abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:15:53 #101
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_78801326
Is er een makkelijke manier om je spoorwegen om te zetten naar MagLev of monorail? Dus niet dat je over het hele spoor hoeft te gaan met dat 'convertortooltje'? Want zoals het er nu uitziet moet ik alle treintjes eerst naar het depot sturen, daar verkopen, alvorens onthouden te hebben wat voor cargo-samenstelling het was, dan het depot omzetten, opnieuw treinen (monorail/maglev dit keer) kopen, dan het hele spoor omzetten, etc. etc. Is het echt nodig om het op die manier te doen?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 07:19:55 #102
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_78805807
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:15 schreef Xaobotnik het volgende:
Is er een makkelijke manier om je spoorwegen om te zetten naar MagLev of monorail? Dus niet dat je over het hele spoor hoeft te gaan met dat 'convertortooltje'? Want zoals het er nu uitziet moet ik alle treintjes eerst naar het depot sturen, daar verkopen, alvorens onthouden te hebben wat voor cargo-samenstelling het was, dan het depot omzetten, opnieuw treinen (monorail/maglev dit keer) kopen, dan het hele spoor omzetten, etc. etc. Is het echt nodig om het op die manier te doen?
Zie FAQ.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:23:48 #103
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_78815745
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 07:19 schreef Bart het volgende:

[..]

Zie FAQ.
Tsja, alsof ik dat niet al had gedaan. Ik zie het echter nergens staan.... Ik speel het al sinds het origineel, en dit is toch altijd een ergenis geweest.
Ik heb net een paar simpele zaken omgezet. Wanneer je het depot omzet, hoef je de orders niet opnieuw in te geven. Dat is al wat. Maar ik moet wel treinen opnieuw bouwen en heel een spoor langsgaan om het om te zetten...
pi_78816829
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

heel een spoor langsgaan om het om te zetten...
Maak twee viewports aan, laat in de eerste de bovenhoek zien, in de andere de onderhoek en sleep met het cnversietooltje.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:19:11 #105
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_78817361
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Tsja, alsof ik dat niet al had gedaan. Ik zie het echter nergens staan.... Ik speel het al sinds het origineel, en dit is toch altijd een ergenis geweest.
Ik heb net een paar simpele zaken omgezet. Wanneer je het depot omzet, hoef je de orders niet opnieuw in te geven. Dat is al wat. Maar ik moet wel treinen opnieuw bouwen en heel een spoor langsgaan om het om te zetten...
Beter kijken
quote:
Hoe kan ik het makkelijkst mijn spoor+treinen omzetten naar maglev?
Stuur al je treinen naar een depot, en verkoop ze. Maak vervolgens twee kijkvensters aan, eentje bovenin het veld en eentje onderin. Selecteer nu het rail-ombouw-knopje en sleep van het ene kijkvenster naar het andere zodat de hele map in één keer geselecteerd is. Nu is je hele spoornet omgebouwd. Nu begint het vervelendste klusje: alle treinen opnieuw bouwen. Eventueel is het handig om, als je veel treinen met dezelfde orders hebt, één oude trein met de oude orders te bewaren zodat je die makkelijk kan kopiëren.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_79045639
weet iemand hoe je makkelijk een systeem kan maken waarin meerdere sporen parralel aan elkaar lopen waarin de treinen altijd het spoor nemen met de minste reistijd?

ik heb wat met die geavanceerde seinen zitten klooien maar meestal gaan ze dan onnodig veel wisselen tussen 2 sporen waardoor alles vertraagt.

ik kan ook nergens uitgebreide tutorials vinden van hoe anderen dit hebben aangepakt

kan iemand me helpen?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:29:13 #107
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79060899
eigenlijk kan het alleen door op de gehele lengte van die sporen geen seinen te plaatsen, zodat ze altijd het lege (snelle) spoor kiezen, maar dan is de capaciteit weer ruk..
beter zorg je dr voor dat je alleen treinen hebt rijden die allemaal even hard kunnen, zodat ze met een tussenafstand van 2 seinen met zn allen vlot doorrijden..
tevens remmen te krappe bochten treinen af, waardoor de achterop rijdende trein weer moet remmen (stilstand) en er meteen een dikke file ontstaat.
de ai van het spel zal trouwens 9 van de 10 keer de kortste route nemen, ook al is die druk..
zolang er geen rood sein is, zal de ai de korste (snelste) route kiezen.
dus: beslis voor het spel en forceer door middel van een breed station een keuze voor de ai.
neem een 6, 8 of 12 spoor station, en zorg dat de linker sporen op 1 spoor uitkomen en de rechter sporen op een ander exit spoor terecht komen.. zo verdeel jij al de keuze.
je kunt natuurlijk ook 3 of 4 exit sporen maken)
bij het inrijden van het station op welk spoor dan ook zal het exit spoor dus al beslist zijn.
tevens zal de capaciteit erg hoog zijn. (hoger naar mate meer sporen natuurlijk)
(zie mijn screenshot en filmpje een pagina terug)

[ Bericht 15% gewijzigd door mickeyD op 12-03-2010 14:39:05 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79066423
[img]het probleem zit hem vooral dat op sommige routes waar knooppunten zitten, dat daar alles word afgeremd omdat die treinen moeten ritsen, en als ik daar dan 4 sporen neem ipv 2 dan gaan ze af en toe onnodig veel heen en weer waardoor alles word vertraagd.

ik zal zometeen wel even wat screenshots maken van de probleemgebieden

edit:

[/img]

[ Bericht 20% gewijzigd door flatsj op 12-03-2010 16:56:00 ]
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:07:42 #109
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79067741
waypoints gebruiken(trein controlepost), en in de route zetten.. (het knopje tussen depot en station)
als je veel treinen hebt, dan ben je ff bezig helaas..
maar dan kun je ze wel "dwingen" een bepaald spoor te volgen..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79068688
Ik heb al meerdere waypoints, parralelbanen en grote stations (met zo lang mogelijke entrance en exit rails) maar het probleem zit hem juist in het ritsen. daar gaat erg veel snelheid verloren waardoor het hele systeem af en toe tot stilstand komt als er 1 trein wil invoegen

ik begin ook een beetje een probleem te krijgen met de ruimte bij mijn stations


hier zitten 165 treinen aan verbonden aan het einde staan geavanceerde seinen zodat per 3 perrons maximaal 2 treinen tegelijk in maximaal 2 verschillende richten kunnen.

een station waar 290 treinen aan zijn verbonden waaronder hout, goederen, post, passagierstreinen, ijzererts en staal. Hier zijn 3 verschillende toegangsroutes die ongeveer gelijk zijn verdeelt met waypoints, de derde is exlusief voor goederentreinen

Hier zitten 131 treinen aan verbonden, heb ik net nieuw gemaakt en werkt uitstekend.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:47:09 #111
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79069242
je loopt op een gegeven moment toch tegen de limiet aan van wat een bepaald spoor kan hebben..
ik stel het me zo voor (gezien je eerste screenshot)
je hebt een aantal stations op een rijtje met daarlangs een doorgaande route waar de treinen af moeten naar de stations en na het laden/lossen weer op..
echter, niet elke trein stopt bij hetzelfde station?
treinen op weg naar een verder gelegen station om te laden rijden dus tussen treinen die al volgeladen zijn bij voorliggende stations?
die moet je dus spreiden..
zorgen dat lege treinen niet bij geladen treinen op hetzelfde spoor zitten.
scheelt de helft aan capaciteit
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79077144
wat maakt het voor verschil als er volle en lege treinen door elkaar rijden? want ik heb mijn stations juist zo ingedeeld dat het moeilijk van elkaar te scheiden is omdat ze dan moeten omrijden
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:27:31 #113
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79085025
lege moeten afslaan om te laden, volle vertrekken en de lege die afslaan rijden de volle in de weg..

vol omrijden is niet erg, meer vakjes vervoeren is meer $$$
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79086532
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:27 schreef mickeyD het volgende:
vol omrijden is niet erg, meer vakjes vervoeren is meer $$$
Niet waar.

De afstand die gebruikt wordt bij de berekening hoeveel geld je vracht opleverd wordt gemeten als de manhattan afstand tussen de twee stationsbordjes van het laad en het los station. Het is zelfs zeer onvoordelig om geladen treinen geen voorrang te geven, aangezien er minder wordt betaald als je langer over het leveren doet. Zie ook de OpenTTD wiki.


[ Bericht 9% gewijzigd door vanOekelen op 13-03-2010 01:32:51 ]
pi_79093782
Meer vakjes hemelsbreed levert meer op, maar niet als ze moeten omrijden. maar ik heb dus gezorgd dat de treinen die ergens afslaan eerder afslaan dan de treinen die invoegen, zodat die elkaar niet in de weg zitten.

btw crasht openttd bij jullie ook zo vaak?
pi_79093958
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:05 schreef flatsj het volgende:
Meer vakjes hemelsbreed levert meer op, maar niet als ze moeten omrijden. maar ik heb dus gezorgd dat de treinen die ergens afslaan eerder afslaan dan de treinen die invoegen, zodat die elkaar niet in de weg zitten.

btw crasht openttd bij jullie ook zo vaak?
De afstand wordt niet hemelsbreed bepaald maar de manhattan afstand wordt ervoor gebruikt. Dus als je 20 vakjes naar rechtsonder moet en 20 naar rechtsboven dan wordt er een afstand van 40 gebruikt ipv wortel(2)*20.

OpenTTD crasht bij mij eigenlijk zo goed als nooit. Welke versie, OS en grf's gebruik je?
pi_79094473
ik gebruikte eerst openttd 0.7.3, overgestapt naar 0.7.5 en toen naar die nieuwste, 10.0 rc2. maar bij elke crashde mijn hele computer... en ik gebruik geen grf's

ik heb windows 7 64 bits
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:15:54 #118
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79095767
denk dat t aan je win 7 ligt
ik gebruik de 32 bits win 7 en hier crasht ie nooit.
ik draai RC2
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79097905
Het vreemde is dat hij in vroeger nooit crashde, pas toen ik het spel pas recentelijk weer ging spelen, ik ga binnekort toch weer opnieuw windows erop zetten en dan kijken of het beter gaat
pi_79220024
ik had van de week eindelijk een systeem van 700+ treinen. Kreeg een melding dat er niet meer treinen mogelijk zijn bij 600. Soms zijn er wel eens opstoppingen maar die lossen vrij snel op. Ben er ook erg blij mee maar ik zie nog steeds punten in die ik wil verbeteren. De volgende keer weer beter proberen.
pi_79220309
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:33 schreef SimonBalk het volgende:
ik had van de week eindelijk een systeem van 700+ treinen. Kreeg een melding dat er niet meer treinen mogelijk zijn bij 600. Soms zijn er wel eens opstoppingen maar die lossen vrij snel op. Ben er ook erg blij mee maar ik zie nog steeds punten in die ik wil verbeteren. De volgende keer weer beter proberen.
Je kunt het maximaal aantal toegestane treinen eenvoudig verhogen in het instellingenmenu
pi_79221293
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:41 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Je kunt het maximaal aantal toegestane treinen eenvoudig verhogen in het instellingenmenu
Ik weet het. Vandaar dat ik al meer dan 700 treinen heb
  Redactie Sport donderdag 18 maart 2010 @ 12:22:17 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79290442
Wat is in de dienstregeling het verschil tussen schema en verwacht? Ik merk namelijk geen verschil tussen die twee. Eigenlijk zoek ik een optie om een trein langzamer te laten rijden als deze ruim in de rijtijd zit, zodat hij precies op tijd (volgens de dienstregeling) het station binnenkomt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:57:33 #124
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79304022
voor de liefhebbers: vandaag is versie 1.0.0-RC3 uitgebracht.
http://www.openttd.org/download-testing/1.0.0-RC3
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 1 april 2010 @ 09:09:51 #125
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79819279
1.0.0 final is uit
Vanavond ga ik even de FOK!server updaten, en ook even een downloadlinkje plaatsen met een uitpakken-en-spelen bestandje
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 1 april 2010 @ 09:10:07 #126
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79819284
1 april trouwens!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 1 april 2010 @ 09:10:22 #127
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79819286
Maar dat maakt niets uit want het is toch echt waar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 1 april 2010 @ 20:40:37 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79844716
Mijn servers draaien de final 1.0.0 al... ik heb em zelf nog niet getest, maar er zijn maar weinig veranderingen sinds RC3.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 1 april 2010 @ 21:40:48 #129
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79847588
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:40 schreef maartena het volgende:
Mijn servers draaien de final 1.0.0 al... ik heb em zelf nog niet getest, maar er zijn maar weinig veranderingen sinds RC3.
Meestal zo, anders wordt ie niet final
FOK!server is in ieder geval vanaf nu 1.0.0
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:13:15 #130
297838 MooiWark
Schijt aan de regels!
pi_80408103
tvp

spel ook maar weer gedownload

iemand nog een savegame?
  woensdag 21 april 2010 @ 16:04:13 #131
75049 BasOne
Spaceship!
pi_80562920
Wat is dat toch met 'geen vliegtuigen', als ik Railroad tycoon wil spelen start ik dat wel op.

Komop, dit is Transport tycoon, daar horen vliegtuigen ook bij.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 21 april 2010 @ 16:31:11 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80564087
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:04 schreef BasOne het volgende:
Wat is dat toch met 'geen vliegtuigen', als ik Railroad tycoon wil spelen start ik dat wel op.

Komop, dit is Transport tycoon, daar horen vliegtuigen ook bij.
Omdat de inkomsten van vliegtuigen niet echt overeenkomen met de kosten. Je kunt gewoon een paar vliegvelden neerplempen, een paar vliegtuigen kopen, en een uurtje later ben je nog steeds de rijkste.

Verder krijg je in multiplayer games dus dat spelers gaan proberen enorme stukken land te "reserveren" voor een groot vliegveld, en elke speler moet een eigen vliegveld neerzetten. En dan krijg je dus steden met 3 enorme vliegvelden er om heen, die alleen maar in de weg zitten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 april 2010 @ 17:31:34 #133
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_80566239
Plus dat mensen het tof vinden om het meeste geld van iedereen te hebben en daarom 783 vliegtuigen bouwen waardoor iedereen desyncs krijgt omdat ofwel je eigen pc ofwel de server het niet meer aankan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 21 april 2010 @ 17:51:39 #134
75049 BasOne
Spaceship!
pi_80566811
Kan je dan niet gewoon limitten op een max aantal vliegtuigen per persoon, zeg 50?
Inplaats van het helemaal niet te doen?

Er rijden zelfs geen bussen op de fok server
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 21 april 2010 @ 17:56:55 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80566961
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:51 schreef BasOne het volgende:
Kan je dan niet gewoon limitten op een max aantal vliegtuigen per persoon, zeg 50?
Dan heb je nog steeds het probleem dat iedereen grote lappen grond wil reserveren, want oh wee als ze straks geen super-duper-intercontinental airport kunnen neerpleppen.

Start zelf een server?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 april 2010 @ 17:58:22 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80567007
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:31 schreef Bart het volgende:
Plus dat mensen het tof vinden om het meeste geld van iedereen te hebben en daarom 783 vliegtuigen bouwen waardoor iedereen desyncs krijgt omdat ofwel je eigen pc ofwel de server het niet meer aankan.
Server is meestal niet het probleem.... maar wel iemand die vanuit een ver land met een een oude Pentium III verbind naar zo'n server en vervolgens het allemaal niet meer aankan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 april 2010 @ 18:00:08 #137
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_80567066
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:51 schreef BasOne het volgende:
Kan je dan niet gewoon limitten op een max aantal vliegtuigen per persoon, zeg 50?
Inplaats van het helemaal niet te doen?

Er rijden zelfs geen bussen op de fok server
Ik had voorheen de limit op 10, maar er riepen wat mensen dat ze het zonder wilden. Dus dat heb ik toen ingesteld. Maar ik wil het best wel weer ophogen naar 20 ofzo hoor
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Server is meestal niet het probleem.... maar wel iemand die vanuit een ver land met een een oude Pentium III verbind naar zo'n server en vervolgens het allemaal niet meer aankan.
Klopt
Maar als ik een 1024x2048 map heb met 3000 voertuigen, dan trekt mijn server het ook niet meer hoor
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 21 april 2010 @ 23:02:45 #138
75049 BasOne
Spaceship!
pi_80580321
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan heb je nog steeds het probleem dat iedereen grote lappen grond wil reserveren, want oh wee als ze straks geen super-duper-intercontinental airport kunnen neerpleppen.

Start zelf een server?
Heb zelf wel eens een server gestart, 2048x2048 kaart no limits.
Maar als er al een paar mensen op komen verdwijnen ze weer en kan em niet 24/7 laten draaien
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_80665831
Ik kan geen trams bouwen op de server: "Too many vehicles in game"
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_80841451
Is de server dood of ligt het aan mij?

Lamaar, hij is gewoon gereset

Vliegtuigen

[ Bericht 45% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 29-04-2010 14:13:00 ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 29 april 2010 @ 14:20:30 #141
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_80842135
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Is de server dood of ligt het aan mij?

Lamaar, hij is gewoon gereset

Vliegtuigen
Ja, mensen wilden vliegtuigen, dus dat heb ik weer aangezet
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_80873104
Hij loopt bij mij elke paar minuten vast...
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:21:12 #143
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_80884396
Bij mij niet...

Torrents aan het downloaden?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:25:50 #144
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_80906512
Dat is leuk Fok!server draait nog op 1.0.0 en ik kan alleen 1.0.1 downloaden

Heeft iemand een link naar een source van 1.0.0?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:05:34 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_80907683
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat is leuk Fok!server draait nog op 1.0.0 en ik kan alleen 1.0.1 downloaden

Heeft iemand een link naar een source van 1.0.0?
FOK!server draait helemaal niet op 1.0.0.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:11:01 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_80907856
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 18:05 schreef Bart het volgende:

[..]

FOK!server draait helemaal niet op 1.0.0.
Nee idd niet zal ik wel verkeerd gezien hebben
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Official ESF Kreviewer zondag 2 mei 2010 @ 10:27:40 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80924114
Vraagje... heb het spel lang niet meer gespeeld..
Ik heb hier een dubbel oneway track gebouwd, maar hoe zorg ik er nou voor dat als ik daar bv 8 treinen op laat rijden, dat ze niet op een gegeven moment gewoon allemaal achter elkaar aanrijden, maar wat meer tussenafstand houden, zonder dat ze te lang op een rood stoplicht moeten wachten waardoor ze willen draaien...

  zondag 2 mei 2010 @ 10:32:39 #148
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_80924211
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:27 schreef Kreator het volgende:
Vraagje... heb het spel lang niet meer gespeeld..
Ik heb hier een dubbel oneway track gebouwd, maar hoe zorg ik er nou voor dat als ik daar bv 8 treinen op laat rijden, dat ze niet op een gegeven moment gewoon allemaal achter elkaar aanrijden, maar wat meer tussenafstand houden, zonder dat ze te lang op een rood stoplicht moeten wachten waardoor ze willen draaien...

[ afbeelding ]
Of je maakt hele grote seinafstanden met eventueel wat presignals ofzo, of je gebruikt timetables.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Official ESF Kreviewer zondag 2 mei 2010 @ 10:35:03 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80924268
Okay, zal me eens inlezen in die timetables.
pi_80924390
Timetables kost even wat tijd/aandacht, maar werkt prima als je het goed 'finetuned' 14.gif
  zondag 2 mei 2010 @ 19:40:49 #151
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_80943595
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:27 schreef Kreator het volgende:
Vraagje... heb het spel lang niet meer gespeeld..
Ik heb hier een dubbel oneway track gebouwd, maar hoe zorg ik er nou voor dat als ik daar bv 8 treinen op laat rijden, dat ze niet op een gegeven moment gewoon allemaal achter elkaar aanrijden, maar wat meer tussenafstand houden, zonder dat ze te lang op een rood stoplicht moeten wachten waardoor ze willen draaien...

[ afbeelding ]
Hoe heb je die treinen ingesteld vol laden / lossen op ieder station?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 2 mei 2010 @ 22:05:07 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80949908
Today we released OpenTTD 1.0.1, the first maintenance release of the 1.0 series. It fixes quite a number of bugs, including some serious security vulnerabilities which can quite spoil online playing.
We urge server owners to update as soon as possible.


En gedaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Official ESF Kreviewer zondag 2 mei 2010 @ 22:07:12 #153
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80950016
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe heb je die treinen ingesteld vol laden / lossen op ieder station?
Nee, gewoon stoppen, laden, optiefen. Volladen is niet handig met een paar kleine stationnetjes die weinig volk hebben.
pi_80961104
Alvast een TVP, zo maar eens proberen te starten
pi_80996844
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:32 schreef Bart het volgende:

[..]

Of je maakt hele grote seinafstanden met eventueel wat presignals ofzo, of je gebruikt timetables.
Ik deed het altijd met grote seinafstanden ja (one-way uiteraard)...
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 mei 2010 @ 21:47:25 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81155187
Ik zal wel heel erg dom bezig zijn, maar wat doe ik nou niet goed???



Op rood komen ze binnen, moeten ze 1 vd lege plekken op het station pakken. Presignal ervoor, entrysignals bij station. Ze moeten weer vertrekken via de blauwe pijlen...
Maaaaaaarrrrrrrrrrr....ze blijven nu stom wachten als ze het station weer uit willen rijden. Wat doe ik fout? .

[ Bericht 2% gewijzigd door Kreator op 07-05-2010 21:52:26 ]
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 mei 2010 @ 22:01:32 #157
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81156082
Tis al opgelost. Heb het omgelegd.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:17:08 #158
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81157011
En maak screenshots voortaan in PNG in plaats van JPG, zie je de seinen wat beter
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:17:39 #159
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_81160609
okay, volgende keer kun je, als je de ruimte niet hebt, ook de seinen voor de perrons weglaten, dan kiest het spel zelf een leeg perron, en blokeren ze niets.
bij een vol station blijft een volgende trein braaf wachten bij het laatste sein tot er een perron vrij is.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_81305817
tvp
pi_81390739
Hoe krijg je het beste je aantal % getransporteerd omhoog?
Meer treinen? Maar mijn treinen zijn nooit vol
minder/kleinere treinen helpt ook al niet?
Instellen dat ze vol geladen moeten zijn of helpt dat niet?
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_81390807
Volgens mij zorgen dat je treinen helemaal volladen, en zodra een trein vertrekt de volgende er al staat
pi_81391795
Dat dus.
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:48:24 #164
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81398976
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:34 schreef Lampje_NL het volgende:
Hoe krijg je het beste je aantal % getransporteerd omhoog?
Meer treinen? Maar mijn treinen zijn nooit vol
minder/kleinere treinen helpt ook al niet?
Instellen dat ze vol geladen moeten zijn of helpt dat niet?
http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Station_rating
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81399056
Ah, als ik dit weekend tijd heb en het buiten regent, ga ik ook weer eens wat spoortjes leggen
pi_81401402
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Nog veel meer goeie tips:
http://wiki.openttd.org/Hotkeys
Vooral A, S, D, Q, W en E zijn interessante toetsen tijdens het bouwen van spoortjes.
Ik heb vorig jaar hele games hier online "uitgespeeld" en kom er nu pas achter dat je kan draaien

Vanaf welke versie kon dat? Niet vanaf de originele in 1994 toch?
Heb het spel in 1994 origineel gekocht Was nog best duur toen! 140 gulden ofzo.
Maar welk spel speel je nu 16 jaar lang?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:42:19 #167
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81407183
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar hele games hier online "uitgespeeld" en kom er nu pas achter dat je kan draaien

Vanaf welke versie kon dat? Niet vanaf de originele in 1994 toch?
Heb het spel in 1994 origineel gekocht Was nog best duur toen! 140 gulden ofzo.
Maar welk spel speel je nu 16 jaar lang?
Draaien? Wat bedoel je daarmee? Autorail ofzo? Zo ja: geen idee, 0.4.5 ofzo gok ik... Paar jaar in ieder geval.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 09:00:54 #168
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81407413
Ik heb gisteren trouwens die OpenMSX geinstalleerd, wel weer leuk, die oldschool midi-files met jazzmuziek
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81421760
denk dat hij met draaien de beeld POV bedoeld
maar afaik kon dat in het verleden ook niet. wel met andere games
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:30:14 #170
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81421832
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:27 schreef Caracca het volgende:
denk dat hij met draaien de beeld POV bedoeld
maar afaik kon dat in het verleden ook niet. wel met andere games
Denk het niet, want dat kan nog steeds niet en zal waarschijnlijk ook nooit kunnen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81428763
quote:
Iemand die het in het kort wil vertalen ?
(Wat over ..% transporteert gaat)
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:29:34 #172
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81431001
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:40 schreef Lampje_NL het volgende:

[..]

Iemand die het in het kort wil vertalen ?
(Wat over ..% transporteert gaat)
Je kan geen Engels? Het is niet echt een ingewikkelde tabel ofzo... In de rechter kolom staat hoeveel invloed datgene in de linker kolom heeft. Bijvoorbeeld Age in years of last vehicle entering station: 2 jaar +4%, 1 jaar +8% en 0 jaar +13%. Zo ga je alle factoren uit de linker kolom af, en kijkt welke waarde bij jouw station van toepassing is, en leest dan het percentage uit de rechter kolom af. Alle percentages opgeteld geeft de rating van je station.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81436158
Server restart?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 21:58:23 #174
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81436180
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:57 schreef SharQueDo het volgende:
Server restart?
Ja.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81438112
Ik zit me al een half uur suf te zoeken naar een instelling ..
Volgens mij had ik van de week dat treintjes ook niet afremmen bij een schuin druk..
Of ben ik nu in de war? ?

Trein acceleratie mode: Realistisch
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:36:30 #176
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81438191
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:34 schreef Lampje_NL het volgende:
Ik zit me al een half uur suf te zoeken naar een instelling ..
Volgens mij had ik van de week dat treintjes ook niet afremmen bij een schuin druk..
Of ben ik nu in de war? ?

Trein acceleratie mode: Realistisch
Realistisch remmen ze bijna niet af op hellingen maar wel in scherpe bochten. Oude acceleratiemodel doet het andersom.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81438606
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:34 schreef Lampje_NL het volgende:
schuin druk..
Wehe, vingers iets te ver naar links
pi_81438729
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:44 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Wehe, vingers iets te ver naar links
Het is dat je er iets over zegt, anders had ik het zelf niet gemerkt typ de laatste tijd wel vaker verkeerde woorden, zonder dat ik het door heb :S
Ik lees nooit mijn posts na voor dat ik op invoeren/posten klik
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_81438889
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:58 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja.
Automatisch? Of handmatige restart?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:29:36 #180
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81449750
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:49 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Automatisch? Of handmatige restart?
Handmatig. Ik moest Windows Server 2008 updaten, dus de pc moest rebooten. Dan gelijk maar OpenTTD ook gereboot . Ik heb de savegame nog als je hem wil...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81454540
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:29 schreef Bart het volgende:

[..]

Handmatig. Ik moest Windows Server 2008 updaten, dus de pc moest rebooten. Dan gelijk maar OpenTTD ook gereboot . Ik heb de savegame nog als je hem wil...
Voor mij hoeft het niet.
pi_81454936
Goh hoe een oud spel toch weer mijn aandacht kan krijgen.

Jaren geleden toen Pentium 3? nog high-end was kon je
dit spel ook al kopen en vond ik het best leuk.

Nu jaren later kom ik het bij toeval tegen en heb ik het weer
geïnstalleerd en plezier mee gehad.

Meer mensen met dit soor ervaringen met games uit het verleden
in een nieuw jasje?
75 topics = FIN
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:27:19 #183
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81455012
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:25 schreef FP128 het volgende:
Goh hoe een oud spel toch weer mijn aandacht kan krijgen.

Jaren geleden toen Pentium 3? nog high-end was kon je
dit spel ook al kopen en vond ik het best leuk.
Je kon het al kopen toen pentium 1 high-end was
quote:
Nu jaren later kom ik het bij toeval tegen en heb ik het weer
geïnstalleerd en plezier mee gehad.

Meer mensen met dit soor ervaringen met games uit het verleden
in een nieuw jasje?
http://code.google.com/p/corsix-th/ voor Theme Hospital
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81487006
Ligt dat nou aan mij of kan je niet meer overladen?
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_81488649
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:50 schreef Lampje_NL het volgende:
Ligt dat nou aan mij of kan je niet meer overladen?
bij 'alles lossen' kun je uitklappen en transfer kiezen in het routemenu van ene voertuig
dag
pi_81496178
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:28 schreef Peter het volgende:

[..]

bij 'alles lossen' kun je uitklappen en transfer kiezen in het routemenu van ene voertuig
Ja, maar je kan nergens aan klikken dat hij lost, maar niks meer mee neemt :/
Lossen indien geaccepteerd
Lossen en vracht meenemen
Tranfer en neem vracht mee
Niet lossen en neem vracht mee

Maar nergens Lossen en voor de rest niks
Eerst kon ik bijv van meerdere station naar 1 stations overladen, en van dat station weer uit eindelijk naar eind bestemming..
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
pi_81497386
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef Lampje_NL het volgende:

[..]

Ja, maar je kan nergens aan klikken dat hij lost, maar niks meer mee neemt :/
Lossen indien geaccepteerd
Lossen en vracht meenemen
Tranfer en neem vracht mee
Niet lossen en neem vracht mee

Maar nergens Lossen en voor de rest niks
Eerst kon ik bijv van meerdere station naar 1 stations overladen, en van dat station weer uit eindelijk naar eind bestemming..
Bij 'alle vracht vol laden' kun je dan ook kiezen voor 'niet laden'
dag
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:06:10 #188
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_81589419
Hoeveel passagierstreinen laten jullie maximaal per perron rijden? Ben redelijk nieuw v.w.b. OpenTTD, en heb net een tijdje zitten sleutelen met verschillende stations + seinen en ik krijg niet meer dan 3 treinen per perron zonder dat de boel begint te ratelen. (Twee stations dichtbij elkaar met twee perrons, met one-way van A naar B en one-way van B naar A, met seinen. Hier liep het tot 6 treinen goed, met meer hapert het. Daarnaast nog een wat grotere versie geprobeerd met vier perrons en de middelste twee lijnen one-way van A naar B en de buitenste twee lijnen van B naar A. Denk dat als ik de lijnen samenvoeg, de capaciteit nog wel verder omlaag gaat, of de grotere afstand moet veel goedmaken. Bij vier perrons kon ik tot 12 treinen kwijt, zonder dat er vertraging optrad.)

Goed, de vraag nogmaals, hoeveel passagierstreinen kunnen jullie kwijt per perron? Met one-way? Voegen jullie altijd alle lijnen samen na de wisselstraat voor het station? D.w.z., stel je hebt een station met twee perrons, dan heb je uiteraard een aanvoer- en vertreklijn. Bij vier perrons kan dat misschien ook wel, maar wat als je pak 'm beet 10 perrons hebt?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:01:26 #189
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81603015
Dat hangt af van de lengte van de treinen, de snelheid van de treinen, de efficiëntie van de sporen en kruisingen, het aanbod van de passagiers/goederen, de capaciteit van de trein........
Dus je vraag is niet zomaar te beantwoorden .
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81604071
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoeveel passagierstreinen laten jullie maximaal per perron rijden? Ben redelijk nieuw v.w.b. OpenTTD, en heb net een tijdje zitten sleutelen met verschillende stations + seinen en ik krijg niet meer dan 3 treinen per perron zonder dat de boel begint te ratelen. (Twee stations dichtbij elkaar met twee perrons, met one-way van A naar B en one-way van B naar A, met seinen. Hier liep het tot 6 treinen goed, met meer hapert het. Daarnaast nog een wat grotere versie geprobeerd met vier perrons en de middelste twee lijnen one-way van A naar B en de buitenste twee lijnen van B naar A. Denk dat als ik de lijnen samenvoeg, de capaciteit nog wel verder omlaag gaat, of de grotere afstand moet veel goedmaken. Bij vier perrons kon ik tot 12 treinen kwijt, zonder dat er vertraging optrad.)

Goed, de vraag nogmaals, hoeveel passagierstreinen kunnen jullie kwijt per perron? Met one-way? Voegen jullie altijd alle lijnen samen na de wisselstraat voor het station? D.w.z., stel je hebt een station met twee perrons, dan heb je uiteraard een aanvoer- en vertreklijn. Bij vier perrons kan dat misschien ook wel, maar wat als je pak 'm beet 10 perrons hebt?
Mijn taktiek was altijd heel simpel... je bouwt zoveel mogelijk dubbelbaans lijnen en voorspelt in het begin al een beetje waar het druk word en welke industrieen je kiest.. Voorkeur van mij is Kolen omdat het redelijk veel oplevert . De stations bouw je en vervolgens leg je een lijn aan hierop kunnen in de toekomst meerdere lijnen worden aangelegd. Treinen wachten toch tot ze vol zijn dus de capaciteit van mijn lijnen worden niet gehinderd door andere lijnen die ik eraan vast knoop.

Tja en soms heb je pech en dan heb je een puzzeltje . Dat was mijn strategie
Hoeveel treinen laat je rijden? Nou net zoveel als de capaciteit van je Stad / Industrie aan kan
Redacted
pi_81608834
Hehe, ik ben niet zo van de industrieën dus bij mij gaat het voornamelijk om passagiers en misschien wat post. Maar goed, ik weet ook nog niet precies hoe ik die sporen aanleg, natuurlijk. Wat ik probeerde was een stresstest, verst ingezoomd en dan op één scherm zodat ik het goed kon volgen, en dan gebruikte ik slechts de locomotief, zonder passagiers.

Ander vraagje, steden groeien op zich best snel maar op een gegeven moment komen ze toch wat in de verdrukking. (Rond de 20.000 inwoners bij mij.) Zeker als meerdere steden tegen elkaar aangroeien. Zijn er ook mods die andere of extra gebouwen hebben? (Ben sowieso niet echt gecharmeerd van de gebouwen in de 21e eeuw in het spel. Beetje te futuristisch.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 19 mei 2010 @ 07:06:16 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81610070
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ander vraagje, steden groeien op zich best snel maar op een gegeven moment komen ze toch wat in de verdrukking. (Rond de 20.000 inwoners bij mij.) Zeker als meerdere steden tegen elkaar aangroeien. Zijn er ook mods die andere of extra gebouwen hebben? (Ben sowieso niet echt gecharmeerd van de gebouwen in de 21e eeuw in het spel. Beetje te futuristisch.)
http://grfcrawler.tt-forums.net/index.php
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_81610411
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hehe, ik ben niet zo van de industrieën dus bij mij gaat het voornamelijk om passagiers en misschien wat post. Maar goed, ik weet ook nog niet precies hoe ik die sporen aanleg, natuurlijk. Wat ik probeerde was een stresstest, verst ingezoomd en dan op één scherm zodat ik het goed kon volgen, en dan gebruikte ik slechts de locomotief, zonder passagiers.

Ander vraagje, steden groeien op zich best snel maar op een gegeven moment komen ze toch wat in de verdrukking. (Rond de 20.000 inwoners bij mij.) Zeker als meerdere steden tegen elkaar aangroeien. Zijn er ook mods die andere of extra gebouwen hebben? (Ben sowieso niet echt gecharmeerd van de gebouwen in de 21e eeuw in het spel. Beetje te futuristisch.)
Ik in het begin ook niet tot je 20 verschillende soorten treintjes ziet
Redacted
pi_81610422
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:53 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ik in het begin ook niet tot je 20 verschillende soorten treintjes ziet
mods

Geef mij maar gewoon pats boem TTD zoals het vroegâh was. OpenTTD met original graphics, geen namaakrommel.
pi_81611023
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:55 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

mods

Geef mij maar gewoon pats boem TTD zoals het vroegâh was. OpenTTD met original graphics, geen namaakrommel.
nee geen mods gewoon originele graphics alleen 20 soorten goederen (ok iets minder 8 dan ) maar gaat om het idee
Redacted
pi_81615292
quote:
Dank!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_81615724
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:43 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

nee geen mods gewoon originele graphics alleen 20 soorten goederen (ok iets minder 8 dan ) maar gaat om het idee
20 soorten goederen?

Hop, gewoon coal. Niet moeilijk doen.
pi_81616532
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:11 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

20 soorten goederen?

Hop, gewoon coal. Niet moeilijk doen.
Das ook zo saai.. Trammetjes zijn ook leuk, jammer dat je max 300 wegvoertuigen kan laten rijden in de multy
dag
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:39:44 #199
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81617033
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dank!
Stond gewoon in de OP hoor .
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:40:08 #200
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_81617053
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Das ook zo saai.. Trammetjes zijn ook leuk, jammer dat je max 300 wegvoertuigen kan laten rijden in de multy
Dat is op te hogen hoor .
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')