Piles | woensdag 27 januari 2010 @ 21:29 | |
Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou) Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? Tegenwoordig zijn er niet veel verschillen meer over tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder een lijstje van de belangrijkste verbeteringen van OpenTTD, waarvan de meeste ook in TTDPatch beschikbaar zijn. Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Als je exact wil weten wat de verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch zijn, kun je hier kijken. Nagenoeg iedereen op FOK! speelt OpenTTD, vanwege de goede multiplayer-ondersteuning en de grotere mapsize, twee belangrijke functies die TTDPatch niet ondersteunt. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Installeren van OpenTTD: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier. Installeren van TTDPatch: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit! Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! Handige links OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: Transport Tycoon / OpenTTD #31 Transport Tycoon / OpenTTD #30 Transport Tycoon / OpenTTD #29 Transport Tycoon / OTTD #28 OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq? Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25 Transport Tycoon - Deel 24 Transport Tycoon - Deel 23 Transport Tycoon - Deel 22 Transport Tycoon - Deel 21 Transport Tycoon - Deel 20 Transport Tycoon - Deel 19 Transport Tycoon - Deel 18 Transport Tycoon - Deel 17 Transport Tycoon - Deel 16 Transport Tycoon - Deel 15 Transport Tycoon - Deel 14 Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon Servers van Fok!Users De grote OpenTTD-FAQ In spoiler om de OP niet zo lang te maken SPOILERDe OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | ||
Piles | woensdag 27 januari 2010 @ 21:30 | |
quote:Toch even re-post, ik wil dat het werkt quote:Ik? Niet denk ik | ||
Hameren_Yzer | woensdag 27 januari 2010 @ 21:53 | |
quote::p nietske, loze post | ||
MaxMark | woensdag 27 januari 2010 @ 22:10 | |
Je moet de tram .grf inschakelen. | ||
Bart | woensdag 27 januari 2010 @ 22:34 | |
Wat een OP | ||
Peter | woensdag 27 januari 2010 @ 23:01 | |
quote:1 van de beste op het forum | ||
Hameren_Yzer | woensdag 27 januari 2010 @ 23:36 | |
quote: quote: | ||
mickeyD | donderdag 28 januari 2010 @ 00:36 | |
voor mensen die met beta willen spelen: [NL]BETAfok! zelfde PW | ||
sander-3 | donderdag 28 januari 2010 @ 16:15 | |
TVP | ||
Bart | donderdag 28 januari 2010 @ 16:16 | |
quote:Ssssst! Niet zo hard | ||
BlazingV2 | donderdag 28 januari 2010 @ 19:44 | |
Gedownload,maar hoe geef ik orders en maak ik bochten? | ||
Hameren_Yzer | vrijdag 29 januari 2010 @ 21:32 | |
Ik ben dol op die old-skool midi-deuntjes | ||
Bart | zaterdag 30 januari 2010 @ 09:56 | |
quote:Door de OP te lezen. quote:Door de railbouwknop in te drukken, en dan vervolgens op een van de vier spoorknopjes te klikken, afhankelijk van de kant waarheen je spoor wil bouwen. Of je klikt op de autorail-knop die ook te activeren is door 'a' in te drukken op je toetsenbord. Meer info kun je hier lezen. | ||
Hameren_Yzer | zondag 31 januari 2010 @ 01:15 | |
Bestaan er signalen voor eenrichtingssporen? zodat een lange tunnel niet geduplext moet worden, zoja hoe gebruik je deze? | ||
Peter | zondag 31 januari 2010 @ 01:23 | |
quote:Op welke situatie in de OP lijkt het? (ik vat niet helemaal wat je bedoelt namelijk..) | ||
Hameren_Yzer | zondag 31 januari 2010 @ 01:43 | |
quote:Het gaat over het maken van seinen in een tunnel zodat meerdere treinen tegelijkertijd door een tunnel kunnen (bumper aan bumper). Waarschijnlijk is men verplicht -wegens men geen seinen kan plaatsen in tunnels- tot duplexing (normale doorvoer krijgen in een tunnelverbinding door het verkeer door parallelle tunnels te leiden! Kan dit anders?, bestaan er nog geen oplossingen die bumperrijden toelaten? | ||
Peter | zondag 31 januari 2010 @ 01:58 | |
quote:Ik heb hem ook nog niet gevonden nee.. Meestal ook meerdere tunnels, of een korte opening tussendoor met een sein. | ||
Bart | zondag 31 januari 2010 @ 10:46 | |
quote:Nee, ofwel meerdere tunnels naast elkaar, ofwel de tunnel hier en daar onderbreken en daar dan een seintje plaatsen. Wat Peter zegt dus | ||
Hameren_Yzer | zondag 31 januari 2010 @ 13:06 | |
quote:Bah, zoals ik al zei, er is nood aan een underground mode of een toleranter panden algoritme waarin path-seinen voertuigen doorlaten indien ze hetzelfde pad volgen als hun voorganger... | ||
Peter | zondag 31 januari 2010 @ 13:09 | |
quote:En dan staat de voorste stil voor het uitrijsein... | ||
Hameren_Yzer | zondag 31 januari 2010 @ 13:12 | |
quote:kunnen we de tweede dan ook stil leggen... alsof het één trein is... | ||
Piles | zondag 31 januari 2010 @ 13:17 | |
quote:Dan hoeven we straks dus helemaal geen seinen meer te zetten | ||
Hameren_Yzer | zondag 31 januari 2010 @ 13:20 | |
quote:wel nog bij ieder knooppunt! | ||
Hameren_Yzer | zondag 31 januari 2010 @ 20:22 | |
Ik probeer openbaar vervoer te regelen binnen een massieve stad met 3x3 straten rasters, iemand tips om iedere passagier te kunnen vervoeren zonder gebouwen af te breken (maar wel straten)? | ||
MaxMark | zondag 31 januari 2010 @ 20:33 | |
quote:Je kunt gewoon bus- en tramhaltes plaatsen op de straten? | ||
Hameren_Yzer | zondag 31 januari 2010 @ 21:29 | |
quote:nogal voor de hand liggend...maar helaas niet efficient genoeg: hoe meer trams hoe langer de rijen voor het perron: ik heb geprobeerd straten te verwijderen en te vervangen door een eenvoudige ro-ro monorail van de ene kant van de stad naar de andere, en zelfs dat voldoet niet om alle passagiers in vervoering te brengen... :s | ||
MaxMark | zondag 31 januari 2010 @ 21:47 | |
quote:Ik gebruik zelf meestal kleine trucjes als het vergroten van de afstand tussen de haltes, naarmate de stad groeit. De groter de afstand, de meer voertuigen je op het traject kunt laten rijden. En dus meer passagiers vervoeren. Desnoods zou je er ook nog heliports erbij aan kunnen bouwen. | ||
vanOekelen | zondag 31 januari 2010 @ 22:14 | |
quote:Tot daar klopt het. quote:Maar dit is natuurlijk onzin. De capaciteit hangt af van hoe snel je hoeveel passagiers je in de voertuigen kunt krijgen, niet van de afstand. De afstand bepaalt alleen hoeveel passagiers er onderweg zijn. | ||
Hameren_Yzer | zondag 31 januari 2010 @ 23:46 | |
Inderdaad Het is wel meer winst (wat kan tellen) Maar kom, eens je een tijdje aan het spelen bent wil wat meer dan winst maken... | ||
MaxMark | zondag 31 januari 2010 @ 23:48 | |
quote:Als je meer voertuigen op een traject laat rijden, vervoer je toch meer passagiers? Er vanuitgaand, wat we hier doen, dat er genoeg aanvoer van passagiers is. | ||
Hameren_Yzer | zondag 31 januari 2010 @ 23:52 | |
quote:Het probleem ligt in de haltes van trams en bussen: Je kunt ze niet efficiënter maken... als je trams gaat bijkomen komen er files voor de haltes... de doorstroom zal niet verhogen, tevens vertraagt het verkeer en kost dit winst! | ||
MaxMark | zondag 31 januari 2010 @ 23:56 | |
quote:Als je goed las wat ik zei, dan had je gezien dat ik het had over het vergroten van de afstand tussen de stations, waardoor je meer voertuigen kwijt kunt op het (langere) traject. Als ze langer onderweg zijn, heb je meer vrije ruimte/tijd op de stations, dus kun je extra voertuigen op het traject inzetten zonder dat er opstopping is op de stations. | ||
Hameren_Yzer | maandag 1 februari 2010 @ 10:16 | |
quote:maar dit laat geen grotere doorstroom toe... | ||
MaxMark | maandag 1 februari 2010 @ 12:02 | |
quote:Klein detail bij mijn manier van bouwen: Tweerichtingverkeer verdubbelt de capaciteit al Kan ook in kleinere vorm. Bij 'strategisch' plaatsen van een station voor een kleine rotonde, kiest de achterliggende tram, zoals je ziet, automatisch de andere richting om het station in te rijden. In dit voorbeeld zitten er twee hokjes tussen station en splitsing. Je kunt één hokje doen, waardoor trams eerder de andere kant kiezen, maar hierdoor is er geen 100% aanwezigheid van trams. Tot slot nog een extra variatie hiervan, een extra aangrenzend station, hier haaks op het origineel. Hierdoor zou je in principe de capaciteit verviervoudigen. Als je iets meer varieert/speelt met deze opstelling qua afslagen en stationsplaatsing, kun je daadwerkelijk het viervoudige (of meer) bereiken. | ||
Hameren_Yzer | maandag 1 februari 2010 @ 13:42 | |
Wat denken jullie hiervan? Het aanbod voldoet nog steeds niet aan de vraag! | ||
Green1 | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:58 | |
Iemand heeft een bedrijf gemaakt met het wachtwoord als naam: | ||
Green1 | dinsdag 2 februari 2010 @ 13:04 | |
En ik denk dat diegene ook dit heeft zitten doen: | ||
mickeyD | dinsdag 2 februari 2010 @ 13:06 | |
ohohhh, foei!!! | ||
Green1 | dinsdag 2 februari 2010 @ 13:14 | |
quote:Ja nouja, ik vind dat geklier gewoon uiterst irritant. | ||
MaxMark | dinsdag 2 februari 2010 @ 14:04 | |
quote:Dit is toch geen reet aan | ||
Hameren_Yzer | dinsdag 2 februari 2010 @ 23:18 | |
quote:Ik wacht op een ondergrondse!!! | ||
Green1 | woensdag 3 februari 2010 @ 12:16 | |
Hé, ik kan helemaal geen vliegvelden en geen electrische sporen bouwen | ||
Piles | woensdag 3 februari 2010 @ 12:17 | |
quote:In welk jaar zit je? | ||
Green1 | woensdag 3 februari 2010 @ 12:54 | |
quote:Het is op de server; 1976. | ||
Piles | vrijdag 5 februari 2010 @ 14:07 | |
Waarom moeten olieraffinaderijen nog steeds aan de rand? | ||
Zero2Nine | vrijdag 5 februari 2010 @ 15:20 | |
1.0.0 Beta 4 is uit jongens http://www.openttd.org/en/news/117 (tevens TVP) | ||
Zero2Nine | zaterdag 6 februari 2010 @ 14:25 | |
MickeyD, kan het dat de server heel traag is nu? | ||
mickeyD | zondag 7 februari 2010 @ 02:13 | |
ja, kan door een berg downloads van mn vriendin.. eind van de maand is mn upload verdubbeld, dan hebbie nooit meer problemen.. (nu ook niet trouwens, want al dr favo series zijn weer up to date ) | ||
Zero2Nine | woensdag 10 februari 2010 @ 00:06 | |
quote:Heb het gemerkt, nu draait het weer als een tierelier Maargoed misschien eens tijd voor een nieuwe game? Deze is al in het jaar 3200 ofzo en er is weinig activiteit geweest bij de de andere spelers. Kun je gelijk naar beta4 dan kan ik mijn OTTD ook even updaten | ||
mickeyD | woensdag 10 februari 2010 @ 09:06 | |
ja goed plan, ik ga ff updaten en nieuwe game starten. *edit: hij's nu beta 4 en ik heb ook de nieuwe GFX meegeinstaleerd [ Bericht 62% gewijzigd door mickeyD op 10-02-2010 09:40:16 ] | ||
Zero2Nine | woensdag 10 februari 2010 @ 10:04 | |
Die nieuwe GFX zijn alleen voor jou persoonlijk, ik had ze al geïnstalleerd dus zag de servergame al dit tijd al met openGFX. | ||
mickeyD | woensdag 10 februari 2010 @ 21:24 | |
ja, maar die had ik niet geinstaleerd vorige keer | ||
Gewoonik | woensdag 10 februari 2010 @ 22:54 | |
quote:Ik wacht nog even tot de stable. | ||
mickeyD | donderdag 11 februari 2010 @ 09:48 | |
geen zin om te wachten tot ik een ons weeg.. en (nog) geen problemen met de beta ook trouwens.. en zo heeft iedereen de keuze.. spelen met of zonder beta. [ Bericht 1% gewijzigd door mickeyD op 12-02-2010 14:23:50 ] | ||
mickeyD | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:17 | |
de beta 4 is vannacht om onduidelijke reden gecrashed..(ben vergeten screenshot van de melding te maken) heb de savegame van gisteravond +-24:00u geladen, ik hoop niet dat ie weer crashed. | ||
Bart | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:22 | |
quote: quote: | ||
mickeyD | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:24 | |
tsja, kon niet missen he, had moeten afkloppen.. beta 3 heeft trouwens meer dan een week stabiel gedraait.. als tie weer vastloopt maak ik ff een screenshot.. dr zal vandaag wel een update komen.. ik vermoed dat t niet alleen bij mij vast is gelopen. | ||
Zero2Nine | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:26 | |
quote:ai koren op de molen van de notoire betabasher | ||
mickeyD | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:27 | |
haha, maakt mij niets uit hoor, gelijk heeft ie dat ie niet op beta draait als je t zo bekijkt | ||
Bart | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:28 | |
quote:Waar zie je mij beta's bashen Ik gebruik ze alleen zelf niet. Dat heeft echter niet instabiliteit als reden (die is juist zeer goed bij openttd beta's), maar het feit dat ik dan elke keer weer moet gaan updaten. Daar heb ik geen zin in, dus ik pak alleen de stables. Nu valt het overigens mee met de snelheid waarmee de beta's komen, maar er zijn tijden geweest dat er elke twee dagen weer een beta/RC/SP/whatever uitkwam. | ||
mickeyD | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:35 | |
ik zie nog geen reakties in t open ttd forum, ik verwacht dat ie vandaag wel weer vastloopt om dezelfde fout.. maar hoelaat.. das de vraag.. dan zullen we (helaas) een nieuwe game moeten starten. | ||
Zero2Nine | vrijdag 12 februari 2010 @ 14:37 | |
quote:OpenTTD maakt toch een crashlog aan? | ||
mickeyD | vrijdag 12 februari 2010 @ 15:24 | |
ik kan t niet vinden.. | ||
mickeyD | vrijdag 12 februari 2010 @ 15:27 | |
gevonden. *** OpenTTD Crash Report *** Crash at: Fri Feb 12 11:40:08 2010 In game date: 2167-03-01 (0) Crash reason: Exception: E1212012 Location: 75E39617 Message: Assertion failed at line 1178 of ..\src\openttd.cpp: memcmp(&v->cargo, buff, sizeof(VehicleCargoList)) == 0 OpenTTD version: Version: 1.0.0-beta4 (0) NewGRF ver: 10004a40 Bits: 32 Endian: little Dedicated: no Build date: Feb 4 2010 17:34:50 enz enz enz... | ||
Zero2Nine | vrijdag 12 februari 2010 @ 15:31 | |
Meld de bug m.b.v. die crashlog op tt-forums zou ik zeggen. | ||
mickeyD | vrijdag 12 februari 2010 @ 15:37 | |
ben dr niet aangemeld.. | ||
mickeyD | maandag 15 februari 2010 @ 00:53 | |
wat is t stil hier.. | ||
Bart | donderdag 18 februari 2010 @ 20:20 | |
1.0.0 RC1 is uit voor de liefhebbers... Nieuws: http://www.openttd.org/en/news/119 Download: http://www.openttd.org/en/download-testing | ||
mickeyD | donderdag 18 februari 2010 @ 21:40 | |
jij bent over naar RC1? | ||
Bart | donderdag 18 februari 2010 @ 22:14 | |
quote:Nee, ik ga pas over bij de final. | ||
mickeyD | donderdag 18 februari 2010 @ 22:53 | |
okay.. | ||
Hameren_Yzer | zaterdag 20 februari 2010 @ 00:10 | |
Het jammere aan het spel is dat je nooit echt uitgedaagd wordt om infrastructuur te bouwen met max efficiëntie. de gameplay heeft wat wijzigingen nodig | ||
Piles | zaterdag 20 februari 2010 @ 00:40 | |
quote:Idd, de uitdaging om een bedrijf draaiend te houden zit er niet echt meer in | ||
Martijn_77 | maandag 22 februari 2010 @ 20:18 | |
Gaat 1.0.0 veel bijzonders brengen? | ||
Bart | maandag 22 februari 2010 @ 20:21 | |
quote:Zelfde als nu al in de RC+beta's zit, maar dan met minder bugs. | ||
vanOekelen | maandag 22 februari 2010 @ 20:34 | |
quote:Als ik goed naar de nieuwe comits naar trunk kijk geldt dat statement niet al te lang . NewGRF_airports is zo te zien onderweg! [ Bericht 0% gewijzigd door vanOekelen op 22-02-2010 21:50:06 ] | ||
mickeyD | dinsdag 23 februari 2010 @ 02:27 | |
nieuwe game gestart @ Beta fok! | ||
Bart | dinsdag 23 februari 2010 @ 07:15 | |
quote:Er zijn meerdere trunks. Je hebt de nighly trunk, de 1.0.0 trunk, misschien al een 1.0.1 trunk... Ik weet niet voor welke die wijziging is. Denk eigenlijk de nightly trunk. | ||
vanOekelen | dinsdag 23 februari 2010 @ 08:27 | |
quote:Nee, er is er maar een, de main development branch, oftewel de nightly's. De 1.0.0 branch is pas recentelijk, bij de introductie van de eerste RC afgesplitst hiervan. Een 1.0.1 branch heb ik nog niet gezien, of weet jij misschien waar je 1.0.1-RC1 downloaden kunt? Zie ook deze wikipagina. | ||
Bart | dinsdag 23 februari 2010 @ 08:48 | |
quote:Nou ja, dat bedoel ik dus, dat er wijzigingen zijn in trunk, wil niet zeggen dat ze in de 1.0.0-branch komen. Ik noemde het alleen trunk (mijn fout). En mogelijk is er best al een 1.0.1-branch, maar alleen nog niet vrijgegeven. | ||
vanOekelen | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:27 | |
quote:Nee, ook dat is niet zo. In de A.A.x versies zitten alleen maar bugfixes, aangezien 1.0.0 final nog niet uit is zullen alle bufixes daarin gaan. | ||
Bart | dinsdag 23 februari 2010 @ 20:34 | |
quote:Dat is ook weer niet waar. Er zijn wel vaker a.a.x-versies geweest waar niet enkel bugfixes maar ook features in zaten. 0.4.5 bijvoorbeeld. | ||
mickeyD | vrijdag 26 februari 2010 @ 23:34 | |
weet iemand een .grf met snellere wagons? ik wordt gek van die 96km/u grain silo achter mn 201km/u traxx.. houd de boel verschrikkelijk op.. (en nee, een andere wagon ombouwen naar graan werkt niet met de traxx) | ||
marc1982 | dinsdag 2 maart 2010 @ 22:50 | |
Na het lezen van dit topic hier ook aan begonnen, vermakelijk spelletje. Heb al het een en ander gelezen over seinen / signals, maar kan iemand mij vertellen wat er in onderstaand plaatje 'niet helemaal lekker gaat' ? Zal ongetwijfeld heel simpel zijn, maar ik zie het niet. [ Bericht 5% gewijzigd door marc1982 op 02-03-2010 23:09:42 ] | ||
mickeyD | woensdag 3 maart 2010 @ 01:20 | |
beide seinen bij entree station weghalen.. de nieuwe sein ai zoekt zelf uit welk perron vrij is. oh, en als er een trein van de andere kant komt, dan rijden ze beide niet idd. dus ff "omleiden", dat ze allemaal van 1 kant komen en weer de zelfde kant op vertrekken. | ||
marc1982 | woensdag 3 maart 2010 @ 08:57 | |
quote:dat betekend dat een station maar van 1 kant te benaderen is als er meerdere treinen over dezelfde route rijden? Dat maakt het wel weer iets lastiger.. even puzzelen. En 'seinen bij entree station weghalen' bedoel je daarmee de seinen die voor de opsplitsing van 1 naar 2 sporen staan of juist die per spoor? | ||
Bart | woensdag 3 maart 2010 @ 09:28 | |
quote:Je moet niet overal combosignals van maken, maar gewone pre- en exitsignals. Nu staan ze elkaar in een cirkeltje in het rood te zetten. | ||
mickeyD | woensdag 3 maart 2010 @ 12:58 | |
zo duidelijker? pre en exit rommel kun je kiepen, hier rijden 115 treinen per spel maand dit station binnen en dat gaat als een juweeltje.. bij binnenkomst zoekt de ai zelf uit of er een perron vrij is. en zo niet, dan blijft de trein staan voor de splitsing tot er 1 vrij is. bij al die andere seinen rijd de trein op naar een bezet perron, om vervolgens te wachten tot die vrij komt, en ondertussen blokeert hij alle sporen terwijl er misschien andere perrons al vrij zijn gekomen. [ Bericht 35% gewijzigd door mickeyD op 03-03-2010 14:39:23 ] | ||
mickeyD | woensdag 3 maart 2010 @ 16:52 | |
heb er ook maar ff een videootje van gemaakt.. (voor wie ook screenmovie's wil maken: gratis programma "camstudio" ) www.nogff.nl/openttdvid.avi (65MB) [ Bericht 10% gewijzigd door mickeyD op 03-03-2010 17:01:38 ] | ||
marc1982 | donderdag 4 maart 2010 @ 11:52 | |
Thanks, vanavond even bekijken, blijft ook echt een leuk spel. Mis alleen af en toe het kunnen 'draaien' van het beeld, waardoor je soms wat bomen moet verwijderen om te kunnen zien waar je iets aan het bouwen bent. | ||
Bart | donderdag 4 maart 2010 @ 11:57 | |
quote:x. | ||
mickeyD | donderdag 4 maart 2010 @ 13:47 | |
wow! goeie tip, thanks! | ||
mickeyD | donderdag 4 maart 2010 @ 16:50 | |
voor de liefhebbers: 1.0.0-RC2 is uitgebracht. http://www.openttd.org/download-testing/1.0.0-RC2 | ||
Bart | donderdag 4 maart 2010 @ 17:18 | |
quote:Nog veel meer goeie tips: http://wiki.openttd.org/Hotkeys Vooral A, S, D, Q, W en E zijn interessante toetsen tijdens het bouwen van spoortjes. | ||
mickeyD | donderdag 4 maart 2010 @ 17:20 | |
nice, ff checken (Y) | ||
Bart | donderdag 4 maart 2010 @ 17:22 | |
quote:Je zit niet op msn hier Op fok zeg je 14.gif | ||
Martijn_77 | donderdag 4 maart 2010 @ 22:10 | |
quote:Erg handig idd! | ||
mickeyD | vrijdag 5 maart 2010 @ 00:28 | |
quote:ja zag t al, maar had geen zin om te editen.. te lui! | ||
Fe2O3 | vrijdag 5 maart 2010 @ 08:02 | |
quote:Standaard -> PBS seinen voor beide richtingen denk ik Als je daar de standaard 1 kant op seinen neerzet werkt het niet. | ||
mickeyD | vrijdag 5 maart 2010 @ 12:16 | |
nee klopt helemaal, de "ouderwetse" seintjes werken niet op zo'n manier. wel is belangrijk dat je het enerlaatste sein op de aanvoer lijn een ouderwets eenrichting seintje maakt.. anders gaan ze spookrijden. [ Bericht 23% gewijzigd door mickeyD op 05-03-2010 13:53:30 ] | ||
Xaobotnik | zaterdag 6 maart 2010 @ 00:15 | |
Is er een makkelijke manier om je spoorwegen om te zetten naar MagLev of monorail? Dus niet dat je over het hele spoor hoeft te gaan met dat 'convertortooltje'? Want zoals het er nu uitziet moet ik alle treintjes eerst naar het depot sturen, daar verkopen, alvorens onthouden te hebben wat voor cargo-samenstelling het was, dan het depot omzetten, opnieuw treinen (monorail/maglev dit keer) kopen, dan het hele spoor omzetten, etc. etc. Is het echt nodig om het op die manier te doen? | ||
Bart | zaterdag 6 maart 2010 @ 07:19 | |
quote:Zie FAQ. | ||
Xaobotnik | zaterdag 6 maart 2010 @ 15:23 | |
quote:Tsja, alsof ik dat niet al had gedaan. Ik zie het echter nergens staan.... Ik speel het al sinds het origineel, en dit is toch altijd een ergenis geweest. Ik heb net een paar simpele zaken omgezet. Wanneer je het depot omzet, hoef je de orders niet opnieuw in te geven. Dat is al wat. Maar ik moet wel treinen opnieuw bouwen en heel een spoor langsgaan om het om te zetten... | ||
vanOekelen | zaterdag 6 maart 2010 @ 16:02 | |
quote:Maak twee viewports aan, laat in de eerste de bovenhoek zien, in de andere de onderhoek en sleep met het cnversietooltje. | ||
Bart | zaterdag 6 maart 2010 @ 16:19 | |
quote:Beter kijken quote: | ||
flatsj | vrijdag 12 maart 2010 @ 04:32 | |
weet iemand hoe je makkelijk een systeem kan maken waarin meerdere sporen parralel aan elkaar lopen waarin de treinen altijd het spoor nemen met de minste reistijd? ik heb wat met die geavanceerde seinen zitten klooien maar meestal gaan ze dan onnodig veel wisselen tussen 2 sporen waardoor alles vertraagt. ik kan ook nergens uitgebreide tutorials vinden van hoe anderen dit hebben aangepakt kan iemand me helpen? | ||
mickeyD | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:29 | |
eigenlijk kan het alleen door op de gehele lengte van die sporen geen seinen te plaatsen, zodat ze altijd het lege (snelle) spoor kiezen, maar dan is de capaciteit weer ruk.. beter zorg je dr voor dat je alleen treinen hebt rijden die allemaal even hard kunnen, zodat ze met een tussenafstand van 2 seinen met zn allen vlot doorrijden.. tevens remmen te krappe bochten treinen af, waardoor de achterop rijdende trein weer moet remmen (stilstand) en er meteen een dikke file ontstaat. de ai van het spel zal trouwens 9 van de 10 keer de kortste route nemen, ook al is die druk.. zolang er geen rood sein is, zal de ai de korste (snelste) route kiezen. dus: beslis voor het spel en forceer door middel van een breed station een keuze voor de ai. neem een 6, 8 of 12 spoor station, en zorg dat de linker sporen op 1 spoor uitkomen en de rechter sporen op een ander exit spoor terecht komen.. zo verdeel jij al de keuze. je kunt natuurlijk ook 3 of 4 exit sporen maken) bij het inrijden van het station op welk spoor dan ook zal het exit spoor dus al beslist zijn. tevens zal de capaciteit erg hoog zijn. (hoger naar mate meer sporen natuurlijk) (zie mijn screenshot en filmpje een pagina terug) [ Bericht 15% gewijzigd door mickeyD op 12-03-2010 14:39:05 ] | ||
flatsj | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:33 | |
[img]het probleem zit hem vooral dat op sommige routes waar knooppunten zitten, dat daar alles word afgeremd omdat die treinen moeten ritsen, en als ik daar dan 4 sporen neem ipv 2 dan gaan ze af en toe onnodig veel heen en weer waardoor alles word vertraagd. ik zal zometeen wel even wat screenshots maken van de probleemgebieden edit: [/img] [ Bericht 20% gewijzigd door flatsj op 12-03-2010 16:56:00 ] | ||
mickeyD | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:07 | |
waypoints gebruiken(trein controlepost), en in de route zetten.. (het knopje tussen depot en station) als je veel treinen hebt, dan ben je ff bezig helaas.. maar dan kun je ze wel "dwingen" een bepaald spoor te volgen.. | ||
flatsj | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:32 | |
Ik heb al meerdere waypoints, parralelbanen en grote stations (met zo lang mogelijke entrance en exit rails) maar het probleem zit hem juist in het ritsen. daar gaat erg veel snelheid verloren waardoor het hele systeem af en toe tot stilstand komt als er 1 trein wil invoegen ik begin ook een beetje een probleem te krijgen met de ruimte bij mijn stations hier zitten 165 treinen aan verbonden aan het einde staan geavanceerde seinen zodat per 3 perrons maximaal 2 treinen tegelijk in maximaal 2 verschillende richten kunnen. een station waar 290 treinen aan zijn verbonden waaronder hout, goederen, post, passagierstreinen, ijzererts en staal. Hier zijn 3 verschillende toegangsroutes die ongeveer gelijk zijn verdeelt met waypoints, de derde is exlusief voor goederentreinen Hier zitten 131 treinen aan verbonden, heb ik net nieuw gemaakt en werkt uitstekend. | ||
mickeyD | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:47 | |
je loopt op een gegeven moment toch tegen de limiet aan van wat een bepaald spoor kan hebben.. ik stel het me zo voor (gezien je eerste screenshot) je hebt een aantal stations op een rijtje met daarlangs een doorgaande route waar de treinen af moeten naar de stations en na het laden/lossen weer op.. echter, niet elke trein stopt bij hetzelfde station? treinen op weg naar een verder gelegen station om te laden rijden dus tussen treinen die al volgeladen zijn bij voorliggende stations? die moet je dus spreiden.. zorgen dat lege treinen niet bij geladen treinen op hetzelfde spoor zitten. scheelt de helft aan capaciteit | ||
flatsj | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:12 | |
wat maakt het voor verschil als er volle en lege treinen door elkaar rijden? want ik heb mijn stations juist zo ingedeeld dat het moeilijk van elkaar te scheiden is omdat ze dan moeten omrijden | ||
mickeyD | zaterdag 13 maart 2010 @ 00:27 | |
lege moeten afslaan om te laden, volle vertrekken en de lege die afslaan rijden de volle in de weg.. vol omrijden is niet erg, meer vakjes vervoeren is meer $$$ | ||
vanOekelen | zaterdag 13 maart 2010 @ 01:26 | |
quote:Niet waar. De afstand die gebruikt wordt bij de berekening hoeveel geld je vracht opleverd wordt gemeten als de manhattan afstand tussen de twee stationsbordjes van het laad en het los station. Het is zelfs zeer onvoordelig om geladen treinen geen voorrang te geven, aangezien er minder wordt betaald als je langer over het leveren doet. Zie ook de OpenTTD wiki. [ Bericht 9% gewijzigd door vanOekelen op 13-03-2010 01:32:51 ] | ||
flatsj | zaterdag 13 maart 2010 @ 13:05 | |
Meer vakjes hemelsbreed levert meer op, maar niet als ze moeten omrijden. maar ik heb dus gezorgd dat de treinen die ergens afslaan eerder afslaan dan de treinen die invoegen, zodat die elkaar niet in de weg zitten. btw crasht openttd bij jullie ook zo vaak? | ||
vanOekelen | zaterdag 13 maart 2010 @ 13:11 | |
quote:De afstand wordt niet hemelsbreed bepaald maar de manhattan afstand wordt ervoor gebruikt. Dus als je 20 vakjes naar rechtsonder moet en 20 naar rechtsboven dan wordt er een afstand van 40 gebruikt ipv wortel(2)*20. OpenTTD crasht bij mij eigenlijk zo goed als nooit. Welke versie, OS en grf's gebruik je? | ||
flatsj | zaterdag 13 maart 2010 @ 13:29 | |
ik gebruikte eerst openttd 0.7.3, overgestapt naar 0.7.5 en toen naar die nieuwste, 10.0 rc2. maar bij elke crashde mijn hele computer... en ik gebruik geen grf's ik heb windows 7 64 bits | ||
mickeyD | zaterdag 13 maart 2010 @ 14:15 | |
denk dat t aan je win 7 ligt ik gebruik de 32 bits win 7 en hier crasht ie nooit. ik draai RC2 | ||
flatsj | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:33 | |
Het vreemde is dat hij in vroeger nooit crashde, pas toen ik het spel pas recentelijk weer ging spelen, ik ga binnekort toch weer opnieuw windows erop zetten en dan kijken of het beter gaat | ||
SimonBalk | dinsdag 16 maart 2010 @ 18:33 | |
ik had van de week eindelijk een systeem van 700+ treinen. Kreeg een melding dat er niet meer treinen mogelijk zijn bij 600. Soms zijn er wel eens opstoppingen maar die lossen vrij snel op. Ben er ook erg blij mee maar ik zie nog steeds punten in die ik wil verbeteren. De volgende keer weer beter proberen. | ||
MaxMark | dinsdag 16 maart 2010 @ 18:41 | |
quote:Je kunt het maximaal aantal toegestane treinen eenvoudig verhogen in het instellingenmenu | ||
SimonBalk | dinsdag 16 maart 2010 @ 19:07 | |
quote:Ik weet het. Vandaar dat ik al meer dan 700 treinen heb | ||
dennistd | donderdag 18 maart 2010 @ 12:22 | |
Wat is in de dienstregeling het verschil tussen schema en verwacht? Ik merk namelijk geen verschil tussen die twee. Eigenlijk zoek ik een optie om een trein langzamer te laten rijden als deze ruim in de rijtijd zit, zodat hij precies op tijd (volgens de dienstregeling) het station binnenkomt. | ||
mickeyD | donderdag 18 maart 2010 @ 17:57 | |
voor de liefhebbers: vandaag is versie 1.0.0-RC3 uitgebracht. http://www.openttd.org/download-testing/1.0.0-RC3 | ||
Bart | donderdag 1 april 2010 @ 09:09 | |
1.0.0 final is uit Vanavond ga ik even de FOK!server updaten, en ook even een downloadlinkje plaatsen met een uitpakken-en-spelen bestandje | ||
Bart | donderdag 1 april 2010 @ 09:10 | |
1 april trouwens! | ||
Bart | donderdag 1 april 2010 @ 09:10 | |
Maar dat maakt niets uit want het is toch echt waar. | ||
maartena | donderdag 1 april 2010 @ 20:40 | |
Mijn servers draaien de final 1.0.0 al... ik heb em zelf nog niet getest, maar er zijn maar weinig veranderingen sinds RC3. | ||
Bart | donderdag 1 april 2010 @ 21:40 | |
quote:Meestal zo, anders wordt ie niet final FOK!server is in ieder geval vanaf nu 1.0.0 | ||
MooiWark | zaterdag 17 april 2010 @ 00:13 | |
tvp spel ook maar weer gedownload iemand nog een savegame? | ||
BasOne | woensdag 21 april 2010 @ 16:04 | |
Wat is dat toch met 'geen vliegtuigen', als ik Railroad tycoon wil spelen start ik dat wel op. Komop, dit is Transport tycoon, daar horen vliegtuigen ook bij. | ||
maartena | woensdag 21 april 2010 @ 16:31 | |
quote:Omdat de inkomsten van vliegtuigen niet echt overeenkomen met de kosten. Je kunt gewoon een paar vliegvelden neerplempen, een paar vliegtuigen kopen, en een uurtje later ben je nog steeds de rijkste. Verder krijg je in multiplayer games dus dat spelers gaan proberen enorme stukken land te "reserveren" voor een groot vliegveld, en elke speler moet een eigen vliegveld neerzetten. En dan krijg je dus steden met 3 enorme vliegvelden er om heen, die alleen maar in de weg zitten. | ||
Bart | woensdag 21 april 2010 @ 17:31 | |
Plus dat mensen het tof vinden om het meeste geld van iedereen te hebben en daarom 783 vliegtuigen bouwen waardoor iedereen desyncs krijgt omdat ofwel je eigen pc ofwel de server het niet meer aankan. | ||
BasOne | woensdag 21 april 2010 @ 17:51 | |
Kan je dan niet gewoon limitten op een max aantal vliegtuigen per persoon, zeg 50? Inplaats van het helemaal niet te doen? Er rijden zelfs geen bussen op de fok server | ||
maartena | woensdag 21 april 2010 @ 17:56 | |
quote:Dan heb je nog steeds het probleem dat iedereen grote lappen grond wil reserveren, want oh wee als ze straks geen super-duper-intercontinental airport kunnen neerpleppen. Start zelf een server? | ||
maartena | woensdag 21 april 2010 @ 17:58 | |
quote:Server is meestal niet het probleem.... maar wel iemand die vanuit een ver land met een een oude Pentium III verbind naar zo'n server en vervolgens het allemaal niet meer aankan. | ||
Bart | woensdag 21 april 2010 @ 18:00 | |
quote:Ik had voorheen de limit op 10, maar er riepen wat mensen dat ze het zonder wilden. Dus dat heb ik toen ingesteld. Maar ik wil het best wel weer ophogen naar 20 ofzo hoor quote:Klopt Maar als ik een 1024x2048 map heb met 3000 voertuigen, dan trekt mijn server het ook niet meer hoor | ||
BasOne | woensdag 21 april 2010 @ 23:02 | |
quote:Heb zelf wel eens een server gestart, 2048x2048 kaart no limits. Maar als er al een paar mensen op komen verdwijnen ze weer en kan em niet 24/7 laten draaien | ||
Pleasureman_Gunther | zaterdag 24 april 2010 @ 13:26 | |
Ik kan geen trams bouwen op de server: "Too many vehicles in game" | ||
Pleasureman_Gunther | donderdag 29 april 2010 @ 14:01 | |
Lamaar, hij is gewoon gereset Vliegtuigen [ Bericht 45% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 29-04-2010 14:13:00 ] | ||
Bart | donderdag 29 april 2010 @ 14:20 | |
quote:Ja, mensen wilden vliegtuigen, dus dat heb ik weer aangezet | ||
Pleasureman_Gunther | vrijdag 30 april 2010 @ 14:08 | |
Hij loopt bij mij elke paar minuten vast... | ||
Bart | vrijdag 30 april 2010 @ 21:21 | |
Bij mij niet... Torrents aan het downloaden? | ||
Martijn_77 | zaterdag 1 mei 2010 @ 17:25 | |
Dat is leuk Fok!server draait nog op 1.0.0 en ik kan alleen 1.0.1 downloaden Heeft iemand een link naar een source van 1.0.0? | ||
Bart | zaterdag 1 mei 2010 @ 18:05 | |
quote:FOK!server draait helemaal niet op 1.0.0. | ||
Martijn_77 | zaterdag 1 mei 2010 @ 18:11 | |
quote:Nee idd niet zal ik wel verkeerd gezien hebben | ||
Kreator | zondag 2 mei 2010 @ 10:27 | |
Vraagje... heb het spel lang niet meer gespeeld.. Ik heb hier een dubbel oneway track gebouwd, maar hoe zorg ik er nou voor dat als ik daar bv 8 treinen op laat rijden, dat ze niet op een gegeven moment gewoon allemaal achter elkaar aanrijden, maar wat meer tussenafstand houden, zonder dat ze te lang op een rood stoplicht moeten wachten waardoor ze willen draaien... | ||
Bart | zondag 2 mei 2010 @ 10:32 | |
quote:Of je maakt hele grote seinafstanden met eventueel wat presignals ofzo, of je gebruikt timetables. | ||
Kreator | zondag 2 mei 2010 @ 10:35 | |
Okay, zal me eens inlezen in die timetables. | ||
MaxMark | zondag 2 mei 2010 @ 10:39 | |
Timetables kost even wat tijd/aandacht, maar werkt prima als je het goed 'finetuned' 14.gif | ||
Martijn_77 | zondag 2 mei 2010 @ 19:40 | |
quote:Hoe heb je die treinen ingesteld vol laden / lossen op ieder station? | ||
maartena | zondag 2 mei 2010 @ 22:05 | |
Today we released OpenTTD 1.0.1, the first maintenance release of the 1.0 series. It fixes quite a number of bugs, including some serious security vulnerabilities which can quite spoil online playing. We urge server owners to update as soon as possible. En gedaan. | ||
Kreator | zondag 2 mei 2010 @ 22:07 | |
quote:Nee, gewoon stoppen, laden, optiefen. Volladen is niet handig met een paar kleine stationnetjes die weinig volk hebben. | ||
Teeno | maandag 3 mei 2010 @ 11:05 | |
Alvast een TVP, zo maar eens proberen te starten | ||
DerUberMensch | dinsdag 4 mei 2010 @ 09:11 | |
quote:Ik deed het altijd met grote seinafstanden ja (one-way uiteraard)... | ||
Kreator | vrijdag 7 mei 2010 @ 21:47 | |
Ik zal wel heel erg dom bezig zijn, maar wat doe ik nou niet goed??? Op rood komen ze binnen, moeten ze 1 vd lege plekken op het station pakken. Presignal ervoor, entrysignals bij station. Ze moeten weer vertrekken via de blauwe pijlen... Maaaaaaarrrrrrrrrrr....ze blijven nu stom wachten als ze het station weer uit willen rijden. Wat doe ik fout? . [ Bericht 2% gewijzigd door Kreator op 07-05-2010 21:52:26 ] | ||
Kreator | vrijdag 7 mei 2010 @ 22:01 | |
Tis al opgelost. Heb het omgelegd. | ||
Bart | vrijdag 7 mei 2010 @ 22:17 | |
En maak screenshots voortaan in PNG in plaats van JPG, zie je de seinen wat beter | ||
mickeyD | vrijdag 7 mei 2010 @ 23:17 | |
okay, volgende keer kun je, als je de ruimte niet hebt, ook de seinen voor de perrons weglaten, dan kiest het spel zelf een leeg perron, en blokeren ze niets. bij een vol station blijft een volgende trein braaf wachten bij het laatste sein tot er een perron vrij is. | ||
SharQueDo | dinsdag 11 mei 2010 @ 17:58 | |
tvp | ||
Lampje_NL | donderdag 13 mei 2010 @ 19:34 | |
Hoe krijg je het beste je aantal % getransporteerd omhoog? Meer treinen? Maar mijn treinen zijn nooit vol minder/kleinere treinen helpt ook al niet? Instellen dat ze vol geladen moeten zijn of helpt dat niet? | ||
Piles | donderdag 13 mei 2010 @ 19:35 | |
Volgens mij zorgen dat je treinen helemaal volladen, en zodra een trein vertrekt de volgende er al staat | ||
SharQueDo | donderdag 13 mei 2010 @ 19:57 | |
Dat dus. | ||
Bart | donderdag 13 mei 2010 @ 22:48 | |
quote:http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Station_rating | ||
TheFreshPrince | donderdag 13 mei 2010 @ 22:50 | |
Ah, als ik dit weekend tijd heb en het buiten regent, ga ik ook weer eens wat spoortjes leggen | ||
TheFreshPrince | donderdag 13 mei 2010 @ 23:45 | |
quote:Ik heb vorig jaar hele games hier online "uitgespeeld" en kom er nu pas achter dat je kan draaien Vanaf welke versie kon dat? Niet vanaf de originele in 1994 toch? Heb het spel in 1994 origineel gekocht Was nog best duur toen! 140 gulden ofzo. Maar welk spel speel je nu 16 jaar lang? | ||
Bart | vrijdag 14 mei 2010 @ 08:42 | |
quote:Draaien? Wat bedoel je daarmee? Autorail ofzo? Zo ja: geen idee, 0.4.5 ofzo gok ik... Paar jaar in ieder geval. | ||
Bart | vrijdag 14 mei 2010 @ 09:00 | |
Ik heb gisteren trouwens die OpenMSX geinstalleerd, wel weer leuk, die oldschool midi-files met jazzmuziek | ||
Caracca | vrijdag 14 mei 2010 @ 16:27 | |
denk dat hij met draaien de beeld POV bedoeld maar afaik kon dat in het verleden ook niet. wel met andere games | ||
Bart | vrijdag 14 mei 2010 @ 16:30 | |
quote:Denk het niet, want dat kan nog steeds niet en zal waarschijnlijk ook nooit kunnen. | ||
Lampje_NL | vrijdag 14 mei 2010 @ 19:40 | |
quote:Iemand die het in het kort wil vertalen ? (Wat over ..% transporteert gaat) | ||
Bart | vrijdag 14 mei 2010 @ 20:29 | |
quote:Je kan geen Engels? Het is niet echt een ingewikkelde tabel ofzo... In de rechter kolom staat hoeveel invloed datgene in de linker kolom heeft. Bijvoorbeeld Age in years of last vehicle entering station: 2 jaar +4%, 1 jaar +8% en 0 jaar +13%. Zo ga je alle factoren uit de linker kolom af, en kijkt welke waarde bij jouw station van toepassing is, en leest dan het percentage uit de rechter kolom af. Alle percentages opgeteld geeft de rating van je station. | ||
SharQueDo | vrijdag 14 mei 2010 @ 21:57 | |
Server restart? | ||
Bart | vrijdag 14 mei 2010 @ 21:58 | |
quote:Ja. | ||
Lampje_NL | vrijdag 14 mei 2010 @ 22:34 | |
Ik zit me al een half uur suf te zoeken naar een instelling .. Volgens mij had ik van de week dat treintjes ook niet afremmen bij een schuin druk.. Of ben ik nu in de war? ? Trein acceleratie mode: Realistisch | ||
Bart | vrijdag 14 mei 2010 @ 22:36 | |
quote:Realistisch remmen ze bijna niet af op hellingen maar wel in scherpe bochten. Oude acceleratiemodel doet het andersom. | ||
MaxMark | vrijdag 14 mei 2010 @ 22:44 | |
quote:Wehe, vingers iets te ver naar links | ||
Lampje_NL | vrijdag 14 mei 2010 @ 22:46 | |
quote:Het is dat je er iets over zegt, anders had ik het zelf niet gemerkt typ de laatste tijd wel vaker verkeerde woorden, zonder dat ik het door heb :S Ik lees nooit mijn posts na voor dat ik op invoeren/posten klik | ||
SharQueDo | vrijdag 14 mei 2010 @ 22:49 | |
quote:Automatisch? Of handmatige restart? | ||
Bart | zaterdag 15 mei 2010 @ 09:29 | |
quote:Handmatig. Ik moest Windows Server 2008 updaten, dus de pc moest rebooten. Dan gelijk maar OpenTTD ook gereboot . Ik heb de savegame nog als je hem wil... | ||
SharQueDo | zaterdag 15 mei 2010 @ 13:11 | |
quote:Voor mij hoeft het niet. | ||
FP128 | zaterdag 15 mei 2010 @ 13:25 | |
Goh hoe een oud spel toch weer mijn aandacht kan krijgen. Jaren geleden toen Pentium 3? nog high-end was kon je dit spel ook al kopen en vond ik het best leuk. Nu jaren later kom ik het bij toeval tegen en heb ik het weer geïnstalleerd en plezier mee gehad. Meer mensen met dit soor ervaringen met games uit het verleden in een nieuw jasje? | ||
Bart | zaterdag 15 mei 2010 @ 13:27 | |
quote:Je kon het al kopen toen pentium 1 high-end was quote:http://code.google.com/p/corsix-th/ voor Theme Hospital | ||
Lampje_NL | zondag 16 mei 2010 @ 13:50 | |
Ligt dat nou aan mij of kan je niet meer overladen? | ||
Peter | zondag 16 mei 2010 @ 14:28 | |
quote:bij 'alles lossen' kun je uitklappen en transfer kiezen in het routemenu van ene voertuig | ||
Lampje_NL | zondag 16 mei 2010 @ 17:42 | |
quote:Ja, maar je kan nergens aan klikken dat hij lost, maar niks meer mee neemt :/ Lossen indien geaccepteerd Lossen en vracht meenemen Tranfer en neem vracht mee Niet lossen en neem vracht mee Maar nergens Lossen en voor de rest niks Eerst kon ik bijv van meerdere station naar 1 stations overladen, en van dat station weer uit eindelijk naar eind bestemming.. | ||
Peter | zondag 16 mei 2010 @ 18:14 | |
quote:Bij 'alle vracht vol laden' kun je dan ook kiezen voor 'niet laden' | ||
SuperHarregarre | dinsdag 18 mei 2010 @ 19:06 | |
Hoeveel passagierstreinen laten jullie maximaal per perron rijden? Ben redelijk nieuw v.w.b. OpenTTD, en heb net een tijdje zitten sleutelen met verschillende stations + seinen en ik krijg niet meer dan 3 treinen per perron zonder dat de boel begint te ratelen. (Twee stations dichtbij elkaar met twee perrons, met one-way van A naar B en one-way van B naar A, met seinen. Hier liep het tot 6 treinen goed, met meer hapert het. Daarnaast nog een wat grotere versie geprobeerd met vier perrons en de middelste twee lijnen one-way van A naar B en de buitenste twee lijnen van B naar A. Denk dat als ik de lijnen samenvoeg, de capaciteit nog wel verder omlaag gaat, of de grotere afstand moet veel goedmaken. Bij vier perrons kon ik tot 12 treinen kwijt, zonder dat er vertraging optrad.) Goed, de vraag nogmaals, hoeveel passagierstreinen kunnen jullie kwijt per perron? Met one-way? Voegen jullie altijd alle lijnen samen na de wisselstraat voor het station? D.w.z., stel je hebt een station met twee perrons, dan heb je uiteraard een aanvoer- en vertreklijn. Bij vier perrons kan dat misschien ook wel, maar wat als je pak 'm beet 10 perrons hebt? | ||
Bart | dinsdag 18 mei 2010 @ 23:01 | |
Dat hangt af van de lengte van de treinen, de snelheid van de treinen, de efficiëntie van de sporen en kruisingen, het aanbod van de passagiers/goederen, de capaciteit van de trein........ Dus je vraag is niet zomaar te beantwoorden . | ||
cablegunmaster | dinsdag 18 mei 2010 @ 23:22 | |
quote:Mijn taktiek was altijd heel simpel... je bouwt zoveel mogelijk dubbelbaans lijnen en voorspelt in het begin al een beetje waar het druk word en welke industrieen je kiest.. Voorkeur van mij is Kolen omdat het redelijk veel oplevert . De stations bouw je en vervolgens leg je een lijn aan hierop kunnen in de toekomst meerdere lijnen worden aangelegd. Treinen wachten toch tot ze vol zijn dus de capaciteit van mijn lijnen worden niet gehinderd door andere lijnen die ik eraan vast knoop. Tja en soms heb je pech en dan heb je een puzzeltje . Dat was mijn strategie Hoeveel treinen laat je rijden? Nou net zoveel als de capaciteit van je Stad / Industrie aan kan | ||
SuperHarregarre | woensdag 19 mei 2010 @ 01:54 | |
Hehe, ik ben niet zo van de industrieën dus bij mij gaat het voornamelijk om passagiers en misschien wat post. Maar goed, ik weet ook nog niet precies hoe ik die sporen aanleg, natuurlijk. Wat ik probeerde was een stresstest, verst ingezoomd en dan op één scherm zodat ik het goed kon volgen, en dan gebruikte ik slechts de locomotief, zonder passagiers. Ander vraagje, steden groeien op zich best snel maar op een gegeven moment komen ze toch wat in de verdrukking. (Rond de 20.000 inwoners bij mij.) Zeker als meerdere steden tegen elkaar aangroeien. Zijn er ook mods die andere of extra gebouwen hebben? (Ben sowieso niet echt gecharmeerd van de gebouwen in de 21e eeuw in het spel. Beetje te futuristisch.) | ||
Bart | woensdag 19 mei 2010 @ 07:06 | |
quote:http://grfcrawler.tt-forums.net/index.php | ||
cablegunmaster | woensdag 19 mei 2010 @ 07:53 | |
quote:Ik in het begin ook niet tot je 20 verschillende soorten treintjes ziet | ||
SharQueDo | woensdag 19 mei 2010 @ 07:55 | |
quote:mods Geef mij maar gewoon pats boem TTD zoals het vroegâh was. OpenTTD met original graphics, geen namaakrommel. | ||
cablegunmaster | woensdag 19 mei 2010 @ 08:43 | |
quote:nee geen mods gewoon originele graphics alleen 20 soorten goederen (ok iets minder 8 dan ) maar gaat om het idee | ||
SuperHarregarre | woensdag 19 mei 2010 @ 11:01 | |
quote:Dank! | ||
SharQueDo | woensdag 19 mei 2010 @ 11:11 | |
quote:20 soorten goederen? Hop, gewoon coal. Niet moeilijk doen. | ||
Peter | woensdag 19 mei 2010 @ 11:28 | |
quote:Das ook zo saai.. Trammetjes zijn ook leuk, jammer dat je max 300 wegvoertuigen kan laten rijden in de multy | ||
Bart | woensdag 19 mei 2010 @ 11:39 | |
quote:Stond gewoon in de OP hoor . | ||
Bart | woensdag 19 mei 2010 @ 11:40 | |
quote:Dat is op te hogen hoor . | ||
lezut | woensdag 19 mei 2010 @ 22:09 | |
quote:Er wordt maar weinig met passagiers gespeeld binnen de community heb ik het idee. Ik bouw zelf wel hoofdzakelijk netwerken voor passagiers, en zo af en toe een paar goederentreintjes er tussendoor voor het leuke beeld Maar als je met passagiersnetwerken bezig bent kun je eigenlijk niet om cargodist heen, dat maakt het zoveel realistischer en interessanter. Ik gebruik nu dit patchpack, daar zitten een aantal dingen die ik eigenlijk niet meer kan missen : http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=47622 (zoals Auto Timetables, Cargodist, en Daylegnth / town-cargo-factor). Normaal zijn die patchpack's vrij instabiel, maar ik heb laatst alles overnieuw geinstalleerd (dus vers .cfg bestand, geen rare instellingen die nog wel een fuckups geven) en ik heb nog maar 1 crash gehad met dit patchpack. Werkt dus eigenlijk prima, en met autosave kun je al heel wat ellende opvangen Plaatje van een station in mijn huidige game.. Beetje slecht zichtbaar omdat ik mijn stations liefst ingraaf zodat de stad er wat minder last van heeft (kan ik trams over de viaducten sturen -> geen crashes) | ||
SuperHarregarre | donderdag 20 mei 2010 @ 06:00 | |
Cargodist klinkt wel heel interessant. Misschien dat ik dat later eens ga proberen. Ik moet eerst nog even spelen met wissels en dergelijke voordat ik zoiets groots uitprobeer. Het kriebelt al wel een beetje want het is veel interessanter om passagiers te hebben die ergens naartoe willen. Op dit moment is het gewoon mensen verplaatsen om het verplaatsen... | ||
cablegunmaster | donderdag 20 mei 2010 @ 06:37 | |
quote:Dat is juist wat ik doe, weinig volk? Kleinere treintjes of je moet werken met specifiek gerichte passagiers. weet niet meer zeker of dat kon. Maar dan moeten die perse ergens op de lijn wezen. Ik vulde hem gewoon vol... weinig passagiers , kleinere wagons Krijg echt weer zin als ik dit topic lees om een heel netwerk te maken Eerst werken | ||
Pleasureman_Gunther | donderdag 20 mei 2010 @ 20:48 | |
Het verplaatsen van je HQ kost 150 miljoen?! | ||
cablegunmaster | donderdag 20 mei 2010 @ 21:02 | |
quote:das niks | ||
Bart | vrijdag 21 mei 2010 @ 13:26 | |
quote:Zo weinig bij jou? Jij hebt ook niet je best gedaan . | ||
Kreator | vrijdag 21 mei 2010 @ 13:35 | |
quote:Dat is vrij lastig op een track met 25 stations. Bovendien vind ik het mooier om alle treinen op dezelfde lengte te hebben. quote:..ik heb momenteel ongeveer 1 miljard per jaar inkomsten (300 treintjes en een paar vliegtuigjes). Dan is 150 mio niks. en ik ben pas een paar weken bezig... | ||
JohnnyKnoxville | vrijdag 21 mei 2010 @ 13:37 | |
quote:! Eindelijk iemand die ook van alles ingraaft! Dat doe ik ook het liefst, ook met goederen. . | ||
SharQueDo | vrijdag 21 mei 2010 @ 14:02 | |
quote:Ik doe het nooit; ik zie de nut er niet echt van in. | ||
JohnnyKnoxville | vrijdag 21 mei 2010 @ 14:04 | |
quote:Ik deed/doe het om bijvoorbeeld goederen- en personenvervoer te scheiden, dus personenvervoer in zijn geheel op "begane grond" en goederen op "-1". Dan hoeven treinen niet te klimmen en kunnen ze wel ongelijkvloers kruisen. | ||
SuperHarregarre | vrijdag 21 mei 2010 @ 18:25 | |
150 miljoen is inderdaad niet zoveel na een tijdje spelen. In het begin is het altijd even krap en daarna heb je zoveel geld dat je van gekkigheid niet weet wat je ermee moet doen. | ||
Bart | vrijdag 21 mei 2010 @ 19:25 | |
quote:Als je veel geld hebt, dan kost het verplaatsen ook meer... | ||
cablegunmaster | vrijdag 21 mei 2010 @ 19:30 | |
quote:Ik deed het altijd andersom als ik een netwerk had dat zich meer op passagiers moeide (dan had ik altijd nog 3/4 cargo voor fabrieken. ) | ||
Hojdhopper | zondag 23 mei 2010 @ 18:45 | |
tvp | ||
Pleasureman_Gunther | dinsdag 25 mei 2010 @ 20:49 | |
Leuk Iemand heeft met opzet een deel van mijn spoor onder water laten lopen op de server. Volgens mij was het armoetzaaier transport... | ||
Hojdhopper | woensdag 26 mei 2010 @ 00:00 | |
N.a.v. bovenstaande post. Hoe kom je eigenlijk op de server? Ik kan hem niet vinden in de serverlijst? (oke openttd-newbie hierzo, sorry). | ||
Bart | woensdag 26 mei 2010 @ 08:26 | |
quote:Hij staat gewoon in de lijst op http://openttd.org/servers Gewoon toevoegen dus, door het adres+poort in te vullen. lingen.nu:3984 dus, wat ook in de OP staat. | ||
maartena | woensdag 26 mei 2010 @ 08:49 | |
quote:Je moet ook geen sporen leggen op zee-niveau, tenzij het echt niet anders kan. | ||
Pleasureman_Gunther | woensdag 26 mei 2010 @ 11:10 | |
@ Maik Transport: Ook jouw netwerk is gesaboteerd Alles is vastgelopen. Kunnen dat soort figuren niet geband worden? | ||
#ANONIEM | woensdag 26 mei 2010 @ 11:12 | |
Spelen jullie nog op de fok-server? | ||
Pleasureman_Gunther | woensdag 26 mei 2010 @ 11:19 | |
quote:Yep | ||
Bart | woensdag 26 mei 2010 @ 11:23 | |
quote:Alleen als ik ze op heterdaad betrap. | ||
#ANONIEM | woensdag 26 mei 2010 @ 11:28 | |
quote:dan moet ik maar weer eens een keertje jullie komen ownen Ik heb een jaartje geleden redelijk actief op speed-servers gespeeld. hier krijg je 200k startvermogen. geen mogelijkheid tot lenen en settings op hard. Je speelt hier tegen andere mensen met als doel zo snel mogelijk een bepaalde bedrijfswaarde te krijgen. Meestal tussen de 5 en 20 mil. Zo'n potje ( als je goed speelt) duurt zo'n 3 uur. Wat dat betreft kan je op deze manier op een "normale" server in een paar uur de 100mil makkelijk halen | ||
#ANONIEM | woensdag 26 mei 2010 @ 11:29 | |
quote:Ik zit er al maanden niet meer in, maar je kan toch een wachtwoord op je bedrijf zetten | ||
Bart | woensdag 26 mei 2010 @ 11:31 | |
quote:En hoe helpt dat tegen het flooden van de map? | ||
#ANONIEM | woensdag 26 mei 2010 @ 11:35 | |
quote:ah haha flooden als in onder water laten lopen. Je kan toch bij het maken van de map de minimale hoogte opgeven? Als ik echt iets zinloos inbreng negeer me dan maar | ||
Gamer_V | woensdag 26 mei 2010 @ 11:39 | |
quote:Ik ben een keer op een server al mijn lijnen gaan vervangen door boten. Beetje kanaaltjes graven en aanleggen | ||
Bart | woensdag 26 mei 2010 @ 11:49 | |
quote:Geen idee, is dat een nieuwe optie? quote:Nah, we zitten hier niet op Tweakers . | ||
Bart | woensdag 26 mei 2010 @ 11:51 | |
En als er hier trouwens nog iemand zin heeft om wat meer banners te maken voor dit topic, door middel van een bestaande psd-file waarop telkens de achtergrond gewijzigd moet worden, dan hoor ik dat graag . | ||
#ANONIEM | woensdag 26 mei 2010 @ 12:04 | |
quote:Ik meen me te kunnen herinneren dan in versie 0.6.3 een optie zat om bij een random map de minimale en maximale land hoogtes in te stellen. Maar ik zou het echt moeten opzoeken.. wie weet later vandaag Verder heb ik eerder wel eens m'n maten flink in de maling genomen doordat in een map had gemaakt op zee-niveau met een dijk er omheen. Na een paar uur actief opbouwen de dijk weghalen en je hebt een paar boze gezichten | ||
Maik18 | woensdag 26 mei 2010 @ 12:20 | |
quote:Dat heb ik zelf gedaan. armoetzaaier ging met m'n goederen aan de haal waarna ik alles stop heb gezet omdat ik geen zin had om "mijn" olierafinaderij opnieuw te verplaatsen. Wat mij betreft mag er weer herstart worden. | ||
Bart | woensdag 26 mei 2010 @ 12:26 | |
Jouw goederen? | ||
Maik18 | woensdag 26 mei 2010 @ 12:31 | |
Je weet wat ik bedoel. En ik weet ook best dat dat niet verboden is, het is alleen heel irritant als je een heel netwerk bouwt en er een armoetzaaier komt die even al je goederen mee neemt. | ||
Bart | woensdag 26 mei 2010 @ 12:41 | |
Dan moet je zorgen dat je een hogere rating hebt... | ||
#ANONIEM | woensdag 26 mei 2010 @ 12:59 | |
quote:ik snap je frustratie, maar daarom maak je een verbinding altijd op zo'n manier dat je altijd de vervoerscapaciteit kan aanpassen. Ook zorg je dat je een betere rating hebt/krijgt als de concurrent. Dat is toch juist het mooie van het spel! | ||
Maik18 | woensdag 26 mei 2010 @ 13:00 | |
Dan ben je alsnog de helft van je goederen kwijt... | ||
Bart | woensdag 26 mei 2010 @ 13:07 | |
quote:Welnee, degene met de hoogste rating krijgt een veel groter deel. Als jij 80% rating hebt, en de ander 70%, dan krijgt je minstens 3/4 van de goederen... Ik weet niet precies hoe het berekend wordt, maar het is echt veel meer dan de helft wat je krijgt. | ||
#ANONIEM | woensdag 26 mei 2010 @ 13:09 | |
quote:dan ben je alsnog in elk geval een gedeelte van je goederen kwijt. Zo werkt dat in het leven inderdaad. Zorg dan dus dat je niet teveel en niet te weinig treinen op deze route zitten zodat je rating goed loopt. En verder zou ik met hem op andere plaatsen gaan concurreren. Het word pas vervelend wanneer mensen echt irritant gaan doen dmv grond opkopen. | ||
Lampje_NL | woensdag 26 mei 2010 @ 23:26 | |
Jammer dat ik het verleert ben eerst kon ik ook redelijk goede netwerken maken mar nu moet ik weer alles opnieuw leren Maar die fok server.. zoiets heb ik nog nooit gezien | ||
Pleasureman_Gunther | vrijdag 28 mei 2010 @ 16:46 | |
Van mij mag de server eventueel gereset worden. De map is aardig volgebouwd. | ||
Maik18 | vrijdag 28 mei 2010 @ 17:21 | |
Inderdaad, en op de één of andere manier heeft "Bloody Transport" een stuk rails van mij verwijderd en dat stuk grond gekocht... | ||
Maik18 | vrijdag 28 mei 2010 @ 17:23 | |
En toevallig komt dat armoetzaaier weer ten goede, hij kan nu alle goederen vervoeren. Toeval zeker? | ||
Pleasureman_Gunther | woensdag 2 juni 2010 @ 21:23 | |
Leuk, zo'n bedrijf dat speciaal wordt opgericht om mijn trams te vernietigen, en dat kanalen graaft om mijn stations onder te laten lopen. (Nundingham Transport). Kan dat bedrijf van de server gegooid worden? Nu kunnen mijn bussen daar nooit meer weg... -edit- En hij heeft zijn hoofdkantoor op de plek gezet waar hij mijn station heeft laten onderlopen [ Bericht 23% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 02-06-2010 22:00:10 ] | ||
TheFreshPrince | woensdag 2 juni 2010 @ 21:26 | |
Hmm, het jeukt om weer eens mee te gaan spelen | ||
Pleasureman_Gunther | vrijdag 4 juni 2010 @ 14:06 | |
@Bart: Ik vraag het nog maar een keer: kan Nundingham Transport van de server gekickt worden? Het heeft overduidelijk als enige doel om mijn netwerk in Nundingham te saboteren... | ||
Bart | vrijdag 4 juni 2010 @ 14:21 | |
Done. | ||
Bart | vrijdag 4 juni 2010 @ 14:22 | |
quote:Wachtwoord gebruiken... | ||
Pleasureman_Gunther | vrijdag 4 juni 2010 @ 14:25 | |
quote:Meestal laat hij de boel onderlopen (kanaaltje graven). Je moet dus eigenlijk niet onder zeeniveau meer bouwen, of het land eromheen afschermen/weg aanleggen. | ||
Bart | vrijdag 4 juni 2010 @ 14:25 | |
quote:Dat is inderdaad het verstandigste . | ||
Kreator | vrijdag 4 juni 2010 @ 15:44 | |
...ik heb nu een tijdje zo'n 2000x2000 mapje lopen. 500 treinen, 1.5 miljard inkomsten per jaar, 11 miljoen inwoners. Best tof. En ik ben denk ik op een procent of 10 qua opvulling. . | ||
Kreator | dinsdag 8 juni 2010 @ 16:34 | |
quote:Hoeveel treinen hebben jullie nou max. rijden in zo'n mapje? Ik ben wel benieuwd... | ||
Pleasureman_Gunther | dinsdag 8 juni 2010 @ 16:51 | |
quote:Nou? | ||
Kreator | dinsdag 8 juni 2010 @ 16:54 | |
quote:Nou?!?? | ||
Bart | dinsdag 8 juni 2010 @ 18:13 | |
quote:1600 ofzo | ||
Racemol | zaterdag 12 juni 2010 @ 15:13 | |
S. Light transport is ook weer van de partij. Dit keer exclusief personen en mail vervoer! | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 15:25 | |
quote:Kom ik daar aan met mijn 100 treinen. Heb je niet toevallig een screenshot van een deel van de map? Wil dat wel eens zien! | ||
Racemol | zaterdag 12 juni 2010 @ 15:33 | |
Je kan hier online gewoon een kijkje komen nemen. | ||
Green1 | zaterdag 12 juni 2010 @ 15:54 | |
Ik heb ook wel weer zin om dit eens te spelen | ||
Green1 | zaterdag 12 juni 2010 @ 15:56 | |
dubbel | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 16:09 | |
quote: | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:05 | |
quote:Lukt me nog steeds niet om op de server te komen.. Face it, I'm a noob. | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:22 | |
quote:Wat krijg je dan voor melding? | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:25 | |
quote:Niets, ik kan de server niet eens vinden.. | ||
Peter | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:26 | |
quote:Zelf toevoegen he | ||
Racemol | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:53 | |
Hij staat ook gewoon in het lijstje hoor. Kijk maar bij de F... van Fok! Oh en vergeet bij je multiplayer scherm niet LAN te veranderen in Internet! | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:13 | |
Ik heb hem nu gevonden, jullie zitten in jaar 2206 right? Maar nu nog even de GRF updaten, mis de Generic Tram set. | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:24 | |
Oke ik ben in, maar ik ga me er maar niet aan wagen. | ||
Racemol | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:26 | |
De server is een beetje vol. Ik vermoed dat Bart hem spoedig zal resetten, dan beginnen we weer opnieuw. | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:26 | |
Waarom niet? | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:27 | |
Omdat mijn bouwkunsten laaaaang niet zo goed zijn als die van jullie. En dan verpest ik de server toch maar. | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:30 | |
Oefening baart kunst... Als je niet meedoet zul je ook niet beter worden. En zolang je niet de map onder water laat lopen, verpest je helemaal niets hoor . | ||
dennistd | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:33 | |
Ik vind het spel trouwens wel erg langzaam lopen, is dat normaal met multiplayer over internet? Over LAN (lokaal hier met 2 mensen) is ie namelijk wel gewoon snel. Of ligt het aan de map? | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:34 | |
quote:Kijk eens naar het aantal voertuigen... Het is normaal dat het dan niet allemaal meer even soepel loopt via internet . | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:37 | |
quote:Natuurlijk, maar liever oefen ik nog een beetje met de singleplayer. | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:39 | |
quote:Onzin, je leert juist veel meer in multiplayer. Kijken wat anderen doen, vragen stellen hoe en waarom, en vaak genoeg krijg je gewoon al vanzelf hulp en advies . | ||
Green1 | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:46 | |
quote:Waarom gebruik je nog van die vierkantjes dan? Daar kun je tegenwoordig toch de PBS voor nemen? | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:49 | |
quote:Die screens waren er eerder dan PBS. | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:55 | |
quote:Hm, dan wil ik wel eens een gokje wagen. Maar dan wel bij een nieuwe reset. Wordt dat hier gemeld? | ||
Green1 | zaterdag 12 juni 2010 @ 19:31 | |
quote:Hoe bedoel je Krijg je die later in het spel pas dan? | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 19:48 | |
quote:Ja, in versie 0.6.0 zaten ze nog niet. | ||
Peter | zaterdag 12 juni 2010 @ 19:50 | |
Mogen bootjes dan ook weer aan? (na een reset) | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 19:51 | |
quote:In principe wel ja . | ||
Bart | zaterdag 12 juni 2010 @ 19:51 | |
quote: edit: Was even vergeten dat de pathfinder van boten nogal veel recourses vraagt. Een paar boten vertraagt de server echt enorm, 100 boten geeft gegarandeerd desyncs. Dus helaas [ Bericht 8% gewijzigd door Bart op 13-06-2010 09:01:37 ] | ||
cablegunmaster | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:27 | |
quote:Screenshot van jou oplossing | ||
Bart | zondag 13 juni 2010 @ 09:05 | |
quote:Zoiets waarschijnlijk: | ||
Racemol | zondag 13 juni 2010 @ 11:58 | |
Iemand heeft de map weer laten flooden, alleen dit keer kon ik zien wie het was. Player Transport (company 8) en de gebruiker was Rannam (die nu zijn naam heeft aangepast naar Player). Kijk ook maar naar de 205 mil construction kosten in het jaar 2216 | ||
#ANONIEM | zondag 13 juni 2010 @ 12:17 | |
gaan we opniuew beginnen? | ||
Racemol | zondag 13 juni 2010 @ 12:19 | |
Ik ben serieus teleurgesteld in het publiek wat hier komt, er is altijd wel iemand die het voor een ander verziekt. Ik ga opnieuw beginnen, maar dan weer offline. Ik heb er geen zin in dat een of andere idioot het weer verkloot. | ||
Pleasureman_Gunther | zondag 13 juni 2010 @ 12:29 | |
Nou, resetten dan maar... | ||
Bart | zondag 13 juni 2010 @ 12:37 | |
quote:Ik zie quote:Ja. quote:Kan er helaas alleen wat aan doen als ik het zie gebeuren... | ||
RPG | zondag 13 juni 2010 @ 14:50 | |
Is er geen mogelijkheid om een max bedrijven in te stellen? En die tijdens spelen te verhogen? Dan kunnen mensen die mee willen spelen het hier vragen. Die krijgen dan een bedrijf toegewezen met wachtwoord (die alleen die persoon weet). Dan heb je alleen nog maar mensen die daadwerkelijk spelen en niet klooien. En als dan iemand klooit weet je wie het was en kan die niet meer mee doen. | ||
Bart | zondag 13 juni 2010 @ 14:55 | |
quote:Dan moeten mensen een tijd wachten om mee te kunnen spelen, dat verpest het open karakter van het spel. | ||
RPG | zondag 13 juni 2010 @ 15:51 | |
quote:Het open karakter van het spel wordt nu toch al verpest doordat bepaalde mensen zich niet kunnen gedragen. | ||
SharQueDo | zondag 13 juni 2010 @ 15:58 | |
quote:Alsof de grote boze mensenwereld altijd over rozen gaat. Deal with it of ga singleplayer. Tegen de tijd dat iemand genoeg geld heeft om de map te laten flooden heb jij ook genoeg geld om terrain weer te raisen voor sporen, town growth, etc. | ||
Hojdhopper | zondag 13 juni 2010 @ 20:28 | |
Als ik het goed begrijp zijn jullie dus weer opnieuw begonnen? Ook ik heb gejoined maar dan ging er denk ik iets mis want ik ben de enige speler (naast een andere die niet bouwt). | ||
Bart | zondag 13 juni 2010 @ 20:38 | |
quote:Want jij denkt dat er continu spelers zijn? | ||
Hojdhopper | zondag 13 juni 2010 @ 20:49 | |
quote:Nee maar ik ben vanmiddag begonnen, en ik dacht, op een zondag zal er vast wel iemand spelen en er bij komen. Maar ik ben dus te voorbarig geweest. Sorry! | ||
etalon | zondag 13 juni 2010 @ 20:53 | |
quote:neuh maar ik werd gebanned. nadat ik uren had gespeeld waarom? goede vraag. | ||
Bart | zondag 13 juni 2010 @ 20:57 | |
quote:Omdat ik erachter kwam dat je, nu je als Jiraya speelt, eigenlijk etalon bent. En etalon had ik al eerder geband wegens blocken van andere spelers en bijdehand antwoorden naar mij en anderen toe. Goede vraag met een goed antwoord. Ga nu maar lekker op een andere server spelen. | ||
etalon | zondag 13 juni 2010 @ 21:00 | |
quote:is onzin, zij blokkeren mij maar ik mag dit niet trug doen? maar is goed, ik heb je email. ik zal je wel inschrijven bij wat nieuwsbrieven en shit. en natuurlijk jou email gebruiken op andere sites, enz. | ||
Bart | zondag 13 juni 2010 @ 21:01 | |
quote:Whatever jochie . Gelukkig hebben de grote mensen daar spamfilters voor uitgevonden . |