De OPLeyland Mini Race Engine 1425cc
Professionally built 1425cc Cross Flow mini engine that produce 100.3 bhp at the wheels from dyno test results. You must check it out!
Make: Mini (Classic)
Model: Leyland
Year: 2010
Location of this car: Tasmania, Australia
Professionally built 1425cc Cross Flow mini engine
Dyno results: 100.3bhp at the wheels
Here is the interesting part.
Contents of engine:
■ Originally 1275LS Block
■ Elder crossflow head, Ported and polished and brought up to current spec
■ 1.5:1 rockers (Minisport brand)
■ Custom made chrome-moly push rods w: yella terra adaptors
■ JE Custom made pistons
■ Corrillo custom made rods/Arp bolts
■ Swift tune end caps
■ 4 bolt main bearing cap
■ 286 Megadyne Scatter cam
■ Isky cam followers (competition spec)
■ Dual valve springs
■ Belt drive vernier timing kit
■ Race prep crank, Cross drilled/Wedged/Nitrided
■ KAD Race Flywheel
■ KAD Pressure Plate
■ AP clutch competition
■ 123 electronic distributor
■ KAD electronic water pump
■ Custom made alloy radiator
■ Earls oil cooler lines to suit mini
■ Setrab oil cooler
■ Earls remote oil filter kit w: thermostat and oil lines
■ 65amp alternator (small)
■ Multi rib drive
■ Brise starter motor
■ Elder intake manifold w: tuned and paired 40mm dellortos with ram stacks and unifilter
■ Elder Custom made exhaust manifold (Jet coated) w: maniflow exhaust centre exit
■ Rod change unit with bracket
■ One event old heavy duty steering rack
■ Subframe , strengthened and powder coated
■ Heavyduty negative camber arms
■ Hilo front suspension w: springs instead of cones
■ GAZ adjustable shocks
■ brand new front set of Koni race shocks ( Adjustable ) 1675sport
■ KAD adjustable and rose jointed tie rods
■ KAD 6 pot calipers to fit under 10inch wheels
■ Ebc redstuff pads/ Yellowstuff /Greenstuff
■ Eqaul length driveshaft (competition spec)(Pot joints)
■ KAD Pedal box
■ 8 Performance alloy wheels with near new and a few new Dunlop Formula R tyres
■ 4 Hoosier race only circuit tyres
■ KAD 5 speed Dogbox w: Tranx LSD w: equal driveshaft adaptor
The car was used at tarmac rallies in Tasmania and also circuit racing in Adelaide. Quite a torquey and a sound engine!
To build from scratch with all new components the bill would be around $35,000+…
The engine was professionally built and maintained by Rhemac motors, Willaston, SA
Leuke pta blundersTjabbo\'s fleshlightBojo\'s date begin EindOok_Gek avatar blunderfoto's uit de scLeuke quotes uit het PTA SC archiefquote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende: Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
1/3quote:
2/3quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva
3/3quote:
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk
De code voor de op is hier te vinden[ Bericht 7% gewijzigd door Sounddragon op 18-05-2010 15:54:45 ]