SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
Toch even re-post, ik wil dat het werktquote:Op zondag 24 januari 2010 21:14 schreef Piles het volgende:
http://piles.nl/hosting/media/Nederland_groot_spoor.sav
Heb 'm weer verder gevuld, maar er zit 1 rare bug in Treinen tussen Zwolle en Amersfoort rijden niet via Putten/Ermelo, maar via Deventer/Apeldoorn Als ik ze een via-order geef gaat het prima, maar uit zichzelf doen ze het niet? Iemand een idee wat er mis mee is?
Ik? Niet denk ikquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:24 schreef Hameren_Yzer het volgende:
wanneer ka je tramrails leggen?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:29 schreef Piles het volgende:
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
quote:
Ssssst! Niet zo hardquote:
Door de OP te lezen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:44 schreef BlazingV2 het volgende:
Gedownload,maar hoe geef ik orders
Door de railbouwknop in te drukken, en dan vervolgens op een van de vier spoorknopjes te klikken, afhankelijk van de kant waarheen je spoor wil bouwen. Of je klikt op de autorail-knop die ook te activeren is door 'a' in te drukken op je toetsenbord.quote:en maak ik bochten?
Op welke situatie in de OP lijkt het? (ik vat niet helemaal wat je bedoelt namelijk..)quote:Op zondag 31 januari 2010 01:15 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Bestaan er signalen voor eenrichtingssporen? zodat een lange tunnel niet geduplext moet worden, zoja hoe gebruik je deze?
Het gaat over het maken van seinen in een tunnel zodat meerdere treinen tegelijkertijd door een tunnel kunnen (bumper aan bumper).quote:Op zondag 31 januari 2010 01:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Op welke situatie in de OP lijkt het? (ik vat niet helemaal wat je bedoelt namelijk..)
Ik heb hem ook nog niet gevonden nee.. Meestal ook meerdere tunnels, of een korte opening tussendoor met een sein.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:43 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Het gaat over het maken van seinen in een tunnel zodat meerdere treinen tegelijkertijd door een tunnel kunnen (bumper aan bumper).
Waarschijnlijk is men verplicht -wegens men geen seinen kan plaatsen in tunnels- tot duplexing (normale doorvoer krijgen in een tunnelverbinding door het verkeer door parallelle tunnels te leiden!
Kan dit anders?, bestaan er nog geen oplossingen die bumperrijden toelaten?
Nee, ofwel meerdere tunnels naast elkaar, ofwel de tunnel hier en daar onderbreken en daar dan een seintje plaatsen. Wat Peter zegt dusquote:Op zondag 31 januari 2010 01:43 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Het gaat over het maken van seinen in een tunnel zodat meerdere treinen tegelijkertijd door een tunnel kunnen (bumper aan bumper).
Waarschijnlijk is men verplicht -wegens men geen seinen kan plaatsen in tunnels- tot duplexing (normale doorvoer krijgen in een tunnelverbinding door het verkeer door parallelle tunnels te leiden!
Kan dit anders?, bestaan er nog geen oplossingen die bumperrijden toelaten?
Bah, zoals ik al zei, er is nood aan een underground mode of een toleranter panden algoritme waarin path-seinen voertuigen doorlaten indien ze hetzelfde pad volgen als hun voorganger...quote:Op zondag 31 januari 2010 10:46 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, ofwel meerdere tunnels naast elkaar, ofwel de tunnel hier en daar onderbreken en daar dan een seintje plaatsen. Wat Peter zegt dus
En dan staat de voorste stil voor het uitrijsein...quote:Op zondag 31 januari 2010 13:06 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Bah, zoals ik al zei, er is nood aan een underground mode of een toleranter panden algoritme waarin path-seinen voertuigen doorlaten indien ze hetzelfde pad volgen als hun voorganger...
kunnen we de tweede dan ook stil leggen... alsof het één trein is...quote:Op zondag 31 januari 2010 13:09 schreef Peter het volgende:
[..]
En dan staat de voorste stil voor het uitrijsein...
Dan hoeven we straks dus helemaal geen seinen meer te zettenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:12 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
kunnen we de tweede dan ook stil leggen... alsof het één trein is...
wel nog bij ieder knooppunt!quote:Op zondag 31 januari 2010 13:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan hoeven we straks dus helemaal geen seinen meer te zetten
Je kunt gewoon bus- en tramhaltes plaatsen op de straten?quote:Op zondag 31 januari 2010 20:22 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Ik probeer openbaar vervoer te regelen binnen een massieve stad met 3x3 straten rasters, iemand tips om iedere passagier te kunnen vervoeren zonder gebouwen af te breken (maar wel straten)?
nogal voor de hand liggend...maar helaas niet efficient genoeg: hoe meer trams hoe langer de rijen voor het perron: ik heb geprobeerd straten te verwijderen en te vervangen door een eenvoudige ro-ro monorail van de ene kant van de stad naar de andere, en zelfs dat voldoet niet om alle passagiers in vervoering te brengen... :squote:Op zondag 31 januari 2010 20:33 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt gewoon bus- en tramhaltes plaatsen op de straten?
Ik gebruik zelf meestal kleine trucjes als het vergroten van de afstand tussen de haltes, naarmate de stad groeit. De groter de afstand, de meer voertuigen je op het traject kunt laten rijden. En dus meer passagiers vervoeren.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:29 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
nogal voor de hand liggend...maar helaas niet efficient genoeg: hoe meer trams hoe langer de rijen voor het perron: ik heb geprobeerd straten te verwijderen en te vervangen door een eenvoudige ro-ro monorail van de ene kant van de stad naar de andere, en zelfs dat voldoet niet om alle passagiers in vervoering te brengen... :s
Tot daar klopt het.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:47 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf meestal kleine trucjes als het vergroten van de afstand tussen de haltes, naarmate de stad groeit. De groter de afstand, de meer voertuigen je op het traject kunt laten rijden.
Maar dit is natuurlijk onzin.quote:
Als je meer voertuigen op een traject laat rijden, vervoer je toch meer passagiers? Er vanuitgaand, wat we hier doen, dat er genoeg aanvoer van passagiers is.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:14 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Tot daar klopt het.
[..]
Maar dit is natuurlijk onzin.
De capaciteit hangt af van hoe snel je hoeveel passagiers je in de voertuigen kunt krijgen, niet van de afstand. De afstand bepaalt alleen hoeveel passagiers er onderweg zijn.
Het probleem ligt in de haltes van trams en bussen: Je kunt ze niet efficiënter maken... als je trams gaat bijkomen komen er files voor de haltes... de doorstroom zal niet verhogen, tevens vertraagt het verkeer en kost dit winst!quote:Op zondag 31 januari 2010 23:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Als je meer voertuigen op een traject laat rijden, vervoer je toch meer passagiers? Er vanuitgaand, wat we hier doen, dat er genoeg aanvoer van passagiers is.
Als je goed las wat ik zei, dan had je gezien dat ik het had over het vergroten van de afstand tussen de stations, waardoor je meer voertuigen kwijt kunt op het (langere) traject. Als ze langer onderweg zijn, heb je meer vrije ruimte/tijd op de stations, dus kun je extra voertuigen op het traject inzetten zonder dat er opstopping is op de stations.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:52 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Het probleem ligt in de haltes van trams en bussen: Je kunt ze niet efficiënter maken... als je trams gaat bijkomen komen er files voor de haltes... de doorstroom zal niet verhogen, tevens vertraagt het verkeer en kost dit winst!
maar dit laat geen grotere doorstroom toe...quote:Op zondag 31 januari 2010 23:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Als je goed las wat ik zei, dan had je gezien dat ik het had over het vergroten van de afstand tussen de stations, waardoor je meer voertuigen kwijt kunt op het (langere) traject. Als ze langer onderweg zijn, heb je meer vrije ruimte/tijd op de stations, dus kun je extra voertuigen op het traject inzetten zonder dat er opstopping is op de stations.
Klein detail bij mijn manier van bouwen:quote:Op maandag 1 februari 2010 10:16 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
maar dit laat geen grotere doorstroom toe...
Dit is toch geen reet aanquote:Op maandag 1 februari 2010 13:42 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat denken jullie hiervan?
Het aanbod voldoet nog steeds niet aan de vraag!
In welk jaar zit je?quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:16 schreef Green1 het volgende:
Hé, ik kan helemaal geen vliegvelden en geen electrische sporen bouwen
Heb het gemerkt, nu draait het weer als een tierelier Maargoed misschien eens tijd voor een nieuwe game? Deze is al in het jaar 3200 ofzo en er is weinig activiteit geweest bij de de andere spelers. Kun je gelijk naar beta4 dan kan ik mijn OTTD ook even updatenquote:Op zondag 7 februari 2010 02:13 schreef mickeyD het volgende:
ja, kan door een berg downloads van mn vriendin..
eind van de maand is mn upload verdubbeld, dan hebbie nooit meer problemen..
(nu ook niet trouwens, want al dr favo series zijn weer up to date )
Ik wacht nog even tot de stable.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:20 schreef Zero2Nine het volgende:
1.0.0 Beta 4 is uit jongens http://www.openttd.org/en/news/117 (tevens TVP)
quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:48 schreef mickeyD het volgende:
en geen problemen met de beta ook trouwens..
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:17 schreef mickeyD het volgende:
de beta 4 is vannacht om onduidelijke reden gecrashed..
ai koren op de molen van de notoire betabasherquote:
Waar zie je mij beta's bashenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:26 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
ai koren op de molen van de notoire betabasher
OpenTTD maakt toch een crashlog aan?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:35 schreef mickeyD het volgende:
ik zie nog geen reakties in t open ttd forum, ik verwacht dat ie vandaag wel weer vastloopt om dezelfde fout.. maar hoelaat.. das de vraag..
dan zullen we (helaas) een nieuwe game moeten starten.
Nee, ik ga pas over bij de final.quote:
Idd, de uitdaging om een bedrijf draaiend te houden zit er niet echt meer inquote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:10 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Het jammere aan het spel is dat je nooit echt uitgedaagd wordt om infrastructuur te bouwen met max efficiëntie. de gameplay heeft wat wijzigingen nodig
Zelfde als nu al in de RC+beta's zit, maar dan met minder bugs.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaat 1.0.0 veel bijzonders brengen?
Als ik goed naar de nieuwe comits naar trunk kijk geldt dat statement niet al te lang . NewGRF_airports is zo te zien onderweg!quote:Op maandag 22 februari 2010 20:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Zelfde als nu al in de RC+beta's zit, maar dan met minder bugs.
Er zijn meerdere trunks. Je hebt de nighly trunk, de 1.0.0 trunk, misschien al een 1.0.1 trunk... Ik weet niet voor welke die wijziging is. Denk eigenlijk de nightly trunk.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:34 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Als ik goed naar de nieuwe comits naar trunk kijk geldt dat statement niet al te lang . NewGRF_airports is zo te zien onderweg!
Nee, er is er maar een, de main development branch, oftewel de nightly's. De 1.0.0 branch is pas recentelijk, bij de introductie van de eerste RC afgesplitst hiervan. Een 1.0.1 branch heb ik nog niet gezien, of weet jij misschien waar je 1.0.1-RC1 downloaden kunt?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 07:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Er zijn meerdere trunks. Je hebt de nighly trunk, de 1.0.0 trunk, misschien al een 1.0.1 trunk... Ik weet niet voor welke die wijziging is. Denk eigenlijk de nightly trunk.
Nou ja, dat bedoel ik dus, dat er wijzigingen zijn in trunk, wil niet zeggen dat ze in de 1.0.0-branch komen. Ik noemde het alleen trunk (mijn fout). En mogelijk is er best al een 1.0.1-branch, maar alleen nog niet vrijgegeven.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:27 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, er is er maar een, de main development branch, oftewel de nightly's. De 1.0.0 branch is pas recentelijk, bij de introductie van de eerste RC afgesplitst hiervan. Een 1.0.1 branch heb ik nog niet gezien, of weet jij misschien waar je 1.0.1-RC1 downloaden kunt?
Zie ook deze wikipagina.
[ afbeelding ]
Nee, ook dat is niet zo. In de A.A.x versies zitten alleen maar bugfixes, aangezien 1.0.0 final nog niet uit is zullen alle bufixes daarin gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:48 schreef Bart het volgende:
[..]
En mogelijk is er best al een 1.0.1-branch, maar alleen nog niet vrijgegeven.
Dat is ook weer niet waar. Er zijn wel vaker a.a.x-versies geweest waar niet enkel bugfixes maar ook features in zaten. 0.4.5 bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:27 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, ook dat is niet zo. In de A.A.x versies zitten alleen maar bugfixes, aangezien 1.0.0 final nog niet uit is zullen alle bufixes daarin gaan.
dat betekend dat een station maar van 1 kant te benaderen is als er meerdere treinen over dezelfde route rijden? Dat maakt het wel weer iets lastiger.. even puzzelen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 01:20 schreef mickeyD het volgende:
beide seinen bij entree station weghalen.. de nieuwe sein ai zoekt zelf uit welk perron vrij is.
oh, en als er een trein van de andere kant komt, dan rijden ze beide niet idd.
dus ff "omleiden", dat ze allemaal van 1 kant komen en weer de zelfde kant op vertrekken.
Je moet niet overal combosignals van maken, maar gewone pre- en exitsignals. Nu staan ze elkaar in een cirkeltje in het rood te zetten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:50 schreef marc1982 het volgende:
Na het lezen van dit topic hier ook aan begonnen, vermakelijk spelletje.
Heb al het een en ander gelezen over seinen / signals, maar kan iemand mij vertellen wat er in onderstaand plaatje 'niet helemaal lekker gaat' ? Zal ongetwijfeld heel simpel zijn, maar ik zie het niet.
[ afbeelding ]
x.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:52 schreef marc1982 het volgende:
Thanks, vanavond even bekijken, blijft ook echt een leuk spel.
Mis alleen af en toe het kunnen 'draaien' van het beeld, waardoor je soms wat bomen moet verwijderen om te kunnen zien waar je iets aan het bouwen bent.
Nog veel meer goeie tips:quote:
Je zit niet op msn hierquote:
Erg handig idd!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Nog veel meer goeie tips:
http://wiki.openttd.org/Hotkeys
Vooral A, S, D, Q, W en E zijn interessante toetsen tijdens het bouwen van spoortjes.
ja zag t al, maar had geen zin om te editen.. te lui!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Je zit niet op msn hier
Op fok zeg je 14.gif
Standaard -> PBS seinen voor beide richtingen denk ik Als je daar de standaard 1 kant op seinen neerzet werkt het niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:58 schreef mickeyD het volgende:
zo duidelijker?
pre en exit rommel kun je kiepen, hier rijden 115 treinen per spel maand dit station binnen en dat gaat als een juweeltje..
bij binnenkomst zoekt de ai zelf uit of er een perron vrij is. en zo niet, dan blijft de trein staan voor de splitsing tot er 1 vrij is.
bij al die andere seinen rijd de trein op naar een bezet perron, om vervolgens te wachten tot die vrij komt, en ondertussen blokeert hij alle sporen terwijl er misschien andere perrons al vrij zijn gekomen.
Zie FAQ.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:15 schreef Xaobotnik het volgende:
Is er een makkelijke manier om je spoorwegen om te zetten naar MagLev of monorail? Dus niet dat je over het hele spoor hoeft te gaan met dat 'convertortooltje'? Want zoals het er nu uitziet moet ik alle treintjes eerst naar het depot sturen, daar verkopen, alvorens onthouden te hebben wat voor cargo-samenstelling het was, dan het depot omzetten, opnieuw treinen (monorail/maglev dit keer) kopen, dan het hele spoor omzetten, etc. etc. Is het echt nodig om het op die manier te doen?
Tsja, alsof ik dat niet al had gedaan. Ik zie het echter nergens staan.... Ik speel het al sinds het origineel, en dit is toch altijd een ergenis geweest.quote:
Maak twee viewports aan, laat in de eerste de bovenhoek zien, in de andere de onderhoek en sleep met het cnversietooltje.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
heel een spoor langsgaan om het om te zetten...
Beter kijkenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Tsja, alsof ik dat niet al had gedaan. Ik zie het echter nergens staan.... Ik speel het al sinds het origineel, en dit is toch altijd een ergenis geweest.
Ik heb net een paar simpele zaken omgezet. Wanneer je het depot omzet, hoef je de orders niet opnieuw in te geven. Dat is al wat. Maar ik moet wel treinen opnieuw bouwen en heel een spoor langsgaan om het om te zetten...
quote:Hoe kan ik het makkelijkst mijn spoor+treinen omzetten naar maglev?
Stuur al je treinen naar een depot, en verkoop ze. Maak vervolgens twee kijkvensters aan, eentje bovenin het veld en eentje onderin. Selecteer nu het rail-ombouw-knopje en sleep van het ene kijkvenster naar het andere zodat de hele map in één keer geselecteerd is. Nu is je hele spoornet omgebouwd. Nu begint het vervelendste klusje: alle treinen opnieuw bouwen. Eventueel is het handig om, als je veel treinen met dezelfde orders hebt, één oude trein met de oude orders te bewaren zodat je die makkelijk kan kopiëren.
Niet waar.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:27 schreef mickeyD het volgende:
vol omrijden is niet erg, meer vakjes vervoeren is meer $$$
De afstand wordt niet hemelsbreed bepaald maar de manhattan afstand wordt ervoor gebruikt. Dus als je 20 vakjes naar rechtsonder moet en 20 naar rechtsboven dan wordt er een afstand van 40 gebruikt ipv wortel(2)*20.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:05 schreef flatsj het volgende:
Meer vakjes hemelsbreed levert meer op, maar niet als ze moeten omrijden. maar ik heb dus gezorgd dat de treinen die ergens afslaan eerder afslaan dan de treinen die invoegen, zodat die elkaar niet in de weg zitten.
btw crasht openttd bij jullie ook zo vaak?
Je kunt het maximaal aantal toegestane treinen eenvoudig verhogen in het instellingenmenuquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:33 schreef SimonBalk het volgende:
ik had van de week eindelijk een systeem van 700+ treinen. Kreeg een melding dat er niet meer treinen mogelijk zijn bij 600. Soms zijn er wel eens opstoppingen maar die lossen vrij snel op. Ben er ook erg blij mee maar ik zie nog steeds punten in die ik wil verbeteren. De volgende keer weer beter proberen.
Ik weet het. Vandaar dat ik al meer dan 700 treinen hebquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:41 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt het maximaal aantal toegestane treinen eenvoudig verhogen in het instellingenmenu
Meestal zo, anders wordt ie niet finalquote:Op donderdag 1 april 2010 20:40 schreef maartena het volgende:
Mijn servers draaien de final 1.0.0 al... ik heb em zelf nog niet getest, maar er zijn maar weinig veranderingen sinds RC3.
Omdat de inkomsten van vliegtuigen niet echt overeenkomen met de kosten. Je kunt gewoon een paar vliegvelden neerplempen, een paar vliegtuigen kopen, en een uurtje later ben je nog steeds de rijkste.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:04 schreef BasOne het volgende:
Wat is dat toch met 'geen vliegtuigen', als ik Railroad tycoon wil spelen start ik dat wel op.
Komop, dit is Transport tycoon, daar horen vliegtuigen ook bij.
Dan heb je nog steeds het probleem dat iedereen grote lappen grond wil reserveren, want oh wee als ze straks geen super-duper-intercontinental airport kunnen neerpleppen.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:51 schreef BasOne het volgende:
Kan je dan niet gewoon limitten op een max aantal vliegtuigen per persoon, zeg 50?
Server is meestal niet het probleem.... maar wel iemand die vanuit een ver land met een een oude Pentium III verbind naar zo'n server en vervolgens het allemaal niet meer aankan.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:31 schreef Bart het volgende:
Plus dat mensen het tof vinden om het meeste geld van iedereen te hebben en daarom 783 vliegtuigen bouwen waardoor iedereen desyncs krijgt omdat ofwel je eigen pc ofwel de server het niet meer aankan.
Ik had voorheen de limit op 10, maar er riepen wat mensen dat ze het zonder wilden. Dus dat heb ik toen ingesteld. Maar ik wil het best wel weer ophogen naar 20 ofzo hoorquote:Op woensdag 21 april 2010 17:51 schreef BasOne het volgende:
Kan je dan niet gewoon limitten op een max aantal vliegtuigen per persoon, zeg 50?
Inplaats van het helemaal niet te doen?
Er rijden zelfs geen bussen op de fok server
Kloptquote:Op woensdag 21 april 2010 17:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Server is meestal niet het probleem.... maar wel iemand die vanuit een ver land met een een oude Pentium III verbind naar zo'n server en vervolgens het allemaal niet meer aankan.
Heb zelf wel eens een server gestart, 2048x2048 kaart no limits.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds het probleem dat iedereen grote lappen grond wil reserveren, want oh wee als ze straks geen super-duper-intercontinental airport kunnen neerpleppen.
Start zelf een server?
Ja, mensen wilden vliegtuigen, dus dat heb ik weer aangezetquote:Op donderdag 29 april 2010 14:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Is de server dood of ligt het aan mij?
Lamaar, hij is gewoon gereset
Vliegtuigen
FOK!server draait helemaal niet op 1.0.0.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat is leuk Fok!server draait nog op 1.0.0 en ik kan alleen 1.0.1 downloaden
Heeft iemand een link naar een source van 1.0.0?
Nee idd niet zal ik wel verkeerd gezien hebbenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:05 schreef Bart het volgende:
[..]
FOK!server draait helemaal niet op 1.0.0.
Of je maakt hele grote seinafstanden met eventueel wat presignals ofzo, of je gebruikt timetables.quote:Op zondag 2 mei 2010 10:27 schreef Kreator het volgende:
Vraagje... heb het spel lang niet meer gespeeld..
Ik heb hier een dubbel oneway track gebouwd, maar hoe zorg ik er nou voor dat als ik daar bv 8 treinen op laat rijden, dat ze niet op een gegeven moment gewoon allemaal achter elkaar aanrijden, maar wat meer tussenafstand houden, zonder dat ze te lang op een rood stoplicht moeten wachten waardoor ze willen draaien...
[ afbeelding ]
Hoe heb je die treinen ingesteld vol laden / lossen op ieder station?quote:Op zondag 2 mei 2010 10:27 schreef Kreator het volgende:
Vraagje... heb het spel lang niet meer gespeeld..
Ik heb hier een dubbel oneway track gebouwd, maar hoe zorg ik er nou voor dat als ik daar bv 8 treinen op laat rijden, dat ze niet op een gegeven moment gewoon allemaal achter elkaar aanrijden, maar wat meer tussenafstand houden, zonder dat ze te lang op een rood stoplicht moeten wachten waardoor ze willen draaien...
[ afbeelding ]
Nee, gewoon stoppen, laden, optiefen. Volladen is niet handig met een paar kleine stationnetjes die weinig volk hebben.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe heb je die treinen ingesteld vol laden / lossen op ieder station?
Ik deed het altijd met grote seinafstanden ja (one-way uiteraard)...quote:Op zondag 2 mei 2010 10:32 schreef Bart het volgende:
[..]
Of je maakt hele grote seinafstanden met eventueel wat presignals ofzo, of je gebruikt timetables.
http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Station_ratingquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:34 schreef Lampje_NL het volgende:
Hoe krijg je het beste je aantal % getransporteerd omhoog?
Meer treinen? Maar mijn treinen zijn nooit vol
minder/kleinere treinen helpt ook al niet?
Instellen dat ze vol geladen moeten zijn of helpt dat niet?
Ik heb vorig jaar hele games hier online "uitgespeeld" en kom er nu pas achter dat je kan draaienquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Nog veel meer goeie tips:
http://wiki.openttd.org/Hotkeys
Vooral A, S, D, Q, W en E zijn interessante toetsen tijdens het bouwen van spoortjes.
Draaien? Wat bedoel je daarmee? Autorail ofzo? Zo ja: geen idee, 0.4.5 ofzo gok ik... Paar jaar in ieder geval.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar hele games hier online "uitgespeeld" en kom er nu pas achter dat je kan draaien
Vanaf welke versie kon dat? Niet vanaf de originele in 1994 toch?
Heb het spel in 1994 origineel gekocht Was nog best duur toen! 140 gulden ofzo.
Maar welk spel speel je nu 16 jaar lang?
Denk het niet, want dat kan nog steeds niet en zal waarschijnlijk ook nooit kunnen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:27 schreef Caracca het volgende:
denk dat hij met draaien de beeld POV bedoeld
maar afaik kon dat in het verleden ook niet. wel met andere games
Iemand die het in het kort wil vertalen ?quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:48 schreef Bart het volgende:
[..]
http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Station_rating
Je kan geen Engels? Het is niet echt een ingewikkelde tabel ofzo... In de rechter kolom staat hoeveel invloed datgene in de linker kolom heeft. Bijvoorbeeld Age in years of last vehicle entering station: 2 jaar +4%, 1 jaar +8% en 0 jaar +13%. Zo ga je alle factoren uit de linker kolom af, en kijkt welke waarde bij jouw station van toepassing is, en leest dan het percentage uit de rechter kolom af. Alle percentages opgeteld geeft de rating van je station.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:40 schreef Lampje_NL het volgende:
[..]
Iemand die het in het kort wil vertalen ?
(Wat over ..% transporteert gaat)
Ja.quote:
Realistisch remmen ze bijna niet af op hellingen maar wel in scherpe bochten. Oude acceleratiemodel doet het andersom.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:34 schreef Lampje_NL het volgende:
Ik zit me al een half uur suf te zoeken naar een instelling ..
Volgens mij had ik van de week dat treintjes ook niet afremmen bij een schuin druk..
Of ben ik nu in de war? ?
Trein acceleratie mode: Realistisch
Het is dat je er iets over zegt, anders had ik het zelf niet gemerkt typ de laatste tijd wel vaker verkeerde woorden, zonder dat ik het door heb :Squote:
Handmatig. Ik moest Windows Server 2008 updaten, dus de pc moest rebooten. Dan gelijk maar OpenTTD ook gereboot . Ik heb de savegame nog als je hem wil...quote:
Voor mij hoeft het niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Handmatig. Ik moest Windows Server 2008 updaten, dus de pc moest rebooten. Dan gelijk maar OpenTTD ook gereboot . Ik heb de savegame nog als je hem wil...
Je kon het al kopen toen pentium 1 high-end wasquote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:25 schreef FP128 het volgende:
Goh hoe een oud spel toch weer mijn aandacht kan krijgen.
Jaren geleden toen Pentium 3? nog high-end was kon je
dit spel ook al kopen en vond ik het best leuk.
http://code.google.com/p/corsix-th/ voor Theme Hospitalquote:Nu jaren later kom ik het bij toeval tegen en heb ik het weer
geïnstalleerd en plezier mee gehad.
Meer mensen met dit soor ervaringen met games uit het verleden
in een nieuw jasje?
bij 'alles lossen' kun je uitklappen en transfer kiezen in het routemenu van ene voertuigquote:Op zondag 16 mei 2010 13:50 schreef Lampje_NL het volgende:
Ligt dat nou aan mij of kan je niet meer overladen?
Ja, maar je kan nergens aan klikken dat hij lost, maar niks meer mee neemt :/quote:Op zondag 16 mei 2010 14:28 schreef Peter het volgende:
[..]
bij 'alles lossen' kun je uitklappen en transfer kiezen in het routemenu van ene voertuig
Bij 'alle vracht vol laden' kun je dan ook kiezen voor 'niet laden'quote:Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef Lampje_NL het volgende:
[..]
Ja, maar je kan nergens aan klikken dat hij lost, maar niks meer mee neemt :/
Lossen indien geaccepteerd
Lossen en vracht meenemen
Tranfer en neem vracht mee
Niet lossen en neem vracht mee
Maar nergens Lossen en voor de rest niks
Eerst kon ik bijv van meerdere station naar 1 stations overladen, en van dat station weer uit eindelijk naar eind bestemming..
Mijn taktiek was altijd heel simpel... je bouwt zoveel mogelijk dubbelbaans lijnen en voorspelt in het begin al een beetje waar het druk word en welke industrieen je kiest.. Voorkeur van mij is Kolen omdat het redelijk veel oplevert . De stations bouw je en vervolgens leg je een lijn aan hierop kunnen in de toekomst meerdere lijnen worden aangelegd. Treinen wachten toch tot ze vol zijn dus de capaciteit van mijn lijnen worden niet gehinderd door andere lijnen die ik eraan vast knoop.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoeveel passagierstreinen laten jullie maximaal per perron rijden? Ben redelijk nieuw v.w.b. OpenTTD, en heb net een tijdje zitten sleutelen met verschillende stations + seinen en ik krijg niet meer dan 3 treinen per perron zonder dat de boel begint te ratelen. (Twee stations dichtbij elkaar met twee perrons, met one-way van A naar B en one-way van B naar A, met seinen. Hier liep het tot 6 treinen goed, met meer hapert het. Daarnaast nog een wat grotere versie geprobeerd met vier perrons en de middelste twee lijnen one-way van A naar B en de buitenste twee lijnen van B naar A. Denk dat als ik de lijnen samenvoeg, de capaciteit nog wel verder omlaag gaat, of de grotere afstand moet veel goedmaken. Bij vier perrons kon ik tot 12 treinen kwijt, zonder dat er vertraging optrad.)
Goed, de vraag nogmaals, hoeveel passagierstreinen kunnen jullie kwijt per perron? Met one-way? Voegen jullie altijd alle lijnen samen na de wisselstraat voor het station? D.w.z., stel je hebt een station met twee perrons, dan heb je uiteraard een aanvoer- en vertreklijn. Bij vier perrons kan dat misschien ook wel, maar wat als je pak 'm beet 10 perrons hebt?
http://grfcrawler.tt-forums.net/index.phpquote:Op woensdag 19 mei 2010 01:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ander vraagje, steden groeien op zich best snel maar op een gegeven moment komen ze toch wat in de verdrukking. (Rond de 20.000 inwoners bij mij.) Zeker als meerdere steden tegen elkaar aangroeien. Zijn er ook mods die andere of extra gebouwen hebben? (Ben sowieso niet echt gecharmeerd van de gebouwen in de 21e eeuw in het spel. Beetje te futuristisch.)
Ik in het begin ook niet tot je 20 verschillende soorten treintjes zietquote:Op woensdag 19 mei 2010 01:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hehe, ik ben niet zo van de industrieën dus bij mij gaat het voornamelijk om passagiers en misschien wat post. Maar goed, ik weet ook nog niet precies hoe ik die sporen aanleg, natuurlijk. Wat ik probeerde was een stresstest, verst ingezoomd en dan op één scherm zodat ik het goed kon volgen, en dan gebruikte ik slechts de locomotief, zonder passagiers.
Ander vraagje, steden groeien op zich best snel maar op een gegeven moment komen ze toch wat in de verdrukking. (Rond de 20.000 inwoners bij mij.) Zeker als meerdere steden tegen elkaar aangroeien. Zijn er ook mods die andere of extra gebouwen hebben? (Ben sowieso niet echt gecharmeerd van de gebouwen in de 21e eeuw in het spel. Beetje te futuristisch.)
modsquote:Op woensdag 19 mei 2010 07:53 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ik in het begin ook niet tot je 20 verschillende soorten treintjes ziet
nee geen mods gewoon originele graphics alleen 20 soorten goederen (ok iets minder 8 dan ) maar gaat om het ideequote:Op woensdag 19 mei 2010 07:55 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
mods
Geef mij maar gewoon pats boem TTD zoals het vroegâh was. OpenTTD met original graphics, geen namaakrommel.
Dank!quote:Op woensdag 19 mei 2010 07:06 schreef Bart het volgende:
[..]
http://grfcrawler.tt-forums.net/index.php
20 soorten goederen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:43 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
nee geen mods gewoon originele graphics alleen 20 soorten goederen (ok iets minder 8 dan ) maar gaat om het idee
Das ook zo saai.. Trammetjes zijn ook leuk, jammer dat je max 300 wegvoertuigen kan laten rijden in de multyquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:11 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
20 soorten goederen?
Hop, gewoon coal. Niet moeilijk doen.
Stond gewoon in de OP hoor .quote:
Dat is op te hogen hoor .quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Das ook zo saai.. Trammetjes zijn ook leuk, jammer dat je max 300 wegvoertuigen kan laten rijden in de multy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |