abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 juni 2010 @ 21:02:53 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_82758892


Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Tegenwoordig zijn er niet veel verschillen meer over tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder een lijstje van de belangrijkste verbeteringen van OpenTTD, waarvan de meeste ook in TTDPatch beschikbaar zijn.

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet-treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI
  • multiplayer via lan/internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS (path-based signalling)
  • volledig nieuw gerenderde hi-res 32bpp sprites in ontwikkeling
  • bruggen over schuine sporen en bruggen over sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden
  • gedeelde voertuigorders
  • gratis opensource audio- en grafische bestanden

    Als je exact wil weten wat de verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch zijn, kun je hier kijken. Nagenoeg iedereen op FOK! speelt OpenTTD, vanwege de goede multiplayer-ondersteuning en de grotere mapsize, twee belangrijke functies die TTDPatch niet ondersteunt.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD. Achter dit linkje zit een kleiner scenario, gemaakt door FOK!ker --Snow--.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier.
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
  • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon / OpenTTD #32
    Transport Tycoon / OpenTTD #31
    Transport Tycoon / OpenTTD #30
    Transport Tycoon / OpenTTD #29
    Transport Tycoon / OTTD #28
    OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq?
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25
    Transport Tycoon - Deel 24
    Transport Tycoon - Deel 23
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    De grote OpenTTD-FAQ
    In spoiler om de OP niet zo lang te maken
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    De OP
    Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 13 juni 2010 @ 21:06:33 #2
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82759108
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:05 schreef MaxMark het volgende:
    Wat een knakker, die etalon
    GMTA
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82761794
    Hmmm kan je dit ook single spelen? of alleen multiplayer?
    pi_82761880
    Je kan ook gewoon single spelen. Al is het niet zo heel boeiend tegen de AI. Dus meeste spelen dan zonder AI helemaal in hun eentje.
    - - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
      zondag 13 juni 2010 @ 21:47:37 #5
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_82761942
    Bah, ik zat nog te F5'en in het oude topic.. Voor niks 20 min naar de knoppen

    Ik zal zo ook nog eens een bedrijfje beginnen, wellicht is dat flooden van de map met de ban mee gegaan, wie weet!
    Wat een onzin, een signature..
    pi_82762034
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:46 schreef RPG het volgende:
    Je kan ook gewoon single spelen. Al is het niet zo heel boeiend tegen de AI. Dus meeste spelen dan zonder AI helemaal in hun eentje.
    Mmm.. ik was ook niet van plan fanatiek te spelen.. Volgens mij heb ik dit spel vroeger eens gehad.. leek me wel even grappig..
      zondag 13 juni 2010 @ 22:00:38 #7
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82763094
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 21:47 schreef Racemol het volgende:
    Bah, ik zat nog te F5'en in het oude topic.. Voor niks 20 min naar de knoppen

    Ik zal zo ook nog eens een bedrijfje beginnen, wellicht is dat flooden van de map met de ban mee gegaan, wie weet!
    Denk het niet, maar ik hou het in de gaten.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82763652
    Toen ik een miljard per jaar aan vliegtuigen verdiende werd het wat saai. Moet eens weer supergroot treinnetwerk opzetten.
    pi_82765816
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 22:08 schreef NightH4wk het volgende:
    Toen ik een miljard per jaar aan vliegtuigen verdiende werd het wat saai. Moet eens weer supergroot treinnetwerk opzetten.
    Sowieso treinen >> vliegtuigen
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_82766071
    Wtf.....

    Ik was vanmiddag in de server gestart, en opgeslagen, later weer begonnen (gewoon als een savegame, wist ik veel). Ik daar op door gebouwd. Net kwam ik er achter dat ik dus eigenlijk gewoon single player speel. Dus ik weer naar de server toe, is dat wat ik in de single player gebouwd heb verdorie in handen van een ander bedrijf. Kakzooi...
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_82766343
    Nouja, ik ben naar bed, morgen vroeg op. Ik check/lees morgen wel hoe het zit.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_82766930
    tvp
      zondag 13 juni 2010 @ 23:54:43 #13
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82769274
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 22:44 schreef Hojdhopper het volgende:
    Wtf.....

    Ik was vanmiddag in de server gestart, en opgeslagen, later weer begonnen (gewoon als een savegame, wist ik veel). Ik daar op door gebouwd. Net kwam ik er achter dat ik dus eigenlijk gewoon single player speel. Dus ik weer naar de server toe, is dat wat ik in de single player gebouwd heb verdorie in handen van een ander bedrijf. Kakzooi...
    De server moet je ook niet opslaan, die draait niet voor niets op de server . Gewoon weer inloggen en je kan weer verder waar je gebleven was. Verder moet je wel een wachtwoord op je company zetten, anders kunnen anderen er alles mee doen wat ze willen...

    [ Bericht 13% gewijzigd door Bart op 14-06-2010 08:08:40 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82771225
    Ik dacht al: Waar is het topic gebleven? Maar mijn reactie is blijkbaar verwijderd en daarmee is het ook uit mn MyAt verdwenen

    Gelukkig staat de quote nog
      maandag 14 juni 2010 @ 08:10:22 #15
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82774442
    Ik ga trouwens wat strenger worden op company's zonder wachtwoord. Die kunnen heel makkelijk gebruikt worden om de map te flooden. Dus denk eraan, en kijk niet raar op als je bedrijf opeens weg is als je geen password hebt ingesteld!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 14 juni 2010 @ 16:20:27 #16
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_82792118
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 22:44 schreef Hojdhopper het volgende:
    Wtf.....

    Ik was vanmiddag in de server gestart, en opgeslagen, later weer begonnen (gewoon als een savegame, wist ik veel). Ik daar op door gebouwd. Net kwam ik er achter dat ik dus eigenlijk gewoon single player speel. Dus ik weer naar de server toe, is dat wat ik in de single player gebouwd heb verdorie in handen van een ander bedrijf. Kakzooi...
    Het opslaan van het online spel kan overigens wel nuttig zijn. Ik deed dat in het begin vaak om rustig op mijn gemak de constructies van andere spelers te bekijken. En zoals je gemerkt heb kan je ook het betreffende bedrijf over nemen, zodat je eventueel zaken kan aanpassen / toevoegen en zo leer je het meest. Vooral blijven opslaan dus. Als jij je bijvoorbeeld af vraagt waarom dat ene signal daar staat, haal hem in een save game is weg en zie gelijk wat er gebeurd!

    Als je echter online wilt door gaan, dan zal je weer via multiplayer moeten connecten naar de server
    Wat een onzin, een signature..
    pi_82794774
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 16:20 schreef Racemol het volgende:

    [..]

    Het opslaan van het online spel kan overigens wel nuttig zijn. Ik deed dat in het begin vaak om rustig op mijn gemak de constructies van andere spelers te bekijken. En zoals je gemerkt heb kan je ook het betreffende bedrijf over nemen, zodat je eventueel zaken kan aanpassen / toevoegen en zo leer je het meest. Vooral blijven opslaan dus. Als jij je bijvoorbeeld af vraagt waarom dat ene signal daar staat, haal hem in een save game is weg en zie gelijk wat er gebeurd!

    Als je echter online wilt door gaan, dan zal je weer via multiplayer moeten connecten naar de server
    Dankjewel voor de tip, dat ga ik dus zeker gebruiken!

    Maar nog een vraag, een noobvraag waarschijnlijk, maar hoe zet je een wachtwoord op je company?
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_82794901
    Ik denk dat ik dit ook even ga spelen.
      maandag 14 juni 2010 @ 17:27:45 #19
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82794911
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 17:23 schreef Hojdhopper het volgende:
    Maar nog een vraag, een noobvraag waarschijnlijk, maar hoe zet je een wachtwoord op je company?
    http://wiki.openttd.org/Company_password
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82795844
    quote:
    Oooooooohw! Danku!
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_82815447
    Super in tijden niet gedaan dit. Ik realiseerde me helemaal niet dat dit spel ook nog online kon. Hopelijk is je server niet kapot gemaakt door mijn geknoei met mn bedrijfje Bart. Ohw en wat moet ik doen als er op een of andere mysterieuze manier 7 trams geblokeerd geparkeerd staan in een straatje die iedere miliseconde naar een ander station willen gaan? Suggesties?
    Signa Tuur
      maandag 14 juni 2010 @ 23:50:01 #22
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82815990
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 23:38 schreef ZoutenStickje het volgende:
    Super in tijden niet gedaan dit. Ik realiseerde me helemaal niet dat dit spel ook nog online kon. Hopelijk is je server niet kapot gemaakt door mijn geknoei met mn bedrijfje Bart. Ohw en wat moet ik doen als er op een of andere mysterieuze manier 7 trams geblokeerd geparkeerd staan in een straatje die iedere miliseconde naar een ander station willen gaan? Suggesties?
    Server kan niet stuk hoor . Maar ben jij degene die onder de naam 'player' speelt? Graag de volgende keer een andere nick kiezen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_82817162
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Server kan niet stuk hoor . Maar ben jij degene die onder de naam 'player' speelt? Graag de volgende keer een andere nick kiezen...
    Heb daar het spel voor lopen afzoeken en zie nu pas waar het staat . Fixed it..
    Signa Tuur
    pi_82901548
    Kun je trouwens ook twee treinen op een spoor laten stoppen? De ene dan op het 'einde' en de andere 'vlakbij einde'. Dus dat ze achter elkaar staan. Dit uiteraard zonder te crashen.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      woensdag 16 juni 2010 @ 22:04:05 #25
    10213 Fe2O3
    Ja das roest
    pi_82906432
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 20:38 schreef Hojdhopper het volgende:
    Kun je trouwens ook twee treinen op een spoor laten stoppen? De ene dan op het 'einde' en de andere 'vlakbij einde'. Dus dat ze achter elkaar staan. Dit uiteraard zonder te crashen.
    Bij een station bedoel je?

    Riskante grap, treinen moeten even lang zijn. Perrons heel lang, en als er iets mis gaat is het boem
    Dum de dum
    pi_82908072
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 22:04 schreef Fe2O3 het volgende:

    [..]

    Bij een station bedoel je?

    Riskante grap, treinen moeten even lang zijn. Perrons heel lang, en als er iets mis gaat is het boem
    Oké, ja daarom vraag ik het, voordat ik ga uitproberen.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      woensdag 16 juni 2010 @ 22:33:12 #27
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_82908477
    Zal niet gaan, aangezien het sein voor het station op rood staat. Of je moet continu handmatig de treinen door rood laten rijden.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83005591
    Het landschap in de fokserver is weer lekker verneuqt, tijd voor een restart dacht ik zo?
      zaterdag 19 juni 2010 @ 02:26:08 #29
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_83010968
    server heeft een update gekregen

    Oude bak: Pentium 4, 2.53 Ghz, 1 Gb geheugen, Windows 2008 Server.

    Nieuwe bak: Core 2 Duo 1.83 Ghz, 2 Gb geheugen, Windows 2008 R2 Server x64.

    Flinke performance upgrade dus..... Was een gratis bak, we deden weer eens opruiming van wat 4+ jaar oud was op het werk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_83027188
    Hoe zet je gekoppelde orders uit? Ik heb nu een paar schepen met dezelfde (gekoppelde) order. Maar ik wil ze nu ieder apart hun order geven. Maar kan niet vinden hoe?
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      zaterdag 19 juni 2010 @ 20:17:13 #31
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_83030366
    In het lijstje met de orders, klik op gekoppelde orders onderaan, en druk dan op delete.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 19 juni 2010 @ 20:29:16 #32
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_83030842
    Oh, en 1.0.2 is zojuist gereleased....

    Servers draaien em vanaf nu
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_83058064
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 20:17 schreef maartena het volgende:
    In het lijstje met de orders, klik op gekoppelde orders onderaan, en druk dan op delete.
    Dankjewel!
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_83063455
    Hmm, het maximaal aantal wegvoertuigen op de fokserver is "slechts" 300, zou dat bij een restart wat meer kunnen worden?
    pi_83069925
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 20:29 schreef maartena het volgende:
    Oh, en 1.0.2 is zojuist gereleased....

    Servers draaien em vanaf nu
    ik probeer te connecten maar zie dat de Fok! server nog draait op 1.0.1
    pi_83070005
    ik zie het al, Bart host de Fok! server..
    pi_83101416
    nog geen 1.0.2 Bart?
    pi_83336120
    Kan het spel gereset worden? ( en dan met schepen svp en max voertuigen iets omhoog? )
    dag
      zondag 27 juni 2010 @ 12:59:50 #39
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_83354546
    schepen komen niet, bart zei in het vorige topic dat de pathfinder van de schepen teveel haperingen veroorzaken.
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_83381509
    ahah
    dag
    pi_83429914
    Ik had al een tijdje niet meer gekeken op dit topic, en heb zojuist wel de De grote OpenTTD-FAQ
    ontdekt. Waarvoor hulde
    Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
    pi_83430135
    TTDVP
    Und ein frau ist ein frau
      dinsdag 29 juni 2010 @ 16:44:43 #43
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83449205
    quote:
    Op maandag 21 juni 2010 15:39 schreef Roellie80 het volgende:
    nog geen 1.0.2 Bart?
    Nee, was op vakantie . Zal zo ff updaten en resetten.
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 17:58 schreef Maik18 het volgende:
    Hmm, het maximaal aantal wegvoertuigen op de fokserver is "slechts" 300, zou dat bij een restart wat meer kunnen worden?
    Ik maak er 500 van.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83454942
    top
    dag
      dinsdag 29 juni 2010 @ 19:31:57 #45
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83456614
    Zo, FOK!server is nu ook 1.0.2, nieuwe game is gestart, maximum aantal wegvoertuigen is verhoogd naar 500.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83470473
    Ik dank u hartelijk!
    pi_83708563
    Is het eventueel mogelijk om na een reset (niet dat het echt nodig is) om weer de oude max 1 company te doen!? Vond dat opzich wel leuk, beetje iedereen verbeteren e.d. en gewoon lekker bouwen!
      dinsdag 6 juli 2010 @ 08:51:41 #48
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83710514
    Dat kan, maar er moeten wel meer voorstanders zijn dan één . Dus willen meer mensen dat?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83724937
    Flekke meldt zich =)
    Tja
    pi_83732838
    Voor een keer lijkt mij dat ook wel leuk, maar wacht nog maar even met een reset.
      dinsdag 6 juli 2010 @ 18:16:22 #51
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83732885
    Ja ik wacht nog wel even hoor .
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83736174
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 18:14 schreef Maik18 het volgende:
    Voor een keer lijkt mij dat ook wel leuk, maar wacht nog maar even met een reset.
    dag
    pi_83846221
    Ik wou ook eens kijken hoe dat online ging, echter toen ik servers ging zoeken liep die steeds vast bij mij

    Weet iemand waar dat aan kan liggen?
    Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
      vrijdag 9 juli 2010 @ 19:37:33 #54
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_83860791
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 12:45 schreef Swennus het volgende:
    Ik wou ook eens kijken hoe dat online ging, echter toen ik servers ging zoeken liep die steeds vast bij mij

    Weet iemand waar dat aan kan liggen?
    Rotte wireless drivers van Linksys.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_83889382
    Ligt het nou aan mij of is er zoveel gebouwd in de server dat ik daar lag als de neter...!? Want zelf CoD:MW2 kan ik nog makkelijk aan met deze specs en een 25Mbit verbinding.

    [ Bericht 6% gewijzigd door Xanland op 10-07-2010 20:10:44 ]
      zaterdag 10 juli 2010 @ 21:30:29 #56
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83894920
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 18:47 schreef Xanland het volgende:
    Ligt het nou aan mij of is er zoveel gebouwd in de server dat ik daar lag als de neter...!? Want zelf CoD:MW2 kan ik nog makkelijk aan met deze specs en een 25Mbit verbinding.
    Aan de verbinding ligt het niet want het trekt hoogstens een paar kB/s. Als je lagt is het over het algemeen een game met te veel voertuigen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83897182
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 21:30 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Aan de verbinding ligt het niet want het trekt hoogstens een paar kB/s. Als je lagt is het over het algemeen een game met te veel voertuigen...
    Bij mij draaide de FOK!server net nog perfect..
    dag
      zaterdag 10 juli 2010 @ 22:33:22 #58
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83897718
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 22:22 schreef Peter het volgende:

    [..]

    Bij mij draaide de FOK!server net nog perfect..
    Dan heb je een snellere pc dan Xanland .
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83900298
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 22:22 schreef Peter het volgende:

    [..]

    Bij mij draaide de FOK!server net nog perfect..
    Wat zijn jouw specs dan, als ik vragen mag. Want als ik CoD:MW2 goed kan spelen..., zou ik dit ook goed moeten kunnene spelen imo. (Maar zal wel het probleem zijn als Bart in de voorvorige post zegt.)
      zaterdag 10 juli 2010 @ 23:26:18 #60
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83900346
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 23:25 schreef Xanland het volgende:

    [..]

    Wat zijn jouw specs dan, als ik vragen mag. Want als ik CoD:MW2 goed kan spelen..., zou ik dit ook goed moeten kunnene spelen imo. (Maar zal wel het probleem zijn als Bart in de voorvorige post zegt.)
    Spel leunt verhoudingsgewijs nogal zwaar op de CPU en niet op de GPU, in tegenstelling tot moderne games.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83900827
    Zit ik hier met mijn dualcore, enige wat me tegenhoudt om mijn netwerk weer uit te gaan breiden.
      zaterdag 10 juli 2010 @ 23:40:05 #62
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83900951
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 23:37 schreef Xanland het volgende:
    Zit ik hier met mijn dualcore, enige wat me tegenhoudt om mijn netwerk weer uit te gaan breiden.
    OpenTTD is singlethreaded (op het saven na) dus van een dualcore heb je weinig profijt .
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83901349
    Weten we dan ook weer , maar het ligt dus uiteindelijk aan de kloksnelheid (2,67 GHz) van mijn CPU en de RAM die ik heb...!?

    Edit: Vind je het gek met 1 persoon die al bijna 1k aan treinen gaat, en bijna 200 wegvoertuigen. Krijg nu ook nog eens network-game connection lost-errors. Ik gun Maik het wel, maar dit is imo niet te doen (maar ik weet natuurlijk niet wat voor CPU anderen hebben). Wel weet ik dat de Performance van beide CPUs naar 100% gaat.

    Edit 2: Dus ik heb OF A iets niet goed, OF B ik heb geen idee wat er faalt.

    [ Bericht 25% gewijzigd door Xanland op 11-07-2010 00:32:59 ]
    pi_83903488
    Best grappig dat een pc uit 2010 een game uit 1995 (origineel dan) niet helemaal aankan. Aankan tussen aanhalingstekens.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_83904293
    2008 dan hè, maar dan alsnog idd. Dat is gewoon, droog......
    Ik had ook zo'n moment van WTF, wat is het probleem!?
      zondag 11 juli 2010 @ 01:10:58 #66
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83904297
    In het origineel kan je niet maps van 2048² met 5000 treinen hebben .
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83908335
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 01:10 schreef Bart het volgende:
    In het origineel kan je niet maps van 2048² met 5000 treinen hebben .
    Oké, maar je snapt wat ik bedoel.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_83910556
    inloggen gaat bij mij net zo snel als dit bericht typen en posten, een paar seconden dus ( 10 oid)
    dag
    pi_83919345
    kan er geen reset komen, deze game is al over de 300 jaar geraped..
    =D
    pi_83919816
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 23:50 schreef Xanland het volgende:Edit: Vind je het gek met 1 persoon die al bijna 1k aan treinen gaat, en bijna 200 wegvoertuigen.
    Ik heb maar 960 treinen.
      zondag 11 juli 2010 @ 16:07:05 #71
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83920019
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 16:01 schreef Maik18 het volgende:

    [..]

    Ik heb maar 960 treinen.
    Zometeen niet meer .
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83920109
    Daar wordt inmiddels weer aan gewerkt.
    pi_83920125


    [ Bericht 100% gewijzigd door Maik18 op 11-07-2010 16:10:13 ]
      zondag 11 juli 2010 @ 16:12:06 #74
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83920209
    Zo, er is nu maar 1 company, co-op potje dus .
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83923697
    leuk!

    ik ben nog niet zo goed maar ben nu bezig met een hout spoortje.

    iemand die het na kan kijken en tips heeft? (dus niet gelijk aanpassen maar wel beetje uitleg erbij )
    =D
      maandag 12 juli 2010 @ 07:55:51 #76
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_83944371
    Als ik tijd heb kijk ik vanavond wel ff .
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_83959834
    Wie is trouwens arie, want die zit imo wel erg scheef te bouwen (Sondstone West) en maakt ook alleen halfvage stations.

    Oh en arie, als je dit leest - praat asjeblieft mee in-game. Tien keer handigere ivm aanpassingen e.d.


    Edit: Kunnen we aub van andermans zooi afblijven , ja ik weet dat dit het nadeel is van coop, en hooguit verbeteren o.i.d.

    [ Bericht 33% gewijzigd door Xanland op 12-07-2010 21:50:02 ]
    pi_84080711
    quote:
    Op maandag 12 juli 2010 15:25 schreef Xanland het volgende:
    Edit: Kunnen we aub van andermans zooi afblijven , ja ik weet dat dit het nadeel is van coop, en hooguit verbeteren o.i.d.
    Nee, dit is een online game. Als je zo nodig alleen wilt bouwen, moet je offline gaan spelen. Zo simpel is het.

    Van oekelen en ik hebben gisteren heel de boel zitten verbeteren.. al die korte bochtjes weggehaald, stations verbeterd.. knooppunten uit de knoop gehaald. enz...
    pi_84080849
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 10:27 schreef Green1 het volgende:

    [..]

    Nee, dit is een online game. Als je zo nodig alleen wilt bouwen, moet je offline gaan spelen. Zo simpel is het.

    Van oekelen en ik hebben gisteren heel de boel zitten verbeteren.. al die korte bochtjes weggehaald, stations verbeterd.. knooppunten uit de knoop gehaald. enz...
    't lijkt net prorail, lekker aanprutsen
    dag
    pi_84115086
    Ik ga hier maar weer eens mee beginnen, meesterlijk spel
    pi_84136118
    Is het eigenlijk mogelijk om alle beschikbare voertuigen beschikbaar te houden. Ik bedoel: na zoveel jaar verdwijnen er weer voertuigen omdat ze te oud zijn. Maar nu heb ik net heel NL nagebouwd qua spoorwegen (bijna dan), en nu zijn sommige treinen niet meer beschikbaar. En ik wil het per se op gewone rails houden.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      vrijdag 16 juli 2010 @ 16:09:01 #82
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_84136323
    Hojdhopper: Nee...... het enige wat je kunt doen volgens mij is vals spelen, en het jaar terug zetten naar een jaar waar die treinen nog wel beschikbaar waren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 16 juli 2010 @ 16:32:36 #83
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84137308
    Dat kan met de Vehicles never expire-optie ('Voertuigen verlopen nooit' in het Nederlands). Werkt alleen bij nieuwe games, als je het in een game wil gebruiken die al een tijdje loopt, dan moet je in de console resetengines intikken nadat je de optie hebt aangezet. Dan zijn namelijk alle voertuigen weer beschikbaar. Zie ook http://wiki.openttd.org/Never_expire_vehicles
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84138224
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 16:09 schreef maartena het volgende:
    Hojdhopper: Nee...... het enige wat je kunt doen volgens mij is vals spelen, en het jaar terug zetten naar een jaar waar die treinen nog wel beschikbaar waren.

    Hoe doe je dat dan?

    Bedankt Bart, ik zal eens even kijken wat ik kan doen.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      vrijdag 16 juli 2010 @ 17:58:56 #85
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84140175
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 16:56 schreef Hojdhopper het volgende:

    [..]

    Hoe doe je dat dan?
    http://wiki.openttd.org/Cheat
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84141441
    Heb er wel weer eens zin in
    Tijd voor een herstart van de server?
    pi_84144073
    Of gewoon meebouwen , als je het niet trekt ligt het aan je CPU.

    In ieder geval, zit ergens een k*tkruispunt wat ik probeer op te lossen.
    pi_84144083
    tvp
    pi_84144279
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 19:48 schreef Xanland het volgende:
    Of gewoon meebouwen , als je het niet trekt ligt het aan je CPU.

    In ieder geval, zit ergens een k*tkruispunt wat ik probeer op te lossen.
    CPU trekt het wel
    Maar wacht wel ff op een herstart en join dan!
    Vind competitie sowieso leuker dan co-op...
      zaterdag 17 juli 2010 @ 15:41:24 #90
    141104 Patje1987
    Madre me quiero un frikandel.
    pi_84170116
    Ben weer aan het spelen, die kaart van Nederland gedownload en het is echt groot geworden
    Inmiddels meer dan 5 miljard euro
    Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
    Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
    Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
    Aan ons de victorie aan RKC!
    pi_84178626
    In welk jaar komt de magneetzweefbaan ook weer beschikbaar? Even kijken of het rendabel is om te wachten of om door te bouwen op huidige zooi.

    EDIT: laat maar, 2022 volgens de wiki.

    [ Bericht 14% gewijzigd door Hojdhopper op 17-07-2010 21:47:26 ]
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_84186231
    WTF? Ik log in op de server en al m'n vliegtuigen zijn ineens weg

    Iemand ze verkocht?
    pi_84191496
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 00:18 schreef MaGNeT het volgende:
    WTF? Ik log in op de server en al m'n vliegtuigen zijn ineens weg

    Iemand ze verkocht?
    Afhankelijk van hoe lang je weg was en hoeveel je had, zijn ze misschien allemaal gecrashed inmiddels.
    pi_84191784
    Cool, ik wil ook Nederland waar kan ik die downloaden?
    Facts don't care about your feelings
      zondag 18 juli 2010 @ 10:47:53 #95
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84192000
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
    Cool, ik wil ook Nederland waar kan ik die downloaden?
    Lees de OP eens door ofzo.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84192218
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 10:13 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Afhankelijk van hoe lang je weg was en hoeveel je had, zijn ze misschien allemaal gecrashed inmiddels.
    28 stuks in 3 uren? Hmm... Ik doe er meestal langer mee
    pi_84193008
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 10:47 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Lees de OP eens door ofzo.
    Facts don't care about your feelings
    pi_84193561
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 11:04 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    28 stuks in 3 uren? Hmm... Ik doe er meestal langer mee
    Heet je bedrijf Onur Air, misschien?
    pi_84196813
    Ok, wie zit hier te kloten.
    Dat aangezien er 2 stadjes express waren ontruimt bij het kruispunt, Fredhattan en Great Sunborough. Die moeten juist leegblijven!!!!

    Zo kan dat kruispunt daar nog eens een keer hervorm worden. (tenminste, dit was iemand van plan)
    pi_84197541
    Is het niet handig als men een bordje bij een bouwproject neerzet met bedoeling en/of naam? Dan weet je tenminste wat er mee moet gebeuren..
    dag
    pi_84202037
    Ik zie geen servers bij multiplayer als ik find servers druk. Hoe kan dat?
    Facts don't care about your feelings
    pi_84203122
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 16:45 schreef YoshiBignose het volgende:
    Ik zie geen servers bij multiplayer als ik find servers druk. Hoe kan dat?
    Van "LAN" op "Internet" zetten.
    pi_84203371
    Had ik al gedaan, maar werkt nu wel weer. Moest restarten denk ik.
    Facts don't care about your feelings
      zondag 18 juli 2010 @ 20:26:17 #104
    161207 jakkop
    rennen!
    pi_84208889
    Zo, weer eens gedownload. Helaas kan ik niet meespelen op de Fok-server, aangezien de Mac-versie een versie-nummer achterloopt.
    Eins, zwei, hoeplakai.
      zondag 18 juli 2010 @ 20:27:52 #105
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84208959
    Dual boot? Zelf compilen? Wine?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 18 juli 2010 @ 20:48:00 #106
    161207 jakkop
    rennen!
    pi_84209816
    Dualboot zit er niet in (PPC), zelf compilen al helemaal niet, en las iets over dat openttd het niet so tof doet in Wine. Ach, ik moet toch eerst weer een beetje oefenen, tegen de tijd dat ik het weer kan verschijnt er al wel weer een package op het forum
    Eins, zwei, hoeplakai.
      zondag 18 juli 2010 @ 21:18:27 #107
    161207 jakkop
    rennen!
    pi_84211132
    Wat doe ik hier verkeerd? Perron 1 en 3 zijn vrij, maar zolang er een trein op de kruising rijdt staan de seinen op rood.

    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_84211449
    Je moet geloof ik van dat eerste sein een zo'n éénrichtingssein met zo'n wit bordje eronder maken.

    Correct me if i'm wrong.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_84212765
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 21:18 schreef jakkop het volgende:
    Wat doe ik hier verkeerd? Perron 1 en 3 zijn vrij, maar zolang er een trein op de kruising rijdt staan de seinen op rood.

    [ afbeelding ]
    Lees de OP eens door.
    En kijk dan ook even naar dit plaatje:
    http://lingen.nu/img/presignals_988.png
    pi_84224227
    Ik haat die omdraaiende treinen zo erg Staat er weer ergens eentje te wachten op een vrije route.

    Kan het niet zo ingesteld worden dat ze helemaal niet meer omdraaien? Of dat ze blijven omdraaien? Zodat ze ontdekken dat het spoor weer vrij is?
      maandag 19 juli 2010 @ 09:43:06 #111
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84224530
    Ergens in openttd.cfg bij de YAPF-settings kun je een tijd instellen waarna treinen omdraaien voor een rood sein. Die op 0 zetten, dan draaien ze niet meer om.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84224998
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 09:43 schreef Bart het volgende:
    Ergens in openttd.cfg bij de YAPF-settings kun je een tijd instellen waarna treinen omdraaien voor een rood sein. Die op 0 zetten, dan draaien ze niet meer om.
    Dat moet jij dan doen op de multiplayer game.
      maandag 19 juli 2010 @ 10:11:39 #113
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84225144
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 10:05 schreef Green1 het volgende:

    [..]

    Dat moet jij dan doen op de multiplayer game.
    Ah zo. Dan moet jij gewoon je netwerk dusdanig bouwen dat treinen niet zo lang voor rood sein staan .
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 19 juli 2010 @ 13:39:15 #114
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_84232365
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 21:18 schreef jakkop het volgende:
    Wat doe ik hier verkeerd? Perron 1 en 3 zijn vrij, maar zolang er een trein op de kruising rijdt staan de seinen op rood.

    [ afbeelding ]
    je moet de 3 rode seinen voor de perrons weghalen.
    alleen die ene op t aanvoer spoor laten staan.
    probleem opgelost.
    (klik voor grotere plaatjes)



    [ Bericht 2% gewijzigd door mickeyD op 19-07-2010 13:48:58 ]
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      maandag 19 juli 2010 @ 13:45:06 #115
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84232610
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 13:39 schreef mickeyD het volgende:

    [..]

    je moet de 3 rode seinen voor de perrons weghalen.
    alleen die ene op t aanvoer spoor laten staan.
    probleem opgelost.
    [ afbeelding ]
    Moet je wel pathsignals gebruiken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 19 juli 2010 @ 13:49:56 #116
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_84232821
    zie de fotos

    gewone seinen zonder bordjes en shit
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      maandag 19 juli 2010 @ 14:50:11 #117
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_84235357
    filmpje van dezelfde situatie
    http://www.nogff.nl/openttdvid.avi
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_84244403
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 09:24 schreef Green1 het volgende:
    Ik haat die omdraaiende treinen zo erg Staat er weer ergens eentje te wachten op een vrije route.

    Kan het niet zo ingesteld worden dat ze helemaal niet meer omdraaien? Of dat ze blijven omdraaien? Zodat ze ontdekken dat het spoor weer vrij is?
    Mocht je geen zin hebben de configuratiebestanden aan te passen of online het probleem hebben:
    Treinen draaien sneller weer de goede kant op als je normale seinen gebruikt ipv pbs seinen. Om de een of andere reden staat de wacht-op-vrije-route tijd op een grotere waarde, zelfs bij eenrichtingsverkeer pbs seinen.
      donderdag 22 juli 2010 @ 21:09:24 #119
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_84372006
    quote:
    Op zondag 18 juli 2010 21:18 schreef jakkop het volgende:
    Wat doe ik hier verkeerd? Perron 1 en 3 zijn vrij, maar zolang er een trein op de kruising rijdt staan de seinen op rood.

    [ afbeelding ]
    Bouw em zo:

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_84420343
    Wat houden trouwens die afkortingen in bij jouw servers. Dus dingen zoals NoBrk en dat soort afkortingen. Via google/OTTD-forums word ik er ook niet echt wijzer van. :+
      vrijdag 23 juli 2010 @ 23:42:22 #121
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84420506
    No Breakdowns.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84428273
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 14:50 schreef mickeyD het volgende:
    filmpje van dezelfde situatie
    http://www.nogff.nl/openttdvid.avi
    nou, als je het mij vraagt moet je op die manier wel botsingen krijgen..
      zaterdag 24 juli 2010 @ 09:10:49 #123
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84428318
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 09:05 schreef Green1 het volgende:

    [..]

    nou, als je het mij vraagt moet je op die manier wel botsingen krijgen..
    Hoezo?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84428999
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 09:10 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Hoezo?
    Ja, nouja. Ik begreep het even niet. Ik kan aan die seinen niet zien wat voor seinen het zijn, dus ik dacht dat het gewone seinen waren, maar dat kan niet. Dus het moeten wel PBS zijn..

    Anders kan je toch geen 2 treinen in het zelfde vak laten rijden..

    Maarja, mickeyD zei wel dit: 'gewone seinen zonder bordjes en shit'

    Dus dan zouden het weer geen pbs zijn..
      zaterdag 24 juli 2010 @ 10:12:31 #125
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84429021
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 10:11 schreef Green1 het volgende:

    [..]

    Ja, nouja. Ik begreep het even niet. Ik kan aan die seinen niet zien wat voor seinen het zijn, dus ik dacht dat het gewone seinen waren, maar dat kan niet. Dus het moeten wel PBS zijn..

    Anders kan je toch geen 2 treinen in het zelfde vak laten rijden..

    Maarja, mickeyD zei wel dit: 'gewone seinen zonder bordjes en shit'

    Dus dan zouden het weer geen pbs zijn..
    Zijn inderdaad PBS seinen. Gewone seinen zouden namelijk niet eens op groen springen, anders zou er inderdaad een botsing kunnen plaatsvinden. Omdat het PBS-seinen zijn kunnen er meerdere treinen in hetzelfde seinvak zitten zonder te crashen. Wat mickey denk ik bedoelde met gewone seinen zonder bordjes, is dat het geen pre-, exit- of combo-signals zijn.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 24 juli 2010 @ 12:01:14 #126
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_84431182
    kloptttttt :-)

    maartena zn entree sein heeft dus ook een overbodig bordje ;)
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_84436830
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 12:01 schreef mickeyD het volgende:
    kloptttttt :-)

    maartena zn entree sein heeft dus ook een overbodig bordje ;)
    Dat is een éénrichtingsverkeer-bordje, kan een trein er niet omgekeerd doorheen crossen :) is daar toch prima?
    dag
    pi_84560527
    Even een servergerelateerd vraagje: Zou hij misschien weer reset kunnen worden? Want hij is nu toch best wel aardig vol imo. Kunnen we daarna ook weer alleen verder. :+
    Tenminste, als iedereen het er mee eens is. :D

    Btw.: Als je gaat resetten, zeg het dan ff, dan ga ik ff de hele map verkloten. :7 (gewoon alles verwijderen e.d. :o, ja I know onzinnig - maar leuk)
      dinsdag 27 juli 2010 @ 20:14:28 #129
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_84563327
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 23:38 schreef Xanland het volgende:
    Wat houden trouwens die afkortingen in bij jouw servers. Dus dingen zoals NoBrk en dat soort afkortingen. Via google/OTTD-forums word ik er ook niet echt wijzer van. :+
    NoAir = Geen vliegtuigen.
    NoBrk = No Breakdowns
    NoShp = Geen schepen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 27 juli 2010 @ 20:54:05 #130
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_84564898
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 19:06 schreef Xanland het volgende:
    Btw.: Als je gaat resetten, zeg het dan ff, dan ga ik ff de hele map verkloten. :7 (gewoon alles verwijderen e.d. :o, ja I know onzinnig - maar leuk)
    Of de server nu bijna aan zijn einde is of niet.... als ik iemand dat zie doen op mijn servers, gaat zijn/haar IP adres direct in mijn firewall. Ik draai 5 servers, dus dat betekend dat je nooit meer op mijn servers komt. En ik ruim mijn firewall ook zelden op.... toevallig een paar weken terug gedaan omdat ik het OS opnieuw installeerde. :P
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_84566875
    Aan het eind vind ik het nog een beetje kunnen - kom op, lol moet een keertske kunnen + we zijn nu toch coöp, maar midden in een game is het idd uit den boze.
    pi_84568103
    je kan altijd de game gewoon opslaan en in single player de wereld vol laten lopen.
    - - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
    pi_84568453
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 22:05 schreef RPG het volgende:
    je kan altijd de game gewoon opslaan en in single player de wereld vol laten lopen.
    Dat dus, ik ben bijv. nu nog aan het klooien met meer fijnmazig personenvervoer :+.
    dag
    pi_84578277
    Wat een lol :N Wat is daar nou in vredesnaam leuk aan..
      woensdag 28 juli 2010 @ 09:18:27 #135
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84578312
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 19:06 schreef Xanland het volgende:
    Btw.: Als je gaat resetten, zeg het dan ff, dan ga ik ff de hele map verkloten. :7 (gewoon alles verwijderen e.d. :o, ja I know onzinnig - maar leuk)
    Nou, leuk :{.

    In ieder geval gaat het niet gebeuren, want ik ga niet aankondigen dat ik de server ga resetten. Je ziet vanzelf wel wanneer dat gebeurd is.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84714016
    Nu hij niet meer officieel op de Mac komt... Heeft iemand nog de laatste versie voor de Mac?
      zondag 1 augustus 2010 @ 08:57:56 #137
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_84729334
    1.03 is uit, en heeft weer de nodige bugfixes, o.a. met server desyncs..... dus mijn servers zijn weer geupdate :)

    Qunix: Je kunt OpenTTD ook zelf compileren voor de Mac met de source code. Zie hier voor instructies:
    http://wiki.openttd.org/Compiling_on_Mac
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_84734958
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2010 08:57 schreef maartena het volgende:
    1.03 is uit, en heeft weer de nodige bugfixes, o.a. met server desyncs..... dus mijn servers zijn weer geupdate :)

    Qunix: Je kunt OpenTTD ook zelf compileren voor de Mac met de source code. Zie hier voor instructies:
    http://wiki.openttd.org/Compiling_on_Mac
    Dank!
    pi_84782713
    Server is gereset zie ik..

    Wordt dit weer een coop?

    En hij is wel een beetje aan de kleine kant -O-

    [ Bericht 28% gewijzigd door Green1 op 02-08-2010 19:14:07 ]
    pi_84783153
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 19:09 schreef Green1 het volgende:
    Server is gereset zie ik..

    Wordt dit weer een coop?

    En hij is wel een beetje aan de kleine kant -O-
    Is prima toch? De vorige kaart was qua reizigersvervoer lang niet vol.
    dag
    pi_84783281
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 19:21 schreef Peter het volgende:

    [..]

    Is prima toch? De vorige kaart was qua reizigersvervoer lang niet vol.
    Hangt er vanaf of het een coop game is..
    pi_84783381
    En geen Coop zie ik..
    dag
      maandag 2 augustus 2010 @ 19:37:02 #143
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84783827
    Geen coop, wel nieuwe versie.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84803237
    Weet iemand wat dit betekend?

    Als ik in een lijst met orders op een order klik, veranderd [einde] naar [midden] of [vlak bij einde] :?
      dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:50:36 #145
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84805047
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 09:32 schreef Green1 het volgende:
    Weet iemand wat dit betekend?

    Als ik in een lijst met orders op een order klik, veranderd [einde] naar [midden] of [vlak bij einde] :?
    Waar de trein stopt op het station.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84806667
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 10:50 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Waar de trein stopt op het station.
    Wat is daar nou weer het nut van.. :{
      dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:52:29 #147
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84807003
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2010 11:43 schreef Green1 het volgende:

    [..]

    Wat is daar nou weer het nut van.. :{
    Sommige mensen maken van die mooie los/laadstations met newGRF's, en dan kan het mooier staan als een trein precies bij een hijskraan stopt ofzo. Praktisch heeft het volgens mij inderdaad weinig nut.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84842335
    Edit: never mind, ik heb het al gefixt.

    [ Bericht 89% gewijzigd door Green1 op 04-08-2010 09:48:55 ]
    pi_84901068
    `DUbbel

    [ Bericht 97% gewijzigd door Green1 op 05-08-2010 20:05:25 ]
    pi_84986637
    Toptransport mag je wel verwijderen, ben nu voor de 3e maal gesaboteerd en heb er geen zin meer in. ( ringlijn deels onder laten lopen en daarmee alles vast >> industrieën verdwijnen > onherstelbaar)
    dag
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:10:03 #151
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84986656
    door wie?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84986824
    En er zijn weer gedeeltes van het land helemaal vlak gemaakt :{
      zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:18:58 #153
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84987013
    Als het gebeurt, kijk dan ff in de finance windows welk bedrijf het is, en vervolgens in de spelerslijst welke speler in dat bedrijf zit. Vervolgens doorgeven aan mij, dan komt het helemaal goed.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_84997471
    Ik denk dat ik al weet hoe het zit.
    * Xanland schopt wachtwoordverplichting

    Juist, aangezien er 1 open bedrijf was genaamd GOD Transport, is dat nogal een leuk doelwit voor lolbroeken. Verhaal verder hoef ik in ieder geval niet te vertellen. Maar is het daarnaas dan wel rechtvaardig om het bedrijf te verwijderen, want je kan er natuurlijk ook gewoon een wachtwoord op zetten met diens naam o.i.d.
    Die maat van mij heeft wel een aantal keer !puur!/alleen water schoongemaakt (ja, met verwijdertool overheen gaan - nutteloos, vind ik ook iig) en doet hooguit af en toe terraformen voor bijvoorbeeld rails zodat dat ofc weer bruggen en tunnels scheelt.
    Uiteindelijk denk ik dus (maar weet niet wat jullie dan denken) dat hij doelwit is geweest van zo'n irritante lolbroek!
      zondag 8 augustus 2010 @ 09:46:44 #155
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_84999485
    Waarschijnlijk is GOD Transport misbruikt, daarom heb ik dat bedrijf ook verwijderd. Geen wachtwoord => reset_company.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 8 augustus 2010 @ 19:43:14 #156
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_85018836
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 09:46 schreef Bart het volgende:
    Waarschijnlijk is GOD Transport misbruikt, daarom heb ik dat bedrijf ook verwijderd. Geen wachtwoord => reset_company.
    Ik heb daarom ook bedrijven zonder wachtwoord op 6 maanden verwijdertijd staan.... als iemand een bedrijf verlaat zonder wachtwoord, dan is het binnen 6 maanden weg.... bedrijven met wachtwoord staan op 1200 maanden, ofwel 100 speljaren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_85153254
    Ik probeerde net eenmalig in te loggen op de fokserver wat redenlijk lukte. (Als bibaboerderij) Maar helaas haperde het spel toen ik even rondkeek.

    Er was al flink gebouwd: Hoe vaak begint het spel helemaal opnieuw? En hoe laat NL tijd?
    Staat de optie nieuwe speler er dan ook bij?
    Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
      woensdag 11 augustus 2010 @ 21:21:31 #158
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_85157419
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 19:47 schreef bibaboerderij het volgende:
    Ik probeerde net eenmalig in te loggen op de fokserver wat redenlijk lukte. (Als bibaboerderij) Maar helaas haperde het spel toen ik even rondkeek.

    Er was al flink gebouwd: Hoe vaak begint het spel helemaal opnieuw? En hoe laat NL tijd?
    Staat de optie nieuwe speler er dan ook bij?
    Het spel begint opnieuw als ik de server reset. Hoe laat dat is hangt af van 384 factoren, waaronder de gemiddelde zeewatertemperatuur in de Japanse Zee, het aantal auto's dat tussen 18:03 en 18:12 uur over de A2 bij Breukelen reed, het avondeten van Jos Verstappen en de afstand tot de maan.

    Maar dan kan je wel weer meespelen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_85159363
    Hoezo jos verstappen dan... ???
    pi_85163788
    Phew jij hebt teveel tijd achter je schermpje gespendeert :P Maar leuk dat r nog zoveel activiteit is op de servers.
    Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
    pi_85301482
    Weet iemand of het mogelijk is om die regionale onderzoeker aan zijn enkels aan een trein vast te binden en er dan een paar rondjes rond de map mee te rijden?
    pi_85303383
    in welke server spelen jullie? 1vd 5 van maarten of die van bart?
    pi_85303487
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2010 11:51 schreef Pielemuisje het volgende:
    in welke server spelen jullie? 1vd 5 van maarten of die van bart?
    Ik op die van Bart.
      zondag 15 augustus 2010 @ 13:54:13 #164
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_85307007
    Tijd voor een reset, zijn er voorkeuren qua settings?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_85307514
    lekker groot, laag jaartal? en schaars ;)

    of heb ik geen recht van spreken ;)
    pi_85307636
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2010 13:54 schreef Bart het volgende:
    Tijd voor een reset, zijn er voorkeuren qua settings?
    Coop? O-) Hmm laat ook maar, heb er wel weer even genoeg van.
    pi_85307778
    Max
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2010 14:07 schreef Pielemuisje het volgende:
    lekker groot, laag jaartal? en schaars ;)

    of heb ik geen recht van spreken ;)
    50 bootjes pp? :@
    Stationsspread laag?
    dag
    pi_85318110
    Hoi allemaal!!

    Ik laat mezelf ook maar eens zien hier op het forum.

    voor de nieuwe server : veel industrie, lage stationspread, veel groeisteden vlak, en groot!
      maandag 16 augustus 2010 @ 18:06:55 #169
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_85357789
    Server heeft een reset gehad :)

    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_85358216
    Top, tnx!
    dag
      dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:55:39 #171
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_85925447
    FOK!server reset :).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:26:57 #172
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_85926815
    1.04-RC1 is ook uit. Niet al te veel boeiends qua fixes.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:30:38 #173
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_85930039
    Ik wacht op de final...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_85946118
    Misschien de volgende keer wat mooie GRF-jes erbij? Ik vind die standaardstations zo saai, en je kan ze nu ook niet zo groot bouwen XD. Ik speel trouwens met Limburg, of is het de bedoeling dat ik m'n forumnaam gebruik?
    Nergens was geen stront.
    pi_86058279
    Paar dagen gespeeld. Vond het niet geweldig ofzo :')
    Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
    pi_86099756
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2010 10:33 schreef Green1 het volgende:
    Weet iemand of het mogelijk is om die regionale onderzoeker aan zijn enkels aan een trein vast te binden en er dan een paar rondjes rond de map mee te rijden?
    Nou. Hoi. Gezellige bedoeling hier.. :{
    What did i do wrong? :?
    Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
      zondag 5 september 2010 @ 22:40:51 #177
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_86108394
    quote:
    Op zondag 5 september 2010 20:29 schreef bibaboerderij het volgende:

    [..]

    Nou. Hoi. Gezellige bedoeling hier.. :{
    What did i do wrong? :?
    Jij bent de regionale onderzoeker? :D
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 september 2010 @ 00:46:09 #178
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_86113057
    Regionale onderzoeker :')

    Ik krijg gewoon kramp bij de Nederlandse vertaling van dit spel eigenlijk..... Doe mij toch maar Engels, zoals het origineel. :P
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 6 september 2010 @ 12:19:26 #179
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_86121980
    quote:
    Op maandag 6 september 2010 00:46 schreef maartena het volgende:
    Regionale onderzoeker :')

    Ik krijg gewoon kramp bij de Nederlandse vertaling van dit spel eigenlijk..... Doe mij toch maar Engels, zoals het origineel. :P
    Hoe zou jij 'regional investigator' dan vertalen?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 september 2010 @ 12:32:38 #180
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_86122353
    t'is precies de vertaling van google translate.
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_86122379
    quote:
    Op maandag 6 september 2010 12:32 schreef mickeyD het volgende:
    t'is precies de vertaling van google translate.
    Google Translate gebruiken om Engels te vertalen? :')
      maandag 6 september 2010 @ 13:05:30 #182
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_86123367
    quote:
    Op maandag 6 september 2010 12:32 schreef mickeyD het volgende:
    t'is precies de vertaling van google translate.
    Het is denk ik gewoon een goede vertaling.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 7 september 2010 @ 18:22:28 #183
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_86173110
    quote:
    Op maandag 6 september 2010 12:19 schreef Bart het volgende:
    Hoe zou jij 'regional investigator' dan vertalen?
    Investigator kan ook een Police Investigator zijn, en in elk geval een overheidsfunctie met de lokale OpenTTD wet achter de hand. Bij "onderzoeker" denk ik eerder aan een wetenschapper.

    Een regionale rechercheur zou wellicht beter zijn. Dat is natuurlijk gewoon een Frans woord, maar staat in het Nederlands wel voor een bepaalde functie.

    Verder doet het me gewoon heel vreemd aan met een Nederlandse versie te werken.... het doet het origineel naar mijn mening geen eer aan. Maar ieder zijn meug natuurlijk :)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 7 september 2010 @ 18:26:02 #184
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_86173239
    Even wat anders.... hoe groot krijgen jullie een stad? Mijn record is 500.000, maar als ik tegen de half miljoen zit dan blijft ie schommelen tussen de 499.000 en de 502.000 pak-em beet.... ik lijk em niet groter te kunnen krijgen.

    Momenteel op Maarten 3 server heb ik een stad van 450.000 - ik heb em maar laten lopen, gewoon om te zien hoe groot het wordt. Found City gedaan, stadje eigen naam gegeven, en laten groeien :)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 7 september 2010 @ 21:41:03 #185
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_86182305
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 18:22 schreef maartena het volgende:
    Een regionale rechercheur zou wellicht beter zijn. Dat is natuurlijk gewoon een Frans woord, maar staat in het Nederlands wel voor een bepaalde functie.
    Ik zal eens kijken of ik nog rechten heb om de vertaling aan te passen ;).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_86221269
    Feit is dat ik gewoon eens wilde kijken wat er op de servers gebeurd. T leek me leuk er eens een te joinen, maar ben geen competietie als ik die volgebouwde landschappen zie ;)
    Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
    pi_86221517
    quote:
    Op dinsdag 7 september 2010 18:26 schreef maartena het volgende:
    Mijn record is 500.000, maar als ik tegen de half miljoen zit dan blijft ie schommelen tussen de 499.000 en de 502.000 pak-em beet....
    Hoe weet je dan dat het inwonersaantal gaat schommelen? ;)
      woensdag 8 september 2010 @ 22:13:20 #188
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_86222750
    quote:
    Op woensdag 8 september 2010 21:47 schreef vanOekelen het volgende:
    Hoe weet je dan dat het inwonersaantal gaat schommelen? ;)
    Omdat ik em vervolgens nog 30 jaar heb laten draaien.... en ik nooit echt boven de 502.000 uitkwam, terwijl er nog wel ruimte was om te groeien. Wellicht is dat zo'n beetje het maximum.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 27 september 2010 @ 23:09:10 #189
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_86925253
    Weet iemand toevallig hoe je nieuwe mijnen kan bouwen ? Het moet ergens mogelijk zijn....
    pi_86926373
    quote:
    Op maandag 27 september 2010 23:09 schreef Willemsuh het volgende:
    Weet iemand toevallig hoe je nieuwe mijnen kan bouwen ? Het moet ergens mogelijk zijn....
    Je kunt toch alleen verwerkende industrieën bouwen? Dus geen grondstof mijnen e.d.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      dinsdag 28 september 2010 @ 01:42:19 #191
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_86929354
    Je kunt toch alleen verwerkende industrieën bouwen? Dus geen grondstof mijnen e.d.
    [/quote]

    Nee zag ergens op youtube een filmpje van weet niet hoeveel mijnen bij elkaar, daaronder in de reacties vroeg iemand er ook om en hij antwoord alleen met : you can change some settings in this software...
    Dus was benieuwd of iemand dit toevallig wist.
    pi_86930922
    Je hebt toch de map editor?
    hier kan je zoveel mijnen plaatsen wat je wilt
    pi_86931188
    Dat kan je bij de advanced settings veranderen..



    Onder het kopje industries, en dan de eerste twee. In multiplayer kan dat alleen als de server dat zo heeft, dat kan je dan zelf niet doen.
      dinsdag 28 september 2010 @ 11:27:55 #194
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_86935238
    Gelukt,

    Ben ff wat aan het klooien als het lukt dan doe ik wel ff een screenshot.

    Bedankt !!
    pi_86962739
    Ook een bedankje van mij uit. Alleen maakt het dat wel wat makkelijk allemaal. Ik hou van realistisch bouwen en dan gebeurt het ook niet zomaar dat er ergens ijzererts voorhanden is. Zou wat zijn. :P
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      woensdag 29 september 2010 @ 17:32:07 #196
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_86987820
    @Hojdhopper ja dat is waar dat is ook wel het leukst.

    Maar ik wilde een keer een groot station bouwen dus dan moet er ook veel te vervoeren zijn en dat lukt aardig, zal van de week wel wat posten.
    pi_87010106
    quote:
    Op woensdag 29 september 2010 17:32 schreef Willemsuh het volgende:
    @Hojdhopper ja dat is waar dat is ook wel het leukst.

    Maar ik wilde een keer een groot station bouwen dus dan moet er ook veel te vervoeren zijn en dat lukt aardig, zal van de week wel wat posten.
    Oké, ben benieuwd, succes. ;)

    edit: ik heb het net even geprobeerd, maar ze zijn wel duur: 68 miljoen voor een kolenmijn. Ik kan het me wel makkelijk veroorloven, maar toch.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      donderdag 30 september 2010 @ 17:11:47 #198
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87027922
    @Hojdhopper dan moet je eerder in de tijd bouwen dan zijn ze goedkoper maar ja dan heb je waarschijnlijk niet zoveel geld ( ook daar zijn weer manieren voor ) ;)
      donderdag 30 september 2010 @ 19:54:11 #199
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87034257
    Zijn er trouwens nog wel mensen op de server aan het bouwen ? of is dat een beetje dood ? :)
      donderdag 30 september 2010 @ 20:19:59 #200
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87035351
    Er is activiteit op de server. Maar ik zou gewoon ff inloggen, kleine moeite en je ziet precies hoe het er voor staat ;).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87073878
    quote:
    Op donderdag 30 september 2010 17:11 schreef Willemsuh het volgende:
    @Hojdhopper dan moet je eerder in de tijd bouwen dan zijn ze goedkoper maar ja dan heb je waarschijnlijk niet zoveel geld ( ook daar zijn weer manieren voor ) ;)
    Dat is zo.. maar ik heb zo'n 5 miljard op de bankrekening staan. Dus daar ligt het niet aan. ;) Eerder mijn krenterigheid.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      zaterdag 2 oktober 2010 @ 07:50:02 #202
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87089652
    zoiets moet het dan worden ;)


    en hier komen de 150 treinen vanaf die 5 stations lossen :)
    pi_87091742
    Ziet er wel allemaal tof uit natuurlijk. :) Maar dat vind ik persoonlijk niet leuk. Zoals ik al zei, ik hou van realistisch bouwen. Aber natürlich jeder sein ding. :P
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_87098601
    Ik heb net OTTD 1.0.4 geinstalleerd op mijn nieuwe PC, maar ik zie dat de server op 1.0.3 draait. Hoe kan ik aan versie 1.0.3 komen?
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:15:53 #205
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87099435
    quote:
    Op zaterdag 2 oktober 2010 11:03 schreef Hojdhopper het volgende:
    Ziet er wel allemaal tof uit natuurlijk. :) Maar dat vind ik persoonlijk niet leuk. Zoals ik al zei, ik hou van realistisch bouwen. Aber natürlich jeder sein ding. :P
    Dat is zeker waar ja maar om dit eens te proberen is ook wel grappig.. Het moet wel allemaal lekker doorlopen en dat is het leukst om dat voor elkaar te krijgen.
      zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:17:19 #206
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87099478
    quote:
    Op zaterdag 2 oktober 2010 14:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
    Ik heb net OTTD 1.0.4 geinstalleerd op mijn nieuwe PC, maar ik zie dat de server op 1.0.3 draait. Hoe kan ik aan versie 1.0.3 komen?
    Goeie vraag ik had hetzelfde probleem, ik zal eens zoeken of ze moeten op de server ook maar naar 1.0.4 gaan ;)
      zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:28:52 #207
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87100069
    quote:
    Op zaterdag 2 oktober 2010 14:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
    Ik heb net OTTD 1.0.4 geinstalleerd op mijn nieuwe PC, maar ik zie dat de server op 1.0.3 draait. Hoe kan ik aan versie 1.0.3 komen?
    Ik zit ff te zoeken maar 1.0.3 is niet meer te downloaden alle links linken door naar 1.0.4, dus toch maar de server updaten :P
      zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:07:17 #208
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_87104738
    Bart ligt meestal een weekje of twee achter :P

    Maar oude versies kun je nog downloaden via http://binaries.openttd.org/
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:40:05 #209
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87110489
    quote:
    Op zaterdag 2 oktober 2010 17:07 schreef maartena het volgende:
    Bart ligt meestal een weekje of twee achter :P
    Gelul, dat weet jij ook wel :D.
    Ik zal gelijk ff updaten, mensen informeren mij gewoon niet dat er een nieuwe versie is ;).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 3 oktober 2010 @ 14:32:28 #210
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87132083
    Hoe ken je *chatten* op de server ?
      zondag 3 oktober 2010 @ 15:11:31 #211
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87133315
    quote:
    Op zondag 3 oktober 2010 14:32 schreef Willemsuh het volgende:
    Hoe ken je *chatten* op de server ?
    Laat maar heb ik al gevonden... :s)
      zondag 3 oktober 2010 @ 20:15:30 #212
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87143492
    quote:
    Op zondag 3 oktober 2010 14:32 schreef Willemsuh het volgende:
    Hoe ken je *chatten* op de server ?
    Dat staat in de FAQ in de OP, evenals een hoop andere vragen met bijbehorende antwoorden...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 6 oktober 2010 @ 17:47:37 #213
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87253699
    @ Bart, FAQ in OP ?


    Draait iemand hier ook een server met Norton ?
    Norton doet de Firewall en ik zou niet weten hoe je bij de poorten komt.
      woensdag 6 oktober 2010 @ 18:15:27 #214
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87254646
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2010 17:47 schreef Willemsuh het volgende:
    @ Bart, FAQ in OP ?
    Ja, de FAQ in de OP.
    quote:
    Draait iemand hier ook een server met Norton ?
    Norton doet de Firewall en ik zou niet weten hoe je bij de poorten komt.
    Staat dat niet gewoon in de handleiding?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87254802
    Dit is ook een nieuw soort transport tycoon spel.

    http://www.paradoxplaza.c(...)%80%93-sign-up-today

    Closed Beta for Cities in Motion

    Cities in Motion Gamescom 2010 Trailer Trailer
      woensdag 6 oktober 2010 @ 18:26:44 #216
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87255055
    @ Bart, Oke maar wat is de OP ?

    En nee ken het niet vinden... zit al een paar uur te klooien... :'(
      woensdag 6 oktober 2010 @ 18:28:26 #217
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87255116
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2010 18:19 schreef The_Avatar het volgende:
    Dit is ook een nieuw soort transport tycoon spel.

    http://www.paradoxplaza.c(...)%80%93-sign-up-today

    Closed Beta for Cities in Motion

    Cities in Motion Gamescom 2010 Trailer Trailer
    Ziet er wel leuk uit ! Mooie graphics ook !
      woensdag 6 oktober 2010 @ 18:37:59 #218
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87255476
    @ Bart... laat maar heb het gevonden... :)
      woensdag 6 oktober 2010 @ 19:39:05 #219
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_87257837
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2010 18:19 schreef The_Avatar het volgende:
    Dit is ook een nieuw soort transport tycoon spel.

    http://www.paradoxplaza.c(...)%80%93-sign-up-today

    Closed Beta for Cities in Motion

    Cities in Motion Gamescom 2010 Trailer Trailer
    Zo te zien lijkt het een beetje op Traffic Giant. Een spel met een leuk idee, maar in uitvoering onspeelbaar door een AI die als een gek buslijnen aanlegt waardoor binnen de kortste tijd de steden compleet vol met files staan.
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
      woensdag 6 oktober 2010 @ 19:51:59 #220
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87258350
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2010 18:26 schreef Willemsuh het volgende:
    @ Bart, Oke maar wat is de OP ?

    En nee ken het niet vinden... zit al een paar uur te klooien... :'(
    http://wiki.fok.nl/index.php/OP
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 6 oktober 2010 @ 20:25:15 #221
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87259821
    quote:
    Ik had m al... thanks ;)
    pi_87264842
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2010 19:39 schreef ouderejongere het volgende:

    [..]

    Zo te zien lijkt het een beetje op Traffic Giant. Een spel met een leuk idee, maar in uitvoering onspeelbaar door een AI die als een gek buslijnen aanlegt waardoor binnen de kortste tijd de steden compleet vol met files staan.
    Daarom moet je je even aanmelden voor de beta. Kun je feedback insturen. :)
      donderdag 7 oktober 2010 @ 19:15:51 #223
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87295823
    Weet iemand hoe je wagons om kan bouwen ? of gaat dat automatisch ?
      donderdag 7 oktober 2010 @ 19:30:05 #224
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87296447
    Wagons ombouwen? Koop gewoon de juiste wagon :7.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 oktober 2010 @ 21:40:13 #225
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87302709
    @ Bart dat gaat niet ik zit ff te klooien met die Chemical-GRF + New Cargo Old Wagons- GRF ofzo in die laatste zijn ze ombouwbaar.... maar hoe ?
      donderdag 7 oktober 2010 @ 21:41:29 #226
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87302783
    Geen idee, speel niet met grf's met andere wagons...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87302798
    Mjack op de server moet ff PM-men, je had geen wachtwoord op je bedrijf..
    dag
      donderdag 7 oktober 2010 @ 22:50:24 #228
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87306575
    @ Bart, thanks iig ik puzzel nog wel ff haha
      vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:34:46 #229
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_87332853
    quote:
    Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Willemsuh het volgende:
    @ Bart dat gaat niet ik zit ff te klooien met die Chemical-GRF + New Cargo Old Wagons- GRF ofzo in die laatste zijn ze ombouwbaar.... maar hoe ?
    Het werkt niet met alle wagons is mijn ervaring. De standaardwagons zijn wel ombouwbaar en hebben geen snelheidslimiet, ze hebben dan vaak wel een kleinere capaciteit.
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
      zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:51:45 #230
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87352559
    oke en hoe kan je die standaardwagons ombouwen dan ?
      zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:55:44 #231
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_87363650
    quote:
    Op zaterdag 9 oktober 2010 11:51 schreef Willemsuh het volgende:
    oke en hoe kan je die standaardwagons ombouwen dan ?
    Trein in een depot en dan op icoon 'ombouwen' klikken. Buiten een depot werkt dat niet.

    Heb je de grf gedownload (klik op 'online inhoud controleren' in titelscherm) en ook in het spel geactiveerd?
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
      zondag 10 oktober 2010 @ 16:28:56 #232
    319728 Willemsuh
    Twitter : @willemsuh
    pi_87386965
    Heb het gevonden, dank u... nu nog alles uitpuzzelen wat waar heen moet :)
    pi_87414991
    ik speel transport giant tycoon down under .
    lijkt mij exact hetzelfde spel .
    maar waar kan ik de gemaakte juwelen verkopen ik denk niet gewoon zo in de stad

    mvg bigfreaker
      maandag 11 oktober 2010 @ 13:02:54 #234
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87415074
    quote:
    Op maandag 11 oktober 2010 13:00 schreef hecoson het volgende:
    ik speel transport giant tycoon down under .
    lijkt mij exact hetzelfde spel .
    maar waar kan ik de gemaakte juwelen verkopen ik denk niet gewoon zo in de stad

    mvg bigfreaker
    Als de titel van het spel anders is, hoe kan het dan exact hetzelfde spel zijn?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87458891
    quote:
    Op woensdag 6 oktober 2010 22:02 schreef The_Avatar het volgende:

    [..]

    Daarom moet je je even aanmelden voor de beta. Kun je feedback insturen. :)
    Ik heb me ook aangemeld voor de beta en vandaag de mail gehad dat ik ook de beta kan gaan proberen. Dus zal hem vanavond eens testen. Misschien handig om er uiteindelijk ook een apart topic van de maken :)
    - - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
    pi_87458984
    Bart, kan het zijn dat je server offline is?
    dag
      dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:25:25 #237
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87465223
    Klopt, mijn router heeft het begeven dus de komende paar dagen is de server offline...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87465518
    Ga ik op die van Maarten verder, al lijkt het alsof dat elke nacht ververst oid..
    dag
      dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:39:34 #239
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87465604
    Hehe succes :P.
    Paar daagjes geduld, ik hoop dat morgen of overmorgen mijn nieuwe router binnen is en dan ga ik weer online :).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:35:27 #240
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_87467815
    quote:
    Op dinsdag 12 oktober 2010 18:36 schreef Peter het volgende:
    Ga ik op die van Maarten verder, al lijkt het alsof dat elke nacht ververst oid..
    Die van mij gaan inderdaad na een jaartje of 100 gewoon (varieert tussen de servers) weer op reset, dus je kunt elke een vers spel spelen.

    Ik ga overigens ook off-line, weet alleen nog niet precies wanneer.... maar reken erop dat dit weekend tot dinsdag mijn servers offline zijn. Waarschijnlijk in de loop van zaterdag ergens.

    WANT: Ik ga dit weekend verhuizen, en pas maandag komt de internet man langs voor de kabelaansluiting. :)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:25:50 #241
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_87476435
    hoop je!
    succes met de verhuizing
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      woensdag 13 oktober 2010 @ 16:21:03 #242
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87499510
    FOK!server is weer online alleen zul je handmatig het ip moeten invullen aangezien die gewijzigd is. Je kan inloggen op 213.93.5.8:3984
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 14 oktober 2010 @ 16:45:23 #243
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87537999
    En nu ook weer te bereiken zonder IP-adres, gewoon op lingen.nu :)
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87579685
    De wachtwoorden zijn gereset?
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:35:55 #245
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87582274
    Ja ik moest ff de server resetten...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87583018
    Stationsspreiding 1 tikkie hoger is zeker nu niet mogelijk he? Grootste vliegveld is nu onmogelijk..
    dag
      zondag 17 oktober 2010 @ 03:17:13 #247
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_87623903
    Mijn servers zijn down. Tot zeker Dinsdag NL tijd :)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 17 oktober 2010 @ 09:34:50 #248
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87625155
    quote:
    Op vrijdag 15 oktober 2010 19:56 schreef Peter het volgende:
    Stationsspreiding 1 tikkie hoger is zeker nu niet mogelijk he? Grootste vliegveld is nu onmogelijk..
    Ik ga ff kijken :).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 17 oktober 2010 @ 09:43:09 #249
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87625251
    Zou nu op 11 moeten staan.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87631403
    tnx
    dag
    pi_87784631
    Is er eigenlijk een mogelijkheid om ook seinen in een tunnel te bouwen? Lange tunnels zorgen bij mij namelijk voor enorm oponthoud.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      donderdag 21 oktober 2010 @ 10:25:13 #252
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87784657
    Nee. Oplossing is meerdere tunnels naast elkaar bouwen. Of natuurlijk gaten in je tunnels maken van één vakje waarin je dan een sein plaatst.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87788964
    quote:
    Op donderdag 21 oktober 2010 10:25 schreef Bart het volgende:
    Nee. Oplossing is meerdere tunnels naast elkaar bouwen. Of natuurlijk gaten in je tunnels maken van één vakje waarin je dan een sein plaatst.
    Ah op die fiets.. Thnx.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_87864172
    Waar zit eigenlijk de sluit-alle-vensters-knop?
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:18:27 #255
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87864226
    Onder de DEL-toets.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87866827
    Niiiiice! Dankjewel Bart! :D
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_87969760
    Betborough Transport is aan het saboteren -O-
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:42:25 #258
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87969925
    Ik check het thuis ff. Als het goed is kan ik nu makkelijk een IP achterhalen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:46:33 #259
    246608 T_Killer
    Rochelle, Rochelle
    pi_87970044
    quote:
    Op dinsdag 26 oktober 2010 10:37 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
    Betborough Transport is aan het saboteren -O-
    Wat is er aan de hand dan? Kan het ook pas vanavond checken als ik weer thuis ben
    "A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
    pi_87970271
    quote:
    Op dinsdag 26 oktober 2010 10:46 schreef T_Killer het volgende:

    [..]

    Wat is er aan de hand dan? Kan het ook pas vanavond checken als ik weer thuis ben
    Heeft d.m.v. kanalen graven, stukken spoor van andere bedrijven laten onderlopen.
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_87970489
    En havens ingebouwd..
    dag
      dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:16:14 #262
    246608 T_Killer
    Rochelle, Rochelle
    pi_87970968
    quote:
    Op dinsdag 26 oktober 2010 10:53 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

    [..]

    Heeft d.m.v. kanalen graven, stukken spoor van andere bedrijven laten onderlopen.
    Wat een naaistreek, gelukkig is mijn bedrijfshoofdkantoor veilig voor het water :P
    "A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
      dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:50:33 #263
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87972055
    Ach ja, vanavond is er dus weer één iemand minder die kan inloggen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_87972117
    Kan de map anders gereset worden naar het moment voordat die speler er in kwam? heb je nog een autosave denk je?
    Ik krijg nu een aantal zaken niet meer goed ( heb al schepen weggehaald omdat het meer weg en bebouwd is..)
    dag
      dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:54:06 #265
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87972160
    Autosaves heb ik niet aan staan, zorgt voor desyncs.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:05:10 #266
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_87982978
    Ban is gezet, en er draait weer een nieuwe map!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_88056034
    Ik weet niet, maar volgens mij is de map weer eens verziekt.. of je hebt een map met 300.000 eilandjes genomen?
      donderdag 28 oktober 2010 @ 09:25:58 #268
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_88056517
    Ik heb een map met veel water gemaakt ja :).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 28 oktober 2010 @ 09:50:50 #269
    246608 T_Killer
    Rochelle, Rochelle
    pi_88056975
    Ik vind t n lelijke map. Ik wacht wel even tot er een nieuwe is. Heb momenteel toch niet veel tijd te verkwanselen, want ik ken mezelf: Als ik 1 uurtje 'f n paar spoorlijntjes aan ga leggen' ben ik de rest van de dag/nacht/week bezig :7
    Om de hoeveel tijd ongeveer verander je van map Bart?
    "A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
      donderdag 28 oktober 2010 @ 15:07:04 #270
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_88067687
    quote:
    1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:50 schreef T_Killer het volgende:
    Ik vind t n lelijke map. Ik wacht wel even tot er een nieuwe is. Heb momenteel toch niet veel tijd te verkwanselen, want ik ken mezelf: Als ik 1 uurtje 'f n paar spoorlijntjes aan ga leggen' ben ik de rest van de dag/nacht/week bezig :7
    Om de hoeveel tijd ongeveer verander je van map Bart?
    Wisselt..
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:55:34 #271
    246608 T_Killer
    Rochelle, Rochelle
    pi_88111195
    Die Bogus transport moet es even quickly naar z'n olie en goods treinen kijken. T staat helemaal vast.

    Alle goods treinen staan op 'wait for full load' maar de olie treinen kunnen die raffinaderij niet bereiken vanwege de enorme rij goods treinen voor het station staan te wachten.
    "A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
      woensdag 3 november 2010 @ 19:44:48 #272
    246608 T_Killer
    Rochelle, Rochelle
    pi_88298999
    Ligt het aan mij? Of ligt het aan het feit dat de map zo vol is dat ie zo hapert
    "A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
      vrijdag 5 november 2010 @ 02:38:38 #273
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_88351809
    omdat ie vol is, wordt er erg veel data verzonden, en dan is t weer erg belangrijk een goede internet verbinding te hebben.
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      vrijdag 5 november 2010 @ 07:01:58 #274
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_88352472
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 02:38 schreef mickeyD het volgende:
    omdat ie vol is, wordt er erg veel data verzonden, en dan is t weer erg belangrijk een goede internet verbinding te hebben.
    Welnee, die datastroom valt wel mee. Hooguit een paar kB/s. Het probleem is eerder dat je pc het niet meer trekt, veel voertuigen kost veel cpu-kracht. De server draait in dedicated mode (text only) dus die houdt het wel bij, maar als jouw pc het niet bij kan houden krijg je tijdsverschillen en dus desyncs.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 5 november 2010 @ 11:02:23 #275
    246608 T_Killer
    Rochelle, Rochelle
    pi_88356795
    Oke, vreemd dat zo'n 'klein en simpel' spel zoveel van je PC trekt dan. T is nu niet fijn spelen meer met die hapering
    "A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
      vrijdag 5 november 2010 @ 11:18:51 #276
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_88357427
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:02 schreef T_Killer het volgende:
    Oke, vreemd dat zo'n 'klein en simpel' spel zoveel van je PC trekt dan. T is nu niet fijn spelen meer met die hapering
    Komt voornamelijk door de pathfinding. Van elke trein, boot en bus moet constant een optimale route berekend worden...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 5 november 2010 @ 11:20:20 #277
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_88357505
    Maar ik zal hem vanavond ff resetten :).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 5 november 2010 @ 18:21:45 #278
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_88372846
    En de server is gereset dus alles draait weer soepel ;).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_88375336
    Kut... er is geen versie voor OSX meer :(
    pi_88397976
    Ben het ook maar geen spelen.

    Eerst maar even uitzoeken hoe alles werkt.
    pi_88666582
    tvp ;)
      zaterdag 13 november 2010 @ 12:06:42 #282
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_88666847
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:58 schreef Webgangster het volgende:
    tvp ;)
    Je weet dat er een 'volg topic'-knop is? :7
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 13 november 2010 @ 17:07:55 #283
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_88674537
    Mijn servers zijn tot Dinsdag down.... Dat komt omdat ik gasten heb in huis, en de gast-slaapkamer wordt gedeeld met mijn computer-kamer, dus alle PC's staan lekker uit. ;)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      Lieve Belg zaterdag 20 november 2010 @ 20:52:01 #284
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_88954984
    Whoo, lang geleden dat ik het eens gespeeld heb. Veel veranderd zeker het laatste jaar?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zaterdag 20 november 2010 @ 22:24:38 #285
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_88958272
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:52 schreef Jump het volgende:
    Whoo, lang geleden dat ik het eens gespeeld heb. Veel veranderd zeker het laatste jaar?
    Ongetwijfeld, heb het ook al een tijdje niet gespeeld :P.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_88974835
    Is OpenTTD nou ook voor de iPhone?
      zondag 21 november 2010 @ 15:53:54 #287
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_88977211
    Geen idee. Wat ik wel weet is dat 1.05 uit is, server is geüpdatet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_88983332
    Heb in mijn realistische wereldje even alle voertuigen verkocht. En nu het hele netwerk verbeteren. Zal nog wel een paar dagen duren. Daarna ook weer alle voertuigen opnieuw kopen en voorzien van order (stuk of 500). Zucht.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_89865747
    Schopje! Wordt dit niet meer gespeeld?
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_89872160
    Bij mij ligt het momenteel even stil. Veel te doen aan studie. Ik weet niet hoe het met de anderen zit?
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      dinsdag 14 december 2010 @ 01:57:34 #291
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_89904624
    Ik zie dat er in de Europese avonduren nog dikwijls op mijn servers gespeeld wordt.... een spelertje of 4 a 5 komen soms wel eens voorbij.

    Zelf geen tijd om te spelen eigenlijk. Een nieuw huis betekend een eindeloze klusjeslijst. :P
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_90126467
    Jongens, ik doe even beroep op jullie ervaringen. Op een besneeuwde zondag zoals deze ben ik dus weer bezig. Zie volgende afbeelding.



    Op de 4 sporige stukken zijn de buitenste rails voor vracht, de binnenste voor passagiers.

    Hoe maakt van deze wirwar nou een goede kruising, inclusief de aansluitingen met de stations en goed seinwerk? Iemand die toevallig tijd over heeft en me wil helpen? :P

    Van mijn hele map is dit punt het meest inefficient, dwz staat het vaak stil door 'op vrije route wachtende treinen' omdat het niet helemaal lukt met wissels. Ik heb veel lange (goederen)treinen overigens.
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_90131885
    Kijk in de OP eens bij http://lingen.nu/img/halfcl.png hoe een efficiënte afslag gemaakt wordt :Y.
    dag
    pi_90134022
    quote:
    1s.gif Op zondag 19 december 2010 17:42 schreef Peter het volgende:
    Kijk in de OP eens bij http://lingen.nu/img/halfcl.png hoe een efficiënte afslag gemaakt wordt :Y.
    Ja dat is wel een mooie, maar nu nog met vier sporen.. :P
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_90135211
    Oké, ondertussen is het wel gelukt, maar volstaat het dan nog om met normale seinen te werken?
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
      zondag 19 december 2010 @ 18:57:15 #296
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_90135626
    Drukke kruisingen moet je juist met normale seinen bouwen en sporen voor iedere richting. Het wordt wel groter, maar ook veel efficiënter. PBS is mooi, compact en realistisch, maar het heeft een veel lagere capaciteit.



    Dit is een kruising van vier sporen met hoge doorvoermogelijkheden, dat redt je niet met PBS. Of je moet hem identiek maken maar dan met PBS-seinen, maar dat voegt dan ook niets toe.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_90750174
    Dankje Bart, ik zie je post nu pas (was al uit mijn AT verdewenen). Maar daar heb ik de plek niet voor. Heb het nu anders opgelost. Wel PBS maar dan viersporig. Zal binnenkort wel een screenshot posten.

    Maar hoe krijg ik mijn statusbalk terug? (die balk onderaan het scherm met nieuwsberichten en geld en datum). Ik heb iets gedaan en nu is ie weg. :P
    Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
    pi_90755269
    quote:
    99s.gif Op zondag 19 december 2010 18:57 schreef Bart het volgende:
    Drukke kruisingen moet je juist met normale seinen bouwen en sporen voor iedere richting. Het wordt wel groter, maar ook veel efficiënter. PBS is mooi, compact en realistisch, maar het heeft een veel lagere capaciteit.

    [ afbeelding ]

    Dit is een kruising van vier sporen met hoge doorvoermogelijkheden, dat redt je niet met PBS. Of je moet hem identiek maken maar dan met PBS-seinen, maar dat voegt dan ook niets toe.
    Ik vind dat lelijk. :P

    Het liefst speel ik daarom ook kaarten met heel veel bergen enzo, zodat je geen plek hebt voor zoiets en je lekker kan gaan puzzelen hoe je op de beperkte ruimte toch de boel zo efficiënt mogelijk kan bouwen.
    pi_91083381
    Na een tijdje toch maar dit spel opgestart, maar zit met een vraagje.
    Hoe krijg ik met de onderstaande opstelling een mooie en goede doorstroom van treinen.

    Op dit station moeten in de toekomst 30+ treinen kunnen passeren en het is een eenrichtingsspoor.



    Graag wil ik weten of dit efficiënter kan en een juiste manier om later nog verder uittebreiden van station.
      maandag 10 januari 2011 @ 09:47:10 #300
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_91104792
    zo dus:



    en een filmpje
    http://www.nogff.nl/openttdvid.avi
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_91106768
    Je kan ook simpelweg beginnen met je treinen wat langer te maken zodat je er minder nodig hebt
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')