceerd en vanavond wordt het brocolli
maar zoals ik denk bij elk begin krijgt ze nog niet veel binnen

moet ik dan toch geprakt erbij gaan geven, of gewoon afwachten dat ze meer en meer zelf pakt en eet? Hoe is dat bij jullie verlopen?

En ik geef nog bv op verzoek, daarom heen 2 eetmomenten creeren, of toch zoveel mogelijk op een zelfde tijd tussen de voedingen door?zie jullie reacties graag tegemoed
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:29:15 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88797014
Draakje, dat zeiden ze bij mij ook en ik heb gewoon ja en amen gezegd en vervolgens gewoon verder gerapleyd.
Door de bv komt ze sowieso voorlopig nog niks tekort en ze wordt er echt wel handiger in om eten naar binnen te proppen. :Y

Ow en ik heb gewoon vaste tijden aangehouden voor eten (met ons mee), ongeacht hoe laat Harry daar voor was gekomen voor de borst. Sterker nog, het is beter om je kindje met een volle maag te laten Rapleyen. Dan krijgt ze echt de kans om te oefenen met eten want ze snapt nog lang niet dat vast voedsel ook is om je buik te vullen...
pi_88809068
Draculletje, volg je gevoel! Het is echt nog BIJvoeding, dus als het voor jullie ok voelt om haar lekker zelf te laten oefenen kan je dat prima doen hoor...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88989326
Vanavond heeft ze voor het eerst gerapleyed, broccoli. Ze vond het niet lekker, geen idee of het de textuur of de smaak was. Denk het eerste, want volgens mij heeft ze niks binnengekregen :+

Overigens, ik heb me wel ingelezen in rapley, maar vond ook dit artikel http://www.mandypijl.nl/weblog/rapleymethode-onverantwoord.html En dan vraag ik me toch wel weer af, wie er gelijk heeft.. :? Wie van jullie weet daar een zinnig antwoord op?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88990313
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:10 schreef Morretje het volgende:
Vanavond heeft ze voor het eerst gerapleyed, broccoli. Ze vond het niet lekker, geen idee of het de textuur of de smaak was. Denk het eerste, want volgens mij heeft ze niks binnengekregen :+

Overigens, ik heb me wel ingelezen in rapley, maar vond ook dit artikel http://www.mandypijl.nl/weblog/rapleymethode-onverantwoord.html En dan vraag ik me toch wel weer af, wie er gelijk heeft.. :? Wie van jullie weet daar een zinnig antwoord op?
ik heb geen zinnig antwoord. hou er wel rekening mee dat geen van de participanten in de discussie onbevooroordeeld of wetenschappenlijk verantwoord bezig.

kijk gewoon lekker wat bevalt. ik ben zelf wel een rapleyfan, maar ravi niet. tsja. dan wachten we wel even.

wel een logisch argument: vanuit de cb's zeggen ze bv wel dat kindjes van 7 maanden een boordkorts kogen (liggend geven is ze zelfs ook best). dan zie ik dus niet goed waar de discussie is. als je een broodkorst kan geven is een brocoli toch ook best!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89006633
dank voor jullie adviezen, ik vergeet ook even dat het echt nog bijvoeding is
en eigenlijk zijn we best heel tevreden over hoe het gaat

ik moet me soms echt rotlachen, van de week voor het eerest brocolli (heel anders dan minimor)
dat werd echt gepakt en naar mond gebracht, dus wij snel fototoestel pakken, had mw het al op!
de volgende dag weer brocolli en toen wilde ze er niks van weten
dat heeft ze trouwens veel, de eerste keer leuk, 2de keer niet meer
banaan blijft wel een favoriet

we hebben nu geprobeerd:
wortel
brocolli
appel
banaan
peer

en vanavond boontjes

Morretje, ik heb ook niet echt een zinnig antwoord, alleen over wat ik zie
minidraak heeft nog niet moeten kokhalzen en heeft het geluk al 2 tandjes te hebben, waarmee ze bijvb een appel lijkt te raspen
pi_89012925
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:10 schreef Morretje het volgende:
Vanavond heeft ze voor het eerst gerapleyed, broccoli. Ze vond het niet lekker, geen idee of het de textuur of de smaak was. Denk het eerste, want volgens mij heeft ze niks binnengekregen :+

Overigens, ik heb me wel ingelezen in rapley, maar vond ook dit artikel http://www.mandypijl.nl/weblog/rapleymethode-onverantwoord.html En dan vraag ik me toch wel weer af, wie er gelijk heeft.. :? Wie van jullie weet daar een zinnig antwoord op?
Gelijk heeft iedereen een beetje, in de zin dat de vorm van het introduceren van bijvoeding nooit goed onderzocht is. Er bestaan verschillende denkbeelden over, waaronder de methode Rapley en daarin heeft iedere ouder een eigen keuze te maken. Methode Rapley moet je ook niet benaderen als wetenschappelijk onderzocht de beste methode om vast voedsel te introduceren, maar als een keuzemogelijkheid die voor jou al dan niet de meest logische is.

Voor ons was de methode Rapley de logische keuze en nu na een half jaar dit te doen, ben ik nog steeds erg overtuigd van deze keuze. Emma heeft er veel plezier in om alles te onderzoeken, te spelen, eigen keuzes te maken en lekker te eten. En voor ons is het gewoon makkelijk, want we hoeven niet te voeren maar zitten met z'n drieën tegelijk een warme hap te eten. Ja, je moet erna schoonmaken, maar volgens mij moet je dat ook met prakjes? En onze Rapleykatten helpen er ook aan mee ;)
pi_89017400
Wij hebben voor Rapley gekozen toen Mirte bijvoeding ging krijgen en dat kokhalzen vond ik eigenlijk ook wel heel logisch. En mijn ervaring (je weet natuurlijk niet hoe het was gegaan als je het anders had gedaan) is dat mn kinderen zich nu juist minder verslikken. Dat idee heb ik in elk geval.
En ik vind het wel fijn, dat zelf doen. Knoeien doen ze toch wel en als je niet hoeft te voeren heb je zelf ook meer tijd om te eten.

Ik zou het zo weer doen, maar dat gaat er toch niet van komen, we zijn compleet zo :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89217832
Ik ben het helemaal eens met Wups en Nijna :) Ik heb eigenlijk ook gewoon een hekel aan voeren :P En door te voeren ga ik me onbewust bezig houden met of hij wel genoeg binnenkrijgt, terwijl als hij zelf eet ik me daar absoluut niet druk om maak 8)7

Nog een prachtige foto om het topic op te leuken :')
niet geschikt voor Ssserpente! ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89217856
Omg. :{
pi_89219091
Nieuwsgierig aagje! o|O
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89219371
Wauw Niels! Wat kan jij lekker Floddertje spelen zeg. O+

Sserpente, is Lente wel eens zo vies als Niels?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89219498
Nope, gelukkig niet. :P Hoewel ze wel zelf eet, hoor. Ze krijgt gewoon d'r eigen bordje met een lepeltje of vorkje. Ze wordt dus wel vies, maar houdt het gelukkig iets beschaafder dan Niels. ;)
pi_89219545
Oh heerlijk Niels!!

Ik liet gister een paar foto's van een hele vieze Tess aan een kennisje zien, die viel bijna achterover :D Nou zegt ze: volgens mij ben jij een hele makkelijke moeder.. ik was niet zo hoor :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89219635
Haha, lijkt Lente zeker op haar mama! :)

Ko was een vreselijk smeerpoets met zijn yoghurt, maar nu gaat het zo netjes. Echt leuk om te zien hoe hij steeds preciezer wordt met zijn lepeltje.
Alhoewel ik er gister brinta doorheen had gegooid en dat gaf me toch een bende. :Y)

Grappig Vicks, ik stel me dan zo'n hyperende moeder met een doekje in de hand voor die om de kinderstoel heen rent om elk spatje snel op te vegen. En het kind van onder tot boven in folie. Of alleen in een luier en dan meteen het bad in kiepen na het eten. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89219675
Ik ook Oeks :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89220155
Niels, lekker he zelf eten... ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89221545
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:10 schreef Morretje het volgende:
Overigens, ik heb me wel ingelezen in rapley, maar vond ook dit artikel http://www.mandypijl.nl/weblog/rapleymethode-onverantwoord.html En dan vraag ik me toch wel weer af, wie er gelijk heeft.. :? Wie van jullie weet daar een zinnig antwoord op?
Wat een interessant stuk! Ik vind de ingezonden brief heel informatief en de punten die aangestipt worden lijken me wel valide. Het probleem met dit soort discussies is dat ze anekdotisch gevoerd worden. Dat zie je ook weer in de reactie van Stefan Kleintjes en hij vermeldt er zelfs bij dat wetenschappelijke onderbouwing niet nodig is.

Waar ik het erg mee eens ben is dat je een kind kansen moet geven om te leren. Een valide vraag is wel vanaf welk moment je dat moet doen. Als je op borstvoeding.com leest waarom je beter met voedselintroductie kunt wachten tot de leeftijd van 6 maanden dan is een van de punten die aangehaald wordt de mondmotoriek. Nu heb ik geen verstand daarvan en kan ik niet beoordelen wanneer de mondmotoriek van een kind klaar is om te beginnen met oefenen. Dat is juist iets voor wetenschappers om te onderzoeken en een mening over te vormen. En daarnaast is het aan de ouder om te kijken of de algemene inzichten en richtlijnen die daaruit voortvloeien toepasbaar zijn op het individuele kind.

Wat me tegenstaat aan voeren is dat de regie bij de ouder ligt. Een kind dat de kans krijgt om zelf met eten te oefenen krijgt alle tijd om ernaar te kijken, eraan te voelen, te ruiken, het in zijn mond te stoppen, eruit te halen. Ik vond dat meteen met 6 maanden al heel fijn en dat vind ik nog steeds. Ivan heeft gister voor het eerst mandarijn gehad en hij vindt het vreemd spul. Hij knijpt erin, stopt het in zijn mond, trekt een zuur gezicht en haalt het er weer uit. Prima! Dan eet hij het (nog) niet. Ik blijf aanbieden, geef ook alternatieven en hoop dat hij zo geleidelijk aan de smaak went.

We hebben ook moeilijkere periodes gehad. Vooral met brood eten heeft Ivan zich vaak verslikt en dat is met fijner eten nog nooit gebeurd. Langzaamaan is hij steeds beter geworden in het eten van brood. Ik denk dat het komt door een combinatie van een zich ontwikkelende mondmotoriek en de gelegenheid krijgen om te oefenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89291428
niels wat zit jij heerlijk te eten (en jezelf onder te kliederen)

het gaat met minidraak eigenlijk heel erg goed,
ik kan niet zeggen dat ze al super veel binnen krijgt maar ze snapt het principe en eet wat ze lekker vind totdat ze op haar manier aangeeft voldoende te hebben

ze pakt al heel goed een stuk van haar blad en brengt het vaak meteen naar d'r mondje
bij nieuwe smaken trekt ze eerst een vies gezicht, zo van hey ik weet het nog niet
maar ze blijft ontdekken en als ze het lekker vind blijft ze lekker even door eten

boontjes waren het niet, ze heeft nu echt wel wat meer voorkeur voor fruit
meloen net ging heel goed

ik las dat ivan net mandarijn op had? is mandarijn voor wat latere leeftijd?
minidraak pakt het namelijk wel, sabbelt het deels leeg en ik krijg velletjes terug!

Kortom we genieten samen enorm!
pi_89291695
Wat heerlijk dat het zo goed gaat met de bijvoeding van draakje O+
Citrusfruit wordt pas geadviseerd vanaf 9 maanden, er wordt even mee gewacht omdat het prikkelend kan werken op de darmen. Ik gaf het tot voor kort altijd door de helft omdat hij de velletjes nog niet door kon bijten en ik kreeg altijd een leeg gesabbeld hoesje terug inderdaad :D Sinds een week eet hij het hele partje op.

Niels eet de laatste tijd heel slecht groente. Hij vist de pasta, bonen of aardappel uit zijn bord, en smikkelt daarvan, en smijt de in-de-weg-liggende groenten eruit. Maar als ik de groente fijn snijdt en aan een vorkje prik wil hij het ineens wel, dan voelt hij zich vast groot :P Het eten duurt wel erg lang zo!
Stukjes vegetarische burger enzo geef ik altijd pas helemaal op het laatst, anders eet hij alleen maar dat.
Hij zit sowieso in een hele nieuwe fase nu. Hij proeft eerst met zijn tong, denkt na en stopt het dan pas in zijn mond of keurt het af. Eerder bleef hij proberen, al trok hij nog zo'n vies gezicht.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89292332
Ivan is op dag 2 van het aanbieden mandarijn gaan eten! Ik gaf het goede voorbeeld en ineens ging de knop om. Het was heel bizar om die omslag te zien. Het ene moment stopte hij mandarijn in zijn mond, trok een zuur gezicht en haalde het partje er snel uit; het andere moment propte hij de partjes naar binnen en maakte hij er "ham ham ham"-geluiden bij. De mandarijntjes worden nu probleemloos weggewerkt. (Er komen wel nare vlekken van, trouwens.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89292982
dan toch maar wat minder mandarijn
er is genoeg wat ze ook lekker vind

glibberige dingen wil ze wel afhappen maar niet pakken

en niels wil gewoon met bestek eten ha haha
pi_89293081
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een interessant stuk! Ik vind de ingezonden brief heel informatief en de punten die aangestipt worden lijken me wel valide. Het probleem met dit soort discussies is dat ze anekdotisch gevoerd worden. Dat zie je ook weer in de reactie van Stefan Kleintjes en hij vermeldt er zelfs bij dat wetenschappelijke onderbouwing niet nodig is.
Ik vind het ook zo jammer dat zo'n gesprek dan stopt, niet verder gaat. Gonneke's argumenteren zijn ook heel valide naar mijn idee. De vraag naar bewijs van onderzoek wordt van beide kanten niet ingewilligd wat mij betreft. dat is jammer, want daardoor blijft het bij de ouder die zelf moet ervaren wat wel of niet werkt.

Wat fijn dat Draakje zo lekker eet. Groenten zijn ook hier nog best problematisch. Maar proeven vind ik eigenlijk al belangrijk genoeg.

Niels lust die vegetarische burgers dus wel!
Ko vond ze lekker, daarna niet meer, absoluut niet. En nu had hij laatst zowaar weer eens een piepstukje gegeten ervan.

Grappig he, hoe dat om kan slaan, Claudia. De ene dag is iets het helemaal en de volgende dag wordt het resoluut van tafel geveegd. Dat kan mij wel eens in verwarring achterlaten. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89361611
Niels vindt die burgers super lekker :Y Maar hij krijgt altijd maar een heel klein stukje, ze zijn zo zout. Ik vind sowieso kant-en-klare eten, zoals die burgers, veel te zout nu we gewend zijn om (vrijwel) zoutloos met Niels mee te eten. We hebben wel een zoutvaatje op tafel staan, maar gebruiken het bijna niet.

Niels eet zo grappig tortelini O+ Even spammen hoor




&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89361764
niels O+

wij aten ook tortellini vandaag, dus voor minidraak ook wat pasta gekookt
mw wou tuurlijk haar eigen pasta niet, die lag overal behalve in haar mond
(dus de hond heeft pasta op vandaag)
maar als ik de vulling uit mijn tortellini hapte en de rest bij mw legde ging het met smaak erin!
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:59:23 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89362138
Niels O+

Draakje, dat klinkt heel bekend! :D
pi_89362261
lijkt minidraak nu gewoon een beetje op harry O+
pi_89373830
Niels! Wat eet je dat grappig!

Ik kreeg gisteren nog de opmerking op het kdv dat Isabeau zo goed zelf kan eten. Ze is gewoon de snelste eter van alle kinderen in haar (verticale) groep. Of dat nou iets is om blij mee te zijn weet ik niet :'), maar de leidster begon er zelf over: "Isabeau kreeg toch van die hele stukken? Goh, dat werkt kennelijk wel!" :)
pi_89379441
ik weet even niet hoe ik van hyves het filmpje hier krijg dus doe het maar even zo
hoop dat het werkt!

minidraak aan de oranje meloen

die meloen vindt ze echt geweldg! Totdat de hond rondjes begint te lopen, dan is die natuurlijk intressanter!
pi_89380052
Minidraakje! O+ Wat een mooie grote ogen heeft ze.
Ik vind het knap dat ze die glibberdingen al zo goed zelf kan vastpakken!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89380978
Minidraakje, smullen he :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89399464
Haha, wat is Niels toch een schatje!

Zat ik me nog te verwonderen om Ko die zo goed zelf yoghurt eet, gaat Ivan het nu ook doen! Hij begrijpt het schepprincipe en het lukt hem steeds vaker om eten op zijn lepel te krijgen en naar zijn mond te brengen. Ik sta ervan versteld. Vandaag viste hij trouwens de kidneybonen uit zijn eten, zo leuk! Hij geniet echt van het eten. Als hij klaar is krijgt hij een snoetenpoetserdoekje en gaat hij de tafel mee helpen schoonboenen. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89399823
Twinkly, wat eet hij dat stoer :D :Y) .
pi_89407901
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:36 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik vind het ook zo jammer dat zo'n gesprek dan stopt, niet verder gaat. Gonneke's argumenteren zijn ook heel valide naar mijn idee. De vraag naar bewijs van onderzoek wordt van beide kanten niet ingewilligd wat mij betreft. dat is jammer, want daardoor blijft het bij de ouder die zelf moet ervaren wat wel of niet werkt.

Mja, snorrie.. :+

Dank je wel Claudia voor je uitgebreide antwoord. Bij mij kwam dus idd ook het gevoel op dat je als ouder maar moet proberen. Dat maakt ook wel dat ik het voor de buitenwereld wat lastiger te verdedigen vind. We doen het wel hoor, maar wij zijn de eersten in veel kringen met een kleintje, en doen al zoveel dingen anders dan 'de norm' die blijkbaar heerst. (Dragen, lang bij ons op de slaapkamer slapen, niet afbouwen met de borstvoeding met 6 maanden.)

Draak, wat doet ze dat keurig! Hier gaat het redelijk, fruit vindt ze erg lekker, maar groente vindt ze zo-zo.. Levert wel leuke blikken op.
Wanneer beseffen ze dat eten ook dient om je buik vol te krijgen? Dat duurt nog wel een flinke tijd, of niet?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 december 2010 @ 13:53:41 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89427390
Draakje, wat leuk om te zien! O+
pi_89568201
Ik durf het tegenwoordig wel aan om Ivan zelf uit een beker te laten drinken. Met water kan ik het beter niet proberen. Hij vindt water wel lekker maar is er ook snel op uitgekeken. Melk daarentegen is te dierbaar om te verspillen.





Ambidexter. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89568224
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:13 schreef Morretje het volgende:
Wanneer beseffen ze dat eten ook dient om je buik vol te krijgen? Dat duurt nog wel een flinke tijd, of niet?
Wat bedoel je hiermee?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89568524
Oh, wat drinkt hij netjes zo met die handvaten! O+
En melk is inderdaad kostbaarder dan water.

Ko drinkt heel af en toe zelf, maar vaak wil hij liever dat ik de beker vasthoud.
Maar soms pakt hij zijn beker vast, zijn oefenbeker in bad bv, zo met zijn handjes eromheen gevouwen, en dat vind ik zo'n vertederend beeld. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89577060
Netjes zeg Ivan. Grappig ook die bijna spiegelbeeld foto's ;). Altijd handig als je het met allebei je handen kan :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89579403
quote:
5s.gif Op zondag 5 december 2010 22:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Ehm, Isabel stopt nu alles in d'r mond natuurlijk, eetbaar of niet. Ik vroeg me af, wanneer eten wordt gezien als iets waarmee je je honger stilt. Dat dat hier nog even duurt weet ik wel, was nieuwsgierig :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89581008
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:46 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ehm, Isabel stopt nu alles in d'r mond natuurlijk, eetbaar of niet. Ik vroeg me af, wanneer eten wordt gezien als iets waarmee je je honger stilt. Dat dat hier nog even duurt weet ik wel, was nieuwsgierig :P
Ik heb zelf nooit zo'n strikt onderscheid ervaren. Dat wil zeggen, Ivan wist meteen dat de borst de honger stilde en later is hij magnetronpiepjes daarmee gaan associëren, bijvoorbeeld. Met vast voedsel ging dat ook heel snel. Baby's pikken patronen volgens mij vrij gauw op

Inmiddels wijst Ivan naar de fruitschaal als hij daar iets van wil, maar hij stopt ook nog steeds allerlei niet-eetbare dingen in zijn mond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89581269
ivan wat zit je daar netjes te drinken zeg!

minidraak lijkt het eten steeds beter onder controle te hebben!
volgens mij ziet ze het ook nog niet als hongerstillend, maar op die manier bied ik het ook nog niet aan, als ze maar lekker zit te smullen

alles dus ook niet eetbaar vverdwijnt ook in d'r mond, maar dat hoort er toch ook wel een beetje bij?!
pi_89765660
Haha!

Ik was mail aan het beantwoorden, Thomas las een boekje en Morris stond aan tafel een beetje met een Little People wijze-uit-het-Oosten te rommelen. Dacht ik.

Een paar minuten later bleek bij nadere inspectie dat hij de appel te pakken had gekregen die Thomas na drie happen niet meer hoefde. Thomas had die niet, zoals ik vroeg, in de gootsteen gegooid, maar op een tafeltje gekwakt.

Waar Rapley monster Morris er wel raad mee wist.





Hardloper.
IG @webkim
pi_89766310
:D Hehe, Morris! Toepasselijke trui heeft ie aan ook. ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89766478
Ja! :D Dat maakte het ook zo hilarisch.
Hardloper.
IG @webkim
pi_89874759
Het verhaal van de bento en Amélie :')


mandarijntje, tomaat, gekookt ei, soyaboontjes en onigiri met gestoomde kipballetjes (van ikea :D )


que? :?


oeh ei!! :9


ergvocfpfpfp lekkvgbppfffmpf :Y)
echt ik heb géén idee van wie ze dat ei proppen heeft :@



Netjes met een vorkje :D niet dat er wat aan t vorkje bleef zitten maar och, het idee was er!


en zo eet je onigiri :?
denk je maak wat handigs, wat ze zo uit het vuistje kan eten. Heeft ze die vork ineens helemaal ontdekt :D

Al met al, ze vond het lekker!
En nu lijkt het net of het er keinetjes aan toe ging maar stiekem zit de rijst nu overal en heeft ze de bakjes op de valreep nog even ondersteboven gehouden :P straks maar dweilen...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89875151
Wat goed zeg :D

en dat met vork eten heh, kun je dat ook mijn zoon van 9 eens leren
pi_89876636
haha ik was verbaasd over het vork-gebruik! :D
het is de eerste keer dat ze ermee eet, maar zonder uitleg begreep ze helemaal de bedoeling enzo. Scheelt wel dat we een setje hebben, dus met hetzelfde plaatje enzo ook een lepeltje, en daar eet ze nu meestal mee, dus het idee zal wel duidelijk zijn geweest :P

Van B. mag ze niet met een vork eten die is bij iedere hap bang dat ze haar ogen uitsteekt. :Y)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89877360
Bentobox! O+ In mijn imaginaire leven als ideale vriendin en moeder maak ik elke ochtend een bentobox voor vriendlief en de koters. In de praktijk komt daar natuurlijk niks van terecht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89877480
Huup. wat een lekkere bento. Hoe ze er ook naar kijkt! :D
Heerlijk om dat voor je kind te maken zeg. O+

Enne, die sojaboontjes, waar haal je die? :9
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89877638
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
Bentobox! O+ In mijn imaginaire leven als ideale vriendin en moeder maak ik elke ochtend een bentobox voor vriendlief en de koters. In de praktijk komt daar natuurlijk niks van terecht.
:D hahahaha

dit is een luie wijven bento hoor :+ geen fancy vormpjes ofzo, t enige wt ik gedaan heb is de onigiri gemaakt, en uiteraard de mandarijn gepeld en tomaat geslacht, maar eerlijk gezegd kost dat niet meer tijd dan een boterham smeren. of ik ben zó manueel gestoord dat het mij gewoon belachelijk veel tijd kost om brood te smeren, dat kan ook :') .
De rijstkoker is aangezet met een stoommandje bovenop met daarin de ballen en boontjes, en tegelijk ging een pan op het vuur voor t eitje, enige wat je dan hoeft te doen is wachten tot de klik van het ding :P

Oeke die boontjes haal ik bij de toko in een diepvrieszak, edamame heten ze. Ze zitten dan nog in hun schilletje zeg maar, ik gooi ze gewoon met schil en al in zo'n mandje en dan als de rijst klaar is kan je ze zo uit het schilletje drukken. Voor mezelf strooi ik er wat zout overheen en dan eet ik ze met mn mond uit t schilletje, japans borrelhapje :D :9
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89877744
Het viel me al wat van je tegen dat je geen vrolijke zonnetjes en gezichtjes had gemaakt van de tomaten en eieren, huup!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89878250
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Het viel me al wat van je tegen dat je geen vrolijke zonnetjes en gezichtjes had gemaakt van de tomaten en eieren, huup!
Ja ik zou het bijzonder slecht doen als Japanse huisvrouw geloof ik :') :D hoewel ik mezelf dan wel weer kan vinden in de rommelige en meer-dan-vol gestouwde huizen...

Maar ik ben bang dat als ik daaraan begin dat ik er nooit meer vanaf kom. Het ziet er geweldig uit die vrolijke dingen enzo, en van sommige dingen is heel snel wat leuks te maken zonder dat het veel extra moeite kost (kiwi bijvoorbeeld, die moet je toch snijden dus dat kan ook met een zigzag.). Maar ik geloof dat ik de echt bijzondere dingetjes maar gewoon bewaar voor zon en feestdagen ofzo :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89878395
Oh, ik had ze een keer gekocht maar dan vers. Viel toch tegen. ;(
Binnenkort maar weer eens naar de chinese buurt. :Y)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89878505
Oooh dat ziet er echt schattig uit!! O+
Ik kan ook niet wachten tot eind januari, als we rustig aan kunnen beginnen met vast voedsel bij Leia :Y) :D
pi_89880223
Oh wauw! Dat eiproppen ook :D Ziet er goed uit Huup! :9
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_90598617


pi_90598991
Geniaaaaaal :D O+ lekker smeren :9
En wat een ontzettend mooi snoetje heeft je dochter toch Wup O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90599401
Ja! Mooie ogen vooral.

Ik vind het zo wonderlijk dat de schade relatief beperkt lijkt. Als ik Ivan op zijn yoghurt loslaat zit alles eronder, zijn ogen, zijn oren, zijn haar... Maar het zelf laten doen lijkt wel z'n vruchten af te werpen, want hij kan inmiddels vrij goed zelf yoghurt met een lepel eten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90601211
Dank jullie :@
Grappig he Claudia, hoe je dat gaandeweg kunt zien ontwikkelen! Ik merk dat Emma ook ineens weet hoe een lepel werkt en het ook echt probeert. En dit keer had ze inderdaad heel netjes gegeten, normaal zit het ook in d'r oren en haar ;)
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:37:38 #297
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90923939
Schop!

Ik kon jullie niet meer vinden, met behulp van een vriendin toch gelukt!

Binnenkort willen we beginnen Nathan vast voedsel aan te bieden. Ik wil graag even meelezen hoe jullie dit doen en wat jullie ervaringen zijn met Rapley. Ik ga het boek van Stefan Kleintjes (eten voor de Kleintjes) uit de bieb halen maar vermoed dat er dan nog voldoende zaken zijn waar ik vragen over kan stellen!
pi_90927837
Als je wilt lezen over gezond voedsel voor een kleintje dan zit je goed met het boek van Stefan Kleintjes. Maar als je wilt lezen over de ins and outs van de methode Rapley, dan kun je beter het boek van Gill Rapley bestellen!
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:25:59 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90928408
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:37 schreef pessie het volgende:
Schop!

Ik kon jullie niet meer vinden, met behulp van een vriendin toch gelukt!

Binnenkort willen we beginnen Nathan vast voedsel aan te bieden. Ik wil graag even meelezen hoe jullie dit doen en wat jullie ervaringen zijn met Rapley. Ik ga het boek van Stefan Kleintjes (eten voor de Kleintjes) uit de bieb halen maar vermoed dat er dan nog voldoende zaken zijn waar ik vragen over kan stellen!
Ik heb het boek van Gill Rapley. Als je het wil lenen, dan hoor ik het wel.
Is wel in het Engels.
pi_90935609
En als je geen zin hebt om er geld aan uit te geven dan kun je ook borstvoeding.com raadplegen. Daar staat ontzettend veel informatie op. Eventueel doe je een donatie. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91060999
ik vergeet dit topic steeds :@

het gaat hier echt lekker met rapley, brocolli is en blijft favoriet, maar eigenlijk eet ze al best veel
sinds dat ze een nieuwe triptrapp heeft heeft ze wel meer de neiging om een beetje te spelen met het tafelblad maar ja, hoort er gezellig bij

hoe hebben jullie dat eigenlijk met yoghurt gedaan? dat wel dan met een lepeltje gegeven
of gewacht dat kind dat ook zelf kon? Of gewoon zo met handen uit een bakje?
al denk ik dan dat het bakje binnen no time op de grond ligt

hier verder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')