Dat is juist wat ik doe, weinig volk? Kleinere treintjesquote:Op zondag 2 mei 2010 22:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, gewoon stoppen, laden, optiefen. Volladen is niet handig met een paar kleine stationnetjes die weinig volk hebben.
das niksquote:Op donderdag 20 mei 2010 20:48 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Het verplaatsen van je HQ kost 150 miljoen?!![]()
Zo weinig bij jou? Jij hebt ook niet je best gedaanquote:Op donderdag 20 mei 2010 20:48 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Dat is vrij lastig op een track met 25 stations. Bovendien vind ik het mooier om alle treinen op dezelfde lengte te hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 06:37 schreef cablegunmaster het volgende:
Dat is juist wat ik doe, weinig volk? Kleinere treintjes![]()
..ik heb momenteel ongeveer 1 miljard per jaar inkomsten (300 treintjes en een paar vliegtuigjes). Dan is 150 mio niks. en ik ben pas een paar weken bezig...quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:48 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef lezut het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van een station in mijn huidige game.. Beetje slecht zichtbaar omdat ik mijn stations liefst ingraaf zodat de stad er wat minder last van heeft (kan ik trams over de viaducten sturen -> geen crashes)
Ik doe het nooit; ik zie de nut er niet echt van in.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]! Eindelijk iemand die ook van alles ingraaft! Dat doe ik ook het liefst, ook met goederen.
.
Ik deed/doe het om bijvoorbeeld goederen- en personenvervoer te scheiden, dus personenvervoer in zijn geheel op "begane grond" en goederen op "-1". Dan hoeven treinen niet te klimmen en kunnen ze wel ongelijkvloers kruisen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:02 schreef SharQueDo het volgende:
Ik doe het nooit; ik zie de nut er niet echt van in.
Als je veel geld hebt, dan kost het verplaatsen ook meer...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
150 miljoen is inderdaad niet zoveel na een tijdje spelen. In het begin is het altijd even krap en daarna heb je zoveel geld dat je van gekkigheid niet weet wat je ermee moet doen.
Ik deed het altijd andersomquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik deed/doe het om bijvoorbeeld goederen- en personenvervoer te scheiden, dus personenvervoer in zijn geheel op "begane grond" en goederen op "-1". Dan hoeven treinen niet te klimmen en kunnen ze wel ongelijkvloers kruisen.
Hij staat gewoon in de lijst op http://openttd.org/serversquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:00 schreef Hojdhopper het volgende:
N.a.v. bovenstaande post. Hoe kom je eigenlijk op de server? Ik kan hem niet vinden in de serverlijst? (oke openttd-newbie hierzo, sorry).
Je moet ook geen sporen leggen op zee-niveau, tenzij het echt niet anders kan.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:49 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
LeukIemand heeft met opzet een deel van mijn spoor onder water laten lopen op de server.
Alleen als ik ze op heterdaad betrap.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
@ Maik Transport:
Ook jouw netwerk is gesaboteerdAlles is vastgelopen.
Kunnen dat soort figuren niet geband worden?
dan moet ik maar weer eens een keertje jullie komen ownenquote:
En hoe helpt dat tegen het flooden van de map?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:29 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik zit er al maanden niet meer in, maar je kan toch een wachtwoord op je bedrijf zetten
ah hahaquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:31 schreef Bart het volgende:
[..]
En hoe helpt dat tegen het flooden van de map?
Ik ben een keer op een server al mijn lijnen gaan vervangen door boten. Beetje kanaaltjes graven en aanleggenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
150 miljoen is inderdaad niet zoveel na een tijdje spelen. In het begin is het altijd even krap en daarna heb je zoveel geld dat je van gekkigheid niet weet wat je ermee moet doen.
Geen idee, is dat een nieuwe optie?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:35 schreef Roellie80 het volgende:
Je kan toch bij het maken van de map de minimale hoogte opgeven?
Nah, we zitten hier niet op Tweakersquote:Als ik echt iets zinloos inbreng negeer me dan maar
Ik meen me te kunnen herinneren dan in versie 0.6.3 een optie zat om bij een random map de minimale en maximale land hoogtes in te stellen. Maar ik zou het echt moeten opzoeken.. wie weet later vandaagquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Geen idee, is dat een nieuwe optie?
[..]
Nah, we zitten hier niet op Tweakers.
Dat heb ik zelf gedaan. armoetzaaier ging met m'n goederen aan de haal waarna ik alles stop heb gezet omdat ik geen zin had om "mijn" olierafinaderij opnieuw te verplaatsen. Wat mij betreft mag er weer herstart worden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
@ Maik Transport:
Ook jouw netwerk is gesaboteerdAlles is vastgelopen.
Kunnen dat soort figuren niet geband worden?
ik snap je frustratie, maar daarom maak je een verbinding altijd op zo'n manier dat je altijd de vervoerscapaciteit kan aanpassen. Ook zorg je dat je een betere rating hebt/krijgt als de concurrent.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:31 schreef Maik18 het volgende:
Je weet wat ik bedoel. En ik weet ook best dat dat niet verboden is, het is alleen heel irritant als je een heel netwerk bouwt en er een armoetzaaier komt die even al je goederen mee neemt.
Welnee, degene met de hoogste rating krijgt een veel groter deel. Als jij 80% rating hebt, en de ander 70%, dan krijgt je minstens 3/4 van de goederen... Ik weet niet precies hoe het berekend wordt, maar het is echt veel meer dan de helft wat je krijgt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:00 schreef Maik18 het volgende:
Dan ben je alsnog de helft van je goederen kwijt...
dan ben je alsnog in elk geval een gedeelte van je goederen kwijt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:00 schreef Maik18 het volgende:
Dan ben je alsnog de helft van je goederen kwijt...
Wachtwoord gebruiken...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:21 schreef Maik18 het volgende:
Inderdaad, en op de één of andere manier heeft "Bloody Transport" een stuk rails van mij verwijderd en dat stuk grond gekocht...
Meestal laat hij de boel onderlopen (kanaaltje graven). Je moet dus eigenlijk niet onder zeeniveau meer bouwen, of het land eromheen afschermen/weg aanleggen.quote:
Dat is inderdaad het verstandigstequote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Meestal laat hij de boel onderlopen (kanaaltje graven). Je moet dus eigenlijk niet onder zeeniveau meer bouwen, of het land eromheen afschermen/weg aanleggen.
Hoeveel treinen hebben jullie nou max. rijden in zo'n mapje? Ik ben wel benieuwd...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:44 schreef Kreator het volgende:
...ik heb nu een tijdje zo'n 2000x2000 mapje lopen. 500 treinen, 1.5 miljard inkomsten per jaar, 11 miljoen inwoners. Best tof. En ik ben denk ik op een procent of 10 qua opvulling..
Nou?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoeveel treinen hebben jullie nou max. rijden in zo'n mapje? Ik ben wel benieuwd...
1600 ofzoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoeveel treinen hebben jullie nou max. rijden in zo'n mapje? Ik ben wel benieuwd...
Kom ik daar aan met mijn 100 treinen. Heb je niet toevallig een screenshot van een deel van de map? Wil dat wel eens zien!quote:
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:25 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Kom ik daar aan met mijn 100 treinen. Heb je niet toevallig een screenshot van een deel van de map? Wil dat wel eens zien!
Lukt me nog steeds niet om op de server te komen..quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:33 schreef Racemol het volgende:
Je kan hier online gewoon een kijkje komen nemen.
Wat krijg je dan voor melding?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Lukt me nog steeds niet om op de server te komen..
Face it, I'm a noob.
Niets, ik kan de server niet eens vinden..quote:
Zelf toevoegen hequote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:25 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Niets, ik kan de server niet eens vinden..
Kijk eens naar het aantal voertuigen... Het is normaal dat het dan niet allemaal meer even soepel loopt via internetquote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:33 schreef dennistd het volgende:
Ik vind het spel trouwens wel erg langzaam lopen, is dat normaal met multiplayer over internet? Over LAN (lokaal hier met 2 mensen) is ie namelijk wel gewoon snel. Of ligt het aan de map?
Natuurlijk, maar liever oefen ik nog een beetje met de singleplayer.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:27 schreef Hojdhopper het volgende:
Omdat mijn bouwkunsten laaaaang niet zo goed zijn als die van jullie. En dan verpest ik de server toch maar.
Onzin, je leert juist veel meer in multiplayer. Kijken wat anderen doen, vragen stellen hoe en waarom, en vaak genoeg krijg je gewoon al vanzelf hulp en adviesquote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:37 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar liever oefen ik nog een beetje met de singleplayer.
Waarom gebruik je nog van die vierkantjes dan? Daar kun je tegenwoordig toch de PBS voor nemen?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:09 schreef Bart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die screens waren er eerder dan PBS.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:46 schreef Green1 het volgende:
[..]
Waarom gebruik je nog van die vierkantjes dan? Daar kun je tegenwoordig toch de PBS voor nemen?
Hm, dan wil ik wel eens een gokje wagen. Maar dan wel bij een nieuwe reset. Wordt dat hier gemeld?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Onzin, je leert juist veel meer in multiplayer. Kijken wat anderen doen, vragen stellen hoe en waarom, en vaak genoeg krijg je gewoon al vanzelf hulp en advies.
Ja, in versie 0.6.0 zaten ze nog niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:31 schreef Green1 het volgende:
[..]
Hoe bedoel jeKrijg je die later in het spel pas dan?
In principe wel jaquote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hm, dan wil ik wel eens een gokje wagen. Maar dan wel bij een nieuwe reset. Wordt dat hier gemeld?
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:50 schreef Peter het volgende:
Mogen bootjes dan ook weer aan?(na een reset)
Screenshot van jou oplossingquote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:46 schreef Green1 het volgende:
[..]
Waarom gebruik je nog van die vierkantjes dan? Daar kun je tegenwoordig toch de PBS voor nemen?
Zoiets waarschijnlijk:quote:
Ik ziequote:Op zondag 13 juni 2010 11:58 schreef Racemol het volgende:
Iemand heeft de map weer laten flooden, alleen dit keer kon ik zien wie het was. Player Transport (company 8) en de gebruiker was Rannam (die nu zijn naam heeft aangepast naar Player). Kijk ook maar naar de 205 mil construction kosten in het jaar 2216
Ja.quote:
Kan er helaas alleen wat aan doen als ik het zie gebeuren...quote:Op zondag 13 juni 2010 12:19 schreef Racemol het volgende:
Ik ben serieus teleurgesteld in het publiek wat hier komt, er is altijd wel iemand die het voor een ander verziekt. Ik ga opnieuw beginnen, maar dan weer offline. Ik heb er geen zin in dat een of andere idioot het weer verkloot.
Dan moeten mensen een tijd wachten om mee te kunnen spelen, dat verpest het open karakter van het spel.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:50 schreef RPG het volgende:
Is er geen mogelijkheid om een max bedrijven in te stellen? En die tijdens spelen te verhogen?
Dan kunnen mensen die mee willen spelen het hier vragen. Die krijgen dan een bedrijf toegewezen met wachtwoord (die alleen die persoon weet). Dan heb je alleen nog maar mensen die daadwerkelijk spelen en niet klooien. En als dan iemand klooit weet je wie het was en kan die niet meer mee doen.
Het open karakter van het spel wordt nu toch al verpest doordat bepaalde mensen zich niet kunnen gedragen.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Dan moeten mensen een tijd wachten om mee te kunnen spelen, dat verpest het open karakter van het spel.
Alsof de grote boze mensenwereld altijd over rozen gaat. Deal with it of ga singleplayer. Tegen de tijd dat iemand genoeg geld heeft om de map te laten flooden heb jij ook genoeg geld om terrain weer te raisen voor sporen, town growth, etc.quote:Op zondag 13 juni 2010 15:51 schreef RPG het volgende:
[..]
Het open karakter van het spel wordt nu toch al verpest doordat bepaalde mensen zich niet kunnen gedragen.
Want jij denkt dat er continu spelers zijn?quote:Op zondag 13 juni 2010 20:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn jullie dus weer opnieuw begonnen? Ook ik heb gejoined maar dan ging er denk ik iets mis want ik ben de enige speler (naast een andere die niet bouwt).
Nee maar ik ben vanmiddag begonnen, en ik dacht, op een zondag zal er vast wel iemand spelen en er bij komen. Maar ik ben dus te voorbarig geweest. Sorry!quote:Op zondag 13 juni 2010 20:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Want jij denkt dat er continu spelers zijn?
neuh maar ik werd gebanned. nadat ik uren had gespeeldquote:Op zondag 13 juni 2010 20:49 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nee maar ik ben vanmiddag begonnen, en ik dacht, op een zondag zal er vast wel iemand spelen en er bij komen. Maar ik ben dus te voorbarig geweest. Sorry!
Omdat ik erachter kwam dat je, nu je als Jiraya speelt, eigenlijk etalon bent. En etalon had ik al eerder geband wegens blocken van andere spelers en bijdehand antwoorden naar mij en anderen toe. Goede vraag met een goed antwoord. Ga nu maar lekker op een andere server spelen.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:53 schreef etalon het volgende:
[..]
neuh maar ik werd gebanned. nadat ik uren had gespeeld
waarom? goede vraag.
is onzin, zij blokkeren mij maar ik mag dit niet trug doen?quote:Op zondag 13 juni 2010 20:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Omdat ik erachter kwam dat je, nu je als Jiraya speelt, eigenlijk etalon bent. En etalon had ik al eerder geband wegens blocken van andere spelers en bijdehand antwoorden naar mij en anderen toe. Goede vraag met een goed antwoord. Ga nu maar lekker op een andere server spelen.
Whatever jochiequote:Op zondag 13 juni 2010 21:00 schreef etalon het volgende:
[..]
is onzin, zij blokkeren mij maar ik mag dit niet trug doen?
maar is goed, ik heb je email. ik zal je wel inschrijven bij wat nieuwsbrieven en shit. en natuurlijk jou email gebruiken op andere sites, enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |