SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
GMTAquote:
Mmm.. ik was ook niet van plan fanatiek te spelen.. Volgens mij heb ik dit spel vroeger eens gehad.. leek me wel even grappig..quote:Op zondag 13 juni 2010 21:46 schreef RPG het volgende:
Je kan ook gewoon single spelen. Al is het niet zo heel boeiend tegen de AI. Dus meeste spelen dan zonder AI helemaal in hun eentje.
Denk het niet, maar ik hou het in de gaten.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:47 schreef Racemol het volgende:
Bah, ik zat nog te F5'en in het oude topic.. Voor niks 20 min naar de knoppen
Ik zal zo ook nog eens een bedrijfje beginnen, wellicht is dat flooden van de map met de ban mee gegaan, wie weet!
Sowieso treinen >> vliegtuigenquote:Op zondag 13 juni 2010 22:08 schreef NightH4wk het volgende:
Toen ik een miljard per jaar aan vliegtuigen verdiende werd het wat saai. Moet eens weer supergroot treinnetwerk opzetten.
De server moet je ook niet opslaan, die draait niet voor niets op de serverquote:Op zondag 13 juni 2010 22:44 schreef Hojdhopper het volgende:
Wtf.....![]()
Ik was vanmiddag in de server gestart, en opgeslagen, later weer begonnen (gewoon als een savegame, wist ik veel). Ik daar op door gebouwd. Net kwam ik er achter dat ik dus eigenlijk gewoon single player speel. Dus ik weer naar de server toe, is dat wat ik in de single player gebouwd heb verdorie in handen van een ander bedrijf. Kakzooi...
Het opslaan van het online spel kan overigens wel nuttig zijn. Ik deed dat in het begin vaak om rustig op mijn gemak de constructies van andere spelers te bekijken. En zoals je gemerkt heb kan je ook het betreffende bedrijf over nemen, zodat je eventueel zaken kan aanpassen / toevoegen en zo leer je het meest. Vooral blijven opslaan dus. Als jij je bijvoorbeeld af vraagt waarom dat ene signal daar staat, haal hem in een save game is weg en zie gelijk wat er gebeurd!quote:Op zondag 13 juni 2010 22:44 schreef Hojdhopper het volgende:
Wtf.....![]()
Ik was vanmiddag in de server gestart, en opgeslagen, later weer begonnen (gewoon als een savegame, wist ik veel). Ik daar op door gebouwd. Net kwam ik er achter dat ik dus eigenlijk gewoon single player speel. Dus ik weer naar de server toe, is dat wat ik in de single player gebouwd heb verdorie in handen van een ander bedrijf. Kakzooi...
Dankjewel voor de tip, dat ga ik dus zeker gebruiken!quote:Op maandag 14 juni 2010 16:20 schreef Racemol het volgende:
[..]
Het opslaan van het online spel kan overigens wel nuttig zijn. Ik deed dat in het begin vaak om rustig op mijn gemak de constructies van andere spelers te bekijken. En zoals je gemerkt heb kan je ook het betreffende bedrijf over nemen, zodat je eventueel zaken kan aanpassen / toevoegen en zo leer je het meest. Vooral blijven opslaan dus. Als jij je bijvoorbeeld af vraagt waarom dat ene signal daar staat, haal hem in een save game is weg en zie gelijk wat er gebeurd!
Als je echter online wilt door gaan, dan zal je weer via multiplayer moeten connecten naar de server
http://wiki.openttd.org/Company_passwordquote:Op maandag 14 juni 2010 17:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Maar nog een vraag, een noobvraag waarschijnlijk, maar hoe zet je een wachtwoord op je company?
Oooooooohw! Danku!quote:Op maandag 14 juni 2010 17:27 schreef Bart het volgende:
[..]
http://wiki.openttd.org/Company_password
Server kan niet stuk hoorquote:Op maandag 14 juni 2010 23:38 schreef ZoutenStickje het volgende:
Superin tijden niet gedaan dit. Ik realiseerde me helemaal niet dat dit spel ook nog online kon. Hopelijk is je server niet kapot gemaakt door mijn geknoei met mn bedrijfje Bart. Ohw en wat moet ik doen als er op een of andere mysterieuze manier 7 trams geblokeerd geparkeerd staan in een straatje die iedere miliseconde naar een ander station willen gaan? Suggesties?
Heb daar het spel voor lopen afzoeken en zie nu pas waar het staat . Fixed it..quote:Op maandag 14 juni 2010 23:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Server kan niet stuk hoor. Maar ben jij degene die onder de naam 'player' speelt? Graag de volgende keer een andere nick kiezen...
Bij een station bedoel je?quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:38 schreef Hojdhopper het volgende:
Kun je trouwens ook twee treinen op een spoor laten stoppen? De ene dan op het 'einde' en de andere 'vlakbij einde'. Dus dat ze achter elkaar staan. Dit uiteraard zonder te crashen.
Oké, ja daarom vraag ik het, voordat ik ga uitproberen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:04 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Bij een station bedoel je?
Riskante grap, treinen moeten even lang zijn. Perrons heel lang, en als er iets mis gaat is het boem
Dankjewel!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:17 schreef maartena het volgende:
In het lijstje met de orders, klik op gekoppelde orders onderaan, en druk dan op delete.
ik probeer te connecten maar zie dat de Fok! server nog draait op 1.0.1quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:29 schreef maartena het volgende:
Oh, en 1.0.2 is zojuist gereleased....
Servers draaien em vanaf nu
Nee, was op vakantiequote:
Ik maak er 500 van.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:58 schreef Maik18 het volgende:
Hmm, het maximaal aantal wegvoertuigen op de fokserver is "slechts" 300, zou dat bij een restart wat meer kunnen worden?![]()
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:14 schreef Maik18 het volgende:
Voor een keer lijkt mij dat ook wel leuk, maar wacht nog maar even met een reset.
Rotte wireless drivers van Linksys.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:45 schreef Swennus het volgende:
Ik wou ook eens kijken hoe dat online ging, echter toen ik servers ging zoeken liep die steeds vast bij mij![]()
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Aan de verbinding ligt het niet want het trekt hoogstens een paar kB/s. Als je lagt is het over het algemeen een game met te veel voertuigen...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:47 schreef Xanland het volgende:
Ligt het nou aan mij of is er zoveel gebouwd in de server dat ik daar lag als de neter...!? Want zelf CoD:MW2 kan ik nog makkelijk aan met deze specs en een 25Mbit verbinding.
Bij mij draaide de FOK!server net nog perfect..quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Aan de verbinding ligt het niet want het trekt hoogstens een paar kB/s. Als je lagt is het over het algemeen een game met te veel voertuigen...
Dan heb je een snellere pc dan Xanlandquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Bij mij draaide de FOK!server net nog perfect..
Wat zijn jouw specs dan, als ik vragen mag. Want als ik CoD:MW2 goed kan spelen..., zou ik dit ook goed moeten kunnene spelen imo. (Maar zal wel het probleem zijn als Bart in de voorvorige post zegt.)quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Bij mij draaide de FOK!server net nog perfect..
Spel leunt verhoudingsgewijs nogal zwaar op de CPU en niet op de GPU, in tegenstelling tot moderne games.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:25 schreef Xanland het volgende:
[..]
Wat zijn jouw specs dan, als ik vragen mag. Want als ik CoD:MW2 goed kan spelen..., zou ik dit ook goed moeten kunnene spelen imo. (Maar zal wel het probleem zijn als Bart in de voorvorige post zegt.)
OpenTTD is singlethreaded (op het saven na) dus van een dualcore heb je weinig profijtquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:37 schreef Xanland het volgende:
Zit ik hier met mijn dualcore, enige wat me tegenhoudt om mijn netwerk weer uit te gaan breiden.
Oké, maar je snapt wat ik bedoel.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:10 schreef Bart het volgende:
In het origineel kan je niet maps van 2048² met 5000 treinen hebben.
Ik heb maar 960 treinen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:50 schreef Xanland het volgende:Edit: Vind je het gek met 1 persoon die al bijna 1k aan treinen gaat, en bijna 200 wegvoertuigen.
Zometeen niet meerquote:
Nee, dit is een online game. Als je zo nodig alleen wilt bouwen, moet je offline gaan spelen. Zo simpel is het.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:25 schreef Xanland het volgende:
Edit: Kunnen we aub van andermans zooi afblijven, ja ik weet dat dit het nadeel is van coop, en hooguit verbeteren o.i.d.
't lijkt net prorail, lekker aanprutsenquote:Op donderdag 15 juli 2010 10:27 schreef Green1 het volgende:
[..]
Nee, dit is een online game. Als je zo nodig alleen wilt bouwen, moet je offline gaan spelen. Zo simpel is het.
Van oekelen en ik hebben gisteren heel de boel zitten verbeteren.. al die korte bochtjes weggehaald, stations verbeterd.. knooppunten uit de knoop gehaald. enz...
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:09 schreef maartena het volgende:
Hojdhopper: Nee...... het enige wat je kunt doen volgens mij is vals spelen, en het jaar terug zetten naar een jaar waar die treinen nog wel beschikbaar waren.
CPU trekt het welquote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:48 schreef Xanland het volgende:
Of gewoon meebouwen, als je het niet trekt ligt het aan je CPU.
In ieder geval, zit ergens een k*tkruispunt wat ik probeer op te lossen.
Afhankelijk van hoe lang je weg was en hoeveel je had, zijn ze misschien allemaal gecrashed inmiddels.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:18 schreef MaGNeT het volgende:
WTF? Ik log in op de server en al m'n vliegtuigen zijn ineens weg
Iemand ze verkocht?
Lees de OP eens door ofzo.quote:Op zondag 18 juli 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Cool, ik wil ook Nederland waar kan ik die downloaden?
28 stuks in 3 uren? Hmm... Ik doe er meestal langer meequote:Op zondag 18 juli 2010 10:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe lang je weg was en hoeveel je had, zijn ze misschien allemaal gecrashed inmiddels.
Heet je bedrijf Onur Air, misschien?quote:Op zondag 18 juli 2010 11:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
28 stuks in 3 uren? Hmm... Ik doe er meestal langer mee
Van "LAN" op "Internet" zetten.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zie geen servers bij multiplayer als ik find servers druk. Hoe kan dat?
Lees de OP eens door.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:18 schreef jakkop het volgende:
Wat doe ik hier verkeerd? Perron 1 en 3 zijn vrij, maar zolang er een trein op de kruising rijdt staan de seinen op rood.
[ afbeelding ]
Dat moet jij dan doenquote:Op maandag 19 juli 2010 09:43 schreef Bart het volgende:
Ergens in openttd.cfg bij de YAPF-settings kun je een tijd instellen waarna treinen omdraaien voor een rood sein. Die op 0 zetten, dan draaien ze niet meer om.
Ah zo. Dan moet jij gewoon je netwerk dusdanig bouwen dat treinen niet zo lang voor rood sein staanquote:Op maandag 19 juli 2010 10:05 schreef Green1 het volgende:
[..]
Dat moet jij dan doenop de multiplayer game.
je moet de 3 rode seinen voor de perrons weghalen.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:18 schreef jakkop het volgende:
Wat doe ik hier verkeerd? Perron 1 en 3 zijn vrij, maar zolang er een trein op de kruising rijdt staan de seinen op rood.
[ afbeelding ]
Moet je wel pathsignals gebruiken.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:39 schreef mickeyD het volgende:
[..]
je moet de 3 rode seinen voor de perrons weghalen.
alleen die ene op t aanvoer spoor laten staan.
probleem opgelost.
[ afbeelding ]
Mocht je geen zin hebben de configuratiebestanden aan te passen of online het probleem hebben:quote:Op maandag 19 juli 2010 09:24 schreef Green1 het volgende:
Ik haat die omdraaiende treinen zo ergStaat er weer ergens eentje te wachten op een vrije route.
Kan het niet zo ingesteld worden dat ze helemaal niet meer omdraaien? Of dat ze blijven omdraaien? Zodat ze ontdekken dat het spoor weer vrij is?
Bouw em zo:quote:Op zondag 18 juli 2010 21:18 schreef jakkop het volgende:
Wat doe ik hier verkeerd? Perron 1 en 3 zijn vrij, maar zolang er een trein op de kruising rijdt staan de seinen op rood.
[ afbeelding ]
nou, als je het mij vraagt moet je op die manier wel botsingen krijgen..quote:Op maandag 19 juli 2010 14:50 schreef mickeyD het volgende:
filmpje van dezelfde situatie
http://www.nogff.nl/openttdvid.avi
Hoezo?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 09:05 schreef Green1 het volgende:
[..]
nou, als je het mij vraagt moet je op die manier wel botsingen krijgen..
Ja, nouja. Ik begreep het even niet. Ik kan aan die seinen niet zien wat voor seinen het zijn, dus ik dacht dat het gewone seinen waren, maar dat kan niet. Dus het moeten wel PBS zijn..quote:
Zijn inderdaad PBS seinen. Gewone seinen zouden namelijk niet eens op groen springen, anders zou er inderdaad een botsing kunnen plaatsvinden. Omdat het PBS-seinen zijn kunnen er meerdere treinen in hetzelfde seinvak zitten zonder te crashen. Wat mickey denk ik bedoelde met gewone seinen zonder bordjes, is dat het geen pre-, exit- of combo-signals zijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:11 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ja, nouja. Ik begreep het even niet. Ik kan aan die seinen niet zien wat voor seinen het zijn, dus ik dacht dat het gewone seinen waren, maar dat kan niet. Dus het moeten wel PBS zijn..
Anders kan je toch geen 2 treinen in het zelfde vak laten rijden..
Maarja, mickeyD zei wel dit: 'gewone seinen zonder bordjes en shit'
Dus dan zouden het weer geen pbs zijn..
Dat is een éénrichtingsverkeer-bordje, kan een trein er niet omgekeerd doorheen crossenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:01 schreef mickeyD het volgende:
kloptttttt :-)
maartena zn entree sein heeft dus ook een overbodig bordje![]()
NoAir = Geen vliegtuigen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:38 schreef Xanland het volgende:
Wat houden trouwens die afkortingen in bij jouw servers. Dus dingen zoals NoBrk en dat soort afkortingen. Via google/OTTD-forums word ik er ook niet echt wijzer van.
Of de server nu bijna aan zijn einde is of niet.... als ik iemand dat zie doen op mijn servers, gaat zijn/haar IP adres direct in mijn firewall. Ik draai 5 servers, dus dat betekend dat je nooit meer op mijn servers komt. En ik ruim mijn firewall ook zelden op.... toevallig een paar weken terug gedaan omdat ik het OS opnieuw installeerde.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:06 schreef Xanland het volgende:
Btw.: Als je gaat resetten, zeg het dan ff, dan ga ik ff de hele map verkloten.(gewoon alles verwijderen e.d.
, ja I know onzinnig - maar leuk)
Dat dus, ik ben bijv. nu nog aan het klooien met meer fijnmazig personenvervoerquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:05 schreef RPG het volgende:
je kan altijd de game gewoon opslaan en in single player de wereld vol laten lopen.
Nou, leukquote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:06 schreef Xanland het volgende:
Btw.: Als je gaat resetten, zeg het dan ff, dan ga ik ff de hele map verkloten.(gewoon alles verwijderen e.d.
, ja I know onzinnig - maar leuk)
Dank!quote:Op zondag 1 augustus 2010 08:57 schreef maartena het volgende:
1.03 is uit, en heeft weer de nodige bugfixes, o.a. met server desyncs..... dus mijn servers zijn weer geupdate
Qunix: Je kunt OpenTTD ook zelf compileren voor de Mac met de source code. Zie hier voor instructies:
http://wiki.openttd.org/Compiling_on_Mac
Is prima toch? De vorige kaart was qua reizigersvervoer lang niet vol.quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:09 schreef Green1 het volgende:
Server is gereset zie ik..
Wordt dit weer een coop?
En hij is wel een beetje aan de kleine kant![]()
Hangt er vanaf of het een coop game is..quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Is prima toch? De vorige kaart was qua reizigersvervoer lang niet vol.
Waar de trein stopt op het station.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:32 schreef Green1 het volgende:
Weet iemand wat dit betekend?
Als ik in een lijst met orders op een order klik, veranderd [einde] naar [midden] of [vlak bij einde]
Sommige mensen maken van die mooie los/laadstations met newGRF's, en dan kan het mooier staan als een trein precies bij een hijskraan stopt ofzo. Praktisch heeft het volgens mij inderdaad weinig nut.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:43 schreef Green1 het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer het nut van..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |