abonnement Unibet Coolblue
pi_77254354
Vorige deel:
Draagdoeken 70

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki







Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77254410
terugvinddoek;)
  maandag 25 januari 2010 @ 16:57:43 #3
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77254902
Hey Webkim, ik wist dus niet dat dit zo slecht was, vooral omdat ik bij de uitleg van mijn doek deze houding ook zat (nu moet ik zeggen dat ik haar nooit uren in de draagdoek heb gedragen, dus ik ben ook niet zo heel bang dat ik haar beschadigd heb hoor!), maar op de rug vind ik nog een beetje eng om te doen, wil haar graag zien en voelen. Waarschijnlijk als ze ouder is wel, maar nu nog niet.... en op de heup weet ik niet of ze dat nu al lang prettig vind en of ik dat lang prettig vind of dat ik het gevoel heb dat ik haar nog veel moet ondersteunen. Ik weet dat dit maar een gevoel is, maar toch..... Had ik toen ik begon met de draagdoek ook, steeds het gevoel dat ik haar toch nog moest 'tillen' zeg maar, terwijl het helemaal niet nodig is, en het juist zo fijn is om beide handen vrij te hebben
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 25 januari 2010 @ 16:58:08 #4
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77254932
Mooie MT Huup!
Doet me er aan denken dat ik die van mij eindelijk eens af moet maken
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77255089
Ben weinig aan het dragen op het moment. Laatst geprobeerd om Iris op mijn rug te knopen, maar dat lukte nog niet zo goed. Ben gewend aan een kind wat iets beter meewerkt op mn rug
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77255287
Heb ik over de leeftijd van je dochter heengelezen Jeetjejom? Kon het met teruglezen zo gauw niet vinden, maar het geeft wel een wat beter beeld. Er zijn heupdraagmethodes die vanaf dag 1 al kunnen hoor, zoals de hüftschlinge;




Rugdragen is inderdaad best een avontuur, dat de meeste mensen met een eerste 'draagkind' niet voor een maand of 5, 6 aangaan. Sommigen omdat ze het niet durven met een kleintje, anderen omdat ze buikdragen gewoon veel knusser vinden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77255815
Maar Kim, moet je overstappen op rugdragen na een tijdje of kan buikdragen altijd?
Lotte!
Noah!
pi_77255843
Ik heb geld voor een draagdoek lalalalalalalalla
Ik kan alleen niet kiezen, de Ellipsen aida of de uiltjes dus ik denk nu beide
pi_77256147
Huup, ben je aan het improviseren geweest of heb je een handleiding gebruikt? M'n moeder is momenteel werkeloos en die kan wél naaien.

Ik zie nu pas de link in de OP.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77256942
Hey Huup, jij hebt een mooie meitai gemaakt!!
En Tessie de draagjas staat jullie goed! Ik heb dezelfde zaterdag binnengekregen en ben er ook erg blij mee en ben direct weer voor een wat langere periode de deur uit gegaan.
Ik heb trouwens nog een dure aankoop gedaan, maar ik hoop er veel draagplezier van te krijgen!

pi_77257575
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ben je aan het improviseren geweest of heb je een handleiding gebruikt? M'n moeder is momenteel werkeloos en die kan wél naaien.

Ik zie nu pas de link in de OP.
Ik heb je gepmd

Ik heb deze gratis tutorial gebruikt:
http://stilllearninglife.(...)ei-tai-tutorial.html

misschien dat er andere geinteresseerden zijn.

Zweefvliegje
supertof!!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 25 januari 2010 @ 18:14:19 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77257812
Mooie MT Huup!

Ik vind ze echt zo mooi, maar ik draag zo weinig dat ik niet weet of het voor hier de moeite waard is zeg maar...
*twijfelt...
***
pi_77259538
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:17 schreef Linda2205 het volgende:
Maar Kim, moet je overstappen op rugdragen na een tijdje of kan buikdragen altijd?
Je moet niks.
Maar buikdragen wordt wel zwaarder naarmate je kind groter wordt en op een gegeven moment heb je dan ook nog eens volcontinue een hoofd in je blikveld. Maar Thomas wil nu en dan nog steeds op de buik hoor (nu wel héél letterlijk) met zijn 23 mnd. en 15 kg.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77259774
Huup, die is mooi! En zweefvliegje, dat is een echte meisjes MT, die is ook gaaaaf!

Ssserpente, was jij nou aan het kijken voor iets anders dan die rekbare doek? Driekus, ik en de rekbare doek van draagdoek.nl zijn geen vriendjes meer. Driekus wordt te zwaar. Omdat ik dat knopen ook maar onhandig vind heb ik nou dus een Mei Tai in bestelling. Ben erg benieuwd, dat lijkt me sneller te knopen dat een gewone doek. Het duurt alleen nog wel anderhalve week voor ie komt. Nou ja, als er weer sneeuw komt deze week durf ik toch niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 25 januari 2010 @ 19:42:20 #15
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77261563
@webkim, mijn dochter wordt overmorgen alweer 7 maanden (:( toch steeds minder baby, hoewel ik wel lang baby heb gehad, maar dat is een ander verhaal), dus ze hoeft niet meer zo ontzettend veel ondersteund te worden. Ze kan ook al zelf zitten, dus het is meer iets van mij uit hoor.... Ga me eens verdiepen in het heupdragen!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_77263975
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:07 schreef mefke79 het volgende:
Huup, die is mooi! En zweefvliegje, dat is een echte meisjes MT, die is ook gaaaaf!

Ssserpente, was jij nou aan het kijken voor iets anders dan die rekbare doek? Driekus, ik en de rekbare doek van draagdoek.nl zijn geen vriendjes meer. Driekus wordt te zwaar. Omdat ik dat knopen ook maar onhandig vind heb ik nou dus een Mei Tai in bestelling. Ben erg benieuwd, dat lijkt me sneller te knopen dat een gewone doek. Het duurt alleen nog wel anderhalve week voor ie komt. Nou ja, als er weer sneeuw komt deze week durf ik toch niet.
Jups! Ik zit dus te dubben tussen een MT en een ringsling. Nog steeds. Heb met beide geen ervaring, dus heb geen idee wat het beste bij mij past.

Is er nog iemand die wat voordelen kan opnoemen? Of is het puur een kwestie van smaak?
  maandag 25 januari 2010 @ 20:29:51 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_77264433
Ringsling: snel, klein op te vouwen, ideaal voor erin/eruit situaties.
MT: symmetrisch, misschien iets sneller dan een draagdoek (al denk ik dat dat meevalt als je het dragen goed onder de knie hebt), papavriendelijker/stoerder, fijner voor langere stukken dan een rs.
pi_77264628
Thanks! Dan wordt het ws een ringsling. Vooral voor het erin/eruit gemak. Dan kan er voor de langere stukken alsnog een MT komen.
pi_77264793
Mooie MT Huup!

Ik heb ook een MT besteld, eigenlijk zou ze hem zaterdag al naar het postkantoor gebracht hebben, maar er kwam wat tussen, dus nu verstuurt ze hem pas morgen. Moet dus nog even geduld hebben. Hij is wel met roze, maar ik vond hem zó tof Graeme kan dat roze best hebben, en ik ben toch een meisje, dus roze kan best vind ik
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77265114
Haha, roze kan prima, Tess. ben je jezelf nog aan het overtuigen?
pi_77267317
Hahhahaha ja Maar ik vond hem zo mooi. En eigenlijk vind ik het ook gewoon raar dat roze alleen voor meisjes is, wie heeft dat bedacht? Maar ik wil niet dat mensen straks dan gaan denken dat Graeme een meisje is ofzo. Nahja, ik vind hem mooi en dat is het belangrijkste. Euh, en dat ie lekker draagt, hoop ik natuurlijk ook Anders ligt ie hier alleen mooi te zijn, dat zou dan weer een beetje jammer zijn.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 25 januari 2010 @ 23:22:36 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_77273750
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:42 schreef Jeetjejom het volgende:
@webkim, mijn dochter wordt overmorgen alweer 7 maanden (:( toch steeds minder baby, hoewel ik wel lang baby heb gehad, maar dat is een ander verhaal), dus ze hoeft niet meer zo ontzettend veel ondersteund te worden. Ze kan ook al zelf zitten, dus het is meer iets van mij uit hoor.... Ga me eens verdiepen in het heupdragen!
Succes, heupdragen is ook fijn. Rugdragen met een rekbare doek wordt in de meeste gevallen ook afgeraden, meen ik.

En ik zag nog een paar mooie mei tais voorbij komen! Ik had de mijne gekocht omdat ik hoopte dat ik dat gemakkelijk of sneller kon knopen dan een doek. Maar ik denk dat ik met de doek sneller knoop (rugzak). Toch heeft 'ie weer andere voordelen: ik vind het fijn dat ik de armen veel vrijer kan bewegen dan met een doek. En het zit altijd goed.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 26 januari 2010 @ 10:51:42 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77282611
Mooie aanschaf ssserpente!
oeh, nu kan ik weer gaan denken of ik die roze gradation MT van owlet overneem...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:01:32 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_77282930
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:35 schreef tessie het volgende:
Mooie MT Huup!

Ik heb ook een MT besteld, eigenlijk zou ze hem zaterdag al naar het postkantoor gebracht hebben, maar er kwam wat tussen, dus nu verstuurt ze hem pas morgen. Moet dus nog even geduld hebben. Hij is wel met roze, maar ik vond hem zó tof Graeme kan dat roze best hebben, en ik ben toch een meisje, dus roze kan best vind ik
De doek moet toch gewoon bij je kleren kleuren, ongeacht of er een jongen, een meisje of een hond inzit?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77283037
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:01 schreef Troel het volgende:

[..]

De doek moet toch gewoon bij je kleren kleuren, ongeacht of er een jongen, een meisje of een hond inzit?
of kat, je vergeet de kat!!!

Mijn kleren kleuren bij mijn doek...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:06:41 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_77283085
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:05 schreef Twinkly het volgende:

[..]

of kat, je vergeet de kat!!!

Mijn kleren kleuren bij mijn doek...
Of cavia
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77283245
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Of cavia
"squeek squeek squeek squeek squeek"
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77288585
Indio Viola





En nog even mijn sling




en hierom heb ik een sling, klein, handig maar vooral klein mee te nemen


pi_77289512
Mrien wat een ontzettend toffe sling!
Herken ik daar nou n ikea stofje of lijkt ie er gewoon op? Ik vind em gaaf!

En je doek is ook mooi
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:38:31 #30
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_77291038
Die MT's zien er inderdaad ook wel papavriendelijk uit! Alhoewel manlief er totaal geen moeite mee heeft om de doek te dragen (die is wel saaigrijs, denk niet dat ie een roze met bloemen snel zou dragen), misschien dat als smoesje gebruiken om ook en MT naast de sling aan te schaffen
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_77291238
Is inderdaad een ikea stofje wat ik begreep Huup, ik kwam hem pas ook tegen in de ikea
  † In Memoriam † dinsdag 26 januari 2010 @ 15:23:18 #32
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77292814
Jeetjejom, er zijn ook Mei-tai's die aan de ene kant een ander stofje hebben dan aan de andere kant. Dan kan je een kant voor jezelf kiezen en de andere kant voor manlief
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:12:32 #33
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77300303
Een vriendin van me heeft een poppendraagdoek gemaakt voor Junah als dank voor het lenen van de tricotslen. Zo lief en zo leuk Junah is helemaal gelukkig!



  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:16:04 #34
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77300426
Die ringsling met ikeastofje is echt heel mooi! Prachtig!
pi_77301886
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:44 schreef mrien het volgende:
Is inderdaad een ikea stofje wat ik begreep Huup, ik kwam hem pas ook tegen in de ikea
toch goed gespot!
ja bij Ikea hangen voorbeeld-prikbordjes. Dat stofje maar dan over een prikbord heen gespannen zeg maar. Heb je een leuk prikbord/schilderij. Ik wil nog zoiets maken voor op Amélie's kamer.

En ze hebben echt heel veel hele leuke stofjes bij Ikea hoor! Voor de hobbyisten, alles staat ook online maar vaak hebben ze nog meer in de winkel. Ik ga in ieder geval binnenkort ns kijken voor MT stofjes en misschien maak ik ook wel een sling.
Ik vind deze echt supertof iig!

En die poppendoek voor Junah ooooh wat leuk

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 26-01-2010 19:52:14 (poppendoek!! geen poependoek! :')) ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77304643
Tada
ANNAMOA

Vond het wel lastig te kiezen welke ik wilde, er waren veel leuke opties, en ook niet duur (30 euro)

Viola is echt heerlijk zacht, ik ben nu ook gelijk Indio fan

Wat een lieve poppendoek Tan!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:10:52 #37
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77305712
*dingdong*
De cashmere en wollen doeken bij Didymos zijn in de aanbieding! 20 % korting

Junah met je poppendoek
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77377677
Oeh mijn mei-tai is net binnen gekomen! En hij is zo mooi Heb hem gelijk even uitgeprobeerd, en het buikdragen knoopt heel makkelijk en zit ook gelijk lekker. Het rugdragen wou nog niet lukken, maar daar ga ik me nog ff in verdiepen.
Kan je een meitai eigenlijk ook binnenstebuiten gebruiken? (ik zie mijn man nog niet lopen met dat roze, blije stofje...). De binnenkant is gewoon rood en ziet er gewoon goed uit....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 15:52:34 #39
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77379688
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:00 schreef tessie het volgende:
Oeh mijn mei-tai is net binnen gekomen! En hij is zo mooi Heb hem gelijk even uitgeprobeerd, en het buikdragen knoopt heel makkelijk en zit ook gelijk lekker. Het rugdragen wou nog niet lukken, maar daar ga ik me nog ff in verdiepen.
Kan je een meitai eigenlijk ook binnenstebuiten gebruiken? (ik zie mijn man nog niet lopen met dat roze, blije stofje...). De binnenkant is gewoon rood en ziet er gewoon goed uit....
Als de binnenkant mooi afgewerkt is kan dat gewoon hoor
Actiefoto graag! Mag van allebei de kanten, als Graeme er maar in zit
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 15:53:13 #40
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77379712
Oh, en het elfenmeisje met haar poppendoek
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_77380002
fotooooooooo Tessie!

Ik was wel van plan om mijn MT ook met de binnenkant buiten te gaan gebruiken.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77380496
TVP..

Wil me ook eens gaan verdiepen in wat voor doek ik zou willen straks, als eind mei ons meisje is geboren. Ik heb geen enkele ervaring met knopen, ken niemand met een draagdoek in de buurt en jullie meets zijn allemaal zo ver weg voor mij (Woon in prov. Groningen)
Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar dat zullen jullie wel vaker hier lezen van mogelijk nieuwe dragers.
Voor de zomer in elk geval maar eens op zoek naar een niet te warme doek denk ik, misschien zelf maken? Wat adviseren jullie?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_77380660
Afgelopen weekend heb ik Toby heel even op mijn rug gehad in een rucksack!
Hij vond het wel grappig geloof ik, maar ik een stuk minder.
Veel te ver weg, geen mogelijkheid tot kusjes geven en toen ik na 10 minuten rugpijn begon te krijgen vond ik het welletjes en ging hij er weer uit.
Rugpijn = gewoon omdat ik niet straks genoeg geknoopt heb, maar voorlopig blijft hij nog lekker voor hangen hoor, veeeeeel gezelliger
.... met gevoel voor drama....
pi_77380781
Morretje, op youtube staan zat filmpjes waar je het makkelijk van kan afkijken! En oefening baart kunst, als je straks een doek hebt uitgezocht gewoon lekker veel oefenen met een knuffel ofzo, en dan straks eind mei met je dochter
.... met gevoel voor drama....
pi_77381111
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:17 schreef Kersjes het volgende:
Morretje, op youtube staan zat filmpjes waar je het makkelijk van kan afkijken! En oefening baart kunst, als je straks een doek hebt uitgezocht gewoon lekker veel oefenen met een knuffel ofzo, en dan straks eind mei met je dochter
Ik zat net inderdaad de linkjes in dit topic al eens door te neuzen. Maar ja, op basis waarvan kies je dan een bepaalde doek? Eigenlijk komt het er op neer dat je aan 1 doen niet genoeg hebt als je bijvoorbeeld in huis en buiten, zomer en winter, korte en lange afstanden bezig bent... Toch?
Kom vooralsnog, na het bekijken van de site van doekentheek tot een sling en torsodrager... De eerste omdat ik een kleintje inderdaad nog niet graag op m'n rug zou moeten doen, en de 2e omdat als de baby al wat groter is en mijn lijf weer hersteld, ik graag wandel maar wel rugspieren heb die graag protesteren..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_77384356
Foto's!



Hier kan je het leuke printje wat beter zien

Eén poppetje heeft ook een kindje op haar rug, maar dat kan je hier niet zo goed zien. Weinig licht en met flits zag je al helemaal niks meer.

En nog een lieve foto van gisteren:
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 18:42:56 #47
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77385980
Leuke MT tessie!~En die laatste foto van Graeme
Zinnober is echt een toverdoek
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_77386015
oooooh Tessie hij is echt supertof!!
Volgens mij heb ik zelfs nog bij dat plaatje zitten kwijlen op de site Staat je super!!

En die doek is mooooi
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † donderdag 28 januari 2010 @ 18:44:19 #49
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77386023
Morretje, freecell draagt ook dus misschien kan zij je eens helpen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_77390444
Davinia, nijna en Tessel hebben een binana dacht ik toch?

Dat was echt mn droomdoek voor 'als ik nog een kindje kreeg'. Ik heb mijn 2 tricot doeken van bij Floortje allebei verkocht omdat ik graag een nieuwe wilde kopen tzt.

Nou ben ik begin juni uitgerekend...

Hebben jullie ervaring met binana in de zomer?
En davinia, hoe is de tanin kwa kleur? Heb je een foto misschien, hij lijkt me zo mooi!

Tanin, of mastic...
Jammer dat die plaatjes op de site zo klein zijn...
pi_77393409
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:44 schreef Macka66 het volgende:
Morretje, freecell draagt ook dus misschien kan zij je eens helpen.
Dank je wel Macka. Ik zal haar eens vragen tzt.


Tessie, die is mooi!!!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:50:01 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77410114
tessie, mooie MT!
en leuke inhoud, uiteraard

DeLiedje, hij is echt bruin-bruin. Een hele mooie donkerbruin tint, dark chocolate, zeg maar.
Hij heeft wel een felgroene draad aan de rand, dia kan je goed zien bij de tweede en derde foto





*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77413409
Die 2e foto Davinia Die blik van je dochter!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_77413508
Davinia
pi_77417981
Oh kijk dat propje nou in die erug mooie doek!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_77448013
vandaag in de winkel wezen kijken en meteen van mijn schoonouders gekregen: de bondolino!
Webkim en Macka dank nog voor de adviezen, hij zit echt heerlijk, goed voor mn rug en zitten gaat prima!

nu moet ik nog heeeeeel lang wachten voordat ik hem kan gaan gebruiken.
Voor in huis wil ik er wel nog doek(en) bij maar nog tijd zat
pi_77450310
Wat fijn draculettetje! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij je in de praktijk zal bevallen. Welke kleur heb je gekozen?
En dat lange wachten valt wel mee, als ik je ticker zo eens zie.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77451645
Wat lief dat je de Bondolino van je schoonouders gekregen hebt draculettetje! Die gaat je vast goed bevallen Mijn lief heeft er ook een en hij en mijn moeder dragen Niels daar bijna iedere dag in. Ik ben ook wel benieuwd welke kleur je gekozen hebt, wij hebben de groene. Ikzelf gebruik een doek, ik vind het fijner wanneer hij strak tegen me aan zit geknoopt en ik vind het makkelijker de doek symmetrisch te krijgen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77452187
Stel, he, stel: je krijgt een baby eind augustus en wilt die graag snel en veel dragen. In welke richting kun je dan het beste zoeken? Ik ben nog erg vroeg, maar dan kan ik het vast even bij mijn man in de week zetten, ook omdat het nogal wat kost.

Zo'n sling* vind ik er bijvoorbeeld superhandig uitzien voor als je een newbie bent. Maar zitten er ook nadelen aan?

* Deze bijvoorbeeld:



Verder lijkt een "gewone" doek* me ook erg fijn omdat het gewicht dan (zo te zien) meer verdeeld is. Dat lijkt me comfortabeler als je een tijd achter elkaar draagt.

* Deze bijvoorbeeld:



Als je die twee dingen hebt, kan je dan voorlopig vooruit?

En wat is jullie ervaring met dragende mannen (die, in mijn geval, niet van gedoe houden)? Is zo'n doek dan wat, of maak je ze blijer met een mei-tai of een draagzak?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 17:27:25 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77453947
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef Cantare het volgende:
Stel, he, stel: je krijgt een baby eind augustus en wilt die graag snel en veel dragen. In welke richting kun je dan het beste zoeken? Ik ben nog erg vroeg, maar dan kan ik het vast even bij mijn man in de week zetten, ook omdat het nogal wat kost.

Zo'n sling* vind ik er bijvoorbeeld superhandig uitzien voor als je een newbie bent. Maar zitten er ook nadelen aan?

* Deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Verder lijkt een "gewone" doek* me ook erg fijn omdat het gewicht dan (zo te zien) meer verdeeld is. Dat lijkt me comfortabeler als je een tijd achter elkaar draagt.

* Deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Als je die twee dingen hebt, kan je dan voorlopig vooruit?

En wat is jullie ervaring met dragende mannen (die, in mijn geval, niet van gedoe houden)? Is zo'n doek dan wat, of maak je ze blijer met een mei-tai of een draagzak?
Ik heb nog geen draagervaring want de baby zit nog in de buik, maar ik heb wel al draagdoeken aangeschaft. MIjn man heeft me eerst er mee uitgelachen en ook gezegd dat hij niet ging dragen met een draagdoek 'want dat is zo'n gedoe en derdewereldlandachtig etc'. En hoewel ik er nooit meer woorden aan vuil heb gemaakt dan mijn opmerking 'prima hoor, dan neem jij de kinderwagen toch mee', kwam hij een tijd terug met de opmerking dat het hem toch wel heel handig leek zo'n draagdoek.
Kind altijd bij je in de buurt, geen geleur met kinderwagen, neemt stukken minder plek in en je bent zelf veel mobieler. Kortom waarschijnlijk gaat mijn man toch wel dragen.
pi_77454050
Leuk om te horen! Welke doeken heb je aangeschaft?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 17:43:26 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77454414
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:31 schreef Cantare het volgende:
Leuk om te horen! Welke doeken heb je aangeschaft?
Ik heb een tricotdoek, 2 Storchenwieges (Ulli en Albert) en een Didymos Millefiori Kapok.
pi_77454465
Mijn man draagt ook gewoon. Hij vind het harstikke leuk en handig. Het scheelt echt, want zo'n kinderwagen is vaak echt wel onhandig, omdat je gewoon lang niet zo wendbaar bent. En als hij alleen met Graeme in de doek op stap krijgt, krijgt hij ook nog allemaal opmerkingen van vrouwen die het zó leuk en zó schattig vinden, en dat vind hij natuurlijk alleen maar leuk
Die tweede doek die je liet zien, die gebruikt hij meestal.

Een ringsling heb ik geen ervaring mee, maar wel met een gewone doek en een mei tai. De mei tai is heel makkelijk om te knopen vind ik, en zit eigenlijk gelijk goed. Een gewone doek vergt ietsjes meer oefening, maar zit wel knusser en fijner vind ik. Ook al draagt de mei tai ook heel lekker hoor!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77454603
Ik vraag me nu ook af: zou een rekbare doek niet makkelijker/fijner zijn als je baby nog heel klein is?
Alleen las ik her en der dat een tricot slen bijvoorbeeld nogal warm is voor in de zomer. Zijn er alternatieven?

[ Bericht 4% gewijzigd door Cantare op 30-01-2010 17:59:46 ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:44:04 #65
108648 cattie
lieve moeder
pi_77456299
Tricot is lekker zacht voor een kleintje, maar een geweven doek kan ook al prima hoor! Er zijn geen koelere rekbare doeken volgens mij.
Beginnen met een ringsling en een doek is prima! Een mt of soft structured carrier is meer voor iets oudere kindjes (vanaf een paar maanden volgens mij), niet voor echt pas geborenen. Die zou ik niet van te voren aanschaffen.

[ Bericht 4% gewijzigd door cattie op 30-01-2010 19:13:04 ]
pi_77458976
Leuke fotos DaviniaHR en Tessie. Tessie wat leuk dat Graeme nog in de doek slaapt. Bij Jair lukt dat al een tijdje niet meer. Hij vond in de doek zitten ook niet leuk meer. Maar ik denk vooral omdat hij de armvrijheid mist. Davinia moeten nog eens de rugknoop oefenen, vorige keer dat ik hem deed ging het vreselijk mis.

Ik wil dragen weer tot kunst verheven. Meneer gaat binnenkort in een grotere autostoel. Dacht dat het nu nog handig is nu hij nog in de maxicosi past en ik hem op de arm naar de auto kan nemen en als ik de bakkerij inga en verder nergens anders heen om hem gewoon met stoel mee te nemen. Alleen meneer vindt van niet. Laatst heeft hij zich half uit de maxicosi gewerkt omdat hij er niet in wilde zitten. Op de grond zitten wilde hij ook niet. Dus ik denk dan toch maar in de doek. Dus ik wil eigenlijk nog een tweede doek voor in de auto.

Nu heb ik een paar keer de FWCC geknoopt en de doek van zijn schouders af geschoven totdat die onder zijn oksels zit. Alleen dit voelt niet echt stevig. Hij kan dan ondanks de buikband die achter zijn rug zit en de schoudergedeelten onder zijn armen best ver naar achteren leunen. Ik weet niet of deze foto duidelijk genoeg is om te laten zien wat ik bedoel. Ik moest hem ervan weerhouden zijn handje voor de lens te houden en tegelijkertijd een scherpe foto maken, dat is niet helemaal gelukt.




Heeft iemand tips om deze knoop steviger te krijgen of een andere knoop die dan voor hem leuk is? Op de heup was tot nu toe niet zo'n succes.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tinuviel op 30-01-2010 20:24:25 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77459089
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:30 schreef Webkim het volgende:
Wat fijn draculettetje! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij je in de praktijk zal bevallen. Welke kleur heb je gekozen?
En dat lange wachten valt wel mee, als ik je ticker zo eens zie.
het klinkt nog ver weg in ieder geval!

we hebben erg getwijfeld tussen rood of de beige, toch maar de beige gekozen, zwart vond ik voor half mei en de zomer door te donker! En aangezien we niet willen) weten past beige straks ook bij de meeste kleren waarschijnlijk ha ha

op zich lijkt me een doek ook fijn hoor twinkly, maar om de hond met de scoot mobiel uit te laten hoef ik nu niet steeds enorm te knopen enzo. En ook in de rolstoel geen knoop in mn rug is natuurlijk ook een groot voordeel! Maar een doek komt ook echt nog wel in huis hoor!

[ Bericht 3% gewijzigd door draculettetje op 30-01-2010 21:03:38 ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:24:19 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77459520
cantare, zie je de baardgroei bij de onderste foto? das draagpapa
en de binana, rekbare doek, is van bamboe, dus dat schijnt koeler te zijn dan tricot. al vindt aviva het nog wel heel warm, een gewone fwcc, dus ik doe nu de koele variant, zoals het filmpje van macka in de OP.

tinu, de buidel (horizontale band waar je jair in laat zakken) moet echt strak zijn, dus dat is een kwestie van goed aantrekken als je de schuine banden doet. in principe is eea stevig genoeg, mits goed genoeg aangetrokken. dus als je knoopt, moet hij echt strak tegen je aan zitten. bij het afknopen verlies je dan ietsjes stevigheid, maar omdat je zo strak begint, hou je voldoende stevigheid over.

ben ik trouwens raar dat ik die binana niet goed strak krijg? of is het gewoon gewenning vanuit de geweven doek? in het begin heb ik hem strak, en na een tijdje gaat het dan toch lubberen... iemand tips?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77461090
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:24 schreef DaviniaHR het volgende:
cantare, zie je de baardgroei bij de onderste foto? das draagpapa
en de binana, rekbare doek, is van bamboe, dus dat schijnt koeler te zijn dan tricot. al vindt aviva het nog wel heel warm, een gewone fwcc, dus ik doe nu de koele variant, zoals het filmpje van macka in de OP.

tinu, de buidel (horizontale band waar je jair in laat zakken) moet echt strak zijn, dus dat is een kwestie van goed aantrekken als je de schuine banden doet. in principe is eea stevig genoeg, mits goed genoeg aangetrokken. dus als je knoopt, moet hij echt strak tegen je aan zitten. bij het afknopen verlies je dan ietsjes stevigheid, maar omdat je zo strak begint, hou je voldoende stevigheid over.

ben ik trouwens raar dat ik die binana niet goed strak krijg? of is het gewoon gewenning vanuit de geweven doek? in het begin heb ik hem strak, en na een tijdje gaat het dan toch lubberen... iemand tips?
Hoe krijg ik mijn kind erin gepropt als die zo strak zit? OK. Ik ga hem volgende keer strakker aantrekken. Daarna kan ik dan de stukken die over de schouder zaten ervan af schuiven zoals ik dat eerder heb gedaan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:27:28 #70
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77461563
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:12 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Hoe krijg ik mijn kind erin gepropt als die zo strak zit? OK. Ik ga hem volgende keer strakker aantrekken. Daarna kan ik dan de stukken die over de schouder zaten ervan af schuiven zoals ik dat eerder heb gedaan?
buidel helemaal strak tegen je aan, buidel naar beneden duwen, terug omhoog en dan proppen.
en als je dan de schuine banden doet, kan je ook verder gaan met sjorren
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77461670
Ik zag die foto van Junah met haar poppendoek, en dat is ook net wat voor Meike.
Hoe lang is een poppendoek en hoe breed?
Verder nog bepaalde dingen waar het aan moet voldoen?
Dan zet ik mijn schoonmoeder weer aan het werk
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 31 januari 2010 @ 14:17:08 #72
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77476848
bij didymos zijn poppendoeken 35cm breed en 3 m lang
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77476940
Tussendoor (na het aanspannen) even springen wil ook helpen voor het strakker krijgen. Daarna wel weer opnieuw aanspannen
pi_77478729
Iemand overigens een idee? Ik draag regelmatig met de Ocah (Mei Tai) en mijn Manduca (SSC). Met de Ocah kan ik Lotte gerust anderhalf uur dragen zonder last van m'n rug te krijgen. Met de Manduca krijg ik veel sneller last van m'n rug terwijl ik niet echt weet waar dit vandaan komt. Hij zit goed strak en stevig afgesteld.
pi_77483701
Ik ben helemaal verbaast, mijn Lief vind de mei tai helemaal geweldig! Zelfs het roze stofje maakt hem niet uit We gingen net naar de stad, en hij wou per se Graeme dragen in de mei-tai Hij vind het veel lekkerder dragen dan een gewone doek (ws. omdat hij net zo heel netjes knoopt ) dus hij is er helemaal blij mee. En Graeme ook, want die heeft heerlijk geslapen onderweg Zo leuk, zo'n draagpapa
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 31 januari 2010 @ 18:46:26 #76
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77484286
Mag ik jullie nog even op de hoogte brengen van de twitterveiling. Alle opbrengsten gaan naar Haiti? Daar worden nl draagdoeken aangeboden van draagdoek.nl
Er kan tot vanavond 21.00u geboden worden.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77484320
Ik loop hopeloos achter en gebruik nooit twitter.. maar waar kan ik die twitterveiling vinden dan?

Oooh er staat nu een linkje bij! Thanx
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77523695
Ik kwam net op de site www.gewoonborstvoeding.nl en ik zag dat ze daar Afrikaanse shorties hebben voor weinig!! Er zijn meerdere kleuren dus vast voor ieder wel wat leuks.

De lengte weet ik niet, maar de prijs is nu slechts 16,50 ex 2,20 verzenden.
Voor 5 euro meer heb je er ook nog 2 slingringen bij!
Dus voor 23,70 inclusief heb je een mooie sling!
pi_77524178
Volgens mij heeft Llewella daar een doek van
  † In Memoriam † maandag 1 februari 2010 @ 19:35:42 #80
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77524252
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:19 schreef mrien het volgende:
Iemand overigens een idee? Ik draag regelmatig met de Ocah (Mei Tai) en mijn Manduca (SSC). Met de Ocah kan ik Lotte gerust anderhalf uur dragen zonder last van m'n rug te krijgen. Met de Manduca krijg ik veel sneller last van m'n rug terwijl ik niet echt weet waar dit vandaan komt. Hij zit goed strak en stevig afgesteld.
Mijn ervaring met de Manduca: de band moet redelijk laag op de heupen vgl met een Mei-tai, en als je het kind te strak tegen je aantrekt zit het niet echt goed met de billen op de bodem van het zitje.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')