abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:55:19 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78985744
Vorige topic
Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT==-- de OV-jaarkaart!
GAARNE DE OPENINGSPOST DOORLEZEN VOORDAT ER VRAGEN GESTELD WORDEN



Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de websites van de klantenservice en de Dienst Uitvoering Onderwijs (vroeger IB Groep) niet altijd uitkomst bieden, is er nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder beantwoord maar om dat er geregeld dingen wijzigen kun je het beste http://www.studentenov-chipkaart.nl/ raadplegen. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!

Vorige delen:

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #3
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #5
[FAQ] studenten ov-chipkaart #6
[FAQ] studenten ov-chipkaart #7
[FAQ] studenten ov-chipkaart #8
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #10
======================================================================================
Vragen en antwoorden!
======================================================================================

Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een week- of weekendabonnement.
Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!
De NS en enkele andere vervoerders doen voorlopig nog niet mee. Hier gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Controleurs kunnen echter wel controleren of je een geldig reisproduct op de chipkaart hebt staan.

Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je kan met je oude OV-studenten doorreizen tot 31 januari 2010. Voor die tijd moet je er voor zorgen dat je nieuwe reisproduct ingeladen wordt op je kaart. Dit kun je doen bij een ophaalautomaat.
Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Je kunt ook hier in google maps kijken.
De geadviseerde ophaaldata vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ .

Ophalen doe je bij onderstaande automaat. Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!


Zie ook de mail/brief die iedereen hierover heeft ontvangen:



Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten.
Een aanvraagformulier is ook te vinden op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Deze ontvang je over het algemeen binnen enkele dagen thuis en moet je voorzien van je gegevens, een pasfoto en een kopie van een identiteitsbewijs terug sturen.

Studenten die (te laat) een aanvraagformulier aangevraagd hebben en nog geen studenten OV-chipkaart gekregen hebben, ontvangen een tijdelijk chipkaart.

Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

In de gebieden waar de kaart nog niet volledig is ingevoerd gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Buiten de vrij-reizen periode om zul je dan een kaartje met korting moeten kopen. Dit geld ook als je andere mensen met je mee laat reizen.

Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld de metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
quote:
Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.

======================================================================================
Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers
======================================================================================

www.ocwduo.nl
http://www.studentenov-chipkaart.nl/
http://www.ov-chipkaart.nl/


en in het bijzonder:

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

Telefonisch kan via:

0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

======================================================================================
Updates
======================================================================================

De tijdelijke kaart

Retouradres na ontvangen van je persoonlijke kaart:

Patch marketing
Antwoordnummer 11090
5200 VC 's-Hertogenbosch


______________________________________________________________________________________
Belangrijk
Op verzoek van de NS!
quote:
Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id

______________________________________________________________________________________
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
quote:
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.


LET OP:
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!
Link: Schadevergoeding - DUO/IB-Groep
quote:
Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
Daarnaast
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
============PERSBERICHT=============

========================================================================
Ik heb alles geprobeerd, maar m'n probleem is nog steeds niet opgelost. Wie kan me helpen?
Neem voor hulp met het oplossen van je probleem contact op met het OV-Loket (een onderdeel van Reizigersvereniging ROVER) via dit formulier. Zij hebben direct contact met de back-offices van de verantwoordelijke instanties en kunnen je helpen met het sneller oplossen van je probleem.
========================================================================
En om helemaal je gal te spuwen:
http://www.ov-chipklacht.nl/

En om het op Twitter neer te zetten:
http://ov-failkaart.nl/157
========================================================================
Rest ons niets verder dan jullie allemaal veel succes te wensen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:55:27 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78985753
Nu even unsticky...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:55:58 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78985779
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:24 schreef sboersma het volgende:
Ja maarja, vanaf 16 maart MOET je ingechecked zijn...

Heeft iemand anders misschien een oplossing?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78986743
TVP

Ik wacht nog steeds op een aanvraagformulier. Wat een bende daar!
pi_78990652
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:55 schreef sboersma het volgende:

Ja maarja, vanaf 16 maart MOET je ingechecked zijn...

Heeft iemand anders misschien een oplossing?
Al langs een NS balie geweest? Daar kunnen ze je kaart controleren. Andere oplossingen zijn er eigenlijk niet, of je moet er gewoon genoegen mee nemen dat je hem wat langer of beter voor het scanapparaat moet houden. Zo niet, dan zou ik een nieuwe kaart aanvragen...
Amen.
pi_78992548
Even een vraagje...

Ik heb gisteren me ov chipkaart gekregen. Ik ben toen naar dit kastje gelopen en heb vervolgens me bestelling opgehaald... is me ov chipkaart dan hiermee dan geactiveerd?
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 22:16:56 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78993114
Ja, zo ging dat bij mij wel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78998727
Moet je nu vanaf 16 maart ook gaan inchecken op de trein?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:17:36 #10
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_79015035
Even een vraag, mijn persoonlijke OV chipkaart met geactiveerd reisproduct voor 2010 heeft het gister begeven..

Nu ben ik nog in het bezit van de werkende blauwe kaart (tijdelijke) uit de OP, zal ik hiermee nog kunnen inchecken vanaf 16 maart of heb ik nu een probleem totdat ik mijn nieuwe kaart binnnen heb gekregen? Even voor de duidelijkheid, vandaag heb ik zonder problemen kunnen reizen op de blauwe tijdelijke chipkaart
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_79016443
Op 28 januari een mailtje gehad dat mijn aanvraagformulier is ontvangen (al 3 keer opgestuurd), vandaag een mailtje dat ze mijn gegevens hebben gecontroleerd en dat ze geen aanvraagformulier van mij kunnen terugvinden. Gaat nergens meer over.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:37:08 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79018646
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Moet je nu vanaf 16 maart ook gaan inchecken op de trein?
TVP voor antwoord op deze vraag.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_79019056
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:47 schreef senny het volgende:
Op 28 januari een mailtje gehad dat mijn aanvraagformulier is ontvangen (al 3 keer opgestuurd), vandaag een mailtje dat ze mijn gegevens hebben gecontroleerd en dat ze geen aanvraagformulier van mij kunnen terugvinden. Gaat nergens meer over.
Bij mij hetzelfde, gelukkig was dat maar 1 keer.
pi_79020211
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

TVP voor antwoord op deze vraag.
Die vraag had ik hierboven al beantwoord?
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 16:10:30 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79020225
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

TVP voor antwoord op deze vraag.
quote:
?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 16:11:27 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79020270
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:34:14 #17
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_79041512
Even een tvp'tje uit interesse.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:31:00 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79045904
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:10 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Die vraag had ik hierboven al beantwoord?
Sorry! Helemaal overheen gelezen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_79053884
Mijne is defect
pi_79054787
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:52 schreef Rejected het volgende:
Mijne is defect
Kassa voor de NS/Bus/tram/metro diensten .
Amen.
pi_79056982
Ja ik woon in Amsterdam Noord en heb een vervangende kaart gekregen maar die is dus nog maar een paar dagen geldig. Ik heb het idee dat het langer duurt voordat ik de mijne weer ontvang.
Maar ik ging gister met een Arriva bus en toen moest ik betalen omdat het geen GVB was
pi_79067921
Klopt het dat er nergens een e-mailadres is waar je vragen kunt stellen?
Ze hebben mij twee kaarten opgestuurd, en ik vraag me af of ze die 2e dan terug willen. Maar ik ga niet naar een betaald telefoon nummer bellen omdat zij iets fout hebben gedaan.
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 17:14:33 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79068034
een van de twee moet wel terug, ja.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:21:24 #24
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_79072636
Een wonder, na 3 keer aangevraagd te hebben, heb ik nu eindelijk m'n ov-chipkaart binnen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_79076491
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:14 schreef Renesite het volgende:
een van de twee moet wel terug, ja.
Ik belde op en ze zeiden dat ik ze allebei mocht houden.
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 20:59:42 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79076565
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:57 schreef andrew.16 het volgende:

[..]

Ik belde op en ze zeiden dat ik ze allebei mocht houden.
Wat vreemd
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_79093734
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:17 schreef IJsbergsla het volgende:
Even een vraag, mijn persoonlijke OV chipkaart met geactiveerd reisproduct voor 2010 heeft het gister begeven..

Nu ben ik nog in het bezit van de werkende blauwe kaart (tijdelijke) uit de OP, zal ik hiermee nog kunnen inchecken vanaf 16 maart of heb ik nu een probleem totdat ik mijn nieuwe kaart binnnen heb gekregen? Even voor de duidelijkheid, vandaag heb ik zonder problemen kunnen reizen op de blauwe tijdelijke chipkaart
Iemand daar een antwoord op?
Kunnen we met onze tijdelijke OV nog gratis reizen na 16 maart?
pi_79093784
Tijd voor mij om toch maar eens te bellen. Een aantal topics terug had ik gebeld dat ik hem nog niet had en toen zou alles worden geregeld (kreeg zelfs een mail binnen). Sinds dien nooit meer wat van gehoord . Maar goed wish me luck
pi_79094560
Zo gebeld (hebben ze nieuwe muziek daar? Wel swingend). En ik stond blijkbaar weer niet in het systeem. De aanvraag is weer opnieuw ingediend. En ik krijg weer bericht binnenkort .

Ook heb ik gevraagd over de tijdelijke OV. Volgens deze mevrouw kan je niet na de 16e reizen met de tijdelijke ovchipkaart.
pi_79094646
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:32 schreef 8D het volgende:
Zo gebeld (hebben ze nieuwe muziek daar? Wel swingend). En ik stond blijkbaar weer niet in het systeem. De aanvraag is weer opnieuw ingediend. En ik krijg weer bericht binnenkort .

Ook heb ik gevraagd over de tijdelijke OV. Volgens deze mevrouw kan je niet na de 16e reizen met de tijdelijke ovchipkaart.
Lelijk!!!

Bedankt voor je antwoord

Heb de aanvraag maar op de post gedaan, ligt hier ook al een paar maanden te niksen
pi_79095130
He jongens!

Ik flip hem hier nu. Zelf ben ik afgestudeerd sinds september 2009. Die ov-chipkaart heb ik ergens in 2008 ontvangen. Geen idee wat ik er toen mee moest.
Nadat ik was afgestudeerd heb ik mijn OV-kaart ingeleverd. Er werd verteld dat ik mijn ov-chipkaart mocht houden. Geen idee waar ze het over hadden.
Ergens in decembet kwam ik erachter dat ik ov-chipkaart nog had. Nu heb ik per ongeluk de ov-chipkaart een keer gebruikt in de trein(waarom heb ik m in hemelsnaam ook in mijn portemonnee zitten) ipv mijn voordeelurenkaart van de NS die je gratis kon aanvragen. De conducteur vroeg zich af waarom ik een treinkaartje had gekocht want ik had gewoon een ov-chipkaart die niet was geactiveerd..

Nu flip ik hem dus want moest ik de kaart nu stopzetten ofzo? Deactiveren is toch hetzelfde als stopzetten?? En dit is toch alleen van belang als je hem hebt geactiveerd?

Hoop dat ik geen boete krijg van (nu) 800 euro!!

Thanks!
pi_79096760
Weet iemand of je NA 16 maart met 40% korting kunt reizen als je je persoonlijke OV chipkaart met product nog niet binnen hebt? Of betaal je gewoon het volle pond?
pi_79140625
even een stomme vraag
maar kan je tegenwoordig niet meer reizen met een roze strippenkaart + ov chipkaart ? (volgens de buschauffeur )
heb moeten inchecken maar heb geen geld op mijn chipkaart staan wat voor gevolgen heeft dit ?
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_79140692
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:09 schreef gers het volgende:
even een stomme vraag
maar kan je tegenwoordig niet meer reizen met een roze strippenkaart + ov chipkaart ? (volgens de buschauffeur )
heb moeten inchecken maar heb geen geld op mijn chipkaart staan wat voor gevolgen heeft dit ?
Dat je nu een negatief saldo hebt, je moet dan eerst opwaarderen voor je weer kunt gaan reizen.
pi_79140730
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:10 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Dat je nu een negatief saldo hebt, je moet dan eerst opwaarderen voor je weer kunt gaan reizen.
GVD wat een kutsysteem
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_79160275
Ojee, de laatste dag dat de studentendinges geactiveerd kan worden. Ik twijfel enorm of ik het goed heb gedaan. Waar kan ik dat zien?
pi_79160895
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:21 schreef chopshop het volgende:
Ojee, de laatste dag dat de studentendinges geactiveerd kan worden. Ik twijfel enorm of ik het goed heb gedaan. Waar kan ik dat zien?
Inloggen op de site van IBG / DUO... en dan onder het kopje reizen kijken.
Ik probeerde het gisteren ook, en toen lukte het niet om in te loggen, vandaag wel.
Kreeg van de week een brief dat ik mijn OV nog niet geactiveerd had, terwijl ik dat al anderhalve maand geleden heb gedaan. Dus voor de zekerheid nog kijken en het stond er idd als geactiveerd.
pi_79161060
Ohoh wat heb ik al veel gevloekt op dit beta systeem.

Mijne is kennelijk half defect, in de bus kan ik nog wel in- uitchecken maar conducteurs kunnen mijn kaart niet scannen. Bij een NS balie lukt het af en toe maar gaat het heel moeizaam.

Dat ding heeft altijd in mijn portemonnee gezeten, heb er niks mee gedaan maar als ik hem nu defect ga opsturen en drie weken zonder zit mag ik dus zelf voor de kosten opdraaien? Ik reis dagelijks, dus dat gaat me bij elkaar minstens 200 euro kosten. Is er een mogelijkheid om dat terug te laten vorderen?

Zo niet, dan overweeg ik om het gewoon zo te laten en dan in de zomer een nieuwe ga aanvragen (als ik toch niet reis). Als een conducteur me dan meldt dat die hem niet kan scannen zeg ik gewoon: "Ja, in de bus deed die het wel".

Bah .
Amen.
pi_79161101
Mijn pas was al geldig in metro en tram, maar de NS kan 'm niet lezen.
Na een paar uur bellen/mailen met OV-chipkaart, bleek dat dat aan het negatieve saldo lag. Dus 2 euro geupload, en sindsdien had ik niks meer gehoord, dus ik was in de veronderstelling dat het nu zou werken.

Vandaag echter, wees een NS-conducteur mij erop dat mijn kaart "niet geactiveerd" is (wat natuurlijk WEL het geval is). En dat onschuldige gedupeerden zoals ik vanaf morgen keiharde boetes mogen verwachten. Supertof geregeld.

- De OV-chiplijn houdt me 10 minuten in de wacht, om vervolgens onaangekondigd op te hangen. Lekker cashen zo.
- Mails krijgen pas na een week reactie
- Nieuwe kaart aanvragen duurt 3 weken (want men is lui)

Kortom: ik mag nu 3 weken lang elke dag een treinkaartje gaan kopen
pi_79161245
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:48 schreef Jivis het volgende:
Ohoh wat heb ik al veel gevloekt op dit beta systeem.

Mijne is kennelijk half defect, in de bus kan ik nog wel in- uitchecken maar conducteurs kunnen mijn kaart niet scannen. Bij een NS balie lukt het af en toe maar gaat het heel moeizaam.

Dat ding heeft altijd in mijn portemonnee gezeten, heb er niks mee gedaan maar als ik hem nu defect ga opsturen en drie weken zonder zit mag ik dus zelf voor de kosten opdraaien? Ik reis dagelijks, dus dat gaat me bij elkaar minstens 200 euro kosten. Is er een mogelijkheid om dat terug te laten vorderen?

Zo niet, dan overweeg ik om het gewoon zo te laten en dan in de zomer een nieuwe ga aanvragen (als ik toch niet reis). Als een conducteur me dan meldt dat die hem niet kan scannen zeg ik gewoon: "Ja, in de bus deed die het wel".

Bah .
Same here, duurt het 3 weken?
pi_79161264
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:50 schreef webfreak het volgende:


- De OV-chiplijn houdt me 10 minuten in de wacht, om vervolgens onaangekondigd op te hangen. Lekker cashen zo.
- Mails krijgen pas na een week reactie
- Nieuwe kaart aanvragen duurt 3 weken (want men is lui)

Kortom: ik mag nu 3 weken lang elke dag een treinkaartje gaan kopen

Dat terwijl het allemaal hun schuld is.
pi_79161348
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:55 schreef Rejected het volgende:

[..]

Same here, duurt het 3 weken?
Drie werkweken zelfs. Baal er echt heel erg van.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:56 schreef Rejected het volgende:

[..]


Dat terwijl het allemaal hun schuld is.
Ik snap hun gedachte wel: "ja het kan natuurlijk ook iemands slordigheid of lompheid zijn, dus voeren we maar zo'n algemene regel in", maar ik heb dat ding ALTIJD in m'n portemonnee gehouden en toch doet die het niet meer. Daar kan ik toch helemaal niks aan doen.
Amen.
pi_79161887
Het ergste is dat je NIEMAND rechtstreeks kan spreken.
De klantenservice is continu in gesprek, en laat je makkelijk 10 minuten wachten om je vervolgens af te snijden.
Op de mails wordt vaak pas dagen later gereageerd... etc. etc.
Maar het is me ernst. Ik wil NU antwoord.

Is er geen hoofdkantoor waar ik kan binnenlopen?
Ik voel de innerlijke baldadige drang mij ergens aan een hek vast te ketenen, of een bureau onder te schijten. Of een poederbrief naar Plasterk. Ik wil gehoord worden, verdomme.
pi_79163453
Plus dat ze bij bijvoorbeeld een NS balie ook geen fuck weten en je weer naar hetzelfde nummer verwijzen als waar je vandaan komt.

Om nog maar te zwijgen over de dure, nutteloze belletjes naar dat 0900-nummer, waarna je vervolgens te horen krijgt dat het "het erg druk is en je het later nog eens moet proberen".

Pisnijdig word ik ervan. Ook die bijdehante conducteurs die je vertellen: "ik zou er maar even snel werk van maken." Graag. Maar hoe?
Amen.
pi_79163674
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:02 schreef Jivis het volgende:
Pisnijdig word ik ervan. Ook die bijdehante conducteurs die je vertellen: "ik zou er maar even snel werk van maken." Graag. Maar hoe?
Ja, godsamme inderdaad. Dat soort gasten kan ik de kop wel van hun romp trekken.
Ze komen elke dag honderden mensen met hetzelfde probleem tegen. Dan gaat er vroeg of laat toch wel een lampje branden, dat het probleem NIET bij de reiziger ligt?
pi_79163835
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:08 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, godsamme inderdaad. Dat soort gasten kan ik de kop wel van hun romp trekken.
Ze komen elke dag honderden mensen met hetzelfde probleem tegen. Dan gaat er vroeg of laat toch wel een lampje branden, dat het probleem NIET bij de reiziger ligt?
Ik zie die memo al helemaal voor me die zij moeten hebben gekregen van de directie. "Doet een OV chipkaart het niet, dan bent u verplicht een boete uit te schrijven."

Eén gigantische faalactie. In theorie vond ik dat OV chipsysteem prima klinken, maar het is gewoon ronduit schandalig dat ze je zo'n systeem, nog rammelend aan alle kanten, landelijk door de strot duwen. Het simpele feit is gewoon dat dit nog een paar jaar getest had moeten worden, maar dat willen ze in Den Haag blijkbaar niet toegeven.
Amen.
pi_79164131
Het zou een stuk beter zijn als ze je gewoon toestonden nog even met een niet juist werkende OV chipkaart te reizen. 16 maart is gewoon te snel om dit helemaal verplicht te stellen. Het bewijs daarvoor is alleen al de constante wachtrij bij dat 0900 nummer.
Amen.
pi_79164204
Wat doen we eraan?
pi_79164375
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:24 schreef Rejected het volgende:
Wat doen we eraan?
Hoofdkantoor achterhalen en dan met een groepje bestormen?
Amen.
pi_79164621
Dan moeten we allemaal treinkaartjes erheen kopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')